7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Οι επιχορηγούμενοι φορείς υποχρεούνται:

* να περιλάβουν το λογότυπο της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς σε οποιασδήποτε μορφής υλικό που τυχόν θα παραγάγουν
* να αναφέρουν το «Πρόγραμμα Υποστήριξης Πρωτοβουλιών για Νέους του 2010» της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς στις δράσεις/εκδηλώσεις που θα υλοποιήσουν.
* να ενημερώσουν τους συμμετέχοντες στις δράσεις/εκδηλώσεις για τις υπηρεσίες, τα προγράμματα και το σύνολο των δράσεων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς (χρησιμοποιώντας το οπτικοακουστικό υλικό που θα τους διανεμηθεί από τη ΓΓΝΓ)
* να υποβάλουν έκθεση περιγραφής του εκτελεσθέντος έργου, που να περιλαμβάνει την αξιολόγηση της δράσης (απολογισμός δράσης), εντός 3 μηνών από την ολοκλήρωση της δράσης, σύμφωνα με το ειδικό έντυπο που θα τους χορηγηθεί, συνοδευόμενη από υλικό σχετικό με τη δράση που υλοποιήθηκε (φωτογραφίες, εκδόσεις, βίντεο) υποχρεωτικά και σε ηλεκτρονική μορφή.
* να υποβάλουν έκθεση οικονομικού απολογισμού, η οποία θα αναφέρεται στις δράσεις που υλοποιήθηκαν και θα συνοδεύεται από πρωτότυπα παραστατικά δαπανών, εντός 3 μηνών από την ολοκλήρωση της δράσης, σύμφωνα με το σχέδιο που θα τους χορηγηθεί.

  • 23 Απριλίου 2010, 20:55 | G. GONTZOS

    Εκτός των αναφερομένων στην προηγούμενη παρ. 6 του κειμένου διαβούλευσης, περί υποχρεώσεων των επιχορηγούμενων, στα πλαίσια του ΠΥΠΝ/2010, θα έπρεπε να γίνεται αναφορά και στα εξής σημαντικά ζητήματα:
    1. Στο σχετικό περιεχόμενο του άρθρου 20 του Ν. 2074/92, που όσον αφορά τον απολογισμό προβλέπει:
    «Μετά την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο δόθηκε η επιχορήγηση ή η χρηματοδότηση και μέσα σε έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωση του σκοπού της, οι δικαιούχοι φορείς (πλην των ν.π.δ.δ. και των Ο.Τ.Α. υποβάλλουν υποχρεωτικώς στη διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς απολογισμό με νομότυπα και πρωτότυπα παραστατικά στοιχεία, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων για την οικονομική τακτοποίηση και απαλλαγή των φορέων»
    2. Στον τρόπο παρακολούθησης των επιχορηγούμενων φορέων κατά την υλοποίηση των εργασιών που αναλαμβάνουν, οι οποίες θα πρέπει να περιγράφονται σε σύμβαση, η οποία θα εποπτεύεται από συγκεκριμένες υπηρεσίες και υπαλλήλους.
    3. Στην πραγματοποίηση των χρηματοδοτήσεων με έκδοση «χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής στο όνομα υπαλλήλου ή άλλου εν γένει οργάνου του νομικού προσώπου που επιχορηγείται …. υπέχοντος υποχρέωση λογοδοσίας έναντι του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη διαχείριση του ποσού που εισπράττεται από το νομικό πρόσωπο», σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 109/96 Πράξη του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη ΓΓΝΓ, η οποία εξακολουθεί έως σήμερα να ισχύει, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 167/96 Πράξη του IV Τμήματος του Ε.Σ., κατόπιν απόρριψης της από 18.6.1996 αιτήσεως του Υπουργού Παιδείας.
    4. Ότι τα επιχορηγούμενα ποσά εξακολουθούν να έχουν την ιδιότητα του δημοσίου χρήματος, μετά την είσπραξή τους από τους φορείς, όπως συγκεκριμένα έχει αποφανθεί με την υπ’ αριθ. 1039/1995 απόφασή της η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αποφαινόμενη ότι «όχι μόνο το δημόσιο χρήμα (πίστωση) που χρησιμοποιούν (δαπανούν) τα διάφορα όργανα του Κράτους κατά την εκτέλεση του Προϋπολογισμού για την εκπλήρωση των λειτουργικών δραστηριοτήτων ή σκοπών του Δημοσίου, αλλά και το δημόσιο χρήμα που χρησιμοποιούν (δαπανούν), αφενός μεν τα Ν.Π.Δ.Δ. για εκπλήρωση των σκοπών τους, που προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον κρατικό προϋπολογισμό ……. , αφετέρου δε τα Ν.Π.Ι.Δ. ύστερα από ειδική προβλεπόμενη από νόμο επιχορήγησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εκπλήρωση από αυτά κρατικού σκοπού, στην οποία επιχορήγηση σ’ αυτά (Ν.Π.Ι.Δ.) ενυπάρχει η εντολή του Κράτους για διαχείριση για λογαριασμό του, του διατιθεμένου σ’ αυτά δημοσίου χρήματος, το οποίο εξακολουθεί να διατηρεί την ιδιότητά του αυτή, καίτοι διατίθεται σε Ν.Π.Ι.Δ. Έτσι δεν είναι μόνο δημόσια δαπάνη η απλή τυπική πράξη της επιχορήγησης από το Κράτος στο Ν.Π.Ι.Δ., η οποία γίνεται σε εκτέλεση υφισταμένης υποχρέωσης του Δημοσίου από ειδική διάταξη νόμου, αλλά και η περαιτέρω χρησιμοποίηση – διάθεση του δημοσίου χρήματος της επιχορηγήσεως από τα Ν.Π.Ι.Δ. Η υλοποίηση όμως της ανωτέρω εντολής του Κράτους συνδέεται με την έκδοση εντάλματος προπληρωμής, στο οποίο εμπεριέχεται μεταγενέστερη υποχρέωση λογοδοσίας του υπολόγου που διαχειρίστηκε το δημόσιο χρήμα»
    Από την συνθετότητα όλων των παραπάνω προκύπτει ότι οι δικαιούχοι και ενδιαφερόμενοι εν γένει φορείς θα έπρεπε να ενισχυθούν από ειδικό γραφείο υποστήριξης της ΓΓΝΓ, το οποίο θα παρέχει οδηγίες πάνω σε δημοσιονομικά και διαχειριστικά θέματα, έτσι ώστε και το δημόσιο χρήμα να διασφαλίζεται και οι επιχορηγούμενοι να μην βρεθούν (άθελά τους πολλές φορές) μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις και οικονομικούς καταλογισμούς από ελεγκτικούς μηχανισμούς του Υπουργείου Οικονομικών ή του Ε.Σ.

  • 20 Απριλίου 2010, 22:34 | tasos

    ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΚΡΙΒΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
    ΘΑ ΗΤΑΝ ΩΦΕΛΙΜΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΕΙΚΙΑ…
    ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΔΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ, ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΟΡΙΠΤΕΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ!