- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

Άρθρο 35: Θέματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό

1. Στην παράγραφο 17 του άρθρου 18 του ν. 4027/2011 «Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 233) διαγράφεται η φράση «συμπλήρωσαν πενταετή υπηρεσία με απόσπαση σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού και».
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 18 του ν. 4027/2011 αντικαθίσταται ως εξής : «4. Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα, διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτήν μετά τη λήξη της απόσπασής τους. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέραν των πέντε ετών, για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους και όχι λόγω υπηρεσιακών αναγκών , τότε η οργανική θέση που κατέχουν θα θεωρείται κενή με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης με τις συνέπειες που ορίζονται στο άρθρο 16 Κεφάλαιο Γ’ παράγραφος 9 του ν.1566/1985 (Α’ 167).».
3. Το εδάφιο β’ της παραγράφου 14 του άρθρου 14 του ν. 4027/2011 αντικαθίσταται ως εξής : «Για τους Διευθυντές των εκπαιδευτικών μονάδων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού, εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 18 παρ.4 του παρόντος νόμου.».
4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 12 του ν. 4027/2011 αντικαθίσταται ως εξής : «4. α. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ειδικότερα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των συντονιστών εκπαίδευσης, η έδρα, η περιοχή ευθύνης τους και κάθε άλλο σχετικό θέμα. β. Σε περίπτωση μείωσης του αριθμού των Συντονιστών Εκπαίδευσης, κατάργησης θέσης Συντονιστή Εκπαίδευσης, Συντονιστικού Γραφείου και οποιασδήποτε γενικότερα ανακατανομής των εδρών και των περιοχών ευθύνης των Συντονιστών Εκπαίδευσης, επιτρέπεται η συνέχιση της λειτουργίας του πρώην Συντονιστικού Γραφείου υπό τη μορφή «Γραφείου Συνδέσμου» που θα εποπτεύεται από το Συντονιστικό Γραφείο στην περιοχή ευθύνης του οποίου μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες. Επικεφαλής του Γραφείου θα ορίζεται κατά προτίμηση υπάλληλος που ήδη υπηρετούσε σε αυτό, και θα ονομάζεται «Σύνδεσμος». Η επιλογή του και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα λειτουργίας του γραφείου θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση μετά από Εισήγηση της ΔΙΠΟΔΕ που θα περιλαμβάνει και εμπεριστατωμένη αξιολόγηση. Κατά τη διάρκεια της θητείας του θα λαμβάνει το προβλεπόμενο ειδικό επιμίσθιο. Με απόφαση του Συντονιστή Εκπαίδευσης επιτρέπεται να επιλέγονται μέχρι δύο αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ή διοικητικοί υπάλληλοι κατά προτίμηση ανάμεσα σε όσους ήδη υπηρετούσαν στο πρώην Συντονιστικό Γραφείο.».
5. Η παράγραφος 7 του άρθρου 12 του ν. 4027/2011 αντικαθίσταται ως εξής : «7. Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, καταλαμβάνουν τιμητικά τον βαθμό Α’ και αναλαμβάνουν καθήκοντα και αρμοδιότητες ανάλογες με αυτές του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Οι συντονιστές εκπαίδευσης ασκούν, στην περιοχή ευθύνης τους, πειθαρχικές αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς, που αποσπώνται και στους διοικητικούς υπαλλήλους, που αποσπώνται ή προσλαμβάνονται για τις εκπαιδευτικές μονάδες των περιπτώσεων α`, β` και γ` της παραγράφου 1 του άρθρου 2, αντίστοιχες με τις πειθαρχικές αρμοδιότητες των διευθυντών των διευθύνσεων εκπαίδευσης της ημεδαπής.».
6. Η παράγραφος 15 του άρθρου 9 του ν. 2817/2000 «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» (Α’ 78) καταργείται.
7. α. Η περίπτωση α) της παραγράφου 10 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118) αντικαθίσταται ως εξής : «α) Η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ) που ιδρύθηκε με το β.δ. 31/1968 (Α΄8) καταργείται την 31.8.2014. Τα ζητήματα που ανακύπτουν από την κατάργησή της, ως ιδίως, θέματα της περιουσίας, του αρχείου, ζητήματα εκκρεμών δικών, επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων, ρυθμίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Θέματα κατάστασης προσωπικού και ασφαλιστικών, που ανακύπτουν από την κατάργησή της, ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.».
β. Μετά την περίπτωση β) της παραγράφου 10 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 προστίθεται περίπτωση γ) ως εξής : «γ) Έως την κατάργηση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), εκκρεμή θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού προσωπικού της εξετάζονται, κατ’ εξαίρεση των ισχυουσών διατάξεων, από το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.».
γ. Η ισχύς των διατάξεων της παρούσας παραγράφου άρχεται την 1.9.2013.
8. Αναγνωρίζονται ως ξένα σχολεία κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 4862/1931 «Περί των ξένων σχολείων» (Α’ 156), όπως ισχύει, τα ακόλουθα σχολεία:
1.ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ
2.ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ
4.ΙΤΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ
5.ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
6.ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΑ
7.ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
8.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
9.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ JEANNE D’ ARC
10.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙ
11.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΔΕΛΑΣΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
12.ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
13.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ
14.ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΟΥΡΣΟΥΛΙΝΩΝ
15.ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΗΣΙΩΝ
16.AMERICAN COMMUNITY SCHOOLS OF ATHENS
17.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
18.ΓΑΛΛΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ)
19.INTERNATIONAL COMMUNITY SCHOOL OF LARISA
20.KATIPUNAN PHILLIPINES CULTURAL ACADEMY
21.BYRON COLLEGE
22.PINEWOOD SCHOOL OF THESSALONIKI
23.ΠΟΛΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ZYGMUNT MINEYKO
24.ST. CATHERINE’S BRITISH SCHOOL
25.ST. LAWRENCE COLLEGE
26.INTERNATIONAL SCHOOL OF ATHENS
27.CAMPION SCHOOL
28.ΙΡΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
29.ΛΙΒΥΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 17ΗΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
30.ΚΑΝΑΔΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στα σχολεία αυτά χορηγούνται, δια του παρόντος, άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας.