Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο

Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».

  • 25 Απριλίου 2020, 21:20 | Γεωργία

    Πιστεύω ότι θα βοηθούσε μόνο μια μικρή κατηγορία παιδιών, που δεν εμφανίζουν δυσκολίες. Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο συχνά έχουν δυσκολίες έκφρασης στη μητρική τους γλώσσα, εμφανίζουν δείγματα ντροπής και χρειάζονται διαρκώς παρακίνηση. Σίγουρα η πρόσθεση μιας ακόμη γλώσσας ενώ παλεύουν να κατακτήσουν τη μητρική τους θα ήταν επιπρόσθετο βάρος που θα επιδρούσε αρνητικά. Πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο τους δίνεται η δυνατότητα να μιλήσουν σε ένα πλαίσιο εκτός το οικογενειακό και αυτό έχει μια δυσκολία. Δεν το έχουν κατακτήσει τα παιδιά. Η σημασία της Αγγλικής γλώσσας είναι αδιαμφισβήτητη αλλά πιστεύω όχι από μια τόσο μικρή ηλικία. Το γνωστικό κομμάτι έχει χρόνια να το καλύψει στη ζωή του, το νηπιαγωγείο καλό θα είναι βοηθήσει το κάθε παιδί να αποκτήσει αξίες, να ευαισθητοποιηθεί, να κοινωνικοποιηθεί και να δημιουργήσει το χαρακτήρα που θα το συνοδεύει στη ζωή του. Μέσα από αυτό θα καταφέρει αργότερα πολλά.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:09 | Ασημίνα Βλάχου

    Αγγλικά στο νηπιαγωγείο; να τρελάνετε γονείς και παιδιά θέλετε; Προτείνω να δίνετε κονδύλια σε κάθε οικογένεια με παιδί προσχολικής αγωγής ώστε να προσλάβουν μία governess στο σπίτι από το πρωί ως το βράδυ για να επιτευχθεί η διγλωσσία, όπως στις παλιές, καλές αστικές οικογένειες προηγούμενων αιώνων. Διαφορετικά, δώστε για περισσότερες μόνιμες προσλήψεις νηπιαγωγών, μικρότερα τμήματα, ενισχυτικές δομές για ψυχοκοινωνική στήριξη οικογενειών…. έτσι, γιατί κάτι λέει ο λαός για μεταξωτά εσώρουχα…

  • 25 Απριλίου 2020, 20:42 | Γεωργία

    H πρόθεση για κατάτμηση του προγράμματος του νηπιαγωγείου σε διακριτές ενότητες όπως Πληροφορική ,Αγγλικά και Φυσική Αγωγή δείχνει ότι τείνει να σχολειοποιηθεί η μοναδική βαθμίδα που πραγματικά δουλεύει και κάνει θαύματα.Το πρόγραμμα είναι βασισμένο ήδη σε διαφορετικές μαθησιακές περιοχές που εμπλέκονται μεταξύ τους καθώς σχεδιάζονται σύμφωνα με αυτές δραστηριότητες μάθησης χωρίς να παραβλέπονται τα ενδιαφέροντα των μαθητών προσχολικής ηλικίας. Το νηπιαγωγείο δεν είναι χώρος πειραματισμών όταν μέσα στις τάξεις υπάρχουν 22 και στο εξής 24 έως 26 παιδιά που πολύ συχνά δεν έχουν κατακτήσει ούτε τα βασικά της μητρικής τους γλώσσας.Ακόμα υπάρχουν και αλλόγλωσσα παιδιά που πασχίζουν να μάθουν ελληνικά και μια νηπιαγωγός που προσπαθεί να είναι εκπαιδευτικός, καθαρίστρια, ψυχολόγος για τους γονείς, υπάλληλος για το υπουργείο για να μην συνεχίσουμε τον μακρύ κατάλογο των ρόλων που της έχουν ανατεθεί.Διορθώστε τα κακώς κείμενα αρχικά με τη μείωση των μαθητών ανά νηπιαγωγό, τις κτιριακές υποδομές , τις υλικοτεχνικές υποδομές , το ανύπαρκτο βοηθητικό προσωπικό, την παράλληλη στήριξη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες και αφήστε την Αγγλική γλώσσα για τις επόμενες βαθμίδες.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:33 | Πέτρος Δ.

    Μια άλλη λύση θα ήταν να αξιοποιηθούν σε πρώτη φάση νηπιαγωγοί με πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:22 | Μαριλένα Π.

    Πολύ σωστό. Μην ακούτε τα υπόλοιπα. Και για τα δημοτικά τα ίδια έλεγαν . Αν ρωτήσετε τους γονείς το μεγαλύτερο ποσοστό θα συμφωνήσει. Γιατί να κάνουν Αγγλικα μόνο στα ελιτιστικα νηπιαγωγεία ? Επειδή δεν θέλουν οι γνωστοί άγνωστοι ? Βάλτε όμως αξιολόγηση, αλλιώς χαμένος κόπος όπως κ στις άλλες τάξεις.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:19 | Ιωσηφ

    H φυσικη αγωγη γινετε μονο με καθηγητες φυσικης αγωγης!!!!!

  • 25 Απριλίου 2020, 20:12 | Θεανώ Βασιλειάδου

    Είμαι νηπιαγωγός με 25 έτη υπηρεσίας στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Η Lucy Crehan αναφέρει για τα νηπιαγωγεία της Φιλανδίας:»Το νηπιαγωγείο έχει όντως στόχο να προετοιμάσει τα παιδιά για την ανάγνωση και τα μαθηματικά, όμως το πετυχαίνει μέσα από «προπαρασκευαστικές δραστηριότητες» κι όχι με τη άμεση διδασκαλία. Τι σημαίνει αυτό; Πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα, που έχει στόχο την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, της θετικής αυτοαντίληψης και της ικανότητας να εντοπίζουν το σωστό και το λάθος, τα παιδιά στη Φιλανδία έρχονται σε επαφή με δραστηριότητες και περιβάλλοντα όπου μπορούν να αναπτύξουν την κατανόηση, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που απαιτούνται για την εκμάθηση της ανάγνωσης [της φιλανδικής γλώσσας υποθέτω] και των μαθηματικών. Στο Εθνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα για την προσχολική αγωγή σημειώνεται ότι «η βάση για τον υπό διαμόρφωση γραμματισμό τους είναι τα παιδιά να έχουν ακούσει και να έχουν ακουστεί, να έχουν μιλήσει και να τους έχουν μιλήσει, να έχουν συζητήσει μαζί τους οι μεγάλοι, να έχουν θέσει ερωτήματα και να έχουν λάβει απαντήσεις.» [στη μητρική τους γλώσσα υποθέτω] (σ.34)
    «…η προσχολική αγωγή έχει θετικά αποτελέσματα στη συνολική ανάπτυξη του παιδιού (εφόσον είναι υψηλής ποιότητας).[…] «Τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί στη Φιλανδία πληρούν πολλά από τα κριτήρια που συστηματικά φαίνεται ότι συνδέονται με υψηλές επιδόσεις: 1. Υψηλή αναλογία προσωπικού/παιδιών (1:7 για παιδιά άνω των τριών ετών). 2.Προσωπικό με υψηλά προσόντα και κατανόηση του αναλυτικού προγράμματος […]. 3. Αναλυτικό πρόγραμμα κατάλληλο για το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών με εκπαιδευτικό περιεχόμενο […] (38-39)
    [Πηγή:Lucy Crehan, Φυτώρια ευφυίας,Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης,Ηράκλειο, 2019.]
    Αναφέρθηκα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της Φιλανδίας γιατί είναι ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, κάτι που φαίνεται και στα αποτελέσματα του διεθνούς προγράμματος PISA, που καλύπτει την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.
    Τα ερωτήματα που θέλω να θέσω είναι: 1.Δεν μπορούν τα αγγλικά να ενταχθούν στους νέους θεματικούς κύκλους και ενότητες (άρθρο 1 του πολυνομοσχεδίου), και να διδάσκονται από τις νηπιαγωγούς -ανάλογα ΠΑΝΤΑ με το επίπεδο της τάξης τους-,με την ενθάρρυνση και την υποστήριξη των μαθητών τους στις απόπειρές τους να κατακτήσουν τη νέα γνώση;
    2.Στο άρθρο αναφέρεται «…οι μαθητές αλληλεπιδρούν με εκπαιδευτικό ΠΕ 06 παρουσία νηπιαγωγού». Τι θα κάνει η νηπιαγωγός κατά την ώρα αλληλεπίδρασης; Γιατί να βρίσκεται στην τάξη; Μήπως για να κρατάει ήσυχα τα νήπια και να δίνει στην εκπαιδευτικό ΠΕ 06 ότι χρειαστεί από το εποπτικό υλικό της τάξης; Πόση ώρα θα αλληλεπιδρά η εκπαιδευτικός ΠΕ 06 με τα νήπια; Πόση ώρα συνολικά θα βρίσκεται στην τάξη;
    Ευχαριστώ

  • 25 Απριλίου 2020, 20:06 | Βλαχάκη Ευστρατια

    Από μια εν ενεργεία νηπιαγωγό.Το νηπιαγωγείο είναι η μόνη εκπαιδευτική μονάδα που οι σκοποί και οι στόχοι της εκπαιδευτικής πράξης δεν έχουν γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα κι αυτό γιατί αποτελεί την πρώτη πύλη μετάβασης του παιδιού από το οικογενειακό περιβάλλον στο κοινωνικό-εκπαιδευτικό περιβάλλον.Γι’αυτό άλλωστε και είναι μικρές σχολικές μονάδες (κι έτσι πρέπει να παραμείνουν)υποκαθιστώντας την θαλπωρή του οικογενειακού περιβάλλοντος.Η δε νηπιαγωγός υποκαθιστά σε αυτήν την πρώτη μετάβαση το μητρικό πρότυπο αναπτύσσοντας μια ιδιαίτερη σχέση εμπιστοσύνης σχεδόν μητρική με τα νήπια.Και ακριβώς αυτή η σχέση είναι που ενισχύει τις διαδικασίες απόκτησης δεξιοτήτων σε αυτήν την ηλικία.Τα νήπια στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν μέσα από καταστάσεις διερεύνησης, πειραματισμών, αλληλεπίδρασης με την ομάδα, μέσω της επαφής τους με την τέχνη.Έτσι αποκτούν δεξιότητες κοινωνικοποίησης,ένταξης στην ομάδα και έκφρασης.Αναπτύσσουν ικανότητες μάθησης κι όχι στείρες γνώσεις.Με βάση το γνωστό πλέον ότι ο άνθρωπος μαθαίνει ότι έχει ανάγκη να μάθει, στο νηπιαγωγεί μαθαίνουν πως να μαθαίνουν, πως να επεξεργάζονται και να μοιράζονται αυτά που έμαθαν και όλα αυτά μέσα από θεματικές ενότητες που εμπίπτουν στα ενδιαφέροντα τους όπως αυτά διαμορφώνονται μέσα από τις αποκτηθείσες εμπειρίες τους των 4-5 χρόνων τους.Πως λοιπόν θα ενταχθούν τα αγγλικά μέσα στα ενδιαφέροντα τους;Θα ξέρουν τι μαθαίνουν και γιατί το μαθαίνουν;Όταν μάλιστα όπως όλοι γνωρίζουμε η διδασκαλία της ξένης γλώσσας έχει καθαρά γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα, πως αυτή θα εναρμονιστεί με όλο το μη γνωσιοκεντρικό περιβάλλον του νηπιαγωγείου;Οι νηπιαγωγοί στην χώρα μας είναι τετραετούς πανεπιστημιακής κατάρτησης(από τις λίγες στην Ευρώπη) και είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί με κύριο κύκλο σπουδών την παιδαγωγική επιστήμη.Είναι οι μόνοι παιδαγωγοί στην εκπαίδευση.Σε καμία άλλη(πλην των δασκάλων μερικώς) ειδικότητα εκπαιδευτικών δεν έχουν διδαχθεί μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης.Πως θα μπει λοιπόν ο καθηγητής αγγλικών να διδάξει αγγλικά σε νήπια; Πόσο αυτή η αλλαγή προσώπου (ίσως και προσώπων αν γίνει το ίδιο και με γυμναστές, καθηγητές πληροφορικής) θα διαταράξει την ισορροπία της εκπαιδευτικής πράξης μέσα στον ιδιαίτερο χώρο των νηπίων; κα.Υπουργέ, πόσο σημαντική είναι η εκμάθηση αγγλικών στα νήπια όταν δεν έχουμε εξασφαλίσει τις δομές εκείνες που θα εξασφαλίσουν συνθήκες πρώιμης παρέμβασης πολύ σημαντική για αυτήν την ηλικιακή ομάδα;Πόσο οφέλιμο θα ήταν για ένα νήπιο να ξέρει «το μήλο» στα αγγλικά όταν παρουσιάζει διαταραχές μάθησης ή συμπεριφοράς και τα αρμόδια ΚΕΣΥ του κλείνουν ραντεβού αξιολόγησης μετά από 6-7 μήνες, όταν θα έχει σχεδόν περάσει η χρονιά; Εξασφαλίστε πρώτα τα βασικά που χρειάζεται η προσχολική αγωγή όπως βοηθητικό προσωπικό, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, τακτική παρουσία ψυχολόγων, έγκαιρες παρεμβάσεις από ειδικούς, μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα, υποχρεωτική δίχρονη προσχολική φοίτηση, κτηριακές και υλικοτεχνικές υποδομές και έπειτα αρχίστε τις καινοτομίες.Σε χώρες του εξωτερικού που εφαρμόζεται η εκμάθηση ξένων γλωσσών αυτά τα έχουν εξασφαλίσει από δεκαετίες.Επαναλειτουργήστε το θεσμό του Διδασκαλείου που ήταν ο μόνος επίσημος δωρεάν τρόπος μετεκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς, αφού για οποιοδήποτε μεταπτυχιακό πρέπει να πληρώσουν σεβαστό ποσό από τον ακόμη χαμηλό μισθό τους.
    Μανούλες μην σκέφτεστε μόνο τις γνώσεις που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά σας από τα 4 χρόνια τους.Η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών σας είναι πιο σημαντική. Σκεφτείτε το μέλλον τους όταν μπορεί να είναι δυστυχισμένοι ενήλικες με καταπιεσμένες κλίσεις και χαρίσματα, με τυχόν προβλήματα που δεν εντοπίστηκαν και δεν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως και πολύ πολύ πιθανόν άνεργοι, αλλά με άριστη γνώση αγγλικών. Γιατί ας μη γελιόμαστε τι άλλο παρά την συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου μπορεί να κρύβει αυτό το νομοσχέδιο; Καθηγητές στα νηπιαγωγεία για να μην προσληφθούν άλλοι νηπιαγωγοί, αύξηση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα σε 24 ως 26! Ελάχιστος αριθμός ανά τμήμα σε 16. Σκεφτείτε πόσα νηπιαγωγεία θα κλείσουν και ποσά νήπια θα πρέπει να μετακινηθούν σε όμορα(ίσως και χιλιόμετρα μακριά στις επαρχίες) με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή φοίτησή τους….και πόσο αυτό εξασφαλίζει το ισότιμο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών;

  • 25 Απριλίου 2020, 19:35 | ΧΡΗΣΤΟΣ Α.

    ΜΕΓΑΛΗ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ !!!

    Σε ποια επιστημονικά δεδομένα βασίζεστε για να εισάγετε ότι σας καπνίσει στην προσχολική αγωγή?

    Υπάρχει μια πολιτισμένη εκπαιδευτικά χώρα που διδάσκουν καθηγητές χωρίς παιδαγωγική επάρκεια σε τέτοια τρυφερή ηλικία? Σε ποια χώρα διδάσκουν καθηγητές στην αθμια εκπαίδευση?

    Μόνο ρουσφέτια κάνετε σε ομάδες διαλύοντας τα πάντα, διαλύοντας την εκπαίδευση! !!

    Να το πάρετε πίσω όλο το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ νομοσχέδιο που ισοπεδώνει όλη την εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας !

    Και πάλι ΜΕΓΑΛΗ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ

  • 25 Απριλίου 2020, 19:34 | ΧΡΗΣΤΟΣ Α.

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ !!!

    Σε ποια επιστημονικά δεδομένα βασίζεστε για να εισάγετε ότι σας καπνίσει στην προσχολική αγωγή?

    Υπάρχει μια πολιτισμένη εκπαιδευτικά χώρα που διδάσκουν καθηγητές χωρίς παιδαγωγική επάρκεια σε τέτοια τρυφερή ηλικία? Σε ποια χώρα διδάσκουν καθηγητές στην αθμια εκπαίδευση?

    Μόνο ρουσφέτια κάνετε σε ομάδες διαλύοντας τα πάντα, διαλύοντας την εκπαίδευση! !!

    Να το πάρετε πίσω όλο το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ νομοσχέδιο που ισοπεδώνει όλη την εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας !

    Και πάλι ΝΡΟΠΗ ΣΑΣ

  • 25 Απριλίου 2020, 19:22 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:21 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:09 | Ελισάβετ

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:53 | Εύα

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:51 | Ελένη

    Τραγική η εισαγωγή της αγγλικης στα νηπια!Αφου ολα τα αλλα τα εχετε λυσει στο Νηπιαγωγειο ας βαλουμε και αγγλικα και φυσικη αγωγη!

    Λενε αν κατι δε διορθωθει απο τη βαση οτι και να χτισεις πανω σε αυτο θα γκρεμιστει!

    Δεν ειμαστε ευρωπη!Τα ευρωπαικα σχολεια εχουν 10 μαθητες στην αιθουσα, δυο νηπιαγωγους ανα ταξη και τελειες υποδομες!Αυτα τα παιδια ναι ισως να κανουν και μια ξενη γλωσσα και και και γιατι υπαρχουν οι σωστές προδιαγραφες για να πετυχει κατι καινοτομο.

    Ελατε μια μερα σε ενα Νηπιαγωγειο να δειτε απο κοντα οτι δεν ειναι ολα τραγουδακια και παιχνιδακια που ο καθενας μπορει να διαχειριστει.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:29 | ΜΑΡΙΑ ΤΖ.

    Η σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου αντίκειται στους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης , παγκοσμίως. Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου διαρθρώνεται διαθεματικά, με δραστηριότητες που έχουν συνοχή και αλληλουχία και τα αγγλικά , θα διακόψουν αυτήν την συνέχεια του προγράμματος. Επιπροσθέτως, η εναλλαγή προσώπων σε αυτήν την κρίσιμη φάση απομάκρυνσης από την οικογένεια, έχοντας δημιουργήσει μία σχέση ασφάλειας και εμπιστοσύνης με τη νηπιαγωγό, μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην ομαλή κοινωνικοποίηση του νηπίου και στην διαμόρφωση θετικής άποψης για το σχολείο.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:23 | Γιάννης

    Όλοι οι γονείς είμαστε αντίθετοι με αυτό. Μόνο νηπιαγωγοί στα νηπιαγωγεία. Τα Αγγλικά μπορούν να περιμένουν για επόμενες βαθμίδες.

  • 25 Απριλίου 2020, 18:22 | ΑΡΜΟΥΤΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Όλοι οι εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας γνωρίζουν ότι η εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας αρχίζει με την επαρκή γνώση πρώτα της μητρικής τους.Αυτό τοποθετείται χρονικά περίπου στο 8 έτος της ηλικίας.Σε παιγνιώδη μορφή πολλές νηπιαγωγοί διδάσκουν αλλόγλωσσα τραγούδια στα παιδιά μας.Ευχαριστώ

  • 25 Απριλίου 2020, 18:15 | Χρυσάνθη

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:12 | Σοφία

    Χαίρομαι για το πρωτοποριακό αυτό βήμα. Είναι γνωστό ότι τα νήπια αφομοιώνουν εύκολα και η ξένη γλώσσα θα τους είναι έτσι οικεία, προχωρώντας την εκπαίδευσή τους. Απορώ με τις αντιδράσεις όσων χρησιμοποιούν πρόχειρα επιχειρήματα.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:28 | Κωνσταντίνα Βαμβακά

    ως νηπιαγωγός θεωρώ ότι η εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του συγκεκριμένου ηλικιακού φάσματος, οι οποίες είναι η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με την νηπιαγωγό, καθώς και η προσωπική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν ελλείψεις που μπορούν να καλυφθούν με δωρεάν και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μόνιμους διορισμούς στη γενική και ειδική αγωγή, βελτίωση υποδομών και ενίσχυση εξοπλισμού. Η εισαγωγή των αγγλικών στην παρούσα φάση θα δυσχεράνει το εκπαιδευτικό έργο και θα αποπροσανατολίσει τα νήπια και τους εκπαιδευτικούς!

