1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Οι αποδοχές που καταβάλλονται στους προσλαμβανομένους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς υπολογίζονται με το γινόμενο των μηνιαίων αποδοχών του εισαγωγικού κλιμακίου με το κλάσμα που έχει αριθμητή τις δεδουλευμένες ώρες και παρανομαστή τις ώρες του πρωτοδιόριστου του κλάδου τους. Η προϋπηρεσία αυτών υπολογίζεται με την αναγωγή του συνόλου των δεδουλευμένων ωρών σε έτη, μήνες, ημέρες.
2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι ανωτέρω πίνακες συντάσσονται σύμφωνα με τη σειρά που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους τελικούς πίνακες.
3. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ συντάσσεται ένας πίνακας υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον πίνακα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». κατατάσσονται με τα ίδια παρακάτω κριτήρια.
i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μια (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα
στ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου τρεις (3) μονάδες
ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια μιάμιση (1,5) μονάδα.
η) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ μία (1) μονάδα.
Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην ΕΑΕ πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
1) να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
2) η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ,
3) τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
4) τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΑΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
5) τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ ή διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους ή το διδακτορικό τους (στην περίπτωση των διδακτόρων) είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ, ενώ το υπόλοιπο 30% των μαθημάτων να διδάσκεται από αναγνωρισμένου κύρους επιστήμονες με ειδικά προσόντα και σχετικό δημοσιευμένο έργο ή από ή ειδικούς εκπαιδευτές (π.χ. πληροφορικοί Υποστηρικτικών Τεχνολογιών ΑμεΑ, δάσκαλοι κινητικότητας για τυφλούς…). Το ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων.
Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.
ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες .
Υπολογίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας σε μήνες πολλαπλασιαζόμενο επί 0,20
Προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δεκαπέντε (15) ημερών στρογγυλοποιείται σε μήνα. Προϋπηρεσία μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών δεν υπολογίζεται.
iii) Κοινωνικά κριτήρια
− Η επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), τρεις (3) μονάδες
− Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε μονάδες (5) για το τρίτο τέκνο.
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες.
Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.
4. Εφόσον δεν καλύπτονται οι θέσεις με εκπαιδευτικούς με τα παραπάνω προσόντα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) μηνών διδακτικών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους και ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα.
5. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.
6. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή braille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο (2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου
<> Αυτή είναι η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών στον ασεπ για ποιο λόγο να δίνονται περισσότερα μόρια για την κατάταξη των αναπληρωτών στον πίνακα; Επίσης η μοριοδότηση της προυπηρεσίας είναι δίκαιη και δεν θα πρέπει να μειωθεί.
η αναπηρια να μοριοδοτειται περισσοτερο απο 3 μορια, και να δινεται προτεραιοτητα στις αναπηριες 67% εφοσον ειναι δυσκολο να μετακινηθουν εκτος αστικων κεντρων. επιπλεον να μην αναγνωριζουνται τα μεταπτυχιακα τυπου βουλγαριας που μπορει να ειναι υποπτα και αμφιβολου αξιας.
Πρόταξη των μάστερ!!!!
Εφόσον το υπουργείο προτίθεται η πρόσληψη των αναπληρωτών από εδώ και στο εξής να πραγματοποιείται βασιζόμενη κυρίως σε ακαδημαϊκά κριτήρια:
1. Η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας θα έπρεπε να είναι αυστηρά 0,1 μόριο/ μήνα αντί για 0,2 μόρια/ μήνα έτσι ώστε οι 15 μήνες προϋπηρεσίας να μην εξισώνονται αυτόματα με την διεκπεραίωση ενός μονοετούς ή διετούς ολότελα μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην Ε.Α..
Σε καμία των περιπτώσεων δεν υφίσταται να αποδεχτούμε ότι οι 15 μήνες εργασίας σε μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μπορούν να αντισταθμίσουν την γνώση και την εξειδίκευση που προσφέρει ένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών.
2. Αναφερόμενοι ακόμα στα ακαδημαϊκά κριτήρια πρόσληψης και από την στιγμή που ο καθένας από εμάς διδάσκει το μάθημα της ειδικότητας του στις δομές Ε.Α. και Εκπαίδευσης, για ποιο λόγο δεν μοριοδοτούνται καθόλου τα μεταπτυχιακά ειδικότητας;
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα άτομα με επιπλέον διετείς σπουδές και εξειδίκευση στο μάθημα ειδικότητας το οποίο διδάσκουν να έχουν την ίδια θέση στον πίνακα αναπληρωτών με άτομα τα οποία είναι απλώς κάτοχοι του βασικού τίτλου σπουδών της ειδικότητας τους.
3. Για ποιο λόγο δεν μοριοδοτείται καθόλου η παιδαγωγική επάρκεια η οποία αποκτήθηκε μέσω μονοετούς παρακολούθησης στην ΑΣΠΑΙΤΕ, και κατά την διάρκεια της οποίας όσοι συμμετείχαν παρακολούθησαν 16 παιδαγωγικά μαθήματα και υποβλήθηκαν σε προόδους, γραπτές εξετάσεις, διδασκαλίες καθώς και στην εκπόνηση εργασιών;
4. Γιατί από την στιγμή που ο καθένας από εμάς διδάσκει το μάθημα της ειδικότητας του στις δομές Ε.Α. και Εκπαίδευσης, δεν μοριοδοτείται καθόλου η επιτυχία στον ΑΣΕΠ, κατά τον οποίο οι εξεταζόμενοι υποβλήθηκαν σε γραπτή εξέταση τόσο του γνωστικού αντικειμένου το οποίο και καλούνται να διδάξουν καθώς και στο παιδαγωγικό αντικείμενο.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω ότι η επιτυχία στον ΑΣΕΠ προσμετράται στους πίνακες γενικής αγωγής και εκπαίδευσης όπου και πάλι καλούμαστε να διδάξουμε το μάθημα της ειδικότητας μας
5. Για άλλη μια φορά κινδυνεύουμε να εμπορευματοποιήσουμε την εκπαίδευση, εφόσον στο νέο νομοσχέδιο Ε.Α. προβλέπεται ότι οι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια θα μοριοδοτούνται με επιπλέον 1,5 μονάδα, ενώ ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, θα μοριοδοτείται με μόλις 2 μόρια.
Αξιοκρατική μοριοδότηση θεωρείται εκείνη στην οποία θα προσμετρώνται όλα τα αντικειμενικά προσόντα και οι τίτλοι σπουδών των υποψηφίων, έτσι ώστε να αποφύγουμε μελλοντικά υποψήφιοι με διαφορετικά προσόντα και ιστορικό σπουδών να βρίσκονται στην ίδια θέση κατάταξης στον πίνακα, αν όχι σε χειρότερη λόγω της υπερτιμημένης προσμέτρησης της προϋπηρεσίας.
Καλο Πασχα! Με τα νεα δεδομένα τελειωνει επιτελους η αδικια που γινονταν εις βάρος των πε 71, 61 που σπουδασαν ΚΑΤ’ΕΠΙΛΟΓΗΝ το εν λογω αντικειμενο και δε χρησιμοποιησαν την ΕΑΕ σαν »σανιδα σωτηρίας» για να βρουν δουλειά! Βλεπω πολλοι αντιτίθεστε με το νεο νομοσχέδιο και μιλάτε για υποβιβασμο των μεταπτυχιακων! Συναδελφοι, μπορώ εγω, ως ΠΕ 71 να μπω στο δικό σας πινακα (ενω εχω κανει στο ΠΤΕΑ Πρακτικη στην Γενικη Αγωγη); Πειτε μου σας παρακαλω σε ποιον αλλον κλαδο συμβαινει αυτο το πραγμα! Με ενα μεταπτυχιακο δε »βαπτιζεστε» ειδικοι παιδαγωγοι! Αποκτατε επιπλεον γνωσεις για να αντιμετωπισετε με επαρκεια ορισμενες περιπτωσεις! Δηλαδη δε φτανει που μπαινετε στο πινακα μας έχετε και απαιτησεις! Με λιγα λογια: Να μην μπρουμε να μπουμε στο δικο σας πινακα αλλα και να μη προηγουμαστε στο δικο μας! Απλα ΤΡΑΓΙΚΟ! Πέρα απο το συμφερον σας δέιτε το δικαιο!
Επιτέλους,ήρθε η ώρα να αποκατασταθει η αδικία ετών, έναντι του κλάδου μας. Σε κανένα άλλον κλάδο, δε συνέβαινε αυτό που συνέβαινε στους ΠΕ 71 και 61, οι οποιοι διάλεξαν εξαρχής το χώρο της ειδικής αγωγής, με απώτερο σκοπό την προσφορά κοινωνικού και παιδαγωγικού εργού, και δεν εισχωρήσαν μετέπειτα λόγω εργασιακών συμφερόντων.Να σταμάτήσει η καταφορη αδικία ετών. Είμαστε ισάξιοι επιστήμονες και παιδαγώγοι,δεν είναι δυνατον να μην έχουμε το δικαίωμα να σταθούμε στη γενική τάξη αλλα να μην είμαστε και καταλληλοι για την Ειδικη Αγωγή.
Πολύ λάθος η μοριοδότηση στην προϋπηρεσία σε σύγκριση α) με τους τίτλους σπουδών, και β) τα άτομα με αναπηρία.
Ή θα πρέπει να μειωθεί ο συντελεστής της προϋπηρεσίας ή να αυξηθούν τα υπόλοιπα δύο.
Ακόμη και εντελώς πρακτικά να το πάρουμε: «ένα μεταπτυχιακό ισούται με 15 μήνες προϋπηρεσία»; Με βάση αυτό προτιμότερο είναι να δουλέψει κάποιος για δύο χρόνια ως αναπληρωτής παρά να επιλέξει να κάνει ένα μεταπτυχιακό για 2 χρόνια. Αν είναι δυνατόν, να υπάρχουν τέτοια εμπόδια στη γνώση και την επιμόρφωση ενός ανθρώπου. Θα έπρεπε ένα μεταπτυχιακό να ισούται το λιγότερο με 18 μήνες προϋπηρεσία, όσο και ο χρόνος υλοποίησής του (ίσως και 24 μήνες).
Αναλογικά το ίδιο ισχύει και στο διδακτορικό όπου δίνουν 6 μόρια, δηλαδή 30 μήνες προϋπηρεσία (3 και κάτι χρόνια ως αναληρωτής), ενώ όποιος έχει διδακτορικό χρειάστηκε το λιγότερο 2 χρόνια για το μεταπτυχιακό και 4 χρόνια για το διδακτορικό, σύνολο 6 χρόνια. Στην περίπτωση του διδακτορικού θα έπρεπε να ισούται με τουλάχιστον 54 μήνες προϋπηρεσίας, δηλαδή 6 χρόνια ως αναπληρωτής.
Αυτό που προτείνω έχει ήδη εφαρμοστεί στη μισθολογική κατάταξη για όλους τους εκπαιδευτικούς, όπου ο κάτοχος μεταπτυχιακού παίρνει +2 χρόνια μισθολογικής εξέλιξης και ο κάτοχος διδακτορικού +6 χρόνια μισθολογικής εξέλιξης.
Έτσι, και στο νόμο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης θα είναι δίκαιο όποιος έχει μεταπτυχιακό να παίρνει τα ίδια μόρια με όποιον έχει 2 χρόνια προϋπηρεσίας και όποιος έχει διδακτορικό να παίρνει τα ίδια μόρια με όποιον έχει 6 χρόνια προϋπηρεσίας.
Περιμένω να ακούσω τις απόψεις σας σχετικά με την πρόταση αυτή!
Καιρός ήταν να αποκατασταθεί αυτή η αδικία!Ήταν αδιανόητο το ίδιο το κράτος να αναιρεί τον εαυτό του ενώ υπάρχουν σχολές με εξειδικευμένο πτυχίο στην ειδική αγωγή να καταλαμβάνουν υψηλότερες θέσεις στον πίνακα άτομα με άλλες βασικές σπουδές που μόλις είδαν το κενό αυτό και την ευκαιρία να «βολευτούν» έσπευσαν να εξασφαλίσουν μεταπτυχιακά και σεμινάρια συχνά και με τους γνωστούς τρόπους (χρήματα,γνωριμίες κτλ).Οι ΠΕ 71,61 επέλεξαν εξ’ αρχής την ειδική αγωγή ως αντικείμενο των σπουδών τους κι όχι εκ των υστέρων για λόγους συμφέροντος.Φυσικά η πριμοδότηση της επιπλέον κατάρτισης είναι επιθυμητή από όλους, πρέπει όμως να μας δίνεται η δυνατότητα να ξεκινήσουμε την πορεία μας στο αντικείμενό μας και όχι να εκτοπιζόμαστε με τον μέχρι τώρα τρόπο. Είναι αρκετό το δικαίωμα που τους δίνεται να εισέρχονται στον πίνακα, δεν μπορεί να ζητούν και προτεραιότητα! Είναι όμως κατανοητό, κι εμένα αν μου έκοβαν ξαφνικά το δικαίωμα να μπαίνω σε θέσεις άλλων τμημάτων λόγω συμπληρωματικών σπουδών θα έγραφα μαζικά εκθέσεις διαμαρτυρίας…
Η παρατηρηση που εχω να κανω εγω ειναι η εξης: απουσιαζει προβλεψη για μοριοδοτηση βαθμου απο ασεπ ή δεν εχω διαβασει ακομα καλα το προσχεδιο. Αν συμβαινει το πρωτο θεωρω πως ειναι απαραιτητη η προβλεψη για μοριοδοτηση ενος ασεπ ειδικης και ακομα πιο απαραιτητη η διεξαγωγη ενος τετοιου ασεπ. Μεχρι τοτε επιβαλλεται να υπολογιζουμε με καποιον τροπο και τα μορια απο τον ασεπ γενικης αγωγης. Εξαλλου και στα ειδικα σχολεια το γνωστικο μας αντικειμενο διδασκουμε. Πρεπει να αμειβεται αυτος που εχει αποδειξει πως το γνωριζει καλυτερα.
Αν θελετε να υποστηριζετε οτι υπαρχει αξιοκρατια μοριοδοτειστε την επιτυχια του ασεπ στην γενικη αγωγη. Αναμφισβητητα αξιοκρατικο κριτηριο. Η προταση μου ειναι να πολλαπλασιαζονται τα μορια πανω απο τη βαση με καποιον συντελεστη που θα αποφασισετε εσεις. Επισης δε νομιζετε οτι 0,2 μορια/μηνα για την προϋπηρεσια ειναι πολλα σε σχεση με αυτα του μεταπτυχιακου;
Ευχαριστω για τον χρονο σας.
Πιστευω πως η μοριοδοτηση ειναι δικαιη και αποκαθιστα αδικιες του παρελθοντος αλλα την χαρακτηριζει μια τεραστια ελλειψη! Δεν μοριοδοτει την επιτυχια του ΑΣΕΠ γενικης αγωγης μεχρι τουλαχιστον να πραγματοποιηθει Ασεπ στην ειδικη. Προτεινω 0,2 μορια για καθε μοναδα πανω απο το 55.
Ευχαριστω πολυ.
Απαράδεκτη η πριμοδότηση του μεταπτυχιακού με μόνο 3 μόρια που αντιστοιχεί σε 15 μόνο μήνες προϋπηρεσίας. Ο οποιοσδήποτε θα επέλεγε 15 μήνες εργασίας σε σχέση με τις απαιτήσεις και τα έξοδα που απαιτεί ένα μεταπτυχιακό.
Επίσης, να πριμοδοτούνται και τα μεταπτυχιακά στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού, αναφέρομαι στις ειδικότητες που απασχολούνται στις ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ακόμη, θα πρέπει να μετρήσει με κάποιο τρόπο και η εκπαιδευτική επάρκεια, αναφέρομαι στις ειδικότητες εκείνες της δευτεροβάθμιας ΣΜΕΑΕ (τεχνικές κυρίως) που αυτή δεν είναι σύμφητη με το πτυχίο τους.
Τέλος, πιστεύετε πραγματικά ότι είναι αρκετή μια 30μηνη προϋπηρεσία για να χαρακτηρισθεί κάποιος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής;
Η ρυθμιση αυτη για τους αναπληρωτες πε 61 71 δικαιωνει τους χρονιους αγωνες μας και ενα απο τα σημαντικοτερα αιτηματα μας μετα φυσικα απο το μονιμο διορισμο μας.ειναι απαραδεκτο και αδικο να ακυρωνονται πι σπουδες μας το πτυχιο μας η προυπηρεσια μας οπως συμβαινει εδω και 12 χρονια και μαζι με την αδιοριστια μας να μας υποβαθμιζουν σα κλαδο ενω εχουμε προσφερει τοσα χρονια πολυτιμες υπηρεσιες,βοηθεια σε ολη την ελλαδα.πολυ σωστη κινηση να γινει ξεχωριστος πινακας με τους κατοχους μεταπτυχιακων -διδακτορικων και να μην υποβιβαζουν την επιστημονικοτητα μας απλοι δασκαλοι που δε ξερουν να αντιμετωπιζουν καταλληλα τα παιδια αυτα,απο καμια κατηγορια ειδικων αναγκων,πραγμα αλλωστε που ολοι γνωριζουμε και εχουμε βιωσει απο την σχολικη μας εμπειρια.ο καθενας στη θεση του επιτελους!!οχι αλλη κατηγοριοποιηση και εμπορευματοποιηση της ειδικης αγωγης!!φτανει πια!!
Είμαι ειδικός παιδαγωγός, απόφοιτός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Δουλεύω πολλά χρόνια σε ειδικά σχολεία του νομού Αττικής. Επίτέλους, μετά από πολλά χρόνια αδικίας εις βάρος μας φαίνεται για πρώτη φορά να προσπαθούν να εξυγιάνουν την εδική αγωγή. Οι ΠΕ71/61 είμαστε άνθρωποι που αγαπάμε την δουλειά μας και την στηρίζουμε χρόνια από διάφορά σχολεία της Ελλάδας(πάντα ως αναπληρωτές). Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια εκπαιδευτικοί χωρίς βασικές γνώσεις στην ειδικη αγωγή προηγούνταν από εμάς προσπαθώντας να αποδείξουν το απίστευτο δηλαδή ότι οι γνώσεις μας και η συνεισφορά μας μπορεί να αντικατασταθεί με ένα μεταπτυχιακό ενός χρόνου.
Για πρώτη φορά φαίνεται να κερδίζουμε το αυτονόητο δηλαδή τα ίσα δικαιώματα μας με την γενική αγωγή. Ζητάμε μόνο τα όμοια να ισχύουν και για μας. Οι γενικοί εκπαιδευτικοί διεκδικούν να ισχύουν τα μεταπτυχιακά τους στη ειδική αγωγή ενώ στο κλάδο τους δεν μετράνε και δεν φαίνεται να το διεκδικούν στην πρόσληψη αναπληρωτών.
Για πρώτη φορά νιώθω ότι το υπουργείο παιδείας δεν απαξιώνει τα τμήματα ειδικής αγωγής του Βόλου και της Μακεδονίας και οφείλω να το αναγνωρίσω. Επίσης θεωρώ σωστό ότι αφού μπορούν οι ΠΕ70 να μπουν στον πίνακα μας, να μπορούμε και εμείς να μπούμε στον πίνακα τους αφού και την διάρκεια των σπουδών μας κάναμε ένα χρόνο πρακτική άσκηση στην γενική αγωγή. Τότε μόνο θα καταλάβουν πως νιώθουμε εμείς με αυτα που ζητάνε…..
