Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 27 Απριλίου 2020, 16:56 | Maria Spanou

    Η επένδυση στην Παιδεία είναι η πιο σοβαρή επένδυση μιας κοινωνίας που προσβλέπει σε ένα καλύτερο μέλλον. Έχοντας διανύσει ικανό χρόνο μέσα στον 21ο αιώνα, έχουμε τη γνώση και την εμπειρία να γνωρίζουμε ότι το σύγχρονο σχολείο οφείλει να παρέχει γνώσεις και εμπειρίες, να καλλιεργεί δεξιότητες, να χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθόδους που προετοιμάζουν τους πολίτες του μέλλοντος. Επιστρέφοντας σε λογικές τάξης του περασμένου αιώνα, αναρωτιέμαι ποιο είναι το όραμα, ποια η προοπτική που εξυπηρετείται.
    Ένα κράτος οφείλει να είναι γενναιόδωρο απέναντι στους πολίτες του, να επενδύει σε αυτούς. Διαφορετικά πάει χαμένο το ανθρώπινο κεφάλαιο. Οφείλουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας τις ευκαιρίες για ένα καλύτερο αύριο. Ας τα βοηθήσουμε να το διεκδικήσουν παρέχοντάς τους ευκαιρίες μέσα από την σωστή και σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία. Ας μην γυρνάμε σε προγενέστερα σχήματα.Αδικούμε τα παιδιά μας.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:52 | Ελέvη Τ.

    Η αύξηση του αριθμού τωv παιδιών στις σχολικές αίθουσες τωv ελληνικών Νηπιαγωγείωv μόvο αρvητικές επιδράσεις μπορεί vα έχει στηv ολόπλευρη ανάπτυξη τωv μαθητώv. Σε αυτή τηv ηλικία τα παιδιά πρέπει vα έχoυν χώρο να κινηθούν και να εκφραστούν. Να υπάρχει χώρος για γωνιές και για παιχνίδι με σκοπό την αvάπτυξη τη φαντασίας και της δημιουργικότητας και όχι μια αίθουσα γεμάτη τραπεζάκια και καρέκλες. Επιπλέον είναι πολύ δύσκολο με τόσο μεγάλο αριθμό παιδιών η νηπιαγωγός να ασχοληθεί με εξατομικευμένη διδασκαλία και ομαδοσυνεργατική μάθηση. Αλήθεια, έτσι προχωράμε μπροστά και με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τα εφόδια που χρειάζονται τα παιδιά από μικρή ηλικία για να γίνουν ολοκληρωμένοι και ανταγωνιστικοί ενήλικες;Ως εκπαιδευτικός, παιδαγωγός και μητέρα…λυπάμαι πολύ.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:52 | Παναγιώτα

    H αύξηση των μαθητών ανά τμήμα είναι απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική. Στο νηπιαγωγείο χρειάζονται 2 εκπαιδευτικοί ανά τμήμα κι όχι παραπάνω από 15 παιδιά.
    Σχετικά με τις ειδικότητες είναι σαφέστατα κίνηση τουλάχιστον τραγικά εσφαλμένη διότι ερχεται σε αντίθεση με το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Υπάρχουν εκατοντάδες νηπιαγωγοί με μεταπτυχιακά στις ΤΠΕ για την εκπαιδευση, στην κινησιολογία , στο θεατρικό παιχνίδι κλπ. Αυτές και μόνο αυτές πρέπει να μπουν στις τάξεις με τα νήπια. Να τις πάρετε όλες αν θέλετε να γίνει παιδαγωγικά σωστή δουλεια στην προσχολικη ηλικία. Στα δημοτικά οι ειδικότητες στις μικρές τάξεις είναι επίσης εσφαλμένη κίνηση παιδαγωγικά.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:52 | Σιμιτση Παναγιώτα

    Έχετε μπει σε τάξη με 25 νήπια ποτέ;;
    Απαράδεκτη η τροπολογία, μας πηγαίνει χρόνια πίσω.
    Πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:44 | Γιάννης Φωτόπουλος

    Σε όλο το πολυνομοσχέδιο φαίνεται η θέλησή σας να ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ την ΠΑΙΔΕΙΑ στην Ελλάδα.
    ΟΛΑ ΣΕ ΟΛΑ!
    Δεν έχουμε όλοι λεφτά να στέλνουμε τα παιδιά μας σε ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ επειδή το θέλετε εσείς.
    ΝΤΡΟΠΗ σας. Νομίζαμε ότι ήσασταν καλύτεροι. Μας εξαπατήσατε! ΝΤΡΟΠΗ!

  • 27 Απριλίου 2020, 16:33 | Κωνσταντια

    18 παιδιά σε κάθε τμήμα του νηπιαγωγείου!!!Απαράδεκτο το νομοσχέδιο!!

  • 27 Απριλίου 2020, 16:30 | Ντίνα

    18 παιδιά ανα τμήμα στο Νηπιαγωγείο αν θέλετε το καλό των παιδιών των Ελλήνων πολιτών

  • 27 Απριλίου 2020, 16:29 | ΑΝΝΑ ΚΥΡΙ

    εντελως απαραδεκτη η αυξηση μαθητων ανα ταξη. ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ. αφηνω το πρωτο που ειναι οτι παμε 40 χρονια πισω που ειμασταν ολοκληρη φατρια στις ταξεις και γινοταν ο απολυτος χαμος και καθολου καλο μαθημα. ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ? σε ποιες ταξεις θα ειναι μεσα 27 παιδια? στα κοντεινερ η σε δωματια πρωην εμπορικων που νοικιαζονται για σχολεια? δεν καταλαβαινω ποιος ειναι ο σκοπος? να εχουμε λιγοτερα σχολεια? λιγοτερους δασκαλους? χειροτερη ποιοτητα παιδειας? τι θα πετυχει ακριβως αυτο? που θα πανε τα παιδια που θα περισσεουν των 27 αν δεν σχηματιζουν δευτερο τμημα με βαση τα δικα σας κριτηρια? σε αλλο σχολειο? σε ποιο? σε ενα που θα εχει στειλει και τα δικα του περισσευουμενα σε αλλο? και ποια θα φυγουν ? εχετε επαφη με την πραγματικοτητα ειλικρινα

  • 27 Απριλίου 2020, 16:16 | Καρακίτσος

    Τα σχολεία θα ανοίξουν σε λίγες μέρες με μέτρα πρόληψης και εν μέσω πανδημίας αποφασίζετε την αύξηση του μαθητικού πληθυσμού ανά τάξη;
    Η υγειονομική αυτή κρίση μπορεί να διαρκέσει χρόνια! Αντί να κάνετε βήματα βελτίωσης και εκσυχρονισμού προχωράτε σε αναχρονιστικές αλλαγές αφού δεν έχετε γνώσεις του αντικειμένου και του χώρου και εξυπηρετείτε μόνο συμφέροντα.
    Ο βασικός σκοπός σας είναι να καταστρέψετε και θα υποβαθμίσετε τη δημόσια εκπαίδευση.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:03 | Μαρία Περακάκη

    Όλοι οι εν ενεργεία δάσκαλοι γνωρίζουν ότι ένα πολυπληθές τμήμα σε συνδυασμό με την ποσότητα και τη δυσκολία της ύλης που πρέπει να καλυφθεί δεν μας αφήνουν να κάνουμε δουλειά όπως θέλουμε και όπως πρέπει… Είναι τεράστια η διαφορά από τους 15 μαθητές στους 20 ανά τμήμα. Τώρα μάλιστα με τα νέα δεδομένα, σε περίοδο πανδημίας, εύχομαι το νομοσχέδιο να τροποποιηθεί στο σημείο αυτό τουλάχιστον.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:57 | Βασίλειος Ζαγκότας

    Όταν η προηγούμενη κυβέρνηση προέβη σε μείωση του αριθμού των μαθητών, δικαιολόγησε την επιλογή της με επιστημονικά δεδομένα. Εσείς σε τι ακριβώς βασίζετε την επιλογή σας; Τις εποχές κατά τις οποίες γίνεται λόγος για 18-20 μαθητές ανά τμήμα, εσείς πάνω σε ποια εισήγηση και σε ποια αιτιολόγηση στηρίζεστε; Να το αποσύρετε τώρα και να εφαρμόσετε το 22 προς 1 σε όλα τα τμήματα.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:56 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Τα πολλα λογια περισευουν απο το κακο στο χειρωτερο,μαλλον οι εκαστοτε κυβερνησεις προσπαθουν να φτασουν το επιπεδο τον ελληνων μαθητων κατωτερο απο αυτων που θελουν να βαφτισουν ελληνες…

  • 27 Απριλίου 2020, 15:39 | Βαρβάρα

    Είναι πραγματικά λυπηρό να κάνουμε βήματα προς τα πίσω και όχι προς τα μπροστά. Ύστερα από μακροχρόνιους αγώνες και αιτήματα των εκπαιδευτικών, ψηφίσθηκε τον προηγούμενο χρόνο η μείωση του ορίου των μαθητών σε 22 ανά τμήμα. Ένα τέτοιο μέτρο μόνο θετικά αποτελέσματα θα μπορούσε να έχει για την εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο από την πλευρά των μαθητών όσο και από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Δεν πρόλαβε ούτε μια σχολική χρονιά να υλοποιηθεί και τώρα το παίρνετε πίσω. Με ποια λογική;

    Εκπαιδευτικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο ιδανικός αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι οι 15 μαθητές, ο οποίος αποτελεί και πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κλάδου. Επίσης, στο νηπιαγωγείο οι μαθητές χρειάζονται ελεύθερο χώρο για να κινούνται (μουσικοκινητικές δραστηριότητες κ.α) και να παίζουν (ελεύθερο παιχνίδι) μέσα στην αίθουσα. Πώς ακριβώς θα γίνει αυτό με 26 μαθητές στοιβαγμένους μέσα σε μια μικρή αίθουσα; Έχετε επισκεφτεί τις σχολικές αίθουσες; Επιπλέον, με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα μειώνεται ο ποιοτικός χρόνος που μπορεί να αφιερώσει ο/η εκπαιδευτικός σε κάθε μαθητή σε θέματα που αφορούν τη μάθησή του (επίλυση αποριών, υποστήριξη σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή εκπαιδευτικές ανάγκες, υλοποίηση διαφοροποιημένης διδασκαλίας, δημιουργία portfolios κ.α.) ή την κοινωνικοσυναισθηματική υποστήριξη του (κοινωνικοποίηση, άγχος αποχωρισμού, σχολικός εκφοβισμός, φοβίες κ.α.). Είναι δυνατόν η εκπαίδευση, αντί να βελτιώνεται, να επιστρέφει σταδιακά στις συνθήκες που επικρατούσαν στα σχολεία την εποχή που πηγαίνανε σχολείο οι γονείς και οι παππούδες μας;

    Παράλληλα, ο κατώτερος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος αυξάνεται σε 16 στα νηπιαγωγεία και σε 20 στα δημοτικά και τα παιδιά που «περισσεύουν» θα στέλνονται σε όμορα σχολεία. Επίσης, γιατί δεν υπάρχει εξαίρεση για τα σχολεία των απομακρισμένων περιοχών (όπως ίσχυε μέχρι πριν ο ελάχιστος αριθμός των 5 μαθητών); Τι θα γίνει με αυτούς τους μαθητές; Είναι μαθητές ενός κατώτερου Θεού; Για ποιες ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση μιλάμε; Γιατί οι μαθητές αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί; Οι μαθητές είναι παιδιά, τα παιδιά μας, οι αυριανοί πολίτες αυτής της χώρας και πρέπει να επενδύσουμε σε αυτά και στην εκπαίδευσή τους. Όλοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους. Αυτό το μέτρο θα οδηγήσει σε κλείσιμο σχολείων (με αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, τι πιο λυπηρό από το κλείνει ένα σχολείο!), στην ταλαιπωρία των μαθητών και των οικογενειών τους (μακρινή απόσταση μεταξύ σχολείου-κατοικίας, αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τους μαθητές που «περισσεύουν») και στην ανεργία εκπαιδευτικούς (θα χαθούν οργανικές θέσεις και θα μειωθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών).

    Τέλος, πώς είναι δυνατόν να ψηφίζεται η αύξηση του αριθμού των μαθητών, όταν όλη η επιστημονική κοινότητα επισημαίνει ότι λόγω κορωνοϊού COVID-19 θα πρέπει να τηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ μαθητών;

    Συμπερασματικά αυτό το μέτρο μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως αντιπαιδαγωγικό και επικίνδυνο εν μέσω πανδημίας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στόχος του είναι οι συμπτύξεις τμημάτων και η μείωση προσλήψεων εκπαιδευτικών.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:37 | Δημήτρης Ιωαννίδης

    Σαν γονιός αντιδρώ και διαφωνώ με το ψήφισμα.
    Δηλώνω τη δυσαρέσκειά μου και της οικογένειάς μου στην ψήφιση της αύξησης του αριθμου παιδιών ανά τμημα από 22 σε 24.
    Είναι παιδιά με ιδιαιτερότητες και προσωπικότητες.
    Δεν είναι τσουβάλια με εμπόρευμα να τα στοιβάζουμε.
    Επιτέλους η παιδεία ας πάει μπροστά, όχι πίσω.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:33 | Άννα Π.

    Παρακαλώ, μη γυρνάμε στο κακό παρελθόν. Είναι δυνατόν να αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών στα νηπιαγωγεία; Αποσύρετε αυτή την πρόταση, για το καλό των παιδιών μας.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:26 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑΣ

    Καλησπέρα σας.
    Θεωρώ ότι η επαναφορά του αριθμού των μαθητών στο νούμερο 24 ανά τμήμα, μόνο βήμα εκσυγχρονισμού δεν είναι. Το επόμενο βήμα, μετά την μείωση του αριθμού αυτού σε 22, θα έπρεπε να είναι η θεσμοθέτηση του μεγίστου των 20 μαθητών ανά τμήμα. Αυτό είναι πρακτικά και παιδαγωγικά ορθό και βοηθά τόσο στην καλύτερη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων (ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά Α΄ και Β΄ δημοτικού), όσο και στις καλύτερες συνθήκες εργασίες για τον εκπαιδευτικό μέσα στην τάξη. Πιστεύω λοιπόν ότι είναι χρέος του νομοθέτη να ξαναδεί το συγκεκριμένο θέμα και να επανέλθει τουλάχιστον ο αριθμός 22 όσον αφορά τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
    Με τιμή,
    Θανασούλιας Ανδρέας, Εκπαιδευτικός ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:54 | Μαρία Ψ.

    Η θεσπιζόμενη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 39 παραβλέπει σαφώς τον περιορισμένο χώρο στα Νηπιαγωγεία της Επικράτειας (πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων, που αν μη τι άλλο επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Η αύξηση του αριθμού των παιδιών (τόσο ανά σχολική μονάδα όσο και ανά τμήμα- στην περίπτωση διθέσιων και άνω σχολικών μονάδων) προσκρούει εμφανώς στην ανυπαρξία μεγαλύτερων αιθουσών να τα στεγάσουν, αλλά και στην έλλειψη ανάλογου αριθμού χώρων υγιεινής σε κάθε σχολική μονάδα, πόσο μάλλον ληφθείσης υπόψη της εξάπλωσης του Covid-19. Πέραν των λειτουργικών αυτών δυσχερειών, η ρύθμιση αυτή έρχεται να αντιταχθεί στους σκοπούς του σύγχρονου Νηπιαγωγείου, που δεν είναι άλλοι παρά η κατά το δυνατόν αμεσότερη επαφή με τα παιδιά και η προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες τους. Συνεπώς, η αύξηση του αριθμού παιδιών ανά τάξη θεωρείται μια άτυχη επιλογή, ενόψει και των συντρεχουσών συνθηκών και ως εκ τούτου η ρύθμιση του θέματος θα πρέπει να συνεχίσει να υπόκειται στην προγενεστέρα διάταξη νόμου (παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017).

