1. Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ΕΠΑ.Λ., όλων των τύπων, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των Τ.Ε.Ι., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους και σε ειδικό ποσοστό θέσεων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας).
2. Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου.
3. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του παρόντος ισχύουν οι διατάξεις που ρυθμίζουν την εισαγωγή των αποφοίτων των Γενικών Λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Άρθρο 13: Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- 146 ΣχόλιαΆρθρο 01: Έννοια και Σκοποί του Γενικού Λυκείου
- 1.258 ΣχόλιαΆρθρο 02: Διάρθρωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 03: Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών
- 367 ΣχόλιαΆρθρο 04: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 05: Έννοια και Ίδρυση
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06: Σκοπός
- 137 ΣχόλιαΆρθρο 07: Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου
- 641 ΣχόλιαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες
- 243 ΣχόλιαΆρθρο 09: Πρόγραμμα Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 10: Αναλυτικά προγράμματα σπουδών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11: Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 12: Τίτλοι Σπουδών και Επαγγελματικά Δικαιώματα
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 13: Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ειδικά θέματα Μαθητείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Υποτροφίες
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 17: Φορείς Μη Τυπικής Εκπαίδευσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18: Επαγγελματικά Περιγράμματα και Προγράμματα Σπουδών
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 19: Τίτλοι Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επαγγελματικά Δικαιώματα
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 20: Έννοια
- 61 ΣχόλιαΆρθρο 21: Ομάδες Προσανατολισμού και Ειδικότητες Σ.Ε.Κ.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 22: Πρόγραμμα Σπουδών ΣΕΚ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23: Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Σπουδαστών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 24: Έννοια και Ίδρυση
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες Ι.Ε.Κ.
- 55 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διοίκηση Δημοσίων Φορέων Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Σ.Ε.Κ. και Ι.Ε.Κ.
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 27: Θέματα Ειδικής Αγωγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28: Θέματα Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων
- 63 ΣχόλιαΆρθρο 29: Θέματα Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Π.ΑΙΤ.Ε.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30: Θέματα Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31: Απασχολούμενοι σε ΙΕΚ, ΚΕΚ, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Κολλέγια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32: Θέματα Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33: Θέματα Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 34: Μετεγγραφές
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 35: Θέματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 36: Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περί Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και λοιπές διατάξεις
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 37: Θέματα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 38: Θέματα Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., Συστήματος Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων
- 90 ΣχόλιαΆρθρο 39: Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Αυγούστου 2013, 11:59
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Αυγούστου 2013, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
39 Σχόλια 3812 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Προτείνεται η προσθήκη:
1. Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ΕΠΑ.Λ., όλων των τύπων, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των Τ.Ε.Ι., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους και σε ειδικό ποσοστό θέσεων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5 ).
Επίσης
Λόγω της μεγάλης μείωσης του αριθμού των εισακτέων στα ΤΕΙ, με την εφαρμογή του σχεδίου Αθηνά, και της αύξησης του αριθμού των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι απαραίτητο να αυξηθεί από φέτος το ποσοστό των εισακτέων με ειδικές εξετάσεις (ομάδα Α) σε 30%. Για το σκοπό αυτό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το καταργούμενο ποσοστό των «εισακτέων με το 10%» χωρίς επανεξέταση, ώστε να μην αδικηθούν οι μαθητές των ΓΕΛ, οι οποίοι θα επωφεληθούν άλλωστε από τον αριθμό των εισακτέων που αντιστοιχεί στα Πανεπιστήμια.
Μ’ αυτόν τον τρόπο θα αποκατασταθεί εν μέρει η ανατροπή που έγινε στον προγραμματισμό των μαθητών της Γ τάξης ΕΠΑΛ για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ ( ξαφνική μεταβολή αναλογίας υποψηφίων / εισακτέων κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα), οι οποίοι δεν έχουν άλλη επιλογή. Επίσης θα αποτραπεί εν μέρει και η μεταγραφή μαθητών της Β τάξης ΕΠΑΛ σε ΓΕΛ, λόγω της μείωσης του αριθμού των εισακτέων στα ΤΕΙ αλλά και της κατάργησης των τομέων στα ΕΠΑΛ.
Πάντως αφού η όλη συζήτηση διεξάγεται σε αυτήν την πάρα πολύ δύσκολη περίοδο για την χώρα μας, πρέπει πια να γίνει η μεταρρύθμιση που θα δόση ώθηση και στην οικονομία αλλα και στην ίδια την χώρα. Κάτι που όλες η χώρες του δυτικού κόσμου έχουν υιοθετήσει. Η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με δωρεάν παρακολούθηση με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια και αξιολόγηση του φοιτητή στο Α έτος της σχολής .
