Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 27 Απριλίου 2020, 10:25 | Αντιγόνη

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:24 | Κωνσταντίνα

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:10 | ΒΑΣΙΛΙΚΉ ΑΔΆΜ

    Τα παιδιά δεν είναι αριθμοί… Δεν μπορεί να αντιστοιχεί 1,5τμ ανά μαθητή κ πολλές φορές κ λιγότερο βάση των απαράδεκτων σχολικών κτιρίων… Ξανα 4χρονια μετά, ξανά συζητάμε το ίδιο?? …. Ένα καλό που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν η μείωση στους 22 μαθητές… Εάν έχει ουσία αυτή η διαβούλευση,αποσύρετε το άμεσα… Τα παιδιά δεν είναι αριθμοί, είναι παιδικές ψυχές

  • 27 Απριλίου 2020, 10:07 | Ματθαίος

    Δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ένα θετικό σχόλιο για το άρθρο 49.
    Δεν συμφωνεί κανείς εκπαιδευτικός όπως επίσης αντίθετοι είναι και οι γονείς.
    Πρόκειται για καθαρά πολιτική απόφαση αδιαφορώντας για το οποιοδήποτε παιδαγωγικό κριτήριο που λέει το αντίθετο.
    Στόχος του συγκεκριμένου άρθρου είναι να μειωθούν οι λειτουργικές και οργανικές ανάγκες ανά ειδικότητα. Παιδαγωγικά απαράδεκτο.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:05 | ΔΗΜΗΤΡΑ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Βρισκόμαστε στο 2020 και αντί να μειώσετε τον αριθμό των μαθητών της τάξης θέλετε να τον αυξήσετε.Πως θα καλυφθούν οι ανάγκες του κάθε παιδιού;Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες; Δε θα μπορέσει να υπάρξει ποιότητα στην τάξη.

  • 27 Απριλίου 2020, 09:46 | Μαρία Τσαλίκη

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη είναι εγκληματική και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά και τις συνθήκες υγιεινής σε μία σχολική τάξη ειδικά όταν δεν έχουν αλλάξει (ούτε καν οριστεί) οι προδιαγραφές που οφείλουν να έχουν οι χώροι των τάξεων. Η μείωση του αριθμού των μαθητών και μαθητριών ανά τάξη μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία όπως και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Δεν υπάρχει το παραμικρό επιστημονικό υπόβαθρο για να προβείτε σε αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Αποτελεί οπισθοδρόμηση και ελεεινή πρακτική η οποία ζημειώνει την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της.

  • 27 Απριλίου 2020, 09:31 | Ειρήνη

    Αντί να βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, υποβαθμίζεται! Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα που σκοπό έχει την μείωση δαπανών. Πλήρης υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας! Τα περισσότερα νηπιαγωγεία δεν έχουν κατάλληλους χώρους για τα 22 παιδιά, πολύ περισσότερο για 24-26, με τάξεις μικρές σε τετραγωνικά και ακατάλληλες για τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών! Καμία δυνατότητα για εκπαίδευση από τη νηπιαγωγό ιδίως εάν υπάρχουν παιδιά με κάποιες ιδιαιτερότητες!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 09:28 | Καπουνιαρη Ευγενία

    Τόση προσπάθεια από τους νηπιαγωγούς, που κράτησαν με χίλιους μύριους τρόπους που ην επαφή με τα παιδιά τους και τους γονείς τους, τόσος κόπος και φιλότιμο στο όνομα της προάσπισης της υγείας και προτείνεται αύξηση αριθμού νηπίων
    Με ποια λογική;;;;

  • 27 Απριλίου 2020, 09:07 | Δάφνη Κυροπουλου

    Άμεση απόσυρση του άρθρου 49,θα οδηγήσει σε μεγάλη υποβάθμιση το σχολείο.

  • 27 Απριλίου 2020, 08:42 | Τριαντάφυλλενια Σ

    Η αύξηση αριθμού μαθητών μόνο πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς μπορεί να δημιουργήσει ειδικά στις τόσο μικρές ηλικίες γιατί είναι κάπως ακατόρθωτο έως αδύνατο να τιθασεύσει τόσα και τόσο μικρά παιδιά ένας εκπαιδευτικός και να μπορεί να διδάξει κιόλας που αυτός είναι ο στόχος μας να διδαχθούν τα παιδιά με σωστό τροπο

  • 27 Απριλίου 2020, 08:18 | Ντίνα

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα δεν είναι αυτό που θα βοηθήσει στην προαγωγή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.Δεν είναι αυτό που λείπει από το Νηπιαγωγείο για να το κάνει καλύτερο. Δεν τεκμηριώνεται αυτό επιστημονικά.Έχουμε λύσει το στεγαστικό,την υλικοτεχνική υποδομή,το θέμα των τμημάτων ένταξης,το θέμα των τραπεζοκόμων,των καθαριστριών,ειδικά σε μια τέτοια δύσκολη περίοδο που διανύουμε;;;Η θέλουμε τελικά να δημιουργήσουμε ένα παιδοφυλακτήριο;;Γυρίστε το βλέμμα σας πραγματικά στον εκπαιδευτικό και καταργήστε αυτό το απαράδεκτο νομοσχέδιο!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 07:52 | Αντώνης Λ

    Το άρθρο αυτό μόνο την υποβάθμιση της εκπαίδευσης προάγει. Ως πολύτεκνος πατέρας, απαιτώ την απόσυρσή του. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη σε τι ακριβώς εξυπηρετεί; Η μεταφορά τους σε άλλο χώρο; Τα παιδιά μας δεν είναι πρόβατα. Να βρείτε άλλο τρόπο. Απαιτώ καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά μου από εκείνη που εγώ είχα ειδικά στον νηπιαγωγείο και στο δημοτικό. Να μην αλλάζουν εκπαιδευτικό μέσα στην σχολική χρονιά (αναπληρωτές 15ετίας), να μην αλλάζουν χώρο. Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα (μεταπτυχιακός ΑΠΘ) τις συνέπειες τέτοιων επιλογών. Δεν θέλω φύλαξη για τα παιδιά μου, θέλω ποιοτική εκπαίδευση. Δεν γίνεται στην παραπαιδεία (φροντιστήρια) να έχουν 5-6 παιδιά στο τμήμα και στο σχολείο 25! Μειώστε τον αριθμό των μαθητών ανα τάξη, βάλτε μόνιμους εκπαιδευτικούς, επενδύστε στην τεχνολογία, ακολουθήστε τα παραδείγματα των ανεπτυγμένων χωρών και όχι τακτικές της Ελλάδας του 1960. Φίλοι γονείς που μετανάστευσαν στο εξωτερικό μας μεταφέρουν τρόπους διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο και δημοτικό που μας κάνουν να αισθανόμαστε πρωτόγονοι.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:34 | Βασίλης

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:22 | Μαρία

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:18 | Βασιλική

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:17 | Χαρίκλεια

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:12 | Παυλίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 27 Απριλίου 2020, 01:34 | ΑΝΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό πισωγύρισμα η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Ακούστε τις φωνές των γονιών και των εκπαιδευτικών.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:52 | Αθηνά

    Η αύξηση των νηπίων στις ήδη ασφυκτιογόνες τάξεις δεν έχει κανένα απολύτως παιδαγωγικό όφελος. Υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και υποδαυλίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι παρατηρητής αλλά έχει ενεργό ρόλο στην τάξη και το μόνο που δεν κάνετε είναι να τον βοηθήσετε. Δεν έχετε προφανώς μπει ποτέ σε τάξη δημοσίου νηπιαγωγείου να δείτε τα προβλήματα υλικοτεχνικά και χωροταξικά που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, ενώ, θα έπρεπε να εστιάζουμε την προσοχή μας μόνο στους μαθητές μας. Οι ανάγκες του δημόσιου νηπιαγωγείου είναι πάρα πολλές και σε αυτες θα έπρεπε να εστιάσετε..Σίγουρα η αύξηση των μαθητών στις τάξεις δεν είναι μια από αυτές.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:51 | Παπαδοπουλου Ηλεκτρα

    Ο τίτλος του νομοσχεδίου είναι Αναβάθμιση του Σχολείου. Είναι λοιπόν να αναρωτιέται κανείς πως συνδέεται το συγκεκριμένο άρθρο με τον τίτλο του νομοσχεδίου. Διαβάζοντας κανεις την αιτιολογική έκθεση για να βρει απαντήσεις, με έκπληξη διαπιστώνει ότι το υπουργείο υποστηρίζει πως τη σχολική χρόνια 2019-2020 υπήρξαν τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού. Αλήθεια, σε ποια πορίσματα αναφέρεστε; Ποια είναι αυτή η παιδαγωγική επιστήμη που υπαγορεύει να υπάρχουν 24-26 νήπια σε ένα τμήμα με μια παιδαγωγό, λαμβανοντας υπόψη και την υλικοτεχνική υποδομή της πλειοψηφίας των νηπιαγωγείων; Μπορείτε να δώσετε στη δημοσιότητα στοιχεία που αποδεικνύουν τον αριθμό των υπερβολικά μικρών τμημάτων; Στην αιτιολογική έκθεση επίσης αναφέρεται ότι το παρόν άρθρο αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα, και εναρμονίζει, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε όλη την Επικράτεια. Ειλικρινά; Χωρίς καμία έκπτωση; Περισσότερο ευχολόγιο είναι η αιτιολογική σας έκθεση παρά τεκμηρίωση για τις εισηγήσεις σας.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:26 | Σταματία

    Από το άρθρο 49: «…με τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού.»
    «…εναρμονίζει, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ορθολογικής κατανομής προσωπικού για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών…»
    Είναι δυνατόν να είναι δυσλειτουργικό ένα τμήμα αν έχει -ας πούμε- 18-19 μαθητές; Δε θα γίνει μήπως σωστό μάθημα; Δε θα υπάρξει χρόνος εξατομικευμένης διδασκαλίας; Δε θα αναπτυχθούν μήπως δεσμοί μεταξύ των παιδιών, αλλά και με τον/την εκπαιδευτικό;
    Άραγε ένα τμήμα 25-26 μαθητών θα είναι πιο λειτουργικό; Ο εκπαιδευτικός θα είναι πιο παραγωγικός και δημιουργικός ώστε να πετύχει την επιθυμητή ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση;
    Ακατανόητο!
    Από πότε μετριέται η παιδαγωγική επιστήμη (που επικαλείστε συχνά πυκνά) με δημοσιονομικά κριτήρια;
    Πότε οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών (που έχουν γίνει λάβαρο!) θα τύχουν σεβασμού και δε θα στραγγαλίζονται από τις αποφάσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας;
    Αν πραγματικά σας ενδιαφέρει, λάβετε υπόψη τις απόψεις των μάχιμων εκπαιδευτικών, αποσύρετε το άρθρο και μεριμνήστε με γνώμονα το πραγματικό κοινό καλό.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:03 | Μαρία Λ.

    Πού βασίζεστε και θεωρείται ότι αυτό θα οφελησει την σχολική ζωή; 26 νήπια- προνήπια σε μια τάξη, είναι μεγάλος αριθμός για ένα τμήμα και για την κατάκτηση των επιθυμητων δεξιοτήτων. Επίσης, σε τέτοιους καιρούς και επικίνδυνο ταυτόχρονα.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:00 | Μαίρη

    Αυτο που χρειαζονται τα νηπιαγωγεια ειναι καλυτερα και ασφαλεστερα κτιρια,μεγαλυτερες αυλες, ασφαλεστερα παιχνιδια αυλης,μικροτερο αριθμο παιδιων ανα νηπιαγωγο (15), καθαριστρια σε μονιμη βαση σε ολη τη διαρκεια του ωραριου και τραπεζοκομο (ειδικα τα μονοθεσια και ολοημερα),παραλληλη στηριξη και ειδικοτητες τυπου λογοθεραπευτη,ψυχολογου,κλπ για συνεργασια..ΟΧΙ τοσα πολλα παιδια ανα νηπιαγωγο,που αρκετα απ’αυτα εχουν ιδιαιτερες αναγκες…πού βλεπετε το καλο σε αυτο;;;

  • 26 Απριλίου 2020, 23:55 | Νηπιαγωγός

    Απαράδεκτη η αναδιαμόρφωση του ανώτατου ορίου των μαθητών-τριων σε μια τάξη. Η ποιότητα της διδασκαλίας, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, οι διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας,η εξατομικευμένη διδασκαλία και η προσωπική επαφή που τόσο ανάγκη έχουν τα παιδιά,ειδικά του Νηπιαγωγείου και των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού του δεν εφαρμόζονται σε τάξεις των 24 παιδιών με την παρούσα ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή, την έλλειψη βοηθητικού προσωπικού και τόσα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις τους.

  • 26 Απριλίου 2020, 23:50 | Κωνσταντίνα Σ.

    Δεν θα σχολιάσω ούτε την αύξηση των παιδιών ανά τμήμα ούτε τις ειδικότητες ούτε τα υπόλοιπα φαιδρά… Το δυστυχές σε όλο αυτό είναι που θεωρούνται τα παιδιά πειραματόζωα και παίζονται επικίνδυνα παιχνίδια στην πλάτη τους χάνοντας την ουσία της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
    Στοιβάξτε λοιπόν περισσότερα παιδιά σε τάξεις κοντέινερ και τάξεις ολίγων τετραγωνικών (…γιατί τέτοιες υπάρχουν ως επί τω πλείστον), στείλτε καθηγητές αγγλικών στα νήπια όταν ακόμη δεν έχουν καλά καλά κατακτήσει τον προφορικό λόγο και κάντε σύγχρονη εκπαίδευση online και καυχηθείτε για το επιχείρημα σας που δεν έχει κανένα πραγματικό ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ στους μαθητές.
    Βλέπετε το δέντρο και έχετε χάσει ολόκληρο το δάσος…
    Πραγματικά λυπάμαι…

  • 26 Απριλίου 2020, 23:48 | Μαρία

    Δεν πρέπει να αυξηθούν οι μαθητές ανά τμήμα και ειδικά σε εποχή πανδημίας.Η στέρηση του απαραίτητου ζωτικού χώρου θα επηρεάσει δυσμενώς την ψυχοσωματική τους ανάπτυξη!

  • 26 Απριλίου 2020, 23:40 | Βασιλικη

    Ηδη δεν γινεται σωστη δουλειά στα σχολεια. Αν αυξηθουν τα παιδια ανα τμημα ακομα χειροτερα. Θελουμε να γυρνάνε με γνωσεις διαβασμενα στο σχολειο και οχι να διαβαζουν την υπολοιπη μερα τους και να τρεχουν σε φροντιστηρια. Λιγοτεροι μαθητες ανα τμημα, περισσοτερα τμηματα, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ.

  • 26 Απριλίου 2020, 23:36 | ΘΩΜΑΪΣ

    Με ποια επιστημονικα κριτήρια επιλέγεται ή απόφαση αυτή;Πως επιχειρηματολογειτε αυτή σας την θέση; Έχετε μπει ποτέ σε τάξη ώστε να έχετε πλήρη επίγνωση της πραγματικής κατάστασης;Η μιλάτε εικονικά;Σε μια εποχή που οι τάξεις σφύζουν από παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, με ειδικές ή μη εκπαιδευτικές ανάγκες, η αύξηση των μαθητών είναι εγκληματική! Βασίζεται στην προχειρότητα και λειτουργεί για μια ακόμη φορά εις βάρος των δυσμοιρων μαθητών και των ακόμη πιο δυσμοιρων εκπαιδευτικών τους.

  • 26 Απριλίου 2020, 22:55 | Χριστίνα

    Είναι αστείο να συζητάτε την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα! Τουλάχιστον αστείο!!! Εσείς μιλήσατε για αναβάθμιση και στήριξη του έργου μας , σας καλώ να επισκεφτείτε, ή καλύτερα να διδάξετε σε μια από τις τάξεις των 25 μαθητών , κυρία Υπουργέ, κάτι που δεν πιστεύω να έχετε επιχειρήσει ποτέ . Η αλλαγή αυτή άλλους σκοπούς εξυπηρετεί και τους κατανοούμε όλοι.

  • 26 Απριλίου 2020, 22:23 | Σοφία Μ.

    Με την αύξηση του αριθμού των νηπιων από 22 σε 24+10% δηλ. 27, το νηπιαγωγείο υποβαθμιζεται σε παιδοφυλακτήριο και με μόνιμο άγχος των νηπιαγωγών μην χτυπήσει κάποιο παιδί. Απαραίτητη η μείωση αριθμού ανά τμήμα και ειδικά μέσω πανδημίας.

  • 26 Απριλίου 2020, 22:17 | Μαρία-Ελένη Θ.

    Με την αύξηση του αριθμού των μαθητών υποβαθμίζεται η δημόσια εκπαίδευση και οδηγούμαστε με βάση επιστημονικά δεδομένα σε αρνητικά μαθησιακά αποτελέσματα.
    Υποτίθεται ότι οι αλλαγές γίνονται για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης! Με την αύξηση του αριθμού των μαθητών πετυχαίνετε το αντίθετο!
    Στόχος δεν είναι η αλλαγή για την αλλαγή, αλλά η αλλαγή όπου χρειάζεται, αν χρειάζεται και προς το καλύτερο όχι προς το χειρότερο!!!
    Ως εκπαιδευτικός το θεωρώ απαράδεκτο και ως μητέρα τραγικό!!!
    Τώρα που πρέπει να μειωθεί κι άλλο ο αριθμός των μαθητών λόγω πανδημίας είναι τελείως εκτός λογικής η αύξηση αυτή.
    Κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνει μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και μάλιστα σημαντική μείωση!!!

  • 26 Απριλίου 2020, 22:16 | ΜΑΡΙΝΑ

    Απαράδεκτη η αύξηση των μαθητών στις τάξεις εν μέσω πανδημίας η οποία ήρθε για να μείνει κατά τα λεγόμενα των επιστημόνων.Επίσης θα ήθελα να δω σε ποιες σύγχρονες επιστημονικές μελέτες βασίζεται.Πόση ώρα θα μπορεί να διαθέτει ο εκπαιδευτικός για κάθε παιδί;Γνωρίζετε τις συνθήκες που επικρατούν στο ελληνικό δημόσιο σχολείο;Υποβαθμίζετε με αυτόν τον τρόπο την εκπαιδευτική διαδικασία και τις συνθήκες διαβίωσης των μαθητών μέσα στα σχολεία.

  • 26 Απριλίου 2020, 22:07 | Παπανικολάου Χρήστος

    Πώς συνδέεται νοηματικά η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη με τον τίτλο του νομοσχεδίου για «Αναβάθμιση του Σχολείου»;

  • 26 Απριλίου 2020, 21:34 | Αικατερίνη Β.

    Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, από 22 σε 24 + 10% άρα 27 σύμφωνα με τις πρακτικές των παλαιότερων ετών, όχι μόνο δεν αποτελεί τακτική για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει…
    Ο αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά νηπιαγωγό είναι ήδη πολύ υψηλός και για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15, απαίτηση του κλάδου των νηπιαγωγών για πάρα πολλά χρόνια, γιατί αλλιώς το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα παιδοφυλακτήριο με τον νηπιαγωγό να μην μπορεί να εκτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο κάτω από το μόνιμο άγχος μήπως και κάποιο παιδί χτυπήσει.

  • 26 Απριλίου 2020, 21:13 | Λίλιαν

    Η μείωση των παιδιών ανά εκπαιδευτικό, όπως όλοι γνωρίζουν, είχε σαν στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Σε ποια επίσημα επιστημονικά δεδομένα στηρίζεται η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά εκπαιδευτικό και δη στο νηπιαγωγείο; Είναι ξεκάθαρο πως δεν υπάρχουν, γι΄αυτό το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί. Δεν είναι τυχαία η καθολική αντίδραση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχοντας την απόλυτη στήριξη και της πανεπιστημιακής κοινότητας.

