Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • 28 Απριλίου 2020, 10:11 | Παναγιώτα

    Οι ξένες γλώσσες είναι το μέλλον! Ενισχύστε την διδασκαλία της β ξένης γλώσσας! Περισσσότερες ώρες στο δημοτικό και ας ξεκινούν τα παιδιά από την 4η Δημοτικού!

  • 28 Απριλίου 2020, 10:05 | Μαρία Μ.

    Κατάργηση του Αναπληρωτή Μειωμένου Ωραρίου! Ενίσχυση της β ξένης γλώσσας με ένταξη του μαθήματος από την 4η δημοτικού! Τα παιδιά αγαπούν τις ξένες γλώσσες!

  • 28 Απριλίου 2020, 10:01 | Γεράσιμος Κ.

    Αυξήστε τις ώρες διδασκαλίας της Β ξένης γλώσσας! Να πάψουμε να στηριζόμαστε στα φροντιστήρια! Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κάνουν θαυμάσια δουλειά στο δημόσιο σχολείο! Περισσότερες ώρες στο δημοτικό και ένταξη της β ξένης γλώσσας από την τετάρτη δημοτικού!

  • 28 Απριλίου 2020, 09:57 | Μαρίνα

    Να ενισχυθεί η Β ξένη γλώσσα!Το μάθημα της β ξένης γλώσσας να μπει και στην τετάρτη δημοτικού! Θα ήταν πολύ βοηθητικό για τα παιδιά και πιο ομαλή η μετάβαση.

  • 28 Απριλίου 2020, 09:33 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Με το νέο νομοσχέδιο μπορεί να εισαχθεί η 2 ξένη γλώσσα στην 4η δημοτικού ! Έτσι λειτουργούν όλα τα ιδιωτικά σχολεία και έτσι και ο εκπαιδευτικός που το διδάσκει θα έχει μια αξιοπρέπεια δουλεύοντας σε 2-3 σχολεία και όχι σε 4-5 και 6 κάποιες φορές , είναι δηλαδή εκπαιδευτικός – τουρίστας που περιφέρεται χωρίς να μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα εργασιακό χώρο με καθήκοντα και ρόλο !!!

  • 28 Απριλίου 2020, 08:54 | Χρηστος

    Ως δεξιότητα και προσόν η γνώση της Β´ ξένης γλώσσας δεν αμφισβητείται από κανέναν. Η επαναφορά του δίωρου μαθήματος της ξένης γλώσσας στην Δ´ δημοτικού θα ήταν ένα μέτρο προς την σωστή κατεύθυνση.

  • 28 Απριλίου 2020, 08:51 | Απόστολος Μαβίδης

    Είναι πάγια θέση του κλάδου ΠΛηροφορικής η αύξηση των ωρών διδασκαλίας τουλάχιστον για τις τάξεις Δ-ΣΤ στο δημοτικό από 1 σε 2 ώρες εβδομαδιαίως. Θα δώσει μέρος του χρόνου ώστε ο εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τα παιδια να αναπτύξει ψηφιακές δεξιότητες που φάνηκε αυτές τις μέρες πόσο σημαντικές είναι. Θα επιτρέψει επιτέλους να αναπτυχθούν δράσεις όπως ρομποτική κτλ τις οποίες όλοι θαυμάζουμε και μέχρι τώρα τις πληρώνουν οι γονείς σε απογευματινά μαθήματα.

  • 28 Απριλίου 2020, 02:15 | νικος Αρβανίτης

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 28 Απριλίου 2020, 01:51 | Μπάτζιος Κωνσταντίνος

    Εν μέσω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης, που κατέστησε ακόμη σαφέστερο πόσο σημαντικός είναι αφενός ο ψηφιακός γραμματισμός στην κοινωνία μας και αφετέρου η παρουσία εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε κάθε σχολική μονάδα, ανοίγει συζήτηση για αλλαγές στην παιδεία και τα προγράμματα σπουδών. Και ενώ συζητάμε για την ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής, παρατηρούμε στη πράξη να μη γίνεται καμία διορθωτική κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Τι έχει να απαντήσει η ηγεσία του Υπουργείου σε όσους την κατηγορούν για εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων; Πως σε ότι αφορά τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο δημόσιο σχολείο όλα είναι τέλεια; Δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για βελτίωση; Είμαστε ικανοποιημένοι από το επίπεδο γνώσεων της νεολαίας μας; Στην επόμενη κρίση που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία και όταν οι πληροφορικοί θα δουλεύουν σε δύο και τρεις σχ. μονάδες ο καθένας, θα δώσει voucher για να υποστηριχθεί το κάθε εγχείρημα;
    Οι προτάσεις μου (για την Α/θμια που γνωρίζω εκ των έσω τα τελευταία χρόνια):
    1) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες
    2) Δημιουργία σχολικών εργαστηρίων σε κάθε σχολική μονάδα (με δύο το πολύ μαθητές ανά σταθμό εργασίας)
    3) Μείωση ωραρίου για τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό εργαστηρίου
    4) Θεσμοθετημένη τεχνική υποστήριξη (στελέχωση ΚΕΠΛΗΝΕΤ – ΠΣΔ)
    5) Σχολικό εγχειρίδιο

  • 28 Απριλίου 2020, 01:18 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΔΕΛΗΣ

    Η Φυσική αγωγή απουσιάζει όλο και περισσότερο από την μέση εκπαίδευση. Έχω την αίσθηση πως δεν λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν τις ευεργετικές ψυχό-σωματικές επιδράσεις της άσκησης στον μαθητή. Στα δύσκολα χρόνια της εφηβείας, εκεί ακριβώς που ο αθλητισμός και η Φ.Α πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην διαμόρφωση της υγείας και της προσωπικότητας του μαθητή, το δημόσιο σχολείο την αγνοεί και την υποβαθμίζει .Η διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται από μονομέρεια αλλά από ολόπλευρη ανάπτυξη πνεύματος, ψυχής και σώματος. Δυστυχώς χωρίς να θέλω να γίνω μάντης κακών, πολύ φοβάμαι πως θα μεγαλώσουμε γενιές παχύσαρκων παιδιών στα οποία ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση και τα καρδιακά νοσήματα θα περισσεύουν.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:36 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

    Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από την νηπιακή ηλικία είναι αδιαμφισβήτητη. Τα παιδιά μαθαίνουν τον κόσμο και αναπτύσσουν κινητικές δεξιότητες.Ακόμα, μέσα από αυτήν μαθαίνουν να ακολουθούν κοινωνικους κανόνες και να εκφράζουν απόψεις και συναισθήματα. Είναι πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της συνεργασίας και της αυτοεκτίμηση του παιδιού. Για όλους τους παραπάνω λόγους κρίνεται αναγκαία η αύξηση των ωρών διδασκαλιας σε 3 για όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου εβδομαδιαίως.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:27 | ΒΑΓΙΑ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:12 | Ελευθερια

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:23 | Ιωάννα Ζ.

    Το μάθημα των ΤΠΕ θα πρέπει να διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα στις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’. Επίσης, απαιτείται η ύπαρξη βιβλίου μαθήματος για όλες τις τάξεις και ο εξοπλισμός όλων των σχολείων τόσο με υπολογιστές, όσο και με σετ ρομποτικής.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:20 | Δήμητρα

    Στο Δημοτικό να ικανοποιείται το αίτημα των μαθητών για την επιλογή της
    Β΄Ξένης γλώσσας(Γερμανικά)και να μην υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν άλλη
    Ξένη γλώσσα (Γαλλικά) επειδή έστω και για έναν μαθητή χάνεται η δυνατότητα
    δημιουργίας τμήματος.Είναι άδικο για τους μαθητές που επιθυμούν να
    παρακολουθήσουν την συγκεκριμένη γλώσσα Γερμανικά για δύο χρόνια να εντάσσονται σε τμήμα Γαλλικών και να περιμένουν να διδαχθούν την γλώσσα που
    επιθυμούν στην Α΄Γυμνασίου.
    Η εκμάθηση της Ξένης γλώσσας γίνεται καλύτερα σε ολιγομελή τμήματα.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:16 | Σπυριδούλα

    Το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να διδάσκεται από θεολόγο.
    Δυστυχώς στα περισσότερα Δημοτικά δεν διδάσκεται το μάθημα αλλά η ώρα του μαθήματος διατίθεται για την κάλυψη της ύλης άλλων μαθημάτων. Ευχαριστώ πολύ

  • 27 Απριλίου 2020, 23:08 | Σπυριδούλα

    Η διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας – Γερμανικά να ξεκινά από την Τρίτη Δημοτικού και να ολοκληρώνεται στην Γ΄Λυκείου με την απόκτηση των αντίστοιχων πτυχίων γλωσσομάθειας. Ευχαριστώ πολύ

  • 27 Απριλίου 2020, 22:58 | Βασίλης

    «Από το σχολείο μανθάνομεν, το κατά δύναμιν, τί είναι Θεός, τί είναι ή Αγία Τριάς, τί είναι άγγελοι, τί είναι αρχάγγελοι, τί είναι δαίμονες, τί είναι παράδεισος, τί είναι κόλασις, τί είναι αμαρτία, αρετή. Από το σχολείον μανθάνομεν τι είναι Αγία Κοινωνία, τι είναι Βάπτισμα, τι είναι το άγιον Ευχέλαιον, ο τίμιος γάμος, τι είναι ψυχή, τι είναι κορμί, τα πάντα από το σχολείον τα μανθάνομεν». Με τους λόγους αυτούς ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός περιγράφει το σχολείο της εποχής του, ένα σχολείο που συμβάλλει άμεσα στην πνευματική και εκκλησιαστική κατάρτιση των μαθητών του.

    Κάθε σύγκριση των λόγων του αγίου με τους σημερινούς στόχους της εκπαίδευσης και τις οδηγίες των Αναλυτικών Προγραμμάτων αποδεικνύει την τεράστια απόσταση που χωρίζει το σχολείο του αγίου Κοσμά με το σχολείο που θέλουν να κάνουν. Τα Θρησκευτικά απουσιάζουν από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, στο Νηπιαγωγείο Αγγλικά (πιλοτικά για κατοχύρωση δικαιώματος)και η Ελληνική παιδεία στο πυρ το εξώτερον. Θρησκευτικά αλλοιωμένα. Το τελευταίο απόσπασμα από το Στρατηγό Μακρυγιάννη (ευτυχώς τα είπαν οι ήρωες):
    » Και είπαν οι άθρησκοι που εβάλαμεν εις τον σβέρκο μας να μη μανθάνουν τα παιδιά μας Χριστόν και Παναγίαν, διότι θα μας παρεξηγήσουν οι ισχυροί. Και βγήκαν ακόμη να’ ποτάξουν την Εκκλησίαν, διότι έχει πολλήν δύναμη και την φοβούνται.Και είπαν λόγια άπρεπα δια τους παπάδες.

    Εμείς, με…..
    σκιάν μας τον Τίμιον Σταυρόν, επολεμήσαμεν ολούθε, σε κάστρα, σε ντερβένια, σε μπογάζια και σε ταμπούργια. Και αυτός ο Σταυρός μας έσωσε. Μας έδωσε την νίκη και
    έχασε (οδήγησε σε ήττα) τον άπιστον Τούρκον. Τόση μικρότητα στον Σταυρό, τον σωτήρα μας!

    Και βρίζουν οι πουλημένοι εις τους ξένους και τους παπάδες μας, τους ζυγίζουν άναντρους και απόλεμους.

    Εμείς τους παπάδες τους είχαμε μαζί εις κάθε μετερίζι, εις κάθε πόνον και δυστυχίαν. Όχι μόνον δια να βλογάνε τα όπλα τα ιερά, αλλά και αυτοί με ντουφέκι και γιαταγάνι, πολεμώντας σαν λεοντάρια. Ντροπή Έλληνες”

  • 27 Απριλίου 2020, 22:27 | Μαριλένα

    Θέματα – προτάσεις που με απασχολούν ως εκπαιδευτικό 2ης Ξένης Γλώσσας σε Δημοτικά Σχολεία και πρέπει να συζητηθούν στο πλαίσιο ενός γόνιµου διαλόγου σχετικά µε τη βελτίωση, τόσο της ποιότητας της διδασκαλίας και της εκµάθησης ξένων γλωσσών, όσο και της ποιότητας της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης που παρέχεται στα Δημοτικά Σχολεία .
    1. Αναπροσαρµογή των διδακτικών πρακτικών προκειµένου
    α. να βελτιστοποιηθούν τα αποτελέσµατα της διδασκαλίας/εκµάθησης της 2ης Ξ.Γ. μέσω της προώθησης της πολυγλωσσίας, εντός του εκπαιδευτικού συστήµατος της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης με τη διδασκαλία περίσσοτερης από μία 2ης Ξ.Γ από τη Γ’ Δημοτικού και
    β. να εξασφαλισθεί η γλωσσική επάρκεια και πιστοποίηση της ελεύθερα επιλεγμένης 2ης Ξ.Γ. εντός του εκπαιδευτικού συστήματος [– Διαβαθμισμένο Επίπεδο Α1-Α2 ]
    2. Διεύρυνση του διδακτικού χρόνου για την αφύπνιση και διδασκαλία της 2ης Ξ.Γ. στο πρόγραµµα σπουδών στο πλαίσιο καινοτόμων δράσεων στα ΠΣ ώστε η επιδιωκόμενη πολυγλωσσική / πολυπολιτισµική ικανότητα να αποκτήσει εµφανές status στον διδακτικό στοχασµό και στην παιδαγωγική πρακτική. (Language awareness- Αφύπνιση στις δύο ξένες γλώσσες – Γαλλικά / Γερμανικά, τόσο σε µακροεπίπεδο και σε µικροεπίπεδο που αφορά το σχεδιασµό της διδασκαλίας και συγκεκριµένα τη διδακτική, µεθοδολογική και παιδαγωγική προσέγγιση στην οποία προσφεύγουν οι εκπαιδευτικοί Ξ.Γ.
    3. Ανάπτυξη καινοτόµων συμπληρωματικών δράσεων όπως η πραγµατοποίηση προγραµµάτων CLIL/EMILE σε όλες τις διδασκόμενες Ξ.Γ. γλώσσες μέσα από σχετικές νοµοθετικές ρυθµίσεις που να διασαφηνίζουν το πλαίσιο ισότιμης εισαγωγής/ένταξής τους στα Δημοτικά Σχολεία για την ελαχιστοποίηση ενός µονοδιάστατου πολιτισµικού µοντέλου και την ενίσχυση της πολιτισµικής αξίας της πολυγλωσσίας.
    4. Δυνατότητα σύστασης παράλληλων τμημάτων για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας χωρίς μοναδικό κριτήριο την αριθμητική υπεροχή των μαθητών και χωρίς την απαραίτητη ύπαρξη αντίστοιχου αριθμού τμημάτων γενικής παιδείας.
    5. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας και διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από τη Γ΄ Δημοτικού.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:25 | Χριστίνα Ξυδέα

    Η Πληροφορική πρέπει να γίνει δίωρη με αξιοπρεπή εργαστήρια και βιβλίο.Κάτι που ακούστηκε για νηπιαγωγεία είναι ανέκδοτο.Και η α Δημοτικού , είναι πού μικρα. Αυξήστε τουλαχιστον τεταρτη πεμπτη και εκτη, να κατακτήσουν τα παιδιά τη χρήση και στο γυμνάσιο να μπουν σε έννοιες της πληροφορικής.
    Να φτιάξουν προγράμματα να φτιάξουν πολυμεσικές εφαρμογές, δεν προλαβαίνουν μα μια ώρα σε απαρχαιωμένα εργαστήρια, ειδικά αν δεν σπάει το τμήμα.
    Συνοψίζοντας δίωρο μάθημα τουλάχιστον απο τετάρτη δημ. και πάνω, νέα σύγχρονα βιβλία που θα συνεχίζει το ένα το άλλο καθώς ανεβαίνουν βαθμίδα, και αξιοπρεπή εργαστήρια. Τα παιδιά θα μεγαλουργήσουν στις σωστές συνθήκες, έχουν όρεξη και ιδέες, και μπορουμε να τα καθοδηγήσουμε.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:24 | Αποστολία Λαφτσή

    Θεωρώ πως το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων, των Γυμνασίων και Λυκείων.
    Πολλές συμπεριφορές και συνήθειες που έχουν ουσιαστική επίδραση στην υγεία για όλη τη ζωή διαμορφώνονται στην παιδική και εφηβική ηλικία. Αλλά και στη νηπιακή ηλικία, η συμβολή της Φυσικής Αγωγής σε ψυχοσυναισθηματικό και κινητικό επίπεδο είναι διεθνώς αναγνωρισμένη.
    Η σχολική ηλικία είναι η καλύτερη ηλικία για να ανακαλύψουν τα παιδιά τα οφέλη της άσκησης, να μάθουν να γυμνάζονται, ώστε να αποφύγουμε στο μέλλον συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία , όπως η κακή διατροφή (παχυσαρκία), το κάπνισμα και η καθιστική ζωή. Ο αθλητισμός και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής βοηθάνε ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός διά βίου υγιεινού τρόπου ζωής. Είναι λίγες οι 2 φορές την εβδομάδα που γίνεται το μάθημα σε μερικές τάξεις, καθώς είναι γνωστό πως η άσκηση για να επιφέρει τα ευεργετικά της αποτελέσματα πρέπει να γίνεται το λιγότερο 3 με 4 φορές την εβδομάδα.
    Εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο και να διδάσκεται τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

  • 27 Απριλίου 2020, 20:50 | Κωνσταντίνος Δ

    Είναι απορίας άξιο πώς εν έτει 2020 και δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα, με το πρόβλημα της πανδημίας να αναδεικνύει περίτρανα την αναγκαιότητα για εκσυγχρονισμό σε πολλαπλά επίπεδα, η επιστήμη της Πληροφορικής αγνοείται για άλλη μια φορά επιδεικτικά από την ηγεσία Υπουργείου Παιδείας. Από τη μια πλευρά αναφέρονται συνεχώς στην ενίσχυση της Πληροφορικής και στην ένταξη μάλιστα δράσεων όπως η ρομποτική κτλ, και από την άλλη, στην πράξη, δεν προχωρούν σε καμία αναβάθμιση του μαθήματος. Παραμένει υποβαθμισμένο, μονόωρο, που σημαίνει ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα πραγματοποιηθούν στην καλύτερη περίπτωση 25 διδακτικές ώρες, χωρίς βιβλίο, σε εργαστήρια πολλές φορές απαράδεκτα έως ανύπαρκτα, με τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής να τρέχουν σε 3 και 4 σχολεία διδάσκοντας έως και 500 παιδιά την εβδομάδα χωρίς να προλαβαίνουν να μάθουν ούτε τα ονόματά τους.
    Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν τα παιδιά ψηφιακές δεξιότητες; Με αυτόν τον τρόπο θα αναπτύξουν αλγοριθμική σκέψη; Είναι τουλάχιστον λυπηρό να μιλάμε για ενίσχυση της Πληροφορικής και το μάθημα να διδάσκεται μόλις 1 ώρα την εβδομάδα. Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 2ωρο, αν όχι σε όλες τις τάξεις τουλάχιστον από την Γ΄ έως και την ΣΤ΄, και μάλιστα συνεχόμενο ώστε να μπορεί να υποστηριχτεί καλύτερα και να επιτευχθούν οι στόχοι του μαθήματος. Όταν μιλάμε για Πληροφορική δεν μιλάμε για χρήση υπολογιστών αλλά για μια ολόκληρη επιστήμη, με όλες τις προεκτάσεις της. Βεβαίως, θα πρέπει να καταρτιστεί ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο, με τα σύγχρονα βιβλία και εργαστήρια και να συνδεθεί και με την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής στην Γ’ Γυμνασίου.
    Η Πληροφορική και οι πληροφορικοί έδωσαν δυναμικό παρόν στην άσχημη συγκυρία που προέκυψε λόγω της πανδημίας, χωρίς αυτούς θα ήταν ουσιαστικά αδύνατη η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δώστε της επιτέλους τη θέση που της αξίζει στο ελληνικό δημόσιο σχολείο!

  • Η υγεία είναι πάνω από όλα, κι αυτή προάγεται με το μάθημα της φυσικής αγωγής

  • 27 Απριλίου 2020, 19:57 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:14 | Παναγιώτου Ελεάνα

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3
    ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η
    συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του
    δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε
    ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές
    έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση
    της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η
    σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών
    συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της
    δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο
    πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ
    αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:13 | Δήμητρα Κοντάκου

    Τα διδακτικά αντικείμενα είναι πλέον τόσο πολλά που πρέπει από το Δημοτικό ήδη να ξεκινούν τα μαθήματα επιλογής και προφανώς να καταργηθεί η Ευέλικτη Ζώνη.
    Με πρόταση για επαναφορά των τουλάχιστον 4 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως ανά τάξη, ας θυμήσουμε μέρος της πολύπλευρης αξίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής :
    1.καλλιέργεια σωματικών ανδρών και λεπτών δεξιοτήτων,
    2.νευρομυϊκή συναρμογή και ανάπτυξη, 3.κοινωνικές δεξιότητες και καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας,
    4.ψυχική πρόοδος και ενδυνάμωση,
    5.νοητική ανάπτυξη σε θέματα προσαρμοστικότητας, αντανακλαστικών και ευελιξίας,
    6.καλλιέργεια στάσεων ζωής για διαβίου ενασχόληση με την υγεία,
    7.επαρκείς γνώσεις για την εν λόγω ενασχόληση.
    8.ελάφρυνση του νοσοκομειακού συστήματος υγείας και περίθαλψης,
    9.οικονομική ελάφρυνση των ταμείων ασφάλισης

  • 27 Απριλίου 2020, 17:19 | Ιωάννης Κουκλάκης

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:50 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 16:40 | Μιχάλης

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ

  • 27 Απριλίου 2020, 16:38 | Μιχάλης Β.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)

  • 27 Απριλίου 2020, 15:43 | Εύα Π.

    Σε ένα πραγματικά σύγχρονο ελληνικό σχολείο οι γλώσσες επιλογής δεν γίνεται να περιορίζονται μονάχα σε αυτές της γαλλικής και της γερμανικής. Η ισπανική παραδείγματος χάρη, η δεύτερη ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο, θα έπρεπε να είναι μια από αυτές, για όλους αυτούς τους λόγους που έχουν επανειλημμένως αναφερθεί.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:04 | Ιωάννης Χατζηλαζαρίδης

    Όλα τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών ασχολούνται με την ανάπτυξη του μυαλού, διδάσκοντας ποικιλία γνωστικών αντικειμένων. Η ποικιλία γνωστικών αντικειμένων είναι κάτι εξαιρετικά σημαντική γιατί μόνο έτσι αναπτύσσεται πολύπλευρα το μυαλό των παιδιών που αποτελούν το μέλλον της κοινωνίας μας.

    Απο όλα αυτά η φυσική αγωγή είναι το μοναδικό μάθημα που ασχολείται με το σώμα αλλά και το μυαλό κάτω απο μια άλλη «σκοπιά». Δε γίνεται να υπάρχει υγιής νούς χωρίς ισορροπίες, δε γίνεται να υπάρχει υγιής άνθρωπος χωρίς σωστές ισορροπίες. Στο εξωτερικό, στα πιο πετυχημένα προγράμματα σπουδών η φυσική αγωγή διδάσκεται καθημερινά και μάλλιστα είναι το πρώτο μάθημα που κάνουν το πρωί τα παιδιά για 1,5 με 2 ώρες πρίν ξεκινήσουν να διδάσκονται οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο. Η άποψη μου είναι ότι η γυμαστική θα έπρεπε να υπάρχει καθημερινά στο πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή 5 ώρες την εβδομάδα τουλάχιστον, και να αποφεύγεται η συνδιδασκαλία πολλών τμημάτων μαζί. Ένας φιλόλογος μπορεί να διορθώσει μια έκθεση στο σπίτι, ένας γυμναστής δε μπορεί να διορθώσει μια αδέξια προσπάθεια εκ των υστέρων, χρειάζεται χρόνο και ατομική προσοχή στο κάθε παιδί και δυστυχώς όσο περισσότερα είναι τα παιδιά, τόσο λιγότερη προσοχή απολαμβάνει το καθένα.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:07 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 14:05 | ΜΑΡΙΑ

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 13:28 | ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Είναι τραγικό πάντως, εδώ είναι διαβούλευση νομοσχεδίου για την παιδεία και για άλλη μια φορά γίνεται πεδίο προώθησης συντεχνιακών συμφερόντων για το ποια ειδικότητα θα έχει παραπάνω ώρες και ποιος θα κανιβαλίσει τους υπόλοιπους . Πραγματικά ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.Το μέλημα των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι το όφελος των παιδιών. Αν θέλουν οι αρμόδιοι να δούν το πραγματικό επίπεδο της παιδείας που προσφέρουμε ας ρίξουν μια ματιά σε αυτό το φόρουμ. Είναι απογοητευτικό. Κατάλληλη εκπαίδευση, αξιολόγηση (και ψυχικής υγείας) των διδασκόντων συνεχώς ώστε επιτέλους να αποκτήσει ποιότητα το σχολείο. Το έμψυχο υλικό είναι η καρδιά της παιδείας.

  • 27 Απριλίου 2020, 12:26 | Αλεξίου Σπύρος

    Από πού τεκμαίρεται ότι ενισχύεται το μάθημα της Πληροφορικής στα Δημοτικά; Δεν άλλαξε το παραμικρό! Αν δεν γίνει δίωρο το μάθημα στις τρεις τελευταίες τάξεις (Δ, Ε, ΣΤ) δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση ούτε για σοβαρή δουλειά. Ούτως ή άλλως η μια ώρα είναι λίγη όμως έχει και συνέχεια: ένα μάθημα να χαθεί (μια γιορτή, μια πρόβα) ο εκπαιδευτικός βλέπει τα παιδιά μετά από 15 μέρες! Σε ένα εργαστηριακό μάθημα όπου μέχρι να κάτσουν τα παιδιά στους υπολογιστές και να ανοίξουν την εφαρμογή στην οποία θα δουλέψουν στην ουσία γίνεται μισή ώρα μάθημα την εβδομάδα… σε υπολογιστές όπου κάθονται 2 και 3 παιδιά!!! Με εκπαιδευτικούς τρέχουν σε 2-3 σχολείο όπου βλέπουν περίπου 400 παιδιά την εβδομάδα. Με εκπαιδευτικούς που σε κάθε σχολείο πρέπει εκτός από το μάθημά τους να αναλαμβάνουν την υποστήριξη της υποδομής των σχολείων τους, την βοήθεια στις απορίες των συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων, τα site των σχολείων κλπ Σε σχολεία χωρίς ΠΛΗΝΕΤ αφού κι αυτοί δεν υπάρχουν… Δεν μου φαίνεται για αναβάθμιση αυτό.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:51 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ

    Είμαι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ειδικής Αγωγής και υπηρετώ σε δύο σχολεία. Θα θέσω την αναγκαιότητα του μαθήματος Πληροφορικής ως άκρως απαραίτητη καθώς οι ανάγκες της σημερινής ψηφιακής κοινωνίας συνεχώς αυξάνονται (βλ. σύγχρονή και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση), με σκοπό την εκμάθηση νέων Τεχνολογιών. Θεωρώ ότι είναι αναγκαία η αύξηση ωρών στο Δημοτικό από μια ώρα που γίνεται τώρα, στις δυο ώρες για την βέλτιστη ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης, κρίνεται αναγκαία η ένταξη του μαθήματος της Πληροφορικής και στα Νηπιαγωγεία (Γενικής και Ειδικής), επειδή οι αυξημένες ψηφιακές ανάγκες εντοπίζονται από την νεαρή ηλικία των μαθητών, αλλά να γίνεται εξειδικευμένα η παράδοση του μαθήματος από εκπαιδευτικό ΠΕ86, λόγω της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου μαθήματος.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:25 | Μαρίνο Σύλβια

    Για να αναβαθμηστεί η ποιόητα του μαθήματος της Πληροφορικής τόσο στο Δημοτικό όσο και στο γυμνάσιο πρέπει:
    – Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.
    – Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των ΤΠΕ και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
    – Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας.
    – Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος ΤΠΕ στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).
    – Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:34 | ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Αναρωτιέμαι πόσο σχέση έχουν όλα αυτά που περιγράφονται στους παραπάνω πίνακες με αυτό που λέμε βιωματική μάθηση; Που είναι κάποιο πρόγραμμα που υιοθετεί ένα μοντέλο «μάθησης μέσω παιχνιδιού» για την προώθηση της «ισορροπημένης ανάπτυξης»; Υποτίθεται ο στόχος ιδιαίτερα για τα παιδιά Α και β δημοτικού πρέπει να είναι για τη βασική εκπαίδευση να υποστηρίξει την ανάπτυξη των μαθητών προς την ανθρωπότητα και την ηθικά υπεύθυνη συμμετοχή στην κοινωνία. Επίσης να παρέχει τις γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται στη ζωή. Ένα σύστημα που εμμονικά συνεχίζει για πολλά χρόνια να καλύπτει τα ελλείμματα του όπως την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, τον κακώς νοούμενο συνδικαλισμό, την υποχρηματοδότηση και τα αρχέγονα στερεότυπα. Σε αυτό το σύστημα χρειάζονται ριζικές αλλαγές και οχι η λογική αν η γλώσσα θα είναι 9 η 10 ώρες την εβδομάδα. Δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει η έννοια μάθημα γλώσσα όπως την έχουμε στο μυαλό μας τα τελευταία 50 χρόνια. Η πραγματικότητα είναι οτι αν δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα να επενδύσεις χρήματα σε ιδιωτικά πρότυπα σχολεία που είναι πιο κοντά σε βιωματικά μοντέλα εκμάθησης, τότε είμαστε αναγκασμένοι να στέλνουμε τα παιδιά μας σε ατελή δημόσια σχολεία, δίχως εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις μα κυρίως χωρίς φαντασία και μεράκι απο δασκάλους, σύστημα. Πάρτε λοιπόν ώς πρότυπο το τι κάνουν σε σχολεία τύπου hill και χρησιμοποιείστε το στην δημόσια παιδεία. Στην πραγματικότητα δεν είναι κάν θέμα οικονομικό αλλά μεθόδου, οργάνωσης και πάνω απο όλα βούλησης, γιατί όπως είναι αντιληπτό αν όλα τα δημόσια σχολεία γίνουν hill ίσως αυτό δεν είναι αποδεκτό.

  • Ουσιαστική αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει αν δεν αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικό από Γ εως ΣΤ σε δύο/εβδομάδα. Ομοίως και στο Γυμνάσιο. Η πανδημία απέδειξε ότι όλοι μικροί-μεγάλοι είμαστε ψηφιακά αναλφάβητοι. Στην κοινωνία της πληροφορίας δεν μπορεί τα παιδιά μας να μένουν αιώνες πίσω…

  • 27 Απριλίου 2020, 09:28 | Βασιλική Ξαρχάκου

    Τελικά που είναι η αναβάθμιση της Πληροφορικής; Γιατί πιστεύετε ότι το παιδί μπορεί να διδαχθεί ή να αφομοιώσει το οτιδήποτε με μία ώρα μάθημα την εβδομάδα; Και όταν, μάλιστα, υπάρχουν συνάδελφοι που τρέχουν σε 4-5 σχολεία και συναντούν 400 και 500 παιδιά την εβδομάδα πώς θα δημιουργηθεί σχέση με τους μαθητές; Τουλάχιστον στις 3 τελευταίες τάξεις του Δημοτικού το μάθημα έπρεπε να είναι δίωρο κάτι που το ζητάμε πολλά χρόνια τώρα.

