Άρθρο 02: Διάρθρωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

1. Η Α΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίως, με εννέα (9) μαθήματα, που είναι κοινό για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικό πρόγραμμα δύο (2) ωρών εβδομαδιαίως που αποτελείται από ένα (1) μάθημα επιλογής το οποίο επιλέγεται μεταξύ τριών μαθημάτων.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Ελληνική Γλώσσα, εννέα (9) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
β) Μαθηματικά, πέντε (5) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία,
γ) Φυσικές Επιστήμες, έξι (6) ωρών, με διακριτά ανά δύο ώρες διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία,
δ) Θρησκευτικά, δύο (2) ωρών,
ε) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
στ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών, (Αγγλικά ή δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά)
ζ) Φυσική Αγωγή, δύο (2) ωρών,
η) Πολιτική Παιδεία, τριών (3) ωρών, με διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία και
θ) Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή project), δύο (2) ωρών.

Τα μαθήματα επιλογής του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι τα εξής :

α) Εφαρμογές Πληροφορικής, δύο (2) ωρών,
β) Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, δύο (2) ωρών και
γ) Έκφραση-Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, δύο (2) ωρών.

2. Στη Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως έκαστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν.

Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Ελληνική Γλώσσα, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
β) Μαθηματικά, πέντε (5) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία,
γ) Φυσικές Επιστήμες, έξι (6) ωρών, με διακριτά ανά δύο ώρες διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία,
δ) Θρησκευτικά, δύο (2) ωρών,
ε) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
στ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών, (Αγγλικά ή δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά)
ζ) Φυσική Αγωγή, μιας (1) ώρας,
η) Πολιτική Παιδεία, δύο (2) ωρών, με διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία και
θ) Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή project), δύο (2) ωρών,
ι) Φιλοσοφία, δύο (2) ωρών.

Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι :
α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τριών (3) ωρών και
β) Λατινικά, δύο (2) ωρών.

Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών είναι :
α) Φυσική, τριών (3) ωρών και
β) Μαθηματικά, δύο (2) ωρών.

3. Στη Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα δύο (32) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δώδεκα (12) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, των Ανθρωπιστικών, των Θετικών και των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών, είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως έκαστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
β) Θρησκευτικά, μιας (1) ώρα,
γ) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
δ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών (Αγγλικά ή δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά) και
ε) Φυσική Αγωγή, μιας (1) ώρας.

Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι :
α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έντεκα (11) ωρών,
β) Λατινικά, τριών (3) ωρών
γ) Ιστορία, έξι (6) ωρών.

Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών είναι :
α) Φυσική, έξι (6) ωρών,
β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών, ή Βιολογία οκτώ (8) ωρών (για τις Επιστήμες Υγείας)
γ) Χημεία, έξι (6) ωρών

Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών είναι :
α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, οκτώ (8) ωρών,
β) Οικονομία & Διοίκηση , έξι (6) ωρών , όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Αρχές Φυσικών Επιστημών έξι (6) ωρών
γ) Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών έξι (6) ωρών, όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Ιστορία έξι (6) ωρών.

4. Για την άσκηση των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτείται και εξέταση σε «ειδικά μαθήματα» δύνανται να λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. και σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων «Τμήματα ενίσχυσης» στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, στα ισπανικά και στα ιταλικά. Με απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ρυθμίζονται τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των «Τμημάτων ενίσχυσης» καθώς και κάθε αναγκαία ρύθμιση εφαρμογής.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:59 | Αϊβάζογλου Γιάννης

    Θεωρώ ότι κάθε αλλαγή θα πρέπει να γίνεται για την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Μερικές παρατηρήσεις για τις προτεινόμενες αλλαγές:
    1. Είναι υπερβολικές οι ώρες κατεύθυνσης σε όλα τα μαθήματα (ενδεικτικά αναφέρω 11 Αρχαία, 6 Ιστορία, 8 Μαθηματικά, 6 Οικονομία). Δηλαδή ένας συνάδελφος φιλόλογος με 18 ώρες υποχρεωτικό ωράριο θα διδάσκει σε ένα μόνο τμήμα αρχαία 2 ώρες/ημέρα και μια ημέρα 3ωρο!!! Επιπλέον εάν έχει και Ιστορία συμπληρώνει σχεδόν το ωράριο του (3 2ωρα). Παρακαλώ σκεφτείτε πόσο παιδαγωγικό είναι αυτό. Επιπλέον σε τι θέματα θα εξετάζεται ο μαθητής; Φαντάζομαι με 11 ώρες Αρχαία θα εξαντληθούν τα γνωστά και τα άγνωστα κείμενα…

    2. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει μάθημα πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου; Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να είναι Γενικής Παιδείας για την Α΄και Β΄τάξη και κατεύθυνσης στην Γ΄. Και για όσους μέσα από το υπουργείο αλλά και έξω από αυτό μπερδεύουν την Επιστήμη της Πληροφορικής (Ιnformation Science ή Informatics) με τις δεξιότητες (Word, Excel, κτλ) παραθέτω τον ορισμό της Επιστήμης της Πληροφορικής σύμφωνα με την Βικιπαίδεια.
    Πληροφορική ή επιστήμη υπολογιστών ονομάζεται η θετική και εφαρμοσμένη επιστήμη η οποία ερευνά τα θεωρητικά θεμέλια και τη φύση των πληροφοριών, των αλγορίθμων και των υπολογισμών, καθώς και τις τεχνολογικές εφαρμογές τους σε αυτοματοποιημένα υπολογιστικά συστήματα, από τη σκοπιά της σχεδίασης, της ανάπτυξης, της υλοποίησης, της διερεύνησης, της ανάλυσης και της προδιαγραφής τους.
    Έχει υποστηριχθεί ότι η πληροφορική, με κεντρικό άξονα τις έννοιες της πληροφορίας, του υπολογισμού και της αυτοματοποίησης, συνθέτει σε ένα διακριτό σύνολο τις μεθοδολογικές παραδόσεις των θετικών επιστημών («μαθηματική» προσέγγιση), των φυσικών επιστημών («εμπειρική» προσέγγιση) και των επιστημών μηχανικών (προσέγγιση «μηχανικού»). Ακόμα έχει διατυπωθεί η άποψη πως η έρευνα για τον φυσικό κόσμο, η οποία κατά παράδοση διακρίνεται μεθοδολογικά σε «θεωρητικές» προσεγγίσεις (κομψές, αφηρημένες, στηριγμένες σε απλουστευτικές υποθέσεις και λογικούς κανόνες) και σε «πειραματικές» προσεγγίσεις (εστιασμένες στον θόρυβο, στην τυχαιότητα και στα σφάλματα του πραγματικού κόσμου), με την πληροφορική συμπληρώνεται από μία τρίτη προσέγγιση βασισμένη στην in silico προσομοίωση φυσικών φαινομένων. Η προσέγγιση αυτή συνθέτει τις ιδιότητες και ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά και των δύο προηγούμενων.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:54 | Αθανάσιος Δαζάνης

    Όλα ξεκίνησαν την εποχή της Διαμαντοπούλου το 2009 – Η τότε υπουργός Παιδείας συνέλαβε το σχέδιο για σταδιακή και τελικά πλήρη αποβολή της Πληροφορικής από το Λύκειο (με συνεχείς μειώσεις ωρών – αντικατάσταση του μαθήματος με την εξωτική Ερευνητική Εργασία) η οποία μετουσιώθηκε τελικά ΣΗΜΕΡΑ (εποχή Αρβανιτόπουλου) που στάλθηκε στα σχολεία το προτεινόμενο σχέδιο του Νέου Λυκείου χωρίς καθόλου ώρες Πληροφορικής από τον Σεπτέμβριο δηλ. τον επόμενο μήνα !!!

    Το μέχρι σήμερα Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου φουλαρισμένο ήδη από πάμπολλα Μαθηματικά και Φυσικές (Γενικής και Κατεύθυνσης) εμπλουτίστηκε με Πολιτική Παιδεία (Θεσμοί-Αρχές Δικαίου-Οικονομία), Φιλοσοφία (από 2 ώρες σε Α και Β) και πλήρη εξοβελισμό από τη Γ με ένα σωρό ομάδες σπουδών εκτός φυσικά της Πληροφορικής.

    Και όλα αυτά σε μια χώρα που αν οι Υπολογιστές έμπαιναν νωρίτερα στη Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση όλα θα ήταν καλύτερα ελεγχόμενα και δεν θα φτάναμε στο μπάχαλο που έφερε το μνημόνιο.

    Και ερωτώ εγώ ο αδαής: η εισαγωγή της Πολιτικής Παιδείας και της Φιλοσοφίας σε Α και Β Λυκείου θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσή μας;
    Δηλαδή στη Γερμανία, στη Φινλανδία, στη Γαλλία (που είναι ανώτερες χώρες στα εκπαιδευτικά τους συστήματα) δεν υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο;
    Η επιτροπή που πρότεινε αυτές τις κατευθύνσεις στη Γ στο Νέο Λύκειο σε ποια μελέτη βασίστηκε και ποια τα επιχειρήματά της για αυτήν την απόφαση.

    Είναι πιο σημαντική η Πληροφορική σε ένα 7άχρονο ή 8άχρονο παιδί απ’ότι σε ένα 17άχρονο ή 18άχρονο;

    Αλλά τι να πεις σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις όταν Πληροφορική στην Ελλάδα σημαίνει Facebook, Word και Ramkid;

    Και φυσικά αυτό που συζητιόταν ότι το Υπουργείο θεωρεί πιο σημαντική την Πληροφορική στα Δημοτικά δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια γιατί οι κενές θέσεις που θα βγουν θα είναι σε ολοήμερα (οι περισσότερες) που θα υπάρχουν όσο υπάρχει το ΕΣΠΑ δηλ. 1 ή 2 ή 3 χρόνια ακόμα – μετά; Μετά στα σπίτια τους οι πάλαι ποτέ ΠΕ19 …

    Σε μια χώρα που στενάζει υπό το βάρος του μνημονίου χρειάζονται πιο δίκαιες και λογικές αποφάσεις και όχι αποκλεισμός και εξοστρακισμός ενός ολόκληρου επιστημονικού κλάδου για να βολευτούν οι όποιες άλλες συντεχνίες μόνο και μόνο γιατί είναι πιο κοντά στα κέντρα αποφάσεων ή είναι μεγαλύτερες πληθυσμιακά ομάδες.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:50 | Σάββας Αργυρού

    Η απορία μου είναι αν διαβάζει κάποιος στο υπουργείο τα σχόλια τα οποία αναρτώνται σε αυτόν τον ιστότοπο και άρα αν έχει νόημα όλο αυτό.
    Δεύτερον γιατί να μπει το 2ωρο της πληροφορικής στην Α Λυκείου; Για να δικαιολογείται μισός πληροφορικός με 2×2 ώρες πληρ + 2×2 ώρες ερευνητικής εργασίας (= 8 με 10 ώρες) και τις υπόλοιπες να τον τρέχουν με τον Νεστορα,ιστοσελίδα,τεχνική υποστήριξη,προσφορές,ημερίδες γι ασφαλές διαδίκτυο κτλ;;;
    Και δεν θα διδάσκει κάτι σχετικό με τον προγραμματισμό και θα «τρέχει» για να καλύψει το ωράριο του. Καλύτερα βγάλτε αυτό το δίωρο να δούμε και ποιος θα ασχολείται με όλα τα παραπάνω.
    Φυσικά για τους μαθητές και τους γονείς δεν υπάρχει καμία ανησυχία, από ότι βλέπω και από τα σχόλια (καλό θα ήταν να διαβάζαμε στατιστικά από κάποιον για το πόσοι γονείς και μαθητές έγραψαν σχόλιο/α). Αρκεί ένα smartphone και ένα laptop και τα παιδιά μαθαίνουν μόνα τους πως να προγραμματίζουν τον υπολογιστή και το κινητό, πως να προστατεύονται από τους κινδύνους του διαδικτύου, πως να δημιουργούν ένα βιογραφικό και πολλά άλλα.
    Η πρόταση μου είναι σε ύφος ανάλογο της σοβαρότητας που αντιμετωπίζει το υπουργείο και μίας μερίδας γονέων εμάς τους εκπαιδευτικούς. Όλα γίνονται για να δείξουμε 5000 μετακινήσεις στην πρωτοβάθμια και 2000 σε άλλους φορείς. Δεν θα εκλπαγώ αν σε 5 χρόνια χρειαστεί πάλι να δείξουμε μετακινήσεις και ξαναπάμε πίσω στο λύκειο από την πρωτοβάθμια. Αυτή δυστυχώς είναι η χώρα που γεννηθήκαμε…

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:46 | Κώστας

    Επιστήμες είναι η Φυσική,η Χημεία τα Μαθηματικά πάνω στις οποίες στηρίζεται η πληροφορική και όχι η ίδια η πληροφορική.
    Οι συντεχνίες ας αφήσουν το Λύκειο ήσυχο. Φτάνει πια.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:30 | grigoris

    Παρατηρώντας κανείς το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών της Α΄Λυκείου, διακρίνει ότι αυτό θα έπρεπε να είναι περισσότερο ευέλικτο. Για παράδειγμα, δεν βρίσκω το λόγο γιατί να μην ολοκληρώνεται η θρησκευτική αγωγή των μαθητών ήδη από τη γυμνασιακή βαθμίδα και το δίωρο στην Α΄Λυκείου να καλύπτεται από ένα αναβαθμισμένο μάθημα σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. Και αυτό γιατί η επιλογή φοίτησης στο γενικό λύκειο δε συνεπάγεται και apri ori επιλογή κατεύθυνσης σπουδών από την Α΄τάξη. Επίσης, θα έκρινα επιβεβλημένη τη προσφορά μεγαλύτερου φάσματος μαθημάτων επιλογής στην Α΄Λυκείου δίωρης διάρκειας – πέρα των όσων προτείνονται στο σ/ν- όπως, η Ψυχολογία, η Τεχνολογία, η Αισθητική Αγωγή(Θεατρολογία,Μουσική,Εικαστικά), οι Περιβαλλοντικές επιστήμες με δυνατότητα επέκτασης και στη Β΄Λυκείου με εναλλακτική την επιλογή της ερευνητικής εργασίας για όσους το επιθυμούν.
    Πάντως, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι δεν επιλέγουν όλοι οι μαθητές την συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Νέο Λύκειο δεν πρέπει να λειτουργεί αποκλειστικά ως προθάλαμος εξεταστικού κέντρου αλλά να παρέχεται η δυνατότητα εμπλοκής και με ευρύτερα θεματικά πεδία. Στα πλαίσια αυτά, αλγεινή εντύπωση προκαλεί η παντελής απουσία από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της λεγόμενης Ελεύθερης Ζώνης Πολιτισμού και Δραστηριοτήτων. Με τον τρόπο αυτό χάνεται οριστικά το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία (τοπική και ευρύτερη) και μια πολύ καλή ευκαιρία ενασχόλησης του μαθητή με δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις εντός ή εκτός σχολείου. Επιπλέον, όλο αυτό το εγχείρημα θα αποτελούσε ένα καίριο πλήγμα έναντι της αυξανόμενης σχολικής διαρροής. Παρακαλώ εξετάστε το εκ νέου.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:15 | Κώστας

    Σχετικά με το μάθημα Πολιτική παιδεία με κλάδους- αντικείμενα Οικονομία – Πολιτικοί θεσμοί κ αρχές δικαίου -Κοινωνιολογία.

    Αν το διδάσκει ένας εκπαιδευτικός (ανάλογα με ποιά απο τις τρείς ειδικότητες υπάρχει διαθέσιμη στο σχολείο) φαίνεται να εξυπηρετεί το «πρώτα ο καθηγητής» και όχι το «πρώτα ο μαθητής» και δείχνει οτι έγινε μια συγχώνευση 3 σε 1 για να εξυπηρετηθούν οι συνάδελφοι και των τριών ειδικοτήτων ανάλογα με τη διαθεσιμότητα. Αν θέλουμε να παρέχουμε ουσιαστική παιδεία θα πρέπει το κάθε αντικείμενο να το διδάσκει η αντίστοιχη ειδικότητα.Έτσι όπως έγινε δεν ξέρω πως μπορεί να ρυθμιστεί αυτό.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:14 | Constantinos

    Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι η Πληροφορική ως σχολικό μάθημα δεν αφορά μόνο το χειρισμό του η/υ. Οι δεξιότητες και ο χειρισμός του λογισμικού και του υλικού του υπολογιστή αφορούν κυρίως τις μικρότερες ηλικίες 6-15 (και όχι μόνο), όπου το παιδί ακόμη δε μπορεί να συλλάβει αφηρημένες έννοιες. Όταν στις ηλικίες των 16-19 στερείται την πληροφορική τότε πως διδάσκεται πληροφορική;

    Δεν θα ορίσω με τη ασχολείται η επιστήμη της Πληροφορικής γιατί δεν χωράει σε αυτό το μικρό κουτί, αλλά θα υπενθυμίσω ότι πλέον έχει γίνει το δεξί χέρι του ανθρώπινου νου σε όλες σχεδόν τις επιστήμες. Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει όχι μόνο το μέσο με το οποίο θα οργανώσει και θα διαχειριστεί την πληροφορία, αλλά και τον ΤΡΟΠΟ με τον οποίο θα το κάνει. Η αλγοριθμική ως ευρύτερη έννοια είναι που προάγει και βελτιώνει την ποιότητα μιας οργανωμένης ενέργειας του ανθρώπου.

    Δεν θα πω άλλα, απλά θα παραθέσω δειγματοληπτικά ορισμένες αναπτυγμένες χώρες που έχουν πληροφορική στο πρόγραμμα σπουδών τους από την ηλικία των 6-7 μέχρι την ηλικία των 19, και μάλιστα υποχρεωτικά μεταξύ 16-19.

    Φυνλανδία
    Ιταλία
    Ιαπωνία
    Ηνωμένες Πολιτείες (Μασαχουσέτη)
    Μαυροβούνιο
    Καναδά (Οντάριο)
    Σερβία
    Σινγκαπούρη

    * Η πηγή αυτής της συγκριτικής μελέτης είναι από μια έρευνα του 2011 από το National Foundation of Education Research της Αγγλίας.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:48 | ΦΩΤΗΣ ΛΑΖΑΡΙΝΗΣ

    (1) Σωστή η μείωση των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Να υπάρχει εμβάθυνση και όχι ολίγον ανακάτεμα από όλα.

    (2) ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η μη ύπαρξη μαθήματος ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ στη Γ Λυκείου.
    Υπάρχουν δεκάδες τμήματα πληροφορικής. Το μάθημα Προγραμματισμός υπάρχει σε όλα τα τμήματα θετικών Επιστημών. Γιατί να εξεταστούν τα παιδιά Χημεία, αν θέλουν να σπουδάσουν Πληροφορική, Μαθηματικά, Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρονικής, Αυτοματισμού, …;
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ στη Γ ΛΥΚΕΙΟΥ

    (3) Να μην μετράει ο βαθμός των μαθημάτων Α, Β, Γ Λυκείου για να περάσει κάποιος σε Πανεπιστήμιο/ΤΕΙ. Θα κυνηγάνε όλοι το 20 σε κάθε μάθημα και θα στραφούν ακόμη περισσότερο σε φροντιστήρια και στα ιδιωτικά σχολεία.

    (4) 8 ώρες Βιολογία και 11 ώρες Αρχαία στη Γ Λυκείου τι θα κάνουν τα παιδιά; Που θα βρεθούν οι εκπ/κοι αντίστοιχων ειδικοτήτων;
    Με 5-6 ώρες ανά μάθημα στη Γ Λυκείου θα καλυπτόταν άνετα η ύλη και οι ασκήσεις και θα χτυπηθούν και τα φροντιστήρια.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:48 | Μ.Κ.

    Συμφωνώ για την Πληροφορική, όμως εγώ θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της Β’ ξένης γλώσσας.

    Δεν ξέρω αν έχει γίνει αντιληπτό ότι ενώ υπήρχε η δυνατότητα διδασκαλίας της ως μάθημα επιλογής στο προηγούμενο αναλυτικό πρόγραμμα, στο Νέο Λύκειο η δυνατότητα αυτή δεν υπάρχει. Η επιλογή μεταξύ Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών ουσιαστικά δεν υφίσταται, καθώς τα παιδιά στη συντριπτική πλειοψηφία τους επιλέγουν τα Αγγλικά, και εμβαθύνουν στην Α’ ξένη γλώσσα, αφήνοντας τη Β’ξένη γλώσσα σε επίπεδο γυμνασίου (στην καλύτερη περίπτωση Α2 επίπεδο).

    Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχει διακριτό μάθημα Β’ξένης γλώσσας (Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά ή Ιταλικά), έστω και ως μάθημα επιλογής για αυτούς που θέλουν να φτάσουν σε επίπεδο Β2-lower και να το πιστοποιήσουν μάλιστα μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας) καθώς και για αυτούς που θέλουν να το δώσουν ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Το ίδιο θέμα εξάλλου τίθεται και με το Σχέδιο.

    Όταν μιλάμε για μεταρρύθμιση, θα πρέπει να στοχεύουμε σε αλλαγές που θα κάνουν το απολυτήριο Λυκείου περισσότερο ανταγωνίσιμο με τα αντίστοιχα του εξωτερικού και με γνώσεις που απαιτούνται από τα σύγχρονα επαγγελματικά δεδομένα και ανάγκες. Γι’αυτό επιβάλλεται και η ύπαρξη της Πληροφορικής και της Β’ξένης γλώσσας στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου.

  • Σε σχέση με τον εξοβελιμό της Πληροφορικής από το δημόσιο σχολείο θα ήθελα να παραθέσω το ακόλουθο report (http://www.informatics-europe.org/images/documents/informatics-education-europe-report.pdf), στο οποίο αποτυπώνεται η έλλειψη της διδασκαλίας της πληροφορικής ως επιστήμης (informatics) και όχι ως ψηφιακή εγγραμματοσύνη (digital literacy). Νωρίς – νωρίς στο report επισημαίνεται το γεγονός ότι μόνη της η digital literacy (δλδ η εκμάθηση των εργαλείως της πληροφορικής) οδηγεί σε δημιουργία καταναλωτών της IT, ενώ η γνώση της πληροφορικής ως επιστήμη δημιουργεί τις προϋποθέσεις σε ένα κράτος (ένα σύνολο) να διαδραματίσει ρόλο ως σημαντικός παίκτης στο συγκεκριμένο χώρο.

    Καλό θα είναι η ηγεσία του υπουργείου και οι υπευθυνοι κατάρτισης των προγραμμάτων σπουδών να ξανασκεφτούν το ρόλο της πληροφορικής στις σύγχρονες κοινωνίες και στο σύγχρονο σχολείο.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:35 | Νικος Γεωργιου

    Ρε παιδιά στη Γ τάξη στο πεδίο ανθρωπιστικών σπουδών 6 ώρες ιστορία συν δύο της γενικής παιδείας 8 ώρες!!!! ιστορία την εβδομάδα. Εγώ σας λέω ότι έχετε τους πιο καλούς τους πιο καλοπροαίρετους μαθητές 8 ώρες Ιστορία την εβδομάδα θα παλαβώσουν τα παιδιά,θα θελα να’ξερα ποιοί έκαναν αυτό το πρόγραμμα. Δύο ώρες μόνο πληροφορική στην πρώτη Λυκείου το αφήνω ασχολίαστο.

  • Για το γνωστικό αντικείμενο της Βιολογίας του Ανθρώπου: στην Ελλάδα σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 1180 τ. Β/26 2008 ΦΕΚ και υπ’ αριθμ. 79216/Δ2/182008 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Παιδείας & Θρησκευμάτων η Βιολογία Ανθρώπου (= Ανατομία + Φυσιολογία ανθρώπου) περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη της Βιολογίας για το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ Βιολόγων (αποτελεί γνωστικό / διδακτικό αντικείμενο για τους Βιολόγους). Ειδικότερα, στην ύλη και στο αντικείμενο της Βιολογίας Ανθρώπου περιλαμβάνονται τα εξής :«…1. Δομή και λειτουργία τωνοργανικών συστημάτων (νευρικό, αισθητηρίων οργάνων, ερειστικό, πεπτικό κτλ.), 2. Λεμφικό σύστημα – Άμυνα του ανθρώπινου οργανισμού (ειδική και μη ειδική), 3. Ομοιόσταση, παράγοντες που επηρεάζουν την ομαλήλειτουργία των οργανικών συστημάτων…». Η δομή /λειτουργία, οι παράγοντες που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και η ομοιόσταση/ισοζύγιο της ενέργειας αποτελούν αντικείμενο της Βιολογίας Ανθρώπου(ΥΠΕΠΘ, 2008). Επίσης, η διατροφή του Ανθρώπου περιλαμβάνεται ως ενότητα στην ύλη της Βιολογίας για το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate, ΙΒ) μαζί με τις συναφείς ενότητες: Φυσιολογία της άσκησης, Κύτταρα και ενέργεια, Βιομόρια, Γενετική,Ομοιόσταση, Ανθρώπινη υγεία και Φυσιολογία (OSC Revision Guides for the ΙΒ Diploma, 2008).

    Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα (ως προς την ύλη) για τους υποψηφίους σχολών ΑΕΙ/ΤΕΙ συναφών με τις βιοεπιστήμες.

    Τα σχόλια του κυρίου Καψάλη και των συναδέλφων αναφορικά με την αλλαγή του όρου «Επιστήμες Υγείας» σε » Επιστήμες Ζωής και Υγείας » και τη δυνατότητα επιλογής του μαθήματος από υποψηφίους για σχολές συναφείς με τις Βιοεπιστήμες με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:25 | Νίκος

    Είναι αδιανόητο να καταργηθεί το μάθημα της πληροφορικής από τα εξεταζόμενα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    -Η πλειοψηφία των τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν μαθήματα πληροφορικής στο πρόγραμμά τους!
    -Για να κριθεί για παράδειγμα κάποιος για την εισαγωγή του σε τμήματα πληροφορικής (που πλέον δεν είναι λίγα) θα εξετάζεται στη Χημεία;;;
    Μα είναι δυνατόν να εξετάζουμε την επίδοση των μαθητών σε μαθήματα που είναι άσχετα με το αντικείμενο που θέλουν να σπουδάσουν;
    Και δε είναι μόνο τα τμήματα πληροφορικής αλλά πλήθος άλλων τμημάτων στα οποία η πληροφορική είναι πιο σχετική στο αντικείμενό τους.

    Επίσης θεωρώ τρελό να υποβαθμίζουμε την πληροφορική ως μάθημα από το Γενικό Λύκειο.
    Όπως είναι λογικό, στο Γενικό Λύκειο θα φοιτήσουν ΚΑΙ άτομα τα οποία ΔΕ θα περάσουν σε κάποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γι αυτά τα άτομα η πληροφορική θα ήταν ένα χρήσιμο εφόδιο για την αγορά εργασίας…και όχι μόνο.

    Έτσι είτε ως μάθημα προθάλαμος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε ως πρακτικό μάθημα για την εισαγωγή στην αγορά εργασίας η πληροφορική είναι απαραίτητη στο Λύκειο.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:23 | Axilleas

    Το νέο Λύκειο κινείται προς την θετική κατεύθυνση.
    Η «επιστήμη» της πληροφορικής όπως αρέσκονται να την αποκαλούν οι πληροφορικάριοι είναι μια δεξιότητα και τίποτα παραπάνω. Σίγουρα όχι επιστήμη όπως καθορίζεται η επιστήμη.
    ‘Ηταν υπερβολική η παρουσία της στο Λύκειο.
    Καλώς καταργείται, μιας και δεν αποτελεί βασική και προαπαιτούμενη γνώση για καμιά αλλη επιστήμη ή γενικά για κάποιο γνωστικό αντικείμενο, παρά μόνο δεξιότητα.
    Υπερβολικές είναι και οι ώρες για τη Χημεία και τη Βιολογία παρότι είναι βασικές επιστήμες. Ειδικά για τη βιολογία πιστεύω ότι απλώς αντικαθιστά στο πρόγραμμα τις ώρες των μαθηματικών και γιαυτο είναι οσες και των μαθηματικών εναλλακτικά.
    Οι ώρες των Αγγλικών είναι η ώρα του παιδιού, κανείς δεν μάθαινε αγγλικά ας καταργηθούν πλήρως στην Β και Γ Λυκείου. Και η δεύτερη ξένη γλώσσα -έλεος πια με τις γλώσσες- στο γυμνάσιο δεν καταλαβαινετε ότι ειναι άχρηστες; Ας γίνουν τουλάχιστον επιλογής.
    Το μάθημα της Ιστορίας-παπαγαλίας, αλήθεια τι εξυπηρετεί; Θυμάμαι που ήταν προς κατάργηση, τελικά παραμένει δυστυχώς και ταλαιπωρεί.
    Για τα θρησκευτικά τί να πει κανείς. Πρέπει να είναι ένα από τα μαθήματα επιλογής και τίποτα παραπάνω.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:21 | Εμμ. Ι. Τσουρουπακης

    Για την πληροφορικήϕο λόγος :
    A) Καταρχήν είναι προς τη θετική κατεύθυνση το γεγονός ότι στην Α’ λυκείου το μάθημα της πληροφορικής συν-υπολογίζεται επιτέλους στον μέσο όρο
    Β) Το μάθημα της πληροφορικής θα έπρεπε να είναι γενικής παιδείας και μάλιστα με διαφορετικά αντικείμενα σε κάθε τάξη ενός σύγχρονου σχολείου που στόχο του έχει να δώσει όσο γίνεται περισσότερα ετόδια στο νέο ευρωπαίο πολίτη του αύριο
    Γ) Θεωρώ αναγκαία και επιτακτική την προσθήκη μιας δυνατότητας για τον μαθητή της Γ’ λυκείου να μπορεί να επιλέξει ως μάθημα διδασκαλίας (και εξέτασης) την Ανάπτυξη Εϕαρμογών έναντι της Χημείας. Τουλάχιστον για τον μαθητή που ενδιαφέρεται να εισαχθεί σε μία από τις πολυάριθμες σχολές πληροφορικής ή και άλλων θετικής κατεύθυνσης..
    Δ) Όταν :
    » Σκοποί του Γενικού Λυκείου είναι ιδίως : …..
    β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών …
    η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων,
    θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και
    ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας.»

    Δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορούν να επιτευγχθούν οι στόχοι αυτοί όταν απουσιάζει από το σύγχρονο (;) λύκειο η επιστήμη της πληροφορικής!!!  

    Ζητώ συγνώμη για τις εκτενείς σκέψεις και ελπίζω έστω και την ύστατη στιγμή να μην μας απογοητεύσετε…

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:21 | ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΧΡΗΣΤΟΥ

    Στο νέο λύκειο λάμπουν δια της απουσίας τους μαθήματα Πληροφορική.

    Είναι αδιανόητο να μην διδάσκονται μαθήματα Επικοινωνιών – Αλγοριθμικής οι μαθητες των Λυκείων.

    Είναι λυπηρό να ενισχύονται τα θρησκευτικά αφού διδάσκονται και στις άλλες βαθμίδες.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:15 | Κώστας

    Από τη στιγμή που αποτελεί προϋπόθεση για το απολυτήριο γενικού λυκείου ο βαθμός 10 στα μαθηματικά πρέπει να διδάσκεται ως μάθημα γενικής παιδείας.
    Θα πρέπει η βιολογία να ενωθεί με την χημεία ώστε να διδάσκονται βιοχημεία όλοι οι μαθητές. Διαφορετικά δύσκολα θα δημιουργείτε τμήμα βιολογίας καθώς οι μαθητές θα είναι αναγκασμένοι να επιλέξουν βιολογία μόνο για επιστήμες υγείας σε αντίθεση με τα μαθηματικά.
    Μάθημα πληροφορικής θα πρέπει να υπάρχει στο πρόγραμμα γενικής παιδείας σε κάθε τάξη του λυκείου είναι πολύ χρήσιμο για το μέλλον των μαθητών σε αντίθεση με την φιλοσοφία και την λογοτεχνία.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:12 | Χαρουλα Εκπαιδευτικος

    Αφού υπάρχει ομάδα προσανατολισμου Οικονομικών-Κονωνικων-Πολιτικών επιστημών στη Γ τάξη,είναι απολύτως λογικό κ δίκαιο μορφωτικά για το μαθητή, να προστεθεί η ομαδα αυτή κ στη Β τάξη.Με την ίδια λογικη(;) να αφαιρεθεί κάποια από τις ομάδες προσανατολισμου από τη Β τάξη κ να εμφανιστεί ξαφνικά στη Γ τάξη.Αρα για να μην αιφνιδιάζεται ο μαθητής στη Γ τάξη με την εμφάνιση μιας νέας ομάδας μαθημάτων προσανατολισμου,πρέπει να προστεθεί στη Β τάξη, συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες.Εξαλλου ο σκοπός του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ όπως διατυπώνεται στο νομοσχέδιο είναι η καλλιέργεια του υπευθύνου αυριανού πολίτη κ σήμερα μαθητή.Η καλλιέργεια κ η υπευθυνότητα για το αύριο, δεν πρέπει να αφήνει περιθώρια για αιφνιδιασμό στο σημερα.Να δημιουργηθεί λοιπόν στη Β τάξη ομαδα προσανατολισμου Οικονομικών-Κοινωνικών-Πολιτικών Σπουδών στη Β τάξη με μαθήματα :Οικονομία 3 ώρες κ Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών 2 ώρες.Σε τελική ανάλυση αυτό το επιστημονικό πεδίο όπως με το προς διαβούλευση νομοσχέδιο αναδιατασεται θα περιέχει 95 σχολές εκ των οποίων το 86 τοις 100 περίπου είναι Οικονομικές ενώ στις υπόλοιπες διδάσκονται κ οικονομικού περιεχομένου γνωστικά αντικείμενα ως βασικά μαθηματα.Εν κατακλείδι,η διαβούλευση αυτό το νόημα κ σκοπό έχει:δηλαδή να ληφθεί υπόψη η τάση της κοινωνικής βούλησης κ να γίνουν οι οποίες προσαρμογές κ βελτιώσεις απαιτούνται, ώστε το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ να ικανοποιεί τις ανάγκες που ευαγγελίζεται ώστε να πείσει Μαθητές,Γονείς,Εκπαιδευτικοί να το υπηρετήσουν αποτελεσματικα

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:08 | Δημήτρης Σκούρτης

    Διαβούλευση λοιπόν,
    Πραγματικά μετά από μια ώρα που πέρασα διαβάζοντας τα σχόλια όλων δεν μπορώ να βρω πλέον κάτι για να συμπληρώσω σε όσα έχουν ειπωθεί για την απουσία της πληροφορικής από το Λύκειο.
    Επίσης μετά από ωρών έρευνας στο διαδίκτυο δεν μπόρεσα να βρω ένα «πολιτισμένο» κράτος στο οποίο η πληροφορική να απουσιάζει από την εκπαίδευση σε οποιοδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης.
    Προφανώς το Ελληνικό σύστημα έχει καταφέρει να εφεύρει το δικό του εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο η γνώση της πληροφορικής ως επιστήμη και όχι ως χειρισμός του υπολογιστή, έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Γυμνάσιο.
    Πραγματικά δεν μπορώ να διανοηθώ ότι μετά την διαβούλευση δεν θα έχει γίνει η διορθωτική αυτή ρύθμιση που να επαναφέρει τα κατάλληλα μαθήματα πληροφορικής στο Λύκειο.
    Βέβαια αν είναι για «μαθητικούς» λόγους η ρύθμιση αυτή, δηλαδή λιγότεροι εκπαιδευτικοί πληροφορικής τότε το καταλαβαίνω. Αλλά να έχει το θάρρος ο κάθε νομοθέτης να αναφέρει τους λόγους της ρύθμισης έτσι ώστε να αναλαμβάνει και τις ευθύνες για τις επιλογές του.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:53 | γεωργια

    Απαραδεκτη η εξαφανιση της πληροφορικης στο λυκειο στο ˊνεοˊ ψηφιακο σχολειο. Ολη η προσπαθεια που εγινε τα 9 προηγουμενα χρονια παει χαμενη. Δεν ειναι μονο η αλγοριθμικη σκεψη που στις ηλικιες αυτές πρεπει να ακονιστει ως ενα εργαλειο αναπτυξης σκεψης και λυση προβληματων αλλά και το γεγονος οτι οι εφηβοι ζουν σ ˊ ενα ψηφιακο κοσμο των οποιων τις διαστασεις ουτε που τις υποψιαζοσαστε! ! Γνωριζοναι ερωτευονται ανταλλάσουν μοιραζονται ενημερωνονται αγοραζουν βλεπουν και διαβαζουν μέσα απο το διαδικτυο. Ειναι απαραιτητο στα 3αυτα χρονια να υπαρχει και το μαθημα της πληροφορικης και ως οδηγος ενος ψηφιακου πολιτη. Και οχι,αυτο δεν μπορει να σταματησει στο γυμνασιο γιατι οι υπηρεσιες του διαδικτυου ειναι δυναμικες και χρονο με τον χρονο αλλαζουν, δημιουργουνται νεες, με νεες παγιδες ,νεες απαιτησεισ και νεους τροπους συμπεροφορας.
    Η πληροφοφικη ειναι απαραιτητη στους νεους μας απο οποια σκοπια και να το δεις, αυτο που παει να γινει ειναι εγκλημα!!!!

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:46 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΡΗΒΑΣΙΛΗΣ

    ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
    H αύξηση των ωρών διδασκαλίας ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία είναι αναγκαία καθώς και η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας των γλωσσών.

    Παραθέτω κάποιους λόγους.
    Η γνώση ξένων γλωσσών βοηθάει στην επικοινωνία και κατανόηση μεταξύ των λαών – παράγει συνθήκες ειρήνης-.
    Για την αποτελεσματικότητα μας στις διεργασίες της Ε.Ε., η γνώση ξένης γλώσσας, αποτελεί κύριο εργαλείο τόσο στην κατανόηση του διεθνούς περιβάλλοντος όσο και στην προβολή και τεκμηρίωση με σαφήνεια θέσεων και απόψεων μας για την βελτίωση του οικονομικού, του πολιτιστικού, του εμπορικού κλπ. περιβάλλοντος μας.
    Ο μεγάλος πυλώνας της Οικονομίας μας, ο τουρισμός, καθιστά απαραίτητη την γλωσσομάθεια μας, ώστε το τουριστικό περιβάλλον να γίνει πλέον φιλικό προς τους ξένους επισκέπτες στην χώρα μας.
    Πρέπει ακόμη κάποια μαθήματα να διδάσκονται ξενόγλωσσα για την απόκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων (Εφαρμόζεται τουλάχιστον σε μία ευρωπαϊκή χώρα με επιτυχία.)
    Η διδασκαλία Αγγλικών ως βασική και η διδασκαλία δεύτερης και τρίτης ξένης γλώσσας προαιρετικά στα δημόσια σχολεία, θα βοηθήσει τα ασθενή οικονομικά στρώματα, τα οποία δεν έχουν και τους αναγκαίους πόρους για φροντιστήρια και για παραπαιδεία, να αποκτήσουν την γνώση και τις γλωσσικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες σήμερα αλλά και για το μέλλον των παιδιών μας.
    Τέλος, σήμερα είναι η εποχή της εφαρμοσμένης γνώσης και στα πλαίσια του διεθνούς περιβάλλοντος η Καλή-Άριστη γλωσσομάθεια είναι το κλειδί της.

    Πρέπει να γίνεται ενδοσχολική πανελλήνια πιστοποίηση της γλωσσομάθειας μαθητών,σε επίπεδο θεωρητικής γνώσης αλλά γλωσσικής δεξιότητας.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:42 | Αντ Παπαιωανου

    Αγαπητοί κύριοι που καταρτίζετε τα προγράμματα του Γεν Λυκείου

    Γνωρίζετε ότι για την εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική, όπως και σε διάφορες σχολές των ΤΕΙ (Γραφιστική, Διακοσμητική κ.α) προαπαιτούμενο μαθήματα είναι το Γραμμικό σχέδιο και το Ελεύθερο σχέδιο; τα συγκεκριμένα σχέδια εξετάζονται πανελληνίως επί 6 έξι ώρες.
    Γνωρίζετε επίσης ότι στο πρόγραμμα του Γεν Λυκείου δεν υπάρχουν;;;
    δηλ δεν διδάσκονται!!!
    και η απορία μας είναι πως οι μαθητές θα δώσουν εξετάσεις; Θα πρέπει να πάνε φροντιστήριο;
    θα χρηματοδοτεί το φροντιστήριο το Υπουργείο Παιδείας;

    Α.Μ

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:41 | Βασίλης

    Από ότι διαφαίνεται οι σχεδιαστές του σχεδίου Νόμου έχουν πλήρη άγνοια σχετικά με την Επιστήμη των Υπολογιστών.
    Το ερώτημα είναι γιατί ο σύγχρονος μαθητής στο Γενικό Λύκειο πρέπει να στερηθεί ένα από τα πιο αναλυτικής σκέψης μαθήματα, όπως είναι η Αλγοριθμική σκέψη;
    Αν ο σχεδιαστής ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ, πρέπει και ο μαθητής ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΘΕΙ;
    Ελπίζω να διορθωθεί η γνωσιακή αυτή υστέρηση.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:36 | ΦΑΝΗ ΙΩΑΝΝΟΥ

    Ένας πρωταρχικός στόχος του Νέου Λυκείου θα πρέπει να είναι η καλύτερη δυνατή προετοιμασία των παιδιών μας για την μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση.Στα πλαίσια λοιπόν μιας ουσιαστικής προετοιμασίας, δεν μπορούν να λείπουν από το Νέο Λύκειο 2 (τουλάχιστον) ξένες γλώσσες.Η πολύ καλή γνώση της Αγγλικής θεωρείται προαπαιτούμενο προσόν σε κάθε επαγγελματικό χώρο και άρα αυτονόητος στόχος του προγράμματος στο Νέο Λύκειο.Θα πρέπει επίσης να εξασφαλιστεί και να ενισχυθεί η απρόσκοπτη συνέχιση και της 2ης ξένης γλώσσας.Εξίσου σημαντική είναι η πιστοποίηση της γνώσης των ξένων γλωσσών μέσω του σχολείου, ώστε οι μαθητές να μην αντιμετωπίζουν την ξένη γλώσσα στο σχολείο ως ένα ακόμα μάθημα χωρίς ουσία και σκοπό,αλλά ως ένα σημαντικό μελλοντικό εφόδιο.Έτσι θα φύγει τελικά από τους ώμους των γονιών ένα τεράστιο οικονομικό βάρος.
    Επίσης στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου, που οι μαθητές επιλέγουν την τελική τους πορεία, θα πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα εξειδικευμένου μαθήματος προετοιμασίας για τα ειδικά μαθήματα ξένης γλώσσας στις Πανελλαδικές εξετάσεις, κάτι που σήμερα προσφέρουν μόνο ακριβά φροντιστήρια και φυσικά μόνο στα αστικά κέντρα.Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψιν τα παραπάνω, θεωρώ πραγματικά αδιανόητη την προσφορά μίας και μόνο ξένης γλωσσας στο Νέο Λύκειο και μάλιστα για τόσο λίγες ώρες.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:17 | Γρηγόρης Ζαρογιάννης

    Προτείνω να γίνουν οι εξής αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου:
    Να υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Χημεία, έξι (6) ωρών και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ έξι (6) ωρών (για τα σχετικά τμήματα Πολυτεχνικών και Πληροφορικής και κάποιες άλλες Σχολές Θετικών Επιστημών)

    Επίσης στη Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου να αντικατασταθεί η Φιλοσοφία με μάθημα ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

    Γιατί άραγε σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ο Προγραμματισμός είναι βασικότατο μάθημα στο Λύκειο και εμείς γυρίζουμε στο Σύστημα των Δεσμών προ εικοσαετίας; Θέλει πολύ σκέψη για να καταλάβει κάποιος ότι η Χημεία για έναν φοιτητή Πληροφορικής, Πολυτεχνείου (Ηλεκτρολόγο, Μηχανολόγο κ.α.) ή για έναν Μαθηματικό, είναι εντελώς άχρηστη;

    (Φτάσαμε στο 2013 και θεωρείτε (το Υπουργείο) την Πληροφορική μάθημα δεξιοτήτων στο word και στο excel. Η αλγοριθμική σκέψη δε μπορεί να αντικατασταθεί με κανένα άλλο μάθημα!!!)

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:15 | Πετρος

    Εφόσον οι αποφοιτοι της Α Γενικου λυκείου πάνε στην Β ΕΠΑΛ θα πρέπει στην Α ΕΠΑΛ να μην διδάσκονται ειδικά μαθηματα προσανατολισμου.Τι ειδους κινητικότητα είναι αυτή.Επίσης θα πρέπει οι μαθητές που επέλεξαν Α ΕΠΑΛ να μπορούν να πάνε στην Β γενικού λυκείου μιας και οι ειδικότητες που αρχικά επέλεξαν δεν υποστηρίζονται πλέον.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:12 | Γ

    Κάποιες (πικρές) αλήθειες για την πληροφορική. Τόσα χρόνια η πληροφορική ήταν μάθημα επιλογής σε όλες τις τάξεις του λυκείου.
    1. Ποια είναι η ύλη που διδάσκονταν; (Μήπως ήταν η χρήση του υπολογιστή;)
    2. Γιατί το επέλεγαν σχεδόν όλοι οι μαθητές; (Μη μου πείτε γιατί δεν εξεταζόταν )
    3.Στη Γ΄ λυκείου υπήρχε και το μάθημα πολυμέσα και δίκτυα, που επέλεγαν οι περισσότεροι μιας και δεν μπορούσαν να επιλέξουν πληροφορική γιατί είχαν επιλέξει το μάθημα στη Β΄ Λυκείου. Τι κάνανε την ώρα του μαθήματος; (Μη μου πείτε πολυμέσα και δίκτυα)
    Ας μην κρυβόμαστε, η πληροφορική στο λύκειο ήταν ‘η ώρα του παιδιού’. Σερφάρισμα facebook , msn και πάει λέγοντας και μάλιστα πολλές φορές χωρίς τον καθηγητή που εκείνη την ώρα διεκπεραίωνε εργασίες στη μηχανοργάνωση του σχολείου.
    Δεν χρειάζονται αυτές οι ώρες στο λύκειο.
    Προσοχή δεν αναφέρομαι στον προγραμματισμό.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:11 | Αλεξάνδρα Κ.

    Στη Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών να υπάρχει μάθημα Πληροφορικής πανελλαδικώς εξεταζόμενο

    α) Φυσική, έξι (6) ωρών,
    β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών, ή Βιολογία οκτώ (8) ωρών
    γ) Χημεία, έξι (6) ωρών ή Προγραμματισμός και Επίλυση Προβλήματος (Εναλλακτικά: Αλγόριθμοι και Προγραμματισμός), έξι (6) ωρών

    αντί για
    α) Φυσική, έξι (6) ωρών,
    β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών, ή Βιολογία οκτώ (8) ωρών
    γ) Χημεία, έξι (6) ωρών

    Αφού αυτή η επιλογή δίνεται σε άλλες κατευθύνσεις θα πρέπει και η Πληροφορική να αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο (δηλ. να δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές που στοχεύουν σε σπουδές στην Πληροφορική να επιλέξουν ένα σχετικό μάθημα και όχι Χημεία).

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:05 | Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής

    Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής Γλώσσας εκφράζουμε τη βαθύτατη ανησυχία μας και τον προβληματισμό μας για την κατάργηση της δυνατότητας εκμάθησης δύο (2) ξένων γλωσσών στο Νέο Λύκειο και τη διαφαινόμενη, εν νέου, συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Γαλλικής ως 2ης ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
    Στο σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο που δημοσιεύθηκε δεν διασφαλίζεται η συνέχιση της εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνονται οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας (600 ώρες) για την απόκτηση του βασικού επιπέδου γλωσσομάθειας (Επίπεδο Β2 – Καλή Γνώση) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξ.Γ. (ΚΕΠΑ), στη μελέτη του Τμήματος Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και στο Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες, που εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Σχολεία ήδη από το Σχολικό Έτος 2011-2012. (Τα στοιχεία εκτίθενται αναλυτικά σε πρόσφατη επιστολή που αποστείλαμε στο Γραφείο Έρευνας, Σχεδιασμού και Εφαρμογών Α & Β του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 29/04/2013.)
    Σύμφωνα με το προς διαβούλευση κείμενο του σχεδίου νόμου Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας που αφορούσαν αφενός μεν στη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ’ Δημοτικού, αφετέρου δε στην τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος στο Γυμνάσιο, καθώς και στην υποχρεωτική συνέχιση της 2ης ξένης γλώσσας στο Λύκειο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πράξη στη χώρα μας η υποχρέωση που έχει αναληφθεί από το 2001 από όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. με τη δέσμευση των αρχηγών κρατών να παρέχουν στον μαθητή τη δυνατότητα να μιλάει δύο (2) ξένες γλώσσες στο τέλος της υποχρεωτικής του εκπαίδευσης.
    Επιπλέον, ένα σύγχρονο απολυτήριο Λυκείου με σαφή ένδειξη του επιπέδου γλωσσομάθειας σε δύο ξένες γλώσσες αποτελεί προστιθέμενη αξία για τους μαθητές μας και καθίσταται ανταγωνιστικό στις απαιτήσεις του χώρου των επιστημών και της αγοράς εργασίας.
    Για τους λόγους αυτούς, υποστηρίζουμε τις προαναφερθείσες αρχικές μας προτάσεις.
    Oι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής, πιστεύοντας ακράδαντα ότι οι ξένες γλώσσες πρέπει να διδάσκονται και να πιστοποιούνται εντός του Δημόσιου Σχολείου και ότι η ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, κάνουμε έκκληση προς όλους τους αρμόδιους να επανεξετάσουν το σχεδιασμό ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και συνεχή διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο.

    Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:05 | Γιώργος

    Κανονικά πρέπει να υπάρχει η πληροφορική στο λύκειο.Τα μαθήματα της φιλοσοφίας και των θρησκευτικών ορθά μπηκάν στα προγράμματα για να γίνουν τα παιδιά κάλυτεροι άνθρωποι!!Διδάσκουν αξίες όπως τη συναδελφικότητα,την αλληλεγγύη,την έλειψη φανατισμού που κάποιοι συνάδελφοι που κάνουν εδώ προτάσεις τις έχουν ξεχάσει και ζητάνε κατάργηση τους.Κρίμα…Η πληροφορική ξανά στα λύκεια!!!

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:52 | Ζωη

    Το μάθημα Πολιτική Παιδεία θα αποτελείται από δίδακτεα κ εξεταστεα ύλη :οικονομίας , αρχές δικαίου,κοινωνιολογίας.Ως εκ τούτου τα αντικείμενα αυτά ,μπορούν να τα διδάξουν κ εξετάσουν :Οικονομολόγοι,Νομικοί,Πολιτικών επιστημών κ κοινωνιολόγοι.Ομως από αυτές τις ειδικότητες ,ο άρτιοτερος κ συγκροτημένος επιστημονικά να διδάξει το μάθημα αυτό είναι ο Οικονομολόγος , αφού διδάσκεται στο Πανεπιστήμιο εκτός φυσικά του αντικειμένου των οικονομικών και Αστικό ,Εμπορικό ,Δικονομικο Δίκαιο ,Κοινωνιολογια ως βασικά μαθήματα στα προπτυχιακα προγράμματα σπουδών του.Υπ αυτήν την έννοια είναι όπως αποδεικνύεται ο καταλληλότερος να διδάξει κ εξετάσει με αποτελεσματικότητα το μάθημα αυτό.Αυτο εξάλλου συνάδει κ είναι συμβατό με τους σκοπούς του ΓΕΛ όπως αυτοί διατυπώνονται στο προς διαβούλευση νομοσχέδιο αυτό.Επισης όπως κ άλλοι διαβουλευομενοι,υποστηρίζω τη δημιουργία μαθημάτων προσανατολισμου οικονομικών,πολιτικών κ κοινωνικών σπουδών στη Β τάξη,καθώς κ την προσθήκη Αρχών Οικονομίας έστω κ σαν μάθημα επιλογής.Εξαλλου είναι δεδομένο,ότι το ‘Οικονομικο γιγνεσθαι’ είναι αυτό με το οποίο έρχεται καθημερινά ο μαθητής ως αυριανός πολίτης,γιγνεσθαι το οποίο καθορίζει τον τροπο λήψης των αποφάσεων του ακόμα κ για τα πιο καθημερινά του προβλήματα.Επισης συμφωνώ με την άποψη :Αφήστε τη ΖΗΤΗΣΗ για σπουδές να εκφραστεί ΕΛΕΥΘΕΡΑ , ώστε να ικανοποίησει με τις επιλογές του ο ΜΑΘΗΤΗΣ τις ανάγκες του για μόρφωση κ εκπαίδευση , όπως αυτός επιθυμεί.Αυτος δεν και ο σκοπός της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ;

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:43 | Δουλγιερης Θανάσης

    Τα τελευταία χρόνια σε τμήματα όπως το χημικό, τις γεωπονικές σχολες, το γεωλογικό, εισάγονταν μαθη΄τες χώρις να έχουν τισ στοιχειώδες γνώσεις Χημείας. Τότε εξετάζονταν στην πλήροφορική και όχι στην Χημεία. Τότε οι καθηγητες της πληροφορικής τηρούσαν «σιγήν ιχθύος». Θα πρέπει επιτέλους να αντικατασταθεί αυτή η αδικία και η Χημεία να πάρει τη θέση που της αρμόζει στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΊΟ ισότιμό με τισ άλλες ΦΥΣΙΚΕΣ -ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ. Επίσης είναι ανεντιμό να ρίχνετε «μύδρους» για το μάθημα της Χημείας οτί είναι αχρηστο και ανούσιο προκειμένου να εξυπηρετήσετε τους σκοπους σας. Εξάλλου ΟΛΟΣ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΧΗΜΕΙΑ. Η Χημεία είναι απαραίτητη για τη ζωή τους.
    Προτείνω για τα τμήματα σχετικά με υπολογιστές να δίνεται η πληροφορική (προγραμματισμός) ως ειδικό μαθήμα όπως οι ξένεσ γλώσσες στις ξενόγλωσσες φιλολογίες, το σχέδιο στην Αρχιτεκτινικη. έτσι οι μελλοντικοί φοιτητές θα έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να παρακολουθήσουν τη σχολή τους.

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:43 | mike

    ορισμένες απορίες-αλήθειες.
    μπήκα στο πανεπιστήμιο ως πρωτοδεσμίτης. η ύλη και το επίπεδο σπουδών συγκριτικά πολύ καλύτερο σε σχέση με αυτό που έχουμε τα τελευταία χρόνια. εν τούτοις ο αριθμός των εισακτέων έχει αυξηθεί κατακόρυφα.όποιος έπαιρνε απολυτήριο λυκείου ήταν απαραίτητα και φοιτητής. οι βαθμοί έχουν χάσει τη πραγματική τους αξία. η προαγωγή απο τάξη σε τάξη είναι δεδομένη. οι γονείς και τα παιδιά έχουν μια απατηλή εικόνα για το τι αξίζουν.τμήματα πανεπιστημιακά έχουν απαξιωθεί. κάποτε γινότανε λόγος για τη κατάργηση της βάσης του 10. και ρωτώ είναι δυνατόν κάποιος να μη μπορεί να βγάλει ουτε 10 αλλα να εισάγεται στη τριτοβάθμια εκπαίδευση???μήπως εξυπηρετούνται άλλα συμφέροντα??είναι δυνατόν τα παιδιά να διεκδικούν θέσεις ανεξάρτητα απο το γνωστικό τους αντικείμενο???ας μην αντιδρούμε σε κάθε αλλαγή μόνο κ μόνο επειδή κόβονται ώρες απο κάποιο συγκεκριμένο μάθημα και αυτό μόνο στη Γ λυκείου. συγκεκριμένα γενιές κ γενιές τελειώσαν το λύκειο και δε ξέρουν τι θα πει χημεία..και όμως να κάνουν ένα επάγγελμα τώρα που να σχετίζεται με την επιστήμη αυτή.κ ρωτώ απο τη στιγμή που αυτό είναι εφικτό…γιατί δεν μπορούν τα παιδιά να είναι σε θέση να εισάγονται σε τμήματα πληροφορικής αν διδάσκονται στο δημοτικό στο γυμνάσιο αλλά και στο λύκειο το μάθημα της πληροφορικής.επειδή δηλ. είναι επιλογής στη γ λυκείου κ όχι εξεταζόμενο????τόσα χρόνια με τις δέσμες βγάλαμε ανάξιους επιστήμονες?????

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:33 | ΑΛΕΞΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Το ψηφιακό σχολείο που όλοι φανταζόμασταν πάλι έμεινε κενό γράμμα.Αν είναι δυνατόν το 2013 να αφαιρείτε απο τα Γενικά Λύκεια το μάθημα της πληροφορικής όταν σχεδόν σε όλα τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, ανεξάρτητα αντικειμένου σπουδών, είναι απαραίτητο να έχει εξοικείωση ο σπουδαστής.Μάλλον είναι πίο σημαντικό να γνωρίζει φυσική και χημεία.Εκτός και αν αυτοι που έκαναν αυτή την αναχρονιστική πρόταση πιστεύουν οτι το να σερφάρεις στο Facebook ή να παίζεις Video Games είναι καταρτισμένοι στα βασικά της επιστήμης της πληροφορικής που είναι απαραίτητο να γνωρίζει ο κάθε εργαζόμενος την σημερινή εποχή.Διορθώστε άμεσα αυτη την προιστορική πρόταση πριν παράγουμε μια νεα γενιά ψηφιακά αναλφάβητων παιδιών.

