Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 6 Μαΐου 2020, 06:31 | Κ.Μπ.

    Διαφωνώ κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο.

  • 6 Μαΐου 2020, 05:53 | ΓΩΓΩ ΚΑΡΑΒΙΤΗ

    Λυπούμαι για τον κατακερματισμό εννοιών και στόχων της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ/ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Ανθρώπινα Δικαιώματα, Σεβασμός της Διαφορετικότητας, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Περιβαλλοντική υπευθυνότητα κ.α. παράμετροι της Πολιτικής Συνείδησης) σε «εργαστήρια δεξιοτήτων». Το ίδιο, φαντάζομαι, και ο φιλόσοφος και εκπαιδευτικός μεταρρυθμιστής Ευάγγ. Παπανούτσος που έγραφε το 1976: «Χρέος της αληθινής δημοκρατίας είναι να διαπαιδαγωγήσει πολιτικά τους Νέους από τα τρυφερά τους χρόνια. Να θεωρήσει σοβαρά και με συνέπεια μέρος της γενικής παιδείας τους την πολιτική αγωγή. Δίνουμε σήμερα αυτή την αγωγή στην Ελλάδα; Γίνεται πραγματικά πολιτική διαπαιδαγώγηση στους Νέους μας;» (Παπανούτσος, 1976:3,24).

    Από το 1949 μάλιστα έγραφε ότι το μάθημα «Πολιτική Αγωγή» ως κύριο κορμού Γενικής Παιδείας πρέπει να διδάσκεται υποχρεωτικά σε όλες τις τάξεις από τη Δ΄ Δημοτικού έως και τα δύο πρώτα έτη των σπουδών στην Τριτοβάθμια, η ελληνική πολιτεία προέβη σε διακηρύξεις και ρυθμίσεις για να δοθεί «πραγματική πολιτική διαπαιδαγώγηση στους Νέους μας». Εξάλλου, το άρθρο 16 του Συντάγματος της Ελλάδος αναφέρει: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους, έχει δε ως σκοπόν την ηθικήν, πνευματικήν, επαγγελματικήν και φυσική αγωγήν των Ελλήνων, την ανάπτυξιν της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως και την διάπλασιν αυτών ως ελευθέρων και υπευθύνων πολιτών» (Ελληνική Δημοκρατία, Σύνταγμα της Ελλάδος, ΦΕΚ 111/9-6-1975) και ο Νόμος 1566/1985 (άρθρο 1, παρ. 10) αναφέρεται: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι οι μαθητές (α) να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία».
    Όπως γράφει ο διεθνούς φήμης Καθηγητής Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ανδρεας Καζαμιας, η αναγκαιότητα διάπλασης/διαμόρφωσης του δημοκρατικού πολίτη στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής/παιδαγωγικής διαδικασίας έχει επισημανθεί ευρύτατα τόσο από πολιτειολόγους-φιλοσόφους, πολιτικούς και άλλους κοινωνικούς επιστήμονες/ερευνητές, στοχαστές και εκπαιδευτικούς, όσο και από πολιτικούς, πολιτικούς της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς μεταρρυθμιστές, από την εποχή της αρχαίας δημοκρατικής Πόλης (πόλης-κράτους) στη νεωτερική εποχή της φιλελεύθερης δημοκρατικής Εθνόπολης (έθνους-κράτους) και στη σύγχρονη εποχή της πολυεθνικής και πολυπολιτισμικής Κοσμόπολης της ύστερης νεωτερικότητας. Ενδεικτικά, αξίζει απλώς να αναφερθούμε: (α) σε κορυφαίους πολιτειολόγους-φιλοσόφους, φιλοσόφους της αγωγής και κριτικούς θεωρητικούς όπως ο Αριστοτέλης, ο J. J. Rousseau, o John Dewey, ο Ε. Π. Παπανούτσος και ο Jurgen Habermas (β) σε πολιτικούς και άλλους κοινωνικούς επιστήμονες και στοχαστές όπως οι Βρετανοί T. H. Marshall, Henry Tam και Sir Bernard Crick, ο Καναδός Will Kymlicka και οι Αμερικανοί/ Αμερικανίδες Benjamin Barber, Martha Nussbaum, Diana Hess και J. Torney-Purta, και ο Ισραηλο-αμερικανός κοινοτιστής Amitai Etzioni, (γ) σε διεθνείς ερευνητικές δραστηριότητες όπως αυτές της International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) και του Ερευνητικού Κέντρου για την Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (CRELL), και (δ) σε εκθέσεις, μελέτες και προγράμματα που είναι ιδιαίτερα σημαντικά τεκμήρια για το σκοπό αυτής της σύντομης παρουσίασης/εισήγησης, όπως οι εκθέσεις (reports) «Citizenship Education at School in Europe» του Eurydice European Unit της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «Citizenship Education» της Επιτροπής Education and Skills Committee του Βρετανικού Κοινοβουλίου /House of Commons, «Education for Citizenship and the Teaching of Democracy in Schools» (Crick Report του σπουδαίου Άγγλου φιλοσόφου και εκπαιδ. μεταρρυθμιστή Sir Bernard Crick) και Education for Democratic Citizenship (στα Ελληνικά Παιδεία της Δημοκρατίας), και οι Αμερικανικές μελέτες του National Assessment of Education Progress (NAEP) και η διεθνής έρευνα «ICCS Civic/Citizenship (Education) Study» του International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).

  • 6 Μαΐου 2020, 05:06 | ΜΑΡΙΑ ΠΑΣΤΟΥΡΜΑΤΖΗ

    Ειμαι εκπαιδευτικός και ταυτοχρονα σπουδάζω στο τμήμα Ψυχολογιας του ΑΠΘ.Με πληρη συναισθηση της ευθυνης απέναντι στα παιδιά που τάχθηκα να υπηρετω εδω και εικοσι χρονια,διαφωνω καθετα με την εισαγωγη της σεξουαλικης αγωγης στα σχολεια και ιδιαιτερα στην τρυφερη προσχολικη και πρωτη σχολικη ηλικια.
    Ενα τετοιο εγχειρημα οχι μονο εποικοδομητικο δεν ειναι αλλα μαλλον επισφαλες και επικινδυνο.Η προωρη εκθεση των παιδιων σε ερεθισματα μη συμβατα με την βιολογικη,συναισθηματικη και γνωστικη τουε ετοιμοτητα μονο συγχυση,γνωστικες στρεβλωσεις και φοβικα συνδρομα μπορει να δημιουργησει,επηρεαζοντας δυσμενως την ψυχοσεξουαλικη τους αναπτυξη και την μελλοντικη σεξουαλικη τους συμπεριφορα στην ενηλικη ζωη.Δεν παραγνωριζω ασφαλως οτι στους πονηρους καιρους που ζουμε ,η παιδικη αθωοτητα απειλειται δυστυχως συχνα απο την ανθρωπιμη διαστροφη και ως εκ τουτου καθισταται αναγκαια μια στοιχειωδης και διακρτικοτατη ενημερωση των παιδιων με στοχο την αυτοπροστασια τους.Αυτο ομως ειναι αρμοδιοτητα των εμπιστων ενηηλικων του παιδιου,δηλ. των γονεων,κηδεμονων,πνευματικων πατερων κλπ. οι οποιοι εξατομικευμενα και γνωριζοντας την ψυχοσυνθεση του δυγκεκριμενου παιδιου θα αναλαβουν το λεπτο αυτο εγχειρημα.η μαζικη σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση απο προσωπα τριτα,πιο απομακρα προς τα παιδια μεσα σε μια σχολικη αιθουσα δεν συνιστάται κατα την γνωμη μου ουτε στην νευραλγικη ηλικια της εφηβειας,οποθ ως γνωστον παρατηρουνται εμφανεις διαφορες στον ρυθμο της ψυχοσυναισθηματικης αναπτυξης των παιδιων.η μεχρι τωρα εμπειρια απο σχετικες ενημερωσεις στα σχολεια της δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης αποτυπωνει μεσω των αντιδρασεων των μαθητων μας τον διφυη κινδυνο..προωρη εναρξη της σεξουαλικης ζωης απο τη μια,φοβικη αποστροφη προς την ανθρωπινη σεξουαλικοτητα απο την αλλη.και τα δυο επικινδυνα και ανεπιθυμητα,ας εκπαιδευσουμε καλυερα τους γονεις μεσα απο σχολες γομεων στη διαχειριση και αυτου του θεματος και ας σεβατουμε το δικαιωμα του παιδιου να ειναι απλα παιδι!ευχαριστω που μου δοθηκε η δυνατοτητα να καταθεσω την αποψη μου.

  • 6 Μαΐου 2020, 04:47 | ΘΕΣΣΑΛΟΣ

    Στο Αρθ. 1, παρ. 1 εκεί που αναφέρει ότι με υπουργική απόφαση ορίζονται (….) «οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων», θα μπορούσε να παρεμβληθεί ανάμεσα στις λέξεις «οποίους» και «ανατίθεται» η αναφορά:

    «βάσει της ειδικότητας διορισμού τους και των τυχόν συναφών μεταπτυχιακών σπουδών ή άλλων αναγνωρισμένων σπουδών ή επιμορφώσεων τους».

    Αυτό νομίζω επιβάλλουν οι στοιχειώδεις αρχές του ορθολογισμού για να ανατίθεται η διδασκαλία επί τη βάσει αντικειμενικών κριτηρίων με επίκεντρο την επιστημονική συνάφεια της ειδικότητας ως προς περιεχόμενο των μαθημάτων των θεματικών κύκλων – ενοτήτων.

  • 6 Μαΐου 2020, 04:38 | Αναστασία Καράλη

    Αν θέλετε να αποσύρετε την Κοινωνιολογία και εφόσον θα έχουν όλα τα παιδιά τη δυνατότητα να τη διδαχθούν και να τη μελετήσουν με ηρεμία ως μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄, οφείλετε να προσθέσετε την ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ένα μάθημα καθοριστικά χρήσιμο όχι μόνο για τη ζωή του ατόμου αλλά για τις Νομικές και Αστυνομικές σχολές και τα Τμήματα Πολιτικών, Διεθνών και Ευρωπ. Σπουδών,ΜΜΕ, Δημ. Διοίκησης. Η Πολιτειακή Παιδεία συμπεριλαμβάνει σημαντικά κεφάλαια της κοινωνιολογίας και ακόμη περισσότερα από τις Κοινωνικές Επιστήμες, ιδίως τις Νομικές και Πολιτικές.
    Γενικά ως προς όλη τη Β/θμια Εκπαίδευση, θεωρώ απαράδεκτο να υποβαθμίζεται ένα μάθημα το οποίο σμιλεύει τον αυριανό Πολίτη, ειδικά σε καιρούς όμως οι δικοί μας, καιροί στους οποίους η δημοκρατία βάλλεται πανταχόθεν. Σε όλες τις δημοκρατικές χώρες η ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ είναι πρωτεύον μάθημα κορμού και ειδικό για τα σχετικά ΑΕΙ, όπου διδάσκεται χωρίς να τίθεται κάθε φορά επί τάπητος η καρατόμηση του. Αντίθετα, στην Ελλάδα, όπου άνθισαν όλα όσα σχετίζονται με την δημοκρατία, την κοινωνία και τον πολίτη, προσπαθούν να τα παραγκωνίζουν κάποιοι. Εκεί φαίνεται να πατούν και τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» τα οποία περιέχουν έννοιες όπως ο Εθελοντισμός, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ο Αλληλοσεβασμός και η Διαφορετικότητα, η Οδική ασφάλεια που ανήκουν στην Πολιτειακή Παιδεία (Civic / Citizenship Education / Education for Democratic Citizenship) διεθνώς. Ιδού λοιπόν η καρατόμηση με κατάτμηση και αποδόμηση!
    Η Κοινωνική-Πολιτική Αγωγή του Γυμνασίου και του Δημοτικού χρειάζεται να έχει υπόσταση κανoνικού και ενιαίου μαθήματος, ιδίως στο Γυμνάσιο που βρίσκεται μόνον στη Γ΄, με αποτέλεσμα η Πολιτική Αγωγή (Πολιτεία-Ε.Ε.-Διεθνής Κοινωνία) να μην προλαβαίνει να διδαχθεί ποτέ.
    Είναι σημαντικό, να γίνει κατανοητό το εξής: αν μια χώρα δεν επενδύει στα αυτονόητα και δη στην Πολιτειακή Παιδεία στα σχολεία, ο μελλοντικός πολίτης θα χειραγωγείται, θα γίνεται έρμαιο του λαϊκισμού οπορτουνιστών ή και ακραίων, οι οποίοι στην κρίση πανδημίας είδαμε πώς πολιτεύτηκαν, και η πολιτική απάθεια θα επιτρέψει σε τυχάρπαστους και εχθρούς της Δημοκρατίας να «τρώνε» τη σάρκα του.
    Αυτό το μάθημα, που τόσο αγαπήσαμε όσοι το διδαχθήκαμε από το 2014 και μετά,προετοιμάζει τους νέους να γίνουν δημοκρατικοί πολίτες, Έλληνες Πολίτες, Ευρωπαίοι Πολίτες και Πολίτες του Κόσμου, εμπεδώνοντας γνώσεις, έννοιες, θεσμούς, δημοκρατικές αρχές, αξίες και στάσεις, αποκτώντας κριτική σκέψη, έτσι ώστε να διακρίνουν το σωστό και ποιο είναι το Γενικό Καλό, το Δημόσιο Συμφέρον, που οφείλουν να προτάσσουν πάντα σε σχέση με το ατομικό τους, να μη γίνονται έρμαια προπαγάνδας λαϊκιστών, όπως και να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και ποιοτικά στο πολιτικό «γίγνεσθαι». Κατ’επέκτασιν, οι επόμενες γενιές θα μπορούν να επιτύχουν την αυτοπραγμάτωση και την ψυχική πληρότητα, ώστε να συμβάλουν στην γενική ευημερία και συνοχή , ακόμα και στην δημιουργία της “ευτοπίας”. Μιας ιδανικής πολιτικής κοινωνίας που θα βασίζεται στην ποιότητα των πολιτών της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος έχει χρέος να παρέχει την Πολιτειακή Παιδεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μη φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να συζητάμε τον κατακερματισμό του εν λόγω μαθήματος, καθώς, επίσης, είναι ένα μάθημα που εμπεριέχει νέες γνώσεις, όπως αυτές των ΑΡΧΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥ και ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΙΑΣ που δεν υπάρχουν σε άλλο μάθημα ή τάξη και δεν υπάρχει λόγος εξέτασης ενός μαθήματος όπως η κοινωνιολογία αυτοτελώς, καθώς η αγωγή του Πολίτη εμπεριέχει όλα αυτά τα στοιχεία και ακόμη περισσότερα. Παράλληλα, το γεγονός ότι αναφέρεται στο νομοσχέδιο πως θα υπάρχει ερευνητική εργασία στο β’ 4μηνο της Δευτέρας λυκείου που θα δίνει το 50% του τελικού βαθμού, όχι μόνο δεν ενισχύεται η υπόσταση του μαθήματος, αλλά καταβαραθρώνεται. Ποιο παιδί θα το πάρει στα σοβαρά σε μια κοινωνία όπου το «εργασία = απαλλαγή από ενασχόληση και αντιγραφή από κάποια ιστοσελίδα», ζει και βασιλεύει;;
    Προτείνω λοιπόν:
    1. Την ενίσχυση της ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ως ασπίδα του πολιτεύματος και της
    κοινωνίας μέσα στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο μας (βία, ανομία, διαφθορά,
    ξενοφοβία, ρατσισμός κ.ά.) με την εξύψωσή της σε υψίστης σημασίας μάθημα και σκοπού του σχολείου.
    2. Την τοποθέτηση της Πολιτειακής Παιδείας στη Γ΄ λυκείου ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για τα τμήματα που την χρειάζονται (Νομικές και Αστυνομικές σχολές, Πολιτικά, Διεθνολογικά, Δημόσιας Διοίκησης και ΜΜΕ Τμήματα κ.ά., Κοινωνικών Επιστημών), είτε αντί της κοινωνιολογίας που θέλετε να αποσύρετε είτε σε συνδυασμό με την κοινων/γία). Το σύστημα μας οφείλει να είναι πιο ευέλικτο και να έχει στόχο την διάπλαση ηθών και πολιτών που μπορούν να διασφαλίσουν την κοινωνική συνοχή ενός δημοκρατικού κράτους,και να αντιληφθούν τη θέση τους ως Πολίτες της Ελλάδας, της Ευρώπης και του Κόσμου,αλλά και να έχουν το απαιτούμενο υπόβαθρο για την εισαγωγή τους στις σχολές επιθυμίας τους.
    Υ.Γ.: Ας σταματήσουμε επιτέλους να θεωρούμε εχθρικό όποιο αντικείμενο είναι
    διαφορετικό από το δικό μας και ας προωθηθεί η συνεργασία – σύμπραξη των κλάδων,τουλάχιστον στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας!
    Από μια Φιλόλογο που αγαπά το αντικείμενο της αλλά αγαπά και το δίκαιον.

  • 6 Μαΐου 2020, 04:10 | Οικονομάκου

    Απολύτως διαφωνώ με την εισαγωγή τέτοιων μαθημάτων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά. Γιατί θέλετε να αποδομησετε πλήρως το ανθρώπινο πρόσωπο;. Δεν σας επιτρέπουμε να αλλοιωνετε ετσι την έννοια της παιδείας και την διάπλαση των παιδιών μας.
    Αρκετά ως εδώ με τα πειράματα στις ψυχές και τα σώματα των παιδιών μας.

  • 6 Μαΐου 2020, 04:09 | Παντελεήμων Πανδής

    Προτείνω να προστεθεί και 5ος θεματικός κύκλος “Τέχνες” με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας της δημιουργικής και συναισθηματικής ανάπτυξη και της καλλιτεχνικής έκφρασης των μαθητών. Ο κύκλος αυτός, μεταξύ των άλλων Τεχνων, στη θεματική ενότητα “Μουσική” προτείνουμε να δημιουργηθούν Εργαστήρια Μουσικών Συνόλων: Χορωδία (μονόφωνη) και Σύνολο Orff στο Νηπιαγωγείο, διατμηματική Σχολική Χορωδία (μέχρι δίφωνη) στο δημοτικό, Σχολική Χορωδία (πολυφωνική αν είναι δυνατό) και Οργανικά Μουσικά Σύνολα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όπως αντίστοιχα συμβαίνει στο εξωτερικό).

  • 6 Μαΐου 2020, 04:03 | Τζένη Τ.

    Έχοντας 3 παιδιά στην πρωτοβάθμια και δεύτεροβαθμια εκπαίδευση, διαφωνώ, απόλυτα με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση στο σχολείο.Τα παιδιά δεν ωριμάζουν όλα στην ίδια ηλικία, η ψυχολογία κάθε παιδιού είναι διαφορετική και ούτε έχουν όλα τα ίδια οπτικοακουστικα ερεθίσματα, για να μπορέσει ο «ειδικός» στο σχολειο να τα καθοδηγήσει σωστά. Η σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση, κατά την άποψή μου είναι δουλειά της οικογένειας η οποία ασχολείται εξατομικευμενα και με αγάπη για κάθε ένα παιδί της,ανάλογα με την ωριμότητα του και τον ψυχισμό του.

  • 6 Μαΐου 2020, 04:02 | ΕΛΕΝΗ ΣΑΜΑΡΑ

    Όσον αφορά την Ελλάδα, τα στοιχεία για την παιδική παχυσαρκία είναι ανησυχητικά. Σε
    έρευνα που συμπεριέλαβε 7.234 παιδιά ηλικίας 10-12 χρόνων από επτά χώρες της
    Ευρώπης, τα παιδιά των Ελλήνων βρέθηκαν στην πρώτη θέση της κατάταξης ως τα πλέον
    υπέρβαρα από όλα τα υπόλοιπα και στην τελευταία θέση της κατάταξης στο χρόνο που
    αφιερώνουν σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες.
    Παράγοντες κινδύνου για το πρόβλημα της παχυσαρκίας αποτελούν μεταξύ
    άλλων η μειωμένη φυσική άσκηση των παιδιών και
    η πολύωρη ενασχόλησή τους με νέα τεχνολογικά προϊόντα όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα.
    Τα παιδιά που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα είναι πιθανό να παραμείνουν σε αυτή την
    κατάσταση όταν ενηλικιωθούν και ακόμη πιο πιθανό να νοσήσουν από ασθένειες όπως ο
    διαβήτης και διάφορα καρδιολογικά προβλήματα.
    Αυτή η πορεία όμως
    είναι δυνατό να αποτραπεί με έγκαιρες παρεμβάσεις κατά την προσχολική ηλικία.

    Σύμφωνα με έρευνες, με αύξηση της φυσικής
    δραστηριότητας κατά 10% στον παγκόσμιο πληθυσμό επιτυγχάνεται μεγάλη
    οικονομία στο σύστημα υγείας.

    Όσον αφορά τα παιδιά και τους εφήβους, ο
    υψηλός δείκτης μάζας σώματος (BMI) αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο για την υγεία
    τους και συγκεκριμένα για καρδιαγγειακά νοσήματα. Η σωστή διατροφή και η
    φυσική άσκηση αποτελούν τους βασικούς παράγοντες για να παραμένουν τα παιδιά
    υγιή.
    Πολλές είναι η έρευνες που καταδεικνύουν την ανάγκη αντιμετώπισης του
    προβλήματος της έλλειψης άσκησης και αναλύουν την μεγάλη αξία της φυσικής δραστηριότητας για
    την υγεία, τόσο των παιδιών προσχολικής ηλικίας και των εφήβων, όσο και των ενηλίκων.
    Επιπρόσθετα σύμφωνα με έρευνες, η συμμετοχή με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα ενός μαθητή προσχολικής ηλικίας στο
    μάθημα κινητικών δεξιοτήτων μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας στην
    ενήλικη ζωή του κατά 5% Συνεπώς είναι ιδιαίτερα σημαντικό να
    προσδιοριστούν οι κατάλληλες δραστηριότητες φυσικής αγωγής καθώς και η
    συχνότητα τους στην προσχολική ηλικία, έτσι ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες εμφάνισης
    παχυσαρκίας και να αυξηθούν τα ποσοστά δια βίου άσκησης.
    Αδιαμφισβητητα θεωρώ κατάλληλο επιστήμονα στον τομέα της κινητικής καθοδήγησης στην προσχολική ηλικία τον επιστήμονα καθηγητή Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής είναι ο πιο κατάλληλος για τη συγκεκριμένη εκπαίδευση λόγω του κατάλληλου γνωστικου αντικειμένου, το επιστημονικό υπόβαθρο, στις αρχές της Προπονητικής και υγείας.
    Ωρολόγιο πρόγραμμα εκπαίδευσης που δεν περιέχει καθημερινή εξάσκηση αθλητικών δεξιοτήτων είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
    5 εκατομμύρια θάνατοι ετησίως σχετίζονται με σωματική αδράνεια.

    Αν κάθε εργαζόμενος περπατούσε ή έκανε τζόγκινγκ για 15 λεπτά επιπλέον κάθε μέρα, ο πλανήτης θα μπορούσε να αποκομίσει οικονομικό κέρδος ύψους 100 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με νέα έκθεση για τα οικονομικά οφέλη ενός πιο σωματικά ενεργού πληθυσμού.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:43 | Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου

    Προτείνουμε να προστεθεί και 5ος θεματικός κύκλος “Τέχνες” με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας, της δημιουργικής και συναισθηματικής ανάπτυξης καθώς και της καλλιτεχνικής έκφρασης των μαθητών. Στο κύκλο αυτό, μεταξύ των άλλων Τεχνων, στη θεματική ενότητα “Μουσική” προτείνουμε να δημιουργηθούν Εργαστήρια Μουσικών Συνόλων: Χορωδία (μονοφωνική) και Σύνολο Orff στο Νηπιαγωγείο, διατμηματική Σχολική Χορωδία (μέχρι δίφωνη) στο δημοτικό, Σχολική Χορωδία (πολυφωνική αν είναι δυνατό) και Οργανικά Μουσικά Σύνολα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όπως αντίστοιχα συμβαίνει στο εξωτερικό).

    μετά τιμής

    για τον Σύλλογο Αποφοίτων
    του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου

    ο Πρόεδρος: Παντελεήμων Πανδής
    ο Γενικός Γραμματέας: Δημήτριος Κυραναστάσης

  • 6 Μαΐου 2020, 03:42 | Αρσένιος

    Στο άρθρο 1 αναφέρεται: «….για την ένταξη νέων θεματικών στο Νηπιαγωγείο και στο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου».
    Είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να εντάσσονται τόσο ευαίσθητα θέματα, όπως αυτό της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, σε Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα οποία είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ!!!
    Γιατί κύριοι να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά μας?? Γιατί θέλετε να καταστρέψετε την αθωότητα των παιδιών μας?? Ποιος σας έδωσε αυτό το δικαίωμα????? Εμείς που μάθαμε για αυτά τα θέματα από τους γονείς μας, σε ηλικία που αυτοί έκριναν κατάλληλη, δεν μπορέσαμε να μεγαλώσουμε σωστά?? Αυτό εμμέσως μας λέτε?? Όλα τα υπόλοιπα θέματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση της χώρας μας τα έχετε λύσει και τώρα θέλετε να διδάξετε και αυτό το αντικείμενο?? Και ποιος θα το διδάξει?? Ποιος είναι πιο ειδικός από τον γονέα που γνωρίζει το παιδί του από την ώρα που γεννιέται??
    Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ η θεματική «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση», του Θεματικού Κύκλου «Ζω καλύτερα» από το νέο Νομοσχέδιο ΤΩΡΑ.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:36 | Ρούλα Ζάρα

    Φυσικά και διαφωνω απόλυτα,ουτως η άλλως τα μηνύματα μας θα τα βάλετε σπαμ,εγώ όμως είμαι υποχρεωμένη να διαμαρτυρηθώ.
    Λυπηθείτε τις αθώες αυτές παιδικές ψυχές.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:31 | Φωτεινη

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, που προσβάλλει τις Χριστιανικές αξίες και δυναμιτίζει τα θεμέλια της Ελληνικής Οικογένειας. Άξιο ιδιαιτέρας υπογραμμίσεως είναι και το γεγονός ότι στην ηλεκτρονική διαβούλευση, στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου, όπου υπάγεται και το υποχρεωτικό αυτό πρόγραμμα διδασκαλίας, δεν γίνεται πουθενά λόγος περί «σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης». Πρέπει να αναζητήσει κανείς το σχετικό Υπόμνημα («Αιτιολογική Έκθεση στο Σχέδιο Νόμου») για να το δει καθαρά. Είναι άραγε αυτό τυχαίο;
    Απευθυνόμαστε προς την αξιότιμη κυρία Υπουργό, η οποία τυγχάνει να είναι και νέα μητέρα, και την παρακαλούμε να απαλείψει από τις θεματικές ενότητες του άρθρου 1 τη συγκεκριμένη. Δεν είναι δυνατόν να εκμαυλίζονται οι συνειδήσεις των αθώων μικρών παιδιών με τέτοια ανόσια προγράμματα εκπαίδευσης. Και μάλιστα σύμφωνα με τούς ισχύοντες σήμερα νόμους, να μην έχει κανείς δικαίωμα, ούτε ο γονέας του, να διαμαρτυρηθεί, θεωρώντας τον καταχραστή του σεξουαλικού του δικαιώματος.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:05 | Μαρία

    Χριστός Ανέστη. Ως μητέρα και εκπαιδευτικός και έχοντας διαβάσει μαρτυρίες πολιτών άλλων χωρών όπου εφαρμόζονται στα σχολεία προγράμματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων των παιδιών. Γνωρίζουν πιο καλά από όλους τις ανησυχίες και τις ευαισθησίες των παιδιών τους καθώς και την ωριμότητα να κατανοήσουν το θαύμα της ζωής όταν από μόνα τους, σταδιακά, θα αναρωτηθούν και θα ενδιαφερθούν για το τόσο λεπτό ζήτημα. Αρκεί το μάθημα της Βιολογίας στις μεγάλες τάξεις για να διδαχθούν το επιστημονικό κομμάτι του θέματος.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:00 | Νίκος Μ

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, προσβάλλει τις Χριστιανικές αξίας και δυναμιτίζει τα θεμέλια της Ελληνικής Οικογένειας. Άξιο ιδιαιτέρας υπογραμμίσεως είναι και το γεγονός ότι στην ηλεκτρονική διαβούλευση, στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου, όπου υπάγεται και το υποχρεωτικό αυτό πρόγραμμα διδασκαλίας, δεν γίνεται πουθενά λόγος περί «σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης». Πρέπει να αναζητήσει κανείς το σχετικό Υπόμνημα («Αιτιολογική Έκθεση στο Σχέδιο Νόμου») για να το δει καθαρά. Είναι άραγε αυτό τυχαίο;
    Απευθυνόμαστε προς την αξιότιμη κυρία Υπουργό, η οποία τυγχάνει να είναι και νέα μητέρα, και την παρακαλούμε να απαλείψει από τις θεματικές ενότητες του άρθρου 1 τη συγκεκριμένη. Δεν είναι δυνατόν να εκμαυλίζονται οι συνειδήσεις των αθώων μικρών παιδιών με τέτοια ανόσια προγράμματα εκπαίδευσης. Και μάλιστα σύμφωνα με τούς ισχύοντες σήμερα νόμους, να μην έχει κανείς δικαίωμα, ούτε ο γονέας να διαμαρτυρηθεί, θεωρώντας τον καταχραστή του σεξουαλικού του δικαιώματος.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:57 | ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΝΗ

    Διαφωνούμε κάθετα και θα αγωνιστούμε με κάθε νόμιμο μέσο για να μην προκαλέσετε ζημιά στις ψυχές των παιδιών μας. Αξιώνουμε από το αρμόδιο υπουργείο να είναι πιο προσεκτικοί στους σχεδιασμούς που αφορούν τις ευαίσθητες και άδολες παιδικές ψυχές!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:52 | Σπύρος Γιαννόπουλος

    Ως πατέρας τριών μικρών παιδιών διαφωνώ κάθετα στο να γίνεται σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε τόσο μικρά παιδιά. Ποιό διεστραμμένο μυαλό εκεί στο Υπουργείο Παιδείας σκέφτηκε κάτι τέτοιο; Έχετε υπ’ όψιν σας ότι πληρώνεστε και από εμένα ως φορολογούμενου Έλληνα πολίτη γι’ αυτό απαιτώ να μην τολμήσετε να κάνετε κάτι τέτοιο. ΣΤΑΜΑΤΉΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΙΣ ΑΓΝΕΣ ΚΑΘΑΡΈΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΏΝ ΜΑΣ.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:52 | ΚΟΣΜΑΣ

    Διαφωνώ απόλυτα με την εφαρμογή αυτού του νομοσχεδίου

  • Στο πλαίσιο διεξαγωγής της πιλοτικής δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», προτείνετε η ανάθεση οργάνωσης και διεξαγωγής στο θεματικό κύκλο Ζω καλύτερα, Ευ Ζην, στη θεματική ενότητα: Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη, στους Σχολικούς Νοσηλευτές, καθώς το περιεχόμενο του θεματικού κύκλου έχει άμεση συνάφεια με το αντικείμενο σπουδών τους, με το επιστημονικό τους πεδίο, ενώ παράλληλα περιλαμβάνεται και στο καθηκοντολόγιο τους (Φ.Ε.Κ. 2038/05-06-2018: «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών).

  • 6 Μαΐου 2020, 02:50 | Κατερίνα

    Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και ο κατακερματισμός της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα, δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
    Στο Νηπιαγωγείο η γνώση κατακτάται διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών (4-6 ετών) και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, δραστηριοτήτων, υπό μία ενιαία ολιστική προσέγγιση βάση της οποίας είναι οργανωμένο το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΔΕΠΠΣ).
    Με την πρόταση υλοποίησης εργαστηρίων δεξιοτήτων, παραβλέπονται όλες οι μελέτες σπουδών για την ευαίσθητη αυτή ηλικία και δεν λαμβάνεται υπόψη το ίδιο το αναλυτικό εφαρμοσμένο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και οι στόχοι του!

    Όσο για την φυσική αγωγή, οι νηπιαγωγοί έχουν ειδικευτεί στις σπουδές τους στα Πανεπιστήμια, ειδικά για την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και την προαγωγή της φυσικής αγωγής και υγείας των νηπίων/προνηπίων!
    Η «εισβολή» γυμναστών και άλλων ειδικοτήτων, μέσα σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης αναιρεί το έργο των νηπιαγωγών και δε λαμβάνει υπόψη καν το αναλυτικό πρόγραμμα ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο.
    Πόσο παιδαγωγικό μπορεί να είναι να αλλάζει ο εκπαιδευτικός (έστω για μισή ώρα) τη στιγμή που τα παιδιά αυτής της ηλικίας, θέλουν χρόνο για να εξοικειωθούν με τη νηπιαγωγό τους;
    Γιατί να πρέπει να προσαρμοστούν και με κάποιον άλλο, αφού είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας έχουν ανάγκη από ένα και μόνο πρόσωπο αναφοράς;
    ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΜΗΝ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΤΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!

    Όσο για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε μια τόσο κρίσιμη ηλικία, απαράδεκτη η σκέψη για εφαρμογή κάτι τέτοιου! Ειδικά γνωρίζοντας τα αρνητικά αποτελέσματα που έχει φέρει σε άλλες σκανδιναβικές χώρες!
    Βάσει νόμου και ατομικών δικαιωμάτων, για αυτού του είδους την διαπαιδαγώγηση υπεύθυνοι είναι μόνο οι γονείς, όταν κρίνουν ότι το παιδί τους είναι αρκετά ώριμο (συνήθως στην εφηβεία)… Όχι στο Νηπιαγωγείο!
    ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:48 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ

    Θεωρώ απαράδεκτο το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και ειδικότερα το άρθρο 1. Δεν αποτελεί ανάγκη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα του νηπιαγωγείου η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Δεν μπορούμε να πειραματιζόμαστε με τις αθώες και ευαίσθητες ψυχές των μικρών παιδιών με τον κίνδυνο να προκαλέσουμε ανήκεστες βλάβες.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:47 | Σοφία Δ.

    Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας διαφωνώ με την εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κανένας σώφρων γονέας δε θα ήθελε τα παιδιά του να εκτεθούν σε επικίνδυνα, για την υγιή και ομαλή ψυχοσωματική τους ανάπτυξη ,σχολικά προγράμματα. Ειδικά όταν παρόμοια έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες με καταστροφικά αποτελέσματα και βίαιη επίδραση στην ψυχοσωματική τους ωρίμανση . Τα παιδιά δεν είναι πλασμένα από την φύση τους να διαχειρίζονται σεξουαλικά θέματα σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία ενώ η οικογένεια έχει και πρέπει να έχει τον πρώτο ρόλο σε αυτό.
    Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά ήδη ενθαρρύνονται να παίζουν , να δημιουργούν, να κοινωνικοποιούνται, να συνεργάζονται και μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι και οργανωμένες δραστηριότητες κατακτούν πολλές δεξιότητες ζωής . Θεωρώ ότι υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για διορισμό βοηθητικού προσωπικού και ειδικοτήτων όπως μουσικών στα νηπιαγωγεία μας .

  • 6 Μαΐου 2020, 02:47 | Ιωάννα Τσ.

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην εκπαίδευση αμφιβάλλοντας για την καταλληλότητα προσέγγισης του θέματος από το σχολείο και τα διδακτικά εγχειρίδια.
    Ειδικά στα νήπια και στα μικρά παιδιά για ποιο λόγο να επέμβουμε τόσο παράκαιρα στην απώλεια της αθωότητάς τους;

  • 6 Μαΐου 2020, 02:47 | Τακαρίδης Γιώργος

    ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ:
    «Η ΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΔΟΝΗ Ή Η ΗΔΟΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ;»

    Μήπως είναι λανθασμένη η σειρά με την οποία ιεραρχούμε αυτά που πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας;
    Μήπως πρέπει να τα μάθουμε πρώτα να σέβονται τον εαυτό τους, τους γονείς, τους φίλους, τους συνανθρώπους τους;
    Μήπως πρέπει να τα μάθουμε πρώτα τις μεγάλες αξίες της ζωής, την αγάπη, τον σεβασμό, την υπομονή, την κατανόηση, την αληθινή φιλία…;
    Μήπως αν τα παιδιά μας μάθουν και βιώσουν αυτές τις μεγάλες αξίες της ζωής εμπειρικά θα κατανοήσουν πώς να προσεγγίζουν οποιαδήποτε καθημερινή πρόκληση;
    Μήπως αν τα παιδιά μας μάθουν να σέβονται εαυτούς και αλλήλους θα αναζητούν και θα απαιτούν από τον εαυτό τους και τους συνανθρώπους τους μία βαθύτερη και ουσιαστικότερη επικοινωνία;
    Μήπως τότε κάθε κοινωνική δραστηριότητα θα αποτελεί μία ακόμη ευκαιρία για ανιδιοτελή συνάντηση προσώπων;
    Μήπως τότε η σχέση των φύλων ανάγεται σε μία σχέση όπου πρωτίστως αναζητείται η βαθεία συνάντηση προσώπων – υπάρξεων και η ηδονή αποτελεί μέσο για τη συνάντηση και όχι αυτοσκοπό της συνάντησης;
    Μήπως ο «δεύτερος» της σεξουαλικής σχέσης δεν αποτελεί σακί ηδονής αλλά το αγαπημένο και μοναδικό πρόσωπο που θέλω συναντήσω με όρους απόλυτου σεβασμού;
    Μήπως η σωματική ηδονή είναι ένα βοηθητικό στοιχείο για την ψυχική – πνευματική ηδονή που αναζητείται στην σχέση;
    Εάν τα παραπάνω μας προβληματίζουν έστω και λίγο νομίζω πως δεν πρέπει να σπεύσουμε να διδάξουμε στα παιδιά μας πρώτα τα εργαλεία, τα μέσα και μετά τον σκοπό. Εάν νοιαζόμαστε πραγματικά να τα βοηθήσουμε πρώτα θα διδάξουμε τις αξίες, για τις οποίες και με τις οποίες θα παλεύουν σε όλη τους τη ζωή. Τότε το σεξ θα λάβει την θέση που του ανήκει στη ζωή τους… Μέχρι τότε όμως θέλει υπομονή και επίπονη δουλειά από γονείς και δασκάλους για να αναδείξουν πρόσωπα – ώριμες προσωπικότητες.
    Με τιμή και σεβασμό
    Γιώργος Τακαρίδης
    Φυσικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • 6 Μαΐου 2020, 02:45 | Βασίλης Ζ.

    Δηλώνω την πλήρη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της θεματικής της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των παιδιών μας.
    Επίσης, ειδικά σε τόσο τρυφερές ηλικίες που τα παιδιά μαθαίνουν μέσω μιμητισμού και προτύπων, είνα αδιανόητο να μιλάμε για «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση», αντί να ασχολούμαστε με την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια σε μια χώρα που ταλαιπωρείται από υπογεννητικότητα. Ας μην μπλέκεται το Κράτος σε θέματα που ειναι αρμοδιότητα των γονέων, γιατί μόνο κακό θα κάνει…

    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας.

    Τέλος, εκφράζω την απορία και το φόβο μου για το τι μπορεί επίσης να κρύβεται πίσω από το μάθημα της «πρόληψης εξαρτήσεων» και της «ψυχικής υγείας» σε νήπια!! Είναι απαραίτητο να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο, ειδικά όταν πρόκειται να ψηφιστεί ένα τόσο κρίσιμο για τα παιδιά μας νομοσχέδιο, και να μη μένουμε μόνο σε νεωτερίστικες ταμπέλες και πρωτοποριακές ευφάνταστες ιδέες που δεν ξέρουμε τι κρύβουν από πίσω.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:36 | ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΝΗ

    Διαφωνούμε κάθετα. Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών καθώς θα επιφέρει σύγχυση, πρόωρη έξαψη του σεξουαλικού ενδιαφέροντος και της περιέργειας κ.α. Αξιώνουμε από το αρμόδιο υπουργείο να είναι πιο προσεκτικοί στους σχεδιασμούς που αφορούν τις ευαίσθητες και άδολες παιδικές ψυχές!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:36 | Δήμητρα Π.

    Χριστός Ανέστη!!!
    Θα είναι πραγματικά αισχύνη να ψηφιστεί ένα τέτοιο νομοσχέδιο στη βουλή των Ελλήνων,που πρέπει να προασπίζεται,να διαφυλάττει και να αγωνίζεται για την εξασφάλιση των καλύτερων παιδαγωγικών τρόπων για την ψυχοσωματική και πνευματική εξέλιξη των παιδιών μας,που θα είναι οι επόμενοι πολίτες της ελληνικής και δόξα τω Θεω ορθόδοξης κοινωνίας!!Ένα τέτοιο νομοσχέδιο δυστυχώς δηλητηριάζει από τις πιο τρυφερές ηλικίες τις ψυχές των παιδιών μας,τότε που θα πρέπει να διατηρείται η αθωότητα και η αγαθότητα και βλέπουμε δυστυχώς το ίδιο το σχολείο,που είναι βασικός πυλώνας της διαπαιδαγώγησης και εξέλιξης του ατόμου,αντί να προφυλάσσει και να θωρακίζει την ομαλή βιολογική και ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού,αντιθέτως να δηλητηριάζει,να επιβουλεύεται και να διαστρέφει τα βασικότατα αυτά χαρακτηριστικά του παιδιού,της ίδιας της ψυχής και του σώματός του!!!Εύχομαι σε αυτήν την συνεδρίαση,να υπάρξει σύνεση και αληθινό αίσθημα ευθύνης,ώστε να απορριφθεί το νομοσχέδιο αυτό,διότι όσο δίνουμε χώρο σε διαστροφικές απόψεις και θεωρίες,να εισέρχονται στην Παιδεία μας,τόσο οι μελλοντικοί ενήλικες,που θα προκείψουν από αυτήν,θα δημιουργούν και θα ζουν σε περιβάλλοντα και συνθήκες,που δεν θα εξασφαλίζουν πλέον την ευτυχία,την ολοκλήρωση αλλά και τη σωτηρία τους!!Όλα διαδραματίζονται κάτω από το βλέμμα του Θεού!!Και πρόκειται για τα παιδια όλων μας,βουλευτών και μη,και τα παιδιά των παιδιών μας!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:35 | ΕΛΕΝΗ

    ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΑΝΑΤΕΘΕΙ Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΝ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ. ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:33 | Λεμονιά Κώτογλου

    Διαφωνώ στο να εισαχθεί το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, θα αποτελέσει αρνητική επίδραση στις τρυφερές ψυχούλες και θα κλονίσει τον παιδικό τους κόσμο με αντίκτυπο στην μετέπειτα ζωή τους. Θα αλλοιωθεί η σχέση του γονέα με το παιδί γιατί θα του έχουν δημιουργηθεί άλλες εικόνες. Ο κάθε γονέας είναι υπεύθυνος για την διαπαιδαγώγηση του παιδιού του σε αυτό προσωπικό σημείο και όχι ο δάσκαλος που απλά θα τύχει να έχει την περίοδο εκείνη χωρίς συναίσθημα αλλά και την αρνητική επίδραση των υπολοίπων παιδιών που θα τύχη να είναι οι συμμαθητές του, ο τραυματισμός από έναν λάθος χειρισμό του δασκάλου και των συμμαθητών δεν θα γίνουν η αιτία του τραυματισμού του δικού μου παιδιού για την υπόλοιπη ζωή του. ΌΧΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ και προσοχή γιατί όλο αυτό το εγχείρημα που θέλετε να κάνετε μπορεί να σας φαντάζει ωραίο θα γίνει η καταδίκη των επόμενων γενεών της κοινωνίας μας. Γιατί αν όλα τα παιδάκια κάνουν πράξει αυτά που θα διδαχθούν στα άλλα παιδιά…..οι εικόνες είναι μόνο για διεστραμμένα μυαλά. ΟΧΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ

  • 6 Μαΐου 2020, 02:32 | Μιλτιάδης

    Διαφωνώ με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ως επιβλαβές για τον ψυχισμό των παιδιών.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:30 | Ευφημία Μ.

    Είναι τραγικό, για να μην πω ύποπτο, να τίθεται θέμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην απαλή νηπιακή και παιδική ηλικία.
    Ας αναλάβει το σχολείο τις ευθύνες του για όλα εκείνα τα κενά που υπάρχουν στη μάθηση των παιδιών κι ας αφήσει αυτό το ευαίσθητο θέμα στην όλη διαπαιδαγώγηση του κάθε γονέα. Υπάρχουν δημοσιευμένες μελέτες που αξιολογούν ως πολύ ουσιαστική τη συμβολή της οικογένειας στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των εφήβων, πόσο μάλλον των νηπίων (Grossman JM, Tracy AJ, Charmaraman L, Ceder I, Erkut S. Protective effects of middle school comprehensive sex education with family involvement. J Sch Health. 2014;84(11):739–747).
    Χρέος όλων μας , τόσο της οικογένειας όσο και της Πολιτείας,είναι να προασπίσουμε το τελευταίο ιερό που απέμεινε κι αυτό είναι η αθωότητα της παιδικής ηλικίας. Πως θα αντιδρούσε η αξιότιμη κ.Υπουργός, αν αναλάμβανε την διδασκαλία «δεξιοτήτων ζωής» των παιδιών της κάποιος διεστραμμένος εκπαιδευτικός, γιατί δυστυχώς υπάρχουν;Πραγμα που απευχομαι!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:30 | Ελευθερία Κ.

    Θα ήθελα να εκφράσω την κάθετη διαφωνία μου με την Επιμέρους θεματική: «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση», του Θεματικού Κύκλου «Ζω καλύτερα», που περιλαμβάνεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
    Ως πολύτεκνη μητέρα ανήλικων παιδιών, οφείλω εκτός από την σωματική τους υγεία, να διαφυλάξω και την ψυχική τους υγεία, η οποία θα διαταραχθεί με την απώλεια της παιδικής τους αθωότητά, μέσα από τέτοια προγράμματα.
    Ο γονιός, ο οποίος έφερε στον κόσμο το παιδί, γνωρίζει εκατομμύρια φορές καλύτερα την ιδιοσυγκρασία και τον ψυχισμό του (και άρα το πότε και το πώς θα διδάξει ένα τόσο ευαίσθητο θέμα), από κάθε άλλον «ειδικό» που θα μπει στην τάξη για 2-3 ώρες.
    Για τέτοια θέματα ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ από κανέναν «ειδικό». Ειδικοί επί του θέματος αυτού είναι μόνο οι γονείς που έφεραν τα παιδιά στον κόσμο.
    Αν υπάρχουν γονείς – που και αν υπάρχουν αποτελούν την συντριπτική μειοψηφία των γονέων – που δεν μπορούν να μιλήσουν στα παιδιά τους για ένα τέτοιο θέμα, μπορούν να αποταθούν σε κάποιον ειδικό που αυτοί θα επιλέξουν.
    Δεν μπορεί για μια πιθανή μειοψηφία γονέων, να εντάσσονται τέτοιες θεματικές σε όλους τους τύπους Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας!!!!!
    Το σχολείο έχει τόσα άλλα θέματα, με τα οποία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, την δημιουργικότητά τους, την συνεργασία, την επικοινωνία τους κ.α. Το θέμα αυτό περισσεύει από το σχολείο!
    Αλλά ακόμη και εάν, ο μη γένοιτο, ψηφιστεί κάτι τέτοιο να ξέρουν οι αρμόδιοι ότι θα το ακυρώσει, η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών, στην πράξη.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:26 | ΛΑΜΠΡΟΣ

    Διαφωνούμε εντονότατα με αυτή την ενέργεια. Κάποια πράγματα δε διδάσκονται. Είναι και επικίνδυνα και δυσκολο να τα προσεγγίσουμε ως εκπαιδευτικοί σε αυτές τις τόσο μικρές ηλικίες. Επίσης οι σπουδαιότεροι παιδαγωγοί αναφέρουν ότι το πως να τρώμε, το πως να αναπνέουμε, το πως θα συνεβρισκόμαστε με τον/την σύζυγό μας δε χρειάζονται διδαχή, αλλά είναι έμφυτα στον άνθρωπο. Τέλος, ο Ιερός Χρυσόστομος απορρίπτει και αυτός ο Άγιος τη διδασκαλία τέτοιων θεμάτων. Ας είναι προεραιτικό εν τέλει για όσους τόσο ανησυχούν και βιάζονται.

    Διαφωνούμε.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:23 | Ευγενία Γαρμπή

    Εκφράζω την κάθετη αντίθεσή μου με το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Είναι επιβλαβές για τον ψυχισμό των παιδιών και έρχεται να κλονίσει τα υγίη θεμέλια στα οποία στηρίζεται η κοινωνία.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:22 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Διαφώνω κάθετα με αυτό καθώς είναι άκαιρο σε αυτήν την τρυφερή ηλικλια να μιλάμε για αυτά τα πράγματα στα παιδιά. Ως οικονομολόγος γνωρίζω ότι η επιχείρηση στα πρώτα της βήματα αντλεί χρήματα από ίδια κεφάλαια μέχρι να ωριμάσει, να αποκτήσει οικονομική ευρωστεία για να κάνει τα μεγάλα ανοίγματα. Έτσι και στο παιδάκι που κάνει τα πρώτα του βήματα στην κοινωνία μέσω του σχολείου, οι μόνοι υπεύθυνοι για την ανατροφή των παιδιών και για την ασφάλειά τους σε αυτή την ηλικία είναι οι γονείς τους. Τα παιδιά έχουν την καλύτερη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση όταν στο σπίτι τους βλέπουν τους γονείς τους να ζουν αρμονικά σαν ζευγάρι. Έτσι μαθαίνουν να σέβονται και το σώμα τους και το άλλο φύλλο. Η πολιτεία πρέπει να απευθυνθεί ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ με σεμινάρια συμβουλευτικού χαρακτήρα. Η πολιτεία – ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ – επίσης πρέπει να διερευνήσει τις πραγματικές αιτίες της παιδικής κακοποίησης, του μίσους απέναντι στα παιδιά και τους παράγοντες που έχουν χρηματικό όφελος από την εκμετάλλευση των παιδιών παγκοσμίως. SOS. MHN ΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ. ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΒΑΛΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΣ, ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:21 | Μαγδαληνή Κουτρούμπα

    Διαφωνώ κάθετα με το νέο νομοσχέδιο. Πρόκειται για εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα και για εξαιρετικά τρυφερή ηλικία. Το παιδί πρέπει να μεγαλώσει σαν παιδί. Δε μπορούμε να του στερήσουμε τη παιδικότητά του στα πλαίσια μιας ψευτοπροόδου μιμούμενοι τα άλλα κράτη. Εξάλλου είναι αποδεδειγμένη η αρνητική επίδραση τέτοιου είδους διδασκαλίας στη νηπιακή ηλικία από πλούσια βιβλιογραφία.

    Φοιτήτρια Ιατρικής

  • 6 Μαΐου 2020, 02:20 | ΑΛΈΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡ

    ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΕΣΤΗ Διαφωνω καθετα κ εγω υπαρχουν αλλα πιο σημαντικα θέματα να διδαχθούν τα παιδια σε αυτην την ηλικία κ οχι σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που ουτε καν περναει απ το μυαλό τους!!!Απαράδεκτο αν περάσει !!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:18 | ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΝΗ

    Διαφωνούμε κάθετα. Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών καθώς θα επιφέρει σύγχυση και πρόωρη έξαψη του σεξουαλικού ενδιαφέροντος και της περιέργειας. Αξιώνουμε από το αρμόδιο υπουργείο να είναι πιο προσεκτικοί στους σχεδιασμούς που αφορούν τις ευαίσθητες και άδολες παιδικές ψυχές!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:18 | ΑΛΈΞΑΝΔΡΟΣ Χρ.

    ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΕΣΤΗ Διαφωνω καθετα κ εγω υπαρχουν αλλα πιο σημαντικα θέματα να διδαχθούν τα παιδια σε αυτην την ηλικία κ οχι σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που ουτε καν περναει απ το μυαλό τους!!!Απαράδεκτο αν περάσει !!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:16 | Σοφία Δημητρίου

    Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας διαφωνώ με την εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κανένας σώφρων γονέας δε θα ήθελε τα παιδιά του να εκτεθούν σε επικίνδυνα, για την υγιή και ομαλή ψυχοσωματική τους ανάπτυξη ,σχολικά προγράμματα. Ειδικά όταν παρόμοια έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες με καταστροφικά αποτελέσματα και βίαιη επίδραση στην ψυχοσωματική τους ωρίμανση . Τα παιδιά δεν είναι πλασμένα από την φύση τους να διαχειρίζονται σεξουαλικά θέματα σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία ενώ η οικογένεια έχει και πρέπει να έχει τον πρώτο ρόλο σε αυτό.
    Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά ήδη ενθαρρύνονται να παίζουν , να δημιουργούν, να κοινωνικοποιούνται, να συνεργάζονται και μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι και οργανωμένες δραστηριότητες κατακτούν πολλές δεξιότητες ζωής . Θεωρώ ότι υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για διορισμό βοηθητικού προσωπικού και ειδικοτήτων όπως μουσικών στα νηπιαγωγεία μας .

  • 6 Μαΐου 2020, 02:15 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Διαφωνώ, με την εισαγωγή σεξουαλικής εκπαίδευσης από την νηπιακή ηλικία.
    Αντίστοιχες προσπάθειες σε άλλες κοινωνίες οδήγησαν σε αύξηση των εγκυων κοριτσιών (12,13,14ετων) και σε αντίστοιχες αυξήσεις των εκτρώσεων, .Επιπλεον παρατηρείται και μείωση της ηλικίας εμφάνισης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων ασθενειών. Οι προθέσεις μπορεί να είναι αγαθές εκ μέρους του νομοθέτη, η πράξη όμως δείχνει ότι δημιουργήθηκαν περισσότερα προβλήματα στην πορεία.
    Υπάρχουν θέματα που διδάσκονται εντός της οικογένειας και θέματα πού διδάσκονται στο σχολείο.
    Ούτε η οικογένεια μπορεί να αντικαταστήσει το σχολείο, ούτε το σχολείο την οικογένεια.
    Το συγκεκριμένο θέμα ανήκει στον πυρήνα της οικογένειας.
    Αν ψηφιστεί, ο νόμος, τότε οι ευθύνες ενός τόσο λεπτού θέματος παύουν να βαρύνουν την όποια οικογένεια και μεταφέρονται ηθικά, πολιτικά και κυρίως ποινικά στο κράτος.
    Πρωτίστως όμως την υπουργό.
    Ένας γονιός.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:13 | ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΝΗ

    Διαφωνούμε κάθετα. Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς θα επιφέρει σύγχυση και πρόωρη έξαψη του σεξουαλικού ενδιαφέροντος και της περιέργειας κ.α. Αξιώνουμε από το αρμόδιο υπουργείο να είναι πιο προσεκτικοί στους σχεδιασμούς που αφορούν τις ευαίσθητες και άδολες παιδικές ψυχές!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:12 | Μιλτιάδης Ντόβας

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Το περιεχόμενο του μαθήματος παρακινεί τα παιδιά σε μία εντελώς παράλογη και υπερβολικά πρόωρη ανακάλυψη και χρήση της γενετήσια λειτουργίας. Προκαλεί αποτροπιασμό το γεγονός ότι σχεδιάζεται να εισαχθεί ήδη από την νηπιακή ηλικία! Το Υπουργείο οφείλει άμεσα να αποσύρει το πρόγραμμα, συντασσόμενη με τις στοιχειώδεις ανθρώπινες αξίες και ακούγοντας τη φωνή των πολιτών και τις σοβαρές κριτικές που δέχτηκε από έγκριτους επιστήμονες το εν λόγω πρόγραμμα.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:11 | Φοίβος

    Διαφωνώ πλήρως με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η διαπαιδαγώγηση για βασικά θέματα, τα νήπια πλέον βρίζουν χειρότερα και απο ενήλικες και θέλετε να χειριστούν θέματα ακατανόητα δεδομένης της ηλικίας τους.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:09 | Ευδοκία Μίχου

    Επιεικώς απαράδεκτη θεωρώ την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης,τόσο στα νηπιαγωγεία όσο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.Εντελώς άκυρη,άστοχη,χωρίς κανένα νόημα και ουσία,καμία ωφέλεια για ένα παιδί 5 ετών που δεν έχει τις απαιτούμενες βάσεις προκειμένου να είναι σε θέση να δεχτεί,να κατανοήσει,να αφομοιώσει ορθά μια τέτοια <> διαπαιδαγώγηση.Φαίνεται περισσότερο ως εξοικείωση με ένα τόσο ευαίσθητο και απόλυτα προσωπικό θέμα,σε μια τόσο ευαίσθητη και τρυφερή ηλικία που μόνο αντίθετα αποτελέσματα θα επιφέρει από τα <> που στοχεύει το κατά τα άλλα <> εκπαιδευτικό μας σύστημα!Γιατί τέτοια βιασύνη;Όλα στην ώρα τους!Περιοριστείτε στα τελείως απαραίτητα που πρέπει να γνωρίζει ένα παιδάκι αυτής της ηλικίας,όσον αφορά τη σεξουαλική του διαπαιδαγώγηση και έχει να κάνει κυρίως με την προστασία του από οποιαδήποτε εσκεμμένη,κακόβουλη εκμετάλλευσή του σε ό,τι έχει να κάνει με το σώμα του.Τα υπόλοιπα θα τα μάθει εν ευθέτω χρόνω.Μην αγχώνεστε!Εστιάστε την προσοχή σας σε άλλα, καταλληλότερα και πιο ενδιαφέροντα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ για την ηλικία του,που στόχο θα έχουν την υγιή πνευματική,νοητική και σωματική του ανάπτυξη!Και υπάρχουν τόσα πολλά που θα έπρεπε να ενταχθούν στα πλαίσια του συνόλου του ελληνικού εκπαιδευτικού μας συστήματος (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης)που θα συμβάλλουν και θα οδηγήσουν στην διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης,ΩΡΑΙΑΣ διαπαιδαγώγησής του,από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο.Αυτός δεν είναι ο στόχος άλλωστε;!

  • 6 Μαΐου 2020, 02:08 | Μιλτιάδης Ντόβας

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Το περιεχόμενο του μαθήματος παρακινεί τα παιδιά σε μία εντελώς παράλογη και υπερβολικά πρόωρη ανακάλυψη και χρήση της γενετήσια λειτουργίας. Προκαλεί αποτροπιασμό ότι σχεδιάζεται να εισαχθεί ήδη στη νηπιακή ηλικία! Το Υπουργείο οφείλει άμεσα να αποσύρει το πρόγραμμα, συντασσόμενη με τις στοιχειώδεις ανθρώπινες αξίες και ακούγοντας τη διαμαρτυρία των πολιτών και τις σοβαρές κριτικές που δέχτηκε από έγκριτους επιστήμονες.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:07 | Αικατερίνη

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι θέμα που απαιτεί δημόσια διαβούλευση. Διαφωνώ κάθετα με την ενσωμάτωσή της στα νήπια και σε παιδιά δημοτικού. Ντροπή να έχουμε. Απαιτούμε δημοκρατικές λύσεις.

  • 6 Μαΐου 2020, 02:07 | Θεοφάνης

    Ως παιδαγωγός δηλώνω την κάθετη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της θεματικής ενότητας »Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» στα εργαστηρία δεξιοτήτων διότι:
    1ον. Όπου εφαρμόστηκε δρέπουν πικρότατους καρπούς ανόσιων προγραμμάτων( πρόωρη σύναψη σεξουαλικών σχέσεων,αύξηση αμβλώσεων,αύξηση παιδικής κατάθλιψης, κρούσματα αυτοκτονιών κ.α.)
    2ον. Τα παιδιά λειτουργούν δια του μιμητισμού και είναι αυταπόδεικτο ότι η σχετική ενημέρωση τα οδηγεί αναπόδραστα και στην αντίστοιχη πράξη.
    3ον. Δεν εκχωρούμε ως γονείς σε κανέναν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ανάπτυξης των παιδιών μας σύμφωνα με τον δικό μας ιδεολογικό κώδικα.
    4ον. Δεν εμπιστευόμαστε σε κανέναν την ενημέρωση των παιδιών μας γι’αυτά τα θέματα πλην ημών των ίδιων.
    5ον. Υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία για τα ανυπέρβλητα ψυχικά τραύματα που δημιουργήθηκαν σε ανήλικα παιδιά συνεπεία της διδασκαλίας τέτοιων προγραμμάτων.

  • 6 Μαΐου 2020, 01:52 | Γεώργιος Γκέλης

    Διαφωνώ με το να διδάσκεται η γενετήσια αγωγή σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης κυρίως λόγω της τάσης εξευτελισμού και γελοιοποίησης που θα υποστεί το εν λόγω «μάθημα». Επίσης η ηθική βλάβη που θα υποστούν τα παιδιά θα είναι ανήκεστη.

  • 6 Μαΐου 2020, 01:52 | Κωνσταντίνα

    ΔΙΑΦΩΝΩ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών! Έρευνες έχουν δείξει ότι μια τέτοια ενημέρωση σε τόσο τρυφερή ηλικία έχει επιφέρει δυσάρεστες επιπτώσεις!Σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία μπορεί να διαταραχθεί ανεπανόρθωτα η ψυχολογία και το ήθος των παιδιών. Επιπλέον πιστεύω πως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών αποτελεί δικαίωμα και υποχρέωση των γονέων και δεν μπορεί το κράτος να τους στερήσει αυτό το δικαίωμα! Θα καταστρέψουμε τα παιδιά μας παίρνοντας τους ο,τι πιο ιερό και όμορφο: την αγνότητα και την αγαθότητά τους!Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στα σχολεία να καλλιεργήσουν στα παιδιά μας την πονηριά και μάλιστα σε μια τόσο μικρή ηλικία!