Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
927 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Απαράδεκτα τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο.
Σε μια εποχή που στα νηπιαγωγεια μας υπάρχουν ήδη δίγλωσσα παιδιά που παλέβουν να αναπτύξουν ισοδύναμα των προφορικό τους λόγο (ανέμεσα στην μητρική τους γλώσσα και την ελληνική), σε μια εποχή που τα ίδια τα ελληνόπουλα δυσκολεύονται να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, που πολλά από τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν τεράστιες μαθησιακές δυσκολίες, που τα παιδιά δεν έχουν κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας, που σε κάθε τάξη θα στοιβάζονται 24-26 παιδιά από Σεπτέμβρη εν μέσω πανδημίας κ.ο.κ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΩΣ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ είναι αυτό που λείπει από τα νηπιαγωγεία;
Αλλο πράγμα η ανάπτυξη του διγραμματισμού και άλλο πράγμα η διδασκαλία ξένης γλώσσας!!!
Έτσι για να λέμε ότι το παιδί μας κάνει Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο (επειδή έτσι κάνουν στα ιδιωτικά)…στρέφουμε το βλέμμα μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου ελληνικού δημόσιου νηπιαγωγείου.
Αγγλικά δεν μιλάνε οι καθηγητές στο σχολείο. Γι αυτό πληρώνει ο κοσμακης φροντιστήρια. Βάλτε τα παντού , χρειάζονται άλλα κάντε ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ αλλιώς ΠΑΛΙ θα πληρώνουμε.
Κατά την γνώμη μου, τα αγγλικά δεν έχουν θέση στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, δεδομένου ότι πολλά παιδιά και κυρίως τα προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τον μηχανισμό της ελληνικής γλώσσας. Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών αντιμετωπίζει βασικές δυσκολίες με τον προφορικό λόγο, οπότε δεν θεωρώ σκόπιμο να προστεθεί σε αυτή την ηλικία μία ξένη γλώσσα, η οποία οδηγεί στην σχολειοποίηση της προσχολικής αγωγής. Αντιθέτως, θα ήταν πολύ ωφέλιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία τα παιδιά να παρακολουθούν δραστηριότητες μουσικής, θεατρικής αγωγής και φυσικής αγωγής που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της πολλαπλής νοημοσύνης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ) ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΑΕΠ.
Δουλεύω στην δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία 12 χρόνια ως αναπληρώτρια, οπότε καταλαβαίνετε όλοι ότι οι θέσεις που κάλυψα ήταν σε απομακρυσμένες περιοχές (ορεινές και ημιορεινές). Κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη αυτό που χρειάζονται τα παιδιά μας (όντας μητέρα δύο παιδιών, το ένα προνήπιο) δεν είναι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, αλλά ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές και εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, καθώς πολλοί γονείς αδυνατούν οικονομικά να προσφέρουν στα παιδιά τους τα αυτονόητα για πολλούς από μας. Γονείς που θέλουν να βοηθήσουν και δεν έχουν τα μέσα. Για αυτό ας σκεφτούμε όλοι μας για μια φορά προς το συμφέρον και το όφελος των μικρών μαθητών. Ας μην τους στερούμε την παιδικότητα της ηλικίας τους.
Δουλεύω στην δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία 12 χρόνια ως αναπληρώτρια, οπότε καταλαβαίνετε όλοι ότι οι θέσεις που κάλυψα ήταν σε απομακρυσμένες περιοχές (ορεινές και ημιορεινές). Κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη αυτό που χρειάζονται τα παιδιά μας (όντας μητέρα δύο παιδιών, το ένα προνήπιο) δεν είναι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, αλλά ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές και εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, καθώς πολλοί γονείς αδυνατούν οικονομικά να προσφέρουν στα παιδιά τους τα θ αυτονόητα για πολλούς από μας. Γονείς που θέλουν να βοηθήσουν και δεν έχουν τα μέσα. Για αυτό ας σκεφτούμε όλοι μας για μια φορά προς το συμφέρον και το όφελος των μικρών μαθητών. Ας μην τους στερούμε την παιδικότητα της ηλικίας τους.
Το ελληνικό κράτος μισθοδοτεί χιλιάδες καθηγητές αγγλικών, έφτασε να προτείνει αγγλικά μέχρι και στο νηπιαγωγείο (!!!) με ΜΗΔΕΝΙΚΟ αποτέλεσμα. Όλοι όσοι θέλουν να πάρουν μέχρι και το απλό Lower πρέπει να καταφύγουν στα φροντιστήρια. Δεν φταίνε οι καθηγητές γι’ αυτό, φταίει το ελληνικό κράτος. Βγάλτε επιτέλους τα αγγλικά από το κανονικό πρόγραμμα, οργανώστε ολιγομελή τμήματα, σε επίπεδα, ώστε όλα τα ελληνόπουλα να παίρνουν το Lower μέχρι την αποφοίτηση από την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Δυστυχώς υπάρχουν ήδη προβλήματα μέσα στη τάξη με τη κατανόηση λόγου της ελληνικής γλώσσας , τα περισσότερα παιδιά πλέον δεν μπορούν να μιλήσουν σωστά τη μητρική τους γλώσσα , δεν ξέρουν να πιάνουν ένα μολύβι σωστά και άλλα πολλά μειονεκτήματα που έχουμε συναντήσει στα πολλά χρόνια προϋπηρεσίας.
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μαθαίνουν αυτά που τους ενδιαφέρει να μάθουν. Αυτά που έχουν άμεση σχέση με τα ενδιαφέροντα τους.
Και φυσικά, ο διγραμματισμός σε ένα δίγλωσσο νήπιο έχει αξία, καθώς η μητρική του γλώσσα είναι αυτή με την οποία επικοινωνεί με την οικογένεια του.
Εν ολίγοις, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, είναι μια αχρείαστη γνώση για ένα νήπιο.
Στο κάτω κάτω έχει μπροστά του 12 ολόκληρα χρόνια για να μάθει όσες ξένες γλώσσες θελήσει.
Οι γονείς γενικά είναι θετικοί στην διδασκαλία της Αγγλικής, στον δικό μου περίγυρο. Πολλοί πληρωνουν ήδη αγγλικά σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, ιδιωτικούς παιδικούς κ νηπιαγωγεία . Προφανώς η πλειοψηφία εδώ είναι νηπιαγωγοί , αλλιώς δεν εξηγείται.
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, από 22 σε 24 + 10% άρα 27 σύμφωνα με τις πρακτικές των παλαιότερων ετών, όχι μόνο δεν αποτελεί τακτική για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει…
Ο αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά νηπιαγωγό είναι ήδη πολύ υψηλός και για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15, απαίτηση του κλάδου των νηπιαγωγών για πάρα πολλά χρόνια, γιατί αλλιώς το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα παιδοφυλακτήριο με τον νηπιαγωγό να μην μπορεί να εκτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο κάτω από το μόνιμο άγχος μήπως και κάποιο παιδί χτυπήσει.
Όσον αφορά την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας, τίθενται τα εξής ερωτήματα.. Τα περισσότερα παιδιά νιώθουν ανασφάλεια με τον νηπιαγωγό της τάξης και χρειάζονται τον δικό τους χρόνο ώστε να ξεπεράσουν αυτό το φόβο, άρα πως θα πετύχει κάτι τέτοιο; Οι περισσότερες τάξεις των νηπιαγωγείων είναι πολυπολιτισμικές και έχουν απίστευτες δυσκολίες στην προσαρμογή τους γιατί δεν γνωρίζουν καθόλου την ελληνική γλώσσα ώστε να μπορούν αρχικά να συνεννοηθούν μαζί μας και τώρα σε αυτά τα παιδιά θα προσθέσετε μια επιπλέον δυσκολία με τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας; Γιατί και με ποιο σκεπτικό; Το νηπιαγωγείο τέλος σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών δεν έχει διακριτά αντικείμενα διδασκαλίας καθώς όλα τα γνωστικά αντικείμενα γίνονται μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδι από τον ίδιο τον νηπιαγωγό και μάλιστα σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων των παιδιών, τώρα γιατί θα πρέπει να σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες βαθμίδες; Το σκεπτικό και η στοχοθεσία του νηπιαγωγείου ποτέ δεν ήταν έτσι!
Πραγματική βοήθεια στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής θα αποτελούσε η ίδρυση Τμημάτων Υποδοχής (δεν υπάρχει κανένα) και Τμημάτων Ένταξης (περισσότερων), γιατί η εκπαίδευση δεν ξεκινά στην Α΄ Δημοτικού, αλλά στον χώρο του νηπιαγωγείου που όπως ειπώθηκε και στις τηλεδιασκέψεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. την Παρασκευή 24/04/2020 είναι η πιο σημαντική βαθμίδα στην εκπαίδευση. Πρέπει επιτέλους να δοθεί βοήθεια σε όλα τα αλλόγλωσσα παιδιά που έρχονται στο νηπιαγωγείο και στα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες και όχι απλά να συνυπάρχουν σε τμήματα των 27 παιδιών.
Η ύπαρξη ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και παραβλέπει βασικές παιδαγωγικές αρχές αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Αν το Υπουργείο Παιδείας θέλει πραγματικά να αναβαθμίσει το νηπιαγωγείο τότε θα πρέπει να εισάγει ειδικότητες όπως παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές έτσι ώστε να γίνει πιο σφαιρική και ολοκληρωμένη η αντιμετώπιση και η εκπαίδευση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.
Οι νηπιαγωγοί δεν είναι ποτέ αρνητικοί στην εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση μιας και είναι αν όχι οι μοναδικοί, ο κλάδος εκείνος που λόγω της ευελιξίας του Αναλυτικού Προγράμματος μπορεί και δουλεύει και κάνει πράγματα τα οποία είναι πραγματικά αξιοζήλευτα για τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είναι ένας χώρος ανοιχτός στην κοινωνία και διατηρεί άρρηκτες σχέσεις με τις οικογένειες των παιδιών και το ευρύ κοινωνικό περιβάλλον. Αυτό όμως που στερείται είναι η στοχοθεσία, ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός και όλο το απαραίτητο «ευρύτερο πλαίσιο» από όλους τους αρμόδιους που θα κάνει αυτόν τον χώρο πραγματικά μέτρο σύγκρισης με τα ευρωπαϊκά σχολεία.
Άμεση απόσυρση τώρα. Οι γονείς είμαστε εντελώς αντίθετοι.
Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης,Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, μερικά χρόνια πριν ,ο καθηγητής Γεώργιος Κιτσαράς σε ερώτηση φοιτήτριας ,πότε τα παιδιά πρέπει να ξεκινήσουν να μαθαίνουν Αγγλικά , η απάντησή του ήταν :Όταν το παιδί είναι στην 3η τάξη Δημοτικού, έτσι ώστε να έχουν κατακτήσει τη δομή της Ελληνικής Γλώσσας και να μπορέσουν να μάθουν την 2η ξένη γλώσσα.
Να αποσυρθεί άμεσα!!!
Δε χρειάζονται αγγλικά στο νηπιαγωγείο τα παιδιά!!!
Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται το οποίο θα βοηθήσει και τις ίδιες τις οικογένειες και να μάθουν τρόπους συμπεριφοράς σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Πότε επιτέλους θα καταλάβετε ότι το νηοιαγωγείο είναι νηπιαγωγείο επειδή έχει τον χαρακτήρα που έχει; Γιατί θέλετε να το καταστρέψετε; Είμαι μητέρα 4 παιδιών και ξέρω τι χρειάζονται τα παιδιά μου σε αυτή την ηλικία. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν και μαθησιακές. Παράλληλη που περιμέναμε πόσους μήνες γιατί δεν στέλνατε; Μόνο μπαλώματα και πρόχειρες λύσεις. Ακόμη, εσείς οι καθηγητές των Αγγλικών δεν βαρεθήκατε να σχολιάζετε τα ίδια και τα ίδια χωρίς να έχεε ιδέα τι εστί νηπιαγωγείο και χωρίς να νοιάζεστε για αυτές τις ψυχές μόνο και μόνο για να σας ανοίξουν δυο θέσεις παραπάνω; Διεκδικήστε περισσότερες ώρες σε δευτεροβάθμια που θα πιάσουν και τόπο.
Απλή εξυπηρέτηση συμφερόντων… Επειδή η κα Ζαχαράκη είναι καθηγήτρια Αγγλικών προσπαθεί να βοηθήσει τον κλάδο και τους συναδέλφους της. Ας αυξήσει τις ώρες Αγγλικών στις τάξεις που θεωρεί ότι είναι εφικτό και απαραίτητο, αλλά στο νηπιαγωγείο;;; Τι αξία έχει να διδάσκονται αγγλικά στο νηπιαγωγείο;; Τα παιδιά δυσκολεύονται να μάθουν τα ελληνικά και θα τους μάθουμε και τα αγγλικά; ΤΡΑΓΙΚΟ!!!! ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑΑΑΑΑΑΑ!!
Η κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης πρέπει να σέβεται τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών, στους οποίους απευθύνεται. Η εισαγωγή «μαθημάτων», όπως Αγγλικά, δεν συμβαδίζει με τη φιλοσοφία του ρόλου του νηπιαγωγείου που στοχεύει στην ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Πέρα από τη νοητική ανάπτυξη δουλεύουμε και για την κοινωνικοσυναισθηματική και σωματική ανάπτυξη των προνηπίων και νηπίων. Αυτό , λοιπόν, που χρειάζονται δεν είναι η εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων, αλλά ένα ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον (κατάλληλα κτίρια, απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή, μόνιμες καθαρίστριες) και μόνιμους εκπαιδευτικούς, που θα επιμορφώνονται ανά τακτά διαστήματα για να μπορούν να ανταποκριθούν στις όλο και πιο δύσκολες συνθήκες και ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών. Αν δεν μεριμνήσουμε για τα στοιχειώδη και ουσιαστικά, όλα τα υπόλοιπα είναι απλά προσπάθεια εντυπωσιασμού και ένδειξη μη σεβασμού του παιδιού αυτής της ηλικίας!
Η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Χρειάζεται όμως να εισαχθούν επίσης η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά. Πάντα φυσικά με την παρουσία της νηπιαγωγού σαν πρόσωπο αναφοράς για το παιδί.
Η κοινωνία προχωράει. Δεν μπορούμε να στεκόμαστε σε άλλες εποχές όπου υπήρχε ένας δάσκαλος στο σχολείο και μια νηπιαγωγός στο νηπιαγωγείο.