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:31 | Σταθακόπουλος Γεώργιος

    Η Επιστήμη της Πληροφορικής (computer science) αποτελεί σημαντικό μέρος αρκετών προγραμμάτων σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Αναζητήστε το «computer science high schools» και διαπιστώστε τι γίνεται στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά συστήματα.

    Οι γνώσεις σχετικά με τη χρήση Η/Υ μπορούν να χαρακτηριστούν ως δεξιότητα η οποία πρέπει να αποκτάται τουλάχιστον μέχρι το Γυμνάσιο.

    Η Επιστήμη της Πληροφορικής (http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science) ως επιστήμη είναι αντίστοιχη των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας, κτλ. και πρέπει να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο. Υπάρχουν πολλοί που ξέρουν να χρησιμοποιούν το πληκτρολόγιο, την οθόνη, τις εφαρμογές γραφείου, το διαδίκτυο. Τη διαφορά την κάνουν αυτοί που μπορούν να κατανοήσουν το πως και το γιατί.

    Η διδασκαλία της Επιστήμης της Πληροφορικής στο Λύκειο είναι απαραίτητη για αρκετά τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:28 | Δημουλάς Χρήστος

    Η πλήρη αντίθεση του νέου προγράμματος λυκείου με τις απαιτήσεις τις κοινωνίας της πληροφορίας και των νέων δεδομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι πλέον φανερή. Δεν είναι δυνατόν νέα παιδιά που απαιτούν να λάβουν έστω και ελάχιστες γνώσεις πληροφορικής από το χώρο εκπαίδευσής τους, το νέο πρόγραμμα σπουδών να αποτελεί τροχοπέδη. Σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό και εργασιακό περιβάλλον, είναι δεδομένο ότι οι γνώσεις πληροφορικής αποτελούν όχι μόνο βασικό αλλά και απαιτούμενο στοιχείο. Σε αντίθετη περίπτωση μιλάμε για ψηφιακό αναλφαβητισμό. Λύση στο φαινόμενο του ψηφιακού αναλφαβητισμού είναι η ίση ευκαιρία πρόσβασης σε ψηφιακά εργαλεία και εξοπλισμό τα οποία με ένα κατάλληλο πρόγραμμα σπουδών μπορούν να δώσουν τις απαραίτητες γνώσεις στους νέους.
    Επίσης εφιστώ την προσοχή στους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας διότι είναι υπεύθυνοι για την δημιουργία μιας γενιάς ασύμβατης με την σημερινή κοινωνία σε περίπτωση που αποφασίσουν να υποβαθμίσουν το μάθημα της Ανάπτυξη εφαρμογών στην Γ Λυκείου. Αρκετή υποβάθμιση έχει υποστεί λόγω καθηγητών που δεν διαθέτουν πτυχίο πληροφορικής, λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής αλλά και αδιαφορίας σε προτάσεις αλλαγών στο πρόγραμμα σπουδών και στα βιβλία.

    Το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών όχι μόνο δεν έπρεπε να καταργηθεί αλλά έπρεπε να αποτελεί και προτεραιότητα σε όλη την εκπαιδευτική κλίμακα του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείου.

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:23 | γιαννης π.

    σε μια δημοκρατική χώρα υπο δημοκρατικο κομματικο μηχανισμο ειναι αδιανοητο να μην εισακουσετε τα τόσα σχολια ανθρωπων και να κανετε το αυτονοητο να βάλετε δηλαδή ένα
    ή
    στο τεχνολογικο-θετικο κομμάτι με το μαθημα του προγραμματισμου για αυτούς που θέλουν να περάσουν σε σχολές παρεμφερείς με την πληροφορική.

    πως θα παρακολουθησουν οι μαθητες και μελλοντικοι φοιτητες μαθηματα προγραμματισμου αν εχουν αγνοια ?

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:17 | Κ.Κ

    Προσωπικά πιστεύω ότι η κατάργηση μαθημάτων επιστήμης της πληροφορικής στο νέο Λύκειο είναι μεγάλο λάθος. Ιδιαίτερα το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον (σε συνδυασμό με τα μαθηματικά κα τη φυσική) δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές με κλίση στις θετικές επιστήμες να αποκτήσουν σφαιρική και ολοκληρωμένη γνώση σχετικά με την αντιμετώπιση και διαχείριση προβλημάτων κάθε είδους. Μια τέτοια εκπαίδευση στις μέρες μας είναι απαραίτητη, προκειμένου οι νέοι να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της εργασιακής τους ζωής. Θα ήταν λοιπόν χρήσιμο να διδαχθούν και τα μαθήματα της πληροφορικής με βαρύτητα στην αλγοριθμική και τον προγραμματισμό, τουλάχιστον για τους μαθητές εκείνους που θα επιλέξουν σχολές πληροφορικής.

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:14 | Σημαιοφορίδης Σταύρος

    Στο άρθρο 1 παράγρ. 2 του παρόντος σχεδίου νόμου αναφέρονται μεταξύ των άλλων ως Σκοποί του Γενικού Λυκείου:
    η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης
    προβλημάτων,
    θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση
    και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και
    ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των
    μαθητών στην αγορά εργασίας.
    Παρατηρώ όμως ότι αφαιρέθηκε (αντί να ενισχυθεί με παρουσία και στις τρεις τάξεις) το καθεαυτού μάθημα επίλυσης προβλημάτων η ΑΕΠΠ.
    Είναι προφανές ότι τέτοια μαθήματα Πληροφορικής συμβάλλουν στην επίτευξη των παραπάνω σκοπών. Προτείνω:
    Α’ Λυκείου ως έχει με 2ωρο επιλεγόμενο μάθημα Πληροφορικής.
    Β’ Λυκείου : 2ωρο Γενικής Παιδείας μάθημα αντίστοιχο της ΑΕΠΠ.
    Γ’ Λυκείου : 6ωρο μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών στην ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, 3ωρο μάθημα Πληροφορικής στην ομάδα Προσανατολισμού των Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών Σπουδών αντίστοιχης θεματολογίας.

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:06 | ΣΤΕΛΙΟΣ

    Θεωρώ ότι αυτό που τα παιδιά χρειάζονται είναι να πάρουν τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν στο σύγχρονο κόσμο, με λίγα λόγια να διδαχθούν μαθήματα όπως Ξένες Γλώσσες και Πληροφορική. Χωρίς να προσβάλλω κανένα μάθημα, θα δώσω ένα παράδειγμα: τη Χημεία θα τη χρειαστούν μόνο όσοι ασχοληθούν περαιτέρω με αυτήν στο Πανεπιστήμιο. Εγώ δεν είδα να μου χρησιμεύσει σε τίποτα, όπως και η Πολιτική Θεωρία. Άλλες γνώσεις όμως και δεξιότητες αποδεικνύονται απαραίτητες στον κόσμο του 2013. Ας δούμε λίγο και πρακτικά τα πράγματα.

  • Οι δεύτερες ξένες γλώσσες (Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά και Ιταλικά) θυσιάσθηκαν και πάλι στον βωμό της πρώτης ξένης γλώσσας που αδιαμφισβήτητα είναι η Αγγλική.
    Έτσι το Νέο Λύκειο όσον αφορά τις ξένες γλώσσες παραμένει ως έχει. Η εμπειρία έδειξε ότι σπάνια μαθητές επιλέγουν Γαλλικά ή Γερμανικά ως ξένη γλώσσα στο Λύκειο.
    Η πρότασή μου είναι, μια και τα Αγγλικά παραμένουν όπως είχαν στο Λύκειο να δοθούν στο Γυμνάσιο οι επιπλέον 2 ώρες των Αγγλικών στις δεύτερες ξένες γλώσσες.

    Δηλαδή η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο να είναι τρίωρη σε όλες τις τάξεις, μια και στο Λύκειο η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών επιλέγει την Αγγλική ως ξένη γλώσσα.

    Διαφορετικά η προσφορά της δεύτερης ξένης γλώσσας δεν έχει κανένα αποτέλεσμα με δύο ώρες την εβδομάδα και για τρεις μόνο χρονιές. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες η διδασκαλία των ξένων γλωσσών είναι τουλάχιστον 4 ώρες την Εβδομάδα. Στην Γερμανία δεν μπορείς να κάνεις Abitur (Εθνικό Απολυτήριο) χωρίς δύο ξένες γλώσσες. Ενδεικτικά προγράμματα σε ένα γερμανικό σχολείο:
    (http://www.hessenwaldschule.net/index.php?page=347)

  • 13 Αυγούστου 2013, 13:01 | xrysa

    Η Αστρονομία ήταν ένα από τα καλύτερα μαθήματα επιλογής που υπήρχαν και το προτιμούσαν πολλοί μαθητές. Υπάρχει και πολύ υλικό στο διαδίκτυο αλλά και πολλά dvd κυρίως παραγωγής BBC που έκαναν το μάθημα συναρπαστικό στους μαθητές. Θυμάμαι πόσο προσηλωμένοι ήταν όταν βλέπαμε ένα ντοκυμαντέρ για τις μαύρες τρύπες και ανατριχιάζω. Θυμάμαι τις απορίες τους μέτά, για το μέλλον του κόσμου μας. Πολλοί λέγανε συνεπαρμένοι ότι θα ασχοληθούν με την έρευνα και την εξερεύνυση του διαστήματος.Ποιο μάθημα είναι ισάξιο της αστρονομίας;
    Εκείνη η φιλοσοφία άραγε πως θα τραβήξει το ενδιαφέρον των μαθητών; ΄Μάλλον θα αποτελεί ΄όπως και στα δικά μας σχολικά χρόνια το φάρμακο για την αυπνία.
    Δεν μπορεί η φιλοσοφία να είναι σχολικό μάθημα μέσα σε ένα βαρύ πρόγραμμα σπουδών. Τα παιδιά χρειάζονται και κάτι το διαφορετικό. Και αυτό το κάτι διαφορετικό μόνο από την αστρονομία το παίρνεις.

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:58 | ΔΗΜΉΤΡΗΣ, Γονιός και εκπαιδευτικός

    Αντιγράφω απο το δικό σας σχέδιο νόμου:
    Σκοποί του Γενικού Λυκείου είναι ιδίως :

    α) Η παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου, που θα συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών…

    Σωματική -ισόρροπη- ανάπτυξη με 35 ώρες την εβδομάδα οι μαθητές της Β Λυκείου καθισμένοι στο θρανίο να μαθαίνουν φιλοσοφία και θρησκευτικά και 1 (μία) μόνο ώρα ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ; Μην αυτοαναιρείσται κύριοι ντροπή…εχουμε γεμίσει παχύσαρκους εφήβους.

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:45 | Κατερίνα, Μαθηματικός Λυκείου

    Η διαμόρφωση του προγράμματος της Γενικής Παιδείας στο Νέο Λύκειο του 21ου αιώνα, θα έπρεπε οπωςσδήποτε να περιλαμβάνει το μάθημα της πληροφορικής,την 2ωρη τουλάχιστον εβδομαδιαία διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου,λιγοτερες ώρες φιλολογικών μαθημάτων,τα θρησκευτικά επιλεγόμενο μάθημα και η φιλοσοφία γιατι αποτελεί κομμάτι της Γενικής Παιδείας σε έναν μαθητή Λυκείου, δεν έχω καταλάβει…Επίσης αν αυτο είναι το σχέδιο νόμου που επεξεργαζόταν
    οι σοφοί του Υπουργείου 5 χρόνια και δεν μπήκαν στον κόπο να μετρήσουν το άθροισμα των εβδομαδιαίων ωρών στην Β τάξη τι να πω, κρίμα την διαβούλευση…

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:45 | Άρης

    Είναι ακατανόητη η εμμονή κάποιων για κατάργηση της νούμερο 1 διεθνούς γλώσσας από το λύκειο. Αν κάτι τέτοιο περνούσε, σίγουρα θα επρόκειτο για παγκόσμια πρωτοτυπία να απουσιάζει η αγγλική από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης που τίποτα πλέον δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο όπως η παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων, χρειάζεται η ενίσχυση της αγγλικής ή όποιας άλλης ξένης γλώσσας επιλέξει ο μαθητής στο λύκειο. Οι ώρες διδασκαλίας κατά την Α’ τάξη θα έπρεπε να είναι 3 και όχι 2. Το γνωστό επιχείρημα ότι οι μαθητές ολοκληρώνουν τον κύκλο σπουδών τους κατά τη Γ’ τάξη Γυμνασίου καταρρίπτεται από τα στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσοι μαθητές δίνουν εξετάσεις για το επίπεδο Β2 ή Γ1 κατά τις πρώτες τάξεις του λυκείου.
    Επιπλέον μόνο η συνεχής επαφή διασφαλίζει την καλή γνώση της ξένης γλώσσας. Όσοι κατέχουν πολλές ξένες γλώσσες γνωρίζουν καλά μόνο αυτές με τις οποίες διατήρησαν σταθερή επαφή.
    Όταν λοιπόν η ξένη γλώσσα αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για εύρεση εργασίας ή για συνέχιση ακαδημαϊκών σπουδών, ένα τόσο σημαντικό ανταγωνιστικό προσόν δεν οφείλει το δημόσιο σχολείο να το στηρίξει και όχι να το υποβαθμίσει?
    Τέλος αν θέλουμε εξωστρέφεια στο ευρωπαϊκό σχολείο μας με την εφαρμογή ευρωπαϊκών προγραμμάτων κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο χωρίς την ενίσχυση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στην ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:40 | Γιώργος

    Το μάθημα της ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον) ήταν μια σοβαρή και ουσιαστική καινοτομία στις διάφορες αλλαγές που έγιναν στο εκπαιδευτικό σύστημα τις τελευταίες δεκαετίες.
    Ο αλγοριθμικός τρόπος σκέψης που απαιτεί δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να ξεφύγει από τις μεθόδους αποστήθισης που διδασκόταν σε πολλά αν όχι σε όλα τα μαθήματα της μαθητικής του ζωής. Δεν είναι ένα ακόμη μάθημα.
    Το πλήθος και η ποικιλία των σχολίων όλων όσων συμμετέχουν σ’ αυτή τη διαβούλευση φανερώνει το πόσο άστοχη είναι η πρόθεση του Υπουργείου για την εξαφάνιση της Πληροφορικής τόσο από τις πανελλαδικές εξετάσεις όσο και από το γενικότερο μοντέλο εκπαίδευσης που προωθεί.
    Δεν έχει νόημα να επαναλαμβάνουμε τα περι «Νέας εποχής», «Ψηφιακού σχολείου», «Ψηφιακό Αναλφαβητισμό» κλπ. Είναι γνωστά και στον τελευταίο αδαή.
    Το λιγότερο που πρέπει να κάνετε είναι να καθορίσετε το μάθημα του Προγραμματισμού ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ για αυτούς που επιλέγουν σχολές Πληροφορικής ή Θετικών Επιστημών μιας και σ’ αυτές τις σχολές ο προγραμματισμός είναι βασικό μάθημα.

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:36 | ΒΑΣΩ Π.

    Πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα της ανάθεσης της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ και Β΄ Λυκείου στους εκπαιδευτικούς που είχαν ως πρώτη ανάθεση την Τεχνολογία του Λυκείου,δηλαδή τους ΠΕ12,ΠΕ17,ΠΕ18, δεδομένου ότι το αντικείμενο των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Τεχνολογίας είναι περίπου τα ίδια.
    Παράλληλα, το μάθημα επιλογής της Α’ Λυκείου Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, θα μπορούσε,ελλείψει διδασκόντων, να διδάσκεται από μόνιμους εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακό τίτλο στο αντικείμενο αυτό.

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:35 | Καλλίμαχος Ρωμανός

    Αδυναμία αποτελεί η απουσία μαθημάτων επιλογής στη Β και Γ λυκείου καθώς και η κατάργηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

    Επίσης,η υποβάθμιση της Ερευνητικής Εργασίας (κατάργηση από τη Β λυκείου και ατολμία για συνέχισή της στη Γ Λυκειου, όπως αρχικά προβλεπόταν)δεν επιτρέπει την ενθάρρυνση κανενός ποιοτικού άλματος στην εκπαιδευτική μας πραγματικότητα.

    Το πρόγραμμα σπουδών και η γενικότερη φιλοσοφία του Νέου Λυκείου, το καθιστά ένα απελπιστικά «κλειστό σύστημα», που δεν αφήνει περιθώρια για τη σύνδεσή του με τις πραγματικές ανάγκες της ζωής. Δεν φαίνεται, επίσης, να υπηρετεί κανένα ανώτερο παιδαγωγικό ή κοινωνικό όραμα.

    Αναγκαίο είναι να προηγηθεί, για ένα χρόνο τουλάχιστον, πιλοτική εφαρμογή, σε επαρκές και σταθμισμένο δείγμα σχολικών μονάδων, να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και στη συνέχεια, αφού διαγνωστούν από την πράξη οι αδυναμίες του, να προχωρήσει η γενικευμένη εφαρμογή του και αφού θα έχει, με την πιλοτική εφαρμογή, δημιουργηθεί οι απαραίτητες υποστηρικτικές δράσεις όπως: προγράμματα σπουδών, οριοθέτηση μεθόδων διδασκαλίας, επιμόρφωση εκπαιδευτικών…

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:30 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Ως απλός πολίτης της Ελλάδας του 21ου αιώνα θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να εκφράσω την απορία-έκπληξη-αγανάκτηση-απογοήτευση-πικρία σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής από το Λύκειο.Διερωτώμαι για ποιο λόγο αφαιρείται από τους μαθητές η επιλογή του συγκεκριμένου μαθήματος το οποίο εντάχθηκε στα σχολεία και αγκαλιάσθηκε από τους μαθητές αφού τους όπλισε με εφόδια στον κόσμο της ψηφιοποίησης και παγκοσμιοποίησης του πλανήτη και εννοείται στην εξέλιξη των σπουδών τους. Εξυπακούεται πως πρέπει να υπάρχει η επιλογή του μαθήματος της Χημείας για τις σχολές που απαιτείται, για τις υπόλοιπες όμως είναι ανήκουστο να μην δίνεται η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων Πληροφορικής. Ελπίζω για το μέλλον αυτής της χώρας να μην διαπραχθεί αυτό το λάθος έστω και την ύστατη ώρα.Εξάλλου αξιότιμε Κε Υπουργέ σοφός είναι αυτός που ακούει, βλέπει και αφουγκράζεται τον παλμό της κοινωνίας και της εποχής…

  • 13 Αυγούστου 2013, 12:29 | Τσαβαρή Μαρία

    Το μάθημα της Πληροφορικής δίνει ποιοτική αναβάθμιση στο Λύκειο , αν δεν υπάρχει αυτό το μάθημα το Λύκειο υποβαθμίζεται. Είναι κρίμα τα παιδιά που θέλουν να περάσουν σε σχολές Πληροφορικής να εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας.