Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΜέσω ποιων διαδικασιών και με τη συνεργασία ποιων φορέων θα καταστεί λειτουργικότερος ο θεσμός των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ;
Μέσω ποιων διαδικασιών και με τη συνεργασία ποιων φορέων θα καταστεί λειτουργικότερος ο θεσμός των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ;
- 79 ΣχόλιαΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;
- 41 ΣχόλιαΠοιες είναι κατά τη γνώμη σας οι καινοτόμες πολιτικές και οι μέθοδοι στήριξης του Σχολικού Αθλητισμού με ιδιαίτερη έμφαση στις συνεργασίες ανάμεσα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αθλητικούς και αυτοδιοικητικούς θεσμούς ;
- 9 ΣχόλιαΠοιες είναι κατά τη γνώμη σας οι διαδικασίες υλοποίησης των υποβαλλόμενων προτάσεων για τον Σχολικό Αθλητισμό με έμφαση στις μορφές και πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίησή τους, καθώς και στις διοικητικές απαιτήσεις για την εφαρμογή τους ;
- 18 ΣχόλιαΠοιες είναι κατά τη γνώμη σας οι εκπαιδευτικές, προπονητικές και αθλητικές ανάγκες μπορούν να ικανοποιηθούν από την ίδρυση και λειτουργία των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ;
- 31 ΣχόλιαΠοια είναι κατά τη γνώμη σας τα εκπαιδευτικά και αθλητικά κριτήρια επιλογής προσωπικού και μαθητών στα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία και τα ΤΕΠΥ;
- 13 ΣχόλιαΠοιες είναι κατά τη γνώμη σας οι εκπαιδευτικές, προπονητικές και αθλητικές προτεραιότητες πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη στη διαδικασία κατάρτισης του Προγράμματος Σπουδών των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ;
- 16 ΣχόλιαΜέσω ποιων διαδικασιών και με τη συνεργασία ποιων φορέων θα καταστεί λειτουργικότερος ο θεσμός των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ;
- 27 ΣχόλιαΠοια κριτική, ποιες επισημάνσεις και τι συστάσεις μπορούν να εκφραστούν πάνω στις κατατεθειμένες προς διαβούλευση προτάσεις του παρόντος κειμένου για τον σχολικό αθλητισμό και την εκπαιδευτική υποστήριξη και αθλητική διευκόλυνση των μαθητών-τριών/ αθλητών-τριών υψηλών επιδόσεων;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουλίου 2011, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης Σχολικός Αθλητισμός & Αθλητική ΔιευκόλυνσηΑναμόρφωση Αθλητικής Διευκόλυνσης - ΠροτάσειςΑναμόρφωση Σχολικού Αθλητισμού - ΠροτάσειςΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 234 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Ο θεσμός των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ μπορεί να καταστεί λειτουργικός με την βοήθεια και την συνεργασία των Ομοσπονδιών.
Επί παραδείγματι η Ε.Ο.ΠΕ μπορεί να βοηθήσει αυτά τα σχολεία λειτουργώντας συμβουλευτικά, υποστηρικτικά προς τους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής (ΚΦΑ) παρέχοντας τους τα εξειδικευμένα σεμινάρια που χρειάζονται για να βελτιώσουν την κατάρτισή τους δίνοντας τους εκπαιδευτικό αλλά και αθλητικό υλικό.
Επίσης σε αναρτημένα βίντεο στο site της Ομοσπονδίας οι ΚΦΑ των σχολείων αυτών θα μπορούν να βρούνε υλικό αναφορικά με τις δραστηριότητες που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια, να διευκολυνθούν στην εξεύρεση χορηγιών αλλά και στην συμμετοχή τους σε συνέδρια, σεμινάρια.
Από ένα τέτοιο εγχείρημα, όπως αυτό που επιχειρείται με το υπό συζήτηση θεσμικό πλαίσιο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τόσο η Αθλητική Ομοσπονδία ΑμεΑ όσο η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, καθώς και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ, δεδομένου ότι το έργο τους είναι γνωστό πλέον στην Ελληνική Κοινωνία, η οποία έζησε το θαύμα των Παραολυμπιακών Αγώνων από κοντά στην Παραολυμπιάδα του 2004.
Πέραν τούτου θα πρέπει συνοπτικά να αναφέρουμε ότι η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, θεσμικά αναγνωρισμένη από την Πολιτεία, αποτελεί μέλος της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής (International Paraolympic committee) εκπροσωπώντας όλες τις κατηγορίες αναπηρίας (CP-ISRA αθλητές με εγκεφαλική παράλυση, INAS-FID αθλητές με νοητική αναπηρία, IBSA κατηγορία αθλητών με τύφλωση, IWAS κατηγορία αθλητών με παραπληγία – τετραπληγία και κινητικές αναπηρίες) και 21 παραολυμπιακά αθλήματα. Ειδικά για τη κατηγορία των Κωφών αναφέρουμε ότι υπάρχει η Διεθνής Ολυμπιάδα Κωφών και στην χώρα μας η Αθλητική Ομοσπονδία Κωφών, η οποία πρέπει με σαφή και διακριτό τρόπο στο υπό συζήτηση θεσμικό πλαίσιο να λάβει ενεργό ρόλο στο εγχείρημα της ανάπτυξης του σχολικού αθλητισμού.
Επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε (γεγονός το οποίο δεν κατανοούμε) ότι γίνεται σαφής αναφορά στα Special Olympics οι οποίοι αφορούν στο μαζικό αθλητισμό μίας και μόνο κατηγορίας αναπηρίας, αυτής των ατόμων με νοητική αναπηρία. Αυτή η κατηγορία ούτως ει άλλως εκπροσωπείται από την Παγκόσμια Αθλητική Οργάνωση INAS-FID που είναι μέλος της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής και ως εκ τούτου συμμετέχει στους Παραολυμπιακούς Αγώνες. Στην Ελλάδα αντίστοιχα την εκπροσώπηση αυτή την έχει η Αθλητική Ομοσπονδία ΑμεΑ. μέσω της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής. Επομένως θα πρέπει να αναγραφεί με διακριτό τρόπο και να εμπλακεί στην όλη διαδικασία η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπής όπως και της Αθλητικής Ομοσπονδίας ΑμεΑ που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του αναπηρικού κινήματος της χώρας μας και αναγνωρισμένος στη συνείδηση όλων των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους, καθώς και της ΠΟΣΓΚΑμεΑ που αποτελεί δευτεροβάθμιο φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με βαριές αναπηρίες (νοητική αναπηρία, σύνδρομο down, αυτισμό, εγκεφαλική παράλυση) δια μέσω των Γονέων και Κηδεμόνων τους.
Τα ΤΑΔ θα καταστούν πιο αποτελεσματικά, αν υπάρξει συνεργασία πρώτα με τα τα διοικητικά συμβούλια των συλλόγων, ώστε οι μαθητές – αθλητές να συμμετέχουν σε καθημερινή βάση στις απογευματινές προπονήσεις των συλλόγων για ακόμη καλύτερες επιδόσεις.Επίσης κρίνεται απαραίτητη η τακτική συμμετοχή σε προγραμματισμένους αγώνες για την περαιτέρω βελτίωση των μαθητών.
Επιπλέον επιβάλλεται συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση ,για να λυθούν πρακτικά προβλήματα, π.χ.οικονομικά – μεταφοράς. Συνεργασία με τις εθνικές ομοσπονδίες και τους αρμόδιους Πανεπιστημιακούς φορείς για τη βελτίωση της τεχνικής των διαφόρων αθλημάτων, τον τρόπο οργάνωσης και τη διεξαγωγή των μαθημάτων – προπονήσεων.
Επειδή τα ΤΑΔ , όπως το λέει και το όνομά τους , είναι Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης, θα πρέπει σε αυτή την κατεύθυνση να προσανατολιστούν.
Από την μακρόχρονη εμπειρεία μου στον χώρο, έχω διαπιστώσει πως τα τμήματα αυτά είναι παραγωγικά και τιμούν την ύπαρξή τους μόνο όταν υπάρχει συνεργασία με τους φορείς του αθλητισμού της περιοχής τους, είτε αυτο λέγετε σωματείο είτε ομοσπονδία.
Για τον λόγο αυτό είναι λογικό να κάνουν προτάσεις και να έχουν λόγο στην δημιουργεία Αθλητικών Σχολείων οι Ομοσπονδίες των Αθλημάτων και οι σύνδεσμοι Προπονητών μιάς και αυτοί γνωρίζουν τον χάρτη ανάπτυξης του αθληματός τους.
Όσον αφορά την πρόσληψη καθηγητών θα πρέπει να πριμοδοτούνται οι ειδικές γνώσεις σε κάθε άθλημα η ενασχόληση με αυτό και η εντοποιότητα για να υπάρχει προοπτική μακρόχρονης βιοσιμότητας και απόδοσης σε κάθε περιοχή.
Τέλος θα πρέπει να τεκμηριώνονται οι αποφάσεις των Γραφείων Φυσικής Αγωγής για την ύδριση ή κατάργηση κάποιου τμήματος ώστε να μήν γίνοντε χάρες σε μερικούς καταστρέφοντας ολόκληρους θέσμούς .
Η μοριοδότηση και το καθεστώς πρόσληψης να γίνεται μέσω του Υπουργείου παιδείας.
Οι τοπική αυτοδιοίκηση να διαθέσει τα κονδύλια για την καταβολή των δεδουλευμένων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα του μαζικού αθλητισμού. Την προηγούμενη χρονιά τα ΤΑΔ, ΕΤΑΔ δε λειτούργησαν και όλοι γνωρίζουμε ότι οι λόγοι ήταν καθαρά οικονομικοί. Οι δήμοι όμως έτρεξαν τα προγράμματα μαζικού αθλητισμού.
Τα λεωφορεία των δήμων να διατίθενται για τη μεταφορά των μαθητών στις αθλητικές εγκαταστάσεις.
Αξιοποίση όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων των Δήμων αλλά και των σωματείων.
Συνεργασία με τις Ομοσπονδίες για την εξασφάλιση αθλητικού υλικου.
Γραφείο Φ.Α και Σχολικού Συμβούλου Ομοσπονδιών για υλοποιηση σεμιναρίων σε μη διαδεδομένα αθλήματα.
Όλοι γνωρίζουμε τις ωφέλειες του αθλητισμού στη διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας στους νέους ανθρώπους, καθώς καλλιεργεί αξίες, όπως συνεργασία, πνεύμα ομαδικότητας, σεβασμό στο συνάνθρωπο-συναγωνιστή-συναθλητή, αλληλεγγύη, αγωνιστικότητα, αποφασιστικότητα και γενικά όλες εκείνες τις αξίες που απαιτούνται για την εξέλιξη και την αρμονική λειτουργία της κοινωνίας. Τα αθλητικά σχολεία και τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ εκπλήρωσαν αυτούς τους στόχους και συντέλεσαν στην προώθηση του αθλητισμού σε όλες τις πόλεις, όπου δημιουργήθηκαν, αλλά, έμμεσα, γιατί όχι και άμεσα κάποιες φορές, συντέλεσαν και σε μια γενικότερη ανάπτυξη αυτών των πόλεων.
Όλοι εμείς που για χρόνια υπηρετούμε στα σχολεία αυτά έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώνουμε καθημερινά τη δραστηριότητα και την πολυδιάστατη προσφορά τους. Με λύπη και ανησυχία όμως πληροφορηθήκαμε κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς(2010-2011) ότι σκοπός του ΥΠΔΒΜΘ είναι να κλείσουν αρκετά από τα αθλητικά σχολεία και να συρρικνωθούν κάποια άλλα. Ιδιαίτερα για τα Χανιά αυτό θα είναι μεγάλο πλήγμα για πολλούς λόγους εκτός βέβαια από αυτούς που ήδη αναφέρθηκαν.
Τα Χανιά είναι μια πόλη με μεγάλη παράδοση στον αθλητισμό. Η λειτουργία των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στο νομό μας συντέλεσε στο να αναβαθμιστεί ο αθλητισμός, αλλά και να προωθηθεί ο θεσμός των σχολείων αυτών, καθώς επί είκοσι δύο χρόνια αναδείχτηκαν μαθητές-αθλητές με επιτυχίες σε όλους τους τομείς, κυρίως όμως στον αθλητισμό(όπως μπορείτε να πληροφορηθείτε παρακάτω).
Επίσης, επειδή τα Χανιά είναι μια πόλη με τουριστική ανάπτυξη, (στον τομέα του τουρισμού απασχολούνται τους θερινούς μήνες πολλοί μαθητές), καταλαβαίνετε ότι προκαλούνται αρνητικές επιδράσεις στους νέους. Η ενασχόληση με τον αθλητισμό αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες που συντελούν στο να μειώνονται οι κίνδυνοι που είναι δυνατόν να επιφέρει ο τουρισμός στους νέους της εποχής μας. Και φυσικά το αθλητικό σχολείο της πόλης βοηθάει κατεξοχήν στο να στραφούν οι νέοι στην κατεύθυνση αυτή.
Τέλος, θα θέλαμε να απαντήσουμε στο επιχείρημα του ΥΠΔΒΜΘ που αφορά το υψηλό κόστος που απαιτεί η λειτουργία των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά το κόστος για τη λειτουργία τους ήταν μηδενικό, επειδή απασχολήθηκαν καθηγητές Φυσικής Αγωγής μόνιμοι, οι οποίοι συμπλήρωναν το ωράριό τους με την προπόνηση των μαθητών των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, οπότε δε χρειάστηκε η πρόσληψη αναπληρωτών που θα είχε επιπλέον έξοδα για το κράτος. Επιπλέον, στα Χανιά, λόγω της αθλητικής παράδοσης της πόλης, όπως προαναφέρθηκε, όλοι οι χώροι άθλησης (στάδιο, κολυμβητήριο κλπ.) είναι προσιτοί για τους μαθητές και δεν απαιτούνται έξοδα μεταφοράς. Εάν, λοιπόν, γίνει σωστός προγραμματισμός, εάν τηρηθεί αυστηρά ο προβλεπόμενος αριθμός των μαθητών που θα φοιτήσουν στα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, και εάν αξιοποιηθούν μόνιμοι καθηγητές, δεν απαιτείται κανένα κόστος για τη λειτουργία τους.
Επειδή, λοιπόν, πιστεύουμε ότι ο θεσμός των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τα Χανιά, αλλά και για όλες τις περιοχές, όπου λειτουργούν, θεωρούμε απαραίτητη τη διατήρησή και την αναβάθμισή τους αλλά και την επαναλειτουργία όσων έκλεισαν, ώστε να λειτουργήσουν άρτια με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους (2011-2012).
Η Διευθύντρια,
ο Σύλλογος των καθηγητών και
οι προπονητές των ΤΑΔ,
του 1ου Γυμνασίου Χανίων
Διαβάζω, (από συναδέλφους Κ.Φ.Α. φαντάζομαι) για τον κακό τρόπο λειτουργίας των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, την απουσία έργου και την γενικότερη αποτυχία του θεσμού. Θα πρέπει να πω πως έχω τελείως διαφορετική άποψη και αντίληψη των πραγμάτων. Τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ πάντα σύμφωνα με την δική μου εμπειρία και διευκολύνουν και υποστηρίζουν τους μαθητές αθλητές αποτελώντας ένα πολύτιμο εργαλείο για τον τοπικό αθλητικό σύλλογο και το άθλημα γενικότερα. Υπήρξαν μαθητές-αθλητές που εκμεταλλευόμενοι και τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ αναβάθμισαν την αθλητική τους ικανότητα κατέκτησαν πανελλήνιους τίτλους, έγιναν μέλη εθνικών ομάδων. Δεν γνωρίζω βέβαια τι γίνεται αλλού με σιγουριά όπως και να έχει όμως οι γενικεύσεις για τον θεσμό αδικούν εκείνα τα ΤΑΔ που και εργάσθηκαν και εξακολουθούν να εργάζονται υποστηρίζοντας και διευκολύνοντας αθλητές και συλλόγους.
Ο θεσμός κατά την γνώμη μου με διαφοροποιήσεις και προσαρμογές πρέπει να εξακολουθήσει να υπάρχει. Ένα ζήτημα που μπορεί να βελτιωθεί είναι η πολλές φορές αντιμετώπιση κάτω από το ίδιο πρίσμα διαφορετικών αθλημάτων και αγωνισμάτων τα οποία έχουν διαφορετικό προφίλ και ανάγκες. Θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία ώστε ο τρόπος λειτουργίας των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός και όχι από τις εμπειρίες και τις πρακτικές ενός αθλήματος να εξάγονται συμπεράσματα και να χαράσσονται κατευθύνσεις που πρέπει να εφαρμοσθούν και από τα άλλα αθλήματα.Η συνεργασία (σε συμβουλευτικό επίπεδο) με τις αθλητικές ομοσπονδίες) για μεθοδολογίες και κατευθύνσεις πιστεύω πως είναι μια λύση.
Για παράδειγμα ο χαρακτηρισμός ενός 12χρονου μαθητή σαν ταλέντου έχει άλλη βαρύτητα στην ενόργανη γυμναστική και άλλη σε ένα ομαδικό άθλημα. Σε πολλά αθλήματα τα χρόνια της εφηβείας αποτελούν χρόνια αθλητικής κορύφωσης ενώ σε άλλα γενικής ακόμη προπόνησης.Επίσης ο χαρακτηρισμός κάποιου μαθητή σαν ταλέντου είναι παρακινδυνευμένος και ίσως όχι παιδαγωγικός. Η αθλητική απόδοση είναι εξαιρετικά πολυπαραγοντικό μοντέλο και για το άθλημά μου τουλάχιστον η σημερινή απόδοση δεν αποτελεί πάντα κριτήριο ασφαλούς πρόγνωσης της μελλοντικής απόδοσης ενός μαθητή-αθλητή.
Στα ομαδικά αθλήματα πρέπει να γίνει κατανοητό πως είναι σπάνιο να βρεθεί μία ομάδα αποτελούμενη από σπουδαία ταλέντα Μπορεί βέβαια να βρεθούν αρκετά ταλέντα αλλά αυτά για να προπονηθούν κατάλληλα πρέπει να πλαισιωθούν και από μαθητές αθλητές μικρότερης δυναμικότητας.
Σχετικά με την επιλογή των καθηγητών προπονητών το γεγονός ότι κάποιος υπήρξε καλός αθλητής ακόμη και πρωταθλητής βεβαιώνει την παλιά του αθλητική ικανότητα δεν βεβαιώνει όμως σε καμία περίπτωση την προπονητική του ικανότητα. Την προπονητική του ικανότητα μπορούν με μεγαλύτερη ακρίβεια να την αποτυπώσουν η προπονητική εμπειρία οι προπονητικές του επιτυχίες καθώς και το επίπεδο των σπουδών του σε συνδυασμέ με την αθλητική του ιδιότητα.
Οι προτάσεις κινούνται σε θετική κατεύθυνση, αρκεί να μην μείνουν στα χαρτιά. Η δημιουργία Προτύπων Αθλητικών Γυμνασίων – Λυκείων και ΤΕΠΥ, «όπου η προπονητική διαδικασία δεν αποτελεί μέρος του ωρολογίου προγράμματος» – αλλά είναι ευθύνη των φορέων του αγωνιστικού/υψηλού αθλητισμού , απελευθερώνει αυτά τα σχολεία και τα κατευθύνει στην εκπαιδευτική υποστήριξη των πραγματικών μαθητών υψηλών επιδόσεων
Ο τρόπος λειτουργίας τους – ταχύρυθμα μαθήματα, μειωμένη ύλη, διδασκαλία εξ αποστάσεως, ατομικά ή και ιδιαίτερα μαθήματα ανάλογα με το αγωνιστικό πρόγραμμα, δυνατότητες εξετάσεων σε περισσότερες ημερομηνίες κλπ. μπορεί να αποφασιστεί σε συνεργασία Σχολείου – Ομοσπονδίας – Γονέων. Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η αναπλήρωση των απουσιών μέσω διδασκαλίας εξ αποστάσεως, όπως σε πολλές ευρωπαϊκές και άλλες (Αυστραλία, ΗΠΑ) χώρες. Επίσης είναι χρήσιμο οι καθηγητές να είναι φίλαθλοι και να θέλουν να βοηθήσουν την μόρφωση των ταλαντούχων αθλητών.
Η δημόσια υποστήριξη του αθλητισμού αποτελεί συνταγματική υποχρέωση. Δυνατότητα ‘επαγγελματικής καριέρας’ υπάρχει σε ελάχιστα αθλήματα και μόνο για ελάχιστους/ες. Αντίθετα η υποχρέωση για στήριξη της προσπάθειας για ‘διπλή διάκριση’ και στον αθλητισμό και στην εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται σε όλους όσους την αξίζουν. Αυτό άλλωστε είναι το βαθύτερο νόημα του Αθλητισμού για όλους (αθλητισμός για όλες τις ικανότητες). Παρόμοια προγράμματα στήριξης της εκπαίδευσης ταλαντούχων μαθητών επιβάλλεται να δημιουργηθούν πιθανά και σε άλλους τομείς, όπως μουσική θέατρο ζωγραφική κλπ.
Άλλωστε ο Αθλητισμός κάθε μορφής (σχολικός, μαζικός, αγωνιστικός) έχει τεράστιο προωθητικό όφελος από την επίτευξη (καθαρών) αθλητικών διακρίσεων, αρκεί οι υπεύθυνοι να μπορούν να τις αξιοποιήσουν και η Πολιτεία να στηρίζει κάθε μορφή Αθλητισμού, ενώ παράλληλα να εξασφαλίζει ελεύθερο χρόνο (απλοποιείστε την εισαγωγή στα ΑΕΙ). Τα παραδείγματα της Κομανέντσι, του Γκάλη (και του Παγδατή στην Κύπρο) είναι χαρακτηριστικά. Αλήθεια φαντάζεστε την ποσότητα και την ποιότητα του σχολικού αθλητισμό χωρίς τους αθλητές των ακαδημιών και των αγωνιστικών τμημάτων των αθλητικών σωματείων;
Μια παρόμοια πρωτοβουλία μπορεί ακόμη να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την «δημιουργία κέντρων κατάρτισης που θα προασπίζουν τα ηθικά, εκπαιδευτικά και επαγγελματικά δικαιώματα των αθλητών» καθώς και «την επανένταξη τους στην αγορά εργασίας μετά το τέλος της αθλητικής τους σταδιοδρομίας», όπως σημειώνουν ανάλογες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Τα πρότυπα αθλητικά σχολεία θεωρώ πως θα πρέπει να υπάγονται σχετικά με την γενική εκπαίδευση των μαθητων στο υπουργείο παιδείας και αναφορικά με την αθλητική τους εκπαίδευση στο υπουργείο αθλητισμού. Επίσης η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία του θεσμού γιατί αν ακολουθήσουν το παράδειγμα των μουσικών σχολείων που ξεκινούν πάντα τη χρονιά χωρίς μουσικούς και μέχρι τα Χριστούγεννα παλεύουν να καλύψουν τα κενά τότε δεν χρειάζεται να δημιουργηθούν καν, δεν θέλουμε αλλα εξειδικευμένα σχολεία μόνο για τους τύπους!!!
Ακόμη η μόνιμη χρηματοδότηση των σχολείων και η πάγια συντήρησή τους καθώς και η επίτευξη συμμετοχή τους σε ευρωπαικά προγράμματα θα βοηθήσουν στην καλή λειτουργία τους.
Τέλος πολύ σημαντική είναι η στενή και καλή συνεργασία των σχολειων με τις διάφορες αθλητικές ομοσπονδίες, με τους δήμους και φυσικά με τα αθλητικά πανεπιστήμια.Δεν θα πρέπει ο ένας φορεάς να παρεμποδίζει τον άλλον αλλά όλοι να βοηθόν το έργο των αθλητικών σχολείων ώστε αυτά να αποτελέσουν φυτώρια αθλητών!!
Πρέπει να παραμείνουν υπό την αιγίδα του υπουργείου παιδείας και οι υπόλοιποι φορείς όπως ο δήμος και οι σύλλογοι που εμπλέκονται με τη διαχείρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων πρέπει να ελέγχονται από το υπουργείο, γιατί διαφορετικά το σχολείο θα υποπέσει σε διακρίσεις μαθητών-αθλητών σε βάρος άλλων και διασυλλογικές κόντρες που δυστυχώς υπάρχουν έντονες. Ακόμα, υπάρχουν δημοτικές αρχές που μεριμνούν υπέρ συγκεκριμένων αθλημάτων και διαθέτουν ανάλογα τους αθλητικούς χώρους και άλλα μικροσυμφέροντα που αντίκεινται στον αθλητισμό, αλλά πάνω από όλα στους σκοπούς της εκπαίδευσης.
Να υπάρξει συνεργασία Υπουργείου Παιδείας με Εθνικές Ομοσπονδίες κάθε αθλήματος.
1. Υπουργείο (ως δημιουργός του πλάνου και των προυποθέσεων λειτουργίας).
2. Δημοτικός οργανισμός Άθλησης (χώρος για τα αθλήματα που θα καλλιεργηθούν, συντήρηση εγκαταστάσεων).
3. Ομοσπονδίες Αθλημάτων (κατάρτιση πλάνου και στόχων για κάθε άθλημα).
4. Γραφείο φυσικής αγωγής και σχολικός σύμβούλος (έλεγχος λειτουργίας του προγράμματος και αξιολόγηση του).
Υπουργείο και κατα τόπους Περιφέρειες.
Μέσω των ομοσπονδιών, των επαγγελματικών φορέων (Συλλόγων προπονητών) των γραφείων Φυσικής Αγωγής και των Πανεπιστημιακών τμημάτων ώστε να υπάρξει επιτέλους η συνεργασία όλων!
Συνεργία αθλητικών συλλόγων της περιοχής του σχολείου.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