Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • Μόνο δύο ώρες αύξηση στην ώρα των αγγλικών και μάλιστα στην Α και Β δημοτικού; Οι μεγαλύτερες τάξεις χρειάζονται παραπάνω ώρες (τουλάχιστον 4 αν όχι 5)!

  • 24 Απριλίου 2020, 14:01 | Έφη

    Ενίσχυση των τπε και του μαθήματος των αγγλικων, αναβάθμιση της Παιδείας διαβάζω αλλά μονο αυτο δεν γίνεται με το πρόγραμμα αυτό. Το μόνο που βλέπω είναι μια συνεχή υποβάθμιση του ρόλου του δασκάλου στο δημοτικό σχολείο. Το πρόγραμμα θυμίζει τα τότε Διευρυμένου ωραρίου δημοτικά σχολεία αλλά προσπαθείτε να στριμωξετε όλα αυτά τα διδακτικά αντικείμενα σε λιγότερες ώρες μειώνοντας συνεχώς τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να συμπληρώσουμε ωράριο. Σε συνδυασμό με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα αλλά και οριζοντας ως ελάχιστο αριθμό τους 20 μαθητές στα τμήματα μειώνεται ο αριθμός εκπαιδευτικών που χρειάζεστε. Άρα μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που έχει σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων με λιγότερες προσλήψεις και όχι την αναβάθμιση της Παιδείας.

  • 24 Απριλίου 2020, 13:43 | Γιώργος Θεοδωράκης

    Πιστεύω ότι ουσιαστική ενίσχυση της Πληροφορικής δεν υπάρχει αν δεν αυξηθεί κατά 1 ώρα το μάθημα σε κάθε τάξη.

    Με εκτίμηση
    Θεοδωράκης Γιώργος

  • 24 Απριλίου 2020, 13:18 | Κατερίνα

    Για επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη ούτε λόγος. Λυπάμαι πολύ που η Τέχνη εξαντλείται στη Δ’ τάξη. Καμία διάθεση για διάχυσή της ούτε στο Γυμνάσιο που τα παιδιά την έχουν ίσως και περισσότερο ανάγκη.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:40 | Αναστασία Δημουλή

    Στις επιλογές της Δεύτερης Ξένης πρέπει να προστεθεί και η Ιταλική Γλώσσα. Η ζήτηση της Ιταλικής Γλώσσας στα παιδιά Δημοτικού είναι πολύ αυξημένη και θα ήταν χρήσιμο το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει το κενό δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να διδαχθούν την Ιταλική Γλώσσα στο σχολείο.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:37 | Ασπασία Ματθαίου

    Όλο το νομοσχέδιο που προτείνετε είναι εξαιρετικό και ενισχύει ουσιαστικά την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στην εφαρμογή του! Ως καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας στην Α’θμια Εκπ/ση θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι μέσα στα σχέδια σας να γίνει σύνδεση του μαθήματος των αγγλικών με ενδοσχολικές εξετάσεις γλωσσομάθειας και δυνατότητας πιστοποίησης των γνώσεων των μαθητών στο τέλος κάθε βαθμίδας. Αυτή η προοπτική κατά τη γνώμη μου θα ωφελήσει σημαντικά τους μαθητές αφού θα τους παρέχει τη δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν και μέσα από το σχολείο και μόνο, ένα σημαντικό εφόδιο για τη ζωή τους μετά την αποφοίτηση από το σχολείο και θα δικαιώσει τη δουλειά που γίνεται από αξιόλογους εκπαιδευτικούς μέσα στα σχολεία σε ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα που διδάσκονται στη δημόσια εκπαίδευση. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας και σας εύχομαι να είστε πάντα καλά.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:23 | ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Όσο αφορά τη διδασκαλία των δεύτερων ξένων γλωσσών τόσο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει μία αδικία, η ισπανική γλώσσα δεν υπάρχει στη δημόσια εκπαίδευση. Δίνω έμφαση σε αυτό, γιατί στην Ελλάδα η ισπανική είναι μία γλώσσα με ιδιαίτερη ζήτηση. Είναι μία από τις βασικές γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μία από τις τρεις γλώσσες την οποία μαθαίνουν περισσότερο οι ευρωπαίοι. Είναι μία γλώσσα την οποία μιλάνε 21 χώρες σαν επίσημη με πάνω από 580 εκατομμύρια ομιλητές σε Ευρώπη Αμερική και Αφρική και είναι η δεύτερη γλώσσα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι για τους Έλληνες η ισπανική γλώσσα είναι μία εύκολη γλώσσα που μοιάζει πολύ σε σύνταξη και φωνολογία με την ελληνική γλώσσα. Για όλους τους παραπάνω λόγους πιστεύω ότι η ισπανική αξίζει μία θέση στην δημόσια εκπαίδευση.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:18 | Στέλιος

    Το μάθημα της Πληροφορικής που όπως αποδεικνύουν οι περιστάσεις αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Εκπαίδευσης και άκρως σημαντικό για όλους δεν ενισχύεται καθόλου. Οι υποσχέσεις σας για ενίσχυση του τομέα της Πληροφορικης που ακριβώς διαπιστωνεται από τις αλλαγές που φέρνετε? Ευχαριστώ

  • 24 Απριλίου 2020, 12:01 | Τζιώτας Χαράλαμπος

    Στο 5/θ και στις τάξεις Ε και Στ τις ώρες τις βγάζω 29 αντί για 30. Έχει αφαιρεθεί μία ώρα Αισθητικής Αγωγής αλλά δεν έχει προστεθεί κάτι άλλο.

  • 24 Απριλίου 2020, 11:52 | ΕΛΕΝΗ ΚΑΚΝΑ

    Ψηφιακός αλφαβητισμός με 1 ώρα ανά εβδομάδα στις ΤΠΕ, δεν γίνεται. Τουλάχιστον για την Πέμπτη και την Έκτη χρειάζονται 2 ώρες, η εμπειρία του παρελθόντος έχει αποδείξει ότι ο χρόνος αυτός είναι πολύτιμος και ουσιαστικός. Σίγουρα υπάρχει το πρόβλημα των περιορισμένων διδακτικών ωρών στο σύνολό τους όμως κάπως θα πρέπει να βρεθεί μια λύση αν θέλουμε να μιλάμε για ουσιαστική εκπαίδευση και όχι για απασχόληση των μαθητών. Κάθε κλάδος θα διαμαρτυρηθεί σε περίπτωση μείωσης δικών του ωρών αλλά τα υπουργείο θα πρέπει να εστιάσει στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και στους μακροπρόθεσμους στόχους που θέτει για την κοινωνία.
    Επίσης είναι απαραίτητο να ληφθεί υπόψιν ο χρόνος που δαπανά ο υπεύθυνος εργαστηρίου για την υποστήρηξή του και την υποστήριξη του σχολείου συνολικά.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:56 | Φυλιώ Γλάνια

    Πως γίνεται η ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής όταν οι ώρες διδασκαλίας παραμένουν ίδιες στο δημοτικό (3 ώρες σε Α,Β,Γ,Δ και 2 ώρες σε Ε,ΣΤ)και δεν υπάρχει καμιά αναφορά για εισαγωγή Φ.Α στο νηπιαγωγείο που είναι απαραίτητη;Κύρια στο νηπιαγωγείο που τα νήπια θα ωφεληθούν με ειδικά σχεδιασμένες ψυχοκινητικές ασκήσεις και δράσεις, ιδίως στις μέρες μας που οι περισσότεροι δεν μπορούν να πληρώσουν το κόστος σε ένα σύλλογο.Το μόνο μάθημα που βοηθά στην εκμάθηση δεξιοτήτων σωτήριων για τη ζωή των παιδιών (πχ.κολύμβηση) και ικανοτήτων, στην κίνηση και φυσική κατάσταση, στον έλεγχο βάρους και στην ευφορία γενικότερα!!! Κρίμα!! Φαίνεται οτι η υγεία των παιδιών μας ΔΕΝ είναι πρώτιστης σημασίας.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:33 | Νίκος

    Πολύ θετικό που αυξήθηκαν τα αγγλικά. Ακόμα καλύτερο αν αυξηθούν και στην δευτεροβάθμια. Ο ανταγωνισμός επιβάλλει την εκμάθηση της αγγλικής από νωρίς και εντατικά.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:18 | Κωνσταντίνα Μ.

    Πολύ θετική η αύξηση ωρών διδασκαλίας των Αγγλικών στην Α και Β δημοτικού ώστε να υπάρχει καλύτερη επαφή με τη γλώσσα. Καλό θα ήταν βέβαια να αυξηθούν οι ώρες και στη δευτεροβάθμια ώστε οι μαθητές να αποκτούν υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας στα σχολεία , χωρις να χρειάζεται να πληρώνει ο γονιός ιδιαίτερα και φροντιστήριο.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:46 | Μάνος Σταθάκης

    Με 1 ώρα πληροφορική μόνο ψηφιακά αναλφαβητους μαθητές θα βγάζει η Ελλάδα πίσω από κάθε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα! Χωρίς βιβλίο, χωρίς οργανωμένη ύλη, όλα στην τύχη! Αν έτσι σχεδιάζετε εσείς το σύγχρονο σχολείο τότε λυπάμαι! Ώρες υπάρχουν όπως βλέπετε, είναι ξεκάθαρο πως υπάρχουν άλλα και να μην υπήρχαν θα έπρεπε να βρείτε για κάτι τόσο σημαντικό που έχει να κάνει με την γνώση της πληρορικης και όχι της χρήσης «ταμπλετ» που ξέρουν ήδη τα παιδιά να πατάνε πάνω στην οθόνη αφής και να παίζουν παιχνίδια. Αν αυτό είναι η πληροφορική τότε αφαιρέστε και αυτήν την 1 διδακτική ώρα και δώστε την και αυτήν στην ευέλικτη ζώνη. Άλλωστε δεν έχει νόημα η 1 ώρα! Και μην ξεχνάτε η πληροφορική ήταν 2 ώρες στην πέμπτη και έκτη δημοτικού στα ΕΑΕΠ και την υποβαθμισατε! Κάντε κάτι διαφορετικό επιτέλους, κάτι οργανωμένο με σχέδιό και αφήστε τα πειράματα για το σχολείο των παιδιών μας! Νιώθω ανόητος οταν διδάσκω 500 παιδιά για μισή ώρα κάθε βδομάδα και δεν μπορώ να τους δώσω κάτι ουσιώδες! Σκεφτείτε το μέλλον των παιδιών μας και σταματήστε να κλείνετε τα μάτια στο πως διδάσκουν την πληροφορική στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες!

  • 24 Απριλίου 2020, 09:44 | ΜΑΡΙΑ

    Κατά την εμπειρία μου ως γονέας τέκνου που αποφοίτησε από το Δημοτικό έχω να επισημάνω: 1. Στην πρώτη δημοτικού πρέπει να εισάγονται παιδιά που έχουν συμπληρώσει τα 6 έτη, γιατί άλλως ηλικιακά υπολείπονται σε ωριμότητα, με αποτέλεσμα να καταβάλλουν μεγαλύτερη προσπάθεια να παρακολουθήσουν, κουράζονται και αποθαρρύνονται. 2. Πρέπει να ενισχυθεί η φιλαναγνωσία λογοτεχνικών βιβλίων, χωρίς καταναγκασμούς, αποστήθιση και εξετάσεις, αλλά μέσω παραμυθιών, μυθολογίας, βιντεοπροβολών, επίσκεψης συγγραφέων και συζητήσεων για ανάπτυξη κριτικής σκέψης. 3. Πρέπει να δοθεί έμφαση στην ομαδική εργασία και έρευνα με κατανομή επιμέρους εργασιών και ρόλων και συναγωνισμό και όχι να διαπαιδαγωγούμε παιδιά σε ανταγωνιστικά πεδία, όπου υπερισχύει ο ατομισμός μέσω βαθμοθηρίας.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:35 | Σταύρος Π.

    Πλήθος ψηφισμάτων και οδηγιών από διεθνείς φορείς υγείας και εκπαίδευσης συστήνουν ότι θα πρέπει να εξασφαλίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης τουλάχιστον τρεις ώρες φυσικής αγωγής ανά εβδομάδα με την προοπτική για επέκταση του ελαχίστου αυτού ορίου όσο το δυνατόν περισσότερο.
    Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι τα Ελληνόπουλα πλήττονται από παχυσαρκία υποθηκεύοντας την υγεία τους και επιβαρύνοντας τον εθνικό προϋπολογισμό.
    Παρόλα αυτά η υποβάθμιση του μαθήματος συνεχίζεται και σε αυτό το νομοσχέδιο, με τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής σε μόνο δύο ώρες την εβδομάδα στην Ε και ΣΤ τάξη του Δημοτικού σχολείου.
    Η αύξηση λοιπόν των ωρών διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες και η χρηματοδότη-ση για τη βελτίωση των σχολικών αθλητικών υποδομών θα αποτελέσουν μια ουσια-στική επένδυση για το ποιοτικό μέλλον των μαθητών μας.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:30 | E.O.

    Αναβάθμιση της Πληροφορικής! Γιατί συνεχίζετε να μας εμπέζετε και αντί για τις ώρες της Πληροφορικής αυξάνετε των Αγγλικών μόνο;Η επιτακτική ανάγκη για ψηφιακός γραμματισμός αποδείχθηκε περίτρανα φέτος λόγω των καταστάσεων. Αναβαθμίστε επιτέλους ουσιαστικά το μάθημα μας στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο!

  • 24 Απριλίου 2020, 09:26 | Λευκοθέα Πετροπούλου

    Η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας είναι απαραίτητο να ενισχυθεί στο δημοτικό σχολείο με περισσότερες ώρες σε κάθε τάξη. Η έναρξη της από την Δ ταξη θεωρώ ότι είναι ενδεδειγμένη έτσι ώστε ο μαθητής να αποκτά της απαιτούμενες βάσεις για να μπορέσει να συνεχίσει την εκμάθηση και τελειοποίηση της ενδεχομένως στις επόμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:09 | Παναγιώτης Α

    Η πληροφορική είναι η κυριότερη δεξιότητα που πρέπει να αποκτηθεί σήμερα από τη νέα γενιά. Συνεπώς πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον 2 ώρες την εβδομάδα καθώς επίσης και η δεύτερη ξένη γλώσσα στις τελευταίες δύο τάξεις του σχολείου με παράλληλη μείωση της αισθητικής και φυσικής αγωγής

  • 24 Απριλίου 2020, 09:00 | Κ. Κοντοδήμου

    Θεωρώ οτι η αύξηση των ωρών της Αγγλικής Γλώσσας ειναι σωστή αλλά μόνο κατά το ήμιση . Οι 2 ώρες στην Β Δημοτικού είναι απαραίτητες, όχι όμως οι 2 ώρες στην Α. Θεωρώ οτι η μία ώρα στην Α είναι αρκετή σε αυτή την ηλικία! Αυτή η ώρα θα ήταν απαραίτητη στην ΣΤ τάξη, ώστε να δίνεται η ευκαιρία στον εκπαιδευτικό και τα παιδιά να δουλέψουν το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.Με αυτές τις ώρες θα μπορούσαμε στην Πέμπτη Δημοτικού να δίναμε επίπεδο Α και στην ΣΤ με 4 ώρες το επίπεδο Β.Αν εκεί στο Υπουργείο σας ενδιαφέρει πραγματικά να δώσετε στα παιδιά την ευκαιρία να αποκτούν τις γνώσεις Αγγλικής αλλά και το αντίστοιχο ξενόγλωσσο πιστοποιητικό στο δημοτικό σχολείο, τότε αυτός είναι ο δρόμος. Και έλεος πια με την ευέλικτη ζώνη. Ξέρετε πολύ καλά πως χρησιμοποιείται αυτός ο χρόνος στα σχολεία!!!

  • 24 Απριλίου 2020, 03:56 | Γεώργιος Τσαλικίδης

    Α. Αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου
    Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής

    Σε πιο ακριβώς σημείο έγινε η ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής;

    Θέλουμε πραγματική ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες χθες! Τουλάχιστον 2 ώρες σε κάθε τάξη στο Δημοτικό, 2 ώρες σε κάθε τάξη στο Γυμνάσιο, 2 ώρες την Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στη Β Λυκείου και να εξετάζονται σε μάθημα πληροφορικής (ΑΕΠΠ) οι μαθητές επιλέγουν σχολές Μηχανικών Πληροφορικής (Τουλάχιστον).

    Ο Πρωθυπουργός να πάρει άμεσα θέση για την αναβάθμιση της πληροφορικής που εξήγγειλε στη ΔΕΘ Θεσσαλονίκης!

  • 24 Απριλίου 2020, 02:48 | ΜΑΡΙΑ ΤΖΩΤΖΗ

    Εργάζομαι στην δημόσια εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής από το 2002 μέχρι σήμερα. Θεωρώ απαράδεκτη τη μη επαναφορά του μαθήματος στην Ε και ΣΤ δημοτικού, καθώς τα οφέλη για τον ψυχισμό των μαθητών, κυρίως, είναι αναντικατάστατα.

  • 24 Απριλίου 2020, 02:47 | Καθηγητής ΠΕ86

    Εάν το μάθημα της πληροφορικής δεν αυξηθεί εβδομαδιαία δεν υπάρχει και ούτε θα υπάρξει ποτέ ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών των μελλοντικών ενεργών πολιτών, με τη χώρα μας να παραμένει κάπου εκεί στις τελευταίες θέσεις του ranking του ψηφιακού γραμματισμού. Μιλάει το νομοσχέδιο για προσθήκη ρομποτικής! Που; Στα 40 καθαρά λεπτά την εβδομάδα όταν αυτά δεν φτάνουν να καλύψουν καν το εργαστηριακό μάθημα της πληροφορικής; Νομίζω ότι κάποιοι δεν έχουν ιδέα της πραγματικότητας. Ούτε την αλγοριθμική σκέψη δεν καταφέρνει να εμπεδώσει ένας μαθητής με τις υπάρχουσες συνθήκες.Πρέπει δηλαδή να συνεχίσουμε να κάνουμε ρομποτική απογεύματα αφιλοκερδώς για να συμμετέχουμε στους διαγωνισμούς που παρακαλούν οι μαθητές και γονείς να λάβουμε μέρος; Μάλλον από ότι κατάλαβα για μια ακόμη φορά μένουμε στις ωραίες λαοπλάνες εξαγγελίες..Αναβάθμιση της πληροφορικής!Συγνώμη για το καυστικό ύφος.

  • 24 Απριλίου 2020, 02:12 | Ανδρέας Π.

    Βασικές προτάσεις για το Δημοτικό ώστε να ενισχυθεί πραγματικά η Πληροφορική:

    1. Συγγραφή βιβλίων στο πλαίσιο του Πληροφορικού αλφαβητισμού: διδασκαλία θεμελιωδών εννοιών πληροφορικής όπως διδάσκονται θεμελιώδης έννοιες γλώσσας, γραμματικής, συντακτικού, μαθηματικών κτλ.
    2. Ώρες διδασκαλίας στο πλαίσιο: 1 ώρα/εβδ σε Α, Β, 2 ώρες/εβδ σε Γ, Δ, Ε, ΣΤ
    3. Αλλαγή ονόματος του μαθήματος από ΤΠΕ σε Πληροφορική

    Αυτό που διαφάνηκε λόγω και της πανδημίας είναι ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής Πληροφορικός Αλφαβητισμός ώστε να επέλθει η αντίληψη που απαιτείται για τις ΤΠΕ, πράγμα που θα επιτρέπει στο μέλλον την χρήση τους με τον πιο προσοδοφόρο τρόπο, τόσο στην αναζήτηση και εμπέδωση της γνώσης, όσο και στην υποστήριξη της διδασκαλίας.

  • 24 Απριλίου 2020, 02:02 | Αποστόλης

    Με απογοήτευση διαπιστώνω τη μη επιστροφή του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην Ε και ΣΤ τάξη του δημοτικού. Θεωρώ πως η θ.α. αλλά και γενικότερα η αισθητική αγωγή προσφέρουν πολλαπλές γνώσεις αλλά και εμπειρίες στο παιδί όπως η ομαλή συναισθηματική, ψυχολογική αλλά και νοητική ανάπτυξη του παιδιού μέσω βιωματικού τρόπου. Επίσης, η θ.α. ειναι προφανές οτι μπορεί να βοηθήσει στην έκφραση αλλά και στη συνεργασία των παιδιών, στοχεύοντας στη δημιουργικότητα και στην κατανόηση του εαυτού μας αλλά και της ομάδας. Για τους παραπάνω λόγους και εν έτη 2020 θεωρώ αυτονόητο την ενίσχυση της αισθητικής αγωγής στο δημοτικό και απαραίτητη την εισαγωγή ωρών θεατρικής αγωγής στην Ε και ΣΤ γιατί η τέχνη αλλά και η εμπειρία της είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά και απαραίτητη για την ανάπτυξη των όσων έγραψα παραπάνω!

  • 24 Απριλίου 2020, 01:28 | Ελίζα Β.

    Το λιγότερο που θα περίμενα θα ήταν να αποκατασταθεί η αδικία που έγινε με την αφαίρεση της θεατρικής αγωγής από την πέμπτη και την έκτη τάξη. Στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο τέτοια απαξίωση; Πραγματικά είναι αδικημένο μάθημα η θεατρική αγωγή και γενικά οι τέχνες στο πρόγραμμα σας.Δεν υπάρχει κανένα όραμα στον σχεδιασμό σας .

  • 24 Απριλίου 2020, 01:07 | Γρηγόριος Γιαμαλάκης

    Σύμφωνα με το νέο νόμο, μειώνεται κατά μία ώρα το μάθημα της Μελέτης στις μικρές τάξεις του Δημοτικού. Δε βλέπω σε τι εξυπηρετεί αυτό, όπως και η μείωση που έγινε προ λίγων ετών σε μαθήματα, όπως η Κοινωνική Αγωγή, τα Θρησκευτικά κλπ. Επίσης χρειάζεται άρση των περιορισμών εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Να μπορούν να εγγράφονται και να φοιτούν στο Ολοήμερο όλοι οι μαθητές που οι γονείς τους το επιθυμούν, δίχως την προσκόμιση κανενός απολύτως δικαιολογητικού. Και το κυριότερο: να επανέλθει ο σταθερός δάσκαλος στο Ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων.

