1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′
αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Β′
βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.
βζ) Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.
γβ) Φυσική Αγωγή.».
2. Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ του εδαφίου γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».
4. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.».
5. Η παρ. 2 του άρθρου 10 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Κατ` εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1:
α) Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι και την 30η Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.
β) Οι μαθητές της περ. α) εάν, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία δεν προσέλθουν σε εξέταση την ημέρα που θα ορισθεί με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α’ δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου. Στην περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.».
6. Η παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. α) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,
αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους (δεύτερη εξεταστική περίοδος) σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.
Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′ και της Ομάδας Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.
δ) Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α′ και Β′ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ′ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης σύμφωνα με την περ. α′ της παρ. 4 , επαναλαμβάνει την τάξη.».
7. Η παρ. 6 του άρθρου 14 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι κατ΄ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμοι μαθητές προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).».
8. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον έντεκα (11).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από οκτώ (8).».
9. Το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
« Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.».
10. Το δεύτερο, το τρίτο και τα τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.»
Ποια είναι η καινοτομία σας δεν έχω καταλάβει!
Εισάγετε κάτι καινούργιο ; αυξάνετε τις νέες τεχνολογίες ; δεν τα βλέπουμε, απλά για να πείτε ότι αλλάξατε τον νόμο
ΑΡΘΡΟ 4 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Για ποιο λόγο η ΧΗΜΕΙΑ που αποτελεί βασικό μάθημα στη Γ Λυκείου σε 2 ομάδες προσανατολισμού στο Γυμνάσιο πρέπει να ανήκει στη Β ομάδα μαθημάτων;
Ως συνταξιούχος εκπαιδευτικός (φιλόλογος) με την εμπειρία μου και στα σχολεία και ως μητέρα και γιαγιά, θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις.
Πρώτον για την ηλικία του Γυμνασίου είναι αναγκαίο να είναι αυξημένες οι ώρες της φυσικής αγωγής. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να κινηθούν και να αθληθούν, να εκτονώσουν την ενέργειά τους με τη σωματική άσκηση.
Δεύτερον, εφόσον προτίθεστε να προσθέσετε στα εξεταζόμενα μαθήματα τα Αρχαία Ελληνικά, είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας κυρίως για το πρωτότυπο (όπως ήταν και τα προηγούμενα χρόνια που εξεταζόταν γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις το μάθημα), ώστε να μπορεί να καλυφθεί σωστά η ύλη και να την κατανοήσουν επαρκώς τα παιδιά.
Τρίτον, γενικότερα η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων φαίνεται να μην είναι αρκετά σωστή κίνηση, καθώς θα προσθέσει περιττό άγχος στα παιδιά και στις οικογένειές τους. Η αξία ενός μαθήματος δεν κρίνεται από το αν αυτό θα εξεταστεί στις προαγωγικές εξετάσεις και η αντίληψη αυτή είναι λάθος να καλλιεργείται περαιτέρω από τέτοιες αποφάσεις.
Ιδίως η προσθήκη του μαθήματος της Βιολογίας που με τη μορφή του αυτή τη στιγμή ευνοεί απλώς την παπαγαλία υπερβολικά λεπτομερειακών πληροφοριών, δεν βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν το μάθημα. Τους επιβαρύνει με επιπλέον άγχος εξετάσεων και αποστήθισης μεγάλου όγκου πληροφοριών, αντί να συμβάλει στη βιωματική κατανόηση των σημαντικών γνώσεων που προσφέρει το μάθημα.
1. Η τοποθέτηση τής Χημείας στην κατηγορία Β΄ δεν έχει καμία λογική.
Η Χημεία είναι βασική επιστήμη και αποτελεί τη βάση ανάπτυξης πολλών άλλων επιστημών όπως η Βιολογία, η Γεωλογία …
Η ενοποίηση των τριών αυτών κλάδων (αλλά και άλλων που μπορούν να ενταχθούν στην ίδια ενότητα, όπως Γεωλογία, Αστρονομία, Μετεωρολογία κ.λπ. ) είναι μια ανάγκη. Στο εξωτερικό σε επίπεδο Γυμνασίου η ενοποίηση των Φυσικών επιστημών έχει γίνει εδώ και δεκαετίες…
Βάση όλων τών Φυσικών επιστημών είναι βέβαια η Φυσική. Και για να φτάσουμε στη Βιολογία χρειάζονται θεμελιώδεις γνώσεις τόσο Φυσικής όσο και Χημείας.
2. Επίσης δε μπορώ να κατανοήσω την τοποθέτηση τής Πληροφορικής στην κατηγορία Β’.
Υπήρξα χρόνια καθηγητής Γενετικής Βελτίωσης Φυτών στην τριτοβάθμια και ασχολούμαι με την έρευνα από το 1969 και ακόμη την παρακολουθώ. Η Βιολογία είναι μια ταχεία εξελισσόμενη επιστήμη και σαφώς αναγκαία και χρήσιμη γνώση για τα παιδιά στο σχολείο.
Το θέμα είναι ποια ύλη θα διδαχθεί και κατά πόσο θα υποχρεώνονται απλά να αποστηθίζουν τεράστιο όγκο άχρηστων πληροφοριών υπό το φόβο της εξέτασης.
Όχι στις σύγχρονες υπερβολές των μοριακών εξελίξεων που υπερφορτώνουν τα παιδιά και δεν θα καταλάβουν τίποτα αλλά περισσότερο θα μπερδευτούν. Ο στείρος εντυπωσιασμός με τις διάφορες αναλύσεις περί νέων θεωριών βιοτεχνολογίας δεν έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει στα παιδιά της μικρής ηλικίας του Γυμνασίου.
Ζητούμενο είναι να καταλάβουν τη ζωή, το μηχανισμό της ζωής, με την κλασική θεωρία του κυττάρου και φυσικά την ανθρωπολογία. Πέντε βασικά πράγματα που πρέπει να κατανοήσουν τα παιδιά και να γνωρίζουν καλά.