  • 27 Απριλίου 2020, 14:41 | Νηπιαγωγός

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:40 | Κωνσταντίνα

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:38 | Αλέξανδρος Γιαννακόπουλος

    Σε περιόδους υγειονομικής κρίσης επιβάλλεται μείωση και όχι αύξηση του αριθμού των νηπίων!!!!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 14:29 | Κορίνα

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:14 | ΒΑΙΑ ΣΙΩΓΚΑ

    Εν καιρω πανδημίας κ εν αναμονή δεύτερου κύματος από Οκτώβρη το λογικό θα ήταν να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις κ όχι να αυξηθεί..Ελπίζω η κυβέρνηση που ως τώρα τα πάει περίφημα να λάβει υπόψιν της τα σχετικά σχόλια,κάποια από τα οποία είναι εκπαιδευτικών οι οποίο είναι αυτοι που γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα που θα δήμιουργηθουν στις σχολικές αίθουσες από μια πιθανή αύξηση των μαθητών,να αποσύρει το άρθρο!!

  • 27 Απριλίου 2020, 14:08 | Στέλλα

    Ποιός σκέφτηκε να αυξήσουμε τα παιδιά στις 30 και 40 τετραγωνικών τάξεις την ώρα που όλοι μιλάνε για αποστάσεις; Είναι σύμφωνοι οι λοιμωξιολόγοι; Εμάς πάντως, εκπαιδευτικούς και γονείς, μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους και απαιτούμε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και ειδικά το άρθρο 49.Εν μέσω πανδημίας δεν θα έπρεπε να προτείνονται τάξεις με μεγάλο αριθμό παιδιών!

  • 27 Απριλίου 2020, 13:33 | Νικος Π

    Σοβαρευτειτε, εαν θελουμε να αυξησουμε το επιπεδο της παιδειας σε αυτη την χωρα αυτες δεν ειναι σοβαρες λυσεις.
    Η επιλογη του να αυξηθουν τα ατομα κατα τμημα ειναι τραγικη. Ο εκπαιδευτικος δεν ειναι τσοπανης για προβατα.
    Υποτειθεται τα παιδια χαραkτηριζονται ως «super spreaders» σε θεματα ιωσεων , τα προσεχουμε για την μεταδοση και εσεις πατε να μεγαλωσετε τon πλυθυσμο ?
    Ειναι μια τρομερα λανθασμενη κινηση . Ωθειτε τους εκπαιδευτικους να μετατραπουν απλα σε φυλακες παιδιων τις πρωινες ωρες.

  • 27 Απριλίου 2020, 13:31 | Ίλια Λακίδου

    Το πλήθος των μαθητών στα Τμήματα πρέπει να βαίνει μειούμενο κι όχι αυξανόμενο, όπως ορίζει η παιδαγωγική επιστήμη και όπως έχει δείξει και η ιστορία της εκπαίδευσης στον τόπο μας.
    Η υπογεννητικότητα είναι χρυσή ευκαιρία για καλύτερη εκπαίδευση κι όχι για μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και του αριθμού των σχολείων, όπως θα συμβεί εάν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη διάταξη.
    Τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας χρειάζονται μικρότερα τμήματα σε όλες τις βαθμίδες και ειδικά στην προσχολική εκπαίδευση. Χρειαζόμαστε επίσης βοηθητικό προσωπικό σε νηπιαγωγείο και δημοτικό. Θέλω να δω τι θα συμβεί σε έναν σεισμό όταν ένας/μία νηπιαγωγός θα έχει να διαχειριστεί 26 παιδιά 4 και 5 ετών μόνος του/μόνη της χωρίς καμία βοήθεια στο κτήριο. Αν εκείνη/ος πάθει κάτι; Ένα σοκ; Τι θα απογίνουν τα παιδάκια μόνα τους;
    Επειγόντως χρειάζεται απόσυρση τουλάχιστον αυτής της ρύθμισης κι αντίθετα τα τμήματα να γίνουν 20 μελή ώστε ο/η κάθε εκπαιδευτικός σε όλα τα μαθήματα, Γενικής Παιδείας, Φυσικής και Αισθητικής Αγωγής, Ξένης Γλώσσας, Πληροφορικής, να έχει ποιοτικό χρόνο με τους μαθητές και τις μαθητές/τριές του/της. Να μπορεί να τους/τις γνωρίσει, να μάθει τις μαθησιακές και ψυχικές τους ιδιαιτερότητες. Τότε θα έχει κάνει ένα από τα πολλά βήματα ώστε να πετύχει τα μέγιστα μαθησιακά αποτελέσματα από όλους τους. Γιατί πρώτα από όλα θα έχει πετύχει τη σχέση, την πνευματική και ψυχική μαζί τους, μία σχέση που είναι πολύτιμη και αναγκαία για τη μόρφωση όλων των παιδιών, που είναι ο κύριος και βασικός στόχος μίας Δημοκρατικής Πολιτείας.

  • 27 Απριλίου 2020, 13:17 | Ελένη

    Συμφωνώ και επαυξάνω το σχόλιο της Αθηνάς:
    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγείων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • 27 Απριλίου 2020, 13:11 | Κων/νος

    Το τωρινό υπουργικό σχήμα του Υπουργείου Παιδείας ίσως έβαλε σαν στόχο να περάσει στη συνείδηση του ελληνικού λαού ως το χειρότερο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Οι όποιες αλλαγές προωθούνται γίνονται με αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά κριτήρια. Μιλάμε για αλλαγή κουλτούρας σε ζητήματα συγχρωτισμού, με αφορμή τον COVID-19, και η κυβέρνηση απαντάει με κονσερβοποίηση μαθητών, σκεπτόμενη μόνο νούμερα σε πινακάκια. Επαίσχυντο άρθρο. Πολεμάει κάθε παιδαγωγική αρχή και διαδικασία.

  • 27 Απριλίου 2020, 13:08 | Δημητρα

    Η επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για τη λειτουργία ομάδων στο νηπιαγωγείο μιλάει για 15-18 παιδιά. Η αύξηση του ορίου παιδιών ανά τάξη οχι μόνο δεν πληρεί τα υγιονομικά κριτήρια σε εποχή κορωνοιου αλλά υποβαθμίζει το παιδαγωγικό έργο και τα οφέλη για τα παιδιά. Τώρα παρά ποτέ τα παιδιά μας χρειάζονται εξατομικευμένη υποστήριξη και φροντίδα. Να μείνει ο αριθμός στα 22 παιδιά

  • 27 Απριλίου 2020, 13:03 | Κυριακή

    Απαράδεκτη η αύξηση των παιδιων στις τάξεις…
    Δεν μπορω να καταλάβω με βαση τι κριτήρια το σκεφτήκατε αυτο

  • 27 Απριλίου 2020, 12:52 | Αιμιλενα Αγγελοπουλου

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τάξη δεν πρέπει να προχωρήσει, η παρεχόμενη διδασκαλία θα είναι υποβαθμισμένη και δημιουργεί λάθος συνθήκες στον τρόπο μόρφωσης των παιδιών.
    Κυρίως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και στα νηπιαγωγεία που έχουμε να κάνουμε με μικρά παιδιά θα υπάρξει χάος στις αίθουσες γιατί έχουν ανάγκη από μεγαλύτερη προσοχή και επίλυση των αποριών τους, από επαναφορά στη διάσπαση προσοχής τους με αποτέλεσμα ο πραγματικός χρόνος διδασκαλίας να είναι πολύ περιορισμένος.
    Είναι απαράδεκτο να προσπαθούν να εξοικονομηθουν χρήματα από την Παιδεία!

  • 27 Απριλίου 2020, 12:23 | ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

    Από την δωδεκαετή προϋπηρεσία μου σε δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας μας, μπορώ να μοιραστώ κάποιες διαπιστώσεις:
    Όταν φιλοξενούνται πάνω από 15 μαθητές σε μία (συνήθως μικρής έκτασης) αίθουσα με έναν εκπαιδευτικό, μειώνεται δραματικά η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και υποβαθμίζεται σημαντικά η εκπαιδευτική διαδικασία. Ιδιαιτέρως στο νηπιαγωγείο, όπου στοχεύεται η κοινωνικοποίηση των παιδιών 4-6 ετών και η ενθάρρυνσή τους για αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ τους και με τον νηπιαγωγό, σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθεί αυτό όταν ο αριθμός τους ανά τμήμα είναι μεγάλος. Συγκεκριμένα, όταν είχα 20 παιδιά συνέβαινε το εξής: κάποια νήπια παραγκωνίζονταν (τα πιο ντροπαλά) και κάποια άλλα δεν ελέγχονταν (τα πιο ζωηρά) κι επιπλέον φοβόμουν μην χτυπήσουν, δεδομένου ότι σε αυτή την ηλικία δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση κινδύνου και η υποδομή στα νηπιαγωγεία δεν είναι ασφαλής λόγω μικρών τετραγωνικών, επίπλων κτλ. Με ποια λογική λοιπόν προτείνετε την αύξηση των μαθητών σε 26-27,δεν σκέφτεστε το χάος που θα δημιουργηθεί;Ούτε την ασφάλεια τους από ατυχήματα;Εν μέσω πανδημίας καταθέτετε ένα τέτοιο νομοσχέδιο και θα απειλείται η υγεία 26 παιδιών και του εκπαιδευτικού με την μετάδοση του κορωναιου σε τόσο κλειστό χώρο όπως οι σχολικές αίθουσες της χώρας μας;Αντί για μείωση αριθμού μαθητών συζητάτε το αντίθετο;ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ!ΔΕΝ ΠΛΗΡΕΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (το αντίθετο μάλιστα) ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!

  • 27 Απριλίου 2020, 12:23 | Νοεμίν-Ελισσάβετ Καπίκου

    Κατανοώ πως λόγω των κενών που διαπιστώνονται κάθε έτος σε διδακτικό προσωπικό προσπαθείτε να βρείτε μία λύση.
    Επ’ ουδενί αυτό το άρθρο δεν βοηθά …. τους μαθητές ή τους γονείς ή το διδακτικό προσωπικό.
    26 μαθητές είναι πάρα πολλοί για ένα τμήμα ώστε να μπορεί να γίνει ουσιαστικό μάθημα.
    Και στη περίπτωση που εγγραφούν στην Α’ Δημοτικού 38 μαθητές τι θα συμβεί με τους υπόλοιπους 18 …. ;
    Ως γονέας ειλικρινά με εξοργίζει αυτό το μέτρο.
    Είμαι σίγουρη πως υπάρχουν πολλά αντίμετρα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την παρούσα προβληματική κατάσταση.
    Ελπίζω στη αλλαγή αυτού του άρθρου ….

  • 27 Απριλίου 2020, 12:21 | Ρανια

    Έχετε αναλογιστεί ποτέ το εκπαιδευτικό έργο που γίνεται στον νηπιαγωγειο; Γνωρίζετε άραγε τις αρχές λειτουργίας του και το στόχο του; Ή μήπως το θεωρείτε απλώς έναν φορέα απασχόλησης και εξυπηρέτησης των γονέων; Μήπως γνωρίζετε οτι δεν υπάρχουν καθαριστές κατα τη διάρκεια λειτουργίας του και όταν ένα παιδί εχει ένα ατύχημα ( π.χ. δεν προλάβει να πάει τουαλέτα, ή νοσήσει) αφήνει τα αλλά παιδιά για να το βοηθήσει. Οτι μοιράζεται ένας Καθαριστης με ένα δημοτικό σχολείο το ξέρετε; Οτι πολλές φορές στην διάρκεια λειτουργίας αναγκαζόμαστε να καθαρίσουμε οι ίδιες το ξέρετε; Αυτός ειναι ο ρόλος ενος εκπαιδευτικού με δυο πτυχία και ένα δίπλωμα; Ναι ας πούμε σε αυτόν τον αριθμό παιδιών, όπως ειναι στη Φινλανδία. Εκει όμως σε μια τάξη ειναι δυο νηπιαγωγοί και μια βοηθός! Πώς αλλοιώς μπορεί να παρακολουθεί το κάθε παιδί ξεχωριστά και ολα μαζί ταυτόχρονα; Λυπάμαι πολυ που δεν προσδίδεται η πραγματική αξία του θεσμού του Νηπιαγωγείου, αλλά δαιρκως υποβαθμίζεται. Αν τώρα διαμαρτυρόμαστε, ειναι γιατι δεν θελουμε να λειτουργούμε ως απλοί φροντιστές παιδιών, γιατι δίνουμε τις βασικές αρχές μάθησης ( σε όλους τομείς ανάπτυξη του παιδιού και όχι μονο τον γνωστικό) στην πιο σημαντική ηλικία και μας ενδιαφέρει να διαμορφώσουμε πολίτες με αξίες, γιατι νοιαζόμαστε να προετοιμάσουμε παιδιά για την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης. Θεωρείτε οτι μπορούμε να τα πετύχουμε με τόσα παιδιά σε μια τάξη; Κινείστε μονο με γνώμωνα τους οικονομικούς δείκτες; Τοτε θα πρέπει να λάβετε υπόψη οτι η επένδυση στην παιδεία αποτελεί δείκτης ευημερίας ενός κράτους. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας

  • 27 Απριλίου 2020, 12:13 | Ναταλια

    Παρα πολυ επικινδυνη η αυξηση των μαθητων στην ταξη! Δυστυχως τα νηπιαγωγεια στην Ελλαδα δεν ειναι για αυτα τα δεδομενα και το ξερουμε πολυ καλα οι εκπαιδευτικοι αφου Καθε χρονο δουλευουμε και σε αλλον Νομό!

  • 27 Απριλίου 2020, 11:58 | Βασιλική Α.

    Εν μέσω πανδημίας και σε αναμονή 2ου κύματος από Οκτώβρη είναι ανεπίτρεπτο να αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανα τάξη. Όχι μόνον απαξιώνεται το εκπαιδευτικό έργο χωρίς αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών ανά τάξη αλλά τίθενται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών.Είναι πρακτικά αδύνατον ιδίως στις νηπιακές ηλικίες να επιβλέπει ένας δάσκαλος 26 παιδιά (ήδη με τα 24 παραατηρούνται μικροατυχήματα τα οποία δεν αντιλαμβάνονται)και η υγεία των παιδιών μας τίθεται σε κίνδυνο δεδομένης της κολλητικότητας ιώσεων, εποχιακών γριππών κλπ πολύ περισσότερο του εν λόγω κορονοιού του οποίου η μεταδοτικότητα είναι ανεξέλεγκτη.
    Εν έτει 2020, μία τέτοια ρύθμιση συνιστά οπισθδρόμηση στη δεκατία του 80, οι κτιριακές υποδομές δεν δύνανται να υποστηρίξουν τέτοιους πολυπληθείς όγκους στις τάξεις και ο κίνδυνος υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου είναι πλέον ορατός.
    Σας καλούμε να αποσύρετε την εν λόγω διάταξη από το νομοσχέδιο, η ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών μας, η ασφάλεια και η εξέλιξή τους τυγχάνουν αδιαπραγμάτευτα, ουδεμία επιστημονική τεκμηρίωση δεν παρέχεται με την εν λόγω τροποποιητική διάταξη και αντίκειται πλήρως στο πνεύμα του υπόλοιπου ν/σ

  • 27 Απριλίου 2020, 11:57 | Λίλα Στογιαννη

    Οι συνάδελφοι τα είπαν όλα!Θα είναι τεράστιο λάθος να ψηφιστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Οι συνέπειες στην ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης θα είναι τραγικές!

  • 27 Απριλίου 2020, 11:50 | Π

    Δημοτικά 20 παιδιά ανά τάξη
    Νηπιαγωγεία 18 παιδιά ανά τάξη.

    Νομοθετούμε για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης!!

  • 27 Απριλίου 2020, 11:50 | Μια εκπαιδευτικός

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. Ειδικά σε περίοδο πανδημίας, αδυνατώ πραγματικά να κατανοήσω πώς βγάζετε στο προσκήνιο κάτι τέτοιο.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:36 | Γαρυφαλια

    Δείτε παρακαλώ λίγο τα νηπιαγωγεία… θα έχουμε 26 παιδιά σε τάξεις μικρές χαμηλοτάβανες χωρίς καλό φωτισμό κ αερισμό;;; Ωραία όλα αυτά… αλλά έχετε έρθει στα νηπιαγωγεία στα μεγάλα αστικά κέντρα; Είμαστε μόνες χωρίς καμία βοήθεια! Τα προνήπια ειδικά τους πρώτους μήνες προσαρμογής θέλουν συνεχή επιτήρησηπαροτρηνση και βοήθεια, ακόμα κ εκτός τάξης…(τουαλετα, ατομική καθαριότητα, φαγητό)
    τα υπόλοιπα νήπια θα τα αφήνουμε μόνα; Τόσα παιδιά; Εμείς δεν έχουμε βοηθούς- που θα έπρεπε…Υπαρχει λοιπόν μεγάλο θέμα ασφαλείας… επίσης πολλές φορές καλούμαστε να έχουμε παιδιά που χρήζουν ειδικής αγωγής(με επιθετικές συμπεριφορές κ ανάγκη για εξατομικευμένη εκπαίδευση ) με την παράλληλη στήριξη να αργεί ή και την τάξη ένταξης… εκεί έχουμε απέναντι μας κ τους γονείς!!!! Γινόμαστε ο σάκος του μποξ!!! Όσο κ να αγαπάμε τη δουλειά μας όσο και να θελουμε να γίνουμε καλύτεροι εκπαιδευτικοί υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια που δεν έχετε κάτσει να τα δείτε!!!! Και αυτά που σας παραθέτω είναι τα μισά…

    Το ολοήμερο επίσης… ένα άλλο μεγάλο κομμάτι… που η νηπιαγωγός του τμήματος είναι μόνη της με 26 νήπια;;;;;; Αλήθεια; Αν γίνει κάτι που θα ζήτησει βοήθεια; Έχετε βάλει 26 παιδιά να τρώνε στα τραπεζάκια του νηπιαγωγείου;;; Εγώ ναι!!! Και ήταν από τα πιο δύσκολα πράγματα που έχω κάνει στα 13 χρόνια που είμαι στην εκπαίδευση… Είναι δυνατό μια τάξη νηπιαγωγείου να χωράει 26 κρεβατάκια;;;; Εννοείται δεν έχουμε τραπεζαρία κ κρεβατοκάμαρα όπως οι παιδικοί….
    Η κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει δείξει καμία προχειρότητα… μη τη δείξετε εσείς πρώτοι… σας παρακαλώ!

  • 27 Απριλίου 2020, 11:34 | ΜΑΡΙΑ Τ.

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Σίγουρα εις βάρος της ποιοτικής εκπαίδευσης. Και ποιος είναι ο στόχος του υπουργείου με αυτήν την κίνηση? η «οικονομία»συναδέλφων αναπληρωτών? Μήπως έτσι να καταφέρει να κρύψει τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές? Σε μία εποχή που μιλάμε για κανόνες υγιεινής και κοινωνική αποστασιοποίηση, πράγμα ούτως ή άλλως πολύ δύσκολο σε αυτές τις ηλικίες, η αύξηση των μαθητών μόνο προβλήματα θα επιφέρει.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:32 | Νίκη Σπαθάρα

    Η αύξηση του αριθμού των παιδιών, ανώτατου και κατώτατου, για τη δημιουργία τμήματος είναι απαράδεκτη επιστημονικά και εξυπηρετεί μονάχα όρους αγοράς. Η παρεχόμενη εκπαίδευση που είναι δημόσιο αγαθό και προστατεύεται από το σύνταγμα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ποιότητα, δυνατότητα για συναισθηματική στήριξη των παιδιών, εξατομικευμένη διδασκαλία όταν χρειάζεται. Να μειωθεί ο αριθμός στα 15/1 στα νηπιαγωγεία και στα 20/1 στα δημοτικά σχολεία. Να αποσυρθεί το απαράδεκτο νομοσχέδιο!

  • 27 Απριλίου 2020, 11:27 | Λεπενιωτης Αθανασιος

    Οπως ακουσα την υπουργο να λεει προκειται για εκσυγχρονισμο του Εκπαιδευτικου συστηματος. Θα μπορουσατε ισως να μας υποδειξεται εμπεριστατωμενες ερευνες και σε παιδαγωγικες αρχες κ θεωριες βασιζεται ο παραπανω εκσυγχρονισμος; και σε ποιες αλλες χωρες εφαρμοζονται αναλογα μετρα…το να μας πασαρεται το στοιβαγμα των μαθητων στις ταξεις και το το κλεισιμο σχολειων για τη μειωση των αναγκων σε εκπαιδευτικο προσωπικο ως εκσυγχρονισμο ειναι τουλαχιστον εμπαιγμος!