  • 24 Απριλίου 2020, 00:59 | Χρήστος

    – Δίωρο υποχρεωτικό μάθημα από την Α’ Δημοτικού έως και την Β’ Λυκείου για την Πληροφορική.
    – Στην Γ’ Λυκείου διατήρηση του 7ωρου και διόρθωση της αδικίας με την επιλογή των πολυτεχνικών σχολών.
    -Νέο ενιαίο πρόγραμμα σπουδών από το δημοτικό έως και το λύκειο με προσθήκη νέων αντικειμένων (ρομποτική κλπ)
    – Εκσυγχρονισμός και αλλαγή όλων των βιβλίων.
    – Μετονομασία του μαθήματος σε Πληροφορική (ούτε ΤΠΕ, ούτε χρήση Η/Υ).
    – Επαναφορά του 3ωρου υπευθύνου του εργαστηρίου πληροφορικής προκειμένου να στηριχτούν τα μισοδιαλυμένα εργαστήρια, τα νέα αντικείμενα (π.χ. ρομποτικά κιτ ) αλλά και οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης που μπήκαν στη ζωή μας και θα παραμένουν σ’ αυτή.

  • 24 Απριλίου 2020, 00:46 | Μαρία Δρ.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίεςμε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ το μάθημα της Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματατης σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή,Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 24 Απριλίου 2020, 00:27 | Αλέξανδρος

    Ως γονιός θα ήθελα να πω το εξής.
    Έχετε δαπανήσει μετά τη «μονιμοποίηση» των ΕΑΕΠ τόσα χρήματα για τη στελέχωση τόσων εργαστηρίων Η/Υ. (ΟΚ υπάρχουν ακόμη ελλείψεις αλλά σε γενικές γραμμές οι ανάγκες καλύφθηκαν). Δώστε λοιπόν τη δυνατότητα τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής να κάνουν σωστά το μάθημά τους και μην τους κόβετε την αποτελεσματικότητα τους με ένα ξερό μονόωρο. Υποδομές πλέον υπάρχουν, όρεξη υπάρχει, τα παιδιά λατρεύουν ένα μάθημα που τα αφήνει να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους.

    Τα δικά μου παιδιά αγαπούν το μάθημα της Πληροφορικής που μαθαίνουν να κάνουν πραγματικά μοναδικά πράγματα, ακόμη και για μένα που τα βλέπω τα ζηλεύω. Από παιχνίδια, animation, προγράμματα, ρομποτική μέχρι και 3Δ σχεδίαση για 3d printers, drones και ψηφιακές δημιουργίες. Συνέχεια μου διαμαρτύρονται γιατί να πρέπει να κάνουν Θρησκευτικά κι όχι Πληροφορική που τους αρέσει και μαθαίνουν τόσα πολλά.
    Παρακαλώ εκεί στο Υπουργείο, ακούστε τις ανάγκες των καιρών και κλείστε τα αυτιά σας στο κατεστημένο που πιέζει. Τολμήστε να κάνετε πιο νωρίς αυτό που ούτως ή άλλως θα αναγκαστείτε να το πράξετε κάποια στιγμή στο μέλλον. Το τρένο έχει ήδη φύγει και εμείς μένουμε πίσω και το κοιτάμε!

  • 24 Απριλίου 2020, 00:02 | ΣΠΥΡΟΣ Γ

    Η διατήρηση του μαθηματος ΤΠΕ που πρέπει να μετονομαστεί ΑΜΕΣΑ σε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως μονοωρου μαθήματος δεν βοηθάει ούτε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν σωστά την δουλειά τους ούτε τους μαθητές να εμπεδώσουν οτιδήποτε επαρκώς όπως άλλωστε συμβαίνει και σε κάθε μονόωρο μάθημα συνήθως.
    Επιβάλλεται τουλάχιστον στις Ε και ΣΤ τάξεις να είναι δίωρο.

    Αν (και το φέρνω απλά ως παράδειγμα) ένα παιδί κάνει από την Γ μέχρι την ΣΤ 3 ώρες την εβδομάδα ΑΓΓΛΙΚΑ και παρόλα αυτά, αυτό δεν επαρκεί και τρέχει και όλη την εβδομάδα στα φροντιστήρια, τότε από εμάς χωρίς βιβλία, χωρίς υποδομή, χωρίς κατάλληλους χώρους δεν φαντάζομαι το Υπουργείο ή οι γονείς να έχουν την όποια απαίτηση!!!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 23:59 | εκπαιδευτικός

    Καλησπέρα
    αναρωτιέμαι και διαβάζοντας το νεο νομοσχέδιο που ειναι η περίφημη «Ενίσχυση της Πληροφορικής». Η μη αύξηση των ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα αποτελέσει ταφόπλακα για την ψηφιακή επανάσταση στην Ελλάδα. Ένα στοίχημα που θα χαθεί αν δεν αλλάξει τώρα κάτι. Που είναι η ψηφιακή επανάσταση και πως θα γίνει όταν τα εικαστικά διδάσκονται διπλάσιες ώρες από την Πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο; Ποιά η πληροφορική παιδεία στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο; Αλήθεια ποιος θα συντηρεί τα εργαστήρια υπολογιστών στα σχολεία; Ποιές ώρες θα υλοποιείται η συντήρηση; Στα διαλείμματα ή μετά το πέρας των μαθημάτων; Στο νομοσχέδιο θα πρέπει να ληφθούνε όλα τα παραπάνω υπόψιν.

    Ευχαριστώ

  • 23 Απριλίου 2020, 23:41 | Ηλίας

    Αυτή η Κυβέρνηση είπε ότι θα φτιάξει το Ψηφιακό Κράτος και εν μέσω της πανδημίας η Υπουργός Παιδείας μας παρουσίασε όλα τα οφέλη που μπορεί να έχει η Πληροφορική και οι εφαρμογές της στην εκπαίδευση (εξ αποστάσεως εκπαίδευση κτλ). Και είπε ότι θα ενισχύσει την Πληροφορική η οποία θα είναι μια από τις βάσεις για το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για την οικονομία και ανάπτυξη της χώρας.

