Για την κατάταξη των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταρτίζονται Κύριοι και Επικουρικοί πίνακες κατάταξης, στους οποίους εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί όλων των προβλεπομένων από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδων, με τα παρακάτω κριτήρια :
1. Κριτήρια ένταξης στους Κύριους πίνακες :
α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής
β) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής
γ) Ειδικά για τους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71, πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες,
δ) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής,
ε) Ειδικά για τον κλάδο ΠΕ11, πέραν των όσων ορίζονται στις περ. α και β, κύρια ειδικότητα της υποπερίπτωσης εε, της περ. β, της παρ. 1, του άρθρου 16 του ν. 3699/2008, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 48, του ν.4415/2016 (Α΄ 159)
στ) Πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία (50 μήνες) στην ΕΑΕ.
2. Κριτήρια ένταξης στους Επικουρικούς πίνακες :
α) Πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.
β) Προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους (10 μήνες) σε δομές και προγράμματα ΕΑΕ.
γ) Γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
Ναι στην τροπολογία.
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Ισοτιμία και αναγνώριση της προσφοράς των ΠΕ60.50 – ΠΕ70.50 στην ΕΑΕ!! Είναι η πιο δίκαιη λύση!! Η ειδική αγωγή θεωρείται εξειδίκευση και σίγουρα κομμάτι της γενικής αγωγής όχι άλλο στην άνιση μεταχείριση..
Πρόταση Βελτίωσης τροπολογίας όσον αφορά τα κριτήρια ένταξης στον επικουρικό πίνακα. Το πλαφόν των 10 μηνών προυπηρεσίας μπορούσε να καταργηθεί και να εντάσονται όλοι όσοι δούλεψαν στην ειδική αγωγή παίρνοντας την μοριοδότηση 0,25μόρια/μήνα. Αυτό γιατί δεν μπορεί να εξισώνεται ένας που δεν δούλεψε ποτέ στην ειδική αγωγή με έναν που έχει δουλέψει 9 μήνες. Νομίζω αξίζει ο δεύτερος να προηγείται του πρώτου και να εντάσσεται στον επικουρικό πίνακα.
ΚΑΤΑ της τροπολογίας.
Το γεγονός ότι αριθμητικά τα σχόλια υπέρ της τροπολογίας ενδέχεται να υπερτερούν οφείλεται απλά στον τεράστιο αριθμό κατόχων μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή τα τελευταία χρόνια. Αυτό δεν αναιρεί τον ανήθικο χαρακτήρα της τροπολογίας που καταπατά τα δικαιώματα του βασικού τίτλου σπουδών μιας ομάδας συναδέλφων εκπαιδευτικών. Λυπάμαι που αυτή η ντροπιαστική τροπολογία προωθείται από αριστερή κυβέρνηση.
Θεωρώ ότι με την εν λόγω τροπολογία στηρίζεται απλά η «μπίζνα» που έχει δημιουργηθεί γύρω από την απόκτηση μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής και σκοπό έχει να αποφέρει τις περισσότερες ψήφους σε περίπτωση εκλογών. Σαν γονέας προτιμώ να προτάσσονται οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή, θεωρώ ότι είναι το λογικότερο. Δεν θέλω εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακά από Ιταλία και Βουλγαρία να λύνουν το βιοποριστικό τους πρόβλημα παριστάνοντας ότι στηρίζουν το παιδί μου. Απλά τα πράγματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Μπαίνει ένα τέλος στις συγκρούσεις που έφερνε η πρόταξη είτε της μιας, είτε της αλλης ομάδας αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με σεβασμό τόσο στο βασικό πτυχιο ειδικού παιδαγωγού, όσο και στο βασικό πτυχίο παιδαγωγού με πρόσθετη μεταπτυχιακή/διδακτορική ειδικευση στην Ειδική Αγωγή.
Αναγνωρίζεται η προσφορά όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ με αξιοκρατικό και δίκαιο τρόπο μοριοδότησης.
Μπράβο στο υπουργείο και τη Διεύθυνση ΕΑΕ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε στις προσλήψεις αναπληρωτών ο απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον πανεπιστημιακό του δάσκαλο ΠΕ70,5/60,5. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ!!!
Στη σωστή κατεύθυνση η μοριοδότηση. Θα πρέπει πράγματι να τερματιστεί η λογική της πρόταξης είτε των 70,5/60,5 που ίσχυε μέχρι το 2014, είτε των 71/61 που ισχύει τώρα.. Άλλωστε κάθε απόφοιτος Παιδαγωγικών σχολών ΠΤΔΕ/ΤΕΕΠΗ με ανώτερες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ,αποκτούσε και αποκτά ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ και την ιδιότητα του ειδικού παιδαγωγού συνθήκη με την οποία έχουμε εργασιακά δικαιώματα σε Γενική και Ειδική σε όλες τις χώρες του κόσμου. Στην περίπτωση ειδίκευσης μέσω Bachelor Ειδικής όμως, όπως ισχύει σε κάποιες χώρες του εξωτερικού με σχολές και προγράμματα τύπου ΙΕΚ, η συνθήκη αυτή κάλλιστα μπορεί να αμφισβητηθεί. Σε κάθε περίπτωση μπράβο στο υπουργείο και τη διεύθυνση ΕΑΕ. Ισότιμία και κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας και αναγνώριση της προσφοράς όλων των Παιδαγωγών ΕΑΕ. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε στις προσλήψεις αναπληρωτών ο απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον πανεπιστημιακό του δάσκαλο ΠΕ70,5/60,5. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Αμφισβητώντας ή υποβιβάζοντας την προσφορά και τις υπηρεσίες των αναπληρωτών ΠΕ70,5/60,5 στις δομές της ΕΑΕ, όπως συνέβη με την Υ.Α. της προηγούμενης κυβέρνησης, είναι σαν να αμφισβητούν και την κατάρτιση των μονιμων συναδέλφων (70,50/60,50) και την κατάρτιση τους στα σχολεία, τα στελέχη εκπαίδευσης ειδικής αγωγής (διευθυντές, σχολικούς συμβούλους), μέχρι και τους ίδιους τους πανεπιστημιακούς δασκάλους ειδικής αγωγής. Απαιτούμε ισοτιμία και κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας. Όπως και να’χει συνυπογράφω την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα
ΚΑΤΆ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ!
Η παρούσα υπουργική απόφαση είναι άδικη για τους απόφοιτους τμημάτων Ειδικής Αγωγής (του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ΠΑΜΑΚ), διότι απαξιώνονται τα βασικά πτυχία της Ειδικής Αγωγής. Η ειδική αγωγή είναι ένας κλάδος που απαιτεί πλήρης κατάρτιση, γεγονός που αποκτάται από την τετραετής φοίτηση στα 2 αυτά τμήματα που υπάρχουν στην Ελλάδα. Κανένα μεταπτυχιακό δεν μπορεί να συγκριθεί με την δουλειά που γίνεται όλα αυτά τα 4 χρόνια. Πλέον η μισή Ελλάδα έχει μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή και αυτό συνέβη όχι γιατί όλοι ενδιαφερθήκαν γι΄αυτόν τον κλάδο, αλλά επειδή προέκυψαν κάποιες θέσεις εργασίες. Όλοι εσείς που ξαφνικά θέλετε να ασχοληθείτε με την ειδική αγωγή, γιατί δεν ασχοληθήκατε τόσα χρόνια; Αν σας άρεσε όπως όλοι ισχυρίζεστε, γιατί δεν προσπαθήσατε να εισαχθείτε είτε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής είτε στο τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής; Γιατί επιλέξατε ένα «εύκολο» μεταπτυχιακό που στην ουσία το αγοράσατε με τα χρήματά σας;
Επομένως, αν απαντήσετε σε όλα αυτά τα ερωτήματα θα καταλάβετε πως πραγματικά δεν ανήκετε στην ειδική αγωγή. Ανήκετε στην γενική εκπαίδευση. Κοιτάξτε να παλέψετε για τα δικαιώματά σας στην Γενική Εκπαίδευση. Αφήστε τους Ειδικούς Παιδαγωγούς να ασκήσουν το επάγγελμα που επέλεξαν και αγαπάνε. Η ειδική αγωγή θέλει εκπαιδευτικούς με βασικό πτυχίο που τα τέσσερα αυτά χρόνια μέσα από πρακτικές και με συγκεκριμένα μαθήματα κατάφεραν να κερδίσουν την αγάπη των παιδιών και καταρτίστηκαν πλήρως στον τομέα αυτό. Γιατί μόνο στην ειδική αγωγή δεν παίζουν ρόλο τα βασικά πτυχία; Σεβαστείτε, λοιπόν, τα παιδιά. ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΠΡΟΤΑΞΗ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ. ΜΗΝ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΕ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΣ ΠΤΥΧΙΟ!
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΚαιρός ήταν. Αποκατάταση της κατάφωρης αδικίας. Ισοτιμία μεταξύ όλων των αναπληρωτών παιδαγωγών ΕΑΕ. Στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!!
Η συκοφαντία, η λάσπη και το ψέμα δεν ταιριάζει σε εκπαιδευτικούς ΕΑΕ. Κρίμα στους ΠΕ71/61 και τη στάση που κρατάνε τα τελευταία χρόνια. Σεβασμό και ισότιμη αναγνώριση των αναπληρωτών ΠΕ70,5-60,5. Όπως και να’χει συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε στις προσλήψεις αναπληρωτών ο απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον πανεπιστημιακό του δάσκαλο ΠΕ70,5/60,5. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Συμφωνώ με την τροπολογία.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
Επειδή η ΕΑΕ δεν θα έπρεπε να γίνεται χώρος δημιουργίας εντυπώσεων, θέλω να τονίσω πως είναι τουλάχιστον αστείο να εμπλέκει διαρκώς συγκεκριμένος σύλλογος αναπληρωτών ΕΑΕ, τον ζήλο και την αγάπη που μπορεί να επιδείξει κάποιος εκπαιδευτικός στη δουλειά του, που είναι πρωτιστως θεμα χαρακτηρα και ευσυνειδησίας , με τις επιλογές του σε επίπεδο σπουδών, που διαχρονικά και σε όλους τους κλάδους παίζει ρόλο εκτός των άλλων και η σχέση προσφοράς-ζήτησης (βλ. ξαφνική αύξηση βάσεων των ΠΤΕΑ τα τελευταία χρόνια και όχι μόνο των μεταπτυχιακών στην ΕΑΕ). Επιτέλους δικαίωση και αναγνώριση της προσφοράς του συνόλου των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε στις προσλήψεις αναπληρωτών ο απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον πανεπιστημιακό του δάσκαλο ΠΕ70,5/60,5. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
Επιτέλους δικαίωση. Κανένας δεν θέλει να απαξιώσει την προσφορά των ΠΕ71/61 στον χώρο, όμως δυστυχώς ο σύλλογος τους και κάποια από τα μέλη του, αποδεικνύουν πως πέρα από εξειδίκευση στην ΕΑΕ με το βασικο πτυχιο που διαθέτουν, κατέχουν όπως φαίνεται διδακτορική εξειδίκευση στη δημιουργία εντυπώσεων με συκοφαντίες που επι χρόνια αναπαράγουν, στον ευαίσθητο χώρο της ΕΑΕ. Συγκεκριμένα, προσπαθούν επι χρόνια να περάσουν την εικόνα των αλεξιπτωτιστών στην ΕΑΕ σε ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ με ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ (ΠΤΔΕ/ΤΕΕΠΗ-master/phd ειδικής), παρουσιάζοντας τους ως άσχετους ή ημιμαθείς. Η συγκεκριμένη στάση είναι τουλάχιστον προκλητική αν όχι αντισυναδελφική. Επειδή όμως η νέα πολιτική ηγεσία και η διιεύθυνση ΕΑΕ γνωρίζει επακριβώς τι ισχύει, θέλω να σας συγχαρώ για τον τερματισμό της αδικίας.. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Επιτέλους δικαίωση. Μπράβο στο υπουργείο και τη διεύθυνση ΕΑΕ. Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε ο νέος απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον καθηγητή του πανεπιστημίου του που είναι Δάσκαλος Γενικής με μεταπτυχιακό/διδακτορικό στην ΕΑΕ(ΠΕ70,50/60,50)
Η συγκεκριμένη ΥΑ αναγνωρίζει τον κόπο και τη συνεισφορά όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ και τερματίζει τις προστριβές στον χώρο με κριτήρια και μοριοδότηση, σωστά σταθμισμένα.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!!
