Άρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες

Οι Ομάδες Προσανατολισμού με τους αντίστοιχους Τομείς και τις αντίστοιχες Ειδικότητες του Επαγγελματικού Λυκείου είναι οι εξής :
Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών
Τομέας Πληροφορικής
1. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games)
2. Τεχνικός Η/Υ
3. Τεχνικός Λογισμικού

Τομέας Μηχανολογίας
1. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
2. Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων & Μηχανικός Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
3. Τεχνικός Εγκαταστάσεων ψύξης αερισμού και κλιματισμού
4. Τεχνικός Οχημάτων
5. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης αεροσκαφών
6. Τεχνικός Ιατρικών οργάνων
Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων
2. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
3. Τεχνικός Αυτοματισμού
4. Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών

Τομέας Δομικών Έργων
1. Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής

Τομέας Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
1. Τεχνικός Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος
2. Τεχνικός Διαχείρισης και Ανακύκλωσης
3. Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων Αντιρύπανσης

Ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας
Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας
1. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
2. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού
3. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης
4. Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό

Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής
Τομέας Γεωπονίας Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής
1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
2. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής
3. Τεχνικός Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών
4. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου
5. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών

Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων
Τομέας Πλοιάρχων
1. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού
Τομέας Μηχανικών
1. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού

  • 19 Αυγούστου 2013, 18:34 | ΚΟΛΟΖΩΦ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Α Ειναι λαθος η ενταξη του τεχνικου ιατρικων οργανων στον μηχανολογικο τομεα. Κατα τη γνωμη ειναι πιο κοντα στον τομεα ηλεκτρολογιας – ηλεκτρονικης.

    Β) Θα πρεπει να υπαρξει στον τομεα ηλεκτρολογιας – ηλεκτρονικης και αυτοματισμου, ειδικοτητα «ηλεκτρολογου και ηλεκτρονικου οχηματων», ενα δυναμικα εξελισσομενο τομεα της τεχνολογιας.

    Γ) Θα πρεπει να υπαρξει στον τομεα ηλεκτρολογιας – ηλεκτρονικης και αυτοματισμου, ειδικοτητα «τεχνικου ανανεωσιμων πηγων ενεργειας». Ειναι επισης, ενα πεδιο που αναπτυσσεται ραγδαια και χρειαζεται εξειδικευμενο προσωπικο.

    Δ) ο τομεας δομικων εργων θα πρεπει να περιλαμβανει δυο ειδικοτητες
    1) τεχνικος δομικων εργων, και
    2) σχεδιαστης δομικων εργων.

    Ειναι σκοπιμο να θεσμοθετηθει ως υποχρεωτικη η φοιτηση για οποιον θελει να ασκησει το επαγγελμα του οικοδομου – πρεπει να σταματησει η εννοια του εμπειροτεχνη, ωστε να διασφαλιζεται η υπαρξη ελαχιστου επιπεδου γνωσεων.

  • Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κομμωτικής ΤΕ01.19-ΔΕ01.17 «ΠΑΣΕΚΟΜ» αποφάσισε να μην δημοσιεύσει ΚΑΜΙΑ πρόταση στην διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας. Οι λόγοι είναι τρεις:
    ************************
    ΠΡΩΤΟΝ γνωρίζετε πολύ καλά την ειδικότητα της Κομμωτικής Τέχνης:
    •Ειδικότητα που πάντα ήταν το δεκανίκι της Τεχνικής Εκπαίδευσης
    •Έχει και δεν λέμε είχε, τους λιγότερους πανελλαδικά μόνιμους 84 ΤΕ01.19 και 35 ΔΕ01.17 (119).
    •Έχει άρτιες υλικοτεχνικές υποδομές και εκσυγχρονισμένο εξοπλισμό εκατομμυρίων
    •ΧΡΗΜΑΤΑ του ελληνικού λαού που τώρα θα τεθούν σε καταστροφή
    •Πανελλαδική κάλυψη σε 82 Επαγγελματικές Σχολές
    •Κανέναν υπεράριθμο και συνταξιοδοτούμενο εκπαιδευτικό
    •200 οργανικά και λειτουργικά κενά κάθε χρόνο
    •Καταχωρημένα επαγγελματικά δικαιώματα βάσει Προεδρικού Διατάγματος
    •Πέντε ενεργές Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος
    •ΑΜΕΣΗ επαγγελματική αποκατάσταση, ως ενεργοί φορολογούμενοι πολίτες
    •Μαθητές και καθηγητές που συμμετείχαν σε όλα τα πανελλαδικά και διεθνή προγράμματα και επιμορφώσεις.
    •Μαθητές που τώρα θα υποστούν το οικονομικό κόστος των ιδιωτικών σχολών
    •Γονείς που έστελναν τα παιδιά τους, στην Δωρεάν Δημόσια Εκπαίδευση, έτσι πίστευαν τουλάχιστον, ενώ τώρα τους θυσιάζετε στον βωμό της οικονομικής κατασπάραξης.
    •Γονείς που οι περισσότεροι έχουν ελάχιστο έως μηδενικό φορολογικό εισόδημα ή είναι άνεργοι.
    Και είχαν ένα όνειρο … να κάνουν ότι αγαπούν …
    ************************
    ΔΕΥΤΕΡΟΝ τα δυο τελευταία χρόνια έχουμε στείλει τις προτάσεις μας:
    •Στις 29 Ιουνίου 2011 παραδόθηκε ολοκληρωμένη πρόταση (αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών – αναθέσεις μαθημάτων ) στο Υπουργείο Παιδείας και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με Αρ. Πρωτ. 72378/82,
    •Στις 20 Οκτωβρίου 2011 – Πρόταση προς τον κ. Μπαλλίνη Νικόλαο στο Υπουργείο Παιδείας για το μάθημα επιλογής προσανατολισμού Α΄ τάξης του Ν.Τ.Λ.
    •2 Δεκεμβρίου 2011 – Πρόταση αναλυτικού προγράμματος σπουδών προς τους κυρίους: ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΣΤ. Διευθυντής Δ’ Σπουδών Δ.Ε. Τμήμα Δ’ και κ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ Ν. Προϊστάμενος Δ’ Σπουδών Δ.Ε. Τμήμα Δ’
    •12 Δεκεμβρίου 2011 – Κοινή Εισήγηση – Πρόταση από τους συλλόγους Σ.Α.Α.Τ.Ε. (ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ) και ΠΑ.Σ.Ε.ΚΟΜ.
    •2 Ιανουαρίου 2012 αποστολή κοινής πρότασης προς τα μέλη της διακομματικής επιτροπής όλων των κομμάτων για θέματα παιδείας.
    •Προς τον κ. Βιολέτη Αναστάσιο αποστολή βελτιώσεων: Σεπτέμβριος 2012 – Δεκέμβριος 2012.
    •Έχουμε κάνει αμέτρητες επαφές με όλα τα αρμόδια τμήματα (κ.ΚΟΥΛΑΙΔΗ-κ.ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ-κα.ΜΑΡΙΝΟΥ-κ.ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟ-κ.ΜΠΑΛΛΙΝΗ-κ.ΒΙΟΛΕΤΗ-κ.ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ-κ.ΜΕΡΚΟΥΡΗ-κ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ-κ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ…) και αμέτρητα υπομνήματα και αιτήματα για συναντήσεις (κα.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ- κ.ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ-κ.ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ-κ.ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ-κ.ΓΚΛΑΒΑ-κ.ΓΚΙΟΥΛΕΚΑ-κ. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ …)
    •Έχουμε καταθέσει στο «ΙΕΠ», προτάσεις-αναλυτικά προγράμματα σπουδών και αναθέσεις μαθημάτων (λάβαμε απάντηση: «Τα αναλυτικά προγράμματα που παραδόθηκαν, «πληρούν» όλες τις προϋποθέσεις, κρίθηκαν «ΑΞΙΟΛΟΓΑ» και συνιστάται να σταλούν-μελετηθούν από τις «επιτροπές έρευνας» για το ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ».
    ************************
    ΤΡΙΤΟΝ και ο σημαντικότερος λόγος της απόφασης μας αυτής, είναι ότι θεωρούμε:

    • «ΑΔΙΚΗ» την απόλυση όλων των συναδέλφων, όλων των ειδικοτήτων χωρίς να υπάρξει πριν καμία ενημέρωση και κανένας διάλογος.
    • «ΑΔΙΚΗ» την πρόθεση του Υπουργείου, να παίζει με τόσες ανθρώπινες ζωές κατά πλειοψηφία γυναίκες εκπαιδευτικούς, χωρίς να έχει φροντίσει να μετακινηθούν ως μόνιμοι στους νέους φορείς.

    Για τον τρίτον λόγο «ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ», αλλά από το βήμα αυτό, σας ζητάμε δημόσια, εφόσον όλες οι ειδικότητες, είδατε και διαβάσατε μέσα από την Διαβούλευση σας, ότι εκπροσωπούνται από συλλόγους, να διαθέσετε λίγο χρόνο, ώστε να μιλήσουμε στο γραφείο σας…σε ημέρα και ώρα που εσείς θα μας κοινοποιήσετε.

    «ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΟ» μετά από 15 χρόνια προσφοράς στην Δημόσια Εκπαίδευση, ότι μας «ΑΞΙΖΕΙ» τουλάχιστον, μια συνάντηση και ένας «Διάλογος»!!!
    .
    ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ:
    Η πολύτεκνη οικογένεια αδυνατεί να ζήσει τα μέλη της.
    Ο γονιός πλήττεται από την οικονομική κρίση.
    Οι αλλοδαποί μαθητές πίστευαν σε ένα «καλύτερο μέλλον», όπως τους έλεγαν οι γονείς τους.
    Τα ναρκωτικά είναι δίπλα στους εφήβους μας.
    Η βία αυξάνει τα ποσοστά της.
    ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:
    Δεν πρέπει να μας πάει 30 χρόνια πίσω.
    Δεν πρέπει να δημιουργεί σχολεία «αρρένων».
    Δεν πρέπει να «Σπρώχνει» το γυναικείο μαθητικό πληθυσμό σε αδιέξοδο, που μόνο σε λάθους δρόμους μπορεί να τους οδηγήσει.
    Μην αναγκάζει τον Έλληνα γονιό να τον κατασπαράξουν τα Ιδιωτικά ΙΕΚ με τα υπέρογκα δίδακτρα.
    Μην μιλάμε μόνο, για τους τρόπους και τα μέτρα που πρέπει να λάβουμε, ώστε να εξαλειφθεί η ανισότητα των δυο φύλων, ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο ρατσισμός στα σχολεία αλλά να τους εφαρμόζουμε ΚΑΙ στην πράξη.
    «ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ» το Υπουργείο Παιδείας να δημιουργήσει, άνεργους και ανεπάγγελτους.
    Οι μαθητές μας δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού, είναι παιδιά σαν όλα τ΄ άλλα.
    Έχουν δικαίωμα να αποφασίζουν και να επιλέγουν.

    ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ:
    Για ισότητα
    Για αξιοκρατία
    Για εκπαίδευση

    Σας ευχαριστούμε και πιστεύουμε, την ύστατη αυτή στιγμή, να σκεφτείτε την πρόταση μας!
    Κάντε πράξη το
    ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ – ΚΑΝΕΝΑ ΚΛΕΙΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΣ
    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΟΣΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
    ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
    ΕΙΔ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
    ΤΑΜΙΑΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΗ ΜΑΡΘΑ

  • 19 Αυγούστου 2013, 18:28 | Μοσχίδης Περικλής

    α.Στον τομέα Δομικών έργων πρέπει να περιλαμβάνεται τόσο ο τομέας των έργων υποδομής όσο και ο τομέας του βιοκλιματικού -ενεργειακού σχεδιασμού.
    β.Ο τομέας ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής να παραμείνουν ανεξάρτητοι

  • 19 Αυγούστου 2013, 18:25 | Παρασκευη

    Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο δεν περιλαμβάνειτον σημαντικότερο τομέα, αυτόν της Υγείας και Πρόνοιας ο οποίος με τους αποφοίτους του στελέχωσε επάξια την ελληνική αγορά εργασίας χρόνια τώρα με άψογους επαγγελματίες, έδωσε ευκαιρίες ανεύρεσης εργασίας στα ελληνόπουλα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου υπάρχει και μεγάλη ζήτηση στο επάγγελμα του νοσηλευτή.Ο τομέας με την μεγάλη επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κάνοντας εκπαιδευτικούς και γονείς υπερήφανους.Πιστεύω οτι θα διορθώσετε αυτήν την αδικία που γίνεται σε βάρος ολόκληρου του ελληνικού λαού.

  • 19 Αυγούστου 2013, 18:23 | ΛΑΤΣΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Ο τομέας υγείας και πρόνοιας είναι ο μοναδικός τομέας ο οποίος ασχολείται με τον άνθρωπο. Και το τμήμα βρεφονηπιοκόμων είναι το μοναδικό τμήμα που ασχολείται με το παιδί. Τις γνώσεις που παίρνουν οι μαθητές του τμήματος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τις δίνουν οι σχολές γονέων. Ακόμα και αν ποτέ δεν εξασκήσουν το επάγγελμα του βρεφονηπιοκόμου σίγουρα θα τις χρειαστούν στην καθημερινότητά τους, στα παιδιά τους, στη ζωή. Μη στερήσετε από τα παιδια αυτή την ειδικότητα και τις εξαιρετικές γνώσεις που παίρνουν γιατί γίνονται πραγματικά καλύτεροι άνθρωποι. Και καλύτεροι άνθρωποι σημαίνει καύτερες κοινωνίες. Δώστε τους τη δυνατότητα να φοιτήσουν και να είστε σίγουροι ότι θα επιλέξουν για τον εαυτό τους το καλύτερο.

