1. Σύστημα Πρόσληψης Εκπαιδευτικών

Το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών δεν χαρακτηρίζεται από ενιαία φιλοσοφία και αρχές, ενώ η αξιολόγηση και η επιλογή τους διαφοροποιείται ανάλογα με τα κριτήρια, τον τρόπο και τις διαδικασίες πρόσληψης, που κάθε φορά επιλέγεται. Σήμερα, λειτουργούν δύο παράλληλοι τρόποι προσλήψεων. Στον καθένα από αυτούς ισχύουν διαφορετικά κριτήρια για την κατάρτιση των πινάκων διοριστέων.

Εκτός αυτού ο Ενιαίος Πίνακας Αναπληρωτών, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο ύστερα από τις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που έχουν εγγραφεί σε αυτόν στο διάστημα που λειτουργεί.

Στόχος μας είναι η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας όσο το δυνατόν καλύτερα και με πιο αντικειμενικό και αξιοκρατικό τρόπο.

Βασική αρχή της Κυβέρνησης είναι όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω του ΑΣΕΠ, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ένα πλαίσιο ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλους τους νέους επιστήμονες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας. Επί πλέον, πρέπει να προχωρήσουμε σε ουσιαστικές πολιτικές για την πιστοποίηση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας.

Συγκεκριμένα:

* Για κάθε εκπαιδευτικό που επιτυγχάνει στον ΑΣΕΠ θα προσμετράται για το διορισμό του και η προϋπηρεσία του.
* Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάμενοι πίνακες διοριστέων με την αντίστοιχη προϋπηρεσία, οι οποίοι όμως πίνακες θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται με νέες προϋπηρεσίες μετά τον Ιούλιο του 2010.
* Οι προσλήψεις θα γίνονται από το Υπουργείο Παιδείας αλλά με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή θα γίνεται σε επίπεδο αρμόδιας διεύθυνσης ή περιοχής αυτής ή σχολείου. Ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ’ αρχής προσδιορισμένος και μέσα από το διάλογο θα δούμε πως θα μπορεί να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή παραμονή στο συγκεκριμένο σχολείο. Προτείνεται η τριετία.
* Η προβλεπόμενη από το νόμο διετής δοκιμαστική περίοδος των νεοδιοριζομένων, πριν τη μονιμοποίησή τους, θα αξιοποιηθεί για την επιμόρφωση τους με στόχο την καλύτερη άσκηση των καθηκόντων τους και την περαιτέρω ανάπτυξη των ικανοτήτων τους, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στο έργο και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν.

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 00:10 | Αργύρης

    Κυρία Διαμαντοπούλου
    Σας ευχαριστώ για το χρόνο που θα αφιερώσετε διαβάζοντας αυτό το σχόλιο.Θεωρώ πως πρέπει να ισχύσουν οι πίνακες αναπληρωτών-ωρομισθίων (με ή άνευ προϋπηρεσίας) μέχρι εξάντλησης τους.Να ισχύσουν όμως και αντικειμενικά κριτήρια όπως ΑΣΠΑΙΤΕ,μεταπτυχιακά,σεμινάρια ειδικής αγωγής,διαπολιτισμικής επιμόρφωσης κ.λ.π.Δίκαιο επίσης θα είναι να μην προσμετράται ως προυπηρεσία που αποκτήθηκε από Π.Δ.Σ γιατί κανείς τους δεν προσλήφθηκε με αξιοκρατικό τρόπο εκτός από την φετινή χρονιά.
    Επιπλέον θεωρώ απαραίτητη την εισαγωγή της Πληροφορικής στην τελευταία τάξη του Δημοτικού έτσι ώστε οι μαθητές να είναι προετοιμασμένοι στην Α΄ Γυμνασίου να χειριστούν σωστά τους Η/Υ και να βοηθηθούν πραγματικά στα μαθήματα τους

    Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας
    Με εκτίμηση Αργύρης Γ.

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 00:09 | Άρτεμις

    Αξιότιμη κυρία Διαμαντοπούλου,

    είμαι τελειόφοιτη του ΠΤΔΕ Αθηνών. Ξέρω οτι είναι πιθανό η φωνή μου να μην σας συγκινήσει και να μην σας αγγίξει αλλά θεωρώ χρεός μου σαν άνθρωπος που κυνηγάει τα όνειρα του να γράψω τα παρακάτω.
    Πριν από 4 χρόνια πέρασα με κόπο , θυσίες και χρήματα σε αυτή τη σχολή γιατί θέλω να προσπαθήσω να δημιουργήσω αξιόλογους ανθρώπους. Τώρα το πολυπόθητο πτυχίο μου δεν θα είναι τίποτα άλλο από ένα χαρτί που μου δίνει την ευκαιρία να δώσω ΑΣΕΠ. Δεν φοβάμαι το διάβασμα, έχω δωσει πανελλήνιες, εξεταστικές,φοβάμαι οτι δεν εκτιμούν αυτό που έχω καταφέρει. Τον Ιούλη θα ορκιστώ! Και μετά; Τι θα γίνει; Θα δουλεύω για να πληρώσω τα φροντιστήρια ώστε να περάσω τον ΑΣΕΠ;Ή μήπως θα με ζούν οι γονείς μου; Πείτε μας καθαρά τι θα κάνουμε. Όλοι οι συμφοιτητές μου αναρωτιούνται. Είναι άσχημο να σε αγνοούν. Μην το κάνετε! Μπορεί κάποιος απο μας να ήταν παιδί σας, θα θέλατε να ζούσε με την αγωνία αυτή; Βοηθήστε να υπάρχουν καλύτερες σχολικές υποδομές και αξιολόγηση εν ώρα εργασίας για τους δασκάλους. Δεν γίνεται να κρίνονται όλα από μία γραπτή δοκιμασία! Δώστε λύσεις και όχι προβλήματα!

    Με εκτίμηση
    Άρτεμις

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 00:08 | vaporos

    Αξιότιμη κα. Διαμαντοπούλου,

    Κατ’ αρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για την ανάληψη του Υπουργείου Παιδείας. Λαμβάνω το θάρρος και την τιμή να επικοινωνήσω μαζί σας για τα κρίσιμα ζητήματα της παι-δείας, από την διάθεση που δείξατε για ξεκαθάρισμα στα προβλήματα του χώρου. Προσθέτω τη δική μου γνώμη ως ελάχιστη συμβολή στο έργο σας.