  • 25 Απριλίου 2020, 15:18 | Αγάπη

    Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, εκτός από περιττή (είμαστε από τους πιο πολύγλωσσους λαούς και ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών παίρνει το Proficiency ήδη από την 1η Λυκείου), είναι κατά την άποψή μου και επικίνδυνη. Και τούτο, διότι, με βάση τις προτάσεις των ειδικών, τα παιδιά (με εξαίρεση τα δίγλωσσα) πρέπει πρώτα να κατακτήσουν πλήρως τη μητρική τους γλώσσα, πριν αρχίσουν να διδάσκονται μια ξένη γλώσσα. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να καθυστερήσει η γλωσσική ανάπτυξη σε σχέση με τη μητρική γλώσσα. Υπάρχει, πολλές φορές, σύγχυση στα μυαλά των παιδιών στον γραμματικό, συντακτικό και λεξιλογικό τομέα, ανάμεσα στις δύο γλώσσες. Γι’ αυτό, άλλωστε, και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών ξεκινούν τα μαθήματά τους από 3η δημοτικού (κάποια λίγο νωρίτερα, μόνο και μόνο, όμως, για να ικανοποιήσουν το «καπρίτσιο» των γονέων). Είμαστε σίγουροι ότι, στην προσπάθειά μας να ικανοποιήσουμε αυτό το καπρίτσιο, δεν λειτουργούμε εις βάρος της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών; Ως εκπαιδευτικός, με βάση την εμπειρία μου από τις επιδόσεις των μαθητών που «παραλαμβάνω» στο γυμνάσιο, είμαι πολύ ανήσυχη: Ελληνικά πότε θα μάθουν τα παιδιά;

  • 25 Απριλίου 2020, 15:07 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Η συγκεκριμένη διάταξη κινείται στα όρια του παραλογισμού. Στα νήπια να μαθαίνουν Αγγλικά; Εδώ καλά καλά δεν γνωρίζουν Ελληνικά. Σταματήστε την καταστροφή της παιδικής ηλικίας. Όταν όλοι εμπλεκόμενοι φορείς και εκπαιδευτικοί διαφωνούν τεκμηριωμένα για τη συγκεκριμένη διάταξη το λιγότερο που έχει να κάνει το υπουργείο είναι να ακούσει τους εκπαιδευτικούς.

  • 25 Απριλίου 2020, 14:51 | Αντώνης Πατσούρος

    Θεωρώ ότι ένα παιδί 4και 5
    χρονών δεν έχει αναπτύξει πλήρως
    το μηχανισμό του λόγου της μητρικής
    του γλώσσας ώστε να εμπλακεί
    στην εκμάθηση μιας 2ης γλώσσας
    και αν προκειμένω της Αγγλικής.
    Έχουν γραφεί πλήθος θεωριών
    σχετικά με τον τρόπο που πρέπει
    να μαθαίνει ένα παιδί στο Νηπιαγωγείο.
    Προφανώς όμως το υπουργείο δεν
    ενδιαφέρεται για αυτά που ξεκάθαρα
    ορίζειτο Αναλυτικό Πρόγραμμα καιαφορούν
    Την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού αλλά νοιάζεται μόνο να δημιουργήσει ένα είδος
    ανθρώπων που θα έχει σκόρπιες γνώσεις
    αλλά θα υστερεί σοβαρά σε κοινωνικές
    δεξιότητες .Κοινώς θα είναι: ευφυής ηλίθιος!Θα θυμήσω απλά τη λαική ρήση
    ΚΑΘΕ ΠΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ.

  • 25 Απριλίου 2020, 14:42 | Πέτρος

    Η πρόταση για εκμάθηση στοιχείων αγγλικών από το νηπιαγωγείο προσιδεάζει σε χώρες πρώην αποικίες της Αγγλίας. Η Ελλάδα μας δεν ήταν ποτέ τέτοια. Τα νήπια θα νομίσουν ότι υπάρχουν ειδικοί λόγοι για αυτό, θα μπερδευτούν. Δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο. Οι ξένες γλώσσες να αρχίζουν από το δημοτικό. Μην ζηλεύετε τη δόξα παλιάς υπουργού του ΓΑΠ. Αντιθέτως, δείτε την κατάληξη όλων αυτών και παραδειγματιστείτε, για να μην έχετε την ίδια τύχη. Ας μάθουν τα παιδιά που κάνουν αγγλικά στο δημοτικό να αποδίδουν πχ το ελληνικό «η» ως «e» αντί για «i», όπως κάνουν τώρα, αντίστοιχα και άλλα γράμματα, και αφήστε τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο. Αν το προσέξατε ο πρόεδρος της Κύπρου, η οποία ήταν αγγλική αποικία αλλά δεν έχει αγγλικά απ’το νηπιαγωγείο, γράφει Anastasiades, σεβόμενος απόλυτα το ελληνικό αλφάβητο και την ελληνική γλώσσα. Αυτό να φροντίσετε να συμβεί, γιατί αλλιώς μας περιμένει ο απόλυτος γιωτακισμός και η απόλυτη απλοποίηση με την πλήρη αλλοίωση της γλώσσας μας, πράγμα που φαίνεται ήδη στις δίγλωσσες πινακίδες μας και στον τρόπο μεταγραφής των ονομάτων μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ευχαριστώ

  • 25 Απριλίου 2020, 13:28 | Ν

    ΠΟΛΎ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ. ΜΑΘΑΊΝΟΥΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΟΠΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΊΑ. ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΡΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕ ΚΑΤΆΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΟΡΕΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ ΟΜΩΣ

  • 25 Απριλίου 2020, 13:22 | Παναγιώτης

    Δεν νομίζω πως μπορεί να υποστηριχθεί σοβαρά τη ανάγκη να μαθαίνουν τα νήπια στοιχεία αγγλικών σε αυτήν την ηλικία. Αυτό γίνεται σε χώρες-προτεκτοράτα. Η Ελλάδα είναι μια ανεξάρτητη χώρα από τη στιγμή της απελευθέρωσής της και δεν είναι ώρα να γίνει τώρα προτεκτοράτο. Τα νήπια πρέπει να εισαχθούν στον δικουτους πολιτισμό και τη γλώσσα, και αργότερα, στο δημοτικό, όπως γίνεται ήδη, να μαθαίνουν άλλες γλώσσες. Το νήπιο θα εισπράξει την απόπειρα μύησης σε άλλη γλώσσα ως κάποιου είδους ειδικής συγγένειας ή σχέσης που δεν υπάρχει. Ο ίδιος ο πρίγκιπας Γεώργιος του Ηνωμένου Βασιλείου δεν διδάχθηκε ως νήπιο ξένη γλώσσα αλλά στοιχεία λατινικών. Αντίστοιχα λοιπόν, αν ακολουθούσαμε ένα υψηλό πρότυπο, θα έπρεπε τα νήπιά μας να διδάσκονται στοιχεία αρχαίων ελληνικών. Προτείνω επομένως να αποσυρθεί αμέσως η σχετική πρόνοια.

  • 25 Απριλίου 2020, 12:48 | Ε

    Οι ΠΕ06 , τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς μπορούν μια χαρά να ανταπεξέλθουν. Αλλά ένα ποσοστό μεγάλο δεν μιλάει αγγλικά ούτε στις άλλες τάξεις. Μήπως πρέπει με κάποιο τρόπο ειδικά στα αγγλικά που πληρώνουν οι γονείς τεράστια ποσά να βάλετε αξιολόγηση ?

  • 25 Απριλίου 2020, 12:40 | ΚΑΪΑΦΑΣ

    Κυρία Υπουργέ,
    Μάλλον δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για νομοσχέδιο, αλλά αν επιμένετε, ας δούμε το εξής:
    Νηπιαγωγείο: Αγγλικά;;; Υπάρχει πραγματικό πρόβλημα λεξιπενίας, έκφρασης και ορθογραφίας στην Ελληνική Γλώσσα . Αυξήστε τις ώρες του μαθήματος της Ελληνικής Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες, είναι αναγκαίο.
    Ευχόμαστε καλή δύναμη για σωστές και δίκαιες αποφάσεις.

  • 25 Απριλίου 2020, 12:36 | Ο.Π.

    Ήμουνα νιος και γέρασα. Πάλι από τα φροντιστήρια μαθαίνουν Αγγλικα και εκεί πάλι μόνο γραμματική που τους τα εξηγούν στα ελληνικά.
    Και από την κοιλιά της μάνας τους να τα βάλετε αν δεν έχετε κριτήρια αξιολόγηση σκληρή πάλι θα πληρώνει ο Έλληνας γονιός.

  • 25 Απριλίου 2020, 12:28 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑΣ

    Καλή σας ημέρα.
    Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε, εκτός από τα Αγγλικά, την εισαγωγή του αντικειμένου της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο,σε άμεση συνεργασία με τους/τις συναδέλφους/φισσες νηπιαγωγούς. Θεωρώ ότι η τελική απόφαση να εξαιρεθεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι τουλάχιστον αυθαίρετο, αφού η ανάγκη ουσιαστικής ύπαρξης του μαθήματος προκρίνεται από σειρά ερευνών και διεθνών συνθηκών. Επί του θέματος άλλωστε έχουν τοποθετηθεί δημόσια και τα ΣΕΦΑΑ της χώρας (http://www.phed.uoa.gr/eisagwgi-8ematikon-enotitwn-poy-perilambanoyn-th-fysiki-agwgi-sto-programma-twn-nhpiagwgeiwn.html). Θα ήθελα να πιστεύω ότι η ηγεσία του υπουργείου θα ξαναδεί το θέμα που έχει προκύψει και θα επαναξιολογήσει τη θέση και τη στάση της.
    Με τιμή,
    Θανασούλιας Ανδρέας, Εκπαιδευτικός ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής

  • 25 Απριλίου 2020, 12:18 | Τζινα

    Από pre junior μέχρι προφισιενσι πληρώνει ο Έλληνας γονιός. Βάλτε Αγγλικα αλλά πάρτε μέτρα. Αν είναι να γίνονται όπως στο δημοτικό πάλι pre junior θα πληρώνουμε.

  • 25 Απριλίου 2020, 12:16 | Θεανώ

    Επιστημονικά μια χαρά στηρίζεται για αυτό και γίνεται παγκοσμίως .
    Με χαρά θα το υποδεχτούμε όλοι και ως εκπαιδευτικοι και ως γονείς. Αλλά πρέπει να στηθεί σωστά γιατί στο δημοτικό τους πετάνε μια φωτοτυπία και τώρα ένα μήνα δεν έχουν κάνει τίποτα. Αξιολογήστε το εκπαιδευτικό έργο , τη μονάδα και τον εκπαιδευτικό.

  • 25 Απριλίου 2020, 12:11 | Μαρία

    Θετικό μέτρο , οι γονείς συμφωνούν . Τα υπόλοιπα είναι συντεχνιακά.

  • 25 Απριλίου 2020, 11:53 | Γιώργος

    Η «ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων» μπορεί να γίνει και από τον νηπιαγωγό. Τέσσερα χρόνια στο Πανεπιστήμιο κάναμε αγγλικά που αφορούν τον κλάδο μας, την προσχολική αγωγή, κάτι που στους καθηγητές δεν διδάσκεται καν η προσχολική αγωγή. Με μη καταρτισμένο προσωπικό πως θα υλοποιηθούν τέτοιου είδους δραστηριότητες;

  • 25 Απριλίου 2020, 11:26 | Μαρίνα

    Αντιπαιδαγωγική και εκτός της φιλοσοφίας του νηπιαγωγείου η εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία. Απαράδεκτο

  • 25 Απριλίου 2020, 11:12 | Ελεύθερια

    Μας έχετε τρελάνει με τα Αγγλικά. Κάνουν 12 χρόνια , πάνε φροντιστήριο κ πάλι δεν μπορούν να μιλήσουν. Στα σχολεία είναι η ώρα του παιδιού στα φροντιστήρια καθηγητες με , proficiency. Γερμανία δεν πληρώνουν φράγκο κ μιλάνε όλα. Κάντε αξιολόγηση.

  • 25 Απριλίου 2020, 11:09 | Έλενα

    Επειδή ακούω οτι κανουν αγγλικα στα ιδιωτικα νηποαγωγεια και γιατι οχι και στο δημοσιο νηπιαγωγειο να πω το εξης!Εχω δουλεψει αρκετα χρόνια και στο ιδιωτικο και στο δημοσιο νηπιαγωγειο.

    Όλα αυτα απλα ζαλιζουν τα νηπια και γινονται στα ιδιωτικα για να δικαιολογηθουν τα χρηματα που δινουν οι γονεις.Στην πραγματικοτητα τα νηπια δεν αντιλαμβανονται την ουσια.Απλα κοιτανε και δεν καταλαβαινουν τπτ!

    Το πιο συναρπαστικο δε ειναι οτι στα ιδιωτικα τα παρουσιαζουμε ολα στους γονεις τελεια!Στην πραγματικοτητα οι κατασκευες γινονται απο εκπαιδευτικους και παιδια με ειδικες εκπαιδευτικες αναγκες παρουσιαζονται ως παιδια τυπικης αναπτυξης!

    Τα εχουμε δει αυτα και συνεπως καλυτερα η αληθεια του δημοσιου παρα το ψεμα του ιδιωτικου επειδη υπαρχει αμεση αμοιβη!

    Τα παιδια χρειαζονται το νηπιαγωγειο οπως ειναι με βελτιωσεις σε προσωπικο,δομες κτλ.Σας ευχαριστω

  • 25 Απριλίου 2020, 11:07 | Μαρία

    Ότι μαθαίνουν Αγγλικα στο δημοτικό, γυμνάσιο λύκειο ας πούμε κ έλειπε το νηπιαγωγείο. Κ εμείς γιατί πληρώνουμε φροντιστήρια?!

  • 25 Απριλίου 2020, 11:05 | Μαρία

    Προφανώς κ όλοι οι γονείς θέλουμε Αγγλικα στο νηπιαγωγείο. Θέλουμε κ αξιολόγηση όμως γιατί έχουμε καεί από τα αγγλικά στο δημοτικό.

  • 25 Απριλίου 2020, 11:03 | Λυδία

    Δλδ οι ίδιοι μόνιμοι κ αναπληρωτες που δεν μιλάνε Αγγλικα στο δημοτικό βκ στη βθμια θα πάνε στα 5χρονα κ ξαφνικά θα λυθεί η γλώσσα τους η θα πετάνε μια φωτοτυπία κ θα τους λένε dog κ μισή ώρα τα παιδιά θα ζωγραφίσουν το σκυλάκι. Γιατί αυτό μπορούν να το κάνουν κ οι νηπιαγωγοί είναι η αλήθεια.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:50 | Μαρία

    Βάλτε Αγγλικα , βάλτε αξιολόγηση. Αν ήταν να ακούτε τη ΔΟΕ ακόμα το δημοτικό θα είχε μόνο δασκάλους.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:44 | Σταυρουλάκη Χριστίνα

    ΝΑΙ στην εκμάθηση αγγλικών από το νηπιαγωγείο!!
    Και μάλιστα σε προ-σχολική ηλικία προσφέρει στα παιδιά πολλά οφέλη! Το μάθημα θα γίνει με παιγνιώδη χαρακτήρα , τραγουδάκια και ζωγραφιές, και τα αποτελέσματα εκμάθησης αγγλικών σε αυτές τις ηλικίες είναι εξαιρετικά!!Ενισχύει την ευαισθητοποίηση στους ήχους και τον ρυθμό των γλωσσών. Τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα ασυνείδητα, χωρίς προσπάθεια, μέσω νοητικών διεργασιών όπως ακριβώς και τη μητρική. Όσο πιο νωρίς το παιδί εκτεθεί στη γλώσσα, τόσο το καλύτερο!!Φυσικά να δοθεί έμφαση και στη βθμια και τα σχολικά εγχειρίδια των αγγλικών θέλουν αλλαγή!! Όλοι ξέρουμε πόσα λεφτά πληρώνουν οι γονείς στα φροντιστήρια! Οι πτυχιούχοι αγγλικής φιλολογίας φυσικά και έχουν τις γνώσεις να διδάξουν σε αυτές τις ηλικίες αφού για εκείνους η διδασκαλία σε τάξεις pre-junior δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Η παιδαγωγική, ψυχολογία και εφαρμοσμένη γλωσσολογία είναι αντικείμενα που διδάσκονται στις ξενόγλωσσες φιλολογίες στα πανεπιστήμια.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:39 | Νίκη Σπάρταλη

    Τα παιδιά έρχονται στη Δευτεροβάθμια με ελλειπή Ελληνικά. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου χρειάζονται κοινωνικοποίηση, για να μάθουν να λειτουργούν ως ομάδα, και επαφή με τη γλώσσα τους. Άλλωστε είναι τόσα τα παιδιά μεταναστών που δεν γνωρίζουν καν τη γλώσσα μας. Κακό θα κάνουν τα Αγγλικά, παρά καλό. Στη Σουηδία, που έχουν αρκετές λέξεις κοινή καταγωγή πότε ξεκινάνε την ξένη γλώσσα; Στα εννιά, όχι στα πέντε.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:35 | Αρτέμις

    Αν οι ΠΕ06 είναι όπως αυτοί που κάνουν μάθημα στα δημοτικά γυμνάσια λύκεια, τότε ναι κ η μέση νηπιαγωγός μπορεί να μιλάει ελληνικά να δίνει ένα φύλλο εργασίας κ να λεει cat- γάτα. Βάλτε Αγγλικα αλλά βάλτε κ αξιολόγηση πραγματική με μικροδιδασκαλια κ οποίος κάνει μάθε της προκοπής κ μιλάει αγγλικά να προσλαμβάνεται όπως κ έξω. Αλλιώς πάλι τα ίδια θα ναι.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:17 | Τσιράκης Χαράλαμπος

    Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Γιατί;;; Σκεφτείτε τα παιδιά μεταναστών που δεν γνωρίζουν καν τα ελληνικά. Θα πρέπει να μάθουν και τις δύο γλώσσες μαζί; Πυροτέχνημα κα. υπουργέ ή πραγματική ανάγκη για εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα παιδιά 4-5 ετών. Γιατί;;;

  • 25 Απριλίου 2020, 10:17 | ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Όλη η επιστημονική κοινότητα έχει αντιδράσει σε αυτή τη διάταξη.
    Οφείλει η κυβέρνηση να την πάρει πίσω άμεσα, μαζί με το πολυνομοσχέδιο.

  • 25 Απριλίου 2020, 10:16 | Ιωάννα

    Να βάλετε Αγγλικα στο νηπιαγωγείο ήδη πληρώνουμε ιδιωτικά νηπιαγωγεία κ κέντρα απασχόλησης για τα Αγγλικά κ μόνο. Αλλά οι καθηγητές Αγγλικών πρέπει να μιλάνε Αγγλικα όχι να μεταφράζουν το this is a cat όπως γίνεται στο δημοτικό. Αξιολόγηση λέγεται. Κάντε την . Όλοι οι γονείς το στηρίζουν. Πληρώνουμε τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Σε ποια άλλη χώρα γίνεται αυτό ???

  • 25 Απριλίου 2020, 10:11 | Αννα Στουμπιδη

    ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ.ΤΟ ΑΠΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΙ ΟΧΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΑ ΔΙΑΤΑΡΑΞΕΙ ΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΛΕΙΤΠΥΡΓΗΣΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΕΝ ΧΩΡΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥΣ.ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΗΘΗ ΚΙ ΕΘΙΜΑ. ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ

  • 25 Απριλίου 2020, 10:03 | Μαρίνα

    Πολύ σωστή κίνηση στη θεωρία. Προφανώς κ τα νηπιακια μπορούν να μάθουν Αγγλικα κ αυτό φαίνεται κ από τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία που τα μικρά μιλάμε κ με προφορά. Αλλά μιλάνε γιατί οι καθηγητες εκεί μιλάνε κ αυτοί. Στο δημόσιο με αξιολόγηση μηδέν τα αγγλικά είναι η ώρα του παιδιού. Γιατί θα είναι διαφορετικό στο νηπιαγωγείο? Ειδικά τώρα που βγάζετε το γραπτό ΑΣΕΠ κ είναι όλοι με κάτι μεταπτυχιακά από το Τιμπουκτού ονλαιν ?!