- Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
- Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
- Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
- Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.
Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»
- Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
- Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στοιβαγμα παιδικων ψυχων! Εχετε επισκεφτει νηπιαγωγείο η καλύτερα θα θελατε τα παιδιά σας να φοιτούσαν σε λυομενες αίθουσες, χωρις αυλή, σε ισόγειο πολυκατοικιων, με τουαλετες εκτος ταξης, Τμήμα ένταξης στην κουζινα, στην είσοδο κτλ;;
Με έλλειψη βοηθητικου προσώπου, εεπ, τραπεζοκομων, καθαριστριων σε ολη τη διάρκεια λειτουργίας του Νηπιαγωγείου σε συνθηκες απαξιωσης του ρόλου της νηπιαγωγου, ζητατε αύξηση αριθμού φοιτωντων;; με διαγνωσμενα και αδιαγνωστα παιδια, με παράλληλη και συχνοτερα χωρις να έρχεται ποτέ εκπαιδευτικός στο σχολείο.
Επιδιωκετε την εισαγωγή αγγλικών, φυσικής αγωγής, ρομποτικης κατα τα πρότυπα του εξωτερικόυ!! Σε οτι αφορα τον αριθμό ακολουθειτε αναχρονιστικες τακτικες…δυο μετρα και δυο σταθμα όμως.
Δυστυχως και μονο η αύξηση του αριθμού των μαθητών άνα τάξη δείχνει οτι κάτι δεν αντιλαμβάνεται σωστά το κομμάτι της παιδείας ουτε αυτη η κυβέρνηση!φετος είχα την άσχημη εμπειρία να στείλω το παιδί μου στο προνήπιο υποχρεωτικά!! μαζί με αλλα 21 παιδια και οι νηπιαγωγοί δεν ήξεραν τι τους γίνεται!!μα σκεφτείτε 22 4χρονα παιδάκια!βαλτε τωρα με το νου σας 24 η και 27!αν ο στόχος ειναι να υποβιβαστεί το δημόσιο σχολείο δεν χρειάζεται να το προσπαθείτε άλλο!κλειστε σχολεία καταργήστε αίθουσες και ολα θα πάρουν τον δρόμο τους!
Η απόφαση αύξησης αριθμού των μαθητών ανά τμήμα,είναι εντελώς αντιπαιδαγωγική.
Απαράδεκτο το καινούργιο νομοσχέδιο, για 26 νήπια σε μια αίθουσα! Ντροπή τα παιδιά να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο. Η νηπιαγωγος θα μπορεί να κάνει μόνο φύλαξη.καμια δυνατότητα για εκπαίδευση πόσο μάλλον να υπάρχουν που πάντα υπάρχουν παιδιά με κάποιες ιδιαιτεροτητες.
Εντελώς εξωπραγματικά όλα όσα προτείνετε και φαίνεται πως δεν έχετε καμία εικόνα για την κτιριακή υποδομή των νηπιαγωγείων, απαράδεκτο να προκαλείται εν μέσω πανδημίας να προτείνετε να στοιβάζονται νήπια χωρίς τις στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής.Τα σχολεία χρειάζονται καθαρίστριες όχι καθηγητές αγγλικών!!!
Αυτό το Υπουργείο Παιδείας σαν να κουβαλάει μια κατάρα πάνω του!Μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων κάθε φορά που αλλάζει Υπουργό. Σ` αυτή τη χώρα που γεννήθηκε ο πολιτισμός, η παιδεία και η φιλοσοφία με όλη τη σημασία των λέξεων, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί χαίρουν άκρας απαξίωσης! Συγχαρητήρια για τις νέες ρυθμίσεις…πάμε άλλα 50 χρόνια πίσω. Η αύξηση των μαθητών στην τάξη θα είναι πάλι πρωτοτυπία της ελληνικής εκπαίδευσης, οι δάσκαλοι εμπιστοσύνης θα είναι οι «εστεμμένοι» του σχολείου και θα απολαμβάνουν ιδιαίτερης εκτίμησης, ενώ οι υπόλοιποι δάσκαλοι θα πάνε στην άκρη να κάνουν απλά το καθήκον τους, αφού δεν θα τους εμπιστεύεται κανείς…κλπ.
Ξέρετε τι λέω; Κλείστε κι άλλα σχολεία κι ανοίξτε περισσότερες φυλακές!
Οι λόγοι που θα έπρεπε να μειωθεί και όχι να αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών μέσα στην τάξη νηπιαγωγείου είναι πολλοί.
Λόγοι παιδαγωγικοί, γνωρίζοντας για τι ηλικίες μιλάμε και πόσο ζωτικής σημασίας είναι ο χώρος ελεύθερης κίνησής τους.
Λόγοι κτιριακοί, αν σκεφτούμε πως το 80%-90% των αιθουσών δεν αρκούν ούτε για τα μισά νήπια-προνήπια ( η στέγαση γίνεται σε άκρως επικίνδυνες εγκαταστάσεις δεκαετίας ΄70 και ΄80).
Λόγοι μαθησιακοί, αν λάβουμε υπόψιν πως ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό στατιστικά σε κάθε τμήμα ανήκει σε αλλόγλωσσα παιδιά ή παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς πάντα την παρουσία εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Λόγοι υγιεινής γνωρίζοντας το συνωστισμό που θα επικρατεί και κατά πόσο αυτός θα συμβάλλει στην ραγδαία εξάπλωση ασθενειών, την έλλειψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού, προσωπικού καθαριότητας.
Μπορούν να αναφερθούν και πολλοί ακόμη λόγοι.
Πότε επιτέλους η παιδεία θα πάρει αυτό που της αξίζει στον τόπο μας για να πάμε μπροστά σαν χώρα???
Δυστυχώς στη χώρα μας, υιοθετούμε ιδέες και πρακτικές εκπαιδευτικών συστημάτων άλλων χωρών ( αυτοαξιολόγηση (εσωτερική και εξωτερική) , εργαστήρια δεξιοτήτων, διαδραστικοί πίνακες, εκ/κος εμπιστοσύνης).
Πρακτικές που είναι αποτελεσματικές για τις συνθήκες που εφαρμόζονται, σε τάξεις 15-16 ατόμων και εκ/κων ηλικίας έως 58 ετών.
Δεν μπορούμε να τις υιοθετούμε και να τις εφαρμόζουμε διαφορετικό πλαίσιο, τάξεις, με 24-28 μαθητές, εκ/κοι 59+ χρονών και τάξεις κλουβιά. (όπως είναι τα σχολεία στην παραμεθόριο και σε διάφορα νησιά)
Ζούμε στην εποχή της πολυπολιτισμικότητας, τα παιδιά σήμερα είναι πιο ανήσυχα, πιο υπερκινητικά, με μαθησιακά συχνά προβλήματα ή με αδιαφορία εν γένει για το σχολείο και τη μάθηση
Αν θέλουμε παιδεία και αποτελεσματικό εκ/κο σύστημα πρέπει να έχουμε τάξεις 15-16 μαθητών, τάξεις που παρέχουν οφέλη και στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
1) ποια θεωρία ή ποιος παιδαγωγός αναφέρει πως ο ιδανικός αριθμός μαθητών είναι 20;;;
2)Γιατί δεν εξετάστηκε αν η τροποποίηση του 2019 είχε οφέλη στους μαθητές, σε επίπεδο γνώσεων, στάσεων δεξιοτήτων;;; Συγκριτικά με το αν φοιτούσαν σε τάξη με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών;;;
3) Γιατί δεν διερευνήθηκε αν εκπαιδευτικός εργάστηκε πιο αποδοτικά ή πιο αποτελεσματικά σε μία τάξη με 12-15 μαθητές από το αν είχε μία τάξη με 25-28 μαθητές;;;
όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν 15 -16 μαθητές. Δεν γίνεται να παίρνουμε μόνο μεθόδους, ιδέες ( εργαστήρια, εκ/κος εμπιστοσύνης, αυτοαξιολόγηση – εσωτερική κ εξωτερική) από τις χώρες αυτές, και να θέλουμε να εφαρμοστούν σε διαφορετικό πλαίσιο ( ξαφνικά να εφαρμοστούν σε τάξεις με 24-28 μαθητές)
Αντιγράφω από την αιτιολογική έκθεση:
Α) «Οι αλλαγές του παρόντος άρθρου κρίνονται κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, κατόπιν της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των τροποποιήσεων που επέφερε ο ν. 4589/2019 (Α΄ 13)στα ελάχιστα και στα μέγιστα όρια των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.»
1) Ποιος έκανε την αξιολόγηση, τι μέθοδο και ποια εργαλεία χρησιμοποίησε και ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής;
Β) «Οι τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2019-2020, οδήγησαν κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης…»
1) ποιος ακριβώς είναι ο αριθμός των μαθητών που πρεπει να έχει μία τάξη με βάση την Παιδαγωγική Επιστήμη; Ποιος παιδαγωγός ή ποια θεωρία αναφέρει το ιδανικό 20 μαθητές;;;
2)Γιατί δεν εξετάστηκε αν η τροποποίηση είχε οφέλη στους μαθητές;;;
Αν οι μαθητές που ήταν σε τάξη με αριθμό μαθητών 12-18, έμαθαν καλύτερα, αν απέδωσαν καλύτερα από ότι σε μία τάξη με 28 παιδιά;;;
ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ;;
3) Γιατί δεν διερευνήθηκε αν εκπαιδευτικός εργάστηκε πιο αποδοτικά ή πιο αποτελεσματικά από το αν είχε μία τάξη με 25-28 μαθητές;;;
Γ) «…και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού»
άρα πρώτα οι αριθμοί.
Αν Θέλουμε ένα σχολείο με εργαστήρια δεξιοτήτνω, project, νέες τεχνολογίες, δεν γίνεται να στοιβάζουμε 20 παιδιά διαφορετικής δυναμικότητας (πλέον είμαστε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία) και να λέμε στο δάσκαλο βγάλ τα πέρα…. ( Και παράλληλα να έχουμε 60+ χρονών εκπαιδευτικούς)
Αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών, αυτός αυξάνεται. Ποιος ο παιδαγωγικός στόχος; Πώς είναι δυνατόν να λειτουργήσει μια τάξη με τόσα παιδιά; Εντελώς απαράδεκτο αυτό που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας!
Είναι επιτακτικό να επενεξεταστει η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Το ζητούμενο ειδικά μετά την υγειονομική κρίση θα είναι η ποιοτική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και η προσθήκη νέων εργαλείων βελτίωσης των γνώσεων και των εμπειριών που θα λαμβάνουν οι μαθητές κάθε βαθμίδας. Η ποσοτική αύξηση μόνο αρνητικά θα επιφέρει στη διαδικασία της μάθησης, σύμφωνα με τη διεθνή και ευρωπαϊκή εμπειρία. Το βάρος θα πρέπει να δοθεί στην αξιοποίηση των συγκριτικών πολιτιστικών και περιβαλλοντικών πλεονεκτηματων της χώρας μας και του υψηλού επιπέδου των διδασκόντων, σε συνδυασμό με έμφαση στο ταλέντο και στην προσωπικότητα του κάθε μαθητή, ώστε μαζί με σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, με τα οποία και λόγω κρίσης, η κοινότητα ήρθε σε επαφή, οι μαθητές να επωφεληθούν στην πράξη και αυτό ασφαλώς δε θα επιτευχθεί αυξάνοντας τα αριθμητικά μεγέθη των εκπαιδευομένων ανά σχολική αίθουσα.
Πότε δεν ενδιαφέρθηκατε πραγματικά για τα παιδιά μας. Αυτόματα υποβάθμιση του σχολείου… Ενώ έχουμε υγειονομική κρίση ας στοιβαξουμε όλα τα παιδιά μαζί… Λες και υπάρχουν σχολικές μονάδες πρότυπα.. Στοιβαγμενα όλα μαζί σε κοντεινερ και σε αίθουσες ερείπια.
Ως επιστήμονας (που έχει περάσει αρκετά χρόνια σε αίθουσες διδασκαλίας) αλλά και ως γονιός (που βρίσκεται πολύ κοντά στα παιδιά του), θεωρώ ότι η επικείμενη αύξηση των Ορίων των μαθητών στις αίθουσες κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση και σε παιδαγωγική βάση και σίγουρα σε περίοδο πανδημίας. Θα πρέπει τουλάχιστον να το ξανασκεφτείτε.
Είμαι απόφοιτη της σχολής Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και επιπλέον απόφοιτη του προγράμματος επάρκεια διδασκαλίας ρωσικής γλώσσας του ιδίου πανεπιστημίου. Το ερώτημά μου είναι: ότι ενώ η υφυπουργός τον Φεβρουάριο σε μία συνέντευξή της είχε πει ότι θα μπει η διδασκαλία της ρωσικής γλώσσας (έστω και ως μάθημα επιλογής) στα γυμνάσια, τελικά δεν άλλαξε τίποτε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων του γυμνασίου και δυστυχώς απογοητευτηκα, επειδή είχα μία ελπίδα ότι ίσως (μιας και είμαστε λίγοι με επάρκεια) να δίδασκα φέτος στο γυμνάσιο.
Ευχαριστώ!
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, δεν βασίζεται σε καμία επιστημονική, παιδαγωγική αξιολόγηση. Είναι μία λογιστική αντιμετώπιση της σχολικής πραγματικότητας. Όμως Παιδεία και Εκπαίδευση με λογιστικές πρακτικές, δεν γίνεται.
Θα επιφέρει περαιτέρω μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα μειώσει τη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το ΥΠΑΙΘ πρέπει κάποτε να κατανοήσει ότι σε κάθε τμήμα 20 παιδιών, υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 μαθητές με κάποιας μορφής μαθησιακή, συναισθηματική ή άλλη δυσκολία. Αυτό ορίζει η Στατιστική. Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές για να αναφέρω κάποιες από τις διαταραχές που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα σχολεία μας.
Υπάρχουν επίσης αλλοδαποί μαθητές με τις δικές τους δυσκολίες, οι οποίες δεν είναι μόνο μαθησιακού τύπου.
Σε κάποια σχολεία, οι αίθουσες είναι τόσο μικρές που οι μαθητές, αναγκαστικά θα βρεθούν πάρα πολύ κοντά ο ένας με τον άλλο,με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όσο για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (20), θα επιφέρει τεράστια αναστάτωση στις σχολικές δομές, θα αυξήσει την γραφειοκρατία,δυσκολεύοντας το έργο των διοικητικών υπηρεσιών και των συντονιστών και θα αυξήσει τον εκνευρισμό των γονέων.
Και εν πάση περιπτώσει, είναι τώρα η χρονική συγκυρία, εν μέσω πανδημίας, να γίνουν όλες αυτές οι αλλαγές, όταν ανοίγοντας τα σχολεία, θα προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα;
Νομίζω ότι πρέπει να αποσυρθεί αμέσως αυτή η ρύθμιση, διότι τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες που θα προσθέσει είναι πολύ περισσότερες από αυτά που φαντάζεται το υπουργείο ότι θα πετύχει.
Επιτέλους και μία θετική μεταρρύθμιση! Η προϋπηρεσία ΔΕΝ πρέπει να μετράει από κλάδο σε κλάδο, ούτε από Γενική σε Ειδική. Δεν υπάρχει καμία σχέση του τι κάνει ένας εκπαιδευτικός της Γενικής μέσα στη τάξη από έναν της ειδικής, που κάνει παράλληλη στήριξη ή έχει τμήμα ένταξης. Ας σταματήσει επιτέλους αυτή η αδικία. Ο καθένας στις αρμοδιότητές του.
Η περίοδος που ζούμε είναι ιδιαίτερη και το μόνο που δε χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή είναι τέτοιες κινήσεις. Αυτή τη στιγμή επείγει να βρούμε μια ισορροπία και να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες της πανδημίας. Το νομοσχέδιο έρχεται την πιο άκυρη χρονική στιγμή. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε συνθήκες πρωτόγνωρες για τους μαθητές μας και τους γονείς τους. Για τι αναβάθμιση μιλάμε όταν δεν έχουμε βασικές δομές και προυποθέσεις για να στηριχτούν αυτές οι μεταρυθμίσεις; Έχω δουλέψει σε τμήμα με 27 μαθητές και γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει. Ο αριθμός αυτός δεν είναι λειτουργικός για πολλούς λόγους. Να αναφερθώ και στον δάσκαλο εμπιστοσύνης;Δηλαδή εμείς οι υπόλοιποι δεν είμαστε δάσκαλοι εμπιστοσύνης; Αυτά είναι η αναβάθμιση;;;;
Μπορεί κάποιος σας παρακαλώ να μας διευκρινίσει από που εμπνεύστηκαν αυτές τις αλλαγές και πως ακριβώς θα ωφελήσουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα;
Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των νηπίων!! Λίγο σεβασμός στα παιδιά μας και τον εκπαιδευτικό! Δεν τα βάζουμε όσα σε ένα σακί. Η παιδεία μας χρειάζεται ποιότητα. Ακούστε επιτέλους τους εν ενεργεία νηπιαγωγούς!!
Aπαράδεκτη η αύξηση των μαθητών στα σχολεια σε 24!Πώς ακριβώς θα βοηθήσει αυτή η ρύθμιση το εκπαιδευτικό μας έργο; Αλλά και πώς αυτή η αύξηση θα βοηθήσει τα ίδια τα παιδιά τα οποία είναι ήδη στριμωγμένα στις μικρές αίθουσες
24 νήπια σε μια ταξη πολλές φορές 1*1 ? Με ποια κριτηρια παρθηκε αυτή η απόφαση? μια νηπιαγωγός με τοσα παιδια? μπορειτε να καταλαβατε σε ποιες ηλικιες απευθυνεστε, 22 παιδια και ειναι παρα πολυ δυσκολο το εργο των δασκαλων και νηπιαγωγων. Κανενας γονεας και εκπαιδευτικος δε μπορει να συμφωνησει σε αυτη τη παραλογη αποφαση , μεσω υγειονομικης κρισης, δηλαδη το Σεπτεμβριο που η πανδημια θα συνεχιζεται εμεις θα συνωστισουμε τα παιδια σε ενα μικρο χωρο με ακομη περισσοτερα?
Τελείως απαράδεκτο όλο αυτό που πάτε να κάνετε. Προσπαθούμε να βάλουμε τα παιδιά μας σε μια κοινωνία τουλάχιστον πιο λειτουργική και τώρα τι ;;;;;;; Πάτε να αυξήσετε τον αριθμό των παιδιών σε μια τάξη 3×3 σε 26 – 27. Απαράδεκτο κ ελπίζω να μην περάσει.
Αντιπαιδαγωγική και εκτός της φιλοσοφίας του νηπιαγωγείου η αύξηση του αριθμού των παιδιών στα νηπιαγωγεία. Απαράδεκτο
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα είναι απαράδεκτη! Δεν είναι δυνατόν να προωθείται ως «πρόοδος» η αύξηση των μαθητών σε ένα τμήμα νηπιαγωγείου στους 26.
Παιδαγωγοί, πανεπιστήμια κι εκπαιδευτικοί προτείνουν το ακριβώς αντίθετο, μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα στους 15. Το νομοσχέδιο αντιθέτως καθιερώνει ως «κατώτατο αριθμό τους 16 μαθητές σε τμήμα νηπιαγωγείου»!
Στα δε δημοτικά, εκτός από τους 26 μαθητές ως ανώτατο όριο σε ένα τμήμα, προωθεί στα 7θέσια και άνω σχολεία «κατώτατο αριθμό 20 μαθητών στο τμήμα», τη στιγμή που εκπαιδευτικοί και παιδαγωγοί των πανεπιστημίων προτείνουν ως ανώτατο όριο τους 20 μαθητές σε ένα τμήμα.
Περισσότεροι μαθητές σε ένα τμήμα σημαίνει απλά λιγότερος χρόνος του εκπαιδευτικού για κάθε μαθητή,δηλαδή υποβάθμιση του μαθήματος.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε και το επικίνδυνο πλέον και για την υγεία του πράγματος: Σε όλη την Ευρώπη, όπου ανοίγουν σχολεία, τα ανοίγουν με μικρούς αριθμούς, πχ στη Γερμανία λένε για «μέχρι 13 μαθητές στο τμήμα» για λόγους προστασίας από την πανδημία.
Εδώ στην Ελλάδα, η κυβέρνηση μας θεωρεί άτρωτους, ότι δε μας πιάνουν οι ιοί. Ή μήπως έχουν την ψευδαίσθηση ότι η πανδημία πάει, τελείωσε και δεν πρόκειται να ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο, με τα μυαλά που κουβαλάνε οι κυβερνώντες;
Όσο συνεχίζουν την καταστροφή της φύσης κι ιδιαίτερα των τροπικών δασών, όσο συνεχίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων, οι πανδημίες θα πηγαινοέρχονται.
Θα ήθελα για μια φορά να βρεθεί μία κυβέρνηση που να σχεδιάσει και να επιληφθεί των ζητημάτων της εκπαίδευσης των μικρών παιδιών λαμβάνοντας μέριμνα ακριβώς για τις δικές τους αναπτυξιακές και κοινωνικοσυναισθηματικές ανάγκες. Πώς να ανταποκριθεί ο\η εκπαιδευτικός στις ανάγκες των μαθητών της με τις συνθήκες που επικρατούν στα νηπιαγωγεία μας εν έτει 2020; Με μαθητές με ολοένα και περισσότερα οικογενειακά και εκπαιδευτικά προβλήματα που συνιστούν εξειδικευμένη παρέμβαση, με προσφυγόπουλα που προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε να ενταχθούν, χωρίς υλικοτεχνικές υποδομές και έλλειψη στοιχειωδών μέσων και εποπτικών υλικών… Στην συντριπτική πλειοψηφία μας επιδεικνύουμε επαγγελματισμό και ευσυνειδησία όσον αφορά το καθήκον μας και το ηθικό χρέος απέναντι στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, αν μη τι άλλο το αποδείξαμε περίτρανα μέσα σε αυτή την δυστυχή συγκυρία που βιώνουμε. Σταθείτε μία φορά στο πλευρό μας κι εσείς, δώστε μας αξία, διορίστε συναδέλφους και δημιουργήστε συνθήκες ιδανικές για μάθηση και ανάπτυξη. Δεν αρκεί να βγαίνετε στα κανάλια και να μας συγχαίρεστε, μας οφείλετε να μας παρέχετε βοήθεια επί της ουσίας. Αντιθέτως, αντιμετωπίζετε και εμάς και τους μαθητές μας σαν αριθμούς απλά. Και μάλιστα με νομοσχέδια που περνάτε εν μέσω της κρίσης που βιώνουμε. Πραγματικά τραγική κίνηση…τελικά τίποτε δεν αλλάζει…
Γνωρίζετε τις επιπτώσεις ολο αυτού του εγχειρήματος σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονεις σε περίοδο πανδημίας? η πραγματικά δεν σας ενδιαφέρει η υγεία, ψυχική και σωματική των παραπάνω? αντί να διασφαλίσετε κανόνες υγιεινής, σχολικά κτίρια και τάξεις με ανθρώπινες συνθήκες, προσθέτετε περισσότερους μαθητές για ποιο λόγο και με ποιο κριτήριο? την καλύτερη εκπαίδευση τους η την προώθηση τους και ενίσχυση των ιδιωτικών σχολείων? μειώστε τον αριθμό των μαθητών, πριν να ειναι πολύ αργά!
Ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα κ πάλι είναι μικρότερος σε σχέση με μέσο όρο ΕΕ Κ Β.Αμερικη. Αλλά χωρίς αξιολόγηση σοβαρή κ 5 μαθητές να έχετε ανά τάξη πάλι στα ίδια χάλια θα είμαστε κ θα πληρώνουμε φροντιστήρια.
Με ποια επιστημονική τεκμηρίωση γίνεται αύξηση του αριθμού των μαθητών; Οδηγεί σε αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης; Οι περισσότερες αίθουσες των νηπιαγωγείων είναι μικρές και ακατάλληλες. Επίσης, σε πάρα πολλά τμήματα υπάρχουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αυτή η αλλαγή θα είναι επιβαρυντική. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών δεν έχει κανένα όφελος για την εκπαιδευτική διαδικασία και υπάρχει, επίσης, κίνδυνος για την σωματική τους ακεραιότητα. Αντίθετα, θα έπρεπε να προχωρήσετε σε μείωση του αριθμού των νηπίων/προνηπίων κάτω από 20 παιδιά.
Εν μέσω πανδημίας αυξάνετε τον μέγιστο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα από 22 στους 26 ; Απίστευτο !!! Δεύτερον, οι ρυθμίσεις του Υπουργείου πρέπει να έχουν πρωτίστως ως γνώμονα «Πρώτα ο μαθητής» !!!
Είμαι μητέρα με παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, πιστέψτε με υπάρχουν πάρα πολλά,με τρομάζει η ιδέα ότι θα χάθει σε μια μεγάλη τάξη, επίσης έχει κάνει έναν τεράστιο αγώνα να ενσωματωθεί και να εξελιχθεί…μην του προσθέσετε στις μικρές του πλάτες και άλλα προβλήματα…σας παρακαλώ!! Σας ευχαριστώ πολύ!!
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα είναι λάθος. Θα είχα άλλη γνώμη αν τεκμηριωνόταν η απόφαση αυτή με επιστημονικά-βιβλιογραφικά δεδομένα. Επειδή αυτό δεν ισχύει, είναι πραγματικά κρίμα.
Το νομοσχέδιο είναι απλά απαράδεκτο και καλό είναι να ενωθούν και να ξεσηκωθo ύν όλοι οι γονείς εναντίον του. Ίσως δεν κατάλαβαν ακόμα τι φέρνει αυτό το νομοσχέδιο. Οι τάξεις θα έχουν έως 26 παιδιά, θα συρρικνωθούν τάξεις και οι εναπομείναντες μαθητές θα «μετακομίσουν» με το έτσι θέλω της πολιτείας σε γειτονικά σχολεία!!! Όλοι οι γονείς να ενωθούν με τους τους εκπ/κούς ενάντια σ’ αυτό το νομοσχέδιο που κατέβηκε κάκιστα εν μέσω πανδημίας!!!
Κατακόρυφη υποβάθμιση της παιδείας μας και της ποιότητας διδασκαλίας το συγκεκριμένο άρθρο. 20 μαθητές και πάνω υποχρεωτικά, σημαίνει ότι, αν για παράδειγμα έχουμε 30 μαθητές της Ε τάξης τότε θα πρέπει να γίνει ένα τμήμα των 26-27 μαθητών και οι εναπομείναντες τρεις-τέσσερις να φύγουν για όμορα σχολεία. Θεωρούμε δηλαδή αναβάθμιση να στοιβάζονται τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο από το να δημιουργήσουμε δυο 15αρια τμήματα; Η λογική λέει ότι ο εκπαιδευτικός θα έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες να έχει αυξημένη ποιότητα διδασκαλίας με λιγότερους μαθητές, με την έννοια ότι θα του δίνεται η δυνατότητα να ξοδεύει περισσότερο χρόνο για τον κάθε μαθητή και να καλύπτει με πιο προσοδοφόρο τρόπο τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Μήπως το ζητούμενο είναι τελικά, όχι η ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά η μείωση σε ανάγκες προσωπικού, άρα και μείωση κόστους; Γιατί με αυτόν τον τρόπο θα πλεονάζει το προσωπικό σε κάθε σχολική μονάδα με πλασματικό και τεχνητό τρόπο, και παράλληλα θα αποπροσανατολιστεί η κοινωνία, αφού αποκρύπτεται η πραγματικότητα για τις ανάγκες του εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος που απαιτούνται ώστε να επέλθει η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στο δημόσιο σχολείο. Με την υγεία και την παιδεία δεν πρέπει να νομοθετούμε με μοναδικό γνώμονα τα νούμερα και το κόστος. Χρειάζεται ουσιαστική αναβάθμιση και όχι ημίμετρα που καταρρακώνουν τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα. Πρότασή μου είναι να καθοριστεί ως ανώτατο όριο 24 μαθητές (καθαρό νούμερο) και ως κατώτερο το μισό του μέγιστου αριθμού μαθητών. Δηλαδή αν έχουμε τάξη με 25 μαθητές τότε το τμήμα να δύναται να σπάσει σε δυο.
Το συγκεκριμένο άρθρο μόνο αδιαφορία για το μέλλον της εκπαίδευσης των παιδιών δείχνει.Κάντε μία βόλτα στις ελληνικές σχολικές αίθουσες και δείτε από κοντά την λειτουργικότητάς τους με 24+ 10% παιδιά και 1 εκπαιδευτικό.
Οι αίθουσες σε πολλά δημοτικά είναι πολύ μικρές και δεν είναι κατασκευασμένες για να χωρούν 26 παιδιά.Μάλιστα οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι και τα προγράμματα σπουδών, δε θέλουν τα παιδιά κολλημένα στο θρανίο τους αλλά επιτάσσουν και βιωματικες δραστηριότητες, που χρειάζονται χώρο! Επίσης είναι ωραίο που το νομοσχέδιο ενισχύει τα αγγλικα, ώστε τα παιδια να μαθαίνουν στο σχολείο ξενη γλώσσα, με προοπτική την αποδέσμευση απο τα φροντιστήρια. Όμως ακόμη και στα φροντιστήρια, δε διδασκουν ποτέ αγγλικά, σε τμήματα πάνω απο 10 – 15 παιδιά, παρόλο που θα τους συνεφερε οικονομικά. Απλά γιατί δε γίνεται!
Τη στιγμή που σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θεωρείται απαραίτητη η διαφοροποιημένη διδασκαλια ώστε να καλύπτονται οι αναγκες ολων των μαθητών θεωρώ αναχρονιστική και παιδαγωγικά λανθασμένη την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα. Επίσης αν χρειαστει να διοχετευθουν μαθητές σε άλλα σχολεία χωρίς τη θέλησή τους αυτο μπορεί να έχει ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στους ίδιους αλλά και να διαταράξει την κοικωνικη συνοχή μιας περιοχής.
24 μαθητές στο νηπιαγωγείο! Σε ποια παιδαγωγική και σε ποιες έρευνες στηρίζεται η αύξηση του αριθμού των παιδιών; Πώς ο αυξημένος αριθμός μαθητών ανά τάξη εξυπηρετεί την ευημερία αυτών;
Θα μας βρείτε όλους τους γονείς απέναντι σας αν προβείτε σε αύξηση των μαθητών ανα τμήμα.
Ο ορθός επιστημονικά και παιδαγωγικά αριθμός νηπίων ανα τάξη, για όσους ξέρουν είναι oκτώ (8) παιδια ανα νηπιαγωγό.( Γι αυτό στις προηγμενες χώρες υπαρχουν 2 νηπιαγωγοί σε 15-20 παιδιά).Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς πολύ καλά πόσο επιβλαβής θα είναι μια αύξηση των νηπίων ανα τμήμα. Καί για τα παιδιά, και για τους εκπαιδευτικούς και για τους γονείς. Ξανασκεφτειτε τη διάταξη και φανερώστε μας την αληθινή σας καλή πρόθεση για την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου.
Με λυπεί πραγματικά που το Υπουργείο Παιδείας δεν λαμβάνει υπόψην ότι δουλεύουμε με τα παιδιά σε χώρους ακατάλληλους ,δεν υπαρχουν αίθουσες ,τα παιδιά είναι στοιβαγμένα και δεν μπορούμε να τα βοηθήσουμε να εξελιχθούν.Παλεύουμε καθημερινά να ανταποκριθούμε σε ο,τι ζητούν,χωρίς να μας σέβονται.Υλικοτεχνική υποδομή;μηδέν!Υπαρχουν ένα σωρό προβλήματα και ζητήματα ανοιχτά και τωρα επανερχόμαστε στο θέμα αυτό;;Αύξηση του αριθμού των παιδιών;;Απαράδεκτο.Ντροπή!
To συγκεκριμένο άρθρο καταργεί τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και το μετατρέπει σε παιδοφυλακτήριο. Υπάρχει πλήθος βιβλιογραφικών αναφορών για τη σημασία της αναλογίας νηπιαγωγού-μαθητών στις ευαίσθητες αυτές ηλικίες. Ειλικρινά αναρωτιέμαι αν είναι άγνοια ή αδιαφορία για την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Με 25 παιδιά σε μια τάξη (προνήπια-νήπια) υπάρχει κίνδυνος καταρχάς της σωματικής τους ακεραιότητας, χωρίς να ασχοληθούμε καν για το παιδαγωγικό κομμάτι. Αν είχε κάνει ένα καλό ο ΣΥΡΙΖΑ που είχε αναγνωριστεί από ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, ήταν η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη που καταργείται τώρα επι ΝΔ. Αποτελεί ντροπή για το υπουργείο Παιδείας η αύξηση των μαθητών.
«…Η παρούσα ρύθμιση αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα, και εναρμονίζει, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης …». Την Παιδαγωγική Επιστήμη που επικαλείσθε, τη ρωτήσατε; Η έρευνα τι λέει σχετικά με το θέμα; Το Ι.Ε.Π. το ρωτήσατε; Ρητορικές ερωτήσεις, μάλλον…
Αντιγράφω από την αιτιολογική έκθεση :
«Οι αλλαγές του παρόντος άρθρου κρίνονται κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, κατόπιν της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των τροποποιήσεων που επέφερε ο ν. 4589/2019 (Α΄ 13)στα ελάχιστα και στα μέγιστα όρια των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.»
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ; ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΊ;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : ΑΟΡΙΣΤΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΡΙΣΗ.
«Οι τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2019-2020, οδήγησαν κατά περίπτωση στη δημιουργία πλασματικών κενών, με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης…»
ΠΟΣΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΑ; ΠΟΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ; (ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΟΤΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ,ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ;) ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : ΑΟΡΙΣΤΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΡΙΣΗ.
«…και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού»
ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ.ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ 35 -38 ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ; ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΑ (1) ΤΩΝ 26 ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ 9-12 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΟΜΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΔΗΛΑΔΗ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ 1/3 -1/4 ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ; ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΟΡΑ. ΣΤΙΣ ΗΜΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ,ΧΩΡΙΑ, ΟΡΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΟΡΑ; ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ
Όταν σε άλλες χώρες ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά τάξη μειώνεται σε 15-16 εμείς τον αυξάνουμε;
Μήπως πρέπει να το ξανασκεφτείτε;
Πόσα τετραγωνικά αντιστοιχούν ανά μαθητή σε κάθε σχολική αίθουσα; Γνωρίζετε;
Υπάρχουν;
Μπορείτε να κάνετε μια περιοδεία για να το διαπιστώσετε.
Ελάτε και στη δικιά μου που είναι «ο ένας επάνω στον άλλον….»
Έτσι θα είστε και….εντός πραγματικότητας!
Λυπάμαι αλλά …..αλλού πάει το μυαλό μας.
Ποσα χρόνια πίσω είναι η παιδαγωγική της αύξησης των μαθητών σε κάθε τάξη και πόσο μάλλον στο νηπιαγωγείο. Οι τάξεις πλέον είναι πολυπολιτισμικές, υπάρχουν παιδιά με πολλές δυσκολίες, είναι δυνατόν να ζητείται η αύξηση των παιδιών χωρίς δεύτερο εκπαιδευτικό; Αναρωτηθήκατε πόσα παιδιά θα «χαθούν» και δεν θα υπάρχει χρόνος από τον εκπαιδευτικό της τάξης να αφιερώνει χρόνο σε κάθε παιδί χωριστά και ακόμα περισσότερο σε αυτά που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια και εξατομίκευση; Επίσης δεν υπάρχει καμία μέριμνα υλικοτεχνικής υποδομής (υπάρχουν ακόμα νηπιαγωγεία χωρίς αυλή που ήταν παλιά καταστήματα και είναι χωρισμένα σε 2 αίθουσες και η τουαλέτα είναι κοινή για όλους (εκπαιδευτικούς και παιδιά- αγόρια και κορίτσια). Για ποιο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο συζητάμε με τέτοιες συνθήκες εν έτει 2020; Με βάση ποια παιδαγωγική τεκμηριωμένη μελέτη, ερευνα εισηγηθήκατε τέτοια απόφαση; Διαλύσατε όλο το δημόσιο τομέα κάνοντας καταστροφικές μεταρρυθμίσεις, ώστε να παρουσιάζονται ζημιωγόνα και τα ιδιωτικοποιήσατε και τώρα προσπαθείτε να κάνετε το ίδιο και με το δημόσιο δωρεάν σχολείο; Σκοπός σας τελικά είναι να ιδιωτικοποιήσετε τα πάντα ή απλά η πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού να μην είναι σκεπτόμενοι και με κριτική σκέψη πολίτες;
Ως γονέας λέω ότι αυτό είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Υποβάθμιση του σχολείου με μια κίνηση!
Aπαράδεκτη η αύξηση των μαθητών του νηπιαγωγείου σε 24!Πώς ακριβώς θα βοηθήσει αυτή η ρύθμιση το εκπαιδευτικό μας έργο; Αλλά και πώς αυτή η αύξηση θα βοηθήσει τα ίδια τα παιδιά τα οποία είναι ήδη στριμωγμένα στις μικρές αίθουσες στις οποίες μάλιστα πολλές φορές λείπουν τα βασικά υλικά!
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών μέσα στις αίθουσες σίγουρα δεν συνιστά πρόοδο αλλά οπισθοδρόμηση. Επειδή στην Ελλάδα συνηθίζουμε να επικαλούμαστε το παράδειγμα ξένων, ανεπτυγμένων και παιδαγωγικά πρωτοπόρων χωρών, να το πράττουμε σε όλα τα θέματα της παιδείας, παρακαλώ! Τα παιδιά σήμερα είναι πιο ανήσυχα, πιο υπερκινητικά, με μαθησιακά συχνά προβλήματα ή με αδιαφορία εν γένει για το σχολείο και τη μάθηση. Είναι πολύ δυσκολότερο λοιπόν να τα κρατά ο δάσκαλος ή ο καθηγητής στοιβαγμένα μέσα σε μια τάξη που θα τη βλέπουν σαν φυλακή μόνο και μόνο λόγω συνωστισμού. Αυτή η αίσθηση στοιβάγματος είναι βέβαιο ότι θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη από άλλους παράγοντες ψυχολογία τους. Χρειαζόμαστε καλύτερες συνθήκες, πιο ανθρώπινες για τα παιδιά μας, ώστε να μάθουν να αγαπούν από νωρίς το σχολείο και να το τιμούν! 8
Εντελώς απαράδεκτο εν μέσω της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης να έρχεται ένα εκπαιδευτικό νομοσχέδιο για διαβούλευση. Ειδικά το άρθρο για αύξηση των μαθητών στην τάξη είναι διπλά απαράδεκτο και μη εφαρμόσιμο σε περίοδο ειδικά πανδημίας. Οι μαθητές πρέπει να μειωθούν το αντίθετο κι όχι αυτό που λανθασμένα προτείνεται!