ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄   Διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση   Άρθρο 1 Ισχύς ρυθμίσεων περί ιδιωτικών σχολείων

 

 

Στο άρθρο 2 του ν. 682/1977 (Α΄ 244) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:

«6. Τα ιδιωτικά σχολεία διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, οι οποίες κατισχύουν κάθε άλλης ρύθμισης.».

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:19 | Μπαρμπερη Ιωάννα

    Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και να γίνει ένας έντιμος και γόνιμος διάλογος όλων των εμπλεκομένων μερών, χωρίς προαπαιτουμενα και τελεσιγραφα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:17 | I.E.

    Διαβάζοντας τις δημόσιες τοποθετήσεις της κας Κεραμέως, για να υπερασπιστεί τις επιλογές της, ειλικρινά εντυπωσιάζομαι: Βαφτίζεται «ελευθερία» στη διαχείριση του προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων η αναιτιολόγητη απόλυση των εκπαιδευτικών τους! Στην πραγματικότητα πρόκειται περί ασυδοσίας. Ελευθερία υπάρχει σήμερα που ο ιδιοκτήτης μπορεί να απολύσει αναιτιολόγητα εκπαιδευτικό στη διετία και αιτιολογημένα οποτεδήποτε μετά τη διετία. Βαφτίζεται «οιονεί μονιμότητα» το δικαίωμα του ιδιωτικού εκπαιδευτικού να κρίνεται η καταχρηστικότητα της καταγγελίας της σύμβασής του από ανεξάρτηστη επιτροπή δικαστών. Παρομοιάζει τη λειτουργία των ιδιωτικών νοσοκομείων (!) με τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων. Από πότε τα ιδιωτικά νοσοκομεία πιστοποιούν τη φοίτηση και εκδίδουν τίτλους σπουδών στους ασθενείς τους, οι οποίοι, μάλιστα, τους είναι απαραίτητοι για το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον; Βαφτίζεται «προστασία» των εκπαιδευτικών από την αναιτιολόγητη απόλυσή τους στη διετία η δυνατότητα αναιτιολόγητης απόλυσής τους οποτεδήποτε! Βαφτίζεται «αυτονομία» των ιδιωτικών σχολείων η δυνατότητα του ιδιοκτήτη να επιβάλει – υπό την απειλή της απόλυσης – στους εκπαιδευτικούς τη δική του «θεώρηση» της Εκπαίδευσης, ακόμη κι αν δεν είναι εκπαιδευτικός, ακόμη κι αν είναι επικίνδυνη, με την αιτιολογία ότι είναι το αφεντικό της επιχείρησης. Βαφτίζει «αξιολόγηση» και «ελεύθερη» επιλογή του ιδιωτικού σχολείου τη δυνατότητα των γονέων να πάρουν τα παιδιά τους από αυτό, ενώ θα είναι ήδη αργά, λες και τα παιδιά είναι «πελάτες» που μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, όπως κάνουν βόλτα από το ένα μαγαζί στο άλλο! Βαφτίζει «ευελιξία» των ιδιωτικών σχολείων να λειτουργούν χωρίς εγγύηση τήρησης της εκπαιδευτικής νομοθεσίας! Βαφτίζει «αξιολόγηση» του ιδιωτικού εκπαιδευτικού τη διαδικασία υποβάθμισής του σε πειθήνιο όργανο του ιδιοκτήτη, επαγγελματικής του εξάντλησης, μείωσης του μισθολογικού κόστους της επιχείρησης, χειραγώγησης του εκπαιδευτικού έργου. Με εντυπωσιάζει, επίσης, ότι η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα είναι εκπαιδευτικοί και αποδέχονται τα παραπάνω για τους συναδέλφους τους… Τέλος, με εντυπωσιάζει ότι όλα τα παραπάνω βαφτίζονται «εκσυγχρονισμός» της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:12 | Νίκη

    Σταματήστε άμεσα την διαδικασία κατάθεσης αυτού του νομοσχεδίου! Υπάρχουν βάσιμα στοιχεία για κομματική διαπλοκή!!!Οι ιδιοκτήτες μετατρέπονται σε ισχυρό καρτέλ πώλησης εκπαιδευτικών υπηρεσιών Και μετατρέπουν την εκπαίδευση της χώρας σε ένα απέραντο φροντιστήριο!!!Όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου είναι ασαφή αόριστα υπέρ των εργοδοτών!!! Καμμία μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς τους μαθητές και τους άμοιρους γονείς!!

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:12 | Δημήτρης Σ

    Είναι τεράστιο ψεύδος και δείχνει άγνοια σοβαρή να λέει κανείς για ελευθερία που αποκαθίσταται με το νομοσχέδιο Κεραμέως. Τα ιδιωτικά σχολεία πάντοτε, και ιδίως από το 2016 και μετά είχαν τεράστια αυτονομία και στα προγράμματα και στις επιλογές των εκπαιδευτικών και στο δικαίωμά τους να τους απολύουν. Θυμίζω ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μέχρι και σήμερα απολύονται για 15 λόγους όπως προβλέπονται στον 682/77. Ποτέ δεν υπήρχε μονιμότητα στα ιδιωτικά σχολεία. Εκτός κι αν οι σχολάρχες θεωρούν μονιμότητα την υπογραφή μιας στοιχειώδους εργασιακής σύμβασης. Πράγματι, θα προτιμούσαν να προσλαμβάνουν στις 08:00 και να απολύουν στις 16:00. Α! και να μην πληρώνουν.

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:00 | Μελέτης Παπαδόπουλος

    Η στενή, οικονομίστικη λογική που μετράει πόσο γλιτώνει το κράτος από την φοίτηση μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία και πόσο επιβαρύνεται ο γονιός από την διπλή φορολογία δεν λαμβάνει υπόψιν της το γεγονός ότι η καθολική εκπαίδευση όλων των παιδιών αποτελεί θεμελιώδες πρόταγμα της νεωτερικότητας καθώς τα οφέλη αφορούν όχι μόνο τις τσέπες αυτών που σπουδάζουν ή των γονέων τους ή του κράτους(οικονομίστικη λογική), αλλά κάθε επίπεδο της ζωής των πολιτών και των κοινωνιών τους. Η εκπαίδευση είναι Αγαθό για όλους και ως τέτοιο δεν μπορεί να υπόκειται σε «εκπτώσεις». Ή θα είναι καλή, με εκπαιδευτικούς λειτουργούς που θα έχουν αξιοπρέπεια ή θα είναι κακή με φοβισμένους και αναλώσιμους υπαλληλίσκους. Η υπουργός και οι σχολάρχες θέλουν το δεύτερο, αδιαφορώντας για τις ζοφερές συνέπειες σε όλη την κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε για το πρώτο.

  • 15 Ιουλίου 2020, 22:56 | Elena Barkoura

    Το νομοσχέδιο είναι θετικό και χρήσιμο. Με τους πλασματικούς βαθμούς που θα βάζουν οι απειλούμενοι με άμεση απόλυση εκπαιδευτικοί οι «μαθητές» των ιδιωτικών «σχολείων» θα έχουν πρόσβαση παντού πρώτοι σε αντίθεση με των δημοσίων σχολείων. Προτείνω μάλιστα να στέλνονται τα απολυτήρια σπίτι να μην χάνουν χρόνο τα παιδιά στο πήγαινε έλα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 22:55 | Κάτια Π.

    Επιτέλους με αυτό το νομοσχέδιο καταργείται το αναχρονιστικό περιοριστικό πλαίσιο στο οποίο έπρεπε να λειτουργούν τα ιδιωτικά σχολεία τόσα χρόνια. Έχοντας επιλέξει το παιδί μου να φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο, θεωρώ ότι είναι απόλυτα λογικό τα σχολεία αυτά να αποκτήσουν περισσότερη αυτονομία και ελευθερία στις επιλογές τους. Μόνο έτσι θα μπορούν να καινοτομούν και να ενισχύουν τη δημιουργικότητα των παιδιών. 

    Για μένα ως γονιός, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζω ότι υπάρχει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και να παρέχονται περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα. Αποκτώντας περισσότερη ελευθερία θα μπορούν να προσφέρουν ακόμα καλύτερη εκπαίδευση στα παιδιά μας!

  • 15 Ιουλίου 2020, 22:47 | Γιάννης Σίσκος

    Σοβαρά τώρα, τα ιδιωτικά σχολεία δεν είχαν ελευθερίες; Δεν έχουν το δικαίωμα να διδάσκουν ότι θέλουν όσες ώρες θέλουν; πλάκα κάνουμε; αυτό δεν διαφημίζουν; Όλες οι παρεκκλίσεις γιατί γίνονται; ποιο δημόσιο έχει το δικαίωμα να ξεφύγει από το πρόγραμμα; Ελευθερία για το υπουργείο και για όλους όσους χαίρονται με το «νομοσχέδιο» είναι η επίσημη άδεια να εκβιάζονται οι εκπαιδευτικοί με άμεση απόλυση αν δεν δώσουν 20άρια. Ζητούμενο είναι η δικαίωση του πληρώνω και απαιτώ.

  • 15 Ιουλίου 2020, 22:46 | Ν Δ

    Δυστυχώς, σε αυτό το νομοσχέδιο η σκλαβιά ονομάζεται ελευθερία, η μονοκρατορία πλουραλισμός, η δύναμη του χρήματος αξιολόγηση και επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί θα δώσουμε ξανά στις λέξεις αυτές το πραγματικό τους νόημα. Δεν θα περάσει.

