Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 26 Απριλίου 2020, 16:05 | Σπύρος Κ.

    Από παιδαγωγικής άποψης θα έπρεπε να υπήρχαν 2 νηπιαγωγοί σε κάθε τμήμα για να παραχθεί το εκπαιδευτικό έργο που επιδιώκεται. Δεν μπορεί μια νηπιαγωγός να καλύπτει παράλληλα τις εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο, τόσων παιδιών και να απαιτούνται τα μέγιστα στο έργο μας. Αντί να αυξήσουν το προσωπικό και να λυθούν τα τόσα ήδη προβλήματα υπάρχουν βάζουμε τα αγγλικά μέσα στο νηπιαγωγείο ενώ παλεύουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς για θέματα που το κράτος θεωρεί δεδομένα και λυμένα. Καταστροφική κίνηση ενώ αντ’αυτής θα μπορούσε να υπάρχει παράλληλη για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και τμημάτων ένταξης και φυσικά μείωση μαθητών. Δεν είναι πάρτυ το σχολείο και εμείς οι νηπιαγωγοί οι διασκεδαστές. Άτοπη και καταστροφική κίνηση για όσους δεν γνωρίζουν τη πραγματικότητα στις τάξεις.

  • 26 Απριλίου 2020, 15:56 | Βαγγέλης Σ.

    Σωστό το μέτρο και αποδοτικό. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι ο Διευθυντής εκπαίδευσης που είναι σχεδόν πάντα δάσκαλος. Πάντα βρίσκει τρόπους και παραθυράκια ώστε να σπάνε τμήματα και να μην εφαρμόζεται ποτέ ο ανώτερος αριθμός μαθητών. Στα 2 νηπιαγωγεία της περιοχής μας παράδειγμα με 60 νήπια έκαναν 4 τμήματα αντί για 3.
    Στην εποχή της οικονομικής κρίσης το κράτος οφείλει να νοικοκυρέψει τα σχολεία και να μην σπαταλάται δημόσιο χρήμα. Οι Διευθυντές εκπαίδευσης δεν πρέπει να είναι από τον ίδιο κλάδο.

  • 26 Απριλίου 2020, 15:30 | Χαρά

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 26 Απριλίου 2020, 15:20 | ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 26 Απριλίου 2020, 15:20 | Νηπιαγωγος

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 26 Απριλίου 2020, 15:19 | Όλγα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 26 Απριλίου 2020, 14:37 | Ποταμιάνου Άννα

    Η αύξηση των παιδιών ανά τάξη είναι απαράδεκτη από κάθε άποψη, επιστημονική, παιδαγωγική, συναισθηματική των παιδιών, πρακτική.. Δείχνει μόνο μια διάθεση να βγουν οι αριθμοί όπως πρέπει, δηλαδή να γίνουν περικοπές πάσει θυσία.
    Σε καιρό πανδημίας και εν αναμονή δεύτερου κύματος όλοι περιμέναμε μείωση και όχι αύξηση.
    Το επιχείρημα ότι γίνονταν εικονικές εγγραφές και λειτουργούσαν τμήματα με πολύ λίγα παιδιά και ότι αυτό καταπολεμάται με το νομοσχέδιο αυτό είναι παντελώς ανυπόστατο και αποδεικνύει ότι ο νομοθέτης δεν γνωρίζει (ή προσποιείται ότι δεν γνωρίζει) καν την πλατφόρμα myschool στην οποία είναι περασμένοι όλοι οι μαθητές.

  • 26 Απριλίου 2020, 13:32 | ΣΟΦΙΑ

    Ως εκπαιδευτικός και γω απ τη μεριά μου ειμαι κατά της αύξησης του αριθμού νηπίων ανά τάξη.Πρωτον και κύριον δεν υπάρχουν υλικοτεχνικής υποδομής να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο καθώς πολλές τάξεις είναι ήδη ακατάλληλες με τον τρέχοντα αριθμό παιδιών.. Επίσης μειώνεται η ποιότητα της εκπαιδςυσης και αλλά πολλά.

  • 26 Απριλίου 2020, 13:21 | ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    Απαράδεκτες οι προτεινόμενες ρυθμίσεις.Διαβάζοντας την εισηγητική έκθεση μένει κανείς έκπληκτος από τον τρόπο που προσπαθεί να δικαιολογήσει τις αντιπαιδαγωγικές από κάθε άποψη αλλά και εγκληματικές στην παρούσα φάση(κορωνοϊός) αλλαγές.Η πραγματικότητα είναι ότι τον μόνο σκοπό που υπηρετούν είναι η μείωση των δαπανών για την παιδεία και το χτύπημα στο δημόσιο σχολείο.Αμφιβάλω αν κανείς από τους συγγραφείς του σχεδίου νόμου έχει διδακτική εμπειρία σε τάξη.Πισωγύρισμα σε μάυρες εποχές για την παιδεία που είχαμε αφήσει πίσω μας.

  • 26 Απριλίου 2020, 13:09 | Ζαχαρώ

    Σε μια εποχή που επιτασσει την μεγαλη αναγκη μειωσης του αριθμου των μαθητών ανα τάξη, έρχεται αυτή η ρύθμιση η οποία θα υποβαθμισει την ποιότητα της διδασκαλίας. Απαράδεκτο!

  • 26 Απριλίου 2020, 13:06 | ΓΙΑΝΝΑΡΗ ΚΥΡΙΑΚΗ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ενημερωθούμε με βάση ποια παιδαγωγικά κριτήρια πάρθηκε η απόφαση για αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, τη στιγμή που τα Παιδαγωγικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας τάσσονται κατά. Τη στιγμή που σύμφωνα με τους ιατρούς ο Covid-19 θα είναι και πάλι σε έξαρση από το ερχόμενο φθινόπωρο και οι τάξεις στα ελληνικά δημόσια σχολεία είναι ασφυκτικά μικρές.
    Μιλάτε διαρκώς για νέες, πρωτοποριακές εκπαιδευτικές μεθόδους. Γνωρίζετε ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός μαθητών για να μπορέσει να εφαρμόσει ένας εκπαιδευτικός ομαδοσυνεργατική, εξατομικευμένη η διαφοροποιημένη διδασκαλία; Σε μία διδακτική ώρα 45′ και σε μία τάξη 25 μαθητών πόσος χρόνος αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή; Θεωρείτε πως επαρκεί για επίλυση αποριών ή συναισθηματική ενίσχυση των μαθητών; Αναλογιστείτε το γεγονός πως σε αυτή την τάξη θα υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά που θα έχουν την ελληνική ως δεύτερη ξένη γλώσσα, παιδιά που θα υφίστανται bullying. Κρίνετε πως ο χρόνος επαρκεί ώστε να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει ουσιαστικά αυτά τα παιδιά;
    Δεδομένων, λοιπόν, των συνθηκών ο διάλογος θα έπρεπε να περιστρέφεται γύρω από την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας και αυτό σίγουρα δεν επιτυγχάνεται μέσω της αύξησης των μαθητών ανά τμήμα. Πρώτα πρέπει να λυθούν τα ζητήματα υποδομών και εξοπλισμού των σχολείων, τα ζητήματα στελέχωσης με εκπαιδευτικό προσωπικό και μετά ας γίνει λόγος για αύξηση μαθητών ανά τμήμα.

  • 26 Απριλίου 2020, 13:00 | Δημήτρης Σ.

    Αντί να μειώσετε τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις εσείς τον αυξάνετε.Εσείς κυρία Κεραμέως θα θέλατε τα δικά σας παιδία να στριμώχνονται με άλλα 25 παιδιά σε μια τάξη κλουβί? Θα θέλατε να πηγαίνουν σε μια τουαλέτα που έχουν παέι πριν άλλα 25 παιδιά χωρίς να υπάρχει εκείνη την ώρα καθαρίστρια να απολυμάνει? Ε λοιπόν αυτά συμβαίνουν στο ελληνικό νηπιαγωγείο το οποίο το έχετε εντελώς απαξιώσει.

  • 26 Απριλίου 2020, 12:08 | Χρήστος

    Σαν γονέας μαθητή που πάει στο Νηπιαγωγείο και θα πάει Δημοτικό νομίζω ότι το παρόν άρθρο υποβαθμίζει την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης.Επίσης δεν γίνεται να λέμε ότι υπάρχει η πανδημία και του χρόνου θα πρέπει να είμαστε πιο υπευθυνοι και να αυξάνουμε τα όρια στην τάξη. Αυτό δεν ειναι υπευθυνη σταση.

  • 26 Απριλίου 2020, 10:21 | Βαγγέλης

    Την στιγμή που οι ειδικοί της υγείας διστάζουν να αποφασίσουν για την επιστροφή των παιδιών μας στο δημοτικό σχολείο (για να μην συνωστίζονται και για να μην διασπείρουν τον ιό), το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει το περαιτέρω στρίμωγμα των παιδιών μας με την ακραία αντιπαιδαγωγική και οπισθοδρομική αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Όταν όλοι ανησυχούν για δεύτερο (και πιο δριμύ) κύμα του κορονοιού από τον Οκτώβριο, το Υπουργείο Παιδείας στοιβάζει τα παιδιά μας για να διευκολύνει(!) την διασπορά του ιού σε όλη την κοινότητα!!
    Επιπλέον, με την θέσπιση του ελάχιστου ορίου στους 20 μαθητές καταδικάζει τους γονείς σε πολύχρονη ταλαιπωρία στέλνοντας τα παιδιά τους όχι στο σχολείο της γειτονιάς τους, αλλά σε όμορα σχόλεια. Ή προσφέρει τους μαθητές στα ιδιωτικά σχολεία (για όσους γονείς έχουν την δυνατότητα, βέβαια…).
    Από όποια πλευρά και αν κοιταχτεί η προτεινόμενη ρύθμιση για αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο δημοτικό (με την ταυτόχρονη αύξηση του ελάχιστου ορίου) δείχνει προχειρότητα και ανευθυνότητα με μόνα θύματα μαθητές και γονείς. Είναι παραπάνω από επιτακτική η ανάγκη απόσυρσης του άρθρου 49. Ο αριθμός των μαθητών πρέπει να μειωθεί και όχι να αυξηθεί. Μην καταδικάζετε τα παιδιά μας! Μην καταδικάζετε μια ολόκληρη γενιά! Δώστε προτεραιότητα στην υγεία όλων μας και στη σωστή μόρφωση των παιδιών μας.

  • 26 Απριλίου 2020, 09:35 | Παναγιωτης

    Το να δημιουργούμε τμήματα με 39 μαθητές στα 7θεσια και πάνω δημοτικά σχολεία, σε ποια δεκαετία μας γυρίζει; Μήπως να βάλουμε και σόμπες με ξύλα; Νομίζω ότι δε χωράει καν συζήτηση. Απόσυρση του άρθρου τώρα.

  • 26 Απριλίου 2020, 09:30 | Panayiotis

    Αύξηση μαθητών το πλεον αντιπαιδαγωγικο μέτρο.
    Δεν αποτελεί αναβάθμιση η περικοπή οργανικών θέσεων. Τιι να κάνουμε η Ελλάδα έχει πολλά νησιά και χρειάζονται εκπαιδευτικοί έστω και για λίγους μαθητές με αποτελέσμα η αναλογία δασκάλου μαθητών να μειώνεται.

