Άρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου , μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει των οριστικών πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από τις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.α. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕΕ, συντάσσονται στην πρωτοβάθμια ΕΕ δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70.50 και δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ60.50 και ένας πίνακας ανά κλάδο και  ειδικότητα στη Δευτεροβάθμια ΕΕ στην Κεντρική Υπηρεσία από τις Διευθύνσεις Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων .

β. Σε όλους τους πίνακες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ΕΕ, σε κάθε φάση πρόσληψης προτάσσονται εκπαιδευτικοί με 67% και πάνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, σε ποσοστό 10% ανά κλάδο και ειδικότητα και σε ποσοστό όχι παραπάνω από 15% σε κάθε σχολική μονάδα κατά την διαδικασία των τοποθετήσεων.

γ. Σε κάθε φάση πρόσληψης στην πρωτοβάθμια:

γα. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-71 ΕΕ και σε ποσοστό 5% επί των προσλήψεων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς κλάδου  ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.

γβ. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-61 ΕΕ και σε ποσοστό 30% για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου  ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου.

Τα παραπάνω ισχύουν  μόνο για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού – μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου.  

4α. Στους πίνακες της Πρωτοβάθμιας ΕΕ προτάσσονται στις προσλήψεις οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με  την προϋπηρεσία και με την σειρά επιτυχίας στον ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. 

β. Στη συνέχεια ακολουθούν οι  έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παράγ 2.1,2 του παρόντος νόμου κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
γ. Στον πίνακα της Β/θμιας Εκπ/σης ΕΕ κατατάσσονται οι έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παρ.2.3 του παρόντος νόμου, εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια:

i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:       

α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μισή μονάδα (0,5)  για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΕ, ή στη σχολική ψυχολογία,  έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τρεις (3) μονάδες.

ε) είναι κάτοχοι κύριας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, δύο (2) μονάδες

στ) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, μία (1) μονάδα.

ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην Ε.Ε. που υλοποιείται από εποπτευόμενο ίδρυμα του ΥΠΑΙΘ (Πανεπιστήμιο ή ερευνητικό Κέντρο), μια (1) μονάδα.

 Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην Ε.Ε. πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
– να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την Ε.Ε. και αν πρόκειται για ερευνητικό κέντρο (εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας),  να έχει εμπειρία στην ΕΕ μέσα από την υλοποίηση σχετικών εκπαιδευτικών έργων και δημοσιεύσεων καθώς και διεθνή αναγνώριση,
– η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΕ ή ΚΕΔΥ,
– τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ, τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
– τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από  διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ.

Το Δ.Σ. του ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων κατόπιν εισήγησης του γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης.
η) Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μισή (0,5) μονάδα.

Στις περιπτώσεις που υποψήφιος:

 1) είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος

2) είναι κάτοχος των κριτηρίων β),γ),δ),ε) και στ) δε μοριοδοτούνταιι το  ζ) και η)

3) ο κάτοχος των κριτηρίων ζ) και η) μοριοδοτείται άπαξ μόνο για  το ζ) του παρόντος άρθρου.

ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές Ε.Ε. και ΚΕΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες.
iii) Κοινωνικά κριτήρια

α. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και μέχρι 80% ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τρεις (3) μονάδες.

β. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 80% και άνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τέσσερις (4) μονάδες.

γ. Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω,  τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο τέκνο.

Βεβαιώσεις πιστοποίησης ποσοστού αναπηρίας, που έχουν εκδοθεί πριν την 01-09-2011 από τις Α/θμιες υγειονομικές επιτροπές των Νομαρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και εφ’ όσον έχει υποβληθεί αίτηση στο ΚΕΠΑ, γίνονται δεκτές για επ’ αόριστον χρήση εφ’ όσον πρόκειται για επ’ αόριστον γνωματεύσεις ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους.

Μόνο για τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα οριζόμενα ποσοστά αναπηρίας του παρόντος άρθρου, μπορούν να μην χαρακτηρίζονται ως επ’ αόριστον.
δ. Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες.

ε. Η ύπαρξη τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με μία (1) μονάδα.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και άνω, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και όπως αυτός έχει τροποποιηθεί, τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση ιδιωτικού δικαίου μόνο σε ΣΜΕΕ, Τ.Ε. και ΚΕΔΥ.

5. Επίσης εντάσσονται και κατατάσσονται στους παραπάνω πίνακες με προσόντα στην ΕΕ οι εκπαιδευτικοί  που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10)  διδακτικών μηνών στην ΕΕ.

6. Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα με προσόντα στην ΕΕ προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.

7. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 ΕΕ και ΠΕ70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών των κλάδων  ΠΕ61 ΕΕ και ΠΕ60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου οι οποίοι:

 α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και

 β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους  ΠΕ61 Ε.Ε και ΠΕ 60, που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου αντίστοιχα.

8. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.

Οι  κλάδοι και οι ειδικότητες  που διαθέτουν  Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια  σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία, προτάσσονται  στους πίνακες  κατάταξης .

9. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή Βraille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο(2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου γ).

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:55 | Σοφία

    α) Θεωρούμε ότι ορθά δημιουργούνται δύο πίνακες αναπληρωτών: ο ένας με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία και την επιτυχία στον ΑΣΕΠ (όπως ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς) και ένας «επικουρικός» πίνακας στην Ειδική Εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς με προσόντα στην Ειδική Εκπαίδευση (ο οποίος χρησιμοποιείται σε περίπτωση εξάντλησης του πίνακα των κατόχων του βασικού τίτλου σπουδών).

    Όμως:

    1) η δημιουργία πινάκων με διαφορετικά κριτήρια για τους εκπαιδευτικούς οδηγεί σε ανταγωνισμό ανθρώπους που έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση και απομακρύνεται από την ευρύτερη φιλοσοφία/κατεύθυνση του νομοσχεδίου για εναρμόνιση της νομοθεσίας της ειδικής με τη γενική εκπαίδευση. Θα έπρεπε, και στο βασικό πίνακα και στον επικουρικό, να ισχύουν τα κριτήρια που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση: η προύπηρεσία και ο βαθμός σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Αυτά είναι τα κριτήρια που ισχύουν για την κατάταξη όλων των αναπληρωτών της εκπαίδευσης αυτή τη στιγμή. Μέχρι να διεξαχθούν νέοι διαγωνισμοί ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών και να υπάρξουν μοριοδοτήσεις ποικίλων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών κτλ.), όπως ορίζει ο Ν.3848/2010-άρθρα 2 και 3, αυτά είναι τα κριτήρια κατάταξης για όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

    2) ενώ η ποσόστωση για τους συναδέλφους με αναπηρία είναι ορθή και γίνεται στα πλαίσια άσκησης κοινωνικής πολιτικής (ακολουθώντας τη λογική του παλιότερου πίνακα Α), είναι ιδιαίτερα μικρή. Ως ΣΑΤΕΑ, για τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς με αναπηρία και εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία, προτείνουμε να κατατάσσονται στον αντίστοιχο κλάδο/πίνακα με βάση το πτυχίο τους και να υπάρχει ποσόστωση στις προσλήψεις τους 30% επί του συνόλου των προσλήψεων αναπληρωτών. Προτείνουμε την ποσόστωση ανά νομό και όχι επί του συνόλου των προσλήψεων. Η θέση αυτή έχει διαμορφωθεί από μέλη των ΣΑΤΕΑ, τα οποία τα ίδια ορίζονται νομικά ως άτομα με 67% αναπηρία και άνω. Το σχέδιο νόμου δίνει αυτή τη στιγμή ποσόστωση 10% για τους πίνακες ειδικής εκπαίδευσης (άρθρο 22, παρ.3β) και 5% για τους πίνακες της γενικής εκπαίδευσης (άρθρο 32 του σχεδίου νόμου). Να σημειώσουμε ότι φέτος δεν ίσχυσε ποσόστωση για τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι μας με αναπηρία ΠΕ70.50-60.50 και ΠΕ70-60 να μείνουν χωρίς δουλειά ενώ πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες προσλήψεις!

    3) διαφωνούμε κάθετα με την (προνομιακή) ποσόστωση (στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας ΕΕ) για όσους εκπαιδευτικούς έχουν αποκτήσει μεταπτυχιακό-διδακτορικό μέχρι τη ψήφιση του σχεδίου νόμου (παρ.3γ). Ποτέ και πουθενά δεν υπήρξε ποσόστωση μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων για προσλήψεις στην εκπαίδευση! Είναι άλλο πράγμα η ύπαρξη επικουρικού πίνακα προσλήψεων αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών με βασικό τίτλο σπουδών (κάθε δημόσια υπηρεσία χρειάζεται διατάξεις που θα της δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτει τα λειτουργικά κενά που δημιουργούνται) και άλλο πράγμα η ποσόστωση (για πρόσληψη) κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων επί του συνόλου των εκπαιδευτικών με βασικό τίτλο σπουδών!

    Για άλλη μια φορά, μετά από 6 χρόνια που το βασικό πτυχίο ειδικής αγωγής είχε ουσιαστικά καταργηθεί (με το Ν.3699/2008 τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά προηγούνταν στις προσλήψεις των αναπληρωτών, στις μεταθέσεις, αποσπάσεις κτλ.), οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής βλέπουν το πτυχίο τους ν’ απαξιώνεται. Για άλλη μια φορά δεν εναρμονίζεται το καθεστώς της ειδικής εκπαίδευσης με αυτό της γενικής (όπως προβλέπει σε άλλα σημεία το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου καθώς και ο Ν.4186/2013 και η Υπουργική Απόφαση του καλοκαιριού για τους αναπληρωτές που στηρίχτηκε σ’ αυτόν: 128005/Δ2 – ΦΕΚ 2217/13-8-14). Για άλλη μια φορά, η θεμελιακή αρχή που διέπει το Προσοντολόγιο των Δημοσίων υπαλλήλων (ότι για την κάλυψη θέσεων προσωπικού επί μέρους κλάδων ή ειδικοτήτων, όλων των κατηγοριών, ως προσόν πρόσληψης απαιτείται το κατά περίπτωση ειδικότητας ομώνυμο ή αντίστοιχο πτυχίο) αγνοείται. Η συγκεκριμένη αναφορά της παραγράφου 3γ αποτελεί μία πρωτοφανή, σκανδαλώδη «φωτογραφική» διάταξη εξυπηρέτησης όσων ευνοήθηκαν από το καθεστώς «εξαίρεσης» στη στελέχωση της ειδικής εκπαίδευσης του Ν.3699/2008. Πρόκειται για μια διάταξη που δεν «πατά» πουθενά: ούτε στο τι συμβαίνει νομικά στη συγκρότηση των κλάδων εκπαιδευτικών και των πινάκων αναπληρωτών όλης της εκπαίδευσης (κλάδοι και πίνακες με βάση το πτυχίο), ούτε σε κάποια παιδαγωγικά κριτήρια (αναλυτική κριτική στο ότι τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά δεν είναι ισότιμα και αντίστοιχα με τη δημόσια και δωρεάν μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων ή με το βασικό τίτλο σπουδών των Πανεπιστημίων κάνουμε στο σχολιασμό του άρθρου 27 καθώς και στο υπόμνημα μας στο http://www.satea.gr/2014/07/) ούτε βασίζεται σε κοινωνικά κριτήρια (άσκηση κοινωνικής, προνοιακής πολιτικής, όπως ορθά συμβαίνει για τους συναδέλφούς μας με αναπηρία). Η διάταξη αυτή αποτελεί εξόφθαλμα «σκάνδαλο» το οποίο οι βουλευτές δεν θα δεχτούν να ψηφίσουν! Καλούμε τώρα την ηγεσία του Υπουργείου να την αποσύρει!

    β) Ζητάμε να προσλαμβάνονται οι συνάδελφοι μας με αναπηρία στην Παράλληλη Στήριξη, σε αντίθεση με όσα ορίζει το συγκεκριμένο άρθρο. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για το πού θα τοποθετηθεί κάθε εκπαιδευτικός με αναπηρία και αυτό δε γίνεται με νομικούς φραγμούς. Η επιλογή για την τοποθέτηση ενός συναδέλφου με αναπηρία από τα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ είναι ανάγκη να λαμβάνει υπ’ όψιν το είδος της αναπηρίας του συναδέλφου καθώς και το πού θα μπορούσε να αποδώσει ο εκπαιδευτικός τα μέγιστα. Στο ζήτημα των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών με αναπηρία χρειαζόμαστε μια ποιοτική προσέγγιση.

    γ) Για τη μοριοδότηση του άρθρου 22: ως ΣΑΤΕΑ δεν μπαίνουμε σε συζήτηση περί μοριοδότησης και τι είναι «δίκαιη» μοριοδότηση ή «άδικη» μοριοδότηση κτλ. Δεν μπορούμε να δεχτούμε να μοριοδοτούνται προσόντα στην Ειδική Αγωγή, που δε μοριοδοτούνται αυτή τη στιγμή στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Διότι έτσι φτάνουμε στο σημείο να μιλάμε για τη μοριοδότηση π.χ. ενός μεταπτυχιακού ή ενός κοινωνικού κριτηρίου, το οποίο το ίδιο ακριβώς δε μοριοδοτείται στον πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης για το ίδιο φυσικό πρόσωπο! Μοριοδότηση θα ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς, όταν διεξαχθούν διαγωνισμοί ΑΣΕΠ και ισχύσει τελικά ο Ν.3848/2010.

    Εν κατακλείδι, θυμίζουμε τη θεμελιακή θέση των ΣΑΤΕΑ, τη μόνη που εναρμονίζει το τι συμβαίνει στη γενική εκπαίδευση με αυτό που (θα πρέπει) να συμβαίνει στην ειδική εκπαίδευση:

    – ξεχωριστοί πίνακες αναπληρωτών ΠΕ61-ΠΕ71 και ΠΕ60-ΠΕ70 με κριτήριο ένταξης στον πίνακα/κλάδο το βασικό πτυχίο, όπως ορίζει το Προσοντολόγιο των Δημόσιων Υπαλλήλων και συμβαίνει με όλους τους εκπαιδευτικούς.

    – επικουρικός πίνακας εκπαιδευτικών ΠΕ60-ΠΕ70 με σπουδές (διδακτορικό ή μεταπτυχιακό) στην ΕΕ, ο οποίος θα χρησιμοποιείται σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61-ΠΕ71. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί ΠΕ60-ΠΕ70 βρίσκονται και προσλαμβάνονται και στον πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία τους να προσμετράται στον κλάδο τους. Κάτι τέτοιο ορίζει άλλωστε το σχέδιο νόμου για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ60.50 που ίσως χρειαστεί να εργαστούν σε δομές του Δημοτικού επειδή θα έχουν εξαντληθεί οι πίνακες των δασκάλων (παρ.7 του άρθρου που σχολιάζουμε).

    – σε περίπτωση εξάντλησης και του επικουρικού πίνακα μπορεί να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 και ΠΕ70 να προσμετράται στον κλάδο τους.

    – τα κριτήρια κατάταξης σε όλους τους πίνακες αναπληρωτών ΕΕ να είναι αυτά που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς.

    – στα πλαίσια της άσκησης κοινωνικής πολιτικής, ποσόστωση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών με αναπηρία ή εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία, 30% επί του συνόλου των προσλήψεων αναπληρωτών ανά νομό και ανά κλάδο/ειδικότητα (σε όλη την εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια)

    Το θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης της ΕΕ μπορεί πολύ εύκολα να εναρμονιστεί με το θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης της γενικής εκπαίδευσης, αρκεί να υπάρξει αυτή τη στιγμή η πολιτική βούληση.

    Μετά από ένα εξάμηνο αλλεπάλληλων συζητήσεων, «διαξιφισμών» μεταξύ φορέων της Ειδικής Αγωγής, έντονης δημόσιας συζήτησης, η Ελληνική Πολιτεία βρίσκεται πια σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι αναφορικά με τη στελέχωση της ΕΕ και, εν τέλει, με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης: είναι η ώρα για την ανατροπή των «κακώς κειμένων» του παρελθόντος, είναι η ώρα να εναρμονιστεί η νομοθεσία της γενικής με την ειδική εκπαίδευση, να πάψουν οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής να βρίσκονται σ’ ένα καθεστώς «εξαίρεσης», να ισχύσει γι’ αυτούς ότι ισχύει στην υπόλοιπη εκπαίδευση, να μπει ένα μεγάλο φρένο στη «βιομηχανία» σεμιναρίων και μεταπτυχιακών ειδικής αγωγής που «άνθισε» τα προηγούμενα χρόνια ακριβώς διότι συνδέθηκε με την προνομιακή μεταχείριση αυτών των τίτλων από το θεσμικό πλαίσιο

    Συμφωνώ και στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:53 | Κατερίνα

    ίναι απαράδεκτο ότι απαξιώνονται οι μεταπτυχιακοί τίτλοι και προτάσσονται εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο. Ως μέση λύση θα μπορούσε τουλάχιστον να ισχύσει ποσόστωση 50% για ΠΕ 71 – ΠΕ 61 ΚΑΙ 50% για ΠΕ 70,50 – ΠΕ 60,50 που είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου. ΥΓ: το ότι η ποσόστωση για δασκάλους και νηπιαγωγούς είναι διαφορετική είναι επίσης απαράδεκτο. Για ποιο λόγο να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:51 | Ανθή Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:50 | Δέσποινα Τζιόλα – Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Π.Ε 71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:46 | ΜΑΡΙΑ Κ.

    Συμφωνώ με τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:45 | Πούλιου Αργυρώ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:42 | ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΌ ΠΡΟΣΩΠΟΝΤΟΛΟΓΕΙΟ Η ΟΧΙ; ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ; Ή ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΚΑΤΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ;
    ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕ 61-71 ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΩΣΕΙΣ ΠΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΠΡΙΝ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ!
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ!!! ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ- ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ!!!
    ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΑΝ ΠΡΩΤΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ! ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ! ΤΕΛΟΣ!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:41 | Νικολαου Χριστινα

    Στηριζω τις θεσεις του Σατεα

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:38 | Πετρούλα

    http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:36 | ΜΑΜΜΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:33 | Τατιάνα Λειμώνα

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:33 | Ιωάννα

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:29 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Προτείνω:
    α) κοινή μοριοδότηση για όλους και εξομοίωση των ΠΕ61-71.
    Ας ξεκαθαρίσουμε πως η Ειδική Αγωγή δεν αποτελέι ξεχωριστό κομμάτι της εκπάιδευσης! Είναι απαράδεκτο που υπάρχει ξεχωριστή σχολή! Αν είναι έτσι πρέπει να ιδρύσουμε ξεχωριστή σχολή και για την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση!!!! Δυστυχώς όμως στην Ελληνική πραγματικότητα υπάρχει!Συνεπώς καμία πρόταξη δεν δικαιολογείται.. ούτε αυτή που προτείνεται τώρα, ούτε αυτή που ίσχυε!!!
    β) ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το Διδακτορικό να πιάνει 6 μονάδες μόνο! όταν χρειάζεται 4 χρόνια σπουδών + 2 για το μεταπτυχιακό. Άλλωστε και στην μοριοδότηση του ΑΣΕΠ προσμετρώνται τα δυο πτυχία.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:27 | Κώστας Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να ίνεται ποσόστωση επί των προσλήψεων σε κανένα εκπαιδευτικό περαν των εκπαιδευτικών ΠΕ71. Ειναι απαράδεκτο και εφόσον ισχύσει να ισχύσει και για τους ΠΕ71 να μπορούν να διδάσκουν στην γενική αγωγή

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:25 | ιωαννα γαβριηλ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:25 | Χριστίνα Μιχαηλίδου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:24 | Δανάη

    Τα τμήματα Ειδικής Αγωγής δημιουργήθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία είτε βρίσκονται στα γενικά σχολεία είτε σε ειδικά σχολεία. Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα ότι δηλώσεις είσαι… Από που και ως που ένας δάσκαλος γενικής με ένα μεταπτυχιακό από τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ και από την ΙΤΑΛΙΑ (πολλοί δεν ξέρουν καθόλου ιταλικά) να μπορεί να διδάξει στην ειδική αγωγή;

    Γιατί πολλοί από τους δασκάλους δε δηλώσαν ως πρώτη επιλογή τα Τμήματα ειδικής και τώρα καίγονται τόσο πολύ;

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ… Πάλι πρωτοτυπούμε…. Δεν μπορούν να μπαίνουν όλα στο ίδιο σακί. Φτάνει πια

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:14 | ΚΙΖΙΡΙΔΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:09 | Σακης

    σωστη κινηση

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:06 | ΟΥΡΑΝΙΑ ΓΚ.

    ΝΑΙ στην μοριοδότηση όλων των προσόντων που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή! Τα σεμινάρια των 400 ωρών να μοριοδοτούνται κανονικά και για όσους έχουν μεταπτυχιακό! Είναι άδικο κάθε χρόνο να αλλάζουν τα κριτήρια! Ειδικά στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι επιμορφώσεις κρίνονται απαραίτητες και καλό θα ήταν να συνεχίζουν να μοριοδοτούνται! Ευχαριστώ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:04 | ΟΛΓΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:03 | B.Z

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:01 | γιώτα

    Οι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής απόφοιτοι του ΠΤΕΑ θα έπρεπε προτάσσονται στις προσλήψεις. Το ποσοστό 30% θα τους οδηγήσει εκτός σχολικών τάξεων καθώς ο αριθμός τους θα αυξηθεί στο μέλλον. Σας ζητώ να αποκαταστήσετε αυτήν την αδικία με το να προτάσσονται στις προσλήψεις ή έστω το ποσοστό των προσλήψεων των νηπιαγωγών με μεταπτυχιακό να είναι αντίστοιχο των δασκάλων δηλαδή 5%.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:00 | Ελένη Λάμπρου

    14 Δεκεμβρίου 2014, 14:07 | Ελένη Λάμπρου Μόνιμος Σύνδεσμος Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:57 | Τόκα Δήμητρα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:52 | ΣΠΥΡΟΣ

    Στηριζω τις θέσεις των σατεα.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:48 | Κεκετσίδου Κυριακή

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:39 | Κατερίνα Γ.

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:35 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Στηρίζουμε τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!!!!!!!!!!!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:33 | Μυρτώ

    Τελείως άδικη η πρόταξη των αποφοίτων των συγκεκριμένων τμημάτων. Να μοριοδοτούνται ΟΛΟΙ ανάλογα με τα προσόντα τους.

    Να μπει ρύθμιση να δουλεύουν μόνο σε ειδικά σχολεία οι ΠΕ61/71. Δεν είναι παιδαγωγοί.Δεν είναι εκπαιδευτικοί , είναι εκπαιδευτές!

    ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ/ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ/ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ!!!Δεν γίνεται το μεταπτυχιακό να παίρνει τόσα λίγα μόρια σε σχέση με το σεμινάριο και την προϋπηρεσία.

    Προϋπηρεσία: 0,10 (έτσι θα ισχύσει και στη γενική)
    μεταπτυχιακό : 3 μονάδες ή 5/6 μονάδες αν ισχύσει 0, 20 προϋπηρεσία
    σεμινάριο: 0,5 (έλεος με την αναμφίβολου ποιότητας αυτών των σεμιναρίων και επιπλέον δώσανε προϋπηρεσίες. Ας σταματήσει εδώ αυτή η ντροπή και η πριμοδότηση όσων δεν έχουν τα ακαδημαϊκά προσόντα και έλεγχο)
    Κλειδωμα μεταπτυχιακών: μετά μόνο ως προσόν ένταξης στον πίνακα
    Αυτά και ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ/ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ/ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:30 | Νίκη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:25 | παναγιώτα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:20 | ΑΛΙΚΗ ΟΥΡΟΜΙΔΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α ! !

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:16 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:15 | nikoleta

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:14 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:03 | Varvara

    Δεν βρίσκω τον λόγο της ύπαρξης δύο διαφορετικών πινάκων καθώς και της πρόταξης των ΠΕ71/61 (ειδικά όταν η Ειδική Αγωγή έχει οριστεί από την Διακήρυξη της Salamanca ως ειδίκευση, έπειτα από το βασικό πτυχίο του δασκάλου ή του νηπιαγωγού).
    Θεωρώ ότι είναι δύσκολο, από την στιγμή που η Ελλάδα πρωτοτύπησε και δημιούργησε ένα βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή δημιουργώντας δύο διαφορετικές πλευρές, να υπάρξει κάποιος που να μην θεωρεί ότι είναι αδικημένος.
    Προτείνω έναν ενιαίο πίνακα, στον οποίο όλοι θα τοποθετούνται με βάση την προϋπηρεσία τους. Αυτό μπορώ να δω ως λύση κάπου στην μέση, να μην προτάσσεται κανένας απο τους δύο.
    Σε καμία περίπτωση όμως, δεν μπορώ να βλέπω τα σεμινάρια να εξισώνονται με τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά και να μπαίνουν στον ίδιο, ξεχωριστό (όπως ορίζεται στο νομοσχέδιο) πίνακα.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:00 | Πετρούλα

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ !!!! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !!ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗΣ !

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:58 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΕΦΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 22:

    Όπως έγινε και τον Μάϊο, φοβόμαστε ότι η κατάταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μπορεί να μονοπωλήσει τη δημόσια διαβούλευση ενός νομοσχεδίου που περιλαμβάνει πληθώρα αλλαγών στη φοίτηση, στη διάγνωση, στη φιλοσοφία της Ειδικής Εκπαίδευσης της χώρας μας.

    Έχουμε τοποθετηθεί εκτενώς για το ζήτημα των αναπληρωτών. Η ραγδαία αύξηση της ανεργίας τα τελευταία χρόνια, το «πάγωμα» των διορισμών στην εκπαίδευση, η έλλειψη προοπτικής στη γενική εκπαίδευση με το απαράδεκτο «κλείδωμα» των πινάκων προϋπηρεσίας (Ν.3848/2010) που μόλις φέτος ξεκλείδωσαν «μερικώς», όλα αυτά, οδήγησαν την Ειδική Αγωγή σ’ ένα δυσάρεστο ρόλο: αυτόν της «αποσυμπίεσης» της ανεργίας των εκπαιδευτικών.

    Είναι κάτι που ως ΣΑΤΕΑ το είχαμε προβλέψει από το 2011. Δείτε την ανακοίνωση μας «Εγκύκλιος Ειδικής Αγωγής: εξαιρέσεις, αντιφάσεις, σκοπιμότητες» τον Ιούλιο του 2011 (στο http://www.satea.gr ), όπου κατά γράμμα λέγαμε:

    «Χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, με ή χωρίς τυπικά προσόντα (όπως γίνεται με το ΕΣΠΑ), θα εισέρχονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, με αποτέλεσμα να αποτελεί τη βαλβίδα αποσυμπίεσης για όλους τους κλάδους, όπου η προϋπηρεσία δεν προσμετράται. Η Ειδική Αγωγή θα στελεχωθεί πάλι με γνώμονα τη μικροπολιτική, τη λογιστική αντιμετώπιση της ανεργίας των εκπαιδευτικών, και σίγουρα όχι με τις ανάγκες των μαθητών μας για ποιοτική εκπαίδευση».

    Έτσι, σήμερα, φτάσαμε στο σημείο μηδέν: να παραμένουμε αδιόριστοι για χρόνια αλλά να συζητάμε κοντόφθαλμα πως θα κερδίσουμε «ένα ακόμη μόριο» στο κυνήγι μιας προσωρινής θέσης εργασίας (μην ξεχνάμε ότι ως αναπληρωτές είμαστε συμβασιούχοι και μάλιστα οι πιστώσεις μας δε χρηματοδοτούνται από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό αλλά από προσωρινά ευρωπαϊκά κονδύλια με ημερομηνία λήξης).

    Απέναντι σ’ αυτήν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι ΣΑΤΕΑ έκαναν ένα κάλεσμα τον περσινό Μάιο, κάλεσμα το οποίο συνέχισαν αυτό το Φθινόπωρο (δείτε ανακοινώσείς μας τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη 2014 στο http://www.satea.gr ): να αγωνιστούμε όλοι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί από κοινού για άμεσους μαζικούς διορισμούς, που τους έχει ανάγκη όχι μόνο η Ειδική Αγωγή αλλά όλη η Εκπαίδευση. Σε αντίθεση με τη λογική των απολύσεων στο δημόσιο τομέα, η εμπειρία μας δείχνει ότι κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει από τα σχολεία, χιλιάδες αναπληρωτές χρειάζονται, χιλιάδες παραμένουν τα κενά ακόμα και μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών!

    Βάζοντας το γενικότερο πλαίσιο, στο συγκεκριμένο άρθρο, έχουμε να σχολιάσουμε τα εξής:

    α) Θεωρούμε ότι ορθά δημιουργούνται δύο πίνακες αναπληρωτών: ο ένας με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία και την επιτυχία στον ΑΣΕΠ (όπως ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς) και ένας «επικουρικός» πίνακας στην Ειδική Εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς με προσόντα στην Ειδική Εκπαίδευση (ο οποίος χρησιμοποιείται σε περίπτωση εξάντλησης του πίνακα των κατόχων του βασικού τίτλου σπουδών).

    Όμως:

    1) η δημιουργία πινάκων με διαφορετικά κριτήρια για τους εκπαιδευτικούς οδηγεί σε ανταγωνισμό ανθρώπους που έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση και απομακρύνεται από την ευρύτερη φιλοσοφία/κατεύθυνση του νομοσχεδίου για εναρμόνιση της νομοθεσίας της ειδικής με τη γενική εκπαίδευση. Θα έπρεπε, και στο βασικό πίνακα και στον επικουρικό, να ισχύουν τα κριτήρια που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση: η προύπηρεσία και ο βαθμός σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Αυτά είναι τα κριτήρια που ισχύουν για την κατάταξη όλων των αναπληρωτών της εκπαίδευσης αυτή τη στιγμή. Μέχρι να διεξαχθούν νέοι διαγωνισμοί ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών και να υπάρξουν μοριοδοτήσεις ποικίλων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών κτλ.), όπως ορίζει ο Ν.3848/2010-άρθρα 2 και 3, αυτά είναι τα κριτήρια κατάταξης για όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

    2) ενώ η ποσόστωση για τους συναδέλφους με αναπηρία είναι ορθή και γίνεται στα πλαίσια άσκησης κοινωνικής πολιτικής (ακολουθώντας τη λογική του παλιότερου πίνακα Α), είναι ιδιαίτερα μικρή. Ως ΣΑΤΕΑ, για τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς με αναπηρία και εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία, προτείνουμε να κατατάσσονται στον αντίστοιχο κλάδο/πίνακα με βάση το πτυχίο τους και να υπάρχει ποσόστωση στις προσλήψεις τους 30% επί του συνόλου των προσλήψεων αναπληρωτών. Προτείνουμε την ποσόστωση ανά νομό και όχι επί του συνόλου των προσλήψεων. Η θέση αυτή έχει διαμορφωθεί από μέλη των ΣΑΤΕΑ, τα οποία τα ίδια ορίζονται νομικά ως άτομα με 67% αναπηρία και άνω. Το σχέδιο νόμου δίνει αυτή τη στιγμή ποσόστωση 10% για τους πίνακες ειδικής εκπαίδευσης (άρθρο 22, παρ.3β) και 5% για τους πίνακες της γενικής εκπαίδευσης (άρθρο 32 του σχεδίου νόμου). Να σημειώσουμε ότι φέτος δεν ίσχυσε ποσόστωση για τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι μας με αναπηρία ΠΕ70.50-60.50 και ΠΕ70-60 να μείνουν χωρίς δουλειά ενώ πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες προσλήψεις!

    3) διαφωνούμε κάθετα με την (προνομιακή) ποσόστωση (στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας ΕΕ) για όσους εκπαιδευτικούς έχουν αποκτήσει μεταπτυχιακό-διδακτορικό μέχρι τη ψήφιση του σχεδίου νόμου (παρ.3γ). Ποτέ και πουθενά δεν υπήρξε ποσόστωση μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων για προσλήψεις στην εκπαίδευση! Είναι άλλο πράγμα η ύπαρξη επικουρικού πίνακα προσλήψεων αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών με βασικό τίτλο σπουδών (κάθε δημόσια υπηρεσία χρειάζεται διατάξεις που θα της δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτει τα λειτουργικά κενά που δημιουργούνται) και άλλο πράγμα η ποσόστωση (για πρόσληψη) κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων επί του συνόλου των εκπαιδευτικών με βασικό τίτλο σπουδών!

    Για άλλη μια φορά, μετά από 6 χρόνια που το βασικό πτυχίο ειδικής αγωγής είχε ουσιαστικά καταργηθεί (με το Ν.3699/2008 τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά προηγούνταν στις προσλήψεις των αναπληρωτών, στις μεταθέσεις, αποσπάσεις κτλ.), οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής βλέπουν το πτυχίο τους ν’ απαξιώνεται. Για άλλη μια φορά δεν εναρμονίζεται το καθεστώς της ειδικής εκπαίδευσης με αυτό της γενικής (όπως προβλέπει σε άλλα σημεία το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου καθώς και ο Ν.4186/2013 και η Υπουργική Απόφαση του καλοκαιριού για τους αναπληρωτές που στηρίχτηκε σ’ αυτόν: 128005/Δ2 – ΦΕΚ 2217/13-8-14). Για άλλη μια φορά, η θεμελιακή αρχή που διέπει το Προσοντολόγιο των Δημοσίων υπαλλήλων (ότι για την κάλυψη θέσεων προσωπικού επί μέρους κλάδων ή ειδικοτήτων, όλων των κατηγοριών, ως προσόν πρόσληψης απαιτείται το κατά περίπτωση ειδικότητας ομώνυμο ή αντίστοιχο πτυχίο) αγνοείται. Η συγκεκριμένη αναφορά της παραγράφου 3γ αποτελεί μία πρωτοφανή, σκανδαλώδη «φωτογραφική» διάταξη εξυπηρέτησης όσων ευνοήθηκαν από το καθεστώς «εξαίρεσης» στη στελέχωση της ειδικής εκπαίδευσης του Ν.3699/2008. Πρόκειται για μια διάταξη που δεν «πατά» πουθενά: ούτε στο τι συμβαίνει νομικά στη συγκρότηση των κλάδων εκπαιδευτικών και των πινάκων αναπληρωτών όλης της εκπαίδευσης (κλάδοι και πίνακες με βάση το πτυχίο), ούτε σε κάποια παιδαγωγικά κριτήρια (αναλυτική κριτική στο ότι τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά δεν είναι ισότιμα και αντίστοιχα με τη δημόσια και δωρεάν μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων ή με το βασικό τίτλο σπουδών των Πανεπιστημίων κάνουμε στο σχολιασμό του άρθρου 27 καθώς και στο υπόμνημα μας στο http://www.satea.gr/2014/07/) ούτε βασίζεται σε κοινωνικά κριτήρια (άσκηση κοινωνικής, προνοιακής πολιτικής, όπως ορθά συμβαίνει για τους συναδέλφούς μας με αναπηρία). Η διάταξη αυτή αποτελεί εξόφθαλμα «σκάνδαλο» το οποίο οι βουλευτές δεν θα δεχτούν να ψηφίσουν! Καλούμε τώρα την ηγεσία του Υπουργείου να την αποσύρει!

    β) Ζητάμε να προσλαμβάνονται οι συνάδελφοι μας με αναπηρία στην Παράλληλη Στήριξη, σε αντίθεση με όσα ορίζει το συγκεκριμένο άρθρο. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για το πού θα τοποθετηθεί κάθε εκπαιδευτικός με αναπηρία και αυτό δε γίνεται με νομικούς φραγμούς. Η επιλογή για την τοποθέτηση ενός συναδέλφου με αναπηρία από τα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ είναι ανάγκη να λαμβάνει υπ’ όψιν το είδος της αναπηρίας του συναδέλφου καθώς και το πού θα μπορούσε να αποδώσει ο εκπαιδευτικός τα μέγιστα. Στο ζήτημα των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών με αναπηρία χρειαζόμαστε μια ποιοτική προσέγγιση.

    γ) Για τη μοριοδότηση του άρθρου 22: ως ΣΑΤΕΑ δεν μπαίνουμε σε συζήτηση περί μοριοδότησης και τι είναι «δίκαιη» μοριοδότηση ή «άδικη» μοριοδότηση κτλ. Δεν μπορούμε να δεχτούμε να μοριοδοτούνται προσόντα στην Ειδική Αγωγή, που δε μοριοδοτούνται αυτή τη στιγμή στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Διότι έτσι φτάνουμε στο σημείο να μιλάμε για τη μοριοδότηση π.χ. ενός μεταπτυχιακού ή ενός κοινωνικού κριτηρίου, το οποίο το ίδιο ακριβώς δε μοριοδοτείται στον πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης για το ίδιο φυσικό πρόσωπο! Μοριοδότηση θα ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς, όταν διεξαχθούν διαγωνισμοί ΑΣΕΠ και ισχύσει τελικά ο Ν.3848/2010.

    Εν κατακλείδι, θυμίζουμε τη θεμελιακή θέση των ΣΑΤΕΑ, τη μόνη που εναρμονίζει το τι συμβαίνει στη γενική εκπαίδευση με αυτό που (θα πρέπει) να συμβαίνει στην ειδική εκπαίδευση:

    – ξεχωριστοί πίνακες αναπληρωτών ΠΕ61-ΠΕ71 και ΠΕ60-ΠΕ70 με κριτήριο ένταξης στον πίνακα/κλάδο το βασικό πτυχίο, όπως ορίζει το Προσοντολόγιο των Δημόσιων Υπαλλήλων και συμβαίνει με όλους τους εκπαιδευτικούς.

    – επικουρικός πίνακας εκπαιδευτικών ΠΕ60-ΠΕ70 με σπουδές (διδακτορικό ή μεταπτυχιακό) στην ΕΕ, ο οποίος θα χρησιμοποιείται σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61-ΠΕ71. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί ΠΕ60-ΠΕ70 βρίσκονται και προσλαμβάνονται και στον πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία τους να προσμετράται στον κλάδο τους. Κάτι τέτοιο ορίζει άλλωστε το σχέδιο νόμου για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ60.50 που ίσως χρειαστεί να εργαστούν σε δομές του Δημοτικού επειδή θα έχουν εξαντληθεί οι πίνακες των δασκάλων (παρ.7 του άρθρου που σχολιάζουμε).

    – σε περίπτωση εξάντλησης και του επικουρικού πίνακα μπορεί να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 και ΠΕ70 να προσμετράται στον κλάδο τους.

    – τα κριτήρια κατάταξης σε όλους τους πίνακες αναπληρωτών ΕΕ να είναι αυτά που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς.

    – στα πλαίσια της άσκησης κοινωνικής πολιτικής, ποσόστωση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών με αναπηρία ή εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία, 30% επί του συνόλου των προσλήψεων αναπληρωτών ανά νομό και ανά κλάδο/ειδικότητα (σε όλη την εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια)

    Το θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης της ΕΕ μπορεί πολύ εύκολα να εναρμονιστεί με το θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης της γενικής εκπαίδευσης, αρκεί να υπάρξει αυτή τη στιγμή η πολιτική βούληση.

    Μετά από ένα εξάμηνο αλλεπάλληλων συζητήσεων, «διαξιφισμών» μεταξύ φορέων της Ειδικής Αγωγής, έντονης δημόσιας συζήτησης, η Ελληνική Πολιτεία βρίσκεται πια σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι αναφορικά με τη στελέχωση της ΕΕ και, εν τέλει, με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης: είναι η ώρα για την ανατροπή των «κακώς κειμένων» του παρελθόντος, είναι η ώρα να εναρμονιστεί η νομοθεσία της γενικής με την ειδική εκπαίδευση, να πάψουν οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής να βρίσκονται σ’ ένα καθεστώς «εξαίρεσης», να ισχύσει γι’ αυτούς ότι ισχύει στην υπόλοιπη εκπαίδευση, να μπει ένα μεγάλο φρένο στη «βιομηχανία» σεμιναρίων και μεταπτυχιακών ειδικής αγωγής που «άνθισε» τα προηγούμενα χρόνια ακριβώς διότι συνδέθηκε με την προνομιακή μεταχείριση αυτών των τίτλων από το θεσμικό πλαίσιο.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:44 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σατεα!
    Ποτέ και πουθενά δεν υπήρξε ποσόστωση μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων για προσλήψεις στην εκπαίδευση!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:42 | ΛΕΝΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Σατέα…
    Να ισχύει στη στελέχωση της ΕΕ ό,τι ισχύει και στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:38 | ΜΑΡΙΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Σατέα!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:36 | Tonya

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:32 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Συμφωνώ με τις θέσεις ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:11 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ Χ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !

    ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:08 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ

    Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:06 | ΑΓΡΑΦΙΩΤΗ ΡΑΝΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:04 | Μαρία Τ.

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:03 | ΙΩΑΝΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 09:44 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΝΤΖΑΡΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!