Τα ειδικά τυπικά προσόντα ένταξης στον εισαγωγικό βαθμό των συνιστώμενων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ του προηγούμενου άρθρου ορίζονται ως εξής:
1.1. Του κλάδου ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
Α) Πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, με κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ61 τοποθετούνται με διορισμό και κατά προτεραιότητα με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε νηπιαγωγεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές προσχολικής ηλικίας καθώς και στα ΚΕΔΔΥ.
1.2. Κλάδος ΠΕ 60.50 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
Α) i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
ii) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής.
Όσον αφορά σε τίτλους χωρών της αλλοδαπής, απαιτείται επιπρόσθετα Βεβαίωση Επανεκπαίδευσης των άρθρων 30 παρ.2 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159/21-9-1992 τ.Α΄) και 10 παρ.3 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156/31-7-1995 τ.Α΄). Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται οι πτυχιούχοι χωρών της Ε.Ε. και του Ελληνικού Κολλεγίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής και
Β) i) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, ή
iv) είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο) ή
v) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010 ή
vi) διαθέτουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
Ένα διδακτικό έτος ισοδυναμεί με δέκα μήνες (10 μήνες χ 30 ημέρες = 300 ημέρες) προϋπηρεσία.
1.3 Tου κλάδου ΠΕ71 (Δασκάλων ΕΑΕ)
Πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71 τοποθετούνται με διορισμό και κατά προτεραιότητα με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης, σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) καθώς και στα ΚΕΔΔΥ.
1.4 Του κλάδου ΠΕ70.50 (Δασκάλων ΕΑΕ)
Α) i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Δασκάλων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
ii) Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας ή του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων έως 1-7-1991 ή της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης έως 1-7-1991 ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής, τα πτυχία του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων και της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης γίνονται δεκτά εφόσον έχουν ημερομηνία κτήσης πτυχίου έως και το ακαδημαϊκό έτος 1990−1991 (1-7-1991), όσον αφορά σε τίτλους χωρών της αλλοδαπής απαιτείται επιπρόσθετα Βεβαίωση Επανεκπαίδευσης των άρθρων 30 παρ.2 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159/21-9-1992 τ.Α΄) και 10 παρ.3 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156/31-7-1995 τ.Α΄). Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται οι πτυχιούχοι χωρών της Ε.Ε., του Ελληνικού Κολλεγίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής και της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λευκωσίας Κύπρου και
Β ) i) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv) είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο) ή
v) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010 ή
vi) διαθέτουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
1.5 Του κλάδου ΠΕ11.01 (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ)
Πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή – Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ11.01 τοποθετούνται με διορισμό και κατά προτεραιότητα με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).
1.6 Των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50» εκτός του κλάδου ΠΕ11.01.
i) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια ή ΑΤΕΙ αναλόγου κλάδου της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια ή ΑΤΕΙ αναλόγου κλάδου της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv) Τριετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στις δομές ΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής
v) είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο)
vi) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010.
Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50», εκτός των ΠΕ11.01, τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Οι κλάδοι ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, τοποθετούνται και σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης. Επίσης οι κλάδοι ΠΕ02.50 και ΠΕ03.50, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ.
Συμφωνώ με τις Θέσεις και Προτάσεις των ΣΑΤΕΑ για το άρθρο 20.
http://www.opengov.gr/ypepth/?c=17740
στηριζω τις θεσεις του Σατεα
Να δοθεί η προέκταση .50 στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς με μία διαπιστωτική πράξη. Να αρθεί η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. Είναι ευκαιρία τώρα, επιτέλους μετά από τόσους μήνες, να λυθεί το πρόβλημα που δημιούργησε στην Ειδική Αγωγή ο Ν.4172/2013. Ο νόμος αυτός ποτέ δεν κατάργησε τις ειδικότητες της Ειδικής Αγωγής όμως τα παιδιά έμειναν χωρίς τις ειδικότητες αυτές. Τι πτυχίο θα πάρουν οι τελειόφοιτοι μαθητές/τριες των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν της Ε΄ τάξης των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄Βαθμίδας;
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ Α΄ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ(ΕΒΠ,ΟΔΗΓΟΙ,ΣΥΝΟΔΟΙ,ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ,ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ,ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ,ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ,ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ,ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ,ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ).ΝΑ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΙΕΚ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΓΙΑ ΕΒΠ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ
Γιατί κατά προτεραιότητα τοποθετούνται οι ΠΕ71 και ΠΕ61 με μετάθεση ή απόσπαση; Δεν υπάρχουν κριτήρια για μεταθέσεις και αποσπάσεις που ισχύουν για όλη την εκπαίδευση βάσει μορίων; Γιατί αυτός ο διαχωρισμός; Η ειδική εκπαίδευση δεν αποτελεί κομμάτι της «ενιαίας» εκπαίδευσης όπως αναφέρεται και στα ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ;
Να αφαιρεθεί το «κατά προτεραιότητα» και να προστεθεί «με τα ισχύοντα κριτήρια της Γενικής Εκπαίδευσης» όπως άλλωστε αναφέρει και ο παρών νόμος στο άρθρο 16 παρ.1 «Η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ, των ΤΕ, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ γίνεται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στην ΕΑΕ, οι οποίοι τοποθετούνται με τα ισχύοντα κριτήρια της γενικής εκπαίδευσης με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ανήκουν στις Διευθύνσεις της αντίστοιχης βαθμίδας εκπαίδευσης.»
Επίσης υπάρχει αντίφαση με το άρθρο 21 παρ 8 του παρόντος νόμου «Οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι τοποθετήσεις όλων των εκπαιδευτικών της ΕΑΕ γίνονται από υποψηφίους που πληρούν τις προϋποθέσεις της ΕΑΕ και σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στην γενική Εκπαίδευση.»
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Κατάργηση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής Βόλου και της κατεύθυνσης του Μακεδονίας, έτσι ώστε να εναρμονιστεί η εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών στη χώρα μας με τα ισχύοντα στις υπόλοιπες χώρες και τις συστάσεις των διεθνών οργανισμών και διεθνών συμβάσεων. Ίδρυση ινστιτούτων μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και έρευνας στην ΕΑΕ στα οποία και μεταφερθεί το προσωπικό των παραπάνω σχολών.
Σταδιακός διορισμός τα ων αποφοίτων τους σε μονάδες ειδικής αγωγής και κατά προτίμηση σε ειδικά σχολεία.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηριζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Δεν υποστηρίζω σε καμία περίπτωση τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Συμφωνώ με τις απόψεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΤΆΣΣΕΤΑΙ ΚΑΝΕΊΣ. ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΞΗ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΟΥΤΑΒΕΛΗ. ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
OXI ΣΤΟ ΑΔΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Η θέση της Π.Ε.Ε.Π. για το σχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή
Κύριε Υπουργέ,
Η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών διαφωνεί με τη φιλοσοφία και πολλές από τις αποσπασματικές διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ε.Α.Ε. που εισάγονται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση και κυρίως χωρίς την αξιολόγηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και των δομών της ΕΑΕ. Ιδιαίτερα διαφωνεί με τις ρυθμίσεις για τη στελέχωση των δομών της Ε.Α.Ε. οι οποίες προσβάλουν τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.
Το σχέδιο νόμου εισάγει ακραίες κι αναχρονιστικές ρυθμίσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις δομές της Ε.Α.Ε. θέτοντας ως καθοριστικό κριτήριο την προϋπηρεσία και τα σεμινάρια και δίνοντας απόλυτο προβάδισμα στους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής κι όχι μόνο, παραγνωρίζοντας την κυρίαρχη διεθνώς τάση και πρακτική ο ειδικός παιδαγωγός της ένταξης να έχει βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στη συνέχεια να μετεκπαιδεύεται στην ειδική αγωγή, ενώ σημαντικό προσόν για τον ειδικό παιδαγωγό θεωρείται και η προηγούμενη προϋπηρεσία στη γενική αγωγή.
Στο πλαίσιο της συζήτησης για το νόμο 4186/2013, αρθ. 28 (ΦΕΚ 193/τ.Α΄/17-9-2013) ως Π.Ε.Ε.Π. είχαμε τονίσει για μια ακόμα φορά την επείγουσα ανάγκη εξορθολογισμού των κριτηρίων επιλογής, αναφέροντας σχετικά για το θέμα αυτό:
«Η αναμενόμενη ρύθμιση για την κατάταξη στον πίνακα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για ΣΜΕΑΕ της Α΄/θμιας εκπαίδευσης δε συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο. Είναι αναγκαίο να ενταχθεί η σχετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο για να αρθεί ο παραλογισμός στη σύνταξη των σχετικών πινάκων και να υπάρχει μεγαλύτερη δικαιοσύνη και σταθερότητα. Η ρύθμιση θα πρέπει να ισχύσει από τις προσλήψεις για το σχολικό έτος 2013-14. Συγκεκριμένα, οι πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων γενικής αγωγής με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ δε θα πρέπει να προηγούνται των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, αλλά να αντιμετωπίζονται ισότιμα. Το μεταπτυχιακό σ’ αυτή την περίπτωση είναι το ελάχιστο γι’ αυτούς προσόν για να ενταχτούν στον πίνακα, δεν είναι πρόσθετο προσόν, για να δώσει προβάδισμα, όπως μπορεί να γίνει για τους αποφοίτους Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ. Για τους πτυχιούχους γενικής αγωγής, μπορεί να μετρήσει ως πρόσθετο προσόν ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος στην ΕΑΕ. Επίσης, το προβάδισμα που δίνει το μεταπτυχιακό δε θα πρέπει να είναι απόλυτο. Προτείνουμε να αντιστοιχεί σε τρία χρόνια προϋπηρεσίας το μεταπτυχιακό και τέσσερα το διδακτορικό. Τονίζουμε τέλος, ότι η κυρίαρχη τάση διεθνώς είναι ο ειδικός παιδαγωγός της ένταξης να έχει βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στη συνέχεια να μετεκπαιδεύεται στην ειδική αγωγή με υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακές σπουδές. Η επιδίωξη να προσλαμβάνονται μόνο πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής δεν έχει επιστημονική βάση και δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της Ε.Α.Ε.». (ΠΕΕΠ, αριθ. πρωτ. : 152/ 20-8-2013)
Οι πτυχιούχοι παιδαγωγικών τμημάτων ή καθηγητικών σχολών με μεταπτυχιακό ή και διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. μπαίνουν στην ίδια κατηγορία με τους εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε. οι οποίοι έχουν μόνο προϋπηρεσία. Μάλιστα οι 15 μήνες προϋπηρεσίας αντιστοιχούν με ένα μεταπτυχιακό και οι 30 μήνες με ένα διδακτορικό! Παρατηρείται ακραία μορφή απαξίωσης των σπουδών στην ειδική αγωγή και οπισθοδρόμηση 40 τουλάχιστον ετών, όταν στο Ν. 1566/1985 η πενταετής προϋπηρεσία στην Ε.Α.Ε. (60 μήνες πραγματική υπηρεσία) θεωρούνταν ισότιμη με τη διετή μετεκπαίδευση ή το μεταπτυχιακό στην Ε.Α.Ε. Σήμερα θα αρκούν 15 μήνες προϋπηρεσίας για υποσκελίσουν ένα μεταπτυχιακό ή 30 μήνες για ένα διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. Τότε η ρύθμιση ήταν κατανοητή λόγω της έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού. Σήμερα είναι εντελώς αδικαιολόγητη. Οδηγούμαστε σε συνθήκες πλήρους ισοπέδωσης, αναξιοκρατίας και υποβάθμισης της παρεχόμενης Ε.Α.Ε.
Ένας απόφοιτος τμήματος ή και κατεύθυνσης ειδικής αγωγής προτείνεται να επιλέγεται πλέον κατά προτεραιότητα συγκρινόμενος με έναν υποψήφιο που μπορεί να έχει τέσσερα χρόνια βασικών παιδαγωγικών σπουδών, μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. καθώς και αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στην Ε.Α.Ε. Είναι δυνατόν να υποστηρίζει κάποιος ότι ο πρώτος έχει καλύτερη κατάρτιση από το δεύτερο. Είναι δυνατόν η εκπαίδευση σε παιδαγωγικό τμήμα να θεωρείται ότι δεν έχει σχέση με την ειδική αγωγή; Είναι δυνατό να επικρατήσουν τέτοιες διαχωριστικές αντιλήψεις και πρακτικές; Η Π.Ε.Ε.Π. διαφωνεί με την ύπαρξη χωριστού κλάδου ΠΕ71 και ΠΕ61. Η δημιουργία χωριστού κλάδου, αντί για υποκλάδο, του ενιαίου κλάδου κάθε ειδικότητας, διασπά το χώρο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και οδηγεί σε διαχωριστικές λογικές στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ένας απόφοιτος τμήματος ειδικής αγωγής ή κατεύθυνσης στην ειδική αγωγή θα θεωρείται πλέον ότι υπερτερεί των διευθυντών ΣΜΕΑΕ, των σχολικών συμβούλων Ε.Α.Ε., του Διευθυντή Ε.Α.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ., αλλά και των καθηγητών του στο Πανεπιστήμιο! Αυτή είναι η λογική του νέου σχεδίου νόμου. Όλα φαίνεται να έχουν στόχο την εξασφάλιση φθηνού προσωπικού, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε την πρόσφατη Κ.Υ.Α. 2/24529/0022 (ΦΕΚ 928/Β-14-4-2014) με την οποία αφαιρείται από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, η δυνατότητα αναγνώρισης των τίτλων αυτών για τη μισθολογική τους εξέλιξη. Όπως σημειώνει η ΔΟΕ «Η νέα ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία » …Επιπλέον, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών…», είναι εξαιρετικά δυσμενής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που, με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή, δεν προσλαμβάνονται με τυπικό προσόν διορισμού κάποιον μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο» (25/4/2014). Συμπέρασμα: οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό για τους οποίους θα μετρούσε μισθολογικά το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό, αποκλείονται ουσιαστικά από τις προσλήψεις! Οι πτυχιούχοι ειδικής αγωγής (ΠΤΕΑ) με μεταπτυχιακό σύμφωνα με την απόφαση δε δικαιούνται μισθολογική εξέλιξη, γιατί το μεταπτυχιακό δεν είναι τυπικό προσόν για την πρόσληψή τους, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου.
Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στην περίπτωση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής (ΠΕ11). Απόλυτη προτεραιότητα δίνεται στους εκπαιδευτικούς ΠΕ11 με προπτυχιακή ειδικότητα στην ΕΑΕ, ενώ εκπαιδευτικοί με το ίδιο βασικό πτυχίο και μεταπτυχιακές σπουδές ή και διδακτορικό στην ΕΑΕ, που μέχρι τώρα προσλαμβάνονταν κατά προτεραιότητα παρακάμπτονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την ίδρυση της Π.Ε.Ε.Π. το 1999 έως σήμερα οι πτυχιούχοι ΠΕ11 με προπτυχιακή ειδίκευση στην ΕΑΕ δε μπορούν να εγγραφούν ως τακτικά μέλη της Π.Ε.Ε.Π., αλλά απαιτούνται μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΑΕ. Η ολιγόμηνη προπτυχιακή ειδίκευση δε θεωρείται επαρκής για να χαρακτηριστεί κάποιος ως ειδικός παιδαγωγός. Αυτή είναι η άποψη της επιστημονικής κοινότητας. Για το σχέδιο νόμου όμως αποτελεί ακαταμάχητο προσόν. Στο ΤΕΦΑΑ της Αθήνας, για παράδειγμα, οι διδακτικές μονάδες που αντιστοιχούν στην ειδίκευση «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» είναι 20 σε σύνολο 130 που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου (http://www.phed.uoa.gr/ proptyxiakes-spoydes.html). Δηλαδή, η ειδίκευση αντιστοιχεί σε ένα περίπου εξάμηνο σπουδών. Είναι δυνατόν να υποσκελίζει διετείς μεταπτυχιακές σπουδές ή πολυετείς διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ; Είναι πραγματικά απίστευτη η έκπτωση των προσόντων και η αναξιοκρατία που επιχειρεί να επιβάλει η συγκεκριμένη πρόταση νόμου. Πρόκειται για σκανδαλώδεις ρυθμίσεις. Πρόκειται για πραγματικό διωγμό των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με αυξημένα προσόντα.
Μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε δομές Ε.Α.Ε. Τι είναι αυτό που επιβάλει σήμερα μια εκ’ διαμέτρου αντίθετη πολιτική; Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την καταστρατήγηση κάθε έννοιας συνέχειας και συνέπειας της Πολιτείας και την κατάφωρη παράβαση της αρχής της «προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου»; Υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα που δείχνουν ότι υστερούν σε σχέση με τους αποφοίτους παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής ή κατεύθυνσης ειδικής αγωγής; Η μήπως προκρίνεται διεθνώς η εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών σε προπτυχιακό επίπεδο, χωριστά από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς; Ούτε το ένα ούτε το άλλο συμβαίνει. Τα κριτήρια φαίνεται να είναι συντεχνιακά, «κατοχύρωσης βασικού πτυχίου», αλλά και κατοχύρωσης όσων δεν έχουν σπουδές στην ειδική αγωγή, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά δεδομένα και οι σύγχρονες τάσεις στη στελέχωση της Ε.Α.Ε.
Η απαξίωση των σπουδών στην ΕΑΕ ξεπερνά κάθε όριο, αφού ένας εκπαιδευτικός Α΄/θμιας ή Β΄/θμιας εκπαίδευσης με ανύπαρκτες σπουδές στην ΕΑΕ και 16 μήνες προϋπηρεσία προηγείται ενός εκπαιδευτικού με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ. Με πενταετή προϋπηρεσία (10 μόρια) προτιμάται ενός εκπαιδευτικού με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην ΕΑΕ (6 έως 9 μόρια)! Είναι απίστευτο, αλλά αυτό προβλέπεται στο σχέδιο νόμου που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Η υποβάθμιση των μεταπτυχιακών τίτλων στην ΕΑΕ συνεχίζεται με την εξομοίωση τους με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας. Αναρωτιόμαστε η Ειδική Αγωγή και η Σχολική Ψυχολογία δεν είναι δύο διακριτά διαφορετικοί επιστημονικοί υποκλάδοι, της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας αντίστοιχα; Η πρόσληψη στην ΕΑΕ των εκπαιδευτικών με μεταπτυχιακές σπουδές στη σχολική ψυχολογία ήταν κατανοητή την περίοδο που υπήρχε έλλειψη σε εκπαιδευτικούς με σπουδές στην ΕΑΕ. Σήμερα που υπάρχουν πλέον χιλιάδες πτυχιούχοι τμημάτων ειδικής αγωγής, διετούς μετεκπαίδευσης ή κάτοχοι μεταπτυχιακών ΕΑΕ τι εξυπηρετεί;
Η «φάμπρικα» των ακριβοπληρωμένων σεμιναρίων ή τα «σεμινάρια της ντροπής» έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου, αλλά και από την πολιτική ηγεσία. Με δήλωση της η τότε υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου (22/12/2009) τόνισε ότι «θα καταργηθούν τα ακριβοπληρωμένα σεμινάρια των 400 ωρών ως προσόν διορισμού, που αποτελούν εμπαιγμό τόσο για την επιμόρφωση που παρέχουν, όσο και για τους κατόχους αναγνωρισμένων τίτλων σπουδών στην ειδική αγωγή». Λίγους μήνες μετά υπήρξε η νομοθετική ρύθμιση που όριζε ότι πιστοποιητικά παρακολούθησης ετήσιων σεμιναρίων που αποκτήθηκαν μετά τις 31-8-2010 δεν γίνονται δεκτά (παράγραφος 5 του άρθρου 47 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ. Α΄/19-5-2010). Γιατί δίνεται νέα παράταση; Γιατί συνεχίζεται αυτή η πελατειακή λογική, αυτή η συναλλαγή/διαπλοκή;
Η Π.Ε.Ε.Π. προτείνει ένα ενιαίο, δίκαιο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με τα παρακάτω βασικά στοιχεία:
α) Πρόσληψη σε δομές ΕΑΕ μόνο των εκπαιδευτικών με σπουδές, προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές, στην ειδική αγωγή.
β) Ισότιμη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με σπουδές στην ΕΑΕ σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό επίπεδο ή διετή μετεκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό ή μόνο διδακτορικό στην ΕΑΕ δε θα προηγούνται των πτυχιούχων τμημάτων ειδικής αγωγής, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, αλλά θα κρίνονται ισότιμα. Όλοι εντάσσονται σε ένα κοινό υποκλάδο, εντός του ενιαίου κλάδου της κάθε ειδικότητας, της Α΄/θμιας ή της Β΄/θμιας εκπαίδευσης. Η κατάταξη τους θα γίνεται με βάση επιπλέον προσόντα (μεταπτυχιακό για τους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής, δεύτερο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ΕΑΕ για τους υπόλοιπους) και της προϋπηρεσίας τους στην ΕΑΕ. Σε μικρότερο βαθμό μπορεί να προσμετράτε η προϋπηρεσία, έως 3 έτη, στη γενική αγωγή. Η πάγια αυτή θέση της ΠΕΕΠ, αν είχε εφαρμοστεί νωρίτερα θα είχαν αποφευχθεί στρεβλώσεις, όπως ο πληθωρισμός των μεταπτυχιακών σπουδών, εξαιτίας της απόλυτης πρόταξης.
γ) Αυστηρή κρίση της συνάφειας των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων με την ειδική αγωγή. Ορισμός συγκεκριμένων κριτηρίων για την επάρκειά τους για τα μεταπτυχιακά που θα εκπονηθούν στη συνέχεια (μαθήματα, πρακτική άσκηση, κτλ.). Να προσδιορίζεται επίσης και να αξιοποιείται τυχόν εξειδίκευση σε συγκεκριμένες διαταραχές.
δ) Η κινητικότητα μεταξύ ειδικής και γενικής αγωγής θα πρέπει να αυξηθεί κι όχι να μειωθεί. Οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής να μπορούν να προσληφθούν ή να μετατεθούν και στη γενική αγωγή, αν έχουν μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά (διδακτική).
ε) Οι μεταθέσεις από τη γενική στην ειδική αγωγή, δηλαδή η είσοδος στην ειδική αγωγή, να γίνονται με βάση τη μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων (τίτλοι σπουδών και προϋπηρεσία στην ΕΑΕ), ενώ οι μεταθέσεις από μία θέση ΕΑΕ σε άλλη, της ίδιας ή διαφορετικής περιοχής, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τις μεταθέσεις στη γενική εκπαίδευση.
στ) Η πρόσληψη σε δομές ΕΑΕ εκπαιδευτικών χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή μπορεί να γίνει μόνο σε περίπτωση έλλειψης ειδικευμένων εκπαιδευτικών και μόνο προσωρινά με απόσπαση ή αναπλήρωση. Δεν είναι δυνατό να τοποθετούνται σε οργανικές θέσεις ΕΑΕ εκπαιδευτικοί χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ. Κατ’ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί ΠΕ11, με προπτυχιακή ειδίκευση στην ΕΑΕ, θα μπορούν ενταχθούν στον υποκλάδο ΠΕ11.05. Η προπτυχιακή ειδίκευση να μοριοδοτείται με το ήμισυ της μοριοδότησης του μεταπτυχιακού στην ΕΑΕ.
ζ) Πιστοποιητικά παρακολούθησης ετήσιων σεμιναρίων που αποκτήθηκαν μετά τις 31-8-2010 δεν γίνονται δεκτά, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 47 του ν. 3848/2010. Όσα αποκτήθηκαν πριν το 2010 μοριοδοτούνται με ένα μόριο. Τα χρυσοπληρωμενα σεμινάρια έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Κάθε απόπειρα επαναφοράς τους συνιστά «εμπαιγμό», για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια της τότε υφυπουργού παιδείας (Ε. Χριστοφιλοπούλου, 22/12/2009).
η) ο κάθε μήνας προϋπηρεσίας να μοριοδοτείται με 0,1 μόριο. Η πρόβλεψη του σχεδίου νόμου για 0,2 μόρια είναι υπερβολική.
ζ) Προτεραιότητα πρέπει να αποτελεί η πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών. Δεν είναι δυνατό η πλειοψηφία πλέον των θέσεων ΕΑΕ να καλύπτεται με αναπληρωτές. Η ανάγκη για σταθερό προσωπικό στην ειδική αγωγή είναι μεγαλύτερη, όπως αποδεικνύεται και από την αύξηση του ορίου για μετάθεση από δύο σε τρία χρόνια. Η πρόταση νόμου διαιωνίζει το πρόβλημα με τις προσλήψεις αναπληρωτών κι επιδιώκει την εξασφάλιση όχι του καταλληλότερου προσωπικού αλλά του προσωπικού που κοστίζει λιγότερο. Η διάσπαση των ειδικών παιδαγωγών που προκαλείται από το σχέδιο νόμου, απομακρύνει ακόμα περισσότερο την προοπτική μόνιμων διορισμών.
Κύριε Υπουργέ, η ΠΕΕΠ συμμετείχε ενεργά στο διάλογο για τα δύο προηγούμενα νομοσχέδια για την ειδική αγωγή. Στη συζήτηση για το νόμο 3699/2008 συνέβαλε ουσιαστικά καταθέτοντας τρείς ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες δέσμες προτάσεων, τo 2006, το 2007 και το 2008, συνολικής έκτασης 30 σελίδων. Στη συζήτηση επιμέρους άρθρων τα τελευταία χρόνια, συμμετείχε με εποικοδομητική κριτική και προτάσεις, αναλυτικά ανά παράγραφο. Οι περισσότερες από τις προτάσεις ή αντιρρήσεις μας έχουν σήμερα δικαιωθεί.
Σήμερα, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να δηλώνουμε ότι δεν είναι δυνατό να συμμετέχουμε στην παραπέρα συζήτηση για ένα σχέδιο νόμου που στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και ενταξιακής προοπτικής. Η ακραία και αναχρονιστική ανατροπή που επιχειρεί να επιφέρει το σχέδιο νόμου, μας πάει πολλές δεκαετίες πίσω κι έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για πρώτη φορά στην ιστορία της η ειδική αγωγή και οι λειτουργοί της δέχονται τέτοιο ισχυρό πλήγμα. Η υποβάθμιση των εκπαιδευτικών ειδικών αγωγής με αυξημένα προσόντα και η προσβολή της επαγγελματικής τους ταυτότητας και των εργασιακών τους δικαιωμάτων δεν έχει προηγούμενο. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με αυξημένα προσόντα, μόνιμοι και αναπληρωτές, βρίσκονται κυριολεκτικά υπό διωγμό, προκειμένου να εξασφαλιστεί εκπαιδευτικό προσωπικό χαμηλού κόστους στην ΕΑΕ. Εκπαιδευτικοί με έξι, οχτώ και δέκα χρόνια σπουδών θεωρούνται ανεπαρκείς, στερούνται ουσιαστικά του δικαιώματος της μετάθεσης, φοβούνται ότι μπορούν να βρεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Αισθάνονται ανεπιθύμητοι στο χώρο της ειδικής αγωγής. Η ταυτόχρονη ανακοίνωση του σχεδίου νόμου και της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, μέσα στην Εβδομάδα των Παθών, δεν περνά απαρατήρητη. Για την εκπαίδευση πολλών από αυτών των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει από του υστέρημά του πολλά εκατομμύρια ευρώ (διετής μετεκπαίδευση, εκπαιδευτικές άδειες, υποτροφίες).
Κύριε Υπουργέ, η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών κάνει έκκληση να αποσύρετε το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο που έχει ήδη προκαλέσει πληγές στο χώρο της ειδικής αγωγής. Να επανέλθει μετά από συστηματική μελέτη, αξιολόγηση του υφιστάμενου πλαισίου, με σύγχρονη ενταξιακή φιλοσοφία για ισότιμη εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες. Όταν για τα άρθρα 20, 21 & 22 που αφορούν τη στελέχωση υπάρχουν 700 σχεδόν σχόλια, ενώ για το άρθρο 2: «Οργάνωση και στόχοι της ΕΑΕ» υπάρχουν μόνο δύο σχόλια, το τρίτο και εκτενέστερο αφορά κι αυτό τη στελέχωση, η διαβούλευση έχει ουσιαστικά εκφυλιστεί, εξαιτίας των ατοπημάτων του σχεδίου νόμου.
Η ΠΕΕΠ καλεί όλους τους ειδικούς παιδαγωγούς, με προπτυχιακή ή μεταπτυχιακή ειδίκευση, να σταματήσουν τη δημόσια αλληλοϋπονόμευση που βλάπτει όλους μας και να συνταχτούν με την πρόταση της ΠΕΕΠ, η οποία σέβεται και διασφαλίζει τα δικαιώματα όλων και κυρίως το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρίες για υψηλού επίπεδου ισότιμη εκπαίδευση, για την οποία όλοι μπορούμε και πρέπει να συμβάλλουμε. Τέλος σας καλούμε όλους στην 5η Διημερίδα Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή που διοργανώνει η ΠΕΕΠ στις 10 και 11 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, για να παρακολουθήσουμε τι μπορούν να καταφέρουν οι εργαζόμενοι στο χώρο της ειδικής αγωγής, όταν όλοι μαζί, εκπαιδευτικό προσωπικό και οι υπόλοιπες ειδικότητες συνεργάζονται αρμονικά, με γνώση, φαντασία και αφοσίωση για το καλό των παιδιών μας.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Ε.Π.
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Δαρβούδης Αθανάσιος Κουσουρέτα Νίκη
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Αξιότιμη επιτροπή σύνταξης του νομοσχεδίου,
Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
Με εκτίμηση,
Πούλιου Αργυρώ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20:
Ο σχολιασμός του συγκεκριμένου άρθρου πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με το σχολιασμό του άρθρου 27 για τη μετεκπαίδευση-επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.Στο άρθρο 20, παρ.1.1 και 1.3 «διορθώνεται» σε σχέση με το ν.3699/2008 η ένταξη στους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71. Η ένταξη γίνεται, επιτέλους, με έναν ενιαίο τρόπο και έχει ως βασική προϋπόθεση (ένταξης) το βασικό πτυχίο ειδικής αγωγής. Ταυτόχρονα, όμως, στο ίδιο άρθρο (παρ.1.2 και 1.4) δημιουργούνται τελικά κλάδοι ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50. Μπορεί μ’ αυτόν τον τρόπο ν’ αποσαφηνίζεται το νομοθετικό πλαίσιο του ν.3699/2008, αλλά οι δύο νεοσύστατοι κλάδοι έρχονται σε αντίθεση με το άρθρο 16 παρ.1 του ιδίου σχεδίου νόμου, όπου αναφέρει ρητά ότι: «Η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ, των ΤΕ, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ γίνεται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στην ΕΑΕ, οι οποίοι τοποθετούνται με τα ισχύοντα κριτήρια της γενικής εκπαίδευσης με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση» (η υπογράμμιση δική μας). Οι κλάδοι ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 περιλαμβάνουν και άτομα χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή π.χ. τριετή προϋπηρεσία κ.α. Ακόμη, οι σπουδές που έχουν μπορεί να αφορούν αποκλειστικά την έρευνα (π.χ. διδακτορικό) και να μην έχουν τη μορφή «μετεκπαίδευσης» στην ΕΑΕ π.χ. μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία. Πολιτικά, ο νομοθέτης προσπαθεί να «χωρέσει» σ’ έναν κλάδο όσους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς έχουν κατά καιρούς εργαστεί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εκτός των ΠΕ71-ΠΕ61 που έχουν βασικό τίτλο σπουδών. Ως ΣΑΤΕΑ:- Θεωρούμε ότι οι κλάδοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ κατοχυρώνονται νομοθετικά με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Παραθέτουμε εδώ αυτούσια τη νομοθεσία για το Προσοντολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, το άρθρο 3 του Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39Α΄), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε πρόσφατα με τα Π.Δ/τα 347/2003 (315Α΄), 44/2005 (63Α΄), 116/2006 (115Α΄) και 146/2007 (185Α΄), καθώς και με τους Ν. 4115/2013 (24Α΄) και 4148/2013 (99Α΄).1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η
ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού
ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή
ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από
την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής,
ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ
της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής.Αξίζει, ακόμα, κάποιος εκπαιδευτικός να κοιτάξει την τελευταία εγκύκλιο πρόσληψης ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014, που δημοσιεύτηκε στις 9.8.2013 (Αρ. Πρωτ. 111192/Δ1) και ειδικότερα το Παράρτημα ΙΙ: Απαραίτητα Τυπικά Προσόντα και το Υποπαράρτημα Α: Τυπικά προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους. Εκεί θα δει ότι οι κλάδοι της εκπαίδευσης ΠΕ ορίζονται με βάση το πτυχίο. Γι’ αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 πρέπει να διατηρηθούν στον κλάδο τους και με την ονομασία τους. Τονίζουμε –για ν’ αποφύγουμε παρεξηγήσεις- ότι νομικά αυτή η πρόταση δε σημαίνει πως π.χ. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές, για να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (άλλωστε οι θέσεις έχουν μετονομαστεί σε ΠΕ71-ΠΕ61 από το 2011 – Ν.3966/2011, άρθρο 56, παρ.1). Οι θέσεις μετονομάστηκαν σε ΠΕ71-ΠΕ61 για να μπορέσει να διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τους κλάδους ΠΕ71-ΠΕ61 (χωρίς θέσεις δεν γίνεται νομοθετικά). Δε θεωρούμε τη δημόσια και δωρεάν διετή μετεκπαίδευση, που έγινε στα Διδασκαλεία (και κακώς καταργήθηκε), ως ισότιμη και αντίστοιχη: α) με τους διδακτορικούς τίτλους (το διδακτορικό αποτελεί στην ουσία έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), β) με την πληθώρα των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής, για τα οποία θα πρέπει να υπάρξει πολύ προσεκτική εξέταση του περιεχομένου τους από την επιτροπή του ΙΕΠ, που ακόμα δεν έχει συσταθεί– άρθρο 32 παρ.4 του σχεδίου νόμου, γ) με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας και δ) με την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές. Άποψη μας είναι ότι η ένταξη των πρώτων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής («γενιά των Διδασκαλείων») στους κλάδους ΠΕ70.50-ΠΕ60.50 αφενός τους υποβαθμίζει, αφού εξισώνει π.χ. τη διετή δημόσια μετεκπαίδευση με τα μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής ή την έλλειψη σπουδών στην ΕΑΕ κτλ. και αφετέρου είναι επικίνδυνη όσον αφορά στα εργασιακά τους δικαιώματα. Αναφορικά με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς με επ’ αόριστον αναπηρία 67% ή εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία 67% πιστεύουμε ότι θα πρέπει να εντάσσονται σε κλάδο με κριτήριο το βασικό τίτλο σπουδών π.χ. στον κλάδο ΠΕ71, αν προέρχονται από τα πανεπιστημιακά τμήματα ειδικής αγωγής ή στον κλάδο ΠΕ70, αν προέρχονται από τα τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης κ.ο.κ. Για την πρόσληψη τους ως αναπληρωτές πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει ουσιαστική κοινωνική μέριμνα, την οποία περιγράφουμε στο σχολιασμό του άρθρου 22.Για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι κλάδοι .50 έχουν οριστεί ήδη από την προηγούμενο νόμο 3699/2008. Αν και δεν μας αναλογεί να κάνουμε υποδείξεις για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (υπάρχουν οι αρμόδιοι φορείς, η ΟΛΜΕ και η ΕΝΕΛΕΑ γι’ αυτό), θέλουμε να θυμίσουμε ότι στη Δευτεροβάθμια δε λειτούργησε ποτέ η διετής μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, ούτε υπήρξαν προπτυχιακές σπουδές. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Η «άνθιση» των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής και των σεμιναρίων 400 ωρών. Η πεποίθησή μας είναι ίδια: κλάδοι ΠΕ, που συστήνονται χωρίς επαρκείς σπουδές, υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να επανεξεταστεί, λοιπόν, το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων από την υπό σύσταση επιτροπή του ΙΕΠ, κατά πόσο έχουν αυτά τα μεταπτυχιακά το χαρακτήρα «μετεκπαίδευσης». Κάθε δε επιστροφή των σεμιναρίων της «ντροπής» ως προσόν πρέπει να αποκλειστεί, ενώ θα έπρεπε αντίθετα να λειτουργήσει η μετεκπαίδευση (σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση).Ως προς το ζήτημα της «προτεραιότητας» στις μεταθέσεις-αποσπάσεις-προσλήψεις αναπληρωτών, οι θέσεις των ΣΑΤΕΑ είναι ξεκάθαρες και γνωστές. Αρχικά, για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις, θεωρούμε ότι αυτές γίνονται, για να καλυφθούν «κοινωνικές ανάγκες» που αφορούν τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει λοιπόν να γίνονται με βάση τα κοινωνικά κριτήρια που ισχύουν και στη Γενική Εκπαίδευση: δηλαδή με βάση τη συνολική υπηρεσία, τη συνυπηρέτηση, οικογενειακούς λόγους, την εντοπιότητα κτλ. Δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης θα πρέπει να έχουν τόσο οι εκπαιδευτικοί με βασικό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή όσο και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι των Διδασκαλείων με μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή, χωρίς καμία διαφοροποίηση μεταξύ τους. Για τον πίνακα αναπληρωτών, πάλι η θέση των ΣΑΤΕΑ είναι ξεκάθαρη – να γίνει ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕ71-ΠΕ61 ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΤΙΤΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ/ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ, όπως ισχύει και στη γενική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όσον αφορά στην περίπτωση εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ΠΕ61 και ΠΕ71, για την κάλυψη των υπόλοιπων κενών σε θέσεις ΕΑΕ, προτείνουμε τη διαμόρφωση ενός δεύτερου επικουρικού πίνακα, στον οποίο θα εντάσσονται εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής (ΠΕ60-ΠΕ70) με κριτήριο ένταξης την κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου στην ΕΑΕ και σίγουρα όχι σεμιναρίων. Η κατάταξη στον επικουρικό πίνακα ν’ ακολουθεί τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση, δηλαδή να γίνεται με βάση την προϋπηρεσία και το βαθμό επιτυχίας στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 και ΠΕ70 θα πρέπει να προσμετράται στον κλάδο τους.Σε περίπτωση εξάντλησης και του επικουρικού πίνακα μπορεί να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ. Όμως, η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 και ΠΕ70 θα πρέπει να προσμετράται στον κλάδο τους και όχι στην ΕΑΕ (το «ξεκλείδωμα» της προϋπηρεσίας στη Γενική Αγωγή έχει ανακοινωθεί). Με αυτόν τον τρόπο, τα «σεμινάρια» δε θεωρούνται πια προσόν, αλλά οι εκπαιδευτικοί που τα απέκτησαν στο παρελθόν μπορούν να εργαστούν, αφού έχουν συμπληρώσει 10 διδακτικούς μήνες. Σταματάει με λίγα λόγια η «επιστροφή» των σεμιναρίων. Το δε σχέδιο νόμου θα πρέπει να ενδιαφερθεί να βάλει αυστηρά κριτήρια στο περιεχόμενο των μεταπτυχιακών και όχι των σεμιναρίων.Η θέση μας για τους πίνακες αναπληρωτών και τη μοριοδότηση κριτηρίων αναλύεται και στο σχολιασμό του άρθρου 21 και 22. Τα άρθρα 20, 21, 22 και 27 πρέπει να μελετηθούν μαζί.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.