Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • 25 Απριλίου 2020, 13:42 | Αδάμης Φωτάκης

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 25 Απριλίου 2020, 13:30 | Κορακιανιτη Παρασκευη

    Θεωρώ ότι είναι μάταιο για τον κλάδο μας (Ιταλικής γλώσσας) να ελπίζει να εξασφαλιστούν κ άλλες θέσεις εργασίας στο γυμνασιο όσο η «τρίτη» Δευτερη γλώσσα παραμενει εκτός στο δημοτικό. Οι πιθανότητες να αλλάξει ο μαθητής επιλογή γλώσσας στό γυμνάσιο, όπως φαίνεται κ από τα νούμερα, είναι ελάχιστη. Γι αυτό βρίσκω σωστό και δίκαιο όλες οι επιλογές δευτερης ξένης γλώσσας να εμφανίζονται στην ίδια βαθμίδα εκπαιδευσης εξασφαλίζοντας έτσι κ στον μαθητή μια συνέχεια στην μάθηση κ, γιατί όχι, με επέκταση και στο λυκειο μια πιο ολοκληρωμένη γνώση, ειδικά αν συνδεθεί το κπγ με το σχολείο η αν ο μαθητής επιθυμει την εισαγωγή του σε ξένη φιλολογία.

  • 25 Απριλίου 2020, 13:06 | Κυριακή

    Είναι θλιβερή η ανύπαρκτη ενίσχυση των Τεχνών(Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρικής αγωγής) συνολικά στις τάξεις του Δημοτικού σχολείου.
    Ο πρωταρχικός στόχος του οποίου είναι η απόκτηση συνολικής Παιδείας.
    Παιδεία σημαίνει μόρφωση ουσιαστική, σφαιρική και διαμόρφωση χαρακτήρων και Πολιτών.
    Καλές και χρήσιμες είναι οι Ξένες γλώσσες και η Πληροφορική αλλά αποτελούν εξειδίκευση, η οποία είναι ο σκοπός του σχολείου στα επόμενα χρόνια, δηλαδή στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
    Κρίμα, το Υπουργείο Παιδείας να μην τιμά τον τίτλό του, ας μετονομαστεί σε Υπουργείο Εξειδίκευσης.

  • 25 Απριλίου 2020, 12:39 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑΣ

    Καλή σας ημέρα.
    Θα ήθελα να αναφέρω πως το μάθημα της Φυσικής Αγωγής θα έπρεπε να διδάσκεται τουλάχιστον για τρεις ώρες εβδομαδιαίως σε όλες ανεξαρτήτως τις τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η συμβολή της ΦΑ τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχικό-συναισθηματικό επίπεδο είναι αναγνωρισμένη σε διεθνές επίπεδο. Είναι επομένως ευκαιρία να λάβει η ΦΑ τη θέση που πρέπει στο νέο σχολείο που επιχειρείται.
    Με τιμή,
    Θανασούλιας Ανδρέας, Εκπαιδευτικός ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής.

  • 25 Απριλίου 2020, 11:46 | Σηφάκης ΠΕ70

    Είμαι ΠΕ70, στη δύση της καριέρας μου.Έχω εργαστεί σχεδόν 35 χρόνια. Τα 4 σε ΕΑΠ με 2 ώρες ΤΠΕ. Τα θετικά πολλά. Φέτος με την εξ αποστάσεως κατάλαβα πόσο απαραίτητο είναι το μάθημα για το μελλον και πόσο χρήσιμοι είναι οι δάσκαλοι που τα διδάσκουν. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπάρχουν και πολλοί ΠΕ70 που το κατέχουν καλά το αντικείμενο ,που σε συνεργασία με έναν ΠΕ86 μπορούν να κάνουν θαύματα). Δεν βλέπω καμία ενίσχυση του μαθήματος στο προσχέδιο.
    Χαιρετίζω την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο (με παιχνιώδη μορφή) όπως και της φυσικής αγωγής ,πάντα όμως με την επίβλεψη της νηπιαγωγού. Όχι όμως και της πληροφορικής
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Α+Β τάξη με 30 ώρες (-1 ώρα Μελέτη +1ώρα Αγγλικά όπως το προσχέδιο)
    Γ+Δ τάξη με 30 ώρες (-1 ώρα Θρησκευτικά +1ώρα ΤΠΕ)
    Ε-ΣΤ τάξη 35 ώρες (+2ώρες ΤΠΕ + 2ώρες ΕΖ η1ώρα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο+ 1ώρα Φυσική Αγωγή )
    Στους ΠΕ70 να δίνονται 2 ώρες την εβδομάδα για ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές τους.

    ΥΓ. Φυσικά η ενίσχυση του μαθήματος των ΤΠΕ προϋποθέτει οργανωμένο εργαστήριο και δάσκαλο πληροφορικής ΠΕ86 που θα προσφέρει τουλάχιστον 2 ώρες υποστηρικτικό, και όχι διδακτικό, έργο σε κάθε σχολείο που τοποθετείται

  • 25 Απριλίου 2020, 10:46 | Νίκη Σπάρταλη

    Τα παιδιά μου πήγαιναν σε διαφορετικά δημοτικά. Ο δεύτερος πήγαινε σε εκείνα που εφαρμόστηκε το διευρυμένο ωράριο από την πρώτη δημοτικού, με αγγλικά, πληροφορική κ.λ.π.. Ούτε το παιδί μου, αλλά ούτε οι συμμαθητές/τριες του δεν τα κατάφεραν καλύτερα εκπαιδευτικά στη συνέχεια από αυτά τα παιδιά που φοίτησαν στα άλλα δημοτικά. Το μόνο που έγινε ήταν να κουραστούν πιο εύκολα, αφού είχαν βεβαρυμένο πρόγραμμα από τα έξι τους χρόνια.
    1. Μειώστε τις ώρες διδασκαλίας στην Α, Β δημοτικού.
    2. Βάλτε βιβλιοθήκες σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας και προωθήστε το διάβασμα βιβλίων.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:44 | Τζοαννα

    Όσο κ να αυξάνετε τα Αγγλικά εάν δεν αξιολογηθούν θα πληρώνουμε φροντιστήρια μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Η πλειοψηφία τους δεν μιλάει αγγλικά στην τάξη. Στα ιδιωτικά σχολεία , τα καλά τουλάχιστον , οι καθηγητές αγγλικών μιλάνε Αγγλικα. Τα παιδιά του δημοσίου γιατί είναι κατώτερα? Αξιολόγηση .

  • Σε μια εποχή που η γυμναστική συνταγογραφείται, που είναι επιβεβλημένη η σωματική δραστηριότητα κατ’ελάχιστον 3 φορές την εβδομάδα (νομίζω είναι ανούσιο πλέον να επικαλούμαστε έρευνες και επιστημονικά επιχειρήματα), που τρέχουν όλοι ως ενήλικες να βρουν τρόπους να γυμναστούν η να συμμετέχουν σε αθλητικά δρώμενα, που όλοι γράφουν τα παιδιά τους σε αθλητικούς συλλόγους (και οι συντάκτες όλων των νομοσχεδίων διαχρονικά), η χώρα μας μειώνει τις ώρες της Φυσικής Αγωγής με την αύξηση της ηλικίας των παιδιών μας… Οι τρείς (3) ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλο το δημοτικό γυμνάσιο και λύκειο, είναι επιβεβλημένη.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:00 | ΚΩΣΤΑΣ Μ

    Συνεχίζεται η παγκόσμια πρωτοτυπία με τις ώρες της Φ.Α. . Στην Ε΄ και στην Στ΄ τάξη που τα παιδιά έχουν μεγαλύτερες ανάγκες άθλησης και κίνησης οι ώρες συνεχίζουν να είναι μειωμένες σε σχέση με τις υπόλοιπες τάξεις.

  • 25 Απριλίου 2020, 09:07 | Πέτρος

    Προτείνω την επαναφορά του ολοήμερου σχολείου στα επίπεδα προ του 2015. Επίσης θερμή παράκληση να καταργηθεί το μέτρο της τσάντας στο σχολείο, γιατί δεν είναι και τόσο σοβαρό. Η κατάργηση των ολοήμερων από την προηγούμενη κυβέρνηση και η τσάντα στο σχολείο ήταν προφανή μέτρα στη λογική όσων βλέπουν το σχολείο σαν αγγαρεία. Εξάλλου ως γονιός σάς ενημερώνω ότι ελάχιστα παιδιά αφήνουν την τσάντα στο σχολείο, αποδοκιμάζοντας έτσι οι γονείς ξεκάθαρα με αυτόν τον τρόπο τη συνέχιση αυτού του δημαγωγικού μέτρου. Ευχαριστώ.

  • 25 Απριλίου 2020, 09:01 | Νάσια

    Διαπιστώνω σε όλο το νομοσχέδιο ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στον πολιτισμό και σε πολιτιστικά προγράμματα. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων συνδέονται θεματικά με αγωγή υγείας και ίσως και περιβαλλοντική εκπαίδευση. Ο πολιτισμός απουσιάζει και στο συνολικό πρόγραμμα η ευέλικτη ζώνη στην οποία μπορούν να υλοποιηθούν πολιτιστικά προγράμματα απουσιάζει από τις Ε και Στ τάξεις του Δημοτικού ενώ θα έπρεπε να ενισχυθεί και να καθιερωθεί και στο γυμνάσιο.

  • 25 Απριλίου 2020, 07:06 | Παναγιώτης

    Για το ωράριο των δημοτικών: προτείνω να επανέλθουν τα ολοήμερα στην έκταση που είχαν πριν από το 2015. Όσο περισσότερο μένουν τα παιδιά στο σχολείο, τόσο το καλύτερο γι’ αυτά και τους εργαζόμενους γονείς.

  • 25 Απριλίου 2020, 06:51 | Δέσποινα Αλεξανδρίδου

    Δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της πληροφορικής με την εισαγωγή της στο νηπιαγωγείο!Εδώ ούτε το όνομα της επιστήμης δεν έχετε δώσει στο αντίστοιχο μάθημα που το βαφτίσατε ΤΠΕ για να μπορούν να το διεκδικούν και δάσκαλοι με πιστοποίηση ΤΠΕ! Απορώ πραγματικά! Ειδικά σε μια τέτοια συγκυρία που αποδεικνύει περίτρανα την ανάγκη ψηφιακού αλφαβητισμού! Οι ευχαριστίες της Γενικής Γραμματέας και της Υπουργού Παιδείας στους Πληροφορικούς που έβαλαν πλάτη στην υλοποίηση της εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης για άλλη μια φορά παραμένουν λόγια του αέρα! Αναβάθμιση γίνεται με αύξηση ωρών. Το μάθημα είναι μονόωρο σε όλες τις τάξεις σε 2 βαθμίδες εκπαίδευσης! Αν είναι δυνατόν να γίνει σοβαρή δουλειά τη στιγμή που έχεις 500 μαθητές στην καλύτερη των περιπτώσεων για να καλύψεις ωράριο σε 3 ή 4 σχολεία! Πρέπει να γίνει 2ωρο τουλάχιστον στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και στο γυμνάσιο, που θέλουμε να οδηγεί και σε κρατική πιστοποίηση ΤΠΕ… Κι επιτέλους, όλα τα μαθήματα έχουν βιβλίο εκτός από το δικό μας! Βγάλτε τουλάχιστον ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με διαδραστικές δραστηριότητες! Πρέπει να υπάρχει ένα βιβλίο αναφοράς γιατί στις μικρές ηλικίες μάθημα χωρίς βιβλίο αντιμετωπίζεται ως ελεύθερη ώρα… Εν συντομία κάποιες σκέψεις για ουσιαστική αναβάθμιση της πληροφορικής είναι οι ακόλουθες :
    1. Συγγραφή βιβλίων για το Δημοτικό
    2. Δίωρο σε όλες τις βαθμίδες
    3.Αλλαγή ονόματος μαθήματος από ΤΠΕ κτλ σε Πληροφορική
    4. Μείωση ωραρίου Υπευθύνου Εργαστηρίου (δυο ώρες τουλάχιστον ανά εργαστήριο που συντηρεί)
    5. Αυστηρά το πολύ 2 μαθητές ανά υπολογιστή
    6. Εξασφάλιση κατάλληλου χώρου για εργαστήρια πληροφορικής και όχι στοίβαγμα σε μικροσκοπικές αίθουσες.
    7. Ανανέωση εξοπλισμού κεντρικά

    Με την πεποίθηση ότι τίποτα από αυτά δεν θα ληφθεί υπόψην,δυστυχώς για άλλη μια φορά, διατηρώ μια μικρή ελπίδα για μία ανέλπιστη αλλαγή! Δεν αξίζει στην επιστήμη της Πληροφορικής αυτή η αντιμετώπιση στο ελληνικό σχολείο!

  • 25 Απριλίου 2020, 02:48 | Αριάδνη Μαγουλά

    Η ξενόγλωσση εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο πρέπει να ενισχυθεί. Θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση ότι μπαίνουν τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Σημαντικό είναι στην ηλικία του δημοτικού να γίνεται αφύπνιση γενικότερα στις γλώσσες. Ένα πολύ θετικό βήμα είναι η επαφή των μαθητών με την Αγγλική γλώσσα, καθώς και με την δεύτερη ξένη γλώσσα.
    Το μάθημα της Πληροφορικής θα έπρεπε να είναι 2ωρο στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
    Όμως εφόσον διανύουμε την εποχή του Κορονοιού, δράττομαι της ευκαιρίας, για να θίξω το ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου. Για να εξυπηρετούνται οι οικογένειες, και να μην καταφεύγουν στη λύση του παππού και της γιαγιάς, χρειάζεται το Ολοήμερο Σχολείο να λειτουργεί μέχρι τις 18.00. Με αυτό τον τρόπο, θα επιλυθεί η μη παρουσία των ηλικιωμένων της τρίτης ηλικίας, μαζί με τα μικρά παιδιά.

  • 25 Απριλίου 2020, 02:47 | Γιώργος

    Δε βλέπω καμία απολύτως βελτίωση στο μάθημα ΤΠΕ. Αυτές τις μέρες όλοι κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι. Όλοι οι εκπαιδευτικοί μας ζητάνε τεχνική υποστήριξη. Δεν έχουμε πολύ χρόνο στα διαλείμματα για να τους βοηθήσουμε. Οι διευθυντές μας ζητάνε βοήθεια για την ιστοσελίδα του σχολείου, εργασίες που σχετίζονται την ηλεκτρονική αλληλογραφία, προβλήματα εκτύπωσης και άλλες εργασίες που αφορούν τον υπολογιστή. Μέχρι να έρθει ένας εξωτερικός συνεργάτης περνάει ένας μήνας και δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις σχολικές μονάδες. Τα εργαστήρια χρειάζονται αρκετές ώρες συντήρησης. Στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών υπάρχει πάντα ένας τεχνικός υπεύθυνος. Όταν έρθει με τη σειρά του ο δάσκαλος να εφαρμόσει στη διδακτική πράξη αυτά που έμαθε, ποιος θα τον υποστηρίξει; Με το μονόωρο μάθημα που έχει ο πληροφορικός, αναγκάζεται να πηγαίνει σε πάνω από δύο σχολεία. Το αποτέλεσμα είναι ότι λείπει από τα υπόλοιπα σχολεία πολλές μέρες. Αν πιστεύετε ότι έχω άδικο, μπορείτε να το διασταυρώσετε με μία δημοσκόπηση για την χρησιμότητα του πληροφορικού στα σχολεία. Προτείνω τουλάχιστον οι έξι ώρες στο ωράριο του πληροφορικού να είναι για υποστήριξη των παραπάνω και να υπάρχει ένας πληροφορικός σε κάθε σχολείο καθημερινά.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές διδάσκονται πολύ λίγες ώρες ΤΠΕ. Τυχαίνει πολλές φορές να μας λένε τα παιδιά ότι ξεχάσανε ότι υπάρχει αυτό το μάθημα γιατί κάνουν μετά από ένα μήνα αν τύχει αργία, εκδρομή ή ασθένεια του μαθητή ή του εκπαιδευτικού. Ακούμε πολύ συχνά ότι είναι το αγαπημένο τους μάθημα. Ακόμη, δεν υπάρχει χρόνος για την διδασκαλία σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Αν δεν μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά τον υπολογιστή, δεν θα ξέρουν και πως να προφυλαχθούν. Κινδυνεύουν! Από πού θα μάθουν; Από τις λιγοστές ημερίδες που πραγματοποιούνται τα απογεύματα και δεν πάνε οι γονείς τους επειδή δουλεύουν; Είναι όπως το αμάξι. Αν δεν μάθεις να το οδηγείς σωστά, αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες ατυχήματος. Οι ιστορίες που ακούμε από τα παιδιά και τα ποσοστά στο saferinternet4kids σοκάρουν https://bit.ly/2xNiBKP. Προτείνω μία ώρα στις πρώτες δύο τάξεις του Δημοτικού και δύο ώρες σε Γ, Δ, Ε και Στ.
    Να θυμάστε ότι τα περισσότερα με υπολογιστές θα γίνονται. Είμαστε ήδη πολύ πίσω σε σχέση με άλλες χώρες. Ακόμα και με το θέμα των αναπληρωτών που αλλάζουν κάθε χρόνο σχολεία βελτίωση δε θα δείτε. Θα ολοκληρώσω όπως ξεκίνησα. Ο κόσμος γελάει στα κοινωνικά δίκτυα που ανακοινώσατε αναβάθμιση αλλά δεν βλέπει καμία απολύτως αλλαγή. Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

  • 25 Απριλίου 2020, 02:16 | Ιωαννα Βλαχου

    1 ώρα τη βδομάδα Πληροφορική με 20 ή 26 κατ’ ελάχιστο μαθητές σε εργαστήρια απαρχαιωμένα τα πέρισσοτερα (Εκτός κ αν ο καθηγητής Πληροφορικής -που τις περισσότερες φορές δεν είναι κ μονιμος- έτρεξε να φτιάξει από το μηδεν μηχανήματα και δικτυο κ όχι μόνο σε ένα δημοτικό αλλά σε 3 και 4 που τοποθετείται για να βρει ώρες) και το βαφτίζεται αυτό έμφαση στη Πληροφορική;;
    Δεν αξίζει ούτε στους συναδέλφους αυτό που πρώτοι στήριξαν την τηλεκπαιδευση, ούτε κυριως στα παιδιά μας!

  • 25 Απριλίου 2020, 02:07 | Ισίδωρος

    Η πληροφορική (Τ.Π.Ε) πρέπει αναμφισβήτητα να γίνει δίωρο μάθημα σε κάθε τάξη του Δημοτικού Σχολείου.
    Μόνο έτσι θα έχουμε την δυνατότητα να μελετήσουμε επαρκώς, υψηλής μαθησιακής αξίας αντικείμενα όπως είναι η αλγοριθμική σκέψη, ο προγραμματισμός με κατάλληλα εργαλεία για την ηλικία των μαθητών, η ρομποτική, το STEAM αλλά και να δώσουμε στους μαθητές απαραίτητες γνώσεις όπως για παράδειγμα η ασφαλής χρήση, η ηθική και οι κίνδυνοι του διαδικτύου.
    Επίσης ο πληροφορικός, σαν ειδικός, υποστηρίζει το εργαστήριο πληροφορικής (αποτελούμενο συχνά από μουσειακούς Η/Υ), την διοίκηση αλλά και όλη την σχολική μονάδα, πράγμα που απαιτεί πάρα πολύ χρόνο, κόπο και συνεχή εκπαίδευση στις τεχνολογικές εξελίξεις.
    Είναι προφανές ότι για να μπορεί να το κάνει αυτό αποτελεσματικά θα πρέπει να υπηρετεί σε ένα μόνο σχολείο.
    Επιπλέον πρέπει σαν υπεύθυνος του εργαστηρίου να έχει μειωμένο ωράριο κατά 2 ώρες για να μπορεί να ασχολείται με την επισκευή τυχόν βλαβών , την τακτική συντήρηση και την εξέλιξή του.
    Τέλος θα πρέπει να ενισχυθεί η διαθεματικότητα των μαθημάτων, στα πλαίσια της οποίας θα μπορούσε να γίνει συνδιδασκαλία με τον δάσκαλο της τάξης και τον πληροφορικό σε κάποιες θεματικές ενότητες.

  • 25 Απριλίου 2020, 01:28 | Χρήστος Ξυλογιάννης

    Ποια είναι ακριβώς η ενίσχυση της Πληροφορικής κύριοι; Δεν υπάρχει κάπου αναφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα ότι αυξάνονται οι ώρες για το μάθημα. Με μονόωρο μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο και προαιρετικό στο Λύκειο δεν πάμε πουθενά τα επόμενα χρόνια ως χώρα για την κατάκτηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας από τους μαθητές/τριες μας.

    Για την Ασύγχρονη/Σύγχρονη τηλεκπαίδευση μας ζητήσατε τους Πληροφορικούς να βάλουμε πλάτη για να στηθεί αυτό το οικοδόμημα από την αρχή, να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους συναδέλφους για να κάνουν μαθήματα στο eclass και στο eme. Να βοηθήσουμε με εκατό διαφορετικούς τρόπους και την ίδια ώρα να έχουμε να ετοιμάσουμε και το δικό μας μάθημα. Το κάναμε μαζικά, χιλιάδες Πληροφορικοί ελπίζοντας ότι θα εκτιμηθεί αυτό επιτέλους και ότι θα έχουμε κάποια αναγνώριση ως κλάδος όταν αλλάξουν κάποια πράγματα. Ακόμα μια φορά όμως διαπιστώνουμε ότι ο κόπος μας ήταν για το τίποτα.

    Αν θέλετε πραγματικά να αλλάξουν τα πράγματα στην Πληροφορική για όλες τις βαθμίδες απαιτούνται γενναίες παρεμβάσεις όπως:

    α) Να υπάρξει βιβλίο Πληροφορικής στο Δημοτικό. Οι ΤΠΕ είναι το μόνο μάθημα χωρίς βιβλίο. Ετοιμάζουμε μόνοι το υλικό μας για να διδάξουμε στα παιδιά μας.

    β) Το μάθημα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο να γίνει δίωρο (Στο δημοτικό για τις Γ-ΣΤ τάξεις όπως ήταν και για το Γυμνάσιο σε κάθε τάξη). Δεν μπορείς να διδάσκεις νέες ενότητες και όλο το τεράστιο πρόγραμμα της Πληροφορικής με 1 ώρα την εβδομάδα.

    γ) Ενίσχυση της υποδομής των εργαστηρίων Η/Υ και της χρηματοδότησης των σχολείων. Παλεύουμε μόνοι μας εδώ και πολλά χρόνια. Ένα εργαστήριο Πληροφορικής έχει ζωή περίπου στα 10 χρόνια, αν το φροντίζουν και το συντηρούν κανονικά. Είμαι σε 2 σχολεία πρωτοβάθμιας και παλεύω 7 χρόνια για να έχω διπύρηνα PC στο εργαστήριο και σε κάθε τάξη του σχολείου με την αμέριστη υποστήριξη των διευθυντών μου και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων (όσο μπορεί το κάθε σχολείο και οι γονείς φυσικά)…Η βοήθεια του κράτους πριν 10 τουλάχιστον χρόνια…έδωσαν από 10 laptop στα 2 σχολεία. Μηδενική ενίσχυση από εκεί και πέρα.

    δ)Στο Λύκειο το μάθημα της Πληροφορικής πρέπει να γίνει ξανά υποχρεωτικό και επιτέλους να συνδεθεί η Πληροφορική με τις Πανελλαδικές εξετάσεις με σωστό τρόπο. Δεν είναι δυνατόν οι μαθητές να περνάνε σε σχολές Πληροφορικής χωρίς να έχουν διδαχθεί σωστά την Πληροφορική στο Λύκειο.

  • 25 Απριλίου 2020, 00:33 | Βίκυ Λαμπάδη

    Δεν γίνεται να επιτευχθεί ΜΑΘΗΣΗ χωρίς ΚΙΝΗΣΗ! Τα παιδιά χρειάζονται ΚΙΝΗΣΗ/ΑΣΚΗΣΗ καθημερινά για να είναι σωματικά και ψυχικά υγειή και να ΜΠΟΡΟΥΝ να ΜΑΘΟΥΝ.2 και 3 ώρες την ΕΒΔΟΜΑΔΑ είναι υπερβολικά λίγες! Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θέτει κατώτατο όριο για παιδιά 5-17 ετών τη 1 ώρα άσκηση την ΗΜΕΡΑ!! Ακούστε τον! Χιλιάδες έρευνες χρόνια τώρα υποστηρίζουν την ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ της άσκησης.Θεωρούν την κίνηση/άσκηση ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ και ΒΑΣΗ της μάθησης. Μην τις αγνοήσετε! Είναι τραγικό το λάθος.Περιμένετε από παιδιά καλή συγκέντρωση ενώ είναι στερημένα από τη στοιχειώδη καθημερινή άσκηση!Το πιο λυπηρό είναι όταν ακούμε για μαθητές που τους στερείται -σαν τιμωρία-η ώρα του διαλείμματος επειδή δεν ολοκλήρωσαν τις ασκήσεις τους την ώρα του μαθήματος ή είχαν υπερκινητική/ανάρμοστη συμπεριφορά.Ενώ αυτό ακριβώς είναι που τους λείπει! Η κίνηση! Αυτή η τακτική,κατά τη γνώμη μου,θα έπρεπε να ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ρητά.Η ώρα του ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ δεν θα έπρεπε να παραβιάζεται ποτέ.

  • 25 Απριλίου 2020, 00:12 | Ζέρβας Ιωάννης

    Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το παράδοξο που γίνεται με το μάθημα της πληροφορικής που όλοι αναγνωρίζουν την αξία του στη σημερινή εποχή αλλά κανείς δεν παίρνει την γενναία απόφαση να αυξηθούν οι ώρες που θα διδάσκεται.
    Μάλλον στο βωμό κάποιων συμφερόντων θυσιάζεται η σπουδαιότητα του ψηφιακού γραμματισμού, αλλά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως η τωρινή, καλούμαστε οι πληροφορικοί να τον διδάξουμε σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς μερικές φορές.

  • 24 Απριλίου 2020, 23:48 | TEO

    Είναι απαραίτητη η επαναφορά της ευέλικτης ζώνης στην πέμπτη και την έκτη τάξη, διότι είναι πολύ σημαντικό να ενισχυθούν μέσω αυτής αρκετά πράγματα που δεν προλαβαίνει να τα κάνει ο δάσκαλος. Ίσως και η εισαγωγή των νέων θεματικών ενοτήτων να μπορέσει να γίνει μέσω της ευέλικτης ζώνης.

  • 24 Απριλίου 2020, 23:01 | Ευγενία

    ΠΩΣ θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής με μονόωρο μάθημα Πληροφορικής. Το μάθημα της Πληροφορικής θα έπρεπε να είναι 2ωρο ώστε να επιτευχθεί η κατάκτηση της ψηφιακής γνώσης και δεξιότητας.

  • 24 Απριλίου 2020, 22:11 | ΑΘΗΝΑ ΣΟΥΛΗ

    Η ξενόγλωσση εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο πρέπει να ενισχυθεί. Θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση ότι μπαίνουν τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, είναι όμως σημαντικό σ’ αυτή την ηλικία να γίνεται αφύπνιση γενικότερα στις γλώσσες και όχι να εστιάζουμε σε μια μόνο ξένη γλώσσα. Η μονόπλευρη πριμοδότηση της αγγλικής σε όλες τις βαθμίδες, δεν επαρκεί για να ανταποκριθεί το δημόσιο σχολείο στις προκλήσεις του 21ου αι. Είναι κοινός τόπος ότι στις μέρες μας, η εκμάθηση μιας μόνο ξένης γλώσσας δεν είναι αρκετό εφόδιο για να αντιμετωπίσει ο νέος άνθρωπος, ο εργαζόμενος, ο επιστήμονας τις απαιτήσεις μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας. Μόνο η γνώση της αγγλικής, αν και απαραίτητη, δεν μπορεί να ικανοποιήσει την ανάγκη για επικοινωνία με διάφορους λαούς. Σε χώρες δε όπως η δική μας, όπου βασική πηγή εσόδων είναι ο τουρισμός, γίνεται πολύ περισσότερο αναγκαία η έμφαση στην εκμάθηση πολλών ξένων γλωσσών. Οι επιστήμονες από την άλλη, ακόμα και αυτοί που μένουν και εργάζονται στην Ελλάδα, χρειάζεται να ενημερώνονται από μια διεθνή βιβλιογραφία. Συνεπώς η γνώση περισσότερων της μιας ξένης γλώσσας είναι επιβεβλημένη. Η κοινωνία γνωρίζει ήδη αυτή την αναγκαιότητα, γι’ αυτό και οι γονείς επιβαρύνονται οικονομικά στέλνοντας τα παιδιά τους στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, όχι μόνο για την εκμάθηση των αγγλικών αλλά οπωσδήποτε πλέον και μιας δεύτερης ξένης γλώσσας. Όμως η γνώση μιας ξένης γλώσσας δεν ικανοποιεί μόνο οικονομικές και επαγγελματικές ανάγκες όπως αυτές ς οποίες προανέφερα. Μια γλώσσα κλείνει μέσα της έναν ολόκληρο πολιτισμό, τον πνευματικό πλούτο κάθε λαού αποτυπωμένο στη λογοτεχνία του, στους μύθους του, στα ήθη και έθιμα του, στα τραγούδια του, στην ιστορία του. Μαθαίνω μια ξένη γλώσσα σημαίνει εμπλέκομαι συναισθηματικά με έναν άλλο λαό, είναι το αντίδοτο στις ξενοφοβικές, ρατσιστικές μισαλλόδοξες, κοινωνίες. Δημιουργείται έτσι η συλλογική συνείδηση του Ευρωπαίου πολίτη μέσα από την γνώση ευρωπαϊκών γλωσσών και πολιτισμών που συμβάλλουν στην εμπέδωση ευρωπαϊκών αξιών, πράγμα που βοηθάει το ευρωπαϊκό οικοδόμημα να θεμελιωθεί σε πιο σταθερές βάσεις με γνώμονα την παιδεία, τον πολιτισμό και όχι μόνο οικονομικά κίνητρα. Άλλωστε τα προγράμματα ERASMUS που πραγματοποιούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αυτό τον στόχο δεν έχουν; Με μεγάλη απογοήτευση είδαμε ότι το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία δεν ενισχύει εξίσου τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να οδηγήσουμε τους μαθητές στη σύνδεση της διδασκαλίας με την πιστοποίηση. Δεδομένης αυτής της κατάστασης που επικρατεί χρόνια τώρα, το επίπεδο γλωσσομάθειας της δεύτερης ξένης γλώσσας παραμένει χαμηλό σύμφωνα με το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς διδασκαλίας των γλωσσών. Ενώ τα ιδιωτικά σχολεία ξεκινούν τη δεύτερη ξένη γλώσσα από την Γ’ Δημοτικού, στα δημόσια σχολεία το μάθημα της Β’ Ξένης Γλώσσας διδάσκεται δυο ώρες την εβδομάδα στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ ,ανάλογη είναι η κατάσταση και στη δευτεροβάθμια. Με αυτό το χρόνο στη διάθεση μας δεν μπορούμε να προετοιμάσουμε τα παιδιά να δώσουν στην ΣΤ’ τάξη εξετάσεις για το Α1 επίπεδο γλωσσομάθειας και δεν δίνεται η δυνατότητα να προβλεφθεί ανάλογο χρονοδιάγραμμα της ύλης που πρέπει να διδαχθεί στο Γυμνάσιο ώστε στην Γ’ τάξη να πάρουν το Β1 επίπεδο. Έχουμε λοιπόν σχολεία δυο ταχυτήτων με την συγκατάθεση της πολιτείας; Επιτρέπεται το δημόσιο σχολείο να μην μπορεί να επιτελέσει το στόχο για δωρεάν παιδεία;

