Το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών δεν χαρακτηρίζεται από ενιαία φιλοσοφία και αρχές, ενώ η αξιολόγηση και η επιλογή τους διαφοροποιείται ανάλογα με τα κριτήρια, τον τρόπο και τις διαδικασίες πρόσληψης, που κάθε φορά επιλέγεται. Σήμερα, λειτουργούν δύο παράλληλοι τρόποι προσλήψεων. Στον καθένα από αυτούς ισχύουν διαφορετικά κριτήρια για την κατάρτιση των πινάκων διοριστέων.
Εκτός αυτού ο Ενιαίος Πίνακας Αναπληρωτών, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο ύστερα από τις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που έχουν εγγραφεί σε αυτόν στο διάστημα που λειτουργεί.
Στόχος μας είναι η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας όσο το δυνατόν καλύτερα και με πιο αντικειμενικό και αξιοκρατικό τρόπο.
Βασική αρχή της Κυβέρνησης είναι όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω του ΑΣΕΠ, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ένα πλαίσιο ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλους τους νέους επιστήμονες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας. Επί πλέον, πρέπει να προχωρήσουμε σε ουσιαστικές πολιτικές για την πιστοποίηση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας.
Συγκεκριμένα:
* Για κάθε εκπαιδευτικό που επιτυγχάνει στον ΑΣΕΠ θα προσμετράται για το διορισμό του και η προϋπηρεσία του.
* Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάμενοι πίνακες διοριστέων με την αντίστοιχη προϋπηρεσία, οι οποίοι όμως πίνακες θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται με νέες προϋπηρεσίες μετά τον Ιούλιο του 2010.
* Οι προσλήψεις θα γίνονται από το Υπουργείο Παιδείας αλλά με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή θα γίνεται σε επίπεδο αρμόδιας διεύθυνσης ή περιοχής αυτής ή σχολείου. Ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ’ αρχής προσδιορισμένος και μέσα από το διάλογο θα δούμε πως θα μπορεί να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή παραμονή στο συγκεκριμένο σχολείο. Προτείνεται η τριετία.
* Η προβλεπόμενη από το νόμο διετής δοκιμαστική περίοδος των νεοδιοριζομένων, πριν τη μονιμοποίησή τους, θα αξιοποιηθεί για την επιμόρφωση τους με στόχο την καλύτερη άσκηση των καθηκόντων τους και την περαιτέρω ανάπτυξη των ικανοτήτων τους, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στο έργο και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν.
Αξιότιμη κ.Υπουργέ,
Οι πρόσφατες εξαγγελίες σας δε φαίνεται να λαμβάνουν υπόψη ότι αφορούν ανθρώπους και όχι άψυχα όντα.Υπάρχουν ωρομίσθιοι με 4,5,6,7 ή και περισσότερα χρόνια εργασίας με πενιχρότατες αμοιβές (όποτε τις παίρνουν) και περιορισμένο ωράριο(ας μην ξεχνούμε και το ασυμβίβατο!!! μεταξύ ωρομισθίου και εργαζομένου σε φροντιστήριο).Διατηρείστε το υπάρχον σύστημα προσλήψεων που το κράτος θέσπισε(κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ)κλείνοντας τα όποια παράθυρα,όπως κάνατε με την ΠΔΣ(είναι πολύ εύκολο εντάσσοντας όλες τις προσλήψεις στους πίνακες).Δώστε επιτέλους το δικαίωμα στον πολίτη να πιστεύει ότι έχει ένα κράτος με αρχές,συνέχεια και σταθερότητα.Περιορίστε τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις δίνοντας κίνητρα για τοποθέτηση σε απομακρυσμένες περιοχές (π.χ. εντοπιότητα).Σε όποιες ρυθμίσεις απο εδώ και πέρα δώστε σαφή και εύλογη μεταβατική περίοδο(όπως και στις αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις).Αναδιαμορφώστε το στείρο και παπαγαλιστικό μοντέλο του ΑΣΕΠ που είναι σαφές ότι δεν προσφέρει πραγματική βελτίωση στην παρεχόμενη εκπαίδευση.Μετά τη μεταβατική περίοδο δημιουργείστε ένα νέο πίνακα 40% υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ όπου θα προσμετρούνται προυπηρεσία,παλαιότητα πτυχίου,τίτλοι σπουδών,ξένες γλώσσες,εντοπιότητα κατά τα πρότυπα των προσλήψεων σε ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ.Μην ξεχνάτε ότι οι ωρονίσθιοι και οι αναπληρωτές στηρίζουμε τόσα χρόνια την εκπαίδευση με τους όρους που εσείς(η πολιτεία) και όχι εμείς, διαμορφώσατε.
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία.
Μιλώ ως γονέας δύο παιδιών (δημοτικό και γυμνάσιο). Η φωνή των γονέων δεν έχει ακουστεί, αν και με τους φόρους μας είμαστε οι χρηματοδότες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Μερικές διαπιστώσεις/προτάσεις:
1. Το εκπαιδευτικό σύστημα (όλων των βαθμίδων) ΔΕΝ διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. Επομένως δεν αξιολογείται το παραγώμενο έργο και η αποτελεσματικότητα των δαπανών. Στα 7 δις ευρώ ετησίως της δημόσιας δαπάνης προσθέστε 4 δις ευρώ ετησίως που πληρώνουν οι οικογένειες. Σύνολο 11 δις ευρώ χωρίς έλεγχο ποιότητας !!! Γιατί οι οικογένειες προτιμούν τα φροντιστήρια; Μήπως παράγουν πιό ποιοτικό έργο από τα σχολεία; Αν ως κοινωνία το δεχόμαστε αυτό, τότε γιατί να πληρώνουμε φόρους για τη Δημόσια Εκπαίδευση;
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
α) Να καθιερωθεί ΑΜΕΣΑ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες και σε ΚΑΘΕ επίπεδο. Να αξιολογούνται οι ΠΑΝΤΕΣ. Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στην οποία να συμμετέχει η ΚΟΙΝΩΝΙΑ (και όχι μόνο οι επαγγελματικές κάστες όπως συμβαίνει εδώ).
β) Η επιλογή των εκπαιδευτικών δεν μπορεί πλέον να γίνεται με κριτήριο την αρχαιότητα (επετηρίδα). Να αντιληφθούν ορισμένοι εκπαιδευτικοί ότι ο διορισμός τους δεν είναι ένα δώρο που τους οφείλει η κοινωνία, αλλά αυτό που οφείλουν αυτοί να δώσουν στην κοινωνία. Να θεσμοθετηθεί σύστημα εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ, με βραχυπρόθεσμες μεταβατικές διατάξεις για όσους υπηρετούν σήμερα ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές. Συμφωνώ με τον θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού. Δεν είναι όλοι συλλήβδην κατάλληλοι.
2. Η αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικό στη χώρα μας είναι η χαμηλότερη (άρα η καλύτερη) στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχουν κενά σε πολλά σχολεία. Λόγοι: (α) Μεγάλο πλήθος αποσπασμένων εκπαιδευτικών, (β) Κακή διαχείριση προσωπικού (αλλού πλεονάζει, αλλού λείπει). Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα διοίκησης.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
α) Να γίνονται έκτακτοι έλεγχοι στα σχολεία αν είναι παρόντες όλοι οι εκπαιδευτικοί που δηλώνονται στο σχολείο και αν τηρούν το ωράριό τους.
β) Να μειωθεί το πλήθος των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις.
γ) Να δημιουργηθεί Σχολή Διοίκησης Εκπαίδευσης από την οποία πρέπει να αποφοιτούν όσοι επιθυμούν να διεκδικήσουν διοικητική θέση (δ/ντες σχολείων, γραφείων, κλπ).
δ) Οι θέσεις στελεχών να είναι με θητεία και να προκηρύσσονται με ανοικτές διαδικασίες. Τα στελέχη να αξιολογούνται για το έργο τους. Στην επιλογή στελεχών να έχουν λόγο και οι Σύλλογοι Γονέων.
3. Υπάρχει απώλεια εκπαιδευτικών ωρών λόγω επιμορφώσεων και συνδικαλιστικών διαδικασιών (συνελεύσεις, εκλογές) σε μέρες λειτουργίας των σχολείων.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι επιμορφώσεις να γίνονται τον Ιούλιο και οι συνδικαλιστικές διαδικασίες να γίνονται τις αργίες.
Ευχαριστώ
Μιχάλης Παρασκευάς
Ως Έλληνας Πολίτης, που επέλεξα να εργασθώ στο Ελληνικό
Φροντιστήριο, έχω την αξίωση της ισονομίας από την Ελληνική
Πολιτεία που ελέγχει και αδειοδοτεί μια εκπαιδευτική συνιστώσα η
οποία επιλέγεται καθολικά από το κοινωνικό σύνολο.
Καταθέτω τη δίκαιη πρόταση της ηθικής ανταμοιβής χιλιάδων
επιστημόνων που προσθέτουν στην Ελληνική Παιδεία και αξιώνω,
στο εξής, η νομίμως αποδεικνυόμενη προϋπηρεσία στα ιδιωτικά
φροντιστήρια να προσμετράται ισότιμα με εκείνη που αποκτάται σε
δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, στα κρατικά φροντιστήρια και στις
πάσης φύσεως κρατικές σχολές μαθητείας.
Κυρία Υπουργέ,
Θεωρώ ότι το σύστημα προσλήψεων μονίμων εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ θα πρέπει πρέπει να παραμείνει ως έχει και να αυξηθεί το ποσοστό των διοριστέων απ’ αυτό, άλλα να μην επαναφέρετε τη πρώτη διαδικασία(1998)που εφαρμόστηκε αναφορικά με την προσμέτρηση προΰυπηρεσίας και καταταργήθηκε,δηλαδή πιστεύω ότι είναι καλύτερο αυτή να προσμετράται εξ αρχής και όχι εκ των υστέρων(ανακοίνωση βαθμολογίας)για τους λόγους που άλλοι συνάδελφοι και κάποιοι συνδικαλιστές επισήμαναν.
Επίσης για τους συναδέλφους που δούλεψαν σε ιδιωτκά σχολεία και αυτά έκλεισαν θεωρώ ότι η μονιμοποίηση τους θα πρέπει να γίνεται στα όρια του νομού που ανήκει το ιδιωτικό και όχι στην ίδια πόλη που αυτό βρισκόταν.
Τέλος,αναφορικά με τις προτάσεις σας για συγκεκριμένο χρόνο παραμονής δεν πιστεύω ότι το ισχύον καθεστώς παρουσιάζει προβλήματα, αρκεί να περιορίσετε και να αξιολογήσετε σωστά τη διαδικασία των αποσπάσεων.Περισσότερα προβλήματα(οικονομικά,οικογενειακά,ψυχολογικά) θα δημιουργηθούν με την τριετή παραμονή σε έναν τόπο εκτός του μονιμού τόπου κατοικίας για έναν νεοδιόριστο των 1000 ευρώ.
O αριθμος των προσληψεων ανα ειδικοτητα πρεπει να βρισκεται σε
αμεση σχεση με τις διδακτικες ωρες στο προγραμμα μαθηματων για τη συγκεκριμενη ειδικοτητα. Το επισημαινω γιατι αυτος ειναι ενας απο τους κυριαρχους λογους που υπαρχουν καθηγητες με προκλητικα μειωμενο ωραριο στα σχολεια. Ενας τροπος για να επιλυθει εν μερει το προβλημα ειναι η διευρυνση της λιστας μαθηματων δευτερης αναθεσης. Πχ ο κοινωνιολογος μπορει να διδαξει και ιστορια κλπ. Το μαθημα της Θεατρολογιας να το διδασκουν πολλες ειδικοτητες. Αφου ουτως η αλλως
κανενας δεν ειναι ειδικευμενος γι΄αυτο.
ΥΓ: Ειδικοτητες με προβλημα στην καλυψη ωρων ειναι: οικονομολογοι,
κοινωνιολογοι, νομικοι, ξενων γλωσσων κα. Ειναι τεραστια η σπαταλη δημοσιου χρηματος διοτι οι συγκεκριμενες ειδικοτητες πολλες φορες καλυπτουν ωραριο μεχρι δεκα ωρες.
Το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών όπως λειτουργεί σήμερα είναι το πλέον άδικο και αναξιοκρατικό. Άτομα που κοπιάζουν για μια επιτυχία στον ΑΣΕΠ και επενδύουν κόπους ετών παραγκωνίζονται μονίμως από τους έχοντες προϋπηρεσία με τη διαφορά ότι η δική τους φωνή δεν ακούγεται ποτέ γιατί είναι εκτός συστήματος. Άλλωστε αν ήταν εντός του συστήματος κάποια προϋπηρεσία θα είχαν αποκτήσει και αυτοί για να περάσουν από την άλλη πλευρά.
Άμεσα όλες οι προσλήψεις εκπαιδευτικών να γίνονται μέσα από τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ χωρίς υποκατηγορίες πολυτέκνων και προϋπηρεσιών, οι θέσεις που θα προκηρύσσονται να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και η αναπλήρωση να είναι το έσχατο μέσο κάλυψης έκτακτων αναγκών.
από ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΤΕΜΟΣ –
http://www.opengov.gr/ypepth —
Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 12:54 πμ
60%-40%.
Να μην αλλάξετε τίποτα στον τρόπο διορισμού των δασκάλων και των νηπιαγωγών
Διορθώσεις μπορούν να γίνουν (ασφαλώς να προτάσσονται οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι και να αλλάξει ο τρόπος μοριοδότησης σε κάποιες επιπλέον καταρτίσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών και άλλες διορθώσεις.)
Αλλά ο τρόπος διορισμού 60%-40% είναι ο πλέον δόκιμος και δίκαιος για όλους.
100% ΑΣΕΠ δεν αποδεικνύει αν ο άλλος θα είναι καλός δάσκαλος.
Ούτε βέβαια και ο αναπληρωτής χωρίς εξετάσεις το αποδεικνύει.
Υποτίθεται ότι έχουμε ελεγχθεί ήδη στις γνώσεις μας, σε γραπτές εξετάσεις και προφορικές καθώς και σε εργασίες στο Πανεπιστημιο.
Τρια χρόνια υποχρεωτικής παραμονης είναι πολλά.Προτείνω 2 χρόνια υποχρεωτικής παραμονής.
Δώστε τέλος στην αναστάστωση που έχετε προκαλέσει σε όλη την Ελλάδα.
Μην απογοητεύετε τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας που υπήρξαν πρωτοπόροι στους αγώνες, για μια παιδεία στην υπηρεσία του λαού και του έθνους.
από ΟΜΑΔΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 11:57 πμ
Αξιότιμη κα. Υπουργέ,
Σε σχέση με τις δηλώσεις σας για τις προτεινόμενες αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, εμείς, μία ομάδα αδιόριστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θέλουμε να σας δηλώσουμε τα εξής:
Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που «οργώνουν» σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της την επικράτεια της χώρας μας, καλύπτοντας εκπαιδευτικές ανάγκες, νιώθουμε μεγάλη λύπη και απογοήτευση και αγωνιούμε για το μέλλον το δικό μας, αλλά και των οικογενειών μας.
Οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουμε τη ζωή μας με βάση τους ισχύοντες κάθε φορά νόμους και δεν μπορεί να είμαστε πειραματόζωα κανενός, ούτε γίνεται η επιβίωση η δική μας, αλλά και των παιδιών μας να εξαρτάται από τις εναλλαγές των εκάστοτε κυβερνήσεων.
Για το λόγο αυτό, η οποιαδήποτε αλλαγή ή κατάργηση των ισχυόντων πινάκων προϋπηρεσίας μας βρίσκει σταθερά αντίθετους.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί, οι μεγαλύτεροι στην ηλικία, αλλά και οι νεώτεροι ακόμα, που αφήσαμε τις οικογένειές μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα για να καλύψουμε τα διδακτικά κενά ανά την Ελλάδα ως αναπληρωτές και ως ωρομίσθιοι υπομείναμε αυτήν την ψυχοφθόρα και δαπανηρή διαδικασία κυρίως λόγω των μορίων προϋπηρεσίας που λαμβάναμε από αυτήν, και έτσι της προοπτικής του διορισμού μας με βάση τον ισχύοντα μέχρι σήμερα νόμο για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών.
Υπάρχουν αμέτρητες περιπτώσεις συναδέλφων, οι οποίοι δέχθηκαν θέση ωρομισθίου εκπαιδευτικού πολύ μακριά από τις εστίες τους με συνέπεια να χρειάζονται να ενοικιάζουν διαμερίσματα στον τόπο εργασίας τους και έτσι τα έξοδα της καθημερινής διαβίωσής τους να είναι πολύ περισσότερα από τα λιγοστά και με καθυστέρηση μηνών αποδιδόμενα έσοδά τους. Γιατί νομίζετε ότι μπήκαν σ’ αυτήν την ταλαιπωρία;
Η απάντηση βέβαια είναι ότι το έκαναν για τα μόρια προϋπηρεσίας που θα λάμβαναν, ώστε κάποια στιγμή να διοριστούν στο δημόσιο σχολείο.
Κατά τη γνώμη μας, οι όποιες αλλαγές στη νομοθεσία που αφορούν τον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης των παιδιών μας πρέπει να γίνονται με μεγάλη προσοχή και μετά από επαρκή χρόνο διαβουλεύσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή με όλους τους συλλόγους εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με όλους τους συλλόγους αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, και βεβαίως με τους συλλόγους γονέων.
Επίσης, η όποια προσπάθεια αλλαγής του υπάρχοντος συστήματος προσλήψεων δε θα πρέπει να ματαιώνει τον προγραμματισμό και τις τεράστιες θυσίες των εκπαιδευτικών, και των οικείων τους, που υπηρέτησαν τη χώρα τους και κάλυψαν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών της ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.
Εξάλλου, σε μία εποχή που παγκοσμίως ο τρόπος της γραπτής εξέτασης ελέγχεται και επανεξετάζεται ως ο μοναδικός ορθός τρόπος ελέγχου και αξιολόγησης των οποιωνδήποτε γνώσεων και ικανοτήτων, δεν μπορεί η επιτυχία στο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών, που γίνεται κάθε δύο χρόνια, να αποτελεί το μοναδικό και «εκ των ων ουκ άνευ» κριτήριο αξιοσύνης και επάρκειας των δοκιμασμένων στην τάξη εκπαιδευτικών.
Σε κάθε περίπτωση επιθυμούμε την διατήρηση των ποσοστών των προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών, 60% μέσω ΑΣΕΠ και 40% μέσω του πίνακα.
Μετά τιμής,
Ομάδα αδιόριστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
από Πανούση Χρυσαυγή – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 12:30 μμ
Αξιότιμη κ. υπουργέ,
Διατηρήστε τη δίκαιη ρύθμιση που προβλέπει τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών εκείνων που συγκεντρώνουν 24μηνη υπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση με παράλληλη επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η ρύθμιση αυτή:
– είναι σύμφωνη με το πολιτικό σας πνεύμα, αφού αναδεικνύει την επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως βασική προϋπόθεση διορισμού.
– αίρει ταυτόχρονα έναν παραλογισμό που είναι ο εξής: καλείται ένας εκπαιδευτικός ως αναπληρωτής λόγω της πολύ καλής ή και άριστης απόδοσής του στο διαγωνισμό (π.χ. ο 101ος στους 100 διοριστέους), γιατί τον εμπιστεύεται η πολιτεία…
Είναι άδικο και ανάλγητο να του ζητά να περνά συνεχώς τη διαδικασία του διαγωνισμού μετά την εργασία του ως αναπληρωτή…
Αν παρατηρήσετε τον ισχύοντα πίνακα, θα διαπιστώσετε ότι ένας μεγάλος αριθμός αναπληρωτών εργάζεται λόγω των επιτυχιών σε περισσότερους από έναν διαγωνισμούς (τουλάχιστον στους δυο τελευταίους από τους οποίους μπορούν να λάβουν τα μόρια της γραπτής βαθμολογίας τους).
Αξιότιμη κ. υπουργέ,
Είναι γνωστή η ευαισθησία που έχετε επιδείξει σε ζητήματα αξιοκρατίας αλλά και στο δικαίωμα της εργασίας που κατακτάται με προσωπικό αγώνα και θυσίες ατομικές και οικογενειακές.
Γνωρίζετε ότι μια βίαιη ανατροπή προγραμματισμού ζωής και εργασίας γεννά το αίσθημα της αδικίας και την αίσθηση μιας πολιτείας ανάλγητης…
Δε θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική επαγγελματική μου πορεία, την οποία από την επιστολή αυτή αντιλαμβάνεστε…
Γιατί, εκτός των άλλων, το προσωπικό – στην περίπτωσή μας – είναι και συλλογικό.
Με εκτίμηση
Πανούση Χ.
Φιλόλογος
…και μια σκέψη σχετικά με τους διορισμούς!
Μηπως να λαμβάναμε υπόψη όλους αυτούς που ήταν καθηλωμένοι τόσα χρόνια στην επετηρίδα περιμένοντας και ξαφνικά βρέθηκαν να δίνουν εξετάσεις με τους συναδέλφους που μόλις είχαν αποφοιτήσει?
Οι πρώτοι μπήκαν στις σχολές και ήξεραν ότι θα περιμένουν στην επετηρίδα.Οι δεύτεροι ήξεραν οτι αποφοιτώντας θα έπρεπε να δώσουν εξετάσεις.
Μήπως θα μπορούσε να υπάρχει μια μοριοδότηση γι΄αυτούς που ήταν στην επετηρίδα και έχουν επιτύχει σε ένα ή δύο διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, έτσι ώστε και αυτή η μερίδα συναδέλφων να νοιώσει ότι έστω και τώρα αναγνωρίζεται η βίαιη προσαρμογη τους στα νέα δεδομένα(το 60 -40 δεν μπορούσε να τους αγγίξει όλους) και βέβαια με δεδομένη την επιτυχή προσπάθεια τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
. από ΜΙΛΤΟΣ – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 12:36 μμ
ΕΙΜΑΙ 40 ΧΡΟΝΩΝ ΠΕ11 ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΕΡΙΠΟΥ 40 ΜΗΝΕΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ,
ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ.
ΕΝΩ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΟΥ ΣΥΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΜΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΑΝΕΡΓΟΙ.
Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΓΕΝΙΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΠΛΗΓΜΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΗΡΙΔΑΣ ΤΟ 1998 ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΑΣ, ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ.ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΜΑΣ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΑΡΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ.
ΩΣ ΠΟΤΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΙΑΓΝΩΣΜΕΝΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ «ASPERGER». OI ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ, Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ! ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΕΧΕΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ, ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΤΟ ΔΗΛΏΣΑΤΕ ΧΘΕΣ (ΠΡΟΣΒΑΣΗ, ΕΝΤΑΞΗ),ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ!
Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΝΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΑΣ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΤΣΑΚΗΣ
Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ
από ΕΥΘΗΜΗΣ – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 2:27 μμ
ΕΙΜΑΙ 38 ΕΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ Κ.Φ.Α.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΧΕΔΟΝ 38 ΜΗΝΕΣ
.ΚΑΙ ΕΝΩ ΕΧΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ
Η κ.ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΟΛΑ.
ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΒΙΩΣΕΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΜΕ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΑ.ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ «ΝΕΚΡΟΥΣ» ΜΗΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΜΑΣΤΕ,ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΗΤΑΝ 3 ΑΛΛΕΣ 4 ΑΛΛΕΣ 5 ΜΗΝΕΣ.
ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΑΣΕΠ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΜΑΣ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΗΡΙΔΑ ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΛΛΟ.
ΛΑΒΕΤΕ ΥΠ ΟΨΗΝ ΣΑΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ.
από Ζωή – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 11:58 πμ
κ. Υπουργέ
Είμαι ωρομίσθια εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία για 7η συνεχή χρονιά.
Την πρόσληψή μου ως ωρομίσθια την ωφείλω σε 2 συνεχόμενες επιτυχίες στο Ασεπ.
Δεν είναι άδικο να διαγραφούν οι επιτυχίες αυτές και να ακυρωθεί η προΰπηρεσία μου η οποία αποκτήθηκε με αξιοκρατικά κριτήρια;
ΔΥΟ ΑΣΕΠ ΔΕ ΦΤΑΝΟΥΝ;Ναι κ Διαμαντοπούλου υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που οι προσλήψεις γίνονται με αδιαφανείς τρόπους
Κλείστε αυτά τα ‘παράθυρα’ αλλά μη μας ακυρώνεται όλους.
ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ!!!!!!!!ΤΟ 24μηνο με Ασεπ δεν πρέπει να καταργηθεί
από Γιώργος – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 10:59 πμ
1752 σχόλια ως τώρα και τουλάχιστον το 80% αυτών απαιτεί τη διατηρηση του ισχύοντος συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών με τα ποσοστά 60 – 40.
Τι άλλο πρέπει να γίνει για να καταλάβετε ότι δεν πρέπει να το αλλάξετε;
Δεν φτάνει που οι μισθοί είναι χαμηλότατοι, δεν φτάνει που οι εκπαιδευτικοί διορίζονται τόσο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, γεγονός που δημιουργεί οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα, πρέπει να αναγκάζονται να δίνουν εξετάσεις ξανά και ξανά ειδικά σε κάποιες ειδικότητες όπου έτσι κι αλλιώς υπάρχουν ελλείψεις και κενά;Αυτό είναι παράλογο!
Τι θα γίνει με τα τεράστια κενά των δασκάλων?Θα δίνουν και αυτοί υποχρεωτικά όλοι ΑΣΕΠ ενώ δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος απ’ οταν πήραν το πτυχίο τους;
Ετσι υποβαθμίζετε τα πτυχία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Να λαμβάνονται υπόψη μεταπτυχιακά, διδακτορικά, δεύτερα πτυχία ΑΕΙ για διορισμό, αναπληρωτές, πρόκριση στην επιλογή του τόπου διορισμού ή τοποθέτησης, αποσπάσεις και μεταθέσεις.Επιτέλους ακούστε τις φωνές των πολιτών!!!
από Μαρία – — Δεκεμβρίου 3, 2009 @ 2:10 πμ
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
είμαι ωρομίσθια εκπαιδευτικός ΠΕ11(πτυχιούχος 2004).
Εχω δοκιμάσει τις δυνάμεις μου στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2φορές με επιτυχία(365η και 250η σειρά αντίστοιχα).Δεν ήταν όμως αρκετό για να διοριστώ,γιατί οι θέσεις διοριστέων στον κλάδο μας περιορίζονται κάθε φορά σε μικρό διψήφιο νούμερο.
Το γεγονός αυτό και μόνο καθιστά τον διορισμό μας μέσω ΑΣΕΠ άπιαστο όνειρο,παρά τις σκληρές μας προσπάθειες.Παρόλα αυτά,τα μόρια του ΑΣΕΠ με βοήθησαν να δουλέψω ως ωρομίσθια,να μπώ στην τάξη και να δείξω τις ικανοτητές μου.Δεν μπήκα απο κανένα »παραθυράκι».
Τώρα δουλεύω για τέταρτη χρονιά και δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο πρέπει να δίνω και να ξαναδίνω ΑΣΕΠ κάθε 1 ή 2 χρόνια για να ξαναδουλέψω με τις ίδιες συνθήκες.Να αποδείξω ξανά τί;
Οτι γνωρίζω το αντικειμενό μου; Είχα την εντύπωση ότι το απέδειξα αυτό και μάλιστα δύο φορές. Ή μήπως για να διοριστώ; Με διψήφια νούμερα διορισμού,κάτι σαν Τζόκερ μου μοιάζει.
Κατα γενική ομολογία το σύστημα 60%-40%,με24μήνες και μία επιτυχία ΑΣΕΠ, είναι το πιο ΔΙΚΑΙΟ .
Και αυτό γιατί δίνει τη δυνατότητα στους νέους μέσα απο το ΑΣΕΠ να διοριστούν ή να μαζέψουν μόρια, ώστε να μπούν στους πίνακες και να δουλέψουν.Απο την άλλη,δίνει στους παλαιότερους το κίνητρο να διαβάσουν,έτσι ώστε να επιτύχουν μία φορά σε ΑΣΕΠ και να διοριστούν μετά απο 24μήνες προυπηρεσίας.
Επιπλέον,μια μεταβατική περίοδος του ενός ή δύο ετών κ.Υπουργέ αρκεί για κάποιους που έχουν 24 ή 20μήνες+ΑΣΕΠ.
Οι υπόλοιποι όμως που έχουν 18,15,10 ή 8μήνες+ΑΣΕΠ τί θα απογίνουν;
Θα πάνε στο καλάθι των αχρήστων;Θα ακολουθήσετε την τακτική: ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΛΑΒΕ…ΠΡΟΛΑΒΕ? Κάθε φορά που θέλετε κάτι να αλλάξετε,θα πληρώνουμε εμείς;Δεν είμαστε πειραματόζωα.
Είμαστε εκπαιδευτικοί με κατάρτιση,γνώσεις και αγάπη για τη δουλειά μας.
Είμαστε άνθρωποι με αξιοπρέπεια,που κοπιάσαμε να φτάσουμε ως εδώ.
Όλα τα χρόνια προσφοράς,οι κόποι,το τρέξιμο,τα έξοδα,οι προσωπικές θυσίες…Παλεύουμε με την ωρομισθία(με τρείς και εξήντα),γιατί στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε την προοπτική του διορισμού μας στους 24μήνες.Όταν δεν θα υπάρχει αυτό,γιατί να παλέψουμε;
Να δίνουμε ξανά και ξανά ΑΣΕΠ,να είμαστε και πάλι παρολίγο διοριστέοι(στην καλύτερη περίπτωση) και να πηγαίνουμε ξανά ωρομίσθιοι ή και αναπληρωτές για 1 ή 2 χρόνια;Αυτή τη φορά όμως χωρίς καμιά προοπτική διορισμού!!!
’Ολα θα μηδενίζουν και ο επόμενος ΑΣΕΠ θα τα κρίνει όλα απο την αρχή.Γιατί ποιος μπορεί να σου διασφαλίσει πως κάθε φορά θα γράφεις άριστα στον ΑΣΕΠ ή ότι θα είσαι μέσα στους πρώτους 50 διοριστέους;
Θα διαβάζουμε δια βίου,θα παλεύουμε με τα νούμερα και τα φροντιστήρια θα πλουτίζουν!!!
ΜΑΣ ΣΤΕΡΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ,ΜΑΣ ΣΤΕΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
από Μωραΐτη Νέλλη – http://ΑνατολικήΑττική — Δεκεμβρίου 2, 2009 @ 2:48 μμ
Κα Υπουργέ
Να μην αλλάξετε ΤΙΠΟΤΑ στον τρόπο διορισμού όλων των εκπαιδευτικών.
Να διορίσετε πρώτα όλους όσους είναι εγγεγραμμένοι στον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών και είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ/μερικοί από αυτούς είναι πάνω από 4 και περισσότερες φορές.
Συγκεκριμένα, εγώ είμαι αναπληρώτρια για 2η χρονιά και γυρνάω από επαρχία σε επαρχία μ’ένα μικρό παιδί για να συγκεντρώσω τα μόρια της προϋπηρεσίας μου. Πληρώνω 2 ενοίκια, ένα στον τόπο μόνιμης κατοικίας και ένα στον εκάστοτε τόπο υπηρεσίας.
Έχω εργαστεί ΕΠΤΑ ΧΡΟΝΙΑ σε ιδιωτικό σχολείο, τα οποία ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ σαν προϋπηρεσία και είμαι επιτυχούσα μη διοριστέα στον ΑΣΕΠ 4 φορές.
ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ???????
Με εκτίμηση ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ,
Μωραΐτη Ν.
Αναπληρώτρια/Τσιγγάνα για 2η χρόνια….
ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ,
ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΝ
ΕΧΕΤΕ ΔΩΣΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ .
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2009???
ΠΟΣΗ ΑΓΩΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΕΞΟΥΝ???
Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΣΕΠ . ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟ . ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΝΕΝΟΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ .
από Κική Παπαδημητρίου – —
Κα Διαμαντοπούλου
1. Ήρθατε και γκρεμίσατε μονομιάς, όλα τα όνειρα, τις ελπίδες και τις προσδοκίες χιλιάδων εκπαιδευτικών.
2. Ήρθατε και διαγράψατε με μια μονοκοντυλιά, ό,τι το ίδιο το κόμμα σας πριν από την παρένθεση της Νέας Δημοκρατίας είχε θεσπίσει.
3. Ήρθατε και αντί να διαμορφώσετε ένα καθαρό πλαίσιο που να περιφρουρεί το ισχύον και μετρήσιμο σύστημα προσλήψεων, θεωρήσατε ότι ήγκικε η ώρα να το ανατρέψετε.
4. Καταργείτε τους πίνακες που παρέχουν κάποια διαφάνεια και κάποια νόμιμη σειρά στην κούρσα των διορισμών για τους πολύπαθους πτυχιούχους της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και επαναφέρετε σαν μοναδικό κριτήριο, έναν ισχνό, διάτρητο και λαχειφόρο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
5. Για όλα τα παραπάνω, αφήνετε «μεγαλόθυμα» και μια μεταβατική περίοδο, που δεν υπερβαίνει σε διάρκεια τον ένα χρόνο!!!
ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΆ ΝΑ ΠΟΥΜΕ;
1. Ότι έχετε δίκαιο;
2. Ότι υπάρχει μια οικονομική κρίση που δεν σας επιτρέπει να διορίσετε από δω και πέρα άλλους;
3. Ότι οι ελάχιστοι που θα διοριστούν θα περνάνε πια μέσα από έναν ηθμό, τον ΑΣΕΠ, που διαμορφωμένος κατά κανόνα σύμφωνα με τις δικές σας επιταγές, θα διατηρεί και πάλι τις πολιτικές πελατειακές σχέσεις;
από ΛΙΑ Λ. ΠΕ11 – — Δεκεμβρίου
Κα Υπουργέ,
είμαι αδιόριστη καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και έχω αποφοιτήσει το 1992.
Κατάφερα να δουλέψω στο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ως ωρομίσθια το 2004, μετά από 12 ολόκληρα χρόνια από τη μέρα της αποφοίτησής μου κι αυτό γιατί ήμουν και εγώ όπως χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί που αδικήθηκαν από τη μεταρρύθμιση του Αρσένη το 1998.
Από τότε, εδώ και 10 χρόνια προσπαθώ και αγωνίζομαι να φτάσω τα κάθε φορά νέα δεδομένα που επιβάλλουν οι εκάστοτε υπουργοί παιδείας.
Έτσι, παρόλο που ήμουν αντίθετη στο μέτρο του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, έχω συμμετάσχει και είμαι επιτυχούσα 2 φορές στον εν λόγω διαγωνισμό, έχω τελειώσει με επιτυχία ένα μεταπτυχιακό, πήρα διπλώματα ξένων γλωσσών και πληροφορικής επενδύοντας στη δια βίου επιμόρφωσή μου (φυσικά με δικά μου έξοδα όλα αυτά),
δουλεύω ως ωρομίσθια στο δημόσιο σχολείο με 20 μήνες καθαρή προϋπηρεσία (6 χρόνια ωρομίσθια), που αποκτήθηκε σε δυσπρόσιτες περιοχές ακριτικών νησιών…
Και όλα αυτά για εσάς δεν είναι αρκετά και δε με καθιστούν ικανή για να διδάξω;;;;;
Έχοντας πτυχίο ΑΕΙ, μεταπτυχιακό, 2 επιτυχίες ΑΣΕΠ, προϋπηρεσία σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ.ά., θεωρείτε πως δεν έχω ακόμη τα τυπικά προσόντα για να διδάξω επιτέλους μόνιμα στο δημόσιο σχολείο;
Μετά από 17 χρόνια προσωπικού αγώνα και ενώ ήδη έχω υποστεί την αδικία της κατάργησης της επετηρίδας, τώρα που είδα κάποιο φως μπροστά μου και είπα πως την επόμενη χρονιά θα διοριστώ επιτέλους κι εγώ, έρχεστε ΠΑΛΙ εσείς και μου τα γκρεμίζετε όλα.
Υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μου που είναι στην ίδια θέση με τη δική μου και αγωνιούν κι αυτοί για το τι θα αποφασίσετε τελικά και τι θα γίνει με όλους εμάς.
Με το ισχύον σύστημα εγώ, όπως και τόσοι άλλοι εκπαιδευτικοί θα διοριζόμασταν σε ένα με δύο χρόνια.
Ξαφνικά έρχεστε εσείς και ανατρέπετε τα πάντα. Θέλετε να ακυρώσετε τα πάντα, την εμπειρία μας που αποκτήθηκε μέσα στα σχολεία, την προσφορά μας, τη δουλειά μας, τους κόπους μας, τις θυσίες μας.
Θα διαπράξετε δηλαδή, για ακόμη μία φορά μια τεράστια κοινωνική αδικία.
Αυτό που ζητάω από εσάς κυρία Υπουργέ, αν φυσικά μπορεί να ακουστεί η άποψή μου (που αμφιβάλω, αν κρίνω από τις απαράδεκτες προτάσεις σας), είναι να ενσκήψετε με προσοχή στο πρόβλημά μας, να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις δυσκολίες του κάθε κλάδου και να μη μας αδικήσετε ξανά.
• ΟΧΙ στην κατάργηση του 24μηνου. Όσοι συμπληρώνουν 24 μήνες προϋπηρεσίας και έχουν περάσει τουλάχιστον μία φορά με επιτυχία από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να διορίζονται. Δεν καταλαβαίνω, γιατί αυτοί που έχουν περάσει από την επίπονη διαδικασία του εν λόγω διαγωνισμού, να πρέπει να δίνουν εξετάσεις ξανά και ξανά.
• Διορισμός όλων όσων έχουν πάνω από 2 χρόνια προϋπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση, αφού είναι άνθρωποι που έχουν αποκτήσει πλέον εμπειρία στον κλάδο τους. Άλλωστε κι εσείς προεκλογικά ζητούσατε «τη θέσπιση μεγίστου χρόνου παραμονής στην αναπλήρωση όχι μεγαλύτερου των δύο διδακτικών ετών, μετά την συμπλήρωση του οποίου, οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί να διορίζονται μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις διδασκόντων;» Τι έγινε ξαφνικά και ζητάτε τώρα άλλα;
• Αν τελικά θελήσετε να περάσετε τη μεταρρύθμισή σας, να υπάρξει μεγάλη μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 3-5 ετών ώστε αυτοί που έχουν φτάσει με κόπο κοντά στο διορισμό τους να μη βρεθούνε και πάλι εκτός. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα είναι εντελώς φασιστικό και αντιδημοκρατικό αυτό που πάτε να κάνετε.
• Επιπλέον, αν τόσο πια επιμένετε στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να ισχύσει για τους μη έχοντες προϋπηρεσία και τους μη έχοντες επιτυχία σε προηγούμενους ΑΣΕΠ.
• Οι διορισμοί για την -ΠΔΣ, ΣΙΒΗΤΑΝΙΔΙΟ, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ- να γίνονται αποκλειστικά από τους ενιαίους πίνακες και όχι όπως τώρα που διορίζονται με…συνέντευξη ή με «μπάρμπα» και στη συνέχεια η προϋπηρεσία που μαζεύουν προσμετράται κανονικά στον πνακα.
• Φυσικά και πρέπει τα μόρια που δίνει ο κάθε τόπος να ΜΗΝ ακολουθούν τους αποσπασμένους. Να δουλεύει κάποιος στην Αθήνα και να παίρνει τα μόρια της Καρπάθου; ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!
Ελπίζοντας πως δε θα μας αδικήσετε ξανά!
Ως Έλληνας Πολίτης, που επέλεξα να εργασθώ στο Ελληνικό Φροντιστήριο, έχω την αξίωση της ισονομίας από την Ελληνική Πολιτεία που ελέγχει και αδειοδοτεί μια εκπαιδευτική συνιστώσα η οποία επιλέγεται καθολικά από το κοινωνικό σύνολο.
Καταθέτω τη δίκαιη πρόταση της ηθικής ανταμοιβής χιλιάδων επιστημόνων που προσθέτουν στην Ελληνική Παιδεία και αξιώνω, στο εξής, η νομίμως αποδεικνυόμενη προϋπηρεσία στα ιδιωτικά φροντιστήρια να προσμετράται ισότιμα με εκείνη που αποκτάται σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, στα κρατικά φροντιστήρια και στις πάσης φύσεως κρατικές σχολές μαθητείας.
Μπήκαμε σε μια διαδικασία που φαινόταν λογική και σχεδιασμένη από ειδικούς για να συνειδητοποιήσουμε ,όταν πλέον είναι αργά, ότι ήταν πρόχειρη και ακατάλληλη.
Έσπασα το κεφάλι μου να βρω μια χρυσή τομή για διέξοδο δίκαιη και βιώσιμη.
Κατέληξα ότι μόνο με τον ασεπ μπορεί να λυθεί το πρόβλημα. Να γίνονται όλες οι προσλήψεις κατά φθίνουσα σειρά επιτυχόντων και οι διορισμοί και οι αναπληρώσεις .
Μόνο που πρέπει να μπει ένα ΜΕΓΙΣΤΟ ΟΡΙΟ στην προϋπηρεσία που να εξασφαλίζει διορισμό. Και να ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ. Ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί σαν προσαύξηση αλλά και να συμπληρωθεί αν κάποιος πετύχει υψηλή βαθμολογία που αντιστοιχεί σε αναπλήρωση.
Είναι το μόνο που μπορεί να δώσει διέξοδο σε όσους εγκλωβίστηκαν στον αγώνα της συλλογής μορίων. Και παράλληλα να μην δημιουργήσει συμφόρηση στο σύστημα προσλήψεων. Είναι μια λύση που μπορεί να σταθεί και να συνθέσει.
Κανείς δεν καθίσταται όμηρος πολύχρονων συμβάσεων και αναγνωρίζει την υπάρχουσα κατάσταση.
Η λύση μόνο διαγωνισμός είναι δογματική αλλά το πρόβλημα με το πλήθος των εκπαιδευτικών και των λίγων θέσεων την κάνει αναγκαία.
Στην Ελλάδα ,με την νοοτροπία που υπάρχει ,δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο.
Ο πατερναλισμός του υπουργείου είναι γεγονός εδραιωμένο στην σκέψη των περισσοτέρων. Ένα σχολείο με αυτονομία ,που μπορεί να επιλέγει αυτό τους καθηγητές του ,είναι ουτοπία για την χώρα μας. Ίσως στο μέλλον όταν αλλάξουν πολλά να γίνει και αυτό.
Τώρα για το μεταβατικό στάδιο παρακαλώ τους ιθύνοντες του υπουργείου να λάβουν υπόψη ότι με το να διακόψουν την λειτουργία των πινάκων ακριβώς στην μέση, δεδομένου ότι λειτουργούν μεταξύ δύο διαγωνισμών, ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ και αφήνουν όλους τους αναπληρωτές αιωρούμενους. Γιατί αυτοί στο τέλος της ΝΟΜΙΜΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ θα είχαν κατοχυρώσει το 24μηνο ή το 40% και θα εξασφάλιζαν διορισμό. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΣΕ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ. Η κόκκινη γραμμή Ιούνιος 2010 είναι εκ των πραγμάτων αυθαίρετη και χαράζεται απροειδοποίητα. Για αυτό θα ήταν λάθος να οριστεί ,επίσης αυθαίρετα, μια άλλη γραμμή προϋπηρεσίας για το μεταβατικό διάστημα. Πρέπει να συνυπολογιστεί και η βαθμολογία του διαγωνισμού όπως γίνεται στον πίνακα αναπληρωτών. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2011 ΠΟΥ ,ενώ θα έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις με βάση τα ισχύοντα , ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΕΙ ΟΡΟΥΣ ΕΚ’ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ για τη μεταβατική περίοδο.
Κυρία υπουργέ εκτιμώντας τις τάσεις της διαβούλευσης προτείνω τα εξής:
Ένας και μοναδικός πίνακας προσλήψεων με σειρά κατάταξης το έτος κτήσης πτυχίου,που θα μπαίνουν τα κριτήρια.
1)Όλη η προυπηρεσία.
2)Βαθμολογία ΑΣΕΠ χ40%π.χ έγραψε κάποιος 70 θα πάρει 70χ40%=28μόρια.
Η επιλογή της βαθμολογίας για αυτούς που έχουν δώσει ΑΣΕΠ δύο φορές και πάνω να είναι η καλύτερη επίδοσή τους.
Σε ποιον άλλον τομέα του δημοσίου αξιολογούνται συνεχώς με γραπτό διαγωνισμό απλά για να φύγουν ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές?
3)Βαθμός πτυχίου ως έχει.
4)Μεταπτυχιακά,διδακτορικά ως έχουν.
5)Κριτήριο οικογενιακής κατάστασης,1παιδί 5 μόρια,2παιδιά 10μόρια κ.ο.κ
6)Μόρια αναπηρίας.
ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΩ ΑΠ’ΟΛΑ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ Η ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΗ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αξιότιμη κ.Διαμαντοπούλου,
σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δίνετε να καταθέσουμε τις απόψεις μας – διαβεβαιώνοντας μας ότι θα τις διαβάσετε και με τη δικη μας κρυφή ελπίδα βέβαια να τις λάβετε υπόψην σας στις τελικές σας ρυθμίσεις.
Είμαι νηπιαγωγός, ετών 39 με πολύ αγάπη για την επιστήμη μου και παρά τις αντιξοότητες ,με κέφι και διάθεση για προσφορά στο ουσιαστικό μέρος αυτής, το παιδί!
Περιμένω λοιπόν καρτερικά τόσα χρόνια να δω διαδικασίες και εφαρμογές νόμων που να αφορούν στο παιδί και τις ανάγκες του.Αναρωτιέμαι μήπως όσοι καταθέτουν προτάσεις, πριν προβούν σε αυτές έπρεπε να ρίξουν μια ματιά στην εξελικτική ψυχολογία έτσι ώστε να ενημερωθούν για τις ανάγκες της κάθε ηλικίας και βάσει αυτών να κάνουν προτάσεις και να δημιουργούν νόμους που να εξυπηρετούν πρωτίστως τις ανάγκες των παιδιών.Αν όσα προτείνονται δεν καλυπτουν αυτές τις ανάγκες , τα παιδιά δεν ενστερνίζονται ,ούτε αποποδέχονται εφαρμογές που είναι κόντρα στη φύση τους και αντιδρούν σε αυτές, από την προσχολική ΄και μέχρι ακόμα την όποια ηλικία φθάσει η εκπαίδευση του καθενός( απλά οι ενήλικες είναι τόσο δυσαρεστημένοι με το σύστημα και τις δομές του που σε προγραμματα του ΙΔΕΚΕ για παράδειγμα θα αποδεχθούν συμβιβασμένοι τον μη προετοιμασμένο δάσκαλο και την κακής αισθητικής αίθουσα που τους φιλοξενεί μια και στα δικά τους χρόνια η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη!)
Έτσι τα παιδιά του νηπιαγωγείου-για να εστιάσω στο χώρο μου- αντιδρούν στον περιορισμένο χώρο,στο στρίμωγμα, στην έλλειψη υλικών(που πάντα βασίζονται στην ευγενή προσφορά των γονιών που εμπιστεύονται τα παιδιά τους στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση),στην έλλειψη βοηθητικού προσωπικού(αυτή η έρημη νηπιαγωγός σαρανταχερούσα έπρεπε να είναι για να μοιράζει υλικό,να αλλάζει το παιδί που λερώθηκε,το οποίο δεν πρόλαβε να πάει την τουαλέτα που μοιράζεται με το δημοτικό και δε βρίσκεται στο χώρο του-εκτός αν η συνείδηση της της επιτρέψει να το αφήσει λερωμένο μέχρι να έρθει η μαμά του,με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το παιδί- να ζεσταινει το φαγητό να το σερβίρει , να βοηθάει στο μάζεμα, στον ύπνο- στρωματάκια, σεντονάκια,παπουτσάκια , κλπ)
…και στην ένταση ,αντιδρά με ένταση!Ο κατάλληλα εξοπλισμένος χώρος,η ηρεμία και το οργανωμένο περιβάλλον, η παιδαγωγική ατμόσφαιρα(η οποία παρέχεται με κόπο προσωπικό από τις νηπιαγωγούς που θέλουν να είναι σύγχρονες και ενήμερες γιατι οι αποσπασματικές επιμορφώσεις-όποτε γίνονται και με τον τρόπο που γίνονται δεν επαρκούν και οι αλλαγές ακόμα και στο παιδαγωγικό πρόγραμμα γίνονται βεβιασμένα και πρόχειρα-ακόμαι και οι πανεπιστημιακοί που προωθούν τα προγράμματα στο παιδαγωγικό ινστιτούτο δε συμφωνούν,οπότε βρισκόμαστε σε συνέδρια που η αντίθετη πλευρά υποβόσκει αυτή που καθόρισε την ισχύουσα ¨’υλη»-δεν ξέρω αναλογικά πόσους υποστηρικτές έχει ο οδηγός της νηπιαγωγού που πρέπει να εφαρμόζουν οι εν ενεργεία νηπιαγωγοί και πάνω στο πόσο καλά το έχουν αποστηθίσει αξιολογούνται όσοι πρόκειται να προσληφθούν-για να μην αναφερθώ στο γεγονός ότι μόνο στον κλάδο μας ο ΑΣΕΠ δε δίνει σε όλα τα θεματα, παρά μόνο στις πολλαπλών επιλογών ερωτήσεις?…γιατί???και γιατί όχι δικαίωμα να βλέπουμε το γραπτό και να ζητάμε επανεξέταση αν χρειαστεί??και ακόμα κι αν αποδεχθούμε τη βαθμολόγηση , δεν έχουμε δικαίωμα να ξέρουμε το σωστό, για να καταλάβουμε το λάθος μας και να προσέξουμε στον επομενο διαγωνισμό?
Ουφ!Τελικά είναι πολύ γεμάτη η ψυχή μας με παράπονα που δημιουργούνται από το υπάρχον σύστημα!Κι όμως σηκωνόμαστε πάλι , χαμογελάμε και υποδεχόμαστε το γονιό καταπίνοντας άγχη και αδικίες σε όποιο πόστο κι αν βρεθούμε φροντίζοντας πάντα να κάνουμε το καλυτερο δυνατό για τα παιδια αυτής της όχι μόνο τρυφερής αλλα καθοριστική ηλικίας στη ζωή του ανθρώπου!Ακόμα και από τους παιδικούς σταθμούς-από τους οποίους η προυπηρεσία δεν μοριοδοτείται όταν δίνουμε εξετάσεις λες και εκεί χάνουμε την ιδιότητα μας , αλλοιωνόμαστε και κάνουμε κάτι άλλο από αυτό που ξέρουμε να κάνουμε πολύ καλά από όποιο μετερίζι κι αν υπηρετούμε.
Για να μην αναφερθούμε στις «κατηγορίες» παιδαγωγικού προσωπικού!
ΠΕ Νηπιαγωγοί,ΤΕ Βρεφονηπιαγωγοί,ΔΕ Βρεφοκόμοι Παιδοκόμοι και όλοι αποκαλούμαστε νηπιαγωγοί και καλά κάνουμε!Ομως τους ΠΕ κάπως τους βλέπουν οι ΤΕ που άνοιξαν θέσεις στους παιδικούς σταθμούς-και καλώς γιατι ανανεώθηκε η παιδαγωγικός αέρας -οι ΔΕ υπηρετούν όπως ξέρουν και μπορούν ακολουθώντας τους προηγούμενους ή αναλαμβάνοντας μόνοι τους τάξεις-λόγω ελλείψεως προσωπικού-αναλαμβάνοντας επίσης και πρωτοβουλίες «επαιδευτικές».Και βέβαια η ΠΕ νηπιαγωγός να μην μπορεί να ανήκει ούτε στη ΔΟΕ(για νηπιαγωγούς που υπηρετούν στο υπουργείο Παιδείας), ούτε στον ΠΑΣΥΒΝ(το σύλλογο των ΤΕ )!!!
Κατακερματισμός και αποσπασματικότητα παντού!Στα αναλυτικά προγράμματα,στις σπουδές ,στους κλάδους…Και ξεχνάμε ότι το «μαζί» είναι δύναμη!Και ότι ένας και μόνος στόχος όλων το παιδί,ο μελλοντικός δημοκρατικός,φιλελεύθερος,ενεργός πολίτης!
Εφαρμόζουμε το ενιαίο διαθεματικό πλαίσιο σπουδών και με σημαία την ολιστική προσέγγιση με μεγάλη απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι είναι κάτι που μόνο εμείς εφαρμόζουμε την τάξη μας ,ίσως αυτό να επεκτείνεται και στην προσωπική μας θεώρηση απέναντι στα πράγματα,αλλα σίγουρα και διαπιστωμένα από τα αποτελέσματα,το πολιτειακό σύστημα στο οποίο υπηρετούμε ή την αγνοεί ή δεν την ξέρει!
Κι επειδή κι εμάς διαβασμένοι άνθρωποι που είναι στον κύκλο σας μας μύησαν σε αυτήν, ίσως να μπορούσαν να βοηθήσουν τους τριακόσιους στη Βουλή με κάποια σεμινάρια ουτως ώστε να μπορούσαν να στρέψουν την σκέψη τους σε μια διαδρομή άλλη από αυτή που ξέρουν και που αν την αποκαλύψουν-γιατί η ολότητα είναι εγγενές ανθρώπινο στοιχείο-ίσως οι νέες προτάσεις να εχουν άλλη αξία,γιατί αν αγγίζουν τον πληθυσμό στον οποίο απευθύνονται θα έχουν και διαχρονικότητα!
Ας δούμε την Εκπαίδευση χωρίς να αγνοούμε την Παιδεία!Κι ας τη δούμε σφαιρικά, σαν «όλον»!Από τη στιγμή που ο άνθρωπος φεύγει από το σπίτι του σα μωρό που πηγαίνει στο βρεφονηπιακό σταθμό μέχρι τη στιγμη που οι φθορά του χρόνου ίσως να τον αποθαρρύνει από το ταξίδι στη γνώση!
Είναι η ευκαιρία μας, είστε η ελπίδα μας!
Ευχαριστώ!
Ως άνεργη νέα εκπαιδευτικός (πτυχίο 2005) αναρωτιέμαι:
– Πόσο πρέπει να γράψει κάποιος που δεν έχει προϋπηρεσία για να καταφέρει να ξεπεράσει αυτούς που έχουν και μοριοδοτούνται γι’αυτή? Μάλλον κοντά στο 100%.. Κατανοώ ότι κι αυτοί θέλουν να αναγνωριστούν τα χρόνια εργασίας τους αλλά και με τη νέα γενιά που δεν μπόρεσε να αποκτήσει προϋπηρεσία τι θα γίνει? ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ..ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ?
– Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί είναι οι συμβασιούχοι στο χώρο της εκπαίδευσης. Τι περίεργο όμως.. ΕΝΩ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ, ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΣΕΠ.. Γιατί αυτή η εξαίρεση?
– Έχουμε το 40%, το 24μηνο, το 30μηνο…Τελικά πόσες θέσεις μένουν για το διαγωνισμό? Μετά μιλάμε για λίγες θέσεις στον ΑΣΕΠ..
Κυρία Υπουργέ, κάνω έκκληση: Αλλάξτε το σκηνικό στην εκπαίδευση, μην ακούτε μόνο όλους όσους θίγονται τα συμφέροντά τους και κόπτονται υπέρ αυτών..Υπάρχει και μεγάλη μερίδα νέων ανθρώπων που δυστυχώς δε μιλούν εδώ μέσα..
Άλλα λέγατε κα Υπουργέ της Παιδείας;
Δεν είναι η πρώτη φορά που άλλα λέγονται πριν από τις εκλογές και άλλα γίνονται μετά τις εκλογές. Ωστόσο όταν ο χρόνος κρατάει μια ζωντανή σύνδεση ανάμεσα στις υποσχέσεις της προηγούμενης των εκλογών και στις ρυθμίσεις της επόμενης των εκλογών, τότε έχουμε ακόμη την πολυτέλεια να «πέφτουμε από τα σύννεφα» για την ολοκληρωτική αντιστροφή των πραγμάτων.
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Στις αρχές του Νοεμβρίου 2009 η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ορθά κοφτά ότι ότι το επόμενο χρονικό διάστημα (σε τρεις μήνες) το Υπουργείο Παιδείας θα παρουσιάσει σχέδιο νόμου στη Βουλή με το οποίο, ανάμεσα σε άλλα, θα γίνεται μια νέα διαχείριση του εργασιακού βίου των εκπαιδευτικών καθώς, όπως επισήμανε, η κατάσταση στον τομέα αυτό έχει προκαλέσει στην σχολική εκπαίδευση «καρδιακή αρρυθμία».
Παράλληλα από την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009 και μέχρι την Παρασκευή 4-12-2009 η Υπουργός Παιδείας καλεί σε διαβούλευση πάνω στη βασική της θέση για ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στηριγμένο στον ΑΣΕΠ.
Λίγους μήνες πριν, τον Φεβρουάριο του 2008, η σημερινή Υπουργός Παιδείας, ως βουλευτής της αντιπολίτευσης τότε και ως υπέυθυνη του τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ, μαζί και με άλλους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, είχε καταθέσει επερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα των αδιόριστων, αναπληρωτών, ωρομισθίων εκπαιδευτικών (βρίσκεται ακόμη αναρτημένο στο
http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/4cf615c1-ea9f-4b56-b8a2-2729d7c40c61).
Ερώτηση 17 βουλευτών προς τον υπουργό Παιδείας (26/2/08)
.
.
.
3. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου Παιδείας έναντι δύο βασικών από τα πολλά δίκαια αιτήματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών:
3.1. Θέσπιση μεγίστου χρόνου παραμονής στην αναπλήρωση όχι μεγαλύτερου των δύο διδακτικών ετών, μετά την συμπλήρωση του οποίου, οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί να διορίζονται μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις διδασκόντων;
3.2. Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων να υπολογίζεται, μετά τον μόνιμο διορισμό τους, να υπολογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και να λαμβάνεται υπ όψιν για την εν γένει εξέλιξή τους στην εκπαίδευση;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
.
.
.
7.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ
.
.
.
1 δις επιπλέον για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών
Τον Ιούνιο του 2009 στην 78η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας μπροστά σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς η σημερινή Υπουργός παιδείας δηλώνει ανάμεσα σε άλλα : «…έχουμε δεσμευτεί ότι το 1 δις της πρώτης χρονιάς αφορά στις αμοιβές των εκπαιδευτικών και την τεχνολογική υποστήριξη των σχολείων». Η ομιλία της κας Υπουργού δημοσιεύθηκε στο ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΒΗΜΑ 1150/Ιούλιος-Αύγουστος–Σεπτέμβριος 2009 στη σελίδα 13-15. Τι απέμεινε από την υπόσχεση του Ιουνίου το ξέρουν πολύ καλά σήμερα όλοι οι εκπαιδευτικοί…
Ευχαριστώ που με κάνατε να σας πιστέψω και σας ψήφισα.
Ευχαριστώ που μου στερείτε το δικαίωμα να ονειρεύομαι και να ελπίζω.
Το σίγουρο όμως είναι πως ο καιρός έχει πάντα γυρίσματα…
Ευχαριστώ και πάλι…!!!
Κυρία υπουργέ,
για να την τοποθέτηση ενός νεοδιορίστου, παντρεμένου και με οικογενειακές υποχρεώσεις, εκπαιδευτικού για τρία χρόνια σε ένα σχολείο, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψην η απόσταση του Σχολείου απο τον τόπο διαμονής του, γιατί δεν μπορούν να χωρίζονται οικογένειες για τόσο μεγάλο διάστημα απο τη στιγμή που δεν υπάρχει δυνατότητα απόσπασης.
Θα προτείναμε να καθοριστεί ένα χιλιομετρικό κριτήριο.
Οι νέες ρυθμίσεις για τους διορισμούς θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν κι αυτούς που διανύουν το τριετή αποκλεισμό κατά τη διάρκεια της ψήφισής τους.
Η διαβουλευση τελειωνει σημερα.Ελπιζω να λαβετε υποψιν οτι το μεγαλυτερο ποσοστο των μηνηματων ζηταει διατηρηση του συστηματος με καποιες αλλαγες και αυτο γιατι ειναι δικαιο και αξιοκρατικο κατι που εσεις δεν βλεπετε.διορθωστε ολα τα υπολοιπα κακως κειμενα της παιδειας που ειναι πολλα και αφηστε τον τροπο προσληψης τελευταιο.τηρηστε αυτο που δηλωνατε προεκλογικα και συνεχιζετε να δηλωνετε ως κυβερνηση.ΣΕΒΑΣΜOΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ.ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΑΣ.
«ο Ενιαίος Πίνακας Αναπληρωτών, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, φαίνεται να οδηγείται σε ΑΔΙΕΞΟΔΟ ύστερα από τις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που έχουν εγγραφεί σε αυτόν στο διάστημα που λειτουργεί.»
αυτά που αναφέρετε ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ όπου οι πίνακες λειτουργούν με σχετική κανονική ροή.
Άρα προς τι οι αλλαγές???
Προτείνω για την ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ το σύστημα 60-40% να παραμείνει ως έχει και επιπλέον ως βελτίωση να μοριοδοτηθεί ισχυρά η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ που αποτελεί το βασικότερο προσόν πέραν των τυπικών (ΠΤΥΧΙΑ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ).
Εάν θέλουμε όντως «ΤΕΧΝΙΚΗ –ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ χωρίς εισαγωγικά «»….
Ευχαριστώ για το βήμα
Μηχανικός,MSc.
Παρακαλούμε πολύ όπως μελετήσετε τη δυνατότητα συνυπηρέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (παροχή μορίων) με την οργανική θέση του/της συζύγου, όταν αυτός λόγω ανειλημένων καθηκόντων, σε θέση στελέχους εκπαίδευσης, αδυνατεί να ακολουθήσει το/τη σύζυγο.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Σήμερα κλείνει η διαβούλευση. Τα συμπεράματα της παρούσας διαβούλευσης είναι τα εξής:
1) Το παρόν σύστημα διορισμών είναι πελατειακό, ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΌ και απαράδεκτο.
2) Πρέπει να καταργηθούν αμέσως οι πίνακες της ντροπής. Να σταματήσουν οι πίνακες να τροφοδοτούνται με προϋπηρεσία άμεσα, με τη δημοσίευση του νέου νόμου στο ΦΕΚ. Να ισχύσει καθαρός και ανόθευτος ΑΣΕΠ.
3) Η μεταβατική περίοδος (αν δοθεί), να μην υπερβαίνει το έτος. Σε αντίθετη περίπτωση, η όποια μεταρρύθμιση ανακοινωθεί θα μείνει στα χαρτιά.
4) Να καταργηθούν τα προνόμια, πολυτέκνων και τριτέκνων.
5) Να βελτιωθεί ο ΑΣΕΠ. Να γίνει με ερωτήσεις κλειστού τύπου που θα διορθώνονται από scanner, ώστε να περιοριστεί η ανθρώπινη παρέμβαση.
6) Μετά την μεταρρύθμιση στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών της Β’βάθμιας, κάντε μια βόλτα και από τα ΑΕΙ. Οι καθηγητές εκεί οργιάζουν, έχουν καταλύσει κάθε έννοια Δικαίου και βάζουν όποιους θέλουν σε master και διδακτορικά. Οι «εκλογές» μελών ΔΕΠ έίναι κατά βάση στημένες (διορίζονται συγγενείς και κολλητοί των Πανεπιστημιακών).
Κυρία Διαμαντοπούλου, απ’ό,τι φαίνεται έχετε βούληση να αλλάξετε τα κακώς κείμενα. Η σιωπηρή πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας σας υποστηρίζει! Ελπίζω να μην σας κάμψουν οι φωνές των βολεμένων και τα όσα γράφοτν εδώ μέσα, να μην σας κάμψουν οι πορείες και οι τραμπουκισμοί, να μην υπολογίσετε πολιτικό κόστος. Πολλοί λένε ότι οι συνδικαλιστές είναι πανίσχυροι και δεν πρόκειται να σας αφήσουν να αλλάξετε ουσιαστικά το απαράδεκτο ισχύον σύστημα. Επλπίζω να μην φοβηθείτε και να ασκήσετε πολιτική μεταρρυθμίσεων, την οποία έχει ανάγκη η Παιδεία και οι μαθητές.
