Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • 26 Απριλίου 2020, 07:59 | Βασιλης

    Η ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ειναι εξισου σημαντκη με τα Αγγλικά. Δεν πρεπει να μεθωθουν οι ωρες διδασκαλιας στις μικρες ταξεις! Επίσης οι ωρες των Μαθηματικων πρεπει να αυξηθούν από 4 σε 5 στις μεγαλυτερες ταξεις!

  • 26 Απριλίου 2020, 07:57 | Βασιλης

    Η ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ειναι εξισου σημαντκη με τα Αγγλικά. Δεν πρεπει να μεθωθουν οι ωρες διδασκαλιας στις μικρες ταξεις!

  • 26 Απριλίου 2020, 07:51 | ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο

  • 26 Απριλίου 2020, 05:59 | Kyriakos Kamatselos

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 26 Απριλίου 2020, 02:22 | Φωτεινή Χριστοδούλου

    Δε βλέπω πουθενά αναβάθμιση της Πληροφορικής, κάτι το οποίο πολλές φορές ακούσαμε. Η μοναδική …αναβάθμιση είναι ότι στις δύσκολες μέρες που διανύουμε οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής έχουν γίνει υπεράνθρωποι για να καλύψουν τις ανάγκες δύο και τριών Σχολείων στα οποία διδάσκουν.
    Τεχνική υποστήριξη, γραμματειακή υποστήριξη, μάθημα στην τάξη, χάλια ωρολόγιο πρόγραμμα, ΜΟΝΟ αυτοί. Ε, δώστε τους τουλάχιστον μια ελάφρυνση 2-3 ωρών ως «ανταμοιβή». Κι όταν έρχεται η ώρα για ανάληψη θέσεων ευθύνης(π.χ Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων) και εκεί τους πετάτε απέξω μιας και τους περισσεύουν κάποιες ώρες στο Σχολείο, λες και δεν υπάρχουν τρόποι να καλύψουν αυτές τις ώρες.
    Γιατί στα δύσκολα οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής σχεδόν αναγκαστικά μπήκαν στις ομάδες υποστήριξης των Σχολείων;Είναι ικανοί; Υποδιευθυντές δεν μπορούν να γίνουν; Είναι ανίκανοι;(Λάθος έκανα, τους περισσεύουν 2-3-4 ώρες…συγνώμη)
    Ξεχνώ τους εκπαιδευτικούς…
    Μία ώρα μάθημα Πληροφορικής το 2020;
    Τουλάχιστον 2 από την Γ Δημοτικού.

  • 26 Απριλίου 2020, 01:50 | Βάλια Σισκοπούλου

    Πολύ λίγες οι ώρες Αισθητικής Αγωγής. Λείπει η Τέχνη, ο Πολιτισμός η Αισθητική Παιδεία. Είναι άδικο τα παιδιά των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού να στερούνται το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. Επαναφορά της Θεατρικής Αγωγής στην Ε’και Στ’ τάξη. Δεν νοείται ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών χωρίς έκφραση, χωρίς τέχνη, χωρίς πολιτισμό. Τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και πρέπει να διδάσκονται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.

  • 26 Απριλίου 2020, 00:49 | Βασίλειος Ανδριανόπουλος

    Με βάση τις αθλητικές επιστήμες αλλά και τις κατευθυντήριες οδηγίες άλλων χωρών (βλ. HΠΑ, Αγγλία κ.α.), το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Σύμφωνα με μελέτες, τα παιδιά που ασκούνται συστηματικά παρουσιάζουν υψηλότερη αερόβια ικανότητα, μικρότερα ποσοστά σωματικού λίπους και έχουν δυνατότερα οστά και δυνατότερους μυς. Έχει μάλιστα δειχθεί ότι η επαρκής φυσική δραστηριότητα είναι επωφελής και στη νοητική ανάπτυξη των παιδιών, ενώ μειώνει τα επίπεδα άγχους. Η συστηματική άσκηση προάγει την υγεία και όπως είναι γνωστό τα υγιή παιδιά εξελίσσονται και σε υγιείς ενήλικες με αποτέλεσμα την μείωση της ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης σε βάθος χρόνου. Θα ήταν σώφρον λοιπόν το ωρολόγιο πρόγραμμα στα δημοτικά να περιλαμβάνει, αν είναι δυνατόν, καθημερινή άσκηση.

