Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:33 | Γ,Γεωργιάδου

    Είμαι εκπαιδευτικός σε Γυμνάσιο και θα ήθελα να εκφράσω την εξής απορία .Στο Γυμνάσιο ένα από τα μαθήματα που διδάσκεται τα τελευταία 30 χρόνια είναι το μάθημα της Τεχνολογίας .Στο μάθημα αυτό η α γυμνασίου μελετά και κατασκευάζει ένα ατομικό έργο,η β τάξη ασχολείται με την επιχειρηματικότητα και η γ τάξη κάνει έρευνα και πειραματισμό.Αν αυτό το μάθημα δεν θεωρείται μάθημα δεξιοτήτων τότε πιο θεωρείται; Γιατί λοιπόν δεν ενισχύετε το μάθημα της Τεχνολογίας με εργαστηριακό εξοπλισμό και δεν το εντάσετε στα εργαστηριακά μαθήματα αφού κόπτεστε για την ανάπτυξη δεξιοτήτων;Είναι άδικο να υπάρχει ήδη το μάθημα να γίνονται ειδικά στη Β τάξη ολοκληρωμένες εργασίες επιχειρηματικότητας με μακέτες ,έρευνα ,παιχνίδι ρόλων και εσείς να υποστηρίζεται ότι θα εισάγετε την επιχειρηματικότητα μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο σχολείο.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:33 | Λεωνίδας

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:28 | Παναγιώτης

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:28 | Νηπιαγωγός

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:27 | Κωνσταντίνα

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:25 | Ασημίνα

    Τα μικρά παιδιά έχουν ανάγκη να παίξουν και να τρέξουν, να σκαρφαλώνουν, να εξερευνούν. Έχετε εικόνα των εγκαταστάσεων στις οποίες φιλοξενουνται τα παιδιά; νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ισογεια πολυκατοικιων με πεζοδρόμιο για αυλή. Μήπως πρέπει να δούμε τις υποδομές και τη σωστή στελέχωση με καλοπληρωμενους ανθρώπους που έχουν υλικό και υποστήριξη να δουλέψουν πριν δούμε γενικά ωραίες ορολογιες; πόσα παιδιά ανά εκπαιδευτικό; πόσες εξωσχολικες δραστηριότητες μπορούν να υποστηριχθουν; θα πάνε αυτά τα παιδιά θέατρο ή μουσείο; εδώ για τα παιδιά που κάθονται Ολοήμερο πρέπει να συμφωνήσει ο σύλλογος γονέων να δίνουν 5€ το μήνα η οικογένεια για να πληρώνεται κυρία να ζεσταίνει το φαΐ των παιδιών γιατί δεν προβλέπεται. Αν οι γονείς δε συμφωνήσουν το τρώνε κρύο.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:16 | Ελευθερια

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:06 | Σταυρούλα

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:02 | Σοφία

    Όσον αφορά την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:41 | ΑΜΑΛΙΑ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:40 | ΣΟΦΙΑ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:39 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:21 | Μαρία Παπ.

    Και αν σας περισσεύουν σε λίγο καιρό Θεολόγοι, θα εισαγετε στο Νηπιαγωγείο και τα Θρησκευτικά!! Οτιδήποτε για να μειώσετε τις προσλήψεις, έτσι;

  • 27 Απριλίου 2020, 21:01 | ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΛΑΣΚΟΥ

    Είμαι εκπαιδευτικός σε γυμνάσιο και συμφωνώ με την διενέργεια των επαναληπτικών εξετάσεων τον Σεπτέμβρη διότι αυτό που ζούσαμε τα τελευταία χρόνια ήταν ένα θέατρο του παραλόγου.Συμφωνώ και με την αύξηση των μαθημάτων.Όσον αφορά τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο άρθρο 1 , να αναφέρω ότι ήδη υπάρχουν στα γυμνάσια της χώρας, διαμέσω του μαθήματος της Τεχνολογίας.Το μάθημα υπάρχει στην Α , Β και Γ Γυμνασίου και οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν με εργαλεία , ατομικά έργα στην Α, ομαδικές μακέτες στη Β και ερευνητική εργασία στη Γ Γυμνασίου.Το μάθημα στελεχώνεται από έμπειρους μηχανικούς των κλάδων ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83 Και ΠΕ84 , πολλοί από τους οποίους, κυρίως οι απόφοιτοι της ΑΣΠΑΙΤΕ (Πρώην ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ) το διδάσκονται και οι ίδιοι κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πολλά γυμνάσια έχουν και εργαστήρια με ειδικές προδιαγραφές για τη διδασκαλία του μαθήματος.Πρόσφατα επισκέφτηκαν το σχολείο μας Ισπανοί καθηγητές ,όπου το μάθημα της Τεχνολογίας ( εργαστηριακό και στην Ισπανία) διδάσκεται μάλιστα 2 ώρες συνεχόμενες/εβδομάδα αντί για 1 ώρα /εβδομάδα, χρόνος πολύ ικανοποιητικός λόγω της φύσης του μαθήματος. Άρα δε βλέπω ποιο το νόημα της εισαγωγής του εργαστηρίου δεξιοτήτων στα Γυμνάσια εκτός αν επικεντρωθείτε στην επέκταση του στη πρωτοβάθμια.

  • Η φύση της γυμναστικής απαιτεί σωστές και δομημένες γνώσεις. Χωρίς αυτές επρόκειτο να προκύψουν σοβαρές συνέπειες στην υγεία των νηπιων

  • 27 Απριλίου 2020, 19:58 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:38 | ΔΑΦΝΗ

    Θεωρώ ότι θα πρέπει να εισαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο η δεξιότητα της επιχειρηματικότητας, ώστε οι μαθητες να αναπτύσσουν την δεξιότητα του «επιχειρείν «από μικρή ηλικία και να αποκτήσουν Οικονομικό Αλφαβητισμο που δεν υφίσταται.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:34 | ΔΑΦΝΗ

    Θεωρώ ότι θα πρέπει να εισαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, η Επιχειρηματικότητα ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν από μικρή ηλικία την δεξιότητα του «Επιχειρείν» και την ανάπτυξη του Οικονομικού Αλφαβητισμου.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:17 | ΑΝΝΑ

    Η κινητική/φυσική αγωγή είναι ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου,η οποία υλοποιείται ήδη. Μπορεί να υλοποιηθεί πιο οργανωμένα από τους νηπιαγωγούς.. Αυτό που προέχει είναι να προσληφθούν νηπιαγωγοί και να μειωθεί ο αριθμός παιδιών που αντιστοιχεί σε ένα νηπιαγωγό, ώστα να γίνεται σωστή δουλειά..Μόνο έτσι θα προοδεύσει το ελκηνικό νηπιαγωγείο. Επιτρέποντας στον/στην νηπιαγωγό να δουλευει καλύτερα με τα παιδιά…Απαραίτητες πολυάριθμες προσλήψεις νηπιαγωγών που έχουν εκπαιδευτεί και στην Κινητική αγωγή, συμφωνα με τα προγράμματα των ελληνικών Πανεπιστημίων που έχουν φοιτήσει.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:13 | Παναγιώτου Ελεάνα

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να
    είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως
    δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση
    με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση
    ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από
    εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι
    που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και
    επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση
    οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής –
    φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην
    εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η
    ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων,
    επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο,
    δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και
    αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:48 | Κωνσταντίνα

    Η ένταξη εργαστηρίων δεξιοτήτων προϋποθέτει κ εξοπλισμο των τάξεων του νηπιαγωγείου.. Δηλαδή σε μια τάξη 24 συν 10% παιδιών που θέλουν να εφαρμόσουν από Σεπτέμβρη, σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν για 24 συν.. παιδιά, εξοπλισμός οργάνων γυμναστικής,υπολογιστών κ όλα τα απαραίτητα περιφερειακά, εξοπλισμός Ρομποτικής κλπ. Κ φυσικά χωριστή αίθουσα,γιατί με το ζόρι χωράνε οι απαραίτητες γωνιές σε μια τάξη νηπιαγωγείου σήμερα! Δε μπορείς να κάνεις γυμναστική σε 24παιδιά με όργανα στη «παρεούλα», ούτε πληροφορική με 2υπολογιστές.. Γιατί το να εντάσεις Νέες ειδικότητες χωρίς όμως να παρέχεις κ τα κατάλληλα εφόδια με παραπέμπει σε σκέψεις που δεν έχουν να κάνουν με την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων τεχνολογίας κ επιστήμης στα νήπια!..

  • 27 Απριλίου 2020, 17:17 | Ιωάννης Κουκλάκης

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:49 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο

  • 27 Απριλίου 2020, 16:38 | Μιχάλης

    H ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:37 | Μιχάλης Β.

    Θετική η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές .Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;)θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές; Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:28 | Θείος

    Λίγες μόνο αλλαγούλες:

    Με απόφαση …. που θα εκδοθεί το αργότερο στις ..-..-….


    Μη έκδοση των σχετικών αποφάσεων συνεπάγεται την ακύρωση του παρόντος νόμου στο σύνολό του με πολιτική ευθύνη του/της Υπ.ΠΑΙ.Θ.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:36 | Πέτρος

    Θετικό με βρίσκει το άρθρο και είναι σημαντικό η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων. Αλλά θα πρέπει να είναι ένα εργαστήριο/μάθημα που οι δάσκαλοι δεν θα πρέπει να το αντιμετωπίζουν με αμέλεια.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:03 | Ειρήνη

    Όσον αφορά στην εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, δηλαδή, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Συνεπώς, με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα της/του νηπιαγωγού, η/ο οποία/ος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους, όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς, καθώς συντελεί και αυτό θετικά στην εξέλιξή τους και σε συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε!!

  • 27 Απριλίου 2020, 14:47 | Χατζηλαζαρίδης Ιωάννης

    Οι δραστηριότητες κινητικής και φυσικής αγωγής είναι πολύ σημαντικές για την ομαλή ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών σε όλες τις αναπτυξιακές φάσεις. Δεδομένου του ότι τα παιδάκια στην ηλικία αυτή περισσότερο εκφράζονται μέσο της κίνησης και συντρηπτικά λιγότερο με προφορικό – γραπτό λόγο (ακόμα και αν θεωρήσουμε ζωγραφιές και μουτζούρες γραπτό λόγο), είναι απαραίτητο όπως και για κάθε αντικείμενο να διδάσκεται απο αυτούς που έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση, έτσι και η κινητική – φυσική αγωγή πρέπει να διδάσκεται απο καθηγητές φυσικής αγωγής που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Με όλο το σεβασμό προς τους συναδέλφους νηπιαγωγούς που θεωρούν τους καθηγητές φυσικής αγωγής «μη απαραίτητους» και υποστηρίζουν ότι μπορούν να τα διδάξουν όλα, όσοι το υποστηρίζουν αυτό, το κάνουν απλά για να υποστηρίξουν τον κλάδο τους και όχι σκεπτόμενοι το καλό των παιδιών.

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να
    είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως
    δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση
    με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση
    ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από
    εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι
    που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και
    επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση
    οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής –
    φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην
    εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η
    ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων,
    επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο,
    δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και
    αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:08 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:08 | ΜΑΡΙΑ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:56 | Χρυσάνθη

    Είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:47 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ

    Είμαι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ειδικής Αγωγής και υπηρετώ σε δύο σχολεία. Θα θέσω την αναγκαιότητα του μαθήματος Πληροφορικής ως άκρως απαραίτητη καθώς οι ανάγκες της σημερινής ψηφιακής κοινωνίας συνεχώς αυξάνονται (βλ. σύγχρονή και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση), με σκοπό την εκμάθηση νέων Τεχνολογιών. Θεωρώ ότι είναι αναγκαία η αύξηση ωρών στο Δημοτικό από μια ώρα που γίνεται τώρα, στις δυο ώρες για την βέλτιστη ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης, κρίνεται αναγκαία η ένταξη του μαθήματος της Πληροφορικής και στα Νηπιαγωγεία (Γενικής και Ειδικής), επειδή οι αυξημένες ψηφιακές ανάγκες εντοπίζονται από την νεαρή ηλικία των μαθητών, αλλά να γίνεται εξειδικευμένα η παράδοση του μαθήματος από εκπαιδευτικό ΠΕ86, λόγω της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου μαθήματος.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:35 | Μ.Ρ.

    Μια σημαντική ευκαιρία να υλοποιηθούν εργαστήρια Επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία της χώρας. Εφαρμόστε τα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι κρίσιμο και απαραίτητο στις μέρες μας οι μαθητές να έχουν δεξιότητες σχεδιασμού εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πορείας. Εξειδικευμένο προσωπικό γι αυτό έχετε (κλάδος ΠΕ22). Ενεργοποιήστε το λοιπόν.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:26 | Ε.Ν.

    Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία.

  • 27 Απριλίου 2020, 08:52 | Κωνσταντίνος Παπαδοκοτσώλης

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:12 | Δημήτριος Αγγελίδης

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:09 | Ελεονώρα

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 01:48 | Aλέξανδρος

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!! Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 27 Απριλίου 2020, 01:48 | Αλέξανδρος

    Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!! Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 27 Απριλίου 2020, 01:45 | Eλένη

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!! Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 27 Απριλίου 2020, 01:44 | Κώστας

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!! Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 27 Απριλίου 2020, 01:43 | Χριστιάννα

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!! Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 27 Απριλίου 2020, 01:41 | Νατάσσα

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στηρίξτε το νηπιαγωγείο!! Βοηθήστε μας να κάνουμε την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών πιο όμορφη και με ανθρώπους που τα ίδια τα παιδιά θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές της καθημερινότητάς τους όχι με εναλλαγές ειδικοτήτων στο χώρο της τάξης μας. Είναι σημαντικό για τα παιδιά αυτής της τόσο ευαίσθητης ηλικίας να έχουν πρόσωπα αναφοράς καθώς και αυτό συντελεί θετικά στην εξέλιξή τους και στο συναισθηματικό επίπεδο. Εύχομαι να αναθεωρήσετε !

  • 27 Απριλίου 2020, 01:29 | Δημήτρης

    Καλό θα ήταν να σκεφτούμε λίγο τα παιδιά πρώτα από όλα! Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη ηλικία. Δένονται απίστευτα νήπια και νηπιαγωγοί. Εναλλαγές εκπαιδευτικών μέσα στην τάξη μόνο αρνητικές συνέπειες μπορούν να επιφέρουν. Εύχομαι να το σκεφτείτε καλύτερα και να πάρετε την σωστή απόφαση για εμάς και τα παιδιά μας!

  • 27 Απριλίου 2020, 01:22 | Χριστίνα

    Καλό θα ήταν να σκεφτούμε λίγο τα παιδιά πρώτα από όλα! Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη ηλικία. Δένονται απίστευτα νήπια και νηπιαγωγοί. Εναλλαγές εκπαιδευτικών μέσα στην τάξη μπορώ αρνητικές συνέπειες μπορούν να επιφέρουν. Εύχομαι να το σκεφτείτε καλύτερα και να πάρετε την σωστή απόφαση για εμάς και τα παιδιά μας!

  • 27 Απριλίου 2020, 01:16 | Χριστίνα

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:52 | Άρης

    Ως προς το άρθρο 1 τα εργαστήρια δεξιοτήτων τουλάχιστον όσον αφορά το γυμνάσιο έχουν ήδη ενταχθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της τεχνολογίας στην γ γυμνασίου.Άλλωστε πολλά από τα γυμνάσια της χώρας διαθέτουν και εργαστήριο τεχνολογίας. Οι αναθέσεις αυτών των εργαστηρίων θα πρέπει να γίνουν σε καθηγητές των κλάδων ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84 που αφενός έχουν διδαχθεί το μάθημα της τεχνολογίας για δύο εξάμηνα στη σχολή τους και αφετέρου έχουν επαφή με τους εργαστηριακούς χώρους λόγω εμπλοκής τους με τα ΕΠΑΛ.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:50 | Βιργινία

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:50 | Τάνια

    Η κινητική δραστηριότητα είναι το αντικείμενο του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και μόνο αυτού. Σεβόμαστε τις άλλες ειδικότητες και με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει και οι νηπιαγωγοί να σέβονται το αντικείμενο της φυσικής αγωγής.
    Κάποια στιγμή πρέπει να αντιληφθούν ολοι την επικινδυνότητα αυτού που συμβαίνει σε νηπιαγωγεία ή και σε περιοχές που δεν καλύπτεται η θέση του καθηγητή φυσικής αγωγής.
    Ακόμα πιο επικίνδυνο είναι η πεποίθηση των νηπιαγωγών πως λειτουργούν σαν ελβετικοί σουγιάδες και μπορούν να διδάξουν όλα τα αντικείμενα.

    Ας αναλάβει ο καθένας την ευθύνη απέναντι στη δημόσια υγεία και στους επιστήμονες της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού.