Τα ειδικά τυπικά προσόντα ένταξης στον εισαγωγικό βαθμό των συνιστώμενων κλάδων εκπαιδευτικών ΕΑΕ του προηγούμενου άρθρου ορίζονται ως εξής:
1.1. Του κλάδου ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
Α) Πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, με κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ61 τοποθετούνται με διορισμό και κατά προτεραιότητα με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε νηπιαγωγεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές προσχολικής ηλικίας καθώς και στα ΚΕΔΔΥ.
1.2. Κλάδος ΠΕ 60.50 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ)
Α) i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
ii) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής.
Όσον αφορά σε τίτλους χωρών της αλλοδαπής, απαιτείται επιπρόσθετα Βεβαίωση Επανεκπαίδευσης των άρθρων 30 παρ.2 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159/21-9-1992 τ.Α΄) και 10 παρ.3 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156/31-7-1995 τ.Α΄). Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται οι πτυχιούχοι χωρών της Ε.Ε. και του Ελληνικού Κολλεγίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής και
Β) i) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, ή
iv) είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο) ή
v) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010 ή
vi) διαθέτουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
Ένα διδακτικό έτος ισοδυναμεί με δέκα μήνες (10 μήνες χ 30 ημέρες = 300 ημέρες) προϋπηρεσία.
1.3 Tου κλάδου ΠΕ71 (Δασκάλων ΕΑΕ)
Πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71 τοποθετούνται με διορισμό και κατά προτεραιότητα με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι για μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης, σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) καθώς και στα ΚΕΔΔΥ.
1.4 Του κλάδου ΠΕ70.50 (Δασκάλων ΕΑΕ)
Α) i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Δασκάλων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
ii) Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας ή του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων έως 1-7-1991 ή της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης έως 1-7-1991 ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής, τα πτυχία του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων και της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης γίνονται δεκτά εφόσον έχουν ημερομηνία κτήσης πτυχίου έως και το ακαδημαϊκό έτος 1990−1991 (1-7-1991), όσον αφορά σε τίτλους χωρών της αλλοδαπής απαιτείται επιπρόσθετα Βεβαίωση Επανεκπαίδευσης των άρθρων 30 παρ.2 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159/21-9-1992 τ.Α΄) και 10 παρ.3 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156/31-7-1995 τ.Α΄). Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται οι πτυχιούχοι χωρών της Ε.Ε., του Ελληνικού Κολλεγίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής και της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λευκωσίας Κύπρου και
Β ) i) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv) είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο) ή
v) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010 ή
vi) διαθέτουν αποδεδειγμένη προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
1.5 Του κλάδου ΠΕ11.01 (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ)
Πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή – Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ11.01 τοποθετούνται με διορισμό και κατά προτεραιότητα με μετάθεση ή απόσπαση ή με πρόσληψη ως αναπληρωτές σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).
1.6 Των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50» εκτός του κλάδου ΠΕ11.01.
i) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια ή ΑΤΕΙ αναλόγου κλάδου της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
ii) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια ή ΑΤΕΙ αναλόγου κλάδου της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iii) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή
iv) Τριετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στις δομές ΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ με βασικές σπουδές σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής
v) είναι εκπαιδευτικοί με επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο)
vi) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία, ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010.
Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50», εκτός των ΠΕ11.01, τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Οι κλάδοι ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, τοποθετούνται και σε προγράμματα παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης. Επίσης οι κλάδοι ΠΕ02.50 και ΠΕ03.50, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ.
Στηριζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Άρθρο 20§1.5 Θα πρέπει να αφαιρεθεί το σχετικό με το Διδασκαλείο ΕΑΕ για καθηγητές Δευτεροβάθμιας αφού μέχρι σήμερα τέτοιο δεν υπάρχει- εκτός αν θα υπάρξει ρύθμιση για την ίδρυση τέτοιων εκπαιδευτικών δομών, όπως είναι ευκταίο και αναγκαίο.
Τα άτομα με αναπηρία ή οι γονείς παιδιών με αναπηρίες μπορούν να απασχολούνται σε μονάδες ειδικής αγωγής εφόσον έχουν τις σχετικές σπουδές. Επίσης, έχουν προτεραιότητα στην τοποθέτησή τους σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς που έχουν τα αντίστοιχα πτυχία. Συνεπώς θα πρέπει να φύγουν τα πεδία iv και v από το 1.2. και το 1.4 και το 1.6
Εφόσον χαρακτηρίζεται ένας εκπαιδευτικός ΕΑΕ με μοναδικό εφόδιο το μεταπτυχιακό πάνω στην Ειδική αγωγή (χωρίς προϋπηρεσία) και εντάσσεται στους πίνακες με μοριοδότηση (τρία) 3 μόρια ,θα πρέπει και οι εκπαιδευτικοί με σεμινάριο (1 μόριο) και 10 μήνες προϋπηρεσία στη ειδική αγωγή (2 μόρια) συνολικά 3 μόρια να μπορούν να χαρακτηρισθούν εκπαιδευτικοί ΕΑΕ.
Όπως επίσης και οι εκπαιδευτικοί με 15 μήνες προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή να μοριοδοτούνται με (τρία) 3 μόρια και να μπορούν να χαρακτηρισθούν εκπαιδευτικοί ΕΑΕ.
Με λίγα λόγια αφού η ελάχιστη μοριοδότηση συμφώνα με το σχέδιο νόμου για κάποιον εκπαιδευτικό ΕΑΕ είναι τα τρία 3 μόρια (μόνο μεταπτυχιακό) , πρέπει αυτά τα ελάχιστα τρία 3 μόρια που χαρακτηρίζουν έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ να είναι για όλους τους εκπαιδευτικούς τα ίδια και όχι για αυτούς που έχουν μόνο προϋπηρεσία να ζητάτε να έχουν 30 μήνες προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή δηλαδή (έξι 6 μόρια) και αν τυχόν έχουν και το σεμινάριο των 400 ωρών συν ένα 1 μόριο , δηλαδή η ελάχιστη μοριοδότηση σε αυτούς να είναι τα επτά 7 μόρια .
Σε αυτό το σημείο του νομοσχεδίου νομίζω ότι υπάρχει αδικία.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θεσεις ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις σατεα
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΚΟΠΟ, ΤΗΝ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις και προτάσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο αρθρο.
στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω την επίσημη θέση των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο άρθρο.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις προτάσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ
στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ..
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ..
Στηρίζουμε όλοι οι ειδικοί παιδαγωγοί τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
• Η πολυδιάσπαση των επαγγελματιών εκπαιδευτικών ΕΑΕ με σημείο αναφοράς τις σπουδές τους δεν θεωρώ ότι λειτουργεί ούτε προς όφελος της ΕΑΕ ούτε προς όφελος των παιδιών που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποστηρίξουν. Είναι πολύ σημαντικό, ωστόσο, τα Πανεπιστήμια να εναρμονίσουν τα αναλυτικά τους προγράμματα με τις πραγματικές επαγγελματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από την ανάλυση έργου των εκπαιδευτικών σε όλα τα πλαίσια λειτουργίας τους.
• Για τον προσδιορισμό των προαπαιτούμενων στάσεων, γνώσεων και δεξιοτήτων, έχουν καταγραφεί, από επίσημους διεθνείς φορείς, όπως το Council for Exceptional Children, Πρότυπα Επαγγελματικής Ανάπτυξης (ΠΕΑ), τα οποία είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιων ερευνών σε πολυπληθή δείγματα εκπαιδευτικών (Council for Exceptional Children, 2014• Cobb & Horn, 1989• Knight & Wadsworth, 1998). Σύμφωνα με το Council for Exceptional Children, τα ΠΕΑ για τους εκπαιδευτικούς είναι δέκα: ΠΕΑ1: «θεμελιώδεις αρχές», ΠΑΕ2: «ανάπτυξη και χαρακτηριστικά μαθητή», ΠΑΕ3: «ατομικές διαφορές στη μάθηση», ΠΕΑ4: «διδακτικές στρατηγικές», ΠΕΑ5: «μαθησιακά περιβάλλοντα και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις», ΠΕΑ6: «γλώσσα», ΠΕΑ7: «διδακτικός σχεδιασμός», ΠΕΑ8: «αξιολόγηση», ΠΕΑ9: «επαγγελματική και ηθική πρακτική» και ΠΕΑ10: «συνεργασία» (Council for Exceptional Children, 2009). Τα προτεινόμενα αυτά ΠΕΑ, προσαρμοσμένα στις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (Ημέλλου, υπό δημοσίευση), θα μπορούσαν να αποτελέσουν την ανάλυση έργου των ορθών πρακτικών του εκπαιδευτικού και συγκροτούν σαφείς προδιαγραφές, οι οποίες έχουν ως στόχο την υλοποίηση αποτελεσματικών πρακτικών σε όλα τα πλαίσια λειτουργίας των εκπαιδευτικών. Στο έργο αυτό σημαντικό ρόλο θα μπορούσαν να διαδραματίσουν οι Ελληνικές Επαγγελματικές Ενώσεις.
• Ακόμα, έχουν γίνει προσπάθειες να περιγραφεί το προφίλ του ενταξιακού εκπαιδευτικού και από τον Ευρωπαϊκό Φορέα για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή (2012) και να πρέπει και αυτό να ληφθεί υπόψη στη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Cobb, H.B. & Horn, C.J. (1989). Implementation of professional standards in Special Education: A national survey. Council for Exceptional Children. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=ED344379&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED344379
Council for Exceptional Children (2009). What every special educator must know. Ethics, standards and guidelines. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: http://www.cec.sped.org/~/media/Files/Standards/News%20and%20Reports/Redbook%202009.pdf
Council for Exceptional Children (2014). Standards for evidence-based practices in Special Education. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: http://www.cec.sped.org/~/media/Files/Standards/Evidence%20based%20Practices%20and%20Practice/EBP%20FINAL.pdf
Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή (2012). Εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε ζητήματα ένταξης. Το προφίλ των ενταξιακών εκπαιδευτικών. Οδησσός, Δανία: Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: https://www.european-agency.org/sites/default/files/te4i-profile-of-inclusive-teachers_Profile-of-Inclusive-Teachers-EL.pdf
Ημέλλου, Όλγα (υπό δημοσίευση). Διαφοροποίηση της διεργασίας διδασκαλίας-μάθησης ή Καθολικός Σχεδιασμός με σκοπό τη Μάθηση; Πρότυπα Επαγγελματικής Ανάπτυξης σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές. Περιοδικό ΠΕΣΣ Θεωρία και Πράξη στην Εκπαίδευση.
Knight, D. & Wadsworth, D. (1998). A national survey of special education teacher preparation programs regarding their inclusion of family components of the CEC common core of knowledge and skills. Teacher Education and Special Education: The Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children, vol. 21(3): 214-226.
———————————————————————
(Βιβλιογραφία για προηγούμενα σχόλια)
Νόμος 4074 (2012). Κύρωση της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες. Φ.Ε.Κ. 88, τεύχος Α/11-04-2012.
Unesco (2005). Guidelines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All. Διαθέσιμο στον ιστότοπο: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001402/140224e.pdf
Unesco (2009). Policy Guidelines on Inclusion in Education. Διαθέσιμο στον ιστότοπο: http://unesdoc.unesco.org/images/0017/001778/177849e.pdf
• Η πολυδιάσπαση των επαγγελματιών εκπαιδευτικών ΕΑΕ με σημείο αναφοράς τις σπουδές τους δεν θεωρώ ότι λειτουργεί ούτε προς όφελος της ΕΑΕ ούτε προς όφελος των παιδιών που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποστηρίξουν. Είναι πολύ σημαντικό, ωστόσο, τα Πανεπιστήμια να εναρμονίσουν τα αναλυτικά τους προγράμματα με τις πραγματικές επαγγελματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από την ανάλυση έργου των εκπαιδευτικών σε όλα τα πλαίσια λειτουργίας τους.
• Για τον προσδιορισμό των προαπαιτούμενων στάσεων, γνώσεων και δεξιοτήτων, έχουν καταγραφεί, από επίσημους διεθνείς φορείς, όπως το Council for Exceptional Children, Πρότυπα Επαγγελματικής Ανάπτυξης (ΠΕΑ), τα οποία είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιων ερευνών σε πολυπληθή δείγματα εκπαιδευτικών (Council for Exceptional Children, 2014• Cobb & Horn, 1989• Knight & Wadsworth, 1998). Σύμφωνα με το Council for Exceptional Children, τα ΠΕΑ για τους εκπαιδευτικούς είναι δέκα: ΠΕΑ1: «θεμελιώδεις αρχές», ΠΑΕ2: «ανάπτυξη και χαρακτηριστικά μαθητή», ΠΑΕ3: «ατομικές διαφορές στη μάθηση», ΠΕΑ4: «διδακτικές στρατηγικές», ΠΕΑ5: «μαθησιακά περιβάλλοντα και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις», ΠΕΑ6: «γλώσσα», ΠΕΑ7: «διδακτικός σχεδιασμός», ΠΕΑ8: «αξιολόγηση», ΠΕΑ9: «επαγγελματική και ηθική πρακτική» και ΠΕΑ10: «συνεργασία» (Council for Exceptional Children, 2009). Τα προτεινόμενα αυτά ΠΕΑ, προσαρμοσμένα στις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (Ημέλλου, υπό δημοσίευση), θα μπορούσαν να αποτελέσουν την ανάλυση έργου των ορθών πρακτικών του εκπαιδευτικού και συγκροτούν σαφείς προδιαγραφές, οι οποίες έχουν ως στόχο την υλοποίηση αποτελεσματικών πρακτικών σε όλα τα πλαίσια λειτουργίας των εκπαιδευτικών. Στο έργο αυτό σημαντικό ρόλο θα μπορούσαν να διαδραματίσουν οι Ελληνικές Επαγγελματικές Ενώσεις.
• Ακόμα, έχουν γίνει προσπάθειες να περιγραφεί το προφίλ του ενταξιακού εκπαιδευτικού και από τον Ευρωπαϊκό Φορέα για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή (2012) και να πρέπει και αυτό να ληφθεί υπόψη στη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Cobb, H.B. & Horn, C.J. (1989). Implementation of professional standards in Special Education: A national survey. Council for Exceptional Children. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=ED344379&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED344379
Council for Exceptional Children (2009). What every special educator must know. Ethics, standards and guidelines. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: http://www.cec.sped.org/~/media/Files/Standards/News%20and%20Reports/Redbook%202009.pdf
Council for Exceptional Children (2014). Standards for evidence-based practices in Special Education. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: http://www.cec.sped.org/~/media/Files/Standards/Evidence%20based%20Practices%20and%20Practice/EBP%20FINAL.pdf
Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή (2012). Εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε ζητήματα ένταξης. Το προφίλ των ενταξιακών εκπαιδευτικών. Οδησσός, Δανία: Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή. Ανακτήθηκε στις 17/04/2014 από: https://www.european-agency.org/sites/default/files/te4i-profile-of-inclusive-teachers_Profile-of-Inclusive-Teachers-EL.pdf
Ημέλλου, Όλγα (υπό δημοσίευση). Διαφοροποίηση της διεργασίας διδασκαλίας-μάθησης ή Καθολικός Σχεδιασμός με σκοπό τη Μάθηση; Πρότυπα Επαγγελματικής Ανάπτυξης σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές. Περιοδικό ΠΕΣΣ Θεωρία και Πράξη στην Εκπαίδευση.
Knight, D. & Wadsworth, D. (1998). A national survey of special education teacher preparation programs regarding their inclusion of family components of the CEC common core of knowledge and skills. Teacher Education and Special Education: The Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children, vol. 21(3): 214-226.
———————————————————————
(Βιβλιογραφία για προηγούμενα σχόλια)
Νόμος 4074 (2012). Κύρωση της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες. Φ.Ε.Κ. 88, τεύχος Α/11-04-2012.
Unesco (2005). Guidelines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All. Διαθέσιμο στον ιστότοπο: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001402/140224e.pdf
Unesco (2009). Policy Guidelines on Inclusion in Education. Διαθέσιμο στον ιστότοπο: http://unesdoc.unesco.org/images/0017/001778/177849e.pdf
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
στηριζω τις των ΣΑΤΕΑ
στηριζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
«Εν όψει του σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, οι κάτωθι εβδομήντα οκτώ (78) εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης δηλώνουμε τα εξής:
1. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση στην Ειδική Αγωγή πρέπει να έχουν την δυνατότητα να παραμείνουν στις θέσεις τους μέχρι την συνταξιοδότηση και την σταδιακή έτσι αποχώρησή τους από την υπηρεσία.
2. Δεν πρέπει να γίνει διαχωρισμός των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής με διαφορετικό κωδικό ΠΕ.
3. Σ’ αυτόν τον ενιαίο κωδικό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης να ανήκουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα τυπικά προσόντα ένταξής τους στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ως τέτοιοι νοούνται:
α) Όλοι οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από Παιδαγωγικές Σχολές Δασκάλων, Νηπιαγωγών καθώς και καθηγητικών Σχολών με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή είτε με διδακτορική διατριβή, είτε με μεταπτυχιακές σπουδές, είτε με διετή φοίτηση στα διδασκαλεία με κατεύθυνση ειδικής αγωγής.
β) Όλοι οι εκπαιδευτικοί, που προέρχονται από Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής.
4. Για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στον ίδιο ενιαίο κωδικό ειδικής εκπαίδευσης να ισχύουν κοινά κριτήρια στους διορισμούς και σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές.
5. Να διατηρηθεί η δυνατότητα μετακίνησης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην γενική αγωγή, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, και να επεκταθεί και στους απόφοιτους των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με την προϋπόθεση ότι έχουν τα τυπικά προσόντα να εργαστούν σ’ αυτήν.
6. Οι διορισμοί των αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να γίνονται με τα ίδια κριτήρια που γίνονται οι διορισμοί και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γενικής αγωγής.»
Αγαλιάδου Αγγελική
Αμπράζη Ζωή
Αντωνιάδου Σοφίας
Αυγουστής Μιχάλης
Βαρσάμης Πάνος
Βεζυρτζής Ιωάννης
Βλάχου Μαρία
Γεωργίτη Μαρία
Γιάννη Ανθή
Γκαγκαλνά Αναστασία
Γκουβατζή Αναστασία
Γκούρας Παναγιώτης
Γκριργκινούδη Ελένη
Δεδίδου Χρυσή
Δεκάκη Ασημένια
Δημητριάδης Δημοσθένης
Ευγενιάδου Ελισάβετ
Ευθυμιάδου Μαρία
Ευκαρπίδης Πολυχρόνης
Θεοδωρίδου Αγγελική
Θεολόγου Παναγιώτης
Θεοχάρη Βάγια
Ιορδανίδου Αθανασία
Καββαδίας Χρήστος
Καλένη Ευθυμία
Καπάκης Φώτης
Καρακασνάκη Χρυσούλα
Καραμητόπουλος Θοδωρής
Καραμπά Δήμητρα
Καρανικόλα Μαρία
Καρανίκου Χριστίνα
Καρρά Ελένη
Κεφαλοπούλου Θεοδώρα
Κιτσάκη Φωτεινή
Κόπτση Ελένη
Κύρα Μ.
Λάλα Σουλτάνα
Μαραντίδου Πολυχρονία
Μαστοροδήμου Χρύσα
Μεσημέρη Κατερίνα
Μουρτζίνου Ελένη
Μπολέτη Ερμιόνη
Μπότσας Γεώργιος
Ναούμη Παρασκευή
Νείλα Αθηνά
Νικολαΐδου Χριστίνα
Νικολάου Αντώνιος
Νικολοπούλου Χρυσάνθη
Ντάμπος Ευάγγελος
Πανούση Ερμιόνη
Παπαδημητρίου Μαριάνθη
Παπαδοπούλου Ιωάννα
Παπαπαθανασίου Ελένη
Πονίδου Γιαννούλα
Ράπτης Νίκος
Σερπίνης Χρήστος
Σιβένας Ιωάννης
Σκαρλατάκη Αγγελική
Σκιπιτάρη Βικτώρια
Σπυρίδης Χρήστος
Σταγιόπουλος Πέτρος
Σταϊκόπουλος Κων/νος
Στασινοπούλου Χριστίνα
Στεφανίδης Φίλιππος
Στούπα Γεωργία
Συρμόγλου Ελισάβετ
Τζιβινίκος Θωμάς
Τζωρτζάκη Χριστίνα
Τόζιου Σουλτάνα
Τρυποπούλου Ουρανία
Τσαβαλά Ειρήνη
Τσιόλκα Ευθυμία
Φαλακίδου Μαρία
Φτάκα Αναστασία
Φωκαΐδου Κική
Χαλατσογιάννης Νέστορας
Ψαθάς Σπύρος
Ψιρολιόλιου Φωτεινή
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Η απόκτηση ενός μεταπτυχιακού ή διδακτορικού πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από το υπουργείο. Κανείς δεν περνά τα χρόνια του στα θρανία για πλάκα αλλά γιατί αγαπάει το αντικείμενο του. Δεν είναι δυνατό σπουδές τόσων χρόνων να μην λαμβάνονται υπόψη αλλά να προηγούνται οι μόλοις απόφοιτοι των παν. ε.α.
όχι ΣΤΟ ΑΔΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ
Συμφωνώ απόλυτα και στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΈΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΦΟΔΙΟ. ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ Η ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΙΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ!!