    1.Που είναι η ενίσχυση της Πληροφορικής στο δημοτικό σχολείο (σε αύξηση ωρών);
    2.Που είναι η ρομποτική;
    3.Που είναι η αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο;
    4.Που είναι ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών;

    Μόνο λόγια και χαμόγελα. Καμιά ουσιαστική παρέμβαση για το καλό του σχολείου, του μαθητή και του εκπαιδευτικού.
    Η πιο σύγχρονη επιστήμη που στηρίζονται όλες οι χώρες και οι οικονομίες τους, που είναι από τα βασικότερα μαθήματα στα εκπαιδευτικά συστήματα προηγμένων χωρών (σε σχολεία και πανεπιστήμια) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα φυτοζωεί και θεωρείται δευτερεύουσας σημασίας.
    Οι καθηγητές Πληροφορικής μόνιμοι και αναπληρωτές με εξειδικευμένες γνώσεις (που τα σχολειά που υπηρετούν τους έχουν τόσο ανάγκη) παραμένουν από το Υπουργείο ανεκμετάλλευτοι.
    Η συγκυρία με την πανδημία που αποδεικνύει στην πράξη πόσο απαραίτητη και ωφέλιμη είναι η επιστήμη της Πληροφορικής και αυτό το νομοσχέδιο σας κ Υπουργέ απλά αποδεικνύουν ότι είστε πολύ κοντά να γίνετε και εσείς μια από τους δεκάδες υπουργούς που πέρασαν από τη θέση αυτή και δεν πρόσφεραν απολύτως τίποτα.
    Προλαβαίνετε να το διορθώσετε.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:36 | Πηνελόπη

    Καλή η γλώσσα, καλά τα μαθηματικά, καλή η πληροφορική, η φυσική κλπ. Όλα χρήσιμα. Εκτός από τα θρησκευτικά με τη μορφή που διδάσκονται, τουλάχιστον. Αν θέλουμε όμως ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αν θέλουμε καλλιεργημένους πολίτες και όχι απλώς καταρτισμένους εργαζόμενους, το σχολείο θα πρέπει να ενισχυθεί ιδιαιτέρως στους τομείς της άθλησης και της τέχνης. Με μία και δύο ώρες την εβδομάδα (και καμία η θεατρική αγωγή από Ε’δημοτικού και πάνω)και με ελλιπέστατη υλικοτεχνική υποδομή, όσο κι αν προσπαθούμε με φιλότιμο οι εκπαιδευτικοί, κάνουμε μια τρύπα στο νερό.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:35 | Νεφέλη

    Μετά λύπης μου παρατηρώ ότι συνεχίζεται η κατάργηση του δασκάλου της τάξης στις μικρές τάξεις. 17 ώρες μόνο έχει στη διάθεσή του ο εκπαιδευτικός της Α και Β τάξης για να διδάξει ύλη που καθορίστηκε πριν 15 χρόνια και υπό άλλες συνθήκες. 17 ώρες, 3 ή 4 διδακτικές ώρες ημερησίως για να αλληλεπιδράσει με καθέναν από τους 25 μαθητές του. Τουλάχιστον στις μικρές τάξεις θα έπρεπε να προβλεφθεί η συνεχής παρουσία του δασκάλου της τάξης. Δεν έχει μόνο διδακτικό ρόλο αλλά και παιδαγωγικό. Ποιο θα είναι το σημείο αναφοράς του 6χρονου παιδιού; Ο εκπαιδευτικος εμπιστοσύνης;

  • 23 Απριλίου 2020, 23:16 | Βαΐα Χαλαμπάκη

    Καμία πρόβλεψη για τη ΦΑ στο Δημοτικό;Να σας υπενθυμίσω ότι τα μικρά παιδιά είναι εσωτερικά παρακινημένα,πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε «εξασφαλισμένη» τη διάθεση τους για συμμετοχή σε κάθε είδους κινητική δραστηριότητα!Σε ένα τέτοιο γόνιμο περιβάλλον γιατί να μην μπολιάσουμε λίγη ακόμη κίνηση;Μήπως ξεχνάτε τα ποσοστά παχυσαρκίας των ελληνόπουλων;Τι δεν καταλαβαίνετε λοιπόν; Πρέπει να παρακαλάμε για τα αυτονόητα;Παιδί ίσον παιχνίδι!!Για να είμαστε σοβαροί αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να μιλούσαμε για πέντε 5 ώρες ΦΑ εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.Αλλά παντού γίνονται εκπτώσεις…Ας εξασφαλίσουμε τουλάχιστον ίσες ευκαιρίες άθλησης σε όλους τους μαθητές,πράγμα που σημαίνει μία 1 επιπλέον ώρα στην Ε’& ΣΤ’.Η ποσότητα είναι στο χέρι σας,αφήστε την ποιότητα σε μας.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:08 | Δημήτρης Κ

    Να αυξηθούν οι ώρες Φυσικής Αγωγής. Στο δημοτικό τα παιδιά πρέπει να έχουν ευχάριστες δραστηριότητες τόσο γνωστικές όσο και κινητικές. Η υγεία των παιδιών προέχει και θα το πετύχουμε με την Φυσική Αγωγή σε καθημερινή βάση

  • 23 Απριλίου 2020, 22:56 | ΑΦΕΝΤΟΥΛΗΣ

    Υποτίθεται ότι θέλετε να αναβαθμίσετε τις ΤΠΕ, τη διδασκαλία της Αγγλικής και των άλλων Ξένων Γλωσσών, τη Φυσική Αγωγή, τις Εικαστικές Τέχνες, τη Μουσική και το μόνο που βλέπουμε είναι ένα απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ (μηδέν). Πανηγυρίζετε για την εξ αποστάσεως εκπ/ση και δεν έχετε αυξήσει ούτε μια ώρα τη διδασκαλία Πληροφορικής στο Δημοτικό. Ουαί γραμματείς και φαρισαίοι… !

  • 23 Απριλίου 2020, 22:45 | Σοφία Ανασταδιάδου

    Περισσότερες ώρες πληροφορικής. Οι ώρες της πληροφορικής είναι οι λιγότερες και είναι από τα πιο βασικά μαθήματα. Αν δεν είχαμε τη στήριξη του καθηγητή πληροφορικής του γιου μου, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δε θα ήταν εφικτή για εμάς. Εύχομαι να εισακουστεί το αίτημα χιλιάδων μαθητών και γονέων. Η θρησκεία και η Ελλάδα περιμένουν από εσάς να τιμήσετε με τις αποφάσεις σας την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών μας.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:42 | Βαΐα Χαλαμπάκη

    Καμία πρόβλεψη για τη ΦΑ στο Δημοτικό;
    Να επισημάνω ότι τα παιδιά του Δημοτικού είναι ήδη εσωτερικά πρακινημένα,που σημαίνει οτι ειναι εξασφαλισμένη η διάθεσή τους για παιχνίδι Σε ενα τέτοιο γόνιμο έδαφος γιατί δεν δίνεται τη δυνατότητα να «μπολιάσουμε» λίγη παραπάνω κινηση; Μήπως αγνοείτε τα ποσοστά παχυσαρκίας στα ελληνόπουλα;Τι δεν καταλαβαίνετε; Παιδί ισον παιχνίδι. Θα πρέπει να παρακαλάμε για τα αυτονόητα; Κίνηση χρειάζεται το παιδί και παιχνίδι Αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί θα έπρεπε να κάνουμε λόγο για καθημερινή, σε εβδομαδιαία βάση, γυμναστική!!! Αλλά και εδώ βλέπετε πρέπει να κάνουμε εκπτώσεις….Θα πρότεινα λοιπον να προσφέρουμε την ίδια ποσότητα, χωρίς διακρίσεις,σε όλους τους μαθητές του Δημοτικού, κάτι που σημαίνει μια επιπλέον ώρα στην Ε,ΣΤ.Η ποσότητα είναι στο χέρι σας,η ποιότητα όμως στο δικό μας.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:39 | Αδριανός

    Σε έναν ψηφιακό κόσμο είναι λυπηρό οι ώρες της πληροφορικής να είναι σχεδόν μηδαμινές. Ειδικά μετά την ανάγκη για ψηφιακές δεξιότητες που προέκυψε από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η πίστη σας στην αριστεία μας έκανε να πιστεύουμε ότι το μάθημα επιτέλους θα αναβαθμιστεί. Οι ώρες πρέπει να διπλασιαστούν τουλάχιστον, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού και να αυξηθούν σημαντικά σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
    Ελπίζουμε ότι έγινε απλά κάποιο λάθος που θα διορθωθεί και δεν ήταν στοχευμένος εμπαιγμός στο μάθημα της Πληροφορικής και των εκπαιδευτικών ΠΕ86.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:37 | Βασίλειος

    Η πληροφορική εκεί που της αρμόζει. Φάνηκε η χρησιμότητα της!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 22:33 | Σκαπέτης Κωνσταντίνος

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, Stem και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 23 Απριλίου 2020, 22:25 | Παναγιώτης Γροντάς

    Τα μονόωρα μαθήματα πρέπει να καταργηθούν από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Αυτό αφορά όλα τα μαθήματα, αλλά ιδιαίτερα την Πληροφορική που είναι μονόωρο τόσο σε Δημοτικό όσο και σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Είναι απαραίτητο να γίνει δίωρο ειδικά στις τάξεις μετά τη Γ.

    Επίσης είναι πολύ σημαντικό το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να γίνεται σε καθημερινή βάση.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:18 | ΚΟΥΡΣΑΡΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Αύξη ωρώ στη ΦΑ, Θέατρο και εικαστικά.
    Εκπαίδευση για τον άνθρωπο καιία όχι για την αγορά εργασίας

  • Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός», στον οποίο μετέχουν εκπαιδευτικοί του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εκφράζει τη διαφωνία του προς τον παραπάνω σχεδιασμό και ταυτόχρονα την έντονη διαμαρτυρία του για τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του μαθήματος των Θρησκευτικών. Συγκεκριμένα, για την περικοπή της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών μία (01) ώρα στην Ε΄ και μία (01) ώρα στην ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

    Όλα τα προγενέστερα Προγράμματα Σπουδών προέβλεπαν δίωρη διδασκαλία του μαθήματος. Το ίδιο ορίζεται στο πρόσφατα δημοσιευμένο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. (Υπουργική Απόφαση 31585/Δ2/4-3-2020, ΦΕΚ Β΄ 698), το οποίο αναμένεται, όπως έχει ανακοινωθεί, να εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών αναφέρεται:

    «Στην υποχρεωτική Εκπαίδευση (Δημοτικό-Γυμνάσιο) το μάθημα των Θρησκευτικών περιλαμβάνεται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και των τάξεων Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου. Διδάσκεται δύο διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως στις τάξεις αυτές. Λαμβάνοντας υπόψη τη διδακτική μεθοδολογία, πάνω στην οποία βασίζεται η διδασκαλία του μαθήματος».

    Ύστερα από τα παραπάνω, είναι εύλογη η απορία μας πώς αιτιολογείται η νέα συρρίκνωση του μαθήματος, εφόσον το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά, το οποίο θεσπίστηκε πρόσφατα από τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ορίζει άλλα και μάλιστα όταν το Πρόγραμμα αυτό εκπονήθηκε εκτάκτως λόγω της ανάγκης συμμόρφωσης προς τις Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Από το 1995 μέχρι σήμερα, όλες οι σχετικές Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών προνοούν ότι το μάθημα διδάσκεται «επί ικανόν αριθμόν ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως», ώστε το μάθημα να εκπληρώνει τον σκοπό του.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:57 | Ηλιάνα

    Κατά το τελευταίο διάστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έγινε ακόμη περισσότερο αισθητή η επιτακτική ανάγκη ανάπτυξης των ψηφιακών δεξιοτήτων αλλά και της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών. Μαθητές που θα μπορούν όχι μόνο να χειριστούν εφαρμογές, αλλά και να αναπτύξουν τις δικές τους εφαρμογές, να επιλύσουν προβλήματα με τη χρήση υπολογιστικών συστημάτων, να συνδυάσουν πηγές και εργαλεία, να παρουσιάσουν τις εργασίες τους, να μάθουν να προστατεύονται στο Διαδίκτυο και να αναπτύξουν κριτική σκέψη κατά τη χρήση του κλπ.
    Η μονόωρη εβδομαδιαία διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής (και όχι ΤΠΕ, μιας και δεν πρόκειται για απλή χρήση της πληροφορίας, αλλά δημιουργία, επεξεργασία, συνδυασμός, κριτική σκέψη), ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού, δεν προσφέρει επαρκή χρόνο ανάπτυξης όλων των ανωτέρω δεξιοτήτων.
    Απαιτείται, λοιπόν, η αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής από την Γ΄ τάξη και πάνω καθώς και η διασφάλιση της διδασκαλίας του μόνο από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:51 | Χρήστος Η.

    Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής. Από αυτό καταλαβαίνω ότι έχετε πρόθεση να ενισχύσετε το αντικείμενο της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι αυτό για να επιτευχθεί καλό θα ήταν να αναμορφωθεί και το αναλυτικό πρόγραμμα ως προς το περιεχόμενο του πχ ανάπτυξη κριτικής σκέψης στην επίλυση προβλημάτων, εκμάθηση προγραμματισμού και όχι την απλή εκμάθηση εργαλείων που ούτως ή άλλως πραγματοποιείται ώστε να επιτευχθούν και τα προηγούμενα.

    Για να γίνει το παραπάνω είναι αναγκαίο να αυξηθούν οι ώρες τις πληροφορικής τουλάχιστον στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού (όπως ίσχυε μέχρι και πριν 4 χρονια), στο γυμνάσιο και το λύκειο!

    Αυτό σίγουρα θα βοηθήσει οι συνάδελφοι της πληροφορικής να μην πηγαίνουν σε πάρα πολλά σχολεία (εγώ φέτος είμαι σε 4) ώστε να μπορέσουν να βοηθήσουν και τα παιδιά και τους συναδέλφους μέσα από τις σχέσεις που θα δημιουργηθούν. Αυτή τη στιγμή νιώθω, τουλάχιστον εγώ, περαστικός από κάθε σχολείο μη έχοντας τον απαραίτητο χρόνο που θα επιθυμούσα με τους μαθητές μου! Τα μαθήματα προχωρούν με πολύ αργό ρυθμό ιδιαίτερα αν χάνονται για διάφορους λόγους όπως εκδρομές γιορτές κτλ.

    Τέλος θα ήθελα να λάβετε υπόψη σας την υπερπροσπάθεια που κάναμε, κανουμε και θα κάνουμε όταν και αν προκύψει ανάγκη όπως αυτή που βιώνουμε αυτή τη στιγμή.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:42 | Δημοσθένης Κεντεποζίδης

    Στο Ωρολόγιο του 5/θ Δημοτικού Σχολείου το Σύνολο των Ωρών είναι 29 και όχι 30. Η ώρα που λείπει είναι προφανώς από την Αισθητική Αγωγή (στο μέχρι τώρα Ε.Ω.Π. προβλέπονται 2 ώρες την εβδομάδα);

  • 23 Απριλίου 2020, 21:40 | Βασίλειος Ζαγκότας

    Ως προς το Ωρολόγιο των Πολυθεσίων:
    Με κανένα επιστημονικό επιχείρημα δεν τεκμηριώθηκε η μείωση ωρών των ΤΠΕ και της Θεατρικής Αγωγής (στην Ε΄ και στη ΣΤ΄). Πώς είναι δυνατόν να θεωρούμε ως βασικές δεξιότητες του ψηφιακού γραμματισμού και παράλληλα να μειώνουμε τις ώρες της Πληροφορικής; Επιπλέον, για ποιον λόγο η Θεατρική Αγωγή δεν είναι απαραίτητη στις μεγάλες τάξεις;
    Αντιλαμβάνομαι ότι αυτές οι παρεμβάσεις δεν αποτελούν έργο της παρούσας ηγεσίας, ωστόσο πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερη μελέτη πάνω στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
    Η πρότασή μου είναι εξής: Να θεωρηθεί ως υποχρεωτικός κορμός ένα ποσοστό των διδασκόμενων αντικειμένων ή των ωρών (π.χ. το 80%). Το υπόλοιπο ποσοστό να το επιλέγει η σχολική μονάδα με ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων τον Ιούνιο (για την επόμενη χρονιά)στην οποία κάθε επιλογή θα πρέπει να τεκμηριώνεται. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να επιλέξει κάποιος π.χ. για την Ε΄ τάξη 1 ώρα παραπάνω Γλώσσα ή 1 ώρα παραπάνω Μουσική ή Θεατρική Αγωγή που δεν προβλέπεται στο πρόγραμμα. Εάν η διαδικασία γίνει έγκαιρα, τότε ο προγραμματισμός του Υπουργείου σε ώρες και εκπαιδευτικούς δεν πρόκειται να επηρεαστεί.