Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:44 | Χρυσάνθη Μιχαλοπούλου

    «You’re Teaching My Child What?»τιτλοφορείται το βιβλίο που εξέδωσε το 2009 η Dr Miriam Grossman, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, συμπεράσματα από την κλινική της εμπειρία: «Τα παιδιά μας διδάσκονται ότι μπορούν να παίξουν με τη φωτιά, και οι αίθουσες αναμονής των γιατρών και των θεραπευτών γεμίζουν με ανθρώπους που έχουν καεί, μέσα και έξω…». Ως γονείς που μεγαλώσαμε με μεγάλο αγώνα δικά μας παιδιά και ως εκπαιδευτικοί που αφουγκραστήκαμε τις ψυχές πολύ περισσότερων δεν μπορούμε παρά να φωνάξουμε κι εμείς: «Διδάσκεις το παιδί μου Τι;». Όσοι έχουν εμβριθήσει πάνω στις αρχές που διέπουν τα προγράμματα αυτά φρίττουν, καθώς γνωρίζουν ότι βασίζονται στις «έρευνες» του Alfred Kinsey σε φυλακισμένους, πόρνες, παιδόφιλους και τον περίφημο «πίνακα 34» (καταγραφή «ευχαρίστησης»παιδιών που κακοποιούνταν από παιδόφιλους!!!). Το ινστιτούτο Κinsey εξακολουθεί και σήμερα να προωθεί τις «επιστημονικές» του ιδέες σε διεθνείς οργανισμούς, μέσω των οποίων φτάνουν και στα δικά μας προτεινόμενα προγράμματα. Όποιος τα έχει μελετήσει, καταλαβαίνει ότι πρόκειται για έγκλημα εναντίον των παιδιών μας και μάλιστα χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση! Το αντίθετο, μάλιστα, συμβαίνει: όπου αυτά τα προγράμματα έχουν εφαρμοστεί, πολλαπλασιάστηκαν τα ψυχοσωματικά προβλήματα παιδιών και εφήβων! Όχι, δεν θέλουμε να βάλετε τη διαστροφή στα σχολεία μας! Δεν σας επιτρέπουμε να καταστρέψετε αθώες ψυχές!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:43 | Μελπομένη Κουρεμένου

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:43 | Άκης

    Διαφωνώ καθέτως με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση! Μόνο οι γονείς έχουν αυτό το δικαίωμα! Το ίδιο διαφωνώ και με την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο, τη στιγμή που η εκμάθηση της μητρικής ελληνικής γλώσσας είναι τόσο πλημμελής!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:42 | Δημήτριος Γ.

    Κάθε πράγμα στον καιρό του ! Και σίγουρα ΔΕΝ είναι δουλειά του νηπιαγωγείου αυτή, ούτε είναι ο καιρός τότε ! Ντροπή και μόνο που σκέφτεστε το ενδεχόμενο αυτό ! Από την πολύ απελευθέρωση και απενοχοποίηση των πάντων φτάσαμε σαν χώρα να εχουμε πρωτιές στις αμβλώσεις (με όσα συνεπάγονται) σε αναλογία πληθυσμού !

  • 5 Μαΐου 2020, 22:42 | Γιώργος

    Είμαι πατέρας δύο παιδιών και πραγματικά αναρωτιέμαι, δεν φθάνει αυτός ο ανελέητος βομβαρδισμός σεξουαλικότητας της σύγχρονης καθημερινότητας που διαιωνίζεται τις τελευταίες δεκαετίες με μόνο αποτέλεσμα την δημιουργία ανθρώπων ανάπηρων να αγαπήσουν ουσιαστικά και να φτιάξουν μια υγιής οικογένεια; Το μόνο που μπορεί να αποφέρει η συγκεκριμένη διαπαιδαγώγηση είναι να δηλητηριάσει τις ψυχές των παιδιών από μικρή ηλικία και να τα ωθήσει σε μεγαλύτερες αναζητήσεις, αυξάνοντας δραματικά το ποσοστό των διαζευγμένων οικογένειων με γονείς που θα έχουν ως βάση την αυτοικανοποιηση και περισσότερα παιδιά στο περιθώριο. Έλεος ! Ας μην καταστρέψουμε και άλλο τις επόμενες γενιές !

  • 5 Μαΐου 2020, 22:42 | Σ.Κ.

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΚΙ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:42 | Δέσποινα

    Το τόσο λεπτό και ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας είναι δικαίωμα και ευθύνη των γονέων που γνωρίζουν την ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία και τις ανάγκες τους. Δεν θα το παραχωρήσουμε σε κανένα φορέα κρατικό ή ιδιωτικό, άσχετο με τις αρχές και την παράδοσή μας.
    Η επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κυρίως στην προσχολική και πρωτοβάθμια, καταστρατηγεί τα δικαιώματα της οικογένειας και του παιδιού.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:40 | βΛΑΧΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

    Είμαι εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Κατ’ αρχήν να συγχαρώ γιατί πολλές δεξιότητες είναι πολύ καλές και καλό είναι να εισαχθούν στην εκπαίδευση. Προβληματίζομαι όμως και διαφωνώ για την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κι απορώ γιατί δεν φαίνεται σαφώς αυτή η εισαγωγή στο παραπάνω σχόλιό σας, ενώ το έχετε περάσει ως ενδεχόμενο να εισαχθεί στην εκπαίδευση. Έπρεπε δηλαδή να ψάξω να το βρω για να βεβαιωθώ ότι ισχύει αυτό για το οποίο, καλώς κατά την άποψή μου, διαμαρτύρονται τόσοι γονείς και εκπαιδευτικοί. Σίγουρα είμαι αντίθετη με την πρότασή σας και παρακαλώ να το σκεφθείτε πολύ πριν το περάσετε.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:40 | AΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΑΝΤΖΗ

    Το λιγότερο απαράδεκτη η εισαγωγή μαθήματος που αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών νηπιακής ηλικίας ή και των παιδιών δημοτικού και γυμνασίου! Διαφωνώ κάθετα και εκπλήσσομαι για το πόσο χαμηλά έχουμε φτάσει σαν παιδαγωγοί, σαν ιθύνοντες, σαν άνθρωποι!
    Λυπάμαι για την κατάντια της χώρας, της ευλογημένης πατρίδας μας από τον Θεό και την Παναγία μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:37 | ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ απόλυτα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο. Είμαι πολύτεκνη μητέρα και αυτό είναι ένα θέμα για το οποίο εμείς οι γονείς είμαστε αρμόδιοι. Για τέτοια ζητήματα είμαστε οι μόνοι που γνωρίζουμε την τόσο μοναδική ψυχοσύνθεση του κάθε παιδιού μας ξεχωριστά και τον βαθμό ωριμότητας για ατομική συζήτηση για τόσο ευαίσθητα προσωπικά θέματα στον κατάλληλο τόπο και χρόνο. Δεν έχετε δικαίωμα να τσουβαλιάζετε ψυχές και να κάνετε καταστροφικά πειράματα πάνω στα παιδιά μας!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:36 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ

    Με ποια λογική θα πρέπει ένα παιδί τεσσάρων και πέντε ετών να διδάσκεται την σεξουαλική αγωγή από το σχολείο; Ένα παιδί αυτής της ηλικίας δεν ξέρει καλά καλά να εκφράζεται, να διαβάζει, να χρησιμοποιεί κριτική σκέψη και δεν ξέρει ούτε το ίδιο του το σώμα. Πως πάνε να του διδάξουν κάτι που δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του σχολείου, αλλά ανήκει αποκλειστικά στους ίδιους τους γονείς;;; Η ιδέα και μόνο ποιος θα τα διδάσκει, τι σεξουαλική πείρα μπορεί να έχει, ανωμαλίες και ότι άλλο περίεργο μπορεί να κουβαλάει στο κεφάλι του, με τρομάζει!!!!!! Όσο για το τι θα περιλαμβάνει το ίδιο το βιβλίο ή τα βίντεο που θα δείχνουν στα παιδιά αυτό και αν είναι τρομακτικό! Οι ηλικίες αυτές είναι αθώες και δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τις διαφθείρει. Διαφωνώ κάθετα με την υποχρεωτική εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής!!!!!!!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:35 | Μαριάννα Χριστοδούλου

    Δεν μπορεί στην πιο τρυφερή τους ηλικία τα παιδιά να μαθαίνουν τέτοια πράγματα,θα ζημειωθούν ψυχολογικά κ μετά άντε να τρέχουμε σε ψυχολόγους. Γιατί να μην χαρούν την ηλικία τους κ ότι προσφέρει? Θα έρθει η ώρα που θα τα μάθουν από τους γονείς όχι από ξένους. Δεν εμπιστεύομαι κανέναν να μάθει τα παιδιά μου τέτοια ευαίσθητα θέματα. Σας παρακαλούμε θερμά δώστε βάση στα ζητήματα Παιδείας,Ηθικής,Πίστεως και Πατρίδος και αφήστε τα δευτερεύοντα. Βοηθήστε τα να αντιμετωπίσουν τον ρατσισμό για οποιονδήποτε λόγο στο σχολείο,αγκαλιάσετε τα και όχι να τα εκθέτετε σε κάθε λογής χυδαιότητα με την δικαιολογία της διαπαιδαγώγησης. Άλλα έχουν ανάγκη τα παιδιά: ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ,ΦΙΛΙΑ,ΑΣΦΑΛΕΙΑ κ ΑΓΑΠΗ.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:35 | Χρύσα Γ.

    Ψηφίζω ΟΧΙ στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Είναι ευαίσθητο θέμα που πρέπει να διαχειριστούν οι γονείς του κάθε παιδιού.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:34 | Τούλα

    Διαφωνώ. Τα εγκεκριμένα προγράμματα του υπουργείου είναι απαράδεκτα.

    https://docplayer.gr/110568138-Paizo-me-to-frixo-kai-mathaino-gia-to-soma-moy-kai-tis-diaprosopikes-sheseis.html

    https://rainbowschool.gr/%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CE%BC%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82/

  • 5 Μαΐου 2020, 22:34 | Μαρία Θεολόγη

    Αγαπητοί μου,

Θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία, σε σχέση με τη «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» των μικρών παιδιών, και να ζητήσω την αναθεώρηση της απόφασής σας.
Η κόρη μου, γεννημένη και μεγαλωμένη στο εξωτερικό είχε την εμπειρία ενός τέτοιου μαθήματος στην Τρίτη τάξη του Δημοτικού σχολείου. Η αντίδραση τόσο της κόρης μου, όσο και των άλλων παιδιών ήταν δραματική!…Πολλά παιδιά βγήκαν κλαίγοντας από την τάξη!!! 
Όλοι οι γονείς συνέταξαν, υπέγραψαν και απέστειλαν επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση που είχε λάβει, χωρίς τη γνώση ή συγκατάθεση των γονέων, και παραβλέποντας το αναφαίρετο δικαίωμα, υποχρέωση και καθήκον τους να προσεγγίσουν οι ίδιοι το λεπτό και ευαίσθητο αυτό θέμα, σε χρόνο και με τρόπο που αυτοί, ως γονείς, καλύτερα γνωρίζουν.
Ένα ξένο, πολυπολιτισμικό Υπουργείο, που δεν είχε τις πατροπαράδοτες Ελληνικές αξίες και αρχές, σεβάστηκε το αίτημα των γονέων και απέσυρε την απόφαση!
Εύχομαι και εσείς να πράξετε το ίδιο…

    Μαρία Θ.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:34 | Άννα

    Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα τριών παιδιών.
    Διάβασα το πρόγραμμά σας και τα θεματικά εργαστήρια που σκέπτεσθε να εισάγετε στα σχολεία.
    Σίγουρα γνωρίζετε, έχετε συμβουλευθεί, έχετε εμβαθύνει στο θέμα προκειμένου να λάβετε τις αποφάσεις σας για την υλοποίηση τού σχεδίου αυτού.
    Αισθάνομαι την ανάγκη να σας εκφράσω την έντονη ανησυχία μου πάνω σε αυτό το θέμα, όσον αφορά τα παιδιά μας. Παιδιά που δεν έχουν μεγαλώσει όλα σε υγιείς και συγκροτημένες οικογένειες, παιδιά που έχουν μάθει πολλά γρήγορα, πρόωρα, διαστρεβλωμένα από το διαδίκτυο, την τηλεόραση, τους «φίλους»… Παιδιά που δεν τα αφήσαμε να καταλάβουν το απλό, το φυσιολογικό και προσπαθήσαμε (με διάφορους τρόπους) να τους περάσουμε το παράλογο σαν λογικό και ότι «έτσι κάνουν όλοι». Παιδιά που ξαφνιάζονται και δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι υπάρχουν νέοι καθαροί στην ψυχή και στο σώμα που αγωνίζονται για υψηλά και όμορφα ιδανικά τα οποία κράτησαν την Ελλάδα μας όρθια τόσα χρόνια. Αυτά που τώρα εμείς φοβόμαστε να ονομάσουμε και τους τα παρουσιάζουμε ως παρωχημένα και μεσαιωνικά!
    Ανησυχώ, κα υπουργέ, γιατί πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορεί μέσα σε όλες τις τάξεις να λάβει χώρα η δραστηριότητα αυτή με αξιοπρέπεια, χωρίς να προκαλέσει γέλια, υπονοούμενα, σχολιασμούς, ειρωνείες, πρόκληση για χαβαλέ στα μεγαλύτερα παιδιά ή να προκαλέσει τραύματα και λανθασμένη κατανόηση έστω και σε ένα από τα μικρότερα. Τα παιδιά μιας τάξης είναι πολύ διαφορετικά. Αν μέσα στην οικογένεια δεν μιλάει κανείς με τα ίδια λόγια στο κάθε παιδί, πόσο περισσότερο σε μία τάξη!
    Ανησυχώ, γιατί η εμπειρία μου από τους εκπαιδευτικούς που γνώρισα και συνεργάστηκα, όλων των βαθμίδων, δεν μου επιτρέπει να πιστεύω και να ελπίζω ότι το πρόγραμμα αυτό θα λειτουργήσει σύμφωνα με τις προσδοκίες σας. Θέλει μεγάλη τέχνη η προσέγγιση τού κάθε μαθητή ξεχωριστά, που δυστυχώς σπανίζει!
    Ανησυχώ, γιατί πιστεύω πως κάθε δάσκαλος θα βάλει και την δική του πινελιά διαπραγματευόμενος την θεματική, πράγμα που δεν είναι πάντα θετικό.
    Φοβάμαι στην ιδέα να εισαχθεί αυτή η ενότητα στις μικρές τάξεις τού σχολείου όπου τα παιδιά ρουφούν και αν «το είπε ο δάσκαλος» δεν ακούν τους γονείς τους.
    Τέλος, με ανησυχεί μήπως το πρόγραμμα αυτό ανοίξει τον δρόμο σε επόμενο υπουργό να το τροποποιήσει και πρόχειρα να το υλοποιήσει, χωρίς την δική σας διάκριση και σοβαρότητα.
    Βρίσκεστε σε μία θέση μεγάλης ευθύνης. Ο Θεός να σας φωτίζει να πράττετε το καλύτερο για το συμφέρον των παιδιών μας.
    Σας ευχαριστώ.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:32 | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Ως μητέρα τριών παιδιών διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη νηπιακή και παιδική ηλικία(4-15). Ας μην κάνουμε τέτοιου είδους πειράματα με τα παιδιά μας και ειδικά σε τόσο τρυφερές ηλικίες διότι πιο πολύ θα τα μπερδέψουμε και μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει όλο αυτό. Αφήστε αυτό το ρόλο στους γονείς των παιδιών γιατί είναι οι μόνοι που έχουν την ευθύνη τους και γνωρίζουν πολύ καλά τι θα πουν, πως θα το πουν και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να το πουν στο κάθε παιδί που είναι ξεχωριστό.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:32 | ΜΑΡΙΑ

    Καλησπέρα σας,

    Το συγκεκριμένο θέμα δημιουργεί και προβλήματα στα παιδιά και τους γονείς χάνετε ο σεβασμός προς όλους καθώς και τους δασκάλους. Είναι θέμα το οποίο άπτεται της οικογενειακής ανατροφής.Έπειτα θα δημιουργήσει θέμα για σχολικό εκφοβισμό προς το αντίθετο φύλο. Ας μην καταστρέψουμε την μια και μοναδική παιδική ηλικία στη ζωή τους. Όπως λέει και στις ταινίες επιθυμητή η γονική συναίνεση

  • 5 Μαΐου 2020, 22:30 | Ιωάννης

    Πάρτε το πίσω γιατί δεν πρόκειται να ξαναδείτε τη βουλή ούτε στο όνειρό σας. Ούτε την ψήφο σας δεν θα βρείτε. Μην τολμήσετε!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:30 | Τούλα

    Διαφωνώ κάθετα . Τα προτεινόμενα προγράμματα σπουδών όπως το πολύχρωμο σχολείο
    https://rainbowschool.gr/ και
    https://docplayer.gr/110568138-Paizo-me-to-frixo-kai-mathaino-gia-to-soma-moy-kai-tis-diaprosopikes-sheseis.html
    είναι απαράδεκτα.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:30 | Αφροδίτη Γκουζανη

    Χριστός Ανέστη!!
    Διαπαιδαγώγηση:»Σύνολο ενεργειών που αποσκοπούν στην ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉ,ΗΘΙΚΉ καλλιέργεια κάποιου ΙΔΊΩΣ ανηλίκου και στην ανάπτυξη του χαρακτήρα του «.
    Ετυμολογία της λέξεως. Εάν έχει αλλάξει κάτι παρακαλώ συγχωρέστε με
    Διαφορετικα διαφωνώ και λυπούμαι

  • 5 Μαΐου 2020, 22:30 | Δήμητρα

    Χριστός Ανέστη!! Πιστεύω πως είναι ακατάλληλη η εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τόσο τρυφερές ηλικίες. Να αφήσουμε τα μικρά αγγελούδια να χαρούν τα χρόνια της αθωότητας και της αγνότητας. Κανείς από μας τους μεγάλους δε μπορεί να γίνει ξανά παιδί να επιστρέψει στα αθώα χρόνια του νηπιαγωγείου. Μη στερήσουμε αυτή την αθωότητα και την ανεμελιά από τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:30 | Πολίτης

    Με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από μικρές ηλικίες Μολύνεται το αθώο μυαλό των παιδιών και η αγνή ψυχούλα τους . Αυτά όλα το μόνο που θα πετύχουν είναι να μας κάνουν όλους ‘»φασίστες»

  • 5 Μαΐου 2020, 22:28 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΤΟΣ

    Έχω δεί κι άλλες κρατικές διαβουλεύσεις το παρελθόν. Καμμιά όμως δεν έφερε αποτέλεσμα, τα σχόλια δεν ελήφθησαν υπόψη, πήγαν στον κάλαθο των αχρήστων. Καλώ την υπουργό Παιδείας να ανακοινώσει επίσημα τα αποτελέσματα της παρούσας διαβούλευσης και να λάβει σοβαρά υπόψη της τα σχόλια των πολιτών.

    Παρ’όλ’αυτά, θα εκφράσω την γνώμη μου:
    Αφήστε τα παιδάκια να ωριμάσουν κανονικά. Μην κάνετε τα παιδιά μας πειραματόζωα. Ως εκπαιδευτικός και πατέρας δεν επιτρέπω σε κανέναν να διαταράξει την αθωότητα των μικρών παιδιών μας. Υπάρχουν τόσοι τομείς στους οποίους υστερεί το εκπαιδευτικό σύστημα: Τα παιδιά μας δεν μπορούν να μιλήσουν και να γράψουν σωστά. Εκεί πρέπει να πέσει το βάρος.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:28 | Γιώργος

    Δυστυχώς την εποχή μας έχει χαθεί η εμπιστοσύνη στην πλειονότητά των θεσμών. Ποιος μπορεί να μου εγγυηθεί για τον «ειδικό» που θα αναλάβει την διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου για ένα τέτοιο λεπτό θέμα και ειδικά σε τόσο μικρή ηλικία; Διαφωνώ κάθετα. Το συγκεκριμένο θέμα αφορά τους γονείς και μόνο καθώς μπορεί να μην είμαστε «ειδικοί» αλλά αγαπάμε τα παιδιά μας και δεν επιθυμούμε το ψυχικό τους τραυματισμό. Το λάθος του «μη ειδικού» γονιού μπορεί να το συγχωρήσει το παιδί, το λάθος του «ειδικού» θα στιγματίσει την ψυχή του παιδιού για πάντα.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:27 | Κωνσταντίνος

    Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίος.
    Απλά ήθελα να ξέρω που εφαρμόστηκε και τι καλό είδαν όσοι είναι υπέρ του «σχεδίου» αυτού

  • 5 Μαΐου 2020, 22:27 | Γωγω

    Διαφωνώ τελείως με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που είναι καθαρά ευθύνη τω γονιών. Το παιδί για να αναπτυχθεί σωστά θέλει να χαρεί την αθωότητα του, και όχι να του γεμίσουμε το μυαλό του με ότι απασχολεί τους μεγάλους.Είναι αστείο να συζητάει για τέτοια θέματα το υπουργείο, όταν υπάρχουν ένα σωρό άλλα θέματα να επιλύσει!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:24 | Σωτήρης

    Ως εκπαιδευτικός Διαφωνώ με το νομοσχέδιο της ενταξης της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις ηλικίες νηπίου και δημοτικού. Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία δεν έχουν την κατάλληλη κρίση για επεξεργαστουν ένα τέτοιου ειδους ερεθίσμα. Αντίθετος το αναμενόμενο είναι να προκαλέσει προβληματισμούς σύγχυση και ψυχική αναστάτωση.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:23 | Νίκη

    Διαφωνώ κάθετα! Ως εκπαιδευτικός και παλαιότερα νοσηλεύτρια, που με απασχόλησε το θέμα, έψαξα και είδα έρευνες που δείχνουν ότι δεν είχε καλά αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκε: Αυξήθηκαν οι εγκυμοσύνες ανηλίκων κοριτσιών, μονογονεικών οικογενειών, εγκατάλειψη του σχολείου και βεβαίως και οι εκτρώσεις! Και δεν υπάρχει γυναίκα που δεν έχει βιώσει μετεκτρωτικό σύνδρομο!Βλάβες στο αναπαραγωγικό σύστημα, μέχρι και στείρωση! Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, ώστε να το διδάσκει ο οποιοσδήποτε χωρίς ειδική κατάρτιση και ευαισθησία.Απλά, πονηρεύουμε τα παιδιά ,πριν την ώρα τους. Δεν έχουν σε αυτή την ηλικία την ετοιμότητα αλλά ούτε και την ψυχοσυναισθηματική ωριμότητα ώστε να το δεχτούν ομαλά, ούτε και την κριτική ικανότητα ώστε να κρίνουν εάν ο άνθρωπος που θα τους κάνει το μάθημα δεν προβάλλει δικές του υποκειμενικές απόψεις, ενδεχομένως διαστρεβλωμένες. Αφήστε τις παιδικές ψυχούλες στην αθωότητά τους και μην τα μεγαλώνετε πριν την ώρα τους! Ας ασχοληθούν οι γονείς με τον τρόπο που θα κρίνουν οι ίδιοι και εφόσον τα παιδιά κάνουν ερωτήσεις και μέχρι εκεί που ρωτούν κάθε φορά.Υπαρχουν αξιολογότατα βιβλία αλλά και ειδικοί που μπορούν να αποφανθούν ώστε να τους συμβουλέψουν.Δεν χρειάζεται το κράτος να επεμβαίνει αδιάκριτα στην σχέση γονέα-παιδιού.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:23 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Θεωρώ μη εύστοχη την ιδέα εισαγωγής της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και μάλιστα από το Νηπιαγωγείο. Πολύ περισσότερο, θεωρώ ως εκ του πονηρού, την μη ρητή αναφορά της εν λόγω πρόθεσης του Υπουργείου στο Άρθρο 01, προφανώς για λόγους απόκρυψης της αλήθειας από τους γονείς, ώστε να περάσει χωρίς αντιδράσεις. Να όμως, που έστω και μέσω της Αιτιολογικής Έκθεσης, μπορεί κάποιος να καταλάβει τις πραγματικές προθέσεις κάποιων. Λοιπόν, η ευαίσθητη νηπιακή ηλικία δεν έχει καμία ανάγκη να «διαφωτιστεί» επί του συγκεκριμένου θέματος και να χάσει την πολύτιμη αθωότητά της πριν την ώρα της. Αρκούν οι χειρισμοί των γονέων των νηπίων, οι οποίοι μπορούν να δώσουν τις κατάλληλες για την ηλικία αυτή απαντήσεις, εάν και εφόσον, υπάρξουν τέτοιες ερωτήσεις από τα νήπια. Από όσα γνωρίζουμε από προηγούμενες αντίστοιχες απόπειρες (πρόγραμμα»Φρίξος»), οι προθέσεις των ιθυνόντων δεν ήταν καθόλου αθώες. Αντίθετα, θα οδηγούσαν μάλλον τα νήπια σε πρώιμη έκρηξη της περιέργειάς τους για το θέμα. Έχοντας λοιπόν κάνει την αρχή από το Νηπιαγωγείο θα οδηγούσαν κατόπιν τους μαθητές Δημοτικού-Γυμνασίου σε πλήρη σύγχυση της έννοιας της σεξουαλικότητας, σε ισοπέδωση κάθε έννοιας της φυσικής τάξης των πραγμάτων με σκοπό την ικανοποίηση του εκάστοτε «εγώ» του κάθε ανθρώπου και σε διαμόρφωση της νέας γενιάς των πολιτών του αύριο, σύμφωνα με τα κελεύσματα των ινστρουχτόρων που απεχθάνονται οτιδήποτε παραδοσιακό και ορθόδοξο. Εν τέλει νομίζω ότι για άλλη μια φορά, έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας και προσβάλλουμε βάναυσα αυτά που μας παρέδωσαν οι πατέρες μας…

  • 5 Μαΐου 2020, 22:23 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 5 Μαΐου 2020, 22:21 | Θεοδώρα

    Είναι ανερμήνευτη η εμμονή του Υπουργείου -τα τελευταία χρόνια- σε θέματα σεξουαλικής αγωγής, έμφυλων ταυτοτήτων και παρεμφερών θεματικών αναφορών, τη στιγμή που υπάρχουν διδακτικά αντικείμενα, προσαρμοσμένα στην ηλικιακή βαθμίδα και ωριμότητα των παιδιών, που δίνουν τις βασικές γνώσεις που δικαιούται να δώσει το σχολείο (πχ. οικιακή οικονομία, βιολογία). Η εμπλοκή μαθητών του νηπιαγωγείου σε ένα τόσο ευαίσθητο και εξειδικευμένο επιστημονικό πεδίο κρίνεται όχι απλώς ατόπημα, αλλά άκριτη και απαράδεκτη επιλογή. Τα νήπια χρειάζονται ανεμελιά, χαρά, παιχνίδι, τραγούδι, κίνηση, κοινωνικότητα και ό,τι άλλο η παιδική αφελότητα και καθαρότητα επιζητήσει. Το συγκεκριμένο θέμα είναι καλύτερα να αντιμετωπιστεί μέσα στην οικογένεια, όταν προκύψει ως ανάγκη, και όχι πρώιμα, με τον τρόπο που κρίνουν οι γονείς του κάθε παιδιού, καθώς γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητές του, τις ευαισθησίες του και την ωριμότητά του. Όλα τα υπόλοιπα αποτελούν λανθασμένη επιλογή και ιδιαίτερα όταν αφορά μια τόσο τρυφερή ηλικία.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:21 | Κώστας

    Απο τα μέχρι τώρα στοιχεία και αναφορες, διαφωνώ με την προσέγγιση της εκμάθησης αυτών των θεμάτων. Επιβάλλεται περισσότερη ενημέρωση για όλη την ύλη και τον τρόπο διδασκαλίας. Όπως επίσης ο γονιός να αποφασίζει τελικά την συμμετοχή του παιδιού του ή την αποχή του. Τίποτα δεν πρέπει να γίνεται χωρίς τη συναίνεση μας!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:20 | Νικόλαος

    Κάθε πράγμα στην ώρα του! Νιώθεις τη γλύκα… όταν γευθείς τον καρπό στην ώρα του! Αν το φας πρόωρα…. θα γευτείς την ξινίλα! Θέλουμε τα παιδιά μας να γευθούν το καθετί στην ώρα του! Κι οι γονείς τους, είναι οι μόνοι κατάλληλοι να τους οδηγήσουν σ’αυτό!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:18 | Νικολαος Παυλίδης

    Διαφωνώ. Η Σουηδία ας αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγή. Αυξήθηκαν οι εγκυμοσύνες ανηλίκων με αυτό το μάθημα

  • 5 Μαΐου 2020, 22:18 | ΘΕΑΝΩ ΚΑΡΚΑΛΙΑ

    Δεν συμφωνω

  • 5 Μαΐου 2020, 22:17 | Ελενη

    Χριστος Ανεστη. Είναι τουλάχιστον τραγικό να υπάρξει σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τό Νηπιαγωγείο. Διαφωνω, είναι άνθρωποι Με ψυχη Αγγελικη μήν την βρωμισετε γιατί κανένα λόγο!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:17 | Μαρία

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της θεματικής ενοτητα για σεξουαλική διαπαιδαγώγιση τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεν θα κερδίσουν απολύτος τίπιτα τα παιδιά να τα μάθουν όλα αυτά σε τόσο τρυφερές ηλικίες. Αντίθετα, πιο πολύ θα τα μπερδέψουν και θα καταστρέψουν την αθωότητα τους που εμείς ως πολιτισμένη κοινωνία ωφείλοθμε να διαφυλάξουμε και να προστατεύσουμε μέχρι τα ίδια τα παιδιά να έρθουν σε κατάλληλη ηλικία που θα είναι έτοιμα να δεχτούν τις κατάλληλες απαντήσεις από τους γονείς τους κι όχι από κανέναν άλλον. Προστατεύστε την παιδική ευαισθισία. Σκεφθεότε τι κοινωνία θα δημιουργιθούν μετά από τέτοια «εκπαίδευση» όταν οι γενιές αυτές μεγαλώσουν. Μόνο μεγαλύτερη ζημιά θα γίνει.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:17 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

    Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γλώσσας Σκοπέλου, εκφράζει την απόλυτη αντίθεσή του στο άρθρο 1 του Πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, το οποίο αφορά στην υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για καθαρά παιδαγωγικούς, γνωστικούς και ψυχολογικούς λόγους.
    Κάθε παιδί και έφηβος αναπτύσσεται και ωριμάζει με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετικό χρόνο από τους συνομηλίκους του και ως εκ τούτου μόνο οι γονείς- κηδεμόνες που περνούν ώρες μαζί τους έχουν τη δυνατότητα να αντιληφθούν πότε είναι έτοιμοι γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά και βιολογικά ώστε να λάβουν ενημέρωση και απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν στη σεξουαλική τους διαφώτιση.
    Όταν και ανάμεσα σε αδέλφια που διαβιώνουν στο ίδιο οικογενειακό περιβάλλον με τις ίδιες αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς και τα οποία δέχονται τα ίδια ερεθίσματα και επιρροές παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις στο βαθμό ωρίμασης τους για να συζητήσουν απλά ή να εμπλακούν περισσότερο σε θέματα αναφορικά με τον έρωτα, τις διαπροσωπικές σχέσεις κλπ πόσο μάλλον όταν κληθούν να συμμετάσχουν ξαφνικά από «αρμόδιο εκπαιδευτικό» σε «εργαστήρια δεξιοτήτων» μαθητές από διαφορετικά οικογενειακά περιβάλλοντα, όπου ο καθένας έχει τις δικές του πεποιθήσεις, αξίες και πιστεύω.
    Το θέμα του πώς αντιλαμβάνομαι τον έρωτα, τον εαυτό μου και το άλλο φύλο είναι τόσο ευαίσθητο που δε μπορείτε να στερήσετε από τους γονείς την πρωτοβουλία να το συζητήσουν με τα παιδιά τους όποτε κρίνουν εκείνοι ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Δεν είναι αριθμητική ή ορθογραφία η σεξουαλική διαφώτιση ώστε να ξεκινήσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή από τον «αρμόδιο» εκπαιδευτικό. Εξάλλου το θέμα άπτεται τόσο πολύ προσωπικών πεποιθήσεων και είναι τόσο ευαίσθητο όσο τα προσωπικά δεδομένα ή το ιατρικό απόρρητο.
    Ως γονείς επιθυμούμε το κράτος να μη παραμερίζει τη δική μας ευθύνη να καθοδηγούμε και να ενημερώνουμε τα παιδιά μας για ένα τόσο λεπτό και σοβαρό θέμα διαφορετικά αισθανόμαστε ότι παραβιάζονται ατομικά δικαιώματα τόσο δικά μας όσο και των παιδιών μας!
    Ελπίζουμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις εύλογες ανησυχίες μας και να πράξετε τα δέοντα ώστε οι γονείς να έχουν τον πρώτο λόγο στην ανατροφή των παιδιών τους όσον αφορά το ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησής τους!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:17 | ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ

    Διαφωνώ.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:16 | ν

    Απλά απαράδεκτο για τις κατάλευκες ψυχές του μέλλοντος της χώρας

  • 5 Μαΐου 2020, 22:16 | Μαγδαλήνη Σαλαχώρα

    ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ δεν βρίσκω τί άλλο να πω για να εκφράσω την αντίθεσή μου … !!! Απαράδεκτο !!!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:15 | ελευθερια

    διαφωνω απολυτα

  • 5 Μαΐου 2020, 22:15 | Θεοδώρα

    Καλησπέρα !

    Διαφωνώ κάθετα και κατηγορηματικά στο θέμα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στο Σχολείο
    στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ειδικότερα σε τόσο μικρή ηλικία!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:15 | Στελλα

    Σας εκφράζω την έντονη διαφωνία αλλά κ διαμαρτυρία μου σχετικά με πρόγραμμα σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης που πρόκειται να ορίσει κ ως υποχρεωτικό μάθημα το υπουργείο παιδείας. Η ενημέρωση των παιδιών μου σχετικά με την σεξουαλικοτητα είναι ένα θέμα που αφορά αποκλειστικά εμένα κ τον σύζυγό μου. Ο ρόλος του σχολείου είναι διαφορετικός.Λυπαμαι που υποβαθμίζετε με τέτοιο τρόπο την παιδεία των παιδιών μας υποβάλλοντας τα, χωρίς την άδεια των γονιών μάλιστα, σε τέτοιες επαισχυντες διδασκαλίες. Πραγματικά διαμαρτυρομαι εντονως για το συγκεκριμένο θέμα κ μη ξεχνάτε ότι ΕΜΕΙΣ σας ψηφίσαμε για να λειτουργειτε ως χρηστοι κυβερνήτες που ζυγίζουν όσα ψηφίζουν και ειδικά σε ότι αφορά τα παιδιά μας!

  • 5 Μαΐου 2020, 22:15 | Ιωάννης Κωνστάνταρος

    Είναι τραγικό τα μικρά παιδιά να χάνουν την αθωότητα τους στο όνομα του εκσυγχρονισμού. Είμαστε ως γενος φορείς της Ελληνορθοδοξου παραδόσεως. Προτείνω να ασπασθουμε τις αξίες της, οι οποίες μας διατήρησαν ζωντανούς μέχρι σήμερα. Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:14 | Κωνσταντίνος Π.

    Θεωρώ ανεπίτρεπτο το ίδιο το κράτος να υποκρύπτει με τέτοιο τρόπο σημαντικά θέματα για την εκπαίδευση των παιδιών μας αντί να μας προστατεύει.
    ΤΟ ΑΡΘΡΟ 1 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ.
    Ως εκπαιδευτικός αλλά και ως γονιός δεν θα ήθελα το παιδί μου να διαταραχθεί σε αυτή την τρυφερή ηλικία διαμορφώνοντας μια λανθασμένη εικόνα που θα προσφέρεται μαζικά και διακωμωδώντας το θέμα όπως γίνεται στις τάξεις. Αυτό δεν μπορεί να διασφαλιστεί όσα σεμινάρια και να γίνουν στους εκπαιδευτικούς καθώς το κάθε παιδί απαιτεί και διαφορετικό χειρισμό για ένα τέτοιο σημαντικό θέμα. Η ωριμότητα του κάθε παιδιού καθορίζεται και από το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει και δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός να μολύνει, να προσβάλει τις αξίες, τις ιδέες, αλλά και να επιβάλει την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε ακατάλληλο χρόνο.

  • 5 Μαΐου 2020, 22:13 | dionysis

    διαφωνώ σε αυτό που λένε να κάνουνε να μας αφήσουν να μεγαλώσουμε σιγά-σιγά κι αν ένα παιδί έχει κάποια απορία δόξα τω Θεώ έχουμε γωνίες Μπορεί το κορίτσι να πάει στη μαμά και το αγόρι στον μπαμπά αλλά όχι τώρα στην πιο μεγάλη ηλικία

  • Πρόταση μελών ΔΕΠ ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ με γνωστικό αντικείμενο τον ελληνικό παραδοσιακό χορό
    Με αφορμή την κατάθεση του υπομνήματος για την εισαγωγή στον τρίτο θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» μιας τέταρτης θεματικής ενότητας με αντικείμενο τον «Δημοτικό χορό» από ομάδα μη πτυχιούχων Σχολών/Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ), τα μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) με γνωστικό αντικείμενο τον Ελληνικό Παραδοσιακό Χορό των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ της χώρας υπενθυμίζουν τα ακόλουθα:
    Εκ του υφιστάμενου Νόμου, απαιτείται παιδαγωγική επάρκεια για τη διδασκαλία στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η παιδαγωγική επάρκεια διασφαλίζεται μέσα από σπουδές σε πανεπιστημιακά τμήματα. Στην ανώτατη τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας, ιστορικά, ο χορός και ειδικότερα ο ελληνικός παραδοσιακός χορός συνιστά αναπόσπαστο κομμάτι όλων των Σχολών/Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ).
    Οι Σχολές και τα Τμήματα αυτά έχουν ως αντικείμενο μελέτης την ανθρώπινη κίνηση τόσο από την πλευρά των βιολογικών, όσο και των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών (ιστορική, κοινωνικο-πολιτισμική κ.λπ. οπτική) έχοντας μακρά παράδοση στη θεωρία, την πράξη και τη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Στις ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ, το γνωστικό αντικείμενο του ελληνικού παραδοσιακού χορού συνιστά: α) υποχρεωτικό μάθημα όλων των φοιτητών/τριών και β) ειδίκευση/ειδικότητα για φοιτητές/τριες που το επιλέγουν.
    Ο πτυχιούχος των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση/ειδικότητα στον ελληνικό παραδοσιακό χορό, έχει όλα τα εφόδια για να μπορεί να απασχολείται αυτοτελώς ως δάσκαλος ελληνικού παραδοσιακού χορού σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες, όλων των ηλικιακών κατηγοριών, σε όλες τις βαθμίδες και τις μορφές της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένου του ολοήμερου σχολείου), και σε πάσης φύσεως σωματεία, ενώσεις, ιδρύματα, φορείς και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπούς συναφείς φορείς, σε επαγγελματικές και μη σχολές χορού, γυμναστήρια, χώρους αναψυχής, παιδικές εξοχές-κατασκηνώσεις, ξενοδοχεία, προγράμματα πανεπιστημιακού αθλητισμού, Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ). Ακόμη, ο πτυχιούχος με τη συγκεκριμένη ειδίκευση/ειδικότητα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να μπορεί να απασχολείται αυτοτελώς ως υπεύθυνος ή στέλεχος στη διοργάνωση και διαχείριση χορευτικών εκδηλώσεων, καθώς και στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ερευνητικών προγραμμάτων για τον ελληνικό παραδοσιακό χορό.
    Συνεπώς, οι πτυχιούχοι των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ υπερκαλύπτουν τις ανάγκες διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου του ελληνικού παραδοσιακού χορού συνταγματικά, θεσμικά, γνωστικά και παιδαγωγικά. Ο υφιστάμενος κλάδος υπερκαλύπτει λοιπόν τις υπάρχουσες διδακτικές ανάγκες και μπορεί να καλύψει και τις όποιες ενδεχόμενες μελλοντικές προκύψουν από την ανάπτυξη του γνωστικού αντικειμένου. Επιπλέον, πολλοί από τους πτυχιούχους των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση/ειδικότητα στον ελληνικό παραδοσιακό χορό είναι άνεργοι ή/και υποαπασχολούμενοι.
    Εν κατακλείδι, εισηγούμαστε και ενθαρρύνουμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να εντάξει και άλλες θεματικές ενότητες μεταξύ των οποίων και μια με τίτλο «Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός». Τη θεματική αυτή ενότητα μπορούν να την υπηρετήσουν αποκλειστικά και μόνο οι πτυχιούχοι των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση/ειδικότητα στον ελληνικό παραδοσιακό χορό, καθώς πληρούν όλες τις προϋποθέσεις και έχουν τη θεσμική κατοχύρωση.

    Τα μέλη ΔΕΠ

    Μαρία Ι. Κουτσούμπα
    Καθηγήτρια ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ

    Στυλιανή Δούκα
    Καθηγήτρια ΣΕΦΑΑ ΑΠΘ

    Δημήτριος Γουλιμάρης
    Αναπληρωτής Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ

    Φίλιππος Φιλίππου
    Αναπληρωτής Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ

    Γεώργιος Λυκεσάς
    Αναπληρωτής Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΑΠΘ

    Βασίλειος Λάντζος
    Επίκουρος Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ

    Χρήστος Παπακώστας
    Επίκουρος Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ

    Ειρήνη Αργυριάδου
    Επίκουρη Καθηγήτρια ΣΕΦΑΑ ΑΠΘ

  • 5 Μαΐου 2020, 22:13 | Καρκάνης Αναστάσιος

    Αφού αφιέρωσα πολύ χρόνο, μια που καθόμουν στο σπίτι και δεν έβγαινα έξω, για να κατανοήσω αν αυτό που το νομοσχέδιο προβλέπει, είναι πράγματι για το καλό των εγγονιών μου πλέον. Ως γονιός είμαι πολύτεκνος.
    Όλα όσα θα ήθελα να πω τα έχουν ήδη γράψει κάποιοι άλλοι. Θέλοντας να συνεισφέρω όμως θα θέσω κάποια ερωτήματα:
    1. Υπάρχει περίπτωση να λάβετε υπόψη όλα όσα σας έχουν γράψει μέχρι τώρα;
    2. κα Υπουργέ, θα θέλατε οι εντολές που αποφασίσατε να υλοποιήσετε κάτω από τη συγκάλυψη των εργαστηρίων, να εφαρμοστούν στα παιδιά σας.
    3. Υπάρχει περίπτωση να προβλέψετε να δοθεί η δυνατότητα στους σκεπτόμενους γονείς να μη δεχθούν να συμμετέχουν τα παιδιά τους χωρίς κυρώσεις σε βάρος τους; Σας υπενθυμίζω ότι σε άλλες χώρες η εφαρμογή παρόμοιων πρακτικών είχε κυρώσεις για τους γονείς που δεν συναινούσαν.
    4. Τελικά τί είναι για εσάς ο γονέας ενός παιδιού; Μια γεννοποιητική μηχανή που σύντομα θα αντικατασταθεί από κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα; Άρα είναι περιττό να υπάρχει;
    Στο φιλοσοφικό ερώτημα αν ο άνθρωπος γεννιέται ή γίνεται, η μέχρι τώρα εμπειρία ζωής μου που είναι μεγαλύτερη από τη δική σας με έδειξε ότι: Όσοι δηλώνουν ότι ο άνθρωπος γεννιέται κάνουν αποποίηση της ευθύνης τους για το πρόσωπο που έφεραν στον κόσμο.
    Είναι σίγουρα ότι εσείς υποστηρίζεται ότι ο άνθρωπος γίνεται και για το λόγο αυτό θέλετε μέσα από αυτό το νομοθέτημα να τον διαμορφώσετε όπως σας επιτάσσουν.
    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΠΟΔΕΙΞΤΕ ΜΟΥ ΟΤΙ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ!!!

    Αναστάσιος Καρκάνης
    Μηχανολόγος Μηχανικός