Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:57 | Παναγιώτα Χριστοφίδη

    Έχει καλύψει το Νηπιαγωγείο όλες τις υπόλοιπες δεξιότητες και θα ασχοληθεί και με την σεξουαλική αγωγή;Ας αφήσουμε τα παιδιά μας να χαρούν την αθωότητα αυτής της ηλικίας!

  • 29 Απριλίου 2020, 21:55 | Βασιλική Αλεξίου

    Ακαιρη, άστοχη και επικίνδυνη η σεξουαλική διαπαιδαγωγηση στα παιδιά, ακόμα και αν επιχειρείται με τις αγαθοτερες υποτιθέμενες προθέσεις.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:54 | Βασίλης Χ.

    Όλοι μας αυτό που αναπολούμε από την παιδική μας ηλικία είναι η λεγόμενη παιδική αθωότητα και αφέλεια.Γιατί επιβάλλεται να πονηρευτούν τα παιδιά; Γιατί να μην τα αφήσουμε να ζήσουν και να σκέφτονται με την παιδική τους αφέλεια όπως αιώνες γίνεται τώρα; Γιατί είναι καταδικαστέο και επικριτές τα παιδιά να είναι αγαθά κατά την αρχαιοελληνική νοοτροπία που ήθελε τα παιδιά να γίνουν καλοκάγαθοι πολίτες;

  • 29 Απριλίου 2020, 21:47 | Γιώργος

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:46 | Βασίλης

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:39 | ΕΙΡΗΝΗ

    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ ΕΝΤΟΝΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΤΟΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΗΜΩΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
    ΠΟΥ ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΞΙΕΣ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ , ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΝΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑ ΣΤΙΣ ΨΥΧΟΥΛΕΣ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΠΟ ΜΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ. ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ Η΄ΤΗΝ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ?Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ….

