Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:
ΤΑΞΕΙΣ | Α | Β | Γ | Δ | Ε | ΣΤ | |
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ενιαίος Τύπος | |||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 |
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | ||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Μουσική | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’ | ||||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤ | Σύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’ | ||
Α | Β | Γ’ – Δ’ | Ε’- ΣΤ’ | ||||||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 3,5 | 3,5 | 7 | ||
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2/2 | 1 | ||||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 2/2 | 1 | ||||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3/2 | 3/2 | 3 | ||
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 1/2 | 1/2 | 1 | |||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | |||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’ – Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | ||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 4 | 4 | |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 1 | 1 | ||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3 | 3 | |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
*Αισθητική Αγωγή | |||||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | ||||||
Μουσική | 1 | 1 | 1 | ||||||
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 |
Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.
Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.
Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Τα ελάχιστα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας που προτείνονται για παιδιά και εφήβους από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας είναι 1 ώρα σωματικής δραστηριότητας κάθε μέρα – περισσότερη σωματική δραστηριότητα θα οδηγήσει σε μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία. Είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.
1. Στο Δημοτικό, το μάθημα της Πληροφορικής, ως ξεχωριστή επιστήμη, με δεδομένη την βαρύτητα στην σύγχρονη εποχή θα πρέπει να είναι 2ωρης διάρκειας την εβδομάδα για τις τάξεις Δ΄, Ε΄, Στ΄.
2. Να δημιουργηθεί για το Δημοτικό σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών και εγχειρίδιο που να στοχεύει στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών και τον ψηφιακό εγγραμματισμό του.
3. Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Πληροφορικής θα πρέπει να είναι 2ωρης διάρκειας την εβδομάδα.
4. Στο Γυμνάσιο θα συνεχίζεται ο ψηφιακός εγγραμματισμός των μαθητών μέσα από σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών και σχολικό εγχειρίδιο, με έμφαση στην εργασία με project σε σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές όπως εκπαιδευτική ρομποτική, παιγνιδοποίηση κ.ά.
5. Στο ΓΕΛ στις Α΄ και Β΄ τάξεις 2ωρο μάθημα γενικής παιδείας.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Προσυπογράφω και με το παραπάνω το πρηγούμενο σχόλιο της Δήμητρας:
«Πόσα μπορούν να διδαχθούν από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής σε 30 ώρες/ έτος; Είναι όσες ώρες περνούν τα παιδιά σε 1 και 1/2 εβδομάδα μαθημάτων με τον δάσκαλο της τάξης»
«Έχετε στα χέρια σας τους νεότερους επιστήμονες-εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας, με όρεξη για προσφορά, γνώσεις, δεξιότητες, συνεχείς επιμορφώσεις. Εκμεταλλευτείτε αυτή τη δυναμική προς όφελος των μαθητών. Η Πληροφορική είναι η επιστήμη του σήμερα και του αύριο. Οι βάσεις σε αυτήν, όπως και σε όλα τα μαθήματα πρέπει να θέτονται δυναμικά από το Δημοτικό.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Πρέπει να δοθεί έμφαση στα βασικά μαθήματα του Δημοτικού και όχι στις γλώσσες και τη Φυσική Αγωγή. Οι μαθητές πηγαίνουν στο Γυμνάσιο και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με κενά σε βασικά μαθήματα καταφεύγοντας σε ιδιαίτερα και φροντιστηριακά μαθήματα από πολύ νωρίς.
Αλλαγές πρέπει να προτείνονται από γνωστές του χώρου και του αντικειμένου χωρίς να εξυπηρετούνται συμφέροντα.
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
ο μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής έχει πρωταρχικά σημασία όχι μόνο στην σωματική ανάπτυξη του παιδιού, αλλά και ψυχολογική εκτόνωσή του, γεγονός που φάνηκε περίτρανα το διάστημα αυτό της περιορισμένης μετακίνησης και απαγόρευσης της άθλησης και του ελεύθερου παιχνιδιού. Ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με 2 μόνο ώρες του μαθήματος στην Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού, στο Γυμνάσιο, Α΄, Γ΄Λυκείου και 1 στην Β΄Λυκείου.Όχι μόνο θα ήταν ορθό να αυξηθεί στις 3 ώρες σε όλες τις τάξεις, αλλά και να ξεκινάει από το Νηπιαγωγείο, από εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής.
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα επιφέρει μόνο οικονομικά οφέλη και όχι ποιοτικά
Θα ήθελα κι εγώ να καταθέσω την άποψή μου στη δημόσια διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία και συγκεκριμένα για το άρθρο που αναφέρεται στο διδακτικό χρόνο του μαθήματος «Θεατρική αγωγή».
Έχω την αίσθηση, ότι το μάθημα της Θεατρικής αγωγής βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, 25 χρόνια μετά την επιτυχημένη πιλοτική εφαρμογή του, στο πλαίσιο του προγράμματος Μελίνα. Είναι πεποίθηση πολλών στελεχών της εκπαίδευσης ότι το μάθημα καταργήθηκε στην Ε΄ και στην ΣΤ΄ το 2016 χωρίς σκέψη και χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια. Καταργήθηκε σε τάξεις για τις οποίες είχε εκπονηθεί βιβλίο, σε τάξεις που οι μαθητές αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν εθνικές επετείους – γιορτές λήξης και πολλές φορές οι συνάδελφοί μου κι εγώ εργαστήκαμε επιπλέον ώρες, εθελοντικά, για να καλλιεργηθεί ένα αρτιότερο αισθητικό αποτέλεσμα. Παρατηρώντας ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη να επανέλθει νιώθω ότι η θεατρική παιδεία αντιμετωπίζεται πρόχειρα και χωρίς σχέδιο για άλλη μια φορά.
Η θεατρική αγωγή είναι ένα μάθημα που οδηγεί τον μαθητή στην αυτογνωσία, στην κοινωνικοποίησή του, που καλλιεργεί τη φαντασία και το πνεύμα του. Ένα μάθημα μέσα από το οποίο έχουμε δουλέψει τη διαφορετικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον εθελοντισμό, την κυκλοφοριακή αγωγή, το σχολικό εκφοβισμό, την κλιματική αλλαγή, τα συναισθήματα, τη φιλία, τη μυθολογία, κ.α. Ένα μάθημα που μπορεί να συνδυάσει όλες τις Τέχνες. Ένα μάθημα βιωματικό που μπορεί να αξιοποιηθεί για την εμπέδωση της Ιστορίας, της Γλώσσας, της Φυσικής, της Πολιτικής αγωγής κ.α .Ένα μάθημα που σε συνεργασία με όλους τους συναδέλφους κι ιδιαίτερα με τους συναδέλφους της Αισθητικής Αγωγής θα μπορούσε να είναι μια ισχυρή καλλιτεχνική σφραγίδα σε κάθε σχολείο.Ο ρόλος του εκπαιδευτικού θεατρικής αγωγής υποβιβάζεται, όταν διακόπτεται η διδασκαλία του μαθήματος στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού κι όταν δεν δίνεται το περιθώριο στον εκπαιδευτικό να επέμβει αισθητικά στις εκδηλώσεις του σχολείου.
Για όλους τους παραπάνω λόγους θα ήθελα να λάβετε σοβαρά υπόψη σας την αναγκαιότητα της επαναφοράς του μαθήματος στην Ε΄ και στην ΣΤ΄ Δημοτικού, ένα μάθημα που δεν θα έπρεπε να έχει καταργηθεί τα τελευταία 4 χρόνια, αλλά αντίθετα θα έπρεπε να έχει μια στέρεη βάση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Θεωρώ πως αν πρέπει να αυξηθούν οι ώρες των Αγγλικών στο Δημοτικό θα ήταν χρησιμότερο να αυξηθούν στις μεγαλύτερες τάξεις και όχι στην Α και Β.Όταν υπήρχε το 4ωρο στα ΕΑΕΠ ήταν πολύ καλύτερα.
Ομιλία του Πρωθυπουργού (τότε αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης) στην Προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση για την Παιδεία(28/09/2016):
«Για τα δημοτικά θα επιμείνουμε: ενιαίος τύπος για όλα τα σχο-λεία, στηριγμένα όμως στο ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Γνωρίζετε καλά ότι το ολοήμερο σχολείο έχει διευ-κολύνει πολύ σημαντικά σκληρά εργαζόμενους γονείς. Αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι το αναβαθμισμένο πρόγραμμα έδινε τη δυνατότητα στα παιδιά να αποκτήσουν από μικρή ηλικία εξοικείωση με πολύ σημαντικά γνωστικά αντικείμενα όπως η πλη-ροφορική και η αγγλική γλώσσα, αλλά να γνωρίσουν και νέα γνω-στικά αντικείμενα όπως η μουσική, η θεατρική αγωγή και εικαστικά. Η αλήθεια είναι ότι αυτές οι ελεύθερες ζώνες, τις οποίες το Υπουργείο περιορίζει, για τα ίδια τα παιδιά του δημο¬τικού ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του σχολείου. Και δυστυ¬χώς, ακριβώς αυτές σήμερα υπονομεύετε και περιορίζετε το εύρος τους.»