  • 15 Ιουλίου 2020, 22:43 | Τράμπας Ελευθέριος

    Η λόγική που εκθειάζει τον «ξαφνικό Θάνατο» για έναν εκπαιδευτικό με την άμεση και αναιτιολόγητη απόλυση, την εκδικητική και άνευ όρων παράδοση στις διαθέσεις ενός ιδιοκτήτη αποτελεί μαύρο στίγμα στον ανθρώπινο πολιτισμό και μας γυρνάει στο αξιακό περιβάλλον των κρατούντων κατά την πρώτη βιομηχανική επανάσταση. Ποιος ιδιοκτήτης-εκπαιδευτικός, ποιος γονέας-πελάτης με τέτοιες μαύρες απόψεις θα μιλήσει για ανθρώπινες αξίες, αλληλοσεβασμό, ελευθερία, ανεκτικότητα, αξιοκρατία, ισότητα, δημοκρατία; Όσοι βρίσκουν σε αυτό το σ/ν κάτι θετικό είναι άσχετοι με την παιδαγωγική επιστήμη και την δουλειά του εκπαιδευτικού, βλάπτουν σοβαρά κυρίως τους μαθητές και την ελπίδα για μια καλύτερη κοινωνία.

  • 15 Ιουλίου 2020, 22:31 | Σοφία

    Στο σφικτό συγκεντρωτικό σύστημα έχουμε τα πρώτα βήματα ανεξαρτησίας,αποκέντρωσης και ελευθερίας των σχολικών μονάδων.

  • 15 Ιουλίου 2020, 21:31 | Eleni Fl

    Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αποτελούν τον τελευταίο τροχό της αμάξης στην εκπαίδευση. Κάθε μέθα υφίστανται αξιολόγηση, δουλεύουν πολύ περισσότερες ώρες σε σχέση με το τυπικό ωράριο, παλεύουν να βρίσκονται στην πρωτοπορία των εκπαιδευτικών εξελίξεων, έχουν πολλά τυπικά προσόντα, τα οποία συνεχώς ανανεώνουν και παρ’ όλα αυτά βιώνουν τις χειρότερες των εργασιακών συνθηκών.
    Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο οι συνθήκες εργασίας σαφώς οδεύουν προς το χειρότερο. Είναι αδιανόητο στη σύγχρονη εποχή ένα εκπαιδευτικό νομοσχέδιο να καταβαραθρώνει σε τέτοιο βαθμό τις εργασιακές σχέσεις ενός ολόκληρου κλάδου. Είναι αδιανόητο οι συμβάσεις εργασίας να ανακαλούνται κατά το δοκούν. Αμφιβάλλω αν ένας άνθρωπος μπορεί να έχει ψυχικά αποθέματα, να μπει στην τάξη και να δώσει τον εαυτό του, όταν δε θα έχει καμιά εργασιακή σιγουριά.
    Είναι αδιανόητο, ακόμα, να μην αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όταν έχουν το ίδιο εργασιακό ωράριο (και μεγαλύτερο ενίοτε), όλα τα τυπικά προσόντα, ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα κι έχουν τις ίδιες απολαβές. Είναι ξεκάθαρη παραβίαση του Συντάγματος όταν υπάρχουν τέτοιες διακρίσεις στον ίδιο κλάδο μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
    Μακάρι όσοι χαράσσουν την εκπαιδευτική πολιτική να λαμβάνουν υπόψη τους τους δασκάλους των παιδιών, να τους σέβονται και να τους προστατεύουν κι όχι να τους αφήνουν απροστάτευτους στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

    Σαφώς και το παρόν νομοσχέδιο δε βρίσκεται σε αυτή την κατεύθυνση.
    Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν φωνή, έχουν δύναμη και θα σταθούν απέναντι σε όποιον καταπατά τα δικαιώματά του.
    Να αποσυρθεί τώρα το καταστροφικό νομοσχέδιο!

  • 15 Ιουλίου 2020, 20:32 | Μενέλαος

    Μου προκαλεί μεγάλη λύπη αλλά και οργή το γεγονός ότι αντί να συζητούμε για το πώς θα ενισχύσουμε τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στο έργο τους, αντί να εστιάζουμε στο πώς θα αναδειχθούν τα αυξημένα προσόντα τους και πώς θα προβληθεί η ποιότητα του έργου τους, αντιθέτως ασχολούμαστε δυστυχώς με το πώς θα υποβαθμίσουμε το ρόλο τους και πώς θα τους απολύουμε αναιτιολόγητα. Μέσα από το σχέδιο νόμου του υπουργείου παιδείας δυστυχώς αναδύεται ολοφάνερα τόσο η προβληματική αντίληψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και το έργο τους όσο και ο εγκλωβισμός της στην επικίνδυνη πεποίθηση λίγων και φανατικών σχολαρχών που επιχειρούν ακόμη μια φορά τη μετατροπή του χώρου σε πεδίο ανεμπόδιστης επιχειρηματικής δραστηριότητα ΚΑΙ ΜΟΝΟ! Αλίμονο, το υπουργείο παιδείας επέλεξε να είναι συνοδοιπόρος αυτών των λίγων και όχι αρωγός και συμπαραστάτης των πολλών!

