Άρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α΄ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»

  • 6 Μαΐου 2020, 07:21 | Σοφία ΕΠΑΛ

    Το ηλικιακό όριο του άρθρου 52 αποτελεί εμπόδιο στην επαγγελματική εξέλιξη και αποκατάσταση των μαθητών.

  • 6 Μαΐου 2020, 06:51 | Ε. Τ

    Το άρθρο αυτό αποκλείει παιδιά με απολυτήριο Γενικού Λυκείου που εγγράφονται στο ΕΠΑΛ για να πάρουν ειδικότητα, όπως επίσης και όσους για λόγους υγείας, οικονομικούς ή άλλους λόγους δεν κατάφεραν να εγγραφούν στα ηλικιακά όρια που προβλέπει το άρθρο αυτό.
    Το δικαίωμα στην εκπαίδευση και τις ίσες ευκαιρίες επιτάσσει την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου (μαζί με το 51)
    Η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων των παιδιών, πολύ περισσότερο όσων για διάφορους λόγους θέλουν να την αποκτήσουν, έστω και λίγο αργότερα .

  • 6 Μαΐου 2020, 04:30 | Νικολέττα Ρ.

    Το μέγιστο ηλικιακό όριο αποκλείει μεγάλη μερίδα μαθητών.

  • 6 Μαΐου 2020, 01:59 | Γλυκερία Παρδάλη

    Απαραδεκτο ,αντιδημοκρατικό και μεσαιωνικού προφιλ το συγκεκριμένο άρθρο όπως και το προυγουμενο.
    Ελευθερη προσβαση όλων των ανθρωπων στη Δημόσια Δωρεαν Παιδεία – Εκπαίδευση ,Δικαιωμα σε δευτερη και τρίτη ευκαιριά στη ζωη για επαγγελματική εξισσοροπηση – αποκατασταση..ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ
    ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΣΧΟΛΕΙΑ Η ΦΥΛΑΚΕΣ
    Να γίνει αμεση αποσυρση των αρθρων και του φονικού νομοσχεδιου που εξοντώνει αντι να βελτιωνει την ελληνική κοινωνια που ζει υπο καθεστώς οικονομικού αποικισμου και πανδημιας
    Αθλια και υπουλη και αντιδημοκρατική μια τέτοια συμπεριφορά να ψηφιστεί ένα Τετοιο Αθλιο νομοσχεδιο σε καιρό πανδημιας και με το ηθικό του κόσμου μηδενισμένο και κυριευμενο από φόβο…Πλήρης η μεθοδευση που είναι η Δημοκρατία ;

  • 6 Μαΐου 2020, 01:38 | Ιωάννης Ναυτοδιδάσκαλος

    Τό νομοσχέδιο αὐτό ἀποκλείει τούς ἐνήλικες μαθητές πού ἔχουν τελειώσει τό Λύκειο καί θέλουν νά φοιτήσουν στό ΕΠΑΛ ἤ νά πάρουν δεὐτερο Πτυχίο εἰδικότητας . Φυσικά ἀποκλείει καί ἀνθρώπους μεγαλύτερης ἡλικίας πού στή ζωή τους γιά κάποιο λόγο ἀποφασίζουν νά ἀλλάξουν ἐπάγγελμα καί ἔρχονται νά γραφτοῦν ὠς μαθητές καί νά καθήσουν στά θρανία μέ κάποιον ὄψιμο ἐπαγγελματικό στόχο.
    Ἐμᾶς ἠ γνώμη μας εἶναι ὅτι τούς μαθητές αὐτούς καί ἐμεῖς τούς χρειαζόμαστε καί αὐτοί μᾶς χρειάζονται. Δηλαδή:
    Ὅλοι μας στήν διδακτική μας πορεία εἴχαμε τέτοιους μαθητές καί θά ἔχουμε διαπιστώσει ὅτι ὡς πιό μεγάλοι εἶναι καί πιό ὥριμοι ἀπό τούς ἔφηβους καί πιό συνειδητοποιημένοι σ’αὐτό πού ἀποφασίζουν νά κάνουν καί στόν βαθμό πού τούς ἐπιτρέπουν οἱ ὑποχρεώσεις τῆς ζωῆς τους κάνουν φιλότιμες προσπάθειες καί συχνά χτυπάνε πολύ καλούς βαθμούς.
    Ἀνεβάζουν τό ἐπίπεδο τῆς τάξης καί ἐξ ἄλλου μέσα στό σχολεῖο ἀρκετές φορές παίζουν ἕναν ρόλο ἐξισορροποιητικό δίνοντας ἕνα καλό παράδειγμα στούς μικρότερους πού θέλουν νά ἀκούσουν καί κάποια κουβέντα πιό ἔμπειρη ἀπό ἕναν μεγαλύτερό τους. Δέν εἶναι ὑπερβολή νά ποῦμε ὅτι ἐμπνέουν σεβασμό.
    Ἐνδεχομένως βέβαια, δέν θά εἶναι ὅλοι ἔτσι καί θά βρεθοῦν καί κάποιοι προβληματικοί ἀλλά πάλι ἀπό τήν πείρα μας ξέρουμε ὅτι μέ μιά σταθερή καί ὑπεύθυνη ἀντιμετώπιση ἀπό τήν μεριά μας, μποροῦμε νά τούς δείξουμε ὅτι «δέν τούς παίρνει» καί ὅτι ἄν θέλουν νά συνεχίσουν μαζί μας πρέπει νά ἀλλάξουν στάση. Ἀλλιῶς …στό καλό. Σχεδόν πάντα αὐτές οἱ περιπτώσεις τό πολύ μέχρι τά Χριστούγεννα ἐγκαταλείπουν τό σχολεῖο καί ξεχωρίζει ἡ ἤρα ἀπ’τό στάρι.
    Νά ἀρθεῖ λοιπόν τό μέτρο χωρίς ὁριο ἡλικίας.

  • 6 Μαΐου 2020, 01:10 | Παπακωνσταντίνου Μαργαρίτα

    Αν είναι δυνατόν να ψηφιστεί τέτοιο ρατσιστικό περιεχόμενο. Να κόβονται έτσι ευκαιρίες μάθησης. Δεν υπάρχουν παντού εσπερινά, δεν υπάρχουν παντού ΙΕΚ. Οδηγείτε το κόσμο στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάποιος θέλει να παρακολουθήσει ημερήσιο ΕΠΑΛ, εργασία, εξετάσεις μόνο δύο από αυτούς. Η δικαιολογία για τον εκφοβισμο μόνο αστεία είναι. Στα συμβάντα έως τώρα μόνο ανήλικοι συμμετέχουν. Για να μη ξεχνάμε ακόμα και στα δημοτικά σχολεία. Οι ενήλικες ειναι σοβαροί άνθρωποι που πηγαίνουν να μορφωθούν. Να αποσυρθεί αυτό το άρθρο που μόνο αδικίες δημιουργεί. Αντί να στηρίξουμε την τεχνική εκπαίδευση των καταστρέφουμε.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:57 | Βασιλική

    Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί ! Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως ηλικίας.Ειναι άδικο και θα οδηγήσει σε ανεργία πολλούς ανθρώπους που δεν έχουν την πολυτέλεια να πληρώσουν σε ιδιωτικά ΙΕΚ.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:55 | Αγγελική Κ.

    Η ρύθμιση αυτή δεν έχει καμία λογική πέραν της περικοπής δαπανών προς την τεχνική εκπαίδευση.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:55 | ΚΑΙΤΗ ΚΑΤΣΑΒΟΥ

    Εν μέσω κρίσης και πανδημίας γίνεται προσπάθεια να ψηφιστεί ένα νομοσχέδιο για την παιδεία που δημιουργεί πολλά προβλήματα.Με το συγκεκριμένο άρθρο υποβαθμίζεται η επαγγελματική εκπαίδευση. Καταστρατηγείται η ισότητα και το δικαίωμα στη μάθηση. Αν κάποιο παιδί χάσει τη χρονιά του λόγω απουσιών ή για οποιονδήποτε λόγο, χάνει το δικαίωμα να φοιτήσει στο ημερήσιο ΕΠΑΛ. Ένας ενήλικος μαθητής, ο οποίος για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους θέλει να παρακολουθήσει το ημερήσιο ΕΠΑΛ, δεν μπορεί. Η δικαιολογία; Ασκεί ενδοσχολική βία στους ανήλικους μαθητές! Προφανώς αυτός που το γράφει δεν έχει μπει ποτέ σε τάξη που να έχει ενήλικους μαθητές.Διαφορετικά θα ήξερε ότι αυτή η δικαιολογία δεν ευσταθεί. Τι είναι αυτό που σας φοβίζει και θέλετε να υποβαθμίσετε τα ΕΠΑΛ; Μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχε η αντίληψη ότι στα ΕΠΑΛ πάνε οι «κακοί» μαθητές.Παρόλα αυτά οι γονείς αναγνώρισαν τη δουλειά που γίνεται στα ΕΠΑΛ και παρατηρήθηκε το φαινόμενο να προσέρχονται στα ΕΠΑΛ πολλοί αριστούχοι μαθητές από το Γυμνάσιο.Αυτή η αύξηση μαθητών προφανώς κάποιους θορύβησε. Από την άλλη, οι ενήλικες μαθητές αναγκαστικά θα στραφούν στα εσπερινά ΕΠΑΛ και στα ΙΕΚ (δημόσια και ιδιωτικά) ή δεν θα συνεχίσουν τις σπουδές τους . Αλήθεια για ποιο λόγο υπάρχει τόση βιασύνη να ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο μέσα στην πανδημία; Τι είναι αυτό που δεν μπορεί να περιμένει;

  • 6 Μαΐου 2020, 00:39 | Μαρία

    Απαράδεκτος και ρατσιστικός ο ηλικιακος περιορισμός!!!

  • Αντίστοιχα οι παρατηρήσεις μας στο άρθρο 51 ισχύουν και για το παρόν άρθρο που φέρνει σειρά περιορισμών στην εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ μέχρι 17 ετών που δεν ισχύουν στα γενικά λύκεια. Επιπλέον των πιο πάνω εδώ εμφανίζεται ένα είδος, εκτός άλλων, ετεροβαρούς σε βάρος των ΕΠΑΛ ρύθμισης που δεν συνάδει με ΣΝ υπουργείου Παιδείας. Μαθητές άνω των 17 ετών μπορούν να μετεγγραφούν από ΕΠΑΛ σε Γενικό Λύκειο μετά την ολοκλήρωση της Α΄ Λυκείου στην Β΄ Λυκείου ενώ δεν ισχύει το αντίθετο! Αν οι μαθητές είναι κάτω των 17 ισχύει η αντίστοιχη μετάβαση και προς τις δύο πλευρές (ΕΠΑΛ και Γενικό Λύκειο)! Εκτός άλλων -που ισχύουν με βάση τα αναφερόμενα στο Άρθρο 51- τέτοια επιμέρους ρύθμιση πρέπει επίσης να απαλειφθεί. Συνολικά προτείνουμε να αποσυρθεί και το άρθρο 52.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:20 | Ιουλία Γρ.

    Ακόμα μια προσπάθεια υποβάθμισης και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου. Και ποτέ δεν δίνεται ο λόγος σε εμάς τους εκπαιδευτικούς, που τόσα χρόνια υπηρετούμε αυτό το σχολείο, να εκφράσουμε την άποψή μας.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:07 | Φωτεινή

    Όλες οι χώρες προσπαθούν να έχουν το ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης και δωρεάν . Είναι εντελώς άδικο να απαγορευτεί το δικαίωμα στη γνώση με κριτήριο μόνο την ηλικία. Θα χαθούν ευκαιρίες από ανθρώπους που ίσως δεν ξαναέχουν καμία δυνατότητα να αποκτήσουν κάποια ειδίκευση άρα κανένα δικαίωμα επαγγελματική ένταξη στην κοινωνία. Ποια κοινωνία θα ήθελε να έχει μόνο εργάτες και αγράμματους πολίτες?

  • 6 Μαΐου 2020, 00:04 | ΑΝΝΑ Κ.

    Το άρθρο που προτείνετε στερεί το συνταγματικώς κατοχυρωμένο δικαίωμα του κάθε πολίτη, στη δια βίου μάθηση και την επαγγελματική εκπαίδευση. Αποκλείει τους νέους ανθρώπους από τη φοίτηση σε δημόσιο και δωρεάν σχολείο και τους ωθεί σε ιδιωτικούς μη τυπικούς φορείς εκπαίδευσης – κατάρτισης. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να είναι αποδεκτή η πρόταση για την εφαρμογή ενός τέτοιου άρθρου, πολύ περισσότερο σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Το μόνο που θα επιτύχετε είναι η αύξηση του δείκτη ανεργίας.
    Ορίζοντας όριο εγγραφής για τους μαθητές και τις μαθήτριες τα 17 έτη καταργείτε από τους προϋπάρχοντες δύο κύκλους σπουδών τον μεταδευτεροβάθμιο (Μαθητεία), ένα θεσμό ο οποίος υλοποιήθηκε από τα ΕΠΑΛ με ιδιαίτερη επιτυχία. Το Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας έχει ιδιαίτερη επιτυχία ακριβώς επειδή υλοποιήθηκε από εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ οι οποίοι τον εφάρμοσαν με υπευθυνότητα, ευσυνειδησία και αυτοθυσία. Έχει ιδιαίτερη επιτυχία επειδή σε αυτό φοιτούν ενήλικες απόφοιτοι πτυχιούχοι των ΕΠΑΛ.
    Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των άρθρων που παραβιάζουν το άρθρο 16 του συντάγματος. Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των άρθρων που θέτουν ηλικιακό φραγμό και την ορθή επαναδιατύπωση τους χωρίς κανένα ηλικιακό όριο.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:01 | ΒΕΛΗΣΣΑΡΙΟΥ ΚΑΛΛΗ