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/es20160928.pdf (Σελίδα 13/16218)
Βίντεο απόσπασμα: https://youtu.be/eCir4ldrkLA?t=2339
Άμεση επαναφορά των ΕΑΕΠ, με το πρόγραμμα και το ωράριο που λειτουργούσαν. 2ωρο Πληροφορικής στις τάξεις Γ’-ΣΤ’. Επαναφορά της Θεατρικής Αγωγής στις τάξεις Ε’-ΣΤ’. 2ωρο Πληροφορικής στις τάξεις του Γυμνασίου. Και φυσικά ΟΧΙ στη μεταβολή του αριθμού των επιτρεπόμενων μαθητών και ΟΧΙ στο ηλικιακό όριο των μαθητών των ΕΠΑΛ.
Δεν μπόρεσα να κατανοήσω το γενικότερο πλαίσιο του νομοσχεδίου όταν έλεγαν οτι θα γίνει ενίσχυση του μαθήματος της Πληροφορικής. Αυτό δεν έγινε σε καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης.
1. Στο δημοτικό σχολείο θα έπρεπε το μάθημα να είναι 2-ωρο για τις τάξεις Γ΄-Στ΄. Επίσης η ύπαρξη βιβλίου και τετραδίου εγρασιών είναι αναγκαία.
2. Στο γυμνάσιο το τοπίο που περιγράφεται είναι πάρα πολύ θολό και ασαφές.
3. Στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δεν είναι δυνατό μηχανικοί να εισέρχονται στις πολυτεχνικές σχολές και να μην γνωρίζουν προγραμματισμό αλλά χημεία…
Η αλγοριθμική σκέψη ξεκινάει από μικρή ηλικία. π.χ. «Κλαίω»->»μου δίνουν φαγητό». Η ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την επιστήμη της πληροφορικής. Κατανοούμε όλοι την ανάγκη το παιδί να αναπτύξει επιτυχημένα την ιδέα της αλγοριθμικής σκέψης από μικρή ηλικία από την επιστήμη που μπορεί να υποστηρίξει αυτό το εγχείρημα (την πληροφορική). Είναι αδιανόητο ένας Γενικός Ιατρός να μπορεί να περιθάλψει ασθενή με καρδιαγγειακά προβλήματα. Όπως και όλοι ξέρουμε την οδήγηση, αλλά την εκπαίδευση νέων οδηγών την αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτές οδήγησης. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι η κάθε επιστήμη ή το κάθε αντικείμενο υποστηρίζεται με αξίες. Όλες οι επιστήμες έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τα μαθήματα των επιστημών της αγωγής, ωστόσο δεν είμαστε όλοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί.
Σημαντική παράμετρος, το εκπαιδευτικό σύστημα που τροποποιεί η χώρα μας, εξετάζει και λαμβάνει υπόψη του τα αποτελέσματα από εκπαιδευτικά συστήματα άλλων κρατών για την εισαγωγή των επιστημών στην εκπαίδευση των παιδιών από μικρή ηλικία. Τα αποτελέσματα ερευνών δείχνουν τη σημαντική συνεισφορά των υπολοίπων επιστημών στην εκπαίδευση των παιδιών σε μικρή ηλικία. Ωστόσο τις νέες επιστήμες τις έχουν εισαγάγει πριν από 10 χρόνια. Με γνώμονα τη σημαντική βελτίωση και αναβάθμιση στα εκπαιδευτικά συστήματα τα οποία και υιοθέτησαν πριν από μία 10ετία τις επιστήμες στην εκπαίδευση παιδιών μικρής ηλικίας, είναι απαραίτητο να μην καθυστερήσουμε άλλο.
Αν πραγματικά θέλετε να ενισχύσετε την πληροφορική στα σχολεία, αυξήσετε τις ώρες στα Δημοτικά Σχολεία, γράψτε βιβλίο για τα παιδιά…υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις, που σε κανέναν άλλο κλάδο δεν υπάρχουν.
είναι η επιστήμη του ΠΑΡΟΝΤΟΣ και του ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ, δώστε της, την πρέπουσα σημασία και επιτρέψτε στους επιστήμονες πληροφορικούς, που μόνο εκείνοι μπορούν, να εκπαιδεύσουν σωστά τα παιδιά μας, στις νέες τεχνολογίες και κυρίως στην αλγοριθμική σκέψη.
επιτέλους σαν χώρα ας πάμε ένα βήμα μπροστά!
το μάθημα της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ πρέπει να είναι υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις του σχολείου (Α/ΘΜΙΑ και Β/ΘΜΙΑ), αυτονόητα πράγματα για το εξωτερικό, εμείς εδώ δυστυχώς, θα πρέπει να επιχειρηματολογήσουμε για να πείσουμε κάποιους για τα αυτονόητα!!!
Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)
Δεν μπορεί να υπάρξει ψηφιακός γραμματισμος με μια ωρα ΤΠΕ την εβδομάδα.Για να ζητήσουμε από τους αυριανούς πολίτες να λειτουργούν σε ενα ψηφιακό κράτος,να ζουν και να εργάζονται σε μια κοινωνία που θα απαιτεί την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εργασία,θα επρεπε ηδη να τους παρέχουμε τις γνώσεις πληροφορικης με 2 ώρες ανα εβδομαδα τουλαχιστον απο την Γ δημοτικού,οπως γινοταν στα δημοτικά ΕΑΕΠ.
Χριστός Ανέστη!
Είναι αδιανόητο να μπένουμε στην διαδικασία πως με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής. Εμφανέστατη καταπάτηση κάθε είδους δικαιώματος των Κ.Φ.Α. να ενταχθούν στην εργασία και παραγωγική διαδικασία της κοινωνία. Ας λογικευτούμε επιτέλους και μη βαπτίζουμε το ασπρο μαύρο, αρκετά!
Θεωρώ πώς η προσπάθεια απαξίωσης του κλάδου Καθηγητών Φυσικής Αγωγής όπου εξελίσετε σε όλους του τομείς του επιστημονικού του πεδίου όπως η φυσική αγωγή, η άσκηση αλλά και η παιδαγωγική του προοπτική καταπατάτε φανερά και δίχως έλεος σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας μας δημόσιο και ιδωτικό τομέα.
Επιτέλους ας σταματήσει αυτό και απο επιστήμονες αλλων κλάδων και ας καταλάβουν και μπούν στην θέση των καθηγητών φυσικής αγωγής.. Δεν πάει άλλο η έμπρακτη απαξίωση αυτή.
Παρακάτω επισυνάπτω και προωθώ κι εγώ με την σειρά μας την θέση μας ως καθητές φυσικής αγωγής και επιστήμονες του είδους μας:
Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.
με εκτίμηση και παράκληση για κατανόηση απο όλους τους φορείς. Αλέξανδρος Ορφανίδης
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο
Χριστός Ανέστη!
Θεωρώ πώς η προσπάθεια απαξίωσης του κλάδου Καθηγητών Φυσικής Αγωγής όπου εξελίσετε σε όλους του τομείς του επιστημονικού του πεδίου όπως η φυσική αγωγή, η άσκηση αλλά και η παιδαγωγική του προοπτική καταπατάτε φανερά και δίχως έλεος σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας μας δημόσιο και ιδωτικό τομέα.
Επιτέλους ας σταματήσει αυτό και απο επιστήμονες αλλων κλάδων και ας καταλάβουν και μπούν στην θέση των καθηγητών φυσικής αγωγής.. Δεν πάει άλλο η έμπρακτη απαξίωση αυτή.
Παρακάτω επισυνάπτω και προωθώ κι εγώ με την σειρά μας την θέση μας ως καθητές φυσικής αγωγής και επιστήμονες του είδους μας:
Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.
με εκτίμηση και παράκληση για κατανόηση απο όλους τους φορείς. Αλέξανδρος Ορφανίδης
Ενίσχυση της Πληροφορικής με 1 ώρα/εβδομάδα δεν μπορεί να επιτευχθεί. Το μάθημα της πληροφορικής θα πρέπει να είναι 2ωρο τουλάχιστον στις Δ’-Ε’-ΣΤ’ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)
Ειλικρινά δε μπορώ να αντιληφθώ το μέγεθος της πίκρας που αισθάνομαι 18 χρόνια προϋπηρεσίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως θεατρολόγος. Σε μία χώρα που γέννησε τον πολιτισμό πως είναι δυνατόν οι Νεοέλληνες να υποβαθμίζουμε τόσο πολύ τη σημαντικότητα του θεάτρου και του θεατρικού πολιτισμού στην εκπαίδευση. Ο KEN ROBINSON στο άρθρο του «το σχολείο που σκοτώνει τη δημιουργικότητα» έχει υπογραμμίσει τη σημασία που έχει η τέχνη του θεάτρου και του χορού ειδικά σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.Δυστυχώς ιεραρχικά το οι τέχνες και ειδικά το θέατρο βρίσκονται στο κατώτατο στάδιο στον τομέα της εκπαίδευσης είναι κάτι που μας απαξιώνει ως λαό και ως πολιτισμό. Κάντε μια βόλτα από τα σχολεία να δείτε πόσο ανάγκη έχουν τα παιδιά για έκφραση. Αυξήστε τον αριθμό των ωρών. Βάλτε ξανά το μάθημα και στις μεγάλες τάξεις! Δημιουργήστε ώρες για πρόβες. Δεν είναι δυνατόν τις πρόβες να τις κάνουν οι δάσκαλοι και εμείς να είμαστε απλοί παρατηρητές!!!
