Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;
Πιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;
- 170 ΣχόλιαΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
- 68 ΣχόλιαΠιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;
- 39 ΣχόλιαΠιστεύετε ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζει μόνο του τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή εκτιμάτε ότι η συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία -τα οποία ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα- μπορεί να εξασφαλίσει την αποτελεσματικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές της χώρας;
- 32 ΣχόλιαΜε ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;
- 62 ΣχόλιαΠιστεύετε ότι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;
- 58 ΣχόλιαΕκτός από τις τακτικές επιμορφώσεις, με ποιούς άλλους τρόπους θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί των διαφόρων ειδικοτήτων, να διατηρούν την επαφή τους με τις εξελίξεις στον επαγγελματικό τους τομέα;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Ιουνίου 2011, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Ιουνίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο ΔιαβούλευσηςΥποστηρικτικό Υλικό - Τεχνολογικό ΛύκειοΥποστηρικτικό Υλικό - ΔιευκρινήσειςΒίντεο για την Τεχνική – Επαγγελματική ΕκπαίδευσηΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
68 Σχόλια 429 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Λίγες ώρες πριν λήξει ο διάλογος για τους τομείς και τις ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου, που θα πρέπει να συμβαδίζουν με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και να ανταποκρίνονται στην κοινωνική ζήτηση, κάτι που θα περίμενε κάποιος να έχει γίνει. Εδώ και χρόνια παράλληλα με την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των πληθώρων μ.μ.ε. που παράγουν καθημερινά οπτικά σκουπίδια με εμπειροτέχνες οπερατέρ και με φωτογράφους σεμιναρίων μιας και απο το 1990 δηλαδή 21 χρόνια πτυχιούχοι φωτογράφοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανεκμετάλευτοι περιμένουν το αυτονόητο δηλαδή την δημιουργία ΚΛΑΔΟΥ εφαρμοσμένων τεχνών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση που εκεί ανήκει και το τμήμα φωτογραφίας έτσι ώστε να στελεχωθεί με ανάλογα εκπαιδευμένο δυναμικό που: (5.000 συνοικιακά φωτογραφεία αλλά και άλλες μερικές χιλιάδες θέσεις όπως είναι οι φωτογράφοι κοσμικών κέντρων , κρουαζιερόπλοιων, διαφήμησης, εντύπων, ρεπορτάζ, ηλεκτρονικών και έντυπων μέσων επικοινωνίας, αλλά και στον δημόσιο τομέα, φωτογραφικά αρχεία που έχουν πέσει κάποια σε πολύ αδέξια χέρια, υπουργείο πολιτισμού, υπουργείο τύπου, υπουργείο δημόσιας τάξης, υπουργείο υγείας κ.λπ.). Οι σύγχρονες κοινωνίες δεν ορίζονται λεκτικά με τσιτάτα η άλλου είδους συμπεριφορές αλλά με πολιτικές σύγχρονης παιδείας και πολιτισμού. Μια σύγχρονη κοινωνία που στηρίζεται στην οπτική αντίληψη που καθημερινά βομβαρδίζεται ο σύγχρονος άνθρωπος με χιλιάδες εικόνες μέσω των λογής μέσων επικοινωνίας δεν μπορεί παρά να θέλει και μια άλλη άποψη στην πρωτογενή δημιουργία της εικόνας, δίνοντας το στίγμα μιας άλλης εποχής που ο δημιουργός φωτογράφος, έχει περάσει μέσα απο την εκπαίδευση και όχι με σεμινάρια ταχύριθμα υποβαθμίζοντας τον ουσιαστικό και σφαιρικό ρόλο που πρέπει να έχει η σπουδή στον φωτογράφο και με αυτά (σεμινάρια) αλλά όχι μόνο με αυτά .
Σε δεκάδες δήμους αλλά και σε άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες έχουν βρεί καταφύγιο οι ενδιαφερόμενοι που δυστυχώς αρκετές φορές πλην εξερέσεων έχουν απογοητευτεί απο το αποτέλεσμα το δε επίσημο κράτος επιμένει να δίνει άγονα πτυχία μηχανικών και ηλεκτρολόγων δίνοντας έτσι στην ανεργία τους περισσότερους νέους που τελειώνουν τις κλασικές αυτές ειδικότητες χωρίς σχεδόν καμία καινοτομία.
Ελπίζω το υπουργείο παιδείας αυτή την φορά να ανοίξει τις πόρτες σε αισιόδοξες και πρωτοπόρες ειδικότητες μακρυά από τις συντεχνιακές λογικές που χρόνια τώρα μάρτυρες όλοι παρακολουθούμε το αποτέλεσμα θυσιάζοντας τα όνειρα των νέων που θα μπορούσαν με το ελληνικό φως να καταγράψουν νέες προοπτικές στις πλαστικές τέχνες αλλά και στην φωτογραφία. Δεν μπορεί η νέα γενιά παρά να είναι σπουδαγμένη και μάλιστα σε κατι που όλοι μας καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες και πρωταγωνιστές με την οπτική μας αντίληψη και συγκεκριμένα στην εικόνα που είναι μέρος της καθημερινότητας μας απο το έντυπο μέχρι την τηλεόραση και απο το ίντερνετ μέχρι τις χιλιάδες διαφημήσεις στις εμπορικές αγορές .
ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΟΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ???
Φυσικά και θα πρέπει να αποτελεί σημαντική παράμετρο η συμβατότητα της όποιας κατάρτισης με τις εκάστοτε ανάγκες της χώρας.
Δεν θα πρέπει όμως να καλυφθεί μόνο το καμμάτι της γνώσης, αλλά να δωθεί ιδιαίτερη έμφαση και στην ΠΑΙΔΕΙΑ. Ο συνδιασμός αυτών των δυο υλικών, θα μας δώσει ελπίδα για μια πετυχημένη συνταγή.
Σκοπός δεν είναι να γίνουμε μηχανές που θα κάνουμε άρτια τη δουλειά μας και να δημιουργήσουμε τα τέλεια ανταλλακτικά μέσα από τις επόμενες γενιές.
Ένας από τους στόχους της εκπαίδευσης, πρέπει να είναι η δημιουργία σκεπτόμενων εργαζόμενων και πολιτών, οι οποίοι θα αξιοποιούν και θα εξελίσσουν μέσα από το επάγγελμά τους, τις δυνατότητες της χώρας.
Το Τεχνολογικό Λύκειο θα πρέπει να απαντά στις επιθυμίες των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών με καλλιτεχνικές κλίσεις.
Είναι ηλίου φαεινότερον οτι οι Επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας.
Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας σε συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία, τις ανάγκες του παραγωγικού περιβάλλοντος και τις ανάγκες της απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο.
Η λειτουργία των ειδικοτήτων στα κατά τόπους Τεχνολογικά Λύκεια θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές και τους παραγωγικούς συντελεστές. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξετάζεται σοβαρά η λειτουργία ειδικοτήτων σε τοπικό επίπεδο λαμβάνοντας υπόψη τις ευκαιρίες απασχόλησης και την υπάρχουσα ανεργία των νέων και την διαρθρωτική ανεργία.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Θα πρέπει να θεσπιστεί Συμβούλιο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης σε κάθε Καποδιστριακό Δήμο. Το Συμβούλιο αυτό θα συγκροτείται από αιρετά μέλη του Δ.Σ. του Δήμου, τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Δ/ντές Τεχνολογικών Λυκείων, εκπ/κούς τεχνικών ειδικοτήτων, μέλη παραγωγικών φορέων και σωματείων. Ο ρόλος του οργάνου αυτού είναι προφανής: να ασχολείται με όλα τα επιμέρους ζητήματα της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο Δήμου… (απαιτείται νομοθετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο του ‘Καλλικράτη’)
Είναι επιβεβλημένο να δισάσκεται στα Λύκεια η φωτογραφία ?
Εύχομαι για το καλό όλων να σταματήσουν να διδάσκουν διάσπαρτα στοιχεία για το κάθε μάθημα μέσα στις αίθουσες, να σταματήσουν δηλαδή να αποπροσανατολίζουν τα παιδιά και να μην τονώνουν άλλο τον εγωισμό τους, αλλά να βγαίνουν έξω να φωτογραφίζουν όλοι μαζί έτσι ώστε να δημιουργηθεί κλίμα ενότητας και αλληλεγγύης, ανταλλαγή απόψεων και συνεργασίες που θα οδηγήσουν στην ανάδειξη νέων καλλιτεχνών-επαγγελματιών με πραγματικά γενικές γνώσεις. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να έχουμε εξειδικευμένους φωτογράφους συνεργαζόμενους πραγματικά μεταξύ τους στην ελληνική κοινότητα με εμπειρία που θα είναι μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο. Οπότε ναί, αλλά υπό προϋποθέσεις. Και κάτι άλλο. Έτσι και ξανακούσω πολιτικοποιημένο καθηγητή να μιλάει σε διπλωματική φοιτητή, όπως κάτι κολλημένοι στα ΤΕΙ που πέτυχα…θα ανοίξω πύρ. Το υπόσχομαι.
Με αγάπη για τη φωτογραφία….
Η πολυπολιτισμικότητα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, καθώς επίσης το πλήθος των οικονομικών μεταναστών, που γνωρίζουν και άλλα επαγγέλματα εκτός τα συνήθη που υπάρχουν στα δικά μας σχολεία , καταστεί αναγκαίο να ανοιχθούν τα τεχνολογικά σχολεία και σε άλλες ειδικότητες, που θα προέρχονται απο τις άλλες χώρες. Ετσι ώστε να μπορούν να αναγνωρισθούν και τα δικά τους επαγγέλματα, αλλά και να εμπλουτισθεί ο χώρος εργασίας με εξειδικέυσεις και ειδικότητες.
ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ! Και με κεφαλαία ! ! !
Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 14/06/2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Αριθμ. Πρωτ.: 118
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.-Σ.Ε.Κ. Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 3
632 00 ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ
E-mail : elteechal@oltee.gr
Site : http://elteechal.blogspot.com
ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. ΓΙΑ ΤΗ Δ/ΘΜΙΑ Τ.Ε.Ε.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΑΛΙ Μ’ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ, ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ
Μετά από ενάμιση και πλέον χρόνο, θητείας της κυβέρνησης, δόθηκε στη δημοσιότητα από το ΥΠΔΒΜΘ η πρόταση του για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Με τη λήξη του διδακτικού έτους, για να ψηφιστεί το καλοκαίρι και να ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Τυχαίο; Δεν νομίζω! (κατά τη γνωστή ατάκα). Γνωστές οι πονηρές μεθοδεύσεις και πρακτικές.
Υποχείριο των συντεχνιών και των καθεστωτικών αντιλήψεων η πολιτική ηγεσία του Παιδείας δεν έδωσε ουσιαστικές προτάσεις πόσο μάλλον δε λύσεις στο ζητούμενο (και κατά την ίδια), την αναβάθμιση της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε. Ακολουθώντας τις παλιές – ξυνές – στερεότυπες και αποτυχημένες συνταγές, άτολμη να προχωρήσει σε ρίξεις, όπως η μεταφορά της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το Γενικό Λύκειο στο φυσικό της χώρο, που η ίδια αποφάσισε να ονομάσει Τεχνολογικό Λύκειο, απέκλεισε για μια ακόμη φορά τη δυνατότητα βελτίωσης – ανάπτυξης της Τ.Ε.Ε., την οποία θα επέφερε η αύξηση και διαφοροποίηση του μαθητικού δυναμικού. Λύσεις που δεν τολμά να δώσει ούτε στη δομή της διοίκησης της εκπαίδευσης με τη σύσταση και λειτουργία Δ/νσης Σπουδών Τ.Ε.Ε. στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου. Δυστυχώς ακόμη μία πολιτική ηγεσία του Παιδείας δεν αποφεύγει τις γνωστές αγκυλώσεις και με ημίμετρα, μέσα από μεγαλοστομίες και ευχολόγια, δεν καταφέρνει τίποτε περισσότερο από τη διατήρηση ενός περίπου ΕΠΑ.Λ. με νέα ονομασία. Έτσι έχουμε μία ακόμη αλλαγή μέσα από αναποτελεσματική πολιτική που τώρα όμως φορά τον μανδύα της διαβούλευσης, της διαφάνειας, της συναίνεσης. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός διάλογος και τα προσχηματικά μέσα – εργαλεία για επιφανειακές χωρίς περιεχόμενο δημοκρατικές διαδικασίες αποκαλύπτονται απάτη και καταλήγουν κακόγουστο αστειάκι.
Αλήθεια, γιατί μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών και μηδενίζονται της Φυσικής και Χημείας στις Β΄και Γ΄τάξεις του Τεχνολογικού Λυκείου; Μήπως έτσι ουσιαστικά αμφισβητείται (εσκεμμένα;) πάλι η ισοτιμία με το Γενικό Λύκειο; Την υποψία μας ενισχύει και ο διαχωρισμός της Γ΄τάξης σε Τμήματα Ειδικότητας και Γενικής Παιδείας. Που είναι η ισότιμη αντιμετώπιση των δύο Λυκείων; Η εισαγωγή των αποφοίτων των Τεχνολογικών Λυκείων με Ειδικές Εξετάσεις στα Α.Τ.Ε.Ι. να καθοριστεί με ποσοστό που να προσδιορίζεται από το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου σε σχέση με το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου.
Πέραν των παραπάνω αντιρρήσεων και διαφωνιών μας. Ζητούμε ακόμη:
Να μην ιδρυθούν και λειτουργήσουν Τεχνολογικά Λύκεια σε άλλα Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. Εκπαίδευση αποκλειστικά και μόνον από το Παιδείας.
Οι ΕΠΑ.Σ. να μετατραπούν σε Τεχνολογικά Λύκεια. Όσες από αυτές λειτουργούν με εσπερινό ωράριο σε Εσπερινά Τεχνολογικά Λύκεια.
Να μην καταργηθεί ή συγχωνευθεί, στην κατ’ αρχήν λειτουργία του Τεχνολογικού Λυκείου, καμία σχολική μονάδα της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε.και να παραμείνουν όλοι οι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. Στη συνέχεια, με τη συμμετοχή πάντα των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας, σοβαρές, υπεύθυνες, μελετημένες και τεκμηριωμένες αποφάσεις, με βαρύνουσας σημασίας την άποψη της τοπικής κοινωνίας, μέσα από τις Περιφερειακές Επιτροπές και τα Συμβούλια.
Οι ώρες των μαθημάτων υποστήριξης να πραγματοποιούνται πέραν του 35ώρου.
Νέα Αναλυτικά Προγράμματα – Προγράμματα Σπουδών και Βιβλία που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες.
Απολυτήριο και Πτυχίο σε όλους τους αποφοίτους της Γ΄τάξης.
Στα Τμήματα Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.), της Δ΄ – μεταλυκειακής – τάξης, να μην διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας, να καθοριστεί με σαφήνεια η πρακτική άσκηση και η πιστοποίηση του πτυχίου (επίπεδο 3) να πραγματοποιείται μέσα από τις εκπαιδευτικές ενδοσχολικές διαδικασίες και εξετάσεις.
Να ορισθούν ξεκάθαρα και χωρίς αοριστολογίες τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων.
Σχεδιασμό, οργάνωση και προγραμματισμό επιτέλους της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Επαρκή χρηματοδότηση και δημιουργία υποδομών σε κτιριακό και εργαστηριακό εξοπλισμό.
Ουσιαστικό διάλογο με τον πρωταγωνιστή της εκπαίδευσης, τον εκπαιδευτικό.
Έτσι και μόνο θα καταξιωθεί το Τεχνολογικό Λύκειο σαν σχολείο πρώτης επιλογής όπως δηλώνει ότι επιθυμεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Γιατί άραγε Κε Υφυπουργέ Παιδείας, Κε Γ. Πανάρετε, ο Υπουργός Παιδείας της Ελβετίας έστειλε τα 5 από τα 6 παιδιά του στην Τεχνική Εκπαίδευση;
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, απάντηση στο ερώτημα μπορεί να δίνει, γράμμα Φινλανδού μαθητή σε Έλληνα φίλο του που μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://elteechal.blogspot.com/2011/06/blog-post_08.html
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΑΥΤΗ Η ΥΠΟΒΙΒΑΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ,ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΣ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ,ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΠΙΜΗ!!! ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΕΠΑΝΔΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ,ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ.ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΥΠΟΒΙΒΑΣΑΝ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΚΛΕΙΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΙΧΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΩΝ; ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΗΧΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΟΜΩΣ ΜΙΚΡΗ ΥΠΟΣΤΙΡΗΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΔΗΛΑΔΗ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ,Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ.ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ; ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΩΘΕΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ. ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ ΟΛΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΑΛΛΑΓΗ ΟΝΟΜΑΤΟΣ….
Αν θέλουμε σωστά Τεχνολογικά Λύκεια με επαγγελματική προοπτική θα πρέπει χωρίς δεύτερη σκέψη να διδάσκονται και μαθήματα όπως εφαρμοσμένα μαθηματικά στην ειδικότητα, εφαρμοσμένη φυσική στην ειδικότητα , εφαρμοσμένη χημεία στην ειδικότητα, σύνταξη εγγράφων και προσφορών στην ειδικότητα , σύνταξη τεχνικών εκθέσεων στην ειδικότητα κλπ, όπως στις παλιές Σχολές Εργοδηγών Μηχανικών.
Σίγουρα το πιστεύω αυτό, αλλά δε γίνεται παρά να θεωρούνται δεδομένες η ανάγκες εκπαίδευσης υποψήφιων μεσαίων στελεχών σε νέες τςχνολογίες όπως οι Η/Υ και η υποστήριξή τους, τα δίκτυα, οι τηλεπικοινωνίες, οι αυτοματισμοί κα οι νέες τεχνολογίες αυτοκινήτου και για να γίνει αυτό οφείλει η πολιτεία να στηρίξει τομείς που επί σειρά ετών φυτοζωούν όπως ο ηλεκτρονικός.
Διότί και καινοτομίες σε όλα τα επιστημονικά πεδία μπορεί να προσφέρει, οπως και να συνδράμει στην βελτίωση των υπηρεσιών και της γεωργοκτηνοτροφίας (δραστηριότητες κλειδιά για τη χώρα μας) και μεγάλες δυνατότητες απορρόφησης στην αγορά εργασίας έχει.
Φυσικά με συνεχή παρακολούθηση των συγγραμμάτων του, την ανανέωση των ξεπερασμένων αναλυτικών προγραμμάτων και τη σεμιναριακή υποστήριξη των εκπαιδευτικών.
Προτείνω τη χρησιμοποίηση των εργαστηρίων της ειδικότητας υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων του ηλεκτρονικού τομέα για συντήρηση του υπολογιστικού υλικού Δήμων και σχολείων, κάτι που είδα να πραγματοποιείται φέτος σε μικρή κλίμακα με οικονομικά οφέλη για τους φορείς και ταυτόχρονη εκπαίδευση των μαθητών στις αναγκαίες πρακτικές δεξιότητες.
Η φωτογραφία πρέπει να μπει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά διαφωνώ με τον τίτλο «Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων». Προτείνω τα ορθότερα κατά τη γνώμη μου «Φωτογραφίας» ή «Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών» (ίδια ονομασία δηλαδή με την ανώτατη σχολή φωτογραφίας), το «Μέσων» δεν έχει καμιά δουλειά με τη φωτογραφία.
Ασφαλώς
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΑΝΟΛΗ ΚΑΣΙΜΑΤΗ, ΟΧΙ ΦΡΕΝΟ ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΕ ΜΟΡΙΑ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΚ.
Ψηφίζω ναι
Η προοπτικη συνεχισης με επιπλεον μορια και χωρις υπερβολικες προδιαγραφες των αποφοιτων του τεχνικου λυκειου σε ανωτερα και ανωτατα ιδρυματα αντιστοιχης η παρομοιας ειδικοτητας ειναι απαραιτητη.
Δεν ειναι δυνατον να μην υπαρχει συνεχεια σε καποιους να εμπλουτισουν και να θωρακισουν τις γνωσεις τους.Ο τομεας της τεχνολογικης εκπαιδευσης δεν μπορει να εξαντληται σε τρια μονο χρονια και υπο την μορφη τεχνικου λυκειου και μονο.
Ειδικα οι περιπτωσεις των εφαρμοσμενων τεχνων, γραφιστικη, τεχνολογια γραφικων τεχνων, φωτογραφια, οπτικοακουστικα στην ευρωπη με τον τροπο και την μεθοδολογια που υπαρχει δειχνει ποσα βαθια βαση εχει η σχεση δευτεροθαθμιας και ανωτερης και ανωτατης εκπαιδευσης.
Και το μορφωμα του ΙΕΚ πρεπει να καταργηθει.
Επισης πρεπει να ξεκαθαριστει το χαος της λεγομενης πιστοποιησης και των επαγγελματικων δικαιωματων.
Στο τελος ολοι θα μαζευουν χαρτια χωρις σταματημο.
Είναι επιτακτική ανάγκη, άμεση και διαρκής, οι επαγγελματικοί τομείς και οι ειδικότητες του τεχνολογικού λυκείου να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας.
Τούτο συνεπάγεται α. προσδιορισμό των αναγκών της χώρας σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, σε επίπεδο περιφέρειας ή αστικών κέντρων κ.λ.π. βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα. β. προσδιορισμό των αναγκών των παραγωγικών τομέων που βρίσκονται σε ανάπτυξη ή σε πορεία προς ανάπτυξη, ανάγκες που επιζητούν ανθρώπινο εξειδικευμένο προσωπικό για την κάλυψή τους. Η παρατήρηση της πραγματικότητας βοηθεί στην καταγραφή της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού που καλείται το τεχνολογικό λύκειο να καλλιεργήσει, να διαμορφώσει, στον τόπο και στο χρόνο επιτέλεσης της τεχνολογικής εκαπίδευσης.
Γνώση και τεχνολογία, γνώση και εμπειρία επιζητούν επαρκείς νοητικές και φυσικές δυνάμεις των νεαρών ατόμων τα οποία προσφεύγουν και εγγράφονται στα τεχνολογικά λύκεια. Για όσο χρόνο το τεχνολογικό λύκειο θα είναι καταφύγιο για τα νεαρά άτομα που αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα – δυσκολίες του γενικού λυκείου, το τεχνολογικό λύκειο θα διατηρείται ως προθάλαμος του τομέα παραγωγής προιόντος που δεν οξυγονώνεται, με άμεσες συνέπειες την αδυναμία διαμόρφωσης μεσαίων στελεχών, στελεχών ικανών να ανταποκριθούν στην »απαιτούμενη συμβατότητα…»
Στα πλαίσια του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού σκόπιμο είναι να αναζητηθούν μέθοδοι προσδιορισμού των ικανοτήτων, της κλίσης, της αξιολόγησης των μαθητευομένων στους τομείς που οι ίδιοι επέλεξαν και ενδυνάμωσης ενός μηχανισμού, κύριος παράγοντας οι διδάσκοντες, συμβουλευτικού χαρακτήρα για τον επαναπροσδιορισμό της δράσης – κατεύθυνσης του/της μαθητευόμενου/ης, στην περίπτωση που κρίνεται ανεπαρκής η αποδοτικότητα των προσπαθειών του/της.
Η διαμόρφωση μεσαίου στελέχους παραγωγικής μονάδας περνά, κατ’απόλυτη σχέση, μέσα από το ίδιο το τεχνολογικό λύκειο. Εκεί, είναι ανάγκη να οικοδομείται η συνείδηση κοινωνικής ευθύνης του/της μαθητευόμενου/ης, της συνείδησης να »κάνει καλά» τη δουλειά του στο »πόστο» που θα επανδρώσει.
Είναι ανάγκη, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, το τεχνολογικό λύκειο όχι μόνο να ανταποκριθεί στην »απαιτούμενη συμβατότητα…» αλλά να γίνει ικανό να συμμετάσχει σε καινοτόμους προσανατολισμούς που θα αναδομήσουν την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.