  • 15 Ιουλίου 2020, 20:12 | Σωτήρης Ν.

    Θεωρώ πως για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ανοίγει ο δρόμος προς ένα ιδιωτικό σχολείο με ανοιχτούς ορίζοντες, ελευθερία σκέψης και σύγχρονη διαχείριση. Σαν εκπαιδευτικός γνωρίζω με βεβαιότητα πως για να έρθει πρόοδος απαιτείται να γίνονται γενναίες κινήσεις, ακριβώς σαν την παρούσα.

    Συγχαρητήρια!

  • 15 Ιουλίου 2020, 19:57 | Κυριακή

    Το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στη νομοθεσία σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση. Η συστέγαση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, η κτίριο δομική διαχείριση του σχολείου και η δυνατότητα να λειτουργήσει με ένα εμπλουτισμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα, βοηθάει το κάθε ιδιωτικό σχολείο να διαμορφώσει το παιδαγωγικό του στίγμα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 19:10 | Κωστας

    Το νομοσχέδιο επιτρέπει επιτέλους κάθε ιδιωτικό σχολείο να έχει τη δυνατότητα να οργανώνεται και να λειτουργεί πέραν των βασικών ρυθμίσεων που ισχύουν στα δημόσια σχολεία με αρκετή ευελιξία . Έως τώρα αυτο που μπορούσε να κάνει ένα ιδιωτικο σχολείο ήταν να λειτουργεί με περισση γραφειοκρατία και υψηλό κόστος λειτουργιας. Το καλύτερο που μπορούσε να φθάσει ήταν να γίνει ένα καλό δημόσιο σχολείο ζ

  • 15 Ιουλίου 2020, 18:58 | Aliki Arnaouti

    Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι λειτούργημα, όχι εμπορικό προϊόν να κοστολογείται με βάση το οικονομικό κέρδος. Στα πλαίσια της ιδιωτικής εκπαίδευσης άρα μιας επιχείρησης, η δίοικηση οφείλει να μην παρεμβαίνει στον χώρο της διεύθυνσης και να σέβεται τόσο της ίδια όσο και το παρεχόμενο έργο. Εκτός αν πιστεύει πως παρέχει μόνο υπηρεσίες baby-sitting.

  • 15 Ιουλίου 2020, 18:39 | Χάρης

    Είμαι πανω από 20 χρόνια καθηγητής σε ιδιωτικό σχολείο και με εξαίρεση τη σύντομη περίοδο Αρβανιτόπουλου πάντοτε η πολιτεία με θεωρούσε λειτουργό και απολάμβανα το ίδιο στάτους με το συνάδελφο μου στο δημόσιο σχολείο.
    Με αυτό το νομοσχέδιο με καθιστά μετά από τόσα χρόνια ιδιωτικό υπάλληλο, για να έχει ευλογία ο εργοδότης μου να μου μειώσει τις ώρες ή να με απολύσει πιο εύκολα και να προσλάβει στη θέση μου ένα νεότερο και φτηνότερο συνάδελφο;

  • 15 Ιουλίου 2020, 18:35 | Αθηνά Δημητριάδου

    Νέοι της Σιδώνος, 2020

    Κανονικά δεν πρέπει να ‘χουμε παράπονο
    Καλή κι προοδευτική η προσπάθειά σας, όλο εκσυγχρονισμό.
    Νομοσχέδια δροσερά — ευέλικτες συμβάσεις.
    Γεμάτα πάθος κι ελευθερία για τη ζωή και για τη δράση.
    Καλή, με νόημα και ζουμί και η νομοθεσία σας
    Τόσο, μα τόσο ανθρώπινη, συγκινημένη,
    Για τους εκπαιδευτικούς που δουλεύουν σε ιδιωτικά
    Για καθηγητές που αγωνίστηκαν σ’ άλλα χρόνια,
    Για δασκάλους είλωτες,
    Για τον καημό του εν γένει πάσχοντος Ανθρώπου.
    Ιδιαιτέρως σας τιμά τούτη η συμμετοχή
    Στην προβληματική και στους αγώνες του καιρού μας
    Δίνετε ένα άμεσο παρών και δραστικό — κατόπιν τούτου
    Νομίζω δικαιούσθε με το παραπάνω
    Δυο δυο, τρεις τρεις, να χαρείτε με τους σχολάρχες αγκαλιά,
    Και να ξεσκάσετε, αδελφέ, μετά από τόση κούραση.

    (Μας γέρασαν προώρως, Γιώργο, το κατάλαβες;)

  • 15 Ιουλίου 2020, 18:13 | ΗΛΙΑΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ

    Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου αποτελεί μεταρρυθμισιτκή πρωτοβουλία σε έναν χώρο όπως της ιδιωτικής εκπαίδευσης που έχει πληγεί όλα τα προηγούμενα χρόνια από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δογματισμό. Εμείς οι γονείς των ιδιωτικών σχολείων, που απαλάσσουμε την Πολιτεία από τον φόρτο της δημόσιας εκπαίδευσης, που φορολογούμαστε με τεκμήρια και τιμωρούμαστε δημοσιονομικά για την επιλογή μας αυτή, που καταβάλλουμε το μερίδιο μας στη δημόσια εκπαίδευση μέσω της φορολογίας μας, χωρίς να έχουμε καμία επιστροφή φόρου-όπως συμβαίνει σε πλείστες χώρες του εξωτερικού-που αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε τα βιβλία του οργανισμού κατά παράβαση κάθε έννοιας ισονομίας και ίσης μεταχείρισης, που γινόμαστε ενίοτε αντικείμενο χλεύης για την επιλογή μας-όπως συνέβη κατά την προσπάθεια μας να εμποδίσουμε την επιβολή του Φ.Π.Α στα δίδακτρα-χαιρετίζουμε τη μεταρρυθμιστική αυτή πρωτοβουλία και συμφωνούμε με το πνεύμα και τη φιλοσοφία του νομοθέτη. Θεωρούμε ότι συνιστά μια προσπάθεια να δικαιωθεί επιτέλους η επιλογή μας, να αναπνεύσουν ελέυθερα από αχρείαστους περιορισμούς τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και να ανοίξει με αυτόν τόν τρόπο ένας νέος κύκλος στην ιδιδωτική εκπαίδευση, που θα ενισχύσει συνολικά την Παιδεία στη χώρα μας.

  • 15 Ιουλίου 2020, 18:08 | Νίκος Λαγουδάκης

    Το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση στα θέματα της σχολικής αυτονομίας. Δεν ισχύει το ίδιο για τα εργασιακά θέματα όπου «γέρνει» επικίνδυνα προς τη μία πλευρά. Ειδικά το άρθρο 9, μη προβλέποντας καμία ασφαλιστική δικλείδα (αιτιολόγηση, ανώτατο ποσοστό μείωσης διδακτικών ωρών, κριτήρια για το σε ποιους εκπαιδευτικούς μπορεί να μειωθεί το ωράριο), είναι επιεικώς απαράδεκτο. Απογοήτευση, μεγάλη απογοήτευση.

  • 15 Ιουλίου 2020, 17:57 | Γεώργιος Πεφάνης

    Η ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι μια απλή ιδιωτική επιχείρηση. Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων δεν είναι υπάλληλοι σε μαγαζί που αν δεν εξυπηρετούν τον πελάτη απολύονται. Παράγουν παιδαγωγικό έργο και γι’ αυτό πρέπει να προφυλάσσονται από εξωγενείς πιέσεις. Η ανασφάλεια θα οδηγήσει σε αποδοχή παράνομων πράξεων του εργοδότη. Κι επειδή ο βαθμός του εθνικού απολυτηρίου θα μετράει στο μέλλον, αυτό θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερο υποβιβασμό των δημόσιων σχολείων.

  • 15 Ιουλίου 2020, 17:57 | Κωστας Σαμαρτζης.

    Λυπάμαι, διότι η κυρία Κεραμεως ψεύδεται διαρκώς ισχυριζομενη ότι με τον νομο Φίλη απαγορευόταν οι απολύσεις. Επιτρέπονταν, απλώς ελεγχοταν από σώμα τακτικων δικαστών η καταχρηστικοτητα τους. Στο διάστημα αυτό έγιναν περίπου 50 απολύσεις. Φτάνουν λοιπόν οι συκοφαντιες και τα ψέματα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 17:56 | Κώστας Σταθόπουλος

    Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αιχμαλωτίζει την εκπαίδευση στα συμφέροντα των ιδιοκτητών και της αγοράς. Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και έτσι πρέπει να παραμείνει.

  • 15 Ιουλίου 2020, 17:55 | Σταύρος Παπαστεργίου

    Αν εκσυγχρονισμός για σας σημαίνει βαθιά οπισθοδρόμηση το πετύχατε! Χειρότερες συνθήκες παρά ποτέ! Χωρίς διάλογο, όπως άλλωστε και με το εκσυγχρονισμό του δημόσιου σχολείου που προηγήθηκε, αιφνιδιαστικά – εν μέσω καραντίνας τότε – κατακαλόκαιρο τώρα, μία-μία οι «δημοκρατικές» πρακτικές με στόχο το συμφέρον των μαθητών! Λες και το σχολείο και η εκπαίδευση είναι οι τοίχοι και τα θρανία και όχι το ανθρώπινο δυναμικό που το υπηρετεί!

  • 15 Ιουλίου 2020, 17:53 | Κώστας Σταθόπουλος

    Η Νέα Δημοκρατία δείχνει πια το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπο της. Μετά τον νόμο για τις διαδηλώσεις έρχεται το παρόν νομοσχέδιο. Υπάρχει πλέον ζήτημα συνταγματικής τάξης και δημοκρατίας στην Ελλάδα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 17:39 | Αικατερίνη Δ.

    Πράγματα που υλοποιούνται εν μέσω καλοκαιριού και με βιασύνη με στόχο τόσο σημαντικές αλλαγές κρύβουν παγίδες. Διαφωνώ με τη διαβούλευση καθότι εξωραΐζει τις αλλαγές προς όφελος των εκπαιδευτικών ενώ είναι ενάντια αυτών.

    Η ελεύθερη απόλυση δεν αποτελεί προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά μάλλον το ακριβώς αντίθετο. Δεν εξασφαλίζεται ο εκπαιδευτικός και ζει με ένα μόνιμο άγχος ενώ παρέχει απρόσκοπτα τις υπηρεσίες του με υψηλές πάντα απαιτήσεις. Η επιπλέον δωρεάν εργασία σε αργίες και Σαβ/κα δεν είναι δείγμα εμπιστοσύνης αλλά αποτέλεσμα πλήρους εκμετάλλευσης.

    Δυστυχώς ό,τι παρουσιάζεται ως ευελιξία είναι ένας «ευγενικός» τρόπος να εξαναγκάσει κάποιον να κάνει κάτι χωρίς όμως τη συναίνεσή του. Γιατί αν δεν το κάνει απλά απολύεται.. Άδικη αντιμετώπιση κατά τη γνώμη μου εις βάρος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

    Όχι ξαφνικές αλλαγές χωρίς συζήτηση και διάλογο. Ευχαριστώ.

  • 15 Ιουλίου 2020, 16:51 | Κατερίνα Αναγνωστάκη

    Προς όφελος των μαθητών και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, θα πρέπει να το νομοσχέδιο να συζητηθεί εκ νέου στη βάση ενός γόνιμου και όχι προσχηματικού διαλόγου. Μονο έτσι θα διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που κατακτήθηκαν με αγώνες στο παρελθόν και κινδυνεύουν να καταστρατηγηθούν σήμερα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 16:44 | AB

    Το ύφος των δηλώσεων της υπουργού κας Κεραμέως υποδηλώνει την αντίληψή της για τα εποπτικά όργανα της πολιτείας και τους θεσμούς. «Και λέω «οιονεί μονιμότητας» γιατί πρέπει να συνεδριάσουν κάτι υπηρεσιακά συμβούλια, υπάρχουν εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργανώσεων, υπάρχουν δικαστικοί, υπάρχει ένα οιονεί δικαστικό όργανο το οποίο παρεκκλίνει πλήρως από την κοινή εργατική νομοθεσία. Αλίμονο αν δεν μπορεί ένας ο οποίος αναλαμβάνει μια ιδιωτική πρωτοβουλία είτε είναι σε νοσοκομείο, είτε είναι σε σχολείο, είτε σε ΜΜΕ να διαχειριστεί το προσωπικό του όπως νομίζει ότι αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τους σκοπούς της συγκεκριμένης ιδιωτικής πρωτοβουλίας». https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/327527_n-kerameos-allazoyme-kathestos-tis-oionei-monimotitas-ton-idiotikon-ekpaideytikon

    Πράγματι, αλλοίμονο μας !!!

  • 15 Ιουλίου 2020, 16:35 | Χριστινα Π

    Όσο καιρό φοιτεί το παιδί μου σε ιδιωτικό σχολείο, από το οποίο είμαι απόλυτα ευχαριστημένη, πάντα απορούσα πώς είναι δυνατόν ένας τόσο παραγωγικός φορέας που σχετίζεται άμεσα με την εκπαίδευση και την ισορροπία του παιδιού μου να εγκλωβίζεται από τη δύναμη συνδικαλιστικών ομάδων που τον εμποδίζουν να εξελιχθεί προκειμένου να διασφαλίσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα.
    Συμφωνώ με το νομοσχέδιο γιατί επιτέλους, η ιδιωτική εκπαίδευση πρέπει να παύσει να αντιμετωπίζεται σαν τη δημόσια.

  • 15 Ιουλίου 2020, 16:29 | Σουλιώτη

    Το νομοσχέδιο αυτό αφήνει πολλά περιθώρια στους εργοδότες ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τις δομές τους δίνοντας την ευκαιρία και στους εργαζόμενους για περισσότερο εισόδημα. Δεν είναι κακό να σκεφτόμαστε και λίγο τους εργοδότες και τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τους εργαζόμενους. Το θέμα είναι να υπάρχουν μέτρα που να δίνει στον εργοδότη την δυνατότητα να πληρώνει σωστά τους εργαζόμενους. Η διετής σύμβαση ήταν απαράδεκτη ως μέτρο για τους εργοδότες που θέλουν να έχουν στο σχολείο τους ποιοτικούς νηπιαγωγούς. Με αυτό το νομοσχέδιο αφήνουν κάπως ελεύθερα τα σχολεία να προσαρμόζουν το δικό τους πρόγραμμα χωρίς να υπάρχει λογοκρισία. Γιατί μέχρι τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία δεν έχει δείξει σημάδια πρωτοπορίας και καινοτομίας, παρά μόνο ανούσιας παπαγαλίστικης εκμάθησης και φυσικά θεωρητικής διδασκαλίας που αφήνει το παιδί χωρίς κρίσης και βίωμα.

  • 15 Ιουλίου 2020, 16:12 | steve

    Και από <>ανταγωνισμό ανταγωνισμό σκίζουμε τα μικρά φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών θα εξαφανιστουν

  • 15 Ιουλίου 2020, 16:00 | Δημοσθένης Γ.

    Μέσα στο κατακαλόκαιρο, με διαδικασίες εξπρές, χωρίς διάλογο. Χωρίς συζήτηση και συναίνεση μπορεί να βγει κάτι καλό; Ας αλλάξουμε νοοτροπία επιτέλους!

  • 15 Ιουλίου 2020, 15:38 | Giorgos

    Το νομοσχέδιο αυτό είναι πασιφανές ότι είναι καθυποδειξη των σχολαρχων και γενικά των επιχειρηματιών. Τα ξεπουλανε όλα προς όφελος των ολίγων που βέβαια τους χρηματοδοτούν. Πουλάνε τα μονοπώλια ΔΕΔΔΗΕ,ΑΔΜΗΕ,ΔΕΠΑ. Ξεπουλανε την ιδιωτική εκπαίδευση. Το επόμενο είναι οι απολύσεις δημοσίων εκπαιδευτικών-υπαλληλων. Η λαίλαπα δεν έχει τέλος. Συσπείρωση τώρα όλοι μαζί γιατί μετά το μόνο που μας μένει είναι να ευχόμαστε καλή τύχη.

  • 15 Ιουλίου 2020, 15:30 | Δημήτρης Κ.

    – Το νομοσχέδιο αυτό είναι ξεκάθαρα παραγγελία και ικανοποιεί τα συμφέροντα των σχολαρχων, στέλνοντας στον Καιάδα της ανεργίας τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Καταλυεται κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης.

  • 15 Ιουλίου 2020, 15:23 | ΛΙΑ

    Επιτέλους , ένα θετικό νομοσχέδιο για την Ιδιωτική εκπαίδευση !!
    Μπράβο στη Κυβέρνηση και στην κα Κεραμέως!

  • 15 Ιουλίου 2020, 15:14 | ΜΠΑΜΠΗΣ

    Λίγους μήνες μόνο μετά τις ενστάσεις μας για τα live μαθήματα στις τάξεις και τη μη παροχή αναγκαίων μέτρων ασφάλειας για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών, έρχεται αυτό το νομοσχέδιο να ισοπεδώσει τους Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς που στήριξαν την εκπαιδευτική διαδικασία στην δύσκολη περίοδο του LOCK DOWN… TYXAIO? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ !!! ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΥΣΤΗΜΑ!!!

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:47 | theo

    Όπως και με την Τηλεεκπαίδευση το επείγον ήταν να εφαρμοστεί στα ιδιωτικά σχολεία αφού τα δημόσια ούτε είχαν ούτε τους προσφέρθηκαν υποδομες(είναι γνωστό ότι γονείς ζητάνε ακόμα και τώρα χρήματα πίσω) έτσι και με το νομοσχέδιο αυτό τώρα το επείγον είναι να εφαρμοστεί άμεσα στα ιδιωτικά σχολεία – χορηγούς

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:44 | Σ.Π

    Πολύ καλό Νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση ,προς όφελος των παιδιών και των εκπαιδευτικών . Χρόνια είχαμε να δούμε τέτοια πρόοδο συγχαρητήρια στο Υπουργείο !

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:43 | steve

    Το υπουργείο και η κυβέρνηση έχει καταστρατηγήσει όλες τις δημοκρατικές διαδικασίες
    Απουσία διαλόγου προσχηματικές προσκλήσεις νομοσχέδια που γέρνουν προς τον ιδιωτικό τομέα
    Νομοθετούν μόνοι τους για τους επιχειρηματιες
    Γιατί 29 Ιουλίου είναι κάτι πολύ επείγον; Βιάζεται κάποιος πάνω στις διακοπές των εκπαιδευτικών;

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:27 | AB

    Το παρόν αποτελεί ότι πιο ακραία νεοφιλελεύθερο θα μπορούσε να υπάρξει για την εκπαίδευση γενικότερα. Μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου επιχειρείτε η απόλυτη εδραίωση της φιλοσοφίας της ανεξέλεγκτης λειτουργίας της αγοράς, η οποία αυτορυθμίζεται! Καμία σχέση με πολιτικές που εκφράζουν τα κεντρώα στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας, κάτι που πριν από ένα περίπου χρόνο η ΝΔ ως ανερχόμενη πολιτική δύναμη που θα κατακτούσε την εξουσία ισχυρίζονταν ότι εξέφραζε.

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:24 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Δηλαδή υπάρχει περίπτωση ένας εκπαιδευτικούς να επιθυμεί να εργάζεται λιγότερες ώρες, λαμβάνοντας αντίστοιχα μικρότερες αποδοχές; Δεν υπάρχει λογική σε αυτό. Ή υπάρχει; Αυτόματα μεταφράζεται ως υποβαθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Απαραδεκτο

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:21 | Σταύρος

    Το σχέδιο νόμου κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Επιτέλους τα σχολεία που θέλουν να προσφέρουν ουσιαστική και καινοτόμο εκπαίδευση θα έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν χωρίς να εγκλωβίζονται σε αγκυλώσεις παρελθόντων ετών.

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:20 | Fay.T

    Το νομοσχέδιο έχει θετικά στοιχεία και παρέχει ευελιξία να αναπτυχθούν πρωτοποριακές ιδέες και δραστηριότητες από εκπαιδευτικούς, χωρίς να διακατέχονται από αγκυλώσεις και συντηρητικές απόψεις.

  • 15 Ιουλίου 2020, 14:16 | AB

    Το ειδικό εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων αποτελούσε δικλείδα ασφαλείας της νόμιμης λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων. Η αποψίλωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και η απόλυτη εδραίωση του διευθυντικού δικαιώματος των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων θα οδηγήσει στην ανεξέλεγκτη λειτουργία τους και θα ενισχύσει την ύπαρξης φαινομένων fake αριστείας. Τα ιδιωτικά σχολεία κινδυνεύουν να μετατραπούν σε βιομηχανία fake αριστούχων, με ότι αυτό σημαίνει για το αγαθό της εκπαίδευσης και την κοινωνία.

  • 15 Ιουλίου 2020, 13:51 | Νικόλαος Δημητρίου

    Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Δεν επιβαρύνει κανέναν, ούτε ιδιωτικά σχολεία, ούτε ανθρώπινο δυναμικό και κάτι τέτοιο έπρεπε να είχε γίνει πολύ καιρό τώρα καθώς ξεκάθαρα ευνοεί τους μαθητές τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού.

  • 15 Ιουλίου 2020, 13:44 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

    Πιστεύω πως έπρεπε να γίνουν αυτές οι ρυθμίσεις που θα είναι για το καλό όλων των μαθητών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Το νομοσχέδιο κινείται πάνω στα πλαίσια της ορθολογικής κατάστασης που πρέπει να λειτουργεί η ιδιωτική εκπαίδευση που κακώς πιστεύουν κάποιοι ότι την επιλέγουν μόνο οι έχοντες και κατέχοντες. Επίσης πιστεύω ότι το ανθρώπινο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχει να φοβηθεί κάτι μιας και είναι λειτούργημα αυτό που προσφέρουν κι όχι επάγγελμα μόνο βιοποριστικό κι ως τέτοιο αντιμετωπίζεται. Τέλος διορθώνει την ανισότητα που υπάρχει χρόνια μεταξύ εκπαιδευτικού προσωπικού και υπαλληλικού προσωπικού οποιουδήποτε κλάδου.

  • 15 Ιουλίου 2020, 13:42 | ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Θεωρούμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι κορμός της ελληνικής οικονομίας.
    Κατά συνέπεια η λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων αποτελεί κομμάτι αυτού του κορμού.Πιστεύουμε ότι είναι ώρα το νέο νομοσχέδιο του Υ.Π. να στοχεύσει στην αναβάθμιση του.Με νέο θεσμικό πλαίσιο να υπάρξει ευελιξία σε όλο το πλαίσιο της λειτουργίας του.Ειδικότερα να ενισχυθεί η αυτονομία της σχολικής μονάδας όσο αφορά την οργάνωση και την λειτουργία της.

  • 15 Ιουλίου 2020, 13:40 | Μάριος Χ.

    Συγχαρητήρια!!!
    Επιτέλους οι μεταρρυθμίσεις που είχε ανάγκη η ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
    Έπρεπε να εφαρμοστούν εδώ και χρόνια! Συνεχίστε το εξαιρετικό σας έργο!!!

  • 15 Ιουλίου 2020, 13:20 | Δήμητρα Μ

    Δεν απολύονται αλλά αντικαθιστώνται οι εκπαιδευτικοί. Σωστός νόμος.