  • 27 Απριλίου 2020, 08:53 | Κωνσταντίνος Παπαδοκοτσώλης

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 03:22 | Μανώλης

    Θετική η αύξηση των ωρών διδασκαλίας αγγλικών στην Α και Β δημοτικού. Έτσι ήταν παλιά στα ΕΑΕΠ ενώ με τη μία ώρα δεν προλαβαίναμε να εκμεταλλευτούμε το ενδιαφέρον υλικό του υπουργείου που έχουμε στη διάθεσή μας. Μακάρι να ξαναγίνουν και στις υπόλοιπες τάξεις οι ώρες 4 όπως παλιά. Επιτέλους κάποια στιγμή να μπορούν τα παιδιά να έχουν την επαφή με τη γλώσσα μέσα στο σχολείο. Θα μπορούσε ακόμα και να υπήρχε οργάνωση και να έδιναν κπγ μέσω του σχολείου. Αλήθεια πόσο θα βοηθούσε κάτι τέτοιο τον οικογενειακό προϋπολογισμό και πόσο ελεύθερο χρόνο θα κέρδιζαν τα παιδιά από το απόγευμα; Για τη χρησιμότητα της αγγλικής στις μέρες μας θα μπορούσα να γράφω ώρες.Ενα παράδειγμα που διαπίστωσα λόγω των συνθηκών. Μαθητές να δυσκολεύονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς πολλοί όροι στους υπολογιστές είναι στα αγγλικά. Άλλο παράδειγμα: ενήλικες να μη γίνονται δεκτοί σε ματαπτυχιακά επειδή δεν έχουν πιστοποιητικό αγγλικών ή να αποθαρρύνονται να το ξεκινήσουν αφού η βιβλιογραφία, τα επιστημονικά άρθρα που θα χρειαστούν είναι κυρίως στα αγγλικά. Δημιουργούνται λοιπόν και κοινωνικές ανισότητες αν δε στηριχθεί το μάθημα των αγγλικών στο δημόσιο σχολείο αφού πολλοί γονείς παρόλο που γνωρίζουν τη σπουδαιότητα γνώσης αγγλικών δεν έχουν τα χρήματα να προσφέρουν εξωσχολικα μαθήματα. Ευχαριστώ.

  • 27 Απριλίου 2020, 02:13 | Δημήτριος Αγγελίδης

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 01:59 | Μαρία

    Το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας θα ήταν πολύ βοηθητικό για τα παιδιά να ξεκινούσε από την Δ’ δημοτικού. Εστω και με μια ώρα την εβδομάδα, τα παιδιά θα είχαν μια πρώτη επαφή, ένα πρώτο άκουσμα μέσα σε ένα πιο χαλαρό και παιχνιδιάρικο πλαίσιο. Αυτό θα τα βοηθούσε να έχουν τις βάσεις, ώστε να προχωρήσουν πολύ περισσότερο στην Ε’ και Στ’ δημοτικού και στη συνέχεια στο γυμνάσιο και να πάρουν πτυχείο γλωσσομάθειας στην Γ΄γυμνασίου. Αρμόζει καλύτερα στην ψυχολογία ενός παιδιού της Δ’ δημοτικού να είναι αρχάριο παρά σε ένα της Ε’.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:54 | Βιργινία

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:48 | Κυριάκος

    http://www.opengov.gr/ypepth/?c=64893
    Πολλή λύσσα αγαπητέ μηχανικέ Γιώργο! Σας είδαμε και κάτω από το άρθρο του alfavita.
    Η πληροφορική όσο και να την καταχωνιάζετε, έχει τη θέση που της αρμόζει στην αγορά εργασίας, ευτυχώς.
    Όσο για το webex επειδή εσείς έχετε ως μηχανικός, ψηφιακό αλφαβητισμό, δεν τον έχουν όλοι οι συνάδελφοι ούτε φυσικά και τα παιδιά.
    Σκοπεύουμε με την αύξηση του ωραρίου να αυξήσουμε τόσο τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα την επιστήμη (αλγοριθμική σκέψη).
    Τέλος, σταματήστε να σχολιάζετε παντού, γελιοποιείστε!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 00:14 | ΣΟΦΙΑ Π.

    Δεν έχω καταλάβει σε ποιο σημείο του νομοσχεδίου φαίνεται η αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής είτε στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
    Στην πρωτοβάθμια θα έπρεπε για τις τάξεις Γ’ – Στ’ το μάθημα να είναι δίωρο. Επίσης θα έπρεπε σε όλες τις τάξεις του δημοτικού να υπάρχει βιβλίο μαθήματος.
    Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θεωρείται αναβάθμιση η ένταξη του στο γυμνάσιο από τη Γ’ ομάδα μαθημάτων στη Β’ ομάδα;;

  • 27 Απριλίου 2020, 00:11 | Πολύβιος

    Γιατί λείπει ο αντίστοιχος πίνακας για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια; Παράδειγμα προχειρότητας

  • 26 Απριλίου 2020, 23:19 | Σωκράτης Λεβέντης

    Δεν διαφαίνεται αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Δημοτικό αν το μάθημα διδάσκεται μόνο για μία ώρα σε κάθε τάξη. Οι δύο ώρες ανά εβδομάδα στις 3 τελευταίες τάξεις είναι ένα σαφώς καλύτερο σενάριο.