1. Στους φορείς που αναφέρονται στο άρθρο 2 παρ. 23 του Ν. 2621/1998 (Α΄ 136) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 58 του Ν.4009/2011 (Α΄195), προστίθενται και οι τεχνολογικοί φορείς της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.
2. Στις εξαιρέσεις του εδαφίου ε) της παρ.4 του άρθρου 24 του ν.4009/2011 (Α΄ 195) προστίθενται και οι τεχνολογικοί φορείς της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.
3. Στο τέλος της παραγράφου 1α του άρθρου 1 του ν. 3899/2010 προστίθεται η εξής φράση: «… καθώς επίσης και τους ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς που επιχορηγούνται και εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και τα ερευνητικά κέντρα (Ν.Π.Ι.Δ) που έχουν συσταθεί με Προεδρικά Διατάγματα κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 25 του Ν. 1514/1985 «Ανάπτυξη της επιστημονικής τεχνολογικής έρευνας», όπως ισχύει σήμερα.».
Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 37: Θέματα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας
Άρθρο 37: Θέματα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 01:Νομική μορφή-Έδρα του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 02: Σκοπός-Αρμοδιότητες ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03: Όργανα Διοίκησης ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διοικητικό Συμβούλιο ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Πόροι και περιουσία του ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06: Οικονομική Διαχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Κανονισμός Λειτουργίας ΙΝΕΔΙΒΙΜΆρθρο 07: Κανονισμός Λειτουργίας ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08: Κανονισμοί Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών του ΙΝΕΔΙΒΙΜΆρθρο 08: Κανονισμοί Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών του ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09: Προσωπικό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10: Εσωτερική διάρθρωση/ Οργανωτική δομή ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 11:Οργανικές Θέσεις ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12: Αντιμετώπιση οικονομικών ζητημάτων από τη μεταφορά αρμοδιοτήτων προς Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13: Νομική μορφή-Έδρα του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14: Σκοπός και αρμοδιότητες του ΕΟΠΠΕΠ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Όργανα Διοίκησης ΕΟΠΠΕΠ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16:Διοικητικό Συμβούλιο ΕΟΠΠΕΠ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17: Πρόεδρος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18: Διευθύνων Σύμβουλος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19: Έλεγχος – Πιστοποίηση Αξιολόγηση – Έγκριση – Εποπτεία Φορέων και Προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20: Ανταποδοτικά Τέλη και Τέλη Εποπτείας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21: Μητρώα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Πόροι και Περιουσία του ΕΟΠΠΕΠΆρθρο 23: Πόροι και Περιουσία του ΕΟΠΠΕΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24: Οικονομική Διαχείριση ΕΟΠΠΕΠΆρθρο 24: Οικονομική Διαχείριση ΕΟΠΠΕΠ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25: Κανονισμός Λειτουργίας ΕΟΠΠΕΠ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Κανονισμοί Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών του ΕΟΠΠΕΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Προσωπικό ΕΟΠΠΕΠΆρθρο 27: Προσωπικό ΕΟΠΠΕΠ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28: Οργανισμός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Οργανικές θέσεις Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30: Θέματα του Ιδρύματος Ποιμαντικής ΕπιμορφώσεωςΆρθρο 30: Θέματα του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31: Επάρκεια Ελληνικής γλώσσας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33: Προσωπικό σχολικών μονάδων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 34: Θέματα ΑΕΙ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Αναγνώριση μαθημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36: Θέματα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37: Θέματα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 38: Επιβραβεύσεις διακριθέντων αθλητών
- 90 ΣχόλιαΆρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: Ρύθμιση υπηρεσιακής κατάστασης παλαιών υπαλλήλωνΆρθρο 40: Ρύθμιση υπηρεσιακής κατάστασης παλαιών υπαλλήλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Έδρα Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας («ΕΘΝ.Ο.Α»)Άρθρο 41:Έδρα Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας («ΕΘΝ.Ο.Α»)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Θέματα Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη ΕκπαίδευσηΆρθρο 42: Θέματα Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43: Θέματα καταργηθέντος Ο.Ε.Δ.ΒΆρθρο 43: Θέματα καταργηθέντος Ο.Ε.Δ.Β
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44:Γενικές Διευθύνσεις Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.Άρθρο 44:Γενικές Διευθύνσεις Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46: Τροποποιούμενες και καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 46: Τροποποιούμενες και καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: ΙσχύςΆρθρο 47: Ισχύς
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Νοεμβρίου 2012, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Νοεμβρίου 2012, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 384 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ
http://www.eee-researchers.gr
Αθήνα, 26/11/2012
Αρ. Πρωτ.: Εξ./440/2012
Θέμα: Θέσεις της ΕΕΕ επί του Άρθρου 37 «Θέματα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας» του υπό διαβούλευση σ/ν «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Παιδείας
Η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών θεωρεί ότι η παράγραφος 3 του Άρθρου 37 «Θέματα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας» του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» αποτελεί θετική ρύθμιση, καθώς εξαιρεί τα νπιδ Ερευνητικά Κέντρα που υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 1514/1985 από το πεδίο εφαρμογής του Ν. 3429/2005, βάσει του οποίου τα Ερευνητικά αυτά Κέντρα (μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί δημοσίου συμφέροντος) είχαν εσφαλμένα ενταχθεί στην ίδια κατηγορία οργανισμών με τις ΔΕΚΟ.
Εκτός όμως της ρύθμισης αυτής θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας και η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας να μεριμνήσουν έτσι ώστε να αρθεί η υπαγωγή των Ερευνητικών Κέντρων και του προσωπικού τους σε μια σειρά από πρόσφατες μνημονιακές νομοθετικές ρυθμίσεις (βλ., π.χ. «Νομοθετικές παρεμβάσεις» στο http://www.eee-researchers.gr/Anakoinoseis-EEE/EEE_EX_435_01-10-12_Enimerosi-GGET.pdf) που αποτελούν τροχοπέδη στη διατήρηση του υπάρχοντος ερευνητικού προσωπικού υψηλών προσόντων, καθώς και στην προσέλκυση νέου, με άμεσες δυσμενείς επιπτώσεις στην απορροφητικότητα των ερευνητικών κονδυλίων, την παραγωγή επιστημονικών και τεχνολογικών αποτελεσμάτων και την προαγωγή της καινοτομίας στη χώρα.
Η παράγραφος 2 του Άρθρου 37 προσθέτει στις εξαιρέσεις της παρ. 4 του άρθρου 24 του Ν. 4009/2011 (που αφορούν στην αναστολή άσκησης των καθηκόντων τους, ως καθηγητών, των πρόεδρων και διευθυντών των νπδδ και νπιδ Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας) και τους προϊσταμένους των τεχνολογικών φορέων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών έχει εκφράσει δημόσια τους λόγους της αντίθεσής της με τη ρύθμιση αυτή, ήδη από την κατάθεση του Ν. 4009/2011 στη Βουλή των Ελλήνων (βλ. http://www.eee-researchers.gr/Anakoinoseis-EEE/EEE-EX_400-30-7-11_Tropopoiisi-par2-arthro24.pdf).
Για το ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών,
Μαρία Θ. Στουμπούδη, Πρόεδρος
Μαρία Α. Κωνσταντοπούλου, Γ. Γραμματέας
Θεωρώ ότι οι εξαιρέσεις που εισάγονται με το εδάφιο ε) της παρ.4 του άρθρου 24 του ν.4009/2011:
«ε) πρόεδροι, αντιπρόεδροι, διοικητές, υποδιοικητές,
καθώς και οι αναπληρωτές τους σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.
που υπάγονται στο δημόσιο τομέα, με εξαίρεση τα ερευνητικό κέντρα και τα ινστιτούτα τους που υπάγονται στο
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθώς και τα μη κερδοσκοπικά και κοινωφελή ιδρύματα»
είναι σε τελείως λάθος κατεύθυνση οπότε και η τωρινή προσθήκη (παρ. 2 του υπό διαβούλευση άρθρου 37) απλώς αναπαράγει και πιθανά επεκτείνει και στους Τεχνολογικούς Φορείς το ίδιο ακριβώς λάθος. Η διοίκηση των Ερευνητικών Κέντρων της χώρας αλλά και των Ινστιτούτων τους είναι μια εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση, απαιτεί πλήρη ενασχόληση και δεν συνάδει με εξαιρέσεις όπως αυτές που εισάγονται με το παραπάνω εδάφιο που δυστυχώς την υποβιβάζουν σε πάρεργο σε μια εποχή μάλιστα που θα έπρεπε η έρευνα να αποτελεί κύριο μοχλό ανάπτυξης της χώρας μας.
Γεράσιμος Κορρές
Ερευνητής ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε
ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
Η Σύνοδος των Προέδρων των Ερευνητικών Κέντρων, για τους λόγους που έχει ήδη εκφράσει ομόφωνα σε αίτημά της προς τον Πρωθυπουργό και αρμόδια μέλη της Κυβέρνησης, συμφωνεί με την προτεινόμενη τροπολογία του άρθρου 37.
Ακολουθεί το αίτημα της Συνόδου:
ΘΕΜΑ: Αίτημα εξαίρεσης των Ερευνητικών Κέντρων από τον κατάλογο των ΔΕΚΟ και των φορέων του Κεφ. Α’ του Ν.3429/2005.
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
Με την παρούσα, η Σύνοδος των Προέδρων των Ερευνητικών Κέντρων επιθυμεί να θέσει υπ’ όψιν σας ένα σοβαρότατο θέμα που αφορά τα Ερευνητικά Ιδρύματα αλλά και το μέλλον της Έρευνας στη χώρα μας, και να ζητήσουμε την παρέμβασή σας για τη λύση του.
Η ευελιξία στη λήψη των αποφάσεων και την εν γένει διαχείριση των Ερευνητικών Κέντρων είναι αναγκαία συνθήκη για την επιτυχή δραστηριοποίησή τους μέσα σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Όμως, με τα έκτακτα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής, τα περισσότερα Ερευνητικά Κέντρα της χώρας, που λειτουργούν υπό την εποπτεία της ΓΓΕΤ του ΥΠΑΙΘΠΑ με καθεστώς Ν.Π.Ι.Δ., εντάχθηκαν με το Ν. 3899/2011 στο πεδίο εφαρμογής του Ν. 3429/2005, στο οποίο ήδη συμπεριλαμβάνονταν οι ΔΕΚΟ. Πρόκειται για τα Ερευνητικά Κέντρα ΑΘΗΝΑ, ΕΙΕ, ΕΚΕΒΕ ΦΛΕΜΙΓΚ, ΕΚΕΤΑ, ΙΤΕ, ΚΕΤΕΑΘ, ΠΑΣΤΕΡ καθώς και το ΚΑΠΕ το οποίο εποπτεύεται από το ΥΠΕΚΑ. Τα οριζόντια μέτρα που αφορούν τις προσλήψεις, τις δαπάνες και την φορολογία των εσόδων τους, η επιχειρούμενη αξιολόγησή τους με κριτήρια απλών κρατικών υπηρεσιών –και όχι ως Ερευνητικά Κέντρα σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου 1514/85–, αλλά και η διπλή εποπτεία που τους ασκείται (από την καθ’ ύλην αρμόδια Γενική Γραμματεία Ε&Τ του ΥΠΑΙΘΠΑ και από την Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ του ΥΠΟΙΚ) είναι σε αντίθεση με τις διεθνείς καλές πρακτικές. Επιπρόσθετα, τα μέτρα αυτά αποτελούν τροχοπέδη για τη δυνατότητα συμμετοχής τους στον Ευρωπαϊκό και διεθνή ανταγωνισμό, στα πλαίσια του οποίου διασφαλίζεται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους. Πέραν των ανωτέρω, με την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3899/10 καταργούνται οι ενιαίοι κανόνες λειτουργίας των Ερευνητικών Κέντρων στην χώρα, όπως προβλέπονται στον Ν.1514/85 και οι οποίοι καθορίζουν τον αξιοκρατικό τρόπο εκλογής και λειτουργίας των οργάνων διοίκησης τους και του προσωπικού τους.
Επισημαίνουμε ότι η συνεισφορά των εν λόγω Κέντρων στην εθνική οικονομία είναι διαχρονικά πολλαπλάσια της κρατικής χρηματοδότησής τους, ακόμα και αν δεν συνυπολογιστούν τα οφέλη – άμεσα ή έμμεσα – που προκύπτουν από την παραγόμενη γνώση και καινοτομία. Επιπλέον, τα περισσότερα ΕΚ τα οποία λειτουργούν υπό καθεστώς ΝΠΙΔ, χρηματοδοτούνται κατά τα τελευταία έτη από τον Τακτικό Προϋπολογισμό της χώρας, σε ποσοστό μικρότερο από το 50% των συνολικών ετήσιων εσόδων τους. Για ορισμένα μάλιστα εξ αυτών, το ποσοστό επιχορήγησης του ΤΠ τους είναι μόλις 7%. Επιπλέον, Ερευνητικά Κέντρα όπως το ΙΤΕ και το ΕΚΕΤΑ τα οποία λειτουργούν εκτός του Αθηναϊκού κέντρου, προσφέρουν πολλαπλές υπηρεσίες στη χειμαζόμενη αυτή την περίοδο περιφερειακή ανάπτυξη. Τέλος, τονίζεται ότι τα Ε.Κ. επενδύουν μέρος των εσόδων τους από Ευρωπαϊκά και Εθνικά Ανταγωνιστικά Προγράμματα, καθώς και από παροχή υπηρεσιών στην εγχώρια και διεθνή βιομηχανία, στη δημιουργία σημαντικού αριθμού πρόσθετων θέσεων απασχόλησης για νέους επιστήμονες. Συμβάλλουν έτσι άμεσα στην αναχαίτιση της φυγής προς το εξωτερικό του πλέον δυναμικού επιστημονικού προσωπικού που αποτελεί και το μέλλον της χώρας.
Κύριε Πρόεδρε, εκ μέρους της Συνόδου των Προέδρων των Ερευνητικών Κέντρων, κάνω έκκληση για άμεση παρέμβασή σας ώστε να εξαιρεθούν τα Ερευνητικά Κέντρα Ν.Π.Ι.Δ. από το πεδίο εφαρμογής του Ν. 3429/2005 και να μη θεωρείται ότι ανήκουν στην ίδια κατηγορία με τις ΔΕΚΟ. Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία.
Με εξαιρετική τιμή,
Καθηγ.Κώστας Φωτάκης
Συντονιστής Συνόδου Προέδρων Ε.Κ.
Πρόεδρος ΔΣ ΙΤΕ
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Νικολάου Πλαστήρα 100, Βασιλικά Βουτών
Τ.Κ. 70013, Ηράκλειο Κρήτης
Τηλ. 2810 391540
Fax. 2810 391542
fotakis@iesl.forth.gr
Η ένταξη σε μία σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων της τελευταίας τριετίας, των Ερευνητικών Κέντρων (Ν.Π.Ι.Δ.) που υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 1514/1985 και ιδιαίτερα αυτών που η Τακτική τους Επιχορήγηση από δημόσιους πόσους είναι μικρότερη του 50% των ετήσιων εσόδων τους, έχει προκαλέσει πληθώρα κρισίμων για την λειτουργία τους προβλημάτων, όπως ενδεικτικά αναφέρονται κατωτέρω:
(i) αδυναμία προσέλκυσης και διατήρησης αξιόλογων ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού,
(ii) μειωμένη απορροφητικότητα ευρωπαϊκών ερευνητικών κονδυλίων,
(iii) κίνδυνο μείωσης της παραγωγικότητας με άμεσο αποτέλεσμα την πιθανή μείωση της συνολικά διεκδικούμενης εξωτερικής χρηματοδότησης,
(iv) αδυναμία εκπλήρωσης συμβατικών υποχρεώσεων, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία, λόγω αδυναμίας πρόσληψης προσωπικού,
(v) αδυναμία δημιουργίας ιδιωτικών εσόδων από την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που μαζί με την προσέλκυση ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων δημιουργούν σημαντικό αριθμό θέσεων απασχόλησης στα Ερευνητικά Ιδρύματα και τον Ιδιωτικό Τομέα
Για την επίλυση των ως άνω ενδεικτικά αναφερομένων προβλημάτων τα οποία είναι καθοριστικής σημασίας για την συνέχιση της ομαλής λειτουργίας των Ερευνητικών Κέντρων (Ν.Π.Ι.Δ.) με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, είναι απαραίτητο η παράγραφος 3 του άρθρου 37 «Θέματα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας» του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» να αντικατασταθεί με την κατωτέρω παράγραφο:
«Οι ερευνητικοί και τεχνολογικοί φορείς που επιχορηγούνται και εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και τα ερευνητικά κέντρα (Ν.Π.Ι.Δ) που έχουν συσταθεί με Προεδρικά Διατάγματα κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 25 του Ν. 1514/1985 «Ανάπτυξη της επιστημονικής τεχνολογικής έρευνας», όπως ισχύει σήμερα, εξαιρούνται της υπαγωγής τους στις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 1 του ν. 3899/2010, της παραγράφου1 περ. η του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, της παραγράφου 1 του άρθρου 3 και της παραγράφου 1 εδ. α και της παραγράφου 4 του άρθρου 11 του ν. 3833/2010, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, των παραγράφων 1, 8, 12 και 22 της Υποπαραγράφου Γ.1 της Παραγράφου Γ και της παραγράφου 1β της Υποπαραγράφου Ζ.1 της Παραγράφου Ζ του ν. 4093/2012».
Για το ΕΚΕΤΑ
Αθανάσιος Γ. Κωνσταντόπουλος
Πρόεδρος ΔΣ