Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:15 | ΑΝΤΥΠΑ ΣΟΦΙΑ

    Απαράδεκτη η κίνηση για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στις ηλικίες αυτές κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνεται από την ίδια την οικογένεια με βάση τις αρχές που η ίδια πρεσβεύει.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:13 | Ιωάννα Ε.

    Διαφωνώ με την επιμέρους θεματική της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Η σεξουαλικότητα του κάθε ανθρώπου και ο τρόπος με τον οποίο θα αποφασίσει να την διαχειρίζεται είναι ένα ευαίσθητο θέμα που άπτεται της προσωπικής του ζωής. Ως τέτοιο θέμα, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση επαφίεται στους γονείς. Το κράτος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επεμβαίνει, αλλά να μένει ουδέτερο χωρίς να προωθεί τις ιδέες της μιας ή της άλλης κοινωνικής ομάδας επί της σεξουαλικότητας. Είναι πολύ αμφίβολο ότι στο μάθημα της σεξουαλικής αγωγής δεν θα προωθούνται (από τους εκάστοτε δασκάλους ή μέσω εχγειριδίων του δημόσιου σχολείου) συγκεκριμένες απόψεις επί της σεξουαλικότητας. Μια τέτοια προώθηση συνιστά κάθετη επέμβαση του κράτους επί των πολιτών. Στη σύγχρονη πολυπολιτισμική ελληνική κοινωνία, το δημόσιο σχολείο δεν πρέπει να λειτουργεί ως δούρειος ίππος προωθώντας τη μια ή την άλλη ιδέα σε ευαίσθητα θέματα της προσωπικής ζωής.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:13 | Νίκος Διάκος

    Αναζήτησα το πλήρες περιεχόμενο της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης, ποιοι θα το διδάσκουν κ.α. στα κείμενα που δημοσιεύετε και δεν υπάρχει! Δηλαδή τί ακριβώς βγαίνει σε δημόσια διαβουλευση; επι της αρχής; τόσα ετερόκλητα θέματα; Δεν είναι γνωστά όλα τα δεδομένα…
    Μην συμπεριλάβετε τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στην «Αναβάθμιση του σχολείου» γιατί με τόσες και σοβαρές αντιδράσεις που υπάρχουν και φαίνονται στα σχόλια, θα συμπαρασύρει και ολόκληρη την προσπάθεια που κάνετε που άλλα κομμάτια της ίσως να είναι θετικά.
    Όπως έχει πει ο Άγιος Παϊσιος, όταν μέσα στο τηγάνι με τα αυγά πέσει μια κουτσουλιά, τότε πρέπει να πεταχτεί ολόκληρο μαζί με τ’αυγά.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:11 | βασιλης κ.

    διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση απο το νηπιαγωγείο.Αρκετά με τους πειραματισμούς στα παιδιά.Δεν θελουμε άλλους γραφειοκράτες αλλά σκεπτόμενους ανθρώπους.Δεν μπορούμε με το ετσι θέλω να ανατρεψουμε ολοκληρες παιδαγωγικες θεωρίες και τη ψυχολογία των παιδιών για να εισαγαγουμε τετοιες αμφιβολου αξιας θεωριες.Ας αφησουμε τα παιδια να ειναι παιδια φτανει πια.Επισης ας εχουμε κατα νου οτι η ρομποτικη και αλλα τετοια παρομοια ειναι δυσκολο να εφαρμοστουν στα σχολεια καθως πολλα δεν διαθετουν ουτε την καταλληλη υλικοτεχνική δομή ούτε και το καταλληλο προσωπικο,θα χρειαστεί δηλαδή μια ευρυτερη αναδιαμόρφωση του όλου συστηματος.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:09 | Φωτεινή Τ. (εκπαιδευτικός)

    Διαφωνώ κάθετα με την επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες της προσχολικής και σχολικής ηλικίας.Μόνο ζημία μπορεί να προκαλέσει στις ψυχές τους.Δηλαδή τα εντελώς αυτονόητα! Αντί να υπάρχει στην Παιδεία μας η καλλιέργεια και η παιδαγωγική της Αρετής…τα ακριβώς αντίθετα!Ποιος θα αναλάβει το κόστος αυτής της ζημίας;
    Χριστός Ανέστη!Αληθώς Ανέστη!

  • 5 Μαΐου 2020, 16:09 | Γκάγκα Θωμαή

    Με βάση ξένα «εγχειρίδια» σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που έχω δει και θα αποτελέσουν σίγουρα πρότυπο, λυπάμαι και διαμαρτύρομαι έντονα. Τι θα διδάξω στα παιδιά μου ως εκπαιδευτικός, ότι μπορούν να διαλέγουν το φύλο τους ή τον τύπο οικογένειας που θέλουν, δηλαδή άντρας-γυναίκα-παιδιά/ένας γονιός-παιδί/ομόφυλα ζευγάρια με παιδιά, όλα φυσιολογικά και αποδεκτά; Ε, όχι, δε θα διδάξω τη διαστρέβλωση και διαφθορά του ανθρώπινου μυαλού! Σε λίγο θα μας πουν ότι εκτός από το φύλο, μπορούμε να διαλέγουμε και την ηλικία μας! Πολεμάται η οικογένεια και οι προϋποθέσεις υγιούς και επιτυχούς δημιουργίας της κι έχουν μπει στο στόχαστρο τα μπουμπούκια με τις αθώες ψυχούλες. Η αλεπού που έκοψε την ουρά της θέλει να την κόψουν και τα αλεπουδάκια…

  • 5 Μαΐου 2020, 16:09 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΗΛΙΟΥ

    Η διδασκαλία του μαθήματος Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Δημοτικό
    θεωρώ ότι είναι απαράδεκτη. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του δημοτικού σχολειου όπου τα παιδιά είναι μικρά και αθώα. Αν διδαχθεί το μάθημα
    αυτό είναι σαν να ωθούμε τα παιδιά σε τέτοιου είδους σκέψεις ή ακομα και πράξεις και να τα «πονηρεύουμε».

  • 5 Μαΐου 2020, 16:08 | Καρβουνιδης Αλέξανδρος

    Όχι σε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

  • 5 Μαΐου 2020, 16:06 | Χρυσούλα

    Διαφωνώ! Τέτοια θέματα τόσο λεπτά που προσβάλουν τις αξίες μας είναι απαράδεκτα αλλά και ως γονιός είναι δικαίωμα μου και ευθύνη μου η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου και δεν την παραχωρώ σε κανένα.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:06 | Ευγενία

    Θεωρώ απαράδεκτη την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο. Η μακρά εμπειρία μου ως γονιός μου δίδαξε ότι ο σημαντικότερος λόγος που τα παιδιά μας παρουσιάζουν τόσα προβλήματα στην μάθηση και στην συμπεριφορά τους γενικότερα είναι γιατί βομβαρδίζονται πολύ νωρίς από πληροφορίες που δεν είναι έτοιμα να λάβουν. Αντί να κατανοήσουμε καλύτερα την φύση και τις ανάγκες της παιδικής ηλικίας πάμε να βιάσουμε τα παιδιά μας στα μέτρα της κοινωνίας που φτιάξαμε.
    Το περίφημο δικαίωμα στην μάθηση! Και το δικαίωμα στην αθωότητα, στην ανεμελιά και στην παιδική ηλικία ποιος θα το υπερασπιστεί?
    Το επιχείρημα ότι διασφαλίζουμε έτσι τα παιδιά μας από μελλοντικές ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, εκτρώσεις και ασθένειες θα δικαιολογούσε την διαπαιδαγώγηση τους σε μια ηλικία που τα σώματα τους θα ήταν πια βιολογικά ώριμα αλλά όχι στην ηλικία 4-8 ετών.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:06 | Φωτεινή Τ. (εκπαιδευτικός)

    Διαφωνώ κάθετα με την επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες της προσχολικής και σχολικής ηλικίας.Μόνο ζημία μπορεί να προκαλέσει στις ψυχές τους.Δηλαδή τα εντελώς αυτονόητα! Αντί να υπάρχει στην Παιδεία μας η καλλιέργεια και η παιδαγωγική της Αρετής…τα ακριβώς αντίθετα!Ποιος θα αναλάβει το κόστος αυτής της ζημίας;;
    Χριστός Ανέστη!Αληθώς Ανέστη!

  • 5 Μαΐου 2020, 16:05 | Ιωάννα Ε.

    Διαφωνώ με την επιμέρους θεματική της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών και ζητώ να απαλειφθεί από το πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» . Το κράτος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επεμβαίνει στον τρόπο διαμόρφωσης της προσωπικής μας ζωής. Η σεξουαλικότητα του κάθε ανθρώπου και ο τρόπος με τον οποίο θα αποφασίσει να την διαχειρίζεται είναι ένα ευαίσθητο θέμα που άπτεται της προσωπικής του ζωής. Το κράτος πρέπει να μένει ουδέτερο χωρίς να προωθεί τις ιδέες της μιας ή της άλλης κοινωνικής ομάδας επί της σεξουαλικότητας. Είναι πολύ αμφίβολο όμως ότι στο μάθημα της σεξουαλικής αγωγής δεν θα προωθούνται (από τους εκάστοτε δασκάλους ή μέσω εχγειριδίων του δημόσιου σχολείου) συγκεκριμένες απόψεις επί της σεξουαλικότητας. Μια τέτοια προώθηση συνιστά κάθετη επέμβαση του κράτους επί των πολιτών, ιδίως διότι απευθύνεται σε παιδιά που ακόμα είναι ευεπηρέαστα. Στη σύγχρονη πολυπολιτισμική ελληνική κοινωνία, το δημόσιο σχολείο δεν πρέπει να λειτουργεί ως δούρειος ίππος προωθώντας τη μια ή την άλλη ιδέα σε ευαίσθητα θέματα της προσωπικής ζωής.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:05 | Καρβουνιδου Αικατερίνη

    Όχι Όχι. Διαφωνώ σε σεξουαλική αγωγή και διαπαιδαγώγηση

  • 5 Μαΐου 2020, 16:05 | Λευτέρης

    Διαφωνώ! Τέτοια θέματα τόσο λεπτά που προσβάλουν τις αξίες μας είναι απαράδεκτα αλλά και ως γονιός είναι δικαίωμα μου και ευθύνη μου η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου και δεν την παραχωρώ σε κανένα.

  • 5 Μαΐου 2020, 16:01 | Σοφία

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα Νηπιαγωγια, στα Δημοτικά…. και γενικά και στα γυμνάσια…. αφήστε σε μας τους γονείς αυτή την ευθύνη… Οι παιδαγωγοί ας τους μάθουν γράμματα.. ειδικά η τρυφερή ηλικία αυτών των παιδιών δεν έχει ανάγκη τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση…. ΔΙΑΦΩΝΩ ΔΙΑΦΩΝΩ ΔΙΑΦΩΝΩ!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 16:01 | Ε.Χ.

    Ως εκπαιδευτικος και μητέρα πολλών μικρών παιδιών(8)διαφωνώ με το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπειαγωγείο ,δημοτικό και γυμνάσιο.Είναι πολύ λεπτό κι ευαίσθητο θέμα και άρα άκρως οικογενειακή υπόθεση που δεντην εμπιστεύομαι σε τρίτους.Παρακαλώ να αποσυρθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

  • Θετική η πιλοτική εισαγωγή, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, της δράσης με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας, μεταξύ άλλων, και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

    Προτείνω τη Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:55 | Μαρία

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία. Είναι ένα πολύ λεπτό θέμα που δεν πρεπει να δωθεί στους εκπαιδευτικούς. Πολλά τα εγκλήματα που θα προκύψουν. Η κυβέρνηση ας μη δέχεται άκριτα ότι της πλασάρουν οι μοντερνιστές Ευρωπαίοι και ας ακούσουν το λαό για μια φορά, διαφορετικά δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται. Ήδη ο λαός είναι αγανακτισμένος.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:55 | Ανατολή μητέρα

    Σαφώς και διαφωνώ για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο!!!! Λίγη ντροπή δεν θα έβλαπτε!!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 15:54 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Διαφωνώ απόλυτα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία!!! Αυτό είναι θέμα των γονέων και όχι του κάθε δασκάλου η καθηγητή

  • 5 Μαΐου 2020, 15:52 | Βουτσας Κωνσταντίνος

    Απαράδεκτο,Αίσχος!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 15:46 | Θανάσης

    Είναι απαράδεκτη και εξωφρενική απόφαση τελείως. Διαφθειρετε και καταστρέφετε τον λεπτό ψυχικό κόσμο του παιδιού .

    Αναρωτιέται κανείς ποιος εσηγειται τέτοιες διαπαιδαγωγικες τακτικές .

    Ανακαλεστε πρώτου ειναι αργά..

  • 5 Μαΐου 2020, 15:45 | Χριστινα Τζωρτζακη

    Εκφραζω την αντιθεση μου στην ενταξη της σεξουαλικης διαιδαγωγησης στο νηπιαγωγειο και στις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι δεν έχουν τις γνώσεις και την καλλιέργεια να διδάξουν τέτοιο μάθημα. Πολύ περισσότερο που σκοπός δεν είναι τα παιδιά να μάθουν για τον έρωτα και την υγιή σεξουαλικότητα άλλα για τις αρρωστημένες μορφές της που είναι η ομοφυλοφιλία και ο αυνανισμός. Αυτη η διδασκαλια θα ειναι καταστροφικη για την τρυφερη τους ηλικια. Θα τους στερησει την παιδικη τους αθωοτητα και θα τα καταστήσει μεγαλώνοντας ανίκανα να ερωτευτουν και να αγαπησουν. Ειναι πολυ αδικο για τα παιδακια που αποτελούν το μέλλον της χωρας. Για αυτό και αρνούμαι να επιτρέψω στα παιδιά μου να παρακολουθήσουν τέτοιο μάθημα.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:41 | Βασίλης Παπαδόπουλος

    Είναι απαράδεκτο από παιδαγωγική, ψυχολογική και θεολογική-χριστιανική άποψη το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής και μάλιστα με τον τρόπο που θέλει να το εφαρμόσει το υπουργείο.
    Γονέας πολύτεκνης οικογένειας και εκπαιδευτικός ΔΕ.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:38 | Νεκταρία

    Θα ήθελα να υποβάλλω ένα ερώτημα: η σεξουαλική αγωγή σε τόσο μικρές ηλικίες υποστηρίζεται από έγκριτους ψυχολόγους του Σχολικού Οργανισμού;

    Αν ναι, τότε πώς να εμπιστευτούμε τέτοιους επιστήμονες εμείς οι γονείς ακόμη και στη δική μας ζωή ως ασθενείς ενήλικες, όταν αυτοί οι επιστήμονες συστήνουν την ψυχολογική καταρράκωση των παιδιών μας;

    Αν όχι, τότε με ποιο κριτήριο και από ποιους ειδικούς υποστηρίζεται η δομή ενός τέτοιου μαθήματος;

  • 5 Μαΐου 2020, 15:37 | Ντίνα Τσί

    Αντιδράσαμε στο μάθημα σεξουαλικης διαπαιδαγώγησης στο γυμνάσιο. Ε όχι και δημοτικό. Πόσο μάλλον Νηπιαγωγείο;

  • 5 Μαΐου 2020, 15:36 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

    Δυστυχώς ένα νέο νομοσχέδιο χωρίς κανένα θετικό προσανατολισμός. Να μάθουμε σεξουαλικη αγωγή στα παιδιά μας απο τόσο μικρή ηλικία. Ποιος ειναι κατάλληλος να τα διδάξει; Αυτός που δεν μπορεί να βάλει σε τάξη το ίδιο του τον εαυτό που θέλει να δοκιμάσει τα παντα θα μάθει στα μικρά παιδιά τι; Ποιο το περιεχόμενο; Ποιος ο στόχος; Όταν το ίδιο το κράτος κατεβάζει αφίσες που φωνάζουν για το αγέννητο παιδί θα έρθει να διδάξει στα παιδιά τι; Πως να κάνει τις εκτρώσεις με ασφαλεια; Γιατι δεν προτέρου σε σε αυτές τις ενέργειες το υπουργείο; Γιατι δεν έκανε τόσα χρόνια κατι για τις εκτρώσεις και Τωρα ξαφνικά εν μέσω πανδημίας που ολα κολλάνε με το σάλιο της θείας κοινωνίας Αλλα όχι με το το σάλιο των φιλιών ή …. που ειναι το υπουργείο να βγάλει σποτάκια για να ενημερώνει; Άρα διαφωνώ με το νομοσχέδιο που έρχεται σε μια πολύ περίεργη περίοδο χωρίς καμία μελέτη κλπ με μόνο στόχο να δηλητηριάσει αθώες ψυχές.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:33 | Ηλίας Βλάχος

    Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 15:33 | Θεόδωρος Γ.

    Σωκράτης:…. Πρώτη μας δουλειά, λοιπόν, καθώς φαίνεται,….. να πείθουμε τις παραμάνες και τις μανάδες να το λένε στα παιδιά και να τους πλάθουν τις ψυχές με αυτούς τους μύθους (που μιλούν για ήθος,αλήθεια) πολύ περισσότερο απ’ ότι τους πλάθουν τα σώματα με τα χέρια…
    Λέξεις κλειδιά ΜΑΝΑΔΕΣ (ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ) και ΨΥΧΗ.
    Αν ο Σωκράτης δεν μπορεί να σας πείσει τότε ακούστε τους εκσυγχρονιστές αλλοδαπούς καθηγητές σας αλλά δείτε και την αποτυχία των αντίστοιχων προγραμμάτων στις ΗΠΑ :
    – 4 εκ. περιστατικά σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων στους εφήβους ετησίως στις ΗΠΑ. Τα μισά νέα περιστατικά των ΗΠΑ αφορούν εφήβους
    -Το 25% των νέων έχουν τουλάχιστον ένα Σεξουαλικώς Μεταδ/νο Νόσημα, ενώ το 20% των καινούργιων περιστατικών AIDS κάθε έτος αφορούν νέους.
    – 820 χιλ. εφηβικές εγκυμοσύνες το χρόνο (από τις οποίες οι μισές θα καταλήξουν στην άμβλωση).
    Μην σας κουράζω αλλά μην ξεχνάτε ότι είναι έγκλημα να στερείτε από τα παιδιά της αθωότητα, την αγνότητα.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:31 | Λαυρέντης Βησσάρης

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής σ΄όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και τις ιδιωτικής εκπαίδευσης.
    Το νομοσχέδιο είναι ένα φαινακισμένο φασιστοσταλινικό ιδεολόγημα με πρακτικές κρατικίστικης επιβολής, αλαζονείας, βαρβαρότητας και καταστολής που εμπεριέχει ο ανελεύθερος και χουντικής υφής άκρατος νεοφιλελεθερισμός ο οποίος θεωρεί ως «υψίστη ηθική¨ το κέρδος, και τον ατομικιστικό ναρκισσισμό ενώ απαξιώνει την έννοια του προσώπου και του θεσμικού ρόλου των γονέων και εμμέσως πλην σαφώς με ελευθεριάζοντα τρόπο στερεί από βασικούς κοινωνικούς και θεσμικούς φορείς όπως οικογένεια και η Εκκλησία να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με την πολιτισμική μας ιδιοπροσωπεία τα παιδιά μας είτε βιολογικά είτε πνευματικά είναι αυτά.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:30 | Θανασης

    Απαράδεκτη απόφαση να πονηρεύουμε από τόσο νωρίς, τις αθώες ψυχές των παιδιών. Είναι ένα θέμα που αν θα γίνει, θα πρέπει να υπάρχει γονική συναίνεση. Κρίμα, ελπίζω να σταματήσει εδώ αυτή η κατρακύλα που έχουμε πάρει.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:28 | Σκευφύλακα Ελένη

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στο Νηπιαγωγείο. Αρνούμαι να διδάσκουν στα παιδιά μου σε τόσο τρυφερή ηλικία ζητήματα που αφορούν αποκλειστικά και μόνο την οικογένεια. Είναι τραγικό εν μέσω υγειονομικής κρίσης, να ψηφίζονται στα μουλωχτά τέτοια νομοσχέδια, που δε θα αδυνατούσα να χαρακτηρίσω και ανώμαλο το περιεχόμενό τους. Αντί να συνετιστούμε και να επιστρέψουμε στις ελληνορθόδοξες παραδόσεις μας, όλο και απομακρυνόμαστε από αυτές καταστρέφοντας τον πυρήνα της κοινωνίας μας, την οικογένεια, αυτό επιχειρεί και το εν λόγω άρθρο. Απαράδεκτο εγχείρημα από μέρους του Υπουργείου, εν τέλει Θεό δε φοβάστε;

  • 5 Μαΐου 2020, 15:26 | ΕΥΓΕΝΙΑ

    Χριστός Ανέστη!Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο!!!Όλοι οι άνθρωποι από τη φύση μας κάποια στιγμή ανακαλύπτουμε τα γενετήσια ένστικτα μας!Έτσι μας έχει φτιάξει ο Θεός!Δεν υπάρχει λόγος να βαλουμε τα παιδια σε αυτη την διαδικασία απο τοσο μικρη ηλικία!Οι γονείς έχουν την ευθύνη να ενημερώσουν τα παιδιά όταν εκενοι κρίνουν!

  • 5 Μαΐου 2020, 15:26 | Φ.Π

    Χριστός Ανέστη! Ως μητέρα και ως εκπαιδευτικός ΔΙΑΦΩΝΩ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό

  • 5 Μαΐου 2020, 15:24 | Δημήτρης

    Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δεν μπορεί να διδαχθεί σε μια τάξη οριζόντια ισοπεδώνοντας μαθητές με χριστιανικές αρχές. Να αφήσετε αυτές τις δήθεν δημοκρατικές πρωτοβουλίες και να ασχοληθείτε με τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:24 | Βικτωρία

    Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από αυτή την ηλικία. Ας αφήσουμε τους γονείς να κάνουν αυτό που νομίζουν με τη δική τους ιεράρχηση.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:23 | Χ.Φ Νηπιαγωγός

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο:
    1. Το θέμα αυτό δεν μπορεί να γίνεται σε μια κοινή διδασκαλία. Είναι θέμα ιερό αλλά και προσωπικό. Πρέπει να γίνεται με προσοχή και σε προσωπική βάση, κυρίως από τους γονείς που γνωρίζουν την ψυχοσύνθεση του παιδιού τους.
    2. Η νηπιακή ηλικία δεν είναι ώριμη για να δεχθεί κάτι τόσο υψηλό.
    3. Να αφήσουμε τα παιδιά να ζήσουν, ναχαρούν την παιδικότητα – την αθωότητα. Να τα αφήσουμε να χαρούν τα χαρακτηριστικά της ηλικίας τους. Γιατί να τα βάζουμε από αυτή την ηλικία – που δεν θα την ξανά – ζήσουν στην ατμόσφαιρα των ενηλίκων.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:23 | Αιμιλία

    Πιστεύω ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγιση σε επίπεδο νηπιαγωγείου δεν θα ωφελήσει σε τιποτα τα παιδιά και την αναπτυξη της αντίληψης της σεξουαλικότητάς τους. Ισως και να τα βλάψει.
    Διαφωνώ λοιπόν με την πλευρά αυτή του νομοσχεδίου.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:23 | Άννα Κουτσουρνά

    Διαφωνώ με την εισαγωγή τής σεξουαλικής αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
    Δεν πρόκειται για εκπαιδευτικές πρακτικές σεβασμού στην παιδική ψυχή., αυτό το δικαίωμα ανήκει στην οικογένεια στους γονείς που γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε τά παιδιά τους, είναι θέμα που προσβάλει τίς αξίες και τό ήθος της οικογένειας, άλλωστε σέ μικρή ηλικία δεν νομίζω να ενδιαφέρει κανένα παιδί ή σεξουαλική κατάρτιση.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:21 | Σωτήρης Πιπέρης

    Όντας εκπαιδευτικός, επιστήμονας και ομαδάρχης σε κατασκηνώσεις μαθητών από δημοτικό έως Λύκειο, διαφωνώ κάθετα με το συγκεκριμένο σκέλος του παρόντος νομοσχεδίου. Η ωριμότητα των παιδιών σε αυτές τις μικρές ηλικίες δεν επιτρέπει καμία συζήτηση επί του θέματος… Την επιλογή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης έχουν οι ίδιοι οι γονείς προς τα παιδιά τους και αν οι γονείς χρειάζονται βοήθεια τότε μπορούν να απευθυνθούν σε ειδικούς συμβούλους εγκεκριμένους από το Υπουργείο Παιδείας. Συμπληρώνοντας τις σύντομες σκέψεις μου, πιστεύω ότι Θα ήταν προτιμότερο σε μεγαλύτερες τάξεις του Λυκείου οπου μία ομάδα καταρτισμένη σε παρόμοια ζητήματα να ενημερώνει τα παιδιά κυρίως για τις ασθένειες ειτε πνευματικές είτε σωματικές που δύναται να επιφέρει κάθε ανώριμη ανάλογη πράξη!

  • 5 Μαΐου 2020, 15:19 | Αναστάσης

    Βλέπω ότι όλα τα σχόλια είναι επικριτικά, παρόλα αυτά θα προχωρήσετε κανονικά τόσο στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση με αμφίβολο περιεχόμενο, όσο και στην μείωση των ωρών διδασκαλίας των θρησκευτικών, παρότι η κυρία υπουργός είχε δηλώσει ότι θα σεβαστεί τις αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας…

  • 5 Μαΐου 2020, 15:17 | Κωνσταντίνος

    Είναι απαράδεκτο να θέλει το υπουργείο να επηρεάσει τις τρυφερές ψυχουλες των παιδιών μας με εικόνες και διδάγματα τέτοιου είδους.Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου είναι υποχρέωση και δικαίωμα μου.Το να επιτρέψω σε κάποιον ξένο να επέμβει σε αυτό έχοντας διαφορετική ηθική και αξίες από αυτές της οικογένειας μου και σε τόσο τρυφερή ηλικία προσιδιάζει με συναίνεση μου στο βιασμό της ψυχής του πολυτιμότερου πλάσματος που έπλασε ο Θεός:ενός μικρού παιδιού.Τα παιδιά μας θα είναι ενήλικες μια ζωή.Αθωα παιδιά όμως θα είναι μόνο για λίγο.Ας μην τους στερήσουμε την αθωότητα της ηλικίας τους.(Σκεφτειτε τις επιπτώσεις στα παιδιά μας αν μαθητές της έκτης τάξης του δημοτικού αποφασίσουν στην τουαλέτα του σχολείου κατα τη διάρκεια του διαλείμματος να εφαρμόσουν όσα έμαθαν στην τάξη τα προηγούμενα χρόνια πάνω σε ένα κοριτσάκι της πρώτης)

  • 5 Μαΐου 2020, 15:17 | Ευάγγελος

    Ως εκπαιδευτικός, διαφωνώ κάθετα με την επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και ιδιαίτερα σε τόσο ευαίσθητες ηλικίες.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:17 | Γιώργος

    Μπράβο! Συγχαρητήρια για την κίνηση και ιδιαίτερα για τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Είναι καιρός να σπάσει αυτό το θέμα ταμπού που τόσο ταλαιπωρεί την ψυχολογία των παιδιών, σε σημείο να τα πνίγουν οι ενοχές και να μη μπορούν να μιλήσουν στους γονείς τους. Αναμένουμε ολοκληρωμένο πρόγραμμα, άρτια καταρτισμένο απο ειδικούς κι όχι μόνο στα λόγια. Είναι καιρός το κάθε παιδί να διαμορφώσει τη δική του προσωπικότητα και τις προτιμήσεις του ελεύθερο από παρεμβολές κι επιρροές.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:16 | Σταύρος Μαυρίδης

    Χριστός Ανέστη!
    Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, όπως αναφέρετε στο άρθρο 1, στην αιτιολογική έκθεση, προτίθεστε, σε συνέχεια σχετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στον Θεματικό κύκλο «Ζω καλύτερα / Ευ ζην», να συμμετέχουν τα παιδιά μας στην επί μέρους θεματική ενότητα «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση».
    Και αυτό, αν αντιλαμβάνομαι σωστά, αφορά και στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και στα παιδιά του Νηπιαγωγείου.
    Δεν πιστεύω ότι τα παιδιά μας θα ωφεληθούν αν διδαχθούν έννοιες οι οποίες δεν αρμόζει να τους γίνουν γνωστές σε αυτήν την ηλικία. Οι γονείς έχουν αυτόν τον ρόλο και δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να τους υποκαταστήσει σε αυτόν. Ότι ερεθίσματα και να έχουν από το περιβάλλον τους, δεν νομίζω ότι ωφελεί να «τους τα κάνουμε λιανά» τόσο πρώιμα.
    Θα πρέπει να ανασταλεί αυτή η θεματική ενότητα στα παιδιά, γιατί κάθε παιδί έχει τη δική του κατάλληλη ηλικία και τον δικό του προσωπικό τρόπο για να ενημερωθεί για αυτά τα θέματα, όταν και όπως πρέπει.
    Ελπίζοντας να εισακουσθούν οι σκέψεις μας

    Σταύρος Μαυρίδης, πατέρας πέντε παιδιών

  • 5 Μαΐου 2020, 15:13 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΟΥΜΠΑΚΗΣ

    Απαράδεκτο και αντισυνταγματικό το πρόγραμμα σεξουαλικής διαπεδαγώγησης των παιδιών μας απο το νήπιο και το δημοτικό. Αυτό το δικαίωμα ανήκει σε εμάς τους γονείς κ μόνο σε εμάς. Άλωστε τα αποτελέσματα απο την έμμεση διαπεδαγώγηση των νέων μέσα απο τηλεόραση ίντερνετ κλπ τα βλέπουμε καθημερινά (εκτρώσεις, διαζύγια, ναρκωτικά, ηθική κατάπτωση, χαμηλή αίσθηση ατομικής ευθύνης και απομάκρυνση απο τον Χριστό και την Έλλάδα). Μην τους το επιτρέψουμε. Γονείς αρνηθείτε, αντισταθείτε.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:13 | Μαρινα

    Πως τολμάτε να αμαυρωσετε την αθώα παιδικότητα των ελληνοπουλων;;; Ντροπή! Τελείως αντιπαιδαγωγικο αυτό που θέλετε να περάσετε..

  • 5 Μαΐου 2020, 15:09 | Ευμοιριδης Δημήτριος

    Διαφωνώ απόλυτα και ως προς την εκμάθηση των αγγλικών και ως προς τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νηπίων. Υπάρχει άπλετος χρόνος να αποκτηθεί αυτή η γνώση σε μεταγενέστερο στάδιο ανάπτυξης των παιδιών

  • 5 Μαΐου 2020, 15:07 | Θεώνη

    ΔΙΑΦΩΝΩ κάθετα με την παραπάνω πρόταση!!!
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ευθύνη του κάθε γονέα σε αυτήν ειδικά την ηλικία.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:07 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Θα ήθελα να διατυπώσω τις σοβαρές και έντονες ενστάσεις μου σχετικά με το άρθρο 1 και συγκεκριμένα περί της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Μην συνεχίζετε το καταστροφικό έργο της προηγούμενης κυβέρνησης. Άλλα πράγματα περιμέναμε από αυτή την κυβέρνηση!