Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:19 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Όταν διακυβεύεται η ψυχοσωματική εξέλιξη των τέκνων μου, δεν συμφωνώ με πειραματισμούς επάνω του. Αυτό μου θυμίζει γενιτσαρισμό. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βαδίζουμε στην κόψη ενός ξυραφιού. Κύριος υπεύθυνος για την ανατροφή ενός παιδιού είναι ο γονέας, γιατί το αγαπά με την αναντικατάστατη πατρική και μητρική του αγάπη. Εάν αναλάβει άλλος αυτό το έργο, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ηθικής και σωματικής βλάβης σ’ αυτό.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:18 | Νωρα

    Διαφωνώ στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε αυτή την τρυφερή ηλικία. Ο γονέας είναι αυτός που πρέπει να αναλάβει κάτι τόσο λεπτό.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:17 | Χρισυινα

    Διαφωνώ κάθετα με την εφαρμογή της σεξουαλικής εκπαιδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Είναι απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό να εισάγουμε τετοιας μορφής ερεθίσματα σε παιδιά προσχολικης και σχολικης ηλικιας.Παραβιαζεται και βιάζεται η αθωότητα του νου και της ψυχής τους. Επιπλέον σε παιδιά που υπάρχουν στοιχεία επιθετικότητας και παρορμητικότητας, ανωριμότητας ελλοχεύει κίνδυνος αντιγραφής αντίστοιχων πανομοιότυπων συμπεριφορών. Γενικότερα επειδή σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία ακολουθείται μια διαδικασία μίμησης συμπεριφορών λεκτικών και μη λεκτικων.θεωρώ ότι αντενδεικνυται αυτή η πρωτοβουλία. Τέλος θα ήθελα να εκφράσω ότι σε ένα δημοκρατικό καθεστώς για μια τόσο σοβαρή απόφαση θα έπρεπε οι γονείς να ερωτηθουμε για το αν συμφωνούμε για το πώς θα μεταχειρίζονται τα παιδιά μας σχετικά με διάφορα αντίστοιχα θέματα εκπαίδευσης. Τη στιγμή που η εκπαίδευση στερείται από πολλούς άλλους βασικούς πνευμονικους παραγοντες στο χώρο της. Έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα εκπαίδευσης και εισάγουμε ένα θέμα ατυπο για το οποίο προσωπικά διαφωνώ και δεν επιθυμώ το παιδί μου να ακολουθησει.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:15 | Παρασκευή Μάρακα

    http://www.offtherecord.net.gr/2017/05/17/%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B3/

  • 5 Μαΐου 2020, 14:15 | Παναγιώτης Α.

    Πριν μερικά χρόνια είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου οι Βιωματικές Δράσεις – Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες – Project. Δεν είχαν κανένα ουσιαστικό όφελος για τους μαθητές, διδάσκονταν απο εκπαιδευτικούς χωρίς ουσιαστική γνώστη των αντικειμένων και ήταν απλά χαμένες ώρες. Οι νέοι θεματικοί κύκλοι, που εντάσσονται με το παρόν νομοσχέδιο, θα μπορούσαν να ενταχθούν σε υπάρχοντα μαθήματα.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:15 | ΑΝΝΑ

    Η ενημέρωση σε ένα τέτοιο λεπτο θέμα πρέπει να γίνει σε ηλικία που το παιδί θα έχει αναπτύξει κριτική σκέψη και θα μπορειμε ελευθερία και προσωπική ευθύνη να κάνει τις επιλογές του.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:13 | Pitsiorla Eleni

    ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ: Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – Φυσικής Αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων Φυσικής Αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις ακόμη και οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής επιλέγονται με βάση την ειδικότητα τους για συγκεκριμένα αντικείμενα διδασκαλίας. Για παράδειγμα το αντικείμενο της κολύμβησης, μια ήπια και ταυτόχρονα σημαντική ως δεξιότητα ζωής, το οποίο είναι το πλέον σημαντικό και διαδεδομένο αντικείμενο διδασκαλίας σε αυτή τη σχολική ηλικία στο κόσμο (στη Πολιτεία της Φλόριντας έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική κολυμβητική επάρκεια πριν αρχίσουν τα παιδιά το Δημοτικό) στο Ελληνικό Δημοτικό σχολείο διδάσκεται από Γυμναστές με ειδικότητα κολύμβησης ή συναφών αθλημάτων του υγρού στίβου. Ακόμη και αν υπάρξει η «ιδανική» επιμόρφωση πόσο ασφαλής είναι η πρακτική διδασκαλία του από μη εξειδικευμένους επιστήμονες; Πρέπει οι διδάσκοντες όχι μόνο να ξέρουν αλλά και να μπορούν να μπουν μέσα στο νερό.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:12 | Σταυρούλα

    Δεν συμφωνώ με την σεξουαλική
    διαπαιδαγωγιση των παιδιών στα σχολεία.
    Ντροπή σε αυτούς που θέλουν να ψηφίσουν τέτοιους νόμους

  • 5 Μαΐου 2020, 14:11 | Δεσποινα

    Αν είναι ποτέ δυνατόν.Ας μάθουν προπαίδεια πρωτα τα παιδιά μας. Έρχεται ο κάθε πανέξυπνος να συμπληρώσει την κάθε βλακεία που σκαρφιζεται που στα δικα μας παιδιά?
    Αυτή ήταν η έλλειψη της παιδείας? Αυτή είναι η ευθύνη των δασκάλων? Να μάθουν στα παιδικα αθώα μυαλά σεξουαλική αγωγή? Ντροπή τους κ μόνο που το σκέφτηκαν Όχι να το κάνουν κ πράξη.Ντροπη τους…

  • 5 Μαΐου 2020, 14:11 | Χρήστος Λ

    Όχι στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μικρών παιδιών. Ειδικά σε τέτοια ηλικία !!!

    Στην παριστάνει κανένας τον πολυξερο εκφράζοντας τέτοια άποψη!!!

    ΟΧΙ

  • 5 Μαΐου 2020, 14:10 | Ευάγγελος

    Για άλλη μια φορά καλούμαστε να δώσουμε μια μαρτυρία για ένα ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ δικαίωμα του ανθρώπου για ένα μέγα ζήτημα της διδασκαλίας του! Πόσο μάλλον για το θέμα της σεξουαλικής του ενημέρωσης!!!
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ η εκπαίδευση του ανθρώπου να πέφτει κάθε φορά και πιο κάτω!!! Προς το χειρότερο!!!

    Μια πρόταση αγαπητοί μου μένει να υιοθετηθεί από το υπουργείο «παιδείας» και αυτή είναι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να
    «ΓΙΝΕΙ ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΑΣ»
    έτσι θα έχουμε οι γονείς η ευθύνη της παιδείας των παιδιών μας και δεν θα έχουμε να δοκιμάζουμε κάθε φορά ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ ΞΕΝΟΦΕΡΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ!!!

    Μετά λόγου γνώσεως…

  • 5 Μαΐου 2020, 14:10 | Αθανάσιος

    Χριστός Ανέστη! Απαράδεκτο και μόνο στη σκέψη να συζητήσουμε για τέτοια θέματα σε παιδιά νηπιαγωγείου. Ποιος ο λόγος από τόσο νεαρή ηλικία να μάθουν πράγματα που δεν είναι της ηλικίας τους. Μήπως θέλετε να τους μάθετε να χρησιμοποιούν και όπλα; Μέσα στη ζωή είναι και ο πόλεμος. Μην καταστρέψετε την παιδική ηλικία, δεν θα είναι ποτέ ξανά παιδιά. ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ! Διαφωνώ κάθετα!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:09 | Γκριτζέλης Βασίλης

    ,διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νηπίων.
    Οι γονείς είναι υπεύθυνοι για την διαπαιδαγώγηση γύρω από αυτά τα θέματα.παρακαλω να αποσυρθεί.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:08 | G.

    Καλησπερα.
    Επιθυμώ να αφαιρεθεί η σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση απο τα σχολεια μας, και απο τα 12 χρονια. Σκοπος του σχολειου πρεπει να ειναι να κανει τα παιδια να αγαπησουν τη μαθηση και τη γνωση, να μαθουν να γραφουν, να σκεφτονται και να μιλουν. Να σεβονται, να να εμπιστευονται αλλα και να κρινουν/φιλτραρουν. Η σεξουαλικη τους αφυπνιση δεν εχει χωρο στο σχολειο. Φροντιζει η φυση για αυτο και οι γονεις ειναι υπευθυνοι να ενημερωσουν. Γιατι οχι και η/ο γυναικολογος της επιλογης της οικογενειας. Δε δεχομαι και δεν εμπιστευομαι τα παιδια μας στον οποιονδηποτε ανεξελεγκτο και τυχαιο να μιλησει στα παιδια μου, σε καποιον που δε γνωριζω και δε γνωριζω τις αποψεις του.
    Συνεπως ειμαι αντιθετη σε αυτο το πλανο.

    Μαθετε στα παιδια να προστατευονται στο δρομο ως πεζοι και οδηγοι, να σεβονται τα φαναρια, τα ορια ταχυτητας, τις διαβασεις, τις θεσεις ΑμεΑ κλπ.

    Τα παιδια δεν πρεπει να καλουπωνονται κατα τον τροπο που θελετε.

    Οχι στη σεξουαλικη παραμορφωση. Σε κανενα απο τα 12 χρονια.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:08 | Αντωνιά Αντάμοβα-Λουκά

    Ψηφίζω ΟΧΙ στην επιβολή της «Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης» των παιδιών από το Νηπιαγωγείο και σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης. Το δικαίωμα αυτό ανήκει αποκλειστικά στους γονείς.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:07 | Μαριάννα Τ

    Χαιρετε!
    Μου αρεσει πολυ η προσπαθεια που κανετε για να βοηθησετε απο μικρα τα παιδακια να μαθουν πραγματα που θα τα ωφελησουν! Θα διαφωνησω ομως με το μαθημα της σεξουαλικης αγωγης που αναφερεται στον 1ο θεματικο κυκλο «Ζω καλυτερα» και ιδιαιτερως στην τρυφερη ηλικια του νηπιαγωγειου και του δημοτικου. Το μαθημα αυτο μονο συγχυση και αναστατωση μπορει να προκαλεσει στο μυαλο του καθε παιδιου. Ειναι καλο, με πολυ προσοχη, ευλαβεια και σεβασμο προς την ιδια την πραξη της συνευρεσης των 2 φυλων, να διδαχθει στα παιδια απο την ηλικια του γυμνασιου κι επειτα κατι σχετικο. Γενικα απο μικρα μπορουν τα παιδια να διδαχθουν την εγκρατεια, την ομορφια της δημιουργιας μιας οικογενειας, κι επειτα να γινει αναφορα σε αυτη την πραξη, διοτι ειναι κατανοητο πως απο την ηλικια αυτη των 13 τα παιδια αρχιζουν να εχουν περιεργεια, επειδη αλλαζει και το σωμα τους κτλ. Παρακαλω δωστε βαση σε ολους τους γονεις που οι ιδιοι εχουν καθε δικαιωμα και την υποχρεωση να μιλησουν για τετοια ζητηματα στα παιδια τους.
    «Οι χώρες, που έβαλαν πριν από εμάς σε εφαρμογή την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο, ομολογούν ότι όχι μόνον δεν πέτυχαν περιορισμό αλλ’ αντιθέτως εισέπραξαν άνοδο των δεικτών επιπολασμού των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων.»
    «Η προφύλαξη από ασθένειες που μεταδίδονται σεξουαλικώς αποδείχθηκε από την διεθνή πρακτική ότι δεν είναι υπόθεση σεξουαλικής κατατόπισης των μικρών παιδιών. Είναι απόκτημα της εγκράτειας και απόρροια της οικογενειακής συνοχής και σταθερότητας.»
    Και τελος…το πιο σιχαμερο που θα πρεπει να σκεφτειτε καλα…»Οι μικροί μαθητές, τραυματικά και στανικά, θα χάσουν την παιδική τους αθωότητα και σε κάθε ευκαιρία θα ψάχνουν στα βλέμματα και τις χειρονομίες των γονιών τους διαθέσεις ή επιθυμίες «ζευγαρώματος» ! Με άλλα λόγια, το μάθημα σεξουαλικής αγωγής δεν είναι μονάχα άχρηστο σ’ αυτή την ηλικία , αλλά θα καταστεί και επικίνδυνο για την ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού μέσα στο οικογενειακό του περιβάλλον.»
    Καλη δυναμη στο εργο σας.
    Χριστος ανεστη!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:07 | Έλλη

    μαθαίνουμε ὅτι τὰ νήπια θὰ διδάσκονται μεταξὺ ἄλλων ὅσα ἀφοροῦν τὴν ἀνθρώπινη ἀναπαραγωγὴ μὲ ἀντίστοιχη ἀναπαράσταση τῆς σεξουαλικῆς πράξης, τὴν εὐχαρίστηση στὸ ἄγγιγμα τοῦ ἰδίου σώματος (αὐνανισμός) ἢ τοῦ ἄλλου, τὰ διάφορα(!) εἴδη οἰκογένειας, τὴν ὁμοφυλοφιλία. «Τὰ ἀποτελέσματα εἶναι ἡ πρώιμη σεξουαλικοποίηση τοῦ παιδιοῦ, ποὺ θεωρεῖ φυσιολογικὸ τὸν αὐνανισμό (…), ἰσότιμες ὅλες τὶς μορφὲς “οἰκογένειας”, ἐθίζεται στὴν πορνογραφία, ἀποδέχεται στὴ συνείδησή του τὶς προγαμιαῖες σχέσεις, τὴν ἀντισύλληψη, τὴν ἄμβλωση, τὴν ὁμοφυλοφιλία, τὴ ρευστότητα στὴν ταυτότητα φύλου καὶ ἀντιδρᾶ σὲ ὅποιον κάνει παρέμβαση πρὸς τὴν κοινωνικοποίησή του (γονέα, θρησκευόμενο ἄτομο, ἰατρό, κοινωνικὸ κανόνα) θεωρώντας τον καταχραστὴ τῶν σεξουαλικῶν του δικαιωμάτων. (…) Ἡ ἐφαρμογὴ αὐτοῦ τοῦ προγράμματος δυναμιτίζει καὶ προσβάλλει ὅλες τὶς χριστιανικὲς ἀξίες, ποὺ ἀποτελοῦν τὰ θεμέλια γιὰ τὴ χαρὰ καὶ τὴν εὐτυχία τοῦ ἀνθρώπου καὶ ὡς πρὸς τὸ θέμα τῆς σεξουαλικότητάς του. Ὁ ἀγώνας τῆς ἐγκράτειας, τῆς σεμνότητας, τῆς ἁγνότητας, τῆς μονογαμίας ἀπαξιώνεται μὲ αὐτὰ τὰ προγράμματα (…)».

  • 5 Μαΐου 2020, 14:06 | Κωνσταντίνα

    Απαράδεκτο και αισχρό το να θέλετε να εντάξετε απτό νηπιαγωγείο σεξουαλική διαπαιδαγώγηση!τα αγνά παιδάκια του Θεού θέλετε να διαστρεψετε;;το σχολείο ως εκπαιδευτικό σύστημα να κοιτάει τη δουλειά του κ να αφήσει στην ιερή οικογένεια πώς θα γαλουχήσει τα παιδιά της!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:06 | Μαριάννα Τ.

    Χαιρετε!
    Μου αρεσει πολυ η προσπαθεια που κανετε για να βοηθησετε απο μικρα τα παιδακια να μαθουν πραγματα που θα τα ωφελησουν! Θα διαφωνησω ομως με το μαθημα της σεξουαλικης αγωγης που αναφερεται στον 1ο θεματικο κυκλο «Ζω καλυτερα» και ιδιαιτερως στην τρυφερη ηλικια του νηπιαγωγειου και του δημοτικου. Το μαθημα αυτο μονο συγχυση και αναστατωση μπορει να προκαλεσει στο μυαλο του καθε παιδιου. Ειναι καλο, με πολυ προσοχη, ευλαβεια και σεβασμο προς την ιδια την πραξη της συνευρεσης των 2 φυλων, να διδαχθει στα παιδια απο την ηλικια του γυμνασιου κι επειτα κατι σχετικο. Γενικα απο μικρα μπορουν τα παιδια να διδαχθουν την εγκρατεια, την ομορφια της δημιουργιας μιας οικογενειας, κι επειτα να γινει αναφορα σε αυτη την πραξη, διοτι ειναι κατανοητο πως απο την ηλικια αυτη των 13 τα παιδια αρχιζουν να εχουν περιεργεια, επειδη αλλαζει και το σωμα τους κτλ. Παρακαλω δωστε βαση σε ολους τους γονεις που οι ιδιοι εχουν καθε δικαιωμα και την υποχρεωση να μιλησουν για τετοια ζητηματα στα παιδια τους.
    «Οι χώρες, που έβαλαν πριν από εμάς σε εφαρμογή την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο, ομολογούν ότι όχι μόνον δεν πέτυχαν περιορισμό αλλ’ αντιθέτως εισέπραξαν άνοδο των δεικτών επιπολασμού των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων.»
    «Η προφύλαξη από ασθένειες που μεταδίδονται σεξουαλικώς αποδείχθηκε από την διεθνή πρακτική ότι δεν είναι υπόθεση σεξουαλικής κατατόπισης των μικρών παιδιών. Είναι απόκτημα της εγκράτειας και απόρροια της οικογενειακής συνοχής και σταθερότητας.»
    Και τελος…το πιο σιχαμερο που θα πρεπει να σκεφτειτε καλα…»Οι μικροί μαθητές, τραυματικά και στανικά, θα χάσουν την παιδική τους αθωότητα και σε κάθε ευκαιρία θα ψάχνουν στα βλέμματα και τις χειρονομίες των γονιών τους διαθέσεις ή επιθυμίες «ζευγαρώματος» ! Με άλλα λόγια, το μάθημα σεξουαλικής αγωγής δεν είναι μονάχα άχρηστο σ’ αυτή την ηλικία , αλλά θα καταστεί και επικίνδυνο για την ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού μέσα στο οικογενειακό του περιβάλλον.»
    Καλη δυναμη στο εργο σας.
    Χριστος ανεστη!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:05 | Δέσποινα

    Διαφωνώ, ο κάθε γονιός πιστεύω ξέρει πότε πρέπει να συζητήσει με το παιδί το σεξουαλικό κομμάτι. Γιατί από την τρυφερή ηλικία των 4,5 η 6 να «πονηρευουμε» τα παιδιά μας? Πρώτα ας τα μάθουν οι ενήλικες καλύτερα!!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:05 | Σεβαστή Τζιαφέρη

    Επ΄ουδενί λόγω η εισαγωγή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην Πρωτοβάθμια και στο Γυμνάσιο. Για τέσσερις λόγους:
    1) ¨Όπου εφαρμόστηκε, στις χώρες αυτές όξυνε τα προβλήματα που υποτίθεται ότι θα αντιμετώπιζε. Υπάρχουν πολλές σχετικές μελέτες και έρευνες.
    2) Δημιουργεί στα νήπια, στα παιδιά και στους εφήβους εμμονή με το σεξ και τα «αγκιστρώνει στο σεξ». Αυτό, εκτός του ότι δημιουργεί σύγχυση, αποτελεί «πνευματική κακοποίηση» σύμφωνα με τους ειδικούς.
    3) Σε κάθε περίπτωση οι γονείς έχουν τον τελευταίο λόγο για την αγωγή του παιδιού τους, βάσει της νομοθεσίας διεθνώς. Οι γονείς εμπιστεύονται το σχολείο και για αυτό οφείλουν να γνωρίζουν τι διδάσκονται τα παιδιά τους, ειδικά σε θέματα στάσης ζωής και αξιών. Η εισαγωγή αυτής της θεματικής θα δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην ελληνική κοινωνία, θα κλονίσει την εμπιστοσύνη των γονιών προς το Υπουργείο – ως δημόσιο φορέα εκπαίδευσης και αγωγής- και θα εμπλέξει το Υπουργείο σε νομικές περιπέτειες.
    4) Η παρωχημένη θεωρία του Κίνσευ περί σεξουαλικότητας των παιδιών (στην οποία θεωρία στηρίζεται σήμερα η CSE- η Περιεκτική Σεξουαλική Εκπαίδευση) εκτός του ότι δεν ευσταθεί πια, έχει αναγνωριστεί ότι ωθεί και προς την παιδοφιλία.
    Μεγάλη προσοχή!
    Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας

  • 5 Μαΐου 2020, 14:02 | Λεωνίδας

    Όχι στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε οποιαδήποτε ηλικία!!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:01 | Σταῦρος Μποζοβίτης

    Εἶναι λυπηρὸ ὅτι σὲ ἕνα νομοσχέδιο μὲ τόσα σημαντικὰ θετικὰ στοιχεῖα εἰσάγεται γιὰ πρώτη φορὰ μὲ τρόπο πλάγιο μέσῳ τῆς αἰτιολογικῆς ἔκθεσης τὸ μάθημα τῆς σεξουαλικῆς διαπαιδαγώγησης στὸ Σχολεῖο καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸ Νηπιαγωγεῖο. Χρόνια τώρα τόσοι ἐπιστήμονες ἐπισημαίνουν τοὺς κινδύνους ἀπὸ τὴν ἀπώλεια τῆς παιδικῆς ἀθωότητας μὲ τὰ προγρἀμματα τῆς τηλεόρασης καὶ τὸν σκοτεινὸ κόσμο τοῦ διαδικτύου. Δεῖτε π.χ. ἕνα ὰπὸ τὰ πολλὰ παρόμοια δημοσιεύματα στὸ ΒΗΜΑ 25.11.2008 μὲ τὸν τίτλο «Το τέλος της ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ». https://www.tovima.gr/2008/11/25/science/to-telos-tis-athwotitas-2/
    Πολὺ κακὴ ἐξέλιξη στὴ μόρφωση τῶν παιδιῶν. Καὶ μάλιστα σὲ καιροὺς τραγικούς…

  • 5 Μαΐου 2020, 14:00 | Κική

    Διαφωνώ, ας αφήσουμε τουλάχιστον την ηλικία αυτή να παραμείνει αθώα και αγνή όπως την έπλασε ο Θεός, εμείς οι άνθρωποι πρέπει να πάψουμε επιτέλους με την πονηριά μας να καταστρέφουμε ότι όμορφο υπάρχει.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:59 | Βασίλειος (πατέρας)

    Ως πατέρας και Ορθόδοξος Έλληνας ντρέπομαι και εξίσταμαι για τα όσα σχεδιάζονται εις βάρος των παιδιών μας. Δεν πρόκειται να αφήσουμε να εφαρμοστεί αυτή η διαστροφική διδασκαλία στα παιδιά μας. Εφαρμόστε τα στα δικά σας παιδιά εσείς οι νομοθετούντες, εάν θέλετε να σκοτώσετε τις ψυχές τους. Στα δικά μας παιδιά, τα παιδιά των Ελλήνων Ορθοδόξων, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα γίνει με τους όρους και τους τρόπους που ορίζει η παράδοσή μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:58 | Νίκος

    ΔΙΑΦΩΝΩ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που θέλει να επιφέρει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ας ΑΦΗΣΟΥΜΕ εντός εισαγωγικών τα μικρά παιδιά να μεγαλώσουν στην αγνότητά τους, υπάρχουν οι γονείς και οι δάσκαλοι να κάνουν την διαπαιδαγώγηση αυτή ΟΠΟΤΕ και ΟΤΑΝ χρειαστεί, ΔΕΝ είναι απαραίτητο να γίνει η θεματική αυτή σε τέτοια μικρή ηλικία.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:58 | ΠΑΓΩΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – Φυσικής Αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων Φυσικής Αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις ακόμη και οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής επιλέγονται με βάση την ειδικότητα τους για συγκεκριμένα αντικείμενα διδασκαλίας. Για παράδειγμα το αντικείμενο της κολύμβησης, μια ήπια και ταυτόχρονα σημαντική ως δεξιότητα ζωής, το οποίο είναι το πλέον σημαντικό και διαδεδομένο αντικείμενο διδασκαλίας σε αυτή τη σχολική ηλικία στο κόσμο (στη Πολιτεία της Φλόριντας έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική κολυμβητική επάρκεια πριν αρχίσουν τα παιδιά το Δημοτικό) στο Ελληνικό Δημοτικό σχολείο διδάσκεται από Γυμναστές με ειδικότητα κολύμβησης ή συναφών αθλημάτων του υγρού στίβου. Ακόμη και αν υπάρξει η «ιδανική» επιμόρφωση πόσο ασφαλής είναι η πρακτική διδασκαλία του από μη εξειδικευμένους επιστήμονες; Πρέπει οι διδάσκοντες όχι μόνο να ξέρουν αλλά και να μπορούν να μπουν μέσα στο νερό.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:57 | Παναγιώτης Π

    Δεν συναινώ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση και ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα παιδί 4-11 ετών που είναι σε αναζήτηση ταυτότητας φύλλου και αξιών δεν νομίζω ότι είναι σε θέση να διαχειριστεί το ανωτέρω.Οδεύουμε προς αντικατάσταση του ρόλου της οικογένειας με ανυπολόγισυες συνέπειες στην δομή της κοινωνίας μας και του έθνους μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:55 | Παναγιώτης Μ.

    Δε συμφωνώ με την ένταξη της «Σεξουαλικής Αγωγής» στα σχολεία. Μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και χρήζει μοναδικής αντιμετώπισης που ο κάθε γονέας θα μπορέσει να κρίνει και είναι δική του ευθύνη.

    Διαφωνώ επίσης κάθετα με τη σύνδεση των εννοιών «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» με τη «Σεξουαλική Αγωγή». Η αγωγή σχετίζεται και με τη συμπεριφορά. Άλλο πράγμα η γνώση του γεννητικού συστήματος και των ασθενειών που διδάσκεται στα πλαίσια της βιολογίας σε μαθητές λυκείου και άλλο πράγμα η παρουσίαση του σεξ σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Αν αυτό περάσει, θα είναι οι ημέρες που τα παιδιά μας θα λείπουν από τα θρανία.

    Κανείς άνθρωπος δε μπορεί να φέρει σωστά το θέμα αυτό σε παιδιά πέραν των δικών του. Θα μιλήσει ο δάσκαλος που θα τον έχουν δασκαλέψει τι θα πει; Θα μιλήσει για αγάπη, για έρωτα, για ένωση του ζευγαριού; Θα μιλήσει για το πώς ο Θεός ευλόγησε τον έρωτα εντός γάμου;

    Όχι, δεν πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:52 | Θεοδώρα

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν έχει καμία θέση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγίου ούτε του δημοτικού. Ψηφίζω όχι. Ο στόχος της εκπαίδευσης έγκειται στην χρήσιμη γνώση και καλλιέργεια της ψυχής. Ποιο είναι το όφελος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε μία ηλικία που χαρακτηρίζεται από αθωότητα; Ποια η χρησιμότητα γνώσεων σε μια ηλικία η οποία δεν ενδείκνυται για την αξιοποίηση τους; Πιστεύει κανείς ότι θα κέρδιζε κάτι αν είχε λάβει αυτήν τη γνώση σε τόσο μικρή ηλικία; Μπορεί κάποιος να παραδεχτεί ότι τα αθώα χρόνια δεν είναι τα πιο δημιουργικά και γνήσια στη ζωή του;

  • 5 Μαΐου 2020, 13:52 | Αθηνά

    Αυτό το πράγμα που σκέφτεστε να υλοποιήσετε στα σχολεία που πηγαίνουν τα παιδιά μας είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ…είμαι μητέρα τεσσάρων παιδιών και χαίρομαι που έχουν μεγαλώσει με αξιοπρέπεια και όπως πρέπει στο σχολείο..Για κανέναν λόγο δεν θα ήθελα να συμβεί αυτό που λέτε διότι όπως όλοι ξέρουμε τα μωρά κυρίως μέχρι το δημοτικο κάνουν αυτά που βλέπουν και ακούνε..οπότε αν αρχίσετε να τους διδάσκετε τέτοια πράγματα θα αρχίσουν να τα κάνουν και οι ίδιοι.Ευχομαι να εναντιωθούν όλοι οι γονείς και οι δάσκαλοι και να μην περάσει αυτό που θέλετε εσείς.Να μάθετε πρώτα εσείς να φορέσετε σαν άνθρωποι και μην κάνετε κουμάντο στις ζωές των δικών μας παιδιών.Δεν έχετε δικαίωμα να κάνετε τα παιδιά μας πειραματόζωα και με ψυχικές διαταραχές!

  • 5 Μαΐου 2020, 13:49 | ΝΙΚΟΣ

    Ως πολύτεκνος πατέρας και εκπαιδευτικός, διαφωνώ κάθετα. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν είναι θέμα ούτε σχολείου, ούτε καθηγητή ούτε βιβλίου αλλά πηγάζει από το όλο χτίσιμο της προσωπικότητας του ανθρώπου και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Ως Χριστιανός Ορθόδοξος θεωρώ την εκδήλωση της γενετησίου ορμής ως παράγοντα αγιασμού του ανθρώπου μέσα στο μυστήριο αυτό που έναν άντρα και μια γυναίκα άγνωστους μέχρι ενός σημείου μεταξύ τους, τους ενώνει λαξεύοντάς τους όπως τα κομμάτια παζλ.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:47 | Κώστας

