ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄   Διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση   Άρθρο 1 Ισχύς ρυθμίσεων περί ιδιωτικών σχολείων

 

 

Στο άρθρο 2 του ν. 682/1977 (Α΄ 244) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:

«6. Τα ιδιωτικά σχολεία διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, οι οποίες κατισχύουν κάθε άλλης ρύθμισης.».

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:40 | steve

    ανεξάρτητες επιτροπές για εξετάσεις άμεσα σε όλα τα λύκεια και ανεξάρτητοι διορθωτές και ΦΠΑ στις υπηρεσίες των ιδιωτικών επιχειρήσεων -σχολείων άντε μόνα ζυγά μονοζυγα

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:40 | Βάσω Τ.

    Πολύ άδικο και απαξιωτικό το όλο νομοσχέδιο. Όποιος έχει δουλέψει σε ιδιωτικό σχολείο γνωρίζει καλά ότι καθημερινά αξιολογούμαστε από όλους! Μαθηρές, γονείς, συναδέλφους, διευθυντές, υπεύθυνους , υποδιευθυντές κ.α.
    Η αδιάλειπτη και ακούραστη εργασία είναι η καθημερινότητά μας…. Τώρα επιχειρείται να δουλεύουμε χωρίς άποψη, γνώμη, με δουλική σύμπλευση πάντα με την εργοδοσία! Αυτό είναι το σύγχρονο σχολείο που θέλουν;
    Το σχολείο δεν είναι μπακάλικο…. χρειάζεται συλλογικότητα, δημιουργικότητα, συμμετοχή, έμπνευση και εν τέλει ελευθερία. Μόνο έτσι επιτελεί το σκοπό του και κάνει τους μαθητές χαρούμενους και ευτυχισμένους στο πλαίσιο του…
    όλα τα παραπάνω όμως απαιτούν κλίμα ειλικρίνειας, εμπιστοσύνης, ομαδικότητας και σιγουριάς! Το σχολείο πρέπει να είναι το δεύτερο σπίτι μας !
    Δυστυχώς οι νέες ρυθμίσεις διασφαλίζουν τα ακριβώς αντίθετα….. Μακροπρόθεσμα όλοι πλήττονται ακόμα και οι ιδιοκτήτες που τόσο το θέλουν! Κρίμα για όλους !!!!

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:37 | theo

    Εκπαιδευτικοί πρώην λειτουργοί της εκπαίδευσης αναζητούν εργασία ευκαιρία υπηρετώντας στις καλοκαιρινές τους διακοπές ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:37 | DESPOINA M

    Οι γονείς που χαίρονται που τα παιδάκια τους θα μαζέψουν ψεύτικα βαθμουλάκια, θα τολμήσουν να τα στείλουν για σπουδές έξω; Έχουμε εδώ πολύ καλά κολλέγια!! Γιατρούς μόνο μην τα κάνετε, θα μας πεθάνουν!!

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:35 | steve

    Τόσες καταγγελίες για αδήλωτες απογευματινές δράσεις στις καλενδες και στα συρτάρια και τώρα επισήμως χωρίς έλεγχο και οι καταγγέλοντες απολυμένοι ΑΥΤΟΙ ΕΙΣΤΕ

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:32 | theo

    Ιδιωτικός εκπαιδευτικός με ψηλα το κεφάλι που δεν θα βάλει βαθμούς σε μαθητές πελάτες σημαίνει ασφάλεια στις εργασιακές του σχεσεις

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:32 | Νικολέτα

    Διαφωνώ κάθετα με το περιεχόμενο του άρθρου 3 § 6 που αναφέρει ότι επιτρέπεται η συστέγαση ιδιωτικών σχολείων και ΚΞΓ-

    Ενισχύετε για μια ακόμη φορά την δύναμη των ήδη ισχυρών και οδηγείτε σε κλείσιμο τις μικρές επιχειρήσεις χωρίς να υπολογίζετε οτι και σε αυτές απασχολείται σημαντικός αριθμός ατόμων. Ενισχύετε για μια ακόμη φορά την ανεργία και ενδυναμώνετε ακόμη περισσότερο τους ισχυρούς!!!

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:32 | Ματθαίος Ανδρικόπουλος

    Διαφωνώ ότι τώρα τα Ιδιωτικά Σχολεία γίνονται super market. Ο ιδιοκτήτης του super market ελέγχεται αυστηρά για την ποιότητα των αγαθών που πουλάει, δίνει στο προσωπικό 13 μισθούς και δώρα και πληρώνει ΦΠΑ

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:30 | Δώρα Σ

    Σε ποια κατηγορία ΦΠΑ θα μπεί η επιχείρηση ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ;πόσο θα πληρώνουν;

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:29 | steve

    Όσοι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους σε δημόσιο σχολείο πρέπει να εναντιωθούν σε αυτό το παιχνίδι με σημαδεμένη τραπουλα

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:14 | Δώρα Σ

    Σε ποια κατηγορία ΦΠΑ θα μπεί η επιχείρηση ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ; πόσο ΦΠΑ θα πληρώνουν οι γονείς;

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:03 | Γιώργος

    Το όνειρο κάθε εργοδότη ισότιμου σχολείου γίνεται πραγματικότητα με αυτό το νομοσχέδιο. Μπορεί να απολύει και να μειώνει ώρες εργασίας ακόμα και στη μέση της χρονιάς χωρίς κανένα εμπόδιο. Φανταστείτε ένας εκπαιδευτικός που έκανε καλά τη δουλειά του και αξιολόγησε ένα μαθητή με όσο γίνεται αντικειμενικά κριτήρια να απολύεται ή να χάνει τιμωρητικά ώρες εργασίας γιατί απλά δυσαρέστησε τον πελάτη και κατά προέκταση τον εργοδότη του. Έτσι, γίνονται αναξιόπιστα τα ιδιωτικά σχολεία. Γυρνάμε πολύ πίσω!

  • 16 Ιουλίου 2020, 14:52 | Γιώργος

    Τα έχουμε ξαναζήσει. Η συνέχεια είναι γνωστή. Ο/Η υπουργός που διαλύει την ιδιωτική εκπαίδευση λίγο μετά αποσύρεται από το προσκήνιο. Πού είναι ο κ. Αρβανιτόπουλος άραγε; Ό,τι και να λένε οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων όσα και να πληρώνουν δεξιά αριστερά, η κοινωνία αντιλαμβάνεται το έγκλημα που συντελείται.

  • 16 Ιουλίου 2020, 14:39 | Γιώργος

    Είμαστε μάρτυρες ενός σχέδιο νόμου ενάντια στο συμφέρον του εργαζομένου. Ως πότε πια με πρόσχημα το κοινό καλό θα ζημιώνετε τους εργαζόμενους; Δεν ξέρετε ότι χωρίς την εποπτεία ενός δημοσίου φορέα οι εργασιακές σχέσεις είναι χειρότερες και από ζούγκλα στην Ελλάδα. Γιατί δεν κερδίζουν ήδη αρκετά οι ιδιοκτήτες των σχολείων; Αυτές είναι οι σταθερές και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός;

  • Α. Επί του περιεχομένου
    Το νομοσχέδιο κινείται σαφώς προς την σωστή κατεύθυνση, καθώς απελευθερώνει την ιδιωτική εκπαίδευση από ένα αναχρονιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο που βρίσκεται σε ισχύ 43 χρόνια και μέχρι σήμερα βάζει αχρείαστα εμπόδια:
    • στην ελεύθερη σύναψη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ ιδιωτικών σχολείων και εκπαιδευτικού προσωπικού
    • στην ελεύθερη δημιουργική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων και ευρύτερα του δυναμικού των ιδιωτικών σχολείων, και
    • στην παροχή επιπλέον εκπαιδευτικών υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις επιθυμίες και τις ανάγκες των οικογενειών.
    Στο ΚΕΦίΜ πιστεύουμε ότι η ενίσχυση της διοικητικής και λειτουργικής αυτονομίας των ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων, η ενθάρρυνση της άμιλλας μεταξύ των εκπαιδευτικών μονάδων και η ενίσχυση της δυνατότητας σχολικής επιλογής για τις οικογένειες θα συμβάλλουν ιδιαίτερα θετικά στην αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας στη χώρα μας.
    Στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης ελευθερίας στην εκπαίδευση κινούνται και οι προτάσεις (https://www.kefim.org/wp-content/uploads/2019/07/MeletiPaideia.pdf) που έχει διατυπώσει το ΚΕΦίΜ στο πλαίσιο του μεταρρυθμιστικού προγράμματος «Ελλάδα 2021: Ατζέντα για την ελευθερία και την ευημερία» (https://www.kefim.org/wp-content/uploads/2019/07/MeletiPaideia.pdf).

    Β. Επί της διαδικασίας
    Σε σχέση με τις πρακτικές καλής νομοθέτησης που εξετάζει το ΚΕΦίΜ στο πλαίσιο του Δείκτη Ποιότητας Νομοθέτησης, εντοπίζουμε τις εξής παρατηρήσεις:
    • Το νομοσχέδιο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση μόλις για 7 ημέρες, έναντι της σύστασης του Εγχειρίδιου Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας που δημοσίευσε η κυβέρνηση για κατ’ αρχήν περίοδο δύο εβδομάδων, χωρίς η επιλογή αυτή να δικαιολογείται.
    • Δεν αναρτήθηκε η Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης στον ιστότοπο http://www.opengov.gr.
    • Οι τροποποιήσεις ισχυουσών ρυθμίσεων δεν αναδιατυπώνουν ολόκληρη την τροποποιούμενη παράγραφο, όπως αυτή διαμορφώνεται τελικά.
    • Οι καταργούμενες διατάξεις αναφέρονται γενικά ενώ θα έπρεπε να επισημαίνονται στο σύνολό τους ρητά.

    Επί του άρθρου 1 του νομοσχεδίου

    Είναι σημαντική η θέσπιση ενός ρυθμιστικού πλαισίου ειδικά για ζητήματα ιδιωτικής κατεύθυνσης με γνώμονα την ενίσχυση της ελευθερίας.

  • 16 Ιουλίου 2020, 14:33 | Αθηνά Μανικα

    Επιτέλους ένα νομοσχέδιο που δίνει τη δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργήσουν πιο αυτόνομα με γνώμονα πάντα τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου!!!
    Οι συμβάσεις των εκπαιδευτικών δίνουν την ευκαιρία να βελτιώνονται συνεχώς και να έχουν μια σταθερή εργασιακή σχέση με το σχολείο.
    Είναι καιρός να ξεκινήσει η ανανέωση των σχολείων πρώτα από τα ιδιωτικά και έπειτα να προχωρήσει και στα δημόσια σχολεία τα οποία συνθλίβονται ακόμα από την ατελείωτη γραφειοκρατεία και δεν έχουν το χρόνο να επικεντρωθούν στο εκπαιδευτικό έργο.

  • 16 Ιουλίου 2020, 14:21 | ΑσπασίαΚ.

    Χρειάζεται ένα πλαίσιο αυστηρό, ώστε οι ιδιωτικοί φορείς εκπαίδευσης να προσφέρουν από ένα υψηλό επίπεδο και πάνω τις υπηρεσίες τους. Πρέπει να προστατευτούν οι γονείς και οι μαθητές από εκπαιδευτικές υπηρεσίες χαμηλού επιπέδου. Ασύδοτες καταστάσεις ποτέ δε βοήθησαν, ούτε φυσικά και τώρα.

  • ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ ΚΙΝΕΊΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΆ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΊΣΕΩΝ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

  • 16 Ιουλίου 2020, 14:01 | BK

    Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο έχει σκοπό να εξορθολογίσει στρεβλώσεις και κακώς κείμενα αρκετών δεκαετιών και ως εκ τούτου θεωρώ ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
    Θα δοθεί επιτέλους σχετική ελευθερία στο ιδιωτικό σχολείο να καινοτομήσει, να προσφέρει καινούρια γνώση, να προχωρήσει με νέες μεθόδους, να αξιοποιήσει τις υποδομές του, να τολμήσει και να κριθεί από την κοινότητα. Να μπορέσει να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ως επιχείρηση και όχι με αγκυλώσεις, να αποφασίζει με έλεγχο μεν, αλλά όχι με μόνιμο φρένο από το Δημόσιο.
    Η πλειοψηφία των ικανών εκπαιδευτικών δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από την αξιολόγηση και την αλλαγή των όρων των συμβάσεων εργασίας. Γιατί άλλωστε κάποιος επιχειρηματίας / σχολάρχης να θέλει να απολύσει κάποιον εκπαιδευτικό του όταν αυτός είναι επαρκής, ικανός και προσφέρει αυτά για τα οποία προσελήφθη. Και γιατί επίσης να επιβραβεύεται η τεμπελιά, η ανευθυνότητα προς τους μαθητές, προς τους γονείς και προς το σχολείο του κηφήνα εργαζόμενου που καλύπτεται με τις αναχρονιστικές διατάξεις νομικού κειμένου τριάντα πέντε ετών και λειτουργεί με νοοτροπία της χειρότερης μορφής δημοσίου υπαλλήλου. Επίσης θετική η ρύθμιση με την οποία πλέον αναγνωρίζεται η δυνατότητα του εργατικού, του φιλόδοξου, του αποδοτικού εκπαιδευτικού να απασχοληθεί με κανόνες ελεύθερης αγοράς και σε εξωσχολικές εργασίες.
    Από τα κύρια ζητούμενα για τη θητεία του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας είναι να βάλει ένα μικρό λιθαράκι προκειμένου να χτιστεί ένα σωστό πλαίσιο λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας μας. Με το παρόν σχέδιο Νόμου θεωρώ ότι το πρόσημο της προσπάθειας για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου είναι θετικό

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:57 | Jim

    Ένα νομοσχέδιο υπαγορευμενο όλο απο τους σχολάρχες, χωρίς να λαμβάνει καθόλου υπόψη του τον σημαντικότερο πυλώνα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Ντροπή!

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:56 | Περικλής Κ.

    Το προηγούμενο νομοσχέδιο επέτρεπε κάθε δράση σε οποιοδήποτε σχολείο, απλώς να δηλώνονται, ώστε οι άνθρωποι να μη δουλεύουν με μαύρη εργασία και να έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Γιατί πρέπει να έρχεται κάποιος τυχαίος, χωρίς έστω τυπικά προσόντα σε επαφή με τα παιδιά μας;

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:50 | Κωνσταντίνος

    Και με το προηγούμενο νομοσχέδιο δινόταν πλήρης ελευθερία δράσεων σε κάθε σχολείο. Μόνη προϋπόθεση ήταν να αναφέρονται στο Υπουργείο, δηλαδή απλώς να δηλώνονται και να εκτελούν τις δράσεις αυτές επαγγελματίες με εκπαιδευτική επάρκεια. Δηλαδή να έρχεται σε επαφή με τα παιδιά μας ο κάθε τυχαίος, χωρίς προσόντα; Απαράδεκτο, κυρία Υπουργέ!

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:44 | Πία Σούντρη

    Επιτέλους θα μπορούν τα ιδιωτικά σχολεία να εφαρμόσουν το πρόγραμμα τους χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες και εμπόδια. Ετσι θα μπορούν να κριθούν και να ξεχωρίσουν ανάλογα με την εκπαίδευση που θα παρέχουν. Και οι γονείς θα πάρουν τις παροχές για τις οποίες πληρώνουν.

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:42 | Νίκος

    Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση αποτελεί ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Πίστεύω ότι θα δώσει τη δυνατότητα στα Εκπαιδευτήρια να λειτουργήσουν με μεγαλύτερη ελευθερία, προσφέροντας τις παροχές που θέλουν στους μαθητές τους, φυσικά σεβόμενα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά.

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:06 | Όλγα

    Μετατρέπετε τα ιδιωτικά σχολεία σε σούπερ μάρκετ! Απαράδεκτο νομοσχέδιο!

  • 16 Ιουλίου 2020, 12:56 | Κατερίνα Σωτήρχου

    Στις πόσες απολύσεις εκπαιδευτικών με 25 και 27 χρόνια διδασκαλίας θα είμαστε ευχαριστημένοι; Στις πόσες βαθμολογίες ολόκληρων τάξεων ιδιωτικών σχολείων με μέσο όρο το 20 θα γελάμε; Το ιδιωτικό σχολείο θα γίνει ανέκδοτο και οι μαθητές του οι τεμπέληδες που πληρώνουν γιατί είναι ανίκανοι. Τι κρίμα να υποβαθμίζεις το ίδιο σου το παιδί, γονιέ που χαίρεσαι

  • 16 Ιουλίου 2020, 12:52 | Δ.Σ. του Συλλόγου Καθηγητών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

    Η ψήφιση του νομοσχεδίου οδηγεί στην ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα κινδυνεύει τόσο η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου όσο και η νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων σπουδών. Το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι με αυτό το νομοσχέδιο έρχεται να εκσυγχρονίσει την Ιδιωτική Εκπαίδευση αλλά διαβάζοντας τις διατάξεις διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αντίφαση ανάμεσα σε όσα ανακηρύσσονται και σε όσα τελικά προβλέπονται μέσω των διατάξεων. Το Υπουργείο Παιδείας μεταχειρίζεται όρους όπως «ευελιξία» και «νέες ευκαιρίες απασχόλησης», ενώ στην πράξη βάζει θηλιά γύρω από τον λαιμό χιλιάδων εκπαιδευτικών λειτουργών, οι οποίοι απειλούνται από μαζικές απολύσεις, ανεργία και μονομερείς βλαπτικές μεταβολές των συμβάσεων και γενικότερα των όρων εργασίας.

  • 16 Ιουλίου 2020, 12:23 | Γιώργος Καφετζής

    Πίσω από τις βαρύγδουπες διακηρύξεις περί βελτίωσης νομοθετικού πλαισίου, ο μείζων στόχος είναι η ιδεοληπτικη προσέγγιση των ζητημάτων Παιδείας και η μετατροπή των εκπαιδευτικών σε πειθήνιους και χειραγωγουμενους εργαζομένους..

  • 16 Ιουλίου 2020, 12:18 | nikos

    Απαράδεκτο! Διαφωνώ κάθετα… Ψάχνουν εξιλαστήρια θύματα;;;

  • 16 Ιουλίου 2020, 12:13 | Μαρία Παππά

    Αφού λοιπόν όλο αυτό γίνεται απλά για να βελτιωθεί το ιδιωτικό σχολείο, περιμένω στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2020-2021, τα παιδιά του ιδιωτικού σχολείου της περιοχής μου να γράψουν εξετάσεις στις τάξεις του δημόσιου σχολείου της κόρης μου, στα θέματα που θα βάλουν οι καθηγητές της κόρης μου και να βαθμολογηθούν από αυτούς. Δεν θα υπάρχει αντίρρηση νομίζω.

  • 16 Ιουλίου 2020, 12:05 | Επαμεινώντας

    Είναι ντροπή για την παράταξή μας να περνάει τέτοιο νομοσχέδιο εναντίον της πραγματικής παιδείας! Θέλουμε να δουλεύουν όλα οργανωμένα, ναι στην ιδιωτική πρωτοβουλία, όχι όμως σε ανεξέλεγκτες νεοφιλελεύθερες καταστάσεις! Τα είδαμε τα αποτελέσματα όπου και όποτε εφαρμόστηκαν τέτοιοι νόμοι!

  • 16 Ιουλίου 2020, 11:57 | ΣΩΤΗΡΙΑ

    Συμφωνώ απόλυτα με την αλλαγή που θα γίνει στην Ιδιωτική Εκπαίδευση και θέλω να τονίσω ότι έπρεπε ήδη να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια γιατί ο Εκπαιδευτικός τομέας δεν είναι επάγγελμα αλλά λειτούργημα και θα έπρεπε να μην έχει στεγανά ως προς τους εκπαιδευτικούς γιατί αυτό έχει άμεσα αντίκτυπο στα παιδιά. Επίσης δευτευρούσης σημασίας αλλά το αναφέρω είναι ότι όλοι είμαστε υπάλληλοι και θα πρέπει να εργαζόμαστε ισότιμα ( άδεια τρεις μήνες το καλοκαίρι, Χριστούγεννα, Πάσχα, μισθοί στα ύψη, ωράριο 6 ώρες την ημέρα και διοριστήριο δύο χρόνων υποχρεωτικά). Σας ευχαριστώ πολύ.

  • 16 Ιουλίου 2020, 11:35 | Μάρκος Καρκαγιάννης

    Ξέρουμε όλοι γιατί υπήρχαν ρήτρες μονιμότητας. Για ένα και μόνο λόγο. Διότι παραδοσιακά οι υπουργοί παιδείας έβαζαν εμπόδια στην ιδιωτική εκπαίδευση. Διότι ήταν ευκολότερο να τρικλοποδιάζουν την ιδιωτική από το να βελτιώνουν τη δημόσια

  • 16 Ιουλίου 2020, 11:09 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Ευχομαι το εν λογω σχεδιο νόμου να αποτελέσει προπομπό και για το δημόσιο σχολείο. Μόνο έτσι θα αλλάξουν ρότα οι δημοσιοι εκπαιδευτικοι που θεωρουν οτι τα προβλήματα στον χώρο τους τα δημιουργει το κράτος ενώ οι ίδιοι δεν έχουν καμία συμμετοχή.

  • 16 Ιουλίου 2020, 10:43 | Μαρία Σ.

    Διαβάζοντας τα σχόλια, εντυπωσιάζεται κανείς, ειδικά αν δεν εργάζεται ως ιδιωτικός εκπαιδευτικός με τους βαρύγδουπους σχολιασμούς των συναδέλφων(;) και απορεί πραγματικά με τις τοποθετήσεις μερικών εναντίον του νομοσχεδίου, καθώς με μια πρώτη βιαστική ανάγνωση φαίνεται’άψογο’… βλέπετε είναι όλα τόσο επιτήδεια καμουφλαρισμένα, που οποιαδήποτε αντίδραση φαντάζει παράλογη… σε όσους είναι εκτός ιδιωτικής εκπαίδευσης…δεν ισχύει το ίδιο για μας που είμαστε όντως, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και γνωρίζουμε τα πράγματα εκ των έσω…Κρίμα που η εκπαίδευση για μία ακόμα φορά γίνεται μέσον εξυπηρέτησης συμφερόντων, όπως γίνεται και χώρος δοκιμών στις πλάτες των παιδιών…

  • 16 Ιουλίου 2020, 10:04 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Συγχαρητήρια! Επιτέλους ένα Νομοσχέδιο με γνώμονα τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Παρέχεται η δυνατότητα καινοτομιών και λήψης αποφάσεων προς όφελος όλης της μαθητικής κοινότητας, εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων. Δεν πρόκειται, βέβαια, για γονείς-μεγιστάνες. Οι περισσότεροι απλά έχουν ακόμα τις δουλειές τους, με δύο αξιοπρεπείς μισθούς, και προτιμούν να στερηθούν άλλες απολαύσεις προκειμένου να παρέχουν στο παιδί τους την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση. Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, θεωρώ ότι σαφώς και πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση όπως σε όλους τους ιδιωτικούς τομείς. Αλίμονο να μην δύναται η δυνατότητα και η ευελιξία σε μια ιδιωτική επιχείρηση να διαχειριστεί το προσωπικό του και να πράξει προς όφελος της μαθητικής κοινότητας. Αυτήν την στιγμή οι εκπαιδευτικοί μετά την διετία και εφόσον ανανεωθεί η σύμβαση τους περνάνε σε ένα καθεστώς νομιμότητας με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα και κάθε μέρα κρίνεται η δουλειά μου, η συνέπειά μου, η διάθεση συνεργασίας και η ομαδικότητα του. Επιτέλους το Υπουργείο συνδράμει με το Νομοσχέδιο αυτό σε ένα ελεύθερο ιδιωτικό σχολείο με γνώμονα την προστασία του παιδιού πάνω απ’όλα!

  • 16 Ιουλίου 2020, 09:30 | Κώστας

    Είναι εντελώς ψευδές το επιχείρημα ότι με αυτό νομοσχέδιο δίνει περισσότερη ελευθερία στα ιδιωτικά σχολεία. Και με τον ισχύοντα νόμο είχαν τη δυνατότητα να προσθέσουν εκπαιδευτικές δράσεις στα πλαίσια του 40ωρου. Η διαφορά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο είναι ότι τώρα δεν είναι υποχρεωμένα τα ιδ. Σχολεία να καλύψουν πλήρως το ωράριο των εκπαιδευτικών που είναι αορίστου. Στην ουσία τους δίνει το δικαίωμα να κάνουν πιο ελαστικές τις σχέσεις εργασίας των εργαζομένων τους.

  • 16 Ιουλίου 2020, 09:06 | Δημήτρης Κ.

    Στις δημοσκοπήσεις οι πολίτες που είναι ευχαριστημένοι με το μέχρι τώρα έργο στο υπουργείο Παιδείας ανέρχονται στο 32%.Με το νομοσχέδιο αυτό το ποσοστό θα κατρακυλήσει παρακάτω. Βλέπω κάποια να κόβεται στις εξετάσεις!

  • 16 Ιουλίου 2020, 08:44 | Αναστασία Σιατραβάνη

    Να υπενθυμίσουμε: τα ιδιωτικά σχολεία μπορούσαν να έχουν όποια πρόσθετη δραστηριότητα ήθελαν! Κοιτάξτε τις διαφημίσεις των ιδιωτικών σχολείων. Όλα αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα, πότε τα έκαναν, αφού δεν τους το επέτρεπε το προηγούμενο νομικό καθεστώς; Από διευρυμένο ωράριο και παρεκκλίσεις άλλο τίποτα. Και οι γονείς των παιδιών το ξέρουν αυτό. Επομένως ξεκινά μια διαδικασία παραπληροφόρησης που δεν μας επιτρέπει παρά να αντιμετωπίζουμε με καχυποψία τη συγκεκριμένη υπουργό.
    Σε ψεύδη δεν στηρίζεται κανένα καλό… Πείτε την αλήθεια επιτέλους!

  • 16 Ιουλίου 2020, 08:37 | Λένα

    Η εκπαίδευση είναι κοινωνικό αγαθό και οι τίτλοι σπουδών έχουν το κύρος και την αξία που επιτρέπει το εκάστοτε θεσμικό πλαίσιο. Αυτό χρειάζεται βελτίωση. Σαφή και ξεκάθαρη οριοθέτηση όχι μόνο κατά την γνώμη του ιδιοκτήτη ή του πελάτη όμως.Πότε ρωτήθηκαν εγκαίρως αυτοί που ευθύνονται για την ακαδημαϊκή πρόοδο των παιδιών? Πότε τους δόθηκε βήμα όχι προσχηματικά αλλά ουσιαστικά? Ποιος ή ποιοι επιλέγουν οι τίτλοι σπουδών τους να παρέχονται από ομάδες ανθρώπων που θα είναι έρμαια στους εκβιασμούς και τις πιέσεις που όλοι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ζουν? Αυτό ας σκεφθούμε όλοι. Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και πολιτικά υπεύθυνοι.

  • 16 Ιουλίου 2020, 08:00 | Δημήρης Δ.

    Το νομοσχέδιο κάνει μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές προς την σωστή κατεύθυνση.
    Το ιδιωτικό σχολείο είναι επιλογή και για τους γονείς και για τα παιδιά και για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει καταρχήν να μπορεί να δουλεύει με άλλους ρυθμούς από το δημόσιο και γιαυτό να πληρώνεται.
    Οι εργαζόμενοι είναι όπως όλοι στον ιδιωτικό τομέα, αντί για προνόμια και ευκολίες μπορούν να επικεντρωθούν στην καριέρα τους.

  • 16 Ιουλίου 2020, 02:13 | Γιάννης

    Διαβάζοντας πολλά σχόλια για το νέο νομοσχέδιο βλέπω πολλούς εκπαιδευτικούς να νοιάζονται για να μην χαθούν τα κεκτημένα τους. Κανένας δεν βλέπω να νοιάζεται για τα παιδιά!!! Τα παιδιά είναι το κέντρο της εκπαίδευσης. Για την καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να θεσπίζονται οι νόμοι και όχι για τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών ή των σχολαρχών! Αφήστε ελεύθερα τα σχολεία να λειτουργήσουν χωρίς αγκυλώσεις ιδιωτικά και δημόσια και θα δείτε πως θα εκτοξευθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο έχει αλλάξει. Μόνο εμείς παραμένουμε σταθερά στην αποστήθιση και την παπαγαλία. Επιτέλους κάποια στιγμή πρέπει να πάει αυτή η χώρα μπροστά!!!

  • 16 Ιουλίου 2020, 01:40 | Konstantinos

    Όταν απαγορεύονται οι απολύσεις … «απαγορεύονται» και οι προσλήψεις.

    Επίσης, αφού οι εργοδότες σας είναι τόσο κακοί άνθρωποι γιατί δεν τους εγκαταλείπετε να πάτε να βρείτε καλύτερους;

  • 16 Ιουλίου 2020, 01:33 | Konstantinos

    Πως και καταδέχεστε ρε αμόλυντοι να δουλεύετε σε τόσο τρομερούς σχολάρχες; Δεν ντρέπεστε;
    Όχι αγαπητοί, απλά το μόνο που σας νοιάζει είναι τα μόρια για να πάτε στο Δημόσιο και να κάθεστε.
    Οι άξιοι ιδιωτικοί και δημόσιοι εκπαιδευτικοί είναι ΜΟΝΙΜΟΙ λόγω της αξίας τους και όχι λόγω της σύμβασής τους. Και λαχταρούν αξιολόγηση για να ξεχωρίσουν από εσάς τους κοπρίτες.

    Προχωρήστε κα Κεραμεως δυνατά.

  • 16 Ιουλίου 2020, 00:28 | Χαλυβίδη Β.

    Είναι ένα σημαντικό βήμα για το αυτονόητο σε ό,τι αφορά την ελευθερία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων από αχρείαστους και άνευ ουσίας περιορισμούς. Ποιος ο λόγος να μην μπορούν να εμπλουτίζουν το πρωινό πρόγραμμα ή τις απογευματινές δράσεις τους, ποιος ο λόγος να μην αξιοποιούνται οι εγκαταστάσεις ενός ιδιωτικού σχολείου για δραστηριότητες κατά το δοκούν, γιατί να μην αξιολογούνται οι δομές; Για τους γονείς των ιδιωτικών σχολείων, που μέσω της φορολογίας καταβάλλουν το μερίδιο τους για τη δημόσια εκπαίδευση την ίδια στιγμή που υποχρεούνται να πληρώνουν τα βιβλία του οργανισμού, που έχουν φορολογηθεί με τεκμήρια και που κάθε άλλο παρά ίση μεταχείριση έχουν, είναι ένα πρώτο θετικό δείγμα γραφής. Είναι λυπηρό ακόμη και σήμερα, το ιδιωτικό σχολείο να θεωρείται ένα σχολείο που «χαρίζει βαθμούς» και αυτή η άποψη να αποτελεί τον αντίλογο σε μια σημαντική μεταρρύθμιση. Σίγουρα χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση στα θέματα που άπτονται στο εργασιακό καθεστώς, ωστόσο η κατεύθυνση είναι σωστή.

  • 16 Ιουλίου 2020, 00:24 | Γεώργιος Κ.

    Συμφωνώ με το Σχέδιο Νόμου. Είναι συμφέρον για τον τόπο μας να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία με υψηλό επίπεδο σπουδών ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε ταλαντούχους μαθητές παράλληλα με την βασική εκπαίδευση να καλλιεργούν τα χαρίσματά τους και να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους.
    Είναι ουτοπία να πιστεύουμε ότι μπορεί η δημόσια εκπαίδευση να αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής.
    Χρειάζεται και η δημόσια εκπαίδευση αναβάθμιση (και ήδη έγιναν βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα με τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία), χρειάζονται όμως και τα ιδιωτικά σχολεία, αυτονομία και ευελιξία.
    Συγχαρητήρια στο Υπουργείο Παιδείας που δεν υπολογίζει μικροκομματικά συμφέροντα αλλά βλέπει συνολικά την εκπαίδευση και τολμά να προχωρήσει σε αλλαγές προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας. Συνυπογράφω όλα τα άρθρα.

  • 16 Ιουλίου 2020, 00:08 | Γιώργος

    Αν θεωρείτε ότι είναι οι εκπαιδευτικοί ιδιωτικοί υπάλληλοι και άρα διέπονται οι εργασιακές τους σχέσεις από το κοινό εργατικό δίκαιο τότε και τα ιδιωτικά σχολεία είναι κοινές επιχειρήσεις. Γιατί τότε δεν πληρώνουν ΦΠΑ;

  • 16 Ιουλίου 2020, 00:02 | Φώτης

    Το ελληνικό κράτος έχει επιλέξει –πολύ σωστά- να δίνει δωρεάν τα βιβλία στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στο κρατικό σχολείο. Ταυτόχρονα, όμως, στους μαθητές και τις μαθήτριες των ιδιωτικών σχολείων δεν δίνει δωρεάν τα βιβλία, ξεχνώντας ότι οι γονείς αυτών των παιδιών είναι πολίτες που πληρώνουν φόρους. Νομίζω ότι αυτή η αδικία –που έχει πολύ μικρό οικονομικό κόστος- πρέπει να σταματήσει το ταχύτερο δυνατό.

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:51 | Θεσπιες

    Διάλογος από το μηδέν με τους εκπαιδευτικούς. Δικαιοσύνη και σεβασμός στους δασκάλους των παιδιων.

  • 15 Ιουλίου 2020, 23:49 | Θηβαιος

    Στην καραντινα οι εκπαιδευτικοί ήταν ήρωες για την υπουργό και τώρα γίνονται πρόβατα επί σφαγή. Άδικο.