Άρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών

1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:37 | Βλάχου Φωτεινή

    θα ήθελα να δηλώσω, ότι η λειτουργία του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ήταν όχι μόνο υποστηρικτική για τις μονάδες μας,τόσο από τεχνική και συβουλευτική άποψη, αλλά και άψογη στην ανταπόκριση και στη συμπεριφορά των μελών της.Η κατάργησή τους θα πρέπει να αναθεωρηθεί, γιατί η υπηρεσία αυτή είναι απαραίτητη για τα σχολεία μας. Αντίθετα, θα έπρεπε να αναβαθμιστεί.

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:36 | Χ. Κουτσουρελάκης

    Πως είναι δυνατόν να υπάρχει μόνο ΕΝΑΣ υπέυθυνος σε κάθε Διεύθυνση για την «τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.», όπως προτείνετε; Ένας εκπαιδευτικός (λάστιχο) για ποιο απ’ όλα; Για την τηλεφωνική υποστήριξη, την επιτόπια υποστήριξη, την επισκευή, την επιμόρφωση, το ίντερνετ, τα εργαστήρια κ.ο.κ. όλων των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης; Δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς μπορεί ένα άτομο να αναλάβει να κάνει όλες τις δουλειές, που συνεπάγεται η θέση αυτή, σε 100 ή 150 π.χ. σχολεία, που ανήκουν σε μια Διεύθυνση εκπαίδευσης!

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:36 | Κατερίν Βαφέα

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ο μόνος φορέας που στηρίζει την απαρχαιωμένη υπολογιστική υποδομή των σχολείων προσφέροντας λύσεις χαμηλού κόστους είτε σε επίπεδο software (πχ λογισμικό για thin clients αντι για αγορά εργαστηρίου κόστους αρκετών χιλιάδων ευρώ) είτε επιδιορθώνωντας υπολογιστές για τα σχολεία ΔΩΡΕΑΝ, ποσό που τώρα θα βαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό αφού οι επισκευές αυτές θα πρέπει να γίνονται απο ιδιώτες.

    Επίσης πολλά ΚΕΠΛΗΝΕΤ διοργανώνουν και υποστηρίζουν διαδικτυακά σεμινάρια νέων τεχνολογιών επιμορφώνοντας έτσι ΔΩΡΕΑΝ εκπαιδευτικούς και στα πιο απομακρυσμένα νησιά. Φωτεινό παράδειγμα το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων.

    Οι παραπάνω λόγοι είναι κάποιοι απο τους ελάχιστους για τους οποίους οχι απλά δεν πρέπει να καταργηθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αλλά να αναβαθμιστεί ο ρόλος τους και να στελεχωθούν περαιτέρω.

    Κατερίνα Βαφέα
    MSc, M.Arts Μηχανικός Πληροφορικής
    Δ/ντρια ΙΕΚ Λήμνου

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:26 | Κελεπούρη Ευαγγελία

    Ως επιμορφούμενη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων, μπορώ να παραθέσω ότι το έργο τους είναι πολύ σημαντικό. Η εθελοντική προσφορά τους να επιμορφώσουν άλλους εκπαιδευτικούς, δίχως να υπολογίζουν προσωπικό χρόνο, κόπο, και δίχως κάποιο οικονομικό ή υλικό όφελος, μόνο ως αξιέπαινη μπορεί να θεωρηθεί. Και, αν θέλετε να μιλήσουμε με νούμερα, το πρόγραμμα λειτουργεί με 1 Συντονιστή – Υπεύθυνο σεμιναρίου, 4 άτομα στην ομάδα διαχείρισης – Συγγραφή και διαμόρφωση επιμορφωτικού υλικού, 12 Συντονιστές Επιμορφωτών, 168 Επιμορφωτές, σύνολο 185 εθελοντές, οι οποίοι επιμορφώνουν 4.000 επιμορφούμενους – εκπαιδευτικούς (που και αυτοί επιμορφώνονται εθελοντικά). Αν αντιστοιχήσουμε 20 μαθητές σε έναν νέο εκπαιδευτικό – επιμορφούμενο, ετησίως 80.000 μαθητές απολαμβάνουν τα οφέλη αυτής της δράσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι απλή αριθμητική.

    Δεν είναι άδικο και κρίμα, αφού υπάρχουν οι δομές, η θέληση και η διάθεση από όλους τους εμπλεκομένους, να γκρεμίσετε όλο αυτό το οικοδόμημα; Δεν σας κοστίζει τίποτα, και οι περισσότερο χαμένοι στην τελική είναι οι μαθητές. Η απόφαση δική σας.

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:19 | Μπάμπης

    Εάν η Διαβούλευση γίνεται για ουσιαστικό λόγο και όχι ως επίφαση δημοκρατίας και επειδή κάθε νομοσχέδιο πρέπει να συνοδεύεται από Έκθεση Δημοσίας Διαβούλευσης, τότε ο καταιγισμός και μόνο των σχολίων στο συγκεκριμένο άρθρο (είναι ήδη πρώτο σε σχόλια και θα διευρύνει τη διαφορά του από το δεύτερο) θα έπρεπε να είχε ήδη οδηγήσει το Υπουργείο σε έκδοση Δελτίου Τύπου ότι τελικά τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν καταργούνται.

    Θα επιχειρήσω να δώσω κάποιες άλλες διαστάσεις του θέματος. Πώς φθάσαμε μέχρι το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου για τις νέες Δομές της Εκπαίδευσης; Πολύ απλά επειδή οι συντάκτες του νομοσχεδίου (αλλά και γενικά το Υπουργείο Παιδείας διαχρονικά) αγνοούν το έργο που επιτελούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αλλά ακόμα και το τι εστί Πληροφορική. Όταν η Πληροφορική συγχέεται με το πάτημα των πλήκτρων (δήλωση πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου) και όταν σταματάει για λίγες χιλιάδες Ευρώ ετησίως η συνέχιση του έργου της Τεχνικής Στήριξης (http://ts.sch.gr/) που έχει γλιτώσει το ελληνικό Δημόσιο από εκατομμύρια Ευρώ, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά.

    Το σχέδιο για τις νέες Δομές της Εκπαίδευσης κυοφορείτο εδώ και μήνες. Ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής (εκ των βασικών συντελεστών του σχεδίου) το παρουσίαζε σε τουρνέ σε αρκετές Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Στις συναντήσεις αυτές καλούνταν μόνο οι υπάλληλοι των ΚΕΔΔΥ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής. Όλοι οι υπόλοιποι που θα απορροφούνταν από τα ΚΕΣΥ είναι σαν να μην υπήρχαν, είτε επειδή θεωρούν ότι δεν κάνουν κάτι σημαντικό είτε επειδή δεν έπρεπε να μάθουν ότι επίκειται η εξαφάνισή τους. Ο (κατά τα άλλα συμπαθής) Διευθυντής Ειδικής Αγωγής είδε το θέμα κυρίως (έως αποκλειστικά) από τη σκοπιά της Ειδικής Αγωγής. Γι’ αυτό και τα ΚΕΣΥ αποτελούν μετεξέλιξη των ΚΕΔΔΥ και από τις υπόλοιπες δομές όποιες είχαν καλές άκρες στους συντάκτες του Νομοσχεδίου, διασώζονται (βλ. ΚΠΕ/ΚΕΑ και ΕΚΦΕ). Παρεμπιπτόντως, στα ΚΕΣΥ το σχέδιο που παρουσιαζόταν προέβλεπε και θέση για εκπαιδευτικό Πληροφορικής. Φυσικά όχι για να εξυπηρετεί την αποστολή του ΚΕΣΥ, με τον τρόπο που θα το κάνουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, αλλά για να είναι ο χαμάλης υπηρέτης των υπολοίπων. Τελικά αυτό δεν πέρασε στο τελικό νομοσχέδιο, οπότε ποιος θα υποστηρίζει τεχνικά τα ΚΕΣΥ; Θα φανεί όταν καθοριστούν τα ειδικότερα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (άρ.18, παρ.2).

    Δυστυχώς η νομοθέτηση στο Υπουργείο Παιδείας (αλλά και στα υπόλοιπα Υπουργεία) γίνεται διαχρονικά υπό το πρίσμα της εξυπηρέτησης όσων έχουν πρόσβαση στους νομοπαρασκευαστές. Κατά τα λοιπά, πανηγυρίζει ο κυβερνητικός Τομέας Παιδείας επειδή από τους μονοπρόσωπους θεσμούς πάμε σε Δομές με συλλογικότητα στο σχεδιασμό και τη δράση. Αλήθεια, εδώ που συμβαίνει το αντίθετο (δηλ. από την πανθομολογουμένως επιτυχημένη Δομή ΚΕΠΛΗΝΕΤ πάμε στον μονοπρόσωπο θεσμό του Υπευθύνου Πληροφορικής) τι έχουν να μας πουν; Οποία αποξένωση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα…

    Σύμφωνα με το άρθρο 14, παρ.3: «3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.»

    Από τις αναρτήσεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ πραγματοποίησα αποδελτίωση των προϊσταμένων των Τμημάτων Δ’ Πληροφορικής στις 58ΔΠΕ+58ΔΔΕ+13ΠΔΕ=129 Διευθύνσεις. Οι ειδικότητές τους έχουν ως εξής:
    28 ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
    8 ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ
    7 ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ
    10 ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ
    39 ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
    4 ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
    2 ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ναι, εν έτει 2018 που όλοι οι ΔΥ πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις Η/Υ, υπάρχει ακόμα αυτή η απίθανη ειδικότητα, βλ. ΑΔΑ: 6ΣΑΘ4653ΠΣ-95Δ και ΩΧ954653ΠΣ-8Ρ7)
    31 θέσεις έμειναν κενές, λόγω έλλειψης προσωπικού

    Δηλ. μόνο στο 1/3 (39+4=43 στις 129) των Διευθύνσεων υπάρχει προϊστάμενος με ειδικότητα Πληροφορικής. Πέραν από το ηθικό του θέματος (π.χ. ο ΔΕ Διοικητικών-Γραμματέων θα προΐσταται του ΠΕ Πληροφορικής), υπάρχει και ένα απολύτως πρακτικό ζήτημα: χωρίς γνώσεις Πληροφορικής, πώς θα κατανοεί τα σχετικά θέματα ο προϊστάμενος του τμήματος Πληροφορικής; Προφανώς θα απευθύνεται σε κάποιον που γνωρίζει να κάνει τη δουλειά, δηλ. στον υπεύθυνο Πληροφορικής. Φυσικά το επίδομα των 290Ε δεν θα το λαμβάνει αυτός που κάνει τη δουλειά, αλλά ο προϊστάμενος του τμήματος Πληροφορικής. Δε βαριέσαι, αρκεί να είναι διοικητικός, αφού αυτοί είναι οι φυσικοί λειτουργοί της διοίκησης της Εκπαίδευσης σύμφωνα με την ΠΟΣΥΠ (αλήθεια, ας μας πουν τι βασικό πτυχίο έχουν όσοι διαθέτουν ειδικότητα Διοικητικού, διότι στη συγκεκριμένη ειδικότητα γίνονται δεκτά όλα τα πτυχία και έχουμε ΠΕ Διοικητικού που είναι Φυσικής Αγωγής, Κλωστοϋφαντουργίας κτλ. – για να μη νομίσει κάποιος ότι όταν βλέπει ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ μιλάμε για τίποτα αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης).

    Εντάξει, θα πει κάποιος, αυτοί είναι με τις μεταβατικές διατάξεις μέχρι να γίνουν οι κανονικοί. Έλα, όμως, που η προϊστορία στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση έχει δείξει ότι οι μεταβατικές διατάξεις πολλές φορές κρατούν για χρόνια (ουδέν μονιμότερο του προσωρινού). Αν ποτέ εφαρμοστούν οι κανονικές διατάξεις, οι προσωρινοί προϊστάμενοι θα έχουν συγκεντρώσει τόσα μόρια από το προϊσταμενιλίκι, που θα ξαναγίνουν προϊστάμενοι κανονικά και με τη βούλα (αξίωμα στο κλασικό ελληνικό Δημόσιο: άπαξ προϊστάμενος, για πάντα προϊστάμενος).

    Ο έτερος προϊστάμενος του Υπεύθυνου Πληροφορικής θα είναι ο Συντονιστής Εκπαίδευσης ΠΕ86 (επίδομα 400Ε) και θα τον καθοδηγεί για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού του έργου. Μάλιστα. Για να δούμε πόσους Συντονιστές ΠΕ86 προβλέπει το Νομοσχέδιο: άρθρο 5, παρ. 1θ) Πληροφορικής (ΠΕ86): είκοσι (20) θέσεις. Δηλ. για 8.000 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (εξαιρώ τα Νηπιαγωγεία) θα υπάρχουν 20 Συντονιστές ΠΕ86 (αναλογία 400:1). Αν υποθέσουμε 3-4 Συντονιστές ΠΕ86 στις μεγάλες ΠΔΕ (Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας), στις υπόλοιπες ΠΔΕ θα υπάρχει ένας συντονιστής ΠΕ86 ο οποίος από την έδρα της ΠΔΕ θα πρέπει να καθοδηγεί τους 6/8/10 Υπευθύνους Πληροφορικής σε όλες τις Διευθύνσεις της ΠΔΕ. Ποιος φωτεινός εγκέφαλος το σκέφθηκε αυτό;

    Την ίδια στιγμή, στο άρθρο 5, παρ. κε) συνιστώνται επίσης 20 θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Επειδή, δεν αναφέρεται συγκεκριμένη ειδικότητα, μου προξένησε την περιέργεια. Ψάχνοντας λίγο παραπάνω στο Νομοσχέδιο θα δει κάποιος ότι αυτοί οι Συντονιστές μπορεί να είναι οποιασδήποτε ειδικότητας και το μόνο που κάνουν είναι να επιβλέπουν παιδαγωγικά και επιστημονικά τα 53+2=55 Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Δηλ. καθένας τους θα έχει 2-3 Κ.Ε.Α. να επιβλέπει, τη στιγμή που ο Συντονιστής ΠΕ86 θα έχει 400 Σχολικές Μονάδες (αφού πρώτα έχει καθοδηγήσει καταλλήλως τους Υπευθύνους Πληροφορικής των Διευθύνσεων). Φυσικά όλα εξηγούνται, αν κάποιος προσέξει ότι στο νέο Οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας δημιουργήθηκε Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΑΔΑ: 9ΘΛ04653ΠΣ-7ΦΡ) και ποιος τοποθετήθηκε σε αυτήν προϊστάμενος (450Ε επίδομα, για να μην αισθάνεται μειονεκτικά σε σχέση με τους υπόλοιπους 450Ε συμβούλους του Υπουργού).

    Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, πέρα από το πλήγμα που θα επιφέρει στο εκπαιδευτικό έργο που αρκετά εξ αυτών επιτελούν, είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει τις σχολικές μονάδες σε αναζήτηση τεχνικής υποστήριξης από ιδιωτικές εταιρείες. Πιο νεοφιλελεύθερος πεθαίνεις…

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:17 | Κατερίνα Βαφέα

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ο μόνος φορέας που στηρίζει την απαρχαιωμένη υπολογιστική υποδομή των σχολείων προσφέροντας λύσεις χαμηλού κόστους είτε σε επίπεδο software (πχ λογισμικό για thin clients αντι για αγορά εργαστηρίου κόστους αρκετών χιλιάδων ευρώ) είτε επιδιορθώνωντας υπολογιστές για τα σχολεία ΔΩΡΕΑΝ, ποσό που τώρα θα βαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό αφού οι επισκευές αυτές θα πρέπει να γίνονται απο ιδιώτες.

    Επίσης πολλά ΚΕΠΛΗΝΕΤ διοργανώνουν και υποστηρίζουν διαδικτυακά σεμινάρια νέων τεχνολογιών επιμορφώνοντας έτσι ΔΩΡΕΑΝ εκπαιδευτικούς και στα πιο απομακρυσμένα νησιά. Φωτεινό παράδειγμα το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων.

    Οι παραπάνω λόγοι είναι κάποιοι απο τους ελάχιστους για τους οποίους οχι απλά δεν πρέπει να καταργηθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αλλά να αναβαθμιστεί ο ρόλος τους και να στελεχωθούν περαιτέρω.

    Με εκτίμηση,
    Κατερίνα Βαφέα
    MSc, M.Arts Μηχανικός Πληροφορικής
    Δ/ντρια ΙΕΚ Λήμνου

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:09 | Γιώργος Δ.

    Ως Διευθυντής σε σχολείο της Α/θμιας Εκπ/σης στον Πειραιά και ως επιμορφωτής στις ΤΠΕ, θέλω να σχολιάσω πως η μόνη υποστηρικτική δομή για το σχολείο είναι τα παιδιά από την ΚΕΠΛΗΝΕΤ του Πειραιά. Στέκονται αρωγοί σε οποιαδήποτε δυσκολία, βοήθησαν στη αναβάθμιση του εργαστηρίου, το οποίο κάναμε ΚΣΕ για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου. Χωρίς τη βοήθειά τους δε θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο. Αναρωτιέμαι λοιπόν, πώς θα προχωρήσουν τα σχολεία στην εποχή της Πληροφορία και της τεχνολογίας χωρίς καμία υποστηρικτική δομή?
    Αντί να ενισχύσουμε τέτοιες δομές τις καταργούμε?
    Τα σχολεία που θέλουν να επενδύσουν στις σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία εισάγοντας τις ΤΠΕ στην καθημερινή διδακτική πρακτική και με την πενιχρή χρηματοδότηση που διαθέτουν σε ποιες δομές θα στηριχτούν?
    Πώς θα εργαστούμε για το ψηφιακό σχολείο? Οι εποχές άλλαξαν και αν θέλουμε να προλάβουμε τις εξελίξεις πρέπει να επενδύουμε στην παιδεία και να ενισχύουμε τις δομές που μπορούν να υποστηρίξουν ένα σχολείο.

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:07 | Ευα

    Ο θεσμος των Κεπληνετ πρεπει να ενισχυθει και οχι να αποδυναμωθει. Οι εργαζομενοι τους ειναι απαραιτητοι. Πρεπει να αυξυθουν οι τεχνικοι ανα Νομο.

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:04 | Τάνια Κερκίρη

    Θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους για τα σχόλιά τους για τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και για την αναγνώριση της δουλειάς μας.

    Ευχαριστούμε!

    Κερκίρη Τάνια
    Υπεύθυνη ΚΕΠΛΗΝΕΤ Δυτικής Θεσσαλονίκης

  • 21 Μαρτίου 2018, 16:01 | Κωνσταντίνος Δέδας

    Μία δομή(ΚΕΠΛΗΝΕΤ) που με ελάχιστο κόστος προσέφερε στήριξη σε εκπαιδευτικές μονάδες Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης. Με δεδομένο τον παρωχημένο εξοπλισμό σε Η.Υ. των σχολικών μονάδων, η στήριξη αυτή ήταν σωτήρια ακόμα και για την καθημερινότητα, ακόμα και για την τέλεση διοικητικών καθηκόντων από εκπαιδευτικούς (μην ξεχνιόμαστε, διοικητικοί υπάλληλοι (γραμματέας) υπάρχουν σε ελάχιστα πολύ μεγάλα σχολεία).
    Επιπρόσθετα τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν φάρος επιμόρφωσης με ελάχιστο κόστος για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, διοργανώνοντας σεμινάρια όχι ενδοσχολικής, αλλά ενδοπεριφερειακής επιμόρφωσης.
    Μεγάλο λάθος η κατάργησή τους κατ ουσίαν.

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:51 | Ιωάννα Ζαφειρίου

    Είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση, και σε καμιά περίπτωση η κατάργηση, των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. που στηρίζουν τεχνικά τις σχολικές μονάδες και το σημαντικότερο, έχουν υλοποιήσει έναν μεγάλο αριθμό σεμιναρίων για τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών) στην εκπαίδευση. Εξ αποστάσεως, δωρεάν, με άμεση ανατροφοδότηση και υποστήριξη. Πραγματικά εφαρμοσμένα, χωρίς θεωρητικολογίες. Είναι ασύλληπτο να πετιέται στα σκουπίδια ο κόπος και ο εθελοντισμός τόσων ανθρώπων και να σταματά η πρόσβαση στη γνώση για πολλούς περισσότερους.

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:45 | Χριστινα Πετκοπουλου

    Τοσο οι κατα τοπους ΔΔΕ οσο και τα σχολεια (με απαρχαιωμενο εξοπλισμο και καθημερινα προβληματα) στηριζονται αποκλειστικα στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ σε ό,τι αφορα στην τεχνικη τους υποστηριξη. Οχι απλα δεν θα επρεπε να καταργηθει ο θεσμος αλλα θα επρεπε να ενισχυθει με επιπλεον προσωπικο και χρηματοδοτηση.

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:34 | ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

    Αγαπητοί κύριοι,
    Το σχολείο μας δεν έχει καθηγητή πληροφορικής. Για όλα τα προβλήματα σχετικά με το εσωτερικό δίκτυο του σχολείου, την αλληλογραφία και την ιστοσελίδα απευθυνόμαστε σε ποσοστό 80% στο Κε.Πλη.Νε.Τ. του Πειραιά, που είναι αρμόδιο για το σχολείο μας. Μέχρι στιγμής μας παρέχει εξαιρετική υποστήριξη, γι’αυτό υποστηρίζουμε τα ακόλουθα αιτήματά τους:

    ·να παραμείνει με την προηγούμενη μορφή του (υποστήριξη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), αποκεντρωμένη δομή, με επιλογή στελεχών από την Περιφέρεια και τα στελέχη του να ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση,

    ·διοικητικά να βρίσκονται κάτω από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης,

    ·να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί με προσωπικό και τεχνογνωσία.

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:22 | Χρήστος

    Θα ήθελα να πω πως το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να στηριχθεί έμπρακτα από το κράτος με

    1) Μόνιμη στελέχωση διοικητικών υπαλλήλων όπως προβλέπει ο νέος Οργανισμός του ΥΠΠΕΘ και όχι με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που εκτός ότι αλλάζουν, χρειάζονται για διδασκαλία στα σχολεία, και δεν είναι και διαθέσιμοι Χριστούγεννα-Πάσχα-Καλοκαίρι.

    2) Χρηματοδότηση ώστε να πάψουν να εγκαθιστούν πειρατικό+σπασμένο Λογισμικό και να συνεχίσουν να λειτουργούν αξιοπρεπώς και κυρίως ΝΟΜΙΜΑ οι ΗΥ των σχολείων.

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:15 | Προκόπης Λέων

    Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ένας επιτυχημένος θεσμός και για πολλά χρόνια τα σχολεία στηρίζονται στις υπηρεσίες τους. Τα προβλήματα που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν είναι πολυσύνθετα και συχνά απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις για την αντιμετώπιση τους. Παράλληλα, πλήθος επιμορφώσεων βασίστηκαν και βασίζονται στη συνδρομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
    Προτείνω:
    να παραμείνει με την προηγούμενη μορφή του (υποστήριξη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), αποκεντρωμένη δομή, με επιλογή στελεχών από την Περιφέρεια και τα στελέχη του να ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση
    Διοικητικά να βρίσκονται κάτω από τον Περιφερειακό Διευθυντή ή τον Διευθυντή Εκπαίδευσης
    Να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί με προσωπικό και τεχνογνωσία

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:10 | Λαμπροπούλου Ελένη

    Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ υπήρξε ο μόνος υποστηρικτικός θεσμός που όλα τα χρόνια που υπηρετώ στην εκπαίδευση ένιωσα ότι στάθηκε δίπλα μου όταν τον χρειάστηκα και με βοήθησε με ουσιαστικό τρόπο. Η τεχνική υποστήριξη που πρόσφεραν όταν το ζητήσαμε κι οι ώρες που αφιέρωσαν στο σχολείο μας εξέπληξαν θετικά τόσο εμένα όσο και τον τότε διευθυντή μου. Νομίζω ότι ο θεσμός αυτός πρέπει να διατηρηθεί, αν όχι να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο. Ειδικά τώρα που καταργήθηκε το 3ωρο των Υπεύθυνων των Εργαστηρίων Η/Υ και που πολλοί από μας αναγκαζόμαστε να υπηρετούμε σε δύο ή και περισσότερα σχολεία.

  • 21 Μαρτίου 2018, 15:03 | Σταύρος Παπαδάκης

    Από τα γραφόμενα προκύπτει σαφώς πως έχει υποεκτιμηθεί, αφελώς ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, ο ρόλος, η συνεισφορά και το μέγεθος του παραγόμενου έργου των Κε.Πλη.Νε.Τ.
    Υποτιμάται η προσπάθεια που απαιτείται για την ουσιαστική υποστήριξη των σχολικών μονάδων και παραβλέπεται πλήρως υπόμνημα σχετικό με το θέμα που έχει κατατεθεί από τα Κε.Πλη.Νε.Τ. στο Υπουργείο εδώ και πολύ καιρό.
    Πλήρες κείμενο:
    https://drive.google.com/open?id=0B9v00ImyD7XCSmhYTTIzLV9idWZTZllKUVBTczAyNTA3OHRN

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:47 | Αικατερίνη Λιοντάκη

    Οι εργαζόμενοι στα ΠΛΗΝΕΤ υποστηρίζουν τα απαρχαιωμένα δίκτυα των σχολείων μας, ανασταίνουν παλιά μηχανήματα, βοηθούν σε μεγάλο βαθμό στον ψηφιακό αλφαβητισμό στελεχών κι εκπαιδευτικών. Η παρουσία τους στα σχολεία είναι συνεχής κι απαραίτητη.Θα περιμέναμε επομένως να ενισχυθούν τα Κέντρα αυτά κι όχι να αποδεκατιστούν.

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:42 | 145ο Νηπιαγωγείο Αθηνών

    Ελπίζουμε το Υπουργείο Παιδείας να αντιληφθεί ότι θα είναι πολύ μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Η συνεργασία του νηπιαγωγείου μας με τους υπεύθυνους υπήρξε κάτι περισσότερο από άψογη . Άμεση ανταπόκριση στα αιτήματά μας , ευγενέστατοι στη συμπεριφορά τους , υποστηρικτικοί στη δουλειά μας , καθώς δε διαθέτουμε όλοι ειδικές γνώσεις στη χρήση υπολογιστών , έβρισκαν πάντοτε την καλύτερη λύση στα θέματα λειτουργίας Η/Υ με το λιγότερο , δυνατό ,οικονομικό κόστος . Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, θα σημάνει αυτόματα και μεγαλύτερο κόστος στις ήδη περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες των σχολείων.

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:37 | Πέτρος Κουτρούλης

    Αυτή την στιγμή υπάρχει ένας θεσμός, το ΚΕΠΛΗΝΕΤ, που βοηθά τα σχολεία στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν με τους υπολογιστές, τα δίκτυα και τις υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς όλλων των ειδικοτήτων (πχ το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων οργανώνει σεμινάρια στις Νέες Τεχνολογίες, με την συμμετοχή πάνω από 2000 εκπαιδευτικων).

    Πως θα ήταν δυνατά όλα αυτά, με το μοντέλο που προτείνει το νομοσχέδιο με 1 ή 2 πληροφορικούς ανά Διεύθυνση;

    Έχει γίνει κάποια μελέτη ή όλα καταργούνται για να ικανοποιηθούν τα μνημόνια;

    Να τονίσω επίσης πως αυτό θα είναι το τρίτο πλήγμα που δέχονται τα σχολεία όσον αφορά την χρήση και διαχείριση των Εργαστηρίων πληροφορικής και νέων τεχνολογιών:
    Πρώτα ήταν η κατάργηση της 3ωρης απασχόλησης των υπευθύνων εργαστηρίων, μετά η κατάργηση της τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ (και της λύσης Ubuntu LTSP για τα παλία εργαστήρια) και τώρα αυτό.

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:29 | ΝΤΙΝΑ ΒΑΓΓΕΛΑΚΗ

    ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ20, ΣΕ 2 ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ 18 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ. ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ SERVICE (ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ, ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ) ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΤΗΣ ΔΔΕ ΠΡΕΒΕΖΑΣ.

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΤΟ ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ 2 ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ, ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΔIΕΥΘΥΝΤΩΝ, ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΔΙΚΤΥΟ INTERNET), ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΚΕΠΛΗΝΕΤ

    ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΕΙΝΚΑ.

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:24 | Γαβαλά Ειρήνη

    Οι συνάδελφοι του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ για χρόνια ανταποκρίνονταν άμεσα στα αιτήματά μας για τεχνική και επιμορφωτική υποστήριξη.
    Ειδικά για εμάς στα νηπιαγωγεία όπου δεν υπηρετεί συνάδελφος της πληροφορικής , το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ ήταν ο μόνος φορέας που μας βοηθούσε . Κανονικά θα έπρεπε να αναβαθμιστεί.Στηρίζω απόλυτα την προτάση τους. Αναρωτιέμαι ποιός ο στόχος αυτής της ουσιαστικής κατάργησης του φορέα.Μήπως θέλει το κράτος να μετακυλήσει το κόστος αυτών των υπηρεσιών στις Σχολικές Επιτροπές ?

    Γαβαλά Ειρήνη
    Προϊσταμένη του 36ου Νηπιαγωγείου Αθηνών

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:17 | Ιωάννης Σ

    Κρίμα, πολύ κρίμα.
    Ίσως από τους πλέον επιτυχημένους θεσμούς στη διοίκηση της εκπαίδευσης και με τον τρόπο αυτό γίνεται το τελειωτικό χτύπημα.
    Είναι αδύνατο ένα άτομο να εξυπηρετεί τόσες μονάδες και επιπλέον κακώς υπάγεται στη Διεύθυνση.
    Ως δομή και μέρος των δομών έπρεπε και αυτό να είναι μαζί με τα υπόλοιπα.

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:15 | Δημήτρης

    Μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Εδώ και αρκετά χρόνια είναι ο μοναδικός φορέας που μας υποστηρίζει τεχνικά αλλά και συμβουλευτικά σε όποιες δυσκολίες ή προβλήματα προκύπτουν στο χώρο του σχολείου αναφορικά με τη χρήση των ΤΠΕ. Από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Πειραιά αλλά και από άλλα ΚΕΠΛΗΝΕΤ από την εμπειρία που έχουμε μαζί τους, η υποστήριξη μέχρι σήμερα ήταν καθοριστική για τη δουλειά μας, αφού οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουμε εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο αυτό.Η απουσία των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα δημιουργούσε πλείστα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης και μεγαλύτερο οικονομικό κόστος απ’ ότι σήμερα απαιτείται. Ευχόμαστε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψιν τα σχόλια των εκπαιδευτικών και να μην προχωρήσει σ’αυτή την απόφαση.
    Πιο απλά: σε πολλά σχολεία θα κατερρεύσει η ηλεκτρονική επικοινωνία και διδασκαλία

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:13 | Αγγελική (Αγγέλα) Μεταλληνού

    Πραγματικά αρχίζω και αναρωτιέμαι τι συμβαίνει σ΄αυτό το Υπουργείο Παιδείας… μόλις ένα ωραίο εκπαιδευτικό έργο ευδοκιμεί και εξασφαλίζει την δυνατότητα στον ταλαίπωρο επαγγελματικό μας κλάδο να εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή επιμόρφωση, βρίσκεται μπροστά στους χαλκέντερους γραφειοκράτες και αντιμετωπίζει την απόρριψη… Στο ΚΕΠΛΥΝΕΤ βρέθηκα και από τις δύο πλευρές… και ως επιμορφούμενη και ως επιμορφώτρια… στην δεύτερη περίπτωση είδα και θαύμασα την θαυμάσια δουλειά των συναδέλφων από όλη την Ελλάδα που έπρεπε να επιβλέπω, αλλά και την φοβερή αυτοθυσία των συναδέλφων που επιμελούνταν νυχθημερόν την επιμόρφωση των 2.000 και επιμορφούμενων… επιτέλους υπήρχε μια φοβερή εκπαιδευτική κινητικότητα στην ταλαίπωρη Ελλάδα… Καλά θα κάνετε να αναιρέσετε οποιοδήποτε σκεπτικό κατάργησης αυτής της μοναδικής εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας…

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:11 | Παναγιώτα Γεωργονίκου

    Αγαπητοί Κύριοι,
    Η ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι η μόνη τεχνική υποστήριξη για βοήθεια στο σχολείο μας, ως εκ τούτου δεν συμφωνούμε με την κατάργηση της υπηρεσίας αυτής, τη θεωρούμε απαράδεκτη ειδικά σ’ αυτους τους χαλεπούς καιρούς που ζούμε και όταν είναι δύσκολο η Σχολική Επιτροπή να μας καλύψει οικονομικά.
    Η υπηρεσία λειτούργησε άψογα και άμεσα όταν την χρειαστήκαμε και την ευχαριστούμε γι’ αυτό.
    Η προισταμένη
    του 144ου Νηπ/γείου Αθηνών
    Παναγιώτα Γεωργονίκου

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:07 | ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελούν την ΚΑΡΔΙΑ κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.Με τις νέες ρυθμίσεις αυτή η καρδιά αποδυναμώνεται ΣΤΟ ΜΈΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ. Και χωρίς δυνατή καρδιά, βέβαιο είναι, ότι αρχικά θα έρθουν οι αρρυθμίες και η δυσλειτουργία όλων των Σχολείων και στη συνέχεια η κατάρρευση.Ας μείνει η πολύτιμη αυτή υπηρεσία όπως είναι, για να συνεχίσει να επιτελεί τ ο ανεκτίμητο έργο της.

  • 21 Μαρτίου 2018, 14:05 | Ευαγγελία

    Με λύπη μας πληροφορηθήκαμε το σχέδιο κατάργησης του ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Ένας θεσμός ο οποίος θα έπρεπε να αναβαθμιστεί, τελικά υποβαθμίζεται. Με ποια λογική ένα άτομο ανά νομό θα μπορεί να εξυπηρετήσει και να λύσει τα τυχόν προβλήματα του εκάστοτε σχολείου; Επιπλέον, τα σεμινάρια που τόσα χρόνια το ΚΕΠΛΗΝΕΤ διοργανώνει, έχουν επιμορφώσει δωρεάν έναν αξιόλογο αριθμό εκπαιδευτικών. Επιθυμούμε την αναβάθμιση του θεσμού και ελπίζουμε να βρεθεί άμεσα κάποια λύση για το συγκεκριμένο θέμα.

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:49 | Λευθερούδης Θεόδωρος

    Προφανώς δεν γνωρίζετε τι (πραγματικά) κάνουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, πίσω από τα ωραία σας γραφεία και πίσω από τις υπέροχες εισηγήσεις των «φοβερών» (μεταπτυχιακών και διδακτορικών) συμβούλων σας.
    Προφανώς θα τα καταργήσετε γιατί δεν σας βγαίνουν τα νούμερα και γιατί το είπανε οι άλλοι…
    Θα έπρεπε να τα ενισχύσετε, θα έπρεπε να βάλλεται και άλλους και από άλλες συναφής ειδικότητες.

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:49 | Πέτρος Π

    Ο σημαντικός και επιτυχημένος ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στην τεχνική στήριξη των Σχολικών Μονάδων είναι κοινά παραδεκτός. Η προτεινόμενη κατάργηση της δομής των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και η αντικατάστασή της με την στελέχωση των νεοσύστατων τμημάτων με 2 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς θα έχει ως συνέπεια την σημαντικότατη υποβάθμιση της παρεχόμενης υποστήριξης στις σχολικές μονάδες την ίδια στιγμή που οι ανάγκες των σχολείων αυξάνονται συνεχώς. Επιπρόσθετα, πρέπει να αναφερθούμε στον επιμορφωτικό ρόλο που έχουν επιτελέσει πολλά ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όλα αυτά τα χρόνια επιμορφώνοντας δωρεάν εκπαιδευτικούς σε θέματα που αφορούν τις Τ.Π.Ε. Για παράδειγμα μόνο φέτος το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων επιμορφώνει εθελοντικά και εντελώς δωρεάν μέσω του δικτύου etwinning, 4.500 εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα. Το κενό που θα αφήσει η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι πολύ μεγάλο.

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:47 | Απόστολος

    Η συνεχής αύξηση της χρήσης των υπολογιστών τόσο στην διδακτική διαδικασία με την επέκταση της χρήσης ΤΠΕ στα Δημοτικά, την αύξηση της χρήσης ΤΠΕ στα Γυμνάσια – Λύκεια, αλλά και την αύξηση της χρήσης ΗΥ στην γραφειοκρατική λειτουργία (καταχώρηση και αποστολή απουσιών μέσω email), σε συνδυασμό με την παλιά έως απαρχαιωμένη υποδομή των σχολικών μονάδων σε υλικό, καθιστούν αναγκαία όχι μόνο την διατήρηση ύπαρξης των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και στην στελέχωσή τους με περισσότερο προσωπικό

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:47 | Μπρανίκας Αριστείδης

    Σε μια περίοδο που τα περισσότερα εργαστήρια σχολικών μονάδων συμπληρώνουν εικοσαετία, που έχει εξαφανισθεί το κίνητρο (μείωση ωραρίου για τους υπεύθυνους ΣΕΠΕΗΥ)να συντηρούνται υποτυποδώς τα υπάρχοντα και που οι ανάγκες της εκπαίδευσης σε υποδομές Πληροφορικής – Νέων Τεχνολογιών διαρκώς αυξάνονται, έρχεται με το σχέδιο νόμου η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ !!!!
    Συγχαρητήρια … Τι άλλο μπορεί να πει κανείς

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:45 | Ιάκωβος Αλεξανδρής

    Το σχέδιο νόμου υποβαθμίζει τον ρόλο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και δεν αναγνωρίζει με κανέναν τρόπο την προσφορά τους, στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων. Αντίθετα «τιμωρεί» την θητεία σε αυτά, θέτοντας προϋποθέσεις διδακτικής υπηρεσίας σε σχολεία, για την επιλογή των υπευθύνων Πληροφορικής. Επιπρόσθετα η μη αναγνώριση των υπευθύνων Πληροφορικής ως στελέχη και η υπαγωγή τους ως υφιστάμενοι στα Τμήματα Δ’, καθιστά την νέα θέση απολύτως υποβαθμισμένη.
    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να συνεχίσουν την ύπαρξη τους και να αναβαθμιστούν σε αρμοδιότητες και προσωπικό. Δεν κατανοώ γιατί ένας θεσμός κατά γενική ομολογία επιτυχημένος και απαραίτητος στην λειτουργία των σχολείων, πρέπει να καταργηθεί με αυτόν τον απαξιωτικό τρόπο.

  • Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει ήδη αποτιμηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα ως μια επιτυχημένη πρακτική η οποία πρέπει να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί. Πως είναι δυνατόν να καταργηθεί μια δομή που παράγει μετρήσιμο έργο το οποίο αξιολογείται κάθε χρόνο από εκπαιδευτικούς, διευθυντές και στελέχη της εκπαίδευσης. Εκτός της υποστήριξη των σχολείων σε θέματα υλικού και λογισμικού, τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (σεμινάρια, ημερίδες, workshop), την υποστήριξη των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την υποστήριξη των σχολικών συμβούλων (τηλεδιασκέψεις και ημερίδες) και όλων των δομών της εκπαίδευσης, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στήριξαν και στηρίζουν όλες τις εκπαιδευτικές αλλαγές σε ζητήματα εργαστηρίων και επιμόρφωσης.
    Αντί αυτού προτείνεται να καταργηθούν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και να υπάρχει ένα άτομο ανά Δ/νση που δεν θα μπορεί να κάνει υποστήριξη. Παράλληλα παρότι από το 2012 (προκήρυξη) τα έτη υπηρεσίας σ’ αυτές τις δομές ήταν μετρήσιμα ως διδακτικά, ξαφνικά ανατρέπεται και αυτό με το προσχέδιο νόμου (η συνέχεια ίσως είναι ξανά η δικαστική διαμάχη όπως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις).
    Επιπρόσθετα με την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. καταργείται και η υποστήριξη στις σχολικές μονάδες (κάτι που ξεκίνησε με την κατάργηση του 3ώρου των Υπ. ΣΕΠΕΗΥ και συνεχίστηκε με τη μη συνέχιση των έργων ΕΣΠΑ του ΠΣΔ, τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. από τη Δ/ΝΣΗ ΣΕΠΕΔ σε αυτοτελή γραφεία και τελικά στον νέο οργανισμό στη Δ/νση υποστήριξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαίδευσης για την αειφορία στο τμήμα Γ’ Πολιτιστικών Θεμάτων και υποστηρικτικών δομών)
    Πλέον είναι σίγουρο ότι το κόστος θα είναι απίστευτα μεγαλύτερο για τις σχολικές μονάδες που θα αναγκαστούν να προστρέξουν στον ιδιωτικό τομέα. Σκεφτείτε τι θα γίνει με την υποστήριξη των πανελληνίων που πρέπει να είναι άμεση. Τα
    ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ήταν μια δομή στο Υπουργείο Παιδείας που κατέγραφε τις εργασίες της και το χρόνο της σε Π.Σ. helpdesk και από εκεί έβγαιναν τα reports της κάθε χρονιάς. Άρα μπορεί να αξιολογηθεί άμεσα για ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς της (όχι για τα εκπαιδευτικά προφανώς).

    Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πρέπει να αναβαθμιστούν τόσο σε προσωπικό όσο και σε εξοπλισμό έτσι ώστε οι σχολικές μονάδες να έχουν το αυτονόητο … δηλαδή άμεση υποστήριξη με τις τόσες εργασίες που καθημερινά προστίθενται και έχουν σχέση με Τ.Π.Ε. και χειρισμό σύνθετων λογισμικών καταγραφής και στατιστικών.

    Δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης
    Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Μαγνησίας

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:33 | ΕΛΕΝΗ ΔΑΜΑΛΑ

    Κύριοι/ες,

    θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχολεία μας βασίζονται αποκλειστικά στη βοήθεια των ΚΕΠΛΗΝΕΤ καθώς αποτελούν τη μόνη μας λύση σε θέματα που αφορούν στην τεχνική υποστήριξη των σχολικών μας μονάδων. Περιμένουμε την αναθεώρηση
    των σκέψεων σας καθώς η συγκεκριμένη υπηρεσία μας είναι απαραίτητη.

    Με εκτίμηση
    Ελένη Δαμαλά
    ΠΕ86-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
    Δ/ντρια 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:16 | Δάμαρις Χαβάτζα

    Είναι απολύτως απαραίτητη η λειτουργία της υπηρεσίας ΚΕΠΛΗΝΕΤ για την τεχνική υποστήριξη των εργαστηρίων πληροφορικής των Σχολείων. Τα θέματα που προκύπτουν χρειάζονται αντιμετώπιση από εξειδικευμένα άτομα και δεν μπορούν να λυθούν πάντα με την εθελοντική προσφορά των καθηγητών των Σχολείων.
    Επιπλέον, τα σεμινάρια που οργάνωσαν μέχρι τώρα ΚΕΠΛΗΝΕΤ από όλη την Ελλάδα λειτούργησαν υποδειγματικά και αποτελούσαν μεγάλη προσφορά για τους εκπαιδευτικούς.
    Προκαλεί έκπληξη η πρόθεση κατάργησης μιας τόσο απαραίτητης υπηρεσίας.

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:14 | Μάκης

    Κατά τη γνώμη μου επίσης, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να αναβαθμιστούν και όχι να υποβαθμιστούν (καταργηθούν στην ουσία) όπως γίνεται με αυτό το νομοσχέδιο.
    Είναι αδύνατο ένα άτομο να μπορεί να υποστηρίζει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των Διευθύνσεων των νομών και τα προβλήματα που εμφανίζονται σε αυτές και ταυτόχρονα να υποστηρίζει τα σχολεία σε τεχνικά θέματα και τους συναδέλφους (πληροφορικούς και μη) σε θέματα τεχνολογίας.
    Και στην ουσία θα είναι ένα άτομο μόνο του, αφού και ο τοποθετημένος προϊστάμενος στο τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών στις περισσότερες περιπτώσεις θα είναι άλλης ειδικότητας μη-πληροφορικός.

  • 21 Μαρτίου 2018, 13:13 | Ευάγγελος Καινούργιος

    Στην εποχή που το ζητούμενο είναι η ενασχόληση των μαθητών μας με την πληροφορική και την ρομποτική και η όσο το δυνατόν καλύτερη μηχανοργάνωση των σχολείων μας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του Έλληνα πολίτη, εμείς τα αφήνουμε δίχως τεχνική υποστήριξη;
    Μέχρι σήμερα το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ χάρη στην εμπειρία, την εφευρετικότητά και την σκληρή δουλειά του έδινε καθημερινά λύσεις στα προβλήματα των σχολείων με το ελάχιστο δυνατό κόστος, με αποτέλεσμα την σημαντική εξοικονόμηση πόρων υπέρ του Δημοσίου.
    Για τους παραπάνω λόγους ελπίζω όχι μόνο στην διατήρηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με την υπάρχουσα μορφή τους, αλλά και στην ενίσχυσή τους με περισσότερο προσωπικό.
    Παρακαλώ πολύ να λάβετε σοβαρά υπόψη σας την φωνή των εκπαιδευτικών της πράξης, που γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου και λένε όχι στην κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
    Ευάγγελος Καινούργιος (ΠΕ70)
    Δ/ντής 3ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:53 | Ευριπίδης Χατζηπαρασκευάς

    Από την στιγμή που τα σχολεία στηρίζονται πλέον στις υποδομές πληροφορικής, ενώ ταυτόχρονα ο καθηγητής πληροφορικής έχει πλήρες ωράριο, ακόμα και άν ειναι υπεύθυνος εργαστηρίου, ακόμα και αν τα εργαστήρια είναι 2 ή περισσότερα, ενώ ταυτόχρονα όλη η διοικηση του σχολείου στηρίζεται στα συστήματα πληροφορικής, η υπαρξη τουλάχιστον κεντρικά ενός ΚΕΠΛΗΝΕΤ στελεχωμένου με 3-4 τεχνικούς είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:44 | ΧΑΛΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ

    Να παραµείνει το ΚΕΠΛΗΝΕΤ µε την προηγούµενη µορφή του (υποστήριξη
    Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης), αποκεντρωµένη
    δοµή, µε επιλογή στελεχών από την Περιφέρεια και τα στελέχη του να
    ανήκουν στην Περιφερειακή ∆ιεύθυνση διοικητικά να βρίσκονται κάτω από τον ∆ιευθυντή Εκπαίδευσης,να ενισχυθεί και να αναβαθµιστεί µε προσωπικό και τεχνογνωσία.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:41 | 5 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    Με την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ουσιαστικά καταργείται η υποστήριξη στις σχολικές μονάδες με αποτελεσμα τα ιδη παλαια και προβληματικα εργαστηρια να σταματησουν τη λειτουργια τους
    Αν δοθεί η τεχνική υποστήριξη των σχολικών μονάδων στον ιδιωτικό τομέα ποιος θα καλυψει το κοστος τη στιγμη που τωρα δεν υπαρχει καμια οικονομικη βοηεια;
    Επισης το κόστος θα είναι απίστευτα μεγαλύτερο στον ιδιωτικό τομέα.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:39 | ΓΡΥΛΛΑΚΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ

    Η ΚΕΠΛΗΝΕΤ μας έχει βοηθήσει επανειλημμένως (π.χ. βοήθησε στην σύνδεση των 4 αιθουσών του 1ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ με το διαδίκτυο, πράγμα που χρειάσθηκε δύο χρονοβόρες επισκέψεις από δύο αλληλοβοηθούμενα άτομα συν τον Διευθυντή, η οδηγίες που δίνονται σε διάφορες περιπτώσεις, όπως π.χ. στην εγκατάσταση της ψηφιακής υπογραφής ή στην αξιόπιστη καθοδήγηση των υπευθύνων των τμημάτων για είσοδοσ στο my school, η τεχνική υποστήριξη για αλλαγή σκληρών δίσκων στους υπολογιστές του σχολείου κ.ά. )

    Συνεπώς,
    θεωρούμε ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΛΗΞΗ την επικείμενη κατάργηση της υπηρεσίας αυτής.
    Πιστεύουμε ότι θα είναι μεγάλο πλήγμα για τα σχολεία, την στιγμή που η χρησιμοποίηση των υπολογιστών και των νέων τεχνολογιών είναι απαραίτητη στο σύγχρονο σχολείο. Σε ποιους θα απευθυνόμεθα, εάν υπάρξει θέμα τεχνικό στους υπολογιστές του σχολείου;

    ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ

    ότι η ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα παραμείνει κοντά μας
    με δύο τουλάχιστον άτομα, ώστε να βοηθούνται τα σχολεία.

    Μανούσος Γρυλλάκης (ΠΕ02) \
    Δ/ντής του 1ου Εσπερινού Γυμνασίου Αθηνών

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:36 | Παπαδάκης Αργύρης

    Μια από τις πιο απαραίτητες υπηρεσίες για τις σχολικές μονάδες, ουσιαστικά καταργείται. Η μόνη εξήγηση μπορεί να είναι ότι το υπουργείο δεν έχει εικόνα της δουλειάς που γίνεται στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Στην εποχή της τεχνολογίας τα ελληνικά σχολεία θα έχουν εργαστήρια που υπολειτουργούν λόγω έλλειψης τεχνικής υποστήριξης.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:32 | Ρέκλος Γεώργιος

    θέλω να καταθέσω την εμπειρία μου και τη συνεργασία που είχα και έχω ως Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου της Α/θμιας.
    Να τονίσω βασικά την εξοικονόμιση πόρων για τις Σχολικές Επιτροπές, όταν για ένα Format ήμασταν αναγκασμένοι να πληρώνουμε έως και 50,00 ευρώ τον Υπολογιστή,έξω σε ιδιώτη.
    Την τεχνική υποστήριξη που έχουμε σε ό,τι αφορά τους υπολογιστές που διαθέτουμε στα σχολεία, πολλές φορές με μηδενικό κόστος ή το ελλάχιστο κόστος των ανταλλακτικών, που κυκλοφορούν στην αγορά.
    Την άμεση επέβαση των συναδέλφων του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., ακόμα και με επισκέψεις στο σχολείο που υπηρετούσα, αλλά και στο σχολείο υπηρετώ ως Διευθυντής, για να να μου οργανώσουν τα εργαστήρια της πληροφορικής, αλλά και τα Δίκτυα που αντιμετώπιζαν προβλήματα.
    Όλα τα παραπάνω που αναφέρω, θα χρειάζονταν πολλά χρήματα τα οποία τα έχουμε εξοικονομήσει ως Σχολική Επιτριπή, που ΔΕΝ μπορούσε να τα καλύψει.
    Οι Σχολικές Επιτροπές και οι Δήμοι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ τη σημερινή εποχή να βοηθήσουν όπως θα ήθελαν τα σχολεία τους, όπως παλαιότερα. Αδυνατούν!!!
    Θεωρώ λοιπόν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ την κατάργηση αυτού του θεσμού, που τόσα χρόνια μας βοηθάει, αλλά να ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ και να συνεχίσουν οι συνάδελφοι το έργο τους, που τόσα χρόνια με πολύ φιλότιμο το κάνουν χωρίς διακρίσεις.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:27 | Ανέστης Πασσάς

    Στην αρχή της σχολικής χρονιάς σταμάτησαν να υποστηρίζουν το Ubuntu LTSP που ήταν φθηνή λύση για τα σχολεία με παλιό εξοπλισμό και όχι μόνο. Τώρα θέλουν να καταργήσουν και τα ΠΛΗΝΕΤ; Πάμε από το κακό στο χειρότερο. Την εποχή που σε όλα τα σχολεία παγκοσμίως ασχολούνται με Η/Υ, ρομποτική κτλ. Τα ΠΛΗΝΕΤ πρέπει να ενισχυθούν με εξοπλισμό και προσωπικό… Γίνεται πολύ δουλειά που μάλλον κάποιοι δεν ενδιαφέρονται ή δεν το μαθαίνουν καν. Για παράδειγμα φέτος το ΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων οργανώνει εξ’αποστάσεως σεμινάριο στις Νέες Τεχνολογίες, στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 2000 εκπαιδευτικοί!!!

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:23 | Γιώργος Πανσεληνάς

    Προβλήματα ως προς το πλήθος των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών

    1.

    Στις περισσότερες Περιφερειακές Ενότητες προβλέπεται μόλις ένα
    άτομο. Ένα άτομο δεν μπορεί να κάνει υποστήριξη. Αν π.χ. ζητήσει
    άδεια ή αρρωστήσει η υποστήριξη των σχολείων σταματάει. Όταν για την
    υποστήριξη των σχολείων υπάρχουν 1-2 εκπαιδευτικοί είναι πολύ
    δύσκολο έως αδύνατο να οργανώσουν άλλες δράσεις όπως σεμινάρια,
    φεστιβάλ, κ.ο.κ.

    2.

    Τα προβλήματα που έχουν να λύσουν τα Κε.Πλη.Νε.Τ. έχουν μεγάλη
    ποικιλία και χρειάζονται εξειδίκευση. Δεν μπορεί κάποιος να τα ξέρει
    όλα οπότε είναι καλύτερα να υπάρχει μία ενιαία δομή (για Πρωτοβάθμια
    και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) που όλοι θα έχουν τις βασικές γνώσεις
    και από εκεί και πέρα θα υπάρχει εξειδίκευση.

    Προτάσεις

    1.

    Αντί για 2 τεχνικούς ένας σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια που θα
    λογοδοτούν στον υπεύθυνο πληροφορικής της ΔΔΕ ή ΠΔΕ θα μπορούσε να
    φτιαχτεί μία δομή με έναν συντονιστή και 1 έως 3 πληροφορικούς
    ανάλογα με το πλήθος των σχολείων. Τα προβλήματα που έχει η ΔΔΕ/ΠΔΕ
    από πλευράς υποστήριξης είναι εντελώς διαφορετικά από τα προβλήματα
    που έχουν τα σχολεία είτε είναι στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια.

    2.

    Ως προς τη στελέχωση προτείνεται ένας υπεύθυνος για κάθε
    ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. για την εύρυθμη λειτουργία του και το συντονισμό των
    δράσεων του και ένας τεχνικός υπεύθυνος τουλάχιστον για κάθε 30
    σχολεία Πρ/θμιας και Δ/θμιας της περιοχής ευθύνης του.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:22 | Λάζαρος

    Εγώ ο Λαζαρίδης Ευστ Λάζαρος Δάσκαλος-Νομικός ως Διευθυντής του 9/θέσιου Δημοτικού Πλαταμώνα δηλώνω ανεπιφύλακτα πως θεωρώ τον τρόπο της μέχρι τώρα λειτουργίας του τμήματος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ και οποιαδήποτε αλλαγή θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών που είχαμε μέχρι τώρα και οι οποίες δηλώνω πως ήταν κάτι παραπάνω από Άριστες .
    Όποιος άλλος χαρακτηρισμός από άριστες θα κατέληγε λίγος και ανεπαρκής μπροστά στις πρόθυμες άοκνες και χωρίς καθυστέρηση υποστηρικτικές υπηρεσίες του τμήματος αυτού που είχαμε τη χαρά να κάνουμε χρήση, υπό των άξιων συναδέλφων Κ Ζ….. και Κ. Κ……
    Εύχομαι στο μέλλον να υπάρχουν κι άλλα περισσότερα ΕΙΔΙΚΆ τμήματα (ΟΠΩΣ ΠΧ Νομικό) που θα στέκονται τόσο κοντά στο δύσκολο έργο των συνάδελφων.
    Προσωπικά εγώ αλλά και όλοι οι συνάδελφοι που ρώτησα του σχολείου μας λένε τα καλύτερα λόγια και τους ευχαριστώ από καρδιάς γιατί μας βοήθησαν παρά πολύ με τις πολύπλευρες γνώσεις τους και ήταν πάντα κοντά μας όταν τους χρειαστήκαμε και δεν ήταν λίγες αυτές οι φορές.
    Μπράβο σας είστε παλληκάρια και εύχομαι να μην έχετε την τύχη που έχουν όλα τα παλληκάρια.
    Και για να μην παρεξηγηθώ, το παλληκάρια δεν πάει στο φύλο αλλά στη συμπεριφορά.
    Ο φίλος σας ευγνώμων
    Λαζαρίδης Ευστ. Λάζαρος
    Δάσκαλος –Νομικός

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:19 | Δημήτρης Σ.

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να αναβαθμιστούν και όχι να υποβαθμιστούν. Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και η αντικατάσταση τους από μόνο ένα άτομο ανά Νομό δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα αλλά θα φέρει περισσότερα. Αντίθετα πρέπει να ενισχυθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ με περισσότερο προσωπικό ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν ακόμη καλύτερα τόσο την Πρωτοβάθμια όσο και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:16 | 55ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

    Μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Εδώ και αρκετά χρόνια είναι ο μοναδικός φορέας που μας υποστηρίζει τεχνικά αλλά και συμβουλευτικά σε όποιες δυσκολίες ή προβλήματα προκύπτουν στο χώρο του σχολείου αναφορικά με τη χρήση των ΤΠΕ. Από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηρακλείου αλλά και από άλλα ΚΕΠΛΗΝΕΤ από την εμπειρία που έχουμε μαζί τους, η υποστήριξη μέχρι σήμερα ήταν καθοριστική για τη δουλειά μας, αφού οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουμε εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο αυτό.Η απουσία των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα δημιουργούσε πλείστα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης και μεγαλύτερο οικονομικό κόστος απ’ ότι σήμερα απαιτείται. Ευχόμαστε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψιν τα σχόλια των εκπαιδευτικών και να μην προχωρήσει σ’αυτή την απόφαση.

  • 21 Μαρτίου 2018, 12:15 | Αναστάσης Ρίγγας

    Το σχέδιο νόμου υποβαθμίζει το θεσμό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ ενώ θα έπρεπε να τον ενισχύει τόσο σε υποδομή όσο και σε προσωπικό. Όπως προτείνεται και από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηρακλείου, μία από τις πιο άρτιες δομές με αγαστή συνεργασία και γρήγορη ανταπόκριση στα αίτηματα απο τις σχολικές μονάδες υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα ως προς το πλήθος των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών. Συγκεριμένα τις περισσότερες Περιφερειακές Ενότητες προβλέπεται μόλις ένα άτομο. Ένα άτομο δεν μπορεί να κάνει υποστήριξη. Αν π.χ. ζητήσει άδεια ή αρρωστήσει η υποστήριξη των σχολείων σταματάει. Όταν για την υποστήριξη των σχολείων υπάρχουν 1-2 εκπαιδευτικοί είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να οργανώσουν άλλες δράσεις όπως σεμινάρια, φεστιβάλ κ.α.

    Τα προβλήματα που έχουν να λύσουν τα Κε.Πλη.Νε.Τ. έχουν μεγάλη ποικιλία και χρειάζονται εξειδίκευση. Δεν μπορεί κάποιος να τα ξέρει όλα οπότε είναι καλύτερα να υπάρχει μία ενιαία δομή (για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) που όλοι θα έχουν τις βασικές γνώσεις και από εκεί και πέρα θα υπάρχει εξειδίκευση.

    Αντί για 2 τεχνικούς ένας σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια που θα λογοδοτούν στον υπεύθυνο πληροφορικής της ΔΔΕ ή ΠΔΕ θα μπορούσε να φτιαχτεί μία δομή με έναν συντονιστή και 1 έως 3 πληροφορικούς ανάλογα με το πλήθος των σχολείων. Τα προβλήματα που έχει η ΔΔΕ/ΠΔΕ από πλευράς υποστήριξης είναι εντελώς διαφορετικά από τα προβλήματα που έχουν τα σχολεία είτε είναι στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια. Ως προς τη στελέχωση προτείνεται ένας υπεύθυνος για κάθε ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. για την εύρυθμη λειτουργία του και το συντονισμό των δράσεων του και ένας τεχνικός υπεύθυνος τουλάχιστον για κάθε 30 σχολεία Πρ/θμιας και Δ/θμιας της περιοχής ευθύνης του.

    Η πρόνοια του σχέδιου νόμου θα έπρεπε να ενισχύει τις δομές αυτές και τις προσπαθείες των ανθρώπων που τις υπηρετούν πολλές φορές με πενιχρά μέσα, με πολύ προσωπικό κόπο και πολλές φορές εκτός ωραρίου.