    Χριστός Ανέστη
    Διαφωνώ κάθετα για την Σεξουαλική Διαπεδαγώγηση των παιδιών από τα νήπια.
    Αυτό γίνεται μόνο σε χώρες με ολοκληρωτικά καθεστώτα.
    Τον πρώτο λόγο έχουν οι γονείς.
    Στο Λύκειο και στο μάθημα της Βιολογίας ο διδάσκων καθηγητής μπορεί να αναφερθεί στην ανατομία του σώματος αγοριών-κοριτσιών, κινδύνους, προφυλάξεις από ασθένειες. Όμως τότε τα παιδιά 17-18 χρονών είναι πιο ώριμα να αντιληφθούν κάποια πράγματα.
    Διαφορετικά δεν βοηθάμε τα παιδιά, αλλά τα ωθούμε στην σεξουαλική ελευθεριότητα που μπορεί να αποβεί σε σωματική και ψυχική καταστροφή.
    Τα μικρά παιδιά χρειάζονται τις αρχές και ιδέες των προγόνων μας( Πλάτων, Μακρυγιάννης, Παύλος Μελάς ) και των Αγίων της Ορθοδοξίας ( 3 Ιεράρχες).
    Ευελπιστώ να το ξανασκεφτεί το Υπουργείο Παιδείας.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:47 | ΒΕΡΓΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Είναι απαράδεκτο το ν/σ που σκέφτεστε να εφαρμοστεί. Θα καταστρέψετε τις αθώες παιδικές ψυχές… αφήστε αυτό το έργο στα χέρια του Θεού και της οικογένειας η οποία είναι υπεύθυνη για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών της. Αναδειξτε την Ελλάδα μας και τον Χριστιανισμό κά μην τους προδιδετε..ότι καταστροφικό έχει εφαρμοστεί στο εξωτερικό ας μην το υιοθετήσουμε.. ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ ΘΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΓΕΝΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ. ΜΟΝΟ ΑΥΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΝΕΝΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ. Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΕΝΙΕΣ ΑΝΙΣΣΟΡΟΠΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΑΝΙΛΑΝΩΝ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΗ ΛΑΙΛΑΠΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΡΚΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ. ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ, ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ!

  • 5 Μαΐου 2020, 13:46 | Αναστασία Βαλέττα

    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία. Η εμπειρία όπου δοκιμάστηκε δεν είναι θετική. Εξάπτεται η περιέργεια των παιδιών και πειραματίζονται από μικρή ηλικία. Τα προγράμματα που διδάσκονται προωθούν την ανηθικότητα, την αντισύλληψη, τις εκτρώσεις και την ομοφυλοφιλία. Καλύτερα να έχουν την ευθύνη αυτή οι γονείς.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:45 | Ρουμπινη Τ.

    Το θέμα αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του σχολείου, αλλά ευθύνη των γονέων. Είναι απαράδεκτο να διδάσκεται από τον δάσκαλο κάτι που μόνο οι γονείς οφείλουν να μεταδώσουν, λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες τους και την προσωπικότητα του παιδιού. Άλλωστε αυτά τα θέματα δεν «διδασκονται» αλλά εμπνέονται ως αξίες στα παιδιά ανάλογα με το γονεϊκό πρότυπο…

  • 5 Μαΐου 2020, 13:44 | ΑΝΝΑ ΒΑΙΛΑ

    Παρακαλώ να μην διδάσκονται στο Δημοτικό για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Το αναλαμβάνει η οικογένεια κάθε παιδιού.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:43 | Ελένη

    Χριστός Ανέστη! Ως μητέρα δύο παιδιών Διαφωνώ κάθετα! Είναι απαράδεκτο! Μην το κάνετε στα παιδιά! Ντροπή! Θέλετε να καταστρέψετε τις αθώες παιδικές ψυχές και τις ζωές τους! Σκεφτείτε το λίγο. Άνθρωποι δεν είστε και εσείς? Δεν έχετε παιδιά και εγγόνια?

  • 5 Μαΐου 2020, 13:41 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΟΡΟ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΟΡΟ

    O Σύλλογος Πτυχιούχων Σχολών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στον παραδοσιακό χορό Βορείου Ελλάδας ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ το δημοσίευμα της νεοσύστατης ομάδας «εμπειροτεχνών του δημοτικού χορού», το οποίο αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» και αναφέρεται στην διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην δημόσια εκπαίδευση , δυστυχώς δύο ημέρες πριν την ψήφιση του Νομοσχεδίου και χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους Πτυχιούχους Φυσικής. Αγωγής
    ( ΠΕ11)
    Ενημερώνουμε σχετικά :
    H θεματική ενότητα « Ελληνικός Παραδοσιακός χορός» βρίσκεται σε ισότιμη θέση μαζί με τα άλλα αντικείμενα της Φυσικής .Αγωγής. στο αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ακολουθώντας το νέο πρόγραμμα σπουδών.

    Ειδικότερα στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Φυσικής Αγωγής για κάθε τάξη η διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού πραγματοποιείται :

    • Α’ και Β’ Δημοτικού 10 ώρες
    • Γ΄ και Δ’ Δημοτικού 10 ώρες
    • Ε’ και Στ΄ Δημοτικού 10 ώρες

    • Α΄ Γυμνασίου 11 ώρες
    • Β΄ Γυμνασίου 10 ώρες
    • Γ΄ Γυμνασίου 6 ώρες

    Στα πλαίσια δε της διαθεματικότητας δίνεται η δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων που αφορούν τον Παραδοσιακό Πολιτισμό σε συνεργασία των ΠΕ11(Φυσικής Αγωγής) , ΠΕ02 (Φιλολόγων) , ΠΕ16( Μουσικών), ΠΕ32 (Θεατρικής Αγωγής)) , ΠΕ 18.41 (Δραματικής τέχνης).
    Αξίζει να σημειωθεί ότι χιλιάδες μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων συμμετείχαν παλαιότερα στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες στον Ελληνικό Παραδοσιακό χορό κατά τα σχ. Έτη 1997 -2010 και συνεχίζουν μέσα από ανάλογα προγράμματα και δράσεις που υλοποιούνται με την αγαστή συνεργασία των παραπάνω κλάδων έχοντας την αμέριστη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων , της τοπικής αυτοδιοίκησης και των πολιτιστικών φορέων της.
    ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ οποιεσδήποτε φανταστικές αξιώσεις από οπουδήποτε κι αν προέρχονται , οι οποίες δεν αποδέχονται την αδιαμφισβήτητη γνωστική και παιδαγωγική εμπειρία και επάρκεια των συναδέλφων μας. Οι .Πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 ( διορισμένοι ή αδιόριστοι) , οι συνάδελφοι που ανήκουν στις διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι εξειδικευμένοι και είναι οι ΜΟΝΟΙ που μπορούν να αναλάβουν οποιοδήποτε θεματικό κύκλο, δομή που αφορά τη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής και φυσικά την εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Πτυχιούχων Σχολών Φυσικής Αγωγής Βορείου Ελλάδος Με Ειδικότητα Στον Παραδοσιακό Χορό