  • 25 Απριλίου 2020, 23:36 | Βασιλικη

    Στην εποχή της σύγχρονης τεχνολογίας επιβάλλεται η αύξηση ωρών του μαθήματος της πληροφορικής στο Δημοτικο από μια ώρα εβδομαδιαίως σε 2 τουλάχιστον έστω στις μεγάλες τάξεις Δ,Ε και Στ ώστε να παραχθεί έργο και να ενταχθεί κ η ρομποτική που τόσο ραγδαία αναπτύσσεται και ενδιαφέρει πολύ τους μαθητές!ειναι άμεση κ επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση του μαθήματος της πληροφορικης

  • 25 Απριλίου 2020, 23:23 | ΠΑΡΘΕΝΑ ΗΛΙΑΔΟΥ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 23:03 | Γεωργία Πολατίδου

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 22:54 | Ιωάννα Γ.

    Για όποιον δε γνωρίζει ο Π.Ο.Υ ΣΥΝΙΣΤΆ 60ΛΕΠΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ ΆΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ!!!
    ΑΠΑΡΑΙΤΗΤO το μάθημα της φυσικής αγωγής σε όλες τις τάξεις από τ μικρότερη αυτή του νηπιαγωγείου ως τη μεγαλύτερη αυτή της 3ης λυκείου
    3 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΆΔΑ!!!! ΜΗ ΚΆΝΕΤΕ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 🙏

  • 25 Απριλίου 2020, 22:47 | Μαρία Γκ.

    Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!
    Τις δύσκολες μέρες που διανύουμε όλοι έχουμε καταλάβει την σημαντικότητα και αξία του ψηφιακού εγγραμματισμού και της ψηφιακή παιδείας. Αν θέλουμε όντως οι μαθητές/τριες να αποκομίσουν τα μέγιστα των δεξιοτήτων και των γνώσεων στα αντικείμενα αυτά, θα πρέπει να:
    – Γίνει αύξηση των ωρών του μαθήματος πληροφορικής (από 1 σε 2 ώρες για τις τάξεις Γ,Δ,Ε και ΣΤ του δημοτικού και από 1 σε 2 για το Γυμνάσιο)
    – Να υπάρξουν κατάλληλες αίθουσες εργαστηρίων πληροφορικής με επαρκείς σε αριθμό (2 το πολύ μαθητές/τριες σε κάθε Η/Υ) και σύγχρονους υπολογιστές.
    – Να υπάρξει βιβλίο πληροφορικής.
    – Να υπάρξουν πακέτα ρομποτικής (όχι απαραίτητα LEGO) 1 για κάθε ομάδα 2-3 μαθητών/τριών
    Φυσικά, όπως κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να σκεφτεί, το μάθημα Τ.Π.Ε. όπως και τα εργαστήρια δεξιοτήτων που αφορούν την πληροφορική, θα πρέπει να διδάσκονται από τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς με γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο, δηλαδή από τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ86 και μόνο.
    Τέλος, σκεφτείτε την επαναφορά μείωσης εργαστηρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων πληροφορικής. Η κατάργηση της ήταν άδικη και επέφερε μεγαλύτερη ταλαιπωρία στους πληροφορικούς που συντηρούν 2-5 εργαστήρια σχολείων.

  • 25 Απριλίου 2020, 22:47 | Χριστίνα Πιτιακούδη

    Είναι επιβεβλημένο να αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, τα παιδιά μας πρέπει να αθλούνται καθημερινά, η χώρα μας κατέχει την αρνητική πρωτιά στην παχυσαρκία ενηλίκων, στην Ευρώπη και τη δεύτερη θέση στη παιδική παχυσαρκία, μια από τις κυριότερες αιτίες θανάτου παγκοσμίως.

  • 25 Απριλίου 2020, 22:43 | Αλέξης

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 22:37 | ΚΙΚΉ

    Η διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής θα πρέπει να γίνει 2 ώρες σε κάθε τάξη. Έστω στις Δ’ Ε’ και ΣΤ’τάξεις ώστε να μπορουμε να διδαξουμε σωστά κάποια πράγματα. Το συγκεκριμένο μαθημα δε θα έπρεπε να είναι με τίποτα μονοωρο. Έχει πολλά αντικείμενα που πρέπει να διδαχθούν.

  • 25 Απριλίου 2020, 22:12 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΤΩΤΑΣ

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής θα πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κοινωνικό, κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση της δια βίου άσκησης και των υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:35 | Δήμητρα

    Είναι απαραίτητη η αύξηση των διδακτικών ωρών της Πληροφορικής στο Δημοτικό. Έχετε στα χέρια σας τους νεότερους επιστήμονες-εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας, με όρεξη για προσφορά, γνώσεις, δεξιότητες, συνεχείς επιμορφώσεις. Εκμεταλλευτείτε αυτή τη δυναμική προς όφελος των μαθητών. Η Πληροφορική είναι η επιστήμη του σήμερα και του αύριο. Οι βάσεις σε αυτήν, όπως και σε όλα τα μαθήματα πρέπει να θέτονται δυναμικά από το Δημοτικό.
    Πόσα μπορούν να διδαχθούν από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής σε 30 ώρες/ έτος; Είναι όσες ώρες περνούν τα παιδιά σε 1 και 1/2 εβδομάδα μαθημάτων με τον δάσκαλο της τάξης. Δυστυχώς, τα συμφέροντα των δασκάλων έχουν φέρει τους Πληροφορικούς σε δεινή θέση και έχουν στερήσει από τους μαθητές απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:33 | Βασίλης

    2-3 ώρες γυμναστική την εβδομάδα ανάλογα την τάξη; Μόνο στην Ελλάδα τέτοια υποβάθμιση της άσκησης! ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ η γυμναστική αναγνωρίζεται σαν το βασικότερο μέτρο πρόληψης διαφόρων νοσημάτων και όχι μόνο!!!Επίσης καλύτερη ψυχολογία! Μέχρι και μεγάλες εταιρείες βάζουν υποχρεωτικά γυμναστική στους υπαλλήλους τους για λόγους ασφαλιστικών εισφορών αλλά φυσικά και για λόγους αποδοτικότητας! Άρα καταλαβαίνετε τι γίνεται από από μικρά παιδιά η γυμναστική γίνει τρόπος ζωής! Πιο υγιή παιδιά σωματικά, μικρότερο κόστος στον τομέα της Υγείας στην χώρα σε όλα τα επίπεδα! Καλύτερη απόδοση στην εργασία! Καλύτερο επίπεδο αθλητισμού γενικά!

  • 25 Απριλίου 2020, 21:30 | Σωτηρία

    Το μόνο μάθημα που βελτιώνει ταυτόχρονα την ψυχή, το πνεύμα και το σώμα είναι ένα. Η φυσική αγωγή. Είναι ζήτημα ζωής για τα παιδιά όλων των ηλικιών. Μην παίζετε μαζί τους. Μόνο ο επιστήμονας εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής γνωρίζει και μπορεί. Ανυπομονώ πραγματικά να δουλέψω στα νηπιαγωγεία, και σε όλες τις βαθμίδες όσες περισσότερες ώρες γίνεται, γιατί έδωσα έναν όρκο το ελληνικό πανεπιστήμιο και στον εαυτό μου. Χαίρομαι γιατί βλέπω ότι το κράτος αρχίζει να καταλαβαίνει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών. Εύχομαι να κερδίσει η αλήθεια. Θέλουμε γερά έξυπνα Χαρούμενα παιδιά!

  • Όλα τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι ειναι απαραιτητες 3.ωρες την εβδομαδα τουλαχιστον Φυσική Αγωγή σε κάθε τάξη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβαθμιας εκπαίδευσης. Δεν χρειάζεται να αναφέρω τα οφελη που προκυπτουν, ατομικά, κοινωνικα, οικονομικα για το κρατος απο την καλη υγεία των ανθρώπων. Πώς θα φτάσουμε στη δια βίου Άσκηση, που τοσο μνημο ευουμε παντου;

  • 25 Απριλίου 2020, 21:21 | ΖΗΣΗΣ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 4 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι αναγνωρισμένη διεθνώς τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο.Μετά απο πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών.Η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη είναι εκ των ουκ άνευ. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής δομημένο λάθος και εν τέλει αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:19 | Αλέξης Π.

    Δε βλέπω πουθενά αναβάθμιση της Πληροφορικής, κάτι το οποίο πολλές φορές ακούσαμε. Η μοναδική …αναβάθμιση είναι ότι στις δύσκολες μέρες που διανύουμε οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής έχουν γίνει υπεράνθρωποι για να καλύψουν τις ανάγκες δύο και τριών Σχολείων στα οποία διδάσκουν.
    Τεχνική υποστήριξη, γραμματειακή υποστήριξη, μάθημα στην τάξη, χάλια ωρολόγιο πρόγραμμα, ΜΟΝΟ αυτοί. Ε, δώστε τους τουλάχιστον μια ελάφρυνση 2-3 ωρών ως «ανταμοιβή». Κι όταν έρχεται η ώρα για ανάληψη θέσεων ευθύνης(π.χ Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων) και εκεί τους πετάτε απέξω μιας και τους περισσεύουν κάποιες ώρες στο Σχολείο, λες και δεν υπάρχουν τρόποι να καλύψουν αυτές τις ώρες.
    Γιατί στα δύσκολα οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής σχεδόν αναγκαστικά μπήκαν στις ομάδες υποστήριξης των Σχολείων;Είναι ικανοί; Υποδιευθυντές δεν μπορούν να γίνουν; Είναι ανίκανοι;(Λάθος έκανα, τους περισσεύουν 2-3-4 ώρες…συγνώμη)
    Ξεχνώ τους εκπαιδευτικούς…
    Μία ώρα μάθημα Πληροφορικής το 2020;
    Τουλάχιστον 2 από την Γ Δημοτικού.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:13 | Βασίλειος

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:47 | Πετρος Δρ.

    Η ανακατανομή των ωρών δεν είναι τόσο σημαντική χωρίς την αναθεώρηση των Α.Π.. και χωρίς την εφαρμογή της διαθεματικότητας- διεπιστημονικότητας στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης το σχολείο πρέπει να μετατραπεί σε μια κοινότητα μάθησης που θα υπάρχει ουσιαστική συνεργασία και αλληλεπίδραση.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:46 | Πετρος Δράση.

    Η ανακατανομή των ωρών δεν είναι τόσο σημαντική χωρίς την αναθεώρηση των Α.Π.. και χωρίς την εφαρμογή της διαθεματικότητας- διεπιστημονικότητας στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης το σχολείο πρέπει να μετατραπεί σε μια κοινότητα μάθησης που θα υπάρχει ουσιαστική συνεργασία και αλληλεπίδραση.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:46 | ΟΛΥΜΠΙΑ ΖΑΡΑΜΠΟΥΚΑ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:45 | Πετρος Δ.

    Η ανακατανομή των ωρών δεν είναι τόσο σημαντική χωρίς την αναθεώρηση των Α.Π.. και χωρίς την εφαρμογή της διαθεματικότητας- διεπιστημονικότητας στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης το σχολείο πρέπει να μετατραπεί σε μια κοινότητα μάθησης που θα υπάρχει ουσιαστική συνεργασία και αλληλεπίδραση.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:28 | Γεωργία Λυμπεροπούλου

    Είναι κρίμα να κάνουν τόσες πολλές ώρες θρησκευτικά και να μειώνονται οι ώρες της αισθητικής αγωγής στο Δημοτικό!

  • 25 Απριλίου 2020, 20:22 | Ιωσηφ

    3 ωρες φυσικης αγωγης και στην Ε και ΣΤ !!!

  • 25 Απριλίου 2020, 20:10 | Άννα Δεικτάκη

    Μαθήματα όπως Αισθητική Αγωγή, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Θεατρική Αγωγή και Φυσική Αγωγή είναι πολύτιμα όσον αφορά την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας σε αυτήν την ηλικία του Δημοτικού. Θα έπρεπε να διδάσκονται περισσότερες ώρες. Επίσης οι Ξένες Γλώσσες, για να έχει νόημα η διδασκαλία τους, πρέπει να διδάσκονται περισσότερες ώρες.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:04 | Μαρία Κ.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)

  • 25 Απριλίου 2020, 19:28 | Κατερίνα

    Ένταξη της Ιταλικής Γλώσσας σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια

    Εδώ και δεκαετίες θεωρητικά δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν να διδαχθούν Ιταλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα ωστόσο όταν το ζητήσουν , τους απαντούν ότι η επιλογή είναι μόνο στα χαρτιά. Η Ιταλία σύμφωνα με την Unesco είναι η χώρα με τα περισσότερα έργα πολιτιστικης κληρονομιας στον κόσμο.Η Ιταλική Λογοτεχνία, η ιταλική μουσική και ο Ιταλικός πολιτισμος γενικά έχουν επηρεάσει και επηρεάζουν τον παγκόσμιο πολιτισμό και μέσα από την άμεση έκθεση στις ιδέες του διευρύνουμε το πνεύμα μας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Διονύσιος Σολωμος, ο Ανδρέας Κάλβος έγραψαν στα Ιταλικά. Η πολυγλωσσία οπως έχουν αποδείξει μελετες βοηθά στην πνευματική καλλιέργεια. Η δημοφιλία της Ιταλίας χάρη στο σχεδιασμό και παραγωγή μηχανών, πλοίων, αεροπλάνων, επίπλων ,στη δημιουργία μόδας , στην εξαγωγή τυριών και κρασιών είναι μεγάλη και η γνώση της ιταλικής γλώσσας μπορεί να βοηθήσει στην αναζήτησή εργασίας στη γείτονα χώρα. Τελος, τα Ιταλικά είναι εξεταζόμενη γλώσσα για εισαγωγή σε διάφορες πανεπιστημιακές σχολές όποτε πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:22 | Ανθή Κοντορούση, θεατρολόγος

    Με μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση διάβασα τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου. Δεν συνάντησα ούτε μία φορά τις λέξεις Τέχνη και Αισθητική παιδεία, που εξασφαλίζουν την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ευεξία των παιδιών στο σχολείο. Το γνωστικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό, αλλά αποστολή του σχολείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Ολόπλευρη ανάπτυξη χωρίς έκφραση, χωρίς Τέχνη και Πολιτισμό, από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, δε νοείται.