Απλή εξυπηρέτηση συμφερόντων… Επειδή η κα Ζαχαράκη είναι καθηγήτρια Αγγλικών προσπαθεί να βοηθήσει τον κλάδο και τους συναδέλφους της. Ας αυξήσει τις ώρες Αγγλικών στις τάξεις που θεωρεί ότι είναι εφικτό και απαραίτητο, αλλά στο νηπιαγωγείο;;; Τι αξία έχει να διδάσκονται αγγλικά στο νηπιαγωγείο;; Τα παιδιά δυσκολεύονται να μάθουν τα ελληνικά και θα τους μάθουμε και τα αγγλικά; ΤΡΑΓΙΚΟ!!!! ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑΑΑΑΑΑΑ!!
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Το νηπιαγωγείο έχει εδώ και καιρό χάσει τον προσανατολισμό του και το ρόλο του. Δυστυχώς για καθαρά συντεχνιακά συμφέροντα βρίσκεται μαζί με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου φυσικά δεν ανήκει. Βλέποντας μόνο τις αίθουσες ενός νηπιαωγείου κι ενός δημοτικού σχολείου καταλαβαίνει κανείς ότι άλλο προσχολική αγωγή κι εντελώς διαφορετική η πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Θα πρέπει να δημιουργηθεί μια Δ/νση προσχολικής αγωγής για τις ηλικίες 0-6 με ξεκάθαρη διαφοροποίηση από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κάτω από την ομπρέλα του Υπουργείου Παιδείας με σαφή ρόλο και κανόνες.
Η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου θεωρώ ότι θα δυσκολέψει πάρα πολύ την διαδικασία κατάκτησης της μητρικής γλώσσας. Αν λάβουμε υπόψη μας το μεγάλο ποσοστό παιδιών που έχουν δυσκολία στη λειτουργική χρήση της γλώσσας θα αντιληφθούμε πόσο πολύ θα εντείνει αυτό το πρόβλημα.
Μέσα στα σχόλια διάβασα την άποψη ότι αν κάποιο παιδί έχει δυσκολία στην ομιλία μπορεί να συμβουλευτεί τον αναπτυξιολόγο που το παρακολουθεί και να εξαιρεθεί απ’ το μάθημα αγγλικών και η νηπιαγωγός να το απασχολεί με άλλα αντικείμενα. Αυτό είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου και πραγματικότητας του νηπιαγωγείου, δεν χρειάζονται αναπτυξιολόγο όλα τα παιδιά που δυσκολεύονται στην ομιλία και δεν πηγαίνουν όλα, ακόμα και αν τον χρειάζονται. Η νηπιαγωγός, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, οφείλει να είναι παρούσα, οπότε δεν μπορεί να ασχολείται ιδιαιτέρως με ένα ή ορισμένα παιδιά.
Επίσης το γεγονός ότι οι απόφοιτοι της αγγλικής φιλολογίας δεν είναι εκπαιδευμένοι για διδασκαλία στην προσχολική ηλικία επουδενί δεν αντιμετωπίζεται με το να είναι παρούσα η νηπιαγωγός.
Αγγλικά στο νηπιαγωγείο; Με τις υπάρχουσες υποδομές και νοοτροπία φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός. Σήμερα στο δημόσιο σχολείο διδάσκονται αγγλικά από το δημοτικό έως το λύκειο. Συνολικά δέκα χρόνια. Ερωτάται η κυρία υπουργός και οι εμπνευστές του εγχειρήματος, πόσοι μαθητές έχοντας σαν εφόδιο ΜΟΝΟ τη σχολική διδασκαλία κατάφεραν να αποκτήσουν την ελάχιστη πιστοποίηση στην αγγλική γλώσσα; Οι επιτυχόντες (αν υπάρχουν) είναι βέβαιο ότι θα μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Εκτιμώ ότι απαιτείται άμεση και ρεαλιστική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην αγγλική γλώσσα με υποχρεωτική πιστοποίηση ΕΝΤΟΣ του σχολείου. Οι πειραματισμοί μπορούν να περιμένουν.
Ήταν αρχές Σεπτεμβρίου κι εγώ θα πήγαινα στην 3η δημοτικού όταν οι γονείς μου έπιασαν το τηλέφωνο για να μιλήσουν με τον υπεύθυνο και να με γράψουν σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθω Αγγλικά.Βλέπετε μένουμε σε τουριστικό νησί και η ξένη γλώσσα είναι απαραίτητη..Η εικόνα που έχω στο μυαλό μου μετά απο πολλά χρόνια…έκλαιγα και τους έλεγα δε θέλω να πάω και τους τράβαγα απ την μπλούζα προσπαθώντας να τους εμποδίσω να μιλήσουν στον υπεύθυνο.Η εικόνα και το συναίσθημα αξέχαστο ..σαν να ήταν χθες…Τελικά πήγα…
Όμως ως ενήλικας όταν πήγα να μάθω 2η ξένη γλώσσα ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΛΙΣ ΕΤΟΣ (ΤΑΧΥΡΥΘΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ) έγινε ΑΒΙΑΣΤΑ και με τη θέληση μου ..
Εάν υπάρχει θέληση ακόμα και μετά απο 10ετία μπορεί κάποιος να μάθει …
Δεν θα ήθελα να δημιουργήσω τα ίδια αρνητικά συναισθήματα για τις ξένες γλώσσες στα παιδιά μου από τόση μικρή ηλικία…
Εάν θέλουμε να μάθουν τα παιδιά αγγλικά η πρόσθεση ωρών, και μάλιστα σε νηπιακές ηλικίες από εκπαιδευτικούς χωρίς παιδαγωγική επάρκεια, είναι ατελέσφορη και εξυπηρετεί συντεχνιακά συμφέροντα. Το μόνο που θα καταφέρετε με αυτά είναι να αρχίσουν τα φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο και να δυσφορούν οι γονείς.
Η πρόταση μου είναι να αλλάξει εντελώς ο τρόπος διδασκαλίας των αγγλικών στο ελληνικό σχολείο. Αρχίζοντας από Γ’ και Δ’ τάξη του δημοτικού σχολείου έως και την Γ’ γυμνασίου.
1. Μικρά φροντιστηριακά τμήματα (8 έως 10 μαθητές).
2. Χωρισμός των μαθητών σε ανάλογα επίπεδα.
3. Αλλαγή διδακτικού υλικού- βιβλίων με επιλογή εγκεκριμένου από το εμπόριο.
4. Συνεχεία των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών τουλάχιστον για διετία στο ίδιο σχολείο.
5. Συνεχεία του τμήματος με τον δικό του ρυθμό ανεξάρτητα από την τάξη που φοιτούν.
Έτσι θα σταματήσουν τα φροντιστήρια και τα παιδιά θα μάθουν αγγλικά.
Οι υπεύθυνοι ας διαβάσουν και ας ξαναδιαβάσουν το σχόλιο του κ. Κιουτσούκη !
Η πρόθεση εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο δεν ξέρω αν θα έχει κάποιο θετικό για την τόσο ευαίσθητη ηλικία προνηπίων -νηπίων. Το νηπιαγωγείο βοηθάει τα παιδιά να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια που θα τα βοηθήσουν στην κοινωνικοποίηση τους και την ανάπτυξη της προσωπικότητας τους. Τα βοηθάμε να μάθουν να εκφράζονται , να διατυπώνουν τις απόψεις τους εφόδια που είναι πολύ πιο σημαντικά αυτή την στιγμή από την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας η εκμάθηση της οποίας ξεκινάει από το δημοτικό σχολείο. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά χρειάζονται να νιώθουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη από ένα άτομο που είναι η νηπιαγωγός η οποία είναι πλήρως καταρτισμένη για την εκπαίδευση αυτής της ηλικίας.Τα νηπιαγωγεία χρειάζονται στήριξη σε άλλους τομείς για να γίνεται το έργο πιο επικοδομητικό για όλα τα παιδιά.Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι οι καθηγητές που θα κληθούν να διδάξουν στο νηπιαγωγείο θα είναι παιδαγωγικά καταρτισμένοι να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτής της τόσο ιδιαίτερης ηλικίας;
Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης,Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, μερικά χρόνια πριν ,ο καθηγητής Γεώργιος Κιτσαράς σε ερώτηση φοιτήτριας ,πότε τα παιδιά πρέπει να ξεκινήσουν να μαθαίνουν Αγγλικά , η απάντησή του ήταν :Όταν το παιδί είναι στην 3η τάξη Δημοτικού, έτσι ώστε να έχουν κατακτήσει τη δομή της Ελληνικής Γλώσσας και να μπορέσουν να μάθουν την 2η ξένη γλώσσα.
Τα αγγλικά αν δεν τα μάθουν σε αυτή την ηλικία δεν θα μάθουν να μιλάνε ποτέ, όπως και γίνεται. Γραμματική ξέρουν , να μιλάνε δεν μπορούν. Οι ΠΕ06 όμως όπως κ οι καθηγητές στα φροντιστήρια επισης δεν μιλάνε Αγγλικα στην τάξη. Αν δεν εξασφαλίσετε με αξιολόγηση, μικροδιδασκαλια ή επιθεώρηση ότι οι καθηγητές αγγλικών όντως μιλάνε Αγγλικα όπως στα ιδιωτικά θα κάνετε μια τρύπα στο νερό- όπως κάνετε στις υπόλοιπες 12 τάξεις που διδάσκονται.
Άμεση απόσυρση τωρα !
ΛΑΘΟΣ κίνηση τα Αγγλικά στα νήπια.
Μας αρκούν στην υφυπουργεία…
Αντί να βάζετε βοηθό σε κάθε τάξη βόλευετε ημετέρους.. καταπληκτική αναβάθμιση..
Ντροπή σας.
Λεει η αλλη ειναι επιστημονικά αποδεκτό η αγγλική στην προσχολική…
Ποιος επιστήμονας το λεει αυτο μηπως το μπερδεύει με σχολείο της Αγγλίας?
Εχει μπει ο «επιστήμονας » σε τμήμα νηπίων στην Ελλάδα που πλέον θα εχει τόσους μαθητές μεσα; εχει ακούσει την Ένωση πρυτάνεων που είναι ενάντια? Και αυτοί θαρρώ επιστήμονες ειναι…
Γιατι να μάθουμε Αγγλικά.. πλεον έχουν βγει απο την Ευρωπαϊκή Ένωση. Γιατί να μην βάλετε και γαλλικά και γερμανικά?
Οι νηπιαγωγοί σε λίγο θα έχουν όλοι απο δυο μεταπτυχιακά και δύο γλώσσες. Κάλλιστα μπορούν να αναλάβουν τέτοιες δραστηριότητες.. ειδάλλως γιατί τους μοριοδοτείται η γνώση γλώσσας? Και μάλιστα μοριοδοτείται και η δεύτερη γλώσσα με ίσα μορια όσο ένα δεύτερο πτυχίο ή δεύτερο μεταπτυχιακό!! Που ωφελεί να ξέρει Αγγλικά ο νηπιαγωγός αν δεν μπορεί να τα αξιοποίησει στο μάθημα του?
Απαντήστε! Πεσατε σαν τα κοράκια όλοι της αγγλικής πανω απο το πτώμα του νηπιαγωγείου… σας κούνησε το τυράκι και λέτε ωπ εδω είμαστε εχει ψωμί εδω…
Λοιπον σοβαρά τώρα με αυτά δεν παίζουμε. Χωρίς σωστή συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους δεν γίνεται να περνάνε τετοια μέτρα.
Θα έπρεπε να είχατε ρωτήσει τους γονείς γιατί εδώ μέσα βλέπω περίεργα πράγματα. Στο δικό μου τον περίγυρο θέλουν όλοι τα παιδιά τους να αρχισουν αγγλικά απ’ 4-5 για να αποκτήσουν και προφορά. Όσοι μπορούν τα έχουν ήδη στα ιδιωτικά.
Ως γονιός θεωρώ ότι είναι ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ μετρο. Και οι πολλοί γονείς υποθέτω θα θεωρούν το ίδιο αφού είναι ο βασικός λόγος που πάνε τα παιδιά ώστε ιδιωτικά. Ισότητα σε όλα. Αλλά Αγγλικα για 5χρονα με προφορά λίγο και παιχνίδι όχι ατέλειωτα φυλλα εργασίας με ασκήσεις και ομιλια μηδέν όπως στο δημοτικό.
Ως τελευταίο εδάφιο της οικείας περίπτωσης θα πρέπει, κατά την άποψή μου, να διευκρινιστεί η βούληση του κοινού νομοθέτη για την ένταξη ή μη ιδιωτικών νηπιαγωγείων στην πιλοτική δράση ενσωμάτωσης στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα της δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα. Με την σχετική διευκρίνιση καθίσταται δεσμία για τη διοίκηση η αρμοδιότητα ένταξης ή μη ιδιωτικών νηπιαγωγείων στην οικεία πιλοτική δράση, κατ’ αντιστοιχία με τη βούληση του νομοθέτη. Σε διαφορετική περίπτωση, και σε κάθε περίπτωση (είτε ενταχθούν είτε όχι, βάσει της Απόφασης της Υπουργού Παιδείας), θα υπάρξει αμφισβήτηση από εκείνους που θα θεωρήσουν ότι βλάπτονται από τη συμπερίληψη ή την παράλειψη συμπερίληψής τους.
Το πρόβλημα δεν είναι το νηπιαγωγείο αλλά οι ξένες γλώσσες στο σχολείο γενικά: πρέπει να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους ! Δεν γίνεται δουλειά αλλά δεν φταίνε οι λίγες ώρες, ούτε τόσο οι εκπαιδευτικοί , αν και βολεύονται μια χαρά, αφού δεν κάνουν τίποτα, φωνάζουν βεβαια και απαιτούν περισσότερες ώρες για μεταθέσεις και κάλυψη ωραρίου – και 10 ώρες έτσι κανείς δεν θα μάθει τίποτα. Οι γλώσσες και άλλα μαθήματα πρέπει να φύγουν από το πρωινό πρόγραμμα (ή μια πρώτη ζώνη), να γίνουν πολλά επίπεδα , όχι όπως τώρα, και οργανωμένη δουλειά με ανακατάταξη τμημάτων όλου του σχολείου, σαν ένα φροντιστήριο δηλαδή. Τώρα με σπάσιμο τμημάτων έχουμε τμηματάκια με ελάχιστους μαθητές σε κάποιες β’ γλώσσες και χαλαρά… Αν δεν πούμε την αλήθεια, δεν θα κάνουμε τίποτα. Τυχεροί οι ξενόγλωσσοι πάντως, ασχολούνται με αλλότρια βιωματικά, προγράμματα κλπ στα σχολεία.
Περιττό έξοδο για το κράτος χωρίς κανένα νόημα και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος…
Τόσο ως γονιός, όσο και ως εκπαιδευτικός θεωρώ απαράδεκτη την εισαγωγη των αγγλικων στο νηπιαγωγείο
Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
μόνο σύγχυση θα φέρουν.Πλήθος ερευνών
μιλάνε για εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών
στα παιδιά που διδάσκονται απο τόσο
νωρίς μια ξένη γλώσσα.Προσοχή
άλλο είναι να μαθαίνω 2 γλώσσες
στο οικογενειακό περιβάλλον
ενδεχομένως απο δίγλωσσους γονείς
και άλλο να εκ-παιδεύομαι για
να κατακτήσω το μηχανισμό μιας 2ης γλώσσας
όταν δεν έχω ολοκληρώσει την μητρική μου!
Οι καινοτομίες έχουν και αρνητικά!
Δεν δύναται η προσχολική εκπαίδευση να κάνει ένα τόσο μεγάλο βήμα προόδου όταν δεν υπάρχουν ανεπτυγμένα νηπιαγωγεία με επαρκή υλικοτεχνική υποδομή και σωστά εκπαιδευμένο διδακτικό προσωπικό να φέρουν εις πέρας τέτοια εγχειρήματα.
Είναι Επιστημονική Αποδεκτή κι επιβεβλημένη η εκμάθηση ξένης γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση.
Το επιχείρημα ότι στην προσχολική μαθαίνουμε τη μητρική γλώσσα είναι επιστημονικά πλέον ξεπερασμένο. Το παιδί έχει κατακτήσει τη μητρική του γλώσσα ως προφορικό λόγο (διάβαζε θεωρία Chomsky, τουλάχιστον). Η ψυχογλωσσολογία, την οποία βέβαια δυστυχώς οι νηπιαγωγοί ουδέποτε διδάχθηκαν στο πανεπιστήμιο δυστυχώς -και γι’ αυτό υποστηρίζουν αυτές τις απόψεις – υποστηρίζει ότι στην προσχολική ηλικία προετοιμάζεται ο μαθητής για τη μετάβαση στην κατάκτηση του γραπτού λόγου, δηλαδή στη γραφή, την ανάγνωση κοκ. Κοινώς στη μεταγνώση. Η παράλληλη εκμάθηση μια άλλης γλώσσας μόνο σύγχυση δεν προκαλεί στο παιδί (ακόμη και στο μονόγλωσσο. Για τα δίγλωσσα δεν το συζητάμε φυσικά. Ακόμη και τα αγαπητά μεταναστόπουλα μαθαίνουν εξαιρετικά γρήγορα ελληνικά). Ας μην ξεχνάμε ότι οι γλωσσικές δομές και δεξιότητες εδράζονται σε εγγεφαλικές λειτουργίες που από 1 μηνός αναπτύσσονται. Το αντίθετο συμβαίνει, στην προσχολική επιδιώκεται η αφύπνιση ενός προφορικού λόγου για μια άλλη γλώσσα, λοιπόν. Γιατί άραγε λειτουργεί στην ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεσματικά ;
Συνεπώς το εγχείρημα είναι απολύτως θετικό, αρκεί να υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό για τα αγγλικά και δραστηριότητες προφορικού λόγου. Ευελπιστώ οι καθηγήτριες αγγλικών να έχουν την επιστημονική επάρκεια να διδάξουν, όχι αγγλικά -αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά -αλλά αγγλικά ως ξένη γλώσσα σε προγλωσσικό επίπεδο.
Ως προς την ατελή γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών σε αυτή την ηλικία. Πράγματι συμβαίνει. Αλλά σε αυτή την περίπτωση εάν κριθεί από τον αναπτυξιολόγο που παρακολουθεί το παιδί, να εξαιρεθεί, τότε αυτό γίνεται και η νηπιαγωγός το απασχολεί. Άλλωστε υπάρχουν χίλιοι τρόποι για να μην αισθανθεί το παιδί απομονωμένο.
Είναι πολύ δύσκολο για μαθητές δημοτικού να μάθουν αγγλικά στο νηπιαγωγείο.Δεν είναι το πρόβλημα τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο.
Αγγλικά στα Νηπιαγωγεία:
Πρώτο πρόβλημα: Τα περισσότερα νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια ή διθέσια και σε απόσταση μεταξύ τους. Πώς θα κάνει τις ώρες της η αγγλικού ή ο γυμναστής? Θα διακτινίζεται από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο?
Δεύτερο πρόβλημα: Τα νηπιαγωγεία των 22 παιδιών – που θέλετε να «αναβαθμίσετε» σε νηπιαγωγεία των 24-26 μαθητών – είναι σε αίθουσες μικρές ή/και άθλιες, ενιαίες συνήθως, χωρίς ξεχωριστούς χώρους (γραφεία κλπ) Η νηπιαγωγός εκείνη την ώρα τι ακριβώς θα κάνει? Πού θα πάει? Ποιές θα είναι οι ώρες της?
Τρίτο πρόβλημα: Τις επιστημονικές έρευνες που λένε ότι ένα παιδί όσο πιο καλά ξέρει τη μητρική του γλώσσα, τόσο πιο καλά μαθαίνει τη δεύτερη ή τρίτη γλώσσα τις γνωρίζετε? Έχετε υπόψη σας πόσα παιδιά με διάφορες διαταραχές ή/και διαταραχές λόγου φοιτούν στα νηπιαγωγεία μας χωρίς κάποια στήριξη ή λόγω ανεπάρκειας της ειδικής – υποστηρικτηκής αγωγής ή λόγω άρνησης των γονέων για παραπάνω ενέργειες? Γνωρίζετε πόσοι αλλοδαποί και Ρομά φοιτούν στα νηπιαγωγεία μας?
Πρόταση:
Φτιάξτε πολυδύναμα νηπιαγωγεία, (όχι πολύ μεγάλα συγκροτήματα όμως), και βάλτε μετά τις ειδικότητες, ξεκινώντας από τα νήπια, όχι τα προνήπια. Έτσι μόνο θα μπορέσει να γίνει σωστά η δουλεία. Δηλαδή να φύγει το νηπιαγωγείο από τη δεκαετία του 1980 και να περάσει στον 21ο αιώνα και μετά να έρθουν και οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων να εργαστούν όπως πρέπει.
Τα υπόλοιπα είναι ελληνικές προχειρότητες που υποτιμούν τη νοημοσύνη γονέων και εκπαιδευτικών.
Ως γονιός με παιδί στο νηπιαγωγείο, σας δηλώνω ότι δεν επιθυμώ να μάθει Αγγλικά από τώρα. Έλος! Πάτε να δείτε εσείς και κάποιοι καθηγητές Αγγλικών, που νομίζουν ότι βρήκαν ευκαιρία για το δημόσιο , πως λειτουργεί και ποιος είναι ο σκοπός του και μετά ελάτε να τα ξαναπούμε.
Με την προθεση εισαγωγης αγγλικων στο νηπιαγωγειο,διαπιστωνω μεγαλη προχειροτητα κι αναποτελεσματικοτητα εκ μερους του υπουργειου παιδειας στην οργανωση του αναλυτικου προγραμματος στην προσχολικη αγωγη: θα βοηθησουν αραγε τα αγγλικα να αναπτυξουν τα νηπια προσωπικες δεξιοτητες, βασικες για να ζησουν στον 21ο αιωνα και να εξελιχθουν ως ολοκληρωμενες προσωπικοτητες και υπευθυνοι πολιτες;
Θα μπορεσουν τα νηπια να γνωρισουν τον εαυτο τους, τους αλλους και το περιβαλλον,φυσικο και κοινωνικο, μεσω μιας ξενης γλωσσας, αν δεν το κανει πρωτα στη μητρικη του γλωσσα,δηλαδη να μιλαει σωστα, να ακουει σωστα,να σκεφτεται και να επιχειρηματολογει για λογαριασμο του, να επικοινωνει με τους αλλους, καθως και να κατανοει ο,τι το περιβαλλε66ι ακουγοντας αλλους να του διαβαζουν σχετικα κειμενα στα ελληνικα;
Θεωρω επισης οτι αυτη η προταση για ξενη γλωσσα στα νηπια δηλωνει παντελη ελλειψη σεβασμου κι αξιοπρεπειας εκ μερους του υπουργειου παιδειας ,στη φυση του παιδιου να γνωρισει τον κοσμο και τον εαυτο του μεσα απο ουσιαστικες γνωσεις,οπως μυηση στις βασικες γνωσεις αναγνωσης,γραφης,μαθηματικων,φυσικων επιστημων και βασικων κοινωνικοσυναισθηματικων δεξιοτητων η την αναπτυξη κρισης και πρωτοβουλιας που ειναι οροι επιτυχιας στη ζωη του. Αλλο μνημη ( μιας ξενης γλωσσας) και πολυγλωσσια η πολυγνωσια και αλλο η σκεψη.
Γιατι οπως λεει και μια ξενη παροιμια,γνωση διχως μυαλο, ειναι γαιδαρος φορτωμενος με βιβλια
Τα παιδιά μας δε μπορούν να συνηθίσουν εύκολα τη νηπιαγωγό και εσείς θέλετε να βάλετε και άλλους εκπαιδευτικούς στα Νηπιαγωγεία? ΠΆΡΤΕ ΠΊΣΩ αυτή την αλλαγή.
Εμείς οι γονείς είμαστε αντίθετοι με αυτό. Το παιδί μου δεν επιθυμώ να συμμετέχει στο μάθημα αγγλικών.
Σωστή κίνηση. Επιτέλους το νηπιαγωγείο δεν είναι ένα μεγάλο διάλειμμα. Στα ιδιωτικά δουλευει μια χαρά . Τα παιδιά μαθαίνουν Αγγλικα με το παιχνίδι και τη συζήτηση και το απολαμβάνουν κιόλας. Πρέπει όμως να γίνεται μια υποτυπώδης αξιολόγηση όσον αφορά τον προφορικο λόγο γιατί στο δημοτικό οι καθηγητές μοιράζουν φωτοτυπίες από την πρώτη δημοτικού και Αγγλικά δεν μιλάνε ούτε οι ίδιοι ούτε οι μαθητές.