    25 χρόνια βρεφονιπιοκόμος..τα 15 εκπαιδευτικός

  • 19 Αυγούστου 2013, 18:13 | Νίκος Δράγιος

    Σε μια εποχή όπου τα πάντα βασίζονται γύρω από τους υπολογιστες, δεν είναι δυνατόν να εχεις μαθητές που το μόνο που καταλαβαίνουν ερχόμενοι από μικρές ταξεις να είναι το facebook.com χωρίς να καταλαβαίνουν τίποτα από τι είναι γενικότερα το διαδίτκτυο και η υπηρεσία του παγκόσμιου Ιστου και αυτό είναι μονο ένα μικρό παράδειγμα. Νομίζω ότι η μονη μας μεριμνα θα επρεπε να είναι σε ότι αφορά την πληροφορική να βελτιώσουμε ακόμα αυτά που δίνουμε στους μαθητές και να είναι το χαρτί που παίρνουν από το ΕΠΑΛ ή και το γενικό Λύκειο επιπεδου ECDL. Μονο με αυξηση και καθιέρωση της Πληροφορικής μπορεί να γίνει αυτό. Πρέπει να καταλάβουν οι υπεύθυνοι ότι πληροφορική δεν είναι ένα πληκτρολόγιο και ένα ποντικί αλλά μια ολοκληρηρη επιστήμη την οποία ο μαθητής πρέπει να δεχτεί και να καταλάβει όχι επιφανειακά αλλά σε καποιο βάθος.
    Θεωρώ λοιπόν ότι η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΑΠΙΔΕΥΣΗΣ την σημερινή εποχή.

    Ευχαριστώ.

  • 19 Αυγούστου 2013, 18:04 | ΚΑΙΤΗ Π

    Πιστεύω ότι πρέπει να αναθεωρηθεί η απαράδεκτη απόφαση για την κατάργηση του τομέα Υγείας και Πρόνοιας από τα ΕΠΑΛ.

    Ο εν λόγω τομέας ήταν από τους πρώτους στις προτιμήσεις των μαθητών και είχε πολλή καλή επαγγελματική αποκατάσταση

    ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

    ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:59 | ΚΑΙΤΗ Π

    ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ.

    ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΤΕΙ

    ΣΕ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΠΑΡΑΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΧΩΡΙΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΡΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΡΑ.

    ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΙΣΩ,( ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΟΝΟΜΑ ΘΕΛΕΤΕ).

    ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΝΕΙΣ .

    ΙΣΑ ΙΣΑ ΘΑ ΣΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ .

    ΜΗΝ ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ.

    ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΑ.

    ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΑΤΕ

    ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΟΡΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

  • Να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του ΣΕΠ και να ξεκινήσει από το Δημοτικό να ενισχυθεί ιδιαίτερα στην Γ΄Γυμνασίου και Α΄Λυκείου ενώ ένα Γραφείο Συμβούλων θεωρείται απαραίτητο σε κάθε σχολική μονάδα που θα στελεχώνεται με Συμβούλους Σχολικούς Ψυχολόγους και Επαγγελματικού Προσανατολισμού προκειμένου να διεξάγονται και τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και να βοηθούνται οι μαθητές ποικιλοτρόπως. Σε ότι αφορά δε τα Σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα συγκεκριμένα Γραφεία θα μπορούσαν να εποπτεύουν την Πρακτική Άσκηση αλλά και την Μαθητεία σε συνεργασία με εκπαιδευτικό του εκάστοτε τομέα.

    Το μάθημα της Τεχνολογίας & της Πληροφορικής να εισαχθεί από το Δημοτικό, σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου με το περιεχόμενο που διαθέτει διεθνώς. Διευκρινίζεται ότι το projct που εισήχθη προσφάτως στα σχολεία είναι μέθοδος διδασκαλίας και όχι μάθημα. Αποτελεί την κύρια μέθοδο διδασκαλίας που χρησιμοποιεί το μάθημα της Τεχνολογίας. Σε ότι αφορά δε το Γενικό Λύκειο αποτελούσε μαζί με την Πληροφορική την μοναδική τεχνολογική γνωστική του συνιστώσα που ήταν εξ αυτού του λόγου και μόνον απαραίτητη και ως γνωστόν δυστυχώς καταργήθηκε.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:57 | ΜΑΡΙΝΑ

    Eιλικρινα εχω μπερδευτει….βγαλατε σχεδον ολες τις ειδικοτητες που θα ηθελα εγω σαν κοπελα να διαλεξω.Δεν με ενθουσιαζει καμια απο τις ειδικοτητες που εμειναν!!!Και την αισθητικη που την βαλατε,την τοποθετησατε στα ΣΕΚ;;;Ας την βαζατε τουλαχιστον στο λυκειο!Να εχω και μια ευκαιρια να δωσω εξετασεις στα ΤΕΙ!!!Μηπως δεν το εχετε σκεφτει οτι δημιουργειτε ανιση αντιμετωπιση μεταξυ μαθητων-μαθητριων;;

  • Επειδή διαπιστώνεται σύγχυση σε ότι αφορά την Α΄ τάξη που στο ολοκληρωμένο Σ/Ν χαρακτηρίζεται ως τάξη προσανατολισμού και στις αρχικές διαρροές είχε ειπωθεί πως θα πραγματοποιείται επιλογή Τομέα προτείνεται μια ακόμη λύση:
    Η τελευταία τάξη του Γυμνασίου να χαρακτηρισθεί ως τάξη προσανατολισμού ως προς την εκπαιδευτική επιλογή αλλά και την επιλογή κατεύθυνση (τομέα). Έτσι απαιτείται για έναν ακόμη λόγο και η ενισχυμένη παρουσία του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Γ΄ Γυμνασίου.
    Στην Α΄ Λυκείου να πραγματοποιείται επιλογή Κατεύθυνσης (Τομέα) με μαθήματα για παράδειγμα για την Κατεύθυνση (Τομέα) των Μηχανολόγων: Αρχές Μηχανολογίας 4h Τεχνικό Μηχανολογικό Σχέδιο 2h Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Υγιεινή Ασφάλεια 2h.
    Στην Β΄ Λυκείου πραγματοποιείται η επιλογή ειδικότητας που ολοκληρώνεται στην Γ΄ Λυκείου με το Δ΄ έτος μαθητείας ως μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης ενταγμένο στο Υπουργείο Παιδείας με την μαθητεία όμως να πραγματοποιείται με την ευθύνη του σχολείου του Υπουργείου Παιδείας.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:52 | Διονύσης

    Απαράδεκτη η μεθόδευση της κυβέρνησης για την κατάργηση τόσων ειδικοτήτων.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:48 | Νικος

    Eγω θα πω απλα την δικη μου εμπειρια.Τελος Ιουνιου,πηγα την αδερφη μου να γραφτει στην ειδικοτητα της αισθητικης που της αρεσε απο μικρη.Ηταν το ονειρο της!Πηγαμε λοιπον στην ΕΠΑΣ της περιοχης μας.Εκει μιλησαμε με τους καθηγητες κ μετα απο συζυτηση με τους γονεις μας,αποφασιστηκε πως δεν ειναι η καταλληλη επιλογη για εκεινη,γιατι στην ΕΠΑΣ δεν θα επαιρνε απολυτηριο λυκειου.Εγω τελειωσα σε ΤΕΕ ηλεκτρολογος και δεν καταλαβαινα και καλα τη διαφορα ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ.Ποτε δεν καταλαβα γιατι εγινε αυτος ο χωρισμος στις ειδικοτητες!Γιατι δεν μπορουσε εκεινη οπως εγω να δωσει εξετασεις για το ΤΕΙ;;Ασχετα με το γεγονος οτι δεν περασα, ειχα την ευκαιρια μου!Γιατι οχι και εκεινη;Κλαιγοντας λοιπον και με τα χιλια ζορια,την αναγκασαν οι γονεις μας να αναβαλει τα σχεδια της για αισθητικη και να κανει εγγραφη σε ΕΠΑΛ σε αλλη ειδικοτητα,δευτερης επιλογης της.Πριν απο λιγες μερες,μαθαμε πως και η δευτερη ειδικοτητα που επελεξε,καταργηθηκε και πρεπει μαλλον να επιλεξει μια τριτη!!Πως ειναι δυνατον να αλλαζουν ετσι τα δεδομενα μεσα στο καλοκαιρι;;;Πως ειναι δυνατον να συμβενει αυτο;

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:44 | ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ

    ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΜΕ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ . ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΙ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΟΥ ΣΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΕΛΕΓΑΝ.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:44 | ΔΑΜΙΑΝΙΔΗΣ

    Το Επαγγελματικό λύκειο οφείλει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς και τις ειδικότητες που περιείχε μέχρι τώρα, καλύπτοντας τη ζήτηση 20.000 μαθητών κατ’ έτος.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:42 | ΑΝΕΣΤΗΣ Λ.

    Πιστεύω ότι σε μία χώρα που θέλουμε να ευαγγελιζόμαστε την ανάπτυξη και την προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας,αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την άμεση ανάπτυξη του τομέα των ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ και του απαραίτητου τεχνικού προσωπικού.
    Επομένως, είναι αναγκαία η περαιτέρω ενίσχυησ του τομέα ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ και μάλιστα με σύγχρονες ειδικότητες που θα αφορούν την ανάπτυξη των κατασκευών με ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος όπως η ειδικότητα Τεχνικός Έργων Υποδομής,Τεχνικός Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού Κτιρίων κτλ.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:39 | ΜΑΡΙΑ

    ΕΧΩ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΠΑΛ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ..ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ Ν ΧΑΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ..ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ ΚΑΙ Μ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΗ…ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΣΤΕΡΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΕΤΟΙΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ..ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΨΟΥΝ Κ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:35 | Γ. Οικονόμου

    Η κατάργηση του τομέα Υγείας ήταν ένα τραγικό λάθος που θα το χρεωθεί η ηγεσία του Υπουργείου και θα παραμείνει στο πέρασμα του χρόνου δακτυλοδεικτούμενη για την στενοκεφαλιά και την προκλητικά επιμονή της στην κατάργησή του. Λάθη γίνονται από όλους, ιδιαίτερα αν πιεζόμαστε από τις καταστάσεις. Όμως είναι μεγαλύτερο λάθος η επιμονή στο λάθος μας παρόλο που ο περίγυρος μας και η πραγματικότητα φωνάζουν για την άστοχη επιλογή μας. Ως εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ με τομέα υγείας, δεν είμαι σε διαθεσιμότητα το ξεκαθαρίζω, διαπιστώνω ότι καταργήθηκε ένας από τους καλύτερους και πλέον ελπιδοφόρους τομείς του σχολείου. Ένα τμήμα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί που του αντιστοιχούσαν ήταν υψηλού επιστημονικού επιπέδου, γιατροί, νοσηλευτές και άλλες ειδικότητες, αλλά και οι μαθητές που φοιτούσαν ήταν υψηλών απαιτήσεων, εργατικοί και αποτελούσαν μια ομάδα που μπορούσες να κάνεις σοβαρό μάθημα υψηλών απαιτήσεων. Το επιχείρημα του Υπουργείου για την κατάργηση του δεν ευσταθεί αφού ήδη ο ιδιωτικός τομέας ετοιμάζεται να πάρει αυτό το τμήμα της εκπαίδευσης που έτσι απλά εγκατέλειψε και του τον προσφέρει η Ελληνική πολιτεία. Παρακαλώ επανεξετάστε τις επιλογές σας.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:27 | ΒΑΡΒΑΡΑ ΚΟΖΙΩΡΗ

    Όλη η Ελλάδα έχει συνειδητοποιήσει ότι οι εδώ & καιρό αλλαγές, που προετοιμάζονταν για την Τεχνική Εκπαίδευση, αποτέλεσαν πρώτης τάξεως δικαιολογία για την εφαρμογή εκ μέρους του Υπουργείου σας της αναλογίας που του αντιστοιχεί στην Κινητικότητα – Διαθεσιμότητα – Απόλυση, που επιβάλλεται από κάποια άλλα κέντρα αποφάσεων.
    Σας πληροφορώ ότι η οργή και η απογοήτευση Εκπαιδευτικών , Γονιών, Μαθητών αλλά και γενικότερα όλου του κόσμου που γίνεται γνώστης της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, ξεχειλίζει ! ! !
    Σας καλώ έστω και την τελευταία στιγμή να συμμαζέψετε την κατάσταση γιατί θα μείνετε στην Ιστορία όχι ως ο Υπουργός που έκανε μια ακόμα μεταρρύθμιση, αλλά αυτός που έβαλε ΤΕΛΟΣ στη ΕΛΕΥΘΕΡΗ και ΔΩΡΕΑΝ διδασκαλία των Εφαρμοσμένων Τεχνών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πατρίδα μας.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:14 | Γεώργιος Ανδρεαδάκης

    Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών ανήκει στον τομέα Πληροφορικής και όχι στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Τα Δίκτυα και οι Τηλεπικοινωνίες αποτελούν περιοχή εξειδίκευσης της Πληροφορικής και ήδη στα περισσότερα τριτοβάθμια τμήματα Πληροφορικής αποτελεί τίτλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης. Μάλιστα στα Ι.Ε.Κ. (άρθρο 25) έχει τοποθετηθεί σωστά ως ειδικότητα του τομέα Πληροφορικής. Πρέπει επιτέλους στις σχολές Πληροφορικής να έχουν δικαίωμα εισαγωγής μόνο οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:13 | ΙΩΑΝΝΑ Φ.

    Για τον τομέα των Δομικών.
    Το πρώτο πράγμα που φροντίζει ο άνθρωπος να κάνει είναι να «βάλει»
    κάπου το κεφάλιτου και να προστατευθί από τα καιρικά και φυσικά φαινόμενα. Αυτό στην προστατευτική «αγκαλιά» των κτιρίων και στην ¨ευκολία¨των τεχνικών έργων υο ξεχνάμε και υποβαθμίζουμε τον τομέα των Δομικών με μία ειδικότηα.
    Στον τομέα των Δομικών πρέπει να υπάρχουν επιπλέον ειδικότητες:
    -Τεχνικός βιοκληματικών κτιρίων
    -Τεχνικός Συντήρησης,Ανακαίνησης, Επισκευής και Αποκατάστασης
    κτιρίων.( Απαραίτητο σε μια σεισμογενή χώρα σν τη δική μας)

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:12 | Γιάννης

    Ειναι απαράδεκτο να καταργηθεί ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας.

  • 19 Αυγούστου 2013, 17:03 | Ελπίδα

    Βρε…μάλλον κάτι ξεχάσαμε!!!Η ξεχάσαμε να το βαλουμε εκεί που πρέπει…Τα δίκτυα Η/Υ ποιος θα τα διδάσκεται?
    Ο μηχανολόγος?
    Τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα είναι ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ!Διδάσκονται στα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και στα ΙΕΚ στον Τομέα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ!

    ΔΕ ΘΑ επιχειρηματολογήσω εννοείται για το αυτονόητο….

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:55 | Στάθης Ζ

    Ο τομέας Υγείας και ΠΡόνοιας πρέπει να παραμείνει στην ΔΕυτεροβάθμια εκπαίδευση για να συνεχίσει να εκπαιδεύει στα επαγγέλματα του μέλλοντος ένα μεγάλο αριθμό μαθητών. Είναι άδικο το προσωπικό του τομέα Υγείας και ΠΡόνοιας που είναι άρτια καταρτισμένο να βρίσκεται σε διαθεσιμότητα και να συνεχίσουν να παραμένουν στο πολύπαθο ελληνικό δημόσιο οι επίορκοι και οι λουφαδόροι. Επιτέλους πότε θα πάμε μπροστά!

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:55 | Ηλιας

    Πως μπορεί να ονομάζετε μεταρρύθμιση την κατάργηση σε μια νύκτα τόσων ειδικοτήτων; Αφήστε τα σχολεία ως έχουν (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), κάντε πραγματικό διάλογο και ας αλλάξουν τα σχολεία απ’ την επόμενη σχολική χρονιά. Με σχέδιο. Τα τμήματα υγείας είχαν μεγάλη ζήτηση και το ξέρετε

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:50 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΛΑΝΔΡΑΚΗ

    Θεωρώ ότι η κατάργηση των τομέων Υγείας Πρόνοιας και Γραφικών Τεχνών είναι λάθος και έχουν ζήτηση στην Ελλάδα ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΟΤΙ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ????

  • Το Επαγγελματικό Λύκειο πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις Ανώτερες Επαγγελματικές Κατευθύνσεις (Τομείς) Τέτοιοι τομείς μπορεί να είναι των Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων ξεχωριστά από των, Ηλεκτρονικών, Δομικών (Κατασκευών), Οικονομίας & Διοίκησης, Πληροφορικής, Υγείας & Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Γεωπονίας, Ναυτιλιακός, Αισθητικής, κ.λ.π.. Ακόμη και αυτές που προσφάτως κακώς καταργήθηκαν δημιουργώντας προβλήματα όχι μόνον στους εκπαιδευτικούς που οδήγησε χιλιάδες στην ανεργία μετά την κατάργηση των συγκεκριμένων κλάδων αλλά και προβλήματα στους οικονομικά ασθενέστερους μαθητές και τις οικογένειές τους. Δημιούργησε επιπροσθέτως προβλήματα κυρίως το γυναικείο φύλο από περιορισμό των εκπαιδευτικών επιλογών τους ενώ δεν θα είναι μηδαμινά τα προβλήματα τώρα το Σεπτέμβριο με τους μετεξεταστέους των συγκεκριμένων ειδικοτήτων που δεν θα έχουν εξεταστή καθηγητή. Για όσους δε έχουν να παρακολουθήσουν και το 2ο έτος σε ΕΠΑΣ θα έχουν μια δύσκολη σχολική χρονιά από έλλειψη εκπαιδευτικών. Σε ότι αφορά δε τις ειδικότητες να σημειωθεί επίσης πως πιθανόν απαιτείται ο επανακαθορισμός τους σε κάποιους τομείς όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των Δομικών ή στην αποσαφήνιση ειδικοτήτων στην περίπτωση των Ηλεκτρονικών και των Πληροφορικών. Το Επαγγελματικό Λύκειο θα χορηγεί Απολυτήριο και Πτυχίο με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:47 | Ευστρατία Μαριγλή

    Ο τομέας Υγείας και ΠΡόνοιας δεν έπρεπε με κανέναν τρόπο να καταργηθεί αφού ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας εφοδιάζοντας την αγορά εργασίας με εκπαιδευμένο προσωπικό έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον άνθρωπο. Οι ειδικότητες του ΝΟσηλευτή, βρεφονηπιοκόμου, αισθητικού, ιατρικών εργαστηρίων λειτουργούν με γνώμονα την έννοια της προσφοράς .Τα τμήματα του Υγείας και ΠΡόνοιας πάντοτε συγκέντρωναν και συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών και τελικά την αγανάκτηση της ελληνικής κοινωνίας που τώρα οδηγείται στα ιδιωτικά ΙΕΚ για να ανταποκριθεί στην ανάγκη των παιδιών της να σπουδάσουν επαγγέλματα με ζήτηση.
    Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει και παραπέμπει σε μια παρωχημένη κοινωνία χωρίς πρόβλεψη για το μέλλον των παιδιών της.

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:45 | ΙΩΑΝΝΑ Μ.

    Η ύπαρξη ΤΟΥ ΤΟΜΈΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ και οι ειδικότητες του στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΑΝΆΓΚΗ!Όπως κοινωνική ανάγκη -σε περιόδους οικονομικής κρίσης που η νοσηρότητα αυξάνεται- είναι και να συμπεριληφθούν στα αναλυτικά προγράμματα (δημοτικών – γυμνασίων και λυκείων)μαθήματα που θα δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίζουν τρόπους πρόληψης των ασθενειών και παροχής πρώτων βοηθειών.
    Ο ν. που ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι καταστρέφει πολλές ζωές!!Καταστρέφει ζωές και όνειρα Μαθητών ,Γονιών,και Εκπαιδευτικών!
    ΓΙΑΤΙ:
    1.Το μαθητικό δυναμικό (κυρίως κορίτσια) του τομέα υγείας πρόνοιας των ΕΠΑ.Λ προέρχεται συνήθως από ασθενέστερα οικονομικά στρώματα που έχουν ανάγκη άμεσης ένταξης στην αγορά εργασίας.Οι ειδικότητες του τομέα υγείας πρόνοιας π.χ η Νοσηλευτική έχουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας, όμως έτσι καθυστερούν τουλάχιστον για 2,5 χρόνια ,με ότι αυτό συνεπάγεται για τα ίδια και τις οικογένειες τους!
    2.Με την κατάργηση των τομέων αυτών από τα ΕΠΑ.Λ, αυξάνεται μακροπρόθεσμα και την ανεργία στις γυναίκες ή τις οδηγείται σε ανειδίκευτη εργασία!
    3. Πολλοί γονείς δεν θα μπορέσουν να στηρίξουν οικονομικά τα παιδιά τους ακόμη και αν τα δημόσια ΙΕΚ είναι δωρεάν. Σημαντικός αριθμός μαθητών ζούνε σε χωριά μακριά από τα αστικά κέντρα που λειτουργούν τα ΙΕΚ. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση αυτή η δυσκολία αντιμετωπίζεται. Τώρα θα υποχρεωθούν να νοικιάζουν σπίτια!!
    Έμμεσα οι μαθητές αυτοί αποκλείονται από την επιλογή αυτών των ειδικοτήτων!!Άραγε ήταν και αυτοί στόχος μαζί με τον αποκεφαλισμό των εκπαιδευτικών!!!

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:41 | ANTRE

    Από το Υπουργείο παιδείας, με την υστεροβουλία να διεξαχθούν ομαλά οι εξετάσεις, υπήρχαν επίσημες, αλλά ψεύτικες, τελικά, διαβεβαιώσεις ότι δε θα γίνουν καταργήσεις τομέων και απολύσεις εκπαιδευτικών.
    Ξαφνικά μένουν ξεκρέμαστοι χιλιάδες μαθητές και στο δρόμο, ή σε ετεροαπασχόληση, χιλιάδες εκπαιδευτικοί, χωρίς να δοθεί καμία εξήγηση, έστω ότι θυσιάστηκαν, για να «σωθεί» η χώρα.
    Άχρηστοι, λοιπόν, εκπαιδευτικοί και απελπισμένοι μαθητές σε χρήσιμες, ωστόσο, ειδικότητες.
    Παρά τις παρατηρήσεις της διαβούλευσης,, δε φαίνεται να γίνει η ανατροπή, γιατί τα πάντα είναι προσυμφωνημένα (και το πρώτο βήμα έγινε με τον προηγούμενο νόμο).
    Όταν, όμως, κλείνεις σχολείο, ξεφυτρώνει αναμορφωτήριο.
    Η παιδεία του λαού, είναι πρώτη προτεραιότητα.
    Ακολουθεί η υγεία (παρόλο που νομίζουμε ότι προτάσσεται), γιατί μέσα από την εκπαίδευση κάνουμε και προληπτική ιατρική.
    Με τον τομέα υγείας και πρόνοιας, βέβαια, πετυχαίνονται και τα δύο.
    Στην εκπαίδευση δεν περισσεύει κανένας εκπαιδευτικός, πολύ δε περισσότερο είναι ανεπίτρεπτες οι απολύσεις, ή οι μετατάξεις σε «ξένα» υπουργεία..
    Υπάρχουν εργασίες εποικοδομητικές, πρωί-απόγευμα, μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο.
    Δεν είναι όλα νούμερα, με τον υπολογισμό των υποχρεωτικών ωραρίων κλπ, γιατί η σχολική μονάδα είναι ζωντανή και δυναμική.
    Εκτός από τις διάφορες εφεδρείες, μπορεί να γίνονται και πάμπολλες λειτουργικές διαδικασίες, όπως ενισχυτικές διδασκαλίες, έρευνες κάθε είδους, αναγνωστήριο, γραμματειακή υποστήριξη (και στο εξής θα εκτελούν χρέη γραμματέα στα σχολεία, περιφέρεια, υπουργείο κλπ, μόνον εκπαιδευτικοί), επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ενημερώσεις γονέων και κηδεμόνων, ομάδες μελέτης εκπαιδευτικών θεμάτων κλπ και μπορεί να προκύπτουν και πολλά απρόοπτα, όπως ασθένειες, εγκυμοσύνες, άδειες κλπ, τα οποία θα ρυθμίζει ο διευθυντής.
    Ο εκπαιδευτικός, κάθε ειδικότητας, όμως, θα πρέπει να είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης (όχι, κατ’ ανάγκη μέσα στην τάξη.
    Μην παίζουμε με την παιδεία και την υγεία!

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:29 | Τσάπου Κατερίνα

    Δυο πράγματα έχω να παρατηρήσω:
    1) Οι πιο περιζήτητες ειδικότητες Αισθητικής , Φυσιοθεραπείας , Νοσηλευτικής που είναι επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας και ενδιαφέρουν το γυναικείο πληθυσμό των μαθητών δεν συμπεριλαμβάνονται στο νέο τεχνικό λύκειο.
    2) Όλες οι μαθήτριες μετά το γυμνάσιο για να μπορέσουν να πάρουν ένα απολυτήριο πρέπει να τελειώσουν πρώτα το γενικό λύκειο και να περάσουν για 3 χρόνια από όλον αυτό τον κυκεώνα των φροντιστηρίων, χωρίς να έχουν την δυνατότητα να ασχολούνται με μια ενδιαφέρουσα τέχνη και χάνοντας στην κυριολεξία το πολύτιμο χρόνο τους.
    Αυτό είναι μελετημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα; Γιατί τέτοια προχειρότητα σε τόσο καίρια θέματα που αφορούν τα παιδιά μας , το μέλλον της χώρας μας ; Για ποια αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης μιλάμε , όταν π.χ. ένα κορίτσι που δεν θέλει να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο και έχει σπουδαίες δεξιότητες σε μια τέχνη καθοδηγείται από το εκπαιδευτικό σύστημα να βγει στην αγορά εργασίας στα 22 της χρόνια χωρίς μόρφωση γενικής παιδείας και χωρίς δυνατότητα να κάνει επιπλέον σπουδές γι΄αυτήν?

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:28 | ΔΓ

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΕΞΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ.ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ » ΜΑΣ ΕΛΛΑΔΑ. ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΣΤΙΚΑΝ ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ.ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ. ΚΑΙ ΑΝ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΤΕ ΤΟΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΑΚΥΡΗΞΕΤΕ ΗΡΩΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ.ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΔΙΕΞΟΔΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΣ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ.ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ.ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΤΗΚΕ.ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ,ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥΣ.ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧ. ΛΥΚΕΙΟ.

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:27 | ΝΑΚΑΣΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

    Στο παρόν σχέδιο νόμου ο τομέας των δομικών είναι συρρικνωμένος αν και είναι τόσο σημαντικός για την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας. Γι’ αυτό προτείνω:
    Την ουσιαστική διεύρυνση του τομέα με τις παρακάτω ειδικότητες (μαζί με την ήδη υπάρχουσα στο σχέδιο νόμου):
    – ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
    – ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
    Τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να εμπλουτιστούν με γνώσεις σχετικά με την αποκατάσταση και ανακαίνιση κτιρίων και τη σύγχρονη οικολογική δόμηση.

    ΝΑΚΑΣΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
    Εκπαιδευτικός

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:20 | Ελισάβετ Γεωργιάδου

    Σε όλα τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης υπάρχει χρώμα, τυπογραφία, σχεδιασμός. Όλοι εσείς οι πολιτικοί που σχεδιάζετε το μέλλον της εκπαίδευσης χωρίς να συμβουλευτείτε τους άμεσα ενδιαφερόμενους (μαθητές, γονείς, καθηγητές) και χωρίς να κοιτάξετε σε διεθνής έρευνες για την επαγγελματική εκπαίδευση πληρώνετε ακριβά διακοσμητές για να διακοσμήσετε τα γραφεία σας. Πληρώνετε ακριβά γραφίστες, φωτογράφους και τεχνολόγους γραφικών τεχνών για να κάνετε τη διαφημιστική σας καμπάνια. Μιλάτε για τέχνη και πολιτισμό όταν θέλετε να επιδείξετε το πνεύμα και τη μόρφωσή σας. Πώς είναι δυνατόν από τις ομάδες προσανατολισμού-τομείς-ειδικότητες για τα ΕΠΑΛ να απουσιάζει ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών; Μήπως φοβάστε την τέχνη γιατί διευρύνει και καλλιεργεί το πνεύμα;

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:16 | Ευσταθια

    Είμαι απόφοιτη Επαλ απο τον τομέα Υγείας και Προνοίας.Την αγωνιστικότητα που είχαν οι καθηγητητές δεν συγκρίνεται διότι οι μαθητές των Επαλ δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν στα φροντιστιρία.Και ετσι οι καθηγητές μας με ευχαριστέση έκαναν τις υπερδιπλάσιες ώρες για να καλύψουν πλήρως την ύλη των πανελληνίων και να μας βοηθήσουν οσο το δυνατον περισσότερο να αριστεύσουμε.Αυτούς λοιπόν τους καθηγητές τους διώχνετε εν ψυχρώ και δεν τους αφήνετε να κάνουν ενα έργο που αγαπάνε και το κάνουν καλα γιατί το κάνουν με την ψυχή τους.Υπάρχουν εναλλακτικές άλλα δεν τις επιλέγετε όπως μια σώστη αξιολόγιση παρα να κλείνετε ολόκληρες ειδηκότητες πετώντας ολα τα όνειρα μαθητών και καθηγητών στον κάδον αχρήστων.Γιατι πρέπει να ειμαί εγω η τυχερή που πρόλαβα και οι προηγούμενες γενιές άτυχες αυτό είναι η δικαιοσύσνη απο το κράτος;Αυτή ειναι η παιδία που προσφερετε στις επομενες γενιές;Οι γονείς μας δουλεύουν νυχθημερων να πληρώσουν τα χαράτσια,αφου ηδη καποιοι μαθητές των Επαλ ως γνωστον δουλεύουν επίσης και το ευχαριστώ απο το κράτος είναι αυτο;Λυπάμε για τις αποφάσεις που πήρατε και ευελπιστώ να διορθώσετε το συντομότερο αύτα τα τραγικα λάθη που θα πληρώσουμε εμείς.

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:13 | Συλιγάρδου Φωτεινή

    Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών ανήκει στον τομέα Πληροφορικής και όχι στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Τα Δίκτυα και οι Τηλεπικοινωνίες αποτελούν περιοχή εξειδίκευσης της Πληροφορικής και ήδη στα περισσότερα τριτοβάθμια τμήματα Πληροφορικής αποτελεί τίτλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης. Μάλιστα στα Ι.Ε.Κ. (άρθρο 25) έχει τοποθετηθεί σωστά ως ειδικότητα του τομέα Πληροφορικής.

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:11 | Μιχάλης

    Πρέπει να επανέλθει ο τομέαας υγείας στα ΕΠΑΛ

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:08 | Νικη Σπαρταλη

    Οι τομείς υγείας πρεπει να παραμείνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γιατί
    α) Κάποιος που θέλει να εργαστεί σε αυτούς τους ευαίσθητους τομείς είναι καλύτερο να έχει μόρφωση τουλάχιστον λυκειακή και όχι γυμνασική και
    β) Δεν υπάρχει λόγος να εκπαιδευτεί στη λογιστική και μετά να φοιτήσει σε Ι.Ε.Κ. δημόσια ή ιδιωτικά.

  • 19 Αυγούστου 2013, 16:06 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

    Θεωρώ ότι η κατάργηση των τομέων Υγείας Πρόνοιας και Γραφικών Τεχνών είναι λάθος διότι είναι απαραίτητοι στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (όπως υπάρχουν σε όλη την Ευρωπαϊκή ένωση στην επαγγελματική εκπαίδευση) και έχουν πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι οι απόφοιτοι έχουν και θα έχουν επαγγελματική αποκατάσταση. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:58 | KIKH

    ΘΕΩΡΩ ΑΔΙΚΗ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΧΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΕΙ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΑΤΕ?ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ? ΜΕ ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΟΛΛΗΣΑΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ? ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ. Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ!

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:45 | Θωμάς Κ.

    Η κατάργηση των τομέων ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ και των ειδικοτήτων τους είναι άδικη και αδικεί εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η επαναφορά τους με το νομοσχέδιο για το νέο Επαγγελματικό Λύκειο επιβάλεται για λόγους ιστορικούς αλλά και ρεαλιστικούς.

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:36 | Σφυράκης Μιχάλης

    Καταρχήν, είναι αντιεπιστημονική και αυθαίρετη η απόφαση για κατάργηση τομέων τόσο δημοφιλών στους μαθητές χωρίς παράλληλα να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες από άλλες δομές της δημόσιας εκπαίδευσης. Το πρόσκαιρο οικονομικό-πολιτικό όφελος από τις καταργήσεις και απολύσεις είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη ζημιά που γίνεται στη δημόσια εκπαίδευση.

    Όσον αφορά τις ομάδες προσανατολισμού, τους τομείς και τις ειδικότητες όπως προβλέπονται στο αρχικό σχέδιο νόμου θεωρώ ότι είναι απαραίτητες οι παρακάτω αλλαγές στον τομέα Πληροφορικής της ομάδας προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:

    1. Να προστεθεί ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων Υπολογιστών» στον Τομέα Πληροφορικής στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 8 με αντικείμενο την εγκατάσταση, συντήρηση και διαχείριση δικτύων υπολογιστών ώστε να καλυφτεί η σχετική ζήτηση από τους μαθητές και οι ανάγκες της αγοράς.

    2. Να γίνει 4ωρο το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών της Α’ Λυκείου σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού όπως περιγράφονται στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 9, μια και αποτελεί μάθημα βασικών γνώσεων-δεξιοτήτων και θα πρέπει να παρέχει τις ίδιες γνώσεις σε όλους τους μαθητές της Α’ Λυκείου.

    3. Να προστεθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών, δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Η ομάδα αυτή, ενώ είναι ομάδα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, δεν έχει ούτε ένα μάθημα στο οποίο να μπορούν οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρχές τις επιστήμης Υπολογιστών και τις επιμέρους περιοχές της, στο γνωστικό πεδίο των οποίων εντάσσονται και οι ειδικότητες του τομέα που μπορούν να επιλέξουν, ενώ αντιθέτως έχει τα αντίστοιχα μαθήματα για τους άλλους τομείς (αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, τεχνικό σχέδιο).

    4. Η ποσόστωση μεταξύ των εργαστηριακών και των θεωρητικών μαθημάτων στον Τομέα Πληροφορικής στις τάξεις Β’ και Γ’ θα πρέπει να είναι 60/40 και 70/30 αντίστοιχα δίνοντας έμφαση στα εργαστηριακά μαθήματα.

    Επίσης θα μπορούσε να εξεταστεί ο διαχωρισμός της ομάδας προσανατολισμού τεχνολογικών εφαρμογών σε δύο διακριτές ομάδες αφού είναι η μοναδική που καλύπτει 5 διαφορετικούς τομείς.

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:35 | Γιώργος Γαρδικιώτης

    Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των προτιμήσεων των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών τους δελτίων, αναδεικνύουν και αποδεικνύουν την αναγκαιότητα ύπαρξης του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι οι βάσεις εισαγωγής στα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ που κατατάσσουν τις σχολές αυτές στην πρώτη πεντάδα ζήτησης.
    Εκδιώκεται και κατακερματίζεται κάθε ευκαιρία των μαθητών να αναδείξουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες και δεξιότητες μέσα από την τέχνη και την επικοινωνία.
    Μέσα από την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία, η ειδικότητα των γραφικών τεχνών συμβάλλει στο σχεδιασμό έντυπης και ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Παράλληλα, με τη δράση της βοηθάει, υποστηρίζει και δίνει τη δυνατότητα για την διάχυση των βασικών γνώσεων και σε άλλα μαθήματα που διδάσκονται οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ποικίλους τρόπους, όπως στις ερευνητικές εργασίας ή στη δημιουργία αφίσας για διάφορες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Ταυτόχρονα, είναι συνυφασμένη με το σχεδιασμό, το βιβλίο, την εικόνα, τη διαφήμιση και κάθε μορφή προβολής της χώρας μας, όπως ο τουρισμός.
    Η πρόταση της μεταφοράς της ειδικότητας των γραφικών τεχνών στο επίπεδο των ΙΕΚ δεν καλύπτει την πραγματική ανάγκη, τόσο των μαθητών, όσο και των μελλοντικών στελεχών της αγοράς εργασίας, τη στιγμή, μάλιστα που ο σύγχρονος κόσμος της τεχνολογίας επικοινωνεί και σχεδιάζει το μέλλον του στηριζόμενος στους υπολογιστές των γραφικών και της εικόνας.
    Τελικά, ποια είναι η άποψη της πολιτείας για τους σημερινούς μαθητές και αυριανούς πολίτες;

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:34 | Ιωάννα

    Η ειδικότητα των Δομικών είναι αναγκαία για το ΕΠΑΛ γιατί:
    • Προετοιμάζει με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες τους μαθητές ώστε μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο να μπορούν να εργαστούν ως σχεδιαστές σε τεχνικό γραφείο, σε κατάστημα επίπλων, μπάνιου, γραφείων, σε Δημόσιους Οργανισμούς (ΔΕΗ,ΟΤΕ), στο Δημόσιο (Υπουργείο Πολιτισμού).
    • Οι μαθητές που έρχονται στο ΕΠΑΛ έχουν μειωμένη αυτοεκτίμηση ώς προς την ικανότητά τους να μαθαίνουν. Πολλά από τα μαθήματα των Δομικών είναι μαθήματα σχεδίου(τεχνικό, οικοδομικό, αρχιτεκτονικό, με Η/Υ, τοπογραφικό κ.ά) που βασίζονται περισσότερο στις δεξιότητες, στις κλίσεις και στα ταλέντα των μαθητών. Η επιτυχία των μαθητών σε αυτά τα μαθήματα βελτιώνει την αυτοεκτίμηση και τη αυτοπεποίθησή τους.
    • Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν οι μαθητές και τα μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλήνιες εξετάσεις τους βοηθούν να εισαχθούν με μεγάλα ποσοστά επιτυχίας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    • Ο τομέας των κατασκευών συνδέεται με την ανάπτυξη μιας χώρας έτσι όσοι ασχολούνται με τις κατασκευές σε όλα τα στάδια πρέπει να είναι σωστά εκπαιδευμένοι.
    Είναι όμως αναγκαίο ο τομέας να περιλαμβάνει και άλλες επί μέρους γνώσεις-προσανατολισμούς που είναι απαραίτητοι στην νέα αγορά εργασίας και έχουν μέλλον όπως:
    • βιοκλιματικός σχεδιασμός
    • προκατασκευή
    • ανακαίνιση και αποκατάσταση κτηρίων
    • διακόσμηση
    Η υποδομή σε εργαστήρια, εξοπλισμό, προσωπικό αλλά και βιβλία από τα Ε.Π.Α.Λ και τα Τ.Ε.Ε. υπάρχει.

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:32 | βικτωρια αργυριου

    εχουν ετοιμες τις φυλακες με τοσα σχολεια που γκρεμιζουν; (….παραφραζοντας τη ρηση ουγκω-γκραμσι)

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:28 | ΦΑΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    -Σαν μέλος του Προεδρείου του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νοσηλευτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και σαν απλός πρώην συνάδελφος ότι συμφωνώ απόλυτα με τους Τομείς και τις Ειδικότητες που εντάχθηκαν στο Νέο Τεχνολογικό Λύκειο.

    -Περιμένω να δηλώσουν την αδικία του αποκλεισμού του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας από το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο οι Επιστημονικοί Σύλλογοι και Ενώσεις των «σωσμένων» Ειδικοτήτων.

    Δεν είναι κακό συνάδελφοι να βγάλετε μια ανικοίνωση συμπαράστασης για τον Τομέα Υγείας-Πρόνοιας, εκτός και αν πιστεύετε οτι καλώς βγήκε απο την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

    ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΡΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:26 | Απ.Π

    Οι ειδικότητες Υγείας και Πρόνοιας πρέπει να επανέλθουν άμεσα στα ΕΠΑΛ καθώς αποτελούν επαγγελματική διέξοδο για χιλιάδες μαθητές. Στα παιδιά οφείλουμε να προσφέρουμε και όχι να στερούμε εκπαιδευτικές και επαγγελματικές ευκαιρίες.

  • 19 Αυγούστου 2013, 15:21 | ΚΟΛΥΡΟΥ ΚΛΕΟΝΙΚΗ

    Ο Τομέας Υγείας – Πρόνοιας πρέπει να παραμείνει στην Τεχνική- Επαγγελματική Εκπαίδευση!Όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ένας τομέας με πολύ μεγάλη ζήτηση!

  • 19 Αυγούστου 2013, 14:55 | ΛΙΝΑ

    Θεωρώ ότι η κατάργηση των τομέων Υγείας Πρόνοιας και Γραφικών Τεχνών είναι λάθος διότι είναι απαραίτητοι στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (όπως υπάρχουν σε όλη την Ευρωπαϊκή ένωση στην επαγγελματική εκπαίδευση) και έχουν πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι οι απόφοιτοι έχουν και θα έχουν επαγγελματική αποκατάσταση.
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)

  • 19 Αυγούστου 2013, 14:50 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

    Ο Τομέας Υγείας Πρόνοιας είναι από τους πιο σημαντικούς τομείς στα ΕΠΑΛ.Η μοναδική ίσως ειδικότητα στις οποίες φοιτούν κατά κύριο λόγο γυναίκες .Οι γνώσεις που παίρνουν αποτελούν απαραίτητο εφόδιο όχι μόνο στην αναζήτηση θέσης στην αγορά εργασίας,αλλά και στην οικογενειακή τους ζωή.
    Ανύπαρκτο το ποσοστό ανεργίας στους αποφοιτούντες και πολύ καλό το πρόγραμμα σπουδών τους καθώς επίσης και η υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων τους.
    Είναι απαραίτητοι τομείς στα ΕΠΑΛ και δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να καταργηθούν