Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
927 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Ούσα απόλυτα αντίθετη στην διδασκαλία αγγλικών σε νήπια, για πολλούς λογους , θα ήθελα ως εκπαιδευτικος της Δ/θμιας ,κυρίως να τοποθετηθώ με τις πολλάκις γνωστοποιημενες στο υπουργείο θέσεις του κλάδου μας, ΠΕ06,Αγγλικής, με τις οποίες ταυτίζομαι και τις οποίες καμιά κυβέρνηση ως τώρα δεν έχει ακούσει και ασφαλώς υλοποιήσει, και οι οποίες οδηγούν σε λύση πολλών προβλημάτων που αφορούν στην εκμάθηση της αγγλικής στο δημόσιο σχολείο.
Κοινές προτάσεις του κλάδου ΠΕ06 για την αναβάθμιση του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στο δημόσιο σχολείο με ιδιαίτερη έμφαση στο Λύκειο
Α. Γενικά για το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας
• Υποχρεωτική 12ετή διδασκαλία από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου (ΓΕΛ ‒ ΕΠΑΛ).
• Ενιαίο, συνεχές Πρόγραμμα Σπουδών με συνεκτική και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του μαθήματος.
• Αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 3-4 ώρες την εβδομάδα στη Β’/θμια εκπ/ση για κατάκτηση υψηλών επιπέδων γλωσσομάθειας: Β2/Β2+ στο Γυμνάσιο, Γ1+/Γ2- στο Λύκειο (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ).
• Αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 2 ώρες την εβδομάδα στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού για επίτευξη των στόχων του ΠΕΑΠ.
• Σύνδεση με το ΚΠγ – πιστοποίηση γλωσσομάθειας μέσα στο σχολείο.
• Καταγραφή στο Απολυτήριο Γυμνασίου και Λυκείου (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ) του επιπέδου γλωσσομάθειας που έχει κατακτηθεί και ενδεχομένως πιστοποιηθεί μέσω του ΚΠγ.
• Ανανέωση του διδακτικού υλικού για όλες τις τάξεις με τη συγγραφή νέων βιβλίων και ψηφιακού υλικού.
• Επαναφορά και αναβάθμιση της ενδοσχολικής γραπτής εξέτασης του μαθήματος στο Γυμνάσιο & στο Λύκειο.
• Δημιουργία οργανικών θέσεων ΠΕ06 στην Ειδική Αγωγή.
Β. Ειδικά για το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στο Λύκειο (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ)
• Επαναφορά της υποχρεωτικότητας της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στα ΓΕΛ για όλους τους μαθητές.
• Επαναφορά της διδασκαλίας του μαθήματος στη Γ’ τάξη ΓΕΛ (Ημερήσιου & Εσπερινού) ως μαθήματος Γενικής Παιδείας.
• Αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα ΕΠΑΛ ως μαθήματος Γενικής Παιδείας («Γενικά Αγγλικά»).
• Διδασκαλία ειδικών Αγγλικών στα ΕΠΑΛ ως μαθήματος Τομέα στη Β’ τάξη («Επαγγελματικά Αγγλικά I») και ως μαθήματος Ειδικότητας στη Γ’ τάξη («Επαγγελματικά Αγγλικά II»).
• Εφαρμογή εξειδικευμένου προγράμματος για την προετοιμασία της εξέτασης του Ειδικού Μαθήματος στη Γ’ τάξη ΓΕΛ & ΕΠΑΛ. Δημιουργία ειδικών τμημάτων προετοιμασίας, ανεξάρτητα του αριθμού συμμετεχόντων.
• Εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών (επίπεδο Γ ΚΕΠΑ) και συγγραφή σύγχρονου διδακτικού υλικού.
Είναι καταπληκτική ιδέα! Όλες οι επιστημονικές έρευνες συμφωνούν ότι όσο νωρίτερα τα παιδιά εκτίθενται στην γνώση τόσο καλύτερα λειτουργεί ο εγκέφαλός τους στην ενήλικη ζωή. Φυσικά, όποιος έχει βασικές παιδαγωγικές γνώσεις και δεν παρασύρεται από το κομματικό μένος και το επαγγελματικό συμφέρον ξέρει καλά ότι τα παιδιά του Νηπιαγωγείου δεν θα μάθουν στην βαθμίδα αυτή να μιλούν Αγγλικά. Μέσα όμως από ευχάριστες δραστηριότητες και διαδραστικά παιχνίδια θα έρθουν σε επαφή με έναν άλλο»κόσμο», θα σχηματίσουν μια όμορφη εικόνα και θα αποκομίσουν μια θετική εντύπωση για μια γνώση την οποία θα πρέπει στο μέλλον να αποκτήσουν σε τουλάχιστον καλό επίπεδο.
Το νηπιαγωγείο χρειάζεται λογοθεραπευτες και ψυχολογους…ας κανετε μια έρευνα να δειτε ποσα νηπια αντιμετωπιζουν δυσκολίες στο λογο και κυριότερα στην συμπεριφορά.
Ωραίο το περιτυλιγμα, αλλα ας δοθει βαση στην ουσία.
Η εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία θα είναι πολύ ωφέλιμη αφού η γνώση της αγγλικής είναι απαραίτητη σήμερα. Φυσικά, θα γίνει μέσω παιχνιδιου, τραγουδιού και θεάτρου και τα παιδιά θα αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στη γλώσσα αυτη. Οι εκπαιδευτικοί της Αγγλικής είμαστε καταρτισμένοι για τη διδασκαλία πολύ νεαρών μαθητών και πολλοι έχουμε αντίστοιχη εμπειρία διδασκαλίας στον ιδιωτικό τομέα. Γνωρίζω γονείς που χρυσοπληρωνουν τα μαθήματα των Αγγλικών στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Θα πρέπει όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μάθηση.
Το νηπιαγωγείο ειναι ενας ευαισθητος χωρος ακουστε τις νηπιαγωγους ,ενισχυστε τις δομες και αφηστε τις ειδικοτητες ΟΛΕΣ εξω απο το νηπιαγωγειο μονον οι νηπιαγωγοι ειναι εκπαιδευμένοι για τις τρυφερες ηλικιες των νηπιων .
Καποτε πρεπει να σταματησει αυτη η υποκρισία με τις Ξενες Γλωσσες.
Ποιος εμαθε αγγλικα σχολειο και οχι στο φροντηστηριο…Αν εδιαφερεστε να αλλαξει αυτο τοτε αυξηστε τις ωρες στο δημοτικο να μαθουν ολα τα ελληνοπουλα αγγλικα, καταργειστε τη 2η ξενη γλωσσα στο δημοτικο -πεταμενα λεφτα του ελληνικου λαου -και αυξηστε και τις ωρες στα γυμνασια και τα λυκεια για την 2η ξενη γλώσσα κι οποιος θελει να μαθει να μαθει , κανατε ποτε ερευνα αν μαθαινουν και ποσοι γαλλικα και γερμανικα στα σχολεια μας ;Για αγγλικα δεν ρωταω οι ανακοινωσεις επιτυχίας στις εξετασεις γλωσσομαθειας των φροντηστηριων τα λενε ολα .
Διαβάζω το επιχείρημα κάποιων σχολιαστών πως τα αλλοδαπά μια χαρά τα καταφέρνουν και κατακτούν σε αυτήν την ηλικία και τις δύο γλώσσες (τη μητρική τους και αυτήν της χώρας υποδοχής), οπότε γιατί να μην λειτουργήσει και η εκμάθηση των αγγλικών στα νηπιαγωγεία μας.
Μεγαλωμένη λοιπόν εκτός Ελλάδος τα πρώτα χρόνια της ζωής μου, έχω να καταθέσω πως πράγματι έμαθα την άλλη γλώσσα, με τη διαφορά πως στο ξένο σχολείο που φοιτούσα διδασκόμουν αποκλειστικά και μόνο σε εκείνην τη γλώσσα. (Όπως δηλαδή και τα αλλοδαπά στα ελληνικά σχολεία)
Είναι αστείο να πιστεύει κανείς πως με 30-60 λεπτά κάποιες φορές την εβδομάδα διδασκαλίας των αγγλικών θα καταφέρουν τα νήπια να μάθουν τα αγγλικά. Εκτός αν θεωρείτε πως το 5ωρο των νηπιαγωγών θα χωριστεί σε 2ώρες νηπιαγωγού+3 ώρες αγγλικού. Ή μάλλον, ακόμα καλύτερα, να αντικατασταθεί πλήρως η νηπιαγωγός από τον καθηγητή ξένης γλώσσας. Ας φιλτράρουμε πολλάκις τη σκέψη μας πριν την ανακοινώσουμε, ώστε να δούμε αν όντως είναι δυνατόν να υφίσταται.
Απαράδεκτη ενέργεια!Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν προβλήματα λόγου και αντί να ενισχύσουμε τον προφορικό τους λόγο θα τους βάλουμε και αγγλικά;
Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν σοβαρά προβλήματα λόγου και αντί να ενισχύσουμε τον προφορικό λόγο με σωστά δομημένες προτάσεις θέλουμε να εισάγουμε και την αγγλική γλώσσα; Ανούσια αλλαγή που μόνο το όφελος των μαθητών δεν προβλέπεται!
όλα τα χε το νηπιαγωγείο, τα αγγλικά το μάραναν!! δηλαδή τα παιδιά τα δίγλωσσα που θα επαναφοιτήσουν λογω αυτής της διγλωσσίας που τα παιδεύει, ενώ θα έπρεπε να προχωρήσουν στην επόμενη βαθμίδα, θα μαθαίνουν και αγγλικά!!γιατί δε ρωτώνται οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί;πόσοι θα τριγυρίζουν στις τάξεις;σε τάξεις που έχουν ένταξη,παράλληλη στήριξη, και είναι και ολοήμερο, με πόσους θα συναναστρέφονται τα παιδιά; δε γράφω για την ανυπαρξία του παιδαγωγικού ρόλου!!τα έγραψαν συνάδελφοι παραπάνω. η αρχή του τέλους του ρόλου του νηπιαγωγείου, πάει για σχολειοποίηση, ακουγόταν πριν μήνες ότι θα έβαζανκαι βιβλία, σαν και αυτά που καταργήθηκαν το 2002.είναι λάθος,πολλά παιδιά αρχίζουν γλώσσα σε φροντιστήρια στη β΄δημοτικού και πάλι δυσκολεύονται. οι τάξεις πλέον είναι πολυπολυτισμικές,πύργος βαβέλ θα γίνουμε, μόνο και μόνο για να διοριστουν οι της αγγλικής. εν τω μεταξύ ανοίγει ο δρόμος και για άλλες ειδικότητητες, οποτε γεια σου ολοήμερο!! τα νηπιαγωγεία χρειάζονται ειδικό προσωπικό, τάξεις υποδοχής, ψυχολόγους ,λογοθεραπευτές!!!τα υπόλοιπα είναι μάλλον γραμμάτια προς αποπληρωμή!κρίμα και πάλι κρίμα! και οι γονείς θα αντιδράσουν
Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα. Αγγλικά μέσα από το παιχνίδι, τα τραγούδια κτλ. κάνουν την εκμάθηση της γλώσσας ευχάριστη και την διαδικασία αβίαστη. Για αυτό άλλωστε τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία το κάνουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια.Οι ώρες των αγγλικών πρέπει να αυξηθούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Είναι το μεγαλύτερο προσόν για εργασία και μέσο για κάθε δραστηριότητα πχ. Ταξίδια κτλ.
Αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο….το ακούσαμε και αυτό! Μια ερώτηση με την ελληνική τι θα γίνει; Περίπου το 60% των νηπίων έχουν προβλήματα λόγου, τα αγγλικά πιστεύεται θα τα βοηθήσουν;;; Πως; Μήπως να φέρνατε κανένα λογοθεραπευτή ή ψυχολόγο που το διαζύγια όλο και αυξάνονται και τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί έχουμε καταντήσει να είμαστε στη μέση όλης αυτής της κατάστασης.Δείτε το νήπιο ως άνθρωπο και όχι ως μηχανή μάθησης. Έως τώρα κατά κύριο λόγο μόνο στην Προσχολική εκπαίδευση οι μαθητές μαθαίνουν βιωματικά χωρίς ύλη και βιβλία θέλετε τι να σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο. Το πρώτο σχολείο των παιδιών μας αντί να δώσει βάσεις στο μαθητή για το τι θα επακολουθήσει στο δημοτικό θα τον τρομάξει βάζοντας τον στη διαδικασία να εμπλακεί και να αναπτύξει σχέση εμπιστοσύνης με έναν άλλο ενήλικα πέρα της δασκάλας του.Μη ξεχνάμε σε αυτή την ηλικία το ένα και σταθερό πρόσωπο στη τάξη είναι πολύ σημαντικό τόσο για την προσαρμογή του παιδιού όσο και για την ομαλή έκβαση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Έχει αποδειχθεί πως οι μαθητές ηλικίας 4-5 ετών πρέπει πρώτα να κατακτήσουν τη μητρική τους γλώσσα, με ορθό και αποτελεσματικό τρόπο, διότι όποια νέα γλώσσα και να μάθουν θα «πατήσουν» πάνω στη μητρική τους. Αυτό ισχύει για την εκμάθηση όλων των γλωσσών. Θεωρώ, λοιπόν, πώς κάτι τέτοιο δεν ενδείκνυται για τη συγκεκριμένη ηλικία. Έτσι και αλλιώς, κάποια πράγματα σχετικά με την αγγλική γλώσσα γίνονται σε κάποιο βαθμό. Αλλά ως εκεί που μπορούν σύμφωνα με το αναπτυξιακό στάδιο στο οποίο βρίσκονται.
Απαράδεχτη η κίνηση του υπουργείου να εισάγει την αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο!Τα νήπια βρίσκονται στην τρυφερή τους ηλικία αφήστε τα να ζήσουν και να απολαύσουν αυτήν την ηλικία μην τα φορτώνετε με τα καπρίτσια σας!
Αναρωτιέμαι με βάση ποιες επιστημονικες και παιδαγωγικές μελετες έγινε όλο αυτο..Χωρίς οργάνωση…Πυροτέχνημα για ευνοητους λογους…αυτό μονο ελειπε απο τα νηπειαγωγεία…
Καλά όλα αυτά, αλλά η βάση πρέπει να δοθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την αύξηση των ωρών του μαθήματος με νέα σχολικά εγχειρίδια!
Αγγλικά στο Νηπιαγωγεία; γιατί τι θα εξυπηρετήσει αυτό; Αυτό που θέλουν τα παιδάκια σε αυτή την ηλικία είναι παιχνίδι, ασφαλή και καθαρά κτήρια και μια δασκάλα που θα εμπιστεύονται και θα αγαπούν
Θα πρέπει να προστεθούν και άλλες γλώσσες πχ Γαλλικά, Ισπανικά κλπ
Εδώ και 2 χρόνια χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση την Αγγλική γλώσσα για να επικοινωνήσω με την ομάδα μου .Το 95 τοις 100 των φοιτούντων του Νηπιαγωγείου μας είναι πρόσφυγες και μετανάστες . Τα παιδιά μαθαίνουν αρκετά πράγματα (χρώματα,σχήματα,αριθμούς , βασική επικοινωνία κλπ)και στις 2 γλώσσες. Αναρωτιέμαι τι παραπάνω θα τους μάθει σε αυτή την ηλικία μια καθηγήτρια Αγγλικών που δεν γνωρίζουν ήδη τα μου. Για τα υπόλοιπα με κάλυψαν οι συνάδελφοι !
Πολλές φορές στο Νηπιαγωγείο «κάνουμε» αγγλικά, ιδιαίτερα όσες νηπιαγωγοί παίρνουμε μέρος σε etwinning ευρωπαικά προγράμματα, όπου η γλώσσα επικοινωνίας είναι η αγγλική. Αυτό που κάνουμε με τα παιδιά είναι «αναδυόμενο», παρουσιάζεται σαν «ανάγκη» και είναι μέσα στα πλάισια της διαθεματικότητας και όχι ξεχωρισό διδακτικό αντικείμενο. Νομίζετε ότι ο ειδικός της αγγλικής που θα μπει στη τάξη θα λάβει υπ’όψιν του το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου? Νομίζω όχι….Θα βρεθεί σε μία τάξη 24 παιδιών μόνος του χωίς τα απαιτούμενα «εφόδια», πέρα από τη γνώση των αγγλικών…..Βοήθειά του!!!!
Σύμφωνα με την βιβλιογραφία η γλωσσά για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αποτελεί διαμεσολαβητικό μέσο μάθησης, μέσω της οποίας καλούνται να νοηματοδοτήσουν, να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν το περιβάλλον τους μέσω διαθεματικών δραστηριοτήτων. Συνεπώς η Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο δεν αποτελεί διακριτό γνωστικό αντικείμενο, άρα γιατί αυτό να συμβεί για την αγγλική γλώσσα; Πολλά παιδιά σε αυτή την ηλικία αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγου και άρθρωσης, σημαντικές δυσκολίες στην παραγωγή και εκφορά λόγου. Φανταστείτε ένα παιδί με τέτοια προβλήματα… να κληθεί να επικοινωνήσει και σε μια ακόμη ξένη γλώσσα. Ας συμπεριλάβουμε τώρα και τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών τα οποία έρχονται στα σχολεία μας γνωρίζοντας τις περισσότερες φορές μόνο την μητρική τους γλώσσα και καλούνται να μάθουν και να μιλήσουν και την ελληνική. Πώς θα απαιτήσουμε αυτά τα παιδιά να γίνουν κοινωνοί άλλης μιας;
Το Νηπιαγωγείο είναι η πρώτη υποχρεωτική βαθμίδα εκπαίδευσης, συνδυάζεται με την ομαλή μετάβαση του παιδιού από την οικογένεια στο σχολείο και η επιτυχής της ολοκλήρωση έχει συνδεθεί με την σχολική επιτυχία. Ο αποχωρισμός από την οικογένεια αντιμετωπίζεται από το νηπιαγωγείο με σταθερότητα στο πρόγραμμα αλλά και το πρόσωπο του εκπαιδευτικού ενώ δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο παιδιά (κυρίως προνήπια) για πολλούς μήνες να μην έχουν καταφέρει να ενσωματωθούν στην σχολική πραγματικότητα. Πώς λοιπόν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει την εναλλαγή προσώπων; Σε ότι αφορά την παιδαγωγική κατάρτιση ενός εκπαιδευτικού ΠΕ06, θεωρώ ξεκάθαρα πως δεν θεωρείται επαρκής για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
Τέλος το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, όπως τουλάχιστον το γνωρίζουμε ως και αυτή τη στιγμή, στηρίζεται σε θεωρίες που καθορίζουν τη γνώση, τις δεξιότητες, το ρόλο του δασκάλου τον σκοπό του αναλυτικού προγράμματος, κλπ. τα οποία με τη σειρά τους έχουν τη βάση τους σε θεωρίες μάθησης και μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Σε ποιο βαθμό είναι δυνατόν να εφαρμοστούν στη διδασκαλία διακριτών Γνωστικών Αντικειμένων όπως η Αγγλική Γλώσσα αυτές οι θεωρίες και μεθοδολογικές προσεγγίσεις; Είναι δυνατόν ένας καθηγητής Αγγλικών να ακολουθήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα (διαθεματική προσέγγιση); Σε ποιον βαθμό μπορεί να εξασφαλιστεί η συνεργασία ανάμεσα στις εκπαιδευτικούς της τάξης; Μπορεί να διατηρηθεί η οριζόντια και κάθετη διασύνδεση των εννοιών και των εμπειριών, ώστε να αποτελούν ένα συνεκτικό όλο; Ή θα πάμε ξανά σε κατακερματισμό της γνώσης;
Θεωρώ πως αν η πολιτεία ενδιαφερόταν για μια ουσιαστική αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης θα φρόντιζε για την αύξηση ωρών στις μεγαλύτερες βαθμίδες εκπαίδευσης ώστε οι μαθητές να αποκτούν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας αποφεύγοντας την παραπαιδεία με αποτέλεσμα την οικονομική ανακούφιση των οικογενειών τους.