    Κάκος Οδυσσέας , Πρόεδρος

    Φάλλας Δημήτριος , Αντιπρόεδρος

    Μουταφίδου Βασιλική , Γραμματέας

    Γεωργίου Στυλιανή , Ταμίας

    Γιαννάκης Πολύδωρος , Μέλος

    Θεοχαρίδου Βασιλική , Μέλος

    Μάζνη Αρετή , Μέλος

  • 5 Μαΐου 2020, 13:40 | Tina

    Απαράδεκτο νομοσχέδιο!Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν είναι ώριμα ούτε σωματικά ούτε συναισθηματικά.Μόνο προβλήματα και ψυχικά τραύματα θα μπορούσε να δημιουργήσει η προσέγγιση σε ένα τέτοιο ευαίσθητο θέμα.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:38 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. ΔΙΑΦΩΝΩ. Θέλουμε τα παιδιά μας να ανατραφούν ελληνοπρεπώς και σύμφωνα με την ορθόδοξη ΗΘΙΚΗ .Η Εκπαιδευση στην Ελλάδα πρέπει να εμπνεύσει στους μαθητές ΑΞΙΕΣ και ΗΘΙΚΗ κι όχι αυτά που εν αγνοία τους εφαρμόζουν άλλες χώρες .

  • Προς: Nίκη Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
    Κοιν: Σοφία Ζαχαράκη, Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Αρ. Πρωτ. 56/5-5-2020

    Θέμα: Σχόλιο επί του Ν/Σ «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» για την ασφάλεια και την πρόληψη

    H Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ), έχει ως σκοπό της το σμίξιμο δημόσιας υγείας με τον αθλητισμό για την μείωση των τραυματισμών. Βάση καταστατικού, παρέχει τεκμηριωμένες εισηγήσεις σε κάθε αρμόδια αρχή για την βελτίωση της πρόληψης, διάσωσης και φροντίδας των τραυματισμών.

    Το Τμήμα Εκπαίδευσης και το Τμήμα Επιστημονικών Συμβούλων της ΕΑΝΕ, έλαβαν γνώση για το Νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ανταποκρινόμενη στον καταστατικό της ρόλο και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ΕΑΝΕ αποφαίνεται σχετικά με την επιμέρους θεματική «αυτομέριμνα, ασφάλεια και πρόληψη» στον θεματικό κύκλο «Ζω Καλύτερα» (άρθρο 1: «Εργαστήριο Δεξιοτήτων») ως εξής:

    1.Επαινεί την ηγεσία του ΥΥΠΕΘ και την νομοπαρασκευαστική ομάδα για την συμπερίληψη της συγκεκριμένης θεματικής που έχει ως σκοπό της την διδασκαλία πρώτης βοήθειας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για μια ιστορική και τεράστια τομή στην δημόσια υγεία και παιδεία της πατρίδα μας.

    2.Θα σταθεί αρωγός συνεργάτης στην μάθηση και πολλαπλασιαστής όταν και όπου της ζητηθεί προτείνοντας ιδέες και δίνοντας λύσεις σε τυχόν προβλήματα ανακύψουν στην φάση σχεδιασμού και υλοποίησης, θέτοντας στην διάθεση της επιτροπής του ΥΠΠΕΘ (α) την πλούσια βιβλιοθήκη της σε θέματα πρόληψης, διάσωσης, φροντίδας, (β) το επιστημονικό προσωπικό της με ειδίκευση σε θέματα εκπαίδευσης και διεθνή εμπειρία.

    3.Προτείνει το περιεχόμενο της ενότητας «αυτομέριμνα, ασφάλεια και πρόληψη» να διδάσκεται μόνο από τον Καθηγητή Φυσικής Αγωγής στις σχολικές μονάδες από 4/θέσια δημοτικά και πάνω, που καλύπτονται από την ειδικότητα εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής. Στις μικρότερες σχολικές μονάδες, σε ολιγοθέσια και πολυθέσια δημοτικά σχολεία και στην προσχολική ηλικία, να διατίθενται με απόσπαση από άλλες σχολικές μονάδες εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου ή να γίνεται διατμηματικά. Η ανάγκη διδασκαλίας του περιεχομένου της ενότητας ‘’αυτομέριμνα, ασφάλεια και πρόληψη’’ από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, πηγάζει από το ότι η Φυσική Αγωγή αποτελεί την συγγενέστερη μεταξύ των ειδικοτήτων του διδακτικού προσωπικού μιας σχολικής μονάδας.

    4.Προτείνει την προετοιμασία Καθηγητών Φυσικής Αγωγής μέσα από προγράμματα επιμόρφωσης που θα εκπονηθούν από τις Σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε συνεργασία με συναφείς φορείς.

    5.Προτείνει την αξιοποίηση της αθλητικής ναυαγοσωστικής ως καινοτόμου και συναρπαστικού παιδαγωγικού εργαλείου. Πρόκειται για ένα άθλημα που από την δεκαετία του 1950 φιλοξενείται σε 50+ χώρες με την διεξαγωγή αγώνων (εθνικών, πανεπιστημιάδων, πανευρωπαϊκών, παγκοσμίων, παγκοσμίων βετεράνων, παγκοσμίων στρατιωτικών, world games, κοινοπολιτειακών). Περιλαμβάνει περίπου 30 αγωνίσματα που διεξάγονται σε στεριά, πισίνα και θάλασσα. Δεν προϋποθέτει ηλικιακούς φραγμούς. Τα αγωνίσματα βασίζονται στην κολύμβηση, τρέξιμο, κωπηλασία, χειρισμό σωστικού εξοπλισμού. Απαιτούν πολλές δεξιότητες και ικανότητες (φυσική κατάσταση, αντοχή, ταχύτητα, γνώσεις διάσωσης στο νερό και πρώτης βοήθειας στην στεριά). Όσα απαιτούν γνώσεις πρώτης βοήθειας, μπορούν να διεξαχθούν στην αίθουσα ή την αυλή του σχολείου σαν παιχνίδι. Ιδιαίτερα με παιγνιώδη τρόπο μπορούν να διδαχθούν τεχνικές διάσωσης από πνιγμό. Οι μαθητές δεν αισθάνονται ότι κάνουν μάθημα αλλά ότι παίζουν. Συμμετέχουν σε προσομοιώσεις επειγόντων περιστατικών (σεισμών, πλημμυρών, τροχαίων, πυρκαγιών, πνιγμών) που απαιτούν παροχή πρώτης βοήθειας σε πολυτραυματίες, πολλαπλά θύματα κτλ. Η μεγαλύτερη και οικονομικότερη στρατηγική αγωγής υγείας είναι η παιδεία. Η παιδεία όπου το παιδαγωγικό μέσο δεν είναι βαρετό αλλά παιγνιώδες, είναι σημαντικότερη γιατί το μαθησιακό αποτέλεσμα δημιουργεί μονιμότερες στάσεις ζωής.

    6.Το μάθημα μπορεί να ενταχθεί στην Φυσική Αγωγή και στην Ευέλικτη Ζώνη με την συνεργασία των Δασκάλων τάξης και του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Τα μαθησιακά αποτελέσματα μπορούν να συνδυαστούν με το μάθημα κολύμβησης που ήδη προσφέρεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Να επεκταθεί επιμορφωτικά με μορφή διαλέξεων στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Να προωθήσει τη δημιουργία αθλητικής ναυαγοσωστικής (σε αγωνίσματα στεριάς και/ή νερού) στο πλαίσιο πανελληνίων σχολικών αγώνων όπου θα συμμετέχουν οι μαθητές, οι τάξεις και τα σχολεία.

    Για την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος
    Δρ. Στάθης Αβραμίδης Πρόεδρος, Ελευθερία Αβραμίδου Αντιπρόεδρος

  • 5 Μαΐου 2020, 13:35 | ΠΛΙΣΚΑ ΛΟΥΝΤΜΊΛΑ

    Διαφωνώ στην διδασκαλία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά νηπιαγωγείου!!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 13:34 | ΚΥΡΙΑΚΟΣ

    Διαφωνώ απόλυτα.-

  • 5 Μαΐου 2020, 13:32 | Δημήτρης Ιεραπετρίτης

    Η ατεκμηρίωτη επιστημονικά, εισαγωγή μέσω μιας απλής αιτιολογικής έκθεσης του ευαίσθητου αντικειμένου της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, στην πλέον ευαίσθητη ηλικία των μαθητών του Νηπιαγωγείου, είναι ένα αδιανόητο και άκρως επικίνδυνο εγχείρημα. Οι αρχικοί εμπνευστές της, η διοίκηση του Υπουργείου και προφανώς όσοι τελικά την προωθήσουν δια της ψήφου τους στην Βουλή, θα φέρουν τεράστια ευθύνη για τις συνέπειες στην ψυχοσύνθεση των παιδιών αυτής της ευαίσθητης ηλικίας. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πειραματίζεται (πιλοτική εφαρμογή) με τα παιδιά, την φροντίδα σε αυτά τα ευαίσθητα θέματα αλλά και προστασία φέρουν στο ακέραιο οι γονείς.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:31 | Διονύσης

    Να φυλάξουμε την παιδικοτητα των παιδιών. Όχι στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:31 | Γεράσιμος Τ.

    Συμφωνώ με το- κατά τα άλλα σχόλια- επίμαχο σημείο του άρθρου.
    Δηλαδή, συμφωνώ με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε μικρές ηλικίες. Νομίζω ότι ο όρος «ΣΕΞ» έχει αρνητική συνυποδήλωση στην ελληνική γλώσσα έτσι όπως έχει καθιερωθεί. Και όπως προτείνεται στο άρθρο είναι λογικό να προκαλέσει αντιδράσεις που στοχεύουν στην απόσυρσή του.

    Ας ενταχθεί στη θεματική ενότητα για τις Βασικές Αρχές Ατομικής Υγιεινής. Ούτως ή άλλως σε όλον τον κόσμο όπου γίνεται αυτό το μάθημα, στα πρώτα χρόνια τα παιδιά μαθαίνουν τον αυτοσεβασμό, την αυτοεκτίμηση και την αυτοπροστασία των ιδιατεροτήτων του φύλου τους και όχι μονομιάς για πρακτικές συνουσίας, τεκνοποίησης κτλ.
    Π.χ. μαθαίνουν
    -για την καθαριότητα πριν και μετά την τουαλέτα,
    -για το σεβασμό της σωματικής ακεραιότητας και της ζωνών επικοινωνίας,
    -και, ακόμη, με την επιστημονικά απλοποιημένη απάντηση ερωτημάτων και αποριών που τους προκαλούν παρανοήσεις, στρεβλώσεις και κατ’ επέκταση συμπλέγματα στη μελλοντική τους ζωή, εάν δεν απαντηθούν εγκαίρως εφόσον τους απασχολούν.

    Είναι απολύτως θεμιτή η εισαγωγή της ενότητας αυτής,
    -για την αποφυγή πολλών κρουσμάτων σοδομισμού που παρατηρούνται από πολύ μικρές ηλικίες και στον ίδιο το σχολικό χώρο.
    -Για την προφύλαξη των παιδιών στην μετέπειτα ανάπτυξή τους από ασθένειες, μολύνσεις και πιθανή εκμετάλλευση.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:30 | Νίκη Δ.

    Θετική η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές .Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;)θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές; Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:29 | Μαρία

    Μια λέξη απλα. ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ!

  • 5 Μαΐου 2020, 13:28 | Μαριανα Λ

    Ειναι ψυχολογικος βιασμος για τα παιδια αυτη η «διαπαιδαγωγηση» σε τοσο μικρη ηλικια. Το μεσα τους δεν ειναι προσφορο. Υπαρχει ο κινδυνος λαθος διαπαιδαγωγησης. Αφηστε το για τους γονεις στην μικρη ηλικια.