    Και ερωτώ.. Γιατί τη ψηφίσατε πέρσι τη μείωση ? Γιατί μονο 26 μαθητές και όχι 30 για στρογγυλοποιηση. Βάλτε κυρ. Στέφανε

    Άμεση απόσυρση τωρα. Αν θέλετε να περικοψετε
    Βγάλτε τις ειδικότητες απο τα νήπια.
    Διότι ετσι φαίνεται σαν μοίρασμα της πίτας και όχι σαν αναβάθμιση της Παιδείας. Εν μεσω πανδημιών δεν αναβαθμίζονται Παιδείες…
    Πείτε την αλήθεια δεν έχουμε λεφτά τα δίνουμε στα κανάλια να μας στηρίζουν…
    Και αν νομίζετε ότι είμαι τπτ αριστερής προέλευσης κλπ λάθος..
    Δυστυχώς σας στήριξα..Αλλά με αυτά που γίνονται πολύ αμφιβάλλω..Αγγλικά στα νήπια…. Το είπα σε όλους τους δικούς μου στην οικογένεια και γελούσαν και οι πέτρες. Μόλις χάσατε μερικές ψήφους από Δεξιά οικογένεια. Μη ξεχάσετε να κλείσετε τις εκκλησίες αα και να βάλετε και αγγλικά στις ενορίες.. ετσι πιλοτικά..
    (Τι τα γράφω άδικα.. Μήπως θα τα δείτε..)

  • 26 Απριλίου 2020, 08:42 | απογοητευμένος εκπαιδευτικός

    Απαράδεκτα πράγματα (και σημειολογικά εν μέσω πανδημίας που δήθεν αραιώνουμε). Μείωση μαθητών χρειάζεται ! Αλλιώς ας πάμε στα 50-60 παιδιά με τη βέργα αλά παλαιά !Απλά αστείοι. Δημοτικά και νηπιαγωγεία παντού, γυμνάσια και λύκεια μαζέψτε τα (με οικοτροφεία ή επιδότηση, πιο φτηνά θα έρθει και με καλύτερους όρους-ερεθίσματα για μαθητές). ΔΕΝ θέλετε εξορθολογισμό !

  • 26 Απριλίου 2020, 07:49 | Βασιλης

    Απαράδεκτο! Το συγκεκριμένο αρθρο πρέπει να αποσυρθεί! Κανονικα ο αριθμός πρεπει να μειωθεί κι εσεις τον αυξάνεται;

  • 26 Απριλίου 2020, 04:10 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΙΡΙΝΤΖΗ

    ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΟΙΩΣΟΥΜΕ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ…ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΨΗΦΗΣΑΝ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 49 ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΑΡΑΓΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΤΑΞΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ;ΑΣ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΣΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΟΧΙ ΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΩΝΙΕΣ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙΑ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ ΜΕΤΑ ΒΙΑΣ ΔΕΚΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΠΩΣ ΘΑ ΣΥΝΥΠΑΡΞΟΥΝ 24 Η 26 ΠΕΝΤΑΧΡΟΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΤΡΕΞΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑ;ΠΡΟΣΚΑΛΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥΣ ΕΙΣΕΙΓΗΤΕΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΝ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΚΙ ΕΠΕΙΤΑ ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ!

  • 26 Απριλίου 2020, 02:25 | Δέσποινα Δ

    Η αύξηση του αριθμού των νηπίων είναι απαράδεκτη: Δεν υπάρχει χώρος για παιχνίδι,γωνιές,χαλάρωση.
    Τα ατυχήματα αυξάνονται κατακόρυφα όταν το ένα σκουντουφλά πάνω στο άλλο. Γίνονται επιθετικά και διασπάται η προσοχή τους, όταν υπάρχει συνωστισμός.
    Δεν υπάρχει δυνατότητα για συναισθηματική στήριξη, αξιολόγηση και εξατομικευμένη διδασκαλία από τον εκπαιδευτικό.
    Οι ιώσεις διαδίδονται εύκολα ειδικά στα μεγάλες εκπαιδευτικές μονάδες ειδικά όταν οι χώροι δεν απολυμαίνονται σωστά. Πόσο μάλλον σε εποχή κορωνοιού που δεν θα διατίθενται αποστάσει, μάσκες, απολυμαντικά.

  • 26 Απριλίου 2020, 02:11 | Δέσποινα Δου

    Η αύξηση του αριθμού των νηπίων είναι απαράδεκτη για τους εξής λόγους:
    Οι αίθουσες είναι πολύ μικρές, τα παιδιά συνωστίζονται,δεν έχουν ζωτικό χώρο για παιχνίδι.
    Τα ατυχήματα μέσα στην τάξη και στο ακατάλληλο ελληνικό αστικό προαύλιο έχουν αυξηθεί κατακόρυφα λόγω μεγάλου αριθμού παιδιών κι έλλειψης ή ακαταλληλότητας χώρου.
    Δυσχεραίνεται η εξατομικευμένη εκπαίδευση, η παρατήρηση και η προσωπική φροντίδα προς το καθένα παιδί ξεχωριστά που είναι απαραίτητη στην τρυφερή αυτή ηλικία.
    Τα σύγχρονα ελληνόπουλα χρήζουν ειδικής συναισθηματικής φροντίδας από τον εκπαιδυτικό, που δεν παρέχει λόγω υπερβολικού αριθμού μαθητών.
    Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες αγχώνονται και γίνονται πιο επιθετικά. Η/ο συνάδελφος της ειδικής αγωγής δεν χωρά. Στην δική μου πόλη που το νηπιαγωγείο φιλοξενεί και 8-12 ενήλικες φοιτήτριες τα νήπια εξαγριώνονται και αποπροσανατολίζονται κατά την μαθησιακή διαδικασία.
    Οι ιώσεις είναι συχνότατες και θερίζουν τις μεγάλες εκπαιδευτικές μονάδες. Κατά πόσο μάλλον όταν θα ζούμε από εδώ και στο εξής με την απειλή του κορωνοιού!
    Η καθαρίστρια δεν καθαρίζει όπως πρέπει τον χώρο του νηπιαγωγείου με σοβαρό κίνδυνο για την υγεία των παιδιών.