  • 27 Απριλίου 2020, 11:06 | Εύη Κ.

    Αυξηση μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία σε καιρούς πανδημίας; Το λιγότερο παράλογο. Παιδιά 4 και 5 ετών είναι αδύνατον να τηρήσουν τους κανόνες υγιεινής. Όταν αυξάνουμε τον αριθμό τους μέσα στην τάξη, θέτουμε άμεσα σε κίνδυνο νήπια και εκπαιδευτικούς.
    Ας μην εξετάσουμε αν είναι παιδαγωγικό ή όχι. Λίγα τετραγωνικά ανά αίθουσα και με τον παρόντα αριθμό εκπαιδευτικών ανά τμήμα, η αύξηση των παιδιών υποδεικνύει ένα μη σοφό σύστημα αποφάσεων. Με τα παρόντα δεδομένα λοιπόν, όχι. Αλλάξτε σχολικές δομές, προσθέστε επιπλέον νηπιαγωγό και βοηθητικό προσωπικό στην τάξη, καθαρίστριες τις πρωινές ώρες. Και μετά το συζητάμε.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:04 | Κατερίνα Π

    Η αύξηση των μαθητών ανα τμήμα σε 24-26 μαθητές δεν συνάδει με καμία απο τις επιστημονικές μεθόδους διδασκαλίας. Επίσης, θα υπάρχει ένας συνωστισμός στις αίθουσες που θα δυσκολεύει εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ειδικά τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, και μπορεί περισσότεροι γονείς να ζητάνε βοήθεια για τα παιδιά τους, μέσω της παράλληλης στήριξης.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:03 | Γεωργία

    Απαράδεκτο.Προλαβα τάξη με 33 παιδιά..

    Μετά πήγαμε στα 28.Δεν φτάνει ούτε ο χρόνος ούτε ο χώρος.
    Είναι δυνατόν να ξαναγυρίσουμε πίσω?????

  • 27 Απριλίου 2020, 10:59 | ΠΟΠΗ

    Για το άρθρο 49
    Για την αύξηση των μαθητών σε κάθε τμήμα, συμφωνώ με τα σχόλια που έχουν διατυπωθεί μέχρι τώρα.
    Αυτό που με στεναχωρεί όμως ιδιαιτέρως, είναι και ο ελάχιστος αριθμός ανά τμήμα,από επταθέσια σχολεία και πάνω,ότι δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι παιδιά.Στο σχολείο που υπηρετώ,τα μισά τμήματα, έχουν κάτω από είκοσι μαθητές, λόγω της υπογεννητικότητας που υπάρχει,που κι αυτή είναι συνέπεια της οικονομικής κρίσης.Δηλαδή, με αυτή τη λογική ,το σχολείο μου σε έξι χρόνια από δωδεκαθέσιο που είναι τώρα, θα γίνει εξαθέσιο,αφού κάθε νέο σχολικό έτος,θα σχηματίζεται ένα τμήμα στην πρώτη.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:51 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    Αναβάθμιση της εκπαίδευσης και αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα δεν συνάδουν, ειδικά στα Νηπιαγωγεία. Εκεί, όπου συχνά η κτιριακή υποδομή είναι ελλιπέστατη και οι μαθητές, που σ’ αυτήν την ηλικία και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, θέλουν χώρο για βιωματική διδασκαλία, στοιβάζονται ασφυκτικά, ενώ η/ο νηπιαγωγός έχοντας πολλαπλό ρόλο,δεν είναι δυνατό να εφαρμόσει διαφοροποιημένη διδασκαλία,να αλληλεπιδράσει με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, όσο απαιτείται, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητές του. Απαράδεκτο μέτρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:51 | Σόφια Αναματερού

    Πάγιο αίτημα όλων των εκπαιδευτικών διεκδικήσεων είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών. Εν μέσω καταστάσεων που επιβάλλουν τη μείωση, έρχεται η αύξηση. Αναρωτηθήκατε πώς θα ανταποκριθεί ένας νηπιαγωγός στο έργο του με ακόμη περισσότερα παιδιά, κάθε ένα από τα οποία έχει διαφορετικές ανάγκες; Οι αίθουσες διδασκαλίες γνωρίζετε αν είναι κατάλληλες σε τετραγωνικά;; Οι νομοθέτες είναι
    ξεκάθαρο οτι δεν έχουν ιδέα από τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου….Άραγε έχουν μπει ποτέ σε τάξη προσχολικής εκπαίδευσης…..

  • 27 Απριλίου 2020, 10:42 | Μηνάς Ηλίας

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ.
    ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΣΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
    ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΤΕΙ ΠΟΛΥ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΑΠΙΔΕΥΣΗ…
    ΣΑΣ ΜΙΛΩ ΜΕ ΤΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗ ΚΑΘΩΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ Ν. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

  • 27 Απριλίου 2020, 10:26 | Αθηνά

    Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
    Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
     Νέα σύγχρονα κτίρια.
     Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
     Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
     Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
     Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
     Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
     Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
     Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
     Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.