Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. 

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:35 | Α.Π.

    ΑΔΙΚΟ!!!
    Οι μαθητές έχουν μπει στο σχολείο τους με την αξία τους δίνοντας πολύ δύσκολες εξετάσεις. Και πιστεύοντας ότι με όλη αυτή την προετοιμασία και τη δουλειά που κάναν κερδίσαν 6 χρόνια στο πρότυπο σχολείο τους.
    Τώρα ξαφνικά τους ζητάνε να ξαναξεκινήσουν από το μηδέν, να ξαναπροετοιμαστούν και να ξαναδώσουν σκληρές εξετάσεις διακινδυνεύοντας να χάσουν την ήδη κερδισμένη θέση τους!

  • 27 Απριλίου 2020, 17:26 | μαθήτρια πρότυπου γυμνασίου

    Στο σχολείο μας μαθαίνουν ότι ο κάθε άνθρωπος και το κάθε παιδί έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Είναι λοιπόν δικαίωμα ή υποχρέωσή μας να αναγκαστούμε να δώσουμε ξανά εξετάσεις; Σε μια δύσκολη περίοδο για όλα τα παιδιά, μετά από τα γεγονότα της καραντίνας, αλλά και λόγω της εφηβείας, εμείς υποχρεούμαστε να ξαναπεράσουμε την ίδια δύσκολη και επίπονη διαδικασία των εξετάσεων. Και γιατί; Για να αποδείξουμε την ήδη αποδεδειγμένη αξία μας.
    Ας αφήσουμε όμως για λίγο στην άκρη εμάς, τα παιδιά και ας περάσουμε στους ενήλικες. Είναι δικαίωμα ή υποχρέωσή σας να μας εγκαταλλείπετε και να πιστεύετε ότι δεν αξίζουμε πια; Τα παιδιά περιμένουμε από τους ενήλικες να μας φροντίζουν, να μας αποδέχονται και πάνω από όλα να πιστεύουν σε εμάς. Εμείς προσπαθούμε συνεχώς να σας αποδείξουμε την αξία μας και ποια είναι η επιβράβευσή μας; Η αναξιοπιστία σας.
    Πιστεύετε πραγματικά, ότι αυτές οι πράξεις θα ωφελήσουν τα παιδιά; Ότι θα μας βοηθήσουν αν γίνουμε καλοί πολίτες; Αναρωτηθείτε το εξής: ποια νομίζετε ότι θα είναι η αντίληψη των παιδιών για μια κοινωνία η οποία σε μία δύσκολη στιγμή της ζωής τους, τους γύρισε την πλάτη;

  • 27 Απριλίου 2020, 17:22 | Νικολάου Δήμητρα

    Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός να γίνονται εκ νέου εξετάσεις για την εισαγωγή στην Α Λυκείου της Ιωνιδείου Πρότυπου Σχολής!!! Τα παιδιά μας ήδη έχουν περάσει από αυτή την διαδικασία για την εισαγωγή τους στην Α Γυμνασίου! Παρακολουθούν ένα πρόγραμμα μαθημάτων πολύ απαιτητικό το οποίο δεν μπορεί να συμβαδίσει με μια εκ νέου διαδικασία προετοιμασίας για εισαγωγικές εξετάσεις! Πιστεύετε ότι μετά από όλα αυτά που συμβαίνουν στην χώρα μας κι εν μέσω πανδημίας και μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας μπορούμε να αντέξουμε για μια ακόμη φορά αυτό το κόστος, όταν μάλιστα τα παιδιά μας από της Α Λυκείου τα περισσότερα ξεκινούν την προετοιμασία για τις πανελλήνιες;;; Πως αντιμετωπίζονται έτσι οι μαθητές της Ιωνιδείου, αυτού του ιστορικού σχολείου, που κάθε χρόνο φέρνουν πρωτιές σε διαγωνισμούς, σε πανελλήνιες και στην μετέπειτα πορεία τους στις σπουδές τους;;; Το δικό μου παιδί συγκεκριμένα είχε κατακτήσει υποτροφία σε ποσοστό 100% επί των διδάκτρων για την Α Γυμνασίου στην Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne D’Arc που φοιτούσε έως τότε και προτίμησε να διαγωνιστεί και για την εισαγωγή της στην Ιωνίδειο για την ποιότητα με την οποία διδάσκονται τα θετικά μαθήματα. Τώρα θέτετε το παιδί μου και τους συμμαθητές του σε κίνδυνο να απορριφθούν από το ίδιο τους το σχολείο που τόσο κόπιασαν για να εισαχθούν! Είμαστε 108 περίπου οικογένειες σε κάθε τάξη και νομίζω ότι πρέπει να απευθυνθούμε σε κάθε φορέα Ελληνικό ή ευρύτερα ευρωπαϊκό για να ακουστούμε και να δικαιωθούμε! Ας μιλήσουμε λοιπόν σε όποιον έχει την αρμοδιότητα, σε όποιον κρατά μικρόφωνο, σε όποιον κοιτάζει μια κάμερα απέναντί του και σε όποιον μετά από όσα περνάμε προσπαθεί να βλάψει έστω και στο ελάχιστο τα παιδιά μας! Ας τα πούμε διαδυκτιακά, τηλεφωνικά ή ακόμη καλύτερα έξω από το υπουργείο Παιδείας! Τηρώντας τις προβλεπόμενες για την υγεία μας αποστάσεις θα είμαστε εκεί κάθε μέρα αν χρειαστεί!

  • 27 Απριλίου 2020, 17:21 | Ξάνθιππος Ξανθάκης

    Κατά την γνώμη μου η διαφορετική μεταχείριση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων είναι απαράδεκτη. Ο διαχωρισμός σε σχέση με τους μαθητές των άλλων «ειδικών» Γυμνασίων (πχ. Πειραματικών) προκαλεί ερωτηματικά.

    Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων είναι «παράγωγα» του συστήματος στο οποίο φοιτούν. Ένα σύστημα πολύ απαιτητικό και ανταγωνιστικό. Εντάχθηκαν στο σχολείο τους με ιδιαίτερα απαιτητικά κριτήρια (όχι τύχη). Εισήλθαν γνωρίζοντας – και οι γονείς τους – την προδιαγεγραμμένη πορεία τους για τα επόμενα 6 χρόνια. Όλοι ανέλαβαν το «ρίσκο» του να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο σχολείο με συγκεκριμένους κανόνες εν ισχύ.

    Μιλώντας συγκεκριμένα για την κόρη μου, απέρριψε σημαντική υποτροφία από αξιόλογο ιδιωτικό σχολείο επιλέγοντας την πρόκληση του να είναι «με τους καλύτερους» – καθηγητές και μαθητές. Μετά από 2 χρόνια στο «σύστημα» – και ως αριστούχος – αναρωτιέται αν η επιλογή της ήταν σωστή.

    Διαφωνώ με την υιοθέτηση εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Λύκεια.

    Σε κάθε περίπτωση η όποια τέτοια αλλαγή θα πρέπει να ισχύσει από τους νέο-εισερχόμενους μαθητές έτσι ώστε και αυτοί και οι οικογένειές τους να μπορούν να προγραμματίσουν και κάνουν τις επιλογές τους. (ελπίζοντας ότι η επόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν θα ξανα-αλλάξει τους κανόνες).

    Το θέμα δεν είναι αν τα παιδιά θα (ξανα) δώσουν εξετάσεις. Όλοι κρινόμαστε διαρκώς.

    Είναι ο σεβασμός των κανόνων που προσπαθούμε να τα διδάξουμε. Και η ασφάλεια ότι οι προσπάθειες και επιλογές τους έχουν αξία μέσα στο δεδομένο πλαίσιο κανόνων.

    Και οι κανόνες έχουν διάρκεια. Και η πολιτική συνέχεια και συνέπεια.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:18 | Μαρία Χ.

    Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

    Οι μαθητές που φοιτούν αυτή τη στιγμή στα Πρότυπα Γυμνάσια, πέτυχαν την εισαγωγή τους με εξετάσεις εξαιρετικά ανταγωνιστικές, έχοντας ως δεδομένο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ότι θα αποφοιτήσουν από τα Πρότυπα Λύκεια.

    Πρέπει να συμπληρωθούν οι μεταβατικές διατάξεις και να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ οι μαθητές της Α και Β τάξης των Πρότυπων Γυμνασίων από τις εξετάσεις εισαγωγής για το Πρότυπο Λύκειο. Εάν αυτό δεν συμβεί, θα κινηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες περί αποκατάστασης αυτής της αδικίας.

    Το οφείλουμε στα παιδιά μας.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:13 | Γ. Π.

    Είμαι μαθητής σε δημόσιο σχολείο (οχι προτυπο) και πιστεύω ότι όπως εμείς μπορούμε χωρις εξετασεις να προχωρήσουμε στο λυκειο του σχολείου μας, ετσι και τα παιδιά που έχουν ήδη δώσει με επιτυχια εξετασεις για να μπουν στο πρότυπο γυμνάσιο πρέπει να μπορούν να συνεχισουν στο σχολείο τους το λύκειο, χωρις αλλες εξετάσεις.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:12 | Νικολετα

    Η διάταξη του άρθρου 18, σε συνδυασμού με τις αντίστοιχες μεταβατικές διατάξεις πρακτικά σημαίνει ότι οι μαθητές που φοιτούν ήδη σε πρότυπα γυμνάσια της χώρας θα υποβληθούν εκ νέου σε εξετάσεις προκειμένου να αποδείξουν το αυταπόδεικτο. Ότι είναι άξιοι και ότι στα τρία χρόνια φοίτησης τους στο γυμνάσιο, τους έχει παρασχεθεί υψηλού επιπέδου εκπαίδευση. Μην βασανίζεται τα παιδιά στο όνομα της «ανανέωσης». Ιδρύστε νέα πρότυπα σχολεία, όπως ήδη σχεδιάζετε, και δώστε σε περισσότερα παιδιά τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε αυτά.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:09 | Γωγώ Κ.

    Η απόφαση ενός μαθητή να συμμετάσχει στις εξετάσεις για τα πρότυπα σχολεία είναι πολυεπίπεδη και πολυσυστημική, όπως ακριβώς και οι συνέπειές της. Καταρχάς, αφορά στην εκτίμηση από τη πλευρά του μαθητή των ψυχικών και σωματικών και κοινωνικών του αντοχών. Όλες αυτές οι αντοχές του δοκιμάζονται όταν σε μια πολύ μικρή ηλικία (τέλος Δημοτικού) καλείται να μπει σε μια εντατική χρονιά προετοιμασίας για τις εξετάσεις επιλογής. Τα Σαββατοκύριακα εξαφανίζονται ως νησίδες ξεκούρασης και ηρεμίας και γίνονται στίβος μελέτης και νοητικού πρωταθλητισμού. Ο μαθητής αφήνει στην άκρη και την ψυχική ηρεμία του, καθώς, όσο ανθεκτικός και αν είναι, έρχεται αντιμέτωπος με το μεγάλο άγχος της μίας και καθοριστικής για το μέλλον του πρώτης εξέτασης (θα ακολουθήσουν οι Πανελλήνιες, αλλά ευτυχώς θα είναι πλέον έφηβος τότε). Έρχεται αντιμέτωπος και με την ανείπωτη, την ανομολόγητη αγωνία να τα πάει καλά για να μην απογοητεύσει τον εαυτό του, τους γονείς του και για να μην πάει χαμένη η οικογενειακή δαπάνη της προετοιμασίας του. Αυτό η ανομολόγητη αγωνία είναι παρούσα στο μυαλό κάθε παιδιού και δεν αποτελεί χαρακτηριστικό που συναντάμε μόνο σε δυσλειτουργικές οικογένειες. Το μέτριο άγχος αποδεικνύεται σε πολλές κοινωνικές μελέτες ότι είναι η υγιής βάση της ευσυνειδησίας που μας πάει μπροστά σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Είναι, τέλος, και κοινωνικές οι αντοχές του που δοκιμάζονται καθώς ο μαθητής καλείται να στερηθεί την κοινωνική του αλληλεπίδραση για ένα ολόκληρο χρόνο, την περίοδο μάλιστα που χτίζονται οι κοινωνικές δεξιότητες αλλά και να αναμετρηθεί με άλλες πρωτόγνωρες κοινωνικές δοκιμασίες, όπως είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των φίλων του για το ποιος θα «χωρέσει» στον μικρό αριθμό των μαθητών που θα γίνουν δεκτοί και ποιος θα μείνει έξω..
    Την ίδια στιγμή που ο μαθητής βιώνει όλη αυτή την πολυεπίπεδη δοκιμασία μέσα του, ανάλογοι είναι και οι τριγμοί στην οικογένεια, στα διάφορα επιμέρους συστήματα εντός της οικογένειας. Καταρχάς επηρεάζεται το επιμέρους σύστημα των γονιών που θα επεξεργαστούν αν «αντέχουν» οικονομικά την προετοιμασία του ενός παιδιού, απόφαση που θα εκτιμηθεί σε συνδυασμό με το πόσα παιδιά έχουν και πόση θα είναι η δαπάνη συνολικά για τον προγραμματισμό της οικογένειας τα επόμενα χρόνια (χωρίς να λογαριάζονται ακόμη οι πανελλήνιες). Τριγμοί όμως λαμβάνουν χώρα και στο επιμέρους σύστημα των αδελφών που σαφώς επηρεάζονται από τη στρεσσογόνα αυτή περίοδο. Βεβαίως επηρεάζεται και το επιμέρους σύστημα των γονιών ως συντρόφων καθώς μειώνεται ο ελεύθερος χρόνος τους μέσα από την οικονομική επένδυση της προετοιμασίας του παιδιού, τη χρονική επένδυση των μετακινήσεων των παιδιών στα φροντιστήρια και φυσικά την ψυχική πίεση. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, κάποια παιδιά έλαβαν την ενημερωμένη απόφαση να δοκιμάσουν και να δώσουν εξετάσεις. Και κάποια τα κατάφεραν και κάποια άλλα όχι. Και τα πρώτα απολαμβάνουν τη φοίτησή τους γνωρίζοντας ότι η επόμενη «μάχη» με τον εαυτό τους είναι οι πανελλήνιες. Και κάποιοι άλλοι απέτυχαν μπαίνοντας σε ένα δύσκολο μονοπάτι «πένθους» και διαχείρισης της αποτυχίας σε όλα τα επίπεδα και τα επιμέρους συστήματα που αναφέρθηκαν προηγουμένως.
    Αυτή όλη η γνώση φαίνεται ξαφνικά να ακυρώνεται, καθώς προτείνεται από το νομοσχέδιο να επαναληφθεί η εξέταση εκ νέου των μαθητών που βρίσκονται στα πρότυπα σχολεία στη μέση της 6χρονης περιόδου.
    Παρακολουθώ τη φροντίδα που επιδεικνύει η πολιτεία σε όλα τα επίπεδα το τελευταίο διάστημα και αισθάνομαι υπερήφανη ως πολίτης γι’ αυτό το νοιάξιμο, την πολυεπίπεδη μελέτη και τον σχεδιασμό πολιτικών προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας μας. Υποστηρίζω, επίσης, την αριστεία γιατί αυτή θα μας πάει μπροστά σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Παρακαλώ το υπουργείο να εξετάσει με την ψυχοκοινωνική ενημερότητα που διακρίνει τα στελέχη του και την επιμέρους πρότασή του για αυτές τις νέες εξετάσεις. Είναι πράγματι δίκαιο να επιτρέπεται σε αυτούς που απέτυχαν ή σε αυτούς που δεν συμμετείχαν ευθύς εξαρχής στην πρώτη εξέταση να έχουν μια ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρότυπο σχολείο ή να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, αν δεν τα πήγαν καλά στην πρώτη τους προσπάθεια. Είναι άδικο αυτοί που πέτυχαν, γνωρίζοντας μάλιστα ότι αυτός ο αγώνας τους έχει 6χρονη ισχύ, να υποστούν εκ νέου αυτή την επίπονη διαδικασία. Αναδείχθηκαν άριστοι και ελέγχονται καθημερινά για την αξιοσύνη τους από τους καθηγητές τους. Βρίσκω λογικό και δίκαιο να εξετάζεται η επάρκεια του καθενός μαθητή εντός του σχολείου του και σε περίπτωση που αυτός αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτού να έχει το δικαίωμα η διοίκηση του πρότυπου σχολείου να προβεί σε σχετικές ενέργειες και αποφάσεις.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:09 | DANIJELA GLISIC

    Η αξιότιμη κυρία υπουργός θα έπρεπε να έχει υπ όψιν ότι τα παιδιά Πρότυπων Γυμνασίων έχουνε δώσει ήδη ιδιαίτερα απαιτητικές εισαγωγικές εξετάσεις με σκοπό να φοιτήσουν τα υπόλοιπα 6 χρόνια, όχι τα τρία..για να ξαναδώσουν από την αρχή. Η εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος στο οποίο ζουν και η πεποίθηση ότι υπάρχει ένα σταθερό νομικό σύστημα που τους προστατεύει θα έπρεπε να είναι
    από τους σημαντικότερους πυλώνες μιας κοινωνίας. Τα πρότυπα σχολεία είναι μάλλον τα μοναδικά που λειτουργούσαν με σκοπό τα παιδιά να πάρουν τη μόρφωση
    που τους αξίζει..και αυτό θα καταστραφεί με μια απλή και απολυτός αδικαιολόγητη απόφαση ανθρώπων που απλός δεν θεωρούν ότι πρέπει να δώσουν λογαριασμό σε κανέναν.
    Κυρία υπουργέ, θα κάνετε άνω κάτω τις ζωές τους, θα διαβάζουν πρωί για το σχολείο, απόγευμα φροντιστήριο, τέρμα οι δραστηριότητες τους, οι φίλοι τους,
    ξανά πίεση, και όλο αυτό γιατί? Ότι είναι άριστοι το έχουν αποδείξει ήδη με την αξία τους. Και τώρα τους τιμωρούμε.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:07 | Κτβρ

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ!!! ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΣΤΗΝ ΗΡΕΜΙΑ ΜΟΥ!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 17:05 | Κβρ

    ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ;;;;

  • 27 Απριλίου 2020, 17:04 | Καβαρ

    Τα παιδιά που μπήκαν στα σχολεία με συγκεκριμένες διατάξεις, να τα τελειώσουν με αυτές.Τα νέα μέτρα να εφαρμοστούν μόνο στους νέους μαθητές, εφόσον επιμένετε. Αυτό είναι πιο δίκαιο.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:01 | Kostis

    Οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων αξίζουν να συνεχίσουν και στο αντίστοιχο πρότυπο λύκειο. Το έχουν κερδίσει με την αξία τους, τους το είχατε άλλωστε υποσχεθεί όταν σε τρυφερή ηλικία πήραν την απόφαση να δώσουν τη δίκη τους μάχη για την εισαγωγή τους.
    Οφείλετε σε αυτά τα παιδιά να διασφαλίσετε τη συνέχεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:58 | Μενέλαος Θεοχαρίδης

    Αξιότιμοι κύριοι του Υπ. Παιδείας,

    Η ανάπτυξη ενός παιδιού που φοιτά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν αφορά αποκλειστικά την επίδοσή του στα μαθήματα. Ο έφηβος, αναπτύσσετε παράλληλα συναισθηματικά και κοινωνικά. Όλοι οι έφηβοι νιώθουν την ανάγκη να ανήκουν κάπου και να γίνονται αποδεκτοί, γιατί αυτό τους διευκολύνει να απομακρυνθούν από την οικογένεια, να αναπτυχθούν κοινωνικά και να ενηλικιωθούν. Η φιλία για τους περισσότερους εφήβους αποτελεί το όχημα για την εξερεύνηση της δικής τους ταυτότητας, μια και το ποιος είναι ο καθένας το ανακαλύπτει μέσα από τις φιλίες και έξω από τα στενά όρια της οικογένειας. Στην διαδικασία αυτή, πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν οι συμμαθητές και κατ’επέκταση το σχολείο.

    Είναι, λοιπόν προφανές, ότι εισαγωγή εξετάσεων στην μετάβαση των μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των προτύπων σχολείων δεν είναι προς όφελος των μαθητών που φοιτούν ή θα φοιτούν σε αυτά, μιας και καλούνται είτε να αλλάξουν περιβάλλον είτε να συμμετέχουν σε επιπλέον εξαντλητικές εξετάσεις.

    Είναι μήπως προς όφελος της αριστείας και της διατήρησης του υψηλού επιπέδου σπουδών? Η απάντηση είναι πάλι αρνητική. Διότι:

    1. Οι περισσότεροι μαθητές των Προτύπων Σχολείων παίρνουν κάθε χρόνο αριστείο.
    2. Οι περισσότεροι μαθητές των Προτύπων Σχολείων, λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς, Μαθηματικών, Φυσικής, Δεξιοτήτων, Θεάτρου, Ρητορικής και πολλοί από αυτούς διακρίνονται. Στατιστικά πολύ περισσότεροι από άλλα σχολεία Δημόσια ή Ιδιωτικά. (Αξίζει τον κόπο να το ψάξετε)
    3. Πετυχαίνουν την εισαγωγή τους μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων σε πολύ υψηλά ποσοστά και σε σχολές με την μεγαλύτερη ζήτηση.(Πανελλήνιες 2019)

    Είναι μήπως προς όφελος του Σχολείου? Οι γονείς των άριστων μαθητών της ΣΤ’ Δημοτικού, γνωρίζωντας ότι στο τέλος του Γυμνασίου τα παιδιά τους, είτε θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον είτε να αποχωριστούν κάποιους φίλους τους, είναι πολύ πιθανόν να προτιμήσουν την υποτροφία (έστω και μερική) ενός ιδιωτικού σχολείου ή ακόμα και το δημόσιο της γειτονιάς τους παρά να υποβάλλουν το παιδί τους σε τέτοια ψυχολογική ταλαιπωρία στην ευαίσθητη ηλικία των 14-15. Επομένως πάλι η απάντηση είναι αρνητική. Το μέτρο δεν είναι προς όφελος του Σχολείου. Επιπλέον, το μέτρο αυτό αναμένεται να περιορίσει σημαντικά των αριθμών των αρίστων μαθητών που θα επιθυμούν να φοιτήσουν στο Πρότυπο Γυμνάσιο, προς όφελος κυρίως των ιδιωτικών σχολείων τα οποία σπεύδουν να προσφέρουν ελκυστικές τιμές σε διακριθέντες μαθητές διαγωνισμών Μαθηματικών, Φυσικής ή δεξιοτήτων για όλη την βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέλος, δεν είναι προς όφελος του Σχολείου διότι φανερώνει (άδικα) έλλειμμα εμπιστοσύνης στην δουλειά των Εκπαιδευτικών του Γυμνασίου στο να διατηρήσουν και να ενδυναμώσουν το υψηλό γωνστικό επίπεδο των μαθητών.

    Είναι μήπως προς όφελος των υπόλοιπων αρίστων μαθητών, με την λογική ότι τους δίνει την δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα Πρότυπο Σχολείο? Θεωρητικά ναι. Ωστόσο η δυνατότητα αυτή υπάρχει ήδη, αφού τα τμήματα των Προτύπων είναι συνήθως περισσότερα στο Λύκειο, ενώ καλύπτονται και οι θέσεις όσων άλλαξαν σχολείο κατά την διάρκεια του Γυμνασίου. Επιπλέον, το μέτρο της αύξησης του αριθμού των Πρότυπων σχολείων θα μπορούσε δώσει την δυνατότητα αυτή σε περισσότερους μαθητές,
    μη διαταρράσωντας την λειτουργία των σημερινών Πρότυπων σχολείων.

    Κλείνωντας, ελπίζω να λάβετε υπόψιν σας όλα τα σχόλια και να ενεργήσετε υποστηρικτικά προς τους μαθητές που έχουν αποδείξει την αξία τους πετυχαίνοντας σε εξετάσεις και διακρίσεις σε διαγωνισμούς, υποστηρίζωντας την αριστεία στην πράξη.

    Με εκτίμηση,
    Μενέλαος Θεοχαρίδης

  • 27 Απριλίου 2020, 16:45 | Μ.Ζ.

    Οι μαθητέςτης α’ και β’ Γυμνασίου, θα πρέπει επίσης να εξαιρεθούν από τις εισαγωγικές εξετάσεις Λυκείου γιατί μπήκαν με διαφορετικό νομικό πλαίσιο. Αυτό είναι το δίκαιο.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:38 | Δ.Λ

    Αρθρο 18, να μην ξεχνιόμαστε…
    τα ΔΗΜΟΣΙΑ πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πληρώνουν επίσης όλοι οι ΑΛΛΟΙ που είναι και ΠΟΛΛΟΙ!
    Μήπως έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τι πληρώνουν σε ετήσια βάση?

    Don’t take it personally please. Simply business

  • 27 Απριλίου 2020, 16:34 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.

    6 Μαρτίου – Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Ημερομηνία ψήφισης αυτού του νομοσχεδίου – Ημέρα Υπέρ του Σχολικού Εκφοβισμού! Αν μη τι άλλο, αυτό αποτελεί ψυχολογικό bullying σε βάρος παιδιών που βλέπουν να καταπατούνται τα κεκτημένα δικαιώματά τους, να μην υπάρχει κράτος δικαίου, να παραβλέπονται οι κόποι και οι θυσίες τους, να ζουν μια άνιση μεταχείριση, να αγνοούνται οι ψυχολογικές επιπτώσεις, να κινδυνεύουν να στερηθούν για 2η φορά το σχολικό περιβάλλον τους και να μην προλάβουν να ολοκληρώσουν το έργο που ξεκίνησαν και όλα αυτά μάλιστα από τον ίδιο φορέα που τα παρότρυνε στην αριστεία! Άραγε ποιο λόγο τιμωρούνται? Βρέθηκαν στο λάθος σημείο, λάθος στιγμή? Στις επόμενες καμπάνιες του υπουργείου για το σχολικό Bullyng δεν χρειάζεστε διαφημιστική εταιρεία, το έχετε έτοιμο το σενάριο! Φροντίστε να διορθώσετε άμεσα την αδικία γιατί πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι αν το παιχνίδι ξεφύγει, γιγαντώνεται!

  • 27 Απριλίου 2020, 16:30 | Οδυσσέας Μ.

    Εφόσον υποστηρίζετε τόσο έντονα την κινητικότητα ακόμη και σε 14χρονα παιδιά, θα το έχουμε στο νου μας στις επόμενες εκλογές για να μη σας απογοητεύσουμε. Κινητικότητα σε όλους λοιπόν ακόμη και σε αυτούς που ήταν ανάμεσα στις πρώτες προτιμήσεις των ψηφοφόρων στις προηγούμενες εκλογές.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:26 | Ελένη Κοκκίνη

    Θεωρώ απαράδεκτο το να γίνει μια τέτοιας μορφής εξέταση σε αυτή τη βαθμίδα, γιατί,πέρα από το κόστος των επιπλέον μαθημάτων που θα επιβαρύνει τους γονείς, σε τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να χωριστούν οι εξετάσεις σε θετική και θεωρητική κατεύθυνση και να μπορούν τα παιδιά να επιλέξουν ανάλογα με την κλίση τους. Κάτι αντίστοιχο με της πανελλήνιες δηλαδή. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έχουν διαμορφώσει, σε γενικές γραμμές, την έφεσή τους και αν αυτό δεν ληφθεί υπόψιν αποκλείουμε μια ολόκληρη κατηγορία μαθητών. Επίσης, αυτή η προοπτική θα καταργούσε την ευγενή άμιλλα και τον υγιή ανταγωνισμό (ειδικά ανάμεσα στα παιδιά της γ’ γυμνασίου) και θα τα οδηγούσε σε μια πάλη για την επιβίωση του δυνατότερου

  • 27 Απριλίου 2020, 16:24 | Μητέρα

    Οι μαθητές που βρίσκονται σήμερα στις Α’ και Β’ τάξεις των Πρότυπων Συνδεδεμένων Γυμνασίων, ΠΡΕΠΕΙ να εξαιρεθούν από το παρόν νομοσχέδιο γιατί όταν οι συγκεκριμένοι μαθητές έδωσαν εισαγωγικές εξετάσεις, τις έδωσαν βάσει του Νόμου 4327/2015 και στη συνέχεια του Νόμου 4610/2019 που έθετε πως θα προαχθούν στο συνδεδεμένο Λύκειο του σχολείου τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις. Όταν επιλέξαμε αυτό το σχολείο λάβαμε υπόψη μας το νομικό πλαίσιο που ίσχυε. Είναι απαράδεκτο να μας το αλλάζετε ξαφνικά! Αν είναι τόσο σημαντική αυτή η αλλαγή για εσάς, εφαρμόστε την στα παιδιά που δεν έχουν εισαχθεί ακόμα. Δώστε τους τη δυνατότητα να επιλέξουν αν θέλουν να μπουν σ’ αυτή τη διαδικασία ή όχι…

  • 27 Απριλίου 2020, 16:20 | ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    η πρωτη μου αποψη λογοκριθηκε…
    ελπιχω οχι και αυτη…
    ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 16:15 | Ένα παιδί

    Είμαι 14 και σε 3 χρόνια ψηφίζω… και θέλετε να γίνω υπεύθυνος πολίτης, σ’ ένα κράτος που λειτουργεί αλλάζοντας κάθε τρεις και λίγο τους νόμους του… Τι «ΠΡΟΤΥΠΟ», παράδειγμα μου δίνετε;;;;;;;

  • 27 Απριλίου 2020, 16:14 | Ένας μαθητής

    Προσπαθώ να κάνω όνειρα για το μέλλον μου, στα 14 μου, σε καιρό καραντίνας, και απ τα λίγα πράγματα που με βοηθάνε να ισορροπήσω είναι η επαφή με τους καθηγητές μου και τους συμμαθητές. Και θέλετε να μου το στερήσετε κι αυτό…

  • 27 Απριλίου 2020, 16:12 | Μία μαμά

    ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΏΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΛΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΊΑ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΉΝΙΕΣ! ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΆ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΊ Η ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΊ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΟ;;;;;

  • 27 Απριλίου 2020, 16:11 | μια μαθήτρια προτύπου

    Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
    Είμαι μαθήτρια της Α τάξης σε Πρότυπο Γυμνάσιο, οπότε η δύσκολη και επίπονη διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Σχολείο είναι ακόμα καθαρά χαραγμένη στο μυαλό μου. Πήρα την εξαιρετικά δύσκολη απόφαση της εισαγωγής σε Πρότυπο, χωρίς να μπορούσα καν να σκεφτώ ότι αποχωριζόμουν τους καλύτερούς μου φίλους. Η μόνη μου ελπίδα ενώ έχανα εξόδους και διασκέδαση για να διαβάζω ήταν ότι αν τα κατάφερνα, θα ήμουν σε ένα πραγματικά καλό σχολείο για 6 ολόκληρα χρόνια και θα έπαιρνα γνώσεις που θα ήταν χρήσιμες για το μέλλον μου. Έτσι, όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά, άρχισα σιγά σιγά να προσαρμόζομαι και να χτίζω νέες φιλίες, ενώ ξεθώριαζε με αργούς ρυθμούς από το μυαλό μου το φόβος και το άγχος αυτής της νέας αρχής. Δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι μετά από όλα αυτά θα έπρεπε να βιώσω ξανά σε μόλις 3 χρόνια αυτή την διαδικασία με τον φόβο ότι με τόσο ανταγωνισμό ίσως θα χρειαστεί να αφήσω ξανά το σχολείο αλλά και τους φίλους μου και να επιστρέψω στο σχολείο της γειτονιάς ως αποτυχημένη και να τα φτιάξω όλα από την αρχή ενώ όσα είχα διδαχθεί και συνηθίσει δεν είναι παρά μια προσπάθεια δική μου και καθηγητών που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.
    Κατά τη γνώμη μου, αυτή η μέθοδος επιλογής μαθητών είναι λάθος και άδικη διότι οι μαθητές των Προτύπων έχουν ρισκάρει πολλά πράγματα για τη μόρφωση τους και μπορεί ξαφνικά να τα χάσουν όλα όχι επειδή όλα αυτά τα χρόνια δεν προσπαθούσαν ή δεν έπαιρναν καλές βαθμολογίες, αλλά επειδή μια και μόνο μέρα δεν έγραψαν καλά στις εξετάσεις που πριν 3 είχαν ξαναδώσει και είχαν κοπιάσει πολύ για να επιτύχουν τον στόχο τους, με αποτέλεσμα οι προσπάθειες των παιδιών και των καθηγητών να πάνε χαμένες και ο κόπος των παιδιών να στραφεί εναντίον τους.
    Πάντα μας έλεγαν ότι η φωνή των παιδιών έχει δύναμη. Ελπίζω να ισχύει και να ακούσετε τις γνώμες και τα παράπονα όλων μας και να μην εφαρμόσετε το νομοσχέδιο, αλλά αν το εφαρμόσετε θα πρέπει οπωσδήποτε να εξαιρεθούν τα παιδιά που φοιτούν φέτος σε Πρότυπο Γυμνάσιο.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:11 | Δ.Λ

    παρακολουθόντας την διαβούλευση γίνεται αντιληπτό, ιδιαίτερα το τελευταίο 24ωρο, ότι η δικιά μας ¨κατσίκα¨στα Ανάβρυτα είναι πολύ ζορισμένη. Οι κατσίκες των άλλων, και τα αμνοερίφια που θα ακολουθήσουν το μονοπάτι της αριστείας ας προσέξουν για την μαϊμού Κοκκινοσκουφίτσα που θα βγεί στη γύρα!
    φοβερό δίδαγμα για τα παιδιά! Μια φορά πρωταθλητής(δίκαια), κάθε χρόνο τίτλος – μέχρι τη ¨σύνταξη¨!
    «Ψυχικό τραύμα» λοιπόν οι εξετάσεις, -όχι αυτές που δώσαμε – οι επόμενες! «Αποτυχημένοι» αν επιστρέψουμε στο σχολείο της γειτονιάς, με τους «παλιούς φίλους » που αποχωριστήκαμε! «Προβληματική εφηβεία» αλλά παιδικό τραύμα των εξετάσεων παλεύεται και ξεχνιέται!
    Απ’όλη τη διαβούλευση, το άρθρο 18 αξίζει τέτοιο ορυμαγδό??

    Αιδώς Αργείοι!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:56 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ

    Απαράδεκτο το φαινόμενο, εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή στο Λύκειο!!
    Είναι παιδιά στην εφηβεία και αυτό είναι καταστροφικό για την ψυχολογία τους αλλά και αλλαγή οικογενειακού προγραμματισμού!!
    Μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει αυτή η διάταξη!!
    Σεβασμός στα παιδιά!!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:55 | ΠΑΝΟΣ ΚΑΛΟΣ

    Απαράδεκτο το φαινόμενο, εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή στο Λύκειο!!
    Είναι παιδιά στην εφηβεία και αυτό είναι καταστροφικό για την ψυχολογία τους αλλά και αλλαγή οικογενειακού προγραμματισμού!!
    Μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει αυτή η διάταξη!!
    Σεβασμός στα παιδιά!!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:54 |

    Είναι απαράδεκτο να μπαίνουν οι μαθητές για δεύτερη φορά υπό την πίεση των εξετάσεων! Έχουνε αποδείξει την αξία τους και με το παραπάνω!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:54 | DIMI

    Απαράδεκτο το φαινόμενο, εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή στο Λύκειο!!
    Είναι παιδιά στην εφηβεία και αυτό είναι καταστροφικό για την ψυχολογία τους αλλά και αλλαγή οικογενειακού προγραμματισμού!!
    Μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει αυτή η διάταξη!!
    Σεβασμός στα παιδιά!!
    EΛΕΟΣ…

  • 27 Απριλίου 2020, 15:52 | DIMITRA

    Απαράδεκτο το φαινόμενο, εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή στο Λύκειο!!
    Είναι παιδιά στην εφηβεία και αυτό είναι καταστροφικό για την ψυχολογία τους αλλά και αλλαγή οικογενειακού προγραμματισμού!!
    Μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει αυτή η διάταξη!!
    Σεβασμός στα παιδιά!!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:52 | Ευθυμία Κ.

    Απαράδεκτο το φαινόμενο, εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή στο Λύκειο!!
    Είναι παιδιά στην εφηβεία και αυτό είναι καταστροφικό για την ψυχολογία τους αλλά και αλλαγή οικογενειακού προγραμματισμού!!
    Μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει αυτή η διάταξη!!
    Σεβασμός στα παιδιά!!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:51 | Βαγγέλης Κ

    Απαράδεκτο το φαινόμενο, εξετάσεις ξανά για την εισαγωγή στο Λύκειο!!
    Είναι παιδιά στην εφηβεία και αυτό είναι καταστροφικό για την ψυχολογία τους αλλά και αλλαγή οικογενειακού προγραμματισμού!!
    Μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει αυτή η διάταξη!!
    Σεβασμός στα παιδιά!!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:47 | Ασπασια Μητρουλια

    Σε σχέση με τη διαδικασία εισαγωγής μαθητών στη βαθμίδα του λυκείου (άρθρο 18) των π.σ. θεωρώ ότι θα πρέπει καταρχάς να συνεχίζουν στο λύκειο οι μαθητές των π.σ. που αποφοιτούν με επιτυχία από το γυμνάσιο, με τη ίδια διαδικασία που ισχύει και σε όλα τα υπόλοιπα λύκεια της χώρας.
    Η επίπονη εξεταστική διαδικασία εισαγωγής στα π.σ. ας αφορά μόνο στους νέους μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν στο λύκειο ενός π. σ.
    Θα μπορούσε ακόμα να προβλεφθεί η δημιουργία ενός ολοκλήρου νέου τμήματος σε κάθε α λυκείου των π.σ. για τους επιτυχόντες της διαγωνιστικής διαδικασίας, πέρα από τις όποιες κενές θέσεις υπάρχουν διαθέσιμες κατά περίπτωση.

    Με εκτίμηση

  • 27 Απριλίου 2020, 15:46 | Ερση

    Απαράδεκτο , να δίνουν ξανά εξετάσεις τα παιδιά που ήδη έχουν αξιολογηθεί!!!
    Αυτή είναι η αναβάθμιση της παιδείας;;
    ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ
    ΕΛΕΟΣ!!
    Συγχρονιστείτε

  • 27 Απριλίου 2020, 15:46 | Κατσαδωράκη Πηνελόπη

    Τουλάχιστον οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια θα πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίζουν στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια, Αν θεωρείται απαραίτητη η αξιολόγηση των μαθητών που θα φοιτήσουν στα Πρότυπα Λύκεια, θα πρέπει να ισχύσει για τους μαθητές που θα δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις για την είσοδό τους στα Πρότυπα Γυμνάσια και οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι θα επαναξεταστούν τελειώνοντας την Γ΄Γυμνασίου. Έτσι, αφού λάβουν υπόψη τα νέα δεδομένα θα μπορούν να αποφασίουν μαθητές και γονείς αν θέλουν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία. Οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια μπήκαν στη διαδικασία των εξετάσεων γνωρίζοντας ότι θα μπορέσουν να αποφοιτήσουν από τα Πρότυπα Λύκεια που είναι η συνέχεια των Προτύπων Γυμνασίων που ήδη φοιτούν. Οι δε γονείς αυτών δεν θα πρέπει να κληθούν να επιβαρυνθούν για άλλη μια φορά οικονονικά , γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε, όλα τα παιδιά που συμμετέχουν σε τέτοιου είδους εξετάσεις παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα. θα πρέπει να πληρώσουν για άλλη μια φορά επειδή το παιδί τους αρίστευσε και κατάφερε να εξασφαλίσει την είσοδό του σε Πρότυπο Γυμνάσιο? Πόσο δίκαο είναι αυτό και πόσο δίκαιο είναι να απειλείται η ψυχική υγεία των μαθητών αυτών όταν θα πρέπει και πάλι να προετοιμάζονται απο τη μια για εκ νέου εισαγωγικές εξετάσεις στο Πρότυπο Λύκειο και από την άλλη, σε περίπτωση αποτυχίας, για εκ νέου προσαρμογή σε νέο σχολείο? Ας σκεφτούμε λίγο την ψυχολογία των παιδιών αυτών και ας μην τα τιμωρούμε για την αριστεία τους

  • 27 Απριλίου 2020, 15:40 | Σ.Χ.

    Το παιδί μου είχε υποστεί τρομερό σχολικό εκφοβισμό στο Δημοτικό λόγω της χαρισματικότητάς του και του υψηλού νοητικού επιπέδου του που δεν συμβάδιζε με τα υπόλοιπα.

    Στο Πρότυπο βρήκε τη γαλήνη του και το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση ξανά διότι όλοι οι συμμαθητές του είχαν κοινά ενδιαφέροντα και ίδιο νοητικό επίπεδο. Είναι το καταφύγιό του και αισθάνθηκε ασφάλεια μετά από χρόνια.

    Δεν θέλω ούτε να σκεφτώ τι θα τραβήξει αυτό το παιδί εάν χάσει τη θέση του στο Πρότυπο Λύκειο, από κάποιο άλλο (για ένα ασήμαντο λάθος σε μια εξέταση) και αναγκαστεί να μεταβεί σε ένα εντελώς ξένο σχολικό περιβάλλον με διαμορφωμένες παρέες και ομάδες. Θα είναι το τέλος του!!!

    Δείτε και τέτοια θέματα σας παρακαλώ.
    Μη μας κάνετε να μετανιώνουμε για την εμπιστοσύνη που σας δείξαμε.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:33 | Konstantinos Bratos

    Οι μαθητές μπαίνουν στα Πρότυπα για ένα καλύτερο μέλλον που για να το έχουν, χρειάζονται 6 χρόνια φοίτησης στα πρότυπα. Αυτοί που ήταν στα γυμνάσια θα είχαν καλές βάσεις μετά από τα 3 χρόνια αλλά δεν θα τις αξιοποιήσουν εάν απορριφθούν. Από την άλλη, οι μαθητές που θα είναι στα πρότυπα μόνο στο λύκειο δεν θα έχουν τις βάσεις για αν υποστηρίξουν αυτά που θα διδαχθούν, ενώ αυτοί που ήταν στο γυμνάσιο τις είχαν.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:32 | ΙΓΝ. ΧΑΤΖΗΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ

    Η πολυετής ενασχόληση μου με τα θέματα της εκπαίδευσης (Σχολικός Σύμβουλος και μέλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) με υποχρεώνει να διατυπώσω την άποψη μου ότι η πρόταση που υπάρχει στο νομοσχέδιο για επανάληψη των εισαγωγικών εξετάσεων στην Α τάξη Λυκείου για τους αποφοίτους των προτύπων γυμνασίων είναι εντελώς αντιπαίδαγωγική για πολλούς λόγους.
    Ενδεικτικά αναφέρω
    1) Η σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών θεωρείται στη χώρα μας ενιαία στο Γυμνάσιο και Λύκειο.Για το λόγο αυτό έχουμε καθιερώσει την αντιστοίχιση Λυκείων για κάθε ένα Γυμνάσιο.Με τον τρόπο αυτό συνεχίζουν οι
    μαθητές τη μαθητική τους διαδρομή όπως τη ξεκίνησαν στην Α τάξη του Γυμνασίου και αλλάζουν περιβάλλον μόνο οι μαθητές που το επιθυμούν και μόνο όταν υπάρχει σημαντικός λόγος.Γιατί λοιπόν να επιβάλουμε τη τιμωρία της υποχρεωτικής αλλαγής στους μαθητές των προτύπων.
    2) Οι μαθητές αυτοί ήξεραν όταν έδωσαν εξετάσεις ότι θα συνεχίσουν τις σπουδές τους για τα υπόλοιπα 6 χρόνια.Πια είναι λοιπόν η αξιοπιστία της πολιτείας και τι τους διδάσκουμε στην ευαίσθητη αυτή ηλικία.Με το τρόπο αυτό τους διαπαιδαγωγούμε να μην έχουν εμπιστοσύνη στο κράτος.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:32 | Καπιτσινη Αναστασια

    Η επιλογή μαθητών και μαθητριών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη (Α’ταξη γυμνασίου)και μόνο, ενώ η σχολική πορεία των μαθητών και μαθητριών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των σχολείων αυτών υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις.

    Δώσαμε εξετάσεις με τη προϋπόθεση ότι θα φοιτήσουμε στο πρότυπο έξι χρόνια και ΟΧΙ τρία χρόνια .

    Σεβαστείτε την προσπάθειά μας και μην αναιρείτε τις δικές σας αποφάσεις.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:29 | Νίκος Βρεττός

    Είναι άδικο για τα παιδιά που μπήκανε με το υπάρχον σύστημα διότι έχουν δώσει ήδη τις εξετάσεις τους και μάλιστα σε μία τρυφερή ηλικία με πολύ πίεση!!Τώρα αφού έχουν εγκλιματιστεί στην ιδιαίτερη σχολική κοινότητα των προτύπων σχολείων το Υπουργείο θέτει υπό αμφισβήτηση την μελλοντική ομαλότητα της καθημερινότητας τους και των σπουδών τους !!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:28 | Konstantinos Bratos

    Αξιότιμη κα Κεραμέως,

    Είμαι μαθητής του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύρων και θα ήθελα να εκφράσω τη γνώμη μου σχετικά με τις εισαγωγικές εξετάσεις και στο Λύκειο

    Συμφωνούμε στην όλη ιδέα της επανεξέτασης αλλά:
    Οι νυν μαθητές Α’ και Β’ τάξεις του γυμνασίου εισήλθαν στο γυμνάσιο με εξετάσεις ξέροντας πως θα φοιτοίσουν 6 χρόνια στο πρότυπο γυμνάσιο και λύκειο χωρίς να επανεξεταστούν στο λύκειο.
    Οπότε προτείνουμε να ισχύσει από τους νυν μαθητές της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού, οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι θα επανεξεταστούν στο λύκειο.
    Σας παρακαλούμε αναθεωρήστε το και κάντε αυτή την αλλαγή.
    Έχουμε δεθεί με τους συμμαθητές μας και δεν θέλω να τους συναντήσω το καλοκαίρι της Γ’ Γυμνασίου στο απέναντι θρανίο, προσπαθώντας να τους προσπεράσω, να τους νικήσω.
    Η ιδέα για της εξετάσεις δεν μας φοβίζει. Γι’αυτό και όλοι δώσαμε το καλοκαίρι. Η ιδέα όμως να μείνεις όρθιος ενώ ο φίλος σου να ηττηθεί πιθανώς από εσένα τον ίδιο, ε ναι, αυτή η ιδέα μας τρομοκρατεί.
    Θα είμαστε σαν αδέρφια σε εμφύλιο πόλεμο που θα προσπαθούμε να σκοτώσουμε ο ένας τον άλλο, ξέροντας πως δεν υπάρχει χώρος και για τους δύο, όσο κι αν θέλουμε να υπάρχει.
    Μπήκαμε σε ένα σχολείο με ειδικά επιλεγμένους καθηγητές και παιδιά, και κάναμε τεράστια προσπάθεια για να το πετύχουμε αυτό. Η μόνη διαφορά ήταν ότι τότε, πήγαμε να δώσουμε εξετάσεις σε ένα σχολείο άγνωστο, που δεν γνώριζες τον διπλανό σου. Αυτό από μία άποψη είναι καλύτερο, γιατί δεν φοβάσαι να νικήσεις τον διπλανό σου. Ξέραμε, όμως, ότι θα έχουμε 6 χρόνια φοίτηση σε πρότυπα, όχι 3.
    Ένα παιδί δύσκολα μπορεί να πετύχει κάτι από μόνο του. Το μυαλό είναι υπέρ αρκετό, αλλά υπάρχει έλλειψη σε ψυχολογική στήριξη. Και όσο κι αν του τη δώσουν οι γονείς, οι παππούδες, οι γιαγιάδες, οι συγγενείς, οι καθηγητές, δεν θα την έχει πραγματικά, γιατί στην απέναντι πλευρά θα υπάρχουν φίλοι. Μόνο κάποιος άκαρδος θα μπορούσε να νικήσει τον φίλο του χωρίς τύψεις.
    Σας παρακαλούμε αλλάξτε το!

    Με εκτίμηση

  • 27 Απριλίου 2020, 15:26 | Γονέας

    Τα παιδιά των προτύπων σχολείων πέτυχαν με την αξία τους να εισαχθούν σε αυτά και όσο είναι μέσα σ’ αυτά αποδεικνύουν με όλους τους τρόπους την αξία τους. Μην τα αποπροσανατολίζετε, αφήστε τα να χαρούν την εφηβεία τους, τους φίλους τους, το σχολείο τους, τα μαθήματά τους, τις ενδοσχολικές και εξωσχολικές τους δραστηριότητες! Αφήστε τα να ανακαλύψουν με ηρεμία και χωρίς άγχος τα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους, να πειραματιστούν με διάφορα γνωστικά αντικείμενα για να βρουν τι είναι αυτό που περισσότερο τα συγκινεί και τα κινητοποιεί. Είναι η μοναδική περίοδος που έχουν για να προσανατολιστούν σωστά πριν το Λύκειο, όπου από πολύ νωρίς καλούνται να πάρουν σοβαρές αποφάσεις για το εκπαιδευτικό και το επαγγελματικό τους μέλλον. Μην τους στερείτε αυτή την ευκαιρία φορτώνοντάς τα με αρνητικά συναισθήματα, άσκοπες πρόσθετες εξετάσεις, επιπλέον φόρτο δουλειάς!

