1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Διαφωνώ, και δεν θα στείλω τα παιδιά μου, στο σχολείο, είμαι υποχρεωμένος να τα προφύλαξω από τον τραυματισμό της παιδικής αθωωτητας τους. Αν εσείς πιστεύετε ότι έχω λάθος άποψη για το θέμα, το ίδιο πιστεύω και εγώ για εσάς,….. Και όταν καταλάβετε το λάθος σας, η συγνώμη σας δεν θα διορθώσει το πρόβλημα. Έτσι έχει δείξει η πορεία των λαθών σας.
Ως μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ ριζικά με την εισαγωγή θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων στο σχολείο (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) για λόγους τόσο παιδαγωγικούς και γνωστικούς όσο και ψυχολογικούς, ηθικούς ακόμα και νομικούς.
Δεν υπάρχει σοβαρό σύγγραμμα, μελέτη, έρευνα, από παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, εκπαιδευτικούς που να μην συμφωνεί ότι το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης αποτελεί ένα πολύ σοβαρό και συνάμα ιδιαίτερα ευαίσθητο κομμάτι της αγωγής του παιδιού.
Λόγω λοιπόν του ευαίσθητου χαρακτήρα του θέματος δεν είναι δυνατό αυτό να διδαχθεί σε κάποιο εργαστήριο δεξιοτήτων και να χρησιμοποιούνται για την πρόσκτηση της συγκεκριμένης δεξιότητας ως καινοτόμες μέθοδοι “η ενίσχυση της βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης με στόχο την πιο άμεση και ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην τάξη”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην Αιτιολογική Έκθεση «Αναβάθμιση σχολείου και άλλες διατάξεις».
Επιπλέον, σύμφωνα με την έκθεση, όλα τα παραπάνω, θα ενταχθούν από το Νηπιαγωγείο αλλά και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Τη στιγμή όμως που κάθε μαθητής είναι γνωστό ότι αποτελεί μια συνύφανση σώματος και ψυχής μοναδικής και ανεπανάληπτης, έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και ωρίμανσης των γνωστικών, ψυχικών και συναισθηματικών του λειτουργιών. Πως είναι δυνατόν λοιπόν να επιβληθούν στους μαθητές της ίδιας ηλικίας, όμοιες μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας; Όταν μάλιστα και ανάμεσα σε αδέλφια, ακόμα και στα δίδυμα οι γονείς ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση στο ιδιαίτερο αυτό θέμα ανάλογα με τις ανησυχίες και τις ανάγκες που εκφράζει το παιδί.
Τέλος, το θέμα των σεξουαλικών πεποιθήσεων, άρα και η διαμόρφωσή τους μέσω εργαστηριακών δεξιοτήτων στο σχολείο δεν παύουν να αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και κανένας όσο και «ειδικός» να είναι δεν μπορεί να επέμβει πλην του γονέα που φέρει την αποκλειστική ευθύνη για το παιδί του.
Ως μητέρα πολύτεκνη και νηπιαγωγός είμαι πλήρως αντίθετη και διαφωνώ με αυτήν την διάταξη σχετικά με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο.
Ως εκπαιδευτικος διαφωνω καθετα με την εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης…
Eίμαι αντίθετη στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο. Κάθε παιδί ωριμάζει σε διαφορετική χρονική στιγμή.
Καλύτερα να το ενημερώνουν οι γονείς του. Σήμερα η πλειοψηφία των γονέων έχουν την απαραίτητη μόρφωση.
Καλύτερα να καλλιεργηθεί η ικανότητα ενός παιδιού να ζει αρμονικά με τους άλλους και να κάνει μια καλή οικογένεια.
Διαφωνώ κατηγορηματικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη νηπιακή ηλικία! Από την εμπειρία μου στο χώρο των δικαστηρίων, όπου εργάζομαι, καθημερινά διαπιστώνω τις τραυματικές εμπειρίες που προκαλούν, για όλη τη ζωή ενός παιδιού, τέτοιες ενασχολήσεις σε τόσο μικρή ηλικία. Εξάλλου και κάθε παιδί έχει τη δική του ψυχοσύνθεση και ωριμότητα, προέρχεται από διαφορετικό οικογενειακό περιβάλλον ανατρέφεται με διαφορετικό τρόπο, και επομένως σε διαφορετικό χρόνο, που τον καταλαβαίνουν μόνο οι γονείς του, είναι ώριμο για τέτοιου είδους θέματα. Από καμία συνταγματική διάταξη δεν προκύπτει αρμοδιότητα του κράτους να ψηφίζει τέτοιου είδους ή παρόμοια νομοθετήματα.Την ευθύνη για τέτοια θέματα την έχει μόνο ο γονιός! Επίσης διαφωνώ και με την εκμάθηση των Αγγλικών σε τόσο πρώιμη ηλικία, όταν δεν υπάρχει ωριμότητα για την κατανόηση της Ελληνικής γλώσσας. Θα μπορούσε αντί γι αυτό το παιδί να μάθει με παιχνίδι δεξιοτήτων για το πώς συνδέεται η νέα ελληνική με την αρχαία ελληνική γλώσσα, ώστε να μάθει να καταλαβαίνει και να χειρίζεται καλύτερα τη γλώσσα του. Ευχαριστώ.
Διαφωνώ ριζικά με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην τρυφερή αυτή ηλικία. Αυτό είναι δικαίωμα μόνο των γονέων.
Χριστός Ανέστη!
Ως ψυχολόγος και γονέας είμαι τελείως αντίθετη με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ειδικά στο Νηπιαγωγείο και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν αναφέρεται σαφώς το περιεχόμενο του εν λόγω προγράμματος. Υπεύθυνοι για τη διαπαιδαγώγηση σε αυτό το τόσο σημαντικό κομμάτι της ζωής του παιδιού μπορεί να είναι μόνο οι γονείς, ή ένα άτομο που το παιδί γνωρίζει καλά και τυγχάνει της εμπιστοσύνης του. Επιπλέον οι ατομικές διαφορές σε ό, τι αφορά την ωριμότητα, την αντίληψη και το χαρακτήρα καθιστούν προβληματική τη διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου στην τάξη, ειδικά σε αυτές τις ηλικίες.
Είμαι πολύτεκνη μητέρα Κ διαφωνώ κάθετα Κ κατηγορηματικά να διδάξουν τα παιδιά μου σεξουαλική αγωγή σε τόσο ανώριμα παιδιά..Είμαι κάθετη Κ κανένας γονέας δεν θα δεχτεί κάτι τόσο απαράδεκτο..
Διαφωνώ απόλυτα.Θα σημειώσω μόνο αυτό: ο Ευάγγελος Παπανούτσος, ο σοφός παιδαγωγός, μιλώντας κάποτε γι’ αυτό το θέμα είχε πει: «Δεν είναι εύκολο πράγμα να μιλήσεις στα παιδιά για το σεξ, χωρίς τον κίνδυνο να τα φοβίσεις, να τα γεμίσεις με αηδία ή το χειρότερο να τα οδηγήσεις σε εκτραχηλισμούς». Μπορεί μια τόσο λεπτή και σοβαρή διαπαιδαγώγηση να φύγει από τα χέρια των κατ’ εξοχήν αρμοδίων, των γονέων;
Διαφωνώ κάθετα!
Αφήστε τα παιδιά να ζήσουν την παιδική τους ηλικία!
Διαφωνώ κάθετα με τη ‘σεξουαλική διαπαιδαγώγηση’ των παιδιών ιδίως από το νηπιαγωγείο, αλλά και γενικότερα στο σχολείο, εκτός από προϋποθέσεις. Με ποιά ειδικά προσόντα θα μιλήσει ο κάθε δάσκαλος, που πιθανόν να έχει δικά του άλυτα θέματα, για τόσο λεπτά ζητήματα στα παιδιά; Σε ποιές επιστημονικές έρευνες βασίζεται μια τέτοια απόφαση; Δείχνουν τέτοιες έρευνες ότι τα παιδιά γίνονται πιο ικανοί άνθρωποι στο να φτιάξουν στέρεες σχέσεις αργότερα; Αν χρειάζεται κάτι, αυτό είναι διαπαιδαγώγηση γύρω από τις ανθρώπινες σχέσεις γενικότερα, γύρω από την ανάγκη σεβασμού, ειλικρίνειας, εντιμότητας, υπομονής, αλλά και σταθερότητας, ώστε να μην υποκύπτουν λόγω κοινωνικής πίεσης σε πράγματα που δεν θέλουν. Και μέσα σε αυτά, αγωγή για το χτίσιμο οικογένειας μεθαύριο. Όχι έτσι ξερή ‘σεξουαλική διαπαιδαγώγηση’. Είναι πολύ φτωχή προσέγγιση, ανάξια του πολιτισμού και του ήθους αυτού του τόπου, και εν δυνάμει καταστροφική για τα παιδιά, προσφέροντάς τους επιπλέον υλικό από αυτό που προσφέρουν χίλια-δυο άλλα μέσα για να φαντάζονται, να επεξεργάζονται ή να εφαρμόζουν στην πράξη- τραγικά, εγκληματικά πρόωρα. Αλήθεια, εκείνοι που προτείνουν το πολυνομοσχέδιο, διδάσκουν έτσι τα δικά τους παιδιά από τη νηπιακή ηλικία; Επιτέλους, κάτι που να είναι προς το συμφέρον των παιδιών και της κοινωνίας μας, θα νομοθετήσουμε;
Η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και οι δήθεν «νέοι θεματικοί κύκλοι» μόνο νέοι δεν είναι. Θεματικές όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η αειφορία, η κλιματική αλλαγή, η ασφάλεια-πρόληψη, ο εθελοντισμός αποτελούν θέματα διαθεματικών δράσεων ή μελετών εμβάθυνσης (project) που υλοποιούν τα νηπιαγωγεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Μερικά άλλα όπως τα επαγγέλματα και ιδίως η διατροφή αποτελούν θέματα προτεραιότητας, υλοποιούνται κάθε χρόνο και γι` αυτό συμπεριλαμβάνονται στον ετήσιο προγραμματισμό.
Ακόμα και η ρομποτική, όπως και η εκπαίδευση STEM, εφαρμόζονται πλέον από πολλά νηπιαγωγεία στο βαθμό που καταφέρνουν να αποκτούν τον απαραίτητο εκπαιδευτικό εξοπλισμό, καθώς αυτός έχει υψηλό κόστος.
Όσο για τη διδασκαλία των τεχνολογιών και με ΤΠΕ, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η εξασφάλιση χώρου για την τοποθέτηση των Η/Υ στα νηπιαγωγεία και όχι εκπαίδευση με ΤΠΕ, καθώς μεγάλος αριθμός νηπιαγωγών έχουν λάβει ανάλογη επιμόρφωση και γνωρίζουν πως να τις διδάξουν.
Απορούμε λοιπόν τι καινούργιο είναι αυτό που θέλετε να εισάγετε, για το οποίο θα χρειαστούν και ειδικότητες εκπαιδευτικών που θα τους ανατεθεί η διδασκαλία αυτών των δήθεν «νέων» θεματικών κύκλων και ενοτήτων;
Διαφωνώ κάθετα!!!
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στο νηπιαγωγείο,καθώς η ηλικία των παιδιών δε βοηθά στην κατανόηση τέτοιων εννοιών και δεν είναι η κατάλληλη ώστε να μπουν οι βάσεις για μια τέτοιου είδους διαπαιδαγώγηση.
Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο πόσο μάλλον από το Νηπιαγωγείο. Δεν θεωρώ ότι μπορούμε να εμπιστευτούμε τα παιδιά μας στον οποιοδήποτε να μιλήσει για αυτό το θέμα όταν μάλιστα ένας λανθασμένος χειρισμός και μια λανθασμένη καθοδήγηση μπορεί να τραυματίσει σοβαρά τις ψυχές τους.
Διαφωνώ με τη συμπερίληψη της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό.το Είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό, η σεξουαλική «αγωγή», όπως αυτή προωθείται από την πολιτεία, να γίνεται σε αυτές τις τόσο ευαίσθητες ηλικίες, νηπιαγωγείου και δημοτικού. Το κάθε παιδί έχει τη δική του ιδιοσυγκρασία, το δικό του χαρακτήρα και το δικό του βαθμό ωριμότητας, αλλά και τα δικά του ενδιαφέροντα. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν, να φορτώνουμε τα παιδιά με ερεθίσματα, που σε αυτήν την ηλικία δεν μπορούν να τα διαχειριστούν; Αυτού του είδους η διαπαιδαγώγηση ανήκει στους γονείς και όχι σε ανθρώπους που δεν έχουν ούτε την απαιτούμενη εκπαίδευση και ούτε το ρόλο αυτό.
Ειδική Παιδαγωγός
Παρακαλώ να αποσύρετε τις διατάξεις που αφορούν στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση!
1ον Τα οφέλη της εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στη νηπιακή ηλικία δεν υποστηρίζονται από επαρκή αριθμό επιστημονικών μελετών!
2ον Δεν έχει γίνει καμία συζήτηση-υποβολή προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς σχετικά με το ζήτημα αυτό.
3ον οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν την αντίστοιχη κατάρτιση για να διδάξουν τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Είναι παράκαιρο να νομοθετείται αυτό χωρίς τη συμβολή και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
…Πόσο πιο αποτελεσματική θα ήταν η εισαγωγή των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων», με την επίσημη εισαγωγή της Θεατρικής Αγωγής και των Θεατρολόγων στο Γυμνάσιο, και με την επαναφορά του μαθήματος στην Ε & ΣΤ’ Δημοτικού, καθώς θα μπορούσαν να δουλέψουν σχετικές θεματικές, τόσο στο μάθημα της Θ.Α. όσο και στο πλαίσιο της διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων,της ιστορίας, των ξένων γλωσσών, των θετικών επιστημών κ.ά.
Πότε το θέατρο θα ενταχθεί δημιουργικά στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Δεν θα μπορούσε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα διεθνή πόλο έλξης ερευνητικών και λοιπών προγραμμάτων, διεθνών ανταλλαγών και επισκέψεων για εφήβους, νέους και εκπαιδευτικούς με άξονα το θέατρο και τη θεατρική αγωγή και την ιστορία του τόπου ετούτου;
Για δεύτερη χρονιά, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με την Μονάδα Τέχνες του ΙΕΠ, υλοποιούμε το πρόγραμμα για την «Πειραματική Eφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο» με ιδιαίτερη θετική ανταπόκριση από τους μαθητές (Επιστημονική Επιτροπή Προγράμματος από το ΤΘΣ ΕΚΠΑ: Καθηγητής Ιωσήφ Βιβιλάκης, επίκουρη καθηγήτρια Κλειώ Φανουράκη, μέλος ΕΔΙΠ Ίλια Λακίδου).
Τα αποτελέσματα… είναι τόσο αισιόδοξα που για ακόμη μια φορά-σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα- επιβεβαιώνουν τα πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, από τη συμμετοχή τους σε θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες: όχι μόνο ως προς τις γνώσεις, αλλά φυσικά και ως προς τις στάσεις και τις συμπεριφορές, ως προς την δημοκρατική διαχείριση των μαθητών ως προσώπων, ως προς το δικαίωμα για έκφραση και εξέλιξη στη γνώση Όλων των μαθητών και με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών (και πολλών οι οποίοι, δεν μπορούν να αποδώσουν με την παραδοσιακή διδασκαλία).
Γιατί συνεχίζουμε να κάνουμε με πάθος θέατρο με φοιτητές και εκπαιδευτικούς στην εκπαίδευση; Γιατί δεν υπάρχει μια μέρα που να μην συγκινούμαστε κι επανατροφοδοτούμαστε με την μεταμόρφωση… από κάμπιες σε «πεταλούδες» εκείνων των μαθητών που κατανόησαν την υπόθεση… -ας πούμε της Αντιγόνης- που βίωσαν τον λόγο του ποιητή, που μπόρεσαν να εκφραστούν, να ανακαλύψουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους, που βρήκαν την θέση τους στην ομάδα…
Εργαστήρια Δεξιοτήτων…για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Ναι, με Θεατρική Αγωγή και εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής.
Υ. Γ. Φυσικά, εάν υπήρχε η πρόβλεψη για το Λύκειο, τα «Στοιχεία Θεατρολογίας» θα μπορούσαν να διδάσκονται και στην Β’Λυκείου, με την ενίσχυση της παρουσίας των εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής, ώστε το Ελληνικό Εφηβικό Θέατρο (στο Γυμνάσιο& Λύκειο) να αποκτήσει μια Οντότητα-Ταυτότητα και να προσφέρει πολλές «σωκρατικές» διαδρομές και συναντήσεις Πανεπιστημίων,Σχολείων, Διεθνών Φορέων για το Θέατρο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Και πάνω από όλα για να δώσει έναν «δημιουργικό χώρο» έκφρασης, αυτογνωσίας και συμπερίληψης των Εφήβων… στην κρίσιμη αυτή, μα προσπελάσιμη από το σχολείο, εφηβική ηλικία. Περιμένουμε αυτή τη Στιγμή.
Με εκτίμηση,
Κλειώ Φανουράκη
Επίκουρη καθηγήτρια Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Θεατρολόγος με ειδίκευση στη Διδακτική του θεάτρου, Σκηνοθέτις/Δραματουργός.
Είμαι πολύτεκνη μητέρα και ΔΙΑΦΩΝΩ να μπει η σεξουαλική αγωγή στα νήπια. Δεν θα τους λείψει !
Χριστός Ανέστη,
Αγαπητοί, είναι πολύ θαυμαστό και σπουδαίο να δίνεις την δυνατότητα στον πολίτη αυτής της ελεύθερης χώρας να εκφράζεται και να παρουσιάζει την άποψη του ελεύθερα, είτε επιχειρηματολογώντας, είτε μιλώντας απλά μέσα από την καρδία του.
Αναφέρομαι στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο.
Μου γεννάται μια σκέψη. Ως ενήλικας σκεπτόμενος και έχοντας την σχετική εμπειρία και γνώση (πατέρας πολύτεκνος 5 παιδιών και εκπαιδευτικός εκατοντάδων παιδιών), μπορώ να αποφασίσω εάν είναι κάτι ωφέλιμο για την ψυχική και σωματική μου υγεία και υπόσταση.
Αναρωτιέμαι και προβληματίζομαι έντονα, εάν αυτή την δυνατότητα έχουν και οι αγνές και ευαίσθητες ψυχές των μικρών παιδιών μας; Να μπορούν να κρίνουν και να αποφασίσουν εάν αυτό που «διδάσκονται» ωφελεί και ομορφαίνει την ψυχή τους και την εν γένει ύπαρξη τους. Δεν είναι μια απλή δεξιότητα ή γνώση γραφής και αριθμητικής. Είναι καλλιέργεια ψυχής και τρόπος ζωής. Τι επιδιώκει κάποιος σε αυτή την τρυφερή ηλικία να «διδάξει» στα παιδιά μας θέματα που άπτονται καθαρά στη οικογένεια.
Αναρωτιέμαι, μήπως το κράτος (η κυβέρνηση, οι υπουργοί, οι βουλευτές και όσοι εμπλέκονται σε αυτό) θεωρεί αρκετά ακατάλληλους και ανώριμους τους γονείς να πράξουν κάτι τέτοιο για τα παιδιά τους; Από την μια μας ζητάει ωριμότητα και υπευθυνότητα για να αντιμετωπίσουμε την «δύσκολη κατάσταση» του κορονοϊού και από την άλλη μας θεωρεί ανώριμους και ανεύθυνους για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας;
Αγαπητοί, με ανησυχεί, με προβληματίζει και με βρίσκει άκρως αντίθετο όλη αυτή η «ευαισθησία» που δείχνετε για την καλλιέργεια των παιδικών ψυχών από την νηπιακή ηλικία. Επίσης, ελπίζω η δυνατότητα που μας δίνετε, να την λάβετε σοβαρά υπ΄ όψιν σας και όχι απλά να είναι άλλη μια ενέργεια «δημοκρατικής» ευαισθησία σας!
Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ απόλυτα με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στα νήπια. Αυτό είναι θέμα προσωπικής και γονεϊκής ευθύνης. Αφήστε στους γονείς οι οποίοι θα κρίνουν πώς θα το διαχειριστούν μεγαλώνοντας το κάθε παιδί ανάλογα.
Ως γονέας και εκπαιδευτικός διαφωνώ κάθετα στο νομοσχέδιο αυτό, καθώς δεν επιθυμώ τα δικά μου παιδιά να ενημερωθούν από τόσο μικρά για θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Άκρως απαράδεκτο νομοσχέδιο.Ανέκαθεν για τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών ήταν απαραίτητη η συνεργασία γονέα-εκπαιδευτικού. Τώρα για ποια συνεργασία θα μιλάμε, όταν ο εκπαιδευτικός θα έρθει σε ρήξη με τον γονέα?
Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι καθαρά, αυστηρώς και μόνο υπόθεση της κάθε οικογένειας. Δεν έχει κανένας το δικαίωμα να επέμβει σε αυτό. Το κάθε παιδί έχει διαφορετικο χρόνο ωρίμανσης, πράγμα το οποίο καλύτερα από όλους γνωρίζουν οι «υποτιθέμενοι εκπαιδευτικοί» που υποθέτω πως εγκρίνουν το πρόγραμμα σπουδών για τα σχολεία.
Αρνούμαι ως μητέρα και Χριστιανή Ορθόδοξη, να επέμβει το κράτος στη προσπάθεια μου να βγάλω στη κοινωνία παιδιά με τις ηθικές αξίες, τις αρχές και τα πρότυπα που η οικογένεια μου κρίνει σωστά, καθώς επίσης απαιτώ να αφήσετε τα παιδιά μας να ζήσουν την παιδικότητά τους χωρίς να τραυματιστούν με «γνώσεις» που δεν αρμόζουν στην ηλικία τους.
Χριστός Ανέστη!
Είμαι συγκλονισμένος! Αλιμονο μας αν περάσει αυτό το σχέδιο! Η καταστροφή των παιδιών μας είναι δεδομένη!Διαφωνώ σε απόλυτο βαθμό!
Διαφωνώ έντονα με την εισαγωγή του μαθήματος της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγισης στην δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων και εξαρτάται επιπλέον από τις προσωπικές και θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.Για τόσο σημαντικά θέματα μόνο ο γονιός μπορεί να αντιληφθεί την κατάλληλη στιγμή που θα τα συζητήσει με το παιδί του και βέβαια θα το κάνει ανάλογα με την ψυχοσύνθεση του. Σε αδέλφια της ίδιας οικογένειες για το ίδιο θέμα μπορεί να συζητήσει ο γονιός διαφορετικά και σε διαφορετικές ηλικίες. Θα καταστρέψουμε την προσωπικότητα του κάθε παιδιού εντάσσοντας σε μαζικές « μέσες ευαισθησίες», «μέσες πεποιθήσεις», «μέσες αντιλήψεις»; Τότε πάει η μοναδικότητά του, και ο γονιός γίνεται απλός θεατής και διεκπεραιωτής στη ζωή του παιδιού του για το οποίο σε βασικά και εξαιρετικά ευαίσθητα θέματα αποφασίζει κάποιος άλλος.
Eπιπλέον σ’αυτές τις ηλικίες το παιδί λέγεται παιδί και όχι έφηβος γιατί δεν κατανοεί πλήρως τέτοια θέματα και δεν του χρειάζονται.
Οτιδήποτε θεωρηθεί από το υπουργείο καινούργιο και σημαντικό να ειπωθεί σχετικά πρέπει να γίνει στα πλαίσια ομιλιών στους γονείς των παιδιών οι οποίοι θα το φιλτράρουν ανάλογα με το παιδί τους.
Ευχαρίστως να μας δώσουν πληροφορίες για τους τρόπους με τους οποίους δρούν οι παιδόφιλοι.
Αυτό θα ήταν πραγματικά χρήσιμο.
Ευχαριστώ
Παναγιώτα Χρυσικοπούλου
Διαφωνω καθετα με αυτην την προταση.
Ως γονείς διαφωνούμε κάθετα με την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης. Απαιτούμε να διατηρήσουμε το αποκλειστικό δικαίωμα ενασχόλησης με το άκρως αυτο ευαίσθητο θεμα και αρνουμαστε να δεχθούμε οποιαδήποτε παρέμβαση Κράτους&Σχολείου σε ένα τόσο «λεπτό οικογενειακο» θέμα.
Διαφωνώ με αυτή την ιδέα . Είναι θέμα απολύτως προσωπικό που ο κάθε άνθρωπος οφείλει να το προσεγγίσει ο ίδιος σύμφωνα με την ωριμότητα του και και τα συναισθήματα του. Όταν το διδαχθεί και ιδιαίτερα σε τόσο μικρή ηλικία είναι βέβαιο ότι θα βιασθεί ψυχολογικά και θα αναγκαστεί να υιοθετήσει στάση έναντι της σεξουαλικότητας του πρόωρα και με απρόβλεπτες συνέπειες ψυχολογικά.
Θεωρώ απαράδεκτο και εγκληματικό να εισαχθεί η σεξουαλική αγωγή στην βασική εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο.
Επίσης η διδασκαλία των Αγγλικών σε παιδιά που δεν έχουν μάθει ακόμη να διαβάζουν ελληνικά. Έχουν χρόνο να τα μάθουν αργότερα. Να μάθουν πρώτα τα ελληνικά καλά
Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα νηπιαγωγεία! Επίσης τα αγγλικά θα δυσκολέψουν πολύ αντί να βοηθήσουν κάποιους μαθητές, αφού κάποια παιδιά δεν έχουν ακόμη εξοικειωθεί πλήρως με τη μητρική τους γλώσσα.
ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΘΕΩΡΩ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ Η ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.Μ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ.ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΘΕΩΡΩ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ ΘΕΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Σχετικά με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό θεωρώ ότι είναι άκαιρη, αποτελεί λανθασμένη πρωτοβουλία και θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα τόσο στα ίδια τα νήπια όσο και στο οικογενειακό τους περιβάλλον (σχέσεις με αδέλφια, ξαδέλφια κλπ). Τα νήπια/παιδιά βρίσκονται σε μια τρυφερή ηλικία που την χαρακτηρίζει η αθωότητα, η ανεμελιά και η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του γονιού αλλά και του παιδαγωγού. Είναι πολλά που μπορεί να αναφέρει κανείς επί του θέματος, αλλά με δεδομένο ότι στις ημέρες μας το ζήτημα της σεξουαλικότητας υφίσταται μια συντονισμένη προσπάθεια για να αλλάξουν οι έννοιες του τι είναι φυσιολογικό και τι όχι με την εισαγωγή νέων όρων (κοινωνικό και βιολογικό φύλο) και κανόνων, καθιστά αδιανόητο οι γονείς να επιτρέπουν και να εμπιστευθούν την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους για τέτοια ευαίσθητα θέματα σε ανθρώπους εκτός οικογένειας. Οι ιδιαιτερότητές κάθε παιδιού, το επίπεδο ωριμότητας, ο ψυχισμός του, οι ευαισθησίες του κλπ είναι στοιχεία που απαιτούν εξατομικευμένη διαπαιδαγώγηση σε τέτοια λεπτά και τόσο σημαντικά θέματα της ανάπτυξης της προσωπικότητας του ατόμου που μόνο οι γονείς μπορούν να παράσχουν.
Από την άλλη πλευρά η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στις μεγαλύτερες ηλικίες πρέπει να απομακρυνθεί από την «ασφαλή» διαχείριση της εκτόνωσης μιας ορμής την οποία τα σύγχρονα παιδιά, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν έχουν την ωριμότητα να συζητήσουν και να διαχειριστούν. Αντίστοιχος πειραματισμός σε άλλες χώρες δεν απέτρεψε τα ψυχικά τραύματα ούτε τις αρνητικές συνέπειες μιας πρώιμης σεξουαλικής ζωής. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα έχει νόημα μόνο αν ενταχθεί ως ένα στοιχείο για την ανάπτυξη της οικογένειας, μέσα από το σεβασμό και την αγάπη προς το άλλο πρόσωπο. Το παιδαγωγικό υλικό για να διαμορφωθεί μια τέτοια διαπαιδαγώγηση πρέπει να βασιστεί στην διδασκαλία της Ορθόδοξης Παράδοσης για τη σημασία του ανθρώπινου σώματος και του ανθρώπινου προσώπου και πως αυτό πραγματώνεται μέσα στο μυστήριο του γάμου.
Για όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα τα οποία είναι αδύνατο να αναπτυχθούν σε μια τέτοιας μορφής διαβούλευση είμαι αντίθετος με την ψήφιση των σχετικών διατάξεων και παρακαλώ για την άμεση απόσυρσή τους.
Διαφωνώ καθέτως.
Αφήστε τα παιδιά να ζήσουν την παιδική τους ηλικία!
Διαφωνώ κάθετα διότι οι γονείς είναι οι πιο κατάλληλοι να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους
Διαφωνώ κάθετα στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών από την ηλικία του νηπιαγωγείου και του δημοτικού- Δεν είναι δυνατόν σε τόσο μικρή ηλικία να τα βάζεις σε αυτή την διαδικασία
Απαράδεκτο. Αίσχος.
Εγκληματική πράξη
Ως μητέρα 4 παιδιών ειμαι πολυ αντίθετη με την πρόθεση σας να εισαγάγετε το πρόγραμμα ΤΗΣ σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τόσο μικρές ηλικίες!Αυτό το καθήκον ανήκει μονο
γονεις σ’αυτήν την ευαίσθητη ηλικία!
Διαφωνώ κάθετα με το πρόγραμμα αυτό. Έλεος!
Χριστός ανέστη!
Διαφωνώ απολύτως με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο, πόσο μάλλον στο νηπιαγωγείο! Είναι θλιβερό που επιδιώκουμε να δηλητηριάσουμε τις παιδικές, αγνές ψυχές, τις καθαρές εικόνες του Θεού…
Αλήθεια, ποιος είναι ο σκοπός της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης; Από τι θέλουμε να προφυλάξουμε τα παιδιά μας; Δεν επιθυμούμε την ψυχική υγεία και την πραγματική ευτυχία στη ζωή τους; Αν προσπαθεί και η οικογένεια και ο δάσκαλος να καλλιεργήσει στο παιδί την αρετή της ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ και της ΕΓΚΡΑΤΕΙΑΣ, αυτομάτως είναι περιττή και ανούσια η παραπάνω διαπαιδαγώγηση τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!
Εύχομαι ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ και επιτέλους να τεθεί ένας φραγμός στην κατολίσθηση της εκπαίδευσης….
Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγωγηση, όπως αυτή σχεδιάζεται από το Υπουργείο Παιδείας της χώρας μας. Όπου έχει εφαρμοστεί ανάλογο πρόγραμμα έχει αποτύχει. Πάψτε επιτέλους τον εκμαυλισμο των παίδων μας!!
Ως εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαφωνώ με την εισαγωγή θεματικών ενοτήτων για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Έχοντας αναλάβει την μεγάλη ευθύνη της εκπαίδευσης των παιδιών και όντας υπόλογος πρώτα στον Θεό και έπειτα στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να εφαρμόσω το οποιοδήποτε κΕνοτόμο και ξενόφερτο πρόγραμμα προωθήσει η οποιαδήποτε κυβέρνηση. Θα συνεχίσω να εργάζομαι κατά συνείδηση για να μορφωθεί Χριστός στην ψυχές των παιδιών, σεβόμενος και εφαρμόζοντας πρώτα την διδασκαλία της εκκλησίας για την αξία του προσώπου, το οποίο κάθε ανόητος και άσχετος με την πραγματική παιδαγωγική επιστήμη θέλει να οδηγήσει στην εξαχρείωση και να το κάνει να μοιάζει με ζώο παρά με άνθρωπο. Προφανώς και δεν σας ευχαριστούμε για το οτιδήποτε κάνετε!
Διαφωνώ εξ ολοκλήρου με το Άρθρο 1. Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε τόσο νεαρή ηλικία είναι έγκλημα και μόνο καταστρεπτικές συνέπειες μπορεί να έχει στην ψυχή τους. Είναι αδιανόητο ακόμα και να το συζητάμε αυτό το θέμα.
Ως συνταξιούχος εκπαιδευτικός και πατέρας 5 παιδιών διαφωνώ πλήρως με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μικρών και ανώριμων παιδιών του Νηπιαγωγίου και του Δημοτικού. Μήπως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από την τρυφερή ηλικία θα οδηγήσει σε δημιουργία καλύτερων και πιο σταθερών σχέσεων;Ποια η αναγκαιότητά της; Θεωρώ πολύ πιο απαραίτητο και αναγκαίο να προβάλλεται η δημιουργία υγειούς οικογένειας ως ιδανικό.
Καλό είναι σε αυτές τις ηλικίες να έχει πιο ενεργό ρόλο η οικογένεια..σε μεγαλύτερες ηλικίες ας τα ενημερώσουν πιο συγκεκριμένα..κυριως για μεταδιδόμενα νοσήματα κ τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες..
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στά σχολεῖα ;
Ἀξιότιμοι κύριοι
Γιατί τόσος καημός καί μεγάλη ζάλη νά μάθουν τά παιδιά μας ὅλα τά θέματα τῆς ἀνθρώπινης ἀναπαραγωγῆς; Ποιοί εἶναι αὐτοί ἄραγε πού θά διδάξουν; Εἶναι οἱ εἰδικοί, ἄντρες, γυναῖκες, «ἀδελφές»; Τούς ξέρουμε; Δέν ἀρκεῖ τό μάθημα τῆς βιολογίας στή σχολική τάξη πού προβλέπεται; Γιατί τόσο κόλλημα μέ τό γυμνό ἀνθρώπινο σῶμα;
Νισάφι πιά! Ἐξοβελίστηκε ἡ ἑλληνική γλῶσσα, διαστρεβλώθηκε ἡ ἑλληνική ἱστορία, πουλήθηκε ἡ πατρίδα μας Ἑλλάδα, διώχθηκε ἡ ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καί ὅλου τοῦ κόσμου, καί τώρα διαλύεται καί ἡ ἑλληνική οἰκογένεια;
Δέν φτάνει πού ἡ σεξουαλική διαστροφή πέρασε στό γυμνάσιο καί στό λύκειο, μέ προγράμματα ἀγωγῆς ὑγείας, τώρα δέν ἀντέχουν κάποιοι νά βλέπουν οὔτε καί τά ἀθῶα ἀπονήρευτα προσωπάκια τῶν νηπίων;
Εἶστε καί σεῖς Ἕλληνες γονεῖς πού ἀγαπᾶτε τά παιδιά σας καί δέν θέλετε νά γίνουν ἀνώμαλα, παιδεραστές καί ὁμοφυλόφιλοι. Γιατί δέν ἀντιστέκεστε; Πιστεύετε στίς δῆθεν θετικές ἀθῶες ὠφέλιμες βιωματικές διδασκαλίες τῆς Νέας Ἐποχῆς ἀκόμα;
Τόσα χρόνια πού δέν γινόταν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στά σχολεῖα πάθαμε(τε) τίποτα;
Οἱ γονεῖς δέν μποροῦν νά ἐξηγήσουν στά παιδιά τους, χωρίς νά τά πονηρέψουν; Οἱ ξένοι ξέρουν καλύτερα; Ἀνίκανοι εἶναι οἱ γονεῖς; Τούς ὑποτιμᾶτε;
Δέν ξέρω ἄν θά ἀκούσετε τόν ἑλληνικό λαό πού κυβερνᾶτε. Ἐμεῖς θά φωνάζουμε καί θά σᾶς τά λέμε γιά νά ‘μαστε ἐντάξει ἐνώπιον Θεοῦ καί ἀνθρώπων. Ἄν θέλουμε ὡς Ἕλληνες νά παραμείνουμε ὄρθιοι, εἶναι ἀνάγκη νά σκεφτοῦμε καί νά πράξουμε, ὅπως θά ἔκαναν ἅγιοι ἤ ἐθνικοί ἥρωες στήν ἐποχή μας ἄν βρίσκονταν ἀνάμεσά μας μέ σάρκα και ὀστά.
Ἄς μήν ξεχνᾶμε πώς ὁ ἅγιος Νεκτάριος δίδασκε ὅτι τό ἑλληνικό ἔθνος εἶναι ὁ ὀφθαλμός ὅλης τῆς Οἰκουμένης. Ὅλης! Οἱ ἅγιοί μας, ἄν ζοῦσαν στό σήμερα, ὄχι μόνο θά ἔλεγαν ΟΧΙ στή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ἀλλά καί θά ἀκολουθοῦσαν τόν ὁποιοδήποτε τρόπο ἀντιστάσεως, σεβόμενοι καί τηρώντας τήν πίστη τους, τούς προγόνους τους, τό σῶμα τους ὡς δῶρο τοῦ Θεοῦ, τηρώντας τό ἴδιο τό Σύνταγμα , τό ὁποῖο συναινεῖ καί συνιστᾶ τόν ὁποιοδήποτε τρόπο ἀντιδράσεων, ὅταν παραβιάζονται ἤ προσβάλλονται κανόνες Ἱερῶν Συνόδων καί νόμοι τοῦ κράτους.
Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό.
Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – Φυσικής Αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων Φυσικής Αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις ακόμη και οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής επιλέγονται με βάση την ειδικότητα τους για συγκεκριμένα αντικείμενα διδασκαλίας. Για παράδειγμα το αντικείμενο της κολύμβησης, μια ήπια και ταυτόχρονα σημαντική ως δεξιότητα ζωής, το οποίο είναι το πλέον σημαντικό και διαδεδομένο αντικείμενο διδασκαλίας σε αυτή τη σχολική ηλικία στο κόσμο (στη Πολιτεία της Φλόριντας έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική κολυμβητική επάρκεια πριν αρχίσουν τα παιδιά το Δημοτικό) στο Ελληνικό Δημοτικό σχολείο διδάσκεται από Γυμναστές με ειδικότητα κολύμβησης ή συναφών αθλημάτων του υγρού στίβου. Ακόμη και αν υπάρξει η «ιδανική» επιμόρφωση πόσο ασφαλής είναι η πρακτική διδασκαλία του από μη εξειδικευμένους επιστήμονες; Πρέπει οι διδάσκοντες όχι μόνο να ξέρουν αλλά και να μπορούν να μπουν μέσα στο νερό.
Η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση πρέπει να γίνει από ειδικό στην κατάλληλη ηλικία. Είναι εκτός επιστημονικών δεδομένων καθώς και πρακτικής να επιβληθεί στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό όταν ακόμα σε αυτές της ηλικίες τα παιδιά είναι αθώα και δεν έχουν ακόμα τέτοιες ανησυχίες. Είναι γνωστό άλλωστε ότι το σεξ σε αυτές της ηλικίες λαμβάνεται ως πράξη βίας. Εκτός κι αν θελουμε να δημιουργήσουμε ζόμπι!!!
Ως γονέας και πολύτεκνος διαφωνώ με αυτή την επιλογή και δε δέχομαι να μου επιβάλουν στα παιδιά μου τέτοιου είδους δραστηριότητες. Όταν θα έρθει η ώρα, ξέρω τι θα κάνω. Οι «επιστήμονες» του υπουργείου να μη περάσουν τέτοια ρύθμιση. Θα μας βρουν στους δρόμους και όπου άλλου χρειαστεί. Έλεος πια με αυτού του τύπου δικτατορία. Δε θα περάσει…
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα αντικείμενο που μαθησιακά, γνωστικά & ψυχοκινητικά, δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στους μαθητές. Συνεπώς, κρίνεται περιττή η προσθήκη του στο σχολικό πρόγραμμα.
Ο ρυθμός ανάπτυξης τού κάθε μαθητή είναι διαφορετικός. Το πότε & με ποιο τρόπο πρέπει να γίνει η προσέγγιση ενός τέτοιου θέματος για κάθε μαθητή είναι ξεχωριστό. Επομένως, το αντικείμενο κρίνεται & ακατάλληλο προς διδασκαλία.
Ο τρόπος που θα επεξεργαστεί ο κάθε εκπαιδευτικός το θέμα είναι υποκειμενικός. Αυτό σημαίνει ότι η θεματική μπορεί να γίνει τραγικά επικίνδυνη για τα παιδιά.
Δεν ξέρω σε τι αποβλέπει η εφαρμογή ενός προγράμματος σπουδών που παγκοσμίως έχει αποτύχει.
Νομίζω ότι είναι πιο φρόνιμο να αφήσουμε την οικογένεια να αναλάβει την ενημέρωση των παιδιών της για το συγκεκριμένο θέμα & να ασχοληθούμε με τα πολυάριθμα & αρκούντως σοβαρότερα προβλήματα τής εκπαίδευσης.