Ξέρω στην Ελλάδα ότι δηλώσεις είσαι. Ελπίζω με αυτόν τον νομο να μην ισχ΄υσει αυτό για την ειδική αγωγή
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΕ71 Κ ΠΕ61.Δεν γινεται με μεταπτυχιακα στην ειδικη αγωγη(τα περισσοτερα απο τα οποια ολοι μας ξερουμε πως εχουν κατακτηθει)να προηγουνται οι ΠΕ70.Ηταν μεγαλη αδικια για τους συναδελφους με 10χρονια προυπηρεσια να τους περνανε στον πινακα πιτσιρικια…Ο καθενας στον πινακα του και με την σωστη μοριοδοτηση….Ας μαθουμε να μην παταμε στις πλατες των αλλων για να ειμαστε εμεις καλα…1-2 χρονια μεταπτυχιακες σπουδες δεν αναπληρωνουν με τιποτα τα 4χρονια σπουδων…
Η πρόταξη των ΠΕ60/70 στον πίνακα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ μόνο και μόνο επειδή είναι κάτοχοι ενός μεταπτυχιακού τίτλου στην ΕΑΕ, υποβαθμίζει και παραγκωνίζει τις βασικές σπουδές στην ειδική αγωγή και τη βασική κατάρτιση που προσφέρουν τα τμήματα του Βόλου και του ΠΑΜΑΚ. Με την ίδια λογική ένας απόφοιτος των τμημάτων ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακό στη γενική αγωγή θα πρέπει να μπαίνει και να διδάσκει σε γενικές τάξεις. Με το νέο νόμο αποκαθίσταται μία αδικία χρόνων.
Δημόσια διαβούλευση λοιπόν βασισμένη σε τι ακριβώς; Στα συμφέροντα του καθενός προκειμένου να εξυπηρετηθεί ένας παραπάνω αριθμός προσλήψεων. Τα περισσότερα σχόλια έχουν να κάνουν με αβάσιμα ίσως και ανύπαρκτα επιχειρήματα. Οι κλάδοι ειναι ξεκάθαροι και ξεχωριστοί. Κανένας πε70 δεν πρέπει να ασχολείται με την ειδική αγωγή αυτή καθε αυτή όπως και το αντίστροφο. Αν μιλάμε για δικαιοσύνη αυτο ακριβως πρεπει να γινει. Μην ανακατευεται διαφορετικες καταστασεις.
Από τη στιγμή που υπάρχει κλάδος πε71/61 με 4 χρόνια πανεπιστημιακής
εκπαίδευσης με γενικά και ειδικά μαθήματα με πρακτική άσκηση 1 χρόνο σε γενικές τάξεις ως δάσκαλοι γενικής αγωγής και 1 χρόνο σε ΣΜΕΑΕ ως ειδικοί παιδαγωγοί…δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συζητάμε…
Θα αρχίσουμε να αμφισβητούμε και τα αυτονόητα τώρα;;;
Ή θα δοθεί και σε εμάς τους πε71/61 η δυνατότητα να μπαίνουμε στον πίνακα γενικής με ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και μάλιστα στις πρώτες θέσεις του πίνακα ή θα ισχύσει και σε εμάς ό,τι και στους υπόλοιπους κλάδους-πίνακες…
Προτείνω να δημιουργηθεί ξεχωριστός πίνακας πε70.50/60.50 και να χρησιμοποιείται στην περίπτωση και ΜΟΝΟ μη κάλυψης των κενών από τον πίνακα πε71/61…
Θα ήθελα να σημειώσω ότι με την ψήφιση αυτού του νόμου όσοι δάσκαλοι έχουμε αποκτήσει πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος και έχουμε συνεχίσει τις σπουδές μας με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή βλέπουμε μπροστά μας πόρτες κλειστές. Το να κάνει κάποιος μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή πρέπει να είναι κάτι που το θέλει και απιτεί ψυχικό σθένος. Το μεταπτυχιακό ήταν μια συνειδητή επιλογή και μια προσπάθεια να αυξήσουμε τα προσόντα μας… Το Ελληνικό σχολείο έχει στη διάθεση του εκπαιδευτικούς με βαθμό εισαγωγής πάνω από 18.000 μόρια , με γνώσεις και διαθεση για εξελιξη των σπουδων τους και μας καταδικάζουν στην ανεργία. Και εν τελει, αν το σημερινο σχολειο ακολουθει τις αρχες της συμπεριληπτικης εκπαιδευσης γιατί εξακολουθούν να υπάρχουν προπτυχιακά τμήματα ειδικής αγωγής; Ένας δάσκαλος που έχει αποκτήσει 4 χρόνια τις βασικές γνώσεις και τα εφοδια να σταθεί σε μια σχολική ταξη, συνεχισε με μεταπτυχιακο στην ειδικη αγωγη γιατί δε μπορεί να διδάξει; Γιατί του στερείται το δικαίωμα αυτό; Για να αποκτησει ειδικότητα ενας γιατρος αποκτα πρώτα τις βασικες γνωσεις ιατρικης… Δε μαθαινει ΜΟΝΟ την ειδικότητα του. Αυτά έχω να προσθέσω. Είμαι βαθιά απογοητευμένη από το νέο νόμο που διχάζει τους εκπαιδευτικούς για μια ακόμη φορά….
κ. Υπουργέ, κάποιοι παρατρεχάμενοι των Υπουργείων προσπαθούν να σας παρασύρουν , με σκοπό να τακτοποιήσουν ημετέρους. Συγκεκριμένα υπάρχουν αρνητικά στο νομοσχέδιο.
Αρνητικά:
1. Ο βαθμός πτυχίου δεν πρέπει να προσμετράται, αφού έχουμε αποφοίτους διαφορετικών πανεπιστημιακών σχολών και σχολές διαφορετικής δυσκολίας π.χ Φιλόλογος κλασικού τμήματος και φιλόλογος Φ.Κ.Σ.
2. Η προυπηρεσία έχει μεγάλο συντελεστή. Πρέπει να κατέβει στο 0,1
3. Κακώς μοριοδοτούνται τα σεμινάρια.
4. Αφού θέλουμε μορφωμένους εκπ/κούς να αυξηθεί η μοριοδότηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών.
5. Τους τρίτεκνους και πολύτεκνους μπορείται να τους βοηθήσετε και με άλλους τρόπους και όχι με κατ’ εξαίρεση διορισμό στην εκπαίδευση.
6. Κακώς καταργείται ο πίνακας Α΄( ψάξτε όμως και για αναπηρίες μαϊμού)
Ειναι αδικο που δε μοριοδοτουνται οι δασκαλοι ειδικης αγωγης με μεταπτυχιακα στην ειδικη αγωγη χωρις κανενα μοριο.γιατι να μην παιρνουν κ αυτοι τα τρια μορια;;;;
ειναι αδικονα μη μοριοδοτουνται οι πε71 που εχουν αυξημενα τυπικα προσοντα, μεταπτυχιακα και διδακτορικα. πρεπει να μοριοδοτουνται κ αυτοι αλλιως μιλαμε για τεραστια αδικια…
Δε γίνεται να καταργηθει ο πινακας Α. Αμα γινει ένας θ βρεθουμε πολυ χαμηλά.
ΝΑ μοριοδοτουνται κ οι δασκαλοι ειδικης αγωγης πουεχουν μεταπτυχιακα στην ειδικη αγωγη.
Δε μπορώ να καταλάβω πώς στην Ελλάδα κυριαρχούν πάντα οι συντεχνίες. Στην Ειδική Αγωγή πριν είχαμε την αδικία να προηγούνται τα μεταπτυχιακά. Τώρα αντέστρεψαν τους όρους και πέταξαν τελείως έξω τις παραπάνω σπουδές (μεταπτυχιακό-διδακτορικό), αν δεν είσαι τελειόφοιτος δύο συγκεκριμένων τμημάτων. Άποψή μου είναι να μην προηγείται κανείς και να διορίζονται ανάλογα με το έτος λήψης του τίτλου σπουδών ισότιμα όλοι. Να υπάρχει και μοριοδότηση (ΑΣΕΠ, χρόνια προϋπηρεσίας …). Αλλιώς θα φύγουμε μετανάστες με μεταπτυχιακό σε ταβέρνα στη Γερμανία!
Nα μοριοδοτηθούν οι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων αθροιστικά για τους τίτλους αυτούς. Να ισχύσουν τα ίδια όπως και με τους κάτοχους δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο (δύο (2) μονάδες).
Η γνωμη μου ειναι πως θα επρεπε να μοριοδοτουνται και τα μορια απο ασεπ γενικης οπως συμβαινει και με τη μοριοδοτηση του βασικου μας πτυχιου. Επισης γιατι δεν υπαρχει προβλεψη για προσμετρηση μοριων απο ασεπ ειδικης; Παρακαλω ας μην καταργησουμε ενα απο τα πιο αξιοκρατικα κριτηρια…
Πιστευω πως μεγαλη παραλειψη ειναι η μη μοριοδοτηση των μοριων απο ασεπ γενικης μεχρι τουλαχιστον να γινει ασεπ ειδικης. Θα προτινα 0,2 μορια για καθε μοναδα πανω απο τη βαθμολογικη βαση. Σας ευχαριστω πολυ
Προσπαθώντας να καταλάβω τι μπορεί να εννοεί ο συντάκτης του νόμου με τον όρο «κάτοχος δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο» αναζήτησα πληροφορίες στα πανεπιστημιακά τμήματα και δεν έβγαλα άκρη. Σε γενικές γραμμές η ΕΑΕ αναφέρεται ως γνωστικό αντικείμενο των παιδαγωγικών τμημάτων και προφανώς δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό να είναι στην ΕΑΕ αλλά σε διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο.
Σύμφωνα με το άρθρο όσοι είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, παίρνουν επιπλέον δύο (2) μονάδες.
Προτείνω να αντικατασταθεί από: «κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, παίρνουν επιπλέον δύο (2) μονάδες».
Ειδικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν βρίσκω κάποιο επιχείρημα που να δικαιολογεί το γεγονός ότι επιπλέον μεταπτυχιακό στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο ή πολύ περισσότερο στη διδακτική του αντικειμένου να μην μοριοδοτείται. Ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ ασκεί εκπαιδευτικό έργο σε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο (φυσική, χημεία, μαθηματικά κ.λπ.
Θα ήθελα να θέσω το ζήτημα της μοριοδότησης μεταπτυχιακων σχετιζόμενων με παιδαγωγικα ή τη διδακτική του εκάστοτε αντικειμένου. Επίσης την μοριοδότηση των μορίων του ΑΣΕΠ.
Οι απόφοιτοι του πανμιου Θεσσαλίας εχούν σπουδές και στην γενική και στην ειδική εκπαίδευση με πρακτικές μέσα στις γενικές τάξεις και πρακτικές σε όλες τις δομές της ειδικής αγωγής. Έχουν λοιπόν κάθε δικαίωμα να προηγούνται έναντι δασκάλων της γενικής που με μόνο εφόδιο σεμινάρια ή μεταπτυχιακά καλούνται να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις. Έγινα αρκετές φορές μάρτυρας της έλλειψης προσόντων δασκάλων που έφερναν σε δύσκολη θέση τον ίδιο και το παιδί. Μιλώ έχοντας και η ίδια μεταπτυχιακό το οποίο απέκτησα σε ελληνικό πανεπιστήμιο με εξετάσεις. Ωστόσο οι γνώσεις και τα εφόδια που δίνει το πανεπιστήμιο του Βόλου είναι αναντικατάστατα. Φανταστείτε λοιπόν ένα δάσκαλο που κάνει μεταπτυχιακό στη Βουλγαρία (εξ αποστάσεως..) να μπαίνει σε ένα ειδικό σχολείο…ούτε ο ίδιος το θέλει… και τελικά υποφέρουν και ο δάσκαλος και ο μαθητής. Στα 11 χρόνια της εκπαιδευτικής μου πείρας το έχω συναντήσει αρκετές φορές..
Nα αυξηθεί η μοριοδότηση των ακαδημαϊκών τίτλων είτε να μειωθεί η μοριοδότηση της προυπηρεσίας σε 0,1 μόριο/μήνα για τους λόγους που προαναφέρθηκαν. Επίσης ο βαθμός του πτυχίου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να υπολογίζεται σε περίπτωση ισοψηφίας των υποψηφίων και όχι με μόρια γιατί ακόμα και ένας βαθμός παραπάνω στο πτυχίο ισούται με 1 μόριο, τη στιγμή που τα μεταπτυχιακά αντιστοιχούν μόλις σε 3 μόρια. Επιπλέον, το πρώτο πτυχίο δεν σχετίζεται με την ειδική αγωγή για να έχει τόσο υψηλή μοριοδότηση.
Οι εκπαιδευτικοί ΓΟΝΕΙΣ παιδιών με αναπηρία παρέχουν στα παιδιά τους ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ Στήριξη -και όχι μειωμένου ωραρίου- και ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ διδασκαλία. Και δε συζητάμε για τους γονείς 2 και 3 παιδιών με αναπηρία – αυτοί έχουν συστήσει το λιγότερο Τμήμα Ένταξης στο σπίτι τους. Σε αυτούς λοιπόν τους εκπαιδευτικούς που χωρίς καμία προσωπική τους επιδίωξη, εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία, που είναι δια βίου εκπαιδευόμενοι στην ειδική αγωγή και που έχουν προϋπηρεσία όσο και η χρονολογική ηλικία των παιδιών τους, ΔΙΝΟΝΤΑΙ 2 ΜΟΡΙΑ. Και ας μην προστρέξουν οι καλοθελητές να πουν τι μπορεί να κάνει ο γονιός που έχει παιδί με την τάδε αναπηρία σε ένα παιδί που έχει άλλη αναπηρία, γιατί όσοι εργάζεστε στην εκπαίδευση και δη στην ειδική αγωγή θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν στεγανά όρια στις πρακτικές που εφαρμόζουμε ως εκπαιδευτικοί. Άλλωστε θα μπορούσε να τεθεί και αντίστοιχο ερώτημα για κάποιον που έχει κάνει μεταπτυχιακό σε συγκεκριμένη αναπηρία ή σε συγκεκριμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τι, δηλαδή, θα μπορούσε να κάνει σε ένα παιδί με άλλη αναπηρία. Ας μη λέγονται λοιπόν, αυτά πλέον, γιατί είναι τουλάχιστον μικρονοϊκά.
Αρ.2 παραγ. β) ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν»
Αρ.3. ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) «Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών..»
Από το παραπάνω καθίσταται σαφές ότι σκοπός είναι όπου είναι δυνατόν η ένταξη του παιδιού στο γενικό σχολείο. Και ότι κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμπερασματικά προσαρμόζεται το αντικείμενο διδασκαλίας του γενικού σχολείου όπου και όποτε αυτό είναι δυνατό με διαφορετικό τρόπο εκμάθησης. Αυτό προϋποθέτει να γνωρίζει ο εκπαιδευτής πρώτα από όλα και πάνω από όλα το αντικείμενο διδασκαλίας στο γενικό – τυπικό πληθυσμό για να το προσαρμόσει στο μη τυπικό πληθυσμό.
Άρα πως ο εκπαιδευτικός θα εφαρμόσει «ειδικά προγράμματα διδασκαλίας» αν δεν γνωρίζει το αντικείμενο διδασκαλίας;;; { Πως αξιολογείται κανείς αν έχει το δικαίωμα να διδάξει το χ αντικείμενο; Να έχει πτυχίο εσωτερικού ή εξωτερικού(αναγνωρισμένο από το ΔΑΟΤΑΠ) που θα είναι ισότιμα (ισάξια μπορεί να μην είναι αλλά οφείλουμε να σεβαστούμε την απόφαση του αρμόδιου τμήματος περί κρίσης των τίτλων).Πως αξιολογείται κανείς αν μπορεί να προσληφθεί και να διδάξει το αντικείμενο; Στην Ελλάδα ισχύει ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που κρίνει αξιοκρατικά και αμερόληπτα τις γνώσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών. Καλώς ή κακώς θα πρέπει να το σεβαστούμε αλλά και να του αποδώσουμε και το κύρος που ο νόμος του προσδίδει.} Δηλαδή, θα διδάξει ο γυμναστής μια «άλλη» καλαθόσφαιρα ή πετόσφαιρα στα ειδικά παιδιά;; ο μαθηματικός θα διδάξει ένα άλλο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης στα ειδικά παιδιά;;; Αν ΝΑΙ τότε πώς θα γίνει η ένταξη τους στο γενικό σχολείο όποτε και όπου αυτή είναι εφικτή; Τελικά τι είναι η ειδική αγωγή;;; η διδασκαλία ενός άλλου διδακτικού αντικειμένου διαφορετικού της γενικής αγωγής;; Η του ίδιου αντικειμένου με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή που φοιτά σε ένα ειδικό σχολείο;
Αξιότιμε Υπουργέ,
Έχετε στην διάθεσή σας εκπαιδευτικούς που κρίθηκαν από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ότι έχουν γνώση του αντικειμένου τους παράλληλα μερικοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς τυγχάνει να διαθέτουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στο αντικείμενο της ειδικής αγωγής. Δηλαδή κρίθηκαν ότι γνωρίζουν το αντικείμενο από το ΑΣΕΠ αλλά και ότι μπορεί να τροποποιήσουν εξατομικευμένα αυτό, σύμφωνα με τις ανάγκες ενός μη τυπικού μαθητή λαμβάνοντας έναν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Ο συνυπολογισμός προσόντων δεν είναι κατά ανάγκη κακώς.
Αναλογιστείτε ότι ένας Μαθηματικός λόγου χάριν, μαθηματικά θα διδάξει και το ειδικό σχολείο και στο γενικό. Αδιαμφισβήτητα τα μαθηματικά θα πρέπει να τα γνωρίζει είναι ίδια και στην μία περίπτωση και στην άλλη. Απλά ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ διαφέρει.
Ουσιαστικά έχετε δυο κουβάδες στον Α είναι αυτοί που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή, στο Β αυτοί που έχουν μόνο μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Και το σύστημα αντιφάσκει δεν πριμοδοτεί καθόλου αυτούς που έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ και είναι το ίδιο σύστημα μου θέσπισε τον ΑΣΕΠ!!!! Και να ήταν ή μόνη αντίφαση το ίδιο το σύστημα τοποθετεί από την άλλη την προϋπηρεσία ως κριτήριο ειδίκευσης, δηλαδή με λόγια μας λέτε ότι για παράδειγμα θα πρέπει να μοριοδοτήσω την προϋπηρεσία ενός απόφοιτου ιατρικής που δούλευε χρόνια σε μία παθολογική κλινική χωρίς να έχει τον τίτλο ειδίκευσης του παθολόγου…. είναι ποτέ δυνατόν;;;; Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ποτέ δυνατό να συμβεί αφού δεν του δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει καν στην όποια προκήρυξη. Και ορθώς δεν του δίνεται η δυνατότητα αφού σε καμία περίπτωση η προϋπηρεσία στο οποιοδήποτε αντικείμενο δεν ισοδυναμεί με τον τίτλο ειδίκευσης. Στο Παιδείας τα πράγματα φαίνεται όμως ότι είναι διαφορετικά και θα συνεχίσουν να είναι….
ΚΑΛΩΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ, ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ..ΟΜΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΟΡΙΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΩΝ 8 ΜΗΝΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗ; ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΑΥΤΟ;
ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΠΩΣ Η ΓΝΩΣΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ, ΜΠΡΕΙΓ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ(ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ);
Επίσης όπως αρκετοί έχουν αναφέρει θα έπρεπε να μοριοδοτείται και το μεταπτυχιακό στο γνωστικό αντικείμενο. Επίσης πουθενά δεν αναφέρεται η μοριοδότηση στις ΤΠΕ
Καταρχήν θεωρώ ότι θα έπρεπε η αναγνώριση των σεμιναρίων ως προσόν να είναι μέχρι 30/8/2010, όπως ήταν μέχρι και την τελευταία εγκύκλιο. Επίσης καλό θα ήταν να μοριοδοτηθούν και οι δημοσιεύσεις με τυφλό σύστημα κριτών στην ΕΑΕ σε περιοδικά ή συνέδρια, μιας και αποτελούν τυπικό προσόν.
1. Η διάκριση εις βάρος των εκπαιδευτικών-αποφοίτων των ΠΤΔΕ είναι αντισυνταγματική. Πρόκειται για πανευρωπαϊκή καινοτομία να προτάσσεται το βασικό πτυχείο έναντι των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ειδική Αγωγή! Η εκπαίδευση είναι μία και αδιαίρετη. Η εν λόγω συλλογιστική του νομοσχεδίου αντίκειται στη λογική της ένταξης και της ενσωμάτωσης την οποία υποτίθεται ότι προασπίζεται. Αδυνατώ να δω τη συλλογιστική πίσω από αυτή την επιλογή. Μία τέτοια επιλογή θεωρεί αυτομάτως την κατάρταση των ΠΕ71 ως επαρκέστερη της κατάρτησης των ΠΕ70 με μεταπτυχιακές σπουδές. Από που προκύπτει παρακαλώ κάτι τέτοιο; Αντί να πορευόμαστε προς την ενωποίηση οδεύουμε προς τη διάκριση και τη διαφοροποίηση. Είναι κρίμα.
2. Η τριετής προϋπηρεσία ως προϋπόθεση για την απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ ενός εκπαιδευτικού με οργανική θέση στη Γενική Αγωγή και μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή αποτελεί εμπόδιο στην υποχρεωτική συμπλήρωση της 3ετής υπηρεσίας σε ΣΜΕΑΕ, όπως αυτή ορίζεται από το Νόμο και οδηγεί τον εκπαιδευτικό με οργανική θέση σε σχολείο της Γενικής Αγωγής να ζητήσει μετάθεση σε οργανική θέση σε ΣΜΕΑΕ. Η συγκεκριμένη προϋπόθεση χρειάζεται επαναθεώρηση. Εξάλλου δε φαίνεται να εξυπηρετεί σε κάτι (ή μήπως εξυπηρετεί;;;) ενώ σαφώς έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 32 παρ. 5:
«Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις εντός του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε.-Π.Υ.Σ.Δ.Ε. για την Ειδική Αγωγή και εκπ/ση γίνονται με τις ίδιες προϋποθέσεις που γίνονται οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις εντός του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε.-Π.Υ.Σ.Δ.Ε. στην γενική εκπαίδευση».
Μεταπτυχιακός τίτλος στην διδακτική της ειδικότητας του κλάδου για την οποία διαγωνίζεται ο υποψήφιος, ή στα παιδαγωγικά, προσαύξηση 3 μονάδες.
Αυτή είναι η μοριοδότηση του μεταπτυχιακού στον ασεπ για ποιο λόγο να δίνονται περισσότερα μόρια για την κατάταξη στον πίνακα αναπληρωτών; Επίσης η μοριοδότηση της προυπηρεσίας είναι πολλή δίκαιη και δεν θα πρέπει να μειωθεί.
Επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας, με αυτό το νομοσχέδιο, μετά από χρόνια αποκαθιστά μια κατάφωρη αδικία προς τους απόφοιτους των 2 τμημάτων ειδικής αγωγής. Προσπαθεί να πραγματοποιήσει το αυτονόητο. Ότι δηλαδή ισχύει στο επάγγελμα του δασκάλου της γενικής αγωγής, να ισχύσει και στο επάγγελμα του δασκάλου της ειδικής αγωγής, δηλαδή το βασικό πτυχίο να είναι το κύριο προσόν. Βλέπω όμως σχόλια με συναδέλφους της γενικής αγωγής να ωρύονται πως αυτό δεν είναι σωστό καθώς οι κάτοχοι μεταπτυχιακών είναι περισσότεροι εξειδικευμένοι από εμάς και ότι θα έπρεπε να προηγούνται. 1) Αυτό θα επέκτεινε την αδικία των ΠΕ 71,61 που και οι ίδιοι έχουν αναγνωρίσει. 2) Ο κλάδος της ειδικής αγωγής δεν είναι ξεχωριστή οντότητα από τη γενική αγωγή. Το να υπάρχουν διαφορετικές ρυθμίσεις στο κάθε κλάδο είναι αντιεπιστημονικό. 3) Τα περισσότερα μεταπτυχιακά που αναγνωρίζονται είναι γενικής φύσης και δεν έχουν εξειδίκευση σε κάποια μορφή αναπηρίας. Κάνουν λοιπόν ότι κάνουμε και στα τμήματα ειδικής αγωγής με λιγότερα και πιο γενικά μαθήματα. 4) Όσοι έχουν κάνει εξειδίκευση σε κάποιο τομέα της ειδικής αγωγής με το σύστημα που επικρατεί θα κληθούν να εργαστούν όχι στον τομέα της εξειδίκευσης τους, αλλά σε κάποιο διαφορετικό τομέα της ειδικής αγωγής, χωρίς όμως να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Για να υπάρξουν αυτά θα πρέπει να αλλάξει λοιπόν ολόκληρο το σύστημα προσλήψεων και στην ειδική αγωγή αλλά και στην γενική αγωγή, ενώ αυτός ο νόμος όπως τον αντιλαμβάνομαι αναφέρεται μόνο στην ειδική αγωγή και είναι διορθωτικός προς τον προηγούμενο. Αδίκως λοιπόν κατά τη γνώμη μου εκπαιδευτικοί με ΠΕ70 ζητούν το σύστημα προσλήψεων στην ειδική αγωγή να παραμείνει ως έχει. Θεωρώ ότι προτάσσουν ατομικά συμφέροντα και όχι συναδελφικά και επιστημονικά.
δυστυχως οι διαμαρτυριες των αποφοιτων ειδικης αγωγης θεσσαλιας επιασαν τοπο Αποφοιτοι του πανεπιστημιου που απαρτιζουν σημερα το Δ Σ με τις ενεργειες τους θα βρισκονται στους νεους πινακες σε καλλιτερη σειρα ακομη και απο συναδελφους που τελειωσαν την ιδια σχολη.ΠΧ αποφοιτος που τελειωσε την σχολη το 2002 μπηκε στους πινακες την ιδια χρονια και εχει σημερα 99 μορια αποφοιτος που τελειωσε και αυτος το 2002 προτιμησε να κανει μεταπτυχιακο και διδακτορικο τουλαχιστον 5 χρονια μετεκπαιδευσης . Ο πρωτος θα βρισκετε στους νεους πινακες σε καλλιτερη σειρα απο τον δευτερο.Τωρα για τους αποφοιτους δευτεροβαθιας . Το 90 τις εκατο των αποφοιτων που ειναι στους πινακες ειναι με σεμιναριο 400 ωρων σεμιναριο που απο αρκετους απο αυτους το απεκτησαν οταν ηταν ακομη στο πανεπιστημιο δηλ σεμιναριο που μπορουσε ακομη να το αποκτησει και ενας γονεας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ ΑΥΤΟ .Το ιδιο ισχυει και εδω για αποφοιτους που προτιμησαν να κανουν μεταπτυχιακο και διδακτορικο ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΣΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ -ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΟΠΩΣ ΣΤΟΥΣ ΓΕΝΙΚΗΣ .η αυξηση των μοριων να εινα δικια ωστε να μην αδικουντε μονο οι κατοχοι μεταπτυχιακων και διδακτορικων οπως γινεται με το νεο νομοσχεδιο
Ειναι δυνατον κ.Υπουργε ενα μεταπτυχιακο να μοριοδοτειται μονο με τρια μορια. Τοτε για πιο λογο να σπουδαζει ο καθε εκπ/κος. Επισης γιατι δεν μοριοδοτειται ο διαγωνισμος του ΑΣΕΠ (για οσους εχουν).Και τι δουλεια εχει ο βαθμος του πτυχιου;
Σε όσες εργασίες έχω δουλέψει στον ΙΔΙΩΤΙΚΟ τομέα, αυτό στο οποίο πάντα και όλοι οι εργοδότες έδιναν βαρύτητα, ήταν η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ. Και αυτό το αναφέρω γιατί μάλλον το ενδιαφέρον τους ήταν όχι μόνο οι θεωρητικές γνώσεις, αλλά πως αυτές εφαρμόζονται στην πράξη. Τη θεωρία λοιπόν όλοι την έχουμε με τον έναν ή άλλον τρόπο, ποιος όμως έχει την πράξη? Ίσως λοιπόν, η προϋπηρεσία θα έπρεπε να μοριοδοτείται και περισσότερο, όσο και αν αυτό θίγει τα συμφέροντα κάποιων.
Παρακαλώ πολύ να μειωθεί η μοριόδοτηση με 0,2 της προυπηρεσίας και να σταματήσει η υποβάθμιση των μεταπτυχιακών από την πρόταξη πέφτει σε 1,5 χρόνο προυπηρεσίας….Να αλλάξει και να δωθεί βάση στις τεχνικές ειδικότητες
Να εφαρμοσθεί η μοριοδότηση και στην γενική αγωγή
Να μετράει η το μάστερ η τα σεμινάρια ένα απο αυτό όχι και τα 2 αλλιώς να μετράνε και μεταπτυχιακά και διδακτορικά συνολικα
Έρχονται και εκλογές
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση.
ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΊΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΏΝ!!!!
Δεν αμφισβητώ με τίποτα την αξία που έχει ένα μεταπτυχιακό αλλά ήταν άδικο αναπληρωτές με 2 και 3 χρόνια προυπηρεσία μέσα στις τάξεις να είναι σε χαμηλότερη θέση απο κάποιον με μεταπτυχιακό και χωρίς καθόλου προυπηρεσία .Συγχαρητήρια στο υπουργείο Παιδείας που συνεχίζει να δίνει μόρια στους γονείς με τεκνα με ειδικές αναγκές.
Θα πρεπει για λογους ισονομιας να προηγουνται οι μεταπτυχιακοι και οι διδακτορες απο τους πτυχιουχους. Οχι πια σε λογικες οπως να συντασσονται πινακες βασει ημεροχρονολογιας πτυχιου και να συνανταται το φαινομενοι πτυχιουχοι Αθηνας με εισαγωγη 19000 μορια να μπαινουν στον πινακα μετα απο σχολες εισαγωγης με 15000 μορια, μονο και μονο επειδη η εξεταστικη τελειωσε 5 μερες μετα.
Περαν βεβαια ολων, ειναι λυπηρο στην Ελλαδα να υπαρχει διαμαχη αναμεσα σε εκπαιδευτικους μονο και μονο επειδη διεκδικουν το αγαθο της εργασιας.
Πολλά μόρια στα κοινωνικά κριτήρια και αυτό θα φανεί σε πίνακες που προσλαμβάνονται λίγοι αναπληρωτές. Πχ πίνακας θεολόγων 4 άτομα και τα τελευταία 2 χρόνια μόνο με κοινωνικά κριτήρια ( 1 Αμεα, 1 τρίτεκνος και 2 πολύτεκνοι ) και από ότι φαίνεται αυτό θα συνεχιστεί από τα μόρια που τους δίνονται. Είπαμε κοινωνική πολιτική αλλά αυτό λέγεται ρατσισμός εναντίων των υπολοίπων που έχουμε ακαδημαικα κριτήρια και τρέξαμε να μαζέψουμε 5 χρόνια μόρια σε όλη την Ελλάδα (Ισως και γι αυτό δεν προλάβαμε να κάνουμε 4 παιδιά!!!)
Ειναι αναξιοκρατικο να προηγουνται τα πτυχια απο τα μεταπτυχιακα και τα διδακτορικα. Σε καμια αλλη χωρα δεν ισχυει κατι τετοιο. Αλλωστε, αυτο αντικειται και στην ελληνικη νομοθεσια. Δυστυχως, αν γινει κατι τετοιο και προηγηθουν οι ΠΕ71 απο τους ΠΕ70.50, θα ειναι κατι παρομοιο με το τραγελαφικο η σειρα γενικα στους πινακες να ειναι βασει ημεροχρονολογιας του ποτε καθε παιδαγωγικο τμημα αποφασιζει να διεξαγει την εξεταστικη της. Και βλεπεις ετσι τους αποφοιτους π.χ. της Αθηνας που μπηκαν με 19000 μορια να ειναι πιο πισω απο τμηματα που ειχαν βαθμο εισαγωγης 15000.
Αρα λοιπον, πρεπει για λογους ισονομιας, να προηγουνται οι μεταπτυχιακοι απο τους πτυχιουχους Πε71. Παντως, περαν ολων, ειναι λυπηρο να βαζουν ολους τους ανεργους δασκαλους να «διαβουλευονται» γιατι απλα ζητουν το πολυτιμο αγαθο της εργασιας και να υπαρχει διαμαχη μεταξυ τους.
Κατόπιν προσεκτικής μελέτης του συγκεκριμενου νομοσχεδίου καταληγω στο ότι:
Εφόσον υπάρχει διάκριση και διαφορετική μοριοδότηση στα σεμινάρια επιμόρφωσης, θα πρέπει να υπάρξει διαφορετική μοριοδότηση και στα μεταπτυχιακά. Δηλαδή, να δίνεται μικρότερη μοριοδότηση σε μεταπτυχιακά προγράμματα 1 έτους και μεγαλύτερη στα μεταπτυχιακά 2 ετων. Επομένως έτσι αποκαθίσταται η αδικία. Καλό Πάσχα σε όλους.
Σωστη η προταξη των πε71. Εχουν σπουδασει το αντικειμενο περισσοτερο σε βαθος απο τους απλους δασκαλους. Καιρος ηταν να σταματησει η βιομηχανια των μεταπτυχιακων της πλακας με ελαχιστες εξαιρεσεις. Οσοι φωναζουν απλως θιγονται τα συμφεροντα τους αλλα επιτελους αποδιδεται δικαιοσυνη.