  • 27 Απριλίου 2020, 15:23 | μαθήτρια προτύπου

    Δημιουργείτε ψυχολογική πίεση και ανταγωνισμό ανάμεσα στους μαθητές .ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ, καταστρέφετε το όμορφο και δημιουργικό περιβάλλον του σχολείου μας

  • 27 Απριλίου 2020, 15:22 | ΑΛΦΡΕΔΟΣ

    Η επιλογή της διενέργειας γενικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α τάξη των Πρότυπων Λυκείων θα φαινόταν δικαιολογημένη, εάν τα Πρότυπα Λύκεια δεν συνδέονταν τοπικά και ιστορικά και εν πολλοίς οργανικά με τα αντίστοιχα Πρότυπα Γυμνάσια. Τα Ανάβρυτα πχ είναι ένα ιστορικό σχολείο όπου φοιτούσαν οι μαθητές σε 6 συνεχόμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πλην αυτών που αποχωρούσαν και αναπληρώνονταν. Από το Γυμνάσιο στο Λύκειο προστίθεται ένα επιπλέον τμήμα που στελεχώνεται με μαθητές/τριες μετά από διαγωνιστική διαδικασία. Ομοίως πληρώνονται και όλες οι θέσεις που κενώνονται κάθε έτος. Τα αυτά ισχύουν και για τα άλλα Πρότυπα Σχολεία (Βαρβάκειος, Ιωαννίδειος, Ευαγγελική Σχολή κλπ). Σε όλα τα σχολεία της Ελλάδος το δυναμικό εκάστου Γυμνασίου συνεχίζει στο αντίστοιχο Λύκειο. Όπως δεν ανακατεύεται η πίτα στα λοιπά σχολεία έτσι δεν πρέπει να ανακατεύεται και στα Πρότυπα και τα Πειραματικά. Οι αρνητικές επιπτώσεις του μέτρου όχι μόνον σε βάρος των ήδη υφιστάμενων μαθητών/τριων των Προτύπων Γυμνασίων αλλά και από όλους όσους επιτύχουν την εισαγωγή τους με εξετάσεις στην Α τάξη των Πρότυπων Λυκείων (που θα αποκτήσουν αίσθηση αλαζονείας για την εξεταστική υπεροχή τους) θα είναι καταστροφική για τους εφήβους μας, τις οικογένειές τους και το εκπαιδευτικό σύστημα εν γένει.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:18 | μαθητρια Προτύπου

    Είμαι μαθήτρια του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων και χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για να το πετύχω αυτό.Είμαι περήφανη που ανήκω σε αυτό το σχολείο ,όπως και όλοι οι μαθητές και μαθήτριες των Προτύπων. Περνώντας τις εισαγωγικές εξετάσεις εξασφάλισα την φοίτησή μου στο Πρότυπο Γυμνάσιο και ΛΎΚΕΙΟ. Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να μας στερείτε το δικαίωμα αυτό

  • 27 Απριλίου 2020, 15:18 | Α.Κ.

    Κάτι που δεν σκέφτεστε… γιατί σκέφτεστε μόνο την ισότητα σε μια 2η ευκαιρία, ενός που έχει αποτύχει ήδη μία φορά, με κάποιον που έχει ΗΔΗ περάσει…. Το παιδί που θα αποτύχει στις εξετάσεις (είτε για το Γυμνάσιο είτε για το Λύκειο) έχει να χάσει ΜΟΝΟ ΕΝΑ πράγμα… μία θέση σε ένα Πρότυπο… που επειδή είναι και πολύ δύσκολη η επιτυχία…. δεν τον πειράζει καθόλου σας πληροφορώ. Σκεφτείτε τι έχει να χάσει όμως ένα παιδί που θα αποτύχει να συνεχίσει στο Λύκειο επειδή έχασε την εισαγωγή του για 0,1 βαθμό στα 100. Την παρέα του… τους κολλητούς του… το σχολικό του περιβάλλον… την φιλενάδα του… κλπ. Και να πρέπει να πάει σε ένα νέο σχολείο μόνος κι έρημος στην ηλικία των 15 ετών! Παίζεις με την εφηβική κατάθλιψη και ότι συνέπειες έχει αυτή. Εάν επιμένεις ότι η «ισότητα» είναι πιο σημαντική από την ψυχική υγεία του παιδιού σου… τι να πω? Σκέψου με τι άγχος θα δίνουν τα παιδιά του Πρότυπου Γυμνασίου και με τι τα νέα παιδιά που θέλουν να μπουν στο Λύκειο. Οτιδήποτε πάθουν αυτά τα παιδιά, ΤΟ ΚΡΙΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΣΑΣ.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:08 | ΕΣ

    Αξιότιμη κα υπουργέ,
    Θα ήθελα πραγματικά να σας παρακαλέσω να ξανασκεφτείτε τον λόγο για τον οποίο ετοιμάζεστε να προβείτε σε ένα τέτοιου είδους ψήφισμα. Τα παιδιά μας στην ηλικία των 11 ετών προσπάθησαν υπερβολικά, στερήθηκαν πολλά, έδωσαν εξετάσεις και πέτυχαν. Μέλημά σας θα πρέπει να είναι η ενίσχυση της παιδείας για όλο τον μαθητικό πληθυσμό, αυξάνοντας τον αριθμό των πρότυπων σχολείων, δημιουργώντας ευκαιρίες μάθησης δελεαστικές και ευχάριστες όπως αυτές που προσφέρουν τα σχολεία αυτά. Ο μαθητής ενός πρότυπου σχολείου θα είναι άριστος από την πρώτη μέρα της Α΄Γυμνασίου, αν αναλογιστεί την θέληση του να προσπαθήσει και κυρίως τον κόπο του, έως και τη τελευταία της Λυκείου. Γιατί να πρέπει να ξαναδώσει εξετάσεις? Να αποδείξει τι και σε ποιόν?

  • 27 Απριλίου 2020, 14:52 | Ευαγγελία

    Είμαι εξοργισμένη και βαθιά ταραγμένη. Είναι τόσο άδικο για τα παιδιά μας αυτό , παιδιά που έχουν ήδη αποδείξει ότι αξίζουν την θέση τους στα Πρότυπα σχολεία. Την ίδια στιγμή που οι μαθητές των Πειραματικών διατηρούν το δικαίωμα να συνεχίσουν στο Λύκειο κανονικά, όντας απλά τυχεροί σε μια κλήρωση και όχι μαχητές των βιβλίων όπως οι μαθητές των Προτύπων. Τρέμω στην ιδέα ότι θα μπει σε εφαρμογή το μέτρο αυτό και τι θα μπορούσε να συνεπάγεται για το παιδί μου μια πιθανή αλλαγή σχολείου σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία, όταν έχει ήδη συνηθίσει, εγκλιματιστεί και κοινωνικοποιηθεί σε ένα σχολείο που αγαπά κι εμπιστεύεται. Είναι ΑΔΙΚΟ! Από όλες τις απόψεις, παιδαγωγικές, κοινωνικές, οικονομικές. Σεβαστείτε όλες εμάς τις οικογένειες των αριστούχων, σεβαστείτε τους άριστους έφηβους και σας εκπλιπαρώ μην δοκιμάσετε έτσι μερικά από τα καλύτερα παιδιά της Ελλάδας μας.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:51 | Γ.Τ.

    Αγαπητή κυρία υπουργέ,
    επί του άρθρου 18 να αναφέρω, ότι οι μόνοι που θα επωφεληθούν από αυτή την κατάσταση είναι τα φροντιστήρια.
    Σας ευχαριστώ πολύ
    Γ.Τ.