Δηλαδή εφόσον κάποιος πάρει το απολυτήριο από το σχεδιαζόμενο λύκειο θα κάνη αίτηση στις σχολές και τμήματα που επιθυμεί και ανάλογα τα οικονομικά και κοινωνικά του κριτήρια θα εντάσσεται είτε στους δικαιούχους δωρεάν παρακολούθησης είτε σε αυτούς που έχουν την δυνατότητα να δίνουν ένα κλιμακούμενο ποσό ανάλογα το εισόδημα τους. Άρα τα χρήματα που ξοδεύονται στα φροντιστήρια απο τους έχοντες και (δυστυχώς) μη έχοντες ,θα πηγαίνουν ( αν δεν έχει τα κριτήρια για δωρεάν παρακολούθηση) στο να σπουδάσει ο κάθε ένας αυτό που μπορεί και θέλει και όχι αυτό που η τύχη ( και όχι μόνο) τον οδήγησε εκεί .
Έτσι το Λύκειο θα επιτελέσει το έργο του , το Πανεπιστήμιο το δικό του και η χώρα θα έχει πλέον ένα εκπαιδευτικό σύστημα ,που με κοινωνικό τρόπο, θα παράγει τον ανεκτίμητο <> που λέγεται σωστά μορφωμένους πολίτες.
( Μέχρι να επετεύχθη αυτό πρέπει να αναβαθμιστούν τα μόνα κοινωνικά κομμάτια αυτού του συστήματος (Που αναφέρονται και στην παράγραφο Τριτοβάθμια Εκπαίδευση) 5% και 10%.
Οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5).
Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5).
Οι τομείς και οι ειδικότητες που καταργεί η πολιτεία από το ΕΠΑΛ αποτελούνται κατά 95% από κορίτσια και γυναίκες. Τι θα γίνει με όλους αυτούς τους ανθρώπους; Αναγκαστικά τις στέλνετε στην κατάρτιση τις μαθήτριες και στην κουζίνα τις μεσήλικες καθηγήτριες μετά απο 10-20 χρόνια υπηρεσίας ! Τα ΑΤΕΙ δε θα έχουν πια γυναικείο πληθυσμό. Αυτό είναι άκρως αντισυνταγματικό!
Για τα ΕΠΑ.Λ. υπάρχει υποβάθμιση του ρόλου τους. Ποια κίνητρα υπάρχουν για να πάει ο μαθητής στα ΕΠΑ.Λ. ;
Υπάρχει ανταγωνισμός στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης με τις Σ.Ε.Κ. και τα Ι.Ε.Κ. και στο πεδίο της εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. μονόδρομος είναι το ΓΕ.Λ..
Εάν δεν ξεκαθαρίσουν με νόμο τα επαγγελματικά δικαιώματα κάθε τύπου σχολείου, τα ΕΠΑ.Λ. θα συρρικνωθούν δραματικά. Με 3 χρόνια και τις μισές διδακτικές ώρες στις Σ.Ε.Κ. οι απόφοιτοι παίρνουν πτυχίο επιπέδου 3 ίδιο με των ΕΠΑ.Λ.. Υποθέτω ότι στα Ι.Ε.Κ. με ένα χρόνο θα εγγράφονται και απόφοιτοι των Σ.Ε.Κ. και των ΕΠΑ.Λ.. Όποιος δεν είναι καλός μαθητής θα πηγαίνει στις Σ.Ε.Κ. και όποιος είναι καλός στο ΓΕ.Λ.. Εάν μάλιστα το ποσοστό εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι. των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. είναι χαμηλό τα εμπόδια θα είναι περισσότερα. Ακόμη από τη στιγμή που τα πάντα σχεδόν αλλάζουν με υπουργικές αποφάσεις, σύμφωνα και με τη προηγούμενη εμπειρία σιγά σιγά (από υπουργό σε υπουργό) το ΓΕ.Λ. θα γίνεται όλο και ευκολότερο. Πρότασή μου είναι να γίνεται διαχωρισμός των μαθητών με κριτήριο τους βαθμούς της Α’ Λυκείου σύμφωνα με το υπάρχον νομοσχέδιο.
Καλύτερη πρόταση είναι κατά τη γνώμη μου κάποιο είδος μεταγυμνασιακών πανελλαδικών εξετάσεων πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων που θα κατατάσσει τους μαθητές σε ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ. και Σ.Ε.Κ. και θα αποτρέψει τις προστριβές και διαφωνίες (μεταξύ γονέων καθηγητών και υπουργείου) στη δε Α’ λυκείου να υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία για αλλαγή από ΕΠΑ.Λ. σε ΓΕ.Λ. και αντίστροφα.
Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5).
Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ
Δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5
Να αυξηθεί το ποσοστό εισαγωγής στα ΤΕΙ και να γίνει καλύτερος καταμερισμός ως προς τις σχολές που μπορούν να δηλώσουν τα παιδιά ανάλογα τον τομέα που έχουν επιλέξει
Πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπήρχε μετά τη Β΄ή τη Γ΄Λυκείου ένα προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, το οποίο θα παρακολουθούσαν όσοι επιθυμούσαν την εισαγωγή τους σε αυτά. Το Λύκειο να μην έχει εξεταστικό χαρακτήρα, αλλά να είναι χώρος όπου οι μαθητές θα ασχολούνται με όλα τα μαθήματα, χωρίς το άγχος των εξετάσεων. Μόνο έτσι θα αγαπήσουν τη γνώση.Με συζήτηση με τους καθηγητές για τα προβλήματα που τους απασχολούν.Η ύλη ας μειωθεί.Τα παιδιά από το Δημοτικό έχουν άγχος. Ακόμα και οι δάσκαλοι βάζουν συνέχεια διαγωνίσματα.Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε κουρασμένα και νευρωτικά παιδιά από το Δημοτικό.
Στα εξεταζόμενα μαθήματα της ειδικότητας θα πρεπει να υπάρχει κάποιος συντελεστής όπως σωστα ανα φερεται από πολλούς.
Επίσης ίσως να υπάρχει ποσοστό εισαγωγής ανάλογο του μαθητικού δυναμικου των ΕΠΑΛ.
1. Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ΕΠΑ.Λ., όλων των τύπων, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των Τ.Ε.Ι., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους …..
Πού βρίσκεται η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ κύριε υπουργέ ; -Στις ΣΕΥΠ .
Πώς οι μαθήτριες θα έχουν πρόσβαση στα ΤΕΙ και συγκεκριμένα στα τμήματα των ΣΕΥΠ ; – Από τα ΕΠΑΛ .
Μην αποκλείετε τα κορίτσια από την τριτοβάθμια εκπαίδευση !
Μην τα αναγκάσετε να κλειστούν στα σπίτια τους !
Μην τα οδηγήσετε σε κοινωνικό αποκλεισμό !
Πώς οι όροι της Εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ θα είναι οι ίδιοι με τους αποφοίτους των ΓΕΛ??
Θα εξεταστούν στα ίδια μαθήματα και στην ίδια ύλη ? Από τα προγράμματα σπουδών δε μπορεί να γίνει αυτό αφού δεν θα έχουν τις ίδιες ώρες π.χ στα Μαθηματικά στο Γενικό έχουν 8 ώρες στη Γ΄τάξη ενώ στη Γ΄ ΕΠΑΛ 3 ώρες?
Δεν βλέπουμε ίσους όρους!!!
Από τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ απλά να ξεχωρίσουν ποιοι είναι οι καλύτεροι μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά θα πρέπει να διαπιστώνεται και το αν κατάφεραν να αποκτήσουν τις ελάχιστες γνώσεις στα μαθήματα γενικής παιδείας, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των σπουδών τους προκειμένου να τις περαιώσουν στα χρονικά όρια που έχουν τεθεί. Για αυτό θεωρώ ότι ΟΡΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ οι ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ υπέρ των εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας (3,5 έναντι μόλις 1,5 των γενικών) και συνάμα προτείνω:
α) την ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του δεύτερου εξεταζόμενου μαθήματος ειδικότητας με το μάθημα της Φυσικής ή της Χημείας (ανάλογα με τον Τομέα), με εξαίρεση φυσικά τον Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας,
β) τον καθορισμό ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (και μάλιστα πάνω από το 50%), όχι μόνο για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. αλλά και των ΓΕ.Λ.,
γ) την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΘΕΣΕΩΝ στα Τ.Ε.Ι. που περιορίζει την πρόσβαση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. και αντίθετα, την ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ (έναντι των μαθητών των ΓΕ.Λ.) ΕΙΣΑΓΩΓΗ τους σε συναφή με την ειδικότητά τους Τμήματα, επιβραβεύοντας με τον παραπάνω τρόπο τις εξειδικευμένες γνώσεις που αποκτούν παρακολουθώντας τα μαθήματα του Τομέα τους. (Ασφαλώς γνωρίζουμε ότι η εξεταζόμενη ύλη των μαθημάτων γενικής παιδείας των ΓΕ.Λ. είναι εκτενέστερη σε σχέση με την αντίστοιχη των ΕΠΑ.Λ. αλλά αυτό προκύπτει από την ανάγκη να προετοιμαστούν οι μαθητές των ΓΕ.Λ. και για τις μεγαλύτερες απαιτήσεις των Πανεπιστημιακών και Πολυτεχνικών Σχολών, στις οποίες μόνο αυτοί έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους). Τέλος, προτείνω
δ) την επαναφορά της προαιρετικής ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ των μαθητών (ακόμη και των αποφοίτων της Γ΄ τάξης) με τη λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας (εκτός του τυπικού ωραρίου του σχολείου).
Θα μπορούσε δε, όπως συμβαίνει στο ΓΕ.Λ., τα μόρια των υποψηφίων σπουδαστών να καθορίζονται προσμετρώντας και το βαθμό του Επαγγελματικού Πτυχίου τους, ώστε να συνεκτιμηθεί και η συνολική επίδοσή τους στο σχολείο.
Σημείωση:
Αντιλαμβάνομαι ότι ο καθορισμός κατώτερης βάσης εισαγωγής ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΣ αλλά από προσωπική μου εμπειρία γνωρίζω ότι οι μαθητές που εισάγονται στα Τ.Ε.Ι. με ανεπαρκείς βασικές γνώσεις, συνεχίζουν ακόμη κι έπειτα από αρκετά εξάμηνα σπουδών, να μην εκτελούν σωστά αριθμητικές πράξεις με δυνάμεις, ούτε με το κομπιουτεράκι, να μη μπορούν να κάνουν απλές γραφικές παραστάσεις, να μη χρησιμοποιούν σωστά τις μονάδες μέτρησης φυσικών μεγεθών και να συντάσσουν φύλλα έργου κι εργασίες χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Έτσι, η εύκολη αρχική επιτυχία των παιδιών αυτών δυστυχώς συνοδεύεται στη συνέχεια από επαναλαμβανόμενες πικρές αποτυχίες και μεγάλους χρόνους απόκτησης των πτυχίων τους. Για αυτό θεωρώ ότι τελικά είναι προς το συμφέρον των μαθητών και των κηδεμόνων τους να καταβάλουν μεγαλύτερο κόπο πριν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με εκτίμηση,
Ιωάννης Ε. Τ.
Διδάσκων του Τομέα Ηλεκτρονικής των ΕΠΑ.Λ. και του Τμήματος Ηλεκτρονικής των Τ.Ε.Ι.
Όποιος τελειώνει το 4ο έτος και εφόσον έχει επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης, να έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με κριτήρια.
Οι υποψήφιοι της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα – δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5.
Να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης και στα ΑΕΙ σε αντίστοιχες σχολές.
Όποια μαθήματα απαιτούνται για την εισαγωγή μαθητών στην 3βάθμια εκπ/ση, να διδάσκονται.
Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5).
Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5).
Με τις ειδικότητες που έχετε βάλει στην Τεχνική τυπική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ) δίνετε πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση ΜΟΝΟ στα αγόρια. Οι κοπέλες που θα θελήσουν να σπουδάσουν σε Τεχνικό Λύκειο και να μπουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα είναι ελάχιστες….
Ενώ ένας ηλεκτρολόγος του ΕΠΑΛ σε τρία χρόνια θα έχει επιπέδου 3 πτυχίο, η κοπέλα που θα θελήσει να γίνει αισθητικός θα πρέπει να τελειώσει πρώτα το Λύκειο (για να έχει το απολυτήριο του) και μετά ή να περάσει στα ΤΕΙ ή να πάει στα ΙΕΚ (μη τυπική εκπαίδευση) για να πάρει ένα πτυχίο. Σύνολο χρόνων 3+ 2,5 = 5,5.
Που είναι η ισότητα και οι ίδιες ευκαιρίες για τα παιδιά!
Και αν δεν σας νοιάζουν αυτά (καθώς φαίνεται) το κόστος της εκπαίδευσης των 2 ετών που δεν θα τους χρειαστεί γιατί δεν το υπολογίζετε;
Το ΔΣ του ΣΑΑΤΕΕ
Σε μία εποχή που σε όλη την Ευρώπη δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομική εκπαίδευση και την καλλιέργεια μιας ορθολογικής καταναλωτικής – παραγωγικής συμπεριφοράς, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στην χώρα μας συμβαίνει το αντίθετο. Στην Ελλάδα της κρίσης, με τα χρόνια προβλήματα κακοδιοίκησης δημόσιων (και όχι μόνο) οργανισμών, αντί να ενισχύσουμε τον οικονομικό εγγραματισμό των νέων, επί της ουσίας εξοστρακίζουμε τα μαθήματα Αρχών Οικονομίας από την Α και Β Λυκείου!
Η εξέλιξη αυτή, σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με τις εξελίξεις σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, αντιβαίνει τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για ενίσχυση της οικονομικής εκπαίδευσης και είναι βέβαιο πως εάν τελικά πραγματοποιηθεί, θα έχει προσφέρει μία κάκιστη υπηρεσία προς την πορεία αντιστροφής του αρνητικού οικονομικού και κοινωνικού κλίματος στην Ελλάδα.
Η οικονομική ανάκαμψη της χώρας είναι βέβαιο ότι περνάει μέσα από τη νέα γενιά ανθρώπων, μέσα από τους νέους καταναλωτές, τους νέους επιχειρηματίες, τους νέους managers.
Οι οικονομολόγοι – εκπαιδευτικοί, μέσω των καινοτόμων δράσεων τους και της κατάρτισής τους, έχουν αποδείξει ότι είναι οι πλέον κατάλληλοι για να θέσουν σε στέρεες βάσεις την οικονομική ανάκαμψη της χώρας, θέτοντας ως προτεραιότητα την καλλιέργεια στους νέους μιας διαφορετικής οικονομικής κουλτούρας, που θα χαρακτηρίζεται από περισσότερο ορθολογικότητα και ήθος. Προς την κατεύθυνση αυτή προτείνω τα εξής:
Το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας να παραμείνει στην Γ’ Λυκείου μόνο του (6 ώρες = 3 ώρες Μίκροοικονομία + 3 ώρες Μάκροοικονομία). Ο λόγος είναι ότι ΔΕΝ νοείται τα παιδιά να μην γνωρίζουν έννοιες όπως το Α.Ε.Π., τα είδη ανεργίας, οι οικονομικές διακυμάνσεις κ.α.
Η Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων να ενταχθεί στο τρίτο μάθημα με πιθανό τίτλο: Στοιχεία Οργάνωσης-Διοίκησης, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και να πάρει τουλάχιστον δύο από τις έξι ώρες του μαθήματος. Ούτως ή άλλως όποιος επιθυμεί να σπουδάσει κοινωνικές επιστήμες, το μάνατζμεντ είναι ένα αντικείμενο με καθολική εφαρμογή και χρησιμότητα, ενώ το αντίστροφο δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό.
Στην Β΄Λυκείου, πρέπει ένα πρότζεκτ να είναι υποχρεωτικά οικονομικού – διοικητικού περιεχομένου ώστε τα παιδιά να μυούνται με βιωματικό τρόπο στην επιστήμη του μάνατζμεντ. Αυτό συνδράμει στο να κάνουμε πρακτικά ένα σπουδαίο μάθημα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, που δεν υπάρχει πλέον στο Λύκειο, αλλά τα παιδιά έχουν ανάγκη.
Τέλος, στην Α’ Λυκείου στα μαθήματα επιλογής να προστεθεί και το μάθημα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (2 ώρες) όπου βιωματικά, τα παιδιά θα εκπαιδεύονται σε έννοιες όπως η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, η επικοινωνία, η ομάδα, η ιστορική εξέλιξη του μάνατζμεντ κ.ά.
Αριστείδης Νότης
Μέλος του κεντρικού Δ.Σ. της Ένωσης Οικονομολόγων
Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς περιορισμούς αποτελεί για την Ελληνική Κοινωνία βασικό στοιχείο ελκυστικότητας και ζήτησης μιας σχολικής μονάδας.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει το ΕΠΑΛ να δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων της Γ τάξης του σε ειδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΤΕΙ αντίστοιχων και συναφών ειδικοτήτων με αυτή που παρακολούθησαν στη Γ τάξη με εξέταση σε 4 μαθήματα (2 Γενικής Παιδείας με συντελεστή 1.5 το καθένα και 2 ειδικότητας με συντελεστή 3.5 το καθένα). Η έννοια της συνάφειας μπορεί να προσδιοριστεί από την τάξη προσανατολισμού από την οποία προέρχεται η κάθε ειδικότητα π.χ. ένα ΤΕΙ Πληροφορικής είναι συναφές και με τις ειδικότητες των τομέων Ηλεκτρολόγων , Ηλεκτρονικών κτλ ή αλλοιώς με σχολές ΣΤΕΦ.
Επίσης αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να μεταφέρει την Τεχνολογική Κατεύθυνση στο φυσικό της χώρο (το Επαγγελματικό Λύκειο) αλλά προτίμησε να την καταργήσει, οφείλει να δώσει και ουσιαστικά τη δυνατότητα σε μαθητές των ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα με την ειδικότητά τους Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, δημιουργώντας ειδικά τμήματα προπαρασκευής τους στα εξεταζόμενα μαθήματα εκτός του τυπικού σχολικού ωραρίου ή δίνοντάς τους τη δυνατότητα συμμετοχής στην ΠΔΣ όπως την έχουν οι μαθητές του ΓΕΛ. Σωστό θα είναι πάντως να αντικατασταθεί ένα τουλάχιστον εξεταζόμενο μάθημα των ΓΕΛ με αντίστοιχο μάθημα ειδικότητας.
Ως φοιτήτρια πολυτεχνείου θα ήθελα να πω την γνώμη μου για την αφαίρεση του μαθήματος του προγραμματισμου από τα λύκεια. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβήτησε το γεγονός ότι ο προγραμματισμός είναι το μέλλον κάθε επιστήμης. Σε κάθε τμήμα ΑΕΙ και ΤΕΙ υπάρχει ως υποχρεωτικό μάθημα. Είναι λοιπόν πολύ δυσάρεστο για κάθε νέο φοιτητή να μπαίνει σε μια σχολή χωρίς τις απαιτούμενες βάσεις, ιδιαίτερα για παιδιά που επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτόν τον κλάδο. Συνεπώς θα ήταν ορθό να αναθεωρήσουν την απόφαση και να πράξουν πιο υπεύθυνα, με κυρία έγνοια τη κατάρτιση των νέων με απαιτούμενες γνώσεις για την εξέλιξη αυτων και της χωρας!!!
Μέχρι τώρα αν ένας μαθητής-απόφοιτος ΕΠΑΛ ήθελε να εισαθχή σε ΑΕΙ, παρακολουθούσε ειδικό τμήμα που λειουργούσε στο σχολείο, κάνοντας μαθήματα γενικής παιδείας ίδια με αυτά του Γενικού Λυκείου. Τώρα κάνοντας, για παράδειγμα, 2 ώρες άλγεβρα και 1 ώρα γεωμετρία στη Β και στη Γ, πώς θα δώσει πανελλήνιες ανταγωνιζόμενος αυτούς που έχουν καλύψει αυτή την ύλη μόνο στην Β τάξη και έχουν κάνει + 2 ώρες μαθηματικά στη Β + 8 ώρες πολύ πιο βαριά μαθηματικά στη Γ;
Για να απαντηθεί στην πράξη αυτό πρέπει (νομίζω) να βρεθεί ένας τρόπος που να είναι:
α) Εφικτός για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Π.χ. όσοι είναι σίγουροι πως θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ να ακολοθούν άλλο πρόγραμμα σπουδων και Μαθηματικά + Γλώσσα, σε Β και Γ. Όμως να τους δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουν γνώμη ακόμα και πριν τη Γ, καθώς πολλοί μετανιώνουν.
β) Δίκαιος για όλους. Δε γίνεται να υπάρχουν πολύ ευνοϊκοί όροι εισαγωγής των μαθητων των ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ, αλλά ούτε και σε ΤΕΙ, όπως μέχρι τώρα. Αυτό είναι άδικο για τους μαθητές των γενικών που δεν κατάφεραν να πετύχουν το ΑΕΙ που κυνηγούσαν και κατευθύνονται σε κάποιο καλό και σχετικό ΤΕΙ.
Άλλωστε ο πιστοποιημένος τεχνίτης (απόοφοιτος ΕΠΑΛ) είναι κάτι διαφορετικό από τον τεχνολόγο (απόφοιτο ΤΕΙ).
Από την άλλη δε μου φαίνεται καλό να εισάγονται στα ΤΕΙ μόνο από ΕΠΑΛ. Οι μαθητές στην ηλικία των 15 ετών ΔΕΝ μπορούν να επιλέξουν αν θα πάνε σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Είναι πολύ μικροί.
Ευχαριστώ.
θέλω να επισημάνω οτι δεν υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής σουδαστών στις Α.Σ.Τ.Ε. -ΑΝΏΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ενώ στο ισχύον σύστημα εισαγωγής δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές.
Είμαι καθηγητής σε ΕΠΑΛ και ασχολούμαι με το τομέα της εισαγωγής των υποψηφίων σε ΤΕΙ και ΑΕΙ απο τότε που τα ΤΕΕ έγιναν ΕΠΑΛ. Νομίζω ότι αυτοί που ασχολήθηκαν με την σύνταξη του σχεδίου νόμου δεν υπολόγισαν μερικές «λεπτομέρειες». Είναι αδύνατο (πρακτικά) να γίνουν 20 ώρες Μαθηματικά – Φυσική – Χημεία (όπως στο γενικό λύκειο) όπως επίσης και μαθήματα ειδικότητας για την λήψη πτυχίου με 35 ώρες συνολικά την εβδομάδα!
Λογικά οδηγούμαστε για το συγκεκριμένο τμήμα ή
1. σε 8ωρα ημερησίως, οπότε θα χρειαστούν οι σχετικές διευκρινίσεις για το πως θα μένουν τα σχολεία ανοικτά «εκτός ωραρίου», θέματα υπερωριακής αμοιβής εκπαιδευτικών κλπ…. ή
2. σε τμήματα που δεν λαμβάνουν πτυχίο σε 3 χρόνια, οπότε λογικά ποιος είναι ο λόγος για έναν μαθητή να πάει σε κάποιο ΕΠΑΛ και όχι σε γενικό λύκειο (υπενθυμίζω ότι τα ΕΠΑΛ δεν είναι τόσο πολλά όσο τα γενικά λύκεια)…….
Όλα αυτά τα λέω καλοπροαίρετα και με βάση την εμπειρία από το προηγούμενο σύστημα με το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα των «Αρχών Οικονομικής Θεωρίας» στους μαθητές της Β ομάδας θα έπρεπε το δίωρο να γίνει μετά την έλευση του 35ωρου εβδομαδιαίου προγράμματος. Τώρα που δεν έχουμε 2 ώρες αλλά πολλές παραπάνω τί θα γίνει;
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ!!!!
Οι επιλογή θα πρέπει να γίνεται από τα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.
ΑΥΤΑ θα λειτουργουν ένα προπαρασκευαστικό έτος, στη διάρκεια του οποίου θα επιλέγεται ο υποψήφιος.
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι θα υπάρχουν προπαρασκευαστικά τμήματα σε κάθε ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΑΝΤΊΣΤΟΙΧΑ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΎΝΣΕΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΊΟΥ.