  • 29 Απριλίου 2020, 21:33 | Χριστίνα Φοιτήτρια Νομικής

    Όσον αφορά τον θεματικό κύκλο του «ευ ζην» διαφωνώ με τις επιμέρους θεματικές της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και της ψυχικής υγείας.
    Ειδικότερα, διαφωνώ με την υπερβολική διείσδυση στην ψυχική και σωματική ενδεχομένως υπόσταση του παιδιού σε μια ηλικία καθοριστικής διαμόρφωσης της προσωπικότητας του. Πρόκειται αρχικά για παραβίαση της κατοχυρωμένης συνταγματικά ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας (Σ5§1).
    Σκοπός της παιδείας όπως διατυπώνεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος είναι η ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η ψυχική υγεία δεν εντάσσεται στην αποστολή της παιδείας. Επίσης πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για ψυχική υγεία τη στιγμή που ακόμα και στο επίπεδο της ενήλικης ζωής αμφισβητείται η επιτυχημένη εξασφάλιση της από τον καθένα μας, από τη στιγμή που υπάρχει πληθώρα αντικρουόμενων θεωριών για την επίτευξη της; Η ψυχική υγεία δεν είναι γλώσσα ή μαθηματικά. Ακόμη πως είναι δυνατόν να μιλάμε για ψυχική υγεία τη στιγμή που στο ίδιο νομοσχέδιο προτείνεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση; Πρόκειται για λεπτότατα ζητήματα. Άλλωστε και ενήλικος να είσαι δεν σε υποχρεώνει κανείς να πας σε ψυχολόγο ή σεξολόγο και μάλιστα συγκεκριμένο!
    Όσον αφορά την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, μόνο ο όρος προσβάλλει την επίσης συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της αξιοπρέπειας του ανθρώπου ο οποίος διακρίνεται από τα άλογα όντα και δικαιούται τον σεβασμό της σωματικής και ψυχολογικής του Ακεραιότητας.Η προστασία από την σεξουαλική κακοποίηση, για την οποία αξίζει να γίνει λόγος εδώ, σε πρώτο επίπεδο ακούγεται αναγκαία, σε δεύτερο όμως πόσο μπορούμε να μιλάμε για αυτοπροστασία και αυτοάμυνα των νηπίων; Το ότι η σεξουαλική κακοποίηση αφορά παιδιά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι εναπόκειται στη διδασκαλεία του Νηπιαγωγείου η εξάλειψη της! Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τους άλλους βαθμούς εκπαίδευσης. Συγκριτικά πιο αποτελεσματική θα ήταν η διεξαγωγή ενημερωτικών διαλέξεων σχετικά με το θέμα σε γονείς, ενηλίκους, υπεύθυνους όσο κανείς άλλος για τα ανήλικα τέκνα τους.
    Ακόμη, όχι μόνο δεν ανήκει στο πλαίσιο της ηθικής αγωγής αλλά τείνει επιπλέον να την προσβάλλει, όπως και την αξία του ανθρώπου ως έλλογο ον, ως ψυχή και ακολούθως ως σώμα. Επιπλέον με βεβαιότητα κάτι τέτοιο προσβάλλει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης η οποία επίσης εντάσσεται στην αποστολή της παιδείας όπως επίσης και την διάπλαση των ατόμων σε ελεύθερους πολίτες. Πώς ακριβώς εξασφαλίζεται η ηθική αγωγή, η θρησκευτική συνείδηση και η ελευθερία των ανθρώπων όταν δέχονται κατευθύνσεις για την σεξουαλικότητα σε σημείο που όχι μόνο προσβάλλεται η αξία τους ως ανθρώπινα όντα αλλά διαστρέφεται και η ίδια η φύση τους; Και μιλώ για διαστροφή της φύσης γιατί αναρωτιέμαι πραγματικά τον λόγο που η ανθρωπότητα έφτασε να χρειάζεται σεξουαλική διαπαιδαγώγηση τον 21ο αιώνα!
    Επακόλουθη θα είναι λοιπόν και η καταπάτηση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο το κράτος πρέπει να προστατεύει την οικογένεια ως θεμέλιο συντήρησης και προαγωγής του Έθνους μας (να θυμίσω εδώ ότι πολλοί από μας παραμένουμε ακόμα Έλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι καθώς και Ελεύθεροι να παραμείνουμε!) τον γάμο, την μητρότητα και την παιδική ηλικία. Και οι θεσμοί αυτοί είναι αποδεδειγμένο ότι περισσότερο προσβάλλονται παρά ωφελούνται από τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και την ενασχόληση γενικότερα.
    Πώς και μόνο εξασφαλίζεται η ορθή παιδεία και η προστασία του ανθρώπου και των δικαιωμάτων του όταν μιλάμε για «δοκιμαστική» προσθήκη σε μία επαναλαμβάνω καθοριστική ηλικία για την διαμόρφωση του χαρακτήρα; Για παιδιά- πειραματόζωα; Για υποχρεωτικά μαθήματα διάπλασης της ατομικής προσωπικότητας και ταυτότητας σε τέτοιο βαθμό σε μια κοινωνία Δημοκρατίας και Ελευθερίας;

  • 29 Απριλίου 2020, 21:23 | Δημητρης

    Ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να διαχειρίζεστε τις ψυχές των παιδιών μας και να πειραματίζεστε με αυτές.
    Μη νομίζετε ότι ως εκπαιδευτικό συμβούλιο μπορείτε να κάνετε ό,τ ι θέλετε . Οι ίδιες καινοτομίες επί ΣΥΡΙΖΑ απέτυχαν. Αναιρέστε αμέσως γιατί δεν θα κοιμάστε ήσυχοι σε λίγο.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:18 | Μαρία

    Προσπαθώ να καταλάβω πραγματικά ποια θα είναι τα οφέλη αυτού του εγχειρήματος. Η ανατομία του ανθρωπινου σώματος στα νηπιαγωγεία ούτως ή άλλως διδάσκεται. Τι θα εξυπηρετήσει στο παιδικό μυαλό αυτή η επιπλέον πληροφορία. Θα το βοηθήσει στην διαμόρφωση της προσωπικότητας ή θα το μπερδέψει; Μάλλον το δεύτερο. Ως νευροεπιστήμονας πιστεύω ακράδαντα ότι προέχει πρωτίστως η παροχή δεξιοτήτων που οδηγούν στη σφαιρική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού ΣΕΒΟΜΕΝΟΙΠΑΝΤΟΤΕ τις ιδιαιτερότητες της ηλικίας του και όχι ο κατακλυσμός με πληροφορίες που θα τα μπερδέψουν . Μιλάτε για έννοιες που σιγά σιγά μπαίνουν στην σύγχρονη κοινωνική δομή. Ακόμη δεν έχει φανεί ο αντίκτυπος τόσων πληροφοριών σχετικά με τα φύλα στις πιο μεγάλες ηλικίες παιδιών. Είναι ωραίο να παίρνουμε μεμονωμένα παραδείγματα γνωστών ομόφυλων ζευγαριών κι αβρόχοις ποσί να τα παρουσιάζουμε ως ιδανικά. . Γιατί δεν περιμένετε να γνωστοποιηθούν μελέτες ψυχολόγων που δείχνουν τι πραγματικά συμβαίνει στα παιδιά που εξετέθησαν σε ό,τι καινοτόμο είναι για μας αλλά περίεργο στη δομή του; Και πραγματικά, γιατί πρέπει να πειραματιστούμε με τα παιδιά μας; Σας τα εμπιστευόμαστε αλλά σε τέτοια θέματα ως γονείς πρέπει να χουμε το δικαίωμα να τα αφήσουμε ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ χωρίς τεχνητά προβλήματα. Επιπλέον, αφού μας ενδιαφέρει η καινοτομία , εκφράζω το παράπονό μου για την πλήρη απουσία της ελληνοκεντρικής παιδείας. Γιατί , για πολλοστή φορά, ΑΠΟΦΕΎΓΕΤΕ την επαφή των μαθητών με την αρχαία ελληνική γραμματεία.. Ξέρουμε όλοι, και είμαι σίγουρη ότι και όσοι συνέταξαν τις προτάσεις αλλά και η κυρία υπουργός γνωρίζετε καλά τη βαρύτητα που δίνουν άλλα εκπαιδευτικά συστήματα ξένων χωρών στην ελληνική γραμματεία. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΒΕΒΑΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ. Ας αφησουμε τους πειραματισμους. Έχουμε πολιστισμό να διδαξουμε!Και το σίγουρο είναι ότι έχουμε πολύ υλικό να δώσουμε στα παιδιά. Επιτέλους ΄!

  • 29 Απριλίου 2020, 21:08 | Ιάκωβος

    Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγωγιση.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:05 | Δέσποινα Τσόπογλου

    Η εισαγωγή των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” στο Γυμνάσιο είναι μια προσέγγιση η οποία θα έπρεπε να εφαρμοστεί πολύ προσεκτικά. Όσοι γνωρίζουν τη σχολική πραγματικότητα ξέρουν ότι οι προσπάθειες εισαγωγής θεματικών ενοτήτων στο σχολικό πρόγραμμα με τη μορφή “project”, “δημιουργικών εργασιών”, “θεματικών εβδομάδων” κλπ. είναι αποσπασματικές και η εισαγωγή μπορεί να είναι επιτυχής μόνο αν γίνει εντός ενός οργανωμένου γνωστικού αντικειμένου και εφόσον υλοποιείται από εκπαιδευτικούς που κατέχουν το αντίστοιχο γνωστικό υπόβαθρο.
    Οι προτεινόμενες προς εισαγωγή θεματικές ενότητες της Αγωγής Υγείας και της Οικολογίας αποτελούν
    ήδη μέρος της διδακτέας ύλης της Βιολογίας, εντούτοις διδάσκονται ελλιπώς, γιατί το μάθημα της Βιολογίας στο Γυμνάσιο παραμένει μονόωρο σε όλες τις τάξεις, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που μαστίζουν τα μονόωρα μαθήματα.
    Αν λοιπόν ενισχυθεί το μάθημα της Βιολογίας στο Γυμνάσιο, καθίσταται δυνατή η διδασκαλία αυτών των
    αντικειμένων από τους εκπαιδευτικούς που έχουν σπουδάσει το γνωστικό αντικείμενο και όχι από εκπαιδευτικούς που απλά πρέπει να συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:38 | Παγωνα

    Διαφωνώ κάθετα με το πολυνομοσχεδιο διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγειο ή και στο δημοτικο ακομα! Αφηστε τα παιδιά να ζησουν την ηλικια τους και την αθωότητα τους ! Μην φαρμακωνετε τις ψυχες των παιδιών μας.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:36 | ΚΑΡΑΜΑΝΗ ΙΩΑΝΝΑ

    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά του Νηπιαγωγείου, σε αυτή την ηλικία τα παιδιά είναι αθώα και αγνά.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:29 | Σταύρος

    Σόδομα και Γόμορρα προσπαθείτε να μας κάνετε! Είναι δυνατόν ένα μικρό παιδάκι που η ψυχούλα του είναι αγιασμένη και αγαθή να μαθαίνει τέτοια πράγματα; Ξέρετε όλοι θα κριθούμε για τις αποφάσεις μας και τις πράξεις μας!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:20 | Μαίρη

    Θετική η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές .Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;)θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές; Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:14 | Μαρία

    Διαφωνώ με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας.Ποιος θα τους διαπαιδαγωγήσει?Μπορώ να βασιστώ για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα στον καθένα που το Υπουργείο μπορεί να θεωρεί ειδικό?Κάτω τα χέρια από τα αθώα παιδιά μας!!!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:07 | Νίκος

    Είμαι κάθετα αντίθετος στο άρθρο για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση γιατί βασίζεται σε προγράμματα ολιστικού τύπου σεξουαλικής εκπαίδευσης όπου ενθαρρύνουν σχεδόν εμμονικά την σεξουαλική ικανοποίηση των εφήβων με άτομα ιδίου και διαφορετικού φύλου, είναι φανατικά υπέρ των εκτρώσεων, δείχνουν την αναπαραγωγική πράξη σε φωτογραφίες σε παιδιά νηπιαγωγείου, κάνουν λόγο στα παιδιά για την σεξουαλική αυτοϊκανοποίηση, περνά το μήνυμα πως το φύλο είναι ρευστό σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού και μπορούν να διαλέξουν τι φύλο θέλουν να έχουν,δείχνουν την χρήση του προφυλακτικού σε μαθητές δημοτικού. Για αυτούς τους απαράδεκτους λόγους (που και η επιστημονική ιατρική έρευνα έχει αποδομήσει) επιβάλλεται να καταργηθεί από το άρθρο η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως ακατάλληλα.

  • 29 Απριλίου 2020, 19:56 | Σωτηρία

    Η Νίκη Κεραμέως μπορεί να κάνει ότι θέλει με τα δικά της παιδιά. Δεν μπορεί μια Κεραμεως να αποφασίζει για τα δικά μας παιδιά. Τότε να ξεκινήσουμε όλοι σε αυτοί την χώρα, να αποφασίζουμε και να κάνουμε ότι θέλουμε γιατί θεωρούμε ότι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας είναι σωστό.
    Α βρε Έλληνα πόσο κοιμάσαι; Εύχομαι να μην ξυπνήσουμε μετά… από 400 χρόνια!!
    Δεν βλέπετε ότι όλοι αυτοί οι 300 μας δουλεύουν, μας παραμυθιάζουν;
    Περνάνε ότι θέλουν, κάνουν ότι αυτοί θέλουν και μεις σαν άβουλα, αμυαλα ανθρωπάκια πάμε και τους ψηφίζουμε…!!
    Πρέπει τα παιδιά μας στο σχολείο να μαθαίνουν να έχουν αξίες, να μαθαίνουν να προσφέρουν, να μαθαίνουν να σέβονται τους γύρω τους, είτε ετεροφυλόφιλους, είτε ομοφυλόφιλους, να μαθαίνουν τι σημαίνει αγάπη, να μαθαίνουν να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι. Δεν θεωρώ ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση εξυπηρετεί κάπου, αυτό δεν θα κάνει τα παιδιά μας ανθρώπους καλύτερους.
    Μάθετε στα παιδιά σας ως γονείς τι εστί αγάπη και αξίες και εσείς δάσκαλοι, καθηγητές μάθετε στα παιδιά μας πως είναι να είσαι ένας υπέροχος και καλός άνθρωπος. Αυτά χρειάζονται τα παιδιά μας!!

  • 29 Απριλίου 2020, 19:46 | Μπάμπαλη Ινώ

    Διαφωνώ με το πρόγραμμα αυτό του πολυνομοσχεδίου για οποιαδήποτε σχολική βαθμίδα. Είμαι η μόνη αρμόδια για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των τέκνων μου και θα χρησιμοποιήσω κάθε νομική οδό που μου δίνει το δημοκρατικό πολίτευμα της χώρας στην οποία ζω για να τα προφυλάξω .

  • Διαφωνώ με το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
    Όσο μπορούμε οι γονείς να κρατήσουμε την αθωότητα και αγνότητα των παιδιών μας..

  • 29 Απριλίου 2020, 19:31 | Μαρία Λιουδάκη

    Θεωρώ ότι οι πραγματικές ανάγκες του Νηπιαγωγείου, για την αναβάθμισή του, είναι άλλες και μάλιστα απόλυτης προτεραιότητας!
    Κατά δεύτερον είναι κάπως ασαφές ο ορισμός εργαστήρια δεξιοτήτων, εξάλλου νομίζω πως πολλά ίσως πραγματοποιούνται ήδη σε τάξεις νηπιαγωγείου, ανάλογα τις ανάγκες των μαθητών.
    Τρίτον νομίζω ότι αυτό οδηγεί σε «σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου, που σύμφωνα με έρευνες, δεν πρέπει το νηπιαγωγείο να χάσει το ρόλο του που στηρίζεται σε ευελιξία και τις ανάγκες των εκάστοτε μαθητών…

  • 29 Απριλίου 2020, 19:30 | Παναγιώτα

    Καταθέτω την έντονη διαμαρτυρία μου για σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση σε νήπια 4 κ 5 ετων, καθε φυσιολογικός γονιός είναι ο εον αρμόδιος για την ενημέρωση του δικού του παιδιού στον χρόνο που ο ίδιος βάση της ωριμότητας του παιδιου θα επιλέξει. Το πλέον οικείο κ αγαπημένο πρόσωπο που γνωρίζει το παιδί τουκ τις ιδιαιτεροτητες του.

  • 29 Απριλίου 2020, 19:14 | ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΤΖΟΥΜΑΚΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ. Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία δεν μπορούν να αφομοιώσουν ορθά τις έννοιες αυτές, αντίθετα μπορούν να τραυματιστούν και να διαμορφώσουν στρεβλές εικόνες για το σεξ.
    Για την πρόληψη σεξουαλικής παρενόχλησης -είτε κατ’οίκον είτε στο σχολείο- τα παιδιά του δημοτικού μπορούν να ενημερωθούν πιο γενικά για την ιερότητα του σώματος, για τα «όχι» που οφείλουν να λένε, και την απαγόρευση των «χαριεντισμάτων» από μεγάλους. Για την εκπαίδευση αυτή δεν χρειάζεται να ενημερωθούν για την πλήρη σεξουαλική πράξη που μοιράζονται οι ενήλικες.
    Δυστυχώς το βάρος για την πρόληψη της σεξουαλικής παρενόχλησης πρέπει να πέσει στην επιθεώρηση και εποπτεία κρουσμάτων μπούλινγκ από μέρους των εκπαιδευτικών.
    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ, γιατί είχα τη «μοντέρνα» εμπειρία ως γονιός, στα πλαίσια της σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης του υιού μου, στην Τρίτη Δημοτικού, όπου διδάχτηκε ένα λογοτεχνικό βιβλίο για αυτή την περίπτωση που ήταν άκρως σκληρό, άτοπο, και εντελώς πρώιμο. Το παιδί μπερδεύτηκε πλήρως, και μεταβίβασε θυμό και αηδία.

  • 29 Απριλίου 2020, 19:05 | Αλεξάνδρα

    Θεωρώ οτι η κατάλληλη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι απαραίτητη απο πολύ μικρές ηλικίες. Είναι απαραίτητο να γίνει από κατάλληλα εκπαιδευμένους ειδικούς, είναι πολύ σημαντικό τα νήπια να μάθουν το σώμα τους και πως να το προστατεύουν και να βάζουν όρια. Επίσης είναι απαραίτητο να μάθουν πως να προστατεύονται απο τις ασθένειες πολύ νωρίς, πριν αρχίσουν να πειραματίζονται.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:55 | Γεώργιος Παπ.

    Είναι σίγουρο ότι αυτοί που το σκέφτηκαν και μόνο τέτοιο νομο, έχουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και είναι παραπάνω από σίγουρο ότι δεν έχουν παιδιά.Εαν τολμήσουν να φέρουν τέτοιο νόμο τότε θα θερίσουν ότι σπείρουν.Να είναι σίγουροι ότι όσοι εμπλακούν στη ψυφιση τέτοιου νόμου δεν θα παραμείνουν στο απυρόβλητο αλλά θα τρέμουν να κυκλοφορήσουν.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:52 | Παντελής

    Διαφωνώ κάθετα. Υπάρχουν βιβλιογραφικες αναφορές πάμπολλες που ΕΝΑΝΤΙΩΝΟΝΤΑΙ σε τέτοια μαθηματα

  • 29 Απριλίου 2020, 18:47 | Γονέας

    «…οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων…»
    Εκεί βρίσκεται όλο το ζουμί. Εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που περισσεύουν από τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης και έχουν ζητήσει με γραπτές επιστολές από την Υπουργό να πάρουν ώρες από το Νηπιαγωγείο (όπως έκαναν πρόσφατα οι Γυμναστές). Και το πιο οικονομικό από το να δώσεις ώρες σε αυτούς που περισσεύουν και να αποφύγεις να προσλάβεις αναπληρωτές Νηπιαγωγούς. Μόνο που τότε δεν έχεις πια ένα δημόσιο νηπιαγωγείο. Έχεις φτιάξει ένα παιδοφυλακτήριο, που λειτουργεί τόσο «παιδιαγωγικά» όσο και ένας απλός παιδότοπος. Αυτό θέλουν οι γονείς και η κοινωνία για τα παιδιά τους; Απλά να παρκάρουν κάπου τα παιδιά τους τα οποία θα κάνουν λίγο απ΄όλα;Αλλά τίποτα σε βάθος και με επιστημονική τεκμηρίωση;

  • 29 Απριλίου 2020, 18:39 | Βασιλης

    Δεν συμφωνω με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση του πολυνομο
    σχεδιου

  • 29 Απριλίου 2020, 18:33 | Smaragda

    Διαφωνώ κάθετα!

  • 29 Απριλίου 2020, 18:24 | Ελένη

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης του πολυνομοσχεδίου σε οποιαδήποτε σχολική βαθμίδα!Ως γονέας είμαι αποκλειστικά υπεύθυνη να χειριστώ εγώ αυτό το ευαίσθητο θέμα σύμφωνα με τις αξίες και τις αρχές της οικογένειάς μου και με τη σύμφωνη γνώμη του συζύγου μου κ πατέρα των παιδιών μου. Δεν επιτρέπω σε κανέναν να παραβιάσει αυτό το ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο των παιδιών μου έως την ενηλικίωση τους,μετά θα είναι εκείνα υπεύθυνα να το χειριστούν.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:24 | Χρήστος Δ.

    Ως γονέας τεσσάρων τέκνων θεωρώ αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική την εφαρμογή σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο (πόσο μάλλον στα νηπιαγωγεία). Κανείς εκπαιδευτικός δεν γνωρίζει την ωριμότητα, τον χαρακτήρα, τις απορίες κάθε παιδιού, όσο οι γονείς του. Συνεπώς μόνο οι γονείς μπορούν να αναλάβουν αυτό το λεπτό έργο (της σεξουαλικής αγωγής) χωρίς να προξενήσουν βλάβη στο παιδί.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:22 | Μανώλης

    Είστε σοβαροι; Σε παιδιά που βρίσκονται σε αυτήν την τόσο ευαίσθητη ηλικία θα μιλήσετε για σεξουαλική αγωγή; Προσπαθείτε να πονηρεψετε τα παιδιά πριν χαρούν την ηλικία τους. Προσωπικά ούτε στην ηλικία του Δημοτικού θα ήθελα τα παιδιά μου να διδαχθούν σεξουαλική αγωγή από τον κάθε διεστραμμένο!!!

  • 29 Απριλίου 2020, 18:17 | Αναστασια

    Διαφωνώ με το μάθημα της σεξουαλικης αγωγής!Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να περάσει κάτι τετοιο στα παιδιά μας!

  • 29 Απριλίου 2020, 18:01 | Μαγδαληνή

    Δε συμφωνώ καθόλου με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο.θα μπουν τα παιδιά σ αυτή την τρυφερή ηλικία στη διαδικασία να μαθαίνουν πράγματα τα οποία δεν είναι για την ηλικία τους.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:01 | Μαρία

    Διαμαρτύρομαι εντόνως για την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο. Σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία θα ήταν προτιμότερο να μην δηλητηριάζονται τα παιδιά μας με όσα αυθαίρετα επιλέγονται απο το Υπουργείο.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:57 | Εύμένιος Κοζυράκης

    Εκφράζω την έντονη αντίδραση και διαφωνία.
    Υπάρχει εκτεταμένη επιστημονική βιβλιογραφία που υποδεικνύει τις σωματικές και ψυχολογικές συνέπειες πάνω στα παιδιά αυτής της πρώιμης και ακαίρου ενασχόλησής τους με τη σεξουαλικότητα.
    Υπάρχουν βιωματικές εμπειρίες παιδιών και οικογενειών που υπέστησαν τραύματα από αυτή την εκπαίδευση.
    Υπάρχει ο κοινός νους, που υποδεικνύει πως η σωματική ενότητα δύο ανθρώπων, το πλήρες δόσιμο του ενός στον άλλον, είναι η πιο οικεία σχέση, που για να τους οδηγήσει όμως στην ευτυχία, πρέπει και οι δύο να είναι σε θέση να δείξουν πέρα από τη σχέση αυτή, και σεβασμό ο ένας για τον άλλο. Ο σεβασμός χρειάζεται μακρόχρονη καλλιέργεια των ψυχών και εκδηλώνεται με την ικανότητά τους να θυσιάζονται μεταξύ τους, για πάντα, και με αποκλειστικότητα.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:51 | Βασίλης

    Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση; Τι εννοείτε διαφορετικότητες;
    Οι ψυχούλες του νηπιαγωγείου απαιτούν πιο προσεκτική αντιμετώπιση.
    Θα μάθουν ότι (Γεν. 1,27) «καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς»; Άνθρωπον, άνδρας και γυναίκα ισότιμοι και οι δύο άνθρωποι, συμπληρωματικοί ο ένας του άλλου, κατ’ εικόνα Θεού.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:45 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΡΑΣΙΑΔΟΥ

    Διαφωνώ κάθετα με την προβλεπόμενη ρύθμιση περί σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ.ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΤΕ ΝΑ ΜΗΔΕΝΙΣΕΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

  • 29 Απριλίου 2020, 17:29 | Μελίνα

    Ένα παιδάκι πέντε ετών θέλει να παίξει , να τραγουδήσει, να διαβάσει παραμυθακια.τι θα καταλάβει περί σεξουαλικής αγωγής.
    Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να τα μπερδεψετε, να κοιτάνε τους γύρω τους με πονηριά.ποιος ειδικός μπορεί να του μάθει τις αξίες στη ζωή καλύτερα από τους ίδιους τους γονείς…αφήστε τα παιδάκια να μεγαλώσουν με την αθωότητα τους.Να αγαπούν τον Θεό, την πατρίδα τους και την οικογένεια τους.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:24 | Ειρήνη

    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό. Δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει σαν θέμα συζήτησης. Σταματήστε να γεμίζετε τα παιδιά με τόσο βρομικές και πονηρές σκέψεις.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:14 | Μελίνα

    Διαφωνώ με το ξεκίνημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας από το νηπιαγωγείο. Τι θα καταλάβει ένα παιδάκι πέντε χρονών, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να το μπερδεψετε.
    Θα τα κάνετε να πονηρευτουν από μωρά.
    Να κοιτούν τους γονείς τους και τους γύρω τους πονηρά και χωρίς σεβασμό… αφήστε τα παιδάκια να κάνουν την προσευχή τους, να παίξουν, να τραγουδήσουν, να αγαπήσουν τους συμμαθητές τους και την γνώση και τον Θεό.
    Αυτό είναι εισβολή στην αθωότητα τους!!
    Και στην τελική αφήστε εμάς τους γονείς να διαχειριστούμε τη ζωή και τις αξίες της οικογένειας μας!

  • Ως Ορθόδοξος Χριστιανός ομοφυλόφιλος πολίτης που από την Δ΄-Ε΄ Δημοτικού πριν από περίπου 25 χρόνια έπεσα θύμα προσβολών της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου από τους συμμαθητές μου, όπως και στόχος σχολίων για τις κινήσεις μου που υπονοούσαν ότι δεν ήμουν κανονικό αγόρι, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να εισαχθούν στο δημοτικό σχολείο διδακτικές ενότητες που προωθούν τον απόλυτο σεβασμό προς τα σώματα των άλλων παιδιών και την αποτροπή σχολίων που θίγουν την ακεραιότητα των συμμαθητών τους σε μια ηλικία μάλιστα που ο σεξουαλικός προσανατολισμός δεν έχει καλά-καλά αρχίσει να αναπτύσσεται.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:56 | Ευαγγελια