Εν, αναμονή του Σχεδλιου Νόμου, σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο σας!
Με εκτίμηση.
ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΚΛΑΔΟΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ!!!!
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΓΛΑΩΣΣΟΥΣ Κ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΡΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ !!!!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. !!!!!!!!!!!!!!
η ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΥΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ , ΚΑΛΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ!! ΕΛΕΞΤΕ ΤΗ ΚΑΘΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ . 2 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΙΑ 20 ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ . 5 ΚΑΘ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ , ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ Κ ΜΟΝΟ ΓΙΑ 6 ΩΡΕΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ. ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ.
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΚΟ ΟΤΑΝ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΥΨΗΛΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ.
αΣ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Κ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ Κ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟ !!!
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ Κ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΚΡΑΤΟΥΝ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ.
ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ?
ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ!!!
ΜΟΥ ΦΑΓΑΤΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ…ΚΑΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΝΑ ΣΚΟΤΩΘΩ ΜΙΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΝΙΤΣΑ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΔΟΜΟΚΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ ΠΟΥ ΤΡΕΧΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΚΤΕΡ
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣΕΤΕ!!!
ΚΑ ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΑΚΟΥΣΑΤΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΜΑΣ;ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΔΥΝΑΤΕΣ;
Νομίζω το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Η κοινότητα των εκπαιδευτικών αυτού του τόπου δεν αντέχει και δεν ανέχεται άλλη ταλαιπωρία , σωματική ,ψυχική ,οικονομική. ΔΩΣΑΜΕ!!!
Αφού λοιπόν θέλατε να ακούσετε και τις φωνές των ανθρώπων που δεν βγαίνουν στους δρόμους κάτω από σημαίες κόκκινες , πράσινες ή μπλε νομίζω ότι τώρα τις ακούσατε και με το παραπάνω. Δύο χιλιάδες κάτι σχόλια σας ,όλα προς την ίδια κατεύθυνση κινούμενα , σας φτάνουν ;
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΣΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕΤΕ ΩΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Για ποιο αξιοκρατικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ μιλάτε , μετά από τόσες καταγγελίες συναδέλφων , πείτε μας πάλι…
Αν τυχόν αγνοήσετε τη φωνή του δικαίου ξέρετε πολύ καλά ότι
ΤΟ ΧΡΟΝΟΝΤΟΥΛΑΠΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ!!
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΔΙΚΗΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, (πτυχία 1985-1998)
Υπάρχουν τρόποι να μας αξιολογήσετε ως προς τη διδακτική μας ικανότητα: έχουμε βαθμούς πτυχίων , έχουμε διδακτική εμπειρία , έχουμε αποδεικνυόμενη παιδαγωγική κατάρτιση, έχουμε προϋπηρεσία (άλλοι μικρή άλλοι μεγάλη )στα δημόσια σχολεία, έχουμε πτυχία ξένων γλωσσών, κάποιοι έχουμε συγγραφικό έργο , κάποιοι μεταπτυχιακά ,ακόμα θέλετε …έχουμε βαθμούς εισαγωγής στα πανεπιστήμια που τα σημερινά παιδιά μόνο στο όνειρό τους τους έχουν δει.
Κάποιοι από εμάς έχουν ορκιστεί να μην πατήσουν ποτέ πόδι στο διαγωνισμό ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ. Δεν πρόκειται εσείς να μας αναγκάσετε να παραβιάσουμε εντελώς τους εαυτούς μας. Φτάνει ο υπόλοιπος εξευτελισμός που υφιστάμεθα τόσα και τόσα χρόνια , όταν ακόμα και σήμερα στις αίθουσες της ΠΔΣ τα παιδιά γεμάτα απορία μας ρωτούν :
«γιατί κυρία δεν βάζουν εσάς να μας διδάξετε αρχαία για να μη χρειαζόμαστε πρόσθετη διδακτική στήριξη ¨»
ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ Σ’ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΙΑΤΙ . Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθούμε να κρύψουμε τα δάκρυά μας για να περισώσουμε τα τελευταία ίχνη της αξιοπρέπειας που μας έχουν απομείνει.
NΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΚΛΑΔΟΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ! ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΕΜΑΣΤΕ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΔΩ Κ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ !!!!!
ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΑΦΟΥ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΤΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,ΕΤΣΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΩ ….ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΛΑΒΕΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΙΝ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΚΛΩΤΣΙΕΣ…..
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Περιβάλλοντος (ΠΑΣΔΜΗΠ) είναι ο μόνος αναγνωρισμένος φορέας εκπροσώπησης και συλλογικό όργανο (επιστημονικό ομοιοεπαγγελματικό σωματείο) των Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Ελλάδα (απόφαση 787/ 4-2-2003, Πρωτοδικείο Αθηνών).
θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι κατά τους προηγούμενους διαγωνισμούς για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση(Κλάδοι ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 και ΠΕ18), η ειδικότητα του Μηχανικού Περιβάλλοντος δεν συμπεριλαμβανόταν ούτε στο ΠΕ12 Μηχανικών ούτε στο ΠΕ14 Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Το γεγονός αυτό είχε ως συνέπεια τον αποκλεισμό Μηχανικών Περιβάλλοντος από τους διαγωνισμούς, αφού ούτε κατείχαν τα κατά την προκήρυξη προβλεπόμενα προσόντα, ούτε η εξεταστέα ύλη των άλλων ειδικοτήτων μπορούσε να εφαρμοστεί στους Μηχανικούς Περιβάλλοντος.
Δεδομένου ότι το πρόγραμμα σπουδών του Διπλωματούχου Μηχανικού Περιβάλλοντος καλύπτει πληρέστερα από κάθε άλλη ειδικότητα τον τεχνολογικό τομέα της Προστασίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος με ειδική αναφορά στην μελέτη και κατασκευή τέτοιων έργων, πιστεύουμε ότι ο αποκλεισμός των Μηχανικών Περιβάλλοντος από την Β/θμια Εκπαίδευση είναι τουλάχιστον αδικαιολόγητος. Μαθήματα όπως: Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών (Επιλογής Β ΄ τάξης), Διαχείριση Φυσικών Πόρων (Επιλογής της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου), Στοιχεία Γεωπονίας και Αγροτική Ανάπτυξη (Επιλογής της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου), Βιομηχανική Παραγωγή και Ενέργεια (Επιλογής της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου), Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας (Επιλογής της Γ΄ τάξης) βρίσκονται μέσα στο βασικό αντικείμενο του Μηχανικού Περιβάλλοντος. Τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα ωφεληθούν σημαντικά επίσης από την παρουσία στην Εκπαίδευση των Μηχανικών Περιβάλλοντος.
Πιστεύουμε ότι η αρμόδια ομάδα εργασίας που έχει οριστεί από το ΥΠΕΠΘ για την εισήγηση των κλάδων και ειδικοτήτων που θα συμμετάσχουν στον προσεχή διαγωνισμό δεν θα διαπράξει το ίδιο ατόπημα με παλαιότερους διαγωνισμούς.
Με τιμή,
Δ.Σ. ΠΑΣΔΜΗΠ
ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΤΙ Η ΑΠΟΔΕΔΕΓΜΕΝΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΔΕΙΟΔΩΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΗΘΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΕΓΩ ΔΙΑΦΩΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΟΣΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΕΠΙΔΟΤΗΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ.ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΛΕΧΘΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΤΑ ΣΜΕΑ ΜΕΣΩ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ Ή ΗΜΙ-ΙΔΙΩΤΩΝ
Θεωρώ ότι είναι απόλυτα ορθή η σκέψη για διορισμό εκπαιδευτικών μόνο μετά από επιτυχία στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αντιλαμβάνομαι την μοριοδότηση της προϋπηρεσίας που προτείνεται (για συνυπολογισμό στον βαθμό του γραπτού διαγωνισμού) ως αναγκαίο κακό, ως κίνητρο για να πάνε οι εκπαιδευτικοί να εργαστούν ως αναπληρωτές σε απομακρυσμένες περιοχές. Αλλά έτσι θα συνεχίζουν να επανδρώνονται τα σχολεία όχι με τους καλύτερους. Μήπως θα πρέπει να επαναξεταστεί και το καθεστώς των ωρομισθίων-αναπληρωτών; Θα μπορούσαν ίσως τα κενά να καλύπτονται από τους μόνιμους με αναθέσεις; ( οι οποίοι λόγω αξιολόγησης που θα πρέπει απαραίτητα να εφαρμοστεί θα είχαν έναν λόγο παραπάνω να ενδιαφερθούν για την ποιότητα του έργου τους;)
Θα ήταν καλύτερα να έχουν πρόσβαση στη δημόσια παιδεία μόνον όσοι πήραν την καλύτερη βαθμολογία στο διαγωνισμό. Αυτό διασφαλίζει (κατά το ανθρωπίνως δυνατόν) καλύτερη παιδεία, καλύτερα καταρτισμένους μαθητές με όλα τα συνεπακόλουθα στην λειτουργία της κοινωνίας.
Πιστεύω πως η επιλογή κάποιου να γίνει πολύτεκνος ή τρίτεκνος είναι σεβαστή και προσωπική απόφαση.
Στους διορισμούς των καθηγητών (ΥΠΕΠΘ) προτάσσονται και διορίζονται σε περιοχές προτίμησής τους χωρίς καμία μορφή αξιολόγησης οι πολύτεκνοι γονείς. Επαναλαμβάνω πως σέβομαι την απόφασή τους να γίνουν πολύτεκνοι, αλλά δεν θα πρέπει να συναγωνίζονται με τους υπόλοιπους υποψηφίους και απλώς να λαμβάνουν μία επιπλέον μοριοδότηση; Σκεφτείτε πως υπάρχουν ζευγάρια που δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν.
Αξιότιμη κα. Διαμαντοπούλου,
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για την ανάληψη του Υπουργείου Παιδείας. Λαμβάνω το θάρρος και την τιμή να επικοινωνήσω μαζί σας για τα κρίσιμα ζητήματα της παι-δείας, από την διάθεση που δείξατε για ξεκαθάρισμα στα προβλήματα του χώρου. Προσθέτω τη δική μου γνώμη ως ελάχιστη συμβολή στο έργο σας.
Λίγα Λόγια Για Μένα
Είμαι οικονομολόγος ΠΕ09 (2001), φοιτητής μεταπτυχιακού στην εκπαίδευση ενηλί-κων (2009), και εργάζομαι ως ωρομίσθιος εκπαιδευτικός. Ασχολούμαι ως εκπαιδευτής από το 1992. Από το 2002 μέχρι το 2009 εργάζομαι ως ωρομίσθιος εκπαιδευτικός σε προγράμματα του ΥΠΕΠΘ όπως ΠΔΣ, Ολοήμερα, ΚΕΕ, ΚτΠ, Ι.Ε.Κ, Γονείς.gr, κ.λ.π. Ασχολούμαι με την εκπαίδευση από επιλογή και όχι από ανάγκη.
Δημόσια Διαβούλευση
Αποφάσισα να λάβω μέρος σε αυτόν τον δημόσιο διάλογο με πολύ δισταγμό διότι:
α) Δεν γνωρίζω κατά πόσο σοβαρά λαμβάνονται οι καταθέσεις των απόψεων των ενδιαφερο-μένων. β)Κατά πόσο είναι πολιτικά σωστό να συμμετέχουμε σε έναν τέτοιο διάλογο όταν υ-πάρχουν οι συνδικαλιστικοί φορείς που εκπροσωπούν τον καθένα μας ανάλογα με την ιδιότη-τά του.
Ωστόσο, τείνω να συμμετέχω από χρέος εφόσον, μου δίνετε η δυνατότητα, διότι, οι προτάσεις οι οποίες θέτετε με αφορούν και με θίγουν άμεσα. Νιώθω θιγμένος, διότι, χωρίς να το λέτε, υιοθετείτε την άποψη ότι όποιος δούλευε προ κυβερνήσεως σας ήταν με «μέσον», και κάθε εκπαιδευτικός δεν αποδίδει και κοιτάει πως να «βολευτεί» καλύτερα με αποσπάσεις, μεταθέ-σεις κ.λ.π.
Κάθε εργασία στην δημόσια εκπαίδευση που έκανα ήταν χωρίς μέσο, γνωριμίες και άλ-λους τρόπους αντιθέτως με πολύ κόπο και με πολλές περισσότερες ώρες απ’ όσο αμοιβό-μουν.
Σέβομαι κάθε άποψη που κατατίθεται, θεωρώ ότι είναι από βιώματα αληθινά και έχουν ιδιαί-τερη βαρύτητα και προβληματισμό, ακόμα και όταν διαφωνώ πλήρως με αυτές.
ΠΔΣ
Το πρόγραμμα της ΠΔΣ ξεκίνησε επι κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, το 2000. Στόχο είχε την ενίσχυση των μαθητών στα μαθήματα και παράλληλα οικονομική ελάφρυνση των νοικο-κυριών. Επιπλέον, από τη λειτουργία του προγράμματος ωφελούταν οι μόνιμοι εκπαιδευ-τικοί και οι νέοι εκπαιδευτικοί.
‘Όπως αναφέρει η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ: «…σε μαθητές όλων των Τάξεων, όλων των τύπων Λυκείων, συμπεριλαμβανομένων και των Εσπερινών ΤΕΕ, που είτε παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις στη διδακτέα ύλη ορισμένων μαθημάτων και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση και εμπέδωση των γνώσεων, είτε επιζητούν επιπλέον βοήθεια, ώστε να βελ-τιώσουν τη σχολική τους επίδοση. Σκοπός του θεσμού αυτού είναι οι μαθητές να ενισχυθούν μαθησιακά μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων σε ώρες διαφορετικές από αυτές που α-ναπτύσσεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, εκτός Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, με απώτερο στόχο να αποφύγουν τη σχολική αποτυχία, να μην εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο με μειωμένα προσόντα, με ενδεχόμενο, στην περίπτωση αυτή, να οδηγηθούν σε α-ποκλεισμό από την αγορά εργασίας, αλλά και να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την υλοποίηση της ΠΔΣ σε Εσπερινά σχολεία, καθώς και σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών (δυσπρό-σιτα και νησιωτικά), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας και διαρροής. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της ΠΔΣ δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης.»
• Οφέλη σε μαθητές
Η λειτουργία της ΠΔΣ οπωσδήποτε βοηθάει ποικιλοτρόπως τους μαθητές σε πολλά ε-πίπεδα. Καλύπτει τους στόχους του ΥΠΕΠΘ. Επιπλέον, δημιουργεί ένα μαθησιακό κλίμα στο περιβάλλον του σχολείου. Οι μαθητές αντιμετωπίζουν το σχολείο όχι ως το χώρο που υποχρεωτικά βρίσκονται τις πρωινές ώρες αλλά ως έναν δημιουργικό χώρο τους. Αποδέ-χονται και υποστηρίζουν τις θετικές πλευρές του προγράμματος. Φέρονται με περισσότε-ρο σεβασμό και αναγνώριση απέναντι στους εκπαιδευτικούς ωρομίσθιους και μόνιμους.
• Οφέλη στους γονείς.
Πέρα από τα οικονομικά οφέλη τα οποία είναι σημαντικά, η λειτουργία του προγράμ-ματος είχε και άλλα οφέλη. Στενότερη σχέση γονέα – σχολείο. Περισσότερη εμπιστοσύνη στη Δημόσια Εκπαίδευση και στο ΄΄εργο των εκπαιδευτικών.
• Οφέλη σε μόνιμους εκπαιδευτικούς
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έρχονται σε καλύτερη επικοινωνία με τους μαθητές πέρα από το τυπικό πρόγραμμα. Αποτελεί μια οικονομική ενίσχυση που τους αποτρέπει από άλλες δραστηριότητες όπως ιδιαίτερα. Θεωρούν σημαντικό το έργο τους και εργάζονται με περισσότερη αποτελεσματικότητα αλλά και καλύτερη διάθεση.
• Οφέλη σε ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
Ελπίδα για αύξηση μορίων με ενδεχόμενο μακροπρόθεσμο διορισμό ως αναπληρωτές ή μονιμότητα. Επαφή με το χώρο και τη λειτουργία των σχολείων προκειμένου να υποψια-στεί τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει αργότερα. Επαφή με τους μαθητές και τη διδασκαλία.
• Οφέλη σε αξιολογητές
Οι αξιολογητές μέλη της σχολικής μονάδας, έχουν κίνητρο για καλύτερες σχολικές ε-πιδόσεις και έτσι να υπάρξει ηθική αναγνώριση της προσπάθειάς τους.
Όταν οι αξιολογητές είναι εκπαιδευτικοί, έρχονται σε επαφή με τον σχεδιασμό και την οργάνωση του προγράμματος σε σχολικό επίπεδο, το οποίο λειτουργεί εκπαιδευτικά για τους ίδιους για το μέλλον.
Οι αξιολογητές πέραν από τα οικονομικά οφέλη είχαν και τη δύναμη της επιλογής προσωπικού. Η δύναμη αυτή αποτελούσε κίνητρο για δημιουργία τμημάτων, και καλύτε-ρα αποτελέσματα.
Η επιλογή συνεργατών από τους αξιολογητές δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη συνερ-γασία και επικοινωνία με άμεσο αποτέλεσμα την πετυχημένη λειτουργία του προγράμμα-τος.
• Οφέλη στο Κράτος
Κοινωνική πολιτική, από την ενίσχυση των μαθητών, των νοικοκυριών, των εκπαιδευ-τικών. Οικονομικά οφέλη από αποφυγή μαύρης εργασίας, από αλλαγές φορολογικής κλί-μακας σε αρκετούς εκπαιδευτικούς. Μείωση της ανεργίας.
Εμπόδια στη λειτουργία του προγράμματος
Στο ξεκίνημα οι μαθητές δεν γνώριζαν τον σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας. Στη συ-νέχεια ολοένα αύξανε η συμμετοχή των μαθητών και η εμπιστοσύνη τους. Από το 2003 η καθυστέρηση στην έναρξη του προγράμματος απομακρύνει πολλούς μαθητές στρέφοντας τους σε άλλες μορφές βοήθειας όπως φροντιστήρια, ιδιαίτερα. Το 2005 μειώνονται οι ώ-ρες διδασκαλίας για την πρόσθετη μειώνοντας τη βοήθεια στους μαθητές. Το 2006 μειώ-νονται οι αποδοχές στους μόνιμους και αξιολογητές, αποστρέφοντας το ενδιαφέρον τους. Το 2008 επιβαρύνονται οι αξιολογητές με επιπρόσθετη εργασία την καταχώρηση της μι-σθοδοσίας. Το 2009 αλλάζει το καθεστώς προσλήψεων με βάση το έτος πτυχίου. Αποτέ-λεσμα να αναλάβουν οι γηραιότεροι, φροντιστές, ή άσχετοι με τον χώρο όπως για συ-μπλήρωση ενσήμων κ.λ.π. Επίσης, χάθηκε η δυνατότητα των αξιολογητών και της διεύ-θυνσης να επιλέγουν τους συνεργάτες τους με αποτέλεσμα να είναι αντικίνητρο η ανάλη-ψη τμημάτων.
Προβλήματα κατά τη λειτουργία του προγράμματος
Η ΠΔΣ συγκρούστηκε με τα ιδιωτικά συμφέροντα και πολεμήθηκε. Οι πολιτικές απο-φάσεις από το 2003 οδηγούν σε συνεχή συρρίκνωση του προγράμματος. Η κακή επιλογή «μη αξιοκρατική» επιλογή εκπαιδευτικών έφερε σύγκρουση στον κλάδο. Σε αρκετές περι-πτώσεις τμήματα υπολειτουργούν, και «χάνονται» ώρες.
Θέσεις
Η λειτουργία και ο τρόπος της είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Κάθε τέτοια απόφαση σίγουρα δεν μπορεί να ευχαριστήσει όλους. Προσωπικά εργάστηκα στην ΠΔΣ όχι από γνωριμίες αλλά υπηρέτησα σε σχολεία της επαρχίας όπου η ζήτηση από συναδέλφους ή-ταν μικρή. Η συνεργασία μου με τους αξιολογητές, καθηγητές και τους μαθητές ήταν άρι-στη και αυτό οδήγησε σε σημαντικές επιτυχίες στις επιδόσεις των μαθητών. Υπερπηδή-σαμε τα εμπόδια των πολιτικών αποφάσεων με επιπλέον αδήλωτες ώρες, με πολύ δουλεία με συνεχή επικοινωνία με μαθητές, γονείς, καθηγητές. Πιστεύω ότι ο θεσμός εκεί που άρ-χισε να δυναμώνει, οι κακές αποφάσεις και ο ορθολογιστικός τρόπος αντιμετώπισης έφεραν προβλήματα τα οποία αν δεν αντιμετωπισθούν εγκαίρως θα φέρουν το τέλος του προγράμματος.
Προτάσεις
1. Οι διευθύνσεις και οι αξιολογητές να είναι υπεύθυνοι και συντονίστες για την λειτουργία της ΠΔΣ.
2. Αύξηση των οικονομικών απολαβών στους εκπαιδευτικούς.
3. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα διδασκόμενα μαθήματα.
4. Ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών επιλογής σχολικών μονάδων που θα παρακολουθούν το πρόγραμμα.
Συμπεράσματα
Η ΠΔΣ είναι ένας σχετικά νέος θεσμός, συγχρηματοδοτούμενος από την ΕΕ, που αγγί-ζει μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας. Για να τον ενισχύσουμε πρέπει όλοι να εργαστούμε με υπευθυνότητα πάνω από τα ατομικά μας μικρο-οφέλη προκειμένου να ενισχυθούν κατά κύριο λόγο οι μαθητές. Είναι θέμα πολιτικής απόφασης η συνέχιση ή όχι του προγράμμα-τος.
ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τον τελευταίο καιρό απρόσμενα τα κριτήρια πρόσληψης εκπαιδευτικών, τέθηκαν σε νέα βάση. Απρόσμενα γιατί σύμφωνα με τις απόψεις της υπουργού το 2008 – 2009 η στάση ήταν τελείως διαφορετική. http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/4cf615c1-ea9f-4b56-b8a2-2729d7c40c61).
Είναι απαραίτητη η λύση μιας δίκαιης και αποτελεσματικής πρόσληψης εκπαιδευτικών. Δεν είναι όμως απαραίτητο η λύση να προέρχεται από το δίλημμα ΑΣΕΠ ή επιτηρίδα. Σί-γουρα θα υπάρχουν και άλλοι τρόποι πιο αποτελεσματικοί .
Ας αναλογιστεί κανείς τους λόγους που έγινε το ΑΣΕΠ, ποιους ικανοποιεί και ποιους αδικεί. Το ΑΣΕΠ ήταν αίτημα των δασκάλων και ειδικοτήτων από το 1990 όταν ερχόταν από το εξωτερικό συνάδελφοι με 1 – 2 χρόνια σπουδές και με αναγνώριση από το ΔΙΚΑ-ΤΣΑ έπαιρναν δικαιώματα διορισμού. Στη συνέχεια το ΑΣΕΠ επιβλήθηκε σε όλους τους κλάδους ως λύση για τους νέους εκπαιδευτικούς μειώνοντας υποτίθεται το χρόνο αναμο-νής.
Ας συγκρίνουμε λίγο τα δυο διαφορετικά καθεστώτα πρόσληψης.
Η επιτηρίδα είχε μια αυστηρότητα στον τρόπο πρόσληψης θέτοντας σε προσμονή για διορισμό στην 5ετία. Δεν άφηνε περιθώρια σε νέους εκπαιδευτικούς για γρηγορότερη πρόσληψη. Από την άλλη πλευρά, είχε σιγουριά, και αξιοκρατία.
Το ΑΣΕΠ δίνει από τη μια την ελπίδα σε όλους για διορισμό. Μοιάζει περισσότερο με τυχερό παιχνίδι όπου δοκιμάζεις την τύχη, την μέρα σου, και αν πετύχεις με υψηλό ποσο-στό διορίζεσαι. Θεωρείται και αυτό αξιοκρατικό με την έννοια ότι δεν μπορούν πολλοί να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ερωτήματα που χρόνια τώρα δεν μπορώ να τα απαντήσω.
Καλούμαστε σε εξετάσεις στην ειδικότητα εφόσον έχουμε πάρει πτυχίο για να ελεγχθεί τι;
Πως γίνετε από τη μια να λέμε από τη μια να λέμε κατάργηση των πανελληνίων και από την άλλη να λέμε στη μελλοντική γενιά για να διοριστείς θα δώσεις άλ-λες πανελλήνιες (ΑΣΕΠ);
Αν είναι τόσο δίκαιος τότε γιατί άλλα 2 χρόνια οι νεοδιόριστοι θα είναι υπο – δοκιμή;
Επιπλέον, ας αναλογιστούμε:
• πόσα φροντιστήρια με ειδικότητα στον ΑΣΕΠ θα αναδειχθούν για να εκμεταλλευ-θούν την αγωνία των υποψηφίων;
• Πόσα άτομα θα δοκιμάζονται στις εξετάσεις όχι από αγάπη προς τον κλάδο ο οποίος έχει ιδιαίτερη ευαισθησία εφ’ όσον αφορά παιδιά, αλλά από την ανάγκη για μόνιμη εργασία;
• Τι θα πετύχουμε με την δημιουργία νέων πινάκων, αφού δεν θα διορίζονται όλοι οι επιτυχόντές;
• Ποιο αναξιοκρατικό κριτήριο θα αλλάξει από το υπάρχον σύστημα;
Συμπεράσματα
Οι προτάσεις της κυβέρνησης περισσότερο με αδούλευτες ιδέες μοιάζουν αφού δεν κα-θορίζονται από σαφήνεια λειτουργίας και ακρίβειας χρόνου. Πιο συγκεκριμένα δεν απα-ντάει στην αγωνία χιλιάδων εκπαιδευτικών τι εννοεί μεταβατική περίοδο. Οι επιτυχόντες μη διοριστέοι τι κάνουν στον επόμενο διαγωνισμό; Από ποια επιτροπή θα καθορίζονται τα θέματα για την εκπαίδευση; Κάθε πότε θα γίνονται οι εξετάσεις; κ.λ.π.
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Η θέση του υπουργείου στο ζήτημα αυτό έχει καλό σκοπό αλλά αδόκιμο αποτέλεσμα. Πράγματι είναι σημαντική η στελέχωση από εκπαιδευτικούς στα σχολεία και ιδιαίτερα της ε-παρχίας. Πράγματι, οι διευθύνσεις, το υπουργείο απασχολεί πολλούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις τους ή κάπου αλλού. Ο τρόπος όμως αντιμετώπισης δεν είναι ο στρατιωτικός. Με επιβολή δεν δημιουργείται μαθησιακό κλίμα στα σχολεία, ούτε αύ-ξηση της αποδοτικότητας.
Για να έχουμε καθηγητές στα σχολεία πρέπει να υπάρχει:
1. Καταλληλότητα Διευθυντών. Ο διευθυντής εκφράζει την εικόνα του σχολείου. Ευθύνεται για το κλίμα στο σχολείο, τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών. Η τοποθέτηση κατάλ-ληλων διευθυντών θα αποτελέσει το βασικότερο στοιχείο για να μένουν οι καθηγητές και δά-σκαλοι στα σχολεία τους.
2. Δημιουργία κινήτρων. Όπως:
Οικονομικά
Μπόνους
Μισθολογικά
Ηθικά
Αλλαγή ΜΚ
Επιπλέον Μορίων
Αναγνώρισης προσφοράς
3. Καλύτερος έλεγχος αιτήσεων απόσπασης με οικογενειακά, υγείας, κοινωνικά κριτήρια.
4. Προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων σχετικών με εκπαιδευτικά θέματα για διευθύνσεις, σχολεία, υπουργείο.
Επίλογος
Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας είναι ζωντανό, παλεύει καθημερινά με αντί-ξοες συνθήκες. Στο κέντρο και υπερασπιστές είναι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές, γονείς, μαθητές. Είμαστε όλοι μας! Κάθε προσπάθεια αντιμετώπισης τω προβλημάτων είναι θετική όταν αυτή δεν θα επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα. Οι αποφάσεις που θα παρθούν δεν θα πρέ-πει να δημιουργήσουν νέα προβλήματα, φτιάχνοντας «μαγγανοπήγαδο». Ας λύσουμε πρώτα θέματα που απαιτούν άμεση λύση όπως προσλήψεις ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΥ, αποσπάσεις, οικονο-μικά, κ.α.
Θα προτιμούσα να κλείσω με τα λόγια της ίδιας της κυρίας Διαμαντοπούλου:
«Τέτοιες επιλογές παιδαγωγικών ζητημάτων με μεγάλες επιπτώσεις, δεν μπορεί αποφασίζο-νται στο φτερό. Εμείς έχουμε άλλου είδους προσέγγιση.»
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΟ ΕΞΗΣ:ΓΙΑΤΙ ΤΟ 24ΜΗΝΟ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΣΕΠ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ?
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ 24ΜΗΝΟ+ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΣΕΠ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
ΚΑΘΩΣ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ(ΑΡΑ ΕΧΕΙ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΛ. ΑΣΕΠ) ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΜΕ ΤΟΣΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ!ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕ ΒΛΕΠΩ ΚΑΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ 24ΜΗΝΟΥ ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΜΕΣΟΒΕΖΙΚΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΛΛΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ ΙΣΩΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΣΤΡΟΦΙΓΓΑ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ.
ΤΟ 24ΜΗΝΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΒΟΗΘΑ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΜΟΧΘΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ!
ΑΓΑΠΗΤΗ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ,ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΑΣ. ΘΕΩΡΩ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΑΡΚΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ-ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ.Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ(ΕΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΕΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΘΙΣΤΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟ)ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ Ή ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ(ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΟΤΙ ΕΠΕΙΔΗ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ Ή ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ.ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΑΣΕΠ).
ΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ!
ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΩΝ-ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ(ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ)ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑΤΙ
ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ
ΑΛΛΑ ΔΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ(ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΦΡΕΣΚΑΔΑ,ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ,ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ)ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ!
ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΟΔΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΠΑΡΑ ΕΝΑΣ,ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ!
ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ: 1)ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΩ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ!ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΕΧΩ ΔΥΟ ΠΤΥΧΙΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΜΕ? 2)ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΕΧΩ ΠΕΤΥΧΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΑΣΕΠ ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΔΩΣΩ ΑΣΕΠ?
3)ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΑΣΕΠ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ ΑΛΛΑ ΔΕ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ(ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ)?
ΘΕΩΡΩ ΑΚΡΑΙΟ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΜΕ.ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΗ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ!!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΤΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ
ΕΧΕΤΕ ΟΜΗΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΙΑ ΖΩΗ!
Αγαπητή υπουργέ,
Γράφω πρώτα από όλα σαν γονιός και μάλιστα 4 παιδιών. Μετά σαν εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα, έχοντας περάσει από φροντιστήρια τα απογεύματα (για 10 χρόνια) σχεδόν πάντα με παράλληλη πρωινή εργασία στον ιδιωτικό τομέα, μετά για 8 χρόνια στη ΜΟΔ ΑΕ του υπουργείου Οικονομίας σαν στέλεχος της Μονάδας Οργάνωσης Υποστήριξης της ΕΔΑ ΠΚΜ (μεγάλο σχολείο η εταιρεία αυτή).
Έχετε σκεφτεί ότι δεν αρκεί να επιλέγουμε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς (οι οποίοι περιμένουν στην ουρά, όντας πολλές χιλιάδες) και μόλις αναλαμβάνουν καθήκοντα να αποκτούν τη νοοτροπία του κακού Δημοσίου Υπαλλήλου; Δείτε σας παρακαλώ αν μπορείτε να κάνετε κάτι γι΄ αυτό σαν αναπόσπαστο κομμάτι του διορισμού των εκπαιδευτικών.
Επίσης θα σας παρακαλούσα πολύ να φροντίσετε να τηρούνται οι υφιστάμενοι νόμοι και προεδρικά διατάγματα του κράτους και οι εκπαιδευτικοί των Δημόσιων Σχολείων να απασχολούνται στα σχολεία τους καθημερινά για 6 ώρες, έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να νιώθουν καλύτερα τη λειτουργία του σχολείου, να έχουν χρόνο για μεταξύ τους και με τον Δ/ντη συνεργασία, να νιώθουν τη σχολική κοινότητα, να κάνουν 3 φορές το χρόνο το υποχρεωτικό βάσει νόμου Σχολικό Συμβούλιο και γενικά να αξιοποιείται το ανθρώπινο δυναμικό στα σχολεία όπως θα έπρεπε. Έτσι και οι προγραμματιστές του προγράμματος του σχολείου θα ηρεμήσουν και θα μπορεί να τους βγαίνει άνετα το πρόγραμμα!!
Στείλτε μια ερμηνευτική εγκύκλιο του ΠΔ 201/98 και του νόμου 1566/85 σε όλα τα σχολεία που να λέει ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παραμένουν στο σχολείο για 6 ώρες άσχετα από το ωράριο διδασκαλίας τους αναλόγως της προϋπηρεσίας τους, να είναι υποχρεωμένοι να δίνουν ελέγχους προόδου μαθητών Δευτέρα ή Τετάρτη απόγευμα (ανάμεσα 17.30μμ και 20.00μμ), καθώς επίσης και να κάνουν τις σχολικές γιορτές απογευματινές ώρες για να μπορούν να συμμετέχουν οι γονείς.
Επειδή δυστυχώς στη χώρα μας υπάρχουν πολίτες πολλών ταχυτήτων ενημερώστε τους εκπαιδευτικούς ότι στον ιδιωτικό τομέα είναι σχεδόν ανέκδοτο η γονική άδεια, καθώς επίσης και ότι πλέον όλες σχεδόν οι γυναίκες εργάζονται οπότε τα πράγματα δεν είναι όπως στο παρελθόν.
Επίσης σκεφτείτε εμένα για πχ που έχω 4 παιδιά σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης πόσες μέρες γονικής άδειας χρειάζομαι; Μετά θα πει κάποιος (στον εργασιακό μου χώρο) «μα αυτή λείπει πολλές μέρες», ενώ αν δεν πάω να δω τον εκπαιδευτικό αυτός θα πει «αυτή η μητέρα δεν ενδιαφέρεται για το παιδί της δεν έρχεται άρα δε συνεργάζεται» …
Οι εκπαιδευτικοί απέχουν από τα σχολεία τρεις μήνες ενώ πληρώνονται, είναι τόσο δύσκολο να προγραμματίσουν 3 φορές το χρόνο να πάνε για 2-3 ώρες στο σχολείο απόγευμα και να ικανοποιήσουν το αίτημα όλων των Συλλόγων Γονέων οι βαθμοί και οι γιορτές απόγευμα. Αυτό το επιχείρημα τους ότι δεν πληρώνομαι άρα δεν το κάνω δεν το έχω μόλις καταρρίψει;
Κάντε κάτι κυρία Διαμαντοπούλου τουλάχιστον οι νέοι να μην καταντήσουν πολύ σύντομα έτσι.
Γιατί οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να κάνουν σωστή δουλειά, που θέλουν να συνεργαστούν, που αγαπούν το μαθητή, θα πρέπει να θέλουν να διευκολύνουν τους γονείς. Και πράτοντας το αυτό να μην είναι αυτοί που παίρνουν την ταμπέλα ότι «χαλούν την πιάτσα» και να περιθωριοποιούνται από τους άλλους παλαιούς συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς!
Είναι κρίμα να έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε ανάμεσα σε τόσα άτομα και να μη μπορείτε να επιλέξετε αυτούς που αγαπούν αυτή τη δουλειά και γι΄ αυτό θέλουν να συνεργάζονται τόσο με τα παιδιά όσο και με τους γονείς.
Καταλήγω προτείνοντας το αυτονόητο. Να υπάρχει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και να συμμετέχουν με κάποιο ποσοστό σε αυτήν ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ και μετά κι γονείς πέραν της παιδαγωγικής ή διδακτικής τους επάρκειας μέσω ΑΣΕΠ ή άλλου συστήματος εξετάσεων. Κι αυτό να γίνεται σε ετήσια βάση και να λαμβάνεται στη μοριοδότησή τους, είτε σε άλλες κρίσεις τους, είτε για την επιλογή τους σε τόπο εργασίας. Βάλτε το μαθητή και το γονιό μέσα στο κομμάτι αξιολόγηση – επιλογή των εκπαιδευτικών με κάποια ποσόστωση.
Πχ να λαμβάνεται υπόψη στην αξιολόγηση του ωρομίσθιου ή αναπληρωτή εκπαιδευτικού.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας
Με εκτίμηση,
Γραμματέας του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου της επαρχίας
Θα σας παρακαλούσα να είχα μια απάντηση για το αίτημα μου για την περίφημη εγκύκλιο ώστε να δίνονται οι βαθμοί (τουλάχιστον) απογεύματα Δευτέρας ή Τετάρτης, κάτι που ξαναλέω θα έπρεπε να ισχύει βάσει του Ν. 1566/85 και του ΠΔ 201/98. Πως μπορούμε να εμπιστευόμαστε τη διδασκαλία των παιδιών μας ή τη διοίκηση των σχολείων σε εκπαιδευτικούς που δεν εφαρμόζουν τους νόμους τους κράτους (κάποιοι σίγουρα έχουν πλήρη άγνοια) η που έχουν χάσει το φιλότιμό τους; Να γιατί απαξιώνεται το επάγγελμα του εκπαιδευτικού! Αν τα χρήματα τους φαίνονται λίγα ας μην επιλέξουν να δουλεύουν σε Δημόσιο Σχολείο. Αυτό το μήνυμα πως μπορεί να περάσει μέσα από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ;
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ
Τα τελευταία χρόνια εργαζομαι ως ωρομίσθιος καθηγητής Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Θα ήθελα να σας αναφέρω μερικά απ τα παράδοξα του κλάδου μας (ΠΕ19-ΠΕ20) ελπίζοντας να σας προβληματίσω εν όψει των αλλαγών που προτίθεστε να κάνετε..
Πρέπει να είμαστε ισως ο μόνος κλάδος στον οποίο οι διαγωνιζόμενοι ΠΕ19 (Απόφοιτοι Πληροφορικής Πανεπιστημίων) κ ΠΕ20 (Αποφοιτοι Πληροφορικής Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων) διαγωνίζοντε για την ίδια θέση με διαφορεικές βάσεις… Ποτέ μου δεν κατάλαβα για ποιον λόγο υπάρχει η ποσόστοση 60% ΠΕ19 κ 40% ΠΕ20….
Γιατί να μην είναι 50-50 ή 20-80 ή 90-10?
Βασικά ποιος ο λόγος ύπαρξης ποσόστοσης? Ας διαγωνιστούμε κ ας διοριστεί ο καλύτερος..
Γιατί το υπουργείο επιλέγει για την ίδια θέση κάποιον συνάδελφο που έγραψε 56% κ όχι αυτόν που έγραψε 75%? Μας αρεσει αυτό σαν Κοινωνία?
2. Με το ως τώρα σύστημα πρόσληψης (διοριστέων-αναπληρωτών-ωρομισθίων) δίνονταν η απολυτη πρόταξη σε κατεχοντες τίτλο παιδαγωγικής επάρκειας..
Δηλαδή κάποιος που έγραψε στον ΑΣΕΠ 100% είναι χειρότερος από κάποιον που έγραψε στον ΑΣΕΠ 55% αλλά έχει πιστοποιητικό Παιδαγωγικής επάρκειας..
Μα τότε τα παιδαγωγικά στον ΑΣΕΠ τι τα γράφουμε???? Μας αρέσει κ αυτό σαν κοινωνία? Να έρχεται ο άριστος δεύτερος πίσω από τον μέτριο??
Είναι αξιοκρατικό κ αντικειμενικο?
Το ίδιο συμβαίνει και στην επιλογή των αναπληρωτών-ωρομισθίων
Είναι αξιοκρατικό συνάδελφος με 40 ΜΗΝΕΣ προυπηρεσίας να είναι πίσω από συνάδελφο με 5 ¨ΩΡΕΣ???????????
Κ εάν λάβουμε κ υπ οψην μας ότι Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας αποκτάτε
α)Με φοίτηση στην ΑΣΠΑΙΤΕ
β)Με παρακολούθηση συγκεκριμένων μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα οποία ένα από τα κριτήρια εισαγωγής -ίσως κ το βασικότερο- είναι κ η προφορική συνέντευξη καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι κάπου στο δρόμο την χάσαμε την Αξιοκρατία…
Προσωπικά πιστεύω ότι η ΠΛηροφορική πλέον κακώς κατατάσσεται στις μη καθηγητικές ειδικότητες… Κάνουμε μάθημα στα Δημοτικά κάνουμε μάθημα στα Γυμνάσια, στα Λύκεια, στα ΑΤΕΙ, στα ΚΕΕ στα προγράμματα του ΙΔΕΚΕ.. Είμαστε ο κλάδος με τις περισσότερες ώρες διδασκαλίας ανα άτομο σε δημόσιους φορείς.. κ όμως το Υπουργείο αρνείτε κατηγορηματικά να αποδεχτει τα τμήματα πληροφορικής σαν καθηγητικές σχολές.. Παρόλο αυτα όμως κάθε χρόνο επιλέγει πολλές εκατοντάδες από εμάς τους ανεκπαιδευτους κ παδαγωγικα ακατάρτιστους να κάνουμε μάθημα στα παιδιά μας στους φοιτητές μας στους γονείς μας κτλ κτλ..
Μέχρι και εκπαιδευτές εκπαιδευτών έχουμε κάνει.. Έλεος πια κατάνταει ανέκδοτο…Αμα δεν θέλει το Υπεπθ να μας βαφτίσει καθηγητές ας μας εκπαιδεύσει… Μην κρύβετε πίσω από το δάχτυλό του.
Κ το χειρότερο επιλέγει ένα μόνο απο τα 50 τμήματα πληροφορικής κ το βαπτίζει εν μία νυκτί καθηγητικό…
Κ αυτο μας αρέσει σαν κοινωνία…
Ας ελπίσουμε σε καλύτερες μέρες
Κα υπουργέ, ανήκω στον κλάδο των ΠΕ02 Φιλολόγων. Έχω πάρει το πτυχίο μου από το 2006 και έχω επίσης ένα μεταπτυχιακό, το οποίο με πολύ κόπο απέκτησα. Με το υπάρχον σύστημα, δυστυχώς, δεν έχω καμία ελπίδα διορισμού παρά τους επιπλέον τίτλους σπουδών, καθώς προηγούνται αυτοί με την προϋπηρεσία. Εκτιμώ, όχι μόνον για το δικό μου το συμφέρον αλλά και για την γενικότερη αξιοκρατία του συστήματος πως θα πρέπει επιτέλους να αναγνωρίζονται τα πραγματικά προσόντα των εκπαιδευτικών και όχι μόνο η προϋπηρεσία. Δεν γίνεται να τα ισοπεδόνουμε όλα και να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο σακί. Ακόμη, θα ‘θελα να εκφράσω την υποστήριξή μου στις μεταρρυθμίσεις που προωθείτε, δεδομένου ότι είναι πιο αξιοκρατικό να προηγούνται, να διορίζονται και εν τελει να αναγνωρίζονται οι εκπαιδευτικοί με τα επιπλέον προσόντα, όπως μεταπτυχιακά και διδακτορικά, για την πιο καλύτερη λειτουργία του συστήματος. Είναι κοινωνική αδικία αγαπητοί να έρχομαι δεύτερος επειδή επένδυσα στην επιπρόσθετη γνώση με την απόκτηση Master σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο και να προηγείται κάποιος μόνο και μόνο επειδή είναι πολύτεκνος ή έχει κάποια προϋπηρεσία.
Επίσης, θεωρώ πολύ σημαντικό βήμα, που ενισχύει την αξιοκρατία, τον διορισμό των ωρομισθίων μέσω ΑΣΕΠ, όπως κ αυτών που έργάζονταν στην πρόσθετη ενισχυτική στήριξη με συγκεκριμένα κριτήρια και όχι με κομματικά, όπως γίνονταν έως τώρα. Προσωπικά είχα νιώσει πολύ έντονη την αδικία βλέποντας να διοριζονται συνάδελφοι με χαμηλότερο βαθμό πτυχίου κ με μικρότερη διάρκεια κτήσης του.
Τέλος αξιοποιείστε το ένα δις ευρώ υλοποιώντας τα ολοήμερα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης μειώνοντας και τα ποσοστά της ανεργείας και παράλληλα την παραπαιδεία που καλπάζει.
Ελπίζω να βοήθησα καταθέτοντας τις απόψεις μου, οι οποίες εκφράζουν κ το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας.
ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ??
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΝΟΣ ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΡΑΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ??
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΩΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ??
ΑΝ ΝΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ Ή ΓΕΝΙΚΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΕΤΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΚΑΙ ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΨΥΧΟΦΘΟΡΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ..
ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΖΩΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΥΡΝΑΜΕ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΚΑΝΑ ΜΟΡΙΟ??
ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΥΡΝΑΝΕ 2 ΚΑΙ 3 ΚΑΙ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΣΕ ΤΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΝΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ! ΞΑΦΝΙΚΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ??
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟ ΤΩΡΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ. ΜΕ 60% ΚΑΙ 40% ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΗ ΣΚΕΨΗ..
ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ 30ΜΗΝΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ.
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ!!! ΤΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ 30 ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ 6-10 ΧΡΟΝΙΑ ΩΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ!!! ΜΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ..
ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ!!!
ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ!!!
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!!!
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΗΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ!!
Ανοιχτή Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας και την εκπαιδευτική κοινότητα
Ήταν αγαθή τύχη ότι φέτος, από μια μάλλον τυχαία συγκυρία, βρεθήκαμε να δουλεύουμε στη ΠΔΣ συνάδελφοι της ίδιας γενιάς, άνθρωποι που μας ενώνει μια κοινή οδυνηρή εμπειρία, η πάνω από μια 15ετια προσπάθεια μας να εκπληρώσουμε το όνειρο μας να εργαστούμε στην Εκπαίδευση περνώντας μέσα από τις συμπληγάδες των δυσκολιών που δημιούργησαν, τόσο οι πειραματισμοί, όσο και το ρουσφετολογικό όργιο των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας .
Όταν, ανύποπτοι για όσα επρόκειτο να ακολουθήσουν, αποφασίζαμε στα νεανικά μας χρόνια να ασκήσουμε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, περνώντας στα τμήματα των σχολών μας με επίζηλες βαθμολογίες, κανείς δεν μας είχε προειδοποιήσει ότι τα πτυχία μας δεν θα μας εξασφάλιζαν την απαιτούμενη επάρκεια και ότι θα χρειαζόταν να περάσουμε από εξετάσεις. Όταν το μάθαμε, είχε περάσει πια, έως και μια δεκαετία αναμονής στην Επετηρίδα, η απόφαση δε, εν μια νυκτί, της καθιέρωσης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, μας βρήκε στην κρίσιμη τρίτη δεκαετία της ζωής μας, όταν είχαμε ήδη αποκτήσει υποχρεώσεις και επιτακτικές ανάγκες βιοπορισμού τις όποιες αναγκαζόμαστε να ικανοποιούμε εργαζόμενοι σε φροντιστήρια, κέντρα ελευθέρων σπουδών και ιδιαίτερα μαθήματα, κακοπληρωμένοι, συχνά ανασφάλιστοι, αποκτώντας ωστόσο πολύτιμη εργασιακή εμπειρία.
Η απόφαση εκείνη, της καθιέρωσης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, μια δεκαετία πίσω, ήρθε να ανατρέψει τα δεδομένα της ζωής μας. Η Επετηρίδα έκλεισε και η επαγγελματική μας αποκατάσταση για την οποία τόσο είχαμε μοχθήσει έμενε στο αέρα. Αμέσως έγινε προφανές ωστόσο, ότι ο διαγωνισμός δεν έλυνε τα προβλήματα επιλογής προσωπικού, αλλά δημιουργούσε σοβαρές δυσλειτουργίες κι έτσι ο νόμος Ευθυμίου ηρθε να θέσει ισορροπίες υιοθετώντας ένα μικτό σύστημα διορισμών, αφήνοντας όμως, προφανώς σκοπίμως, τόσες ασάφειες, ώστε πολύ γρήγορα να δημιουργηθούν νέες επετηρίδες με μοναδικό κριτήριο, όχι πλέον την «αναξιοκρατική» παλαιότητα του πτυχίου, αλλά τις αξιοκρατικότερες, ως φαίνεται, πολιτικές γνωριμίες και κοινωνικές δικτυώσεις.
Η παντελής έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων όσον αφορά τις προλήψεις εκτός ΑΣΕΠ και τις αναθέσεις Ωρομισθίας, δημιούργησε μια κατάσταση που δύσκολα περιγράφεται. Εκπαιδευτικοί πολλών ταχυτήτων, προκλητικά ευνοϊκές μοριοδοτήσεις για τους κάθε λογής ημετέρους, άγχος και απόγνωση, σωματική, ψυχική και ηθική καταρράκωση για τους υπόλοιπους… και το χειρότερο, πολυδιάσπαση και ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών εξ αιτίας των διαφορετικών συμφερόντων τα οποία δημιούργησε η έλλειψη διαφάνειας και σταθερών κανόνων..
Χαιρόμαστε που η υπουργός έθιξε , άμα τη αναλήψει των καθηκόντων της, το ζήτημα των αντικειμενικών κριτηρίων επιλογής, φοβούμαστε όμως, όσο μπορούμε να καταλάβουμε από τις ασαφείς διακηρύξεις της, ότι δεν πρόκειται, με όσα προτίθεται να εφαρμόσει, να αποδώσει δικαιοσύνη, ούτε να αποκαταστήσει όσους έχουν κατάφωρα αδικηθεί, μετά τα όσα τερατώδη έχουν συμβεί τα τελευταία δέκα χρόνια.. Αντιθέτως, η ισοπεδωτική λογική των νέων διακηρύξεων θα δώσει σε εμάς , όσους «πεταχτήκαμε» από την Επετηρίδα εν μια νυκτί μια δεκαετία πίσω, το τελειωτικό χτύπημα , «πετώντας» μας εκ νέου, αυτή τη φορά, δια παντός έξω από την Εκπαίδευση(και από εκεί στην απόγνωση και την ανεργία), καθώς δεν υπάρχουν πλέον τα χρονικά περιθώρια αλλά, ούτε και τα ψυχικά αποθέματα, ώστε να επανακάμψουμε. Αυτό, πέρα από τη σοβαρή κοινωνική του διάσταση, θέτει μια σειρά από θεμελιώδη ζητήματα ισοπολιτείας, ίσων ευκαιριών και εντέλει, το ερώτημα του αν λειτουργεί και για ποιους, το λεγόμενο Κράτος Δικαίου.
Πιστεύουμε ότι δεν είναι δυνατό να αντιμετωπισθεί το, κατά την έκφραση της υπουργού « μπάχαλο», με ένα νέο μπάχαλο αδικιών και ανισοτήτων.
θεωρούμε ότι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει ομαλά , δηλαδή δίκαια και αξιοκρατικά, το ισχύον σύστημα, το οποίο στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία είναι το ορθότερο, είναι η θέσπιση μιας σειράς αντικειμενικών κριτηρίων στις προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ (ΠΔΣ, ΣΔΕ, προγράμματα δια βίου μάθησης κτλ):
1) η παλαιότητα του πτυχίου, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση δικαιοσύνης και για τα υπόλοιπα κριτήρια, όπως,
2) οι επιτυχίες στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ,
3) τα σεμινάρια και οι επιμορφώσεις (στα οποία έχουν ξοδέψει χρόνο και χρήματα πολλοί εκπαιδευτικοί), και τέλος,
4) η προϋπηρεσία, η οποία δεν αποκτήθηκε πάντοτε, με τον πιο δίκαιο και αξιοκρατικό τρόπο..
Το γεγονός ότι, μετά την διάλυση της Επετηρίδας, αγνοήθηκε παντελώς η παλαιότητα του πτυχίου, έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν μέχρι σήμερα, ανάμεσα σε εμάς τους αδιόριστους, εκπαιδευτικοί με ημερομηνία πτυχίου ακόμη και από το 1987! αυτό βεβαίως καθόλου δεν έχει να κάνει με την αξία μας ως εκπαιδευτικών αν σκεφτεί κανείς ότι καλούμαστε να εξεταστούμε σε έναν διαγωνισμό υπό άνισους όρους, ανταγωνιζόμενοι τα παιδιά των είκοσι πέντε χρόνων -τα οποία οι ίδιοι βοηθήσαμε να περάσουν στο πανεπιστήμιο- σε μια ηλικία που δεν επιτρέπει την απαραίτητη, γι’ αυτήν την εξέταση, συγκέντρωση και υπομονή, υπό το άγχος μάλιστα και την έλλειψη χρόνου που δημιουργούν οι επιτακτικές βιοποριστικές μέριμνες και οι οικογενειακές υποχρεώσεις. Εάν δε σκεφτεί κανείς, ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες, πολλοί από εμάς είναι ήδη επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ (τα αδιαφανή κριτήρια πρόσληψης όμως, στην ΠΔΣ και αλλού, δεν μας επέτρεψαν να αξιοποιήσουμε τα μόρια που κερδίσαμε από τον διαγωνισμό, τα οποία στο μεταξύ έχουμε χάσει), εύκολα γίνεται κατανοητό ότι η αξίωση του υπουργείου να περάσουμε εκ νέου τη βάσανο αυτής της δοκιμασίας, ισοδυναμεί με φυσική, ψυχική και βεβαίως επαγγελματική εξόντωση. Όσον αφορά τον Διαγωνισμό καθαυτόν, νομίζουμε ότι αποτελεί κοινό τόπο, για όσους γνωρίζουν τα της Εκπαίδευσης, ότι δεν είναι σε καμμία περίπτωση ασφαλές κριτήριο αξιολόγησης. Υπήρξε, περισσότερο, μια επινόηση της τότε κυβέρνησης ώστε να λυθεί το ζήτημα του «συνωστισμού» στην παλαιά Επετηρίδα και να γίνει , με όποιο τρόπο, μια επιλογή, η οποία θα μπορούσε να αποκλείει τους Πολλούς. Ακριβώς γι’ αυτό, πρόκειται για έναν διαγωνισμό γεμάτο παγίδες, όπου κρινόμαστε, στη γνώση ανούσιων λεπτομερειών εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα , γνώση όμως, που δεν μας καθιστά, υποχρεωτικά, καλούς εκπαιδευτικούς. Αμφισβητούμε ευθέως λοιπόν, τον τρόπο με τον οποίο η κ. Διαμαντοπούλου παρουσιάζει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως το αδιαμφισβήτητο κριτήριο επιλογής του «άξιου» εκπαιδευτικού. Εξάλλου, εάν η φοίτηση των τεσσάρων χρόνων και οι συνεχείς εξετάσεις, οι οποίες απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου, καθώς και άλλοι τίτλοι σπουδών, όπως τα μεταπτυχιακά (για τα όποια η ίδια η υπουργός υποστήριξε, ότι δεν κατοχυρώνουν την απόδοση του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη), δεν εξασφαλίζουν την απαραίτητη επάρκεια , δεν καταλαβαίνουμε κατά ποιον τρόπο εξασφαλίζεται αυτή η επάρκεια μέσα στις οκτώ ώρες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Πιο συγκεκριμένα, λυπούμαστε που η υπουργός, αν και υιοθέτησε φέτος την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου ως τον πιο αντικειμενικό τρόπο επιλογής εκπαιδευτικών για την ΠΔΣ , έσπευσε αργότερα να δηλώσει ότι την επόμενη χρονιά, η επιλογή θα γίνει από τους πίνακες. Δεν είναι δυνατόν όμως να μην γνωρίζει, μιας και μίλησε για την έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων, ότι αυτοί οι πίνακες, σε πολύ μεγάλο βαθμό, απλώς προκαλούν το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Ισχυριζόμαστε δηλαδή, ότι εάν δεν θέσει άμεσα σε ισχύ μια σειρά από αντικειμενικά κριτήρια επιλογής, στο επόμενο διάστημα, θα παγιωθούν πολλές από τις αυθαιρεσίες των τελευταίων ετών και ουσιαστικά θα τιμωρηθούμε όλοι εμείς, που κατά την έκφραση της ιδίας της υπουργού, δεν έχουμε «μπάρμπα στην Κορώνη».
Ζητούμε λοιπόν, στο άμεσο μέλλον, όχι μόνον να παγώσουν όλες οι μονιμοποιήσεις οι οποίες επιτεύχθηκαν κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου, αλλά και να αποκατασταθούν με την υιοθέτηση των κριτηρίων που έχουμε ήδη αναφέρει, όσο είναι πλέον εφικτό, όσοι έχουν βάναυσα αδικηθεί.. Δεν είναι δυνατόν, για παράδειγμα, να μονιμοποιείται, εκτός ΑΣΕΠ, μέσα σε τρία-τέσσερα χρόνια , εκπαιδευτικός με κτήση πτυχίου το 2006! Η νομιμοποίηση κραυγαλέων περιπτώσεων αυθαιρεσίας, απλώς επιτείνει τη δυσφορία όλων όσοι , παρόλα τα χρόνια και τις προσπάθειες παραμένουμε ακόμη αδιόριστοι. Επειδή οι Πίνακες βρίθουν παρόμοιων προκλήσεων, δηλώνουμε ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή πλέον παρά να αρχίσουμε να τις καταγγέλουμε ανοιχτά, εξαντλώντας κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.
Ιδιαιτέρως για την ΠΔΣ, προτείνουμε στην υπουργό, να ζητήσει την γνώμη των σχεδιαστών της στα κατά τόπους σχολεία και να μελετήσει τα στατιστικά στοιχεία για τη φετινή χρονιά. Είμαστε βέβαιοι ότι από αυτό θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα, θα γίνει φανερό δηλαδή ότι, φέτος, με τους παλαιότερους και περισσότερο έμπειρους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα θα λειτουργήσει με μεγαλύτερη επιτυχία.
Σε κάθε περίπτωση, όλοι εμείς, οι επί χρόνια απαξιωμένοι από το αλλοπρόσαλλο σύστημα προσλήψεων, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, όσοι μετράμε πλέον περισσότερα από 15 χρόνια από την κτήση του πτυχίου μας, όσοι έχουμε πληρώσει με την καταστροφή της ζωής μας, τους πειραματισμούς του εκάστοτε υπουργού Παιδείας και τις πελατειακές σχέσεις ενός διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος, δηλώνουμε ότι δεν έχουμε να αποδείξουμε πλέον τίποτε.
Όλοι μας, είτε είμαστε πολλαπλώς επιτυχόντες στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, είτε όχι, είτε έχουμε αποκτήσει μόρια, λίγα η πολλά, είτε δεν έχουμε κανένα μόριο προϋπηρεσίας (γιατί δεν αξιωθήκαμε, ποτέ, έστω και μια ανάθεση Ωρομισθίας ), είμαστε μάχιμοι εκπαιδευτικοί, στηρίξαμε όλα αυτά τα χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα και κυρίως τους μαθητές, στα φροντιστήρια, στα ιδιαίτερα μαθήματα, αλλά και στον εξευτελιστικό θεσμό της Ωρομισθίας, κι έχουμε αξιολογηθεί στην πράξη -ίσως περισσότερο από τον καθένα.
Γι’ αυτό το λόγο, αλλά και για άλλους δυο, εξαιρετικά σημαντικούς, ότι δηλαδή έχει στερέψει και η υπομονή μας και ο χρόνος μας, ζητούμε αυτή τη στιγμή, την αναγνώριση των προσπαθειών μας και την άμεση επαγγελματική μας αποκατάσταση, από ένα Σύστημα, το οποίο μας έχει, επί σειρά ετών, κακοποιήσει ως Εργαζόμενους και ως Πολίτες.
Ζητούμε δηλαδή, την κατά προτεραιότητα μοριοδότησή μας, γιατί η
ασυνάρτητες πολιτικές των τελευταίων δέκα ετών μας έχουν πλήξει περισσότερο από τον καθένα, τσακίζοντας τη ζωή και τα όνειρά μας. Δεν επιτρέπουμε να υπονοείται ότι, τάχα, το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να βολευτούμε στο Δημόσιο, παρόλο που δεν είμαστε αρκετά «ικανοί». Στην τέταρτη δεκαετία της ζωής μας πια, απαιτούμε να δοθεί διέξοδος στη δημιουργικότητά μας ώστε με τις γνώσεις και την εμπειρία μας να υπηρετήσουμε πλέον την Εκπαίδευση με όρους αξιοπρέπειας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους της χαμένης γενιάς μας, να ενώσουν τη φωνή τους με τη δική μας. Καλούμε όμως και όλους γενικά τους συναδέλφους μας να στρατευτούν μαζί μας στην υπεράσπιση ενός δίκαιου συστήματος αντικειμενικών κριτηρίων επιλογής, το οποίο θα εξασφαλίσει το Δίκιο και την Αξιοπρέπεια όλων μας.
Ομάδα Αδιορίστων Καθηγητών Θεσσαλονίκης, palaioi.adioristoi@yahoo.gr
Αγγελίδου Γεωργία ΠΕ02, 1995
Αλεξίου Νατάσσα ΠΕ02, 1996
Αράπη Βασιλική ΠΕ02, 1994
Βασιλειάδου Ευτυχία ΠΕ02, 1992
Γιουβανάκη Ευαγγελία ΠΕ02, 1991
Γκόλφου Παναγιώτα ΠΕ02, 1996
Δαμιανίδου Σοφία ΠΕ02, 1993
Ζυμάρης Νίκος ΠΕ011, 1991
Ηλιάσκος Γιώργος ΠΕ03, 1989
Ιγγιλή Πασχαλίνα ΠΕ03, 1994
Καλομενίδου Φανή ΠΕ02, 1993
Κανταρτζή Ελένη ΠΕ02
Καρακεβά Μαρία ΠΕ03,
Καρακύργιου Βασιλική ΠΕ04
Καράμσαλης Γιώργος ΠΕ04, 1987
Καριώτης Αθανάσιος ΠΕ02,
Κοκκίνου Ακριβή ΠΕ04, 1991
Κοκορομύτη Σμαραγδή ΠΕ03, 1992
Κουρτπαρασίδου Ελισάβετ ΠΕ02, 1993
Κουτρουμπασίδου Ευδοξία ΠΕ02, 1991
Κωστήρα Αρετή ΠΕ02, 1996
Μπαρμπαθανάση Ελισάβετ ΠΕ03, 1987
Οικονόμου Δάφνη ΠΕ02, 1993
Παϊπάτη Μαρία ΠΕ04, 1989
Παπαδημητρίου Δημήτρης ΠΕ03, 1987
Πελτέκη Βασιλική ΠΕ02, 1992
Στριάκα Δέσποινα ΠΕ02, 1995
Τασίκα Καλλιόπη ΠΕ02, 1996
Τουλούπη Αναστασία ΠΕ02, 1995
Τριαντάρη Αρετή ΠΕ02, 1991
Τριανταφυλλίδου Σεβαστή ΠΕ02, 1996
Τσαλικτσή Βασιλική ΠΕ02, 1996
Τσολακιδου Αναστασία ΠΕ02, 1995
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟ.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ.
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑΤΙ:
1. ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΤΡΕΧΑΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ.( ΑΡΑΓΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ;Η ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗ ΑΡΣΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ)
2. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΘΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΕ ΩΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΣΟΝ
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ 1. ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΚΑΙ 2. ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ.
Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ.
ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ;
ΟΧΙ . ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΗ. ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΛΕΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΕΙ.ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΦΟΥ ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ 400ΩΡΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΔΡΑ;ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΟΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ;ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ;ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΟΠΟΥ ΠΑΜΕ «ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ» ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ;ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΣΕΠ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ. ΥΠΑΡΧΕΙ;