Οι μαθητές του Λυκείου θαναι λιγότεροι των σημερινών, αφού θα προβλέπονται εξετάσεις από το ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Είναι αναγκαίο να παραταθεί το 10% για τα δυο επόμενα χρόνια που θα ισχύει το ισχύον σύστημα. Απο το 2000 που εφαρμόστηκε το ισχύον σύστημα ισχύει το 10%. Δεν υπάρχει καμμιά λογική στο να μην ισχύει για τα επόμενα 2 χρόνια. Δημιουργείται μεγάλη αδικία για τους αποφοίτους του 2013 και 2012. Ηδη έχει δώθεί παράταση μία φορά το μήνα Μάρτιο του 2011. Απλά πολλοί υποψήφιοι δεν γνωρίζουν ότι δεν θα έχουν το δικαίωμα του χρόνου για 10%. Τι θα γίνει με τα παιδιά που το χειμώνα θα δουν ότι δεν τους ταιριάζει η σχολή τους;;; Δεν δικαιούνται τα ίδια με τους αποφοίτους όλων των ετών; Χάριν του 10% σταμάτησε η κατοχύρωση βαθμολογίας που ίσχυε στις Δέσμες. Έιναι παράλογη η μη επέκταση της ισχύς του!
ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ….ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ….ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΑ 18 ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ….ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…ΛΥΚΕΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ!!!!!!!
Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών των ΕΠΑ.Λ. να εισάγονται στις αντίστοιχες σχόλες των ΤΕΙ, σε ποσοστό 30 %.
Ετσι με αυτό τον τρόπο δεν θα υπάρξει μόνο στροφή των μαθητών προς τα ΕΠΑΛ, αλλά θα αναπτυχθεί και ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλη την Ευρώπη (το 2004), η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών 65-70% στη Γερμανία και Μ. Βρετανία αντίστοιχα, να επιλέγει την τεχνική εκπαίδευση. Ουραγός είναι η Ιταλία, η Πορτογαλία και τρίτη από το τέλος η Ελλάδα με ποσοστά 24-32% αντίστοιχα.
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έχουν ως στόχο την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ, σε αντίθεση με τους μαθητές των ΓΕ.Λ που έχουν ως στόχο την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ και εδώ θα συμφωνήσουμε όλοι!
Δώστε τους την ευκαιρία!
Υ/Γ: Ανάπτυξη χωρίς τεχνίτες, δεν γίνεται!
Σχετικά με την δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου στην Γ’Βάθμια εκπαίδευση (ΑΕΙ, ΤΕΙ) θεωρώ πολύ άδικο το γεγονός ότι οι μαθητές του μπορούν να εισάγονται στα ΤΕΙ με ειδικές εξετάσεις και χαμηλό ποσοστό αναλογικά και στα ΑΕΙ με το ίδιο καθεστώς με το Γενικό Λύκειο (Γιατί άραγε ένας που θέλει να εισαχθεί σε ΑΕΙ Πληροφορικής να μην πρέπει να διαγωνίζεται σε μαθήματα ειδικότητας Πληροφορικής και να πρέπει να διαγωνιστεί στην Χημεία, Φυσική ΙΙ κλπ). Επίσης θα ήθελα να εκφράσω την αγανάκτησή μου με το μάθημα των Νεοελληνικών που επί χρόνια καθορίζει τις τύχες των παιδιών μας με τόσο υποκειμενικά κριτήρια και τρόπο βαθμολόγησης. Είναι δυνατόν να κρίνεται ένας μελλοντικός Γεωπόνος, Γιατρός, Αρχιτέκτονας κλπ από το πόσο τυχερός θα σταθεί στην βαθμολόγηση του γραπτού του και από την συναισθηματική ευεξία του εκάστοτε βαθμολογητή (Πολλοί μαθητές πηγαίνουν σε τρίτο βαθμολογητή – με το καθεστώς που όλοι γνωρίζουμε ο τρίτος να βαθμολογεί με τον μέσο όρο κλπ). Καλό θα ήταν οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου να διαγωνίζονται σε 4 μαθήματα (2 ειδικότητας, μαθηματικά και το τέταρτο μάθημα αναλόγως της σχολής που θα επιλέξει) για την ισότιμη εισαγωγή τους 50% σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (Αλήθεια σε τι υστερούν μιας και παίρνουν ισότιμο απολυτήριο ??) Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα να ακολουθήσουν το Επαγγελματικό Λύκειο καλοί μαθητές χωρίς ταμπού και δεσμεύσεις (Μόνο ΤΕΙ, μικρό ποσοστό κλπ)
Γιατί να είναι υποχρεωμένος ένας μαθητής που ενδιαφέρεται να εισαχθεί σε ένα τμήμα της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας των ΤΕΙ να φοιτήσει σε γενικό Λύκειο; Δεν είναι παράλογο να μην εκπροσωπείται στο επαγγελματικό Λύκειο ολόκληρος τομέας των ΤΕΙ;
Πρόταση: Επαναφορά του τομέα Υγείας στο επαγγελματικό Λύκειο με την ίδια ή όποια άλλη ονομασία κρίνετε σκόπιμο.
Κύριε Υπουργέ,
στην παράγραφο 1 του άρθρου 13: Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αναφέρεται ότι «Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ΕΠΑ.Λ., όλων των τύπων, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των Τ.Ε.Ι., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους και σε ειδικό ποσοστό θέσεων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας).» (ΑΥΤΟΎΣΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ)
Θέλω λοιπόν να ρωτήσω:
1. Ποια ειδικότητα θεωρείται αντίστοιχη ή συναφής και σε ποια μαθήματα ειδικότητας θα πρέπει να εξεταστεί μαθητής/ρια του Τεχνολογικού Λυκείου προκειμένου να μπορέσει να εισαχθεί στις σχολές Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας;
2. Μήπως τελικά με την κατάργηση του τομέα Υγείας και Πρόνοιας αποκλείονται οι μαθητές/ριες του Τεχνολογικού Λυκείου από τις σχολές ΣΕΥΠ;
Στα ΤΕΙ, στις Σχολές Επαγγελμάτων Υγείας Πρόνοιας θα μπορεί να εισαχθεί με τις ειδικές εξετάσεις μαθητής/τρια του ΕΠΑΛ; Και από από ποια Ομάδα ή Τομέα;
Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ΕΠΑ.Λ. να εισάγονται στις αντίστοιχες της ειδικότητας των σχόλες ΑΕΙ σε ποσοστό 30 %.
Με τον τρόπο αυτό θα γίνει ουσιαστική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσα από την προσέλευση μαθητών με υψηλό επίπεδο γνώσεων και επιδόσεων.
Το ΕΠΑΛ να μην είναι επιτέλους η δεξαμενή των κακών μαθητών του Γυμνάσιου.
Τέλος σημειώνω ότι ένας σωστά καταρτισμένος απόφοιτος του ΕΠΑΛ θα γίνει ένας πολύ καλύτερος φοιτητής για τους ευνόητους λογούς.
Παράγραφος 1:
…Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας).
Θα πρέπει να είναι σαφές ότι υπάρχει διαφορά στους συντελεστές βαρύτητας.
1,5 για τα Γενικής Παιδείας
3,5 για τα Ειδικότητας.
Με απορια βλεπω να εισαγονται μαθητες στις Θετικες επιστημες χωρις μαθημα βαρυτητος ΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ στα τμηματα και σχολες Βιολογιας,Πως ειναι δυνατον μαθητης που εισαγεται σε Βιολογικες σχολες δεν θα εχει εξεταστει στο κατ εξοχην μαθημα της επιστημης του την ΒΙΟΛΟΓΙΑ?
Ενώ στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου αναφέρεται ότι: «Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου.» στο «Σχεδιάγραμμα Εκπαιδευτικού Συστήματος» φαίνεται να μην υπάρχει από τα ΕΠΑΛ πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο. Τελικά τι θα ισχύει;
Δεν μπορώ να κατανοήσω πως είναι δυνατή η εισαγωγή σε ΑΕΙ με τους ίδιους όρους με αυτούς του Γενικού Λυκείου. Δηλαδή στην Γ’ τάξη ΕΠΑΛ θα κάνουν 20 ώρες (!!!) μαθημάτων προσανατολισμού; Και πόσες ώρες μαθημάτων ειδικότητας θα έχουν στην Γ’ τάξη για να μπορέσουν να υποστήριξουν το πτυχίο τους (ή οι μαθητές που επιλέγουν την πρόσβαση στην 3βάθμια μέσω πανελλλαδικών Γενικού Λυκείου δεν θα παίρνουν πτυχίο); Σε κάθε περίπτωση, αν καταργήσετε τη δυνατότητα εισαγωγής σε ΑΕΙ απόφοιτων Τεχνικού Λύκειου θα είναι σαν να επιζητάτε την κατάργηση του ίδιου του Τεχνικού Λυκείου.
Τα ΙΕΚ γιατί δεν εχουν δικαίωμα συνέχισης σε πανεπιστημιακά ΙΕΚ, διότι σε ειδικότητες όπως λογιστικής υπάρχει μόνο ενα τμήμα χρηματοικονομικής λογιστικής που απέχει πολύ απο την λογιστική που ξέρουμε σαν λογιστές.
Εισαγωγή με κοινωνικά κριτήρια στα Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ – ΤΕΙ) θα γίνεται; πχ (Αναπηρία 67% σπουδαστή ή γονέα με αναπηρία και άνεργη συζυγο με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα.πχ (16000-20000 Ε )
Οι μαθητες του Τεχνολογικου με ποιο τροπο θα περνανε ΑΕΙ? Οι βαθμοι τους Α,Β,Γ λυκειου θα μετρανε?1