1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Χριστός Ανέστη…Θα ήθελα να εκφράσω την έντονη διαφωνία μου σχετικά με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην πρωτοβάθμια και στο νηπιαγωγείο..Σαν μητέρα τεσσάρων παιδιών μεγαλώνοντας με τόσες θυσίες και προσπαθώντας να τους κάνω άξιους και χρήσιμους πολίτες θα ήθελα να σας παρακαλέσω να αποσύρεται την πρόταση σας…δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να πάρει την αθωότητα των παιδιών μου σε τέτοια μικρή ηλικία… Ευχαριστώ
Ευχαριστώ εκ βαθέων για το ενδιαφέρον, αλλά ως γονέας επιθυμώ να βοηθήσω το παιδί μου, στο θέμα της σεξουαλικής του διαπαιδαγώγησης, όταν δείξει το απαιτούμενο ενδιαφέρον!!! Υπάρχουν μάλιστα ειδικοί στον τομέα των σχέσεων, τους οποίους γνωρίζουμε και εάν χρειαστεί θα ζητήσουμε τη βοήθειά τους!!! Στην παρούσα φάση ο ρόλος του σχολείου είναι να του παρέχει γνώσεις, αξίες,δεξιότητες και εκεί επιθυμώ να περιοριστεί!! Πρωτίστως οφειλούμε να διαφυλάξουμε τις αθώες παιδικές ψυχούλες και τα ανθρώπινα δικαιώματά τους, δίνοντας τους την πληροφορία που αναζητούν και χρειάζονται! Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο!
Χαίρετε,
Διαφωνώ κάθετα με τη συμπερίληψη της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγισης στην δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» τόσο για το Νηπιαγωγείο όσο και για το Δημοτικό σχολείο. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων και δεν μπορεί να ενταχθεί σε φόρμουλες εκπαιδευτικών προγραμμάτων διότι εξαρτάται σε μέγιστο βαθμό τόσο από την ηλικία, την ωριμότητα και τον ψυχισμό του κάθε παιδιού, όσο και από το αξιακό σύστημα της κάθε οικογένειας.
Θα είναι καταστροφικό για την ψυχολογία των παιδιών η επαφή τους με ένα θέμα που δεν τα ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο, ειδικά στην τρυφερή ηλικία 5-10 ετών, μέσα από ένα οριζόντιο, μη προσωποποιημένο τρόπο προσέγγισης. Οι προθέσεις μπορεί να είναι καλές, αλλά τα αποτελέσματα θα είναι ακριβώς τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα.
Προτιμώτερο θα ήταν το Υπουργείο να διοργανώσει Σχολές Γονέων που θα παρέχουν συμβουλευτική από ειδικούς στους ενδιαφερόμενους γονείς/κηδεμόνες γύρω από την παιδαγωγική των θεμάτων αυτών.
Ουτε καν θα έπρεπε να το σκεφθεί κάποιος. Οι ηλικίες είναι πολύ τρυφερές για να μολύνθούν. Θλίβομαι με τέτοιες προσεγγίσεις. Αν αυτός που τις εμπνεύσθηκε δεν έχει κάποιο περαιτέρω σχεδιασμό, που εφαλτήριο είναι η …σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των … νηπίων, τότε θα πρέπει άμεσα, να καταλάβει το έγκλημα που πρόκειται να διαπραχθεί και να διαγράψει οιαδήποτε σχετική πρόβλεψη από το νομοθέτημα.
Η σεξουαλική αγωγή στο νηπιαγωγείο δεν έχει κανένα λόγω ύπαρξης και είναι καταστροφική για την ευαίσθητη τη ψυχολογία αυτής της ηλικίας.
Η συζήτηση και η επίλυση βασικών αποριών επί του θέματος σ’ αυτή την ηλικία γινετσι αποκλειστικά και μόνο από τους γονεις
Διαφωνώ
Ψηφίζω κάθετα ΟΧΙ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε τόσο μικρή ηλικία…
Αυτό το καθήκον ανήκει μόνο στους γονείς σε αυτήν την ευαίσθητη περίοδο.
Διαφωνώ διαφωνώ διαφωνώ
Διαφωνώ κάθετα με την προώθηση αυτού του μαθήματος στα σχολεία.Δηλαδη διδάχτηκαν έως τώρα αυτά που έπρεπε για την ηλικία τους και τώρα πρέπει να τα ξυπνήσουν πριν την ώρα τους!!Έχουν σκυλιασει να καταστρεψουν ότι φυσιολογικο έχει απομείνει σ αυτη τη χωρα…Ας μας πουν ποίοι τα προωθούν αυτά. Σας ενημερώνουμε ότι δεν ανεχόμαστε άλλο αυτοί οι λίγοι να επιβάλουν στο σύνολο των Ελλήνων τις διεστραμενες απόψεις τους!!!
Διαφωνώ σαφώς και κατηγορηματικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη νηπιακή ηλικία! Αυτή την ευθύνη έχει μόνο ο γονιός και κανείς άλλος! Αμφισβητώ κάθετα την εγκυρότητα και την εντιμότητα του ειδικού της σεξουαλικής αγωγής. Θέτω υπόψη σας τις μελέτες αξιόλογων ψυχολόγων που μιλούν για τις τραυματικές εμπειρίες που μπορούν να προκαλέσουν τέτοιοι πειραματισμοί και τέλος θεωρώ το εγχείρημά σας αντισυνταγματικό και σίγουρα θα δεν θα έχει συνέχεια. Επίσης διαφωνώ και με την εκμάθηση των Αγγλικών σε τόσο πρώιμη ηλικία, όταν δεν υπάρχει ωριμότητα για την κατανόηση της Ελληνικής γλώσσας. Τέλος ένα «παιχνίδι» δεξιοτήτων θα ήταν η σύνδεση της καθομιλουμένης γλώσσας με την αρχαία, ώστε το παιδί να καταλάβει ότι αυτά που σήμερα λέει, τα έλεγαν και τα παιδάκια της ομηρικής εποχής. Ευχαριστώ.
Από καμία συνταγματική διάταξη δεν προκύπτει αρμοδιότητα του κράτους να ψηφίζει τέτοιου είδους ή παρόμοια νομοθέτημα!!!Δηλώνω την απερίφραστη διαφωνία μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση!!! Αυτονόητο είναι ότι επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματος μου!!!
Δεν συμφωνώ!
Διαφωνώ ριζικά με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο. Γιατί να μην καθοδηγηθούν οι γονείς (και ας δεχθούμε ότι υπάρχει μια τέτοια ανάγκη) και να επιλέξουν εκείνοι το πως και το πότε θα ενημερώσουν τα παιδιά τους. Ως εκπαιδευτικός και μητέρα δεν δέχομαι κανέναν «ειδικό» να αναλάβει αυτόν το ρόλο αντικαθιστώντας τους γονείς για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα σε τόσο ευαίσθητες ηλικίες.
Είναι προφανές ότι η πρώιμη σεξουαλική αγωγή μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει. Ειδικότερα στα νήπια και τα παιδιά του δημοτικού είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δημιουργήσει : 1. Εμμονές, αφού διαρκώς θα δίνεται έμφαση στα γεννητικά όργανα από όλο το σώμα.
2. Περιέργεια για επεξεργασία των γεννητικών οργάνων και νέων σεξουαλικών αναζητήσεων άκαιρα και πρόωρα για την ηλικία των μικρών παιδιών.
3. Ψυχολογικά προβλήματα στα πιο ανώριμα παιδάκια.
Όσον αφορά τη σεξουαλική αγωγή στις ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες έγκυρες ανασκοπήσεις έχουν δείξει ότι η σεξουαλική αγωγή δεν μείωσε ούτε τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, ούτε τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες. [https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD006417.pub3/full]
Το αναπαραγωγικό σύστημα στις βιολογίες των διαφόρων τάξεων, ήδη από το δημοτικό, δίνει τις απαραίτητες γνώσεις στα παιδιά. Τα επιπλέον στοιχεία της σεξουαλικής αγωγής μπορεί να έρχονται σε αντίθεση με τις αξίες της οικογένειας και να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στα παιδιά.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΕΡΧΕΣΤΕ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ! ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ!!!
Μιχάλης Αλεβίζος Εκπαιδευτικός
Διαφωνούμε με την εισαγωγή του προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγωγήσεως στα σχολεία, και δη στα νηπιαγωγεία.
Κάθε παιδί έχει την δική του προσωπικότητα και τον δικό του ρυθμό ψυχοσωματικής αναπτύξεως. Η άκαιρη ενημέρωση, και μάλιστα ενώπιον όλης της τάξεως, σε ηλικία, κατά την οποία δεν έχει γεννηθεί μέσα του η απορία περί της γενετησίας λειτουργίας, μπορεί να προκαλέσει μέσα του αισθήματα φόβου, αποστροφής, κακής περιεργείας, που ενδεχομένως οδηγήσουν στην αποϊεροποίηση μέσα στην άπλαστη και αθώα παιδική ψυχή του αυτής της ιερής και θαυμαστής λειτουργίας της ζωής.
Κατ’ εξοχήν αρμόδιοι για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους, και μάλιστα κατά την νηπιακή ηλικία, είναι μόνον οι γονείς τους, οι οποίοι διαισθάνονται πότε και πώς να μιλήσουν σε κάθε παιδί τους ιδιαιτέρως, αναλόγως της ιδιοσυγκρασίας του.
Οι ελάχιστες θλιβερές εξαιρέσεις γονέων, οι οποίοι κακομεταχειρίζονται ή αμελούν τα παιδιά τους, δεν μπορεί να αποτελέσουν κριτήριο για την επιβολή προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγωγήσεως στα σχολεία, και μάλιστα στα νηπιαγωγεία.
Διαφωνώ κάθετα. Είναι παρανομο. Είναι αντισυνταγματικό. Πέρα για πέρα παράλογο. Δεν επιθυμώ κάτι τέτοιο ούτε για το παιδί μου ούτε για κάποιο άλλο παιδί αυτής της χώρας. Ευχαριστώ
Αυτό το πράγμα που σκέφτεστε να υλοποιήσετε στα σχολεία που πηγαίνουν τα παιδιά μας είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.Ειμαι μητέρα τεσσάρων παιδιών και χαίρομαι που έχουν μεγαλώσει με αξιοπρέπεια και όπως πρέπει στο σχολείο.Για κανέναν λόγο δεν θα ήθελα να συμβεί αυτό που λέτε διότι όπως όλοι ξέρουμε τα μωρά κυρίως μέχρι το δημοτικο κάνουν αυτά που βλέπουν και ακούνε.Οπότε αν αρχίσετε να τους διδάσκετε τέτοια πράγματα θα αρχίσουν να τα κάνουν και οι ίδιοι.Ευχομαι να εναντιωθούν όλοι οι γονείς και οι δάσκαλοι και να μην περάσει αυτό που θέλετε εσείς.Να μάθετε πρώτα εσείς να φορέσετε σαν άνθρωποι και μην κάνετε κουμάντο στις ζωές των δικών μας παιδιών.Δεν χετε δικαίωμα να κάνετε τα παιδιά μας πειραματόζωα και να αποκτήσουν ψυχικές διαταραχές!
Διαφωνώ απόλυτα γιατί δεν μπορεί να διασφαλιστεί με κανέναν τρόπο οτι τα πρόσωπα που θα αναλάβουν τη διαπαιδαγώγηση και οι μέθοδοι που θα εφαρμοστούν θα ειναι οι πλέον κατάλληλοι.
Ως πατέρας πέντε παιδιών ηλικίας 13-5 ετών και ως εκπαιδευτικός μουσικής (σε παιδιά) δηλώνω κατηγορηματικά ότι το ζήτημα της εισαγωγής της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας στο… νηπιαγωγείο θα μπορούσα να το εκλάβω μόνο ως ένα κακόγουστο αστείο.
Προσπαθώντας να μιλήσω σοβαρά, δεν μπορώ να βρω ούτε έναν λόγο κατά τον οποίο το «μάθημα» αυτό θα προσέφερε οτιδήποτε σε μία αθώα παιδική ψυχή.
είναι πάρα πολύ νωρίς να μπορεσει ενα παιδάκι να καταλαβει αυτα που η ιδια η φυση το εχει προορισει να αρχισει να σκεφτεται απο την εφηβία και ύστερα ή εστω λίγο πριν. Αρκεί ο βομβαρδισμος του ιντερνετ. Οπως εγραψαν πιο πανω, είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί και τετοιου είδους επιμορφώσεις δεν συνάδουν με την παράδοση μας και οπωσδήποτε το να διδάξουμε σε ενα παιδί την ομοφυλοφιλία ως κάτι φυσικό και όχι ως κάτι παραφύσιν και κατ’εξαιρεσιν είναι απαράδεκτο για την εξέλιξη της κοινωνίας μας.Για την σεξουαλικότητα θα πρεπει να εχει ωριμασει και σωματικά ενα παιδί για να δεχθει τα μηνυματα, αυτο δεν συμβαίνει ουτε στο νηπιαγωγείο ούτε δημοτικό. Καλυτερα να επιμορφώνονται οι γονείς ως προς το πως να μιλούν στα παιδια τους οποτε το παιδι τους ειναι ετοιμο.
Διαφωνώ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό το έχουν μόνο οι γονείσς.Συμφωνώ με τις απόψεις του Χρήστου[ΓΟΝΙΌΣ] 5 Μαίου 11.23
Τόσο ως Ελληνίδα πολίτις όσο και κυρίως, ως Χριστιανή Ορθόδοξος ΔΙΑΦΩΝΩ με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιφυλλασσόμενη παντός νομίμου δικαιώματός μου στην περίπτωση που το αναρμόδιο από συνταγματικής απόψεως και τάξης και μηδέποτε νομιμοποιούμενο από το εκλογικό σώμα οιασδήποτε ιδεολογικής χροιάς κράτος/εκτελεστική εξουσία προχωρήσει σε ψήφιση αυτού ή παρόμοιων νομοθετημάτων!!!
Θεωρώ ότι η διαπαιδαγώγηση σε αυτές τις ηλικίες, είναι αντιπαιδαγωγική.
Ένα παιδί έχει ένστικτα, τα οποία μπορεί να καταλάβει. Στην εποχή του Eq
και της συναισθηματικής νοημοσύνης, αυτό που δεν μπορούμε να καταλάβουμε,
άραγε, είναι ότι το παιδί είναι απαραίτητο να προστατευθεί;
Και η Εκκλησία κάνει σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Όταν λέει στις Παροιμίες Σολομώντα ότι Βασκανία φαυλότητος αμαυροί τα καλά, και ρεμβασμός επιθυμίας μεταλλεύει νουν άκακον, τί λέει;
Μετά, όταν λέει ο ελληνιστής Απόστολος Παύλος, ότι «εν τη Αναστάσει, ούτε περιτομή τι ισχύει, ούτε ακροβυστία, αλλά καινή κτίσις», τί είναι.
Λέει επίσης ο νομομαθής Απόστολος Παύλος, ότι «οτε ο κληρονόμος νήπιος εστί, ουδέν διαφέρει δούλου» Εσείς, επίτροποι του λαού, κάνετε brainstorming σε μία διάταξη, που η πλειοψηφία την ψηφίζει γιατί; Δεν καταλαβαίνετε τα στοιχειώδη;
Όταν λέει για την Παναγία ένα τροπάριο «και πως μέλλεις λογχεύσαι, η απειρόζυγος δάμαλις», τί είναι; Για ενήλικες ομιλεί ή περί παίδων αγωγής;
Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ,ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΧΩΡΑ,ΣΑΝ ΜΟΝΙΜΟ ΜΑΘΗΜΑ,ΜΗ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ,ΑΛΛΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ
Ως μητέρα 4 παιδιών δηλώνω ρητά την αντίθεσή μου με την εισαγωγή κεκαλυμενης ή μη, σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών στο σχολείο. Το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει καταφέρει να τους διδάξει μέχρι τώρα πολύ βασικά πράγματα, όπως π.χ. ουσιαστική γνώση της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας. Υπάρχουν πολύ σοβαρά θέματα της παιδείας που πάσχουν και χρίζουν βελτίωσης. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας ΔΕΝ είναι ένα από αυτά. Επιτέλους ασχοληθείτε με την ουσία!!!
Χριστός Ανέστη!
Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο.Σε αυτές τις ευαίσθητες ψυχές μπορούμε να περάσουμε πολλά άλλα ωφέλιμα και δημιουργικά μηνύματα. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν συνάδει με αυτή την ηλικία..
Χριστός Ανέστη!
Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Σε αυτές τις ευαίσθητες ψυχές μπορούμε να περάσουμε πολλά άλλα ωφέλιμα και δημιουργικά μηνύματα. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν συνάδει με αυτή την ηλικία.
Θεωρώ απαράδεκτο παιδάκια αυτής της ηλικίας να ασχολούνται με τέτοια θέματα τα οποία δεν έχουν καμία θέση στη ζωή των μικρών παιδιών. Ήδη σε μεγαλύτερες τάξεις υπάρχει το μάθημα της Βιολογίας που αναφέρει τα βασικά που χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος! Ας παραμείνει η αθωότητα στα μικρά παιδιά μας τουλάχιστον, αφού πλέον από το δημοτικό ακόμα η κατάσταση έχει ξεφύγει δυστυχώς..
Τόσο ως Ελληνίδα πολίτις όσο και κυρίως, ως Χριστιανή Ορθόδοξος ΔΙΑΦΩΝΩ με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιφυλλασσόμενος παντός νομίμου δικαιώματός μου στην περίπτωση που το αναρμόδιο από συνταγματικής απόψεως και τάξης και μηδέποτε νομιμοποιούμενο από το εκλογικό σώμα οιασδήποτε ιδεολογικής χροιάς κράτος/εκτελεστική εξουσία προχωρήσει σε ψήφιση αυτού ή παρόμοιων νομοθετημάτων!!!
Θεωρώ απαράδεκτο το να υπαρχει προς ψηφιση νομοσχεδιο που προβλεπει κστι τετοιο για τοσο μικρες ηλικιες. Αυτη η τρυφερη, ανεμελη και αθωα παιδικη ηλικια, δεν θα πρεπει να μπαινει στη διαδικασια της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης. Αυτο ας γινει σε καποια επομενη σχολικη βαθμιδα οπου το παιδι θα ειναι ωριμο και θα μπορει να δεχθει καποια πραγματα. Τι ειναι αυτά; Θελουμε σωνει και καλα να καταστρεψουμε την παιδικη αθωοτητα και τα παιδθα να σκεφτονται «σεξουαλικα» απο τοσο μικρες ηλικιες; Δεν το συζητάω για τα παρα φυσιν που καποιοι τα θεωρουν φυσιολογικα. Αυτα ειναι απαραδεκτα, κοντρα στη φύση αλλα και τα θρησκευτικά πιστεύω με τα οποία ως γονεις θέλουμε να διαπαιδαγωγεί τα παιδιά τους το ελληνικο σχολειο, σύμφωνα με το Συνταγμα. Ως ποτε θα νομοθετει το επίσημο Κρατος, εναντια στο νομο του Θεου;
ΔΙΑΦΩΝΩ κάθετα.
Κάθε πράγμα έχει τον καιρό του. Αφήστε τα παιδιά μας να μεγαλώσουν φυσιολογικά. Διαφωνούμε με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα μικρά παιδιά μας.
Η εισαγωγή «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που προτείνεται από το νέο νομοσχέδιο κρίνεται ως ένα βήμα που εν δυνάμει θα μπορούσε να συμβάλει στην αναβάθμιση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και αναγνωρίζεται ως μια θετική πρωτοβουλία. Ωστόσο, χρειάζονται πολύ σημαντικές διευκρινίσεις σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας των Εργαστηρίων ώστε να διασφαλιστεί ότι θα αποτελέσουν Εργαστήρια σκέψης, διαλόγου και δράσης και όχι ένα ακόμα διδακτικό αντικείμενο.
Ένα από τα πλαίσια δράσης μας είναι η Ατζέντα 2030 ή 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, πλαίσιο αναφοράς και για τις κυβερνητικές πολιτικές. Ο Στόχος 4 ορίζει “Ποιοτική Εκπαίδευση” για όλους έως το 2030, ενώ ο Υποστοχός 4.7 αναφέρει ρητά το θέμα της καλλιέργειας δεξιοτήτων.
«Μέχρι το 2030 θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι μαθητές αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης, μεταξύ άλλων μέσω της εκπαίδευσης για αειφόρο ανάπτυξη και βιώσιμου τρόπου ζωής, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ισότητας των φύλων, της προώθησης μιας κουλτούρας ειρήνης και μη βίας, της παγκόσμιας εκπαίδευση, και της εκτίμηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και της συμβολής του πολιτισμού στη βιώσιμη ανάπτυξη.» Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης 4, άρθρο 7.
Σε αυτό το πλαίσιο η εισαγωγή “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” κρίνεται ως θετικό βήμα και ο Εκπαιδευτικός Τομέας της ActionAid έχει ήδη θέσει στη διάθεση του ΙΕΠ τα σχετικά εκπαιδευτικά εγχειρίδια που έχουν αναπτυχθεί προς αυτή την κατεύθυνση ως πιθανές πηγές άντλησης εκπαιδευτικού υλικού. Ωστόσο, για να υπάρχει πραγματικό όφελος προς όλους τους μαθητές και το σχολείο να αποτελέσει ένα πεδίο άσκησης δημοκρατίας, κριτικής σκέψης και δράσης θέλουμε να θέσουμε τα ακόλουθα σημεία
Το εργαστήρια δε θα πρέπει να αποτελούν ένα ακόμα διδακτικό αντικείμενο ούτε να αξιολογούνται ατομικά οι μαθητές/τριες για τη συμμετοχή με τους ίδιους όρους που ισχύουν στα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα.
Αντίστοιχα, το εκπαιδευτικό υλικό που θα υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς δε θα πρέπει να έχει τη μορφή σχολικού εγχειριδίου με ύλη που οφείλουν οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν, αλλά είναι προτιμότερο να είναι μια “εργαλειοθήκη” με πλούσιο υλικό από όπου θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες οι εκπαιδευτικοί.
Προτείνουμε τη δομή που διατρέχει τα εργαστήρια Μη τυπικής εκπαίδευσης που υλοποιούν οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και αυτό είναι το μοντέλο: Μαθαίνω- Σκέφτομαι-Δρω. Η γνώση είναι το πρώτο βήμα για το οποίο ο εκπαιδευτικός είναι το κεντρικό πρόσωπο, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει και τους/τις μαθητές/τριες. Τα 2 επόμενα βήματα όμως είναι προϊόν συνεργασίας ολόκληρης της σχολικής τάξης. Οι μαθητές/τριες με αυτόν τον τρόπο γίνονται συνδιαμορφωτές της γνώσης και ενεργοί μέτοχοι της σκέψης και της δράσης.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα πρέπει να προωθούν τις Δεξιότητες της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης (Global Education). Είναι όλο και πιο εμφανές ότι ζούμε σ’ έναν περίπλοκο και παγκοσμιοποιημένο κόσμο, με νέες παγκόσμιες τάσεις και ζητήματα. Η παγκόσμια διάσταση αποτελεί μέρος της καθημερινής μας ζωής και δημιουργεί προκλήσεις, ιδίως στους νέους, στο να εκφράσουν τη δική τους ενημερωμένη άποψη, τα συναισθήματά τους και να αναλάβουν δράση. Το επίσημο σχολικό σύστημα αντιπροσωπεύει τον ασφαλέστερο χώρο, χωρίς περιορισμούς, ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν, να αναστοχάζονται και να δοκιμάζουν νέες δεξιότητες απαραίτητες για την παγκόσμια κοινωνία, στην οποία ζουν. Οι προτεινόμενες δεξιότητες είναι: Συστημική σκέψη, Προνοητική δεξιότητα, Κανονιστική δεξιότητα, Στρατηγική δεξιότητα, Δεξιότητα συνεργασίας , Δεξιότητα κριτικής σκέψης, Δεξιότητα αυτεπίγνωσης , Δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων
Διαφωνώ κάθετα!! Υπεύθυνη για αυτά τα θέματα είμαι εγώ!Δεν σας εμπιστεύομαι!!
Διαφωνώ κάθετα. Είναι αδιανόητο να διδάσκεται σε νήπια και παιδιά δημοτικού η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
Ως δασκάλα και μητέρα τριών παιδιών θεωρώ πως δεν εξυπηρετεί κάποιον καλό σκοπό το να αρχίσει έστω και πιλοτικά η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε τόσο μικρές ηλικίες.Ο κανόνας του εσώρουχου αρκεί.Ολα τα υπόλοιπα είναι περιττά και εν δυνάμει επικίνδυνα.
Τόσο ως Έλλην πολίτης όσο και κυρίως, ως Χριστιανός Ορθόδοξος ΔΙΑΦΩΝΩ με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιφυλλασσόμενος παντός νομίμου δικαιώματός μου στην περίπτωση που το αναρμόδιο από συνταγματικής απόψεως και τάξης και μηδέποτε νομιμοποιούμενο από το εκλογικό σώμα οιασδήποτε ιδεολογικής χροιάς κράτος/εκτελεστική εξουσία προχωρήσει σε ψήφιση αυτού ή παρόμοιων νομοθετημάτων!!!
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στην δημόσια εκπαίδευση
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΕΙΜΑΙ ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΠΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ
Χριστός Ανέστη!
Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Σε αυτές τις ευαίσθητες ψυχές μπορούμε να περάσουμε πολλά άλλα ωφέλιμα και δημιουργικά μηνύματα. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν συνάδει με αυτή την ηλικία.
Διαφωνώ πλήρως. Η σεξ. διαπαιδαγώγηση πρέπει να γίνεται από την οικογένεια του κάθε παιδιού.
Υπόμνημα επί του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»
Η ανταπόκριση της χώρας μας στην πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του ανθρώπου με τη μηχανή και τις ευφυείς τεχνολογίες, προϋποθέτει πολίτες με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και επιστήμονες Πληροφορικής, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων θέσεων εργασίας, που απαιτούν αντίστοιχες ψηφιακές ικανότητες – Digital Competence Framework (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/ digital-competence-framework). Σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας-Digital Economy and Society Index – DESI (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi), ο οποίος μετρά την ψηφιακή τεχνολογία και προσδιορίζει την απόδοση και την πρόοδο της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας υπολείπεται αρκετά (46%) από το μέσο όρο των κρατών μελών (57%). Σήμερα, λοιπόν, παρά ποτέ, για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, είναι οφθαλμοφανής η ενίσχυση της ψηφιακής της ανταγωνιστικότητας, με κύριο πυλώνα την Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας και της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, όπως αυτές προαναφέρθηκαν.
Στην προσπάθεια αυτή είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, σε σχέση με τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των ψηφιακών ικανοτήτων τους, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της νέας προγραμματικής περιόδου για την Ε.Ε., θα συντελέσει τα μέγιστα. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση ;Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων).
Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι η διδασκαλία-διδακτική των μαθημάτων Πληροφορικής και ιδιαίτερα ο Προγραμματισμός, αναπτύσσουν εκτός των ψηφιακών ικανοτήτων και άλλες ικανότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική, η δημιουργική και η υπολογιστική σκέψη. Με δεδομένη τη διείσδυση της Επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία οι προαναφερθείσες ικανότητες του και ψηφιακές ικανότητες αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη Πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα, η ατυχής συγκυρία της πανδημίας του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και σε ζητήματα εξοπλισμού (υλικού και λογισμικού), στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αν και στο σκεπτικό του ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Πληροφορικής, που είναι η πάγια θέση της Ένωσής μας, δεν ανταποκρίνεται ουδόλως προς αυτή την κατεύθυνση. Με δεδομένη την ειλικρινή πρόθεσή μας, για κατάθεση εποικοδομητικών βελτιωτικών προτάσεων, στην κατεύθυνση των υλοποίησης των προαναφερθέντων, υποβάλλουμε το παρακάτω αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων επί των διατάξεών του. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημα καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία.
Υπόμνημα επί των διατάξεων
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θετική η πιλοτική εισαγωγή, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, της δράσης με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας, μεταξύ άλλων, και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.
Προτείνουμε τη Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να διδαχθούν τέτοιου είδους ενότητες. Είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί και τέτοιου είδους επιμορφώσεις δεν συνάδουν με την παράδοσή μας. Είμαι μητέρα ενός μικρού παιδιού και εκπαιδευτικός και θλίβομαι από τέτοιου είδους προσεγγίσεις!
Ψηφίζω οχι στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών και ιδιαίτερα, όταν αυτό θα γίνεται με υποχρεωτική εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό (ή τουλάχιστον το δικαίωμα επιλογής) το έχουν μόνο οι γονείς.
Ως εκπαιδευτικός και μητέρα, διαφωνώ με την ένταξη προγραμμάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο, έστω και σε πιλοτική μορφή. Τα παιδιά, σε αυτήν την πρώιμη ηλικία μαθαίνουν μέσα από το συμβολικό παιχνίδι και τον μιμητισμό και πολύ εύκολα μπορούν να οδηγηθούν σε επικίνδυνα για την ψυχοσωματική τους υγεία παιχνίδια…
Δεδομένου ότι στην προσχολική εκπαίδευση η βασική αρχή είναι: «μαθαίνουμε παίζοντας και παίζουμε μαθαίνοντας», η προσέγγιση θεμάτων που άπτονται της σξουαλικότητας, εύκολα μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά και μέσω της περιέργειας – που είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη σε αυτήν την ηλικία-, σε μια πρώιμη και κάποιες φορές παραποιημένη άποψη για τη σεξουαλικότητα, ενθαρρύνοντας καταστάσεις που μπορούν να τραυματίσουν ανεπανόρθωτα την ψυχολογία τους.
Είναι απαραίτητος ο σεβασμός στις αρχές κάθε οικογένειας που ουσιαστικά θα πρέπει να φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Η ενημέρωση των παιδιών για θέματα σεξουαλικότητας πρέπει να γίνεται εξατομικευμένα και να λαμβάνεται υπ΄όψιν ο χαρακτήρας του παιδιού ώστε να μην προκληθεί κάποια τραύμα, και κυρίως με την αγάπη και την ευαισθησία των γονέων που είναι τα εγγύτερα πρόσωπα για τα παιδιά, γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την ψυχοσύνθεση του παιδιού τους και φυσικά μπορούν τα παιδιά να τους εμπιστευτούν.Και βέβαια τα παιδιά είναι σε θέση να αισθανθούν εάν αυτά που τους προσφέρουν οι γονείς είναι απλές γνώσεις ή βιώματα αγάπης μέσα από το δικό τους γάμο.
Είναι γεγονός ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη όχι από σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αλλά κυρίως από ΠΑΙΔΕΙΑ που θα μορφώνει τον όλον άνθρωπο ως ψυχοσωματική υπόσταση και θα ενσταλάζει στην ύπαρξή τους τις αξίες του σεβασμού και της αγάπης, της ενσυναίσθησης, της ειλικρίνειας, της ευθύτητας, της δημιουργικότητας, της προσφοράς, όχι με ξερή διδασκαλία, αλλά κυρίως μέσα από την προβολή προτύπων που μπορούν να εμπνεύσουν τα παιδιά.
Οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ακεραιότητα και αθωότητα της αγνής παιδικής ψυχής, προβάλλοντας στο σχολεία πρότυπα οικογενειακής ζωής που θα καλλιεργούν στις ψυχές των παιδιών την βεβαιότητα ότι οι αληθινές προσωπικές σχέσεις των συζύγων οικοδομούνται με αγάπη, άδειασμα και ολοκλήρωση μέσα στο γάμο. Έτσι σταδιακά και σε βάθος χρόνου χωρίς βιασύνη και επιβολή, τα παιδιά θα εννοούν ότι η επιτυχημένη σεξουαλική σχέση είναι το δώρο βαθιάς ένωσης και αληθινής αγάπης και όχι απλά αυθαίρετης, ατομικής ικανοποίησης.
Βρίσκω πολύ μεγάλη αξία στην πιλοτική εφαρμογή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων». Μάλιστα βρίσκω ότι ο τίτλος είναι καταλληλότατος και συμπεριληπτικός υπό την έννοια ότι μπορεί να στεγάσει σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο οποιεσδήποτε ομάδες δεξιοτήτων κρίνεται σκόπιμο να ενσωματωθούν. Βρίσκομαι στην έρευνα στην εκπαιδευτική ψυχολογία αρκετά χρόνια και οι ήπιες δεξιότητες αποτέλεσαν θέμα στο διδακτορικό μου στο εξωτερικό. Στόχος της μελέτης μου ήταν και οι εκπαιδευτικές πολιτικές -πως να κατανοήσουμε καλύτερα σε τι αφορούν οι δεξιότητες αυτές και ποιοι είναι οι καταλληλότεροι τρόποι για να τις αναπτύξουμε-. Από την ερευνητική μου εμπειρία πιστεύω πως η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος είναι ο μοναδικός τρόπος να τεκμηριώσουμε τον τρόπο που η θεωρία μπορεί να έχει εφαρμογή με βάση τις συνθήκες, τις ευκαιρίες και τους περιορισμούς που έχουμε στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα. Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν άλλον τρόπο. Βεβαίως το τι συνιστά πιλοτική εφαρμογή είναι κεντρικότατο και πολυπαραγοντικό. Το παράδειγμα του εξαιρετικού συστήματος της Φινλανδίας μας υπενθυμίζει ότι μια ιδέα για να είναι επιτυχής πρέπει να έχει μακροπρόθεσμη στόχευση και να είναι προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του συστήματος και της γενικότερης νοοτροπίας/κουλτούρας στη χώρα. Σε τεχνικό επίπεδο η επιστημονική μου άποψη είναι ότι χρειάζεται να υπάρξουν δυο στάδια στην εισαγωγή των εργαστηρίων: (1) φάση ευαισθητοποίησης πάνω στις εν λόγω δεξιότητες, (2) γνωριμία με και εκπαίδευση στις επιμέρους δεξιότητες.
* Για τις πιο τεχνικές δεξιότητες μπορούμε να σκεφτούμε και επίπεδα ανάπτυξης αυτών.
* Αλλά για τις ήπιες και δεξιότητες ζωής σε μακροπρόθεσμό επίπεδο αξίζει να σκεφτούμε πως θα ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία –ώστε σε μερικά χρόνια τα εργαστήρια δεξιοτήτων να είναι χρήσιμα στην πρώτη επαφή και ενασχόληση των μαθητών με αυτές τις έννοιες.
Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι η πιλοτική εφαρμογή, και η μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στοχοθέτηση για την εισαγωγή και υποστήριξη της ανάπτυξης ευρείας γκάμας δεξιοτήτων, είναι σημαντικότατα στοιχεία για την επιτυχή ολοκλήρωση της προσπάθειας. Επιπρόσθετα μια στρατηγική που θα ξεκινά με μικρό αριθμό μονάδων (για την πρώτη ανατροφοδότηση) θα ήταν ιδανικική για τον έλεγχο προβλημάτων στον σχεδιασμό και την εφαρμογή του προγράμματος. Ευχαριστούμε για αυτήν την ιδέα.
Θεωρώ απαραδεκτο να ασχοληθεί ενα μικρο παιδι με ενα θεμα που δεν αναλογει στην ηλικια του. Το καθε παιδι θα πρεπει πρωτα να θωρακιστει με ηθικες αξιες και ετσι οσο θα ενηλικιωνεται θα εχει τη διακριση να κανει σωστες επιλογες που δεν θα το εκθετουν. Αν ενα παιδι μεγαλωσει με θεωριες για σεξουαλικα ζητηματα, ξεκομμενες απο ενα γενικο πλαισιο σεβασμου του εαυτού του και ολων των συνανθρωπων του, θα εχει σαν στοχο στη ζωη του μονο την εφημερη ικανοποιηση. Σε αλλα θεματα και ηθικες αξιες θα πρεπει να εστιασει η σύγχρονη ελληνική κοινωνία αν θελουμε να εχουμε στο μέλλον μια γενια ανθρωπων που θα έχουν αυτοεκτιμιση, αυτοσεβασμο (οχι υπερμετρο εγωισμο) και σεβασμο για τον κοσμο. Η αυτοεκτιμιση και ο αυτοσεβασμος θα προστατευσουν τη νεολαια απο αναζητηση εφημερων σεξουαλικων ικανοποιησεων που οδηγουν πολλεςφορες μονο σε προβληματα. Η σεξουαλικη διαπαιδαγωγιση θα δωσει ερεθισματα που σε αυτη την ηλικια είναι ακομα πολυ αχνά. Μην τα διογκωνουμε…
Καθε πραγμα στον καιρο του. Οι παλιες γενιες ειχαν πιο αγνες αξιες στη ζωη τους… Θα μπορουσαμε να εκτιμήσουμε τις παλιές αξιες απο το να παριστανουμε τους προοδευτικους με τους ψυχολογους, τους διαιτολογους, τους πλαστικους χειρουργους και τις εκτρωσεις…
Ευχομαι καθε καλο σε ολους.
Ψηφίζω κάθετα ΟΧΙ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε τόσο μικρή ηλικία ….
Αυτό το καθήκον ανήκει μόνο στους γονείς σε αυτήν την ευαίσθητη περίοδο
Διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική αγωγή. Έλεος, φτάνει να εκβιαζεται την Ελληνική ψυχή.
Χριστός Ανέστη!Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και σχολική ηλικία!Είναι δικαίωμα και ευθύνη κάθε γονιού να μιλήσει στα παιδιά του για ενα τόσο λεπτό και ευαίσθητο θέμα όταν εκείνα είναι αρκετά ώριμα!Αφήστε τα παιδιά μας να χαρούν τα αθώα παιδικά τους χρόνια!!!