    Λίγα Λόγια Για Μένα
    Είμαι οικονομολόγος ΠΕ09 (2001), φοιτητής μεταπτυχιακού στην εκπαίδευση ενηλί-κων (2009), και εργάζομαι ως ωρομίσθιος εκπαιδευτικός. Ασχολούμαι ως εκπαιδευτής από το 1992. Από το 2002 μέχρι το 2009 εργάζομαι ως ωρομίσθιος εκπαιδευτικός σε προγράμματα του ΥΠΕΠΘ όπως ΠΔΣ, Ολοήμερα, ΚΕΕ, ΚτΠ, Ι.Ε.Κ, Γονείς.gr, κ.λ.π. Ασχολούμαι με την εκπαίδευση από επιλογή και όχι από ανάγκη.

    Δημόσια Διαβούλευση

    Αποφάσισα να λάβω μέρος σε αυτόν τον δημόσιο διάλογο με πολύ δισταγμό διότι:
    α) Δεν γνωρίζω κατά πόσο σοβαρά λαμβάνονται οι καταθέσεις των απόψεων των ενδιαφερο-μένων. β)Κατά πόσο είναι πολιτικά σωστό να συμμετέχουμε σε έναν τέτοιο διάλογο όταν υ-πάρχουν οι συνδικαλιστικοί φορείς που εκπροσωπούν τον καθένα μας ανάλογα με την ιδιότη-τά του.
    Ωστόσο, τείνω να συμμετέχω από χρέος εφόσον, μου δίνετε η δυνατότητα, διότι, οι προτάσεις οι οποίες θέτετε με αφορούν και με θίγουν άμεσα. Νιώθω θιγμένος, διότι, χωρίς να το λέτε, υιοθετείτε την άποψη ότι όποιος δούλευε προ κυβερνήσεως σας ήταν με «μέσον», και κάθε εκπαιδευτικός δεν αποδίδει και κοιτάει πως να «βολευτεί» καλύτερα με αποσπάσεις, μεταθέ-σεις κ.λ.π.
    Κάθε εργασία στην δημόσια εκπαίδευση που έκανα ήταν χωρίς μέσο, γνωριμίες και άλ-λους τρόπους αντιθέτως με πολύ κόπο και με πολλές περισσότερες ώρες απ’ όσο αμοιβό-μουν.
    Σέβομαι κάθε άποψη που κατατίθεται, θεωρώ ότι είναι από βιώματα αληθινά και έχουν ιδιαί-τερη βαρύτητα και προβληματισμό, ακόμα και όταν διαφωνώ πλήρως με αυτές.

    ΠΔΣ

    Το πρόγραμμα της ΠΔΣ ξεκίνησε επι κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, το 2000. Στόχο είχε την ενίσχυση των μαθητών στα μαθήματα και παράλληλα οικονομική ελάφρυνση των νοικο-κυριών. Επιπλέον, από τη λειτουργία του προγράμματος ωφελούταν οι μόνιμοι εκπαιδευ-τικοί και οι νέοι εκπαιδευτικοί.
    ‘Όπως αναφέρει η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ: «…σε μαθητές όλων των Τάξεων, όλων των τύπων Λυκείων, συμπεριλαμβανομένων και των Εσπερινών ΤΕΕ, που είτε παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις στη διδακτέα ύλη ορισμένων μαθημάτων και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση και εμπέδωση των γνώσεων, είτε επιζητούν επιπλέον βοήθεια, ώστε να βελ-τιώσουν τη σχολική τους επίδοση. Σκοπός του θεσμού αυτού είναι οι μαθητές να ενισχυθούν μαθησιακά μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων σε ώρες διαφορετικές από αυτές που α-ναπτύσσεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, εκτός Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, με απώτερο στόχο να αποφύγουν τη σχολική αποτυχία, να μην εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο με μειωμένα προσόντα, με ενδεχόμενο, στην περίπτωση αυτή, να οδηγηθούν σε α-ποκλεισμό από την αγορά εργασίας, αλλά και να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την υλοποίηση της ΠΔΣ σε Εσπερινά σχολεία, καθώς και σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών (δυσπρό-σιτα και νησιωτικά), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας και διαρροής. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της ΠΔΣ δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης.»

    • Οφέλη σε μαθητές
    Η λειτουργία της ΠΔΣ οπωσδήποτε βοηθάει ποικιλοτρόπως τους μαθητές σε πολλά ε-πίπεδα. Καλύπτει τους στόχους του ΥΠΕΠΘ. Επιπλέον, δημιουργεί ένα μαθησιακό κλίμα στο περιβάλλον του σχολείου. Οι μαθητές αντιμετωπίζουν το σχολείο όχι ως το χώρο που υποχρεωτικά βρίσκονται τις πρωινές ώρες αλλά ως έναν δημιουργικό χώρο τους. Αποδέ-χονται και υποστηρίζουν τις θετικές πλευρές του προγράμματος. Φέρονται με περισσότε-ρο σεβασμό και αναγνώριση απέναντι στους εκπαιδευτικούς ωρομίσθιους και μόνιμους.

    • Οφέλη στους γονείς.
    Πέρα από τα οικονομικά οφέλη τα οποία είναι σημαντικά, η λειτουργία του προγράμ-ματος είχε και άλλα οφέλη. Στενότερη σχέση γονέα – σχολείο. Περισσότερη εμπιστοσύνη στη Δημόσια Εκπαίδευση και στο ΄΄εργο των εκπαιδευτικών.

    • Οφέλη σε μόνιμους εκπαιδευτικούς
    Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έρχονται σε καλύτερη επικοινωνία με τους μαθητές πέρα από το τυπικό πρόγραμμα. Αποτελεί μια οικονομική ενίσχυση που τους αποτρέπει από άλλες δραστηριότητες όπως ιδιαίτερα. Θεωρούν σημαντικό το έργο τους και εργάζονται με περισσότερη αποτελεσματικότητα αλλά και καλύτερη διάθεση.

    • Οφέλη σε ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
    Ελπίδα για αύξηση μορίων με ενδεχόμενο μακροπρόθεσμο διορισμό ως αναπληρωτές ή μονιμότητα. Επαφή με το χώρο και τη λειτουργία των σχολείων προκειμένου να υποψια-στεί τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει αργότερα. Επαφή με τους μαθητές και τη διδασκαλία.

    • Οφέλη σε αξιολογητές
    Οι αξιολογητές μέλη της σχολικής μονάδας, έχουν κίνητρο για καλύτερες σχολικές ε-πιδόσεις και έτσι να υπάρξει ηθική αναγνώριση της προσπάθειάς τους.
    Όταν οι αξιολογητές είναι εκπαιδευτικοί, έρχονται σε επαφή με τον σχεδιασμό και την οργάνωση του προγράμματος σε σχολικό επίπεδο, το οποίο λειτουργεί εκπαιδευτικά για τους ίδιους για το μέλλον.
    Οι αξιολογητές πέραν από τα οικονομικά οφέλη είχαν και τη δύναμη της επιλογής προσωπικού. Η δύναμη αυτή αποτελούσε κίνητρο για δημιουργία τμημάτων, και καλύτε-ρα αποτελέσματα.
    Η επιλογή συνεργατών από τους αξιολογητές δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη συνερ-γασία και επικοινωνία με άμεσο αποτέλεσμα την πετυχημένη λειτουργία του προγράμμα-τος.

    • Οφέλη στο Κράτος
    Κοινωνική πολιτική, από την ενίσχυση των μαθητών, των νοικοκυριών, των εκπαιδευ-τικών. Οικονομικά οφέλη από αποφυγή μαύρης εργασίας, από αλλαγές φορολογικής κλί-μακας σε αρκετούς εκπαιδευτικούς. Μείωση της ανεργίας.

    Εμπόδια στη λειτουργία του προγράμματος
    Στο ξεκίνημα οι μαθητές δεν γνώριζαν τον σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας. Στη συ-νέχεια ολοένα αύξανε η συμμετοχή των μαθητών και η εμπιστοσύνη τους. Από το 2003 η καθυστέρηση στην έναρξη του προγράμματος απομακρύνει πολλούς μαθητές στρέφοντας τους σε άλλες μορφές βοήθειας όπως φροντιστήρια, ιδιαίτερα. Το 2005 μειώνονται οι ώ-ρες διδασκαλίας για την πρόσθετη μειώνοντας τη βοήθεια στους μαθητές. Το 2006 μειώ-νονται οι αποδοχές στους μόνιμους και αξιολογητές, αποστρέφοντας το ενδιαφέρον τους. Το 2008 επιβαρύνονται οι αξιολογητές με επιπρόσθετη εργασία την καταχώρηση της μι-σθοδοσίας. Το 2009 αλλάζει το καθεστώς προσλήψεων με βάση το έτος πτυχίου. Αποτέ-λεσμα να αναλάβουν οι γηραιότεροι, φροντιστές, ή άσχετοι με τον χώρο όπως για συ-μπλήρωση ενσήμων κ.λ.π. Επίσης, χάθηκε η δυνατότητα των αξιολογητών και της διεύ-θυνσης να επιλέγουν τους συνεργάτες τους με αποτέλεσμα να είναι αντικίνητρο η ανάλη-ψη τμημάτων.

    Προβλήματα κατά τη λειτουργία του προγράμματος
    Η ΠΔΣ συγκρούστηκε με τα ιδιωτικά συμφέροντα και πολεμήθηκε. Οι πολιτικές απο-φάσεις από το 2003 οδηγούν σε συνεχή συρρίκνωση του προγράμματος. Η κακή επιλογή «μη αξιοκρατική» επιλογή εκπαιδευτικών έφερε σύγκρουση στον κλάδο. Σε αρκετές περι-πτώσεις τμήματα υπολειτουργούν, και «χάνονται» ώρες.

    Θέσεις
    Η λειτουργία και ο τρόπος της είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Κάθε τέτοια απόφαση σίγουρα δεν μπορεί να ευχαριστήσει όλους. Προσωπικά εργάστηκα στην ΠΔΣ όχι από γνωριμίες αλλά υπηρέτησα σε σχολεία της επαρχίας όπου η ζήτηση από συναδέλφους ή-ταν μικρή. Η συνεργασία μου με τους αξιολογητές, καθηγητές και τους μαθητές ήταν άρι-στη και αυτό οδήγησε σε σημαντικές επιτυχίες στις επιδόσεις των μαθητών. Υπερπηδή-σαμε τα εμπόδια των πολιτικών αποφάσεων με επιπλέον αδήλωτες ώρες, με πολύ δουλεία με συνεχή επικοινωνία με μαθητές, γονείς, καθηγητές. Πιστεύω ότι ο θεσμός εκεί που άρ-χισε να δυναμώνει, οι κακές αποφάσεις και ο ορθολογιστικός τρόπος αντιμετώπισης έφε-ραν προβλήματα τα οποία αν δεν αντιμετωπισθούν εγκαίρως θα φέρουν το τέλος του προγράμματος.

    Προτάσεις
    1. Οι διευθύνσεις και οι αξιολογητές να είναι υπεύθυνοι και συντονίστες για την λειτουργία της ΠΔΣ.
    2. Αύξηση των οικονομικών απολαβών στους εκπαιδευτικούς.
    3. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα διδασκόμενα μαθήματα.
    4. Ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών επιλογής σχολικών μονάδων που θα παρα-κολουθούν το πρόγραμμα.

    Συμπεράσματα
    Η ΠΔΣ είναι ένας σχετικά νέος θεσμός, συγχρηματοδοτούμενος από την ΕΕ, που αγγί-ζει μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας. Για να τον ενισχύσουμε πρέπει όλοι να εργαστούμε με υπευθυνότητα πάνω από τα ατομικά μας μικρο-οφέλη προκειμένου να ενισχυθούν κατά κύριο λόγο οι μαθητές. Είναι θέμα πολιτικής απόφασης η συνέχιση ή όχι του προγράμμα-τος.

    ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
    Τον τελευταίο καιρό απρόσμενα τα κριτήρια πρόσληψης εκπαιδευτικών, τέθηκαν σε νέα βάση. Απρόσμενα γιατί σύμφωνα με τις απόψεις της υπουργού το 2008 – 2009 η στάση ήταν τελείως διαφορετική. http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/4cf615c1-ea9f-4b56-b8a2-2729d7c40c61).
    Είναι απαραίτητη η λύση μιας δίκαιης και αποτελεσματικής πρόσληψης εκπαιδευτικών. Δεν είναι όμως απαραίτητο η λύση να προέρχεται από το δίλημμα ΑΣΕΠ ή επιτηρίδα. Σί-γουρα θα υπάρχουν και άλλοι τρόποι πιο αποτελεσματικοί .
    Ας αναλογιστεί κανείς τους λόγους που έγινε το ΑΣΕΠ, ποιους ικανοποιεί και ποιους αδικεί. Το ΑΣΕΠ ήταν αίτημα των δασκάλων και ειδικοτήτων από το 1990 όταν ερχόταν από το εξωτερικό συνάδελφοι με 1 – 2 χρόνια σπουδές και με αναγνώριση από το ΔΙΚΑ-ΤΣΑ έπαιρναν δικαιώματα διορισμού. Στη συνέχεια το ΑΣΕΠ επιβλήθηκε σε όλους τους κλάδους ως λύση για τους νέους εκπαιδευτικούς μειώνοντας υποτίθεται το χρόνο αναμο-νής.
    Ας συγκρίνουμε λίγο τα δυο διαφορετικά καθεστώτα πρόσληψης.
    Η επιτηρίδα είχε μια αυστηρότητα στον τρόπο πρόσληψης θέτοντας σε προσμονή για διορισμό στην 5ετία. Δεν άφηνε περιθώρια σε νέους εκπαιδευτικούς για γρηγορότερη πρόσληψη. Από την άλλη πλευρά, είχε σιγουριά, και αξιοκρατία.
    Το ΑΣΕΠ δίνει από τη μια την ελπίδα σε όλους για διορισμό. Μοιάζει περισσότερο με τυχερό παιχνίδι όπου δοκιμάζεις την τύχη, την μέρα σου, και αν πετύχεις με υψηλό ποσο-στό διορίζεσαι. Θεωρείται και αυτό αξιοκρατικό με την έννοια ότι δεν μπορούν πολλοί να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ερωτήματα που χρόνια τώρα δεν μπορώ να τα απαντήσω.
    Καλούμαστε σε εξετάσεις στην ειδικότητα εφόσον έχουμε πάρει πτυχίο για να ελεγχθεί τι;
    Πως γίνετε από τη μια να λέμε από τη μια να λέμε κατάργηση των πανελληνίων και από την άλλη να λέμε στη μελλοντική γενιά για να διοριστείς θα δώσεις άλ-λες πανελλήνιες (ΑΣΕΠ);
    Αν είναι τόσο δίκαιος τότε γιατί άλλα 2 χρόνια οι νεοδιόριστοι θα είναι υπο – δοκιμή;

    Επιπλέον, ας αναλογιστούμε:
    • πόσα φροντιστήρια με ειδικότητα στον ΑΣΕΠ θα αναδειχθούν για να εκμεταλλευ-θούν την αγωνία των υποψηφίων;
    • Πόσα άτομα θα δοκιμάζονται στις εξετάσεις όχι από αγάπη προς τον κλάδο ο οποίος έχει ιδιαίτερη ευαισθησία εφ’ όσον αφορά παιδιά, αλλά από την ανάγκη για μόνιμη εργασία;
    • Τι θα πετύχουμε με την δημιουργία νέων πινάκων, αφού δεν θα διορίζονται όλοι οι επιτυχόντές;
    • Ποιο αναξιοκρατικό κριτήριο θα αλλάξει από το υπάρχον σύστημα;

    Συμπεράσματα
    Οι προτάσεις της κυβέρνησης περισσότερο με αδούλευτες ιδέες μοιάζουν αφού δεν κα-θορίζονται από σαφήνεια λειτουργίας και ακρίβειας χρόνου. Πιο συγκεκριμένα δεν απα-ντάει στην αγωνία χιλιάδων εκπαιδευτικών τι εννοεί μεταβατική περίοδο. Οι επιτυχόντες μη διοριστέοι τι κάνουν στον επόμενο διαγωνισμό; Από ποια επιτροπή θα καθορίζονται τα θέματα για την εκπαίδευση; Κάθε πότε θα γίνονται οι εξετάσεις; κ.λ.π.

    ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

    Η θέση του υπουργείου στο ζήτημα αυτό έχει καλό σκοπό αλλά αδόκιμο αποτέλεσμα. Πράγματι είναι σημαντική η στελέχωση από εκπαιδευτικούς στα σχολεία και ιδιαίτερα της ε-παρχίας. Πράγματι, οι διευθύνσεις, το υπουργείο απασχολεί πολλούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις τους ή κάπου αλλού. Ο τρόπος όμως αντιμετώπισης δεν είναι ο στρατιωτικός. Με επιβολή δεν δημιουργείται μαθησιακό κλίμα στα σχολεία, ούτε αύ-ξηση της αποδοτικότητας.
    Για να έχουμε καθηγητές στα σχολεία πρέπει να υπάρχει:
    1. Καταλληλότητα Διευθυντών. Ο διευθυντής εκφράζει την εικόνα του σχολείου. Ευθύνεται για το κλίμα στο σχολείο, τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών. Η τοποθέτηση κατάλ-ληλων διευθυντών θα αποτελέσει το βασικότερο στοιχείο για να μένουν οι καθηγητές και δά-σκαλοι στα σχολεία τους.
    2. Δημιουργία κινήτρων. Όπως:
     Οικονομικά
     Μπόνους
     Μισθολογικά
     Ηθικά
     Αλλαγή ΜΚ
     Επιπλέον Μορίων
     Αναγνώρισης προσφοράς
    3. Καλύτερος έλεγχος αιτήσεων απόσπασης με οικογενειακά, υγείας, κοινωνικά κριτήρια.
    4. Προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων σχετικών με εκπαιδευτικά θέματα για διευθύνσεις, σχολεία, υπουργείο.

    Επίλογος
    Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας είναι ζωντανό, παλεύει καθημερινά με αντί-ξοες συνθήκες. Στο κέντρο και υπερασπιστές είναι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές, γονείς, μαθητές. Είμαστε όλοι μας! Κάθε προσπάθεια αντιμετώπισης τω προβλημάτων είναι θετική όταν αυτή δεν θα επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα. Οι αποφάσεις που θα παρθούν δεν θα πρέ-πει να δημιουργήσουν νέα προβλήματα, φτιάχνοντας «μαγγανοπήγαδο». Ας λύσουμε πρώτα θέματα που απαιτούν άμεση λύση όπως προσλήψεις ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΥ, αποσπάσεις, οικονο-μικά, κ.α.
    Θα προτιμούσα να κλείσω με τα λόγια της ίδιας της κυρίας Διαμαντοπούλου:
    «Τέτοιες επιλογές παιδαγωγικών ζητημάτων με μεγάλες επιπτώσεις, δεν μπορεί αποφασίζο-νται στο φτερό. Εμείς έχουμε άλλου είδους προσέγγιση.»

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 00:04 | ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Θα πρέπει οι κρίσεις και η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης να γίνονται με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήριαγιατί:
    Εξασφαλίζεται έτσι η μέγιστη ικανότητα και αποδοτικότητα, πράγμα ζητούμενο σε όλο τον Δημόσιο Τομέα,
    Διασφαλίζονται η αξιοπρέπεια και η υπερηφάνεια του εκπαιδευτικού, στοιχεία απαραίτητα για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να διαπαιδαγωγήσει ελέυθερους, υπεύθυνους και δημοκρατικούς πολίτες.

    Λόγω των μέχρι τώρα κομματικών επιλογών, αμφισβητείται η ανεξαρτησία και η αντικειμενικότητά των στελεχών της εκπαίδευσης, υπονομεύεται η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς τα στελέχη και τίθενται εν αμφιβόλω οι κρίσεις των στελεχών αυτών κατά την διαδικασία της αξιολόγησης η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για την βελτίωση της εκπαίδευσης.

    Γιατί δεν πρέπει η συνέντευξη να είναι μετρήσιμο κριτήριο.
    Στις περίφημες προφορικές συνεντέυξεις, εκπαιδευτικοί με πολλά αντικειμένικα μετρήσιμα κριτήρια, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κτλ. προκειμένου να υποσκελισθούν από υμέτερους, παίρνουν πολύ χαμηλό βαθμό στην συνέντευξη, πράγμα ταπεινωτικό και εξευτελιστικό για την αξιοπρέπεια τους.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:59 | Michalis

    Νομίζω ότι οι συνάδελφοι μου και μη, κάλυψαν τα περισσότερα θέματα.
    Το μόνο που θα ήθελα να επισημάνω είναι μια ακόμα αδικία που γίνεται προς κάποιους συναδέλφους που εργάζονται ως έκτακτοι εργαστηριακοί ή επιστημονικοί συνεργάτες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μιλάμε όλοι για τα μόρια που λαμβάνουμε ως ωρομίσθιοι και ως αναπληρωτές στα σχολεία, αλλά κανένας δεν λέει τίποτα για την μη μοριοδότηση των συγκεκριμένων συναδέλφων, οι οποίοι φαντάζομαι ότι εφόσον είναι ικανοί να διδάξουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λογικά θα είναι ικανοί να διδάξουν και στους αντίστοιχους κλάδους της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:58 | georgios

    Κυρια Υπουργε Το συστημα διορισμων πιστευω οτι πρεπει να διατηρηθει 60ΑΣΕΠ-40 ΠΙΝΑΚΕΣ . Ειναι δικαιο να τακτοποιηθουν οσοι εχουν προυπρεσιες απο πολυ παλια . Οχι στους διορισμους πολυτεκνων χωρις εξετασεις ΑΣΕΠ.ΟΧΙ στη συμμετοχη κληρικων -δημοσιων υπαλληλων στο διαγωνισμο ΑΣΕΠ. ΤΟΛΜΗΣΤΕ να σταματησει αυτη η διακριση σε βαρος των καθηγητων ιδιως των θεολογων.Οι κληρικοι εχουν συμφορησει τον κλαδο. Ειναι υποχρεωση της πολιτειας να σταματησει την πλεονεξια τους γιατι η ιδια την δημιουργησε. Η Ευαγγελικη ρηση για τον εχοντα δυο χιτωνας δεν τους συγκινει οταν προκειται για τους εαυτους τους .Δωστε τους επιδοματα , κινητρα και μια ημερομηνια να αποχωρησουν. Υπαρχουν τοσα κατηχητικα σχολεια οπου μπορουν να προσφερουν πολλα χωρις να στερουν θεσεις εργασιας απο συνανθρωπους τους . ΝΑΙ στην αξιολογηση απο μαθητες και γονεις κατευθειαν στο Υπουργειο ηλεκτρονικως. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ των εξετασεων ΑΣΕΠ να γινουν αδιαβλητες .Θεματα εξετασεων με κληρωση απο καθηγητες εγκυρους μετα απο κληρωση ,μεταφορα βαθμολογιας των γραπτων στους τελικους πινακες υπο την επιβλεψη υπαλληλων με κληρωση . ΟΛΟΙ οσοι δεν διοριζονται αντικειμενικα ειναι αποτυχοντες να σταματησει η επαρση

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:58 | Βασιλης Π.

    Καταρχήν θεωρώ την πρόταση για προϋπόθεση επιτυχίας στον ΑΣΕΠ για την πρόσληψη τόσο μονίμων όσο και αναπληρωτών σαν θετικό μέτρο. Ο γραπτός διαγωνισμός των εκπαιδευτικών εμφανίζει κάποια πρόβλήματα τα οποία χρίζουν βελτίωσης , αλλά τουλάχιστο είναι ένα αδιάβλητο (για το αντικειμενικό σηκώνει συζήτηση) κριτήριο για την επιλογή των εκπαιδευτικών.Μ’ αυτό τον τρόπο κλείνουν τα παράθυρα απόκτησης προϋπηρεσίας με αδιαφανείς τρόπους , όπως η ΠΔΣ (Θεσπίσατε αντικειμενικά κριτήρια και αυτό είναι θετικό αν και δε συμφωνώ απόλυτα με τα κριτήρια αυτά ) τα εκκλησιαστικά λύκεια , η Σιβιτανίδειος σχολή κ.λ.π. Είναι σημαντικό όμως το ποια επιτυχία στον ΑΣΕΠ θα λαμβάνεται υπόψιν. Νομίζω ότι θα πρέπει να λαμβάνεται οποιαδήποτε επιτυχία στον ΑΣΕΠ ως προϋπόθεση για την πρόσληψη μονίμων και αναπληρωτών , και όχι οπωσδήποτε η επιτυχία στον τελευταίο ΑΣΕΠ. Δεν είναι δυνατόν να πρέπει να πετύχει κανείς στον τελευτάιο ΑΣΕΠ για να δουλέψει τον επόμενο χρόνο , ειδικά αν αυτός γίνει ετήσιος. Η επιτυχία σε ένα συγκεκριμένο διαγωνισμό ΑΣΕΠ είναι και θέμα συγκυριών, οι οποίες δεν μπορούν να ακυρώνουν την ικανότητα ενός εκπαιδευτικού να διδάξει. Εκτός των άλλων ένα τέτοιο μέτρο θα δημιουργούσε άνιση μεταχείριση απέναντι στους κατ’ επανάληψη επιτυχόντες των προηγούμενων ΑΣΕΠ. Κατά την ίδια λογική , θεωρώ ότι και το ισχύον μέτρο του 24μηνου + ΑΣΕΠ θα πρέπει να διατηρηθεί , αφού και την προϋπόθεση της επιτυχίας στον ΑΣΕΠ καλύπτει , αλλά και σύμφωνο είναι με την επερώτηση που υπογράψατε εσείς η ίδια κα Υπουργέ τον Φεβρουάριο μαζί με άλλους βουλευτές του κόμματος σας και στην οποία ζητούσατε ως μέγιστη παραμονή στην αναπλήρωση τα 2 χρόνια. (Οι 24 μήνες προσεγγίσουν κοντύτερα στα 3 χρόνια αναπλήρωσης). Κάτι διαφορετικό από αυτό θα είναι ανακόλουθο με τις απόψεις σας πριν από 10 μόλις μήνες. Κάτι που θεωρώ σημαντικό είναι η μεταβατική περίοδος που θα πρέπει να υπάρξει για τους υπάρχοντες στους πίνακες , που έχουν επενδύσει σε χρόνο και χρήμα στο προηγούμενο σύστημα. Θα πρέπει να υπάρξει ικανή σε μέγεθος μεταβατική περίοδος για όλους αυτούς ώστε να απορροφηθούν στην εκπαίδευση. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν ήταν τα χρήματα το κίνητρο ωρομισθίων που για 340 Ε το μήνα εγκατέλειπαν την οικογένεια τους μετακινούμενοι στην άλλη άκρη της Ελλάδας, αλλά τα λίγα μόρια που τους έδιναν την πιθανότητα κάποτε να διοριστούν. Οι άνθρωποι αυτοί κάλυπταν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες και δε μπορεί να αγνοηθούν με την αλλαγή του συστήματος.
    Να πω ακόμη ότι διαφωνώ με την υποχρεωτική παραμονή για 3 χρόνια στον τόπο του διορισμού , γιατί κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει ως αντικίνητρο για πολλούς εκπαιδευτικούς , που θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την οικογένεια τους για 3 ολόκληρα χρόνια , κάτι που πολλοί από αυτούς έχουν κάνει ήδη κάποια χρόνια.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:55 | ΑΓΓ.ΧΑΡ.

    ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΙΡΩΝΙΑ ΤΟ ΕΞΗΣ.
    ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ.ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙΤΑΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ,ΕΝΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΜΑΣ.
    ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΟΧΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΑΝ ΩΡΩΜΙΣΘΙΑ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΙΣΧΥ ΤΗΣ ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΘΕΙ.
    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙ?
    ΑΠΑΝΩΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ,ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ,ΩΡΩΜΙΣΘΙΟΥΣ?ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ ΚΑΤ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ.
    ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΣΤΑ 33 ΜΑΣ?ΕΚΕΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕΤΕ?

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:54 | Μάγδα

    Το σύστημα 60%- 40% είναι ένα αρκετά δίκαιο σύστημα που δίνει ευκαιρίες και στους νέους να διοριστούν αλλά και στους παλιούς οι οποίοι έχουν αποκομίσει πολύτιμη εμπειρία κι έχουν δουλέψει κάτω από πολύ δύσκολες κι απαξιωτικές συνθήκες.
    Το πρόβλημα που θα προκύψει από μια τόσο απότομη αλλαγή θα το επωμιστούν όσοι βρίσκονται γύρω στα 40 κι ήδη έχουν αρκετά μόρια προυπηρεσίας. Ξαφνικά θα βρεθούν για μια ακόμη φορά εγκλωβισμένοι με πολλές υποχρεώσεις και με ελάχιστα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους νεώτερους συναδέλφους που θα δώσουν ΑΣΕΠ.
    Για να αναπτυχθεί εμπιστοσύνη στους θεσμούς ενός κράτους θα πρέπει οι εκάστοτε κυβερνώντες όταν αποφασίζουν να κάνουν τομές να λαμβάνουν υπόψη τους ποικίλες παραμέτρους και να μην επιδίδονται σε εξαγγελίες φθηνού εντυπωσιασμού. Κανείς δεν θα αμφισβητήσει ένα αξιοκρατικό σύστημα όταν αυτό σχεδιαστεί και υλοποιηθεί με βάση ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό.
    Ως αναπληρώτρια και ωρομίσθια εκπαιδευτικός που βρίσκομαι μια ανάσα(?) πριν τον διορισμό αισθάνομαι πως για μια ακόμη φορά δεν μπορώ να προγραμματίσω τη ζωή μου. Αισθάνομαι ανίσχυρη απέναντι σε ένα κράτος που διαρκώς με εμπαίζει και υποτιμά τη νοημοσύνη και τα δικαιώματά μου.
    Λυπάμαι που στα 41 μου χρόνια μόνη μητέρα, με ένα παιδί με 67% αναπηρία και άνω χρειάζεται να παλεύω για τα αυτονόητα.
    Α, και κάτι ακόμη, στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής ενός κράτους που ισχυρίζεται πως προστατεύει τους αδυνάτους ίσως θα έπρεπε να γίνουν και κάποιες ρυθμίσεις για τους εκπαιδευτικούς που είναι γονείς παιδιών με αναπηρίες-και δεν αναφέρομαι μόνο στα ΣΜΕΑ. Στο κάτω κάτω το να γίνεις πολύτεκνος είναι μια επιλογή ενώ γονέας παιδιού με αναπηρία, όχι.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:54 | kosar

    Θέλουμε ένα δικαίο και υγειές εκπαιδευτικό σύστημα για όλους!
    ΟΧΙ στον ΑΣΕΠ
    ΟΧΙ σε αυθέρετες αποφάσεις
    Γεια χαρά σε όλους ΚΑΛΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:51 | Πολύτεκνος

    Λόγος του πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου προς τους Πολύτεκνους

    «Με την ευκαιρία του εορτασμού της Ημέρας της Πολύτεκνης Οικογένειας, απευθύνω θερμό και εγκάρδιο χαιρετισμό σε όλες τις Πολύτεκνες οικογένειες της πατρίδας μας και στην Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος που εδώ και δεκαετίες, μάχεται για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.

    Μπροστά στον κίνδυνο της γήρανσης του πληθυσμού εξαιτίας της σοβαρής υπογεννητικότητας, ο ρόλος των πολυτέκνων οικογενειών αποτελεί εθνική προσφορά. Με την επιλογή σας να φέρνετε στον κόσμο και να μεγαλώνετε πολλά παιδιά αποτελείτε το κύτταρο ανανέωσης της κοινωνίας μας και συμβάλλετε καθοριστικά στη συνοχή της.

    Ιδιαίτερα σήμερα, σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και τους πολίτες, η Πολιτεία οφείλει να σας δείξει και θα σας δείξει στην πράξη αποτελεσματική μέριμνα.

    Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν.

    Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη».

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:51 | yor

    Aπό την εμπειρία μου ως μόνιμου εκπαιδευτικού και διευθυντή γυμνασίου, πιστεύω πως ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν εξασφαλίζει την πρόσληψη των καταλληλότερων εκπαιδευτικών.Δεν επαρκεί μόνο η γνώση, η εμπειρία είναι εξίσου σημαντική. Αλλωστε, από τη στιγμή που κάποιος παίρνει πτυχίο, έχει επαρκείς γνώσεις να διδάξει. Αν δεν έχει, φταίει η Πολιτεία και όχι ο ίδιος.
    Προτείνω λοιπόν να κλείσει η λίστα και να παραμείνει το 60-40 μέχρι να απορροφηθούν όλοι, ενώ παράλληλα να αλλάξει ο διαγωνισμός, ώστε να μη μετράει μόνο γνώσεις.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:50 | Χρυσουλα Νηπιαγωγος

    ΕΛΠΙΖΩ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ ΣΑΣ….ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ 85% ΤΩΝ ΜΝΜΑΤΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΑ ΟΣΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ…

    ΝΑΙ ΣΕ 24ΜΗΝΟ+ΑΣΕΠ
    ΝΑΙ ΣΕ 60%-40%
    ΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ(ΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ)

    Υ.Γ. ΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΕ ΑΣΕΠ Κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ? ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΩΣ Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:49 | ignatios

    Φαίνεται θεμιτό να επικρατήσει μόνο ένας τρόπος πρόσληψης (ΑΣΕΠ) για τους εκπαιδευτικούς γιατί προφανώς φαίνεται άδικο για αυτούς που μοχθούν να δίνουν ΑΣΕΠ 2 & 3 & 4 φορές με αντίξοες συνθήκες (να δουλεύουν 8ωρο και να μεγαλώνουν παιδιά) κάποιοι να διορίζονται από τον πίνακα αναπληρωτών.
    Όταν όμως το νέο σχέδιο νόμου απαιτεί 3ετή παραμονή του νεοδιόριστου στην θέση διορισμού του, πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ότι κάποιοι έχουν υπηρετήσει σε δύσπρόσιτες περιοχές και για περισσότερα από 3 χρόνια σαν αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. Έχουν στηρίξει το εκπαιδευτικό σύστημα με πενιχρές απολαβές και βλέπουν τώρα το ίδιο σύστημα να τους εκδικείται και να τους στερεί την ανταμοιβή τους που ήταν λίγα μόρια για να ανέβουν λίγες θέσεις στον πίνακα διορισμού.
    Τα λειτουργικά κενά θα υπάρχουν πάντα, όσο θα υπάρχουν πολύμηνες άδειες (ανατροφής, αναρρωτικές, εκπαιδευτικές κα). Συνεπώς για να καλυφθούν θα πρέπει να γίνονται προσωρινές προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων. Το κίνητρο για όποιον επιδιώξει μία τέτοια προσωρινή πρόσληψη είναι μόνο μία αναγνώριση προϋπηρεσίας και εφόσον όμως καταφέρει να είναι επιτυχών και συνάμα διοριστέος στον ΑΣΕΠ. Άρα οι ενδιεφερόμενοι που θα καλύψουν λειτουργικά κενά κυρίως σε δυσπρόσιτες περιοχές θα είνα πολύ λίγοι.
    Συνεπώς κρίνεται άδικο να καταργηθούν οι προσλήψεις από τους πίνακες αναπληρωτών, γιατί και οι αναπληρωτές που έχουν μοχθήσει για την παιδεία αποκλείονται από το διορισμό, αλλά και τα λειτουργικά κενά θα αυξάνονται σε δυσπρόσιτες περιοχές.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:46 | Πολύτεκνος

    Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

    η ΑΣΠΕ έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες αποδέκτης δεκάδων μηνυμάτων, τηλεφωνημάτων και επισκέψεων, στα γραφεία μας, αναπληρωτών, ωρομισθίων τριτέκνων, αλλά και πολύτεκνων εκπαιδευτικών οι οποίοι εκφράζουν την ανησυχία και την αγωνία τους μετά από αυτά που πληροφορούνται περί ενδεχόμενης κατάργησης του νόμου διορισμού των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.
    Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, που πίστεψαν στις όποιες εξαγγελίες της Πολιτείας, προγραμμάτισαν την οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή και από 2 και 3 παιδιά, που είχαν, περιμένουν το 4ο τέκνο τους – οι μητέρες βρίσκονται σήμερα στο τελευταίο στάδιο της εγκυμοσύνης τους – και αναμένουν το καλοκαίρι που μας έρχεται να τύχουν των όποιων ευεργετημάτων τους έταξε η Πολιτεία. Ποια η συνέχεια και η αξιοπιστία της Πολιτείας; Είναι δυνατόν ν΄αλλάζουν οι νόμοι και οι αποφάσεις, πού αποσκοπούν στη ενθάρρυνση των γεννήσεων και λαμβάνονται στα πλαίσια του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 του Συντάγματος για την προστασία των πολυτέκνων και την άσκηση δημογραφικής πολιτικής;.
    Αν αληθεύουν οι πληροφορίες για κατάργηση του ισχύοντος νόμου για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, τότε θα πρόκειται για βόμβα στο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Χώρα.
    Όλες οι Κυβερνήσεις ζητούν από τους πολίτες να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς το Κράτος, δηλαδή να έχουν φορολογική συνείδηση, ασφαλιστική συνέπεια, σεβασμό στις αποφάσεις κ. ά. Μα πώς είναι δυνατό να συμβεί αυτό, όταν η ίδια η Πολιτεία δεν σέβεται τις αποφάσεις που λαμβάνει; Στην ουσία δεν σέβεται την υπογραφή της, και μεταβάλει συνεχώς το εργασιακό περιβάλλον και τις λοιπές συνθήκες που ζουν οι πολίτες…
    Σας υπενθυμίζουμε την απόφαση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για το δημογραφικό του 1993 , αλλά και τις πρόσφατες θέσεις του ίδιου του σημερινού Πρωθυπουργού μας.
    Η ΑΣΠΕ είναι αντίθετη με την κατάργηση του ανωτέρω νόμου 3255/2004, αντιθέτως, ζητά επέκταση του ανωτέρω νόμου και στις κατηγορίες των συναδέλφων πολύτεκνων εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ και ένταξη των τέκνων πολυτέκνων στις διατάξεις του ν. 3027/2002 (με πρόταξη, εφόσον πάρουν τη βαθμολογική βάση του ΑΣΕΠ) και μέχρι ποσοστού 20% σύμφωνα με το νόμο. 2527/1997.

    Κυρία Υπουργέ,

    επιτέλους, έγινε και ένας νόμος από την Πολιτεία που λειτουργεί με καθαρά δημογραφικά κίνητρα και τέτοιος είναι ο ν. 3255/2004. Ένας νόμος που δίνει στον πολύτεκνο εκπαιδευτικό τον διορισμό του κοντά στην οικογένεια του μόλις αποκτήσει το 4ο του παιδί, έτσι ώστε να έχουμε οικογένειες ενωμένες και αγαπημένες! Συγχρόνως ο διορισμός αυτός έφερε αφενός Εκπαιδευτικούς με αρχές και αξίες στα σχολεία και αφετέρου έδωσε νέες γεννήσεις στην πατρίδα μας. Έτσι φθάσαμε να έχουν διορισθεί μέχρι τώρα στην εκπαίδευση με αυτό το νόμο, πάνω από 4.000 συνάδελφοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, που σε ποσοστό άνω του 80% είναι νέοι πολύτεκνοι. Αυτό που τονίζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις είναι ότι ο ανωτέρω νόμος ξεκίνησε με το νόμο ΠΑΣΟΚ τον 3027/2002, που χάρη στην ευαισθησία των Π. Ευθυμίου και Ν. Γκεσούλη επιτεύχθηκε…
    Η Πολιτεία για να θεσπίσει αυτούς τους νόμους στηρίχθηκε στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21: «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος», επίσης στο άρθρο 10 του ισχύοντα ν. 1910/1944:«… πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους, εφόσον ο νόμος επιτρέπει τούτο και δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτηση τους ή για πράξη μη επιτρέπουσα την παραμονή τους στον τόπο της θέσεως τους.», αλλά και σε αποφάσεις του ΣτΕ, που έχει κρίνει ότι: «… η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στους νόμους υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος».
    Σημειώνουμε επίσης ότι κατ΄ επανάληψη έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι: «δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας, άνευ αποχρώντος λόγου». Τέτοιος λόγος δεν υπάρχει, όταν μάλιστα σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης και οι πολύτεκνες οικογένειες αποτελούν εστία αντιστάσεως. Το δε μέτρο αυτό, που σωστά το ΠΑΣΟΚ είχε πρώτο νομοθετήσει, δεν έχει κανένα κόστος για το Κράτος και είναι αποτελεσματικό, αποτελεί δε δημογραφικό κίνητρο και κτυπά την ανεργία των πολυτέκνων.
    Στην αιτιολογική έκθεση της Επιστημονικής επιτροπής της Βουλής, για το άρθρο 6 του ν.3255/2004, παράγραφοι 2-6 αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι :
    « αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο των επιταγών του Συντάγματος με ευαισθησία και αποτελεσματικότητα το πρόβλημα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών που έχουν τέσσερα ή περισσότερα παιδιά, οι οποίοι πλέον διορίζονται ..».
    Επίσης από τα πρακτικά της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου, από τον τότε αρμόδιο υφυπουργό αναφέρεται:
    « Για να ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, πρώτον αυτό, δεν βάζουμε την κοινωνική πολιτική και τις ρυθμίσεις αυτές να γίνουν πράξη εις βάρος της εκπαιδευτικής μας πολιτικής, αλλά με προσοχή ερχόμαστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε πολύτεκνο, που αφιέρωσε ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής του για να γίνει, σπουδάζοντας, δάσκαλος ή καθηγητής, να μπορέσει να προσεγγίσει την εκπαίδευση, να διοριστεί και να προσφέρει τις υπηρεσίες του και να έχει μια εργασιακή τύχη, που αλλιώτικα δεν μπορεί να την έχει.»

    Κυρία Υπουργέ,
    είναι αλήθεια ότι από την πρώτη στιγμή που ενεργοποιήθηκε ο νόμος περί άμεσου διορισμού των πολυτέκνων εκπαιδευτικών νιώσαμε την στοργή της Πολιτείας προς μια κοινωνική ομάδα που προσπαθεί, χωρίς να κοιτά την καλοπέρασή της, να επιβιώσει έντιμα στις συνεχώς αυξανόμενες δυσκολίες (επειδή αγαπά τον άνθρωπο) της ζωής. Άνθρωποι με ευαισθησίες και οράματα για την ζωή, που δεν επιθυμούμε να ζούμε εις βάρος κανενός συναδέλφου μας, γιατί πάνω από όλα βάζουμε τα πιστεύω μας, την Οικογένειά μας και το κοινό συμφέρον.
    Επισημαίνουμε επίσης, ότι τα όσα φέρονται να εξαγγέλλονται έρχονται σε ευθεία αντίθεση με όσα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει επισημάνει προς την ΑΣΠΕ και τις πολύτεκνες οικογένειες στο μήνυμά του την προηγούμενη βδομάδα, με αφορμή την εορτή της πολύτεκνης οικογένειας, στο οποίο αναφέρει τα εξής:

    «Με την ευκαιρία του εορτασμού της Ημέρας της Πολύτεκνης Οικογένειας, απευθύνω θερμό και εγκάρδιο χαιρετισμό σε όλες τις Πολύτεκνες οικογένειες της πατρίδας μας και στην Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος που εδώ και δεκαετίες, μάχεται για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.
    Μπροστά στον κίνδυνο της γήρανσης του πληθυσμού εξαιτίας της σοβαρής υπογεννητικότητας, ο ρόλος των πολυτέκνων οικογενειών αποτελεί εθνική προσφορά. Με την επιλογή σας να φέρνετε στον κόσμο και να μεγαλώνετε πολλά παιδιά αποτελείτε το κύτταρο ανανέωσης της κοινωνίας μας και συμβάλλετε καθοριστικά στη συνοχή της. Ιδιαίτερα σήμερα, σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και τους πολίτες, η Πολιτεία οφείλει να σας δείξει και θα σας δείξει στην πράξη αποτελεσματική μέριμνα.
    Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν.
    Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη».

    Κυρία Υπουργέ,
    γνωρίζοντας την ευαισθησία σας πάνω σε θέματα πολυτέκνων, παρακαλούμε, όπως όχι μόνο προστατεύσετε αλλά και περαιτέρω βελτιώσετε τις διατάξεις του ανωτέρου νόμου για τον διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών. Πρόθυμοι, να σας αναπτύξουμε περαιτέρω τις ανωτέρω σκέψεις μας αλλά και τα άλλα θέματα που μας απασχολούν σε συνάντηση που θα προγραμματίσετε να έχουμε μαζί σας στο Υπουργείο.

    Με ιδιαίτερη εκτίμηση

    Για την ΑΣΠΕ

    Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

    Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:42 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Υπουργέ και υφυπουργοί
    Γυρίζω από γωνιά σε γωνιά της Ελλάδας ως αναπληρωτής μακριά από τη γυναίκα μου και τα τρία μου παιδιά, είμαι τρεις φορές επιτυχών στο ΑΣΕΠ και, ενώ φέτος, επιτέλους, ήρθε η ώρα να διοριστώ με το 24μηνο, ακούω (και δεν το πιστεύω!!) ότι όλα αλλάζουν!
    Μας έχετε αρρωστήσει. Εκεί που κανονίζουμε τη ζωή μας, έρχεστε πάλι να ανατρέψετε τα πάντα. Τι είμαστε; Παιχνιδάκι σας; Μα τι δημοκρατία έχουμε, τέλος πάντων; Προεκλογικά δεν είπατε κουβέντα για τις αλλαγές. Προφανώς, γνωρίζετε το άδικο των θέσεών σας και γι’ αυτό δεν τις κοινοποιήσατε. Αυτό όμως είναι απάτη και, επειδή ο λαός δεν ξεχνά, θα ακολουθήσετε τη μοίρα των προηγούμενων υπουργών, που έπαιξαν με τις ζωές των ανθρώπων.