1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Και τι θα μαθαίνουν τα νήπιά μας, και μάλιστα υποχρεωτικά, με το καινούριο μάθημα σεξουαλικής αγωγής που θέλουν οι αρμόδιοι να εισαγάγουν;
Από λίγο παλαιότερο παρόμοιο πρόγραμμα για τα νηπιαγωγεία («Φρίξος»), μαθαίνουμε ότι τα νήπια θα διδάσκονται μεταξύ άλλων: «όσα αφορούν την ανθρώπινη αναπαραγωγή με αντίστοιχη αναπαράσταση της σεξουαλικής πράξης, την ευχαρίστηση στο άγγιγμα του ιδίου σώματος (αυνανισμός) ἢ του άλλου, τα διάφορα(!) είδη οικογένειας, την ομοφυλοφιλία…» Φρίξον, ήλιε!… (Ντρέπομαι που μετέφερα εδώ τα ανωτέρω, αλλά η ντροπή όλη δική σας, κύριοι εισηγητές, που εισηγείσθε επίσημα και δια νόμου τη διαφθορά των ελληνοπαίδων…)
Και θέλετε να συναινέσουμε στη εισαγωγή μαθήματος τέτοιας ποιότητας; Όχι, βέβαια… Το απορρίπτουμε με όση δύναμη έχουμε, καθώς αποδοκιμάζουμε και σας που το προτείνετε και καθέναν που το υπογράφει!
Από το πλήθος των αρνητικών σχολίων θα καταλάβατε ότι αυτά δεν απηχούν απλώς διαφορετική άποψη ή αντίρρηση, ούτε απλώς έντονη διαφωνία, αλλά εκφράζουν ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ.
Το ερώτημα είναι: θα τη λάβετε υπόψη για να αποσύρετε την απαράδεκτη καινοτομία ή η διαβούλευση θα αποδειχθεί παραπλάνηση των αφελών και, κατ’ επέκταση, η δημοκρατία κενό γράμμα;…
Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας!
Σταματήστε να τα ανακατεύετε όλα! Τα αθώα παιδιά μακρυά από τα διευθαρμένα μυαλά των ενηλίκων!
Δηλωνω οτι διαφωνω απολυτα με την ενταξη του συγκεκριμενου μαθηματος το οποιο θα επιφερει αντιθετα αποτελεσματα απο το προσδοκωμενο αποτελεσμα.Απορω με την σκεψη των αρμοδιων για το εν λογω νομοσχεδιο.
Δεν νοειται εκπαιδευτικος να ακολουθησει συνειδητα αυτη την κατευθυντηρια γραμμη γνωριζοντας εκ των προτερων οτι θα τραυματισει παιδικές ψυχές.Οι καθ`όλα αρμοδιοι επι του θεματος είναι οι γονεις, οι οποιοι εχουν σφαιρικη εικονα της προσωπικότητας και της ψυχολογίας των παιδιών τους.
Διαφωνώ κάθετα με αυτο που προτείνετε απο το παιδαγωγικό μας σύστημα για τα παιδιά μας.
Σε αυτή την τρυφερή ηλικία τα παιδιά πρέπει να οικοδομηθούν με αξίες. Να μπουν θεμέλια που θα στηριχθεί η ψυχούλα τους σε ολη τους τη ζωή.
Με το να εξωθήσει το παιδαγωγικό σύστημα το αθώο μυαλό των παιδιών μας να πονηρευτει, τα καταστρέφει.
Είναι απαράδεκτο.
Κανένας γονιός δεν δέχεται να εμπιστευτεί στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση του παιδιού του, στην ηλικία μάλιστα που χτίζει την προσωπικότητα του, στα χέρια οποιουδήποτε θα τύχει δάσκαλος του. Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Πότε κρίθηκαν οι γονείς μαζικά ανίκανοι για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους και μάλιστα σε θέματα τόσο ευαίσθητα?
Ποιός έδωσε το δικαίωμα στο κράτος να παρέμβει σε ζητήματα ηθικής, θρησκείας και ψυχολογίας, επιλογών και διαπαιδαγώγησης εντός των οικογενειών?
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για πρόωρη σεξουαλικοποίηση αμφιβόλου προσανατολισμού.
Σε αυτό το νομοσχέδιο δώσατε τον τίτλο «Αναβάθμιση»?
Υπάρχει μία φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων στην ζωή. Δηλαδή, μια ροή γεγονότων που το ένα διαδέχεται το άλλο, ανεμπόδιστα και ανεπηρέαστα. Το να διαταράξουμε αυτή τη σχέση είναι και παράλογο και επικίνδυνο.
Τι θα κερδίσουν τα παιδιά διδασκόμενα αντικείμενα τα οποία δεν είναι ή ώρα τους να ασχοληθούν;
Ποιος ο λόγος να διδαχθούν την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, όταν οι έννοιες αυτές τους είναι άγνωστες, ‘δυσπρόσιτες’ και εκτός του πλαισίου του ενδιαφέροντός τους. Ενδιαφέροντα αυτής της ηλικία = παιχνίδι, φιλίες, ψυχαγωγία, κ.α
Περισσότερο θα τους δημιουργήσουμε μία σύγχυση, που μπορεί να μην έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Και στο παρελθόν, όσες φορές επιχειρήθηκε να διδαχθούν τα παιδιά αντικείμενα ΠΡΙΝ την ώρα τους (π.χ ξενόγλωσση διδασκαλία -Αγγλικά / Γαλλικά στην πρώτη και δευτέρα Δημοτικού), η προσπάθεια ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ. Όταν τα παιδιά δεν μπορούσαν να γράψουν ή να διαβάσουν στα ελληνικά, οι αρμόδιοι «ονειρευόντουσαν» να μάθουν Αγγλικά ή Γαλλικά.
Διαφωνώ κι εγώ με την σειρά μου με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην δημόσια εκπαίδευση, και ειδικά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αυτό είναι καθαρά αντιπαιδαγωγικο
Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σ’αυτήν την τρυφερή ηλικία.Δεν βλέπω όφελος παρά μόνο προβλήματα.
Θεωρώ ότι αν μπορούσαν να εισαχθούν σχολές γονέων στα σχολεία το όφελος θα ήταν σίγουρα μεγαλύτερο.
Φυσικά και διαφωνώ με την εισαγωγή τέτοιου μαθήματος στα νηπιαγωγεία, όπως διαφωνώ και με την εισαγωγή ξένης γλώσσας σε τόσο μικρή ηλικία. Οι δεξιότητες που αναπτύσσονται σε τόσο τρυφερή ηλικία έχουν στόχο την λεπτή κινητικότητα, κάτι που προσπαθούν να αφαιρέσουν από τα παιδιά μας. Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου αυτού.
Διαφωνώ!!! Δεν θέλω να εμπιστευτω τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση του παιδιού μου σε τρίτους!
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στην δημόσια εκπαίδευση. Είναι απαράδεκτο εσείς να επιδιώκετε να δημιουργήσετε ένα επιπλέον κανάλι διάθεσης ερεθισμάτων σεξουαλικού περιεχομένου και με ποιά αρμοδιότητα? Είναι ο κάθε εκπαιδευτικός ο κατάλληλος να εφαρμόσει τις δικές του πεποιθήσεις στα παιδιά μας? Η σεξουαλική παίδευση υπάρχει στην ανθρώπινη φύση ως φυσική διεργασία όπως υπάρχουν και άλλες λειτουργείες στο σώμα μας που εξυπηρετούν λειτουργείες της φύσης μας. Επόμένως για κάτι που είναι φυσικό δεν χρειάζεται κάποια αγωγή αλλά αυτό είναι κάτι που θα πρέπει ο κάθε γονέας ως πρωτίστως παιδαγωγός του παιδιού του να το χειριστεί.
Ως δεξιότητες ζωής που είναι γνωστό και από αντικείμενα της Εργοθεραπείας, δεν νομίζω να εφαρμόζεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε παιδιά Δημοτικού και Νηπιαγωγείου. Σε καμία επιστήμη δεν εφαρμόζεται αυτό. Είναι απαράδεκτο και θα πρέπει να αποσυρθεί. Και στην περίπτωση της εφαρμογής, υπάρχει δικαίωμα να αρνηθεί και η εκπαιδευτικός να το διδάξει και ο γονιός να διδαχθεί το παιδί του.
Δεν διευκρινίζεται ποιο ακριβώς θα είναι το περιεχόμενο και ο στόχος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα παιδιά. Το Υπουργείο καλό θα ήταν να λάβει υπόψη ότι περίπου 1 στα 5 παιδιά κακοποιείται σεξουαλικά μέχρι την ηλικία των 18 ετών (https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/policies/organized-crime-and-human-trafficking/child-sexual-abuse_en), αλλά και να συνειδητοποιήσει ότι η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών αποτελεί παγκοσμίως το μεγαλύτερο πρόβλημα υγείας των παιδιών με αρνητικές συνέπειες σε πολλές πτυχές της ζωής τους, αλλά και στο κρατικό σύστημα υγείας και πρόνοιας και στην οικονομία (http://www.d2l.org/wp-content/uploads/2017/01/all_statistics_20150619.pdf). Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι θα ήταν καλό τα παιδιά να διδάσκονται από το Νηπιαγωγείο σε ειδική ενότητα τρόπους πρόληψης και αποφυγής της σεξουαλικής κακοποίησης. Αυτό προϋποθέτει κατάλληλα εκπαιδευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, που το κράτος θα πρέπει να καταρτίσει και να εποπτεύει. Το κέντρο βάρους της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες θα πρέπει να μετατοπιστεί στην παραπάνω εκπαίδευση. Για καλύτερα αποτελέσματα καλό είναι να οργανωθούν από το Υπουργείο και σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια για το παραπάνω πολύ σοβαρό θέμα και στους γονείς.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Διαφωνώ κάθετα!!! Δεν είναι σωστά πράγματα αυτα… Είναι σε μια τρυφερή ηλικία τα παιδιά. Αυτο είναι απαράδεκτο!!!
Δεν συμφωνώ!!!!
Θεωρώ πολύ μικρή την ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου για να μαθαίνουν τέτοια πράγματα. Διαφωνώ με το νομοσχέδιο.
Το νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο στοχεύει στην αναβάθμιση του σχολείου, παρουσιάστηκε προ ημερών (22/04/20) από την Υπουργό κα Νίκη Κεραμέως, καθώς και από τους Υφυπουργούς κα Σοφία Ζαχαράκη και κ. Βασίλη Διγαλάκη. Το εν λόγω νομοσχέδιο αναρτήθηκε μάλιστα άμεσα προς δημόσια διαβούλευση.
Στο νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020–2021). Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα») στους μαθητές, όπως και η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.α. (αιτιολογίκη έκθεση) (4).
ΆΡΘΡΟ: ΦΡΙΞΟΝ Ήλιε, στενάξατε Γονείς…! Απαράδεκτο πρόγραμμα σεξουαλικής «διαπαιδαγώγησης» για… νήπια.
Με λίγα λόγια, το υπουργείο θα αναπτύξει «δεξιότητες ζωής» στα «παιδιά του 21ου αιώνα» μέσα από το υποχρεωτικό μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το νηπιαγωγείο!
Είναι βέβαιο πως δεν υπάρχει ούτε ένας γονέας που θα αρνηθεί να διδαχθεί το παιδί του από το Νηπιαγωγείο, για το πώς θα έχει Ψυχική Υγεία, πώς θα προστατεύει αποτελεσματικά τον εαυτό του από την κακοποίηση, πώς θα είναι καθαρό, θα αρνείται την επικοινωνία με άτομα που δεν εμπιστεύεται, θα διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις σεξουαλικές του επιθυμίες ώστε να αποφύγει τις κακοποιητικές σχέσεις, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, μια εγκυμοσύνη σε λάθος στιγμή. Δεν υπάρχει γονέας που να μη θέλει το παιδί του να αποφύγει το bullying λόγω κάποιας ιδιαιτερότητας δικής του ή της οικογένειάς του.
Οι γονείς συχνά διστάζουν να προσφέρουν οι ίδιοι στα παιδιά τους αυτό που έχουν ανάγκη και δικαιούνται. Επικαλούνται προβλήματα χρόνου, γνώσεων, κακή επικοινωνία με τα παιδιά τους, φυσική συστολή, προβλήματα αντίληψης του παιδιού. H λύση να υπάρξει η σχετική διδασκαλία από τον «ειδικό» του σχολείου, που θα εργαστεί με ψυχραιμία, αντικειμενικότητα, εφαρμόζοντας το επιστημονικά καλύτερο για τα παιδιά, με γνώση απαλλαγμένη από θρησκοληψίες, βασισμένη στην εμπειρία του «εξωτερικού» και ενταγμένης στο σύγχρονο κοινωνικό «γίγνεσθαι» φαντάζει μεγαλειώδης! Και μάλιστα από το Νηπιαγωγείο!
Αυτό είναι ακριβώς το «δόλωμα» που ρίχνεται στους φοβισμένους και ανενημέρωτους γονείς και φυσικά φαντάζει πολύ όμορφο, δελεαστικό και «καθώς πρέπει».
ΟΜΙΛΙΑ: Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και Παιδεία [Ξενοδοχείο Caravel, 9 Φεβρουαρίου 2020]
Έτσι, ο «ειδικός» της Σεξουαλικής Αγωγής αρχίζει να ενημερώνει και να εκπαιδεύει με τη θερμή συγκατάθεση του γονέα τα παιδιά από το νηπιαγωγείο για θέματα της ανθρώπινης ανατομίας, υγιεινής, σεβασμού στον άνθρωπο, την αποφυγή και καταγγελία ατόμων κακοποιητικών για θέματα δηλ. που είναι γενικά αποδεκτά. Αλλά μαζί με αυτά και επιπλέον, διδάσκονται τα βασικά για την ανθρώπινη αναπαραγωγή με αντίστοιχη αναπαράσταση της σεξουαλικής πράξης, το ανατομικό λεξιλόγιο των έξω γεννητικών οργάνων, η ευχαρίστηση του αγγίγματος του ιδίου σώματος (αυνανισμός) ή του σώματος του άλλου, η θετική χρήση του σεξουαλικού λεξιλογίου, η φιλία αλλά και η αγάπη προς τα άτομα του ίδιου φύλου (και οι διαφορές τους), πώς χειριζόμαστε τα δύσκολα συναισθήματα σε μια στενή σχέση, τα διαφορετικά είδη οικογένειας, αποδοχή χωρίς κριτική της διαφορετικότητας και των διαφόρων τρόπων ζωής. (2)
Τα αποτελέσματα είναι η πρώιμη σεξουαλικοποίηση του παιδιού, που θεωρεί φυσιολογικό τον αυνανισμό, την ασυμβατότητα βιολογικού φύλου και ταυτότητας φύλου, ισότιμες όλες τις μορφές «οικογένειας», εθίζεται στην πορνογραφία, αποδέχεται στη συνείδησή του τις προγαμιαίες σχέσεις, την αντισύλληψη, την άμβλωση, την ομοφυλοφιλία, τη ρευστότητα στη ταυτότητα φύλου και αντιδρά σε όποιον κάνει παρέμβαση προς την κανονικοποίησή του (γονέα, θρησκευόμενο άτομο, ιατρό, κοινωνικό κανόνα) θεωρώντας τον καταχραστή των σεξουαλικών του δικαιωμάτων.
Σε πολλά παιδιά διαταράσσεται η αντίληψη για το φύλο τους και οι σεξουαλικές τους προτιμήσεις. Άλλοτε επιδίδονται σε σεξουαλικά παιγνίδια μίμησης ή και κακοποίηση συνομηλίκων τους επιθυμώντας να μιμηθούν τους μεγάλους και τις εμπειρίες τους.
Ανατίθεται στα παιδιά το βαρύ φορτίο να προστατέψουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική τους κακοποίηση από τον ενήλικα και να την καταγγείλουν κατά την κρίση τους. Πόσο δύσκολο θα είναι για το παιδί να ξεχωρίσει ποιόν να εμπιστευτεί, όταν η κακοποίηση προέρχεται τις περισσότερες φορές από τους δικούς του ανθρώπους!
Η σεξουαλική ικανοποίηση σε αυτά τα μαθήματα ξεχωρίζει τη σεξουαλική ικανοποίηση από την αναπαραγωγική λειτουργία. Η βιολογική σχέση στην οικογένεια χάνει την αξία της, το πρότυπο της ομόφυλης στείρας ένωσης προωθείται ως ισότιμο με τον σταθερό ετερόφυλο γάμο και το βιολογικό δεσμό που δημιουργεί τα βιολογικά παιδιά και αδέλφια. Αλλάζει στη συνείδηση του παιδιού το πρότυπο της οικογένειας.
Η παραδοσιακή οικογένεια υπονομεύεται, ως παλιομοδίτικο κατασκεύασμα, που με τις σκουριασμένες της αντιλήψεις στερεί τη σεξουαλική χαρά από το παιδί. Ουδέποτε ο ετερόφυλος σταθερός γάμος προβάλλεται ως πρότυπο ευτυχίας. Το παιδί έχει μεγάλη δυσκολία να συνάψει ώριμο γάμο και σταθερή σχέση όταν ενηλικιωθεί και το επιθυμήσει.
ΒΙΝΤΕΟ: Αξιολογώντας ένα σχολικό πρόγραμμα σπουδών που αφορά την σεξουαλική εκπαίδευση στα παιδιά (Evaluating Sex Ed Curricula)
Υπάρχει εκτεταμένη επιστημονική βιβλιογραφία που υποδεικνύει τις σωματικές και ψυχολογικές συνέπειες πάνω στα παιδιά αυτής της πρώιμης και άκαιρης ενασχόλησής τους με τη σεξουαλικότητα. Υπάρχουν βιωματικές εμπειρίες παιδιών και οικογενειών που υπέστησαν τραύματα από αυτή την εκπαίδευση. Υπάρχει ο κοινός νους, που υποδεικνύει πως η σωματική ενότητα δύο ανθρώπων, το πλήρες δόσιμο του ενός στον άλλον, είναι η πιο οικεία σχέση, που για να τους οδηγήσει όμως στην ευτυχία, πρέπει και οι δύο να είναι σε θέση να δείξουν πέρα από τη σχέση αυτή, και σεβασμό ο ένας για τον άλλο . Ο σεβασμός χρειάζεται μακρόχρονη καλλιέργεια των ψυχών και εκδηλώνεται με την ικανότητά τους να θυσιάζονται μεταξύ τους, για πάντα, και με αποκλειστικότητα.
Η επιτυχημένη σεξουαλική σχέση είναι το δώρο στην υπόσχεση παντοτινής και αποκλειστικής αγάπης και ενότητας, δηλαδή στο γάμο, και μόνο μέσα σε αυτόν φέρνει ολοκληρωμένη χαρά. Κάθε άλλη θεώρηση και ψευτοεκπαίδευση είναι αποσπασματική, παραπλανητική και καταστροφική για τα παιδιά μας.
Το Υπουργείο όμως προχώρησε στο μέτρο αυτό λαμβάνοντας υπόψιν του μόνο τις απόψεις με τη συγκεκριμένη ιδεολογική τοποθέτηση (3) και χωρίς να προσκαλέσει συμβουλευτικά Εκπαιδευτικούς, επιστήμονες Ψυχικής Υγείας, Συλλόγους γονέων, άτομα εν γένει διαφορετικής τοποθέτησης, αλλά και τους Πνευματικούς πατέρες που αγωνίζονται και εκείνοι για την ευτυχία των παιδιών τους (διότι ο σεβασμός στις θρησκευτικές αξίες είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα και τα συγκεκριμένα προγράμματα την προσβάλλουν). Δοκιμασμένες μέθοδοι για ευτυχισμένους, σεξουαλικά υγιής, και σταθερούς γάμους, αγνοήθηκαν επιδεικτικά στα πλαίσια της πολιτικά «ορθής», νέου τύπου αντιεπιστημονικής, αντιπαιδαγωγικής και αντίθρησκης αγωγής του Υπουργείου μας.
Το μάθημα είναι κατά το νομοσχέδιο υποχρεωτικό. Το σχολείο δεν έχει δυνατότητα να αρνηθεί, ούτε καν λόγω της τυχόν ιδιαίτερης φύσης του, π.χ. σχολείο με διαφορετικές Θρησκευτικές αρχές, διότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θεωρείται «δικαίωμα» του παιδιού και το κράτος το υπερασπίζεται… Η ενημέρωση από το γονέα για θέματα σεξουαλικότητας θεωρείται εκ προοιμίου ελλιπής.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας η εκπαίδευση ξεκινά από το Νηπιαγωγείο! Θα ήταν «ευχής έργον» για τους «υπευθύνους» του Υπουργείου να την αρχίσουν και από το Μαιευτήριο…, γιατί τέτοιες είναι οι «Οδηγίες» της Ευρωπαϊκού Τμήματος της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας – και όχι μόνο. Θα επεκτείνεται βέβαια και στα μεγαλύτερα παιδιά σταδιακά.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε πως το σχετικό Πολυνομοσχέδιο ανακοινώθηκε (τυχαία;) σε μια δύσκολη περίοδο για τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την Εκκλησία μας, περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω κορονοϊού. Τα περιθώρια κινητοποίησης γονέων και διδασκόντων ελάχιστα, και η Ιερά Σύνοδος, έχοντας και άλλα θέματα εξίσου σοβαρά να την απασχολούν, δεν έχει τη δυνατότητα να παρέμβει άμεσα σε αυτό το ζήτημα πνευματικής καθοδήγησης των παιδιών της.
ΒΙΝΤΕΟ: Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. Σταματήστε ΑΜΕΣΑ τα Σχολικά Προγράμματα Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης. (The War on Children)
Πραγματικά, η εφαρμογή αυτού του προγράμματος δυναμιτίζει και προσβάλλει όλες τις χριστιανικές αξίες, που αποτελούν τα θεμέλια για τη χαρά και την ευτυχία του ανθρώπου και ως προς το θέμα της σεξουαλικότητάς του. Ο αγώνας της εγκράτειας, της σεμνότητας, της αγνότητας, της μονογαμίας απαξιώνεται με αυτά τα προγράμματα ήδη από το Νηπιαγωγείο. Περιφρονείται ο πνευματικός αγώνας των νέων που επιθυμούν να προσέλθουν αγνοί στο γάμο τους εμπιστευόμενοι την ευτυχία τους ακόμη και στο θέμα της σεξουαλικότητας στην αγάπη του Θεού. Περιφρονείται ο αγώνας όσων θα ήθελαν να ακολουθήσουν το δρόμο του Ορθόδοξου μοναχισμού, για να μην επεκταθούμε και στην αλλοίωση της έννοιας της αγνότητας όπως ορίζεται από αυτά τα προγράμματα.
Επιπρόσθετα, είναι απορίας άξιο, γιατί ενώ το θέμα της «σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο», προαναγγέλθηκε ξεκάθαρα στην «Αιτιολογική Έκθεση στο Σχέδιο Νόμου….» (4), και έγινε η σχετική ανακοίνωση προς τους δημοσιογράφους, η συγκεκριμένη θεματολογία δεν αναγράφετε με σαφήνεια στην ιστοσελίδα της Δημόσιας Διαβούλευσης (5), ώστε να έχει τη δυνατότητα ο κάθε γονέας να ενημερωθεί, να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του, τις επιθυμίες και τις επιφυλάξεις του.
Αυτό το θεωρούμε εξαιρετικά ύπουλο και παραπλανητικό από τη πλευρά του Υπουργείου, το οποίο προσβάλλει εκτός από τα παιδιά και τη νοημοσύνη του σύγχρονου γονέα.
Καλούμε τους γονείς:
Να αρνηθούν τη συμμετοχή των παιδιών τους σε αυτά τα προγράμματα,
Να μην επιτρέψουν στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής τους οικογένειας.
Να αναλάβουν οι ίδιοι να βοηθήσουν τα παιδιά τους, ήδη από τη γέννησή τους, ώστε να αναπτύξουν υγιή σεξουαλικότητα.
Να αγωνισθούν με όλα τα νόμιμα μέσα για να σωθούν τα παιδιά μας, οι οικογένειες, η Πίστη και η Πατρίδα μας, από τέτοιου τύπου καθοδηγητές και προγράμματα Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
Η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στα 5ειναι πιο σημαντικη απο μαθηματα υγιεινης ,αυτονομίας και αλλα πολλα? Έχετε καψει τεραστια ποσοτητα εγκεφαλικων κυττάρων.ουτε να το διανοηθείτε το
Διαφωνω καθετα !
ΔΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΝΟΗΘΩ ΟΤΙ ΔΝ ΕΧΕΤΕ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΓΟΝΙΟΥ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΜΑΘΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ. ΕΣΕΙΣ ΒΓΑΛΤΕ ΜΑΘΗΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΙΚΑ, ΕΚΕΙ ΝΑΙ,ΔΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΓΟΝΙΟΥ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΒΙΑΙΟ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΡΟΙΔΙΑ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΓΟΝΙΟΥ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ. ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥ ΜΑΘΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΕΣΕΙΣ ΔΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ. ΛΥΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΑΥΤΑ. Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ, ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ. ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΡΥΦΕΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ.
Διαφωνώ κάθετα με αυτό το νομοσχέδιο!! Δεν χρειάζεται τα παιδιά να μάθουν από τέτοια τρυφερή ηλικία, σεξουαλικη αγωγή.
Ας κάνει το σχολείο σωστά την δουλειά του, κι ας αφήσει στους γονείς των παιδιών αυτής της τρυφερής ηλικίας να μεριμνήσει για τα ανωτέρω. Επιφυλάσσομαι για τις προθέσεις του νομοσχεδίου. Μήπως είναι η ισοπέδωση και όχι η πρόοδος; Προσωπικά αυτό πιστεύω.
Καλησπερα.
Επιθυμώ να αφαιρεθεί η σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση απο τα σχολεια μας, και απο τα 12 χρονια. Σκοπος του σχολειου πρεπει να ειναι να κανει τα παιδια να αγαπησουν τη μαθηση και τη γνωση, να μαθουν να γραφουν, να σκεφτονται και να μιλουν. Να σεβονται, να να εμπιστευονται αλλα και να κρινουν/φιλτραρουν. Η σεξουαλικη τους αφυπνιση δεν εχει χωρο στο σχολειο. Φροντιζει η φυση για αυτο και οι γονεις ειναι υπευθυνοι να ενημερωσουν. Γιατι οχι και η/ο γυναικολογος της επιλογης της οικογενειας. Δε δεχομαι και δεν εμπιστευομαι τα παιδια μας στον οποιονδηποτε ανεξελεγκτο και τυχαιο να μιλησει στα παιδια μου, σε καποιον που δε γνωριζω και δε γνωριζω τις αποψεις του.
Συνεπως ειμαι αντιθετη σε αυτο το πλανο.
Μαθετε στα παιδια να προστατευονται στο δρομο ως πεζοι και οδηγοι, να σεβονται τα φαναρια, τα ορια ταχυτητας, τις διαβασεις, τις θεσεις ΑμεΑ κλπ.
Τα παιδια δεν πρεπει να καλουπωνονται κατα τον τροπο που θελετε.
Οχι στη σεξουαλικη παραμορφωση. Σε κανενα απο τα 12 χρονια.
Διαφωνώ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε αυτήν την ηλικία. Είναι ανάρμοστο, αντιπαιδαγωγικό και εγκάθετο ένα τέτοιο νομοσχέδιο που μόνο στόχο έχει την επιβολή ανήθικων και διαστροφικών συνηθειών ως κάτι σωστό και λίγο διαφορετικό από τα συνηθισμένα προκαλώντας ανεπανόρθωτες βλάβες σε υγιή και αθώα παιδιά. Ρίξτε βάρος πως θα κάνετε τα παιδιά ηθικά πρόσωπα με χριστιανικές αρχές (εξακολουθούμε να είμαστε ορθόδοξο χριστιανικό κράτος) και όχι σαρκολάτρες και υποχείρια του κάθε δήθεν επιστήμονα. Αρκετά με τις ανόητες μεταρυθμίσεις στα σχολεία! και λίγο ηθική δεν βλάπτει.
Ως εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ΔΙΑΦΩΝΩ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική αγωγή.
OXI!
Το ζήτημα αυτό είναι εξαιρετικά λεπτό και πρέπει να αφήνεται στην κρίση του κάθε γονέα.
Δεν συμφωνώ με την σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο!
Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – Φυσικής Αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων Φυσικής Αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις ακόμη και οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής επιλέγονται με βάση την ειδικότητα τους για συγκεκριμένα αντικείμενα διδασκαλίας. Για παράδειγμα το αντικείμενο της κολύμβησης, μια ήπια και ταυτόχρονα σημαντική ως δεξιότητα ζωής, το οποίο είναι το πλέον σημαντικό και διαδεδομένο αντικείμενο διδασκαλίας σε αυτή τη σχολική ηλικία στο κόσμο (στη Πολιτεία της Φλόριντας έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική κολυμβητική επάρκεια πριν αρχίσουν τα παιδιά το Δημοτικό) στο Ελληνικό Δημοτικό σχολείο διδάσκεται από Γυμναστές με ειδικότητα κολύμβησης ή συναφών αθλημάτων του υγρού στίβου. Ακόμη και αν υπάρξει η «ιδανική» επιμόρφωση πόσο ασφαλής είναι η πρακτική διδασκαλία του από μη εξειδικευμένους επιστήμονες; Πρέπει οι διδάσκοντες όχι μόνο να ξέρουν αλλά και να μπορούν να μπουν μέσα στο νερό.
Ψηφίζω ΟΧΙ στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικο σχολειο ως υποχρεωτική εκπαίδευση.Το δικαίωμα αυτό το έχουν μόνο οι γονεις.
Διαφωνώ ρητά στην εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μου!
Δεν θα επιτρέψω να συμμετάσχουν ακόμα και αν περαστεί
Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό
Διαφωνώ στη σεξουαλικη διαπαιδαγωγησηθα θα πάρουν από μόνα τους στο δρόμο δεν χρειάζεται από τώρα να έχουν πονηρά μυαλά
Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής των παιδιών σε αυτή την τρυφερή ηλικία. Ήθελα να ξέρω, η κ. Υπουργός η οποία είναι και μητέρα το θεωρεί αυτό πρόοδο;
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχουν αναπτύξει καν κριτική σκέψη έτσι ώστε να δεχθούν, να απορρίψουν ή να επεξεργαστούν τέτοιου είδους πληροφορίες.
Δυστυχώς, φτάσαμε στο σημείο το αφύσικο να θεωρείται πλέον φυσιολογικό και όσοι εκφράζονται διαφορετικά είναι οι ακραίοι, οι οπιστοδρομικοί και οι μη φυσιολογικοί.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ.
Συμπληρωματικά με την εναντίωσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής εκπαίδευσης στο σχολείο σε κάθε βαθμίδα, θα ήθελα να προσθέσω ως καθηγήτρια πληροφορικής ότι δεν συμφωνώ στην εξοικείωση των παιδιών με την τεχνολογία σε μικρές ηλικίες. Η προσκόλληση στις οθόνες μόνο κακό μπορεί να κάνει χωρίς έλεγχο και μεθοδικότητα. Γιατί πρέπει το 5χρονο να ξέρει πώς να χειρίζεται τον υπολογιστή; Γιατί το μυαλό του να γυρίζει στη Ρομποτική και όχι στις κατασκευές στον κήπο; Ας μειώσουμε την έκθεση των παιδιών μας σε κάθε είδους ακτινοβολία.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ «ΜΑΘΗΜΑ» ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ…..ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΑΘΩΑ,ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΗΡΙΕΣ,ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ….??ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ….ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥΣ…..ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΥΧΑΙΑ!!ΟΟΟΧΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΟΛΟΙ!!
Δεν αντιλαμβάνομαι τη γενικότερη στάση του Υπουργείου Παιδείας. Σε μια περίοδο που απαιτείται η μέγιστη δυνατή ενότητα και ομοθυμία όλων, φρόντισε με τις διατάξεις που εισάγει να δυναμιτίσει την ενότητα αυτή.
Ποια επιστημονική επιτροπή εισηγείται τα μέτρα της Υπουργού; Γυμνασιοποιεί έτι περαιτέρω το Δημοτικό και επιχειρεί να κάνει το ίδιο και στο Νηπιαγωγείο. Έλεος! Εισάγει λέει νέες δεξιότητες. Αντί να γίνει ένας ευρύτατος διάλογος για τα αναλυτικά προγράμματα, για το τι τελικά επιδιώκει το ελληνικό σχολείο, τι ανθρώπους θέλει να διαπλάσει, εμείς μιλάμε για δεξιότητες. Κρίμα! γιατί κατά τα άλλα τα έχει πάει μια χαρά η κυβέρνηση.
Σας έστειλα χτες την άποψή μου και δεν την βλέπω να είναι μαζί με τις υπόλοιπες γι αυτό και σας ξαναγράφω
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Απαράδεκτο το γεγονός αυτό του ότι εν μέσω πανδημίας κι ενώ όλος ο κόσμος είναι μουδιασμένος σκέφτεστε να περάσετε τέτοια μέτρα
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ
Δηλαδή λύθηκαν όλα τα θέματα μέσα στον Ελλαδικό χώρο και το Υπουργείο παιδείας έχει λύσει όλα τα προβλήματα που αφορούν την παιδεία των παιδιών της Ελλάδος και αυτή τη στιγμή ασχολούνται δήθεν ως προοδευτικοί για να ενημερώσουν τους μικρούς αγγέλους στο πως θα δραστηριοποιούνται γεννετικά;
Το μόνο βέβαιο ότι αυτό και σαν απλή σκέψη δεν τιμά κανέναν! Αντιθέτως προσβάλει κάθε υγιή σκεπτόμενο νού! Διαμαρτύρομαι έντονα γι’αυτή την εγκληματική ενέργεια που κάποιοι θέλουν να θεσπίσουν στην πάλαι ποτέ Χώρα των Αγίων και των Ηρώων.
Ελπίζω, οι αρμόδιες αρχές να σεβαστούν τις αθώες παιδικές ψυχές και να λάβουν τις ορθες αποφάσεις ώστε η διαπαιδαγώγηση των παιδιών να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των γονέων.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. Θέλουμε να ανατραφούν τα παιδιά μας Ελληνοπρεπώς και σύμφωνα με την ελληνορθόδοξη παράδοση και ΗΘΙΚΗ. ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ.
Διαφωνώ πλήρως με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε οποιαδήποτε βαθμίδα
της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και σχολική ηλικία! H σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ευθύνη του κάθε γονιού που ξέρει το παιδί του και μπορεί να ενημερωθεί κατάλληλα, ώστε να συζητήσει το θέμα με το παιδί του στην κατάλληλη φάση και ηλικία…
Είχαμε αποφασίσει, μαζί με το παιδί μου που φέτος φοιτά στην Ε’ Δημοτικού, να προετοιμαστεί του χρόνου για εισαγωγή σε πρότυπο Γυμνάσιο.
Γνωρίζοντας πλέον την πρόθεσή σας, δεν θα υποβάλλω το παιδί μου σε αυτήν τη διαδικασία. Προφανώς ψάχνετε για πειραματόζωα.
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι εσείς, που σας ψηφίσαμε γιατί ήσασταν υπέρμαχοι της αριστείας, τώρα εσείς μας αποτρέπετε από αυτήν.
Καμία ελπίδα πια σε αυτήν τη χώρα..
Ο βασικός εκπαιδευτής των παιδιών είναι η οικογένεια, ως θεσμός και ως αξία.
Η παιδεία είναι ο πυρήνας που παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή του παιδιού σε όλα τα επίπεδα. Όταν τα παιδιά από τόσο μικρή ηλικία «ενεργοποιούνται» με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, φοβάμαι πως αποτελούν μέρος ενός πολύ επικίνδυνου πειράματος με ανεξέλεγκτες επιπτώσεις τόσο κοινωνικά όσο και στον θεσμό της ίδιας της οικογένειας αργότερα.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να επενδύσουμε στην ήδη τραυματισμένη παιδεία των νέων της πατρίδος μας, ενισχύοντας την ανάπτυξη, την αποφασιστικότητα, την αυτοπεποίθηση, τους θεσμούς, την θέσπιση και την υλοποίηση των στόχων! Ίσως πολλοί από μας να μην διακρίνουμε ότι οι νέοι άνθρωποι στην πλειοψηφία τους δεν γνωρίζουν – το γιατί κάνουν αυτό που κάνουν!
Μεγαλώνουν παιδιά χωρίς προοπτική στη ζωή τους, χωρίς στόχους, χωρίς αξίες, και σίγουρα σε αυτό δεν οφείλεται η έλλειψη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, πόσο μάλλον όταν ένα νήπιο δυσκολεύεται να διακρίνει τα βασικά όρια της ζωής, η πληροφορί που έστω υποσυνείδητα θα το ενεργοποιήσει σεξουαλικά πρόωρα- θα είναι ζημιογόνα για τα παιδιά ίσως και εγκληματική εκ μέρους μας.
Ας κοιτάξουμε πρώτα λοιπόν τα αληθινά προβλήματα της παιδείας η οποία αιμορραγεί από παντού, ας τακτοποιήσουμε τις κατακερματισμένες δομές, ας επενδύσουμε στην γνώση της ιστορίας, της αυθεντικής γλώσσας και του πολιτισμού και όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν πολύ πιο αποδοτικά και λειτουργικά.
+ Πρωτοπρεσβύτερος Μιχαήλ Κωνσταντινίδης
Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ απόλυτα με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για καθαρά παιδαγωγικούς, γνωστικούς και ψυχολογικούς λόγους.
Κάθε παιδί και έφηβος έχει το δικό του προσωπικό τρόπο σταδιακής ανάπτυξης και ωρίμασης των γνωστικών και ψυχοσυναισθηματικών λειτουργιών του τα οποία μόνο ο γονιός που περνάει ώρες μαζί του έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί. Ακόμα και μέσα στην ίδια την οικογένεια, η οποία διέπεται από το ίδιο σύστημα αξιών, παρατηρούνται πολλές διαφορές στο βαθμό και το ρυθμό ωρίμασης των λειτουργιών αυτών ανάμεσα στα ίδια τα αδέλφια.
Το θέμα της σεξουαλικής διαφώτισης κάθε γονιός το επιχειρεί με το κάθε παιδί του όταν το δει έτοιμο να δεχτεί τις απαντήσεις που είναι έτοιμο να λάβει. Δε μπορούμε να βάλουμε μαθητές της ίδιας ηλικίας στο ίδιο καλούπι όταν και ανάμεσα στα ίδια αδέλφια ο γονιός δεν ξεκινά τη σεξουαλική διαφώτιση ακριβώς στην ίδια ηλικία, αλλά ανάλογα με τις ερωτήσεις που του κάνει το κάθε παιδί και τις πληροφορίες που έχει εισπράξει από το εξωτερικό του περιβάλλον.
Το θέμα του πώς αντιλαμβάνομαι τον έρωτα, τον εαυτό μου και το άλλο φύλο είναι τόσο ευαίσθητο που δε μπορείτε να στερήσετε από τους γονείς την πρωτοβουλία να το συζητήσουν με τα παιδιά τους όποτε κρίνουν εκείνοι ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Δεν είναι αριθμητική ή ορθογραφία η σεξουαλική διαφώτιση ώστε να ξεκινήσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή από τον «αρμόδιο» εκπαιδευτικό. Εξάλλου το θέμα άπτεται τόσο πολύ προσωπικών πεποιθήσεων και είναι τόσο ευαίσθητο όσο τα προσωπικά δεδομένα ή το ιατρικό απόρρητο.
Ως γονιός θα θεωρούσα ότι το κράτος παραμερίζει τη δική μου ευθύνη ως γονέα να καθοδηγήσω και να ενημερώσω το παιδί μου για ένα τόσο λεπτό και συνάμα σοβαρό θέμα και θα αισθανόμουν ότι παραβιάζει ατομικά δικαιώματα τόσο δικά μου όσο και του παιδιού μου. Αλλά και ως εκπαιδευτικός, εάν το κράτος με υποχρέωνε να διαφωτίσω σεξουαλικά τους μαθητές μου σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή και χωρίς την προηγούμενη γονική συναίνεση ή σχετική ανατροφοδότηση από τους μαθητές μου θα αισθανόμουν ότι παρεμβαίνω στην προσωπική τους ζωή και ότι επιχειρώ να αναθεωρήσω το σύστημα αξιών και προσωπικών πεποιθήσεων που τους έχουν εμφυσήσει οι γονείς τους !
Ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις ανησυχίες μου και να πράξετε τα δέοντα ώστε οι γονείς να έχουν τον πρώτο λόγο στην ανατροφή των παιδιών τους όσον αφορά το ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης!
Χριστός Ανέστη!
Διαφωνώ κάθετα στην εισαγωγή του «μαθήματος» της σεξουαλικής αγωγής στα παιδιά μας σε καμία τάξη του σχολείου.
Για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας είμαστε υπεύθυνοι οι γονείς. Δεν έχει καμία δουλεία το σχολείο να εισβάλλει σε τόσο ευαίσθητα προσωπικά θέματα.
Το τι θα πούμε, πως θα το πούμε και πότε στα παιδιά μας θα το κρίνουμε εμείς οι γονείς τους. Ως πολύτεκνοι γονείς ξέρουμε πόσο διαφορετική ψυχοσύνθεση έχουν τα αγόρια μας από την κόρη μας.
Αυτό το ευαίσθητο θέμα συζητάται σε προσωπικό επίπεδο (εξατομικευμένο) με άτομο της εμπιστοσύνης που δεν είναι άλλος από τον γονέα. Όχι σε μία τάξη με όλα τα παιδάκια μαζί και τον και τον δάσκαλό τους ή οποιονδήποτε άλλο.
Γιατί να προκαλέσετε άγχος, φόβο, ντροπή και να πονηρευτούν τα παιδιά μας ή να γελοιοποιηθούν από τον περίγυρο για τις αρχές που έχουν πάρει από το σπίτι τους; Γιατί ωθείτε τα αθώα παιδιά μας σε τέτοια ολισθηρά μονοπάτια; Προς τι αυτή η βιασύνη να μεγαλώσουν απότομα τα παιδιά μας και να χάσουν την αθωότητα και την παιδικότητά τους;
Είναι ανέφικτο να διδάξετε κάτι τέτοιο στα παιδιά μας και να μη γίνει ζημιά.
Προβληματίζομαι για το ποιος είναι ο σκοπός σας.
Μακριά από τα παιδιά μας. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι για αυτά!
Χριστός Ανέστη! Το καίριο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών αφορά τους γονείς και μόνο αυτους! Είναι αδιανόητο να αναλαμβάνεται από αγνώστους αυτό το θεμελιώδες θέμα βάσει του οποίο χτίζεται η προσωπικότητα ενός ανθρώπου! Διαφωνώ ριζικά! Προσωπικά δε θα δεχθώ να παραδώσω τα παιδιά μου σε ψευτο- ανθρωπιστικών θεωριών με ολέθριες συνέπειες για όλη τους τη ζωή!
Είμαι εκπαιδευτικός, μητέρα τριών μικρών παιδιών. Σε καμία περίπτωση η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου δεν είναι θέμα κανενός άλλου εκτός εμού και του συζύγου. Ούτε στο νηπιαγωγείο ούτε στο δημοτικό ούτε στο γυμνάσιο ούτε και στο λύκειο. Η ηθική είναι θέμα της οικογένειας και της θρησκείας.