Στη σωστή κατεύθυνση η μοριοδότηση. Θα πρέπει πράγματι να τερματιστεί η λογική της πρόταξης είτε των 70,5/60,5 που ίσχυε μέχρι το 2014, είτε των 71/61 που ισχύει τώρα.. Άλλωστε κάθε απόφοιτος Παιδαγωγικών σχολών ΠΤΔΕ/ΤΕΕΠΗ με ανώτερες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ,αποκτούσε και αποκτά ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ και την ιδιότητα του ειδικού παιδαγωγού συνθήκη με την οποία έχουμε εργασιακά δικαιώματα σε Γενική και Ειδική σε όλες τις χώρες του κόσμου. Στην περίπτωση ειδίκευσης μέσω Bachelor Ειδικής όμως, όπως ισχύει σε κάποιες χώρες του εξωτερικού με σχολές και προγράμματα τύπου ΙΕΚ, η συνθήκη αυτή κάλλιστα μπορεί να αμφισβητηθεί. Σε κάθε περίπτωση μπράβο στο υπουργείο και τη διεύθυνση ΕΑΕ. Ισότιμία και κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας και αναγνώριση της προσφοράς όλων των Παιδαγωγών ΕΑΕ. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Θέλουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με πρόσθετες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία, να συγχαρούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τη διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που με τη νέα τροπολογία, που αφορά την πρόσληψη αναπληρωτών ΕΑΕ, θα εφαρμοστεί και θα επεκταθεί επιτέλους η νομοθεσία, στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, χωρίς διακρίσεις, με κοινά κριτήρια, σε μόνιμους και αναπληρωτές. Θα αποκατασταθεί έτσι η δικαιοσύνη, τρία χρόνια μετά την κατάφωρη αδικία που δημιούργησε στον χώρο η προηγούμενη συγκυβέρνηση, αφού καθιερώνει πλέον με όρους αξιοκρατικούς, που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, ένα πλαίσιο ισοτιμίας μεταξύ όλων των αναπληρωτών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας που προσφέρουν επί σειρά ετών της υπηρεσίες τους.
Συνθήκη 1) Την ιδιότητα του Ειδικού Παιδαγωγού (πρωτοβάθμιας) παγκοσμίως την αποκτά κάποιος αποκτώντας το 4ετες βασικό πτυχίο Γενικής Αγωγής (δάσκαλοιΠΕ70 και νηπιαγωγοί ΠΕ60) και προχωρώντας στη συνέχεια σε πρόσθετες ανώτερες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές (ή μετεκπαίδευση παλαιότερα) στην Ειδική Αγωγή (δάσκαλοι ειδικής ΠΕ70.50 και νηπιαγωγοί ειδικής ΠΕ60,50), χώρος που διεθνώς αναγνωρίζεται ως προέκταση της Γενικής Αγωγής.
Συνθήκη 2) Στην Ελλάδα καθιερώθηκε πριν 15 περίπου χρόνια και ένας δεύτερος, παράδοξος δρόμος απόκτησης της ιδιότητας του Ειδικού Παιδαγωγού, που διεθνώς δεν προκρίνεται, με τη δημιουργία 2 προπτυχιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής που προετοιμάζουν απευθείας ειδικούς Παιδαγωγούς (δασκάλους ειδικής ΠΕ71 και νηπιαγωγούς ειδικής ΠΕ61). Απορία θα προκαλεί ενδεχομένως σε άλλους χώρους, πώς είναι δυνατόν να γίνεται κάποιος απευθείας ποινικολόγος, χωρίς να σπουδάσει πρώτα Νομική, ή να γίνει κάποιος Παιδίατρος, χωρίς πρώτα να έχει το πτυχίο της Γενικής Ιατρικής
ΤΙ ΙΣΧΥΕ
Στην κατάταξη προσλήψεων μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας, μέχρι την εξαιρετικά μεροληπτική και άδικη υπουργική απόφαση του 2014, η νομοθεσία που ίσχυε και συνεπώς ήξεραν ή όφειλαν να ξέρουν, φοιτητές και απόφοιτοι των σχολών Παιδαγωγικών Τμημάτων (Γενικής και Ειδικής), ως προς τα εργασιακά δικαιώματα, προέβλεπε πρόταξη των μεταπτυχιακών/διδακτορικών Ειδικών Παιδαγωγών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) και ακολουθούσαν οι Ειδικοί Παιδαγωγοί της συνθήκης 2(ΠΕ71-61).
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
Με την Υπουργική Απόφαση του 2014, ανατράπηκε το εργασιακό πλαίσιο με το οποίο πορεύτηκαν όλοι επί χρόνια, και καθιερώθηκε η πρόταξη των εκπαιδευτικών της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61) έναντι των εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5).
Η ΤΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η Υ.Α. του 2014, που είναι σε ισχύ, πρακτικά, οδηγεί στον εκτοπισμό και τελικά τον αφανισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) (τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μόνιμοι ΠΕ70,50-60,50 κατέχουν θέσεις Ειδικής σε όλες τις δομές) από την Ειδική Αγωγή, όπως ενδεχομένως θα συνέβαινε και με τους εκπαιδευτικούς της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61), πριν από αυτήν.
ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Η τροπολογία που προωθείται από τη σημερινή πολιτική ηγεσία βάζει επιτέλους το πλαίσιο για να δοθεί ένα τέλος στον όρο πρόταξη, που μόνο συγκρούσεις έχει φέρει όλα αυτά τα χρόνια μεταξύ των ομάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στον χώρο και οφείλει να συνδυαστεί με ισότιμη και αξιοκρατική κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας και κριτηρίων, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της χώρας.
Για όλα τα παραπάνω και επειδή ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής, είναι το τελευταίο μέρος για δημιουργία εντυπώσεων και συντεχνιακά παιχνίδια, καλούμε τους βουλευτές να ψηφίσουν άμεσα την τροπολογία και να προχωρήσει η Πολιτική Ηγεσία σε ισοτιμία μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, ώστε να δοθεί βαρύτητα στη συνέχεια στα πραγματικά μεγάλα και κρίσιμα προβλήματα του χώρου
ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Θέλουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με πρόσθετες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία, να συγχαρούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τη διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που με τη νέα τροπολογία, που αφορά την πρόσληψη αναπληρωτών ΕΑΕ, θα εφαρμοστεί και θα επεκταθεί επιτέλους η νομοθεσία, στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, χωρίς διακρίσεις, με κοινά κριτήρια, σε μόνιμους και αναπληρωτές. Θα αποκατασταθεί έτσι η δικαιοσύνη, τρία χρόνια μετά την κατάφωρη αδικία που δημιούργησε στον χώρο η προηγούμενη συγκυβέρνηση, αφού καθιερώνει πλέον με όρους αξιοκρατικούς, που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, ένα πλαίσιο ισοτιμίας μεταξύ όλων των αναπληρωτών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας που προσφέρουν επί σειρά ετών της υπηρεσίες τους.
Συνθήκη 1) Την ιδιότητα του Ειδικού Παιδαγωγού (πρωτοβάθμιας) παγκοσμίως την αποκτά κάποιος αποκτώντας το 4ετες βασικό πτυχίο Γενικής Αγωγής (δάσκαλοιΠΕ70 και νηπιαγωγοί ΠΕ60) και προχωρώντας στη συνέχεια σε πρόσθετες ανώτερες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές (ή μετεκπαίδευση παλαιότερα) στην Ειδική Αγωγή (δάσκαλοι ειδικής ΠΕ70.50 και νηπιαγωγοί ειδικής ΠΕ60,50), χώρος που διεθνώς αναγνωρίζεται ως προέκταση της Γενικής Αγωγής.
Συνθήκη 2) Στην Ελλάδα καθιερώθηκε πριν 15 περίπου χρόνια και ένας δεύτερος, παράδοξος δρόμος απόκτησης της ιδιότητας του Ειδικού Παιδαγωγού, που διεθνώς δεν προκρίνεται, με τη δημιουργία 2 προπτυχιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής που προετοιμάζουν απευθείας ειδικούς Παιδαγωγούς (δασκάλους ειδικής ΠΕ71 και νηπιαγωγούς ειδικής ΠΕ61). Απορία θα προκαλεί ενδεχομένως σε άλλους χώρους, πώς είναι δυνατόν να γίνεται κάποιος απευθείας ποινικολόγος, χωρίς να σπουδάσει πρώτα Νομική, ή να γίνει κάποιος Παιδίατρος, χωρίς πρώτα να έχει το πτυχίο της Γενικής Ιατρικής
ΤΙ ΙΣΧΥΕ
Στην κατάταξη προσλήψεων μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας, μέχρι την εξαιρετικά μεροληπτική και άδικη υπουργική απόφαση του 2014, η νομοθεσία που ίσχυε και συνεπώς ήξεραν ή όφειλαν να ξέρουν, φοιτητές και απόφοιτοι των σχολών Παιδαγωγικών Τμημάτων (Γενικής και Ειδικής), ως προς τα εργασιακά δικαιώματα, προέβλεπε πρόταξη των μεταπτυχιακών/διδακτορικών Ειδικών Παιδαγωγών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) και ακολουθούσαν οι Ειδικοί Παιδαγωγοί της συνθήκης 2(ΠΕ71-61).
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
Με την Υπουργική Απόφαση του 2014, ανατράπηκε το εργασιακό πλαίσιο με το οποίο πορεύτηκαν όλοι επί χρόνια, και καθιερώθηκε η πρόταξη των εκπαιδευτικών της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61) έναντι των εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5).
Η ΤΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η Υ.Α. του 2014, που είναι σε ισχύ, πρακτικά, οδηγεί στον εκτοπισμό και τελικά τον αφανισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) (τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μόνιμοι ΠΕ70,50-60,50 κατέχουν θέσεις Ειδικής σε όλες τις δομές) από την Ειδική Αγωγή, όπως ενδεχομένως θα συνέβαινε και με τους εκπαιδευτικούς της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61), πριν από αυτήν.
ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Η τροπολογία που προωθείται από τη σημερινή πολιτική ηγεσία βάζει επιτέλους το πλαίσιο για να δοθεί ένα τέλος στον όρο πρόταξη, που μόνο συγκρούσεις έχει φέρει όλα αυτά τα χρόνια μεταξύ των ομάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στον χώρο και οφείλει να συνδυαστεί με ισότιμη και αξιοκρατική κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας και κριτηρίων, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της χώρας.
Για όλα τα παραπάνω και επειδή ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής, είναι το τελευταίο μέρος για δημιουργία εντυπώσεων και συντεχνιακά παιχνίδια, καλούμε τους βουλευτές να ψηφίσουν άμεσα την τροπολογία και να προχωρήσει η Πολιτική Ηγεσία σε ισοτιμία μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, ώστε να δοθεί βαρύτητα στη συνέχεια στα πραγματικά μεγάλα και κρίσιμα προβλήματα του χώρου
ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ!
Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε στις προσλήψεις αναπληρωτών ο απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον πανεπιστημιακό του δάσκαλο ΠΕ70,5/60,5.
Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Για να υπάρχει μια συνέχεια και σεβασμός στον προγραμματισμό των ανθρώπων, θα πρέπει η προϋπηρεσία στον κύριο πίνακα να παραμείνει στους 36 και όχι να αλλάξει στους 50 μήνες
ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Εμείς δεν ζητούμε τον αφανισμό των ΠΕ 71 και 61 αλλά να μπει τέλος στην άνιση μεταχείριση.
3000 μόνιμοι ΠΕ 70/60 στήριξαν και στηρίζουν την ειδική αγωγή, οι καθηγητές των σχολών ειδικής είναι γενικής αγωγής οι σχολικοί σύμβουλοι επίσης όλοι οι προϊστάμενοι της εκπαίδευσης επίσης.
Τέλος, η ειδική αγωγή βρίσκεται και στα γενικά σχολεία όπου απαιτείται γνώση αναλυτικών προγραμμάτων τα οποία οι ΠΕ 70 κατέχουν.
Για να υπάρχει μια συνέχεια και σεβασμός στους ανθρώπους που προσπαθούν να κάνουν προγραμματισμό ζωής, καλό θα ήταν η προϋπηρεσία για τον κύριο πίνακα να παραμείνει στους 36 μήνες και όχι να αλλάξει σε 50.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!
Δεν γινεται 4 χρονια καταρτισης να εξισωνονται με μεταπτυχιακα και σεμιναρια μερικων εβδομαδων!Ας σκεφτουμε και τις ιδιαιτερες αναγκες των παιδιων!Αυτη η τροπολογια φερνει ενα σωρο δεινα για την εκπαιδευση τους και την υποβαθμιζει!
κ. Υπουργέ Παιδείας Γαβρόγλου Κ.
Είμαι αναπληρωτής ΔΑΣΚΑΛΟΣ απόφοιτος από το ακριτικό παιδαγωγικό τμήμα της Αλεξανδρούπολης. Καθώς σπούδαζα είχα τεράστιες προσδοκίες και ήμουν σίγουρος πως θα δουλέψω ως δάσκαλος μόλις αποφοιτήσω και τελειώσω το στρατιωτικό μου. Στην πορεία ήρθε η κρίση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις εξαθλίωσαν το επάγγελμά μου στο βωμό της λιτότητας. (Ακόμη και η δική σας!)
Υποβάθμισαν τα δημόσια σχολεία κλείνοντας ή συγχωνεύοντας τα. Έτσι έμεινα επί χρόνια στην αδιοριστία και στο να ψάξω τι θα κάνω με το μέλλον μου, όπως είναι λογικό.
Δεν επαναπαύτηκα και έτσι δουλεύοντας σκληρά κατάφερα και απόκτησα το μεταπτυχιακό μου, σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού βέβαια καθώς δε κατάφερα να εισαχθώ σε ελληνικά πανεπιστήμια για διάφορους λόγους.
Το έκανα αυτό με γνώμονα την επαγγελματική μου αποκατάσταση.
Και ερωτώ, από πότε θεωρείται παράτυπο μέχρι και ανήθικο κάποιος να επιδιώκει το καλύτερο για το μέλλον του; Άλλωστε, αυτός δεν είναι και ένας από τους βασικότερους σκοπούς της εκπαίδευσης;
Ειδικά σε περιόδους κρίσης, το να έχω τη δυνατότητα όντας δάσκαλος απλός να μπορώ να απορροφηθώ και σε ένα όμορο κλάδο αυτόν της ειδικής, που παρεμπιπτόντως παγκοσμίως θεωρείται προέκταση της γενικής δηλαδή του βασικού μου πτυχίου, θεωρήθηκε από μέρους μου ως η μοναδική ευκαιρία για τίμια και αξιοπρεπή δουλειά στον τομέα που σπούδασα τα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ.
Την περίοδο εκείνη μάλιστα ο κάτοχοι μεταπτυχιακών κατείχαν πρόταξη στους πίνακες ειδικής, κάτι που σαφώς εθεωρείτο ελκυστικό για πολλούς. Το αν ήταν σωστό ή όχι δε με αφορούσε καθώς τότε δεν είχα την κατάλληλη εμπειρία ώστε να κρίνω κάτι τέτοιο. Αφού το Υπουργείο το επιλέγει κάτι θα ξέρει, έλεγα.
Αυτό έληξε με μια Υπουργική απόφαση προ μερικών ετών.
Παράλληλα λόγω των αυξημένων αναγκών στην ειδική το Υπουργείο με προσέλαβε ως αναπληρωτή δάσκαλο ΠΕ70 στην παράλληλη στήριξη. Τότε δεν είχα ακόμα το μεταπτυχιακό μου, ωστόσο με καλέσατε από τον πίνακα Γενικής να καλύψω βασικές και σημαντικές ανάγκες στην Ειδική! Εμένα που δεν είχα ΚΑΜΙΑ εξειδίκευση τότε. Έτσι λοιπόν προσέφερα τις υπηρεσίες μου σε ακριτική περιοχή της Θράκης για ένα έτος με αντίτιμο την αντίστοιχη προϋπηρεσία.
Δε μου είπε κανείς τίποτα τότε.
Την επόμενη χρονιά, και αφού είχα πάρει το μεταπτυχιακό μου, πλέον, είχα αυξημένα προσόντα και την δυνατότητα να κάνω αίτηση και στον πίνακα της ειδικής. Τη δυνατότητα αυτή μου την έδωσε το Υπουργείο και με αντάμειψε με την ανάλογη προϋπηρεσία. Μου την έδωσε γιατί είχε ανάγκες στην ειδική και ήταν προτιμότερο να προσλάβει προσωπικό πιο εξειδικευμένο από έναν απλό δάσκαλο.
Τότε λοιπόν ξαφνικά έγινα αντικείμενο σχολιασμού λες και έκανα κάτι κακό. Επειδή δηλαδή αποκτούσα προϋπηρεσία, την οποία επαναλαμβάνω μου την έδινε το Υπουργείο δεν την έκλεβα, οι συνάδερφοι μου που δεν είχαν μεταπτυχιακό και προσλαμβάνονταν αργότερα από μένα γκρίνιαζαν και ήθελαν να τιμωρηθώ. Να μη μετράει δηλαδή η προϋπηρεσία μου στον πίνακα γενικής, τον πίνακά μου! Σε περίπτωση που το Υπουργείο προέβαινε σε μια τέτοια κίνηση θα πετούσε 2 χρόνια από τη ζωή μου καθώς δεν είχα κανένα δικαίωμα στην ειδική, όπου και θα μετρούσε η προϋπηρεσία μου, διότι σε μερικά χρόνια θα έχανα τη σειρά μου από τους νέους απόφοιτους ΠΕ 71 ειδικής επειδή προτάσσονταν έναντι όλων.
Η εκπαίδευση είναι μία και ενιαία. Στα νέα πλαίσια της συμπερίληψης ο εκπαιδευτικός της τάξης καλείται να ανταποκριθεί ισότιμα σε όλους τους μαθητές του, και σε αυτούς με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στα πλαίσια αυτά ένας δάσκαλος όπως εγώ με επιπλέον εξειδίκευση κιόλας σε θέματα ειδικής είναι ο πλέον κατάλληλος στο να αναλάβει και να χειριστεί μια τάξη και να είναι και υπεύθυνος για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως των αναγκών τους. Θα μου πείτε ουτοπικό… Αυτό απαιτούν όμως οι σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις για το νέο συμπεριληπτικό σχολείο. Ένα σχολείο όπου ο κανονικός μαθητής θα είναι απόλυτα ίσος με έναν μαθητή με ιδιαίτερες ανάγκες όπως επίσης θα είναι ίσος και με έναν αλλοδαπό ή έναν πρόσφυγα μαθητή. Αυτές άλλωστε είναι και η βασικότερες αξίες του πολιτεύματός μας.
Συνεπώς και με την συγκεκριμένη προωθούμενη απόφασή σας οφείλω να ομολογήσω πως δικαιώνονται οι κόποι μου και θεωρώ πως οδεύετε προς τη σωστή πορεία. Την πορεία της ολοκλήρωσης του σχολείου του μέλλοντος, του σχολείου της ΙΣΟΤΗΤΑΣ και της εξάλειψης των διαφορών.
Παρά την προφανή μου δικαίωση ΟΜΩΣ δε μπορώ να κρύψω την έντονη ανησυχία μου για την μελλοντική ανταμοιβή μου από εσάς. Διότι μπορεί η προϋπηρεσία μου να φαίνεται κατοχυρωμένη και ακλόνητη, αλλά μερικοί συνάδελφοί μου μιλούν για αδικία εις βάρος τους και απαιτούν ακόμη και δικαστικά την αποπομπή μου από το νέο αυτό σχολείο.
Οφείλεται να κατοχυρώσετε την εργασία μου στην εκπαίδευση, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ΜΟΝΙΜΟΥΣ δασκάλους, ασχέτως δηλαδή του πίνακα που προσλήφθηκα καθώς το βασικό μου πτυχίο είναι ΕΝΑ, αυτό του ΔΑΣΚΑΛΟΥ. Άρα θα ήταν αδιανόητο να μη μετράει η προϋπηρεσία μου σε πίνακα δασκάλων γενικής. Όπως επίσης και θα ήταν καταδικαστέος σε οποιοδήποτε δικαστήριο ενδεχόμενος εμπαιγμός από μέρους υπουργείου αναφορικά με την ΜΗ προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μου.
Το κράτος ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των πολιτών οφείλει να είναι αξιόπιστο και δίκαιο με βάση τους νόμους του.
Με βάση όλα τα παραπάνω και με την προϋπόθεση της κατοχύρωσης της ΔΙΠΛΗΣ προσμέτρησης μπορώ να ΣΤΗΡΙΞΩ ανοιχτά την Υπουργική σας Απόφαση.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας!
Υ.Γ: Ευελπιστώ να εισακουστώ και η επιστολή μου αυτή να φτάσει στα χέρια σας.