Οι νηπιαγωγοί της τάξης εδώ και πολλά χρόνια ζητάμε βοηθητικό προσωπικό , τραπεζοκόμους , καθαρίστριες σε όλο το ωράριο λειτουργίας και όχι μόνο στο σχόλασμα , ειδική νηπιαγωγό σε κάθε σχολείο, ψυχολόγους , κοινωνικούς λειτουργούς , συμμετοχή των νηπίων στα σχολικά γεύματα. Κλείνοντας λοιπόν τα αυτιά σας σε όλα αυτά , επιλέγετε να εντάξετε καθηγητές αγγλικής στο πρόγραμμα. Πόσο άσκοπη κίνηση όταν ακόμα και τα παιδαγωγικά τμήματα επισημαίνουν ότι δεν ενδείκνυται ξένη γλώσσα σε αυτή την ηλικία, όταν τα μισά παιδιά πλέον χρειάζονται λογοθεραπεία; Τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει αυτή η κίνηση πέρα από εντυπωσιασμό; Γιατί δεν ακούτε τους εκπαιδευτικούς της τάξης;
Θεωρώ ότι η εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο κινείται στο πλαίσιο του εντυπωσιασμού, χωρίς να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στους μικρούς μαθητές. Θεωρώ πολύ πιο δόκιμο να ενισχυθεί το μάθημα των Αγγλικών στο Δημοτικό , με τη λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Αγγλικά ή ακόμα και με το χωρισμό των μαθητών ανά επίπεδο. Τέλος το Υπουργείο θα πρέπει να κοιτάξει κατά πόσο θα συνδεθεί επιτέλους το σχολείο με τη διαδικασία εξετάσεων και τη χορήγηση κάποιων πιστοποιητικών στους μαθητες, στο Δημοτικό Α2, στο Γυμνάσιο Β1 ή Β2, στο Λύκειο Γ1, Γ2, ώστε να πάψουν επιτέλους τα παιδιά και οι γονείς να θεωρούν ότι μόνο μέσω των φροντιστηρίων μπορούν να εφοδιαστούν με ένα χρήσιμο πιστοποιητικό για το μέλλον τους. Μιλάω σαν καθηγήτρια Αγγλικών που εργάζομαι εδώ και 21 χρόνια σε δημόσιο σχολείο.
Δια βίου Άθληση το λένε, και στην εποχή μας κρίνεται αναγκαίο τα παιδιά από την μικρή ηλικία του νηπιαγωγείου να την κατακτούν. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει ΕΙΣΑΓΩΓΗ του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα νηπιαγωγεία με εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής. Οι δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά με το μάθημα της Φ.Α. τόσο σε κινητικά πρότυπα όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο είναι αυτά που μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Έννοιες όπως δημιουργικό παιχνίδι, συμμετοχή, αλληλεγγύη, κιναίσθηση, κοινωνικοποίηση, ελεύθερη έκφραση, αναγνώριση ορίων, πρόληψη υγείας, ευγενής άμιλλά είναι μερικές από τις αρετές που προσφέρει η Φ.Α. Επίσης κρίνεται αναγκαίο να υπάρξει ένα συγκροτημένο πρόγραμμα-σχέδιο Φ.Α. σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης όπου κλιμακωτά από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο τα παιδιά μας θα κατακτούν την Δια βίου Άθληση προς όφελος της σωματικής και ψυχικής τους υγείας.
Περιμένουμε χρόνια να αποκατασταθεί η θέση του μαθήματος των Αγγλικών στο δημόσιο σχολείο.
Περιμένουμε χρόνια να δοθούν ώρες και αξιοπρεπές υλικό για να διδάσκονται και να πιστοποιούνται τα παιδιά μέσω της δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης και να πάψουν οι οικογένειες να ξοδεύουν περιουσίες στα φροντιστήρια, που παρέχουν «πιστοποιήσεις» χαμηλού επιπέδου χωρίς,πολύ συχνά δυστυχώς, να μαθαίνουν τα παιδιά τη γλώσσα.
Περιμένουμε χρόνια να συνδεθεί το Δημόσιο σχολείο με την Πιστοποίηση στην Α΄ξένη γλώσσα(Για ποιον άλλον λόγο θεσμοθετήθηκε το ΚΠΓ;)
Αντί γι’αυτά, βάζουμε να νήπια να μάθουν Αγγλικά. Σε μια ηλικία που δεν αρθρώνουν ούτε καν τα Ελληνικά σωστά.
Διαφωνώ πλήρως με τα το μάθημα των αγγλικών μιας και τα παιδία ακόμα κατακτούν την μητρική τους γλωσσά. Αντί αυτού θα πρέπει να εισαχθούν ειδικότητες όπως ψυχολογία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία ώστε να στοχεύουν στην πρώιμη ανίχνευση και παρέμβαση των γλωσσικών δυσκολιών. Όπως γνωρίζουμε καλύτερη παρέμβαση είναι η πρόληψη. Οι απαιτήσεις στην πρώτη δημοτικού είναι πολλές και οι ρυθμοί ταχύτατοι. Οι συγκεκριμένες ειδικότητες σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό θα βοηθούσαν σημαντικά το εργο τους στο νηπιαγωγείο αλλά και στο προνήπιο. Πολλά παιδιά συμφώνα με τις νέες ρυθμίσεις στον χώρο των θεραπειών δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξουν συνεδρίες λογοθεραπείας και εργοθεραπείας ή συμβουλευτικής γονέων και η εισαγωγή τέτοιων ειδικοτήτων θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο.
Μια πρόταση στη σωστή κατεύθυνση.
Η παιδεία που παρέχουμε πρέπει να είναι ένα βήμα μπροστά. Να προσβλέπει στο μέλλον και η συγκεκριμένη πρόταση προσβλέπει στο μέλλον.
Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κάποιου επιπέδου διαφημίζουν την παροχή αγγλικών που προσφέρουν στο νηπιαγωγείο τους.
Επί πλέον είναι πλέον κοινή πρακτική σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Είναι ένα πρόγραμμα που πρέπει να εφαρμοσθεί και στην Ελλάδα σαν προσαρμογή στην στην συνχρονη εκπαίδευση.
Πρόκειται απλά για κίνηση εντυπωσιασμού πολλοί θα σκεφτούν ότι και στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία παρέχεται αλλά στην πραγματικότητα είναι άνευ λόγου και ουσίας.Όλοι καταλαβαίνουμε ότι γίνεται απλά για να βολέψουν τις ειδικότητες αλλά όλο αυτό το μόνο που θα καταφέρει είναι τελικά να γκρεμίσει όσα μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει στην προσχολική στην Ελλάδα .Οι νηπιαγωγοί είναι (στην πλειονότητά τους)οι μόνες κατάλληλα εκπαιδευμένες να ασχοληθούν με την ευαίσθητη και τόσο σημαντική αυτή ηλικία 4-6. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας χρειάζονται ΕΝΑΝ (1)εκπαιδευτικό.Αν νοιάζεστε πραγματικά και θέλετε να βοηθήσετε μπορείτε να κάνετε κάτι για την μείωση του αριθμού των νηπίων σε κάθε τμήμα ,και για την δημιουργία ασφαλέστερων χώρων νηπιαγωγείων που λειτουργούν ήδη σε ακατάλληλους χώρους ;
Αλήθεια τώρα? Η πρώτη σας προτεραιότητα για τα νηπιαγωγεία είναι η τοποθέτηση αγγλικών φιλολόγων??? Έχετε ακούσει ποτέ για πρώιμη παρέμβαση ή σας ενδιαφέρει μόνο η αριστεία? Τα παιδιά με αναπτυξιακές και μη διαταραχές χρειάζονται ειδικότητες όπως αυτές του λογοθεραπευτη και του εργοθεραπευτή, ιδιαίτερα στα νηπιαγωγεία, για να προλάβουν τη γιγαντωση και εδραίωση οποιονδήποτε δυσκολιών, στις επόμενες τάξεις του δημοτικού. Σε όλες τις προηγμένες χώρες, λειτουργεί το μοντέλο της πρωιμης παρεμβασης με μόνιμους λογοθεραπευτες και εργοθεραπευτες, να εργάζονται σε νηπιαγωγεία. Εξάλλου, εάν ενδιαφέρεστε για την πρόοδο και εξέλιξη των παιδιών αλλά και για να βοηθήσετε τις οικογενειες, φτάνει μόνο να δείτε στατιστικά στοιχεία, πόσοι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους, προσχολικής ηλικίας, σε ιδιωτικά κέντρα λογοθεραπειας και εργοθεραπείας για αποκατάσταση διαταραχών και πόσοι τα πηγαίνουν αγγλικά…
Αντί λοιπόν να διαφημίζετε υποτιθέμενους εκσυγχρονισμους, αναλογιστειτε τα ουσιαστικά προβλήματα των οικογενειών, οι οποίες ξοδεύουν περιουσίες ολόκληρες για τις ιδιωτικές θεραπείες των παιδιών τους, ενώ θα μπορούσε να υπάρχει ήδη ένα υποστηρικτικο σχήμα και στο δημόσιο ελληνικό σχολείο.
Στα νηπιαγωγεία σήμερα τα μισά τουλάχιστον παιδιά (και τα δικά μου) παρακολουθούν ιδιωτικα (αν έχουν την οικονομική δυνατότητα) λογοθεραπείες και εργοθεραπείες ώστε να μπορούν να εξελίξουν τις ικανότητες τους και να προχωρήσουν ίσης όροις στην μετέπειτα εκπαιδευτική διαδικασία. Οπότε όταν θέτει το υπουργείο νέα ειδικότητα στα νηπιαγωγεία ποια λογικά αυτή θα είναι;;; Αγγλικά. Εθνικό μας σπορ το θεαθηναι.
Το να υποστηριζει καποιος οτι ένα παιδι δεν μπορει να μαθει γλώσσα στην ηλικία των 4 ή 5 ετών, όπως και ότι θα πρέπει να περιμένουμε να κατακτήσει τη μητρική για να μάθει μια άλλη γλώσσα, εκτος του οτι δεν στηρίζεται επιστημονικά, διαψεύδεται και από την πραγματικότητα – βλέπε μετανάστες/πρόσφυγες. Οι άνθρωποι έχουν τεράστιες δυνατότητες μάθησης και εξέλιξης. Κίνητρο χρειάζεται και καθοδηγηση.
Το οτι μπορεί να υπάρξει καθυστέρηση για τα δίγλωσσα ή τρίγλωσσα παιδιά είναι γεγονός. Και οι νηπιαγωγοί έχουν παρα, μα πάρα πολύ, δίκιο να ζητουν υποστήριξη. Χρειαζονται λιγότερα παιδιά ανα τμήμα, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές. Χρειαζονται επιμόρφωση οι ίδιοι και βοηθητικό προσωπικό τα νηπιαγωγεία τους. Με αυτά τα ζητηήματα θα ασχοληθεί το υπουργείο κάποτε; Το σχολείο αιμορραγεί αγαπητοί μου.