  • 26 Απριλίου 2020, 01:23 | Μια δασκάλα

    Καλησπέρα! Έχω μια απλή απορία. Πώς θα λειτουργήσει μια Α΄ τάξη 27 παιδιών που θα έχει μέσα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ και ΔΑΦ; Όταν και τα ΚΕΣΥ υπολειτουργούν και δε βγάζουν γνωματεύσεις, για να υπάρχει η δυνατότητα παράλληλης στήριξης. Κατανοώ ότι αυτή η διάταξη αυτή έχει φτιαχτεί με δημοσιονομικά κριτήρια. Λυπάμαι, όμως, γιατί στο βωμό της οικονομικής κρίσης τα παιδιά μας θα καταλήξουν απαίδευτα. Οι δάσκαλοι δεν είμαστε απλοί υπάλληλοι. Έχουν να κάνουμε με μικρές ανθρώπινες ψυχές που χρειάζονται κάποιες φορές ιδιαίτερη προσοχή και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να επιτευχθεί με πολυπληθή τμήματα.

  • 26 Απριλίου 2020, 01:13 | Αθανάσιος

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι σε εντελώς λάθος κατεύθυνση, αντιπαιδαγωγική, αντιεπιστημονική, προάγει την εκπαιδευτική ανισότητα και υποβαθμίζει το ρόλο του σχολείου. Το ίδιο ισχύει και για τη ρήτρα ότι ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι μαθητές.
    Αυτή η ρύθμιση που έχει ως στόχο μόνο οικονομικά κριτήρια και ούτε ένα παιδαγωγικό και που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο το δημόσιο σχολείο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

  • 26 Απριλίου 2020, 00:29 | Ευάγγελος

    Κυρία Υπουργέ, η ρύθμιση για αύξηση μαθητών ανά τμήμα το μόνο που κάνει είναι να υποβαθμίζει την Παιδεία μας. Σε κάθε τμήμα πλέον υπάρχουν τουλάχιστον 3-6 μαθητές με διαγνώσεις από ιατροπαιδαγωγικά κέντρα χωρίς να προσμετράμε εκείνους που βρίσκονται υπό αξιολόγηση. Δεν είναι επόμενο λοιπόν με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα να μειώνονται οι ευκαιρίες για ισότιμη εκπαίδευση αυτών των παιδιών; Πώς θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν σε τόσο κρίσιμες ανάγκες και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο που γνωρίζουμε όλοι πώς τίποτα δεν θα είναι ίδιο κατά την επιστροφή στα θρανία;
    Οι δομές Ειδικής Αγωγής (Παράλληλες στηρίξεις, Τμήματα ένταξης, Κ.Ε.Σ.Υ κ.τ.λ) αν και επιτελούν στο μέγιστο το έργο τους ξέρουμε όλοι στην πράξη ότι δεν επαρκούν. Οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις παρά τις προσπάθειες και τις υπερβάσεις πολλές φορές των δυνάμεών τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με προβλήματα συμπεριφορών και στάσεων από τους μαθητές, οι οποίες χρήζουν σε καθημερινή βάση ιδιαίτερης φροντίδας κι ενασχόλησης. Οι γονείς από την άλλη εκφράζουν τη δική τους αγωνία αλλά και αδυναμία κάποιες φορές να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Πώς μπορούμε να πούμε σε αυτούς τους ανθρώπους: «θα αυξήσουμε τον αριθμό των παιδιών με στόχο να σας βοηθήσουμε;»
    Σας προσκαλώ στο σχολείο μας να δείτε πώς βρίσκονται 24 μαθητές σε ένα χώρο που με τα βίας χωράνε 14 παιδιά και τον ονομάζουμε σχολική αίθουσα! Τώρα δε με την πανδημία άντε να στριμωχτούμε όλοι εκεί να δούμε ποιος θα πρωτοκολλήσει τον άλλον.
    Παρακαλώ αν ενδιαφέρεστε πραγματικά για την εκπαίδευση αφαιρέστε τη συγκεκριμένη ρύθμιση που μόνο την υποβάθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης υπηρετεί.

  • 26 Απριλίου 2020, 00:15 | Ι.Παπ.

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση των δημόσιων σχολείων. Στερείται οποιασδήποτε επιστημονικής τεκμηρίωσης. Δείχνει πλήρη άγνοια των συνθηκών που επικρατούν στα Δημόσια σχολεία. Ο σκοπός της ρύθμισης είναι αποκλειστικά η εξοικονόμηση πόρων. Ομοίως απαράδεκτη η θέσπιση του κατώτατου ορίου των 20 μαθητών που οδηγεί σε διασπορά μαθητών σε διάφορα σχολεία.

  • 26 Απριλίου 2020, 00:05 | Τίνα

    Στο εξωτερικό τα πολυάριθμα τμήματα έχουν -πέρα από τον δάσκαλο- και έναν βοηθό εκπαιδευτικό. Επίσης το σχολείο παρέχει όλη την υλικοτεχνική υποδομή σε πρώτο χρόνο. Ακόμη διαμορφώνεται το αναλυτικό αλλά και ωρολόγιο πρόγραμμα έτσι ώστε να είναι ευέλικτο και φιλικό και προς τους μαθητές αλλά και προς τον εκπαιδευτικό. Υπάρχει η δυνατότητα ψυχολόγου, νοσοκόμου, σχολικού φύλακα…
    Με λίγα λόγια οι μεταρρυθμίσεις συνοδεύονται και από παροχές.
    Θεωρείτε ότι το σχολικό πλαίσιο στην ελληνική πραγματικότητα είναι έτοιμο για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα;;;
    Διαβάστε όλα αυτά τα σχόλια περί του άρθρου και αναλογιστείτε…

  • 25 Απριλίου 2020, 23:25 | Ροϊδάκη Κωνσταντίνα

    Αναρωτιέμαι πώς αναβαθμίζεται ένα σχολείο και πόσο εύκολο είναι να εφαρμοστούν όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια για την αναβάθμισή του όταν ο αριθμός των μαθητών εξακολουθεί να είναι τόσο υψηλός 24 +10%. Πώς θα γίνουν αποτελεσματικά τα εργαστηριακά μαθήματα με τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών; Αν δε συνυπολογίσουμε και συμπεριλάβουμε και την υλοποίηση της εξατομικευμένης διδασκαλίας που όλο και πιο συχνά είναι αναγκαίο να την υλοποιούμε για το καλό των μαθητών μας φαντάζει αδύνατη η ουσιαστική αναβάθμιση. Επίσης θα έπρεπε να μην υπάρχουν μονόωρα μαθήματα αφού είναι πολύ εύκολο να χαθεί η επαφή με το μάθημα και τον εκπαιδευτικό όταν αρκετά συχνά χάνεται αυτή η ώρα και έτσι ο μαθητής ξανασυναντά τον εκπαιδευτικό του μετά από τουλάχιστον 15 ημέρες. Αν σκεφτεί κανείς ότι πολλοί από τους εκπαιδευτικούς μοιράζονται σε περισσότερα από 2 σχολεία πώς είναι δυνατό για τον εκπαιδευτικό να γνωρίσει (ούτε καν τα ονόματα των μαθητών του δεν ξέρει) ουσιαστικά και να εστιάσει στις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή; Για ποιες συνθήκες και κλίμα συνεργασίας μιλάμε στη σχολική μονάδα όταν η καθημερινότητα γίνεται τόσο δύσκολη;
    Η επίλυση αυτών των ζητημάτων είναι καίρια αν θέλουμε πραγματικά να αναβαθμίσουμε το σχολείο και να εστιάσουμε στην υλοποίηση καινοτόμων πρακτικών για το καλό όλων των μαθητών και αυριανών ενηλίκων.
    Ευχαριστώ

  • 25 Απριλίου 2020, 22:43 | Ζωή Μίχα

    Ο, τι πιο τραγικό για την ποιότητα της μάθησης είναι τα πολυάριθμα τμήματα. Χρόνια εκπαιδευτικός ποτέ δεν είναι πολυάριθμο τμήμα να λειτουργεί μαθησιακά αλλά και επικοινωνιακά. Αντίθετα σε τμήματα με μέγιστο αριθμό παιδιών 16,η διαδικασία της μάθησης επιτυγχάνει τη στοχοθεσια της. Πόσο μάλλον σε μια εποχή που το κάθε παιδί είναι ένα ιδιαίτερο σύμπαν που θέλει την φροντίδα του. Βλέπω τμήματα πρώτης δημοτικού με 23 παιδιά κι αναρωτιέμαι ποιος το επιτρέπει αυτό. Γιατί κ τα 23 έχουν προδικαστει σε ανελπιδη μαθησιακή πορεία. Και δεν χρειάζεται να έχεις μπει πάρα μόνο σε μια τάξη για μια διδακτική ώρα για να το καταλάβεις αυτό, πόσο μάλλον να διατείνεσαι τον ειδημονα των παιδαγωγικών επιστημών και να νομοθετεις. Εγκληματικό!

  • 25 Απριλίου 2020, 22:10 | Βικυ Ν.

    Κυρία Κεραμέως , σας ευχαριστούμε πολύ για τα εργαλειά που μας προσφέρετε για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σήμερα τα αξιοποιήσαμε πλήρως. Ως Νηπιαγωγός εγώ και οι συναδέλφισσες του σχολείου καλέσαμε όλους τους γονείς μέσω webex meeting τους ενημερώσαμε για το απαράδεκτο νομοσχέδιο για την παιδεία και ιδιαίτερα για το άρθρο 49 που σαρδελοποιεί τα παιδιά και για τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί για την υγεία των μαθητών αλλά και την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.Εξέφρασαν ΟΛΟΙ την έντονη αντίθεση τους για αυτό που πάτε να κάνετε και την αποφασιστικότητα να συνεχίσουμε μαζί τον αγώνα να αποσυρθεί το άρθρο 49.Επιβεβαίωσαν επίσης αυτό που όλοι ξέρουμε , ότι δηλαδη όποτε και αν ανοίξουν τα νηπιαγωγεία δεν πρόκειται να στείλουν τα παιδιά για 1 η 2 εβδομάδες και να θέσουν σε κίνδυνο τα ίδια αλλα και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.

  • 25 Απριλίου 2020, 22:07 | Νεφ

    Η αύξηση των μαθητών στις τάξεις είναι αντιπαιδαγωγική. Ο αριθμός των μαθητών θα πρέπει να μειωθεί για να γίνεται σωστή και αποτελεσματική διδασκαλία. Με τόσα πολλά μέσα στην τάξη ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά που δυσκολεύονται, να κάνει διαφοροποιημένη διδασκαλία, αλλά και τα ίδια τα παιδιά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τον εκπαιδευτικό και να λύσουν τις απορίες τους.
    Και να μην ξεχνάμε ότι σε κάθε τάξη υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια από τον εκπαιδευτικό. Πώς λοιπόν ο εκπαιδευτικός θα μπορέσει με 26 μαθητές να βοηθήσει τα παιδιά αυτά, όταν μάλιστα σε μια τάξη 26 μαθητών οι μαθητές με δυσκολίες θα είναι περισσότεροι;
    Σε άλλο άρθρο αναφέρεστε στον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης, έχετε σκεφτεί ότι όταν οι τάξεις έχουν τόσους πολλούς μαθητές η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών με τον εκπαιδευτικό καλλιεργείται δύσκολα; Άρα όταν ο μαθητής δεν αναπτύσσει σχέση εμπιστοσύνης με τον δάσκαλό του πώς θα εμπιστευτεί τον δάσκαλο μιας άλλης τάξης.
    Και τέλος επιθυμείτε να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις εν μέσω πανδημίας. Από τον Οκτώβριο ο Covid19 θα επιστρέψει. Πώς θα προστατευτούν μαθητές και εκπαιδευτικοί όταν θα υπάρχει υπερπληθυσμός μέσα στην τάξη και φυσικά δεν θα τηρούνται τα μέτρα προστασίας, αφού όλοι θα είμαστε σε απόσταση μικρότερη των 2 μέτρων μεταξύ μας; Αντί να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών για να είμαστε ασφαλείς εσείς το αυξάνετε…

  • 25 Απριλίου 2020, 21:30 | Δημήτρης Κόκ

    Σαν γονέας θα αναφέρω ότι δεν γίνεται 26 παιδιά σε ένα τμήμα με ασφαλές περιβάλλον μάθησης κρίνεται η ανάγκη για βοηθητικό προσωπικό

  • 25 Απριλίου 2020, 21:27 | Δάφνη Τσ

    Είναι θέμα ασφάλειας και δημιουργίας δεσμών μεταξύ παιδιών καί εκπαιδευτικόυ.26 παιδιά σε ένα τμήμα???δεν γίνεται…

  • 25 Απριλίου 2020, 20:55 | Βαγγέλης Ν. Ζαμαντζάς

    Θεωρώ ότι σε γενικές γραμμές το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο υπάρχουν ένα, δύο σημεία τα οποία ενδεχομένως θέλουν περαιτέρω συζήτηση (και κυρίως επεξήγηση) από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας. Το ένα από αυτά είναι το περίεργο «πάντρεμα» των μαθημάτων στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
    Θα εστιάσω όμως σε ένα θέμα που αφορά την βαθμολογία του μαθητή. Νομίζω, πως θα πρέπει το σύστημα να γίνει πιο «ειλικρινές» και να μην δημιουργεί ψευδαισθήσεις δυνατοτήτων στο μαθητή. Αφού ούτως ή άλλως η γενική οδηγία είναι να μην μένει ο μαθητής στην ίδια τάξη (ακόμη και οι λίγοι που παραπέμπονται για τον Σεπτέμβρη στην συντριπτική τους πλειοψηφία προβιβάζονται), τότε ίσως θα ήταν πιο «καθαρό» να προβιβάζονται στην επόμενη τάξη όλοι οι μαθητές με την πραγματική βαθμολογία τους. Είτε αυτή είναι 5, είτε 8, είτε 15 ή 20. Είναι υποκριτικό ο εκπαιδευτικός να «κάνει το 4, 9 ή 10» για να ακολουθήσει την «γενική οδηγία» προβιβασμού. Από την άλλη, μαθητές και γονείς (αλλά και εκπαιδευτικοί των επόμενων τάξεων) θα έχουν πλήρη επίγνωση των πραγματικών δυνατοτήτων του κάθε μαθητή. Με βάση αυτήν τη φιλοσοφία, θα μπορούσε οι μαθητές να έδιναν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, σε όλα τα μαθήματα ώστε να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα για τον κάθε μαθητή. Είναι κρίμα να καλλιεργεί «ψευδαισθήσεις» το σχολείο σε μαθητές και γονείς.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:20 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:19 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:16 | Νατάσα

    Αύξηση του αριθμού των νηπίων ανά τάξη; Πίστευα ότι θα μειώνατε τον αριθμό που ήδη είναι μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις διαστάσεις των νηπιαγωγείων.
    Όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο απαράδεκτη είναι η κίνηση αυτή του υπουργείου που θα έχει επιπτώσεις στην ψυχολογία των στοιβαγμένων νηπίων, θα διατίθεται λιγότερος χρόνος σε κάθε νήπιο από τον/ην νηπιαγωγό και τέλος θα υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:12 | Ελισάβετ

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:12 | ΜΑΡΙΑ ΤΖ.

    Η κτιριακή υποδομή και οι συνθήκες υγιεινής στην πλειοψηφία των σχολείων μας δεν επιτρέπει την αύξηση του αριθμού των παιδιών, και δη των νηπίων.Ούτε οι στόχοι της εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιηθούν με το πλήθος τόσων παιδιών στις αίθουσες.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:52 | Εύα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:31 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΟΥΡΝΑΣ

    Αυτό το άρθρο αποτελεί σαφέστατα πισωγύρισμα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
    Σύγχρονη εκπαίδευση με αναλογίες 1/24, όπου στους 24 μαθητές περιλαμβάνεται η συνεκπαίδευση (μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), σε συνδυασμό με τις άλλες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος (ελλείψεις σε υποδομές, εξοπλισμό κλπ) αλλά και τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας δεν υφίσταται εν έτη 2020. Αν μη τι άλλο η εμπειρία των τελευταίων χρόνων έχει καταδείξει ότι στα πολυμελή τμήματα δεν είναι εφικτή (ιδιαίτερα στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού) η εξυπηρέτηση των σκοπών και στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων.

    Η πρόβλεψη αυτή του νομοσχεδίου δεν έχει καμία απολύτως παιδαγωγική βάση και δεν εξυπηρετεί παρά παρά μόνο ποσοτικά δεδομένα (μικρότερες απαιτήσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό).