  • 24 Απριλίου 2020, 22:06 | Νατάσα Βασιλά

    Λόγια χωρίς αντίκρυσμα. Θεωρεί δηλαδή το υπουργείο πως με το ανακάτεμα των διδακτικών ωρών ανά αντικείμενο ξαφνικά θα βελτιωθεί το επίπεδο εκπαίδευσης των παιδιών; Στα αγγλικά οι μικρές τάξεις θα έχουν βιβλίο; Στην Πληροφορική θα έχουν εργαστήριο; Για όλα τα αντικείμενα θα έχουν δασκάλους; Ή θα περιμένουν τον αναπληρωτή να έρθει τον Οκτώβρη, τον Νοέμβρη ή τον Φλεβάρη για να ξεκινήσουν το μάθημα της ειδικότητας και την επόμενη χρονιά πάλι το ίδιο;
    Τι αλλαγή αναμένουν οι ειδικοί του υπουργείου στο επίπεδο αγγλομάθειας των 8χρονων παιδιών με την εισήγηση για αύξηση των ωρών; Με αυτή την αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα δίνουν εξετάσεις για το FCE νωρίτερα; Θα επιθυμούσα να διαβάσω στην αιτιολογική έκθεση κάποια χειροπιαστά επιχειρήματα για την πρόταση αυτή.
    Η ενίσχυση της Πληροφορικής (άλλη επικοινωνιακή βόμβα) πώς ακριβώς επιτυγχάνεται; Οι ώρες διδασκαλίας παραμένουν οι ίδιες, δεν προβλέπεται ενίσχυση των εργαστηρίων, του εξοπλισμού, μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, συγκεκριμένη ύλη μαθήματος, στόχοι που θα επιτευχθούν.
    Γενικότερα τώρα, οι μικρές ηλικίες έχουν και κάποιες άλλες ιδιαίτερες ανάγκες. Πολλά παιδιά έρχονται στο δημοτικό και δυσκολεύονται να κρατήσουν το μολύβι, δεν έχουν μάθει να κόβουν με το ψαλίδι, διότι έχει γίνει και το νηπιαγωγείο σχολή εκμάθησης αγγλικών (Άρθρο 2). Η συστηματική ενασχόληση με τις χειροτεχνίες και τις κατασκευές που επιτρέπουν στα παιδιά να δουλεύουν με τα χέρια τους που ακόμα μαθαίνουν βασικές κινήσεις, είναι πιο χρήσιμη.

  • 24 Απριλίου 2020, 21:45 | Ηλιάνα

    Απορίας άξιο είναι πώς θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας με Μονόωρο μάθημα Πληροφορικής. Το μάθημα της Πληροφορικής θα έπρεπε να είναι δίωρο σε κάθε τάξη καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων.

  • 24 Απριλίου 2020, 21:07 | ΔΗΜΗΤΡΑ

    Ουσιαστική αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής γίνεται μόνο με αύξηση ωρών τουλάχιστον στις δύο τελευταίες τάξεις. Το ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα στα κινητά δε σημαίνει ότι γνωρίζουν τη βασική χρήση του Η/Υ.

  • 24 Απριλίου 2020, 21:06 | ΜΑΡΙΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΞΥΜΙΤΟΥΔΗ

    Είμαι εκπ/κος Φυσικής Αγωγής στην Α/θμια και προσδοκούσα (όχι για προσωπικό όφελος)να αυξηθούν οι ώρες για κινητικές δραστηριότητες των παιδιών. Σύμφωνα με τους ειδικούς (ΠΟΥ) κρίνεται απαραίτητη (τουλάχιστον!) μία ώρα άσκησης μέτριας έως μεγάλης έντασης κάθε μέρα για παιδιά αναπτυξιακής ηλικίας.
    Με ποια λογική , τα τελευταία χρόνια, η Φ.Α. στην Ε’,ΣΤ’ τάξεις είναι ΜΌΝΟ 2 ώρες στο σχολείο; Θα γυμναστούν το απόγευμα; Στον ήλιο;Στον ελεύθερο χρόνο τους;Που; Παίζοντας στις κλειστές αυλές των σχολείων; Πληρώνοντας οι γονείς;
    Στο δε Γυμνάσιο και Λύκειο ( σε ηλικίες που η υποκινητικότητα με την καθήλωση μπροστά σε μία οθόνη,οι εξαρτήσεις ,το άγχος ,οι ψυχικές διαταραχές,η κακή διατροφή και η παχυσαρκία αυξάνονται) η Φ.Α.σχεδόν ανύπαρκτη και ο ρόλος της υποβαθμισμένος(χωρίς κίνητρα ..τα σχολικά πρωταθλήματα,η βαθμολογία,οι εξετάσεις,η εισαγωγή των αθλητών κ.τ.λ.).
    Φροντίστε για την δια βίου άσκηση με σκοπό την προαγωγή της υγείας των νέων αυτής της χώρας.Σίγουρα είναι οικονομικότερο από την περίθαλψη ασθενών με σωματικές και ψυχικές νόσους!

  • 24 Απριλίου 2020, 21:03 | ΝΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΗ

    Να προστεθούν τα Ιταλικά σαν γλώσσα επιλογής σε όλες τις βαθμίδες

  • 24 Απριλίου 2020, 20:54 | Κουρτικάκης Εμμανουήλ

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, Stem και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 24 Απριλίου 2020, 20:06 | Μαίρη Κ.

    Να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στο μάθημα της Πληροφορικής, με αύξηση των ωρών, σε τουλάχιστον δύο ανά τάξη και να επανεξεταστεί το θέμα των ξένων γλωσσών, ειδικά στις πρώτες τάξεις, καθώς τα παιδιά δεν κατέχουν ούτε την ελληνική σε ικανοποιητικό βαθμό.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:52 | Ιωάννης Ζαβούνης

    Τις προηγούμενες εβδομάδες έγινα μάρτυρας (αλλά και όλη η κοινωνία) για τον ψηφιακό αναλφαβητισμό που κυριαρχεί στην Ελλάδα. Πιστεύαμε όλοι πως αν μπορείς να χειρίζεσαι κάποια κοινωνικά δίκτυα και να χρησιμοποιείς κάποια φίλτρα σε φωτογραφίες πως είσαι γνώστης έστω και σε βασικές γνώσεις πληροφορικής κάτι που αποδείχτηκε λάθος. Συνάδελφοι της πληροφορικής (και όχι μόνο) βρίσκονταν κατά μέσο όρο πάνω από 12 ώρες την ημέρα στον υπολογιστή ώστε να υποστηρίξουν συνάδελφους, γονείς και παιδιά με διάφορα μέσα όπως το τηλέφωνο, το facetime, το viber, το team viewer και πολλά άλλα…

    Με το νομοσχέδιο αυτό δεν φαίνεται σε ΚΑΝΕΝΑ σημείο η αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής.

    Προτείνω το πρόγραμμα όπως ίσχυε στα Σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) Πρόγραμμα που έχει εφαρμοστεί και υπήρχαν μόνο θετικά σχόλια από όλες τις ειδικότητες του σχολείου, όλους τους γονείς και όλους τους μαθητές. Έτσι θα μπορούσε να ενταχθεί η Ρομποτική και το STE(A)M εύκολα στο μάθημα της πληροφορικής.

    Επίσης ένας τουλάχιστον πληροφορικός σε κάθε σχολείο με μειωμένο ωράριο ώστε να μπορεί να υποστηρίξει το εργαστήριο πληροφορικής και όλη την υπόλοιπη υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.

    Τέλος, θα πρέπει να γίνουν μόνιμοι διορισμοί!!!!

  • 24 Απριλίου 2020, 18:33 | Αθανάσιος

    Κρίνονται πραγματικά πολλές οι διδακτικές ώρες στο μάθημα των αγγλικων σε όλες τις τάξεις του δημοτικού. Και τώρα προστίθενται και άλλες, είμαστε σοβαροί;Στις μικρές τάξεις, όλοι όσοι είμαστε χρόνια εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι είναι δωρον αδωρον η διδασκαλία των αγγλικων και δεν έχει κανένα νόημα.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:24 | Καραμούτη Ελένη

    -Εξοπλισμός εργαστηρίων πληροφορικής στο Δημοτικό.
    – Δίωρο μάθημα πληροφορικής σε Δ, Ε και ΣΤ ταξη
    – Επαναφορά μειωμένου ωραρίου για εκπαιδευτικούς που συντηρούν 2 και 3 εργαστήρια
    -Αυστηρή τήρηση της αναλογίας 1 Η/Υ ανά 2 μαθητές στα εργαστήρια

  • 24 Απριλίου 2020, 18:24 | ΠΑΤΣΑΤΖΗ ΠΑΡΘΕΝΑ

    Όλοι οι μαθητές λατρεύουν το μάθημα των Τ.Π.Ε. και το ονομάζουν Πληροφορική χωρίς να καταλαβαίνουν ακριβώς την διαφορά των εννοιών αυτών.

    Η δική μου πρόταση είναι το μάθημα στο Δημοτικό να γίνει 2 ώρες την εβδομάδα για τις Γ, Δ, Ε, Στ τάξεις γιατί οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να εμβαθύνουν και να κάνουν τις εργασίες τους σε μία ώρα και μέχρι να έρθει η επόμενη εβδομάδα αποσυντονίζονται. Οι κεκτημένες γνώσεις τους όταν ήταν 2-ωρο το μάθημα (εποχή ΕΑΕΠ) ήταν σαφώς πιο προχωρημένες και έτσι μόνο μπορεί να ενισχυθεί το μάθημα της Πληροφορικής που ζητά του Υπουργείο. Επίσης στο μάθημα των Τ.Π.Ε. μπορούν να προσεγγιστούν διαθεματικά πολλές επιστήμες με Projects κάτι που είναι ζητούμενο αυτήν την εποχή για να μην εμπλέκονται μόνο στη στείρα απομνημόνευση (παπαγαλία) ή στην αντιγραφή και επικόλληση αλλά στην κριτική σκέψη και στην ανακάλυψη του κόσμου μέσω των Τ.Π.Ε..

    Πολύ βασικό επίσης είναι να ενισχυθεί το μαθήματα ως «Πληροφορική» δηλαδή Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών σε περιβάλλοντα όπως το Scratch από το Πανεπιστήμιο ΜΙΤ τα οποία είναι κατάλληλα για αυτήν την ηλικία και τα περιβάλλοντα αυτά χρησιμοποιούνται και από ενήλικους για προγραμματισμό. Τα μικρά παιδιά έχουν δυνατότητες να αποκτήσουν την αλγοριθμική σκέψη καθώς μεγαλώνουν και να τους γίνει κτήμα τους.

    Τελειώνοντας τα παιδιά θα βοηθηθούν σε όλους τους τομείς της ζωή τους και αργότερα όταν βγούνε στην αγορά εργασίας θα γνωρίζουν ήδη να συνεργάζονται ομαδικά κάτι που θεωρείται προσόν αυτές τις μέρες γιατί ζούμε σε μία ψηφιακή εποχή και όλες οι δουλειές διεκπεραιώνονται μέσω υπολογιστών.

    Οι μικρότερες τάξεις Α’ και Β’ να παραμείνουν στην 1 ώρα την εβδομάδα γιατί σε αυτήν την μικρή ηλικία τους χρειάζεται μια πρώτη εισαγωγή στους υπολογιστές.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:18 | Καραμούτης Γιώργος

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης»στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή,Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018

  • 24 Απριλίου 2020, 18:13 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΙΤΣΙΟΥ

    Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι ώρες διδασκάλιας των Αγγλικών στην Α’ και Β’ Δημοτικού.
    Θεωρώ, όμως, ότι πρέπει κυρίως να δοθεί έμφαση στη Δευτεροβάθμια. Το μάθημα πρέπει να γίνει 3ωρο στο Γυμνάσιο, να ανανεωθεί το απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό υλικό (δηλ. να γραφτούν καινούρια βιβλία) και να συνδεθεί οπωσδήποτε το μάθημα των Αγγλικών στο Γυμνάσιο/Λύκειο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚπΓ). Μόνο έτσι θα αναβαθμιστεί ουσιαστικά το μάθημα στην Δευτεροβάθμια και θα έχουν την ευκαιρία όλοι οι μαθητές να πιστοποιούνται στην Αγγλική Γλώσσας μέσα από το σχολείο.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:11 | Παρασκευή Τίτη

    Οι πληροφορικοί στηρίζουν τα σχολεία εδώ και χρόνια, πολύ πριν την ανάγκη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Στήριξη σε πληροφορικά αναλφάβητους συναδέλφους και διευθυντές (με πιστοποίηση υποτίθεται), στήριξη σε σχολικές γιορτές, γραμματειακή υποστήριξη, συντήρηση εργαστηριών και προσωπικών υπολογιστών συναδέλφων και γενικά οποιασδήποτε συσκευής μπαίνει στην πρίζα. Το «ευχαριστώ» εδώ και χρόνια είναι να δουλεύουμε σε 2 ή 3 σχολεία, σε άθλια εργαστήρια με 4 παιδιά σε κάθε υπολογιστή (με υπολογιστές που ήταν για πέταμα και απλά μας τους παραχώρησαν). Δεν μπήκαν στον κόπο ποτέ να συντάξουν ένα βιβλίο για να μπορούν τα παιδιά να κάνουν δουλειά και στο σπίτι (πρέπει ο καθένας μας να πληρώνει αμέτρητες φωτοτυπίες απ’ την τσέπη του κάθε χρόνο).
    Τέλος σε μια χώρα που διατυμπανίζει την αναγκαιότητα των υπολογιστών στην καθημερινότητά μας και τονίζει τη στήριξη του ψηφιακού της μέλλοντος είναι τουλάχιστον απαράδεκτο οι ώρες πληροφορικής στα σχολεία να μειώνονται.

    – 2 ώρες Πληροφορικής σε κάθε τάξη στο Δημοτικό.
    – 2 ώρες Πληροφορικής σε κάθε τάξη στο Γυμνάσιο.
    – Ουσιαστική ενίσχυση της Πληροφορικής στο Λύκειο.
    – Μείωση ωραρίου στους υπεύθυνους εργαστηρίου.
    – Ανανέωση εξοπλισμού εργαστηρίου συμπεριλαμβανομένου και διαδραστικού πίνακα.
    – Πακέτα ρομποτικής (1 πακέτο για κάθε 2-3 μαθητές) σε όλες τις βαθμίδες.

    ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΪΔΙΑ
    (ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ)

  • 24 Απριλίου 2020, 17:46 | Κρητικός Γονέας

    Προσωπικά θα ήθελα τα Εικαστικά να διδάσκονται 2 ώρες και στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού. Μέσα από τις ζωγραφιές και κατασκευές τους τα παιδιά, δείχνουν σοβαρό κομμάτι της ψυχολογίας τους. Ο/Η εικαστικός στο σχολείο είναι ένας 2ος ψυχολόγος για τα παιδιά μας. Αν δεν έχεις τον ειδήμονα που θα συμβουλέψει γονέα και παιδί να μιλήσουν με τον Ψυχολόγο του σχολείου, γιατί να τον προσλάβεις (τον ψυχολόγο);

  • 24 Απριλίου 2020, 17:27 | Γιώργος Κ

    Επειδή πάρα πολύς λόγος γίνεται για την ‘ανάγκη’ ενίσχυσης της πληροφορικής θα ήθελα να πω τα εξής:
    1. για να συνδεθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές στο webex δεν νομίζω να είναι απαραίτητη η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της πληροφορικής στα σχολεία. Στο κάτω κάτω τα καταφέραμε και μόνοι μας χωρίς την συμμετοχή κάποιου ΠΕ86 που ήταν τραγικά απόν στο σχολείο μας. Πιστεύετε ότι όλοι οι ΠΕ86 ξέραν το webex και από πριν; Αφήστε το καλύτερα.
    2. Όταν θα οργανώσετε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το δημοτικό μέχρι το τέλος λυκείου με αναλυτικά βιβλία και ύλη, μή επαναλαμβανόμενη χωρίς λόγο δείξετε αποτελέσματα με τις πιστοποιήσεις των παιδιών με κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής και οργανώσετε εργαστήρια με ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ αποτελέσματα και όχι άσκοπες ώρες των παιδιών εκεί σε youtube και άλλα τέτοια, τότε θα υποστηρίξουμε γονείς και συνάδελφοι την ανάγκη αύξησης ωρών πληροφορικής στην εκπαίδευση εφόσον πραγματικά θα χρειαστεί.
    Το να πετάμε την πιπίλα ανάγκη αύξησης πληροφορικής στην εκπαίδευση και το μόνο που κοιτάμε είναι αύξηση ωρών πληροφορικής για να καλύψουν οι πολλιάριθμοι εκπαιδευτικοί πληροφορικής ωράριο σε κάποιο καλό και βολικό σχολείο δεν είναι αποδεκτό. Ξεκινήστε από αλλού πρώτα και αν χρειαστεί να αυξηθεί και το ωράριο.

  • 24 Απριλίου 2020, 17:12 | Μανώλης

    2 ωρες πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο για να ενισχυθούν οι ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση το επιτάσσει αυτό. Δεν είναι ανάγκη. Είναι δίκαιο. Θα γίνει πράξη;

  • 24 Απριλίου 2020, 16:41 | Ναντια

    Πολύ θετική η αύξηση ωρών στα Αγγλικά στην Α και Β δημοτικού αλλά θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες και στη δευτεροβάθμια ώστε τα παιδιά να συμμετέχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης μέσω του σχολείου! Γενικά, η απόκτηση μιας γλώσσας χρειάζεται εντατική επαφή με τη γλώσσα!

  • 24 Απριλίου 2020, 16:35 | Νίκος Μοσχούς

    «Θα στηρίξω την ένταξη της Ρομποτικής στα προγράμματα των σχολείων – Πιστεύω πολύ στην εκπαιδευτική ρομποτική δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών προς τιμήν των ελληνικών ομάδων που απέσπασαν σπουδαία διάκριση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο Győr της Ουγγαρίας. Μέσα από το σχολείο του μέλλοντος, θέλουμε να καλλιεργήσουμε την ευρεία γνώση». (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/305395_mitsotakis-tha-stirixo-tin-entaxi-tis-rompotikis-sta-programmata-ton-sholeion).

    Αλήθεια αυτή η στήριξη που αναφέρει και ο κ. Μητσοτάκης μεταφράζεται με τη διατήρηση της μίας ώρας ανά τάξη; Μας κοροϊδεύετε? ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ! Ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 24 Απριλίου 2020, 16:11 | Νικος

    Ενίσχυση της πληροφορικής διαβάζαμε και ακούγαμε τόσο καιρό…
    Αποτέλεσμα 1 ώρα σε κάθε τάξη…
    Κρίμα. Πάντως και του χρόνου τηλεκπαιδευση θα έχουμε.
    Και δεν γίνεται ο πληροφορικός σε 2-3 σχολεία, να συνεχίσει να κάνει ότι και φέτος (ατέλειωτες ώρες υποστήριξης και ομάδες εργασίας και και και)..Γιατί οκ, φέτος ήταν κάτι έκτακτο, όλοι οι ΠΕ86 πέσαμε με τα μούτρα να βοηθήσουμε τους πάντες. Του χρόνου όμως, (και ενώ υποτίθεται θα ενισχυόταν η πληροφορική δεν άλλαξε τίποτα). Ο καθένας λοιπόν τις ώρες και τις ευθύνες που του αναλογούν σε κάθε σχολεία. Και όταν ο πληροφορικός έχει 1 ώρα σε κάθε τάξη και είναι σε 3 σχολεία, τότε δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη για τίποτα.
    Κρίμα.

  • 24 Απριλίου 2020, 16:08 | Πετρος Ιωαννιδης

    Να προστεθούν τα Αρχαία Ελληνικά στις δυο τελευταίες τάξεις του δημοτικού.

  • 24 Απριλίου 2020, 16:07 | Θεοδώρα

    Δε νομίζω να υπάρχει κάποια αναβάθμιση στην πληροφορική εφόσον δεν υπάρχει αύξηση των ωρών του μαθήματος. Δηλαδή σε μία ώρα θα προλάβουμε να διδάξουμε όλα αυτά τα αντικείμενα που πρέπει; Επίσης όλοι οι πληροφορικοί βοηθήσαμε σημαντικά σε αυτές τις δύσκολες μέρες τους υπόλοιπους συναδέλφους και τους μαθητές μας. Τι άλλο πρέπει να γίνει για να καταλάβετε την αξία του μαθήματός μας. Έστω και την ύστατη στιγμή ελπίζω να το διορθώσετε κάνοντας το μάθημα δίωρο.
    ευχαριστώ Θεοδώρα Κ.

  • 24 Απριλίου 2020, 15:55 | Θεοχαρης

    Είναι άκρως απογοητευτική η απουσία κάθε αναφοράς στο ρόλο των τεχνών στο σχολείο. Ενώ ακούμε στα παιδαγωγικά συνέδρια διαρκώς για τη σημασία της μουσικής στις μικρές ηλικίες, ιδίως για την ενίσχυση της δημιουργικότητας, για τη σημασία της θεατρικής αγωγής για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού (ειρωνεία: ακριβώς στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού δεν υπάρχει θέατρο), για το ρόλο των εικαστικών στην ανάπτυξη της φαντασίας, οι προθέσεις του Υπουργείου φαίνεται να κινούνται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Οι περισσότερες από τις δεξιότητες που θέλει το Υπουργείο να ενισχύσει, απαιτούν και αναβάθμιση των τεχνών στο σύγχρονο σχολείο. Γίνεται αναφορά στο STEM, ενώ σε όλες τις χώρες που σέβονται τους μαθητές τους έχουν περάσει εδώ και χρόνια στο STEAM. Και τέλος δεν είναι δυνατόν να γίνεται λόγος για βελτίωση της εκπαίδευσης, τη στιγμή που σε τάξεις νηπιαγωγείων και δημοτικών περνάμε από τα 22 στα 26 παιδιά.

  • 24 Απριλίου 2020, 15:54 | Ηλίας

    Αυτή η Κυβέρνηση είπε ότι θα φτιάξει το Ψηφιακό Κράτος και εν μέσω της πανδημίας η Υπουργός Παιδείας μας παρουσίασε όλα τα οφέλη που μπορεί να έχει η Πληροφορική και οι εφαρμογές της στην εκπαίδευση (εξ αποστάσεως εκπαίδευση κτλ). Και είπε ότι θα ενισχύσει την Πληροφορική η οποία θα είναι μια από τις βάσεις για το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για την οικονομία και ανάπτυξη της χώρας.
    1.Που είναι η ενίσχυση της Πληροφορικής στο δημοτικό σχολείο (σε αύξηση ωρών);
    2.Που είναι η ρομποτική;
    3.Που είναι η αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο;
    4.Που είναι ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών;
    Μόνο λόγια και χαμόγελα. Καμιά ουσιαστική παρέμβαση για το καλό του σχολείου, του μαθητή και του εκπαιδευτικού.
    Η πιο σύγχρονη επιστήμη που στηρίζονται όλες οι χώρες και οι οικονομίες τους, που είναι από τα βασικότερα μαθήματα στα εκπαιδευτικά συστήματα προηγμένων χωρών (σε σχολεία και πανεπιστήμια) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα φυτοζωεί και θεωρείται δευτερεύουσας σημασίας.
    Οι καθηγητές Πληροφορικής μόνιμοι και αναπληρωτές με εξειδικευμένες γνώσεις (που τα σχολειά που υπηρετούν τους έχουν τόσο ανάγκη) παραμένουν από το Υπουργείο ανεκμετάλλευτοι.
    Η συγκυρία με την πανδημία που αποδεικνύει στην πράξη πόσο απαραίτητη και ωφέλιμη είναι η επιστήμη της Πληροφορικής και αυτό το νομοσχέδιο σας κ Υπουργέ απλά αποδεικνύουν ότι είστε πολύ κοντά να γίνετε και εσείς μια από τους δεκάδες υπουργούς που πέρασαν από τη θέση αυτή και δεν πρόσφεραν απολύτως τίποτα.
    Προλαβαίνετε να το διορθώσετε.

  • 24 Απριλίου 2020, 15:32 | Ναταλία Θεόκλεια Γεωργιτζίκη

    Μετά από όλα όσα βιώσαμε τον τελευταίο καιρό φαίνεται η επιτακτική ανάγκη της αναβάθμισης του μαθήματος της πληροφορικής. Το μάθημα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 ώρες την εβδομάδα από την Γ τάξη και πάνω. Επιπλέον, η ευέλικτη ζώνη να αποτελείται από διάφορες θεματικές ενότητες και μέσα σε αυτές να ενταχθούν οι έννοιες του stem, του προγραμματισμού, της ρομποτικής, της ψηφιακής ταυτότητας και του ψηφιακού πολίτη και να γίνονται από τους ανάλογους εκπαιδευτικούς, όχι από τους δασκάλους.

  • 24 Απριλίου 2020, 14:58 | Γκικα Στυλιανη

    Το ενιαιο πλαίσιο αναφοράς των ξένων γλωσσων στην Ευρώπη ορίζει οτι ο ανθρωπος που μιλάει πανω απο μια γλώσσσα είναι πολύτιμος οχι μονο ως προς τις αυξημένες επαγγελματικές του ικανότητες αλλά και ως ανθρωπος με διευρυμένους ορίζοντες και κριτική σκέψη.
    Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί ανέκαθεν τη μεγάλη πολιτισμική και γλωσσική της ποικιλία ως πλεονέκτημα.
    Η πολυγλωσσία έχει στέρεες βάσεις στις ευρωπαϊκές συνθήκες και αντικατοπτρίζει την πολιτισμική και γλωσσική ποικιλία. 22 «επίσημες» γλώσσες διαθέτει πλέον σήμερα η ΕΕ. Σκοπός ειναι σε κάθε χώρα της Ευρώπης ένα επιπλέον κίνητρο εκμάθησης της γλώσσας μιας χώρας μέλους της ΕΕ για την προστασία της πολυγλωσσσίας.Σκοπός του εκπαιδευτικού συστήματος να εξάγει πολίτες ετοιμους για τις απαιτήσεις στην εποχή μας.Ενώ θα έπρεπε να προωθείται η ξενόγλωσση εκπαίδευση, υποβαθμίζεται.ΓΙα την κυβέρνηση ,απόφοιτη Αγγλικής Φιλολογίας η υφυπουργος υφίστανται μονο τα Αγγλικα!Και μαλιστα απο το νηπιαγωγείο.Καμία αναφορά στην 2η ξένη γλώσσα.Γιατι να εισαχθούν τα γερμανικά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και να γίνουν υποχρεωτικά και στο λύεκιο;; Γιατι Τα Γερμανικά είναι η δεύτερη πιο σημαντική γλώσσα της επιστήμης. Η Γερμανία, με τη συμβολή της στην έρευνα και την ανάπτυξη, κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως .Οι εξελίξεις στον τομέα των Μέσων και της τεχνολογίας της πληροφορίας καθιστούν την επικοινωνία σε πολλές γλώσσες απαραίτητη. Μια σειρά σημαντικών ιστοσελίδων είναι στα Γερμανικά. Η Γερμανία κατέχει παγκοσμίως την έκτη θέση μεταξύ 87 χωρών στην ετήσια παραγωγή βιβλίων.Παρολα αυτα οι μαθητες μονο της Ε και ΣΤ τάξης και μονο 2 ωρες την εβδομαδαπιλέγουν με βαση την πλειοψηφία των συμμετεχόντων και οχι με βαση το κινητρο μαθησης , το ενδιαφέρον. Το ίδιο και στο Γυμνάσιο ή το λύκειο ,οπου μαθητές ελλείψει καθηγητών τα γερμανικά δεν διδάσκονται.Κι ολα αυτα ενω 2 πανεπιστημιακα ιδρύματα στην χώρα παράγουν χιλιαδες έτοιμους και ικανούς φιλολογους οι οποίοι παραμένουμε ανεργοι.Δεν υπήρξε λοιπόν καμία πρόβλεψη για όλους τους ΠΕ06 Γερμανικής, καμία αναφορά σε καμία βαθμίδα.Δεν υφίσταται αρα καμία αναβάθμιση αλλά υποβιβασμός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

  • 24 Απριλίου 2020, 14:12 | Σκοιλ Ελικικου

    Ντροπή και μόνο η αναφορά περί ενίσχυσης της πληροφορικής στο προσχέδιο.
    Ντροπή.