Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠιστεύετε ότι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;
Πιστεύετε ότι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;
- 170 ΣχόλιαΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
- 68 ΣχόλιαΠιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;
- 39 ΣχόλιαΠιστεύετε ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζει μόνο του τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή εκτιμάτε ότι η συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία -τα οποία ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα- μπορεί να εξασφαλίσει την αποτελεσματικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές της χώρας;
- 32 ΣχόλιαΜε ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;
- 62 ΣχόλιαΠιστεύετε ότι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;
- 58 ΣχόλιαΕκτός από τις τακτικές επιμορφώσεις, με ποιούς άλλους τρόπους θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί των διαφόρων ειδικοτήτων, να διατηρούν την επαφή τους με τις εξελίξεις στον επαγγελματικό τους τομέα;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Ιουνίου 2011, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Ιουνίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο ΔιαβούλευσηςΥποστηρικτικό Υλικό - Τεχνολογικό ΛύκειοΥποστηρικτικό Υλικό - ΔιευκρινήσειςΒίντεο για την Τεχνική – Επαγγελματική ΕκπαίδευσηΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
62 Σχόλια 429 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Ζούμε στο 2011 και η Ελλάδα παραμένει ακόμη σε φοβικές καταστάσεις…
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΣΗΜΑΣΙΑΣ.. ΕΙΝΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΗ…
Εννοείται πως το ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ…
OPEN YOUR MIND..
Η σύνδεση του σχολείου με το κοινωνικό/επαγγελματικό περιβάλλον δεν είναι απλά επιθυμητη, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ. Και είναι απαραίτητο όχι μόνο να αρθούν οι όποιες γραφεικρατικές «αγκυλώσεις» υπάρχουν, πίσω από τις οποίες κρύβονται όσοι δεν θέλουν να εκσυγχρονιστεί η λειτουργία του σχολείου, αλλα και αυτή η σύνδεση να θεσμοθετηθεί και να γίνει μέρος της λειτουργίας του σχολείου. Καλό θα ήταν να υπάρχει μια χρονική περίοδος, 2-3 ημερών, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, στην οποία οι μαθητές της Α’ Τάξης θα ενημερώνονται για την σχέση ειδικοτήτων-επαγγελμάτων και αναλυτικά για τις σχολές στις οποίες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης. Την ίδια ενημέρωση πρέπει να έχουν και οι γονείς, πολλοί από τους οποίους έχουν ελλειπείς ή συγκεχυμένες πληροφορίες με αποτέλεσμα να επηρεάζουν τελικά τα παιδιά προς λανθασμένη κατεύθυνση. Την ίδια αυτή χρονική περίοδο θα πρέπει να ενημερώνονται οι μαθητές της Γ’ Τάξης από επαγγελματίες για τις προοπτικές και τις δυσκολίες του κάθε επαγγέλματος, έτσι ώστε να έχουν μεγαλύτερο κίνητρο στην προσπάθειά τους στην τελευταία τάξη. Τα παιδιά πρέπει να νιώθουν εν δυνάμει εργαζόμενοι και μελλοντικοί φοιτητές, γιατί έχουν την τάση να εγκαταλείπουν την προσπάθειά τους και να χάνουν τον στόχο τους. Και φυσικά αυτή η ενημέρωση θα πρέπει να συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με συνεχείς επισκέψεις σε επιχειρήσεις και σχετικούς φορείς.
Θεωρώ αναγκαίο την πρόσκληση ειδικών για σεμινάρια , ημερίδες ή και ανταλλαγές μαθητών με άλλα σχολεία, και οι αρμόδιοι να γνωρίζουν τις ανάγκες του έκαστου σχολικού συγκροτήματος είναι ο σύλλογος γονέων του ιδίου σχολείου και ο Διευθυντής.Η μεταβίβαση αυτού του δικαιώματος δεν είναι καταχρηστική , πιστέυω ότι εξυπηρετεί την εύρυθμη λειτουργία του θεσμού.
Φυσικά και πρεπει να συνδέεται η αγορα εργασίας με το τεχνολογικό και όχι μόνο λύκειο. Είναι απαραίτητο να έχουμε επαφή με τους επαγγελματίες του χώρου τόσο για να αντιλαμβάνονται τα παιδιά τη φύση του επαγγέλματος που επιλέγουν αλλά και για να ακούν και να βλέπουν τις δυσκολίες αλλά και τις απολαβές που αποκομίζουν από αυτό. Η πράξη με αυτό που φαντάζεται καθένας μπορεί να απέχει πολύ.
Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 14/06/2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Αριθμ. Πρωτ.: 118
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.-Σ.Ε.Κ. Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 3
632 00 ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ
E-mail : elteechal@oltee.gr
Site : http://elteechal.blogspot.com
ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. ΓΙΑ ΤΗ Δ/ΘΜΙΑ Τ.Ε.Ε.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΑΛΙ Μ’ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ, ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ
Μετά από ενάμιση και πλέον χρόνο, θητείας της κυβέρνησης, δόθηκε στη δημοσιότητα από το ΥΠΔΒΜΘ η πρόταση του για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Με τη λήξη του διδακτικού έτους, για να ψηφιστεί το καλοκαίρι και να ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Τυχαίο; Δεν νομίζω! (κατά τη γνωστή ατάκα). Γνωστές οι πονηρές μεθοδεύσεις και πρακτικές.
Υποχείριο των συντεχνιών και των καθεστωτικών αντιλήψεων η πολιτική ηγεσία του Παιδείας δεν έδωσε ουσιαστικές προτάσεις πόσο μάλλον δε λύσεις στο ζητούμενο (και κατά την ίδια), την αναβάθμιση της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε. Ακολουθώντας τις παλιές – ξυνές – στερεότυπες και αποτυχημένες συνταγές, άτολμη να προχωρήσει σε ρίξεις, όπως η μεταφορά της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το Γενικό Λύκειο στο φυσικό της χώρο, που η ίδια αποφάσισε να ονομάσει Τεχνολογικό Λύκειο, απέκλεισε για μια ακόμη φορά τη δυνατότητα βελτίωσης – ανάπτυξης της Τ.Ε.Ε., την οποία θα επέφερε η αύξηση και διαφοροποίηση του μαθητικού δυναμικού. Λύσεις που δεν τολμά να δώσει ούτε στη δομή της διοίκησης της εκπαίδευσης με τη σύσταση και λειτουργία Δ/νσης Σπουδών Τ.Ε.Ε. στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου. Δυστυχώς ακόμη μία πολιτική ηγεσία του Παιδείας δεν αποφεύγει τις γνωστές αγκυλώσεις και με ημίμετρα, μέσα από μεγαλοστομίες και ευχολόγια, δεν καταφέρνει τίποτε περισσότερο από τη διατήρηση ενός περίπου ΕΠΑ.Λ. με νέα ονομασία. Έτσι έχουμε μία ακόμη αλλαγή μέσα από αναποτελεσματική πολιτική που τώρα όμως φορά τον μανδύα της διαβούλευσης, της διαφάνειας, της συναίνεσης. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός διάλογος και τα προσχηματικά μέσα – εργαλεία για επιφανειακές χωρίς περιεχόμενο δημοκρατικές διαδικασίες αποκαλύπτονται απάτη και καταλήγουν κακόγουστο αστειάκι.
Αλήθεια, γιατί μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών και μηδενίζονται της Φυσικής και Χημείας στις Β΄και Γ΄τάξεις του Τεχνολογικού Λυκείου; Μήπως έτσι ουσιαστικά αμφισβητείται (εσκεμμένα;) πάλι η ισοτιμία με το Γενικό Λύκειο; Την υποψία μας ενισχύει και ο διαχωρισμός της Γ΄τάξης σε Τμήματα Ειδικότητας και Γενικής Παιδείας. Που είναι η ισότιμη αντιμετώπιση των δύο Λυκείων; Η εισαγωγή των αποφοίτων των Τεχνολογικών Λυκείων με Ειδικές Εξετάσεις στα Α.Τ.Ε.Ι. να καθοριστεί με ποσοστό που να προσδιορίζεται από το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου σε σχέση με το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου.
Πέραν των παραπάνω αντιρρήσεων και διαφωνιών μας. Ζητούμε ακόμη:
Να μην ιδρυθούν και λειτουργήσουν Τεχνολογικά Λύκεια σε άλλα Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. Εκπαίδευση αποκλειστικά και μόνον από το Παιδείας.
Οι ΕΠΑ.Σ. να μετατραπούν σε Τεχνολογικά Λύκεια. Όσες από αυτές λειτουργούν με εσπερινό ωράριο σε Εσπερινά Τεχνολογικά Λύκεια.
Να μην καταργηθεί ή συγχωνευθεί, στην κατ’ αρχήν λειτουργία του Τεχνολογικού Λυκείου, καμία σχολική μονάδα της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε.και να παραμείνουν όλοι οι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. Στη συνέχεια, με τη συμμετοχή πάντα των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας, σοβαρές, υπεύθυνες, μελετημένες και τεκμηριωμένες αποφάσεις, με βαρύνουσας σημασίας την άποψη της τοπικής κοινωνίας, μέσα από τις Περιφερειακές Επιτροπές και τα Συμβούλια.
Οι ώρες των μαθημάτων υποστήριξης να πραγματοποιούνται πέραν του 35ώρου.
Νέα Αναλυτικά Προγράμματα – Προγράμματα Σπουδών και Βιβλία που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες.
Απολυτήριο και Πτυχίο σε όλους τους αποφοίτους της Γ΄τάξης.
Στα Τμήματα Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.), της Δ΄ – μεταλυκειακής – τάξης, να μην διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας, να καθοριστεί με σαφήνεια η πρακτική άσκηση και η πιστοποίηση του πτυχίου (επίπεδο 3) να πραγματοποιείται μέσα από τις εκπαιδευτικές ενδοσχολικές διαδικασίες και εξετάσεις.
Να ορισθούν ξεκάθαρα και χωρίς αοριστολογίες τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων.
Σχεδιασμό, οργάνωση και προγραμματισμό επιτέλους της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Επαρκή χρηματοδότηση και δημιουργία υποδομών σε κτιριακό και εργαστηριακό εξοπλισμό.
Ουσιαστικό διάλογο με τον πρωταγωνιστή της εκπαίδευσης, τον εκπαιδευτικό.
Έτσι και μόνο θα καταξιωθεί το Τεχνολογικό Λύκειο σαν σχολείο πρώτης επιλογής όπως δηλώνει ότι επιθυμεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Γιατί άραγε Κε Υφυπουργέ Παιδείας, Κε Γ. Πανάρετε, ο Υπουργός Παιδείας της Ελβετίας έστειλε τα 5 από τα 6 παιδιά του στην Τεχνική Εκπαίδευση;
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, απάντηση στο ερώτημα μπορεί να δίνει, γράμμα Φινλανδού μαθητή σε Έλληνα φίλο του που μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://elteechal.blogspot.com/2011/06/blog-post_08.html
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Αν θέλουμε σωστά Τεχνολογικά Λύκεια με επαγγελματική προοπτική θα πρέπει χωρίς δεύτερη σκέψη να διδάσκονται και μαθήματα όπως εφαρμοσμένα μαθηματικά στην ειδικότητα, εφαρμοσμένη φυσική στην ειδικότητα , εφαρμοσμένη χημεία στην ειδικότητα, σύνταξη εγγράφων και προσφορών στην ειδικότητα , σύνταξη τεχνικών εκθέσεων στην ειδικότητα κλπ, όπως στις παλιές Σχολές Εργοδηγών Μηχανικών.
Ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου οφείλουν να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου.
Και μάλιστα το θεωρώ απαραίτητο, διαφορετικά για ποια τεχνολογική-επαγγελματική εκπαίδευση μπορούμε να μιλάμε, αν τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στον τομέα αυτό δεν συνεργάζονται με τα σχολεία και τον πληθυσμό τους.
Όλα τα σχολεία, για να είναι ανοιχτά στη ζωή, πρέπει να βάλουν τη ζωή στη ζωή τους. Να σταματήσει επιτέλους αυτή η απομόνωνση και ο φόβος του εκπαιδευτικού μήπως κριθεί από τους γονείς. Να κριθεί και μάλιστα αυστηρά. Το σχολείο ανήκει στην πολιτεία και στους γονείς που επιθυμούν το καλό των παιδιών τους. Μέσα από πολιτισμένες συζητήσεις μπορούν να αρθούν οι διαφορές και οι μέχρι τώρα ανύπαρκτοι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων να αναλάβουν το θεσμικό τους ρόλο, που είναι υποστηρικτικός του έργου του δασκάλου.
Πάντως ένας καλά οπλισμένος δάσκαλος δεν φοβάται ούτε την κριτική ούτε τη συνεργασία με τους γονείς των μαθητών του. Συνεργάζεται μαζί τους, γιατί τα παιδιά τους δίνουν νόημα και περιεχόμενο στη δουλειά του.
Θεωρώ ότι το Τεχνολογικό Λύκειο πρέπει να έχει εξωστρεφή προσανατολισμό κυρίως προς στην τοπική αγορά εργασίας. Με συντονισμένες προσπάθειες και συνεργασίες, όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διεργασία (διοίκηση, σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών, μαθητική κοινότητα)μπορούν να συμβάλουν σε προγραμματισμένες δράσεις που να αποσκοπούν κυρίως στην παρουσίαση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων και στην επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του.
Προτάσεις
1.Κατα την διάρκεια αλλά ειδικά στο τέλος της σχολικής χρονιάς της Γ τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να δοθεί ενθάρρυνση στους μαθητές που παίρνουν το πτυχίο της ειδικότητάς τους ώστε βρουν δουλεία. Θα μπορούσε να οργανώνεται με την συνεργασία των τοπικών επαγγελματικών συλλόγων, του Δήμου, του ΟΑΕΔ και του ΚΕΣΥΠ, ώστε να έρχονται σε επικοινωνία οι νέοι πτυχιούχοι ως εργαζόμενοι πλέον με τους επαγγελματίες της ειδικότητας. Μια αντίστοιχη εκδήλωση πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το ΤΕΙ και έχει μεγάλη επιτυχία.
Θεωρώ ότι η προοπτική να βρουν δουλεία οι μαθητές αμέσως μετά το Τεχνολογικό Λύκειο, θα δώσει κίνητρα στους μαθητές ώστε από το πρώτο έτος να προσπαθούν για το καλύτερο αποτέλεσμα στις σπουδές τους.
2.Την ίδια περίοδο η Α και Β τάξεις θα διοργανώνουν εκδήλωση όπου θα παρουσιάζεται η εργαστηριακή δουλεία τους σε γονείς και επαγγελματικούς φορείς ώστε να γνωστοποιείται η προσπάθεια των μαθητών και να αναδεικνύονται τα ταλέντα τους.
Είναι απαραίτητη ο σύνδεσμος σχολείου – αγορά εργασίας. Να υπάρχει η συνεχείς επαφή με τον εργασιακό χώρο με αποτέλεσμα να γίνετε το πάντρεμα της θεωρίας – εργαστηρίου & χώρο εργασίας. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει & εφαρμογή στον χώρο εργασίας από τους μαθητές με το σκεφτικό της συνέχεις απασχόλησης στον εργαστηριακό χώρο του σχολείου. Η ακόμα καλλίτερα να παράγουν έργο στο χώρο του εργαστήριου με συνεννόηση με τους έξω επαγγελματίες. Να υπάρχει η καθημερινή επαφή με την αγορά εργασίας με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η ωρίμανση του μαθητή σιγά σιγά από τον χώρο του σχολείου. Οπότε θα είναι έτοιμος να βγει έξω στον χώρο της εργασίας. Επιτέλους θα υπάρχει η επαφή του σχολείου με την κοινωνία! Ας χτιστή κάτι μόνιμο με καλές βάσης & σωστή μελλοντική λειτουργία!
Επιβάλλεται η συνεργασία, σε αυτό το επίπεδο, με επαγγελματίες κάθε ειδικότητας. Η πρόσκληση για ενημέρωση – επιμορφωση των μαθητών μπορεί να αποτελέσει πολύ ισχυρό κίνητρο. Είναι ένας εξαιρετικά ενδιαφέρον τρόπος να ανοίξουμε το σχολείο στην κοινωνία. Φυσικά χρειάζεται ένας χρονικός περιορισμός, ώστε να μην γίνεται κατάχρηση (πχ 10 – 15% του αναλυτικού προγράμματος).
Ναί
Φυσικά η διασύνδεση με την αγορά εργασίας είναι απαραίτητη. Αυτός είναι και ένας από τους στόχους του Επαγγελαμτικού Προσανατολισμού (Ημέρες επαγγελμάτων, επισκέψεις σε εργασιακους χώρους, πρακτική κ.α.) Αλήθεια που πήγε αυτό το «μάθημα» του ΣΕΠ; Χάθηκε και από το Νέο και από το Τεχνολογικό Λύκειο. Τα ΓραΣΥ τι έγιναν; Τα ΓραΣΕΠ και ΚΕΣΥΠ τι θα γίνουν στα χρόνια της κρίσης και του μνημονίο;
Είναι πολύ καλύτερα να χτίζουμε πάνω σε μια υπάρχουσα δομή-πλαίσιο από το να γκρεμίζουμε τα πάντα και να προσπαθούμε να μεταρρυθμίσουμε τα πάντα από την αρχή (εκτός αυτού σε κάθε τι που γκρεμίζετε είμαστε υποχρεωμένοι να μαζέψουμε τα μπαζα και να αποκαταστησουμε τον χώρο!;!).