Στοιβάζουμε παιδιά σε αίθουσες και περιμένουμε μαγικά να μάθουν πράγματα σε ένα -συνήθως- άχρωμο και άγευστο περιβάλλον και σε παράλογα μικρό χρονικό διάστημα. Τι να κάνουν οι 2 ώρες Αγγλικών στη Δευτεροβάθμια; Πώς να υποστηρίξουμε το ΚΠΓ;
Δε χρειάζεται να φοβόμαστε τα Αγγλικά. Χρειάζεται να παλέψουμε για ένα σύγχρονο σχολείο. Μπορούμε;
Είναι τέτοιος ο ανταγωνισμός στον μελλοντικό χώρο εργασίας, όπου η γνώση της αγγλικής θα είναι κάτι παραπάνω από υποχρεωτική. Η διδασκαλία της συγκεκριμένης γλώσσας στα νηπιαγωγεία με παιχνίδια και τραγούδια θα βοηθήσει τους μικρούς μας φίλους να την αγαπήσουν από νωρίς και να μεταβούν πιο ομαλά στα πρώτα βασικά στάδια εκμάθησης.
Αυτό μπορεί να γίνει μόνο από καταρτισμένους απόφοιτους αγγλικής οι οποίοι γνωρίζουν την μεθοδολογία.
Όλοι οι νηπιαγωγοί που βρισκόμαστε τόσα χρόνια σε τάξεις γνωρίζουμε ότι αυτό που μας λείπει από τα σχολεία μας είναι οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί.οχι οι ειδικότητες…τα νήπια κάνουν και γυμναστική κ έρχονται σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα.τα νήπια κ οι γονείς τους χρειάζονται ψυχολογική στήριξη με τα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα στην ελληνική κοινωνια.η ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία θα βοηθούσε ουσιαστικά την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς οι εκπαιδευτικοί αναλώνονται να λύσουν κ τέτοιου είδους θέματα κ να στηρίξουν τα παιδιά κ τις οικογένειες τους.θεωρω λοιπόν άσκοπη και άτοπη την εκμάθηση αγγλικών σε αυτές τις ηλικίες όπου τα παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγου κ έκφρασης και συμπεριφοράς.δε θα βοηθούν αντίθετα θα υπάρξει σύγχυση κ άγχος προκειμένου να ανταποκριθούν.
Μπράβο σε όσους το σκέφτηκαν! Πολύ καλή τοποθέτηση Κ καινοτομία!
Πολύ θετική πρωτοβουλία! Εάν οργανωθεί σωστά θα αποδώσει!
Βάλτε A junior στη Β’ τάξη. όχι αγγλικά στο νήπιο
προσφέρετε πρώτα στα νηπιαγωγεία κατάλληλες υποδομές(αίθουσες, τουαλέτες, αυλές), παιδαγωγικό υλικό, βιβλία, παιχνίδια, ό,τι χρειάζεται τέλος πάντων ένα Νηπιαγωγείο για να λειτουργεί με αξιοπρέπεια ώστε και οι Νηπιαγωγοί και τα Νήπια να βρίσκονται μέσα σε ένα κατάλληλο περιβάλλον μάθησης και μετά βλέπουμε για τα υπόλοιπα. Σας προσκαλώ να έρθετε στο Νηπιαγωγείο που εργάζομαι. Αν δε σας πιάσει θλίψη από την πρώτη εικόνα που θα αντικρίσετε… το να προσφέρουμε στα παιδιά ποιοτική εκπαίδευση, ξεκινάει από τον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος με το κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό. (Ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή στα περισσότερα νηπιαγωγεία, είναι της προηγούμενης 20ετίας τουλάχιστον). Πόση διαμόρφωση να κάνουμε οι νηπιαγωγοί, αν δεν έχουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό; Αν λυθούν όλα τα παραπάνω, μετά προσθέστε και γαλλικά…
Κάθε χρόνο βλέπουμε όλο και περισσότερα παιδιά στην τάξη μας με προβληματα λόγου.
Βλέπουμε άλλα παιδιά που δεν μιλούν ακόμα την ελληνική γλώσσα γιατί είναι αλλόγλωσσα.
Κανένα όφελος λοιπόν δεν θα έχει η ένταξη της αγγλικής γλωσσας στην τάξη του νηπιαγωγείου.
Η εκμάθηση των αγγλικών είναι μεν σημαντική αλλά όχι απο τη νηπιακη ηλικια
Δεν πρέπει να σχολειοποιησουμε το νηπιαγωγείο.
Υπάρχουν πολλές άλλες ανάγκες στο νηπιαγωγείο αν θέλουμε να το βελτιώσουμε, οπως λογοθεραπευτες, ψυχολόγοι.
Εισαγωγή αγγλικών στα νηπιαγωγεία με ποιο τρόπο;πριν λίγα χρόνια μας κόψατε το δικαίωμα του εναλλασσόμενου ωραρίου και πρέπει να εργαζόμαστε στη βάρδια που περισσεύει εμείς οι αποσπασμένες.
Σχολεία παλιά χωρίς υποδομές ,χώρις βοηθητικό προσωπικό , να ζεσταίνουμε φαγητά για 24 παιδιά επειδή δεν υπάρχει βοήθεια από πουθενά . Μόνες μας στη βάρδια του απογευματινού χωρίς στήριξη αν δημιουργηθεί κάποιο έκτακτο περιστατικό . Καλύψτε πρώτα τις βασικές ανάγκες των νηπιαγωγείων σε κριτήρια , αυλές , τουαλέτες βοηθητικό προσωπικό και μετά βάλτε και μαθήματα ιππασίας . Κανένα πρόβλημα
Μέσα από την προσωπική μου εμπειρία ως γονέα δύο μεγαλύτερων τέκνων, αλλά και την σταδιοδρομία παιδιών φιλικών μου προσώπων, είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι το Νηπιαγωγείο και η τρυφερή ηλικία των 5 ετών χρειάζεται ελεύθερο παιχνίδι που να καλλιεργεί την φαντασία του, την οξυδέρκειά του και την ελευθερία του και δεν χρειάζεται κατευθυνόμενη μάθηση έστω και υπό μορφή παιχνιδιού, που σύντομα καθίσταται βαρετή για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Το Δημοτικό Νηπιαγωγείο που επέλεξα για τα παιδιά μου ήταν υπό την καθοδήγηση του κ. Λάκη Κουρετζή, με έμφαση στο θεατρικό και ελεύθερο παιχνίδι, την ζωγραφική και ομαδική δημιουργία κατασκευών, στην συγκέντρωση των μαθητών, στην προετοιμασία των παιδιών για την μετάβαση στη σχολική τάξη και μετά στις βασικές μαθηματικές και γραμματικές γνώσεις. Μου έχει προκαλέσει μεγάλη εντύπωση η σπουδαία ακαδημαϊκή πορεία των αποφοίτων του. Ας αφήσουμε τα παιδιά σε αυτή την ηλικία να μεγαλουργήσουν με την φαντασία τους και μεγαλώνοντας με τις γνώσεις τους!!
Το νηπιαγωγείο είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης στην Ελλάδα που δεν υπάρχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα. Το αναλυτικό του πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο σε επιμέρους κατευθύνσεις προγραμμάτων σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Δημιουργίας & Έκφρασης (Μουσική, Εικαστικά, Φυσική Αγωγή, Δραματική Τέχνη) και Πληροφορικής, τα οποία δεν νοούνται ως ξεχωριστά «μαθήματα» , αλλά αποτελούν άξονες οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων με βάση τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις προτεραιότητες στοχοθεσίας που θέτει ο/η νηπιαγωγός . Στον ίδιο τον τίτλο του αναλυτικού προγράμματος (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών), η λέξη «ενιαίο» δηλώνει ότι τα προγράμματα σπουδών που προτείνονται δεν αποτελούν διακριτά διδακτικά αντικείμενα που θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Η εκμάθηση ξένης γλώσσας (αγγλικών) στο νηπιαγωγείο, δηλ. η έμφαση στην ενσωμάτωση σχολικών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο λειτουργεί σε βάρος της ανάπτυξης του παιδιού της ηλικίας αυτής αφού διαταράσσει τη ροή ενός ελεύθερου και ευέλικτα δομημένου προγράμματος και των οργανωμένων δραστηριοτήτων που επιλέγει η/ο εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τις ανάγκες της ευρύτερης ή των επιμέρους ομάδων. Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα μιας τέτοιας παρέμβασης είναι αμφιλεγόμενα για τα δίγλωσσα παιδιά, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, ενώ η πράξη έχει δείξει ότι πολύ λίγα έχει να προσφέρει σε σχέση με άλλες γλωσσικές δραστηριότητες που συμβάλλουν στην καλύτερη προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον και την ολόπλευρη ανάπτυξη του. Για ποιο λόγο λοιπόν αυτή η επιμονή στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγείο τη στιγμή μάλιστα που η χώρα μας έχει πολύ υψηλό ποσοστό γλωσσομάθειας πανευρωπαϊκά;
Αν και υπέρμαχος των ξένων γλωσσών στη σημερινή εκπαίδευση διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή τους από το Νηπιαγωγείο. Τα νέα παιδιά πρέπει πρώτα να εξοικειωθούν πρώτα με την Ελληνική γλώσσα και να είναι σε θέση να γράφουν αλλά και να διαβάζουν σε καλό βαθμό και μετά να ασχοληθούν με δεύτερη ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση. Οι ξένες γλώσσες να ξεκινούν από την 2α τάξη του Δημοτικού σχολείου με προκαθορισμένο πρόγραμμα σπουδών που να δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτούν το ΚΠΓ επιπέδου Α1 στην Δ Δημοτικού, Α2 στην ΣΤ Δημοτικού, Β1 στην Α ή Β Γυμνασίου Β2 στην Γ Γυμνασίου Γ1 στην Α’ Λυκείου και Γ2 στην Β’ Λυκείου. Τα χρήματα που πληρώνει ο φορολογούμενος πολίτης για εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο να έχουν αντίκρυσμα και από την άλλη να μη χρειάζεται οι γονείς να επιβαρύνονται πρόσθετα για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην Ελλάδα όπως γίνεται σε όλες τις σύγχρονες Ευρωπαϊκές χώρες. Ο Έλληνας γονέας να επιβαρύνεται μόνο για εκμάθηση δεύτερης ή τρίτης ξένης γλώσσας για τα παιδιά του αν το επιθυμεί.
Κάθε χρόνο έχουμε στο Νηπιαγωγείο παιδάκια με προβλήματα λόγου, ακόμη και παιδιά που δεν μιλούν. Υπάρχει κάθε χρόνο ένας αριθμός παιδιών, που δεν πρέπει να αγνοηθεί, που κάνει ταυτόχρονα λογοθεραπεία και εργοθεραπεία.
Θα είναι καταστροφική η είσοδος της ξένης γλώσσας για αυτά τα παιδιά. Είναι μικρός ο αριθμός των νηπίων που δυνητικά θα μπορούσε να παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα.
Θα μπορούσε να υπάρξει μια τέτοια δυνατότητα για τα παιδιά που μπορούν και θέλουν, μετά το τέλος του ωραρίου του νηπιαγωγείου.
Θεωρώ πως είναι μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση δεδομένου ότι η Αγγλική γλώσσα υπάρχει παντού και ότι στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης τα παιδιά είναι δίγλωσσα από πολύ μικρή ηλικία. Χρειάζεται όμως η ενίσχυση της Αγγλικής σε όλες τις βαθμίδες και σε όλους τους τύπους εκπαίδευσης καθώς και η σύνδεσή της με το ΚΠγ. Προς το παρόν τα Αγγλικά είναι μειωμένα παντού. Με αύξηση των ωρών και με έναρξη από μικρή ηλικία, θα γίνουν θαύματα.
Επίσης, καλό θα ήταν το νομοσχέδιο να είχε κατατεθεί με ανοιχτά σχολεία…..
Διαφωνώ με την εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Η εισαγωγή Αγγλικών θεωρώ πως είναι εντελώς άσκοπη. Ας δοθεί σημασία στα πιο αναγκαία και ουσιώδη ζητήματα, όπως οι υποδομές, ο μικρότερος αριθμός παιδιών ανα νηπιαγωγό, καθαριότητα κλπ. Τα παιδιά είναι ήδη υπερβολικά φορτωμένα σε μεγαλύτερες ηλικίες και η εκπαίδευση γίνεται ολοένα και περισσότερο στείρα και φορτική. Πάνω από όλα θέλουμε η γνωριμία με το σχολείο και τη μάθηση να είναι μια θετικη εμπειρία για τα παιδιά μας και όχι ένα σύνολο από τσεκαρισμένα κουτάκια που στο τέλος της ημέρας δεν προσφέρουν τίποτα παρά επιπλέον άγχος για το τίποτα. Αγγλικά θα μάθουν, δεν πρόκειται να χάσουν καμιά ευκαιρία. Εν’ ολίγοις, άσκοπη, περιττή, έως και επιζήμια η κίνηση αυτή.
Διαβάζω νηπιαγωγούς να λένε ότι οι πε06 δεν είναι κατιρτισμενοι για να διδάξουν σε νηπιαγωγείο. Ενώ η σχολή δίνει παιδαγωγική επάρκεια. Και παρακάτω προτείνουν να διδάσκουν οι ίδιοι τα αγγλικά!! Με τι εξειδίκευση;η απόκτηση άδειας διδασκαλίας με το lower ή το proficiency έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια. Πόσο μάλλον να διδάσκει κάποιος αγγλικά σε δημόσιο σχολείο χωρίς να είναι απόφοιτος τμήματος αγγλικής φιλολογίας. Τους προτείνω να δουν το υλικό για α και β δημοτικού του υπουργείου που δουλεύουμε και θα καταλάβουν σίγουρα ότι στοχεύουμε επίσης στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού με γλωσσικούς αλλά και παιδαγωγικούς στόχους χρησιμοποιώντας όπως έχουμε μάθει στη σχολή μας την επικοινωνιακη μέθοδο,τη διαθεματικοτητα, τα project. Δε σημαίνει λοιπόν ότι οι στόχοι του νηπιαγωγείου δεν εκπληρωνονται. Ίσα ίσα αν δουν το υλικό θα καταλάβουν ότι δουλεύουμε στην πρώτη και Δευτέρα σα να ήταν νηπιαγωγείο.
Το λιγότερο που θα περίμενα θα ήταν να αποκατασταθεί η αδικία που έγινε με την αφαίρεση της θεατρικής αγωγής από την πέμπτη και την έκτη τάξη. Στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο τέτοια απαξίωση;Είναι το πιο αδικημένο μάθημα. Και με λύπη διαπιστώνω πως γενικά δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός και όραμα για τις τέχνες.
Τα νηπιαγωγεία ανήκουν στους νηπιαγωγούς που γνωρίζουν παιδαγωγική και διδακτική.
Οι άλλοι να πάτε να διδάξετε στο υπ παιδείας αυτούς που τα νομοθέτησαν για να δουνε ότι σε πολιτισμένα κράτη εκπαιδευτικά οι καθηγητές διδάσκουν ΜΟΝΟ σε μαθητές άνω των 12 ετών….
Επίσης μερικοί νηπιαγωγοί που στηρίζουν την είσοδο ακατάλληλου προσωπικού στην προσχολική αγωγή το υπ. παιδείας σαφώς πρέπει να τους επιμορφώσει υποχρεωτικά στην παιδαγωγική ξανά από την αρχή. Αλλιώς μην ταλαιπωρούν τα προνήπια και τα νηπια άσκοπα.
Καλησπερα, θα ηθελα να πω οτι η εισαγωγη των αγγλικων στο νηπιαγωγειο δεν θα προσφερει και πολλα. Επισης η εισαγωγη πληροφορικης στα νηπια που οι γονεις κοιτανε απελπισμενοι να βγαλουν τα παιδια τους απο κινητα, tablet κλπ δεν θα πρεσφερει τπτ, παρα μονο αποβλάκωση.
Αυτο που προτεινω για αυτες τις ηλικίες ειναι να φερουμε τα παιδια κοντα στη φυση και να καλλιεργησουμε πρότυπα, συνήθειες και συνείδηση.
Γι αυτό θα σας πρότεινα να εισάγετε και το μάθημα της κηπουρικής στα παιδιά, όπου Γεωπόνοι θα μαθαίνουν στα παιδιά τον κύκλο του σπόρου, τα αγαθά της φύσης και το σεβασμό προς αυτήν γενικότερα ενίσχυση περιβαλλοντικής συνείδησης (προγράμματα ανακύκλωσης κλπ)
Περυσι με ειχαν καλεσει στο νηπιαγωγειο των παιδιων για να τους μιλήσω για την Μελισσοκομια και τον θαυμαστό κόσμο των μελισσιων. Τους πήγα κυψελη, πλαισια, καπνηστηρι, τη στολη του μελισσοκομου και πολλα αλλα. Μιλήσαμε για την κοινωνια των μελισσων, τα προϊόντα της και στο τελος αναψαμε το καπνηστηρι και εξηγησαμε που βοηθαει ο κανπνος αλλα και πολλα αλλα. Τα παιδια ειχαν τετοιο θαυμασμό που ελεγαν ποτε να ξαναπαω. Τετοια θελει αυτη η ηλικια οχι τπε και αγγλικα.
Δουλεύω σε ειδικά σχολεία και έχω δει πόσο εποικοδομητικα είναι τα μαθήματα κηπουρικής στα παιδιά….στη Γενική αγωγή θα απογειώσει τη συνείδηση των παιδιών, να αγαπήσουν τη φύση και θα τους βοηθήσει να έχουν καλύτερες αποδόσεις στα μαθήματα τους λόγω ενασχόλησης με τη φύση! Αλλωστε η κηπουρική εχει ψυχοθεραπευτικές ιδιότητες και προάγει τη συναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου.
Τα νηπιαγωγεία χρειάζονται λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους, όχι αγγλικά.
Αναρωτιέμαι έχετε ποτέ μπει σε τάξη? όχι μην απαντήσετε,αν ναι ποτέ δεν θα βάζατε Αγγλικά στο νηπιαγωγείο….Θεατρική Αγωγή,Μουσική…μάλιστα….έναν λογοθεραπευτή βρε αδερφέ! Τα μισά παιδιά έχουν πρόβλημα ομιλίας κι εσείς μου θέλετε κ ξένη γλώσσα…Αίσχος!