  • 26 Απριλίου 2020, 20:32 | Αθανάσιος

    1)Ντροπή που εν μέσω κορονοϊού θεσπίζεται τέτοια αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
    2)Με τόσους μαθητές ανά τμήμα δε μπορούμε να μιλάμε σε καμία περίπτωση για εκπαίδευση (πόσο μάλλον υψηλής ποιότητας), αλλά για φύλαξη.
    3)Κρίμα για την υποκρισία του υπουργείου!

  • 26 Απριλίου 2020, 19:54 | Αφροδίτη Χήτα

    Απαράδεκτο Και επικίνδυνο το συγκεκριμένο άρθρο! ειδικά σε μια εποχή όπου η μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις και η αποσυμφόρηση των παλαιών και ανεπαρκών σχολικών μονάδων κυρίως των μεγάλων αστικών κέντρων είναι επιτακτική! Πώς ακριβώς το κράτος ενδιαφέρεται για την ασφάλεια Και την υγεία των μαθητών όταν θέλει να στοιβαξει 27 μαθητές σε τάξεις που χωράνε 15 και σε σχολικά προαύλια μικρά γεμάτα κακοτεχνίες όπου οι μαθητές συνωστίζονται με κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα και την μετάδοση οποιονδήποτε νοσημάτων!

  • 26 Απριλίου 2020, 19:12 | Ιωάννα Παράσχη

    Στην εποχή μας ολοένα και περισσότεροι μαθητές αντιμετωπίζουν διαφόρων ειδών προβλήματα και ο ρόλος του δασκάλου σε καμία περίπτωση δεν είναι μόνο διδακτικός. Πώς θα επιτελέσουμε όλους αυτούς τους ρόλους ?? Πώς εμείς θα βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά;; Πώς θα εφαρμοστεί η διαφοροποιημένη διδασκαλία;;

  • 26 Απριλίου 2020, 18:48 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

    Αν πραγματικά θέλετε να ενισχύσετε την πληροφορική στα σχολεία, αυξήσετε τις ώρες στα Δημοτικά Σχολεία, γράψτε βιβλίο για τα παιδιά…υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις, που σε κανέναν άλλο κλάδο δεν υπάρχουν.
    είναι η επιστήμη του ΠΑΡΟΝΤΟΣ και του ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ, δώστε της, την πρέπουσα σημασία και επιτρέψτε στους επιστήμονες πληροφορικούς, που μόνο εκείνοι μπορούν, να εκπαιδεύσουν σωστά τα παιδιά μας, στις νέες τεχνολογίες και κυρίως στην αλγοριθμική σκέψη.
    επιτέλους σαν χώρα ας πάμε ένα βήμα μπροστά!
    το μάθημα της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ πρέπει να είναι υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις του σχολείου (Α/ΘΜΙΑ και Β/ΘΜΙΑ), αυτονόητα πράγματα για το εξωτερικό, εμείς εδώ δυστυχώς, θα πρέπει να επιχειρηματολογήσουμε για να πείσουμε κάποιους για τα αυτονόητα!!!

  • 26 Απριλίου 2020, 18:03 | Παναγιώτα

    Και ενώ λοιπόν εν μέσω πανδημίας του κορωνοιου θα πρέπει να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη το Υπουργείο Παιδείας αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Φανταστείτε 26 παιδιά στην πρώτη δημοτικού, με το ένα τέταρτο αυτών να πάσχουν από κάποια μαθησιακή δυσκολία πόσο αποτελεσματική θα είναι μάθηση. Αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει το νομοθέτη γιατί αυτός μπορεί να πληρώσει με το χρήμα του Ελληνικού λαού τα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία για τα δικά του τα παιδιά. ΝΤΡΟΠΗ!

  • 26 Απριλίου 2020, 17:30 | Νεκταρία Κορκού

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά εκπαιδευτικό, ειδικά στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
    Σκεφτείτε μια νηπιαγωγό σε ολοήμερο τμήμα που τα 26 νήπια-προνήπια το μεσημέρι θα πρέπει να φάνε το μεσημεριανό τους. Βρίσκεται μόνη της στο χώρο, χωρίς την παρουσία βοηθού, καθαρίστριας, ούτε καν μιας συναδέλφου σε διπλανό τμήμα. Σε περίπτωση ατυχήματος τι μπορεί να κάνει; Να ασχοληθεί με το μαθητή που έχει το πρόβλημα; Με τους υπόλοιπους μαθητές του τμήματος; Να ενημερώσει τηλεφωνικά τους γονείς; Ας μη συζητήσω την περίπτωση η ίδια να λιποθυμήσει!!! Κανένας άλλος ενήλικας στο χώρο!!! Αυτό κι αν είναι έκθεση ανηλίκων από την πολιτεία!
    Ας σκύψουμε λοιπόν πάνω στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νηπιαγωγοί και ας μειώσουμε τον αριθμό των νηπίων ανά εκπαιδευτικό, τώρα μάλιστα που είναι υποχρεωτική και η φοίτηση των τετράχρονων μαθητών μας, που δύσκολα μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν. Πρόσληψη άμεσα μόνιμων καθαριστριών καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του νηπιαγωγείου, ειδικού βοηθητικού προσωπικού, σχολικών νοσηλευτριών, ψυχολόγων, ειδικών παιδαγωγών, ώστε να υπάρχει σε κάθε νηπιαγωγείο τμήμα ένταξης.

  • 26 Απριλίου 2020, 17:30 | Ιωάννα Μπιμπίκου

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑ!

    Είναι το χειρότερο άρθρο του συγκεκριμένου νομοσχεδίου που γελιοποιεί για ακόμη μια φορά το υπουργείο Παιδείας. Δεν υφίσταται ποιοτική εκπαίδευση με τόσο μεγάλα τμήματα! Για ποια εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη διδασκαλία μιλάμε όταν το τμήμα έχει 24 (αν όχι περισσότερους μαθητές); Για ποια ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές ανάγκες και αλλοδαπών μαθητών; Κατά τα άλλα ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης και τα εργαστήρια δεξιοτήτων μας μάραναν!!! Μειώστε αντί να αυξήσετε το πλήθος στις σχολικές αίθουσες και μετά ας μιλήσουμε για όποια εκπαιδευτική καινοτομία θέλετε!

  • 26 Απριλίου 2020, 17:19 | Στέλλα Π

    Απο που και ως που η αύξηση των μαθητών στις τάξεις είναι ένα μέτρο που επιβάλλεται από τις σύγχρονες απαιτήσεις; Υπάρχει κάποια επιστημονική έρευνα που να υποστηρίζει την αναγκαιότητά εφαρμογής του Το κίνητρο είναι ξεκάθαρα οικονομικό και δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των μαθητών.

  • 26 Απριλίου 2020, 17:17 | Θωμαΐς

    Η αύξηση των μαθητών στην τάξη το μόνο που μπορεί να επιφέρει είναι αναποτελεσματικότητα στη διδασκαλία και έναν εκπαιδευτικό «λάστιχο» όπως είναι πλέον οι ειδικότητες να προσπαθεί μέσα σε ένα μάθημα μονόωρο να επιβάλλει την τάξη για να κάνει το μάθημά του. Εσείς με ποιο κριτήριο πιστεύετε ότι όλο αυτό θα αποδώσει; ΠΟΙΟΤΙΚΑ πάντως όχι. Ειδικά στο σημερινό σύγχρονο, διαπολιτισμικό ή πολυπολιτισμικό σχολείο ο μόνος που θα αγωνιά και θα παλεύει είναι ο εκπαιδευτικός. Οι μαθητές δε δεν πρόκειται να μαθαίνουν ουσιαστικά αλλά ποσοτικά με στείρα και αδιάφορη γνώση.

  • 26 Απριλίου 2020, 17:08 | Κωνσταντινα

    Απαράδεκτη προσέγγιση της λειτουργίας του σχολείου. Μόνο μειονέκτημα τα θα φέρει δυστυχως

  • 26 Απριλίου 2020, 17:00 | Μαρια Παπαδοπούλου

    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ η διευκρίνιση για τα απομακρυσμένα σχολεια?????? Θα παραμείνει ο ελάχιστος αριθμός 5 για αυτά ή θα γίνει και εκεί 16? Αν ισχύσει το δεύτερο, αντιλαμβάνεστε όλοι πόσα νηπιαγωγεία θα κλείσουν στην ελληνική περιφέρεια (επικράτεια)?? ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ για να δουλέψουν?? Θα αλλάξουν νησί? Θα αλλάξουν χωριό?? Για προσλήψεις αναπληρωτών ούτε λόγος. Να πώς εξοικονομούνται τα μεροκάματα. ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ

  • 26 Απριλίου 2020, 16:59 | Ε

    Ή 20 η 40 ή 5 , χωρι ς αξιολόγηση, πάλι ιδιαίτερα θα πληρώνουν οι γονείς. Αγγλία ειναι 30 στην τάξη. Αλλά αν δεν δουλέψει ο δάσκαλος εξαφανίζεται. Εδώ ούτε το υποχρεωτικό 8-2 δεν τηρείται.

  • 26 Απριλίου 2020, 16:36 | Δέσποινα Κουντουργιώτη

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών της τάξης εν μέσω πανδημίας θεωρείται απαράδεκτη.. είναι άλλο ένα τέχνασμα για να μειώσετε τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών..Προφανώς και η υποβάθμιση της παιδείας είναι προ των πυλών.
    Τα αγγλικά και η εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο εξυπηρετούν μάλλον ειδικούς σκοπούς και όχι τις ανάγκες των νηπίων. Το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου θα μπορούσε να αναπροσαρμοστει υποστηριζόμενο κυρίως υλικοτεχνικά..η πρωτοσχολικη εμπειρία ενός παιδιού πρέπει να εμπλουτίζεται με βιώματα και όχι με στείρα γνώση,που δεν οδηγεί πουθενά.

  • 26 Απριλίου 2020, 16:15 | Σοφία

    Δεν έχω καταλάβει με ποιον τρόπο η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα οδηγεί σε θετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Τα μικρότερα τμήματα είναι πιο αποδοτικά, διότι εξασφαλίζεται η καλύτερη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και μαθητριών, ο/η εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει καλύτερα τα παιδιά, να λύνει απορίες και να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ευελιξία τη διδασκαλία σε ομάδες. Επιπλέον, στα μικρά τμήματα είναι πιο εύκολη η προσέγγιση μαθητών/τριών με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες, προβλήματα συμπεριφοράς κλπ. Επιπρόσθετα, τόσο η πρόσφατη εμπειρία του κορονοϊού όσο και η πολυετής εμπειρία από την εποχική γρίπη θα έπρεπε να αποτελούν βασικό λόγο διατήρησης της δυναμικής των τμημάτων ως έχουν. Ας μην ξεχνάμε ότι ο συγχρωτισμός πολλών ανθρώπων σε μικρούς κλειστούς χώρους ευνοεί τη μετάδοση τέτοιων ασθενειών, ιδιαίτερα μεταξύ παιδιών, τα οποία δεν είναι ακόμα σε θέση να τηρήσουν επαρκώς τους κανόνες υγιεινής και κοινωνικής αποστασιοποίησης. Συνεπώς, πιστεύω ότι η αύξηση του αριθμού παιδιών ανά τμήμα δεν επιλύει κανένα εκπαιδευτικό πρόβλημα, αλλά αντίθετα δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.

  • 26 Απριλίου 2020, 16:05 | Στέλλα

    Απαράδεκτο. Μείωση και όχι αύξηση των μαθητών ανα τμήμα. Οι γονείς είμασε εντελώς αντίθετοι.