    Διαφωνο με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση του πολυνομοαχεδιου

  • 29 Απριλίου 2020, 16:55 | Θωμάς

    Ας μην κλείνουμε τα μάτια μας στις αρνητικές συνέπειες ενός τέτοιου εγχειρήματος, διότι είτε η περιέργεια, είτε η προτροπή, είτε η επίδειξη, είτε ο εκφυλισμός της έννοιας και της ουσίας του έρωτα που οδηγεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, τελικά καταφέρνει να επιφέρει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα με εκείνα που υπόσχεται.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:54 | Ευαγγελια

    Διαφωνω με την σεξουαλική διαπαιδαγωγηση

  • 29 Απριλίου 2020, 16:29 | Στυλιανος Αδαμος

    Απαραδεκτο να προσπαθειτε να περασετε απ το νηπιαγωγιο θεματα ακαιρα και με την ηλικια,αλλα προ παντως ενα θεμα το οποιο δεν δηνει ουτε γνωση ουτε τροφη για δημιουργια στα νηπια!!!

  • 29 Απριλίου 2020, 16:28 | Ελευθερια

    Στο νηπιαγωγειο σεξουαλική αγωγή;Ειστε σοβαροί ή εντελώς ανίδεοι;Πώς θέλετε να πονηρεψετε παιδικές ψυχουλες ;Ούτε καν στο δημοτικό θα έπρεπε να διδασκονται αυτα.Θελετε να κάνετε τα παιδια έρμαια των αποφάσεων σας αλλα δεν θα το επιτρέψουμε.Καπου υπαρχει και ένα ότι ο επιτελους.Λιγη ευσυνειδησία και αιδώς δεν βλάπτει .Απαιτούμε να μην προχωρήσει αυτι το σχέδιο γιατι ο λαός έχει ήδη απηυδησει με την τρομοκρατία που επιβάλετε το Πάσχα. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΤΑ.ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:26 | Πετρίδου Σοφία

    Καταρχήν ένα γενικό σχόλιο: Δυστυχώς ο όρος «παιδεία» μόνο στον τίτλο του υπουργείου υπάρχει (δεν ξέρω για πόσο ακόμα). Εδώ και δεκαετίες παρέχουμε «εκπαίδευση». Και τώρα αρχίζουμε να μιλάμε για «δεξιότητες». Πρόκειται περί καταντιας, αν σκεφτούμε ότι δεξιότητες έχουν και τα ρομπότ!
    Ο νοων νοειτω…
    Όσο για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, και ως γονέας και ως παιδαγωγός, διαφωνώ κάθετα. Υπάρχουν σοβαρές μελέτες που αποδεικνύουν επικίνδυνη την άκαιρη ενασχόληση των παιδιών! Ας αφήσουμε και κάτι να κάνουν οι γονείς όποτε και όπως νομίζουν αυτοί καλύτερα.
    Αν προσπαθήσεις να κάνεις ένα μπουμπούκι να ανοίξει πριν την ώρα του, απλά το καταστρέφεις!
    Τα παιδιά μας-μπουμπουκια θέλουμε να τα δούμε να ανθίζουν…

  • 29 Απριλίου 2020, 16:17 | Χρυσοβαλαντης Ιωαννιδης

    Διαμαρτυρομαι εντονως για την εφαρμογη σεξουαλικης αγωγης στο νηπιαγωγειο και στο δημοτικο, ως αντιεπιστημονικης αντιπαιδαγωγικης και ανηθικης συμφωνα με την εν γενει ορθοδοξη ελληνικη μας ταυτοτητα πρακτικη.
    Μετα τιμης Dr Ιωαννιδης Χρυσοβαλαντης

  • 29 Απριλίου 2020, 16:03 | Ειρήνη

    Ωραία η σκέψη για τα εργαστήρια δεξιοτήτων, όμως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο δεν είναι δεξιότητα και πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για να προσεγγισθούν τέτοια ζητήματα σε αυτή την ηλικία. Εκτός αυτού, ποιος ειδικός είναι κατάλληλος για να προσφέρει τέτοιες γνώσεις σε νήπια; Ο νηπιαγωγός; Από τη στιγμή που δεν υπάρχει τέτοιου είδους επιμόρφωση, δεν νομίζω ότι οι νηπιαγωγοί είναι κατάλληλοι για την περίσταση.