2. ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

2.1 Γίνονται δεκτές προτάσεις για τη χρηματοδότηση δράσεων, προγραμμάτων και πρωτοβουλιών οι οποίες εντάσσονται σε μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες κατηγορίες:

2.1.1 Εργασιακές σχέσεις, Απασχόληση, Καταπολέμηση της ανεργίας:

Στον άξονα αυτόν περιλαμβάνονται δράσεις και πρωτοβουλίες που αποσκοπούν ενδεικτικά:

* στη βελτίωση των ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των νέων
* στην προσφορά σύγχρονων και καινοτόμων γνώσεων
* στη διεύρυνση των δυνατοτήτων απασχόλησης των νέων στον τομέα της κοινωνικής οικονομίας
* στη πληροφόρηση για τα εργασιακά δικαιώματα και την συμβουλευτική υποστήριξη των νέων εργαζομένων
* στη βελτίωση των δυνατοτήτων πρόσβασης στην αγορά εργασίας

2.1.2 Κοινωνική ενσωμάτωση, Καταπολέμηση του Κοινωνικού Αποκλεισμού

Στον άξονα αυτόν περιλαμβάνονται δράσεις και πρωτοβουλίες που αποσκοπούν ενδεικτικά:

* στην προώθηση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης σε τοπικό επίπεδο
* στην κοινωνική ενσωμάτωση και επανένταξη των νέων με λιγότερες ευκαιρίες και υψηλό κίνδυνο περιθωριοποίησης
* στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής
* στην ενημέρωση/ευαισθητοποίηση και αντιμετώπιση των κοινωνικών διακρίσεων λόγω φύλου, αναπηρίας, θρησκεύματος, ασθένειας, σεξουαλικού προσανατολισμού, οικογενειακής/ κοινωνικής κατάστασης
* στην καταπολέμηση της φτώχειας παιδιών και νέων

2.1.3. Οικολογική Συνείδηση, Πράσινη Ανάπτυξη, Κλιματική Αλλαγή, Περιβάλλον

Στον άξονα αυτόν περιλαμβάνονται δράσεις και πρωτοβουλίες που αποσκοπούν ενδεικτικά:

* στη μείωση του οικολογικού ελλείμματος (προστασία του περιβάλλοντος, αναδάσωση, ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση υλικών, ενίσχυση υδατικών αποθεμάτων και βιοποικιλότητας κ.α)
* στην ενημέρωση/ευαισθητοποίηση των νέων για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής
* στην προώθηση μίας νέας οικολογικής κουλτούρας ατομικής & κοινωνικής υπευθυνότητας απέναντι στο περιβάλλον

  • 23 Απριλίου 2010, 20:47 | G. GONTZOS

    Οι τρεις θεματικοί άξονες πάνω στους οποίους ζητούνται οι προτάσεις των ενδιαφερομένων είναι γενικοί και δεν αποτελούν εξειδικευμένο – συγκεκριμένο πρόγραμμα της ΓΓΝΓ, όπως απαιτεί ο νόμος, ώστε εν συνεχεία οι αιτούντες θα ζητούν συμμετοχή στην υλοποίηση. (Επίσης από την ατζέντα απουσιάζει η επιχειρηματικότητα !! και ο τομέας της πολιτιστικής ανάπτυξης)
    Η μη ύπαρξη συγκεκριμένου και καθορισμένου προγράμματος της ΓΓΝΓ το οποίο υλοποιείται με τις προς εκτέλεση επιχορηγήσεις σε φορείς, δημιουργεί τις γνωστές συνθήκες για συνέχιση της γνωστής βιομηχανίας σπατάλης των δημοσίων πόρων από την εν λόγω υπηρεσία.
    Για κατανόηση της ανωτέρω παρατήρησης, επισημαίνεται η καταστρατηγούμενη πρόβλεψη του νόμου, η οποία αποκρύπτεται από τη συγκεκριμένη διαβούλευση για προφανείς λόγους.
    Το άρθρο 20 λοιπόν, του Ν. 2074/92, αναφέρει ρητά για : «….. πιστώσεις που διατίθενται για τους σκοπούς και τα προγράμματά της (ΓΓΝΓ) ………….. σε κάθε είδους και μορφής μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε αστικές εταιρίες του άρθρου 784 Α.Κ., σε κοινωνικές οργανώσεις, σε επαγγελματικά επιμελητήρια, σε συλλόγους, σωματεία και ιδρύματα που εκτελούν ή συμμετέχουν στην εκτέλεση προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς». Οι αιτούντες λοιπόν και οι προς αυτούς επιχορηγήσεις επιβάλλεται να αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα διαρθρωμένα προγράμματα της ΓΓΝΓ και όχι προγράμματα ή προτάσεις των επιχορηγούμενων, βάσει απλής αναφοράς σε τρεις θεματικούς άξονες.
    Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να προϋπάρχει διαρθρωμένο και πλήρως διατυπωμένο, λεπτομερειακό, ολοκληρωμένο πρόγραμμα της ΓΓΝΓ, που να αφορά τους νέους, κατά το Υ.Σ. 188/94 (Δηλαδή περιγραφή, στόχοι, ομάδα ή ομάδες νέων που αφορά, περιοχή εφαρμογής, χρονοδιάγραμμα, πηγή χρηματοδότησης – έγκριση, αρμόδια υπηρεσία παρακολούθησης, αξιολόγησης, ελέγχου, κλπ).
    Για την εκτέλεση προγραμμάτων της ΓΓΝΓ αναφέρει και το Άρθρο 8, παρ. β, του Π.Δ. 274/89. Συγκεκριμένα το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, αναφέρει ότι: «Στις αρμοδιότητες της Δ/νσης Δ/κού -Οικονομικού – Τμήμα Οικονομικού, ανήκουν : …… ‘οι πάσης φύσεως επιχορηγήσεις προς τα κατά νόμον επιδοτούμενα Ν.Π. …… και η έκδοση των απαραίτητων Υπουργικών αποφάσεων προκειμένου να προχωρούν οι διαδικασίες χρηματοδότησης φορέων ….. για την εκτέλεση προγραμμάτων της ΓΓΝΓ’. Προϋπόθεση δηλαδή για χρηματοδοτήσεις είναι η ύπαρξη προγραμμάτων της ΓΓΝΓ.
    Η έκδοση λοιπόν νόμιμων αποφάσεων επιχορήγησης προϋποθέτει νόμιμη υπηρεσιακή εντολή (εισήγηση) και οι επιχορηγήσεις να αφορούν και να αντιστοιχούν σε πραγματικά προγράμματα της ΓΓΝΓ (βλέπετε παρ. β άρθρου 8 του Π.Δ. 274/89 και υπ’ αριθ. πρωτ: 188/25.2.1994 – παρ. Ε, ερμηνευτική εγκύκλιο – σημείωμα του αρμοδίου Τμήματος Οικονομικού της ΓΓΝΓ)
    Τα ανωτέρω ισχύοντα επιβεβαιώνει και η υπ’ αριθ: 34/2000 πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (βλ. ΦΕΚ: 518/Β/2002), με την οποία επεστράφη αθεώρητο (ως μη νόμιμο) το υπ’ αριθ : 8098/99 χρηματικό ένταλμα για επιχορήγηση φορέα (Ινστιτούτο) από τη ΓΓΝΓ, διότι : «…από κανένα στοιχείο δεν προέκυπτε πως το εν λόγω Ινστιτούτο εκτελούσε ή συμμετείχε στην εκτέλεση προγραμμάτων της ΓΓΝΓ, κατά το άρθρο 20 του Ν.2074/92 και ούτε μπορούσε να θεωρηθεί ότι συνέβαλε στην αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου της νεολαίας». Υπάρχει λοιπόν και δεδικασμένο (με καταγεγραμμένες και άλλες περιπτώσεις στη ΓΓΝΓ), που δείχνουν την λαθεμένη κατεύθυνση και οργάνωση του ΠΥΠΝ της ΓΓΝΓ.

  • Προτείνω την ενσωμάτωση της οπτικοακουστικής τεκμηρίωσης (ή λογοτεχνικής ή μέσω κόμιξ) στους σκοπούς και τους στόχους κάθε δράσης. Με απλά λόγια κάθε δραστηριότητα που θα πραγματοποιείται να καταγράφεται με μια κάμερα κατά την εξέλιξή της και το αποτέλεσμα, μια – ας πούμε 20λεπτη ως 40λεπτη- μονταρισμένη ταινία θα μπορεί να ανέβει στο YouTube και να προβληθεί από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση του ΥΠΕΠΘ.

    Ο στόχος είναι τριπλός: α) μια ‘ανήσυχη’ κάμερα δεν καταγράφει απλά, αποκαλύπτει αυτά που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, ενίοτε απομυθοποιεί κιόλας, και εντέλει προσφέρει διαφάνεια και ισότιμη πρόσβαση σε αυτούς που συμμετέχουν, έστω και περιστασιακά, β) η δημιουργία μιας ταινίας είναι από μόνη της μια παράλληλη πολιτιστική δραστηριότητα, εντάσσεται σε οποιαδήποτε θεματική κατηγορία και κυρίως έχει τις δικές της αισθητικές προκλήσεις – δεν αρκεί ν’ ανεβάσεις ένα βιντεάκι, πρέπει να είναι και ωραίο, σύγχρονο, αποκαλυπτικό, αιχμηρό, ενδιαφέρον και πάει λέγοντας – και γ) η προβολή της δουλειάς των νέων ανθρώπων μέσω τηλεόρασης ή internet, ας μην το υποτιμάμε, στις μέρες μας αποτελεί μια θεραπευτική διαδικασία για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνικοποίηση. Μπορεί να προστεθεί και ο στόχος της προβολής του προγράμματος, του Υπουργείου κλπ, αλλά αυτό είναι πραγματικά δευτερεύον.
    Ενδεικτικό κόστος βιντεοταινίας 2.000 (μικρή ερασιτεχνική) μέχρι 5.000 (πιο μεγάλη, με επαγγελματικό μοντάζ που μάλλον χρειάζεται για να είναι επιτυχημένη). Γενικά, οι σαφείς τεχνικές προδιαγραφές είναι απαραίτητες.

    Το ίδιο αποτέλεσμα, που προϋποθέτει όμως πιο ιδιαίτερα ταλέντα, μπορεί να προέλθη από τη δημιουργία ενός κόμιξ – χρονικού, ή μιας έκθεσης φωτογραφίας ή μιας σειράς διηγημάτων ή γιατί όχι και ενός μικρού θεατρικού (συνεχίζω να εννοώ για την τεκμηρίωση της οποιασδήποτε δράσης).

    Τέλος προτείνω μετά την έγκριση των προτάσεων κάθε περιόδου, ανάλογα με τα θέματά τους, να γίνονται ολιγοήμερα σεμινάρια από ειδικούς επιστήμονες ώστε να δίνεται μια επιπλέον βοήθεια στους νέους για να πετύχουν τους στόχους τους. Εναλλακτικά, να τους δίνεται η δυνατότητα μέσω της δημιουργίας ενός συμβουλευτικού δικτύου να έρχονται σε επαφή με τα κατάλληλα άτομα για σε βάθος ενημέρωση.

    Καλή επιτυχία.

  • Πριν 2 χρονιά έγινε στην Αυστρία το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.
    Από την πόλη μου συμμετείχαν 8 νέοι.
    Ο φορέας μας ενημέρωσε την περιοχή μας και δήλωσαν συμμετοχή.
    Για ένα μηνά με έξοδα της Ν Γενιάς της Αυστρίας συνέβαλαν στην καλύτερη οργάνωση των αγώνων.
    Στην Κοπεγχάγη έγινε από το Γενιάς της Δανίας πρόσκληση συμμετοχής στα σχολεία τους αλλά και σε σχολεία της Ευρώπης ,όπως και νέους να συμμετέχουν δίνοντας την δυνατότητα στα σχολεία να μιλήσουν για το κλίμα και τους νέους είτε να είναι εθελοντές στην διοργάνωση είτε να συμμετέχουν σε φόρουμ
    Σε 2 μήνες θα γίνει στην Ευρώπη Αυστρία το Παγκόσμιο φόρουμ για το AIDS.
    Έγινε πάλι ανάλογες προσκλήσεις.
    Εμείς ΠΟΤΕ θα δημιουργήσουμε ένα ετήσιο θεσμό με θεματολογία διαφορετική και το σημαντικότερο με θέμα που απασχολεί παγκοσμίως τους νέους ώστε να έρχονται και να συμμετέχουν οι νέοι και ΟΧΙ ΜΟΝΟ οι νέοι .αλλά και αυτοί νέοι.
    Εάν δεν αποφασίσουμε ότι
    Α-ΠΡΕΠΕΙ να είμαστε σε δράσεις τους μέλλοντος
    Β-Επικοινωνία και προώθηση φορέων ανάλογα με τους στόχους τους σε φόρουμ όπου θα παίρνουν την θεματολογία του Μέλλοντος
    -Γ Όχι αποστολές συνεργατών της Ν Γεννιας.
    Γυρνώντας δεν έρχεται καμιά αναφορά των πρακτικών που έχουν παρακολουθήσει.
    Δ-Υποχρεωτική ετήσια πρόσκληση με θεματολογία που θα παρουσιάζουν οι προσκεκλημένοι.
    Αλίμονο αν δεν συζητείται η ελληνική πρακτική των φορέων που ασχολούνται με τους Νέους.
    Ε-Ποτέ δεν δώσαμε ένα απολογισμό έτους.
    Ζ-Όπως στέλνουμε τα δελτία τύπου στις εφημερίδες μας για τις δράσεις μας έτσι να υπάρχει η αποστολή και σε σας ώστε να δημιουργείτε η ιστορία των φορέων που ασχολούνται με τους νέους. πραγματικά

    Και ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ αρκεί να υπάρχουν αυτιά και διάθεση να φύγουμε από το τέλμα της Ελληνικής Κοινωνίας.

  • 20 Απριλίου 2010, 23:08 | matthaios

    το κομματι του πολιτισμου τοσο ως δυνατοτητα επαφης με το πολιτιστικο προιον στην περιφερεια κυριως αλλα και ως εργαλειο αναπτυξης των τοπικων κοινωνιων θα πρεπει να αποτελει επιλεξιμη δραση. Επισης θα πρεπει να προβλεπονται και προτασεις που θα εχουν συνδιατικο χαρακτηρα των παραπανω πεδιων. πχ. Εργασια-Πολιτισμος, περιβαλλον-εργασια, περιβαλλον-πολιτισμος

  • 20 Απριλίου 2010, 22:18 | tasos

    θα συμφωνησω με την χριστανα.
    ο πολιτισμοσ χρειαζεται παντου και παντα …
    μπορει να μπει ως μεροσ των δρασεων που προτεινετε;

  • 20 Απριλίου 2010, 15:37 | Νίκος Κουτσογιάννης

    Η επιλογή των θεματικών αξόνων είναι εξαιρετικά επίκαιρη και προς τη σωστή κατεύθυνση.
    Απουσιάζει όμως η ξεκάθαρη αναφορά σε άξονα πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Είναι βέβαια δυνατό πρωτοβουλίες που ανήκουν στους επιλεχθέντες άξονες προτεραιότητας να μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, παρόλαυτα θα ήταν χρήσιμο να προστίθετο ένας ακόμη άξονας προτάσεων που θα αφορά τον πολιτισμό και θα δίνει βαρύτητα στην υλοποίηση δράσεων που έχουν σαφή εξωστρεφή χαρακτήρα και μπορούν να αποτελέσουν κόμβους ευρύτερων διευρωπαϊκών δικτύων συνεργασίας και ανταλλαγών, ενώ προωθούν τις πολιτισμικές ανταλλαγές και τη διεύρυνση των οριζόντων των νέων ανθρώπων.
    Επιπρόσθετα, στοιχεία όπως η ενσωμάτωση καινοτομιών και η εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής και εμπλοκής των νέων, η ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη του εθελοντισμού και η μετατροπή του πολιτισμού σε αναπτυξιακό εργαλείο θα μπορούσαν να αποτελέσουν τις βασικές κατευθύνσεις ενός άξονα πολιτιστικής ανάπτυξης.

  • 20 Απριλίου 2010, 10:16 | Γιώργος Μακρής

    Καταρχήν είναι πολύ θετικό το γεγονός της δημόσιας διαβούλευσης. Σε ότι αφορά στον κοινωνικό αποκλεισμό των νέων θα πρέπει να συμπεριληφθεί και ο αποκλεισμός των νέων από το Πολιτιστικό Αγαθό.Οι νέοι λόγω της ιδιαίτερης οικονομικής κατάστασης της χώρας μας δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε πολιτιστικά αγαθά (λόγω οικονομικού κόστους).Θα ήταν χρήσιμο να συμπεριληφθούν στον προγραμματισμό σας, πχ σεμινάρια που προσφέρουν γνώση παράλληλα με εξάσκηση καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των νέων. Έτσι νέοι με ποικίλες καλλιτεχνικές δεξιότητες να βρήσκουν διέξοδο και να διευκολύνονται στην προσπάθειά τους, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά.

  • Συμφωνώ απόλυτα με τις δράσεις που έχουν περιληφθεί, ωστόσο μου προξενεί έκπληξη το ότι απουσιάζουν από τον πίνακα οι εκδηλώσεις πολιτισμού, που αναπτύσσουν καλλιτεχνικά την προσωπικότητα των νέων και ανοίγουν τους ορίζοντες της σκέψης τους με διαφορετικούς τρόπους.

  • 16 Απριλίου 2010, 23:26 | Yiannis Savvidis

    Μία ακόμη δράση που θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στον άξονα 2.1.3 είναι η Πράσινη Κοινωνική Οικονομία (βλ. σχετικά: http://www.bookpress.gr/afieromata/martios/prasini-koinoniki-oikonomia)

  • Νομίζω ότι θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη η Νησιωτική ιδιαιτερότητα και η ορεινή με θέμα εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση, μάθηση, τηλειατρική κ.λπ. και αξιοποίηση του διαδικτύου για την ενίσχυση των τοπικών αγορών, της οικονομίας και τη προώθηση προιόντων και υπηρεσιών.
    Το διαδίκτυο είναι το εργαλείο σήμερα που θα συνδέσει και θα άρει την απομόνωση των νέων της άγονης γραμμής και η αξιοποίηση του σε όλους τους τομείς θα συμβάλει θετικά στην ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας.