Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:53 | Θωμάς

    Είμαι πατέρας τριών παιδιών και εκπαιδευτικός. Διαφωνώ με την εφαρμογή της σεξουαλικής εκπαίδευσης στα σχολεία. Κανείς δεν μπορεί να παραβιάσει τα δικαιώματα και τις αξίες της κάθε οικογένειας.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:52 | Ευθυμία

    Διαφωνώ ριζικά

  • 5 Μαΐου 2020, 21:51 | Φωτεινή Π.

    Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ απόλυτα με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για καθαρά παιδαγωγικούς, γνωστικούς και ψυχολογικούς λόγους.
    Κάθε παιδί και έφηβος έχει το δικό του προσωπικό τρόπο σταδιακής ανάπτυξης και ωρίμασης των γνωστικών και ψυχοσυναισθηματικών λειτουργιών του τα οποία μόνο ο γονιός που περνάει ώρες μαζί του έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί. Ακόμα και μέσα στην ίδια την οικογένεια, η οποία διέπεται από το ίδιο σύστημα αξιών, παρατηρούνται πολλές διαφορές στο βαθμό και το ρυθμό ωρίμασης των λειτουργιών αυτών ανάμεσα στα ίδια τα αδέλφια.
    Το θέμα της σεξουαλικής διαφώτισης κάθε γονιός το επιχειρεί με το κάθε παιδί του όταν το δει έτοιμο να δεχτεί τις απαντήσεις που είναι έτοιμο να λάβει. Δε μπορούμε να βάλουμε μαθητές της ίδιας ηλικίας στο ίδιο καλούπι όταν και ανάμεσα στα ίδια αδέλφια ο γονιός δεν ξεκινά τη σεξουαλική διαφώτιση ακριβώς στην ίδια ηλικία, αλλά ανάλογα με τις ερωτήσεις που του κάνει το κάθε παιδί και τις πληροφορίες που έχει εισπράξει από το εξωτερικό του περιβάλλον.
    Δεν είναι αριθμητική ή ορθογραφία η σεξουαλική διαφώτιση ώστε να ξεκινήσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή από τον «αρμόδιο» εκπαιδευτικό. Εξάλλου το θέμα άπτεται τόσο πολύ προσωπικών πεποιθήσεων και είναι τόσο ευαίσθητο όσο τα προσωπικά δεδομένα ή το ιατρικό απόρρητο.
    Ως γονιός θα θεωρούσα ότι το κράτος παραμερίζει τη δική μου ευθύνη ως γονέα να καθοδηγήσω και να ενημερώσω το παιδί μου για ένα τόσο λεπτό και συνάμα σοβαρό θέμα και θα αισθανόμουν ότι παραβιάζει ατομικά δικαιώματα τόσο δικά μου όσο και του παιδιού μου. Αλλά και ως εκπαιδευτικός, εάν το κράτος με υποχρέωνε να διαφωτίσω σεξουαλικά τους μαθητές μου σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή και χωρίς την προηγούμενη γονική συναίνεση ή σχετική ανατροφοδότηση από τους μαθητές μου θα αισθανόμουν ότι παρεμβαίνω στην προσωπική τους ζωή και ότι επιχειρώ να αναθεωρήσω το σύστημα αξιών και προσωπικών πεποιθήσεων που τους έχουν εμφυσήσει οι γονείς τους !
    Ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις ανησυχίες μου και να πράξετε τα δέοντα ώστε οι γονείς να έχουν τον πρώτο λόγο στην ανατροφή των παιδιών τους όσον αφορά το ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης

  • 5 Μαΐου 2020, 21:51 | ΠΑΝΑΓΙΏΤΗΣ ΓΕΩΡΓΊΟΥ

    Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Άρρωστα μυαλά άρρωστες ιδέες.
    Κυριάκο μάζεψε τους άμεσα. Αυτοί είναι πέμπτο φαλαγγίτες της παράταξης.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:50 | Θάνος Μητακάκης

    Δεν είναι δουλειά του Δημόσιου Νηπιαγωγείου να υπεισέρχεται σε τέτοια ζητήματα.

    Στο παιδί μου δεν δέχομαι να γίνονται πειράματα και μάλιστα στην πιο τρυφερή του ηλικία. Δεν δέχομαι το παιδί μου να γίνεται δέκτης κανενός είδους τέτοιων πληροφοριών και μάλιστα να του μεταδίδονται από οποιονδήποτε «αμφίβολης ηθικής εκπαιδευτικό» με «αμφίβολης ποιότητας ελατήρια».

    Πάντως, και μόνο το γεγονός ότι δέχεται η Ελληνική Βουλή να θέσει υπό συζήτηση τέτοια νομοσχέδια είναι όνειδος !!!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:50 | Δημήτριος Μαντζούρης

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση έτσι όπως προωθείται αγγίζει ιδεολογικά ζητήματα και δεν αποτελεί απλά μία ενημέρωση των παιδιών για κινδύνους κ.λπ. Δεν επιτρέπεται σε κανέναν να παίρνει τη θέση του γονιού σε ζητήματα ιδεολογίας. Και απορώ! Υπάρχει κάποιος που το παιδί του 4 ετών ή και 6 ή και 8 έχει ανάγκη να μάθει για τη σεξουαλική πράξη; Προφανώς και όχι. Με πολύ μεγάλη ελαφρότητα αντιμετωπίζετε το ζήτημα. Λοιπόν, απαιτώ για τόσο σοβαρά θέματα που αγγίζουν την κοσμοθεωρία του καθενός να υπάρχει σοβαρότερη αντιμετώπιση από το σχολείο και βέβαια όχι ιδεολογική, παρά μόνο καθαρά επιστημονική.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:49 | Αθανασία

    Είμαι εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και θεωρώ την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο απαράδεκτη για πολλούς λόγους. Πάρα πολλά επιστημονικά δεδομένα από το χώρο της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής καταδεικνύουν τα προβλήματα που προκαλεί στα παιδιά η άκαιρη ενημέρωση σε τέτοια ζητήματα και από άτομα εκτός του οικογενειακού περιβάλλοντος.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:49 | Ολγα

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στα σχολεία. Όλα θέλετε πια να τα ισοπεδώσετε; Καιρός να ξεσηκωθούμε όλοι οι γονείς!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:49 | Εμμανουήλ Τσεσμελής

    Διαφωνώ πλήρως με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης

  • 5 Μαΐου 2020, 21:48 | Ανεμούλη Ανδρονίκη

    Ως εκπαιδευτικός, γνωρίζω ότι υπάρχουν θέματα σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία που βασίζονται σε πολυετή επιστημονική έρευνα. Η προσθήκη των προτεινόμενων από το νομοσχέδιο θεμάτων και των στόχων τους, χωρίς τεκμηριωμένη επιστημονική και παιδαγωγική έρευνα και αξιολόγηση, αποτελεί επικίνδυνο πειραματισμό σε βάρος των παιδιών μας. Ως εκ τούτου, η εισαγωγή αυτών των θεματικών ενοτήτων στα σχολεία με βρίσκει τελείως αντίθετη.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:47 | Αθανάσιος

    Δεν συμφωνώ καθόλου.. Υπάρχουν αλλα πολυ ποιό κατάλληλα θέματα για αυτες τις ηλικίες..Απαράδεκτο..

  • 5 Μαΐου 2020, 21:46 | Κωνσταντίνα

    Ως μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο. Είναι καθήκον του κάθε γονέα να διαχειριστεί αυτό το ευαίσθητο αλλά και τόσο σημαντικό θέμα σε σχέση με τα παιδιά του και ουδείς άλλος μπορεί να τον αντικαταστήσει.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:45 | Ανεξίθρησκος

    Φροντίστε, σε όσα σχολεία εφαρμοστεί η σεξουαλική αγωγή, να κρεμάσετε ταμπέλες που θα γράφουν «Σεβαστείτε τις εγκυμονούσες συμμαθήτριές σας».

  • 5 Μαΐου 2020, 21:45 | Ηλίας Μηνάς

    Διαφωνώ

  • 5 Μαΐου 2020, 21:44 | ΟΛΓΑ

    Ως γονείς έχουμε την αποκλειστική ευθύνη και δικαίωμα και ικανότητα να διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας σύμφωνα με τις αξίες, τις αρχές και τα πιστεύω μιας Ελληνικής Ορθόδοξης Χριστιανικής οικογένειας.
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένας ρόλος των γονέων πολύ σημαντικός, γιατί διαπαιδαγωγούν όχι μόνο μέσα από τις συζητήσεις και τις απαντήσεις που δίνουν, αλλά και μέσα από τη συμπεριφορά τους και τη σχέση μεταξύ τους.

    Είμαι ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ως προς την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς αυτή θα γίνεται από άτομα που δε θα γνωρίζουν οι γονείς, άρα δε θα τους εμπιστεύονται, και που θα μεταφέρουν τα όποια δικά τους βιώματα (με ότι αυτό συνεπάγεται).
    Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, η διδασκαλία της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε χώρες του εξωτερικού έχει οδηγήσει σε έναρξη της σεξουαλικής δραστηριότητας σε πολύ μικρή ηλικία, καθώς επίσης και την αύξηση ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης σε κορίτσια 13-14 ετών.
    Αν θέλετε πραγματικά να βοηθήσετε τα παιδιά, μπορείτε από το νηπιαγωγείο να τους εκπαιδεύσετε στις πρώτες βοήθειες.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:44 | Αλεξάνδρα Σακελλαρίου

    Είμαι μητέρα 8 παιδιών,καθηγήτρια Μαθηματικών επί 33 έτη καί τώρα έχω και 7 εγγόνια.Αφήστε τα παιδιά μας να ζήσουν την παιδική τους ηλικία σωστά και ισορροπημένα.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:43 | Ελένη.Σ.Κ.

    Διαφωνώ και ως μητέρα τριών μικρμών παιδίών και ως εκπαιδευτικός!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:42 | Αλεξάνδρα

    Διαφωνώ κάθετα με τη συμπερίληψη της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στην δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που αφορούν το Νηπιαγωγείο αλλά και το Δημοτικό σχολείο.
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι και πρέπει να είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων και δεν μπορεί να ενταχθεί σε εκπαιδευτικά προγράμματα διότι εξαρτάται τόσο από την ηλικία, την ωριμότητα και τον ψυχισμό του κάθε παιδιού, όσο και από το αξιακό σύστημα της κάθε οικογένειας.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:41 | Σταύρος Γ.

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τόσο τρυφερές ηλικίες. Η άποψη της κυρίας Σφακιανάκη μας εκφράζει απόλυτα ως γονείς.
    Ευχόμαστε να μην προχωρήσει το συγκεκριμένο θέμα γιατί θα μας βρείτε απέναντι σας.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:39 | π. Βασίλειος

    Διαφωνώ πλήρως με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Με βάση το νόμο, οι γονείς είναι υπεύθυνοι για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Πώς είναι δυνατόν η κυβέρνηση να νομοθετεί νόμους αντισυνταγματικούς !?!

    Η εφηβεία ξεκινάει στο γυμνάσιο !! Συνεπώς, ακόμη και η ίδια η φύση διαφωνεί με την μεθοδολογία που προτείνει το πολυνομοσχέδιο !

    Από την αρχαιότητα έλεγαν ότι τα παιδιά είναι tabula rasa, δηλαδή άγραφο χαρτί. Όλοι οι ψυχολόγοι συμφωνούν ότι ο άνθρωπος χτίζει την βασική του προσωπικότητα μέχρι τα 6 χρόνια. Είναι, λοιπόν, δυνατόν να βάλουμε στα μικρά παιδιά ως κέντρο της μάθησης την σεξουαλικότητα ? Μήπως, τελικά, ο σκοπός του πολυνομοσχεδίου είναι η καταστροφή της παραδοσιακής οικογένειας ?

  • 5 Μαΐου 2020, 21:39 | Π.Ε.ΚΑ.Π Ιονίων Νήσων

    Το παράρτημα της ΠΕΚΑΠ Ιονίων Νήσων μετά από συνεδρίαση με τα μέλη του, θεωρεί επιβεβλημένη την παρέμβαση του στη διαβούλευση. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η αναγκαιότητα ενίσχυσης της πληροφορικής είναι επιτακτική, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του κορονοιου. Το παράρτημά μας έχει στείλει πολλές φορές έως σήμερα τις προτάσεις του στο Υπουργείο, μέσω του κεντρικού οργάνου της ΠΕΚΑΠ, αλλά δυστυχώς όλα τα τελευταία χρονιά, το υπουργείο δε φάνηκε να κατανοεί την ανάγκη των εκπαιδευτικών πληροφορικής, των μαθητών αλλά και των σχολείων σε υλικό – τεχνολογικό εξοπλισμό, και έμψυχο δυναμικό. Θα θέλαμε σε αυτή τη διαβούλευση να επισημάνουμε για ακόμη μια φορά τις παρακάτω προτάσεις:

    – Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των ΑΕΙ

    – Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕΛ

    – Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕΛ. «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.

    – Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕΛ, σε Γενικής Παιδείας.

    – Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.

    – Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των ΤΠΕ και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.

    – Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας.

    – Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος ΤΠΕ στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

    – Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

    – Άμεση επιδότησή των καθηγητών πληροφορικής για ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού τους.

    – Επιδότηση του Internet σε κάθε εκπαιδευτικό και μαθητή της χώρας

    – Επαναφορά του εργαστηριακού 3ωρου σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για την συντήρηση των εργαστηρίων πληροφορικής.

    – Επιδότηση των εκπαιδευτικών για διαδικτυακά σεμινάρια και έντυπες εκδόσεις επιστημονικών βιβλίων αλλά και OnLine συνδρομές σε βιβλιοθήκες συγγραμμάτων.

    – Ειδική μεταχείριση των νησιωτικών και απομακρυσμένων – δυσπρόσιτων περιοχών για τα ελάχιστα κριτήρια εγγραφής μαθητών ανά τμήμα – ειδικότητα κτλ. Ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους μαθητές της Ελλάδας.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:38 | Ε. ΑΛΙΜΟΝΑΚΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σαν μάθημα. Αποκλειστικά υπεύθυνη για αυτό είναι η οικογένεια. Σε καμία περίπτωση δεν το δεχόμαστε. Να καταργηθεί απο τις εκπαιδευτικές προτάσεις!!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:38 | Βαγια

    Παρακαλω παρα πολυυυυ να αποσυρθει αμεσαα ολο αυτο το νεο «παιδαγωγικο» υλικο που θελουν καποιοι να δοθει στα παιδια μας!!!
    Δεν υπαρχει περιπτωση να βοηθησει στο παραμικρο την ψυχικη αναπτυξη των παιδιων και το ειδος της διαπαιδαγωγισης που προσφερει το θεωρω λαθος περα για περα!!!
    Δεν διαβασα πουθενα σε κανενα φορεα οτι ειναι χρησιμο κ αναγκαιο κ καλο να δοθει «τροφη» τετοιας μορφης στα αθωα παιδικα (σχεδον μωρουδιστικα) μυαλουδακια και επ’ουδενι δεν κρινω σωστο να γαλουχηθουν με ολα αυτα τα «νεωτεριστικα» τα οποια πιστευω οτι μονο συγχυση κ κακοπληροφορηση προσφερουν!!! Οδηγωντας σε προβληματα πραγματικα μεταγενεστερα!!!
    Πσρακαλω να αποσυρθει

  • 5 Μαΐου 2020, 21:38 | ΜΑΡΙΑ

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο. Είναι αντιπαιδαγωγικό να προβληματίσουμε τις ψυχες που ακόμη δεν έχουν διαμορφώσει τη σκέψη, τη θέλησή τους και το χαρακτήρα τους για ένα τόσο σοβαρό θέμα.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:37 | Αλέξανδρος

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και σχολική ηλικία.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:37 | ΣΟΦΙΑ Π.Γ.

    Διαφωνώ, θέλω προσωπικά να ενημερώσω τα παιδιά μου για τα σεξουαλικά ζητήματα σύμφωνα με τις αρχές μου και τις ανάγκες τους.
    Δεν εμπιστεύομαι κανέναν ειδικό να διδάξει αυτά τα θέματα στα παιδιά μας σύμφωνα με τις διεθνής εντολές, τα βιώματά του και τις ηθικές αξίες του.
    Επίσης διαφωνώ με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις και μάλιστα με τη στρατιά ανέργων και αδιόριστων εκπαιδευτικών….

  • 5 Μαΐου 2020, 21:34 | Αθηνά Δουλγεράκη

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ απόλυτα με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση .
    Κάθε παιδί και έφηβος έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και ωρίμασης των γνωστικών και ψυχοσυναισθηματικών λειτουργιών . Τις ιδιαιτερότητες αυτές τις βλέπουμε έντονα στα παιδιά μας χωρίς να είμαστε ειδικοί. Δε υιοθετούμε την ίδια συμπεριφορά απέναντι τους! Δεν έχει δικαίωμα η Πολιτεία να παρεισφρήσει σ’ ένα τόσο λεπτό ζήτημα ! Δεν είναι αυτός ο ρόλος της! Ας φροντίσει κατά Το πρώτον να περιφρουρήσει ουσιαστικά το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της δωρεάν παιδείας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:33 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Εύχομαι ο Θεός να μην επιτρέψει αυτή την προσπάθεια πλήρους εξάλειψης κάθε πατροπαράδοτης αξίας. Απαράδεκτο. Χριστός Ανέστη
    Εκπαιδευτικός, πολύτεκνος πατέρας

  • 5 Μαΐου 2020, 21:31 | Στέφανος Β.

    Διαφωνω καθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και τη θεωρω ακρως επικίνδυνη γι αυτη την ηλικία, και θα μπορουσα να πω οτι ειναι διαβολικη ενέργεια για να καταστρέψει τις ψυχες των παιδιων απο την πρωιμη κιολας ηλικια..

  • 5 Μαΐου 2020, 21:31 | Αγάπη

    Διαφωνώ κάθετα!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:24 | Σπυριδούλα

    Απόλυτη διαφωνία με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη νηπιακή ηλικία και σε όλες τις τάξεις δημοτικού και γυμνασίου. Απαράδεκτη σκέψη.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:23 | Φωτεινή Φ.

    Χριστός Ανέστη! Ήθελα να εκφράσω την διαφωνία μου ως μητέρα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και στην σχολική ηλικία. Οι γονείς είναι υπεύθυνοι να ενημερώσουν τα νήπια παιδάκια τους ή όχι,όταν αυτοί κρίνουν πως το κάθε παιδί τους είναι έτοιμο για κάτι τέτοιο.Σας παρακαλώ κ.Υπουργέ ξανασκεφτήτε την τόσο τρυφερή ψυχούλα των νηπίων και παρακαλώ κάντε την σωστή επιλογή για τα παιδάκια μας

  • 5 Μαΐου 2020, 21:20 | Αντωνία

    Διαφωνώ ριζικά με την εισαγωγή θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων στο σχολείο (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) για λόγους τόσο παιδαγωγικούς και γνωστικούς όσο και ψυχολογικούς, ηθικούς ακόμα και νομικούς.
    Δεν υπάρχει σοβαρό σύγγραμμα, μελέτη, έρευνα, από παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, εκπαιδευτικούς που να μην συμφωνεί ότι το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης αποτελεί ένα πολύ σοβαρό και συνάμα ιδιαίτερα ευαίσθητο κομμάτι της αγωγής του παιδιού.
    Λόγω λοιπόν του ευαίσθητου χαρακτήρα του θέματος δεν είναι δυνατό αυτό να διδαχθεί σε κάποιο εργαστήριο δεξιοτήτων και να χρησιμοποιούνται για την πρόσκτηση της συγκεκριμένης δεξιότητας ως καινοτόμες μέθοδοι “η ενίσχυση της βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης με στόχο την πιο άμεση και ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην τάξη”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην Αιτιολογική Έκθεση «Αναβάθμιση σχολείου και άλλες διατάξεις».
    Επιπλέον, σύμφωνα με την έκθεση, όλα τα παραπάνω, θα ενταχθούν από το Νηπιαγωγείο αλλά και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Τη στιγμή όμως που κάθε μαθητής είναι γνωστό ότι αποτελεί μια συνύφανση σώματος και ψυχής μοναδικής και ανεπανάληπτης, έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και ωρίμανσης των γνωστικών, ψυχικών και συναισθηματικών του λειτουργιών. Πως είναι δυνατόν λοιπόν να επιβληθούν στους μαθητές της ίδιας ηλικίας, όμοιες μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας; Όταν μάλιστα και ανάμεσα σε αδέλφια, ακόμα και στα δίδυμα οι γονείς ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση στο ιδιαίτερο αυτό θέμα ανάλογα με τις ανησυχίες και τις ανάγκες που εκφράζει το παιδί.
    Τέλος, το θέμα των σεξουαλικών πεποιθήσεων, άρα και η διαμόρφωσή τους μέσω εργαστηριακών δεξιοτήτων στο σχολείο δεν παύουν να αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και κανένας όσο και «ειδικός» να είναι δεν μπορεί να επέμβει πλην του γονέα που φέρει την αποκλειστική ευθύνη για το παιδί του.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:20 | Χριστινα

    Διαφωνώ κάθετα με την εφαρμογή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια άτοπη κίνηση καθώς προσβάλλεται και βιάζεται η ψυχοσύνθεση των παιδιών ειδικότερα των νηπίων. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν τέτοιες πληροφορίες, επίσης λαμβάνοντας υπόψη ότι σε αυτή την ηλικία ακολουθούν μια μιμητική συμπεριφορά θεωρείται λάθος η εισαγωγή αυτού του θέματος στην εκπαίδευση τους, καθώς θα τους προκαλούσε σύγχυση και θα διατάρασσε την παιδική τους αθωότητα. Θεωρώ πως δεν έχει να τους προσφέρει, ωφελήσει σε κάτι όσο αφορά την ανάπτυξη της προσωπικότητας τους, αλλά αντιθέτως κάτι τέτοιο θα έβλαπτε την ευαίσθητη ψυχοσύνθεση τους. Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι πολλά παιδιά στην προσχολική ηλικία δεν έχουν κατακτήσει με πληρότητα δεξιότητες λογού, οπότε και πάλι είναι ανώφελη η εισαγωγή αυτού του θέματος, καθώς προηγούνται πιο βασικά και λειτουργικά ζητήματα που αφορούν την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας τους. Θα ήθελα να εκφράσω τη διαμαρτυρία μου και διαφωνία μου με την εισαγωγή της σεξουαλικής εκπαίδευσης στα παιδιά προσχολικής, σχολικής ηλικίας. Παραβιάζουν την ψυχή και το νου τους με άστοχες , άκαιρες πληροφορίες, διακόπτουν και προσβάλλουν κάθε ευαίσθητη πτυχή της ψυχής τους. Επιθυμώ την αποτροπή και αφαίρεση άμεσα της εισαγωγής αυτού του θέματος στην εκπαίδευση των παιδιών μου. Επίσης σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα πιστεύω ότι θα έπρεπε να ερωτηθούμε ως γονείς. Συνεπώς ΔΙΑΦΩΝΩ και επιθυμώ την απόρριψη αυτού του θέματος από την εκπαίδευση των παιδιών μου.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:19 | Αννα

    Χριστός Ανέστη. Είμαι αντίθετη στο να γίνεται σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση από το νηπιαγωγείο. Ο κάθε γονέας φέρει την ευθύνη για το ποτε θα μιλήσει στα παιδιά του για αυτά τα θέματα. Δεν παραχωρούμε αρμοδιότητες εμείς οι γονείς σε κανέναν « ειδικό»

  • 5 Μαΐου 2020, 21:18 | Κοντογεωργάκου Ελευεθρία

    Διαφωνώ εντονότατα με την ένταξη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα της προσχολικής ηλικίας καθώς και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το θέμα αυτό απαιτεί προσοχή! Πρέπει όλοι να σεβόμαστε την αγνότητα και την ευαισθησία των παιδιών, ειδάλλως αυτό θα φέρει ως αποτέλεσμα την αναπόφευκτη καταστροφή της παιδικής ηλικίας καθώς θα υπάρξουν , ασυζητητί, παρερμηνείες στην παιδική αντίληψη πιθανόν και ψυχικά τραύματα, εφόσον ως γνωστόν τα παιδιά επηρεάζονται πολύ εύκολα. Το σωστό είναι να αποφασίζουν οι γονείς τους πότε είναι η κατάλληλη ηλικία, οι οποίοι κατά κύριο λόγο φέρουν ευθύνη για την αγωγή τους. Επιπλέον είναι ανεπίτρεπτο να αγνοούμε το γεγονός ότι κάθε παιδί έχει διαφορετική προσωπικότητα και καθιστά αδύνατο να ωφελήσει τα παιδιά ένα μάθημα τέτοιου περιεχομένου.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:17 | Χατζηβασιλειάδου Δέσποινα

    Εργάζομαι σε Γυμνάσιο. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων μου θυμίζουν τις βιωματικές δράσεις που λειτούργησαν ως υποχρεωτικό μάθημα στα Γυμνάσια μεταξύ 2013 και 2016. Θεωρώ γενικά θετικό να υπάρχουν στο σχολείο κι άλλες θεματικές ενότητες πέραν των τυπικών μαθημάτων. Ωστόσο είναι ιδιαίτερα αρνητικό για την εκπαιδευτική κοινότητα να υπάρχουν διαρκώς αλλαγές. Οι βιωματικές δράσεις πχ λειτούργησαν για τρία χρόνια και σταμάτησαν ενώ είχε γίνει πολλή δουλειά από τους εκπαιδευτικούς που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στη συνέχεια. Τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων γίνονται πια εκτός σχολικού ωραρίου και δεν «μετράνε» ως διδακτικές ώρες για τον εκπαιδευτικό. Στην ουσία δεν δίνεται κανένα κίνητρο στον εκπαιδευτικό να τα πραγματοποιήσει. Θα ήθελα να δω με ποιον τρόπο θα υλοποιηθούν τώρα τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ποιες θα είναι οι θεματικές και αν θα έχουν διάρκεια ή αν θα σταματήσουν πάλι μόλις εδραιωθούν.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:14 | ΕΛΕΝΗ

    Διαφωνώ με την πρόταση να συμπεριλιφθεί η «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» στα εργαστήρια δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο. Την ευθύνη για τέτοιου είδους διαπαιδαγώγηση την έχουν πρώτα και κύρια οι γονείς, ειδικά σε αυτές τις ευαίσθητες ηλικίες του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Αυτοί γνωρίζουν καλύτερα το παιδί τους και αυτοί είναι σε θέση να κρίνουν τι του ταιριάζει, τι συμφωνεί με τις δικές τους αρχές και τι είναι κατάλληλο για την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του. Γι’ αυτό προτείνω την ενημέρωση και επιμόρφωση των ΓΟΝΙΩΝ πάνω στο θέμα αυτό, προκειμένου να ανταποκριθούν καλύτερα στο ρόλο τους και όχι να επωμιστούν αυτόν το ρόλο οριζόντια και όχι εξατομικευμένα οι εκπαιδευτικές δομές.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:13 | xrisababalia

    Ψηφίζω κάθετα ΟΧΙ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε τόσο μικρή ηλικία…
    Αυτό το καθήκον ανήκει μόνο στους γονείς σε αυτήν την ευαίσθητη περίοδο.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:11 | ΣΟΦΙΑ Π.Γ.

    Είμαι μητέρα μικρών κοριτσιών στο δημοτικό, διαφωνώ με το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία, θέλω εγώ προσωπικά να ενημερώσω τα παιδιά μου πάνω στα σεξουαλικά ζητήματα σύμφωνα με τις αρχές μου, τις ανάγκες του παιδιού μου που μόνο εγώ γνωρίζω, δεν έχω εμπιστοσύνη σε κάποιον ειδικό ο οποίος θα διδάξει τα παιδιά μας σύμφωνα με τις διεθνής οδηγίες που του έχουν δοθεί, τα βιώματά του και τις ηθικές αξίες του.
    Σχετικά με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, διαφωνώ, πρέπει να γίνει μείωση, όχι αύξηση του αριθμού και ειδικά με τόσους αδιόριστους εκπαιδευτικούς στο ταμείο ανεργίας..

  • 5 Μαΐου 2020, 21:10 | Βασίλης Πετρομελίδης

    Σχετικά με την εισαγωγή των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων”, η πρόσφατη εμπειρία έχει δείξει ότι η προσπάθεια εισαγωγής καινοτομιών με τη μορφή θεματικών εβδομάδων, δημιουργικών εργασιών και project θα ήταν επιτυχημένη μόνο εάν γινόταν στα πλαίσια ενός οργανωμένου μαθησιακού αντικειμένου και η διδασκαλία τους από εκπαιδευτικούς που διαθέτουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο. Πιο συγκεκριμένα, οι προτεινόμενες θεματικές ενότητες της ¨”Αγωγής Υγείας” και του “Περιβάλλοντος” ήδη αποτελούν αντικείμενο της διδακτέας ύλης της Βιολογίας στο Γυμνάσιο, στο οποίο όμως διδάσκονται ανεπαρκώς, αφού η Βιολογία έχει μετατραπεί σε μονόωρο μάθημα και στις τρεις τάξεις του με απώλεια ωρών από το 2016, αποκτώντας πλέον όλες τις παθογένειες των μονόωρων μαθημάτων. Επιπλέον, η βιολογία έχει το θλιβερό προνόμιο, ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο, να διδάσκεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, που, κατά τεκμήριο και με βάση το πρόγραμμα των σπουδών τους, δεν έχουν το γνωστικό υπόβαθρο που απαιτείται για την ανάλυση και τη διασύνδεση των διαπραγματευόμενων εννοιών, με το παράδειγμα της τρέχουσας πανδημίας να είναι το πλέον επίκαιρο.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:09 | Αλεξάνδρα Ρ.

    Είναι απαράδεκτο αυτο το νομοσχέδιο που αφορά στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
    Είμαι κάθετα αντίθετη, ΔΙΑΦΩΝΩ ΔΙΑΦΩΝΏ ΔΙΑΦΩΝΏ!
    Είναι ντροπή και αίσχος να μολύνεται η ψυχούλα αθώων παιδιών με ζητήματα που δεν θα έπρεπε να αναφέρονται σε παιδιά γυμνασιου και λυκείου, ποσο μάλλον δε σε παιδιά νηπιαγωγείου.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:06 | Φιλοθέη

    Χριστός Ανέστη! Ωσ μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ κάθετα.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:06 | Χριστίνα

    Αγαπητοί κυβερνώντες εσείς και εμείς που δεν δεχθήκαμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην νηπιακή και παιδική μας ηλικία δεν βρήκαμε μόνοι μας τον προσανατολισμό μας; Δεν μάθαμε να σεβόμαστε τον άνθρωπο και όχι το φύλλο του; Η κοινωνία λειτουργεί ομαλά χρόνια τώρα. Δεν είναι πρόοδος το νομοσχέδιό σας. Είναι πείραμα με συμμετέχοντες τα παιδιά μας. Και εμείς δεν δίνουμε έγκριση σε τέτοια συμμετοχή.
    Από μια πολύτεκνη μητέρα που μέσα στο περιβαλλον του σχολείου έχει εντοπίσει πολλά άλυτα προβλήματα. Μην μας προσθέσετε ακόμη ένα.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:03 | Βαγγελης Μπαγιαρτάκης

    Θεωρώ ότι το κομμάτι της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θα πρέπει οπωσδήποτε να αφαιρεθεί από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι πολύ μικρά για το αντικείμενο αυτό. Λόγω της αθωότητας, ένα μάθημα πάνω στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση το μόνο που θα καταφέρει να κάνει θα είναι να τους εξάψει τη φαντασία και να τα οδηγήσει στο να αναζητήσουν τέτοιου είδους εμπειρίες νωρίτερα απ’ ότι θα το έκαναν. Η αγάπη και ο σεβασμός στους άλλους είναι πολύ σημαντικό να διδαχθούν στα παιδιά, δε χρειάζεται όμως να συνδυαστούν με τις σεξουαλικές επαφές που είναι ένα θέμα για αρκετά μεγαλύτερα παιδιά. Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί γονείς που θεωρούν ότι για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα θα πρέπει οι ίδιοι να φροντίσουν τα παιδιά τους και όχι κάποιος ξένος δάσκαλος που μπορεί να μη δείξει την απαιτούμενη προσοχή/ευαισθησία στο θέμα.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:01 | Ανθούσα Γιάνναρου

    Διαφωνώ με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για καθαρά παιδαγωγικούς, γνωστικούς και ψυχολογικούς λόγους. Ως εκπαιδευτικός με πολύχρονη εμπειρία στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, και ως συνειδητοποιημένη μητέρα πολύτεκνη, δε θεωρώ την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική, αρμόδια να αναλάβει, καταστρατηγώντας τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών /παιδιών μου, τη διαμόρφωση αξιών ζωής.
    Το θέμα της σεξουαλικής διαφώτισης είναι ευαίσθητο γιατί καθορίζει το ίδιο το μέλλον της ανθρωπότητας. Οι γονείς είναι οι πρώτοι που αναλαμβάνουν αυτό και δεν πρέπει το κράτος να τους παρακάμπτει. Εξάλλου ήδη διδάσκεται η σεξουαλική αγωγή εδώ και πολλά χρόνια στα σχολεία, μέσα από τα διάφορα μαθήματα του σχολείου από έμπειρους εκπαιδευτικούς, με διάκριση και σωστή ενημέρωση. Τα <> όμως που εφαρμόζονται ήδη στο εξωτερικό, από τους μαθητές και τους γονείς, αντιμετωπίζονται σαν μάθημα βαθμοθηρίας, ελαφρότητας, αποχρωματισμού των συναισθημάτων, αποπροσανατολισμού από τις οικογενειακές αξίες του κάθε μαθητή. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που πρέπει να ενταχτούν στα μαθήματα του σχολείου, όπως τρόποι καλής συμπεριφοράς, σεβασμού και αυτοσεβασμού, οικογενειακές σχέσεις, ενσυναίσθηση.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:01 | ΛΙΑΜΠΟΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΊΝΗ

    Ως μητέρα εφτά παιδιών θεωρώ ότι το νομοσχέδιο αυτό θα βλάψει την πνευματική υγεία των νηπίων. Είναι καλύτερα να μαθαίνουμε πράγματα στα παιδιά μας όταν έχουν την ωριμότητα να τα δεχτούν…

  • 5 Μαΐου 2020, 21:00 | Μαρία Μουραφέτη

    Είμαι μέλλουσα φοιτήτρια παιδαγωγικής και θα ήθελα να σας επισημάνω την κάθετα αρνητικη στάση μου όπως και τόσων αλλων έμπειρων παιδαγωγων, ψυχολόγων, δικηγόρων και ανήσυχων γονεων για τα παιδιά τους, απέναντι στο συγκεκριμένο άρθρο για την εφαρμογή υποχρεωτικής σεξουαλικής διαπαιδαγωγησης στην πρώιμη ηλικία. Η απόφαση αυτή καθίσταται επιζήμια τόσο για το ίδιο το αθώο και άπειρο παιδί και την οικογένειά του οσο και για το ίδιο το κοινωνικό σύνολο. Όσοι φυσικά θα γνωρίζετε θεωρητικά ή και έμπρακτα την τρυφερότητα, την αγαθότητα, την αγνότητα του κάθε παιδιού στον πλανήτη θα μπορούσατε να αντιληφθείτε το μέγεθος της καταστροφής και της διαφθοράς που πρόκειται να προσκαλέσετε στην ψυχη του με την εφαρμογη αυτου του νομοσχεδιου. Τα παιδιά είναι η ζωή αυτής της γης και εσείς δεν έχετε κανένα δικαίωμα να διαφθειρετε τις ψυχές που τόσοι εκπαιδευτικοι και γονείς πασχίζουν να διατηρήσουν αγνές. Το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να περιορίζει τις παρεμβολές του στο μόνο έργο που του έχει ανατεθεί, στην μόρφωση των παιδιών, και οχι να λαμβανει πρωτοβουλίες για την σεξουαλική αγωγή τους με τον ποιο αβέβαιο τρόπο. Η ανατροφή και η διαπαιδαγωγηση των παιδιών ειναι έργο των ιδίων των γονιών. Ανέκαθεν το εκπαιδευτικό σύστημα δεν αναλάμβανε τέτοιο ρόλο. Προσωπικά, θεωρώ το άρθρο αυτό αντιπαιδαγωγικο και ενάντια στην φύση καθώς πασχίζει να την ανατρέψει. Παρακαλώ να μην προωθηθεί !

  • 5 Μαΐου 2020, 20:59 | Γουναρη Ι.Ευθαλία

    Σεβαστειτε τήν αθωοτητα των παιδιων. Μή μαυριζετε την λαμψη των ματιων τους. Μεσα στους κορωνοιους κ.λ.π. εργαζονται κάποιοι πυρετωδως γιά τό σκοτάδι. Ομως ας τό γνωρίζουν… στό τελος θά νικησει τό Φως

  • 5 Μαΐου 2020, 20:59 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

    Θεωρώ εξαιρετικά σοβαρό λάθος την εισαγωγή τέτοιου εργαστηρίου από την τρυφερή ηλικία του Δημοτικού. Μόνο κακό μπορεί να κάνει στα παιδιά. Παρακαλούμε πολύ να αναθεωρήσετε. Φοιτητής.