Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 28 Απριλίου 2020, 10:04 | Ιωάννης Νομικούδης

    Η δυνατότητα για αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών μέχρι τους 27, σε αίθουσες, οι οποίες στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι κατάλληλες για 18-20 παιδιά εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια, τη σωματική ακεραιότητα και την τήρηση των κανόνων υγιεινής των μαθητών. Μια αποτύπωση των χωροταξικών δεδομένων των σχολικών κτιρίων μέσα από τα στοιχεία που περιέχονται στο myschool, αρκεί για να αποδειχθεί η παραπάνω άποψη.
    Επιπλέον, η αύξηση του ελάχιστου αριθμού των μαθητών μιας τάξης σε 20 στα πολυθέσια σχολεία θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων και την βίαιη και αναγκαστική μετακίνηση και μετεγγραφή χιλιάδων μαθητών σε άλλα σχολεία.
    Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος έχει συνήθως τιμωρητικό χαρακτήρα (τουλάχιστον έτσι εκλαμβάνεται από τα παιδιά) γιατί στερεί από τους μαθητές ένα οικείο περιβάλλον, τους φίλους και τους συμμαθητές τους και τους αναγκάζει να ενταχθούν σε έναν διαφορετικό χώρο, σε μια πολύ ευαίσθητη ηλικία, κατά την οποία αντιδρούν αρνητικά στις όποιες αλλαγές. Ακόμα, δημιουργεί πολλά προβλήματα στην διαχείριση της καθημερινότητας των γονέων, που αφορούν την μετάβαση στο σχολείο και τις σχέσεις με άλλους γονείς.
    Θεωρώ ότι και τα δύο σημεία θα πρέπει να αποσυρθούν, πριν ακόμα την κατάθεση του νομοσχεδίου, γιατί θα δημιουργήσουν πολύ σοβαρά ζητήματα με μόνο όφελος την περικοπή των ήδη πολύ περιορισμένων δαπανών για την εκπαίδευση.

  • 28 Απριλίου 2020, 09:45 | Στράτος

    Απαράδεκτη και αντίπαιδαγωγική η αύξηση μαθητών σε κάθε τάξη ….

  • 28 Απριλίου 2020, 08:29 | Διονυσης Π.

    Δεν υπάρχει χειρότερη χρονική στιγμή που το επιτελείο του υπουργείου παιδείας σκέφτηκε να περάσει ένα τέτοιο μέτρο. Και με αυτή την αστεία αιτιολόγηση.Μεγάλο λάθος της κ.Κεραμέως ?

  • 28 Απριλίου 2020, 08:09 | ΣΚ

    Ως παιδι δασκαλων, εχω ζησει την αναγκη πιο ‘εξατομικευμενης’ διδασκαλιας απο μικρη. Διδασκω στην τριτοβαθμια εκπαιδευση τα τελευταία 20 χρονια. Σε πανεπιστημια οπου ειχα την ευκαιρια να δουλεψω με μικροτερες ομαδες φοιτητων(5-15) τα αποτελεσματα ηταν παντα κοντύτερα στα επιθυμητά. Στον παιδικο και νηπιαγωγειο που πήγε ο ‘μεγαλος’ μου γιος στην Κωνσταντινουπολη ο αριθμος των παδιων/τμημα αυξανεται πολυ λιγο σταδιακα ακριβως για να προσαρμοζεται στις αναγκες καθε ηλικιας: στα 2 ηταν 8 παιδια ανα μια δασκαλα+βοηθο, στα 3 ηταν 10 παιδια κοκ φτανοντας στα 16 παιδια στην ηλικια των 6. Αν σκοπος του υπουργειου ειναι η παιδαγωγηση και η μαθηση και οχι ο εγκλεισμος παιδιων σε ενα χωρο μεχρι να τελειωσει η δουλεια των γονιων ή να ερθει η σειρά των μεγαλων πια παιδιών να μπουν στην παραγωγικη διαδικασια, τοτε οτι οι αριθμοι αυτοι ειναι παραλογοι, το κατανοει ο καθε εμπλεκομενος. Αν σκοπος ειναι η μειωση του κοστους λογω και ελλιπους υποδομής, τοτε σιγουρα η συνεργασια με καποιον οραματιστη γνωστη στρατηγικης θα μπορουσε να βοηθησει στην παραγωγη πιο λογικων και μακροπροθεσμα αποδοτικων και επιθυμητων λύσεων.

  • 28 Απριλίου 2020, 07:51 | Σπύρος Αλεξίου

    Ως εκπαιδευτικός πληροφορικής και ως γονιός θεωρώ απαράδεκτη την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα διότι είναι εις βάρος της ποιότητας της προσφερόμενης εκπαίδευσης. Επιπλέον, στο μάθημα της πληροφορικής σε εργαστήριο με 10 (στην καλύτερη περίπτωση) υπολογιστές, τμήμα των 26 σημαίνει 4 ζευγάρια και 6 τριάδες!!! Υπέροχο μάθημα, 1 ώρα την εβδομάδα σε υπολογιστή με τρία άτομα. Αν χωρίσουν το χρόνο, 10 λεπτά στον υπολογιστή κάθε παιδί. Ωραία αναβάθμιση…

  • 28 Απριλίου 2020, 03:10 | Ζωή Καρακώστα

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.Ενώ θα περιμέναμε να μειωθεί κι άλλο ο αριθμός των παιδιών μιας και η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων, ειδικά τους πρώτους μήνες προσαρμογής και όχι μόνο, δημιουργεί την ανάγκη για συνεχή επιτήρηση και βοήθεια, εντός και εκτός τάξης.Στοιβάζουμε 24 παιδιά που πολύ εύκολα τα κάνουμε 26, σε αίθουσες που δεν είναι πάνω από 40 τετραγωνικά μπορεί πολλές φορές και λιγότερα με μία νηπιαγωγό και μετά μιλάμε για διαφοροποιημένη διδασκαλία.Τα νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και αυτό μόνο θα τα επιδεινώσει.
    Τα νηπιαγωγεία έχουν ανάγκη:
    – Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
    – Mόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό,μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
    – Στήριξη των παιδιών με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
    – Σύγχρονα κτίρια εξοπλισμό και κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό.
    – Διορισμούς ψυχολόγων για την στήριξη εκπαιδευτικών παιδιών και γονιών.
    Αυτά θα ήτανε καινοτομίες αν θέλει πράγματι να καινοτομήσει το Υπουργείο Παιδείας και όχι να κατεβάζει σε διαβούλευση τόσο σοβαρά νομοσχέδια με κλειστά τα σχολεία!
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

  • 28 Απριλίου 2020, 02:15 | Νηπιαγωγος

    Σε τόσο νίκες ηλικίες είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό να στιβαζετε πάνω από 25 παιδιά σε μια τάξη. Εκτός από το χωροταξικό πρόβλημα δυσχαιρενεται η διδασκαλία του μαθήματος και τα μαθησιακή αποτελέσματα. Βοηθάτε στην υπονομευση της παιδείας και όχι στη βελτίωση της

  • 28 Απριλίου 2020, 00:41 | Στέλλα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:31 | Δέσποινα Κ

    Καλησπέρα σας,

    Η αύξηση του ανώτερου αριθμού των παιδιών τόσο στο δημοτικό όσο και νηπιαγωγείο είναι ένα μέτρο που όχι μόνο θα καταστήσει ακόμα δυσκολότερη αλλά και θα απαξιώσει εντελώς την εκπαιδευτική διαδικασία. Παρακαλείσθε πριν προβείτε σε τέτοιες ενέργειες όπως λάβετε υπόψιν το σύνολο των προβλημάτων που καλούνται να λύσουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας. Ειδικά για το νηπιαγωγείο η αλλαγή αυτή είναι απαράδεκτη. Μια νηπιαγωγός με 24 νήπια και δυνατότητα προσαύξησης 10%; Ας συλλογιστούμε ότι τα νήπια είναι σε στάδιο εκμάθησης κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη, κοινωνικής συμπεριφοράς, ακόμα και υγιεινής. Δεν μπορεί να γίνει αυτό με μια νηπιαγωγό υπεύθυνη τόσο για να μάθουν αλλά και μη χτυπήσουν ή ακόμα και να τηρήσουν στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής. Πόσα μάτια και χέρια άραγε πρέπει να έχει; Και να μην ξεχνάμε και τα παιδιά με δυσκολίες, για τα οποία το κράτος δεν δύναται να χορηγήσει παράλληλη στήριξη.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:16 | Αντιγόνη

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:15 | Παναγιώτης

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:15 | Κωνσταντίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:14 | Εκπαιδευτικος

    Εν μεσω πανδημιας η αυξηση των μαθητών μονο φοβο και τρομο προκαλει,υπαρχουν συναδελφοι που εργάζονται σε πολλες ταξεις και σχολικες μοναδες, που ανηκουν σε ευπαθεις ομαδες και θα ειναι τρομερα εκτεθειμενοι ούτως ή άλλως με την εναρξη της σχολ. χρόνιας. Παρακαλώ να αποσυρθει το άρθρο διοτι ειναι επικινδυνο!

  • 28 Απριλίου 2020, 00:09 | Κορίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:07 | Μιλβα

    Παρακαλώ τους γονείς να αντιδράσουν πρώτοι από όλους !! Πρόκειται για τα παιδιά τους, για την υγεία τους και την εκπαίδευση τους. Αυτή η ρύθμιση πάει την παιδεία πολλά χρόνια πίσω. Δεν μπορεί υπό αυτές τις συνθήκες να στοιβάζονται 26 παιδιά σε μια αίθουσα.Δεν μπορεί όλα να υπολογίζονται με οικονομολογιστικά κριτήρια.Η κ. Κεραμέως κρίνεται πολύ λιγότερη των περιστάσεων.

  • 28 Απριλίου 2020, 00:00 | Δημητρης Σ.

    Απαράδεκτη ρύθμιση και εξοντωτικη για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Κυρία Κεραμέως δυστυχώς δείχνετε οτι είστε εκτός τόπου και χρόνου.Να αποσυρθεί άμεσα.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:58 | Κατερίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:57 | Κατερίνα

    Η ποιότητα της εκπαίδευσης και η αύξηση του αριθμού μαθητών, είναι έννοιες αντιστροφως ανάλογες και καμιά επιστημονική
    έρευνα δεν αναδεικνύει το αντίθετο.
    Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μπορούν να είναι πραγματικά εκεί για τους μαθητές, να αναπτύσσουν μαζί τους σχέδια εργασίας,να έχουν το χρόνο και την δυνατότητα να τους παρατηρούν, να ‘ ακούν ‘ τις ανάγκες των παιδιών ..
    Όλα αυτά είναι απλά ανεφικτα σε μια τάξη νηπιαγωγειου με 24 ή 26 παιδιά.
    Ποια χώρα έχει τμήματα με τέτοιο αριθμό παιδιών και χωρίς
    κανένα βοηθητικό προσωπικό?
    Τα σχολεία μας έχουν ανάγκη από βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες)
    στη διάρκεια του προγράμματός του και όχι με τη λήξη τους επίσης.
    Το νηπιαγωγείο δεν θέλουμε να είναι απλά χώρος φύλαξης αλλά χώρος όπου
    χτίζεται η μελλοντική σχέση κάθε παιδιού με την εκπαίδευση και τη
    μάθηση. Σύμφωνα και με τη διεθνή βιβλιογραφία η μείωση
    του αριθμού των παιδιών ανα τμήμα είναι σημαντική.. ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.
    Επίσης, πώς θα μπορέσει ο/η δάσκαλος/α να δει κάθε παιδί, να σταθεί
    δίπλα του και να το βοηθήσει να κάνει τα πρώτα του βήματα στο Δημοτικό όταν η τάξη θα αποτελείται από τόσα παιδιά?
    Αν ο
    στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι απλώς συνύπαρξη σε μια αίθουσα, αλλά
    ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση, το συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να
    αποσυρθεί.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:54 | Δημήτρης

    Όχι στην αύξηση του αριθμού παιδίων ανα τμήμα. 419 σχόλια εδώ μεχρι τώρα αυτό ομολογούν.Γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε κατά. Χρέος σας να μας λάβετε υπόψιν και να το αποσύρετε. Διαφορετικά θα πάψουμε να σας στηρίζουμε κι εμείς. Μην παίζετε με παιδικές ψυχές. Μείωση του αριθμού γιαμια πιο ποιοτική εκπαίδευση. Προχωράμε μπροστά κι όχι πίσω.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:43 | Ηλίας

    Ντροπή σας, ειλικρινά….Μέσω κορονοιού και καραντίνας περνάτε ένα νομοσχέδιο που τολμάτε και λέτε ότι είναι υπέρ της αναβάθμισης και της ποιότητας του σχολείου…Για ποιο σχολείο μιλάτε ακριβώς;;;;Για τα σχολεία της Ελλάδος που έχετε καταστρέψει εδώ και πολλά έτη, όλες οι κυβερνήσεις με τις απανωτές αλλαγές σας;;;Για 26 μαθητές σε μία τάξη, για ποια ποιότητα μιλάμε ακριβώς…Αλλά αυτά συμβάινουν όταν αφήνουμε να μας κυβερνάνε υπουργοί, δικηγόροι και πανεπιστημιακοί που δεν έχουν ιδέα τι εστί τάξη, που δεν έχουν μπει ποτέ σε τμήμα για να δούνε πώς είναι να διδάσκεις και να προσπαθείς να διδή την κατά τα άλλα γελοία κίνηση ;;;Ντροπή σας και πάλι, κανένα έλεος να παίζετε με τη ζωή εκπαιδευτικών που ζουν σε στην αδιοριστία 10 χρόνια και παλεύουν να φτιάξουν οικογένειες…Από μένα φάγατε μαύρο!

  • 27 Απριλίου 2020, 23:23 | Λεμονιά

    Η αύξηση του αριθμού των παιδιών είναι μια μπακαλίστικη πράξη με μόνο αρνητικές συνέπειες, στο παιδαγωγικό έργο του νηπιαγωγείου. Η κάθε νηπιαγωγός έχει να καλύψει ανάγκες παιδιών που δυσκολεύονται ακόμα και στην αυτοεξυπηρέτηση τους αλλά και με ποικίλες διαταραχές αναπτυξιακές και μαθησιακές. Έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες ψυχές και όχι, με την «οικονομική συσκευασία προϊόντων». Επίσης, η εισαγωγή ξένης γλώσσας σε τόσο μικρή ηλικία που στην αρχή ακόμα και το όνομα τους δυσκολεύονται να πούνε, όχι μόνο δεν θα βοηθήσει στην γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών αλλά περισσότερο θα τα αποσυντονίσει…Είναι λάθος να γίνει εισαγωγή διακριτών γνωστικών αντικειμένων.

  • 27 Απριλίου 2020, 23:11 | Δήμητρα

    Ντροπή και αισχος να αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών… Πρώτον,ο/η κάθε εκπαιδευτικός δεν μπορεί να δίνει τη δέουσα προσοχή σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών.Επισης,μιλάμε για ανθρώπινες ζωές,για παιδιά και για τη μόρφωση αυτών….Δε μιλάμε για αμνοερίφια στο μαντρί….Να είναι το ένα πάνω στο άλλο και ,πέραν του ότι δεν θα γίνεται το μάθημα όπως πρέπει,θα κολλάνε και τη μια ίωση μετά την άλλη….Μετά λέμε ότι σε καιρό κορωνοϊου τα παιδιά είναι οι πιο επικίνδυνοι φορείς για τους μεγαλύτερους σε ηλικία….Ας φέρουμε και άλλα παιδιά στην τάξη να ολοκληρωθεί το πείραμα…Γιατί σαν πειραματόζωα αντιμετωπίζονται τα παιδιά μας….

  • 27 Απριλίου 2020, 23:00 | ΔΗΜΗΤΡΑ

    Απαράδεκτη η απόφαση περί αύξησης του αριθμού των μαθητών. Σε μια τέτοια εποχή επιβάλλεται η μείωσή τους ανά τμήμα για να προφυλάξουμε όχι μόνο τους μαθητές και τους δασκάλους αλλά και τις οικογένειες αυτών και τη δημόσια υγεία εν γένει.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:32 | Δασκάλα

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών!! Ποιον ωφελεί αυτό κ. Κεραμέως; Εν μέσω πανδημίας, απαξιώνετε κι άλλο τη δημόσια εκπαίδευση. Λυπάμαι.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:17 | Βασιλική

    Με ποιά λογική και βασισμένοι σε ποιές έρευνες αποφασίζετε αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη; Το οτι προσπαθείτε να μας πείσετε πως πρόκειται για αναβάθμιση της Παιδείας, είναι το λιγότερο προσβλητικό.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:14 | ΜΙΜΗ

    Κυρία Υπουργέ στις προγραμματικές σας δηλώσεις αποκρύψατε ότι επιθυμείτε να αυξήσετε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα τόσο του δημοτικού όσο και του νηπιαγωγείου. Με αυτή σας την πρόθεση υποβαθμίζεται, για ακόμα μια φορά, η ποιότητα του μαθήματος και οδηγείτε με ευθύνη σας χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στην ανεργία. Καλό θα ήταν να επισκεφθείτε τα σχολεία και ιδιαιτέρως τα νηπιαγωγεία ώστε να διαπιστώσετε και εσείς η ίδια πόσο μικρές είναι οι τάξεις για ένα τόσο μεγάλο αριθμό παιδιών. Χτίστε σχολεία ώστε να χωρέσουν και όλα τα προνήπια στα νηπιαγωγεία και να εδραιωθεί με τον καλύτερο τρόπο η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:59 | Άννα Π.

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η αύξηση αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, μιλάμε ξεκάθαρα για αναχρονιστικές και αντιπαιδαγωγικές ρυθμίσεις, πόσο μάλλον όταν προωθούνται την συγκεκριμένη χρονική στιγμή! ΝΤΡΟΠΗ.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:54 | Παναγιώτης

    Θα στοιβάξετε τα παιδιά μας! Μπράβο! Ωραία κοινωνική πολιτική! Κατάπτυστο νομοσχέδιο!

  • 27 Απριλίου 2020, 21:51 | Σόνια

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Το νομοσχέδιο έπρεπε να λέει «υποβάθμιση» και όχι «αναβάθμιση».

  • 27 Απριλίου 2020, 21:49 | Μαρία Αγγελοπούλου

    Οι νέες θεωρίες μάθησης μιλάνε για μαθητοκεντρική διδασκαλία, για ομαδοσυνεργατική μάθηση, για εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη διδασκαλία. Πώς θα εφαρμοστούν αυτά στα πολυπληθή τμήματα που ετοιμάζετε;

  • 27 Απριλίου 2020, 21:24 | Μαρία Παπ.

    16 παιδιά ελάχιστος αριθμός και στα νηπιαγωγεία απομακρυσμένων περιοχών;;; Εκεί που έως τώρα ο αριθμός ήταν 5;;; Αντιλαμβάνονται ι γονείς και όλοι οι Έλληνες πόσα νηπιαγωγεία θα κλείσουν;

  • 27 Απριλίου 2020, 21:18 | Νικος

    Και εξωτερικό 26-30 είναι αλλά πέφτει αξιολόγηση βκαι οποίος δεν την περνάει φεύγει.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:08 | Ιωακείμ

    Κάνοντας μια μικρή ιστορική αναδρομή μπορούμε να δούμε τη πορεία της υποχρεωτικότητας της Προσχολικής Αγωγής:
    Με την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, με Αρ. Πρωτ.: Φ.32/344/85330/Γ1/31-8-2005, αναφερόταν ρητά τα εξής: Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι διετής και προαιρετική. Η μη υποχρεωτικότητα της φοίτησης σε Νηπιαγωγείο δεν αναφέρεται στα εγγραφέντα νήπια, αλλά στην αρχική απόφαση της επιλογής ή μη της φοίτησης σ’ αυτό. Εφόσον γίνει εγγραφή σε νηπιαγωγείο η φοίτηση είναι υποχρεωτική. Η σημαντικότητα της προσχολικής αγωγής στην ανάπτυξη των νηπίων σε κάθε επίπεδο οδηγεί την πολιτεία στην κάλυψη όλων των αναγκών για φοίτηση στα Νηπιαγωγεία.»
    Περνώντας στο ΦΕΚ 272/21-12-2006: «Η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι διετής και εγγράφονται σε αυτά νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων (4) ετών. Η φοίτηση όσων την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών είναι υποχρεωτική και στην περίπτωση αυτή έχει εφαρμογή το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985.
    Και καταλήγουμε στην παράγραφο 3 του άρθρου 33, του Νόμου 4521/2018 (Α΄ 38) – ΦΕΚ 38/Α/2-3-2018: Η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι διετής και εγγράφονται σε αυτά νήπια, που συμπληρώνουν, την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής, ηλικία τεσσάρων (4) ετών» όπου σε βάθος τριετίας οι Δήμοι όλοι της χώρας προχωρούν στην πλήρη εφαρμογή της.
    Το νηπιαγωγείο είναι σύμφωνα με τους επιστήμονες η σημαντικότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης, το θεμέλιο της παιδείας και η ανάγκη φοίτησης σε αυτό είναι επιτακτική. Δεν αποτελεί χώρο όπου αφήνουμε τα παιδιά για να τα προσέχει κάποιος να μη χτυπήσουν. Είναι ένα σχολείο αγωγής και ανάπτυξης ικανοτήτων σε διάφορους τομείς, ένας φορέας κοινωνικοποίησης και η ηλικία όπου διαμορφώνεται η προσωπικότητα των παιδιών και μπαίνουν τα θεμέλια και οι βάσεις της εκπαίδευσης για όλη τους τη μετέπειτα ζωή.
    Τα παιδιά ερχόμενα στο νηπιαγωγεία σαφώς δεν έχουν τις ίδιες ικανότητες και δεν βρίσκονται στο ίδιο μαθησιακό επίπεδο. Μέσα όμως από εξατομικευμένες παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών οι ανισότητες αυτές μπορούν να αρθούν σταδιακά μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, όπως και αυτές που έχουν να κάνουν με την γλώσσα ή τις μαθησιακές δυσκολίες. Απλά οι δυσκολίες της γλώσσας ή αυτές που οφείλονται σε άλλους παράγοντες χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο και σε πολλές περιπτώσεις ειδικούς παιδαγωγούς (μέσω Τμημάτων Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης και Τμημάτων Υποδοχής).
    Υπό αυτό το πρίσμα, ότι το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και η εξατομικευμένη μάθηση μπορεί να βοηθήσει είναι αδιανόητη η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 24 + 10% άρα 27 σύμφωνα με τις πρακτικές των παλαιότερων ετών. Σαφώς μια τέτοια τακτική δεν μπορεί να οδηγήσει σε θετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Τα μικρότερα τμήματα είναι πιο αποδοτικά, διότι εξασφαλίζεται η καλύτερη συμμετοχή του συνόλου των νηπίων, ο νηπιαγωγός έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει καλύτερα τα παιδιά, να λύνει απορίες και να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ευελιξία τη διδασκαλία σε ομάδες. Επιπλέον, στα μικρά τμήματα είναι πιο εύκολη η προσέγγιση νηπίων με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες, προβλήματα συμπεριφοράς κλπ. Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, όχι μόνο δεν αποτελεί τακτική για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει.
    Ο αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά νηπιαγωγό είναι ήδη πολύ υψηλός και για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15, απαίτηση του κλάδου των νηπιαγωγών για πάρα πολλά χρόνια, γιατί αλλιώς το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα παιδοφυλακτήριο με τον νηπιαγωγό να μην μπορεί να εκτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο κάτω από το μόνιμο άγχος μήπως και κάποιο παιδί χτυπήσει.
    Η Πολιτεία θα πρέπει να λύσει το μείζον κτιριακό πρόβλημα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, να εξοπλίσει όλα τα νηπιαγωγεία με σύγχρονο παιδαγωγικό και ψηφιακό υλικό, να κάνει μετά από δέκα χρόνια και περισσότερο μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών, ώστε να έχει ο εκάστοτε συνάδελφος όλο το χρόνο να ασχοληθεί ουσιαστικά με τα παιδιά που έχει πλέον δύο χρόνια στη τάξη του αλλά και να διαμορφώσει το νηπιαγωγείο που διδάσκει (το μεράκι υπάρχει ούτως ή άλλως σε όλους και βάσει αυτού και του φιλότιμου που έχουμε όλοι κάνουμε ότι κάνουμε τόσα χρόνια). Θα πρέπει επίσης να εισάγει ειδικότητες όπως παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές έτσι ώστε να γίνει πιο σφαιρική και ολοκληρωμένη η αντιμετώπιση και η εκπαίδευση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, ενώ πραγματική βοήθεια στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής θα αποτελούσε η ίδρυση Τμημάτων Υποδοχής (δεν υπάρχει κανένα) και Τμημάτων Ένταξης (περισσότερων), γιατί η εκπαίδευση δεν ξεκινά στην Α΄ Δημοτικού, αλλά στον χώρο του νηπιαγωγείου που όπως ειπώθηκε και στις τηλεδιασκέψεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. την Παρασκευή 24/04/2020 είναι η πιο σημαντική βαθμίδα στην εκπαίδευση. Πρέπει επιτέλους να δοθεί στην Δίχρονη Προσχολική Αγωγή η βαρύτητα που της αξίζει και όχι με απλά «πυροτεχνήματα» τύπου εισαγωγή Αγγλικών να πιστεύουμε ότι ο χώρος αυτός θα αλλάξει. Οι μεγάλες αλλαγές έρχονται μετά από μεγάλες κρίσεις, έτσι λοιπόν μετά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και του κορωνοϊού ας γίνει μια σωστή και ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης ξεκινώντας από τα θεμέλια της που είναι η Προσχολική Εκπαίδευση.

  • 27 Απριλίου 2020, 20:52 | Χρύσα

    Διαφωνώ! Είναι απαράδεκτη η αύξηση του κατώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Παρακαλώ να επανεξετάσετε το άρθρο. Όχι μόνο γιατί είμαστε εν μέσω πανδημίας αλλά και γιατί δεν θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν στο έργο τους.

  • 27 Απριλίου 2020, 20:47 | Σύλβια

    Είμαι γονιός παιδιών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και την Α’Δημοτικού.
    Το εν λόγω άρθρο μου προκαλεί μεγάλη δυσαρέσκεια και ζητώ την απόσυρσή του. Το θεωρώ απαράδεκτο γενικότερα και εν μέσω πανδημίας ειδικότερα. Τα παιδιά μου προσαρμόστηκαν σε κάτι τόσο καινουριο για αυτά,όπως είναι το προνήπιο και η Α’ Δημοτικου, στο μεταξύ αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν σε απότομη διακοπή της φοίτησης τους εξαιτίας της πανδημίας, και σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να διαταραχτούν ξανά οι ισορροπίες τους με αλλαγή σύστασης της τάξης τους ή ακόμα χειρότερα με μια μετεγγραφή σε άλλο σχολείο! Το εκπαιδευτικό σύστημα έχει ήδη υποφέρει αρκετά σε διάφορους τομείς. Το να αυξηθεί ο αριθμός μαθητών ανα τάξη, είναι σίγουρα το μόνο που δεν θα βοηθήσει! Ζητώ την κατάργηση του συγκεκριμένου άρθου!

  • 27 Απριλίου 2020, 20:32 | ΑΝΝΑ ΤΕΡΖΗ

    Γράφω για να σας εκφράσω το λάθος εκ παραδρομής θα έλεγα που υπάρχει στους κλάδους ΠΕ78 και ΠΕ80.
    Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας οδηγεί σε δύο κατευθύνσεις εξειδίκευσης:
    α) Πολιτικές Σπουδές και Διπλωματία
    β) Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Οικονομικές Σπουδές
    Οι απόφοιτοι των παραπάνω εξειδικεύσεων ανήκουν στον κλάδο ΠΕ78 και ΠΕ80 αντίστοιχα.
    Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας οδηγεί κι αυτό σε δύο αντίστοιχες κατευθύνσεις εξειδίκευσης:
    α) Πολιτικές, Κοινωνικές και Πολιτισμικές Σπουδές
    β) Οικονομικά και Διεθνείς Επιχειρήσεις
    Δυστυχώς οι απόφοιτοι των δύο αυτών εξειδικεύσεων δεν ανήκουν σε κανένα κλάδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    Είναι πολύ μεγάλη αδικία και σας παρακαλώ κυρία Υπουργέ και κυρία Υφυπουργέ να το δείτε το ζήτημα να αποκαταστήσετε αυτή την αδικία και να εντάξετε τους απόφοιτους των παραπάνω εξειδικεύσεων του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών στους δύο κλάδου ΠΕ78 και ΠΕ80 αντίστοιχα.
    Ευχαριστώ!

  • 27 Απριλίου 2020, 20:28 | Μαρία Χ

    Χαρήκαμε πέρυσι πως κάτι θα άλλαζε με τη μείωση του αριθμού των παιδιών στα 22 από τα 25, παρόλο που σε πολλά νηπιαγωγεία, ιδιαίτερα σε όσα ανήκουν σε Δήμους στους οποίους εφαρμόστηκε η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, λειτούργησαν με 25άρια τμήματα, μετά από απόφαση Διευθυντή Εκπαίδευσης. Και πάνω που χαρήκαμε, πάμε στα 24, ή και στα 26,4 (!!!!) παιδιά, το οποίον σημαίνει πιθανόν και 27. Θεωρητικά, αρκεί ενάμιση τετραγωνικό μέτρο για κάθε παιδί. Τέλεια! Σε αίθουσα, υποθέτω, χωρίς τραπέζια, καρέκλες, βιβλιοθήκες, παιχνίδια, και όλα τα σχετικά. Με νηπιαγωγεία που διαθέτουν δύο τουαλέτες για δύο τμήματα, που μπορεί να έχουν έως και 52 ή 54 παιδιά. Με άλλα νηπιαγωγεία που λειτουργούν με παραρτήματα (τώρα που έχουμε και προνήπια), συχνά απομακρυσμένα από το μητρικό κτήριο, ή σε αυλές, χωρίς τουαλέτες, χωρίς υποδομές. Αύξηση αριθμού νηπίων ανά τμήμα! Συχνά σε προκατασκευασμένες αίθουσες (βλέπε κοντέινερ). Και μάλιστα την εποχή που ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η αποφυγή παντός είδους συνωστισμού! Και δεν μιλάμε καθόλου για παιδαγωγικά κριτήρια, για παιδαγωγική διαδικασία. Δεν μιλάμε, γιατί η συζήτηση θα πάρει σε μάκρος. Επιεικώς απαράδεκτο. Ελπίζω σε απόσυρση.

  • 27 Απριλίου 2020, 19:57 | Ρήτα

    Από Σεπτέμβρη που θα είναι εδώ όλοι οι ιοί κανούργιοι και παλιοί που με το νέο πολυνομοσχέδιο περνάτε, το ελάχιστο όριο μαθητών αυξάνεται από 24 σε 26 παιδιά ανά τάξη…πώς δεν θα υπάρχει συγχρωτισμός σε αυτές τις τάξεις; Σε ποια παιδαγωγική μελέτη βασιστήκατε για τον ορισμό μαθητών ανά τάξη; Η σύγχρονες παιδαγωγικές μελέτες μιλούν συνεχώς για μικρες ομαδες μαθητών…

    Αναβάθμιση της εκπαίδευσης και αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα δεν συνάδουν λοιπόν και η εκπαιδευτική κοινότητα απαιτεί ΑΠΟΣΥΡΣΗ του νομοσχεδίου.

    Επιπλέον, ζητούμε:
    Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα,
    Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες,
    Μόνιμους Διορισμούς Εκπαιδευτικών.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:50 | Ειρήνη

    Απαράδεκτη η απόφαση περί αύξησης του αριθμού των μαθητών. Σε μια τέτοια εποχή επιβάλλεται η μείωσή τους ανά τμήμα για να προφυλάξουμε όχι μόνο τους μαθητές και τους δασκάλους αλλά και τις οικογένειες αυτών και τη δημόσια υγεία εν γένει. Κρίμα να κάνουμε ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω. Λυπάμαι..

  • 27 Απριλίου 2020, 18:03 | Βίκυ νηπιαγωγός

    Η κατάσταση στο νηπιαγωγείο είναι δραματική όπως έχει, τα παιδιά δεν χωράνε στον τωρινό τους αριθμό, όχι να αυξηθεί κιόλας, υλικοτεχνική υποδομή δεν υπάρχει, επαρκής καθαρισμός επίσης δεν υπάρχει ειδικά την ώρα που λειτουργεί το σχολείο. Η νηπιαγωγός είναι ταυτόχρονα εκπαιδευτικός, ειδική παιδαγωγός, καθαρίστρια, νοσοκόμα, τραπεζοκόμα με τόσα παιδιά και αν είναι και προϊσταμένη έχει να κάνει και ένα τεραστιου όγκου διοικητικό έργο, χωρίς καμία βοήθεια.. Ελλείψεις προσωπικού τεράστιες και τις καλύπτει μία νηπιαγωγός μόνο;
    Ας γυρίσουμε στην πραγματικότητα παρακαλώ!
    Ένα άτομο, να έχει τοσες αρμοδιότητες και την ευθύνη τόσων παιδιών και να σκέφτεται το ανίδεο κράτος να προθέσει κι άλλα και να απαιτούμε αυτά τα παιδιά να είναι ασφαλή, άψογα εκπαιδευτικά καταρτισμένα και να καλύπτονται όλες οι ανάγκες που έχουν σ’ αυτήν την τρυφερή ηλικία είναι απλά αδύνατο.. Ούτε ως απλός χώρος φύλαξης δεν λειτουργεί έτσι. Ένα άτομο να τα κάνει όλα αυτά δεν φτάνει! Ειδικά τώρα, που η ασθένεια του κορονοϊού μάς αφορά όλους και έχει αλλάξει τη ζωή μας ανεπιστρεπτί, δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε τόσο μικρόμυαλα και τοσο αντιανθρώπινα, χωρίς αγάπη προς τους συνανθρώπους μας..
    Χρειάζεται μεγάλη αλλαγή στην παιδεία, με ενδιαφέρον και αγάπη, προσφορά βοήθειας και αλληλεγγύη, όχι με τον τρόπο που γίνεται, με μομφές και εγωισμούς! Ας ακούσουν όλοι εκεί έξω την φωνή μας για ένα προοδευτικό, γεμάτο αγάπη σχολείο και όχι το οπισθοδρομικό νομοσχέδιο που επεξεργάζονται.
    Είναι επιεικώς απαράδεκτο και χρειάζεται να αποσυρθεί άμεσα.
    Δημοκρατία σημαίνει: συζητάμε και βρίσκουμε τις καλύτερες λύσεις όλοι μαζί, για όλους, ειδικά στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε.
    Σας ευχαριστώ.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:45 | Γιαννα

    Απαράδεκτο, εν μέσω πανδημίας να αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:44 | Ηλεκτρα

    Για πολλοστή φορά η κυβέρνηση προωθεί πολιτικές εν μέσω κρίσης, πράγμα αντιδημοκρατικό. Προκειμένου να μειώσετε τους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση, προωθείτε την αύξηση των μαθητών. Δεν αναλογίζεστε τις συνέπειες που θα έχει αυτό στην εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική. Στον βωμό του χρήματος αντιμετωπίζετε τους πάντες σαν αριθμούς.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:41 | Στάθής

    Δεν έίνάί κάθόλόύ σωστό μάλλον άπόσύρθέί άμέσά

  • 27 Απριλίου 2020, 17:30 | Παναγιώτης Π.

    Πισωγύρισμα, στοίβαγμα των μαθητών στις τάξεις.
    Αντί για μείωση των μαθητών ανά τάξη, εξοπλισμό και αναβάθμιση των σχολείων, προγράμματα ουσιαστικής επιμόρφωσης, διορισμούς εκπαιδευτικών.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:20 | Κωνσταντίνα Τσ

    Άκρως απαράδεκτο το άρθρο 49 του νομοσχεδίου. Ο καθένας, είτε συνάδελφος εκπαιδευτικός είτε γονέας, αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για μέτρο που θέτει σε κίνδυνο τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και την προσωπική υγεία.
    Θεωρώ άκρως γελοίο το γεγονός ότι πρέπει να αναφέρουμε τα βασικά και αυτονόητα..

  • 27 Απριλίου 2020, 17:15 | Μαρία

    Είναι πράγματι λυπηρό να πηγαίνουμε προς τα πίσω. Θεωρώ ότι η επαναφορά του αριθμού των μαθητών στο νούμερο 24 ανά τμήμα, μόνο βήμα εκσυγχρονισμού δεν είναι, ειδικά στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.Ας σκύψουμε λοιπόν πάνω στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νηπιαγωγοί και ας μειώσουμε τον αριθμό των νηπίων ανά εκπαιδευτικό, τώρα μάλιστα που είναι υποχρεωτική και η φοίτηση των τετράχρονων μαθητών μας, που δύσκολα μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.Πρόσληψη άμεσα μόνιμων καθαριστριών καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του νηπιαγωγείου, ειδικού βοηθητικού προσωπικού, σχολικών νοσηλευτριών, ψυχολόγων, ειδικών παιδαγωγών, ώστε να υπάρχει σε κάθε νηπιαγωγείο τμήμα ένταξης.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:14 | Παπαδοπούλου Κ.

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών.
    Δεν λαμβάνετε υπόψη σας τις ιδιαιτερότητες των μαθητών, τις ανάγκες τους, την ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    Όλα για το οικονομικό συμφέρον τα κάνετε, χωρίς να έχετε γνώσεις του εκπαιδευτικού αντικειμένου και του σχολικού χώρου γενικότερα.
    Ντροπή.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:13 | Σιαμέτη Κωνσταντίνα

    Έχω μόνο 13 χρόνια στην εκπαίδευση κι αναρωτιέμαι αν αυτή χώρα είχε ή θα έχει ποτέ ένα καθολικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, σχεδιασμένο να εφαρμοστεί με όραμα. Τι είδους αυριανούς ενήλικες εκολάπτουμε σε στοιβαγμένες προκάτ αίθουσες και πνιγμένοι από τον όγκο της ύλης? Για να ολοκληρώσω, ΟΧΙ δε συμφωνώ ούτε θα συμφωνήσω ποτέ σε αύξηση του αριθμού των μαθητών. Δεν πρόκειται για γραμμή παραγωγής.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:04 | Εκπαιδευτικός

    Απαράδεκτη η αυξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
    Απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί δασκάλων και νηπιαγωγών.
    Απαιτούνται 2 νηπιαγωγοί ανά τάξη
    Απαιτείται η πρόσληψη όλων των νηπιαγωγών με μεταπτυχιακό στις ΤΠΕ γιατί υπάρχει μεγάλη ανεπάρκεια στις δεξιοτητες αυτές στις μεγάλες σε ηλικία νηπιαγωγούς οι οποιες αποτελουν το 90% αυτη τη στιγμη λογω της αδιοριστίας. Γενικά πρέπει να προσληφθούν νεαρά ατομα στο νηππιαγωγειο.
    Προσλήψεις καθαριστριών
    Ολα τα νηπιαγωγεία ολοήμερα

  • 27 Απριλίου 2020, 16:56 | Παναγιώτης Π.

    Πίσω ολοταχώς στην δεκαετία του ’60. Παιδιά στοιβαγμένα στις τάξεις, ο επιθεωρητής να ελέγχει πως όλα βαίνουν καλώς, κατάργηση της κοινωνιολογίας και επαναφορά των Λατινικών, διαγωγή, μόνο η σχολική ποδιά λείπει.
    Αντί για διορισμούς εκπαιδευτικών, κατάργηση της ντροπής εκπαιδευτικών-λάστιχο που τρέχουν στα διαλείμματα από σχολείο σε σχολείο, αντί για εξοπλισμό των σχολείων με υπολογιστές και παιδαγωγικό υλικό, αντί για ουσιαστικά προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, αντί για κτιριακή αναβάθμιση, αντί για μείωση των μαθητών ανά τάξη και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.
    Η μπάλα όχι στην εξέδρα, αλλά και έξω από το γήπεδο.