1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.
2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.
3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..
4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.
5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.
6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..
7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.
Είναι απόλυτα παράλογο και άδικο. Έδωσαν εξετάσεις και πέρασαν με ότι δυσκολίες συνεπάγεται αυτό. Δεν μπορεί να ξαναπερνούν ούτε τα παιδιά ούτε οι γονείς όλη αυτή τη διαδικασία. Πρέπει να συνεχίζουν στο σχολικό περιβάλλον που έχουν μάθει και με τους συμμαθητές και φίλους που έχουν αποκτήσει…
Είμαι μαθήτρια Προτύπου Γυμνασίου. Το σχολείο μου έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες μου, είνα πολύ καλύτερο από ό,τι μπορούσα να φανταστώ. Η διαδικασία των εξετάσεων, καθώς και η προετοιμασία γι’ αυτές ήταν επίπονη και κουραστική και πολλές φορές χρειάστηκε να θυσιάσω τον ελεύθερο χρόνο μου, δραστηριότητες που αγαπώ, αγώνες σημαντικούς για εμένα, τους φίλους μου και τα Σαββατοκύριακά μου για να διαβάσω. Είχα όμως έναν στόχο. Την ημέρα των εξετάσεων ήμουν χαρούμενη και σχεδόν καθόλου αγχωμένη, διότι έβλεπα αυτή τη διαδικασία σαν ευκαιρία ζωής. Αν όμως χρειαστεί να δώσω εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή μου στο λύκειο (κάτι το οποίο δεν είχε συμβεί ποτέ τα προηγούμενα χρόνια και ούτε θα μπορούσαμε να διανοηθούμε, αφού ο νόμος βάση του οποίου έγινε η εισαγωγή μας στο σχολείο ανέφερε ρητώς ότι θα συνεχίσουμε αυτοδικαίως τις σπουδές μας στο λύκειο), σίγουρα δεν θα είμαι χαρούμενη και σίγουρα θα έχω πάρα πολύ άγχος. Γιατί αυτή τη φορά δεν θα είναι ευκαιρία ζωής, αλλά ένας καταναγκαστικός αγώνας προκειμένου να μην μου πάρουν μέσα από τα χέρια ένα έπαθλο, που έχω επάξια κερδίσει ήδη.
Κυρία Υπουργέ, Κυρία Υφυπουργέ θα ήθελα να σας ρωτήσω :
Γιατί τα παιδιά να συνεχίσουν να προσπαθούν να αριστεύουν όταν τα κάνετε να πιστεύουν ότι κάθε επιτυχία τους θα βρίσκεται πάντα υπό αίρεση ;
Εάν δεν πιστέψετε πρώτα εσείς σε αυτά τα παιδιά πώς θα πιστέψουν εκείνα σε εσάς και θα νιώσουν ασφάλεια για το μέλλον τους ως πολίτες σε ένα ευνομούμενο κράτος ;
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ, ΚΟΠΙΑΣΑΝ, ΘΥΣΙΑΣΑΝ, ΑΡΙΣΤΕΥΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ. Τί άλλο ζητάτε τώρα; Εμείς είμαστε υπερήφανοι για αυτά τα ελληνόπουλα, τα παιδιά μας και στεκόμαστε δίπλα τους, τα στηρίζουμε και τα ενθαρρύνουμε να συνεχίσουν απρόσκοπτα το δρόμο που με τόσο ΚΟΠΟ χάραξαν!
Εσείς θα μείνετε δίπλα τους ως αρωγοί ή θα σταθείτε απέναντιτους κουνώντας το δάχτυλο ;
Μην τα φορτώνετε με άγχος και ανασφάλεια! Μην τα αποπροσανατολίζετε, μη δημιουργείτε ανταγωνισμό και μην ενισχύετε την παραπαιδεία. Μείνετε συνεπείς σε ότι ο Νόμος αυτοδίκαια ορίζει!
Είναι άδικη η επιβολή εξετάσεων στους μαθητές των προτύπων γυμνασίων για την εισαγωγή τους στα πρότυπα λύκεια ! Παρακαλούμε διορθώστε το ατόπημα!
Ευχαριστώ,
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΊΝΑΙ ΆΔΙΚΟ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΕΜΕΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΎΜΑΣΤΕ!!ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ!!
Ως πατέρας μαθητή της Β Γυμνασίου στα Ανάβρυτα, σε ό,τι αφορά τη διαδικασία μετάβασης των μαθητών ΠΣ από το Γυμνάσιο στο Λύκειο μέσω εξετάσεων, είμαι εντελώς αντίθετος, καθώς είναι προφανή νομίζω τα αρνητικά σημεία (συνυπογράφω τη θέση του Συλλόγου Γονέων του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων), ενώ είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς τα θετικά σημεία.
Σε κάθε περίπτωση, η «αναδρομική» ισχύς του Νόμου, δηλαδή για τα παιδιά που ήδη φοιτούν στο Γυμνάσιο, είναι διπλά άδικη (ενδεικτικά, σε ό,τι αφορά τη δική μας οικογένεια, δεν αποδεχθήκαμε υποτροφία από Ιδιωτικό Σχολείο, με την προοπτική της φοίτησης του παιδιού μας για 6 και όχι 3 χρόνια)
Είμαι μαθήτρια Στ’ Δημοτικού και όλη τη χρονιά αυτή προετοιμάζομαι για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πρότυπο Γυμνάσιο που φοιτά κι ο αδερφός μου στη Β΄ Γυμνασίου. Παρακολουθώντας τις τελευταίες μέρες τις συζητήσεις που γίνονται στο σπίτι μου και βλέποντας την αναστάτωση και στενοχώρια των γονιών και του αδερφού μου στην προοπτική να ξαναπεράσει όλη αυτή τη δοκιμασία σε ένα χρόνο από τώρα για να προχωρήσει στο Λύκειο, αρχίζω να αμφιβάλλω αν είχε καθόλου νόημα η προσπάθειά μου όλη αυτή τη χρονιά. Εδώ ακόμα δεν μας έχετε πει αν και πότε θα δώσουμε φέτος εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία. Κι ενώ δεν έχετε πει τίποτε γι’ αυτό, μιλάτε για επανάληψη αυτής της δοκιμασίας σε 3 χρόνια. Για ποιο λόγο; Γιατί τώρα;
Ο μεγάλος μου εγγονός τελειώνοντας το δημοτικό αποφάσισε να δώσει εξετάσεις για να φοιτήσει στο Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο Αναβρύτων.
Εδωσαν τη χρονιά αυτή πάνω από 800 μαθητές εξετάσεις για τη σχολή Αναβρύτων και ήταν στους πρώτους 20
Τώρα βρίσκεται στην Β! τάξη του γυμνασίου, είναι καλός μαθητής και με τις ευκαιρίες που προσφέρει το εξαιρετικό αυτό Ιδρυμα στους μαθητές του έχει προχωρήσει και σε άλλα ενδιαφέροντα, όπως η Αστρονομία, και τα Μαθηματικά όπου διαπρέπει. Βοηθούμενος από τη Σχολή Αναβρύτων παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς Αστρονομίας και Μαθηματικών και γενικά η ζωή του μικρού έφηβου έχει αποκτήσει ενδιαφέροντα που σε άλλη περίπτωση δεν ξέρω αν θα μπορούσε να πραγματοποιήσει.
Εχει δεθεί πλέον με τη Σχολή Αναβρύτων τόσο πολύ που δεν ξέρω πως θα αντιδράσει σε περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις για εισαγωγή στο Λύκειο όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση.
Μην προχωρήσετε στην απόφαση αυτή γιατί θα αναστατώσετε όχι μόνο τους μαθητές των Προτύπων Σχολείων, αλλά και τις οικογένειες τους. Τα παιδιά έδωσαν εξετάσεις και πέρασαν στις σχολές με σκοπό να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους.
Εγώ νομίζω ότι οι πλέον αρμόδιοι για να αποφασίσουν ποιοι είναι άξιοι να συνεχίσουν στο Λύκειο είναι οι καθηγητές των προτύπων σχολείων οι οποίοι γνωρίζουν την αξία των μαθητών τους
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Θα ήθελα να εκφράσω τις ανησυχίες μου για το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου. Ως μαθητής β’τάξης προτύπου γυμνασίου, θεωρώ άδικο που μου λέτε πως θα πρέπει να ξαναπεράσω την δύσκολη και αγχωτική διαδικασία προετοιμασίας για τις εξετάσεις. Πιστεύω πως πρέπει να σημειωθεί πως, όχι μόνο εμείς να εξαιρεθούμε καθώς δώσαμε με ένα διαφορετικό νομοσχέδιο που υποστήριζε πως θα φοιτοθσαμε για 6 χρόνια, αλλά και τις δυσκολίες που ο οποιοσδήποτε μαθητής θα αντιμετωπίσει αν πρέπει να πάει σε ένα καινούριο λύκειο στο οποίο δεν θα γνωρίζει κανέναν. Παρακαλώ λάβετε το σχόλιό μου υπόψη πριν παρθεί η τελική απόφαση. Ευχαριστώ
Επιελους να σταματησει το υπουργειο Παιδειας αυτη την τακτικη, να προωθει αλλαγες ακαιρες, προχειρες κι αιφνιδιαστικες. Ειναι φαινομενο δεκαετιων και μας κυνηγα κυριολεκτικα απο γενια σε γενια.
Μητερα παιδιου Β γυμνασιου Ευαγγελικης.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Μετά την προσεκτική ανάγνωση των παραπάνω και ως μαθήτρια της πρώτης Γυμνασίου που φοιτά στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων, θα σας προέτρεπα να μην εφαρμοστεί το παραπάνω νομοσχέδιο, τουλάχιστον για τους μαθητές που έχουν ήδη εισαχθεί στα Πρότυπα Σχολεία.
Εμείς οι μαθητές αφιέρωσαμε πολύ χρόνο και ενέργεια στην προσπάθεια της εισαγωγής τους με εξετάσεις στα εν λόγω σχολεία ώστε να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο περιβάλλον φοίτησης. Όλα αυτά όμως με την προϋπόθεση της εξάχρονης φοίτησης μας στα Π.Σ. Επιλεξαμε να δώσουμε τις προαγωγικες εξετάσεις καθώς οι πιθανότητες επιτυχίας είναι μεγαλύτερες και η προσαρμογή ευκολότερη σε σχέση με τη περίπτωση των προαγωγικων εξετάσεων για το Λύκειο. Επιπρόσθετα, η πλειοψηφία των μαθητών θα καταφύγει σε φροντιστήρια υπό τον φόβο και το άγχος της αποτυχίας στις προαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου, παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές με την αφοσίωση τους μας έχουν δώσει όλα τα απαραίτητα εφόδια. Τέλος πολλοί μαθητές έχοντας κατεστραμμένη ψυχολογία με την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου μπορεί να παρατήσουν την προσπάθεια αυτή ενώ επάξια και με πολλές θυσίες έχουν εισαχθεί στα Πρότυπα Σχολεία.
Κατά την γνώμη μου δεν θα ηταν καθόλου συνετή η πραγματοποίηση μιας τέτοιας απόφασης να αφορά τους μαθητές της χρονιάς μου. Σας παρακαλώ λάβετε υπ’ όψιν σας την άποψη μου.
Με σεβασμό
Ασπασία Λιώση
Μαθήτρια Α Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου
Απαξιώνετε και αποδυναμώνετε πλήρως τον θεσμό των Προτύπων με τη διάταξη αυτή! Κανένα παιδί και κανένας γονιός δε θα ήθελε να υποβληθεί το παιδί του σε μια τόσο επίπονη και αγωνιώδη διαδικασία εισαγωγής γνωρίζοντας ότι είναι μόνο για τρία χρόνια και με ρίσκο στη συνέχεια να χάσει τους φίλους του και τις παρέες του και να υποχρεωθεί σε αλλαγή περιβάλλοντος. Αναρωτιέμαι μήπως πραγματικά αυτός είναι ο στόχος σας. Κρίμα!
Εαν πραγματίκα σας ενδιαφέρει η παιδεία σας παρακαλούμε καταργήστε η διορθώστε αυτή την αδικία σε βάρος των παιδιών και των γονιών τους που πάλεψαν σκληρά για να καταφέρουν να περάσουν στα πρότυπα σχολεία.
Αν δεν το κάνετε θα μας βρείτε ολους αλληλέγγυουςγονείς και μαθητές σαν μια γροθιά απεναντί σας.
Η ΧΩΡΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΚΡΙΣΗ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΞΑΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ;;;;;; ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΤΩΡΑ!!!
Βρίσκω άδικο το μέτρο που προβλέπει την επιβάρυνση των παιδιών με εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα λυκεια. Οι μαθητες των προτύπων γυμνασιων είναι ούτως ή άλλως αριστοι και θα έπρεπε να συνεχίζουν αυτόδίκαια στα αντίστοιχα λυκεια.
Με την προφαση της ενισχυσης του επιτυχημενου προτυπου σχολειου, καταργειτε τα δικαιωματα των ηδη επιτυχοντων. Μονο εγω βλεπω το παραδοξο;
Επιτέλους να σταματήσει το υπουργείο Παιδείας αυτή την τακτική, να προωθεί αλλαγές άκαιρες, πρόχειρες κι αιφνιδιαστικές. Είναι φαινόμενο δεκαετιών και μας κυνηγά κυριολεκτικά από γενιά σε γενιά.
Μητέρα παιδιού Β γυμνασίου Ευαγγελικής.
Δώσαμε εξετάσεις με την προϋπόθεση ότι θα φοιτούσαμε στο πρότυπό 6 χρόνια και όχι 3. Πώς μπορείτε να μας αφαιρείτε το δικαίωμα αυτό;
Μας οδηγείτε στην παραπαιδεία και βλέπουμε τους φίλους και τους συμμαθητές μας ως ανταγωνιστές.
Αξιότιμη Κ. Κεραμέως,
Είμαι μία μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου του Π.Γ.Ε.Σ.Σ. και με το που διάβασα το Άρθρο 18 μέσα μου άρχισε να φουντώνει το συναίσθημα του θύμου και της αδικίας. Πραγματικά, η αλλαγή αυτή είναι απαράδεκτη για ποικίλους λόγους.
Αρχικά, τα παιδιά που αποφάσισαν να δώσουν στις εξετάσεις για να μπουν σε πρότυπο πέρασαν ατελείωτες ώρες διαβάζοντας και δαπάνησαν πολλά χρήματα σε φροντιστήρια με τον όρο να φοιτήσουν 6 χρόνια στο πρότυπο της επιλογής τους. Αυτή η απόφαση θα αποτρέψει πολλά παιδία από το να δώσουν εξετάσεις καθώς ακόμη και να περάσουν, στις εξετάσεις του γυμνασίου, οι πιθανότητες να ξαναπεράσουν στο λύκειο είναι πολύ μικρές. Επίσης, είναι χυδαίο να αναγκάσεις ένα παιδί μετά από 3 χρόνια να περάσει αυτή την επίπονη, για την ψυχολογία των παιδιών, διαδικασία. Επιπροσθέτος, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε μία ηλικία στην οποία θα αναγκαστείς να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό στο διάβασμα καθώς πλησιάζουν οι Πανελλαδικές είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό. Τέλος, τα παιδιά έχουν δημιουργήσει στενούς δεσμούς με τα υπόλοιπα που πέρασαν στο γυμνάσιο και πιστέψτε με τέτοιες φιλίες δημιουργούνται δύσκολα και για πολλούς θα είναι δύσκολο να κάνουν παρέες.
Κλείνοντας, ελπίζω να λάβετε υπόψιν σας όλα τα παραπάνω αποτελέσματα αυτής της πράξης πριν παρθεί η απόφασή σας.
Με εκτίμηση,
Μία μαθήτρια του Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
Τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα σχολεία όπως φαίνεται και από τα μηνυματά τους είναι παιδιά που αγαπούν το σχολείο και τους εξαιρετικούς καθηγητές τους.Είναι παιδιά που επέλεξαν στην ευαίσθητη ηλικία των 12 ετών να διαγωνιστούν και να περάσουν τις δύσκολες εισαγωγικές εξετάσεις.Είναι παιδιά που αν και έχουν μια δύσκολη καθημερινότητα αφού τα περισσότερα μένουν μακριά από το σχολείο εν τουτοις λατρεύουν αυτη την καθημερινότητα.Έδωσαν εξετάσεις με τη γνώση ότι θα φοιτήσουν στο σχολείο τους για 6 χρόνια.Είναι παιδιά που αγαπάνε τη γνώδη,το διάβασμα και που στο σχολείο της γειτονιάς πολλά αντιμετώπιζαν κοροιδίες και εκφοβισμό από τους συμμαθητές τους αφού οι περισσότεροι δεν διάβαζαν.Ιο φράσεις σπασικλάκι φυτό γυαλάκια ήταν επίθετα που τα ακολουθούσαν.Στο καινούριο τους περιβάλλον μπόρεσαν να ανοίξουν τα φτερά τους και να βρούνε φίλους με κοινούς στόχους και ενδιαφέροντα.Πώς λοιπόν θα γυρίσουν πίσω σε αυτό το σχολικό περιβάλλον;;;;Πώς θα διαχειριστούν αυτή την αλλαγή σε αυτή την ευαίσθητη περίοδο της ζωής τους.;;;Για μας τους γονείς σημασία έχει η ψυχική υγεία των παιδιών και όχι η αριστεία…Παρακαλώ πολύ διορθώστε το άρθρο 18 για τα παιδιά της α και β γυμνασίου.Ηδη η εποχή που διανύουμε είναι πολύ δύσκολη ας μην δημιουργούμε επιπλέον θέματα.Συμβουλευτείτε ψυχολόγους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στον ψυχισμό τους.Μην προδίδετε την εμπιστοσύνη που σας έχουμε…Σκεφτείτε να ήταν το δικό σας παιδί σε αυτή την θέση και σκεφτείτε πως θα ήταν το σωστό να του φερθούν.Είμαστε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ακούστε τα σχολιά μας πράξτε το νόμιμο και σωστό.
για ποιό λόγο τόσο μένος γαι τους μαθητές των προτύπων;;;; Είστε ΑΔΙΚΟΙ
ΜΗΝ ΜΑΣ ΔΙΑΛΥΕΤΕ ΤΑ ΌΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΠΊΔΕΣ ΜΑΣ!
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗ!!! ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ, ΜΗΝ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ!!!
ΜΗΝ ΕΠΙΤΙΘΕΣΤΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!!
ΜΗΝ ΜΑΣ ΣΤΕΡΕΙΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΌΠΤΙΚΕΣ ΜΙΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΊΑΣ!
ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΠΟΛΥ!!! ΜΗΝ ΜΑΣ ΑΓΧΩΝΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΜΕ ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥΣ…
ΟΧΙ ΆΛΛΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΑ, ΔΙΑΒΆΖΟΥΜΕ ΗΔΗ ΠΟΛΛΕΣ ΏΡΕΣ!
ΜΗΝ ΜΑΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΑΣ ΙΣΟΠΕΔΏΝΕΤΕ!
ΓΙΑΤΙ Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;
ΜΗΝ ΠΑΊΡΝΕΤΕ ΑΠΟΦΆΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ!
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ; Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΩΝ Ή ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ;
ΜΗΝ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΟ ΌΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΎΤΕΡΟ ΜΈΛΛΟΝ!
ΚΟΠΙΑΣΑΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΆΣΟΥΜΕ ΩΣ ΕΔΏ, ΜΗΝ ΜΑΣ ΓΥΡΙΖΕΤΕ ΠΙΣΩ!
ΜΗ ΜΟΥ ΣΤΕΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑ Σ’ΑΥΤΌ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.. ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΈΣ, ΤΙΣ ΜΥΡΩΔΙΈΣ, ΤΙΣ ΑΊΘΟΥΣΕΣ!
ΟΤΑΝ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ, ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ; ΚΟΛΛΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ;;;;;
ΕΙΜΑΙ 14 ΕΤΩΝ, ΠΟΤΕ ΘΑ ΖΗΣΩ ΑΝΈΜΕΛΑ;;;
ΜΗΝ ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΜΝΉΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ!
ΜΗΝ ΠΑΊΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΜΑΣ ΥΓΕΊΑ!
ΑΡΚΕΤΗ ΠΙΕΣΗ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ!
Η υποχρέωση των μαθητών που φοιτούν ήδη στα πρότυπα σχολεία να δώσουν εξετάσεις όταν τελειώσουν την Γ γυμνασίου για να τους επιτραπεί να προχωρήσουν στην Α λυκείου του ίδιου τους του σχολείου, είναι απόλυτα άδικη.
Τα παιδιά αυτά υπέστησαν ήδη βασανιστικές εξετάσεις και προετοιμασία και οι γονείς τους υποχρεώθηκαν σε υπέρογκα έξοδα για το ειδικό φροντιστήριο που, ως γνωστόν, έχει (σιωπηρά) καθιερωθεί, για να αποκτήσουν το δικαίωμα να φοιτήσουν στις 6 βαθμίδες του προτύπου σχολείου τους.
ΈΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΥΠΟΣΤΕΊ BULLYING ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΌ, ΑΝ ΜΑΣ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΏΣΟΥΝ!
απαράδεκτο, πάρτε το πίσω αμέσως
ΜΗΝ ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ!
ΜΗΝ ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΈΣ ΜΑΣ, ΞΕΡΟΥΝ ΑΝ ΑΞΊΖΟΥΜΕ Ή ΟΧΙ!
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ ΩΣ ΕΧΘΡΟΥΣ;
γιατί τυραννάτε έτσι τα παιδιά;
ΔΕΝ ΕΊΜΑΣΤΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ!
ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΖΉΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΒΕΊΑ ΟΠΩΣ ΤΑ ΥΠΌΛΟΙΠΑ ΠΑΙΔΙΆ!
ΜΗΝ ΜΑΣ ΞΕΡΙΖΩΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!
Είμαι μαθήτρια στο Πρότυπο Γυμνάσιο της Ευαγγελικής Σχολής και είμαι περήφανη για αυτό. Αγαπώ το σχολείο μου, τόσο γιατί εχω την δυνατότητα να κάνω αυτό που μου αρέσει, να μαθαίνω, αλλά και γιατί έχω την δυνατότητα να συναναστρέφομαι με μαθητές που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα με εμένα και καθηγητές που νοιάζονται για την πρόοδο των μαθητών τους. Με βάση το άρθρο 18 όμως, εγώ και όλοι οι συμμαθητές μου αναγκαζόμαστε να ξαναπεράσουμε την ταλαιπωρία των εξετάσεων, με σκοπό να συνεχίσουμε την φοίτησή μας στο Λύκειο.
Και εδώ είναι λοιπόν αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι περισσότεροι. Δεν φοβόμαστε τις εξετάσεις. Είμαστε πραγματικά ικανοί να ξαναπεράσουμε. Αλλά όταν η πιθανότητα εισαγωγής είναι 1 στους 10 και με το παραμικρό λάθος μπορεί να χαθεί η θέση, τότε ναι, έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε και να φοβόμαστε για το μέλλον μας. Κανείς, και λέω κάνεις, δεν ξέρει καλύτερα από τους μαθητές των Προτύπων την ταλαιπωρία και το άγχος που βίωσαμε κατά την διάρκεια των εξετάσεων. Οπότε, όταν δε υπάρχει κατανόηση προς εμάς, δεν μπορεί να γίνει μια αλλαγή, όπως αυτή που αναγράφεται στο άρθρο 18. Η ιστορία των Προτύπων Σχολείων είναι ήδη πονεμένη, ας μην την κάνουμε χειρότερη. Το μόνο που θέλουμε εμείς και οι συμμαθητές μου είναι να περασουμε αυτά τα τελευταία σχολικά μας χρόνια όσο πιο ομαλά μπορούμε. Αποδείξαμε την αξία μας ήδη μια φορά, γιατί να το ξανακάνουμε;
Πρώτη Περιπτωση:
«Άρθρο 18 Επιλογή μαθητών
1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται…»
Δεύτερη (υποτιθέμενη) Περίπτωση:
» Άρθρο Χ Επιλογή ΦΟΙΤΗΤΩΝ
1. Η εισαγωγή των ΦΟΙΤΗΤΩΝ στο Α΄ έτος του Πανεπιστημιακού Τμηματος και η συνέχιση στο Γ έτος του ίδιου Τμήματος γίνεται έπειτα από Πανελλαδικές εξετάσεις. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται… »
Πώς σας φαίνεται η υποτιθέμενη 2η περίπτωση;
Κάπως παράλογη;
Είναι ίδια με την 1η περίπτωση μόνο που θα αφορούσε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η 1η περίπτωση στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πρόκειται να εφαρμοστεί με άρθρο σε νομοσχέδιο.
Για τους άριστους μαθητές των προτύπων γυμνασίων πλέον ΔΕΝ θα ισχύει η Ενιαία Δευεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αντίθετα οι τυχαία επιλεγμένοι μαθητές των πειραματικών γυμνασίων απολαμβάνουν την αυτοδίκαιη μετάβασή τους στα πειραματικά λύκεια.
Για ποιόν σκοπό και όφελος γίνεται αυτή η διάκριση στους μαθητές των ΠΓ; Σε τί τιμωρούνται;