    Που είναι η επαναφορά της θεατρικής αγωγής;

    Το μάθημα τη Θεατρικής Αγωγής είχε άδικα καταργηθεί από την Πέμπτη και την Έκτη Δημοτικού και δεν επανήλθε, παρά τις αντίθετες προεκλογικές υποσχέσεις της υπουργού στον Σύλλογο των Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ). Ούτε το πάγιο αίτημα του κλάδου μου για εισαγωγή του μαθήματος στο Γυμνάσιο εισακούστηκε. Φαίνεται πως από το Γυμνάσιο και πέρα, οι μαθητές θα ζουν μόνο για να αποστηθίζουν και να δίνουν αλλεπάλληλες εξετάσεις. Οι ‘‘άριστοι’’ καλούνται να απολέσουν εντελώς παιδική και εφηβική ηλικία, χάριν τη σχολικής ‘’επιτυχίας’’ , ενώ για τους λιγότερο ‘‘άριστους’’ για το σύστημα, τα πράγματα είναι ακόμη πιο δυσοίωνα.

    Πλήγμα στο μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών

    Τελικά δεν υπάρχουν για κανένα επαρκείς ώρες καλλιτεχνικών μαθημάτων και δημιουργικών δραστηριοτήτων , ούτε επαρκής αθλητισμός, ούτε αριθμός μαθητών ανά τμήμα που θα επέτρεπε αποτελεσματική διαφοροποιημένη διδασκαλία, ούτε ουσιαστική, σταθερή, ενισχυτική διδασκαλία. Και φυσικά πού χρόνος και πρόβλεψη για να ανακαλύψουν οι μαθητές τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, αλλά και να αναπτύξουν δεξιότητες αυτοφροντίδας και ενεργού πολίτη! Αυτά τα πράγματα προκύπτουν μέσα από ολόκληρη τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης και όχι από κάποιες σκόρπιες, αόριστες θεματικές ενότητες. Εν τέλει, πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και πλήττονται και οι οικογένειές τους, που θα επιβαρυνθούν με επιπλέον έξοδα, για τα ‘‘βοηθήσουν’’ τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν.

    Ούτε λέξη για σύσταση οργανικών για τις κοινές ειδικότητες;

    Δυσάρεστη έκπληξη αποτέλεσε και η μη αναφορά σε σχέδιο επίλυσης του μεγάλου προβλήματος της ίδρυσης επαρκών οργανικών θέσεων, για τις κοινές ειδικότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αφενός αυτό είναι μια κατάφορη αδικία, η οποία φοβάμαι πως σύντομα θα αποτυπωθεί στους αριθμούς των διοριστέων, αφετέρου σχετίζεται και με την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Η παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές υπονομεύεται, όταν δεν υπάρχει σταθερή σχέση εργασίας και όταν οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δουλέψουν σε πέντε σχολεία, διαφορετικά κάθε χρονιά. Ποιοτική εκπαίδευση που βασίζεται σε τέτοια έκταση στους αναπληρωτές, δεν υφίσταται!

    Χωρίς σχεδιασμό οι επιπρόσθετες ώρες αγγλικών στο δημοτικό

    Παράλληλα, πολλές αλλαγές στις ώρες των διδασκομένων μαθημάτων, όπως για παράδειγμα η διδακτική ώρα που αφαιρέθηκε από τη Μελέτη Περιβάλλοντος και προστέθηκε στα Αγγλικά , θα αποσταθεροποιήσουν τις ισορροπίες στο Δημοτικού Σχολείο. Φοβάμαι δηλαδή, βάσει της πρότερης εμπειρίας, ότι θα προκύψει ένα ντόμινο διεκδικήσεων αναθέσεων μεταξύ των κλάδων, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Και οι αναθέσεις δεν είναι ποιοτική παιδεία!

    Περικοπές αναπληρωτών;

    Ακόμη προβληματική θεωρώ την αύξηση του αριθμού των παιδιών, στις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Θα εξαναγκάσει μαθητές σε αλλαγή σχολείου και θα επιφέρει κακή υγιεινή και συνωστισμό στις μικρές αίθουσες των σχολείων μας. Κυρίως όμως, θα οδηγήσει σε μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης Εκπαίδευσης και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.

    Όχι στην εξωτερική αξιολόγηση

    Επιπλέον, είμαι αντίθετη στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όπως και όλα τα Πρωτοβάθμια Σωματεία μας, όχι γιατί είμαστε ανεπαρκείς και φοβόμαστε, αλλά διότι θεωρούμε την προτεινόμενη αξιολόγηση Δούρειο Ίππο για τις απολύσεις και όχι εργαλείο για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

    Διαγωγή και αποβολές

    Διαφωνώ κάθετα. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω. Προφανείς οι λόγοι που είναι αντίθετος/η κάθε εκπαιδευτικός

  • 25 Απριλίου 2020, 18:51 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΟΥΡΝΑΣ

    Η όποια ανακατανομή του διδακτικού χρόνου δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο χωρίς αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων στην κατεύθυνση της μείωσης του όγκου της ύλης με παράλληλη έμφαση σε δεξιότητες, καθώς και του προσανατολισμού σε νέα αντικείμενα/μαθήματα (π.χ. κυκλοφοριακή αγωγή ή περιβαλλοντική εκπαίδευση που για παράδειγμα η απουσία της Ευέλικτης Ζώνης στερεί από τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού).

    Θετική η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στις πρώτες τάξεις υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων και εκπαιδευτικό υλικό.

    Αναγκαία η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής, με παράλληλο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων και αναπροσαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων ώστε να διαχέεται, να αξιοποιείται το μάθημα για τη διδασκαλία των υπόλοιπων διδακτικών αντικειμένων σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

    Αναγκαία επίσης η αύξηση των ωρών Φυσικής Αγωγής στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού αλλά και η διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής στις μεγάλες τάξεις όπου δεν προβλέπεται πλέον.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:37 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης»στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή,Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 25 Απριλίου 2020, 18:13 | Αναστασία Μαστρογιαννη

    Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά 60 λεπτά άθλησης για τα παιδιά καθημερινά. Με ποια κριτήρια η κυβέρνηση αποφάσισε να διδάσκεται η Φυσική Αγωγή 3 ώρες στην Α, Β, Γ,Δ δημοτικού ,ενώ 2 μόνο στην Ε κΙ Στ; Ενώ στο γυμνάσιο μόνο 2 ώρες; Δεν κρίνεται σημαντική η υγεία των παιδιών;
    Και ποιοι είναι ο εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν Φ.Α. στο νηπιαγωγείο; Αν όχι οι καθηγητές Φ.Α τότε πιοι θεωρούνται ικανοί και επαρκείς;

  • 25 Απριλίου 2020, 18:12 | Κωνσταντίνος

    Απορώ βλέπει κανείς τι γίνεται εδώ μέσα; 70% των σχολίων είναι υπέρ της αύξησης του ωραρίου της πληροφορικής! Αλλά βέβαια, αυτός ο κλάδος δεν έχει εκπροσώπηση από σωματεία, γιατί μωρέ να τους δώσουμε ώρες, ας βοηθάνε τον εκάστοτε διευθυντή, ας υλοποιούν μόνοι τους και ας υποστηρίζουν τους πάντες στην e-τάξη.
    Ας επισκευάζουν ότι χαλάει (από εκτυπωτές, υπολογιστές εργαστηρίων, κινητά συναδέλφων), ας τους βάζουμε υπεύθυνους για όλα για να φαίνονται οι διευθυντές, ας ρυθμίζουν τα πάντα σε σχολικές εορτές και εκδηλώσεις.
    Τα παιδιά για όλες τις δουλειές, οι χαμάληδες των σχολείων.

    Εύχομαι όλοι οι συνάδελφοι, να μην στηρίξουν ποτέ κανέναν σας γιατί πολύ απλά πέρα από 2-3 άτομα όλοι μας έχετε για υπηρετικό προσωπικό.

    είμαστε ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ και όχι τεχνικοί και έχουμε τελειώσει σχολές πολλαπλάσιας δυσκολίας από όλους.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:59 | Αναστασία

    Σα μητέρα μικρού παιδιού, θα ήθελα να αυξηθούν οι ώρες σε Πληροφορική και στη Γυμναστική. Τα Αγγλικά μπορούν να ενταχθούν σε μεγαλύτερες τάξεις, περισσότερες ώρες!
    Η Πληροφορική καλώς ή κακώς είναι το μέλλον και η Ελλάδα υπολείπεται πολύ έναντι άλλων χωρών.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:52 | Ηλίας Α.

    Παρακαλώ, λάβετε υπόψη τα σχόλια περί ενίσχυσης της πληροφορικής όχι μόνο στα λόγια. Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός έρχεται και είναι ήδη μπροστά μας. Είμαστε πολύ πίσω σε ευρωπαϊκές χώρες.
    Ο χειρισμός του τάμπλετ από παιδιά χωρίς μόρφωση σε τέτοια θέματα ενέχει κινδύνους. Αγνοείται τόσο εσείς όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις τη δυναμικότητα μιας επιστήμης, η οποία αναπτύσσει επιστημονικά έναν άνθρωπο, εμπλουτίζοντάς τον ταυτόχρονα με πολλαπλές δεξιότητες.
    Μιλάω πρώτα σα γονιός και μετά σαν εκπαιδευτικός. Λυπάμαι, είναι κρίμα πραγματικά.
    Πίστευα ότι θα στηρίζατε την ενίσχυση με το να δώσετε την απαιτούμενη αξία στο μάθημα όπως του αρμόζει!

  • 25 Απριλίου 2020, 17:50 | Ελένη Μ.

    Μιλούμε για ενίσχυση των ξένων γλωσσών και βλέπουμε ότι αφορά ΜΟΝΟ στην Αγγλική Γλώσσα!Το 2ωρο που διδάσκεται η Β’ξένη γλώσσα στις Ε’& ΣΤ’ δημοτικού είναι πενιχρότατο…

    Οι μαθητές μάς δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μάθημα και εκφράζουν συνεχώς την επιθυμία για περισσότερες ώρες διδασκαλίας με δυνατότητα να αποκτήσουν, όσοι θέλουν, το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Α1-Α2 στο Δημοτικό. Αυτό θα αποτελούσε και ενα επίτευγμα της δημόσιας εκπαίδευσης!

    Η Β’ ξένη γλώσσα έχει μια 15ετία που διδάσκεται στα Δημοτικά Σχολεία μόνο για ένα 2ωρο… Όπως ακριβώς όταν ξεκίνησε πιλοτικά… Είναι δυνατόν, τόσα χρόνια μετά να βρίσκεται ακόμη στο ίδιο σημείο, τη στιγμή που υπάρχουν τόσοι μόνιμοι καθηγητές διαθέσιμοι ωστε να καλυφθούν και παραπάνω ώρες;Θα πρότεινα λοιπόν:

    – 3ωρη διδασκαλία στις Ε’ & Στ’ τάξεις του δημοτικού
    – 2ωρη διδασκαλία στις Γ’ & Δ’ τάξεις του δημοτικού
    – Σύνδεση με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

  • 25 Απριλίου 2020, 17:46 | Στέλλα Κατιρτζόγλου

    Παρακαλώ αναθεωρήστε τη θέση της πληροφορικής. Δεν είναι δυνατόν, εν έτει 2020, να ονομάζετε ΤΠΕ. Είναι η επιστήμη του μέλλοντος. Αυξήστε τις ώρες, οι ανθρωπιστικές επιστήμες στην Ελλάδα έχουν υπερπληθυσμό, θέλουμε τέτοια μυαλά.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:23 | Παναγιώτης Κεραμάρης

    Δεν χρειάζονται επιχειρήματα. Τρείς (3) ώρες Φυσικής Αγωγής και στις Ε’ Στ’ τάξεις του δημοτικού σχολείου. Επιπρόσθετα 1 ώρα παραδοσιακών χορών σε όλες τις τάξεις.

  • 25 Απριλίου 2020, 16:11 | Χαντζοπούλου Κωνσταντίνα

    Η διδασκαλία της ΙΤΑΛΙΚΗΣ θα πρέπει να υπάρχει από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο. Μόνο έτσι μπορεί να υπάρχει σύνδεση με το ΚΠΓ, για να έχουν όλα τα παιδιά δυνατότητα πιστοποίησης.Δεν μπορεί μία ξένη γλώσσα από τη στιγμή που πρόκειται για εξεταζόμενο στις πανελλήνιες εξετάσεις, να διδάσκεται μόνο στις 3 τάξεις του Γυμνασίου και μάλιστα σε περιορισμένο αριθμό σχολείων. Τις χρονιές που η ιταλική γλώσσα διδασκόταν ελεύθερα στα σχολεία όλης της χώρας είχε πολύ μεγάλη ζήτηση! Γιατί αφαιρείται από τους μαθητές το δικαίωμα να επιλέγουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν και τους εξαναγκάζετε να μάθουν μία ξένη γλώσσα με μοναδικό κριτήριο την ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο; Κάτι τέτοιο συνάδει με τις ευρωπαϊκές οδηγίες σχετικά με την Πολυγλωσσία;

  • 25 Απριλίου 2020, 15:58 | Μαριτίνα

    Είναι ντροπή να μιλάμε για ενίσχυση της πληροφορικής όταν δεν υπάρχει ουσιαστική. Η επιστήμη μας δεν είναι η εκμάθηση χειρισμού υπολογιστών σε όλους τους συναδέλφους και στα παιδιά. Αύξηση ωρών πληροφορικής στο δημοτικό σε 2ωρο τουλάχιστον στις Δ,Ε,ΣΤ τάξης ώστε τα παιδιά να μην περιορίζονται στον χειρισμό τάμπλετ. Δεν είναι αυτό η πληροφορικοί κύριοι.

    Φαίνεται και θα συνεχίσει να φαίνεται η χρησιμότητα αυτής της επιστήμης, όσο και αν την καταχωνιάζετε.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:48 | Λυμπέρης

    Η διδασκαλία της ιταλικής γλώσσας και πολιτισμού, με δεδομένες τις στενές ιστορικές σχέσεις των χωρών μας, πρέπει να ενισχυθεί και να μη μείνει σε αυτό το επίπεδο του 1-2 σχολεία ανά νομό και βλέπουμε…

  • 25 Απριλίου 2020, 15:48 | Αντώνης Μ.

    πού ακριβώς βρίσκεται η πληροφορική και πώς ενισχύεται ακριβώς; Απαλλάξτε τουλάχιστον αυτούς τους ανθρώπους που για μονόωρο μάθημα έχουν στήσει και υποστηρίζουν σε 4-5 σχολεία τις πλατφόρμες σας.
    Ή να τους δισφαλίσετε ότι κανένας δε μπορεί να τους χρησιμοποιεί ως τεχνική υποστήριξη. Είναι επιστήμονες όπως οι υπόλοιποι.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:43 | Δημητρης

    Στην Ε΄ και στην Στ΄ τάξη τα παιδιά έχουν τις ίδιες ανάγκες άθλησης όπως και οι μαθητές μικρότερων τάξεων.
    Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, αλλά και όλες οι σχετικές με το θέμα έρευνες θέτουν ως κατώτατο όριο για παιδιά 5-17 ετών τη 1 ώρα άσκηση την ΗΜΕΡΑ !!

  • 25 Απριλίου 2020, 15:26 | Αγάπη

    Θεωρώ υπερβολικό το δίωρο/τρίωρο των Αγγλικών. Ειδικά στις μικρές τάξεις, που τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν Ελληνικά, τα Αγγλικά μπορούν ακόμα και αρνητικά να λειτουργήσουν ως προς την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας. Οι ειδικοί συνιστούν την 3η Δημοτικού για την έναρξη εκμάθησης ξένης γλώσσας.
    (Παράδειγμα: μαθήτρια να μπερδεύει το ελληνικό η με το αγγλικό n! Δεν είναι εξαίρεση. Είναι απόλυτα λογικό.)

  • 25 Απριλίου 2020, 15:14 | Kαραγιάννη Λαμπρινή

    Αναγκαία η εισαγωγή της ιταλικής. Δεν είναι δυνατόν να διδάσκεται στο Γυμνάσιο και να μην ξεκινά από την 5η Δημοτικού όπως τα Γαλλικά και τα Γερμανικά

  • 25 Απριλίου 2020, 15:09 | Λυμπέρης

    Ένα πραγματικά σύγχρονο σχολείο χρειάζεται γλώσσες. Η ισπανική ΠΡΕΠΕΙ να είναι μια από αυτές, ως η δεύτερη ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο. Ακόμη και στις ΗΠΑ χωρίς ισπανικά μπορεί να δυσκολευτείς, γιατί τα συναντάς συχνά στην καθημερινότητά σου, τα μιλούν οι συνάδερφοί σου κλπ. Ως μόνιμοι άλλων κλάδων ΜΕ ΔΕΎΤΕΡΗ ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑ ΠΕ40, έχουμε ήδη προτείνει, σε προσωπικό επίπεδο, κι απ’ όσο γνωρίζω, έχει μεταφερθεί στον εκάστοτε υπουργό ότι την πρώτη χρονιά θα αναλαμβάναμε εμείς σε κάθε σχολείο την διδασκαλία της γλώσσας ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τους συναδέρφους ΠΕ 40, αλλά ούτε αυτό έχει γίνει ως τώρα δεκτό. Κι όμως, τα παιδιά στο σχολείο -είμαι σε Λύκειο μάλιστα- μου ζητάν να τους μιλήσω ισπανικά και να τους μάθω φράσεις. Γιατί να μην είναι λοιπόν ένα ισότιμο μάθημα όπως όλα τα υπόλοιπα και σε μόνιμη βάση; Τολμήστε, δε θα χάσετε -αντιθέτως η κίνηση αυτή θα επαινεθεί από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου (γονείς, μαθητές, συναδέρφους)- και δεν έχουμε κανέναν λόγο να «πάρουμε μαθητές» ή να «διώξουμε» τους συναδέρφους άλλων ειδικοτήτων. Ακόμα και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών συμφέρει, διότι θα αυξηθεί η πελατεία για εκμάθηση ισπανικών, καθώς κάποιοι θα θελήσουν να έχουν είτε ένα ανώτερο δίπλωμα είτε να εμβαθύνουν στη γλώσσα. Συνεπώς, ακόμα και από οικονομικής πλευράς -συγγνώμη δεν είμαι οικονομολόγος για να μιλήσω με επιστημονικούς όρους- πάλι συμφέρει και σύντομα θα γίνει απόσβεση της επένδυσης, κύριοι του υπουργείου