Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 5 Μαΐου 2020, 01:13 | ΟΚΚ

    Διαφωνούμε με την εισαγωγή προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγωγήσεως ήδη από την νηπιακή ηλικία. Κάθε παιδί έχει την δική του προσωπικότητα και το δικό του ρυθμό ψυχοσωματικής αναπτύξεως. Μία άκαιρη ενημέρωση, μάλιστα ενώπιον όλης της σχολικής τάξεως, για το τόσο λεπτό, ευαίσθητο και ιερό θέμα της γενετησίας λειτουργίας μπορεί να πληγώσει ανεπανόρθωτα το παιδί, γεννώντας μέσα του αισθήματα φόβου, αποστροφής, περιεργείας, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν μέσα του την αποϊεροποίηση αυτής της λειτουργίας. Κατ’ εξοχήν αρμόδιοι για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση κάθε παιδιού, μάλιστα νηπίου, είναι οι γονείς του, οι οποίοι γνωρίζουν πότε και πώς να του μιλήσουν, αναλόγως της ιδιοσυγκρασίας του. Οι ελάχιστες θλιβερές εξαιρέσεις γονέων, οι οποίοι κακομεταχειρίζονται ή αμελούν τα παιδιά τους, δεν μπορεί να αποτελέσουν το κριτήριο για την επιβολή στα σχολεία, και δη τα νηπιαγωγεία, της σεξουαλικής διαπαιδαγωγήσεως.

  • 5 Μαΐου 2020, 01:12 | Κ Αποστόλου

    Όλες οι μελέτες που έχουν γίνει στο εξωτερικό όπου διδάσκεται το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δείχνουν ότι το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο από αυτό που υποτίθεται έχει ως στόχο. Στην Αγγλία όταν διεκόπη το μάθημα λόγω περικοπών, οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες στους εφήβους μειώθηκαν σχεδόν κατά 42.6%. Άρα υπάρχει άμεσος συσχετισμός με το μάθημα.

    https://www.lifesitenews.com/news/teen-pregnancy-rate-falls-42.6-percent-after-uk-cuts-sex-ed-birth-control-f

    Ποιός γονέας θα έδειχνε στο 5χρονο παιδί του γυμνά γεννητικά όργανα (έστω και σε σκίτσο), πολλώ δε μάλλον να το προτρέψει να τα ζωγραφίσει; Κι όμως, αυτή είναι μια δραστηριότητα που θα την μαθαίνουν τα νήπια από εκπαιδευτικούς που η ειδικότητά τους ουδεμία σχέση έχει με την σεξουαλική αγωγή. Αναφερόμαστε στο πρόγραμμα «παίζοντας με το Φρίξο»! Αλλά και σε αντίστοιχα που θα είναι στην διδακτική ύλη.

    Το μάθημα είναι απαράδεκτο και από επιστημονικής απόψεως ακόμη κι αν παραβλέψουμε τα ηθικά αλλά και θρησκευτικά πιστεύω των γονέων.

    Ας γίνει μια ψηφοφορία επι τούτου των γονέων και με βάση αυτή να αποφασιστεί η διδασκαλία ή όχι. Σε περίπτωση θετικής άποψης των γονέων, να δωθεί εναλλακτική λύση στους αντιρρησίες γονείς ώστε τα παιδιά τους εκείνη την ώρα να απασχοληθούν διαφορετικά.

  • 5 Μαΐου 2020, 01:12 | Χρηστος Κουρελης

    Οχι. Ποτε δεν θα ειστε ετοιμοι να σας εμπιστευτουμε την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση των παιδιων μας. Σας εμπιστευτηκαν οι γονεις την σχολικη εκπαιδευτικη διαπαιδαγωγηση και ηρθαν τα φροντηστηρια να καλυψουν τα κενα. Σαφως και δεν σας ενοιαξε και ουτε θα σας νοιαξει γιατι η πλοιοψηφια δεν νιωθετε «λειτουργοι» αλλα απλα, δημοσιοι υπαλληλοι.
    Οχι και παλι ΟΧΙ

  • 5 Μαΐου 2020, 01:11 | Ευτυχία Σ.

    Διαφωνω με την εισαγωγη του θέματος σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα εργαστήρια δεξιοτήτων…Επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι έχει αποτύχει…Για ποιους λόγους να εισαχθεί στα σχολεία;

  • 5 Μαΐου 2020, 01:10 | ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΑΚΟΥ

    1 Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. Απ’ ότι γνωρίζω, όπου εφαρμόστηκε διόγκωσε το πρόβλημα και αύξησε τα περιστατικά εκφοβισμού. Στην Αμερική υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία. comprehensivesexualityeducation . org.

    Ας μην εισάγουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας προγράμματα, τα οποία εφαρμόστηκαν κι απέτυχαν σε άλλες χώρες.

    Η φύση ενεργοποιεί σταδιακά το γενετήσιο ένστικτο, όταν αρχίζει να ωριμάζει κατάλληλα ο άνθρωπος και όχι σε τόσο μικρές ηλικίες. Ακόμα αυτή η ωρίμανση δεν γίνεται ταυτόχρονα σε όλα τα παιδιά. Επομένως ας μη παρέμβουμε στο έργο της φύσης βιαστικά και αδέξια. Η στιγμή και ο τρόπος που θα επιλεχθούν για να ενημερωθεί ένα παιδί για θέματα σεξουαλικότητας, σχετίζονται κυρίως με την ιδιαιτερότητά του και την ώρα που αυτό θα θέσει τα ερωτήματά του, ώστε να μην προκληθεί κάποιο τραύμα. Θα πρέπει να πραγματοποιείται από άτομα, που με αγάπη κι ευαισθησία αναλαμβάνουν να διδάξουν το παιδί κατ’ ιδίαν, ώστε να μπορεί αυτό να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματά του και τις απορίες του, χωρίς να φοβάται τις αντιδράσεις των συμμαθητών του.

    2 Το υπουργείο καλύτερα να ασχοληθεί με το πώς θα παρέχει ουσιαστική παιδεία και να στοχεύσει στην εξάλειψη της παραπαιδείας.

  • 5 Μαΐου 2020, 01:08 | ΙΩΑΝΝΑ Α.

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ κάθετα στην εισαγωγή του «μαθήματος» της σεξουαλικής αγωγής στα παιδιά μας σε ΚΑΜΙΑ τάξη του σχολείου.
    Για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας είμαστε υπεύθυνοι οι γονείς. Δεν έχει καμία δουλεία το σχολείο να εισβάλλει σε τόσο ευαίσθητα προσωπικά θέματα.
    Το τι θα πούμε, πως θα το πούμε και πότε στα παιδιά μας θα το κρίνουμε έμεις οι γονείς τους. Ως πολύτεκνοι γονείς ξέρουμε πόσο διαφορετική ψυχοσύνθεση έχουν τα αγόρια μας από την κόρη μας.
    Αυτό το ευαίσθητο θέμα συζητάται σε προσωπικό επίπεδο (εξατομικευμένο) με άτομο της εμπιστοσύνης που δεν είναι άλλος από τον γονέα. Όχι σε μία τάξη με όλα τα παιδάκια μαζί και τον δάσκαλό τους (ή οποιαδήποτε ειδικότητα κι αν βάλετε να «διδάξει»).
    Γιατί να προκαλέσετε άγχος, φόβο, ντροπή και να πονηρευτούν τα παιδιά μας ή να γελοιοποιηθούν από τον περίγυρο για τις αρχές που έχουν πάρει από το σπίτι τους; Γιατί ωθείτε τα αθώα παιδιά μας σε τέτοια ολισθηρά μονοπάτια; Προς τι αυτή η βιασύνη να μεγαλώσουν απότομα τα παιδιά μας και να χάσουν την αθωότητα και την παιδικότητά τους;
    Είναι ανέφικτο να διδάξετε κάτι τέτοιο στα παιδιά μας και να μην γίνει ζημιά.
    Προβληματίζομαι για το ποιος είναι ο σκοπός.
    Μακριά από τα παιδιά μας. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι για αυτά!

  • 5 Μαΐου 2020, 01:05 | Όλγα Μαμά

    Διαφωνώ με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση πριν την έκτη δημοτικού. Τα παιδιά είναι αθώα και τρυφερά ακόμη. Μέχρι εκείνη την ηλικία, μόνο οι γονείς έχουν δικαίωμα να ενημερώσουν τα παιδιά τους. Γιατί επεμβαίνει η πολιτεία, ούτε πρέπει, ούτε χρειάζεται. Γιατί δεν διδάσκουν την εντιμότητα, την ειλικρίνεια, την αθωότητα, το ρομαντισμό, την αγάπη, την σεμνότητα και άλλες σχετικές αξίες και αρετές που τείνουν να εκλείψουν από τον κόσμο μας?

  • 5 Μαΐου 2020, 01:03 | Α.ΜΠ.

    Διαφωνώ κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό!!!!.
    Επιστημονικά είναι αποδεδειγμένο ότι το παιδί δεν μπορεί να αντιληφθεί την σεξουαλικότητα όπως ένας ενήλικας και μπορεί να μπερδευτεί.
    Οι γονείς είναι υπεύθυνοι για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους.
    Να αφαιρεθεί από το νομοσχέδιο!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:59 | Ιωάννης

    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
    Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
    Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:57 | Φωτεινού Ανεζίνα

    Η εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο ωρολόγιο πρόγραμμα από το νηπιαγωγείο θα έχει καταστροφικές συνέπειες στον ψυχισμό των παιδιών σε αυτήν την αθώα και εύθραυστη ηλικία. Θα ποτιστεί η αγνή τους ψυχή με έννοιες, ιδέες και εικόνες που θα «πονηρέψουν» νωρίτερα ακόμα.Το περιεχόμενο του αποδομεί πλήρως την οικογένεια όπως την γνωρίζουμε και αφαιρεί το αναφαίρετο δικαίωμα που έχει η οικογένεια να παίξει καθοριστικό και μοναδικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός τόσο σοβαρού θέματος.Η εφαρμογή του είναι στοχευμένη σε τόσο μικρή ηλικία, καθώς αφαιρεί την αθωότητα που διακρίνει τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία, μολύνει και διαμορφώνει αξίες και συμπεριφορές που δεν αποδεκτές, από την ηθική της χριστιανικής ορθόδοξης οικογένειας, πχ άμβλωση και ομοφυλοφιλικές οικογένειες.Συνεπώς διαφωνώ με την εφαρμογή του.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:56 | Ροδούλα Κυριατζή

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, και κυρίως στις μικρές παιδικές ηλικίες, είναι τουλάχιστον εγκληματική. Στην ηλικία αυτή τα παιδιά χαρακτηρίζει η αθωότητα. Το να γεμίζουμε εσκεμμένα τις αισθήσεις, το μυαλό και την ψυχή τους με πονηρές εικόνες και πληροφορίες θα αποβεί σίγουρα καταστροφικό γι αυτά. Η ψυχούλα τους θα είναι αδύνατο να το αντέξει και βέβαια αυτό θα φανεί μεγαλώνοντας, καθώς θα αυξάνονται τα ψυχολογικά προβλήματα. Οι μεγάλοι θα πρέπει να αποκτήσουμε παιδική ψυχή και όχι να συμβεί το αντίθετο° δηλαδή τα παιδιά να αποκτήσουν βρώμικο και πονηρό μυαλό όμοιο με των μεγάλων οι οποίοι μηχανεύονται τρόπους με σκοπό να μολύνουν ό, τι πιο αγνό υπάρχει! Βέβαια και διαφωνώ!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:55 | Μαρίνα Κοντογεωργάκου

    1 Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. Απ’ ότι γνωρίζω, όπου εφαρμόστηκε διόγκωσε το πρόβλημα και αύξησε τα περιστατικά εκφοβισμού. Στην Αμερική υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία. comprehensivesexualityeducation . org.

    Ας μην εισάγουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας προγράμματα, τα οποία εφαρμόστηκαν κι απέτυχαν σε άλλες χώρες.

    Η φύση ενεργοποιεί σταδιακά το γενετήσιο ένστικτο, όταν αρχίζει να ωριμάζει κατάλληλα ο άνθρωπος και όχι σε τόσο μικρές ηλικίες. Ακόμα αυτή η ωρίμανση δεν γίνεται ταυτόχρονα σε όλα τα παιδιά. Επομένως ας μη παρέμβουμε στο έργο της φύσης βιαστικά και αδέξια. Η στιγμή και ο τρόπος που θα επιλεχθούν για να ενημερωθεί ένα παιδί για θέματα σεξουαλικότητας, σχετίζονται κυρίως με την ιδιαιτερότητά του και την ώρα που αυτό θα θέσει τα ερωτήματά του, ώστε να μην προκληθεί κάποιο τραύμα. Θα πρέπει να πραγματοποιείται από άτομα, που με αγάπη κι ευαισθησία αναλαμβάνουν να διδάξουν το παιδί κατ’ ιδίαν, ώστε να μπορεί αυτό να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματά του και τις απορίες του, χωρίς να φοβάται τις αντιδράσεις των συμμαθητών του.

    2 Το υπουργείο καλύτερα να ασχοληθεί με το πώς θα παρέχει ουσιαστική παιδεία και να στοχεύσει στην εξάλειψη της παραπαιδείας.

    3 Τουναντίον είμαι σύμφωνος και επικροτώ την έναρξη εκμάθησης των αγγλικών από την νηπιακή ηλικία. Σε άλλες χώρες, Ελβετία, Βέλγιο, μεγαλώνουν τα παιδιά μαθαίνοντας δύο και τρεις γλώσσες ταυτόχρονα και δεν γνωρίζω να έχουν δημιουργηθεί κάποια προβλήματα, εκτός του ότι καθυστερεί λίγους μήνες η ανάπτυξη της ομιλίας των παιδιών.

    4 Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Εάν ένα παιδί διδάσκεται από την ηλικία των 4-5 ετών σωστή άσκηση και σωστή διατροφή και αυτό συνεχιστεί σε όλα τα σχολικά του χρόνια, δεν μπορεί παρά να γίνει ένας υγιής ενήλικας, χωρίς να εκδηλώσει παχυσαρκίας, χωρίς ιατρικά προβλήματα άρα λιγότερα χρήματα σε ιατρική περίθαλψη.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:52 | Ελένη Αλιμονάκη

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σαν μάθημα. Αποκλειστικά υπεύθυνη για αυτό είναι η οικογένεια. Σε καμία περίπτωση δεν το δεχόμαστε. Να καταργηθεί απο τις εκπαιδευτικές προτάσεις!!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:52 | Σάββας

    Διαφωνώ με την συμπερίληψη του σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις επιμέρους θεματικές των θεματικών κύκλων που εισάγονται από το νηπιαγωγείο, έστω και πιλοτικά, διότι το θέμα αυτό πρέπει να αποτελεί αρμοδιότητα αποκλειστικά των γονέων μάλιστα όταν αναφερομαστε σε νήπια και παιδιά του δημοτικού σχολείου.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:52 | Αναστασία Χατζηπατέρα

    Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια (από το 2016 και μετά) όλες οι σχολικές αναφορές και δραστηριότητες σχετιζόμενες με την ελληνική και παγκόσμια Ζωγραφική, γενικότερα Τέχνη, την Αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό έχουν ατονήσει (έως εξαφανιστεί) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
    Ενδεικτικά αναφέρω την Ιστορία της Τέχνης στο γενικό Λύκειο που από την φετινή χρονιά έχει καταργηθεί, Το αρχιτεκτονικό, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο που συρρικνώθηκαν στην Γ Λυκείου αφού οι μαθητές ωθούνται να επιλέξουν τα αγγλικά από πολλές πλευρές. Καλλιτεχνικά μαθήματα δεν γίνονται πια στη α λυκείου λόγο μη ύπαρξης εκπαιδευτικών άλλα και συρρίκνωση των αναθέσεων. Επίσης στην β λυκείου δεν υπήρχε ποτέ κάποιο μάθημα σχετικό με τον πολιτισμό και την Τέχνη.
    Στην τεχνική εκπαίδευση υπάρχει μεγάλη ανάγκη για καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση των μαθητών της. Σε πολλές γεωγραφικές περιοχές – Νομούς δεν υπάρχουν , δεν λειτουργούν τμήματα που θα μπορούσαν να απορροφήσουν μαθητές που διψούν για καλλιτεχνική γνώση και έκφραση. Και είναι πολλοί!
    Προτείνω λοιπόν θεωρώντας μείζονος σημασίας την δυνατότητα των μαθητων να γνωρίσουν, να μιλήσουν, να ζήσουν την Τέχνη, τον πολιτισμό, Την αρχιτεκτονική. Να τους δοθεί η ευκαιρία να ζωγραφίσουν , να καλλωπίσουν το χώρο στου σχολειού και την ιδια τους τη ζωή. Σε όλες τις βαθμίδες, ειδικότερα στο Λύκειο είναι ζωτική σημασίας για τους μαθητές η Τέχνη. Είναι αυτό το κάτι άλλο και διαφορετικό που χρειάζεται κάθε ψυχοσύνθεση διαμορφώσιμη να εξελίχθη σε έναν υγιή και πολιτισμένο ενήλικα.
    Προτινω λοιπόν, μεταξύ αλλων, την επανένταξη στα Επαλ των τμημάτων Εφαρμοσμένων Τεχνών Γραφιστικής, Αργυροχρυσοχοΐας, συντήρησης Έργων(όσα δεν απαναλειτουργησαν μετα το 2012) σε κάθε νομο. Τμηματα που προωθούν την καλλιτεχνική δημιουργία αλλα ΚΑΙ μαθηματων σχετικών με το σχεδιασμό, την τέχνη και τον πολιτισμό στα Γενικά Λύκεια και μάλιστα με την υποχρεωτική μορφή του μαθήματος.
    Ευχαριστω

  • 5 Μαΐου 2020, 00:51 | Αναστασία Κυριακίδου

    Διαφωνώ κάθετα για την εισαγωγή της Σεξουαλικής αγωγής – Διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό, αν υπάρχει αυτή η σκέψη…
    Η ηλικία των παιδιών είναι πολύ μικρή και η συναισθηματική και ψυχοπνευματική τους κατάσταση πολύ άγουρη και ανώριμη για να αντέξουν τέτοιου είδους πρακτικές. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από στήριξη, ασφάλεια, ψυχική και σωματική γαλήνη και ηρεμία κι όχι από άκαιρα άγχη, ταραχές, ανισορροπίες που θα επιφέρουν σκηνές, εικόνες, πρακτικές που ούτε που τους απασχολούν

  • 5 Μαΐου 2020, 00:49 | Εμμανουήλ Γαβαλάς

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση των νηπιων. Υπάρχει εκτεταμένη επιστημονική βιβλιογραφία που υποδεικνύει τις σωματικές και ψυχολογικές συνέπειες πάνω στα παιδιά αυτής της πρώιμη ενασχόλησής τους με τη σεξουαλικότητα. Υπάρχουν βιωματικές εμπειρίες παιδιών και οικογενειών που υπέστησαν τραύματα από αυτή την εκπαίδευση. Υπάρχει ο κοινός νους, που υποδεικνύει πως η σωματική ενότητα δύο ανθρώπων, το πλήρες δόσιμο του ενός στον άλλον, είναι η πιο οικεία σχέση, που για να τους οδηγήσει όμως στην ευτυχία, πρέπει και οι δύο να είναι σε θέση και σεβασμό ο ένας για τον άλλο . Ο σεβασμός χρειάζεται μακρόχρονη καλλιέργεια των ψυχών και εκδηλώνεται με την ικανότητά τους να θυσιάζονται μεταξύ τους, για πάντα, και με αποκλειστικότητα.

    Η επιτυχημένη σεξουαλική σχέση είναι το δώρο στην υπόσχεση παντοτινής και αποκλειστικής αγάπης και ενότητας, δηλαδή στο γάμο, και μόνο μέσα σε αυτόν φέρνει ολοκληρωμένη χαρά. Κάθε άλλη θεώρηση και ψευτοεκπαίδευση είναι αποσπασματική, παραπλανητική και καταστροφική για τα παιδιά μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:47 | Απόστολος Κοντογεωργάκος

    1 Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. Απ’ ότι γνωρίζω, όπου εφαρμόστηκε διόγκωσε το πρόβλημα και αύξησε τα περιστατικά εκφοβισμού. Στην Αμερική υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία. comprehensivesexualityeducation . org.
    Ας μην εισάγουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας προγράμματα, τα οποία εφαρμόστηκαν κι απέτυχαν σε άλλες χώρες.
    Η φύση ενεργοποιεί σταδιακά το γενετήσιο ένστικτο, όταν αρχίζει να ωριμάζει κατάλληλα ο άνθρωπος και όχι σε τόσο μικρές ηλικίες. Ακόμα αυτή η ωρίμανση δεν γίνεται ταυτόχρονα σε όλα τα παιδιά. Επομένως ας μη παρέμβουμε στο έργο της φύσης βιαστικά και αδέξια. Η στιγμή και ο τρόπος που θα επιλεχθούν για να ενημερωθεί ένα παιδί για θέματα σεξουαλικότητας, σχετίζονται κυρίως με την ιδιαιτερότητά του και την ώρα που αυτό θα θέσει τα ερωτήματά του, ώστε να μην προκληθεί κάποιο τραύμα. Θα πρέπει να πραγματοποιείται από άτομα, που με αγάπη κι ευαισθησία αναλαμβάνουν να διδάξουν το παιδί κατ’ ιδίαν, ώστε να μπορεί αυτό να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματά του και τις απορίες του, χωρίς να φοβάται τις αντιδράσεις των συμμαθητών του.
    2 Το υπουργείο καλύτερα να ασχοληθεί με το πώς θα παρέχει ουσιαστική παιδεία και να στοχεύσει στην εξάλειψη της παραπαιδείας.
    3 Τουναντίον είμαι σύμφωνος και επικροτώ την έναρξη εκμάθησης των αγγλικών από την νηπιακή ηλικία. Σε άλλες χώρες, Ελβετία, Βέλγιο, μεγαλώνουν τα παιδιά μαθαίνοντας δύο και τρεις γλώσσες ταυτόχρονα και δεν γνωρίζω να έχουν δημιουργηθεί κάποια προβλήματα, εκτός του ότι καθυστερεί λίγους μήνες η ανάπτυξη της ομιλίας των παιδιών.
    4 Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Εάν ένα παιδί διδάσκεται από την ηλικία των 4-5 ετών σωστή άσκηση και σωστή διατροφή και αυτό συνεχιστεί σε όλα τα σχολικά του χρόνια, δεν μπορεί παρά να γίνει ένας υγιής ενήλικας, χωρίς να εκδηλώσει παχυσαρκίας, χωρίς ιατρικά προβλήματα άρα λιγότερα χρήματα σε ιατρική περίθαλψη.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:47 | Παρασκευάς

    Εκεί στο υπουργείο είστε σοβαροί;Εισάγετε την σεξουαλική διαπαιδαγώγιση στα σχολεία των παιδιών μας την στιγμή που τα περισσότερα έχουν θέματα με μαθησιακές δυσκολίες και χρήζουν υποστήριξη μαθημάτων ειδικής αγωγής όπως λογοθεραπείας και εργοθεραπείας.Ακριβώς σε αυτόν τον τομέα να ρίξετε το βάρος της εκπαίδευσης όπου πληρώνουμε απο την τσέπη μας τα μαλλία της κεφαλής μας και αφήστε το συγκεκριμένο ζήτημα που είναι τόσο λεπτό σε εμάς τους γονείς που ξέρουμε πως να πούμε κάτι και πότε στα παιδιά μας.Δεν σας εμπιστευόμαστε πλέον.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:46 | Μιχάλης Κακάνης

    Χριστός Ανέστη!
    Θα ήθελα να δηλώσω την αντίθεσή μου με τη διδασκαλία του μαθήματος της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και της Αγγλικής στο Νηπιαγωγείο.
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποτελεί καθήκον της οικογένειας και μόνο.
    Δεν εμπιστεύομαι άλλους,που δεν έχω επιλέξει εγώ,να ασχοληθούν με τόσο ευαίσθητα θέματα για το παιδί μου.
    Από την άλλη,η ηλικία του Νηπίου δε θεωρώ ότι είναι κατάλληλη για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας διότι σε αυτή την ηλικία το παιδί δεν έχει κατακτήσει ακόμα βασικά στοιχεία της μητρικής του Γλώσσας,της Ελληνικής.
    Ο Θεός να σας φωτίσει να αποφασίσετε για το καλό των παιδιών.
    Ευχαριστώ.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:45 | Κ.Β.

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα θέμα πολύ ευαίσθητο που δεν μπορεί να κατευθύνεται από καμία κυβέρνηση και κανέναν εκπαιδευτικό. Ως δασκάλα που εκπαιδεύτηκε στο ελληνικό πανεπιστήμιο, αναρωτιέμαι με τι γνώσεις και προσόντα περιμένετε οι εκπαιδευτικοί να μιλήσουν στα παιδιά μας για τη σεξουαλικότητα και προς τα πού θα τα κατευθύνουν; Θα μιλήσουν από την εμπειρία τους ή θα συλλέξουν πληροφορίες από το διαδίκτυο;;; Προφανώς δε μιλάμε για τα μέρη του σώματος που ούτως ή άλλως διδάσκονται τα παιδιά. Ούτε είστε σε θέση να περιορίσετε το εύρος όπου μπορεί να επεκταθεί το θέμα μέσα σε μια σχολική τάξη. Η σεξουαλική αγωγή είναι θέμα ηθικών αξιών και έγκειται στην ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. Αλίμονο αν αφήσουμε τα παιδιά μας να διδαχθούν τέτοια ζητήματα από το σχολείο. Οφείλουμε να τα προστατεύσουμε και να είμαστε διακριτικοί σε τόσα ευαίσθητα και σημαντικά θέματα.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:44 | Ευθύμιος Τσικόπουλος

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ κάθετα!
    Απορώ ποιο διεστραμμένο μυαλό σκέφτηκε να προτείνει τέτοιο αντιπαιδαγωγικό πρόγραμμα σε μια τόσο τρυφερή ηλικία. Λες και λύσαμε όλα τα θέματα που αφορούν την κάθε ηλικία, λες και εξαντλήσαμε όλα τα παιδαγωγικά θέματα που θα μπορούσαμε να προσφέρουμε στα νήπιά μας και πιάσαμε πλέον και τα ΑΝΤΙπαιδαγωγικά!!
    Πιστεύω ότι μεγάλο μέρος των εν ενεργεία εκπαιδευτικών δεν είναι κατάλληλοι για τη διδασκαλία τέτοιου θέματος, αλλά και άν ήταν, ως πατέρας δεν παραχωρώ σε κανέναν το δικαίωμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μου.
    Ως εκ τούτου, σε περίπτωση που αγνοήσετε την αντίδρασή μας, τα παιδιά μου δεν θα λάβουν μέρος σε αυτό το «πρόγραμμα».
    Δυστυχώς, ενώ το Κράτος θα έπρεπε να χτίζει σχολεία με αξίες προκειμένου να διαπαιδαγωγεί παιδιά με υγιή ψυχισμό, αντιθέτως γκρεμίζει ό,τι υπάρχει εκ φυσικού στα παιδιά (αγνότητα, αθωότητα).
    Διαφωνώ κάθετα με τέτοιου είδους απαράδεκτα νομοσχέδια.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:42 | Γιάννης

    Τα λύσαμε όλα τα άλλα προβλήματα της εκπαίδευσησ και μας έλειπε αυτό? Αντί να τους μαθαίνουμε σωστά την Ελληνική ιστορία και τα ιδεώδη, να τους ενισχύσουμε το Ελληνικό φρόνιμα, τους μαθαίνουμε νεοταξίτικες βλακείες (για να μην πω τίποτα πιο βαρύ) λες και δεν έχουν χρόνια μπροστά τους να τα μάθουν αυτά. Να σκεφτείτε μήπως να τους τα μαθαίνουμε όταν σαραντήσουν και μετά. Να τους τα δείχνουμε σε DVD μιας και δεν θα έχουν αρχίσει να μιλάνε και να καταλαβαίνουν από κουβέντες.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:42 | Διονυσία

    Είμαι μητέρα 7 παιδιών και διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
    Δεν μπορούν με ένα νομοσχέδιο, να καταστρέφουν την παιδικότητα και την αθωότητα των παιδιών μου !

  • 5 Μαΐου 2020, 00:38 | Μαρία Καπάδαη

    Ως ψυχολόγος διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγωγηση από την ηλικία του νηπιαγωγείου,μέχρι και τη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Πρεπει να καταργηθεί το άρθρο αυτό,είναι απαράδεκτο για τα παιδια μας και για το μέλλον τους.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:36 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ!!! Υπάρχουν σημαντικότερα και πιο ουσιαστικά πράγματα πράγματα που πρέπει να μάθουν τα παιδιά σε αυτή την ηλικία και γενικά στο σχολείο!!! Αυτό το είδος διαπαιδαγώγησης ανήκει αποκλειστικά και ΜΟΝΟ στην οικογένεια. Άλλος είναι ο ρόλος του σχολείου

  • 5 Μαΐου 2020, 00:36 | Ν.Σ.

    Το άρθρο είναι πολύ αφηρημένο. Μάλλον καλύτερα θα έλεγα «κεκαλυμμένο»… Τι εννοεί με το «…ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής…»; Αν δεν υπήρχαν αυτές οι διαμαρτυρίες, ομολογώ πως δεν θα πήγαινε το μυαλό μου! Όμως αν είναι πραγματικότητα η πρόθεση της κυβέρνησης να βάλει – έστω και ως προαιρετικό – το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι ΛΑΘΟΣ και μάλιστα ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!! Το SEX δεν χρειάζεται διδαχή. Είναι έμφυτο. Άλλωστε εμείς που δεν το κάναμε ως μάθημα στο σχολείο υστερούμε σε κάτι; Και αν βρεθεί κάποιος και πει πως «ναι! υστερείτε…» τότε πως αυτοί που (κατ’ αυτόν) υστερούν είναι ικανοί να το διδάξουν;;;; Εν πάση περίπτωση αν σέβεστε ως κυβέρνηση την υπόστασή σας και τους συνανθρώπους σας (που σας ψήφισαν) θα πρέπει να ακυρώσετε αυτό το εγχείρημα και να αφήσετε τα παιδιά του νηπιαγωγείου να ΖΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:36 | Ελένη

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τόσο μικρές ηλικίες και γενικώς ως μάθημα στο σχολείο. Κανείς δεν έχει εκπαιδευτεί για κάτι τετοιο. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν έχει την ωριμότητα κ κυρίως φόβο Θεού για να αγγίξει ένα τόσο λεπτό ζητημα. Όποιος πονηρεψει η καταστρέψει παιδική ψυχη, δίνει λόγο στον Θεό και είναι υπεύθυνος για κάθε τι που ακούει και βλέπει ένα παιδί. Οι γονείς θα πρέπει να έχουν την επιλογη να αρνηθούν την συμμετοχή του παιδιού τους σε τέτοιο πρπγραμμα. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι και υπεύθυνοι για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους πόσο μάλλον σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα. Καλή φώτιση σε όλους μας και πιστεύω ότι δεν θα προλάβει να εφαρμοστεί τέτοιο σχέδιο. Έχει και ο Θεός τα δικά του σχέδια….!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:36 | Λυτρα Ευαγγελια

    Χριστός Ανέστη!

    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
    Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
    Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:34 | ΜΗΝΑΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

    Διαφωνώ κάθετα με την εφαρμογή του προγραμματος της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης απο το νηπιαγωγείο, διότι θα έχει ως αποτέλεσμα την πρώιμη σεξουαλικοποίηση του παιδιού. Προωθεί την αποδοχή της ομοφυλοφιλίας, την άμβλωση και την ρευστότητα στην ταυτότητα φύλου. Το νομοσχέδιο προσβάλλει όλες τις χριστιανικές αξίες που αποτελούν τα θεμέλια για την χαρά και την ευτυχία του ανθρώπου.Ας μην παραδώσουμε στους «ειδικούς» του υπουργείου την διαχείρηση της ζωής και των αξιών των οικογενειών μας. Ας αναλάβουμε οι ίδιοι οι γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας ώστε να αναπτύξουν υγιή σεξουαλικότητα.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:34 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ!!! Υπάρχουν σημαντικότερα και πιο ουσιαστικά πράγματα πράγματα που πρέπει να μάθουν τα παιδιά σε αυτή την ηλικία και γενικά στο σχολείο!!! Αυτό το είδος διαπαιδαγώγησης ανήκει αποκλειστικά και ΜΟΝΟ στην οικογένεια. Άλλος είναι ο ρόλος του σχολείου.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:31 | Γ.Χ

    Κύριες και Κύριοι,
    Θεωρώ άκρως αντιπαιδαγωγική, ανεύθυνη, επικίνδυνη και εγκληματική την επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από τη νηπιακή ηλικία. Θα τραυματιστούν ανεπανόρθωτα οι ευαίσθητες παιδικές ψυχούλες. Οι μόνοι που μπορούν υπεύθυνα να κατευθύνουν και να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία είναι οι ίδιοι οι γονείς.
    Διαφωνώ!!!!

    Με εκτίμηση
    Γ. χ

  • 5 Μαΐου 2020, 00:31 | Δημήτριος Σ

    ΟΧΙ σεξουαλική αγωγή στο νηπιαγωγείο και το σχολείο γενικά.
    Τί χρειάζεται;
    Για να προπαγανδίζετε τα περί «κοινωνικού φύλλου»;
    Για να κάνετε μύηση στις «σεξουαλικές προτιμήσεις»;
    Για να λοιδορούμε και να σκώπτουμε τις πολυμελείς οικογένειες;
    Με σεξουαλισμούς και σεξουαλισμούς θα δουλέψει κανείς για την πατρίδα του;
    Όταν το επίπεδο των επιστημονικών μας επιχειρημάτων είναι ότι έτσι το κάνουν και τα ζώα,
    Σε τι να σας εμπιστευθούμε;
    Τα σεμινάρια θα καταντήσουν Προπαγάνδα υπέρ της αυτοϊκανοποίησης,
    της ηδονοποίησης, των δικαιωμάτων, της εγωπάθειας,
    της απο-ηρωοποίσης και του ναρκισισμού.
    Τέρμα η πατρίδα.
    Τα εργαλεία έγιναν ο σκοπός.
    Να μάθουμε γλώσσες, πολλές γλώσσες, ο σκοπός μας.
    Δεν υπάρχει ψυχή, και το σώμα μας ένα εργαλείο χωρίς σκοπό.
    Αντί χειραγώγησης στα υψηλά ιδανικά,
    θα οδηγηθούμε σε μια επαύξηση της καταναλωτικής αδηφαγίας μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:31 | Θεόφιλος

    Ως πατέρας 7 παιδιών, διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από το νηπιαγωγείο, καθώς τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν είναι ώριμα για να δεχτούν τέτοιου είδους πληροφορίες και γνώση.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:30 | Μ. Μπούρατζης

    Διαφωνώ κάθετα με το εν λόγω πολυνομοσχέδιο και ιδιαίτερα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
    Το συγκεκριμένο, δεν μπορεί να αποτελέσει υγιές αντικείμενο ενασχόλησης για παιδιά, διότι δεν συμβαδίζει με τις δραστηριότητες της παιδικής ηλικίας και μόνο βλάβη μπορεί να προκαλέσει στις τρυφερές ψυχές τους.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:30 | Μαγδαληνή Καϊσέρογλου

    Στην πιο τρυφερή και ευαίσθητη ηλικία του νηπιαγωγείου η ψυχή του παιδιού επιβάλλεται να παραμένει αθώα και να διατηρεί την παιδικότητά της.
    Οι γονείς, γνωρίζοντας καλύτερα από τον καθένα το παιδί τους, θα κρίνουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή ανάλογα με την ωριμότητα και την προσωπικότητά του, να συζητήσουν με διάκριση,σοβαρότητα και λεπτότητα αυτό το θέμα.
    Σε καμια περίπτωση δεν ωφελεί να του εξάπτουν τη φαντασία του,να του δημιουργούν ερωτήματα και να το αναστατώνουν ,όταν το ίδιο δεν τα έχει καν σκεφτεί! Ας τα αφήσουν να μεγαλώσουν ανεπηρέστα, αγνά, αθώα, απροβλημάτιστα
    κι ας ασχοληθούν με πιο δημιουργικά πράγματα, βοηθώντας τα να μάθουν περισσότερα για την πανέμορφη γλώσσα, ιστορία και Πίστη τους!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:29 | Maria

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες. Δεν εμπιστεύομαι κανέναν να μιλήσει στα παιδιά μου για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα. Αυτο το χειριζόμαστε οι γονείς. Απαράδεκτο! Να αποσυρθεί αμέσως αμέσως!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:23 | Leonidas C

    Δηλώνω την αντίθεσή μου στο μάθημα των Αγγλικών και της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από αυτή την ηλικία στην εκπαίδευση.
    Τα παιδιά μας δεν ξέρουν σωστά την Ελληνική γλώσσα και παράλληλα να είναι αναγκασμένα να ανταποκρίνονται σε μαθήματα Αγγλικής.!
    Με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο (αλλά και στις υπόλοιπες βαθμίδες) ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ.! Δεν παραχωρώ σε κανένα το δικαίωμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μου. Είναι συνταγματικό δικαίωμα και ευθύνη της οικογένειας και ΜΟΝΟ.!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:21 | Ανδρέας Παναγιωτόπουλος

    Είμαι πολύτεκνος πατέρας ανήλικων τέκνων.

    Παρακαλώ να αφαιρεθεί το άρθρο για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από το νηπιαγωγείο. Να μάθουν δηλαδή τα παιδιά τί και από ποιόν; Να καταλάβουν τι;

    Γιατί να τα πονηρέψουμε από τόσο μικρή ηλικία; Αφήστε την τρυφερή αυτή ηλικία τα παιδιά να μεγαλώσουν όσο το δυνατόν πιο ομαλά και όμορφα..!

  • 5 Μαΐου 2020, 00:20 | M.A.T.

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. Είναι τουλάχιστον ΑΙΣΧΡΟ να διδάσκεται στα νηπιαγωγεία η Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Το ότι η παιδεία μας υστερεί σε πολλά πράγματα αυτό το ξέρουμε… Το να προσπαθούν μερικοί να την φθείρουν περισσότερο και μάλιστα εκούσια και εμείς να το αφήνουμε να περνάει χωρίς να πούμε ΤΙΠΟΤΑ, αυτό δείχνει πως η διαφθορά των νεοελλήνων έχει αγγίξει τη μέγιστη τιμή που θα μπορούσε να πάρει. Το να κάνεις κακό στον εαυτό σου είναι δικαίωμα σου. Το να βλάπτεις με τις δικές σου αποφάσεις αθώες μικρές υπάρξεις. Βάλατε λοιπόν στο στόχαστρο και τα μικρά παιδιά; Πόση περισσότερη ξεδιαντροπιά;… Είμαι μια εκκολαπτόμενη νηπιαγωγός… Σήμερα μου έγινε η εξής ερώτηση: Πόσοι άνθρωποι στον κόσμο μπορούν να πουν ότι στην εργασία τους έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν τη ζωή ενός μικρού παιδιού;.. Σας διαβεβαιώ λοιπόν ότι όσο περνάει από το χέρι μου, δεν πρόκειται να αφήσω τη ζωή ΚΑΝΕΝΟΣ παιδιού της τάξης μου να καταστραφεί μ’ αυτόν τον τρόπο.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:19 | Διαμαντίδης Νικόλαος

    Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στα παιδιά του νηπιαγωγείου που κινδυνεύουν με αυτόν τον τρόπο να χάσουν την αθωότητα τους.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:19 | Κωνσταντίνος

    Δεν πρέπει να να περάσει το άρθρο 1 με τίποτα, κάθε πράγμα στον καιρό του, για ποιον λόγο το 5χρονο παιδάκι να διδάσκεται θέματα που δεν αρμόζουν στην ηλικία του;

  • 5 Μαΐου 2020, 00:18 | Δημήτρης Λούκας

    Δεν μπορεί αυτό το λεπτό ζήτημα να συζητηθεί και να προσεγγιστεί από το δάσκαλο μέσα στην τάξη. Μόνον οι γονείς έχουν την ευθύνη αυτή και μόνον οι ίδιοι μπορούν και πρέπει να ασχοληθούν με αυτό το ζήτημα.
    Εάν η πολιτεία κρίνει ότι θέλει να βοηθήσει ας μιλήσει με τους γονείς, ας κάνει επιμορφωτικά σεμινάρια και σχολές γονέων και αυτοί να μεταφέρουν στα παιδιά τους ανάλογα και μάλιστα τη στιγμή που κρίνουν αυτοί καλύτερα.
    Δεν είναι δυνατόν να ασχοληθούν τα νήπια και τα παιδιά του δημοτικού με αυτά τα ζητήματα.
    Είμαστε εντελώς αντίθετοι.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:18 | Μ.Μ

    Διαφωνώ κάθετα!
    Σε αυτήν την ηλικία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση όχι μόνο δεν μπορεί να οφελήσει, αλλά μάλλον θα βλάψει τις παιδικές ψυχές

  • 5 Μαΐου 2020, 00:14 | Άγγελος

    Διαφωνώ κάθετα με το Άρθρο 01

  • 5 Μαΐου 2020, 00:12 | Μαρία

    Διαφωνώ κάθετα! Το θέμα είναι πολύ ευαίσθητο και λεπτό. Μόνο μέσα στην οικογένεια σε αυτή την ηλικία, μπορεί να συζητηθεί. Η παιδική ψυχή μπορεί να τραυματιστεί ανεπανόρθωτα.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:12 | Ρουσσου Ρωμαλια

    Καλησπέρα ,
    Θα ηθελα να δηλώσω την αντίθεση μου ,σε αναβάθμιση των νηπιαγωγείων με άρθρα που προσθέτουν περισσότερα μαθήματα ,αγγλικά και αλλα στις ήδη φορτωμένες ώρες με γνώσεις και εργασίες των σχολείων ,και των νηπιαγωγείων .
    Σε παιδια αυτής ηλικίας πρεπει να μαθαίνουμε να αγαπούν την γνώση και το σχολείο μέσα απο εμπειρίες και συνεργασία και οχι μονο ακούγοντας και συσσωρεύοντας πληροφορίες .
    Να δώσουμε σημασία σε κάθε παιδί ,με λιγότερα παιδια σε κάθε τάξη οχι αυξάνοντας τον αριθμό τους
    Λεμε ΟΧΙ.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:11 | Θανάσης

    Διαφωνώ κάθετα, η σεξουαλική αγωγή δεν έχει θέση στο νηπιαγωγείο καθώς μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ψυχολογία του νηπίου.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:10 | Κωνσταντίνος Χριστοφιλοπουλος

    Δηλώνω την κάθετη αντίθεσή μου στο μάθημα της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από αυτή την ηλικία στην εκπαίδευση.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:10 | Μαρία Νου

    Ως μητέρα και εν ενεργεία εκπαιδευτικός διαφωνώ κάθετα με το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Τα παιδιά είναι το πιο τρυφερό και ευαίσθητο ζωντανό κομμάτι αυτού του κόσμου. Μη τραυματίζουμε τις ψυχές τους με θέματα που δεν αφορούν την ηλικία τους.
    Επίσης, πρόκειται για ένα θέμα που δεν μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός και μάλιστα σε μικρά παιδιά, με διαφορετική ψυχοσύνθεση να αναλάβει.
    Αυτό είναι θέμα των γονέων να διδάξουν ή να συμβουλέψουν τα παιδιά τους, κι αν χρειαστεί από τόσο μικρά.
    Σε καμία περίπτωση δεν θα επέτρεπα το παιδί μου να πάρει μέρος σε ένα τέτοιο μάθημα, αλλά και ως εκπαιδευτικός δεν θα το διδάξω.
    Υπάρχουν πολλά, όμορφα και ενδιαφέροντα προγράμματα που οι υπεύθυνοι αυτού του έργου μπορούν να προτείνουν δίνοντας αξίες, αρετές, γνώσεις και ήθος στα παιδιά μας, κάνοντάς τα υγιείς ψυχικά ανθρώπους, μορφωμένους και ώριμους να κρίνουν μεγαλώνοντας τα διάφορα θέματα ζωής.