Πιστεύω σε ορισμένα σχολεία που υπάρχουν δημοτικά κολυμβητήρια να γίνονται σε όλες τις τάξεις του δημοτικού μαθήματα κολύμβησης.Επίσης, θα μπορούσατε να προσθέσετε το μάθημα των αρχαίων ελληνικών από το δημοτικό για να μάθουν να μιλάνε, να κάνουν αναγνώριση λέξεων, ετυμολογία, και άλλα απλά στην αρχή πράγματα και όχι πηγαίνοντας στο γυμνάσιο να καλούνται να κάνουν αρχαία και να μην καταλαβαίνουν τίποτα.Ως συνέπεια αδιαφορούν και διαβάζουν απλώς για να διαβάζουν.Πρέπει να αγαπήσουμε την γλώσσα μας, την πιο όμορφη γλώσσα, που συναντάμε ελληνικές λέξεις σε όλες τις υπόλοιπες γλώσσες.
Είναι ντροπή να τρέχουμε να υποστηρίξουμε 3 και 4 σχολεία που υπηρετούμε, να βοηθήσουμε διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς, παιδιά και το ευχαριστώ από το κράτος μετά από όλη αυτή την κατάσταση, να είναι 1 ώρα Πληροφορική ανά τάξη. Μας συμπεριφέρεται σαν να είμαστε σκουπίδια και υπηρέτες των «Βολεμένων».
Επίσης, έχω να θέσω άλλη μια ερώτηση. Ας υποθέσουμε συνεχίζει να ισχύει το μονόωρο μάθημα Πληροφορικής στα δημοτικά και στις άλλες βαθμίδες, αλλά θα μιλήσω για το Πρωτοβάθμια-Ειδικής που υπηρετώ, έχει αναρωτηθεί το κράτος πόσες ώρες από τις ώρες των Δασκάλων, οι ίδιοι οι δάσκαλοι απασχολούν τα παιδιά στους Υπολογιστές;;; Και φυσικά δεν είναι, βοηθητικά/υποστηρικτηκά στο εκπαιδευτικό τους έργο, είναι από υλικό που χρησιμοποιούμε στο μάθημα Πληροφορικής.
Γιατί λοιπόν ο δάσκαλος να έχει το δικαίωμα στην ώρα του να κάνει χρήση εφαρμογών Πληροφορικής, ενώ ο Πληροφορικός να τρέχει από το ένα σχολείο στο άλλο; ρωτάμε εμείς τι ασκήσεις θα κάνουν στη γλώσσα ή στα μαθηματικά;; Γιατί να μπορεί να γίνει το αντίστροφο;; Δεν είναι άδικο για εμάς;; Αφού έτσι κι αλλιώς οι ίδιοι οι δάσκαλοι θα τα απασχολήσουν κι άλλη ώρα πέρα από το μονόωρο μάθημα Πληροφορικής. Η Πληροφορική είναι στη ζωή μας, θέλοντας και μη, είναι το μέλλον μας.
-Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των ΑΕΙ
– Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕΛ
– Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕΛ. «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
– Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕΛ, σε Γενικής Παιδείας.
– Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.
– Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των ΤΠΕ και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
– Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας.
– Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος ΤΠΕ στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).
– Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
Ε όχι μόνο μία ώρα θρησκευτικών στην Ε και ΣΤ δημοτικού. Ποσό περισσότερη απαξίωση θα δούμε; Γιατί τόσος μηδενισμός σε ένα μάθημα που ευχαριστεί τα παιδιά και φέρνει σε άμεση επαφή με την θρησκεία. Δεν βλέπει το Υπουργείο οτι έχουν γεμίσει τα κατηχητικά όλων των ενοριών με μαθητές και ειδικά των δημοτικών .Γιατί τιμωρεί την νεολαία και το μέλλον της Ορθόδοξης Ελλαδας;
Μακάρι αυτά τα σχόλια να διαβάζονται και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Προσωπικά, ανησυχώ πολύ με την αύξηση που βλέπω στις ώρες των αγγλικών αλλά και με την εισαγωγή του μαθήματος στο νηπιαγωγείο. Δεν είμαι εκπαιδευτικός, αλλά ως γονέας δύο κοριτσιών που τώρα θα μπει η μεγάλη στο Δημοτικό, νιώθω ότι θα μπερδευτεί πολύ με την ξένη γλώσσα.
Φοβάμαι ότι το σχολείο μετατρέπεται σε ένα… φροντιστήριο Αγγλικών.
Κρίμα. Τα παιδιά μου θέλω να έχουν σφαιρική γνώση: να αθλούνται, μιας και έχουμε και τα πιο παχύσαρκα παιδιά στην Ευρώπη, να έχουν ερεθίσματα από τέχνες (θέατρο), να μαθαίνουν υπολογιστές.
Μακάρι να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο!
Καλή Δύναμη σε εσάς τους εκπαιδευτικούς για το δύσκολο έργο που επιτελείτε, ειδικά αυτές τις μέρες και σας ευχαριστούμε γι’ αυτό.
Το μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε στην Ε’ και Στ’ τάξη, καθότι αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία εφαρμογής διαφόρων προγραμμάτων (υγείας, περιβαλλοντικών κ.α.). Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έχουν τεράστιο όφελος από τέτοιου είδους προγράμματα και μπορούν να αυτενεργήσουν πολύ περισσότερο σε σχέση με τα παιδιά μικρότερων τάξεων. Αν καθοριστεί πιο συγκεκριμένα το πλαίσιο εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης, αν υπάρξουν περισσότερες κατευθύνσεις και προτάσεις από το υπουργείο και αν της δοθεί η πρέπουσα σημασία, δε χρειάζεται να δημιουργηθεί κανένα νέο εργαστήριο δεξιοτήτων.
Είναι ντροπή να τρέχουμε να υποστηρίξουμε 3 και 4 σχολεία που υπηρετούμε, να βοηθήσουμε διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς, παιδιά και το ευχαριστώ από το υπουργείο μετά από όλη αυτή την κατάσταση, να είναι 1 ώρα Πληροφορική ανά τάξη.
Η πληροφορική είναι πλέον στην ζωή μας για τα καλά. Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή σε όλες τις βαθμίδες να μπορεί να πάρει τις κατάλληλες γνώσεις πληροφορικής από το σχολείο του. Έτσι και αλλιώς έχει παρατηρηθεί, ειδικά στην ειδική αγωγή, ότι εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων κάνουν χρήση εφαρμογών πληροφορικής κατά την διάρκεια του ωραρίου τους , πράγμα ανεπίτρεπτο καθώς ο κάθε εκπαιδευτικός έχει συγκεκριμένες γνώσεις και συγκεκριμένο έργο σε κάθε δομή εκπαίδευσης. Αφού λοιπόν το ίδιο το σχολείο αυξάνει από μόνο του , έστω και παράτυπα , τις ώρες κατά τις οποίες ο μαθητής ασχολείται με το μάθημα της πληροφορικής, πως γίνεται το υπουργείο να μην αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα της αύξησης των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της πληροφορικής, προκειμένου το μάθημα να γίνεται σωστά από άτομα της αντίστοιχης ειδικότητας και με τις κατάλληλες γνώσεις , ούτως ώστε ο μαθητής να μπορεί να αποκομίσει τις μέγιστες γνώσεις από το μάθημα;
Τέλος πρέπει το υπουργείο να συνειδητοποιήσει πλέον ότι η πληροφορική δεν είναι απλά το μέλλον, είναι το παρόν και το μέλλον στις ζωές μας.
Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.
Να αποσυρθεί άμεσα!!!
Δεν πρέπει να αυξηθούν τα αγγλικά στο δημοτικό!!!
Τα παιδιά πρέπει να μάθουν υπολογιστές αφού και τώρα φάνηκε ότι στα σπίτια τους δεν έχουν τα απαραίτητα (λάπτοπ, ταμπλετ).Άρα άμεση ανάγκη να αυξηθούν οι γνώσεις τους στην πληροφορική αφού μέσα από αυτήν μπορούν να γίνονται και μαθήματα.
Τα παιδιά σε όλες τις τάξεις δημοτικού γυμνασίου αλλά και Λυκείου θα πρέπει να είναι 3 ώρες την εβδομάδα. Η κίνηση η χαλάρωση μέσω παιχνιδιών η αυτοσυγκράτηση η πειθαρχεία η ανταγωνιστικότητα και τόσα άλλα πρέπει να διδάσκονται στα παιδιά όλων των βαθμίδων από τους καθηγητές φυσικής αγωγής με επαρκεί χρόνο διδασκαλίας.
Παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις στην επιστήμη της Πληροφορικής αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα άλλων χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο, θα παρακαλούσα να λάβετε σοβαρά υπόψη τις παρακάτω προτάσεις, προκειμένου να αναβάθμιση ο ρόλος του μαθήματος των ΤΠΕ στην Α/θμια εκπαίδευση και κυρίως να ενισχυθούν οι ψηφιακές δεξιότητες του μαθητικού δυναμικού, παράλληλα με τη φαντασία, την δημιουργική και κριτική σκέψη, σύμφωνα με τα παρακάτω:
1) Τροποποίηση των ωρών διδασκαλίας σε 2ωρο για κάθε τάξη, προκειμένου να αναπτύξει το μαθητικό δυναμικό εφόδια «επιβίωσης» στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή και νέες ευκαιρίες για πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)
2) Επικαιροποίηση των ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ σπουδών με εισαγωγή νέων διδακτικών αντικειμένων (ενδεικτική: ρομποτική, STEM, STEAM, κ.ά.)
3) Δημιουργία σχολικών εγχειριδίων και στο μάθημα της Πληροφορικής (βιβλίου δασκάλου, μαθητή), εμπλουτισμός υλικού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και δημιουργία νέα ψηφιακού αποθετηρίου με σύγχρονα εκπαιδευτικά διδακτικά σενάρια για άμεση εφαρμογή.
4) Θέσπιση πιστοποιητικού ψηφιακών δεξιοτήτων, με την αποφοίτηση από το δημοτικό σχολείο, μέσα από την διενέργεια επιτυχούς εξέτασης.
5) Άμεση αναβάθμιση όλων των εργαστηρίων Πληροφορικής με σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που θα μπορεί να υποστηρίξει όλα τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και θα πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας.
6) Μέριμνα για τη συντήρηση εργαστηρίου Πληροφορικής από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής, ως αποκλειστικά υπεύθυνου (επαναφορά του θεσμού μείωσης επί 3ωρου) κι αποκλειστική απαλλαγή από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα (3ωρο θα θεωρείται επί χάρτου, στην πραγματικότητα είναι πολλαπλάσιες οι ώρες ενασχόλησης).
7) Ένταξη όλων των εργαστηριών Πληροφορικής Α/θμιας υπό την αιγίδα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και ορισμό 3 τουλάχιστον εκπαιδευτικών για την υποστήριξη ανά νομό κι ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.
8) Δημιουργία νέου ειδικού μητρώου επιμορφωτών, με εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής επιστήμης, για άμεση εφαρμογή ταχύρυθμου μικτού μοντέλου επιμόρφωσης (εξ αποστάσεως ή και δια ζώσης) του συνόλου εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας σε σύγχρονα και ασύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Κυρία υπουργέ,
Δηλώνετε με κάθε ευκαιρία τα εξής:
α. ανακατανομή ωρών διδασκαλίας με ενίσχυση της πληροφορικής
β. στο νηπιαγωγείο δραστηριότητες πληροφορικής
γ. στο γυμνάσιο νέες θεματικές όπως δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης π.χ.
ρομποτική
δ. στο λύκειο ενίσχυση της πληροφορικής σαν μάθημα γενικής και αναβάθμιση του
Μπορείτε να εξηγήσετε στον εκπαιδευτικό κόσμο και ιδίως στους καθηγητές πληροφορικής πως εννοείτε τα παραπάνω;
Μήπως με αύξηση της πληροφορικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα και καθιστώντας το μάθημα σαν υποχρεωτικό γενικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες;
Μήπως απλά εισάγοντας μία ερευνητική εργασία στο Β’ τετράμηνο θεωρείτε ότι ενισχύθηκε και αναβαθμίστηκε η πληροφορική στο δημόσιο σχολείο;
Περιμένουμε απαντήσεις και συγκεκριμένες ανακοινώσεις. Διαφορετικά θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι οι παραπάνω δηλώσεις σας πρόκειται για λόγια εντυπωσιασμού και ευχολόγια στα αυτιά των κουρασμένων πλέον πληροφορικών.
Με εκτίμηση.
Ένας από όλους μας.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση του μάθημα της φυσικής αγωγής τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Όλες οι έρευνες σε διεθνές επίπεδο, υποδεικνύουν τη συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο. Απαιτείται επομένως η υιοθέτηση ενός εξειδικευμένου προγράμματος αθλητισμού με καθημερινή εφαρμογή για τα παιδιά στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των βαθμίδων του σχολείου μας.
Ενα σχολείο ανοιχτό στη διαπολιτισμικότητα χρειάζεται την εκμάθηση ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ. Ειδικά για μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου η επαφή της με ξένους πολίτες είναι συνεχής, αλλά η γλωσσα της μιλιέται ελάχιστα πέρα από τα σύνορά της. Το 2ωρο της δέυτερης ΞΓ είναι ανεπαρκές. Οπως ενισχύεται σε εξωσχολικά εργαστήρια η Πληροφορική, το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει και με την εμβάθυνση στη γλώσσα επιλογής του μαθητή. Μέσα στο δημόσιο σχολείο, όχι στο φροντιστήριο. Το χρειάζονται όλοι οι μαθητες του ελληνικού σχολείου, και μετατρέπει το σχολείο σε έναν συγχρονο φορέα γνώσης και πολυμάθειας.
Καλημερα σας. Καθηγητης πληροφορικης σε ΕΠΑΛ αλλα εχω περασει απο ΟΛΕΣ τις βαθμιδες.
Η αποψη μου ειναι οτι η πληροφορικη στο Δημοτικο ειναι η αρχη του να κατανοησει το παιδι οτι ο υπολογιστης δεν ειναι μονο ψυχαγωγια αλλα και εργαλειο για μια επιστημη οπως τα μαθηματικα. Αρα πιστευω πως στις Ταξεις Ε και ΣΤ θα πρεπει να γινει διωρο με διδασκαλια απλων γλωσσων προγραμματισμου μεσω ομορφων γραφικων.
Σας ευχαριστω
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.
Για να υπάρξει πραγματική αναβάθμιση στο μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο πρέπει το μάθημα να γίνει δίωρο σε Γ’-Δ’-Ε’-Στ’ τάξη. Κάθε χρόνο συμμετέχουμε σε φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας , Φεστιβάλ Ρομποτικής κάνοντας αγώνα να προλάβουμε στο μονόωρο μάθημα την ολοκλήρωση των έργων που παρουσιάζουμε. Επίσης είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός βιβλίου που θα αποτελεί οδηγός του μαθήματός μας.
3 ωρες ΦΑ σ ολες τις ταξεις !!οι προ – εφηβοι θελουν παιχνιδι για σωματικη και ψυχικη υγεια ..δειτε τις μελετες!
Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού είναι θετική αλλά πρέπει να συνοδεύεται με αύξηση της διδασκαλίας και στις υπόλοιπες τάξεις κατά μία τουλάχιστον ώρα. Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσει η ανάπτυξη μίας ενιαίας σειράς βιβλίων από την πρώτη τάξη μέχρι την έκτη τάξη του Δημοτικού και η σύνδεση της διδασκαλίας με την απόκτηση του αντίστοιχου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας Α2 όπως προκύπτει από τους διδακτικούς στόχους.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Τα σημερινά παιδιά χρειάζονται κίνηση . Αλήθεια πόσοι απο έμας με μικρά παιδιά στο σπίτι στείλαμε κωδικό 6 αυτές τις ημέρες της πανδημίας; η άσκηση είναι φάρμακο καιρός να το καταλάβουμε.
-Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των ΑΕΙ
– Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕΛ
– Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕΛ. «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
– Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕΛ, σε Γενικής Παιδείας.
– Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.
– Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των ΤΠΕ και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
– Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας.
– Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος ΤΠΕ στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).
– Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
Τα ελάχιστα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας που προτείνονται για παιδιά και εφήβους από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας είναι 1 ώρα σωματικής δραστηριότητας κάθε μέρα – περισσότερη σωματική δραστηριότητα θα οδηγήσει σε μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία. Επομένως,το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.Επιτέλους ξυπνήστε σας έδωσε την απάντηση η πανδημία όταν απαξιώσατε την υγεία,μην κάνετε το ίδιο και με την παιδεία και δει την άθληση μέσα στο σχολείο.
Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.