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΧΑΙΡΕΤΕ! Δεν έχετε το δικαίωμα όμως να στερήσετε απο τους νέους ανθρώπους το δικό τους δικαίωμα στην γνώση, στην ελπίδα και στην εξειδίκευση. Ειναι εντελως φασιστικό και απάνθρωπο. Αν είναι ποτέ δυνατόν. Οι άνθρωποι που τόλμησαν και μεσα απο τόσες κακουχίες σήκωσαν το κεφάλι τους στην γνώση και τον πολιτισμό για να σηκώσουν το ανάστημά τους κι εσεις τους τσακίζετε ανελέητα καθηλώνοντας τους στην απραξία και ανεργία. Ντροπή ! Αυτό το άρθρο είναι κατά του ανθρώπινου δικαιώματος στην γνώση. Δεν σας εχει ακόμα πείσει το πλήθος των εγγραφών στα ΕΠΑΛ?? Και που το βρίκατε αυτό το συμπέρασμα πως οι ενήλικες μαθητές μας είναι υπαίτιοι προβλημάτων και ταραχών? Εχετε ιδέα απο ψυχολογια ??? Ο ανήλικος έφηβος ή ο ενήλικος είναι πιο ταραχώδης μαθητής??? Μάλλον όλα αυτά τα περίεργα τα φαντάζεστε λόγω του οτι είστε εντελώς αποκκομένοι από την σχολική πραγματικότητα.

  • 5 Μαΐου 2020, 23:57 | Ευη

    Α-ΠΑ-ΡΑ-ΔΕ-ΚΤΟ!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:51 | Γιώργος

    Κατάργηση του άρθρου. Δωρεάν παιδεία σε όλους τους Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτου ηλικίας όπως προβλέπει το Σύνταγμα της Ελλάδας

  • 5 Μαΐου 2020, 23:40 | Παπαδόπουλος Χιονάς

    Το άρθρο αυτό μας δείχνει τις προθέσεις του Υπουργείου για το πώς βλέπει την εκπαίδευση αλλά κυρίως πως οραματίζεται την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ένα άρθρο κράχτης που κόβει ένα μεγάλο κομμάτι του μαθητικού δυναμικού των ημερησίων ΕΠΑ.Λ, θέτοντας ανώτατο ηλικιακό όριο τα 17 έτη.
    Άρθρο που δεν λαμβάνουν υπόψη την ίση μεταχείριση των μαθητών που φοιτούν σε ΓΕ.Λ και αυτούς του ΕΠΑ.
    Και είναι μόνο η αρχή, ανυπομονούμε για τα άλλα δύο νομοσχέδια που θα έρθουν στο επόμενο διάστημα …

  • 5 Μαΐου 2020, 23:05 | Γιάννης Παπαδάκης

    Εμάς δηλαδή τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που θέλαμε να πάμε του χρόνου και σε δεύτερη ειδικότητα, όχι απλά μας λέτε ότι δεν μπορούμε και να πάμε σε ιδιωτικά ΙΕΚ αν και εφόσον μπορούμε και βρούμε, αλλά μας λέτε ότι ο λόγος που μας στερείτε το δικαίωμά μας στη γνώση είναι ότι από του χρόνου επειδή μεγαλώσαμε έναν χρόνο θα ασκούμε βία στους φετινούς μαθητές της Β ΕΠΑΛ;;;

    ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΘΙΞΑΤΕ ΚΙ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΕ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΑΣ.

  • 5 Μαΐου 2020, 23:00 | Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ

    Στην προσπάθειά σας να συρρικνώσετε τα Επαγγελματικά Λύκεια που με πρωτοβουλίες, όπως η «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» και με το σπουδαίο έργο των εκπαιδευτικών σε αυτά αύξησαν τον αριθμό των πραγματικά εγγεγραμμένων μαθητών τους, σκαρφίζεστε υποτιθέμενες μελέτες και αυτά που λέτε δεν τα πιστεύει ούτε ο κοινός νους.
    Τι να πιστέψει δηλαδή ότι ο απόφοιτος των ΓΕΛ θα ασκεί bullying στο μαθητή του ΕΠΑΛ ή ότι ο πρώην μαθητής του ΕΠΑΛ μόλις μεγαλώσει ένα έτος θα ασκεί bullying στον πρώην συμμαθητή του; ;;
    Περί συρρίκνωσης ουδέν σχολιασμός αφού επιλέγετε ξεκάθαρα να φέρετε αυτό το άρθρο ενόψει διορισμών μετά από χρόνια αδιοριστίας!!!
    Επί της ουσίας όμως βάζετε πολύ σοβαρά ζητήματα στο τραπέζι αντιμετωπίζοντάς τα με μεγάλο κυνισμό και παντελή έλλειψη σοβαρότητας.
    Στοχοποιείτε τα ΕΠΑΛ ως χώρους άσκησης βίας που χρειάζονται τη δική σας νομοθέτηση που είναι πάνω κι από το Σύνταγμα για να τα βάλετε στη δική σας σειρά κι έτσι… στοχοποιείτε τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται εκεί, τους μαθητές που φοιτούν εκεί, τους γονείς αυτών, τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ… ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ. Γιατί αυτοί ξέρουν καλύτερα και τα κίνητρά σας και το τί δουλεία γίνεται σε αυτά τα σχολεία που κανένα ιδιωτικό ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ δεν μπορεί να τα παράσχει.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:59 | Ιωάννα

    Οι ενήλικες μαθητές δεν είναι υπεύθυνοι για φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Αντίθετα, βοηθούν τους εκπαιδευτικούς συνετίζοντας συχνά τους ανήλικους μαθητές και τις ανήλικες μαθήτριες καθώς είναι πιο ώριμοι και έχουν συγκεκριμένο στόχο όντας στο Ε.Π.Α.Λ. σε μεγαλύτερη ηλικία.
    Επιπλέον, όλοι αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν δεύτερη ειδικότητα ή όσοι εγγράφονται στο Ε.Π.Α.Λ. τελειώνοντας το Γ.Ε.Λ., τι επιλογή θα έχουν;

  • 5 Μαΐου 2020, 22:46 | Μαρία Παντελάκη

    Πόση κακεντρέχεια ποια για να στοχοποιείτε ολόκληρους εκπαιδευτικούς κλάδους, σχολεία, μαθητές, αποφοίτους, εργαζόμενους τεχνίτες, επαγγελματίες στην αγορά που έχουν αποφοιτήσει από Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας και εργάζονται πλέον με τα προσόντα που απέκτησαν;;;
    Αυτό που πάει να περάσει το Υπουργείο είναι πέραν από αντιΣΥνταγματικό και εννοείται πώς θα κινηθούμε νομικά ενάντια σε αυτό και θα εκπέσει, και βαθιά ταξικό και ρατσιστικό.
    Θεωρείτε δηλαδή ότι οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων θα ασκούν bullying στους μαθητές των ΕΠΑΛ για αυτό δεν τους αφήνετε να εγγραφούν;;;
    Στην πραγματικότητα ο,τι μη ιδιωτικό το τιμωρείτε, το απαξιώνετε και το καταδικάζετε.
    Θυμηθείτε όμως…δεν ψηφίζει μόνο η Εκάλη!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:33 | ΓΙΑΝΝΗΣ Σ.

    Είναι γνωστό πως:
    1) Πολλοί μαθητές, κυρίως εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που δουλεύουν σε βραδινές εργασίες (εστίαση, καφετέριες, ντελίβερυ κλπ.) βρίσκουν διέξοδο και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ.
    2) Πολλές μαθήτριες είναι μητέρες και παρακολουθούν μαθήματα στο ημερήσιο ΕΠΑΛ την ώρα που τα παιδιά τους βρίσκονται επίσης σχολείο και λόγω των υποχρεώσεων τους δεν μπορούν να παρακολουθήσουν σε διαφορετική βάρδια μαθήματα.
    3) Οι ενήλικοι που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ στη πλειοψηφία τους είναι ώριμοι και αποτελούν πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους. Είναι πιο συνειδητοποιημένοι για την επιλογή τους και έχουν σαφείς στόχους.
    4) Ορισμένοι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνοντας μία ειδικότητα παρακολουθούν ξανά πρόγραμμα του ΕΠΑΛ για απόκτηση δεύτερης ειδικότητας ώστε να βγουν στην αγορά εργασίας με επιπρόσθετα επαγγελματικά προσόντα.
    5) Αρκετοί απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου, που λόγω της κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, είχαν πιεστεί από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν το ΓΕΛ, επανέρχονται να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο.
    6) Δεν είναι λίγοι οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (διαφόρων ηλικιών) οι οποίοι, για διάφορους λόγους (οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς), δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι) με στόχο να αποκτήσουν ταυτόχρονα με το πτυχίο τους και πρόσβαση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Συνήθως παρουσιάζουν σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω ΕΠΑΛ.
    7) Κάποιοι μαθητές των ΕΠΑΛ λόγω ανεπαρκούς φοίτησης στο γυμνάσιο, για διάφορους λόγους, φτάνουν στην Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ σε ηλικία μεγαλύτερη των 17 ετών.
    8) Αρκετοί μαθητές που βρίσκονται ήδη στην ενηλικίωση φοιτούν ήδη στην Α’ και Β΄ τάξη ημερήσιων ΕΠΑΛ.
    9) Υπάρχουν τέσσερα (4) ημερήσια ΕΠΑΛ στην Ελλάδα (Πειραιάς, Ελευσίνα, Αγρίνιο, Θεσσαλονίκη) που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο επί σειρά ετών για διάφορους λόγους και εξυπηρετούν μεγάλο ποσοστό ενήλικων μαθητών. Στο απογευματινό ΕΠΑΛ της Ελευσίνας για παράδειγμα το 70% των μαθητών είναι ενήλικες.
    10) Σε υποβαθμισμένες περιοχές με χαμηλό, μορφωτικό και κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, με μειονότητες και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού αρκετοί ενήλικοι αναζητούν διέξοδο μέσω των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ειδικά όταν δεν λειτουργεί και άλλης βάρδιας στην περιοχή τους) για την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την αναζήτηση επαγγελματικών προσόντων.Με βάση τα παραπάνω αλλά και την αιτιολογική έκθεση για τα άρθρα 51 και 52 που αναφέρουν λόγους:
    α) Σχολικού εκφοβισμού και βίας και β) Μείωση του μαθητικού δυναμικού στα ημερήσια ΕΠΑΛ για βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
    Είναι προφανές ότι:
    1) Το Ημερήσιο (μόνο) Επαγγελματικό Λύκειο στοχοποιείται ως κέντρο ανομίας, σχολικού εκφοβισμού και βίας
    2) Καταργείται η ισότητα (δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός για τα ημερήσια ΓΕΛ) και καταστρατηγείται το δικαίωμα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση για τους άνω των 17 ετών. Αφαιρείται η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής φοίτησης και δημιουργείται διάκριση σε βάρος των ημερήσιων ΕΠΑΛ και των ενηλίκων μαθητών που επιθυμούν να το επιλέξουν.
    3) Οι άνω των 17 ετών μαθητές που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ, και αποτελούν κατά κανόνα πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους, στοχοποιούνται ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού.
    4) Μαθητές με ανεπαρκή φοίτηση εκδιώχνονται από τα ΕΠΑΛ και τιμωρούνται με αποκλεισμό.
    5) Μαθητές του ΕΠΑΛ που τελειώνουν την Α’ Λυκείου και είναι ήδη άνω των 17 δεν μπορούν πλέον να εγγραφούν στην Β’ ΕΠΑΛ και το μόνο που τους μένει είναι να μεταπηδήσουν στο Γενικό Λύκειο στο οποίο δεν υπάρχει ανάλογο όριο ηλικίας ή σε εσπερινό που όμως πιθανότατα δεν υπάρχει στην περιοχή τους ή δεν θα έχει απαραίτητα τον Τομέα που επιθυμούν.
    6) Το να πηγαίνουν οι ενήλικες μαθητές όλοι σε ΙΕΚ δεν αποτελεί απαραίτητα διέξοδο καθώς από εκεί δεν δίνεται πρόσβαση με πανελλήνιες εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιπρόσθετα οι άνω των 17 δεν έχουν απαραίτητα απολυτήριο λυκείου. Το ΕΠΑΛ προσφέρει εκπαίδευση και είναι λύκειο και το ΙΕΚ κατάρτιση.
    7) Σε πάρα πολλά ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ θα υπάρχει μείωση του μαθητικού δυναμικού λόγω της διάταξης αυτής.
    8) Οι εργαζόμενοι μαθητές που φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά αν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία ή δεν βρουν φύλαξη για τα παιδιά τους με τις περισσότερες πιθανότητες να τους οδηγούν να εγκαταλείψουν το σχολείο.
    9) Οι εμπειροτεχνίτες (πχ κομμωτές, νοσηλευτές, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί, μηχανολόγοι κ.α.) που θέλουν να αναβαθμίσουν και να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους και τους τίτλους σπουδών τους που μπορεί να έχουν από άλλη βαθμίδα που δεν οδηγούσε σε απολυτήριο λυκείου (πχ ΕΠΑΣ) και σπούδαζαν ή επιθυμούν να σπουδάσουν στο ημερήσιο ΕΠΑΛ της περιοχής τους, είτε γιατί εργάζονται σε απογευματινή, νυχτερινή βάρδια είτε γιατί δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑΛ στην περιοχή τους, πλέον χάνουν αυτό το δικαίωμα και αποκλείονται από την εκπαίδευση.
    10) Τα άρθρα 51 και 52 επί της ουσίας καταργούν αυτομάτως τα ημερήσια ΕΠΑΛ που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο αφού δεν προβλέπει έστω τον μετασχηματισμό τους σε εσπερινά ΕΠΑΛ. Φυσικά αν μετασχηματισθούν σε εσπερινά θα χάσουν αυτομάτως τους ανήλικους μαθητές. Αν συντρέχουν λόγοι για τον μετασχηματισμό απογευματινών ΕΠΑΛ σε εσπερινά θα πρέπει να προβλεφθεί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να τα καταργεί με έμμεσο τρόπο.
    11) Για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, λόγω συνωστισμού, δεν διώχνονται οι μαθητές απ’ το δημόσιο δωρεάν σχολείο αλλά νομοθετείται η μείωση μαθητών ανά τμήμα (πχ μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε θεωρητικά μαθήματα σε 20 και σε εργαστηριακά μαθήματα σε 10). Επίσης έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων εφόσον αναγνωρίζεται από το υπουργείο με βάση το αιτιολογικό πως όσοι λιγότεροι μαθητές βρίσκονται σε ένα τμήμα τόσο καλύτερα αποτελέσματα εκπαίδευσης επιτυγχάνονται.
    Για τους παραπάνω λόγους τα άρθρα 51 και 52 πρέπει να αποσυρθούν.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:26 | Θεοδώρα

    Τα άρθρα 51 και 52 είναι απαράδεκτα και πρέπει να αποσυρθούν.Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επιτραπεί η καταστρατήγηση της ελεύθερης πρόσβασης στα ημερήσια ΕΠΑΛ, η ανισότητα ανάμεσα στους δύο τύπους λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), η συρρίκνωση της δωρεάν δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και εντέλει η κατάργηση σχολικών μονάδων. Είναι απαράδεκτη και αστήρικτη η στοχοποίηση των μαθητών άνω των 17 ετών, ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού, ενώ αν πάνε σε ημερήσια ΓΕΛ οι ίδιοι μαθητές δεν ισχύουν οι ίδιοι λόγοι. Η Δια βίου Μάθηση η οποία αποτελεί άξονα και προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια για την Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα με τα εν λόγω άρθρα υπονομεύεται και σταματά να έχει δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:14 | Ιωάννης Τσοκανακης

    Να αποσυρθεί το άρθρο 52

    – Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. να αποκτήσουν 2η ειδικότητα
    – Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΓΕ.Λ. να φοιτούν στα ΕΠΑ.Λ. για να αποκτήσουν 1η ειδικότητα

  • 5 Μαΐου 2020, 22:02 | Νίκος Λ

    Ένα νομοσχέδιο θεωρείται επιτυχημένο όταν αμβλύνει κοινωνικά ζητήματα. Το συγκεκριμένο άρθρο δυστυχώς κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να είναι ευέλικτο και να μην δημιουργούνται στεγανά. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας.Δυστυχώς ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μαθητών από την σχολική κοινότητα θα είναι μεγάλος και θα φέρει την δική σας υπογραφή.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:42 | Κωνσταντίνα

    Δεν πρέπει να υπάρχει ηλικιακό όριο στα ΕΠΑΛ. Αποκλείονται μαθητές από το αναφαίρετο δικαίωμα της εκπαίδευσης!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:41 | ΚΟΣΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
    ΜΟΝΙΜΩΝ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
    ΤΕ01.19 –ΔΕ01.17 –ΠΑ.Σ.Ε.ΚΟΜ.

    Ένας νόμος γράφεται εύκολα αρκεί να έχεις την εξουσία, ένα μολυβί και ένα χαρτί… μέχρι εδώ σωστά!!!!…Το λάθος, όμως σε έναν νόμο είναι να μην έχεις καμία επαφή με το αντικείμενο ….και να τον υπογράφεις, έτσι γιατί πρέπει ή έτσι γιατί κάποιοι το είπαν….ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙΣ όμως ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ με αυτά τα θέματα … όχι γιατί δεν έχετε την εξουσία αλλά γιατί σίγουρα έχετε άγνοια των λέξεων… ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ… άγνοια της λέξης ΜΑΘΗΤΗΣ… άγνοια της λέξης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ… άγνοια της λέξης ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ… άγνοια της λέξης ΜΕΛΛΟΝ… αυτών των μαθητών… Αυτό που ζητάμε, είναι να καταλάβετε γρήγορα ότι το λάθος, αν είναι λάθος διορθώνετε και όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε στην λύση του ….Αν όμως, είναι άγνοια θα πρέπει να διορθωθεί με την απόσυρση του νόμου περί επαγγελματικής εκπαίδευσης εφόσον, ο σκοπός της διαβούλευσης είναι να αφουγκραστείτε που κάνατε λάθος και που υπάρχει πραγματικό πρόβλημα. Θεωρούμε ότι τα συγκεκριμένα άρθρα περί τεχνικής εκπαίδευσης θα διορθωθούν διότι «Σε ένα δημοκρατικό καθεστώς δεν είναι ο νόμος που πρυτανεύει, αλλά το δίκαιο στο σύνολό του». Ας μην είστε άδικοι λοιπόν για μια ακόμη φορά, με την τεχνική εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και πολύ περισσότερο με τους μαθητές και τους γονείς αυτών, σε αυτή την δύσκολη για όλους χρονική περίοδο της χώρας μας. Ο ΠΑ.Σ.Ε.ΚΟΜ. θεωρεί ότι τα άρθρα 51 κ 52 πρέπει να αποσυρθούν. Ο οποιοσδήποτε ηλικιακός περιορισμός απομακρύνει τους μαθητές που επιζητούν μια δεύτερη ευκαιρία μέσω της εγγραφής τους στα ΕΠΑΛ. Τους περιορίζει στην δυνατότητα απόκτησης δεύτερης συναφής ειδικότητας, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Και το σπουδαιότερο όλων οι ενήλικοι μαθητές μόνο θετική και ενισχυτική υποστήριξη προσφέρουν στην μαθησιακή διδασκαλία.
    Με εκτίμηση
    Η πρόεδρος Κοσμά Παναγιώτα, το Δ.Σ. και τα μέλη του ΠΑΣΕΚΟΜ!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 21:41 | Π.Ε.ΚΑ.Π Ιονίων Νήσων

    Το παράρτημα της ΠΕΚΑΠ Ιονίων Νήσων μετά από συνεδρίαση με τα μέλη του, θεωρεί επιβεβλημένη την παρέμβαση του στη διαβούλευση. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η αναγκαιότητα ενίσχυσης της πληροφορικής είναι επιτακτική, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του κορονοιου. Το παράρτημά μας έχει στείλει πολλές φορές έως σήμερα τις προτάσεις του στο Υπουργείο, μέσω του κεντρικού οργάνου της ΠΕΚΑΠ, αλλά δυστυχώς όλα τα τελευταία χρονιά, το υπουργείο δε φάνηκε να κατανοεί την ανάγκη των εκπαιδευτικών πληροφορικής, των μαθητών αλλά και των σχολείων σε υλικό – τεχνολογικό εξοπλισμό, και έμψυχο δυναμικό. Θα θέλαμε σε αυτή τη διαβούλευση να επισημάνουμε για ακόμη μια φορά τις παρακάτω προτάσεις:

    – Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των ΑΕΙ

    – Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕΛ

    – Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕΛ. «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.

    – Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕΛ, σε Γενικής Παιδείας.

    – Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.

    – Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των ΤΠΕ και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.

    – Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας.

    – Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος ΤΠΕ στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

    – Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

    – Άμεση επιδότησή των καθηγητών πληροφορικής για ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού τους.

    – Επιδότηση του Internet σε κάθε εκπαιδευτικό και μαθητή της χώρας

    – Επαναφορά του εργαστηριακού 3ωρου σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για την συντήρηση των εργαστηρίων πληροφορικής.

    – Επιδότηση των εκπαιδευτικών για διαδικτυακά σεμινάρια και έντυπες εκδόσεις επιστημονικών βιβλίων αλλά και OnLine συνδρομές σε βιβλιοθήκες συγγραμμάτων.

    – Ειδική μεταχείριση των νησιωτικών και απομακρυσμένων – δυσπρόσιτων περιοχών για τα ελάχιστα κριτήρια εγγραφής μαθητών ανά τμήμα – ειδικότητα κτλ. Ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους μαθητές της Ελλάδας.

  • 5 Μαΐου 2020, 21:22 | ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Επι αρκετά χρόνια και έχουμε ζήσει όλες σχεδόν τις προσπάθειες των μεταρρυθμίσεων που έχουν επιχειρηθεί με κάθε αλλαγή κυβέρνησης εντούτοις όμως όλοι ένθεν και ένθεν οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τις προσπάθειες των τελευταίων χρόνων που ενίσχυσαν σε ένα βαθμό (όχι απαραίτητα τον επιθυμητό) τη δημόσια Β/θμια -Επαγγελματική Εκπαίδευση, και κατάρτιση, μέσω θεσμικών αλλαγών, αναδιαμόρφωση Π.Σ. και εισαγωγή του Θεσμού της Μαθητείας στα ΕΠΑΛ, επιτυγχάνοντας την πολυπόθητη σύνδεση με την αγορά εργασίας. Ένα θεσμός που πρόσφατα βραβεύτηκε ως καλή ευρωπαϊκή πρακτική. Συνέπεια τούτων η αύξηση του μαθητικού δυναμικού και της ποιοτικής αναβάθμισης των Επαγγελματικών Λυκείων.
    Με το σχέδιο νομού που κατατέθηκε προς διαβούλευση και συγκεκριμένα με τα δυο άρθρα 51 και 52 επιχειρώντας την ‘αναβάθμιση’ της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης οδηγούμαστε στην αποδυνάμωση των ΕΠΑΛ θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά του σχολείου όσο και τα εργασιακά θέματα του εκπαιδευτικού προσωπικού το οποίο προσφάτως δέχθηκε τα εύσημα από την ηγεσία του υπουργείου για την άμεση ανταπόκρισή του στις δύσκολες συνθήκες που προέκυψαν από την πρόσφατη υγειονομική κρίση.
    Το νέο νομοσχέδιο με τα άρθρα 51&52, μεταξύ των άλλων :
    Θέτει ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ (το 17 έτος)
    Στερεί τη δυνατότητα εγγραφής αποφοίτων ΓΕΛ σε ΕΠΑΛ.
    Στερεί τη δυνατότητα επανεγγραφής αποφοίτων ΕΠΑΛ, σε ειδικότητα ή άλλο τομέα.
    Στερεί τη δυνατότητα εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. αποφοίτων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας και γενικά ενηλίκων που επιθυμούν ένα απολυτήριο λυκείου ή και ένα πτυχίο επαγγελματικής ειδικότητας, ως μια δεύτερη ευκαιρία στην ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας ή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
    Στερεί τη δυνατότητα από τους μετανάστες τη δυνατότητα να λάβουν λυκειακή εκπαίδευση και ταυτόχρονα μια επαγγελματική ειδικότητα ώστε να ενταχθούν στην ομαλά στην Ελληνική κοινωνία και αγορά εργασίας.

    Συγκεκριμένα στο άρθρο 51 προβλέπει «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» δηλ. μη εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑΛ μαθητών άνω των 17 ετών με αιτιολογικό επιχείρημα της της μείωσης της ενδοσχολικής βίας με την απομάκρυνση τους από τα ημερήσια ΕΠΑΛ καθώς και την ορθότερη διαχείριση των εργαστηριακών χώρων μεταξύ ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. . Αιτιολογίες που στερούνται κάθε επιστημονικής τεκμηρίωσης και εμπειρίας από τον τρόπο λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ.
    Η εμπειρία που καταγράφεται από τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς αποδεικνύει πως οι ενήλικες μαθητές στην πλειοψηφία είναι :
    1) απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) οι οποίοι, για λόγους, κοινωνικούς, προσωπικούς ή οικονομικούς, δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και ξαναγράφονταν στα ημερήσια ΕΠΑΛ με στόχο να αποκτήσουν πτυχίο επαγγελματικής ειδικότητας με δεδομένη την μη ύπαρξη εσπερινών ΕΠΑΛ ή Δημοσίων Ι.Ε.Κ. σε όλες τις περιοχές της επικράτειας.
    2) Απόφοιτοι του ΓΕΛ, που λόγω της κοινωνικής κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στο παρελθόν χώρα, οδηγήθηκαν από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν το ΓΕΛ, οι οικονομικές συνθήκες τους οδήγησαν σε επαναδιατύπωση των στόχων τους και επανέρχονται να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο..
    3)Απόφοιτοι ΕΠΑΛ που είτε στη διαδρομή της φοίτησής τους είτε αναζητώντας εργασία διαπίστωσαν ότι επιθυμούν να ασχοληθούν με άλλο αντικείμενο και εγγράφονταν σε ειδικότητα αλλού τομέα ή άλλη ειδικότητα του ίδιου τομέα
    Αυτοί,ως ωριμότεροι και κατασταλαγμένοι ενδυναμώνουν την συνοχή της τάξης , δρουν προληπτικά στην ανάπτυξη της όποιας ενδοσχολικής βίας ,συμμετέχουν περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία με αποτέλεσμα και αποτελούν κατά κανόνα πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους . Τούτο καταδεικνύεται από το ποσοστό συμμέτοχης στις πανελλήνιες εξετάσεις και την πρόσβασή τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση συγκριτικά με τους ανήλικους μαθητές Αυτοί είναι που στοχοποιούνται ως άτομα πως δήθεν επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού την παρακίνηση και των υπολοίπων μαθητών.
    Επομένως μόνο ως πρόφαση μπορεί να χαρακτηριστεί το παραπάνω επιχείρημα περί ενδοσχολικής βίας
    Β. Παράλληλα τα άρθρα 1 και 4 που αναφέρονται στο Γυμνάσιο, δημιουργούν ένα ομιχλώδες τοπίο για το μάθημα της Γενικής Τεχνολογίας, με την εισαγωγή του νέου μαθήματος ‘εργαστηρίου δεξιοτήτων’ για το οποίο δεν διευκρινίζεται ποιοι κλάδοι και πού θα το διδάσκουν , τι σχέση με αυτό το μάθημα θα έχουν οι συνάδελφοι που διδάσκουν Γενική Τεχνολογία.
    Γ. Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο (αρθρο13) παρατηρείται ότι ενώ γίνεται λόγος για ίδρυση πειραματικών Γυμνασίων και ΓΕΛ, για τα ΕΠΑΛ δεν αναφέρεται τίποτα .Μπορεί να σημαίνει κάτι αυτό ;
    Συμπερασματικά η αυτούσια εφαρμογή του σχεδίου νόμου συνεπάγεται αυτόματα μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ, περίπου 20% , αυτή η συρρίκνωση θα επιφέρει αρνητική μεταβολή του εργασιακού καθεστώτος του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΕΠΑΛ (αδυναμία κάλυψης ωραρίου, μετακινήσεις) κ.ά αβεβαιότητα για το μέλλον των συναδέλφων που διδάσκουν το μάθημα της τεχνολογίας στα Γυμνάσια
    Η μόνη πρόταση σε αυτή τη κρίσιμη περίοδο είναι η απόσυρση των άρθρων του σχεδίου νόμου που θίγουν την επαγγελματική εκπαίδευση και η επανακατάθεσή τους βελτιωμένα μετά την ομαλοποίηση ενταγμένα στο σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αφού προηγηθεί διεξοδική συζήτηση με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς . Αυτό που προέχει σήμερα είναι η ενίσχυση των μαθητών –εκπαιδευτικών και ο σεβασμός στους εκπαιδευτικούς που αυτές τις μέρες εργάζονται σε ‘άγνωστα νερά’, ξεπερνώντας τον εαυτό τους προκειμένου για να στηρίξουν τους μαθητές τους.
    Θεοδωρόπουλος Σωτήρης
    Εκπαιδευτικός ΠΕ83

  • 5 Μαΐου 2020, 20:47 | Ζώης Κοτζάογλου

    Τα συγκεκριμένα άρθρα, 51 και 52, να αποσυρθούν γιατί απαγορεύουν το δικαίωμα:
    > σε απόφοιτους ΕΠΑΛ να αποκτήσουν δεύτερη ειδικότητα.·
    > σε απόφοιτους ΓΕΛ που δεν πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις να επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
    >σε εργαζόμενους το απόγευμα ή το βράδυ που δεν μπορούν να πηγαίνουν σε εσπερινά ΕΠΑΛ να κάνουν ένα βήμα παραπάνω.

    Τα εσπερινά ΕΠΑΛ ,δεν υπάρχουν σε όλη την χώρα και όπου υπάρχουν
    έχουν ελάχιστες ειδικότητες για να καλύψουν αυτό το περίπου 30% του
    μαθητικού πληθυσμού.Προφανώς ούτε τα δημόσια ΙΕΚ.

    Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια(Άρθρο 16 του Συντάγματος ).
    Παραβιάζεται η συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας για παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης.

    Αυτά τα άρθρα αποτελούν ταφόπλακα για την επαγγελματική εκπαίδευση ,
    με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το 2013 . Αν μη τι άλλο πρέπει να
    μαθαίνουμε από τα λάθη μας!Τα ΕΠΑΛ με την αύξηση μαθητικού πληθυσμού
    σας έδωσαν την απάντηση για το τι ζητά η κοινωνία μας.

    Ελπίζω να τα πάρετε υπόψιν γιατί όλοι χρειάζονται μια δεύτερη ευκαιρία στο δημόσιο σχολείο!

  • 5 Μαΐου 2020, 20:30 | Μελίνα

    Σε μια Δημοκρατική Χώρα είναι τρομερά απαράδεκτο να ψηφίζονται τέτοιοι νόμοι . Το Άρθρο 16 του Συντάγματος της Ελλάδας δεν θέτει ηλικιακά όρια στην εκπαίδευση ωστόσο,Θέτει ηλικιακό όριο εγγραφής μόνο στο ημερήσιο ΕΠΑΛ κάνοντας διακρίσεις μεταξύ των μαθητών. Αυτή η διάκριση θεωρείται αντισυνταγματική καθώς αντίκειται στην ισότητα των πολιτών της χώρας (Άρθρο 4 παρ. 2). Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο 51 κ 52

  • 5 Μαΐου 2020, 20:10 | ελένη λιάτσου

    ΕΠΙΜΑΧΑ ΑΡΘΡΑ ΒΑΣΕΙ ΣΧΟΛΙΩΝ (μέχρι τις 5/5/20): 01, 07, 18,51.
    Ποιός ο απώτερος σκοπός κατά το Υπουργείο; Ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τους μαθητές για ίσες ευκαιρίες και όχι ρατσιστικά, όπως π.χ. όρια ηλικίας; Περιμένουν όσοι υπέβαλαν σχόλια, απάντηση δημόσια.
    Απαράδεκτα άρθρα.
    ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ 51: Γνωρίζει το Υπουργείο ότι οι απόφοιτοι ΓΕΛ ΔΕΝ έχουν δικαίωμα σε σχολεία πρωινού ωραρίου ειδίκευσης; Αυτός είναι ο σκοπός; Μήπως και για να εγγραφούν σε ΙΕΚ ή ΙΙΕΚ; Αυτός είναι ο σκοπός; Αναφέρει η εισηγητική έκθεση για εκφοβισμό;;; Ίσα ίσα είναι και «πυροσβέστες» σε τέτοιες περιπτώσεις. Δίνουν μαθήματα ζωής στους μικρότερους, όπως: 1ον. «κοιτάξτε να είστε πιο ώριμοι από μας, για να μην αναγκάζεστε σε μεγάλη ηλικία να πηγαίνετε σχολείο», «έχουμε την ευκαιρία να αυξήσουμε τα προσόντα στην εργασία μας. Άρα υπάρχει ελπίδα σε όποια ηλικία και να βρίσκεστε» κλπ. ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ η ικανότητα του Συλλόγου Διδασκόντων όταν θεωρείται ότι δεν μπορεί να επιβάλει δίκαια σε 17χρονο ή 26χρονο ή 40χρονο τον κανονισμό του σχολείου.
    ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ.

  • 5 Μαΐου 2020, 20:10 | EP

    κατάργηση αρ. 51, 52
    Άδικα μέτρα για τους μαθητές και καταστροφή των ΕΠΑΛ

  • 5 Μαΐου 2020, 19:22 | Ο. Ν.

    Να καταργηθούν τα άρθρα 51 και 52. Οποιαδήποτε μορφή διάκρισης στην εκπαίδευση είναι αντιδημοκρατική και άδικη.

  • 5 Μαΐου 2020, 18:57 | ΠΑΠΟΥΤΣΗ ΠΕΛΑΓΙΑ

    Με τα άρθρα 51 και 52 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου
    1.Καταπατείται το δικαίωμα της που χρόνια τώρα έχει επενδυθεί από το κράτος και έχει δώσει λύσεις σε επαγγελματικά αδιέξοδα.
    2.Θίγεται η ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών ΕΠΑΛ-ΓΕΛ.

  • 5 Μαΐου 2020, 18:27 | Γιώργος

    Το άρθρο 5 που αφορά τη διαγωγή είναι αναχρονιστικό και το μόνο που προσθέτει είναι πρόσθετη γραφειοκρατία σε μια εποχή που η κυβέρνηση ευαγγελίζει τη ψηφιοποίηση του κράτους. Ήδη καταργημένο στην πράξη εδω και δεκαετίες επανέρχεται.
    Άρθρο 38 εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης, ο ρόλος αυτός πρέπει να ανατεθεί σε εξειδικευμένους επιστήμονες όπως ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ οι οποίοι έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο να υποστηρίξουν ουσιαστικά τους μαθητές.
    Με επιμόρφωση δεν γίνεται κανείς μαθηματικός, φιλόλογος ή ψυχολόγος. Ακύρωση στην πράξη επιστημονικών κλάδων.
    Άρθρο 9 επαναφορά τράπεζας θεμάτων. Η εφαρμογή της ήταν μια μεγάλη αποτυχία, με θέματα μη ελεγμένα(λανθασμένα) και με μαθητές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επίπεδο των θεμάτων, μόνο διαβαθμισμένη δεν ήταν. Τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών το επιβεβαιώνουν. Βαθιά ταξικό μέτρο. Ξεκινήστε την υποστήριξη των μαθητών από το Δημοτικό και σε 10 χρόνια μπορεί να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση για αυτό. Αυξάνει τη μαθητική διαρροή.
    Άρθρα 51 και 52 ηλικιακό όριο στα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τη μαθητική διαρροή και στερεί στους μη έχοντες χρήματα μια δεύτερη ευκαιρία. Αντίθετο με το σύνταγμα της χώρας.

  • Υπόμνημα επί του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

    Η ανταπόκριση της χώρας μας στην πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του ανθρώπου με τη μηχανή και τις ευφυείς τεχνολογίες, προϋποθέτει πολίτες με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και επιστήμονες Πληροφορικής, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων θέσεων εργασίας, που απαιτούν αντίστοιχες ψηφιακές ικανότητες – Digital Competence Framework (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/ digital-competence-framework). Σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας-Digital Economy and Society Index – DESI (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi), ο οποίος μετρά την ψηφιακή τεχνολογία και προσδιορίζει την απόδοση και την πρόοδο της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας υπολείπεται αρκετά (46%) από το μέσο όρο των κρατών μελών (57%). Σήμερα, λοιπόν, παρά ποτέ, για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, είναι οφθαλμοφανής η ενίσχυση της ψηφιακής της ανταγωνιστικότητας, με κύριο πυλώνα την Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας και της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, όπως αυτές προαναφέρθηκαν.

    Στην προσπάθεια αυτή είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, σε σχέση με τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των ψηφιακών ικανοτήτων τους, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της νέας προγραμματικής περιόδου για την Ε.Ε., θα συντελέσει τα μέγιστα. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση ;Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων).

    Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι η διδασκαλία-διδακτική των μαθημάτων Πληροφορικής και ιδιαίτερα ο Προγραμματισμός, αναπτύσσουν εκτός των ψηφιακών ικανοτήτων και άλλες ικανότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική, η δημιουργική και η υπολογιστική σκέψη. Με δεδομένη τη διείσδυση της Επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία οι προαναφερθείσες ικανότητες του και ψηφιακές ικανότητες αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη Πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα, η ατυχής συγκυρία της πανδημίας του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και σε ζητήματα εξοπλισμού (υλικού και λογισμικού), στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

    Το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αν και στο σκεπτικό του ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Πληροφορικής, που είναι η πάγια θέση της Ένωσής μας, δεν ανταποκρίνεται ουδόλως προς αυτή την κατεύθυνση. Με δεδομένη την ειλικρινή πρόθεσή μας, για κατάθεση εποικοδομητικών βελτιωτικών προτάσεων, στην κατεύθυνση των υλοποίησης των προαναφερθέντων, υποβάλλουμε το παρακάτω αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων επί των διατάξεών του. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημα καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία.

    Υπόμνημα επί των διατάξεων

    Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
    Άρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

    Η εισαγωγή ηλικιακού ορίου για την εγγραφή μαθητών, πέρα από το προφανές ότι απαγορεύει την απόκτηση 2ης ειδικότητας σε αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. ή την απόκτηση 1ης ειδικότητας σε αποφοίτους ΓΕ.Λ., θα επιφέρει επιπλέον τεράστια μείωση μαθητικού πληθυσμού, καθώς εκτιμάται το 30% των εγγεγραμμένων μαθητών σήμερα, είναι άνω των 17 ετών. Το παραπάνω στερεί από την τυπική μάθηση τη δυνατότητα προσφοράς ίσων ευκαιριών, σε άτομα ανεξάρτητα της οικονομικής διαστρωμάτωσης από την οποία προέρχονται. Παράλληλα δε μακροχρόνια, θα έχει ως αποτέλεσμα την πιθανή στέρηση, από την εθνική οικονομία, πολύτιμου εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.

    Προτείνουμε:
    – Την κατάργηση του ηλικιακού ορίου.
    – Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. να αποκτήσουν 2η ειδικότητα
    – Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΓΕ.Λ. να φοιτούν στα ΕΠΑ.Λ. για να αποκτήσουν 1η ειδικότητα

    Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.