    Τουλάχιστον ας αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο και να παραμείνει η αναλογία στους 22 μαθητές ανά εκπαιδευτικό (επίσης μεγάλη αναλογία), όπως τροποποιήθηκε το άρθρο 7 παρ.2 του ΠΔ 79/2017 με την παρ.5, άρθρο 74 του Νόμου 4589/2019 και ισχύει από 29/1/2019.
    Εναλλακτικά να εξεταστεί η δυνατότητα τουλάχιστον στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό να είναι μικρότερη -ει δυνατόν- του 1/20.

    Ακατανόητη επίσης είναι η πρόβλεψη για κατώτατο όριο.
    Δηλαδή σε ένα σχολείο με εγγεγραμμένους 37 μαθητές σε μία τάξη θα δημιουργηθεί ένα τμήμα με 26 μαθητές (24 + 10%) και οι υπόλοιποι 11 θα υποχρεωθούν σε μετεγγραφή σε άλλη σχολική μονάδα; Ή θα επιφορτίζεται η εκπαιδευτική μονάδα και η αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης με το γραφειοκρατικό κόστος της ίδρυσης τμήματος; Τι ακριβώς εξυπηρετεί η συγκεκριμένη πρόβλεψη;

  • 25 Απριλίου 2020, 18:18 | Πέτρος

    Ποτέ δεν είδαμε πρόοδο με αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα! Σε εποχή πανδημίας είναι άξιο απορίας πώς συζητιέται κάτι τέτοιο! Και πριν τον κορωνοϊό, ήταν τόσο αδικημένοι οι μαθητές μας στο χρόνο που τους αναλογούσε για να λύσουν απορίες, για εξατομικευμένες παρεμβάσεις, για εμπέδωση της νέας γνώσης κλπ.Επί πλέον κάθε χρόνο αυξάνουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πώς θα τους αντιμετωπίσουμε αν τα τμήματα είναι ακόμα πιο φορτωμένα;Δεν είναι λογικό να υπάρχουν παρά πάνω από 20-22 μαθητές ανά τμήμα, αν θέλουμε να πούμε ότι πραγματικά γίνεται προσπάθεια για το καλό των μαθητών.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:13 | Κωνσταντίνα

    Αντιπαιδαγωγική και άστοχη ρύθμιση. Πότε θα προλάβει ο δάσκαλος να ασχοληθεί με μαθητές που έχουν αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες, (πρόσφυγες, μετανάστες, μαθησιακές δυσκολίες); ξέρουμε ότι τα θέματα συμπεριφοράς (π.χ. σχολικός εκφοβισμός) είναι όλο και πιο συχνά. Πότε θα έχουμε χρόνο να τα αντιμετωπίσουμε; Επίσης, η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται όλο και πιο απαιτητική (projects, εργασίες κ.α.), πώς θα γίνονται ολα αυτά με τόσους μαθητές στο τμήμα; Αν θέλουμε ποιότητα στην εκπαιδευση να έχουν τα τμήματα 20 – 22 μαθητές.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:12 | Μάρθα

    Απαράδεκτη η αύξηση των παιδιών ανα τμήμα. Γονείς και μαθητές είμαστε αντίθετοι. Θα πρέπει να το πάρετε πίσω.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:08 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

    Απαράδεκτη η αναδιαμόρφωση του ανώνατου ορίου των μαθητών-τριων σε μια τάξη. Η ποιότητα της διδασκαλίας, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, οι διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας δεν εφαρμόζονται σε τάξεις των 25 και παιδιών.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:08 | Bασιλικη

    Απαράδεκτη η αύξηση στον αριθμό των νηπιων… Ηδη καθημερινά αντιμετωπίζουμε χίλια δυο προβληματα υλικοτεχνικής υποδομής.. Για έμας προέχει η ασφάλεια των μαθητών μας… Η αύξηση των νηπιων είναι απαράδεκτη.. Έχετε επισκεφτεί ποτέ δημόσιο νηπιαγωγείο;; εμάς πχ έχει 20σκαλια για την είσοδο… Μείωση και όχι αύξηση ξανασκεφτειτε το… Κ μάλιστα είναι δυνστον να συζητιέται για αύξηση εν μέσω πανδημιας;

  • 25 Απριλίου 2020, 17:57 | Χριστίνα Π.

    Η διδασκαλία σε αίθουσα 24-25 μαθητών εκ των πραγμάτων υποβαθμίζει την ποιότητα της διδασκαλίας μας. Σε καμία περίπτωση δεν επωφελούνται οι μαθητές μας και ειδικότερα όσα παιδιά χρειάζονται διαφοροποιημένη διδασκαλία, μένουν πίσω. Καλό θα ήταν στις αποφάσεις σας να λαμβάνετε υπόψη την εμπειρία και τη γνωμη ανθρώπων που δουλεύουν χρόνια στις σχολικές αίθουσες.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:54 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ

    Σε ένα νομοσχέδιο που υποτίθεται αφορά στη βελτίωση και αναβάθμιση της διδακτικής πράξης προτείνεται εντελώς αυθαίρετα και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα το μόνο που θα επιφέρει είναι την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας της παρεχόμενης διδασκαλίας. Από το μέτρο αυτό θα ζημιωθούν και δάσκαλοι και μαθητές. Όσοι έχουμε μπει σε τμήματα ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά το πόσο πιο ποιοτική διδασκαλία πραγματοποιείται σε ολιγομελή τμήματα και αντιθέτως πόσο δυσχεραίνει η κατάσταση όταν τα παιδιά στην τάξη είναι αρκετά.
    Κάποιοι από τους λόγους που η αύξηση του αριθμού των μαθητών θα οδηγήσει σε υποβάθμιση της διδακτικής πράξης είναι οι εξής:
    Ο εκπαιδευτικός καλείται να δαπανά περισσότερο χρόνο για να υποστηρίξει περισσότερα παιδιά και αυτό προστίθεται στον ήδη περιορισμένο χρόνο που διαθέτουμε οι εκπαιδευτικοί για την κάλυψη της υπέρογκης ύλης.
    Οι μαθητές με δυσκολίες στη συγκέντρωση έχουν περισσότερους διασπαστικούς παράγοντες όταν τα παιδιά είναι πολλά.
    Η δυσκολία διαχείρισης της τάξης από πλευράς εκπαιδευτικού αυξάνεται καθότι οι σχέσεις και οι κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών περιπλέκονται.
    Ο θόρυβος από τους ψιθύρους και τις συνομιλίες μεταξύ των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι αισθητά πιο έντονος εις βάρος του διδακτικού έργου.
    Είναι εύλογη η απορία: Γιατί αποσύρθηκε το μέτρο με τη μείωση των μαθητών στα 22 παιδιά ανά τμήμα και αντικαταστάθηκε με τη συγκεκριμένη ρύθμιση;
    Ελπίζω να μην πρόκειται για άλλο μια προσπάθεια περιορισμού της οικονομικής δαπάνης για προσλήψεις εκπαιδευτικών εις βάρος των μαθητών και της Δημόσιας Παιδείας.
    Έχετε στα χέρια σας τη δυνατότητα πραγματικής αναβάθμισης της Παιδείας στην Ελλάδα..μην αφήσετε εκπαιδευτικούς και μαθητές να οπισθοδρομήσουν.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:44 | Γιαννούλα Κυριάκου

    Η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά εκπαιδευτικό ήταν ένα πολύ μεγάλο επίτευγμα για την ορθή διαχείριση της ταξής από τον εκπαιδευτικό. Αυξάνοντας τον αριθμό αυτό, γυρίζουμε πίσω και σε τμήματα που φιλοξενούν και αλλοδαπούς μαθητές αλλά και μαθητές με μαθησιακές διαταραχές, το μόνο που μπορεί να πράττει μια νηπιαγωγούς είναι η προσπάθεια για τη διαφύλαξη της σωματική ακεραιότητας των μαθητών και όχι το παιδαγωγικό έργο. Παρακαλώ πολύ να εξετάσετε ξανά το θέμα αυτό και να μην εφαρμοστεί το άρθρο αυτό.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:37 | TEO

    Δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση για αυτές τις απαράδεκτες αλλαγές.Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η παραμικρή αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα γυρίζει πολύ πίσω την εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά.Οφείλετε να το πάρετε άμεσα πίσω,να αφήσετε την αναλογία 1/22 που ισχύει και δημιουργεί πολύ καλύτερες συνθήκες μάθησης για όλα τα παιδιά. Ακόμη, οφείλετε να παρέχετε σε όλα τα παιδιά, σε κάθε νομό τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης, κάτι που δε συμβαίνει και όσο ανεβάζετε την αναλογία αριθμού μαθητών ανά τμήμα, αυτό χειροτερεύει.Ιδιαίτερα σε νομούς που δουλεύουν με αναπληρωτές, εκεί επιδεινώνεται το πρόβλημα, καθώς η ερμηνεία που μπορεί να δοθεί είναι ότι το κάνετε για να μειώσετε τις προσλήψεις αναπληρωτών.Τέλος, η απαράδεκτη διάταξη για την προσαύξηση 10% με απόφαση του διευθυντή σχολείου είναι εκ του πονηρού, καθώς θα μπορεί εύκολα ο διευθυντής εκπαίδευσης να νίπτει τας χείρας του μη δίνοντας την απαραίτητη πίστωση και φορτώνοντας στην διεύθυνση του σχολείου την αύξηση αριθμού μαθητών στο 26 σε κάποιο τμήμα.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:36 | Αικατερίνη Μπ

    Η ποιότητα της εκπαίδευσης και η αύξηση του αριθμού μαθητών,σε καμία περίπτωση είναι έννοιες αντιστροφως ανάλογες και καμιά επιστημονική έρευνα δεν αναδεικνύει το αντίθετο. Σε μια τάξη νηπιαγωγείου,κάθε επιπλέον μαθητής από τους 15 και μετά, δρα απολύτως αρνητικά στην ποιότητα της παρεχομενης εκπαίδευσης.

    Αν ο στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι απλώς συνύπαρξη σε μια αίθουσα, αλλά ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση, το συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να αποσυρθεί. Ζητάμε να μπορούμε να είμαστε πραγματικά εκεί για τους μαθητές μας,να αναπτύσσουμε μαζί τους σχέδια εργασίας,να έχουμε το χρόνο και την ευχέρεια να τους παρατηρούμε και να αφουγκραστουμε τις ανάγκες τους. Όλα αυτά είναι απλά ανεφικτα σε μια τάξη νηπιαγωγειου με 24 ή 26 παιδιά.

    Αν θέλουμε στήριξη του δημόσιου νηπιαγωγειου,ας υιοθετησουμε τις καλές πρακτικές των άλλων χωρών που ανά διαστήματα αναφέρετε. Καμία χώρα δεν έχει τμήματα με τέτοιο αριθμό παιδιών και χωρίς κανένα βοηθητικό προσωπικό.

    Το νηπιαγωγείο έχει ανάγκη από βοηθητικό προσωπικό (καθαριστρια, τραπεζοκομο, νοσηλευτη) και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (λογοθεραπευτη,εργοθεραπευτη,ψυχολόγο) καθώς οι ανάγκες των μαθητών ολοένα αυξάνονται και τα οφέλη της πρώιμης παρέμβασης υποστηριζονται από διεθνείς έρευνες.

    Το νηπιαγωγείο ΔΕΝ έχει ανάγκη από την αύξηση του αριθμού μαθητών του,αν δεν θέλουμε να είναι απλά χώρος φύλαξης αλλά χώρος όπου χτίζεται η μελλοντική σχέση κάθε παιδιού με την εκπαίδευση και τη μάθηση.