Δεκτό το πλαίσιο μοριοδότησης, όμως ως ΠΕ71 του Βόλου θέλω να υπάρξει επιπλέον μοριοδότηση συγκριτικά με αυτούς του ΠΑΜΑΚ που δεν είχαν καν Παιδαγωγική Επάρκεια!!!!
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Η συγκεκριμένη τροπολογία καταργεί την αναγκαιότητα του βασικού τίτλου προπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ και το εξισώνει με μεταπτυχιακές σπουδές ή/και διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ.Οι διατάξεις αυτές, έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και αποτελούν μια επιχείρηση ανατροπής της νόμιμης σειράς διορισμού ειδικά σε ότι αφορά τους Αναπληρωτές ΠΕ61, ΠΕ71. Σε κανέναν άλλον κλάδο εκπαιδευτικών δεν αποτελεί προσόν ένταξης σε πίνακα Αναπληρωτών ένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ένα σεμινάριο ή μόνο η προϋπηρεσία χωρίς βασικό πτυχίο, όπως συμβαίνει στην ΕΑΕ, πόσο μάλλον να υπάρχει και εξίσωση αυτών των ακαδημαϊκών προσόντων με το βασικό πτυχίο.
Το στ) κριτήριο για την ένταξη στους κύριους πίνακες είναι το μοναδικό αυτής της κατηγορίας που δεν περιέχει κάποιο ακαδημαικό προσόν, σχετικό με την ΕΑΕ. Προφανώς σχετίζεται με αναπληρωτές που έχουν βαθιά προυπηρεσία στην ΕΑΕ αλλά δυστυχώς δεν έχουν κάποιο αποδεδειγμένο ακαδημαικό προσόν. Επίσης η πενταετής προυπηρεσία δεν αντιστοιχεί σε 50 αλλά σε 60 μήνες. Η θεωρία που θέλει τους αναπληρωτές να εργάζονται 10 μήνες ανά ημερολογιακό έτος, νομίζω πως δεν ευσταθεί καθώς η πρόσληψη αναπληρωτών από την 1η Σεπτεμβρίου δεν είναι ο κανόνας. Τέλος θεωρώ πως ίσως θα έπρεπε να υπάρχει σχετική διαφοροποίηση των κριτηρίων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς υπάρχουν «διαφορετικές» συνθήκες. Στη Δευτεροβάθμια, για παράδειγμα, δεν υπάρχουν αμιγώς καθηγητικές σχολές ΕΑΕ.
Ναι στην τροπολογία!!!!
Η ύπαρξη τμημάτων αποκλειστικά ειδικής αγωγής είναι λανθασμένη, διότι δεν αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως ενιαία, αλλά ως κατηγορία. Το βασικό πτυχίο του δασκάλου ή του νηπιαγωγού που θα είχε ως συνέχεια μια περαιτέρω εξειδίκευση (μεταπτυχιακό-διδακτορικό), ανταποκρίνεται πλήρως στη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης που θέλει όλα τα παιδιά να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους.
Στηρίζω την πρότασή του υπουργείου.Θεωρώ ότι είναι δίκαια.Συγχαρητήρια!!!
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!!!
Η ειδική αγωγή χρειάζεται στελέχωση από ανθρώπους ειδικά εκπαιδευμένους και καταρτισμένους, ανθρώπους που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους σ αυτόν τον τομέα. Χρειάζεται στελέχωση από αποφοίτους τμημάτων ειδικής αγωγής. Ένα μεταπτυχιακο δεν κατοχυρώνει επαγγελματικά δικαιωματα, είναι τουλάχιστον αντισυνταγματικό όλο αυτό!!! Ντροπή που υποβιβάζετε μ αυτόν τον τρόπο την ειδική αγωγή και υποτιμάτε τα άτομα με ειδικές ανάγκες!!!!! Στην ειδική αγωγή πρέπει να υποστηρίζεται το ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ περισσότερο από κάθε τι άλλο!!!!! Είμαστε ο μόνος κλάδος στον οποίο υποβιβάζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα του βασικού τίτλου σπουδών και προτάσσεται ένα άλλο πτυχίο (απλό παιδαγωγική στην προκειμένη περίπτωση) με μεταπτυχιακό στην εαε!
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
1. Με αυτήν την τροπολογία καταργείται το βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή και κατ’ επέκταση γίνεται κατάργηση των γνώσεων που δίνουν οι δύο πανεπιστημιακές σχολές της Θεσσαλίας και του ΠΑ.ΜΑΚ.
2. Φέρατε τον κλάδο των ΠΕ71,ΠΕ61 σε ευθεία σύγκρουση με τους συναδέλφους τους ΠΕ70,50 και ΠΕ60,50 με σκοπό να τους αποπροσανατολίσετε από τα κύρια προβλήματά τους που είναι η αδιοριστία τους. Εάν είχατε κάνει τις προσλήψεις που είχατε υποσχεθεί ως κυβέρνηση στους δύο κλάδους (20.000) τώρα δεν θα υπήρχε κανένα θέμα σύγκρουσης ούτε και διαβούλευσης.
3. Δημιουργείτε νέο κύμα μεταπτυχιακών σπουδών, πως όσοι έχουν τα χρήματα για να τα διαθέσουν, μπορούν να πάρουν τη θέση ενός εκπαιδευτικού που σπούδασε 4 χρόνια σε ένα από τα δύο πανεπιστήμια της Ελλάδας. Θεωρείτε πώς είναι αυτό ισονομία;
4. Να ζητήσετε ποια είναι η άποψη των δύο πανεπιστημιακών σχολών της Ελλάδος
που εκπαιδεύουν για 4 χρόνια σπουδαστές της Ειδικής Αγωγής. Και τέλος
5. Να ζητήσετε και να λάβετε σοβαρά υπόψη σας, ποια είναι η γνώμη των γονιών που τα παιδιά τους έχουν ειδικές ανάγκες ή ιδιαιτερότητες, από τους συλλόγους τους. Θέλουν δάσκαλο Ειδικής Αγωγής ή ένα δάσκαλο μεταπτυχιακό;
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Θεωρώ ότι είναι μια λύση που δίνει ΙΣΑ δικαιώματα και στους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (κατόχους διδακτορικών – μεταπτυχιακών σπουδών και στους (επίσης) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ειδικής αγωγής….κοινωνικής πολιτικής).
Κατάφορη αδικία για τους Ειδικούς Παιδαγωγους η τροπολογια. Ακυρωνει το βασικο τιτλο σπουδων των πε 71 και πε 61 υποτιμωντας ταυτοχρονα τις ολοκληρωμενες εφαρμομενες γνωσεις και θεωριες της ΕΑΕ που προσφερουν τα τμηματα ΠΤΕΑ και ΠΑΜΑΚ που το ιδιο το υπουργειο τα ιδρυσε!!!!
Πως να συγκριθουν 4 χρονια συνεχους φοιτησης, παρακολουθησης μαθηματων που αφορουν ολες τις μορφες αναπηριας με 2 ενος μεταπτυχιακου και μαλιστα εξ αποστασεως. Αν καποιος αποφοιτος Αει για παραδειγμα κανει μεταπτυχιακο στις τπε αυτοματα γινεται πληροφορικαριος;;
Μην υποτιματε τις σπουδες μας!! Μην υποτιματε το πτυχιο μας!! Σε κανενα αλλον κλαδο δεν αμφισβητείται ο βασικος τιτλος σπουδων!!!! Ο χωρος της Ειδικης Αγωγης δεν ειναι για πειραματισμους!!
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Μπράβο στο υπουργείο και τη διεύθυνση ΕΑΕ. Θέλω να θυμίσω απλά πως απλά την ιδιότητα του ειδικού παιδαγωγού την αποκτούσες και την αποκτάς, πέρα από το βασικό πτυχίο από την ίδρυση των αντιστοιχων τμηματων, μέσω μεταπτυχιακής/διδακτορικής ειδίκευσης στην ΕΑΕ, συνθήκη που σου έδινε μάλιστα πρόταξη μεχρι την αιφνίδια υπουργική απόφαση του 2014 και συνεπώς, φοιτητές και απόφοιτοι των ΠΤΔΕ και των ΠΤΕΑ ήξεραν ή όφειλαν να ξέρουν επακριβώς το εργασιακό πλαίσιο που ίσχυε και να έπαιρναν αντίστοιχα τις αποφάσεις τους σε επίπεδο σπουδών. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣΑμφισβητώντας ή υποβιβάζοντας την προσφορά και τις υπηρεσίες των αναπληρωτών ΠΕ70,5/60,5 στις δομές της ΕΑΕ, όπως συνέβη με την Υ.Α. της προηγούμενης κυβέρνησης, είναι σαν να αμφισβητούν και την κατάρτιση των μόνιμων συναδέλφων (70,50/60,50) και την κατάρτιση τους στα σχολεία, τα στελέχη εκπαίδευσης ειδικής αγωγής (διευθυντές, σχολικούς συμβούλους), μέχρι και τους ίδιους τους πανεπιστημιακούς δασκάλους ειδικής αγωγής. Απαιτούμε ισοτιμία και κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας. Η μοριοδότηση κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Όμως να σας υπενθυμίσω πως στην ειδική αγωγή που διεθνώς αναγνωρίζεται ως προέκταση της γενικής αγωγής έχουμε συνολικά 5(++) χρόνια σπουδών. Βασικό πτυχίο του ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ-ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ της χώρας, πυλώνες της ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, καθώς και μεταπτυχιακή/διδακτορική εξειδίκευση την Ειδική Αγωγή. Οι εξειδικευμένες γνώσεις μας στην Παιδαγωγική Επιστήμη συνολικά, μας καθιστούν ως τους πλέον ικανούς στο μοντέλο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.Επειδή η ΕΑΕ δεν θα έπρεπε να γίνεται χώρος δημιουργίας εντυπώσεων, θέλω να τονίσω πως είναι τουλάχιστον αστείο να εμπλέκει διαρκώς συγκεκριμένος σύλλογος αναπληρωτών ΕΑΕ, τον ζήλο και την αγάπη που μπορεί να επιδείξει κάποιος εκπαιδευτικός στη δουλειά του, που είναι πρωτίστως θέμα χαρακτήρα και ευσυνειδησίας , με τις επιλογές του σε επίπεδο σπουδών, που διαχρονικά και σε όλους τους κλάδους παίζει ρόλο εκτός των άλλων και η σχέση προσφοράς-ζήτησης (βλ. ξαφνική αύξηση βάσεων των ΠΤΕΑ τα τελευταία χρόνια και όχι μόνο των μεταπτυχιακών στην ΕΑΕ). Επιτέλους δικαίωση και αναγνώριση της προσφοράς του συνόλου των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ. Θέλουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με πρόσθετες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία, να συγχαρούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τη διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που με τη νέα τροπολογία, που αφορά την πρόσληψη αναπληρωτών ΕΑΕ, θα εφαρμοστεί και θα επεκταθεί επιτέλους η νομοθεσία, στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, χωρίς διακρίσεις, με κοινά κριτήρια, σε μόνιμους και αναπληρωτές. Θα αποκατασταθεί έτσι η δικαιοσύνη, τρία χρόνια μετά την κατάφωρη αδικία που δημιούργησε στον χώρο η προηγούμενη συγκυβέρνηση, αφού καθιερώνει πλέον με όρους αξιοκρατικούς, που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, ένα πλαίσιο ισοτιμίας μεταξύ όλων των αναπληρωτών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας που προσφέρουν επί σειρά ετών της υπηρεσίες τους. Συνθήκη 1) Την ιδιότητα του Ειδικού Παιδαγωγού (πρωτοβάθμιας) παγκοσμίως την αποκτά κάποιος αποκτώντας το 4ετες βασικό πτυχίο Γενικής Αγωγής (δάσκαλοιΠΕ70 και νηπιαγωγοί ΠΕ60) και προχωρώντας στη συνέχεια σε πρόσθετες ανώτερες μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές (ή μετεκπαίδευση παλαιότερα) στην Ειδική Αγωγή (δάσκαλοι ειδικής ΠΕ70.50 και νηπιαγωγοί ειδικής ΠΕ60,50), χώρος που διεθνώς αναγνωρίζεται ως προέκταση της Γενικής Αγωγής. Συνθήκη 2) Στην Ελλάδα καθιερώθηκε πριν 15 περίπου χρόνια και ένας δεύτερος, παράδοξος δρόμος απόκτησης της ιδιότητας του Ειδικού Παιδαγωγού, που διεθνώς δεν προκρίνεται, με τη δημιουργία 2 προπτυχιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής που προετοιμάζουν απευθείας ειδικούς Παιδαγωγούς (δασκάλους ειδικής ΠΕ71 και νηπιαγωγούς ειδικής ΠΕ61). Απορία θα προκαλεί ενδεχομένως σε άλλους χώρους, πώς είναι δυνατόν να γίνεται κάποιος απευθείας ποινικολόγος, χωρίς να σπουδάσει πρώτα Νομική, ή να γίνει κάποιος Παιδίατρος, χωρίς πρώτα να έχει το πτυχίο της Γενικής Ιατρικής ΤΙ ΙΣΧΥΕ
Στην κατάταξη προσλήψεων μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας, μέχρι την εξαιρετικά μεροληπτική και άδικη υπουργική απόφαση του 2014, η νομοθεσία που ίσχυε και συνεπώς ήξεραν ή όφειλαν να ξέρουν, φοιτητές και απόφοιτοι των σχολών Παιδαγωγικών Τμημάτων (Γενικής και Ειδικής), ως προς τα εργασιακά δικαιώματα, προέβλεπε πρόταξη των μεταπτυχιακών/διδακτορικών Ειδικών Παιδαγωγών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) και ακολουθούσαν οι Ειδικοί Παιδαγωγοί της συνθήκης 2(ΠΕ71-61). ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
Με την Υπουργική Απόφαση του 2014, ανατράπηκε το εργασιακό πλαίσιο με το οποίο πορεύτηκαν όλοι επί χρόνια, και καθιερώθηκε η πρόταξη των εκπαιδευτικών της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61) έναντι των εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5). Η ΤΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η Υ.Α. του 2014, που είναι σε ισχύ, πρακτικά, οδηγεί στον εκτοπισμό και τελικά τον αφανισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) (τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μόνιμοι ΠΕ70,50-60,50 κατέχουν θέσεις Ειδικής σε όλες τις δομές) από την Ειδική Αγωγή, όπως ενδεχομένως θα συνέβαινε και με τους εκπαιδευτικούς της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61), πριν από αυτήν.ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Η τροπολογία που προωθείται από τη σημερινή πολιτική ηγεσία βάζει επιτέλους το πλαίσιο για να δοθεί ένα τέλος στον όρο πρόταξη, που μόνο συγκρούσεις έχει φέρει όλα αυτά τα χρόνια μεταξύ των ομάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στον χώρο και οφείλει να συνδυαστεί με ισότιμη και αξιοκρατική κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας και κριτηρίων, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της χώρας.
Για όλα τα παραπάνω και επειδή ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής, είναι το τελευταίο μέρος για δημιουργία εντυπώσεων και συντεχνιακά παιχνίδια, καλούμε τους βουλευτές να ψηφίσουν άμεσα την τροπολογία και να προχωρήσει η Πολιτική Ηγεσία σε ισοτιμία μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, ώστε να δοθεί βαρύτητα στη συνέχεια στα πραγματικά μεγάλα και κρίσιμα προβλήματα του χώρουΌπως και να’χει συνυπογράφω την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Η παρούσα υπουργική απόφαση εμπεριέχει το αίσθημα της δικαιοσύνης και της ίσης μεταχείρισης, ενώ διασφαλίζει την εργασία σε όσους εργάζονται, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι σήμερα όπου πετάγονταν στον καιάδα της ανεργίας εκπαιδευτικοί με επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής και με πολλούς μήνες προϋπηρεσίας. Συνυπογραφω λοιπον την ανακοινωση του ΠΣΑΕΠ και στηριζω την υπουργική απόφαση μεσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα
ΥΠΕΡ ΤΗΣ τροπολογιας
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Καιρός ήταν.
Αποκατάταση της κατάφωρης αδικίας. Ισοτιμία μεταξύ όλων των αναπληρωτών παιδαγωγών ΕΑΕ. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Ο βασικός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή προσφέρει όλες εκείνες τις γνώσεις που κανένα μεταπτυχιακό και διδακτορικό δεν προσφέρει. Ακουμπάει όλο το φάσμα των αναπηριών και δεν εξειδικεύεται. Η απαξίωση της πρόταξης του βασικού πτυχίου δημιουργεί σοβαρές υποψίες! Στην χώρα τα τμήματα Ειδικής Αγωγής δημιουργήθηκαν σε μεταγενέστερο χρόνο γι’ αυτό δεν επαρκούν τα άτομα. Οι Ειδικοί Παιδαγωγοί (ΠΕ71) είναι οι πρώτοι που πρέπει να στελεχώνουν τις δομές και μετά οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί. Κανείς δεν αρνείται την προσφορά και την προυπηρεσία στον χώρο, αλλά το φάσμα των γνώσεων έχει μεγάλη διαφορά. Δεν πρέπει μόνο η εύρεση εργασίας να μας αφορά αλλά και η προσφορά και το αποτέλεσμα στην δουλειά.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ!
Η παρούσα υπουργική απόφαση εμπεριέχει το αίσθημα της δικαιοσύνης και της ίσης μεταχείρισης, ενώ διασφαλίζει την εργασία σε όσους εργάζονται, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι σήμερα όπου πετάγονταν στον καιάδα της ανεργίας εκπαιδευτικοί με επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής και με πολλούς μήνες προϋπηρεσίας. Συνυπογραφω λοιπον την ανακοινωση του ΠΣΑΕΠ και στηριζω την υπουργική απόφαση μεσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε στις προσλήψεις αναπληρωτών ο απόφοιτος ΠΕ71/61 να έχει πρόταξη ακόμη και από τον πανεπιστημιακό του δάσκαλο ΠΕ70,5/60,5. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΊΩΣΗ! ΜΠΡΆΒΟ ΣΤΟΝ ΚΎΡΙΟ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!!
Μπράβο στο υπουργείο και τη διεύθυνση ΕΑΕ. Θέλω να θυμίσω απλά πως απλά την ιδιότητα του ειδικού παιδαγωγού την αποκτούσες και την αποκτάς, πέρα από το βασικό πτυχίο από την ίδρυση των αντιστοιχων τμηματων, μέσω μεταπτυχιακής/διδακτορικής ειδίκευσης στην ΕΑΕ, συνθήκη που σου έδινε μάλιστα πρόταξη μεχρι την αιφνίδια υπουργική απόφαση του 2014 και συνεπώς, φοιτητές και απόφοιτοι των ΠΤΔΕ και των ΠΤΕΑ ήξεραν ή όφειλαν να ξέρουν επακριβώς το εργασιακό πλαίσιο που ίσχυε και να έπαιρναν αντίστοιχα τις αποφάσεις τους σε επίπεδο σπουδών. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΑΣΗΣ
Η παρούσα υπουργική απόφαση εμπεριέχει το αίσθημα της δικαιοσύνης και της ίσης μεταχείρισης, ενώ διασφαλίζει την εργασία σε όσους εργάζονται, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι σήμερα όπου πετάγονταν στον καιάδα της ανεργίας εκπαιδευτικοί με επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής και με πολλούς μήνες προϋπηρεσίας. Συνυπογραφω λοιπον την ανακοινωση του ΠΣΑΕΠ και στηριζω την υπουργική απόφαση μεσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΊΑ!
ΝΑΙ στην τροπολογία
Η παρούσα υπουργική απόφαση εμπεριέχει το αίσθημα της δικαιοσύνης και της ίσης μεταχείρισης, ενώ διασφαλίζει την εργασία σε όσους εργάζονται, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι σήμερα όπου πετάγονταν στον καιάδα της ανεργίας εκπαιδευτικοί με επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής και με πολλούς μήνες προϋπηρεσίας. Συνυπογράφω λοιπόν την ανακοίνωση του ΠΣΑΕΠ και στηρίζω την υπουργική απόφαση μέσω της οποίας διασφαλίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.