1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Υπηρετώ στην εκπαίδευση εδώ και 30 χρόνια και τα τελευταία 10 χρόνια ως διευθύντρια se Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης. Έχω παρακολουθήσει σεμινάριο του ΚΕΕΛΠΝΟ με θέμα τη σεξουαλική αγωγή και ενημερώθηκα επαρκώς. Η πολυετής παιδαγωγική μου εμπειρία με κάνει να πιστεύω ότι η σεξουαλική αγωγή των παιδιών αποτελεί δικαίωμα και ευθύνη αποκλειστικά των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών, όπως προβλέπεται και στη νομοθεσία. Το θέμα αυτό μπορεί να προκαλέσει συγκρούσεις μέσα στη σχολική κοινότητα και ίσως να στιγματίσει κάποιους μαθητές/τριες.
Προτείνω αυτό το ευαίσθητο ζήτημα να παραμείνει στην αποκλειστική αρμοδιότητα των γονέων/κηδεμόνων. Σε αντίθετη περίπτωση να προϋποτίθεται η προηγούμενη ενημέρωσή τους πάνω στο περιεχόμενων των προγραμμάτων σεξουαλικής αγωγής και η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων.
Είμαι ιατρός αναισθησιολόγος. Έχω τρία παιδιά και 14 εγγόνια. Θεωρώ απαράδεκτο να δηλητηριάζουμε τις αθώες παιδικές ψυχές με
ό, τι ανώμαλο προσπαθούν να μας επιβάλουν οι προοδευτικοί Ευρωπαίοι. Αν η κυβέρνηση ψηφίσει τέτοιο νομοσχέδιο, υπογράφει την καταδίκη της.
Καλησπέρα σας.
Θεωρώ απαράδεκτη & προκλητική την απόφαση για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών και ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο.
Πάνω σε ποιες αρχές και αξίες βασίζετε το εγχείρημα ;
Πως να εμπιστευτεί κανείς ένα κράτος,
το οποίο έχει αφήσει ανεξέλεγκτα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης,
να πετούν συνεχώς ‘σκουπίδια’ στα αθώα μάτια των παιδιών μας ;
Έχετε προσέξει εσείς που νομοθετείτε,
τις αθλιότητες που με τόση σπουδή παρουσιάζουν τα κανάλια της Ελληνικής τηλεόρασης ;
Ή μήπως δεν γνωρίζετε για τις ανεξέλεγκτες βρωμιές του διαδικτύου ;
Μήπως θα έπρεπε λοιπόν να ξεκινήσετε πρώτα από τον έλεγχο & την οριοθέτηση κάθε μορφής βίας & χυδαιότητας που δηλητηριάζει τις ψυχές και το μυαλό των παιδιών μας ;
Και μήπως μετά θα ήταν περισσότερο ωφέλιμο για την ψυχική & πνευματική
ισορροπία των παιδιών, να προάγετε στα σχολεία ζητήματα όπως,
η εν συναίσθηση, ο σεβασμός, η φιλία, ο ρατσισμός, η προστασία του περιβάλλοντος, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η αγάπη…
Μετά, αφού πετύχετε κάτι στα παραπάνω,
ελάτε να δούμε όλοι μαζί τι ακριβώς είναι και πως θα πρέπει να γίνει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Μέχρι να καταφέρετε τα αυτονόητα,
αφήστε τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στους γονείς τους.
Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες πρτάσεις.
Τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Ως γονείς που συμμετέχουμε ενεργά εδώ και χρόνια στη ζωή του Ελληνικού Σχολείου, έχουμε δικαίωμα και υποχρέωση να καταθέσουμε τις προτάσεις μας.
Μεταξύ των μεταρρυθμίσεων που εισάγονται με τις προτεινόμενες διατάξεις είναι οι εξής:
Α. Αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου
1. Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021). Κατά βάση ΘΕΤΙΚΟ το μέτρο.
2. Αγγλικά στο νηπιαγωγείο: Εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων. ΑΡΝΗΤΙΚΟ Δεν καταλαβαίνουμε τη χρησιμότητα αυτής της πρότασης. Ιδίως όταν υπάρχουν μέσα στην αίθουσα και τα προνήπια, μία ομάδα ηλικίας που πρόσφατα εντάχθηκε υποχρεωτικά, με αμφίβολα αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέχρι στιγμής.
3. Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής, όπως και η εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών. ΘΕΤΙΚΟ – ΠΡΟΤΑΣΗ: Κατάργηση της δεύτερης ξένης γλώσσας στην Εκπαίδευση. Ενίσχυση της εκμάθησης των Αγγλικών.
4. Οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων – Αξιολόγηση: Μεταξύ άλλων, ανακατανέμονται ορισμένα μαθήματα σε Ομάδες και εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών όπως και η αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών. ΘΕΤΙΚΟ
5. Τράπεζα Θεμάτων: Συστήνεται εκ νέου ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο. ΘΕΤΙΚΟ
6. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μεταξύ άλλων, μειώνονται οι Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου από 4 σε 3 και επαναφέρονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη σχολική χρονιά. ΑΡΝΗΤΙΚΟ Εκτιμούμε ότι η ύπαρξη 4 Ομάδων προσανατολισμού στην Γ’ Λυκείου, είναι ένα μέτρο δοκιμασμένο στον χρόνο που εποτρέπει την πιο σωστή κατανομή των υποψηφίων φοιτητών.
Β. Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου
1. Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων Σχολείων και Πειραματικών Σχολείων. ΘΕΤΙΚΟ Ο στόχος θα πρέπει να είναι ένα Πρότυπο Σχολείο (Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο) σε κάθε πρωτεύουσα Νομού και Πειραματικά σε κάθε έδρα Πανεπιστημίου Παιδαγωγικών.
2. Αξιολόγηση: Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας, την εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, και την εξωτερική αξιολόγηση. ΘΕΤΙΚΟ
3. Εκπαιδευτικοί στην τάξη: Εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος πλήρωσης κενών. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών. ΘΕΤΙΚΟ
4. Ασφάλεια στο σχολείο / Ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού: Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων. ΘΕΤΙΚΟ
5. Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό: Μεταξύ άλλων, εισάγονται οργανωτικές ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος πλήρωσης κενών, την απλοποίηση διαδικασιών, την επίσπευση καταβολής επιμισθίων, την παροχή κινήτρων και μεγαλύτερης ελευθερίας των εκπαιδευτικών και άλλες ρυθμίσεις που διέπουν το καθεστώς τους. ΘΕΤΙΚΟ
Γ. Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση
1. Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων: Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ, θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών. ΘΕΤΙΚΟ
2. Διαδικασία ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών: Θεσμοθετείται το ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, προβλέπεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και τη διευκόλυνση συμμετοχής στη διαδικασία, αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και καθιερώνεται η 4ετής θητεία. ΘΕΤΙΚΟ
3. Νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών: Καθιερώνεται για πρώτη φορά πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), εξορθολογίζονται τα υφιστάμενα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για την αποφυγή καταστρατήγησης των κανόνων και εισάγεται η καινοτομία του β’ κύκλου μετεγγραφών. ΘΕΤΙΚΟ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
1. Να αξιολογηθεί και να εκτιμηθεί το πρόσφατο μέτρο της υποχρεωτικής φοίτησης των προνηπίων στο Σχολείο. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου είχε περισσότερα αρνητικά παρά θετικά αποτελέσματα.
2. Μετά από τις εξελίξεις στον τομέα της υγείας, προτείνουμε να προσληφθεί μόνιμο βοηθητικό προσωπικό για το Νηπιαγωγείο και τις 3 πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
3. Να δημιουργηθεί σε κάθε πρωτεύουσα Νομού Αθλητικό Σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο), με λιγότερα μαθήματα και έμφαση στον Αθλητισμό. Με σκοπό όχι μόνον την προαγωγή αθλητών, γυμναστών και διαιτητών μελλοντικά, αλλά και την απορόφηση μαθητών μειωμένης απόδοσης σε μαθήματα ή σε διαγωγή. Διότι η αθλητική εκπαίδευση έχει άλλα πλεονεκτήματα που δεν διαθέτει η κλασσική διαδικασία της εκπαίδευσης.
4. Με το ίδιο σκεπτικό, προτείνουμε να μειωθούν τα μαθήματα στα μουσικά σχολεία και δοθεί έμφαση στα μαθήματα μουσικής.
5. Να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη και φυσικά σε καμμία περίπτωση δεν θέλουμε να αυξηθεί.
Με εκτίμηση,
Π. Κυριακίδης.
η σεξ.διαπαιδαγωγηση ειναι αποκλειστικη ευθυνη της οικογενειας.Ιδιαιτερα στα παιδακια του νηπιαγωγειου μονο ζημια και αγχος μπορει να προκαλεσει ,παρα καλο.Απορουμε πως και αποφασιστηκε κατι τετοιο, Δεν ειναι αρκετη η υπαρχουσα καταπτωση της κοινωνιας μας και η αποδομηση ολων των αξιων; κριμα
Διαφωνω ειναι πολυ μικρα τα παιδια
Αδιανόητο και μόνο σαν σκέψη. Αντί να καλυφθούν ουσιώδεις ελλείψεις από την πολύπαθη παιδεία μας, αυτό σκέφτηκαν κάποιοι «υπεύθυνοι» για την πρόοδο των παιδιών και κατά συνέπεια της κοινωνίας μας;;;
1) Τα παιδιά μας έχουν έλλειψη σωστής διαπαιδαγώγησης, έχουν ανάγκη να διαμορφώσουν προσωπικότητα, δεξιότητες και προπαντός ήθος, χαρακτήρα και συμπεριφορά. Αυτά εξέλειπαν τις τελευταίες δεκαετίες από το Σχολείο γι’αυτό στην κοινωνία μας αυξήθηκε γεωμετρικά η αγένεια, η αναίδεια, το θράσος, η αδιαφορία, ο εγωκεντρισμός, ο φιλοτομαρισμός, η επιθετικότητα, η παραβατικότητα, η βία και η έκφυλη συμπεριφορά ακόμη και στην ηλικία του Δημοτικού.
Αντί να στραφεί το σύστημα της παιδείας μας στην «ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ» και την «ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ» που είναι ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, όπως ορίζουν ο ΠΛΑΤΩΝ και ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, κάποιοι επιδιώκουν την απόλυτη διάλυση της αθώας ψυχής των μικρών παιδιών και την μελλοντική καταβαράθρωση της κοινωνίας μας.
2) Τα παιδιά μας ακόμη και ως φοιτητές παρουσιάζονται όλο και περισσότερο χωρίς γνώσεις και ανορθόγραφοι. Δυσκολεύονται να γράψουν μια ορθή πρόταση με λογική συνέχεια και σωστή σύνταξη, έχουν πρόβλημα στον γραπτό και προφορικό λόφο, αλλά και στην κατανόηση ενός κειμένου και σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ -που πολύ τον έχετε σε υπόληψη- το 25% είναι λειτουργικά αναλφάβητοι!
Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό για να αλλάξετε την παιδεία και την κοινωνία προς το καλύτερο και να σταματήσετε τον κατήφορο, κυρίες και κύριοι του υπουργείου Παιδείας που ευθύνεστε για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Έχετε την ευκαιρία να μείνετε στην ιστορία για την μεταρρύθμισή σας, είτε με χρυσά γράμματα (διορθώνοντας τα στρεβλά), είτε με μαύρα γράμματα, εάν επιμένετε στον εκμαυλισμό των αθώων παιδικών ψυχών. Αλλιώς θα υπάρξει δυναμική αντίδραση των δασκάλων και των γονέων.
Το νέο πρόγραμμα πρέπει να βελτιώσει δραστικά -και μάλιστα κατά προτεραιότητα- τα δύο προβλήματα που προανέφερα και τα γνωρίζει κάθε γονέας και κάθε πολίτης της Ελλάδας.
Dr. Κωνσταντίνος Μπέης
Στα νηπιαγωγεία της χώρας εδώ και πολλά χρόνια οι νηπιαγωγοί εργάζονται με μεράκι, διαπραγματευόμενες διάφορες θεματικές με βάση τα χαρακτηριστικά του τμήματός τους κάθε φορά.Τα καινοτόμα προγράμματα και οι δράσεις αυτές έχουν βραβευθεί σε παγκόσμιο, πανευρωπαϊκό και πανελλήνιο επίπεδο, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια και την επιστημονική κατάρτιση των νηπιαγωγών. Η εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο για την πραγματοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων δεν μπορώ να κατανοήσω που αποσκοπεί. Ξαφνικά οι γνώσεις των νηπιαγωγών πάνω στο αντικείμενο της φυσικής αγωγής, της ψυχολογίας, των εικαστικών , της μουσικής που διδάσκονται στις παιδαγωγικές σχολές δεν υφίστανται;Αναιρείτε τα παγκόσμια εύσημα που έχουν τα παιδαγωγικά πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας μας από όπου έχουν αποφοιτήσει άριστοι σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διακρίσεις νηπιαγωγοί;
Ως μητέρα και ως παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας θεωρώ ότι οφείλουμε να διατηρήσουμε αθωότητα της παιδικής ψυχής. Μακριά από τέτοιου είδους επιμορφώσεις που μόνο παραμόρφωση, σύγχυση και άγχος θα προκαλούσε. Τέτοιου είδους πληροφορίες καταγράφονται στις ψυχές των παιδιών ως επί το πλείστον σαν μη φυσιολογικές αλλά ως ψυχικά τραύματα. ΔΙΑΦΩΝΩ κάθετα σε αυτό.
Σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία δεν θα πρέπει να διδαχθούν τέτοιου είδους ενότητες. Είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί και τέτοιου είδους επιμορφώσεις δεν συνάδουν με την πίστη μας. Διαφωνώ απόλυτα!
Σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία δεν θα πρέπει να διδαχθούν τέτοιου είδους ενότητες. Είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί και τέτοιου είδους επιμορφώσεις δεν συνάδουν με την πίστη μας. Διαφωνώ απόλυτα!
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν έχει καμία θέση στο σχολείο και ιδίως στο νηπιαγωγείο!!! ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ κάθετα με την εισαγωγή αυτού του αντικειμένου στο σχολείο!!! Αφού δεν σας ελέγχει η θρησκευτική και η ηθική σας συνείδηση, τουλάχιστον ακούστε τις πολυάριθμες επιστημονικές έρευνες που αποδεικνύουν κραυγαλέα ότι αυτό το «μάθημα» μόνο αρνητικά αποτελέσματα έχει επιφέρει στις κοινωνίες που το εφάρμοσαν!!! ΜΗΝ τολμήσετε να κάνετε αυτό το κακό και στα δικά μας παιδιά!!!
Διαφωνώ με την πρόταση σας θεωρό ότι σε αυτή την ηλικία δεν χρειάζεται να περνάμε στα παιδιά την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση.
Σίγουρα διαφωνώ! θα πληγώσει τις ψυχούλες των παιδιών! Σας παρακαλώ μην το προχωρήσετε!
Διαφωνώ κάθετα με την ενταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης στην πρωτοβάθμια κ δευτεροβάθμια εκπαίδευση !
Δεν ΣΥΜΦΩΝΩ με τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση των μαθητών!!!
Το θεωρώ απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και αντιδημοκρατικό.
Δεν εχετε το δικαίωμα να μολύνετε τα παιδιά μας, ούτε να μετατρέψετε τα σχολεία σε πορνεία.
Σεβαστείτε τις ελληνορθόδοξες παραδόσεις μας.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με την εισαγωγή τέτοιου μαθήματος καταστρέφουμε την απλότητα και αθωότητα των παιδιών μας.
Διαφωνώ κάθετα με τη συμπερίληψη της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγισης στην δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» τόσο για το Νηπιαγωγείο όσο και για το Δημοτικό σχολείο. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων και δεν μπορεί να ενταχθεί σε φόρμουλες εκπαιδευτικών προγραμμάτων διότι εξαρτάται σε μέγιστο βαθμό τόσο από την ηλικία, την ωριμότητα και τον ψυχισμό του κάθε παιδιού, όσο και από το αξιακό σύστημα της κάθε οικογένειας.Θα είναι καταστροφικό για την ψυχολογία των παιδιών η επαφή τους με ένα θέμα που δεν τα ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο, ειδικά στην τρυφερή ηλικία 5-10 ετών, μέσα από ένα οριζόντιο, μη προσωποποιημένο τρόπο προσέγγισης. Οι προθέσεις μπορεί να είναι καλές, αλλά τα αποτελέσματα θα είναι ακριβώς τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα.Προτιμώτερο θα ήταν το Υπουργείο να διοργανώσει Σχολές Γονέων που θα παρέχουν συμβουλευτική από ειδικούς στους ενδιαφερόμενους γονείς/κηδεμόνες γύρω από την παιδαγωγική των θεμάτων αυτών.
Διαφωνώ κάθετα. Για τα παιδιά και ειδικά για τα νήπια είναι πολύ νωρίς για να «σηκώσουν τέτοιο βάρος». Το ζήτημα είναι πολύ λεπτό και χρειάζεται διάκριση και προσοχή.
Διαφωνώ κάθετα! Απαράδεκτο και αντίθετο στην ορθόδοξη πίστη μας!
Σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία δεν θα πρέπει να διδαχθούν τέτοιου είδους ενότητες. Είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί και τέτοιου είδους επιμορφώσεις δεν συνάδουν με την πιστη μας.Διαφωνω κάθετα!
Χριστός Ανέστη!
Είναι ανεπίτρεπτο να επιχειρειτε με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία να βλαψετε αγνές ψυχές όπως είναι τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες.Εμεις ως γονείς δεν θα αφήσουμε με κανένα τρόπο να εφαρμοστεί αυτή η απαράδεκτη, αντισυνταγματική και με ολέθριες συνέπειες μέθοδος στα παιδιά μας.
Διαφωνώ. Θεωρώ ότι ένα τόσο σημαντικό αλλά και ευαίσθητο θέμα, ιδιαίτερα για την τρυφερή ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου αλλά ακόμη και για μεγαλύτερα παιδιά, αποτελεί αποκλειστικά ευθύνη των γονέων.
Δεν συμφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στο σχολικό πρόγραμμα και μάλιστα από το νηπιαγωγείο. Οι σημερινοί γονείς είμαστε αρκετά ενήμεροι και ικανοί να ενημερώσουμε τα παιδιά μας σε αυτό το ευαίσθητο θέμα.
Διαφωνώ απόλυτα με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο διότι θεωρώ ότι η ευαισθητοποίηση για το θέμα αυτό είναι αποκλειστική ευθύνη και δικαίωμα της οικογένειας.
Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο ,στο δημοτικό και στο γυμνάσιο .Είναι πολύ ευαίσθητες αυτές οι ηλικίες και κάθε παιδί έχει τον δικό του χρόνο ωρίμανσης της ψυχοσωματικής του ανάπτυξης .Η κάθε οικογένεια έχει τις αρχές της και τον τρόπο να διδάσκει στα παιδιά αυτά τα θέματα .
Διαφωνώ με την προτεινόμενη θεματική της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και μάλιστα στα νήπια. Ας βοηθήσουμε στην καλλιέργεια διαχρονικών αρετών, ας κρατήσουμε την αθωότητα και απλότητα των παιδιών.
Οι γονείς των παιδιών άλλωστε πρέπει να ρωτηθούν διότι έχουν τον κύριο λόγο αλλά και ευθύνη για την αγωγή των παιδιών τους.
Ψηφίζω κάθετα ΟΧΙ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε τόσο μικρή ηλικία…
Αυτό το καθήκον ανήκει μόνο στους γονείς σε αυτήν την ευαίσθητη περίοδο.
Διαφωνώ. Για ποιο λόγο στην αθώα και ευαίσθητη ψυχή να μπαίνει η ιδέα την άμβλωσης, της ομοφυλοφιλίας, και του πανσεξουαλισμού από τα 4,τα 6 ή τα 9 έτη;Στην εκπαίδευσή μας τα παιδιά τα κρίνουμε μικρά για ιστορία, θρησκευτικά και φυσική μέχρι την γ’ δημοτικού και τα θεωρούμε ώριμα για σεξουαλική αγωγή υπό την αιγίδα του Κράτους από το νήπιο; Άλλο πράγμα το να μαθαίνουμε να σεβόμαστε τον άλλον, τις επιλογές και τις ανάγκες του κι άλλο να προπαγανδίζουμε το δικαίωμα στην αυτοικανοποίηση, την ελευθερία επιλογής φύλου ή το ψευτοδικαίωμα στην άμβλωση από την παιδική ηλικία.
Εάν αυτά τα προγράμματα επιθυμούσαν με ειλικρίνεια να σταθούν δίπλα στον άνθρωπο, όφειλαν καταρχήν να σεβαστούν την αυτονόητη σχέση της σεξουαλικής επαφής με τη δημιουργία της ζωής και να τη στηριξουν από τη σύλληψη μέχρι το γάμο και την οικογένεια.
Κάντε υποχρωτικές Σχολές Γονέων και για αυτό και για πολλά άλλα θέματα, ώστε να βοηθηθούν οι νέοι άνθρωποι.
Διαφωνώ κάθετα με το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία όχι μόνο στην προσχολική ηλικία, που είναι κάτι παντελώς απαράδεκτο, αλλά ακόμα και στις επόμενες τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το θέμα της σεξουαλικότητας είναι ένα θέμα πολύ ευαίσθητο και το σχολείο δεν έχει και δεν πρέπει να έχει καμία τέτοια αρμοδιότητα και εξουσιοδότηση. Το θέμα αυτό αφορά και βαρύνει την κάθε οικογένεια ξεχωριστά και εκεί θα πρέπει να παραμείνει. Δεν είναι ζήτημα πουριτανισμού αλλά ζήτημα προσωπικής, οικογενειακής και γονεικής ευθύνης και δεν πρέπει να επιτραπεί σε οποιονδήποτε τρίτο (ακόμα και στον καλύτερο εκπαιδευτικό) να διαπαιδαγωγήσει, συμβουλεύσει η εκπαιδεύσει τα παιδιά . Πόσο μάλλον σε μαζική βάση όπως κάνει το σχολείο.
Δεν λέω…, καλογραμμένο το άρθρο σας! Παραλίγο να πιστώ για τις καλές σας προθέσεις. ΌΧΙ στην σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση πριν το Λύκειο. Είναι απαράδεκτο. Αντί να προσπαθείτε να καταστρέψετε την αγνότητα της παιδικής ηλικίας με πρόσχημα την προφύλαξη των παιδιών μας καλό θα ήταν να προαγετε έναν τρόπο να παραταθεί η αυτή η αγνότητα και να χτιστεί ένα ηθικό πλαίσιο το οποίο θα διαμορφώνει αυριανούς ισορροπημενους ενήλικες. Δηλαδή σοβαρά τώρα, κόψατε μια ώρα απ τα θρησκευτικά για να προσθέσετε αυτό το εξάμβλωμα; ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΊ ΑΥΤΉ Η ΑΝΗΘΙΚΌΤΗΤΑ ΘΑ ΠΆΡΟΥΜΕ ΌΛΟΙ ΑΠΑΛΛΑΓΉ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΏΡΑ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΨΥΧΏΝ.
Χριστός Ανέστη!
Θέλω να εκφράσω τη διαφωνία μου με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε αυτήν την ηλικία!
Διαφωνώ
Διαφωνώ κάθετα με τη συμπερίληψη της ενότητας «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» στη δράση με τίτλο «εργαστήρια δεξιοτήτων».
Το νομοσχέδιο συνεχίζει να χαράζει την γραμμή σταδιακής απομάκρυνσης της εκπαίδευσης από την Τέχνη. Στις νέες δραστηριότητες αλήθεια ποια είναι η θέση των Τεχνών; Υπάρχει; Και σε αυτό το νομοσχέδιο η διδακτική της Τέχνης αντιμετωπίζεται σαν «δευτερεύουσες δραστηριότητες»-πάρεργο- και όχι σαν σύνολο από προτάσεις για αυθεντικές και ενεργητικές δημιουργίες, που θα απομάκρυναν την εκπαίδευση από την θεωρητικοποίηση και την στείρα επιστημοσύνη, δίνοντας χώρο στην αυτενέργεια, στην έμπνευση, στην ψυχική ανάταση και στην χαρά της πρωτοπορίας. Σε αυτήν εδώ τη χώρα από την λαμπρή αρχαιότητα μας, το Θέατρο αποτέλεσε σχολείο για τις αρχές και τα επιτεύγματα του σπουδαίου αυτού πολιτισμού και είναι λίγο παράδοξο σήμερα αυτό να απουσιάζει από το κεντρικό παιδαγωγικό μας στοχασμό. Ας τα βάλουμε κάτω και ας επανεξετάσουμε την χρησιμότητα των Τεχνών και ειδικά του Θεάτρου στην διαμόρφωση φωτεινών προσωπικοτήτων που λειτουργούν ομαδοσυνεργατικά αλληλέγγυα και χαίρονται να εμπνέονται και να δημιουργούν. Την στιγμή που τα παιδιά προσπαθούν να κατανοήσουν ταυτότητα, σχέση ατόμου με σύνολο, έχουν αναστολές και συστολή, ματαιώσεις, ανάληψη πρωτοβουλιών και κατανόηση των ρόλων το Θέατρο δεν μπορεί να απουσιάζει. Είναι απαραίτητο για την ψυχική και διανοητική του ισορροπία. Άλλη σημαντική απουσία στο νομοσχέδιο, είναι η έλλειψη πρόβλεψης εισαγωγής στην εκπαίδευση του οπτικοακουστικού γραμματισμού. Μέγα ατόπημα να μιλάμε για εισαγωγή κι άλλων γλωσσών στην εκπαίδευση και να απουσιάζει η κυρίαρχη γλώσσα του 21ου αι. Η εικόνα μας κατακλύζει το ίδιο και η οπτικοακουστική αφήγηση- ταινίες, βίντεο κλιπ. διαφήμιση, σειρές κτλ -και οι νέοι μας εμπειρικά χωρίς ουσιαστική γνώση προσπαθούν να κολυμπήσουν σε βαθιά και επικίνδυνα νερά. Ο οπτικοακουστικός λόγος είναι ο κυρίαρχος αυτή την στιγμή. Η εποχή απαιτεί να ξέρουμε να τον διαβάζουμε. Επιβάλλεται η εισαγωγή της οπτικοακουστικής εκπαίδευσης-κινηματογραφικού λόγου. Η Τέχνη είναι έκφραση. Τα βουβά πρόσωπα γίνονται σιγά σιγά τυφλές ψυχές.
Διαφωνώ κάθετα
Διαφωνώ απόλυτα.
Παρόλο που άλλες ήταν οι υποσχέσεις και οι βλέψεις του Υπουργείου για τέτοιου είδους θέματα αρχικά, τώρα βλέπουμε όχι απλώς να μη μεριμνά για την βελτίωση της Παιδείας και του Εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντιθέτως να φέρνει προς συζήτηση (και ψήφιση αργότερα) τέτοιου είδους νομοσχέδια, αντίθετα όχι μόνο με τη χριστιανική διαπαιδαγώγιση, αλλά και κάθε είδους Παιδεία που θέλει να υποστηρίζει ότι έχει αρχές. Σύμφωνος λοιπόν με την ομήγυρι που εξέφρασε παρόμοια άποψη περί του θέματος, δηλώνω και γω την ΔΙΑΦΩΝΙΑ μου με την συγκεκριμένη «απερίσκεπτη», κατά την άποψή μου, ενέργεια, που δεν εκφράζει κανέναν λογικό πολίτη…
Είναι απαράδεκτο και ως σκέψη. Είναι εγκληματικό να εισαγάγουμε την λεγομένη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (κατ’ ευφημισμόν διαπαιδαγώγηση) στα σχολεία, και δη σε αυτές τις ηλικίες. Είναι και παράνομο να καθορίζει το κράτος πώς και πότε θα διδαχθούν στα παιδιά αυτού του είδους τα ζητήματα, διότι οι διεθνείς συμβάσεις ορίζουν ότι αυτά είναι ζητήματα των γονέων. Αλλά και τις διεθνείς συμβάσεις να αλλάξουν, θα αντίκειται και στην κοινή λογική. Και εν πάση περιπτώσει οι γονείς επιλέγουν την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους.
Και γίνεται και ύπουλα μία τέτοια περίοδο τεχνητής κοινωνικής ανωμαλίας με όλες αυτές τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς, ώστε να μην πάρει είδηση κανένας. Όχι πως τα υπουργεία μας λαμβάνουν υπ’ όψιν τους, αλλά εμείς οφείλουμε να προστατεύσουμε τα παιδιά μας.
Είμαι μητέρα τριών παιδιών και απαιτώ να έχουμε οι γονείς τον πρώτο και αποκλειστικό λόγο επί της διαπαιδαγωγήσεως των παιδιών μας, όπως θα γινόταν σε μια κανονική δημοκρατία.
Eιναι δυνατον να διδαχθει στα παιδια διδασκαλια για ενηλικες;
Απιστευτο!
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στην δημόσια εκπαίδευση!!!!
Η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού
των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξου.
Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικά στο Νηπιαγωγείο. Αυτό δεν μπορεί να γίνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων, η πλειονότητα των οποίων θεωρώ πως διαφωνεί. Ωστόσο, οι περισσότεροι αγνοούν αυτή την πτυχή του Σχεδίου Νόμου, καθώς και τη δυνατότητα συμμετοχής στην παρούσα διαβούλευση. Δεν δόθηκε η απαραίτητη δημοσιότητα στο θέμα, δεν υπήρξε ενημέρωση.
Διαφωνώ κάθετα στην σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση των παιδίων κ ιδίως από τόσο μικρή ηλικία,δηλαδή από το νηπιαγωγείο κ δημοτικό.αφηστε τα παιδιά μας να μεγαλώσουν κ να μάθουν για τα πάντα όπως μάθαμε κ εμείς όταν ήρθε η ώρα μας.
Αφήστε τα να μεγαλώσουν μέσα στην αθωότητα τους,τι πιο όμορφο απο αυτό.
Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να γίνει αυτό,βάλτε περισσότερες ξένες γλώσσες στα σχολεία,βάλτε τα να μάθουν χορούς,παράδοση,ήθη κ έθιμα,να κοινωνικοποιούνται Ο Χ Ι σεξ,αν είναι δυνατόν.τα έχετε ισοπεδώσει όλα πια σε αυτή την χώρα.
Διαφωνώ με την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης από την νηπιακή ηλικία.
Με πλάγιο τρόπο εισέρχεται η σκέψη στο μυαλό αθώων ψυχών, κάτι που είναι απαράδεκτο και χωρίς την συναίνεση των γονέων. Εξάλλου υπεύθυνοι για αυτή την «γνώση» είναι οι γονείς και όχι το σχολείο. Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί ας αρκεστούν στην γνώση που έχουν αρμοδιότητα να προσφέρουν.
Χρίστος Ανέστη. Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Ως γονιός τεσσάρων παιδιών το καθένα σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης, έχω παρατηρήσει από πρώτο χέρι πολλά μεγαλύτερης συμασίας κενά στο εκπαιδευτικό σύστημα. Από το περιεχόμενο των βιβλίων, μέχρι την απαρχαιωμένη μέθοδο εκπαίδευσης της στείρας παπαγαλίας των προβληματικων βιβλίων και δυστυχώς πολλά άλλα ακόμη. Ως βασικό προβληματισμό μου όμως θα ήθελα να θέσω ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα τόσο λεπτό θέμα που μου είναι δύσκολο να εμπιστευτώ έναν ξένο δίνοντάς του ένα τέτοιο δικαίωμα χωρίς να ξέρω τι ακριβώς είναι αυτό που θέλει τα μεταδώσει στα παιδιά και ποιες είναι οι προθέσεις του, ειδικά σε μια τόσο ευάλωτη ηλικία.
Χριστός Ανέστη. Είναι απαράδεκτο να μιλάμε για το άρθρο 1, χωρίς να αναφέρεται τι ακριβώς περιέχει. Αυτό το μαθαίνουμε όταν διαβάσουμε την εισηγητική έκθεση. Οπότε όταν ψηφιστεί το άρθρο 1 (που δεν αναφέρει τίποτε) ψηφίζεται αυτόματα η εισηγητική έκθεση που αναφέρεται στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από το νηπιαγωγείο.
Απαράδεκτο το κρυφό της υπόθεσης καθώς και ότι εισάγεται από το νηπιαγωγείο.
Προσβάλλονται οι γονείς, διότι θεωρούνται ανίκανοι να διδάξουν κάτι στα παιδιά τους το οποίο είναι κεφαλαιώδες.
Είδαμε στις χώρες που εφαρμόστηκε η σεξ. διαπ/ση ότι τα αποτελέσματα ήταν ολέθρια.
Ποιος θα λογοδοτήσει κάποτε γι’ αυτά όλα τα ολέθρια αποτελέσματα; Ποιος είναι ο εισηγητής/ες (επωνύμως); Διότι όλοι μας έχουν πρήξει με την έκφραση «…αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη…». Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη της ψυχικής υγείας των παιδιών;
Απαράδεκτο. Όποιος το εισηγήθηκε να πάει σπίτι του.
Το κάθε παιδί είναι μοναδικό, δέχεται διαφορετικά ερεθίσματα, έχει τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης και ωριμότητας. Κρίνω ότι το λεπτό και σοβαρό αυτό θέμα είναι ευθύνη και αρμοδιότητα των γονέων και όχι των Εκπαιδευτικών.
ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΗ Η ΣΚΕΨΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ «ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ» ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η εισαγωγή «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που προτείνεται από το νέο νομοσχέδιο κρίνεται ως ένα βήμα που εν δυνάμει θα μπορούσε να συμβάλει στην αναβάθμιση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και αναγνωρίζεται ως μια θετική πρωτοβουλία. Ωστόσο, χρειάζονται πολύ σημαντικές διευκρινίσεις σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας των Εργαστηρίων ώστε να διασφαλιστεί ότι θα αποτελέσουν Εργαστήρια σκέψης, διαλόγου και δράσης και όχι ένα ακόμα διδακτικό αντικείμενο.
Ένα από τα πλαίσια δράσης μας είναι η Ατζέντα 2030 ή 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, πλαίσιο αναφοράς και για τις κυβερνητικές πολιτικές. Ο Στόχος 4 ορίζει “Ποιοτική Εκπαίδευση” για όλους έως το 2030, ενώ ο Υποστοχός 4.7 αναφέρει ρητά το θέμα της καλλιέργειας δεξιοτήτων.
«Μέχρι το 2030 θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι μαθητές αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης, μεταξύ άλλων μέσω της εκπαίδευσης για αειφόρο ανάπτυξη και βιώσιμου τρόπου ζωής, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ισότητας των φύλων, της προώθησης μιας κουλτούρας ειρήνης και μη βίας, της παγκόσμιας εκπαίδευση, και της εκτίμηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και της συμβολής του πολιτισμού στη βιώσιμη ανάπτυξη.» 4ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης, άρθρο 7.
Σε αυτό το πλαίσιο η εισαγωγή “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” κρίνεται ως θετικό βήμα και έχουμε ήδη θέσει στη διάθεση του ΙΕΠ τα σχετικά εκπαιδευτικά εγχειρίδια που έχουν αναπτυχθεί προς αυτή την κατεύθυνση ως πιθανές πηγές άντλησης εκπαιδευτικού υλικού. Ωστόσο, για να υπάρχει πραγματικό όφελος προς όλους τους μαθητές και το σχολείο να αποτελέσει ένα πεδίο άσκησης δημοκρατίας, κριτικής σκέψης και δράσης θέλουμε να θέσουμε τα ακόλουθα σημεία
Το εργαστήρια δε θα πρέπει να αποτελούν ένα ακόμα διδακτικό αντικείμενο ούτε να αξιολογούνται ατομικά οι μαθητές/τριες για τη συμμετοχή με τους ίδιους όρους που ισχύουν στα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα.
Αντίστοιχα, το εκπαιδευτικό υλικό που θα υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς δε θα πρέπει να έχει τη μορφή σχολικού εγχειριδίου με ύλη που οφείλουν οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν, αλλά είναι προτιμότερο να είναι μια “εργαλειοθήκη” με πλούσιο υλικό από όπου θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες οι εκπαιδευτικοί.
Προτείνουμε τη δομή που διατρέχει τα εργαστήρια Μη τυπικής εκπαίδευσης που υλοποιούν οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και αυτό είναι το μοντέλο: Μαθαίνω- Σκέφτομαι-Δρω. Η γνώση είναι το πρώτο βήμα για το οποίο ο εκπαιδευτικός είναι το κεντρικό πρόσωπο, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει και τους/τις μαθητές/τριες. Τα 2 επόμενα βήματα όμως είναι προϊόν συνεργασίας ολόκληρης της σχολικής τάξης. Οι μαθητές/τριες με αυτόν τον τρόπο γίνονται συνδιαμορφωτές της γνώσης και ενεργοί μέτοχοι της σκέψης και της δράσης.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα πρέπει να προωθούν τις Δεξιότητες της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης (Global Education). Είναι όλο και πιο εμφανές ότι ζούμε σ’ έναν περίπλοκο και παγκοσμιοποιημένο κόσμο, με νέες παγκόσμιες τάσεις και ζητήματα. Η παγκόσμια διάσταση αποτελεί μέρος της καθημερινής μας ζωής και δημιουργεί προκλήσεις, ιδίως στους νέους, στο να εκφράσουν τη δική τους ενημερωμένη άποψη, τα συναισθήματά τους και να αναλάβουν δράση. Το επίσημο σχολικό σύστημα αντιπροσωπεύει τον ασφαλέστερο χώρο, χωρίς περιορισμούς, ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν, να αναστοχάζονται και να δοκιμάζουν νέες δεξιότητες απαραίτητες για την παγκόσμια κοινωνία, στην οποία ζουν. Οι προτεινόμενες δεξιότητες είναι: Συστημική σκέψη, Προνοητική δεξιότητα, Κανονιστική δεξιότητα, Στρατηγική δεξιότητα, Δεξιότητα συνεργασίας , Δεξιότητα κριτικής σκέψης, Δεξιότητα αυτεπίγνωσης , Δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων