Στους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων μπορεί να χορηγούνται υποτροφίες ή βραβεία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2158/1993 (Α΄109), όπως ισχύουν κάθε φορά. Για τη σύνταξη των σχετικών προγραμμάτων σύμφωνα με την περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 2158/1993 λαμβάνονται υπόψη εκπαιδευτικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια, όπως είναι η σχολική επίδοση, η οικογενειακή κατάσταση, το εισόδημα και οι επαγγελματικοί τομείς, ειδικότητες και εξειδικεύσεις, που χαρακτηρίζονται από το Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 5 του ν 3879/2010 (Α΄ 163) ως ιδιαιτέρως σημαντικοί για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας .
Άρθρο 15: Υποτροφίες
- 146 ΣχόλιαΆρθρο 01: Έννοια και Σκοποί του Γενικού Λυκείου
- 1.258 ΣχόλιαΆρθρο 02: Διάρθρωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 03: Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών
- 367 ΣχόλιαΆρθρο 04: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 05: Έννοια και Ίδρυση
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06: Σκοπός
- 137 ΣχόλιαΆρθρο 07: Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου
- 641 ΣχόλιαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες
- 243 ΣχόλιαΆρθρο 09: Πρόγραμμα Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 10: Αναλυτικά προγράμματα σπουδών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11: Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 12: Τίτλοι Σπουδών και Επαγγελματικά Δικαιώματα
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 13: Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ειδικά θέματα Μαθητείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Υποτροφίες
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 17: Φορείς Μη Τυπικής Εκπαίδευσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18: Επαγγελματικά Περιγράμματα και Προγράμματα Σπουδών
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 19: Τίτλοι Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επαγγελματικά Δικαιώματα
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 20: Έννοια
- 61 ΣχόλιαΆρθρο 21: Ομάδες Προσανατολισμού και Ειδικότητες Σ.Ε.Κ.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 22: Πρόγραμμα Σπουδών ΣΕΚ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23: Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Σπουδαστών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 24: Έννοια και Ίδρυση
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες Ι.Ε.Κ.
- 55 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διοίκηση Δημοσίων Φορέων Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Σ.Ε.Κ. και Ι.Ε.Κ.
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 27: Θέματα Ειδικής Αγωγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28: Θέματα Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων
- 63 ΣχόλιαΆρθρο 29: Θέματα Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Π.ΑΙΤ.Ε.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30: Θέματα Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31: Απασχολούμενοι σε ΙΕΚ, ΚΕΚ, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Κολλέγια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32: Θέματα Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33: Θέματα Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 34: Μετεγγραφές
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 35: Θέματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 36: Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περί Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και λοιπές διατάξεις
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 37: Θέματα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 38: Θέματα Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., Συστήματος Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων
- 90 ΣχόλιαΆρθρο 39: Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Αυγούστου 2013, 11:59
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Αυγούστου 2013, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 3812 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
θεωρώ ότι ο διαχωρισμός σε μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων κ.ά. τύπου λυκείων είναι παντελώς άστοχος. Ένας από τους πολλαπλούς σκοπούς του σχολείου είναι και να ενώνει και όχι να χωρίζει. Σας παρακαλώ λοιπόν να τροποποιήσετε κατάλληλα τις διατάξεις ώστε να εμπεριέχονται μαθητές από κάθε τύπου λυκείου στις μαθητικές υποτροφίες.
Επίσης, μαθητές οποιασδήποτε βαθμίδας εκπαίδευσης που διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς πανευρωπαϊκού ή παγκοσμίου επίπεδου αξίζουν και τη δική μας αναγνώριση και καταξίωση και καλό θα ήταν να θεσπιστούν ανάλογα βραβεία και υποτροφίες σύμφωνα με την κατάταξή τους και το είδος του διαγωνισμού (πανελλήνιος, πανευρωπαϊκός, παγκόσμιος).
Τέλος, μαθητές τις Γ’ τάξης λυκείων που πετυχαίνουν πολύ υψηλές επιδόσεις και κατάξη εντός των τριών πρώτων κάθε κατεύθυνσης (νυν πεδίου) είτε στις πανελλαδικές εξετάσεις, είτε σε διεθνείς διαγωνισμούς χρήζουν της προσοχής μας και καταξίωσης μας για υποτροφία. Δεν θεωρείται σκόπιμο και θεμιτό να κοσμούν τα ελληνικά πανεπιστήμια και να αποφεύγεται η μετανάστευσή τους στο εξωτερικό;
με εκτίμηση
Η χορήγηση υποτροφιών από το Ι.Κ.Υ. στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. θα συντελέσει ως κίνητρο στην ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ από το Γυμνάσιο, αρκεί να γίνεται έγκαιρα, π.χ. μαζί με την επίδοση των σχολικών βραβείων κατά τη σχολική εορτή του Οκτωβρίου κι όχι μετά από χρόνια (όπως συνέβαινε παλαιότερα).
ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ….ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ….ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΑ 18 ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ….ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…ΛΥΚΕΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ!!!!!!!