Και το καλύτερο θα ήταν φυσικά να μην υπάρχει το άγχος των εξετάσεων στα παιδιά ώστε να μαθαίνουν ό,τι μαθαίνουν μόνο για να γράψουν κάτι στις τελικές εξετάσεις. Η μάθηση πρέπει να είναι βιωματική, με στόχο την κατανόηση και όχι την παπαγαλία. Γι’ αυτό καλό είναι να μην εξετάζεται και γραπτά στις εξετάσεις δημιουργώντας περισσότερο άγχος στα παιδιά.
Επιπλέον καλό θα ήταν να είναι λίγο περισσότερες οι ώρες της φυσικής αγωγής για να μπορούν τα παιδιά να αθλούνται και να κινούνται.
Γιατί δεν υπάρχει η επιλογή ισπανικών όπως στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες όπου είναι μάθημα επιλογής ακόμα και στα πανεπιστήμια;
Εκτός από τις εξετάσεις που είναι απαράδεκτες για το γυμνάσιο, η έλλειψη αναφοράς στον οπτικό και ψηφιακό γραμματισμό, η σταθερά υποτιμημένη η αισθητική παιδεία, η έλλειψη πρόβλεψης για αλλαγή σχολικών εγχειριδίων κρίνονται απαράδεκτες.
Πώς θα αξιοποιήσετε, επίσης, τη νέα εμπειρία από την εξ αποστάσεως διαδασκαλία; Πού είναι οι σχετικές ρυθμίσεις;
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο προγραμμάτων μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.Άρθρο 06:Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της AVANT GARDE το 2017 ενώ πιο προηγμένες χώρες στον τομέα της παιδείας δημιουργούν ήδη γενιές με νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τους
Απαράδεκτη η ενίσχυση του θεσμού των εξετάσεων σε υποχρεωτική βαθμίδα εκπαίδευσης. Στα γυμνάσια πρέπει να καταργηθούν οι εξετάσεις και να δοθεί έμφαση στον ψηφιακό γραμματισμό
Διαφωνώ με την ύπαρξη εξετάσεων στο Γυμνάσιο που είναι υποχρεωτικό. Όσο πιο νωρίς γίνεται η αξιολόγηση τόσο βασίζεται σε προϋπάρχουσες ανισότητες.
Η Αγγλική γλώσσα αποτελεί εδώ και χρόνια την κοινή γλώσσα συνεννόησης (lingua franca) στη σύγχρονη εποχή. Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να αλλάξει η ονομασία του μαθήματος από «ξένη γλώσσα» σε «δεύτερη γλώσσα». Ξένες γλώσσες θα πρέπει να αποκαλούνται οι υπόλοιπες που διδάσκονται.
Χιλιάδες νέοι στο εξωτερικό διδάσκονται αρχαία. Εμείς γιατί φοβόμαστε να διδάξουμε αρχαία, όχι από μετάφραση, αλλά στο πρωτότυπο, ώστε πραγματικά τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το μεγαλείο αυτής της αξεπέραστης γλώσσας;
Θεωρούμε λογικό και δυνατό να μαθαίνουν από το νηπιαγωγείο Αγγλικά, αλλά αδύνατο να μάθουν την πραγματική τους γλώσσα;
Εχουμε μετατρέψει και την γλώσσα μας σε μια απλοική γλώσσα όπως όλες οι άλλες, χωρίς τόνους χωρίς σημεία στίξης, χωρίς συναίσθημα, με τη δικαιολογία ότι είναι δύσκολα τα αρχαία. Οι ξένοι πως τα μαθαίνουν;
Τολμήστε επιτέλους… βάλτε αρχαίο κείμενο από πολύ νωρίς προκειμένου να μαθουν να σκέφτονται τα παιδιά μας, από το Δημοτικό.
Θεωρώ ότι μεταξύ των ξένων γλωσσών που διδάσκονται επιπλέον στους μαθητές είναι η Ιταλική λόγω της ιστορίας μας, του πολιτισμού μας και κυρίως της σύγχρονης άμεσης επικοινωνίας της χώρας μας με την γειτονική Ιταλία. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη διδασκαλία και διάδοση της Ιταλικής γλώσσας μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο προγραμμάτων μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας
http://www.opengov.gr/ypepth/?c=65461
κ. Ευφροσύνη Κούντιου, οι καθηγητές πληροφορικής δεν είναι ούτε υπηρέτες σας, ούτε ψηφιακοί βοηθοί σας, ούτε υποχρεωμένοι να σας φυτρώσουν στο κεφάλι τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες.
Τις αποκτάτε μόνοι σας, αλλιώς με μία αξιολόγηση, θεωρείστε ψηφιακά αναλφάβητη.
Οι καθηγητές πληροφορικής διδάσκουν ΕΠΙΣΤΗΜΗ, όπως πιθανόν κάνετε και εσείς. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν τελειώσει πολλαπλάσιας δυσκολίας από παιδαγωγικές σχολές και δεν είναι τεχνική υποστήριξη της εκάστοτε φιλολόγου που δεν έχει ιδέα.
Πιστεύω, για να τους εμπιστεύεται ο διευθυντής σε τέτοιο εγχείρημα, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις που υπάρχουν σε ΚΑΘΕ κλάδο, φάνηκαν ανώτεροι των προσδοκιών. Αλλιώς να σας ανακηρύξουμε σαν φωστήρα οποιασδήποτε πλατφόρμας.
Στα σχόλια σας, μερικοί γιατί δεν εντάσσετε στις Θετικές ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ την πληροφορική; Δε σας βολεύει ε;
Είναι εκεί που μελλοντικά ΠΑΡΑΚΑΛΑΝΕ να δουλεύουν οι απόφοιτοί σας. Ρίξτε μια ματιά στην αγορά εργασίας και μετά προσαρμόστε ανάλογα τις ώρες διδασκαλίας.
Συνεχίζουμε να επιμένουμε στις θεωρητικές επιστήμες, ενώ το μέλλον είναι η Πληροφορική και οι Θετικές επιστήμες.
Αυτό θα πω και μόνο. Δείτε λίγο την κατανομή των θέσεων εργασίας, εκτός και αν το σχολείο σας θέλετε να είναι μηχανή παραγωγής μελλοντικών ανεργων. ΞΥΠΝΗΣΤΕ!
Ο προβληματισμός και η ένστασή μου είναι για το χρόνο διεξαγωγής (Σεπτέμβριος) των επαναληπτικών προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Αναρωτιέμαι ποια είναι εκείνα τα κριτήρια που θεώρησαν μη αποδοτικό το μέχρι τώρα σύστημα. Αντιθέτως η εμπειρία μου όλα αυτά τα χρόνια ως εκπαιδευτικός και έχοντας κάνει χρήση και των δύο περιόδων (Σεπτεμβρίου & Ιουνίου) των επαναληπτικών εξετάσεων έχει δείξει ότι αυτό που εφαρμοζόταν τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλύτερη εκπαιδευτική αξία και είναι πολύ πιο αποδοτικό για τους εξής λόγους:
1. Οι μαθητές τον Ιούνιο έχουν ακόμα στενή επαφή με το σχολείο και είναι «ζεσταμένα» όσον αφορά την ύλη αφού τους είναι πρόσφατη και υπάρχει ακόμα αλληλεπίδραση με τον εκπαιδευτικό.
2. Έχοντας βιώσει την αποτυχία πρόσφατα θέλουν πιο έντονα να την αλλάξουν σε επιτυχία άμεσα με αποτέλεσμα να είναι πιο αποφασισμένα να διδαχθούν και να πετύχουν το στόχο τους που είναι πιο απτός από κάθε άλλη φορά ώστε να περάσουν ένα πιο ανέμελο και χωρίς άγχος καλοκαίρι, έτσι κινητοποιούνται περισσότερο.
3. Όντας σε μια ευαίσθητη ηλικία η μετάθεση των επαναληπτικών εξετάσεων το Σεπτέμβρη τους προσθέτει επιπλέον άγχος και ανασφάλεια τόσο σε αυτά όσο και στις οικογένειές τους. Ενώ η απομάκρυνση από τη σχολική καθημερινότητα και η «χαλάρωση» κάνει ακόμα πιο δύσκολο να επιτύχουν το στόχο τουςα (δηλ. να περάσουν)
4.Το μάθημα είναι προσαρμοσμένο στα μέτρα τους αφού είναι λιγότερα παιδιά και τους δίνεται η ευκαιρία να καλύψουν τα όποια κενά τους.
5. Δεν επιβαρύνεται το οικογενειακό εισόδημα με έξοδα σε φροντιστήρια το καλοκαίρι
6. Γι αυτούς που απολύονται έχουν μια επιπλέον εξεταστική περίοδο το Σεπτέμβρη.
Υ.Γ. Έχω δει μαθητές που ήταν «απόντες» καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρά τις προσπάθειές μου να ενεργοποιηθούν (ίσως γιατί «χανόντουσαν» στην πολυπληθή αίθουσα) να ενεργοποιούνται και να αμοίβονται για την προσπάθειά τους και να παίρνουν άμεσα ικανοποίηση γι’ αυτό. Πράγμα που μπορεί να τους κινητοποιήσει ώστε την επόμενη χρονιά να κάνουν αυτό που πρέπει ώστε να είναι καλύτεροι μαθητές. Αυτό για μένα θεωρείται επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Θεωρώ ότι η Ισπανική γλώσσα, την οποία ομιλούν περισσότεροι από 560 εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο, θα πρέπει να διδάσκεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελεί τη δεύτερη επίσημη γλώσσα στις ΗΠΑ και τρίτη στον κόσμο, μετά τα Κινέζικα και τα Αγγλικά, αλλά παρόλα αυτά στο δημόσιο ελληνικό σχολείο δεν χρήζει τη δέουσας προσοχής και δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα και δίκαια σε σχέση με άλλες γλώσσες.
Στην Ελλάδα η Ισπανική είναι εξεταζόμενο μάθημα των πανελληνίων εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ υπάρχουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση τμήματα Ισπανικής Φιλολογίας στο ΕΚΠΑ, στο Αριστοτέλειο καθώς και στο ΕΑΠ.
Οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν τη δεύτερη γλώσσα που επιθυμούν, χωρίς αποκλεισμούς και σκοπιμότητες.
Η διδασκαλία της ιταλικής γλώσσας και πολιτισμού, με δεδομένες τις στενές ιστορικές σχέσεις των χωρών μας, πρέπει να ενισχυθεί και να μη μείνει σε αυτό το επίπεδο του 1-2 σχολεία ανά νομό και βλέπουμε…
Η διδασκαλία της ΙΤΑΛΙΚΗΣ γλώσσας θα πρέπει να είναι ελεύθερη επιλογή όλων των μαθητών σε όλα τα σχολεία της χώρας και όχι μόνο στα σχολεία όπου υπάρχει τοποθετημένος εκπαιδευτικός. Μόνο έτσι οι μαθητές θα είναι ελεύθεροι να επιλέγουν τη γλώσσα που επιθυμούν και όχι να αναγκάζονται να μάθουν μία ξένη γλώσσα που δεν τους αρέσει. Εξάλλου τα ιταλικά είναι εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή στην αντίστοιχη πανεπιστημιακή σχολή και θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να διδάσκονται το μάθημα στο δημόσιο σχολείο ή ακόμα και να αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις για την πιστοποίηση της γνώσης τους στα ιταλικά.
Πολύ σωστά αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα. Τα μαθήματα που δεν εξετάζονται, απαξιώνονται. Η εμπειρία με την προηγούμενη μεταρρύθμιση έδειξε ότι, με τα μαθήματα που δεν ανήκαν στην ομάδα Α, ειδικά μετά και από το ωριαίο διαγώνισμα, οι μαθητές ελάχιστα ασχολούνταν.
Επίσης, θετική και λογικότατη η κατάργηση της 2ης εξεταστικής του Ιουνίου, που ήταν φαιδρότητα.
Γενικώς, πιστεύω ότι η αυστηροποίηση στην αξιολόγηση είναι απαραίτητη για την αποτροπή της περαιτέρω απαξίωσης του σχολείου.
Θα πρέπει να προστεθούν κι άλλες γλώσσες στην επιλογή της «δεύτερης ξένης γλώσσας», όπως τα ισπανικά και τα ιταλικά. Είναι απαράδεκτο και εντελώς οπισθοδρομικό ως χώρα να έχουμε κολλήσει στην 3γλωσσια Αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά ενώ τα ισπανικά είναι η δεύτερη πιο ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο με εκατομμύρια φυσικούς ομιλητές όπως και εκατομμύρια ανθρώπους που την επιλέγουν ως ξένη γλώσσα σε Ευρώπη αλλά και παγκόσμια. Επίσης είναι απαράδεκτο να υπάρχουν δύο σχολές Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως Ισπανική γλώσσα & φιλολογία στο ΕΚΠΑ και Ισπανική γλώσσα & Πολιτισμός του ΕΑΠ, να υπάρχουν τα ισπανικά ως ειδικό μάθημα πανελληνίων, οι απόφοιτοι αυτών των σχολών να περιμένουν στην ουρά και το κράτος να «απαγορεύει» την εισαγωγή αυτής της γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση και επομένως να επιβάλει στους μαθητές να μάθουν γαλλικά ή γερμανικά ενώ πολλοί θα επέλεγαν μεταξύ ισπανικών/ιταλικών. Ας εκσυγχρονιστουμε λίγο ως χώρα σε κάτι καλό και θετικό.
Όποιο μάθημα δεν είναι γραπτώς εξεταζόμενο υποβαθμίζεται και οι μαθητές δεν το διαβάζουν ή το διαβάζουν ελάχιστα, οπότε καταλήγει σαν να είναι ως μη διδασκόμενο.
Πρεπει να δοθουν όπλα στους καθηγητές για να μπορούν να επιβάλλουν τη τάξη μέσα στο μάθημα έτσι ώστε να υπάρχουν κατάλληλες συνθήκες μαθήματος
Ένα πραγματικά σύγχρονο σχολείο χρειάζεται γλώσσες. Η ισπανική ΠΡΕΠΕΙ να είναι μια από αυτές, ως η δεύτερη ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο. Ακόμη και στις ΗΠΑ χωρίς ισπανικά μπορεί να δυσκολευτείς, γιατί τα συναντάς συχνά στην καθημερινότητά σου, τα μιλούν οι συνάδερφοί σου κλπ. Ως μόνιμοι άλλων κλάδων ΜΕ ΔΕΎΤΕΡΗ ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑ ΠΕ40, έχουμε ήδη προτείνει, σε προσωπικό επίπεδο, κι απ’ όσο γνωρίζω, έχει μεταφερθεί στον εκάστοτε υπουργό ότι την πρώτη χρονιά θα αναλαμβάναμε εμείς σε κάθε σχολείο την διδασκαλία της γλώσσας ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τους συναδέρφους ΠΕ 40, αλλά ούτε αυτό έχει γίνει ως τώρα δεκτό. Κι όμως, τα παιδιά στο σχολείο -είμαι σε Λύκειο μάλιστα- μου ζητάν να τους μιλήσω ισπανικά και να τους μάθω φράσεις. Γιατί να μην είναι λοιπόν ένα ισότιμο μάθημα όπως όλα τα υπόλοιπα και σε μόνιμη βάση; Τολμήστε, δε θα χάσετε -αντιθέτως η κίνηση αυτή θα επαινεθεί από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου (γονείς, μαθητές, συναδέρφους)- και δεν έχουμε κανέναν λόγο να «πάρουμε μαθητές» ή να «διώξουμε» τους συναδέρφους άλλων ειδικοτήτων. Ακόμα και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών συμφέρει, διότι θα αυξηθεί η πελατεία για εκμάθηση ισπανικών, καθώς κάποιοι θα θελήσουν να έχουν είτε ένα ανώτερο δίπλωμα είτε να εμβαθύνουν στη γλώσσα. Συνεπώς, ακόμα και από οικονομικής πλευράς -συγγνώμη δεν είμαι οικονομολόγος για να μιλήσω με επιστημονικούς όρους- πάλι συμφέρει και σύντομα θα γίνει απόσβεση της επένδυσης, κύριοι του υπουργείου
Μήπως θα ήταν πιο παραγωγικό, αντί οι μαθητές να εξετάζονται στα αγγλικά σε γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση, να πρέπει να δώσουν εξετάσεις γλωσσομαθειας επιπέδου Α ή Β (αρχάριοι-προχωρημένοι) τα εξέταστρα των οποιών να επιδοτούνται απο το κράτος;
Πολυγλωσσία: Η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Ιταλικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε όλα τα σχολεία θεωρείται αναγκαία καθώς υπάρχουν άρρηκτοι οικονομικοί και πολιτιστικοί δεσμοί ανάμεσα στις δύο χώρες. Επιπροσθέτως η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών στα Επτάνησα και στις Κυκλάδες είναι Ιταλοί. Ευκταία είναι και η εισαγωγή γλωσσών όπως η ισπανική. Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών με την παράλληλη λήψη ΚΠΓ συνάδει με την μείωση του αριθμού των μαθητών καθώς μόνο κατ’ αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η αποτελεσματική συνεργατική διδασκαλία.
Να προστεθεί η ισπανική γλώσσα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειναι ειρωνικό να υπαρχει Ισπανικη Φιλολογια στο ΕΚΠΑ και η ισπανική γλώσσσα να είναι εξεταζόμενο μάθημα των πανελληνίων εξετάσεων, να είναι μια από τις εξεταζόμενες γλώσσες του ΚΠΓ, να υπαρχει τμήμα Ισπανικής Γώσσας και Πολιτισμού στο ΕΑΠ, να είναι μία από τις γλώσσες που ομιλούνται περισσότερο παγκοσμίως και να μην διδασκεται στα σχολεια!
Δεν ξέρω που ακριβώς είναι η θέση αυτού που θέλω να κάνω ως πρόταση για αυτό το θέτω εδώ και αν το θεωρήσετε σωστό βάλτε το όπου ταιριάζει.
Θεωρώ ότι ένα τεράστιο πρόβλημα στα σχολεία δημιουργείται από τον τρόπο που οι μαθητές διαμοιράζονται στις τάξεις τους. Δεν είναι δυνατόν να φτιάχνουμε τις τάξεις λαμβάνοντας υπόψιν το αρχικό γράμμα του επιθέτου τους. Δεν είναι δυνατόν να φτιάχνουμε τις τάξεις με τελείως ανομοιογενές υλικό (μαθητές) ως προς το επίπεδο του γνωστικού τους επιπέδου και ειδικά στα δημόσια σχολεία που οι διαφορές είναι τεράστιες. Δεν μπορεί να βάζεις 5 μαθητές του 17-20 σε μία τάξη που οι υπόλοιποι 20 μετά βίας πιάνουν το 12.
Ποιοι θεωρείτε ότι βγαίνουν κερδισμένοι από αυτό;
Σε ποιους μαθητές θα διδάξει ο καθηγητής μαθηματικά, φυσική, χημεία, ιστορία, ελληνικά, βιολογία;
Σε αυτούς που είναι του 20 και καταλαβαίνουν τα καινούργια που παραδίδει ως ύλη γιατί δεν έχουν κενά στις γνώσεις τους ή σε αυτούς που μαθαίνουν πρόσθεση ή δεν ξέρουν ακόμη ούτε καν να διαβάζουν;
Αν οι τάξεις και οι μαθητές που θα μπαίνουν στα ανάλογα τμήματα τους δεν καθοριστούν βάσει γνωστικού επιπέδου των μαθητών τότε ούτε οι καθηγητές μπορούν ποτέ να διδάξουν σοβαρά, ούτε οι μαθητές ποτέ θα διδαχθούν τίποτα. Και όλο αυτό θα διαιωνίζει την παθογένεια των δημοσίων σχολείων, θα συνεχίζουν οι καλοί μαθητές να ψάχνουν την μόρφωσή τους στα φροντιστήρια ώστε να μπορούν να βρίσκονται σε τάξεις με συμμαθητές του ίδιου γνωστικού επιπέδου, και στα οποία οι καθηγητές,που δεν είναι καλύτεροι από αυτούς των δημοσίων σχολείων, να αναγκάζονται να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό μιας και οι μαθητές τους θα έχουν από αυτούς αυξημένες απαιτήσεις. Από την άλλη οι μαθητές που δεν είναι καλοί στα μαθήματα, δεν είναι φυσικά γιατί έχουν πρόβλημα νοημοσύνης, είναι γιατί έχουν τεράστια κενά στην ύλη που έχουν διδαχθεί σε όλο τον σχολικό τους Βίο και αυτά μόνο αν οι καθηγητές διδάξουν με αυτή την λογική μπορούν να τα συμπληρώσουν.
Άρα οι τάξεις πρέπει να χωρίζονται βάσει του επιπέδου των μαθητών, και αυτό δεν θα είναι μια σταθερή κατάσταση αλλά κάθε χρόνο θα αλλάζει ανάλογα με το τι βαθμό θα τελειώνουν την τάξη τους ή τι βαθμό θα έχουν σε κάποια βασικά μαθήματα που εσείς θα ορίσετε. Δηλαδή δεν θα πρέπει λογικά στο ίδιο τσουβάλι να μπαίνει η γυμναστική ή η μουσική και από εκεί να βγαίνει ο μέσος όρος. Τέλος πάντων αν αποφασίσετε να εφαρμόσετε αυτήν την τακτική τότε θα βρείτε σίγουρα λύση για να το κάνετε δίκαιο και αντικειμενικό.
Στο άρθρο 4 παρ.2 θα πρέπει να περιληφθεί και η διαδικασία εξέτασης του μαθήματος της Τεχνολογίας και η διατύπωση του άρθρου να διαμορφωθεί ως εξής:
Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.
Να προστεθούν τα ισπανικά ως δεύτερη γλώσσα επιλογής στα σχολεία. Η ζήτηση που έχουν τα τελευταία χρόνια στα κέντρα ξένων γλωσσών στη χώρα μας είναι τεράστια, υπάρχουν 2 προπτυχιακά τμήματα σε πανεπιστημιακο επίπεδο (ΕΚΠΑ + ΕΑΠ) και πληθώρα καθηγητών με το ΠΕ40 που προκύπτουν απ αυτά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ομιλούνται σε 22 χώρες παγκοσμίως. Είναι δίκαιο να μπορούν να επιλέγουν να τα διδάσκονται δωρεάν οι μαθητές και στα σχολεία μας.
Τα 7 εξεταζόμενα μαθήματα στο γυμνάσιο το μόνο που θα πετύχουν είναι να αυξήσουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών και να διαλύσουν τις σχέσεις με τους γονείς τους.Οι μόνοι που θα ωφεληθούν είναι αυτοί που διαβάζουν έτσι και αλλιώς.
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.
Για την ολοκληρωμένη και ουσιαστική μάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας θα πρεπει να αυξηθούν λίγο οι ώρες κ να επεκταθεί η εκπαίδευση τόσο στο δημοτικό όσο και στις δυο πρωτες τάξεις του λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, η μεταχείριση των καθιερωμένων δευτερων γλωσσών θα πρεπει να είναι ίδια για όλες, κ ο λόγος για τα ιταλικά που εισάγονται μόλις στο γυμνάσιο, υστερα από δυο χρόνια εκμάθησης μιας άλλης γλώσσας. Τι πιθανοτητες υπάρχουν πραγματικα να αλλάξει επιλογή ο μαθητής στο γυμνάσιο?? Και έπειτα με την επέκταση ωρών εξασφαλίζεται ενδεχομένως η δυνατότητα προετοιμασιας του μαθητή μέσα στο σχολείο για τις πανελληνιες με στόχο την σχολή της γλώσσας που επέλεξε.Σε κάθε άλλη περιπτωση
οι ημιτελές κ ασυντονιστες ενέργειες εχουν στόχο μόνο φαινομενικά να καλυψουν κάποια κενά σε ώρες , να γεμίζουν τα προγραμματα σπουδών κ να εξασφαλίζουν σε λίγους κ εν μέρει θέσεις εργασίας.
Αγαπητοί,
Πιστεύω ότι ανάμεσα στα μαθήματα που θα διδάσκονται σε γυμνάσιο λύκειο πρέπει να είναι και η ισπανική γλώσσα για όλους τους λόγους που κατά καιρούς έχουμε αναφέρει. Αναφέρω ενδεικτικά ότι υπάρχει ήδη επιτυχημένο πανεπιστημιακό τμήμα, πρόσφατα και με μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών.
Gracias de antemano
Καλημέρα,
Είμαι φοιτήτρια του τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ και με το παρακάτω σχόλιο θα ήθελα να επισημάνω την δίκαιη και ίση επιλογή ξένων γλωσσών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μέσα σε ένα πνεύμα ελευθέριας της βούλησης, ελεύθερου λόγου και δημοκρατίας, όπως τόσες φορές ακούμε στους Πανεπιστημιακούς αλλά και Κυβερνητικούς χώρους, κρίνω σκόπιμο πως, θα πρέπει να παρέχεται η επιλογή στον σύγχρονο μαθητή να διαλέξει την ξένη γλώσσα που τον εκφράζει.
Τι πάει να πει υποχρεωτική επιλογή των Αγγλικών ως πρώτη ξένη γλώσσα? Ο μαθητής που θέλει να μάθει Αγγλικά, με βάση το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, δεν περιμένει να τα διδαχθεί στο σχολείο (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν σαν επιλογή.
Στο σχολείο ο σύγχρονος μαθητής πρέπει να έχει πρόσβαση σε γνώση, η οποία είναι για τον ένα λόγο ή τον άλλο, δυσκολότερα προσβάσιμη. Να του παρέχεται διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Αυτό που μέχρι τώρα υποστηρίζει το υπουργείο είναι η απαρχαιωμένη αντίληψη της πρώτης και δεύτερης ξένης γλώσσας ως επιλογή. Αυτό που προτείνω είναι ο μαθητής να επιλέγει τις ξένες γλώσσες όχι από ανάγκη αλλά επιλογή για την διεύρυνση των γνώσεων του. Μην ξεχνάμε ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από το Brain Drain, οι απόφοιτοι Πανεπιστήμιων μας ‘οργώνουν’ όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Δεν απορροφώνται από μόνο μία ή δύο ευρωπαϊκές χώρες. Επομένως, γιατί να μην τους παρέχεται η επιλογή μιας γκάμας ξένων γλωσσών?
Όλες οι γλώσσες φέρουν κουλτούρα και πολιτισμό, αυτό είναι αναμφισβήτητα αποδεκτό, αυτό που αρκεί να γίνει είναι να υπάρχει ίση αντιμετώπιση και παρουσίαση των ξένων γλωσσών προς τους μαθητές. Τα Ισπανικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Κινέζικα, Ρώσικα, Γαλλικά κτλ. να αντιμετωπίζονται το ίδιο και η μία γλώσσα να μην υπερισχύει έναντι της άλλης. Έτσι, ο μαθητής ανάλογα με τις ανάγκες του να επιλέγει.
Με εκτίμηση,
Κατσαντώνη Μαρία
Είναι απαράδεκτη η αύξησηση των εξεταστέων μαθημάτων απο τέσσερα σε επτά γιατί ακόμη και σήμερα οι μαθητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν δεδομένου οτι κάνουν και εξωσχολικές δραστηριότητες όπως αθλητισμός,Ξένες γλώσσες,Φροντιστήρια στα ήδη υπάρχοντα μαθήματα και πάλι δεν προλαβαίνουν.Οχι μόνο να διαβάσουν για την επόμενη μέρα αλλά ούτε να κοιμηθούν φυσιολογικά.Με την αύξηση θα πρέπει να αυξηθούν τα φροντιστήρια,τα παιδιά να μην προλαβαίνουν και οι γονείς δεν έχουν την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν οικονομικά ιδίως στην κρίση που διανύουμε.Πρέπει να παραμείνουν κατά την αποψή μου στα τέσσερα.Αν θέλουν ας αλλάξουν ποιά μαθήματα θα περιλαμβάνονται στα τέσσερα εξεταζόμενα.
Το σχόλιο μου αφορά τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Σε μια χώρα που το 10% του ΑΕΠ προέρχεται από τον τουρισμό, είναι απαραίτητη η καλή γνώση ξένων γλωσσών.
Τα αγγλικά διδάσκονται στο σχολείο για 11 χρόνια δύο ώρες εβδομαδιαίως και η δεύτερη ξένη γλώσσα για 5 χρόνια 2 ώρες εβδομαδιαίως.
Ειδικά για την δεύτερη ξένη γλώσσα νομίζω πως οι ώρες είναι πολύ λίγες.
Καλό θα ηταν να αυξηθούν σε τρείς ώρες την εβδομάδα και οι δύο ξένες γλώσσες. Αν αυτό δεν είναι δυνατόν προτείνω
τα Αγγλικά να αυξηθούν σε 3 ωρες στο Δημοτικό
και η δεύτερη ξένη γλώσσα να αυξηθεί σε 3 ώρες στο Γυμνάσιο και/ή να επεκταθεί η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στη Α και Β Λυκείου.
Με αυτό το τρόπο τα παιδιά τελειώντας το Γυμνάσιο ή το Λύκειο θα εχουν αποκτήσει καλύτερη γνώση στις ξένες γλώσσσες.
Διαβάζοντας το προτεινόμενο νομοσχέδιο, θλίβομαι και διαπιστώνω ότι από το σχέδιο νόμου απουσιάζει παντελώς το όραμα για ένα νέο σύγχρονο σχολείο. Η πανδημία και τα μέτρα περιορισμού δεν μας δίδαξαν, ως προς την αναγκαιότητα ψηφιακού μετασχηματισμού του σχολείου.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και της έξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως συμπληρωματικού τρόπου εκπαίδευσης. Αναφέρεται σε κάποια σημεία αύξηση των ωρών πληροφορικής στα δημοτικά, χωρίς όμως να κατανοεί ο νομοθέτης, ότι όλοι οι Καθηγητές πληροφορικής δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι να υποστηρίξουν τη λειτουργία του νέου σχολείου, ούτε μπορούν να αναλάβουν την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των συναδέλφων τους. Οι νέες τεχνολογίες και η αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα περίμενα να είναι στρατηγικής σημασίας για τη εξαγγελία του νέου σχολείου.
Με αφορμή τα όσα ζούμε, το ελάχιστο που θα περίμενα από αυτόν τον νόμο, θα ήταν να αποτιμήσουμε την απόσταση του σημερινού σχολείου από το σχολείο του μέλλοντος, στο οποίο τα παιδιά θα είχαν λόγω να πηγαίνουν, στο οποίο θα ανέπτυσσαν τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να πετύχουν στη νέα ψηφιακή εποχή και να κάνουμε την απαραίτητη προετοιμασία και προσαρμογή, ενδεικτικά:
– Επιλέγοντας πλατφόρμες και εργαλεία που προάγουν την επικοινωνία και τη συνεργασία
– Αλλάζοντας το μοντέλο παροχής εκπαίδευσης σε ένα μοντέλο που ενδυναμώνει την αυτονομία των παιδιών και τα κάνει υπεύθυνους πολίτες
– Αλλάζοντας με ουσιαστικό τρόπο τα προγράμματα σπουδών και κάνοντας τα πιο θελκτικά στους μαθητές και πιο ουσιαστικά για τον σκοπό της εκπαίδευσης αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία
– Εκπαιδεύοντας και ενημερώνοντας σε συνεχή βάση τους εκπαιδευτικούς μέσα από προγράμμα τόσο παραδοσιακής αλλά και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε να αντιληφθούν τί τους ζητείται να κάνουν.
– Αναβαθμίζοντας τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Να σημειώσω ότι, από αυτά που γνωρίζω, δεν υπάρχουν πολλοί ανθρωποι που να έχουν την αντίληψη και τις απαιτούμενες δεξιότητες ώστε να συμβάλλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό του σχολείου και δυστυχώς αυτό φαίνεται στο σχέδιο νόμου που υποβάλλετε.
Πρέπει να προστεθούν και άλλες γλώσσες, όπως η ισπανική που είναι μονίμως αδικημένη, ειδικά κιολας αν λάβουμε υπόψη ότι είναι ομιλούσα γλώσσα 560 εκ. ανθρώπων παγκοσμίως. Θα έπρεπε να γίνεται επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας. Επίσης είναι μια γλώσσα που έχει δύο τμήματα πανεπιστημιακά και εξετάζεται ως ειδικό μάθημα στις πανελλήνιες, άρα πρέπει και να προσφέρεται στα σχολεία για την εκμάθηση της. Οφείλετε να το αλλάξετε αυτό και να προσφέρετε περισσότερες επιλογές ξένων γλωσσών ώστε να διαλέγει αυτή που επιθυμεί ο μαθητής και όχι να αναγκάζεται να διαλέξει μια με την λογική: «αυτές έχουμε και άμα σ’ αρέσει».
Προτείνετε την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 σε 7. Με ποιο κριτήριο?
Το να εμβαθύνουν τα παιδιά στα συγκεκριμένα μαθήματα δεν σχετίζεται με το αν θα δώσουν εξετάσεις αλλά με τη δουλειά που γίνεται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Και η δουλειά που γίνεται κατά την διάρκεια του σχολικού έτους εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό που έχουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποια μαθήματα να γίνονται με πλημμελή τρόπο. Κάπου εκεί εμφανίζονται και τα φροντιστήρια! Αν ο στόχος είναι να διατηρήσετε και να αυξήσετε φροντιστηριακές πρακτικές δοκιμάστε κάποιον άλλο τρόπο διότι τα παιδιά έχουν ήδη αρκετό άγχος για την ηλικία τους, δεν τους αξίζει να τους προσθέτουμε και άλλο.
Επιπρόσθετα, τα παιδιά εξετάζονται/αξιολογούνται ήδη με ωριαία διαγωνίσματα ή ημερήσια τεστ. Απλά αναφέρω ότι η περίοδος των τετραμηναίων διαγωνισμάτων (που κρατάει περίπου 3 εβδομάδες τη φορά) είναι εξοντωτική για τα παιδιά διότι εκτός του επαναληπτικού διαβάσματος προσπαθούν να διατηρήσουν και την υπόλοιπη ζωή τους κάνοντας τις αγαπημένες τους εξωσχολικές δραστηριότητες. Αυτές τις δραστηριότητες που θα τους κρατήσουν σωματικά και ψυχικά υγιείς.
Η εμπέδωση ενός μαθήματος γίνεται με οριοθετημένη ύλη και πολλές επαναλήψεις σε εύλογο χρονικό διάστημα και όχι με τις προαγωγικές εξετάσεις. Η δε αξιολόγησή τους γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου.
Τα σχολεία δεν πρέπει να είναι εξεταστικά κέντρα, θα πρέπει να είναι χώροι ουσιαστικής εκπαίδευσης και δημιουργικότητας.
Εδώ και χρόνια σε ότι αφορά την δεύτερη γλώσσα συντελείται μια μεγάλη αδικία σε βάρος της Ισπανικής. Μια γλώσσα που ομιλείται σε πάνω από 20 χώρες, από 560 εκατομμύρια ανθρώπους, είναι δεύτερη επίσημη στις ΗΠΑ και τρίτη γλώσσα στον κόσμο σε συνολικό αριθμό ομιλητών μετά τα Κινέζικα και τα Αγγλικά. Στην Ελλάδα η Ισπανική είναι εξεταζόμενο μάθημα των πανελληνίων εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι μια από τις εξεταζόμενες γλώσσες του ΚΠΓ, ενώ υπάρχουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση τμήματα Ισπανικής Φιλολογίας στο ΕΚΠΑ, στο Αριστοτέλειο καθώς και στο ΕΑΠ. Παρ’όλα αυτά εξακολουθεί αδικαιολόγητα να αποκλείεται από τη Δημόσια Εκπαίδευση. Ο αποκλεισμός της Ισπανικής είναι μια αδικία που πρέπει να διορθωθεί.
Καιρός τα μαθήματα θετικών επιστημών(φυσικής-χημείας-βιολογίας-γεωγραφίας) να διδάσκονται από κοινού στο γυμνάσιο όπως σε όλη την ευρώπη κα. υπουργέ. Ενοποίηση τους και διδασκαλία 1 ώρα την ημέρα. Αυτό δεν το σκεφτήκατε;
Στο άρθ.4, παρ.2 να αλλάξει-εμπλουτιστεί η φράση για την Πληροφορική και να περιλαμβάνει και το μάθημα της Τεχνολογίας
Αγαπητοί φίλοι
Πιστεύω ότι ανάμεσα στα μαθήματα που θα διδάσκονται σε γυμνάσιο λύκειο πρέπει να είναι και η ισπανική γλώσσα για όλους τους λόγους που κατά καιρούς έχουμε αναφέρει. Αναφέρω ενδεικτικά, η ισπανική είναι μια από τις περισσότερο ομιλούμενες, υπάρχει ήδη επιτυχημένο πανεπιστημιακό τμήμα, πρόσφατα και με μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Το ενδιαφέρον για την ισπανική είναι τεράστιο, θεωρώ ότι ανάμεσα στους ενήλικες είναι στην δεύτερη θέση μετά την αγγλική. Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί και ο αριθμός των ισπανόφωνων τουριστών στην Αθήνα και σίγουρα θα βοηθούσε η γνώση της ισπανικής από μεγαλύτερο κομμάτι κομμάτι των Ελλήνων επαγγελματιών τουρισμού.
Ευχαριστώ πολύ
Στο Γυμνάσιο θα έπρεπε οι μαθητές να προάγονται ανεξάρτητα από το βαθμό τους αλλά στο λύκειο να συνεχίζουν όσοι έχουν πάνω από 10.
Σήμερα στα γυμνάσια οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται αφού με μηδέν προσπάθεια περνάνε με 10. Έτσι λοιπόν μαθητές που θα έπρεπε να βαθμολογούνται με 1 έως 9 (και είναι πολλοί) βαθμολογούνται με 10 έως 12 με αποτέλεσμα μαθητές που θα έπρεπε να βαθμολογούνται με 10 έως 20 να βαθμολογούνται με 18 έως 20.
Για να το διαπιστώσετε δείτε τα ποσοστά των αρίστων σε ένα σχολείο.
Η παραπάνω μεταρρύθμιση πιστεύω θα είχε σαν αποτέλεσμα να ανεβεί το επίπεδο των γνώσεων όλων των μαθητών γιατί ο κάθε μαθητής ( και γονέας) θα είχε την πραγματική του εικόνα και όχι μια πλασματική που έχει σήμερα.
Θα πρέπει να υπάρχει και η δυνατότητα να επιλέγουν επιπλέον γλώσσες. Ιταλικά και Ισπανικά. Είναι κρίμα σε μια τουριστική χώρα να μην έχουν δυνατότητα να μάθουν τη γλώσσα της γειτονικής Ιταλίας ή τα Ισπανικά που είναι η 2η ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο.
Η αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 σε 7 στο γυμνάσιο δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.
Θέλουμε τα παιδιά μας να είναι καλοί μαθητές στο Γυμνάσιο, αλλά θέλουμε να είναι και ισορροπημένοι, ευτυχισμένοι άνθρωποι. Με τόσο πιεστικό πρόγραμμα σπουδών, συν τα εξωσχολικά, αυτό είναι δύσκολο. Ναι στην επιβράβευση της συνέπειας και της εργατικότητας, αλλά με περιορισμένη, ουσιαστική ύλη και λογικές απαιτήσεις. Όχι στις συνεχείς εξετάσεις που εξαντλούν και καλλιεργούν τον ανταγωνισμό, αντί για τη συνεργασία και την αγάπη για τη γνώση. Περισσότερη τέχνη στο γυμνάσιο, δεν υπάρχει πουθενά στο πολυνομοσχέδιο! Μουσική, θέατρο, ποίηση, χορός ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ! Επίσης δεν προβλέπεται ουσιαστική φροντίδα για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: μόνο η προφορική εξέταση δεν αρκεί. Ούτε και οι γονείς μπορούν να γίνουν ‘‘οικοδιδάσκαλοι’’, ή να πληρώνουν συνεχώς, για να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Οι μαθητές αυτοί είναι πολλοί και χρειάζονται βοήθεια στο Γυμνάσιο, για να προοδεύσουν.
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας